[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 207 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
The Legend schreef op woensdag 24 april 2024 @ 22:31:
[...]

Combinatie met kinderen is dan wel weer wat linker :p Ik heb een 20l jerrycan (liggend) met afvoerslang aangesloten op het wasbakje in de Kyte. Om de paar dagen legen, werkt hier iig prima. Gebruik het ook alleen voor afgieten en soms tandenpoetsen als het heel slecht weer is.
Vind je dat niet zonde van de ruimte? Wij gebruikten zo’n opvouwbare emmer bij de Country en waren dat van plan gewoon weer te doen met de Aero.

Ga het eerst even ervaren, kan altijd nog anders.. :)

Overigens hier ook +1 voor het wasbakje. Gebruiken het nog best veel, vooral met en voor de kinderen.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:35

The Legend

*Plop*

De ruimte die de jerrycan inneemt bedoel je? Ik kom geen ruimte tekort dus dat maakt niet zoveel uit. Verder is ook de hoogte soms wel een dingetje. Afhankelijk van hoe scheef een plek is, kan de ruimte onder de keuken (vast op de wagen) te laag zijn voor een emmer. En mijn kinderen zijn zo lomp dat ik een losstaande emmer met vuil water dichtbij het tentdoek niet vertrouw :+

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:45

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Yukkie schreef op woensdag 24 april 2024 @ 12:01:
Heeft iemand hier (goede) ervaring met vouwbare jerrycans? Ik heb nu deze: https://www.poptopshop.nl...et-slang-12l/#description Maar die is vrij snel lek gegaan op een vouw, waardoor hij niet meer helemaal gevuld kan worden. Volgens mij is dat gewoon het probleem van die vouwbare dingen en gezien de prijs wel een tegenvaller. Ik gebruik hem alleen om de vers watertank van de bus te vullen op campings. Dat-ie opgevouwen kan worden is daarom eigenlijk wel een must, het scheelt gewoon zo enorm veel ruimte.
Ik zweer al mijn hele leven bij die dingen van reliance. Is tegenwoordig veel nagemaakt maar altijd inferieur.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:53

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@Gonadan Wat is de levensduur van die dingen in jou ervaring? Als je ieder jaar een nieuwe koopt kijk ik nog ff verder. Maar als je al 10 jaar dezelfde hebt, ben ik zeer geïnteresseerd ;)

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Yukkie schreef op donderdag 25 april 2024 @ 07:50:
@Gonadan Wat is de levensduur van die dingen in jou ervaring? Als je ieder jaar een nieuwe koopt kijk ik nog ff verder. Maar als je al 10 jaar dezelfde hebt, ben ik zeer geïnteresseerd ;)
Langer nog. In principe doe ik levenslang met zo'n ding.
Ik twijfel of ik hem ooit een keer heb vervangen vanwege dat ik hem vies had gemaakt en toch opgeborgen waardoor hij niet meer fris was, maar dat weet ik niet eens meer zeker. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:04
Soms, zoals vanavond, heb ik een beetje spijt dat we richting Zwitserland willen/ gaan in juni -_- het is er vast enorm prachtig, we houden van bergen. Maar heb al uren en uren park4night afgezocht naar beetje leuke kampeer plekjes.

Camperplekken doen ze in Zwitserland blijkbaar niet aan want die zijn er zo goed als geen, als je beetje fatsoenlijke camping vind is ie 50+ euro per nacht, en dat gaat me toch beetje te ver. En dan vind je eindelijk iets van een kleinere plek met enkel betaalzuil maar dan moet je blijkbaar betalen met de Twint app, die je als Nederlander niet kan gebruiken tot zover ik kan zien. of de parkingpay app, die ik (nu) in ieder geval ook niet handig kan downloaden want die is niet beschikbaar in Nederland.. Was eigenlijk ook niet van plan een hele shitload aan Franken te gaan pinnen, want als ik die een hoop over heb... doe er niks meer mee waarschijnlijk.

Ik wist wel dat Zwitserland duur was, maar meh, dit zuigt wel beetje de hele energie uit mij atm..

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00

Bommes

Capo del formaggio

@TgR_KILLER Frankrijk of Duitsland.
Dat zinj de camper landen bij uitstek.
Los van de Scandinavische landen, en het vrij camperen daar, maar dan heb je muggen en regen >:)

Dus als je bergen wil: Franse Alpen, Pyreneeën.
Camperplaatsen genoeg, goedkope municipal campings.
Ik wist het wel :Y

Zwitserland, Ja het is er mooi maar naar mijn idee echt niet toeristisch. Te duur, te weinig faciliteiten, te geregeld en had ik al gezegd te duur?
Voor mij dus een transit land om in Italië te komen, en zelfs dat vind ik met een caravan achter mijn auto nog te duur.. 2 vignetten })

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 25-04-2024 22:37 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Bommes schreef op donderdag 25 april 2024 @ 22:35:
@TgR_KILLER Frankrijk of Duitsland.
Dat zinj de camper landen bij uitstek.
Los van de Scandinavische landen, en het vrij camperen daar, maar dan heb je muggen en regen >:)

Dus als je bergen wil: Franse Alpen, Pyreneeën.
Camperplaatsen genoeg, goedkope municipal campings.
Ik wist het wel :Y

Zwitserland, Ja het is er mooi maar naar mijn idee echt niet toeristisch. Te duur, te weinig faciliteiten, te geregeld en had ik al gezegd te duur?
Voor mij dus een transit land om in Italië te komen, en zelfs dat vind ik met een caravan achter mijn auto nog te duur.. 2 vignetten })
Wij gaan via Duitsland heen, ik denk maar een paar dagen Zwitserland. Dan noord Italië en dan via Frankrijk weer terug...

In 2022 geen mug gezien in Noorwegen in juni moet ik zeggen... Ook maar 2 dagen regen in 2 weken, misschien hadden wij gewoon geluk :9

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:13
Frankrijk en Duitsland zijn zeker top landen om rond te trekken. Lekker dichtbij en veel infrastructuur voor campers, goede gratis of goedkope plekken; ook in het hoogseizoen hoef je zelden boven de 15 euro per nacht te betalen, en op camperplaatsen geen gedoe dat je voor extra personen (kinderen) opeens bij moet betalen. Gewoon 1 tarief voor een camper, klaar. Stroom is meestal inbegrepen. In Duitsland moet je daar vaker voor bijbetalen dan in Frankrijk is mijn ervaring.

Maar Scandinavië doet niet onder voor Frankrijk en Duitsland hoor. Het aantal camperplaatsen is wellicht minder, maar met vrij kamperen is dat helemaal geen probleem. Het barst er van de gratis service plekken waar je vuil water (grijs en zwart) kan lozen en schoon water in kan nemen. Muggen heb ik er bijna niet gezien. Het is er wel wat frisser (15-25 graden), maar dat heb ik liever dan de 35-45 graden in het zuiden in de zomer. En de omgeving is gemiddeld gezien mooier :)

Jammer dat de Holland Norway Line failliet is, al zijn er nog steeds geïnteresseerden voor een doorstart vanuit de Eemshaven, vooral voor 60 tons vrachtvervoer wat niet seizoensgebonden is zoals toeristen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik geloof meteen dat Scandinavië top is, mooie natuur, rust en ruimte.
Maar ik ben denk ik wat te Bourgondisch voor die landen.
Te weinig gezellige dorpjes, terrasjes, restaurants, enz.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
@Bommes op de steden na zul je weinig buitenterrasjes vinden, maar restaurants zijn er genoeg hoor, en pub achtige eet/drink/ontmoetingsplekken. Ook in de grotere dorpen is het de moeite om even een wandeling te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 10:40
Ik ben nieuw in het “kampeerwereldje” (als kind wel vaak gedaan).
Nu zoek ik betaalbare luchtbedden (liefst self-inflate) waar mijn kids het niet koud op krijgen ‘s nachts. Ze liggen beiden in hun eigen ondertentje onder de klep van de vouwwagen.

