[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 209 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:05

vhal

ಠ_ಠ

Smurf schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:43:
[...]

Heb je (ook) een aanhanger met anti-slinger koppeling? In dat geval nooit je trekhaak of deze koppeling invetten. Die koppelingen werken op frictie, wat inderdaad gekraak kan veroorzaken.
Het beste kan je ervoor zorgen dat je trekhaak en frictiecups schoon en glad zijn. Bij een nieuwe trekhaak kan je de verf er eventueel af schuren. Dat zou het kraken moeten minimaliseren.

Persoonlijk stoort het me niet zo eigenlijk. Het is voor mij meer een bevestiging dat de caravan nog steeds goed aan de trekhaak zit :P
Nee, de Aart Kok Kavango heeft een normale koppeling, deze mag je lichtjes invetten. Over verf gesproken, ik zag nog wel wat resten op de kogel zitten die ik nog wel er vanaf kan schuren.

Vraag mij trouwens af, zijn er überhaupt vouwwagens met zo'n anti-slinger koppeling?

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:35

The Legend

*Plop*

Goofyduck384 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 21:54:
Vandaag voor het eerst onze nieuwe (tweedehands) vouwwagen opgezet op een camping 10 min van mijn huis.
We zouden gisteren al gaan, maar die dag viel letterlijk in het water. Dus dagje uitstel.

Prima zonnetje, rustig kunnen opzetten. Ik heb al 11 jaar niet meer gekampeerd, de drie kinderen (6,9 en 11 jaar) wilden graag, dus toch maar overstag. Zelfs de hond meegenomen.

[Afbeelding]

Ik weet gelijk weer waarom ik dit niet meer deed: regen…… vanaf 19.00 uur flinke regen, alles gelijk een modderpoel en de rest van de nacht blijft het ook doorgaan. En dan is zo’n tent best klein….

Ik was er alweer helemaal klaar mee 😂. De jongste en de hond meegenomen en nu lekker thuis slapen. De rest gaat lekker door creperen op de camping. Ik zoek ze morgenochtend wel weer op. Hopelijk blijft het dan droog…
Europa Camper Suncruiser toch? Meer binnenruimte dan dat ga je niet vinden :D

De spanbanden die je naar de zijkant hebt gezet zijn niet nodig. Die punten gebruik je alleen als je de tentdelen daarvóór niet gebruikt (dus zonder zonneluifel, of als je alleen de wagenbak opzet).

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:12
vhal schreef op zondag 5 mei 2024 @ 07:10:
[...]

Nee, de Aart Kok Kavango heeft een normale koppeling, deze mag je lichtjes invetten. Over verf gesproken, ik zag nog wel wat resten op de kogel zitten die ik nog wel er vanaf kan schuren.

Vraag mij trouwens af, zijn er überhaupt vouwwagens met zo'n anti-slinger koppeling?
Ja hoor maar dit zijn vouwwagens die je boven de 1000 kilo mag beladen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 10:40
The Legend schreef op zondag 5 mei 2024 @ 07:50:
Europa Camper Suncruiser toch? Meer binnenruimte dan dat ga je niet vinden :D

De spanbanden die je naar de zijkant hebt gezet zijn niet nodig. Die punten gebruik je alleen als je de tentdelen daarvóór niet gebruikt (dus zonder zonneluifel, of als je alleen de wagenbak opzet).
Klopt helemaal, binnenruimte is prettig. Maar als iedereen binnen moet zitten vanwege de regen is het toch nog klein. Maar goed, dat zal wel wennen zijn 😋
Vrouwlief had het vannacht toch erg koud. Zal wel komen doordat ze alleen onder onze tweepersoonsdeken lag. Blijkbaar is een slaapzak op de klep ook nog echt nodig.. en die hadden we niet. De kids wel gelukkig. Of is dat alleen omdat het nu nog zo koud is ‘s nachts?
Hoe is dat zomers?

Spanbanden heb ik er af gehaald aan de zijkant, bedankt voor de tip 👍

De hond vindt het allemaal prima hier
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/apMirn4hLe2uOMSi7lunAbIdnfA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KRAE5TTMeItGkyYS4boYYLTX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Goofyduck384 op 05-05-2024 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:40
Hoe groter de tent, hoe meer lucht je moet opwarmen, dus hoe kouder het wordt 's nachts.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-09 20:42
Goofyduck384 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:46:
[...]

