TgR_KILLER schreef op maandag 29 april 2024 @ 19:16:
[...]
Dat doe ik met Park4Night ook, als ik dan een camping of camperplek tegen kom met alleen foto's van de omgeving, maar 0 van de daadwerkelijke plekken dan sla ik automatisch over.. Vaak zijn dat ook wel de plekken met slechtere reviews..
Het is maar net wat je doel is.
Stadje bezoeken? Dan vind ik een simpele parkeerplaats prima, ook voor de overnachting. Eten doen we wel binnen, geen probleem.
Lekker buiten leven? Dan een speelplek voor de kinderen, liefst wat gras en ruimte tussen de andere campers zodat je ook zon kan meepikken en plek hebt voor tafels en stoelen.
Nu staan we op een voormalige camping zonder faciliteiten (wel water, stroom en wc cassette leegplaats), met leuke speeltuin en iedereen een groot stuk gras, gescheiden door heggen, aan een leuk beekje met vooral weiland/bos en vogels om ons heen. Twee nachten terug stonden we op een grote (gratis) parkeerplaats voor campers en bussen midden in Angers op 10 minuten lopen van het kasteel en centrum.
Beiden zijn prima. De parkeerplaats is vooral functioneel. Je komt aan, gaat wat eten koken / uit eten, boekje lezen, naar bed en als je wakker wordt lekker een dagje in de stad doorbrengen en toerist uithangen. Als je na 1 a 2 dagen alles gezien hebt wat je wilt zien trek je weer verder. In de tijd dat je daar bent hebt je geen reistijd naar je bezienswaardigheden, je staat midden in de stad, kunt in principe zolang blijven als je accus en gasflessen het volhouden. Daarna hadden we zin in een paar dagen groen en rust. Op dit terrein waren 50+ camping plekken, we staan hier met 4 campers, de rest is leeg. Heerlijk

Geen camping personeel, geen douches of wc's (hebben we allemaal zelf mee), wel veel ruimte en leuke speeltuin voor de kinderen. Ik heb alleen de foto vd speeltuin bekeken, de rest geloofde ik wel...
Ik ben wel fan van voormalige campings die omgetoverd worden tot zeer riante camperplaats. Afgelopen zomer midden in het hoogseizoen stonden we zo ook een midweekje op een voormalige camping, voor 13 nogwat euro per nacht, net boven Lyon aan een groot meer met zandstrand en bewaakt toezicht, stroom en water incl. Bijna alleen maar zelfvoorzienende campers, van groot tot klein, en een enkele caravan. 100-300m2 gras per camper. Waarom 50+ euro per nacht betalen met als enige meerwaarde smerige wc hokjes waar we toch geen gebruik van maken? En gratis muziek vd tokkie buren...
Geen idee of je dit goed op fotos kan vangen, maar de omgeving (zandstrand, meer of rivier, kasteel, etc) doen mij meer dan de daadwerkelijke camping / camperplaats. Juist het gebrek aan friettent, animatie, zwemparadijs is voor mij een voordeel. Tenzij we expliciet willen zwemmen, maar veel gemeentes hebben ook gewoon een gemeentebad met acceptabele prijzen, en een basic camperplaats op loopafstand...