Ik wil uiteraard dat ze ‘s nachts warm blijven. Hebben beiden een normale slaapzak. Wie heeft een betaalbare goede tip? En zijn die isolatiematjes nodig? Ik ken vooral alleen de oude luchtbedden van vroeger (30 jaar geleden).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Door de constructie van self inflatable matjes zijn ze eigenlijk meteen ook isolerend, de inhoud is een soort schuim.
Bij de Decathlon verkopen ze van hun eigen merk goed betaalbare matjes.
Ik heb er zelf ook 2, voor tent vakanties met de auto goed te doen.
Voor op de motor of fiets vind ik het pakformaat echt te groot.
Maar dat is ook inherent aan de materialen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Goofyduck384 luchtbedden zijn koud omdat je één grote ruimte hebt waarin de lucht kan circuleren en dus middels convectie de koude van de grond aan de slaper doorgeven (even de natuurkundige tweaker in mij negerend). Veel moderne matjes en zeker de zelfopblazende hebben een soort honingraatstructuur van schuim. Dat isoleert heel veel beter omdat je in feite heel veel laagjes lucht creëert, dan heb je dus veel minder last van optrekkende koude.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:24

Shabbaman

Got love?

Je kan er ook nog een extra deken op of onder die matjes leggen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Inderdaad. Je kunt ook een paar van die simpele fleece plaids mee nemen. Kunnen ook lekker zijn om in de klapstoel te leggen als het wat ouder wordt, wordt je stoel in één keer een heel stuk comfortabeler van en zit je langer lekker buiten 's avonds.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:25
Goofyduck384 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 14:59:
Ik ben nieuw in het “kampeerwereldje” (als kind wel vaak gedaan).
Nu zoek ik betaalbare luchtbedden (liefst self-inflate) waar mijn kids het niet koud op krijgen ‘s nachts. Ze liggen beiden in hun eigen ondertentje onder de klep van de vouwwagen.

Ik wil uiteraard dat ze ‘s nachts warm blijven. Hebben beiden een normale slaapzak. Wie heeft een betaalbare goede tip? En zijn die isolatiematjes nodig? Ik ken vooral alleen de oude luchtbedden van vroeger (30 jaar geleden).
Wij leggen in het voorjaar zo'n cheap picknickkleed met alu-onderzijde onder de self inflatable. Kids hebben het nooit koud gehad, zelfs niet bij 3 graden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 18:36
Gonadan schreef op donderdag 25 april 2024 @ 07:53:
[...]

Langer nog. In principe doe ik levenslang met zo'n ding.
Ik twijfel of ik hem ooit een keer heb vervangen vanwege dat ik hem vies had gemaakt en toch opgeborgen waardoor hij niet meer fris was, maar dat weet ik niet eens meer zeker. :D
Bedoel je dan ook zo’n opvouwbare?

Afbeeldingslocatie: https://www.kampeerwereld.nl/custom/page/page_content_img/647386/4252_reliance-6603425.jpg?width=1000&height=1000

Want dat valt me qua prijs alles mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

hatsa schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:08:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb er 2 van 10 liter en die gaan al ruim 15 jaar mee, en ook nu nog steeds mee in de caravan. Gewoon handig onder de luifel als ik daar aan het koken ben, hoef ik ook niet steeds de caravan in.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Nou de eerste camping in Zwitserland (bijna alweer Italïë) is geboekt. 3 nachtjes op Camping des glaciers in La Fouly. Verder gaan we beetje op de bonnefooi.. Maar wat we in Noorwegen eigenlijk ook deden, 1 camping gewoon boeken voor wat meer dagen, dat wordt het rustpunt. En verder gaan we het wel zien. Hebben we toch beetje een 'doel' om heen te rijden.
pirke schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 03:27:

Jammer dat de Holland Norway Line failliet is, al zijn er nog steeds geïnteresseerden voor een doorstart vanuit de Eemshaven, vooral voor 60 tons vrachtvervoer wat niet seizoensgebonden is zoals toeristen.
True.. Wij waren in 2022 met de caravan naar Noorwegen met HNL, was echt super geregeld. Lekker buffet gehad op heen en terugreis ook. Was allemaal dikke prima. Maar net voor ze falliet gingen nog eens gekeken en de reis was toen al 2x zo duur.. Wij waren 1300 kwijt voor een retourtje inclusief eten etc. Dat moest vorig jaar al 2500 zijn ofzo.. Das gewoon niet grappig meer.

[ Voor 49% gewijzigd door TgR_KILLER op 26-04-2024 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofyduck384
DaWayne schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:04:
Wij leggen in het voorjaar zo'n cheap picknickkleed met alu-onderzijde onder de self inflatable. Kids hebben het nooit koud gehad, zelfs niet bij 3 graden.
En laag veldbedje met daarop een self inflate luchtbed is dus een beetje onzin begrijp ik dus? Eventueel alleen een isolatiematje eronder zou voldoende moeten zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
@TgR_KILLER Tja, IJmuiden-Newcastle is een vergelijkbare afstand, daar betaal ik met vroegboekkorting bijna 1700 euro voor een retourtje (excl eten, puur 4 persoons slaaphut en parkeerplaats voor de camper), zonder vroegboekkorting 2100 euro. Blijkbaar is het goed mogelijk om zo'n lijn bezet te houden met vergelijkbare prijzen en winstgevend te maken. En dat terwijl er veel meer concurrentie is op varen naar het Verenigd Koninkrijk, met routes naar Dover, Hull en Harwich.

Ter vergelijking: wij betaalden voor een enkeltje Noorwegen-Eemshaven met hetzelfde gezin en camper ongeveer 800 euro, wat neerkomt op 1600 euro voor een retourtje. Plus wat inflatie is dat hetzelfde tarief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Goofyduck384 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 21:10:
[...]

En laag veldbedje met daarop een self inflate luchtbed is dus een beetje onzin begrijp ik dus? Eventueel alleen een isolatiematje eronder zou voldoende moeten zijn?
Alleen zo een matje is al voldoende.
Als het een beetje draaikonten zijn dan is inderdaad zo een groot picknick kleed met isolatie onderkant wel een goede tip.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
pirke schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 21:19:
@TgR_KILLER Tja, IJmuiden-Newcastle is een vergelijkbare afstand, daar betaal ik met vroegboekkorting bijna 1700 euro voor een retourtje (excl eten, puur 4 persoons slaaphut en parkeerplaats voor de camper), zonder vroegboekkorting 2100 euro. Blijkbaar is het goed mogelijk om zo'n lijn bezet te houden met vergelijkbare prijzen en winstgevend te maken. En dat terwijl er veel meer concurrentie is op varen naar het Verenigd Koninkrijk, met routes naar Dover, Hull en Harwich.

Ter vergelijking: wij betaalden voor een enkeltje Noorwegen-Eemshaven met hetzelfde gezin en camper ongeveer 800 euro, wat neerkomt op 1600 euro voor een retourtje. Plus wat inflatie is dat hetzelfde tarief.
Wij willen volgend naar weer naar het noorden. Maar tenzij er een nieuwe veerdienst zich aan dient denk ik dat wij vanuit Hirtshals in Denemarken naar Bergen varen, dan via een grote ronde van Noorwegen naar Zweden en dan via de bruggen weer terug (of in Zweden een boot naar Kiel ofzo.) Maar met de boot heen en bruggen terug geeft iets meet flexibiliteit met de terugkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
hatsa schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:08:
[...]

[Afbeelding]

Yup. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
TgR_KILLER schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 21:43:
[...]

Wij willen volgend naar weer naar het noorden. Maar tenzij er een nieuwe veerdienst zich aan dient denk ik dat wij vanuit Hirtshals in Denemarken naar Bergen varen, dan via een grote ronde van Noorwegen naar Zweden en dan via de bruggen weer terug (of in Zweden een boot naar Kiel ofzo.) Maar met de boot heen en bruggen terug geeft iets meet flexibiliteit met de terugkomst.
Je kan het ook omdraaien: wij zijn zonder haast via Denemarken en Zweden naar Noorwegen gereden. Voor beide landen uiteindelijk ongeveer een week per land uitgetrokken, daarna nog 4 weken in Noorwegen zelf. De terugtocht met de boot was geboekt omdat we kort daarna weer met werk en school zaten. Zo hadden we geen enkele druk om dat lange eind snel af te moeten leggen en hadden we uitgebreid de tijd voor leuke dingen doen onderweg :)

Alleen eerder naar huis vertrekken als we dat zouden willen zou inderdaad lastig worden met een vaste datum voor de boot. We hadden wel een flexibel ticket, maar er moet maar net plek zijn op het parkeerdek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
TgR_KILLER schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 20:07:
Nou de eerste camping in Zwitserland (bijna alweer Italïë) is geboekt. 3 nachtjes op Camping des glaciers in La Fouly. Verder gaan we beetje op de bonnefooi.. Maar wat we in Noorwegen eigenlijk ook deden, 1 camping gewoon boeken voor wat meer dagen, dat wordt het rustpunt. En verder gaan we het wel zien. Hebben we toch beetje een 'doel' om heen te rijden.

[...]
Nice, dat is misschien wel de mooiste plek waar ik gekampeerd heb, onderaan de gletscher.
Op de heenreis vorig jaar een dagje Straatsburg gepakt, dat was ook een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
Goofyduck384 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 21:10:
[...]

Voor mijn kinderen wel ja. Mijn vrouw legt in het voorseizoen ook nog een kruikje in de slaapzak als voorverwarmen, dan voelt het bij het slapen gaan ook lekker warm aan voor ze.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a2V3p3e09DQJ26rwWBwgaBa-3oU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xYWRGigo4LusOuBCA5zNK3Yk.jpg?f=fotoalbum_large

De eerste keer opgezet… :) Nagenoeg in mijn uppie, want de vrouw was even druk met de dreumes ;)

Tot nu toe bevalt het echt een stuk beter dan onze vorige wagen. Nog wel wat onze weg vinden, maar dat gaat goed komen.

Fijne Koningsdag allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-09 21:12
Dit vind ik wel 1 van de mooiste vouwwagens op dit moment.
Ik haal nooit de zijkanten van de luifel eruit.
Dan vind ik hem nog mooier.
Welke vouwwagen had je hiervoor??

Ik gok een combi-camp

[ Voor 6% gewijzigd door tafmaf op 27-04-2024 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Laatst online: 21:41
JanHenk schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 14:47:
[Afbeelding]

De eerste keer opgezet… :) Nagenoeg in mijn uppie, want de vrouw was even druk met de dreumes ;)

Tot nu toe bevalt het echt een stuk beter dan onze vorige wagen. Nog wel wat onze weg vinden, maar dat gaat goed komen.

Fijne Koningsdag allemaal!
Erg mooi ding! Nieuw gekocht?

En ik zie volgens mij een babyfoon....zo groot is hij toch ook weer niet? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:58
Gisteren nog 50% van het veld leeg, zet een buscamper hem langs onze stek, allemaal prima…..

Maar om 0700 vanochtend continu de schuifdeur open en dicht en dan niet subtiel maar lekker dicht gooien :/ Zucht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
tafmaf schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 15:06:
Dit vind ik wel 1 van de mooiste vouwwagens op dit moment.
Ik haal nooit de zijkanten van de luifel eruit.
Dan vind ik hem nog mooier.
Welke vouwwagen had je hiervoor??

Ik gok een combi-camp
De zijkanten van de luifel heb ik nog niet geprobeerd eigenlijk :+ Kun je die laten zitten met invouwen?

CC Country inderdaad. Ook een fijne wagen, maar voor ons vieren eigenlijk te klein.

GoEV6 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 15:11:
[...]

Erg mooi ding! Nieuw gekocht?

En ik zie volgens mij een babyfoon....zo groot is hij toch ook weer niet? ;)
Eind vorig jaar nieuw gekocht, hij is nu nog maagdelijk. Zit te wachten op z’n eerste regenbui ;)

Goed gezien, die babyfoon is van vrienden van ons. We staan hier met vier gezinnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tafmaf
Ja ze kunnen er gewoon aan blijven zitten.

[ Voor 15% gewijzigd door tafmaf op 27-04-2024 16:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Vandaag een beetje de route verder uit zitten stippelen door Zwitserland heen, zit zelfs een stukje met de autotrein in door de bergen nu haha. Niks is nog 100% vast maar het wordt ongeveer dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4_x-2_OqCJhRxOb1MUlNMPAnqHI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nMczQL9VWh1hKz30tnfWOsAu.jpg?f=fotoalbum_large
kiefty14 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 15:46:
Maar om 0700 vanochtend continu de schuifdeur open en dicht en dan niet subtiel maar lekker dicht gooien :/ Zucht
Subtiel is helaas niet altijd een optie.. De onze moet je ook best dicht gooien anders gaat hij 'net' niet dicht..

Then again, ik ga niet om 7 uur met de deur smijten.. Zo rond uurtje of 10 savonds gaat ie dicht en dan pas ergens rond 8/9 weer open. Buiten dat ik om 7 uur nog op 1 oor lig heb ik verder alles aan boord, zou niet weten wat ik buiten te zoeken heb :D
DaWayne schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 09:53:
[...]

Nice, dat is misschien wel de mooiste plek waar ik gekampeerd heb, onderaan de gletscher.
Op de heenreis vorig jaar een dagje Straatsburg gepakt, dat was ook een aanrader.
Ja leek ons ook super, zojuist de bevestiging van onze reservering gehad, dus die is ook binnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaWayne
TgR_KILLER schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 16:10:
Vandaag een beetje de route verder uit zitten stippelen door Zwitserland heen, zit zelfs een stukje met de autotrein in door de bergen nu haha. Niks is nog 100% vast maar het wordt ongeveer dit:

Ja leek ons ook super, zojuist de bevestiging van onze reservering gehad, dus die is ook binnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zIarDZOz8WEwQRLxz8ESA760sLQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WBiWJuPAvyq9PMyX6nNp3rdS.jpg?f=fotoalbum_large
Doe je goed, dit was ons uitzicht van de zomer.
De Vogezen is ook een mooie tussenstop. Kan je gelijk wijn inslaan tegen wat gunstiger prijzen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
JanHenk schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 15:57:
[...]

De zijkanten van de luifel heb ik nog niet geprobeerd eigenlijk :+ Kun je die laten zitten met invouwen?

CC Country inderdaad. Ook een fijne wagen, maar voor ons vieren eigenlijk te klein.

[...]

Eind vorig jaar nieuw gekocht, hij is nu nog maagdelijk. Zit te wachten op z’n eerste regenbui ;)

Goed gezien, die babyfoon is van vrienden van ons. We staan hier met vier gezinnen.
Onze Cocoon XL is inmiddels bijna 20 jaar jong en heeft bij de vorige eigenaren een jaar of 8 geleden een nieuw dak gekregen en daarna aan ons verkocht. Was dus eigenlijk van plan de upgrade naar de Kyte XL op soortgelijke wijze te doen en daarom benieuwd wat jouw overwegingen voor nieuw waren? Prijsverschil is zeker na alle verhogingen bij Holtkamper wel echt fors tussen nieuw en een paar jaar oud.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:58
Paste de fietsen niet meer in de garage Pirke ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G_4OtkmaZ1EQEccow8WiHKzU5VY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ot2vtgQqd7mocLuCQHNDKmUD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
kiefty14 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 19:52:
Paste de fietsen niet meer in de garage Pirke ?

[Afbeelding]
Bij ons wel :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Sander schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 18:06:
[...]

Onze Cocoon XL is inmiddels bijna 20 jaar jong en heeft bij de vorige eigenaren een jaar of 8 geleden een nieuw dak gekregen en daarna aan ons verkocht. Was dus eigenlijk van plan de upgrade naar de Kyte XL op soortgelijke wijze te doen en daarom benieuwd wat jouw overwegingen voor nieuw waren? Prijsverschil is zeker na alle verhogingen bij Holtkamper wel echt fors tussen nieuw en een paar jaar oud.
Ik vind het prijsverschil niet eens zo groot, maar het is wel maar net wat je zoekt… Afgelopen zomer heb ik nog wel gereageerd op een Aero uit 2021 die voor 26,5K te koop stond. Die was binnen een uur gereserveerd…

Kytes zijn al wat langer verkrijgbaar en qua tweedehands aanbod en prijs zeker beter, maar ook die gaan erg snel. Wij wilden echter heel graag een Aero. (Dus ook geen Cocoon Aero ivm de instap aan de “verkeerde” kant icm het oudere frame). En heel eerlijk, de financieel economische rekensom heb ik niet heel uitvoerig gemaakt. Ik heb een fijne prijs voor onze Country gekregen en heb er zonder al te veel nadenken nog een smak bijgelegd. Maar nu ik hier zit, ben ik dat allang vergeten en vind ik het helemaal waard.

Heerlijk aan een kampvuur met een drankje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

JanHenk schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 20:53:
[...]
Heerlijk aan een kampvuur met een drankje :)
Geniet ervan (y)

[ Voor 67% gewijzigd door aReaRe op 27-04-2024 21:20 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
TgR_KILLER schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 16:10:

Subtiel is helaas niet altijd een optie.. De onze moet je ook best dicht gooien anders gaat hij 'net' niet dicht..
Wat vaak werkt is rustig (net niet) dicht doen en dan even op de achterkant van de schuifdeur duwen. Bij de meeste schuifdeuren duw je hem dan makkelijk dicht en goed in het slot.

Dat is in ieder geval wat wij doen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tafmaf
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AAnkR4sfYv7ajoEtq_EKtXQ7UdE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r2njhnzUyUBdj6nhDYR9W12X.jpg?f=fotoalbum_large

Die van ons is met Hemelvaart en Pinksteren weer aan de beurt.
Alles weer Kampeer klaar gemaakt.
Hij mag weer eens vooraan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

tafmaf schreef op zondag 28 april 2024 @ 11:17:
[Afbeelding]

Die van ons is met Hemelvaart en Pinksteren weer aan de beurt.
Alles weer Kampeer klaar gemaakt.
Hij mag weer eens vooraan staan.
Leuk spul, ook die Beachy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
Daar zijn we nu 2 keer mee weggeweest.
Voor als het weer wat tegenvalt.
Maar met Hemelvaart houden we ons klapweekend van de Vouwwagenclub en dan moet je natuurlijk wel met je Vouwwagen komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

tafmaf schreef op zondag 28 april 2024 @ 14:04:
Maar met Hemelvaart houden we ons klapweekend van de Vouwwagenclub en dan moet je natuurlijk wel met je Vouwwagen komen.
Of juist met de grootste en meest luxe camper die je kunt huren.. :P >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Op de Kampeer forum meetings zijn ook campers welkom :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tafmaf
Tegenwoordig zijn de regels bij de Vouwwagenclub niet meer zo streng.
Maar bedoelde meer heb niet voor niks ook nog een vouwwagen.
Dan ga je hem dan jullie juist gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Bommes schreef op zondag 28 april 2024 @ 14:44:
[...]

Of juist met de grootste en meest luxe camper die je kunt huren.. :P >:)
Veruit de meeste huurcampers zijn B rijbewijs campers, juist bij de grote luxe C rijbewijs campers is het lastig om ze in de verhuur te vinden. De prive eigenaren houden ze ook liever voor zichzelf ;) Zakelijke verhuurders doen niet aan C rijbewijs campers, de markt daarvoor is te klein.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@pirke je begrijpt denk ik toch wel wat ik bedoel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Leipo schreef op zondag 28 april 2024 @ 10:48:
[...]

Wat vaak werkt is rustig (net niet) dicht doen en dan even op de achterkant van de schuifdeur duwen. Bij de meeste schuifdeuren duw je hem dan makkelijk dicht en goed in het slot.

Dat is in ieder geval wat wij doen :)
Van buiten werkt dat wel idd, maar das lastig van binnen, en dan nog even 'aanduwen' werkt helaas niet vanuit binnen. Al paar keer gehad dat we dachten dat ie wel goed zat maar dat de bus toch niet op slot wilde... dan zit ie dus net nog niet goed dicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Bommes schreef op zondag 28 april 2024 @ 19:25:
@pirke je begrijpt denk ik toch wel wat ik bedoel :P
Nee, ik gooi het op een zonnesteek, of de wijn O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Alcohol in de man, wijsheid in de kan :P

* aReaRe laat zichzelf wel uit :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:34

Dat scheelt inderdaad wel veel reistijd. Maar ten opzichte van de prijs van Hirthals - Kristiansand is dat nog wel een flink bedrag. Wij betaalden 150€ voor 7 meter camper en 2 volwassenen in Augustus 2021, 2 dagen van tevoren gekocht (corona). Ik zie dat het nu het dubbele is.

Wij waren wel een jaar op rondreis dus dan verschuift de balans van tijd/geld. Als je op paar weken op vakantie gaat, wil je het liefst zo snel mogelijk genieten en dan mag dat wat kosten.

Verder vonden wij Noorwegen en Zweden echt meevallen qua uitgaven. Wij hebben daar 2 maanden doorgebracht, en met heel veel boodschappen uit Duitsland meegenomen en alleen wild gekampeerd hebben wij ons budget echt heel redelijk kunnen houden. De voorzieningen en plekken zijn daar geweldig. Wat een prachtige landen.

De enige fout die wij hebben gemaakt is dat we begonnen zijn met Noorwegen, en na 5 weken in dat spectaculaire landschap, waaronder Lofoten eilanden, is Zweden wat underwhelming. Ik zal binnenkort echt eens een verslag uitschrijven van onze reis (vrouw, ik en 2 jaar oud kind). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ik ben daar nog nooit geweest, heb met Hemelvaart altijd een weekend met de familie. Is het wat zo'n klapweekend?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tafmaf
Het is eigenlijk gewoon kamperen met andere Vouwwagen liefhebbers.
Dus veel kletsen en discussies over wat er beter kan bij de wagens.
En iedereen helpt elkaar.
Of je nu voor het eerst je wagen opzet of het al jaren doet.
We hebben een hele ongedwongen sfeer van niks moet alles mag.
Er is dit jaar geen druk programma omdat we aardig groot waren gegroeid en een max aan wagens hebben ingesteld om die sfeer weer terug te krijgen.
Er kunnen nog maar een paar wagens bij.
Maar er ontstaan vrienden voor het leven uit.
Vooral bij de kinderen onderling.

[ Voor 10% gewijzigd door tafmaf op 28-04-2024 22:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ja ik lees er vaak over bij de vouwwagenclub maar heb het nooit zelf kunnen ervaren.

Nou ja, heb wel weer zijn om te kamperen onderhand. Nog maar een paar nachtjes slapen. :P

[ Voor 35% gewijzigd door Gonadan op 28-04-2024 22:40 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solution28
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 07:29
Hallo Tafmaf, ik herken je foto van de klapper ook op dit forum zoals die gezien is op het vw forum onder chat topic van het klapweekend. Wij zijn er dit jaar voor het eerst bij met onze Aart Kok Tundra en hebben er zin in!

We gaan het binnenkort meemaken!

Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Afgelopen weekend een paar dagen op Minicamping Zus en Zus in Hernen gestaan met mijn ouders. Een mooie kleine camping met net sanitair en verder helemaal niks, precies zoals ik ze het liefste heb. Helaas voor de zusjes was de camping verder bijna leeg :/ ze hadden heel veel afzeggingen.

Het tripje was ook goed voor het vertrouwen in het hefdakdoek van mijn bus. Na die ellende in de Harz van een paar weken terug, is er dit weekend bij die paar buitjes geen regendruppel doorgelekt *O* Het scheelt ook wel dat de regen dit keer verticaal viel en niet horizontaal ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
tafmaf schreef op zondag 28 april 2024 @ 22:21:
Er is dit jaar geen druk programma omdat we aardig groot waren gegroeid en een max aan wagens hebben ingesteld om die sfeer weer terug te krijgen.
In tegenstelling tot hier, ben ik bij het vouwwagenclub-forum een klassieke lurker :+

Een Tweakers kampeerweekend zou ik me vast voor inschrijven, maar het klapweekend van de vouwwagenclub voel ik me wat minder toe geroepen.

Al blijkt er uit bovenstaand dus wel enige overlap. :)

PS: de windhoeken inmiddels in de luifel. Was wel fijn gisteravond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Yukkie schreef op maandag 29 april 2024 @ 08:39:
Afgelopen weekend een paar dagen op Minicamping Zus en Zus in Hernen gestaan met mijn ouders. Een mooie kleine camping met net sanitair en verder helemaal niks, precies zoals ik ze het liefste heb. Helaas voor de zusjes was de camping verder bijna leeg :/ ze hadden heel veel afzeggingen.
Dan heb je een mooie website, en dan vul je 'm echt bijzonder karig. Ik merk dat heel vaak bij campings. Je krijgt een beter beeld met de foto's van Google Reviews. Ziet er verder uit als een prima camping inderdaad.

Waar we in Nederland wel mee voorop lopen is online boekingstools zoals tommybookingsupport. In Duitsland, Oostenrijk is dat echt een zeldzaamheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Aan de andere kant: als een camping heel veel tijd/moeite (=geld) steekt in de website, dan zijn de tarieven daar ook naar. In mijn ervaring zijn dat dan ook niet de campings waar ik naar toe wil, want ze hebben dan vaak ook allerlei faciliteiten waar ik toch geen behoefte aan heb. Ik vind het al helemaal gruwelijk als je de boekingstool moet invullen om een fatsoenlijk beeld te krijgen wat een nachtje verblijven kost.

Doe mij maar een camping met een mwah-website, das beter dan helemaal niks of een super-duper-flitsende website.

offtopic:
Hetzelfde geldt overigens voor bijvoorbeeld een schilder of stucadoor, bedrijven met super gelikte websites zijn te groot/te duur voor mijn simpele klusje. Doe maar een ZZP'er met een eenvoudige pagina met alleen een paar matige foto's en een telefoonnummer ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Yukkie op 29-04-2024 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tafmaf
JanHenk schreef op maandag 29 april 2024 @ 09:53:
[...]

In tegenstelling tot hier, ben ik bij het vouwwagenclub-forum een klassieke lurker :+

Een Tweakers kampeerweekend zou ik me vast voor inschrijven, maar het klapweekend van de vouwwagenclub voel ik me wat minder toe geroepen.

Al blijkt er uit bovenstaand dus wel enige overlap. :)

PS: de windhoeken inmiddels in de luifel. Was wel fijn gisteravond.
Zie er vele gebruikersnamen voorbij komen dat ik denk ,heee die ken ik.
Je kunt een tweaker meeting daar organiseren. ;)

Als je nu denkt het word toch wat te warm onder de luifel.
Dan ritsen wij alleen vanaf de wagen naar de punt een stuk open.
Als je dit aan beide kanten doet dan kan de wind er weer doorheen waaien en zit je met 30 plus lekker in de schaduw.
En dan krijgt je koelkast in je keuken ook meer lucht want die wil nog wel eens uitvallen als hij te heet word.
Heb er zelf een ventilatortje op liggen voor een betere luchtstroom.
Niet vaak nodig want wij zoeken gebieden waar het ongeveer 25 graden is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Yukkie schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:11:
Aan de andere kant: als een camping heel veel tijd/moeite (=geld) steekt in de website, dan zijn de tarieven daar ook naar. In mijn ervaring zijn dat dan ook niet de campings waar ik naar toe wil, want ze hebben dan vaak ook allerlei faciliteiten waar ik toch geen behoefte aan heb. Ik vind het al helemaal gruwelijk als je de boekingstool moet invullen om een fatsoenlijk beeld te krijgen wat een nachtje verblijven kost.

Doe mij maar een camping met een mwah-website, das beter dan helemaal niks of een super-duper-flitsende website.

offtopic:
Hetzelfde geldt overigens voor bijvoorbeeld een schilder of stucadoor, bedrijven met super gelikte websites zijn te groot/te duur voor mijn simpele klusje. Doe maar een ZZP'er met een eenvoudige pagina met alleen een paar matige foto's en een telefoonnummer ;)
Hoe beter de website des te minder de daadwerkelijke kampeerervaring is mijn gevoel vaak. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Yukkie schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:11:

offtopic:
Ja oké, maar een stuks of 10 foto's extra van het kampeerveld bij Camping Zus en Zus had het allemaal al een stuk duidelijker gemaakt. Dat heeft verder niets te maken met een flitsende website, maar meer met 10 minuutjes inzet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
@Gonadan Dan kom je uit op de luxe resorts, dat is geen kamperen.

[ Voor 9% gewijzigd door pirke op 29-04-2024 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Cheesy schreef op maandag 29 april 2024 @ 11:52:
[...]

Ja oké, maar een stuks of 10 foto's extra van het kampeerveld bij Camping Zus en Zus had het allemaal al een stuk duidelijker gemaakt. Dat heeft verder niets te maken met een flitsende website, maar meer met 10 minuutjes inzet.
Daar kan ik me wel in vinden. Het is wel fijn als je een beetje een realistisch beeld van de camping kunt vormen. Je krijgt soms ook het gevoel dat het wel een reden zal hebben als er niet zoveel foto's te vinden zijn. :P

Voor een doorreiscamping heb ik de gok wel eens genomen, en dan merk je inderdaad dat het niet per se slecht is maar wel dat als ze veel foto's zouden maken het wellicht niet heel aantrekkelijk zou over komen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

tafmaf schreef op zondag 28 april 2024 @ 22:21:
Die sfeer hangt er ook op het Kampeer forum weekend (net geweest van 19 t/m 21 april, helaas vanwege moeder niet meegekund). De camping Buitenplaats in Drenthe was compleet volgeboekt, 25 combi's in een cirkel.
Je leert de mensen achter de nickname kennen, je leert een hoop van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Gonadan schreef op maandag 29 april 2024 @ 12:13:
[...]

Daar kan ik me wel in vinden. Het is wel fijn als je een beetje een realistisch beeld van de camping kunt vormen. Je krijgt soms ook het gevoel dat het wel een reden zal hebben als er niet zoveel foto's te vinden zijn. :P

Voor een doorreiscamping heb ik de gok wel eens genomen, en dan merk je inderdaad dat het niet per se slecht is maar wel dat als ze veel foto's zouden maken het wellicht niet heel aantrekkelijk zou over komen.
Dat doe ik met Park4Night ook, als ik dan een camping of camperplek tegen kom met alleen foto's van de omgeving, maar 0 van de daadwerkelijke plekken dan sla ik automatisch over.. Vaak zijn dat ook wel de plekken met slechtere reviews..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
TgR_KILLER schreef op maandag 29 april 2024 @ 19:16:
[...]

Dat doe ik met Park4Night ook, als ik dan een camping of camperplek tegen kom met alleen foto's van de omgeving, maar 0 van de daadwerkelijke plekken dan sla ik automatisch over.. Vaak zijn dat ook wel de plekken met slechtere reviews..
Het is maar net wat je doel is.

Stadje bezoeken? Dan vind ik een simpele parkeerplaats prima, ook voor de overnachting. Eten doen we wel binnen, geen probleem.

Lekker buiten leven? Dan een speelplek voor de kinderen, liefst wat gras en ruimte tussen de andere campers zodat je ook zon kan meepikken en plek hebt voor tafels en stoelen.

Nu staan we op een voormalige camping zonder faciliteiten (wel water, stroom en wc cassette leegplaats), met leuke speeltuin en iedereen een groot stuk gras, gescheiden door heggen, aan een leuk beekje met vooral weiland/bos en vogels om ons heen. Twee nachten terug stonden we op een grote (gratis) parkeerplaats voor campers en bussen midden in Angers op 10 minuten lopen van het kasteel en centrum.

Beiden zijn prima. De parkeerplaats is vooral functioneel. Je komt aan, gaat wat eten koken / uit eten, boekje lezen, naar bed en als je wakker wordt lekker een dagje in de stad doorbrengen en toerist uithangen. Als je na 1 a 2 dagen alles gezien hebt wat je wilt zien trek je weer verder. In de tijd dat je daar bent hebt je geen reistijd naar je bezienswaardigheden, je staat midden in de stad, kunt in principe zolang blijven als je accus en gasflessen het volhouden. Daarna hadden we zin in een paar dagen groen en rust. Op dit terrein waren 50+ camping plekken, we staan hier met 4 campers, de rest is leeg. Heerlijk :) Geen camping personeel, geen douches of wc's (hebben we allemaal zelf mee), wel veel ruimte en leuke speeltuin voor de kinderen. Ik heb alleen de foto vd speeltuin bekeken, de rest geloofde ik wel...

Ik ben wel fan van voormalige campings die omgetoverd worden tot zeer riante camperplaats. Afgelopen zomer midden in het hoogseizoen stonden we zo ook een midweekje op een voormalige camping, voor 13 nogwat euro per nacht, net boven Lyon aan een groot meer met zandstrand en bewaakt toezicht, stroom en water incl. Bijna alleen maar zelfvoorzienende campers, van groot tot klein, en een enkele caravan. 100-300m2 gras per camper. Waarom 50+ euro per nacht betalen met als enige meerwaarde smerige wc hokjes waar we toch geen gebruik van maken? En gratis muziek vd tokkie buren...

Geen idee of je dit goed op fotos kan vangen, maar de omgeving (zandstrand, meer of rivier, kasteel, etc) doen mij meer dan de daadwerkelijke camping / camperplaats. Juist het gebrek aan friettent, animatie, zwemparadijs is voor mij een voordeel. Tenzij we expliciet willen zwemmen, maar veel gemeentes hebben ook gewoon een gemeentebad met acceptabele prijzen, en een basic camperplaats op loopafstand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Oh ik hoef ook geen poespas op de camping, we hebben niet eens kinderen die vermaakt hoeven worden.

Maar als je geen 1 foto van de plek hebt staan en alleen wat random foto's van wat de omgeving zou moeten zijn dan sla ik over ;). Helemaal als de plek dan nog 25/30 euro moet kosten. Ik wil liever weten waar ik terecht kom.

Ik heb ooit een B&B geboekt wat vlakbij een kasteel zou liggen.. Want van alle foto's waren er 4 van dat kasteel.. Nou dat kasteel nooit gezien, lag blijkbaar 25 KM verderop ergens (in NL..)

Die campings/ camper plekken in Frankrijk, CAMPING-CAR PARK volgens mij, die doen dat wel vaker, oude campings tot camperplekken omtoveren. Denk dat wij die ook nog wel regelmatig gaan bezoeken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
@TgR_KILLER Ja, "camping car park" met hun "pass'étapes" kaart. Ze hebben een paar ondertussen alweer een flinke hoeveelheid omgebouwde campings en een paar honderd 'gewone' camperplaatsen. De plaatsen zijn altijd prima keurige nette plaatsen voor een prima prijs (stroom en water incl). In de app zie je vooraf hoe druk het er is. We bezoeken ook andere aanbieders in Frankrijk, maar bij gelijke geschiktheid (afstand tot bezienswaardigheid of simpel overnachten op doortocht) hebben ze wel de voorkeur. Nog geen enkele negatieve ervaring of verrassing gehad.

In camper contact lees ik wel eens een negatieve ervaring, dat het van een club is waar je een pas voor nodig hebt om de slagboom te openen. Wat er dan nooit bijgezegd wordt is dat naast de slagboom een automaat staat waar je een pas kunt krijgen (of kopen? Ik dacht dat wij hem gratis kregen bij de eerste overnachting. Op de website is hij momenteel eenmalig 5 euro). De pas is levenslang geldig. Via de app kun je ook de pas weer opladen om je overnachtingen te betalen. Als ik zo'n review lees wordt ik altijd blij: dat is een prima plek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:27

<knip>
En daarom rijd ik altijd via Duinkerken - Dover. Voor het prijsverschil kan ik heel veel keer op en neer rijden vanuit Dover naar het topje van de U.K. en terug. Het gemak van minder rijuren snap ik wel maar het prijsverschil is gewoon te groot om dan nog van gemak te spreken. F* de lijn New Castle - IJmuiden! >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zuma
kiefty14 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 15:46:
Gisteren nog 50% van het veld leeg, zet een buscamper hem langs onze stek, allemaal prima…..

Daarom scheiden we wielen (caravans, campers auto's met daktent etc) van tenten (incl. vouwwagens) op het terrein waar ik actief ben. Scheelt weer enorm.

[ Voor 7% gewijzigd door zuma op 30-04-2024 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
zuma schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 14:06:
[...]

Daarom scheiden we wielen van tenten op het terrein waar ik actief ben. Scheelt weer enorm.
Dat zou ik met onze vouwwagen toch wat teveel gedoe vinden hoor :+

Moet zeggen dat ik nog niet de behoefte heb gevoeld om hem uit de stalling te halen, dat was vorig jaar wel anders voor mijn gevoel....Het weer motiveert me nog niet om met het gezin en de wagen weg te gaan.

Van het weekend wel een nachtje in de tipi doorgebracht met mijn zoontje, dat was wel weer even lekker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
Luuk84 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 14:13:
[...]

Dat zou ik met onze vouwwagen toch wat teveel gedoe vinden hoor :+

Moet zeggen dat ik nog niet de behoefte heb gevoeld om hem uit de stalling te halen, dat was vorig jaar wel anders voor mijn gevoel....Het weer motiveert me nog niet om met het gezin en de wagen weg te gaan.

Van het weekend wel een nachtje in de tipi doorgebracht met mijn zoontje, dat was wel weer even lekker :)
Met wielen bedoel ik campers, caravans, auto's met daktenten etc. Vouwwagens (tentmodellen (niet de opvouwbare caravans) vinden wij gewoon een grote gezinstent _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
@zuma dat begrijp ik, maar ik geloof dat je de grap mist, het 'scheiden' van tenten en wielen. De tent kan fysiek los van de bak/wielen in ons geval ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Luuk84 op 30-04-2024 14:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zuma
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fIUJqE85093Jqu3qy5YbozHHiiA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QwEOwxvEjnmnfsDuWIg2sAM5.jpg?f=fotoalbum_large

Afgelopen weekend, ik was er al op vrijdagochtend en het was nog rustig voordat de echte weekend drukte startte.

Lekker geklust: de parkeerrekken voor de handkarretjes gereviseerd (alleen gemotoriseerde wielen mogen naar hun veld rijden). Tenten moeten met de hand naar hun eigen velden, meer rust voor die kampeerders dan iedere keer zo'n uitladende of inladende auto voor je neus te moeten hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/70qYS1EBs9YNtTadKZTuFMQsyqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rEaBvOCQMRubT2ExwysF3LFX.jpg?f=fotoalbum_large

Verder weer een paar kuub hout gekloofd voor de kampvuurtjes op zaterdag- en woensdagavond. Productief weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
zuma schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 14:06:
[...]

Daarom scheiden we wielen (caravans, campers auto's met daktent etc) van tenten (incl. vouwwagens) op het terrein waar ik actief ben. Scheelt weer enorm.
Heerlijk, harde en zachte wanden gescheiden. Dat zou ik vaker willen zien. Helaas ben je dan vaak gewezen op een achteraf tentenveldje zo ver mogelijk bij alle voorzieningen vandaan. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Misschien toch maar eens de maxtrax oprijplaten overwegen. We zijn net weer weggekomen uit een (droog!) kleiveld, maar het ging niet van harte. Hydraulische pootjes heeft ons weer gered, niet die milenco troep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

pirke schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 17:20:
Misschien toch maar eens de maxtrax oprijplaten overwegen. We zijn net weer weggekomen uit een (droog!) kleiveld, maar het ging niet van harte. Hydraulische pootjes heeft ons weer gered, niet die milenco troep.
Om dit soort situaties te voorkomen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2VDX77n_AntQ2I_cDuxnySVob9E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hT5kGqyUv2cLE8OywzAuOpk5.jpg?f=user_large

De oplossing :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JhNcPN43Crr_KNhbB8RTSu2PaCs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7ZVBpcqc5VeLEEHRBei8Xq82.jpg?f=user_large

_O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
pirke schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 17:20:
Niet gewoon over gaan op half track? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Gonadan schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 15:06:
[...]

Heerlijk, harde en zachte wanden gescheiden. Dat zou ik vaker willen zien. Helaas ben je dan vaak gewezen op een achteraf tentenveldje zo ver mogelijk bij alle voorzieningen vandaan. :P
Nee hoor, hoe ver je moet lopen valt best wel mee, wij zijn niet zo groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
Hahaha een T HiLux, als het ff wil dan wordt dat mijn volgende benzineslurper voor de vakanties :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
zuma schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 18:44:
[...]

Nee hoor, hoe ver je moet lopen valt best wel mee, wij zijn niet zo groot.
Jullie zijn een natuurkampeerterrein, die zijn daarop gericht. Maar helaas wel in de minderheid. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

zuma schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 18:46:
[...]

Hahaha een T HiLux, als het ff wil dan wordt dat mijn volgende benzineslurper voor de vakanties :*)
Ssst, het is een Dodge Ram die die camper uit de blubber trok :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofyduck384
Kun je een koelbox ook op zijn kant vervoeren? Ik weet dat je normaal een koelkast altijd rechtop moet vervoeren, maar is dat ook het geval bij deze koelbox: https://www.kampeerwereld...a966964003432323834343032

Uiteraard zonder dat deze aanstaat. Het gaat me erom of deze nog onderin de vouwwagen past, daarvan moeten hem namelijk neerleggen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TgR_KILLER
aReaRe schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 17:39:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

_O-
Haha die foto's heb ik eerder gezien xD had ze al op insta toegestuurd gekregen. Met de camper nu staan we meestal gewoon verhard. Straks als het hoog zomer is en het niet met bakken uit de hemel komt gaan we wel weer lekker op het gras staan ergens. Maar ik probeer wel beetje op te letten waar ik hem wel of niet parkeer :p. Then again, ik heb ook gelezen dat op dat kampeerveld ook elke auto met caravan geulen trok.. Als je in zon blubberveld staat dan helpen een paar Maxtrax ook niet heel veel.
Goofyduck384 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 20:03:
Kun je een koelbox ook op zijn kant vervoeren? Ik weet dat je normaal een koelkast altijd rechtop moet vervoeren, maar is dat ook het geval bij deze koelbox: https://www.kampeerwereld...a966964003432323834343032

Uiteraard zonder dat deze aanstaat. Het gaat me erom of deze nog onderin de vouwwagen past, daarvan moeten hem namelijk neerleggen..
Als je de handleiding leest dan staat er dit: Schakel het apparaat niet direct in nadat u het heeft getransporteerd waarbij de koelbox meer dan 30°kanteling
heeft gehad. Dit zou voor beschadigingen kunnen zorgen aan het koelsysteem. Het apparaat moet eerst 30
minuten rechtop stilstaan zodat het koelmiddel weer in de compressor kan worden opgevangen. Dit voorkomt
dat de compressor droogloopt.

Dus volgens mij kan je hem best op zijn kant vervoeren, maar dan zit enkel het koelmiddel op plekken in het systeem waar het niet zou moeten zitten. Dus moet je hem niet direct aanzetten, thats it. Ik lees nergens dat je hem niet op zijn kant mag vervoeren. En gaat ie toch kapot, gewoon garantie claimen :+ Er staat nergens tot zover ik kan zien dat het niet mag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Goofyduck384 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 20:03:

IK heb de handleiding doorgekeken maar ik zie geen problemen.
Link: https://www.kampeerwereld...ding%20mestic%20mcc25.pdf

Snel lezen, dank @TgR_KILLER :

Citaat uit handleiding uit de link hierboven:
Schakel het apparaat niet direct in nadat u het heeft getransporteerd waarbij de koelbox meer dan 30°kanteling heeft gehad. Dit zou voor beschadigingen kunnen zorgen aan het koelsysteem. Het apparaat moet eerst 30 minuten rechtop stilstaan zodat het koelmiddel weer in de compressor kan worden opgevangen. Dit voorkomt dat de compressor droogloopt.
Koelbox is een stuk kleiner dan een koelkast, ik zal er ook op letten met mijn Dometic (ook compressor koelbox).

[ Voor 29% gewijzigd door aReaRe op 30-04-2024 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

TgR_KILLER schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 20:12:
[...]
Maar ik probeer wel beetje op te letten waar ik hem wel of niet parkeer :p. Then again, ik heb ook gelezen dat op dat kampeerveld ook elke auto met caravan geulen trok.. Als je in zon blubberveld staat dan helpen een paar Maxtrax ook niet heel veel.
* aReaRe aait zijn 12volt compressor, kan ik de all-season banden iets afblazen voor meer grip, automaat in eco stand of anders de campingbaas even vragen voor een sleepje, ik ben niet eigenwijs en hou de boel liever heel. Ik heb een hekel aan graven :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
aReaRe schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 17:39:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

_O-
Ben toch wel benieuwd hoe hij met een voorwiel aangedreven Fiat zijn achterwiel ingegraven krijgt... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

pirke schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 20:28:
[...]

Ben toch wel benieuwd hoe hij met een voorwiel aangedreven Fiat zijn achterwiel ingegraven krijgt... :?
De voorwielen stonden ook tot de as in de blubber 8)7 |:( :X Dat stukje veld is berucht, verder leuke camping maar ik zou met jouw vrachtwaggel daar niet boeken O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
pirke schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 20:28:
[...]

Als het veld maar nat en drassing genoeg is, lees moeras, dan zinkt alles wel ;). Wij stonden 1.5 week geleden ook op een camperplaats waar het gras overal 2 cm water op had staan.... daar wil je ook niet komen dan zink je ook meteen. Gelukkig waren daar alle plekken en paden gewoon verhard met grind en dat ging prima.
aReaRe schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 20:28:
[...]

* aReaRe aait zijn 12volt compressor, kan ik de all-season banden iets afblazen voor meer grip, automaat in eco stand of anders de campingbaas even vragen voor een sleepje, ik ben niet eigenwijs en hou de boel liever heel. Ik heb een hekel aan graven :X
Ik heb ook een 12v compressor in de bus ;). En op termijn.. waarschijnlijk ergens volgend jaar. Komen onder de bus denk ik ook gewoon BFG KO2's te liggen net als onder de Rav4 liggen :P Die hebben sowieso grip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

TgR_KILLER schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 20:48:
[...]
Ik heb ook een 12v compressor in de bus ;). En op termijn.. waarschijnlijk ergens volgend jaar. Komen onder de bus denk ik ook gewoon BFG KO2's te liggen net als onder de Rav4 liggen :P Die hebben sowieso grip.
Of de combi loskoppelen en de caravan op de mover eruit rijden met lage bandenspanning (zeg standje lekke band aan beide kanten). Neuswiel eventueel op een plankje hout of wat er voor handen is.

Ooit in een ver verleden een cursus terreinrijden gehad, hoe leger de band des te meer grip van het profiel en het gaat meestal niet om honderden meters.

[ Voor 4% gewijzigd door aReaRe op 30-04-2024 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
aReaRe schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 20:55:
[...]

Of de combi loskoppelen en de caravan op de mover eruit rijden met lage bandenspanning (zeg standje lekke band aan beide kanten). Neuswiel eventueel op een plankje hout of wat er voor handen is.

Ooit in een ver verleden een cursus terreinrijden gehad, hoe leger de band des te meer grip van het profiel en het gaat meestal niet om honderden meters.
Geen idee of dat in de praktijk ook zo werkt.. Als je de caravan op standje lekken banden zet is het maar de vraag of 1. de mover er nog wel tegenaan kan. 2. of de mover genoeg grip krijgt en 3 of de mover niet de hele band uit elkaar trekt.. Ik zou het niet proberen in ieder geval ;).

Dat van banden en grip klopt wel, maar je moet t niet overdrijven ofcourse.. lege banden rijden niet lekker :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

TgR_KILLER schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 22:15:
[...]

Geen idee of dat in de praktijk ook zo werkt.. Als je de caravan op standje lekken banden zet is het maar de vraag of 1. de mover er nog wel tegenaan kan. 2. of de mover genoeg grip krijgt en 3 of de mover niet de hele band uit elkaar trekt.. Ik zou het niet proberen in ieder geval ;).

Dat van banden en grip klopt wel, maar je moet t niet overdrijven ofcourse.. lege banden rijden niet lekker :+
Beetje MCGyveren :+ Wel dusdanig afblazen dat de mover rollen nog kunnen aandrijven :P

Maar meestal voorkomen dat je in zo'n situatie terecht komt, liever dan een camperplek dan (tussenstop).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
Het ironische is dat we deze hele situatie expliciet wilde voorkomen en daarom zijn we erin gekomen :)

Vanochtend stonden we nog op een grasveld, en in de weersvoorspelling zagen we dat het morgen vrijwel heel de dag regent, vanaf een uur of 3 a 4 's nachts. Op het naastgelegen veldje zag ik al dat iemand een paar dagen (weken?) eerder een kuil gegraven had met z'n band, dus ik wilde daar niet wachten tot wij ook vast kwamen te zitten in de regen.

Oftewel we zijn even boodschappen gaan doen en doorgereden naar een locale camping municipal met verharde camperplaatsen. Daar aangekomen zei de aardige dame dat er geen verharde plekken waren en dat we een plekje op het grote grasveld mochten uitzoeken. Er zat een lichte helling op, dus over de straat naar boven gereden, daar het veld op en dus met de neus naar beneden geparkeerd zodat we morgen in de regen makkelijk de helling af konden. Vrouwlief wilde hem toch graag iets anders hebben staan, dus ik rij weg, na 3 meter even stoppen om te overleggen, daarna kwam ik niet meer weg :) Droog grasveld (op het oog), hele lichte helling naar beneden maar de klei bleek toch vochtig genoeg om de voorwielen een kuiltje te laten graven. Waarschijnlijk een lokaal effect, de rest vh veld was prima met manoeuvreren, ook achteruit de helling op. Na een hoop gedoe uiteindelijk losgekomen en we staan nu na aandringen toch met de voorwielen op verharde ondergrond.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Moraal van dit verhaal, niet meer overleggen met je vrouw :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:05
aReaRe schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 20:55:
[...]

Vroeguh, toen ik nog een caravan had, probeerde ik altijd achteruit te manoeuvreren met de mover. Dan trek je het neuswiel mee in plaats van dat je die de grond in duwt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
JanHenk schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:09:
Moraal van dit verhaal, niet meer overleggen met je vrouw :+
_O-
Pagina: 1 ... 207 ... 277 Laatste