Klopt helemaal, binnenruimte is prettig. Maar als iedereen binnen moet zitten vanwege de regen is het toch nog klein. Maar goed, dat zal wel wennen zijn 😋
Vrouwlief had het vannacht toch erg koud. Zal wel komen doordat ze alleen onder onze tweepersoonsdeken lag. Blijkbaar is een slaapzak op de klep ook nog echt nodig.. en die hadden we niet. De kids wel gelukkig. Of is dat alleen omdat het nu nog zo koud is ‘s nachts?
Hoe is dat zomers?

[Afbeelding]
Wij camperen heel het jaar door. Koud hebben we het niet, ook vorige week niet, maar ook in de zomer heeft mijn vriendin een redelijk warme slaapzak in gebruik.

https://www.lowlandoutdoo...d-outdoor-ranger-com.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Laatst online: 21:12
Ik zeg electrische onder matje.
Die zetten we een uurtje voor het naar bed gaan even aan om de kou/klammigheid eruit te krijgen.
En dan houd je het wel uit met goede slaapzakken.aan elkaar geritst zodat ook lekker tegen elkaar aan kunt kruipen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
1234567y schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:58:
[...]

Wij camperen heel het jaar door. Koud hebben we het niet, ook vorige week niet, maar ook in de zomer heeft mijn vriendin een redelijk warme slaapzak in gebruik.

https://www.lowlandoutdoo...d-outdoor-ranger-com.html
Wij zijn net een week weg maar vind het juist vandaag koud, vorige week juist super weer gehad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

En we staan op camping #2 in 🇩🇪

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B6Jo6U10pesRDbkgjIallDGyNZI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DUQYFxBo1hzUOmoD5myw212M.jpg?f=user_large

spoiler:
Wat uiteindelijk gewoon een Landal camping is 🤡

Toch ook wel fijn om het in- en uitklappen steeds meer in de vingers te krijgen. Daarnaast staan er al diverse to-do dingetjes op de lijst voor de aankomende vakanties, waaronder zo'n opblaasleveler. Dat gekloot met zo'n blok is mijn rug niet waard (of toch plankjes proberen) :P

[ Voor 7% gewijzigd door vhal op 05-05-2024 17:03 ]

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:04
vhal schreef op zondag 5 mei 2024 @ 17:00:
En we staan op camping #2 in 🇩🇪
spoiler:
Wat uiteindelijk gewoon een Landal camping is 🤡
Er zijn er een paar volgens mij, wij hebben ook op 1 van die campings gestaan in Duitsland, beviel prima.

We zijn ook een keer of 4 naar Port Zelande geweest, vonden we altijd een top camping en toch alles van een Center Parks op loop afstand. Gaan we vast met de camper ook nog eens heen in het na seizoen, het is het hele jaar open namelijk.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:38
Port Zelande gaan we over een paar weken een familieweekend houden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Goofyduck384 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:46:
[...]

Hoe is dat zomers?

[Afbeelding]
Nog een opzet tip :p Aan de tentkant ter hoogte van de drie spanbanden zitten die grijze bandjes aan de binnenkant. Daarmee moet je iig de voorste buis vastzetten. Op die manier wordt de kracht van de spanbanden beter over het doek verdeeld, nu staat alle spanning op de stiksels van de gesp en de rits. Die trek je op den duur kapot.

Voor de eerste keer opzetten staat ‘ie verder mooi strak :)

Wij sliepen in onze Suncruiser ook alleen onder een dekbed. Maar met dit weer in het voorjaar wel een winterdekbed. Ook in de zomer het herfstdeel van het dekbed.

[ Voor 7% gewijzigd door The Legend op 05-05-2024 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 10:40
The Legend schreef op zondag 5 mei 2024 @ 20:17:
Nog een opzet tip :p Aan de tentkant ter hoogte van de drie spanbanden zitten die grijze bandjes aan de binnenkant. Daarmee moet je iig de voorste buis vastzetten. Op die manier wordt de kracht van de spanbanden beter over het doek verdeeld, nu staat alle spanning op de stiksels van de gesp en de rits. Die trek je op den duur kapot.
Wederom dank, zal het morgenochtend even ‘maken’.
Wij sliepen in onze Suncruiser ook alleen onder een dekbed. Maar met dit weer in het voorjaar wel een winterdekbed. Ook in de zomer het herfstdeel van het dekbed.
Heb vooral het idee dat het matras gewoon erg koud is. Ik dacht dat dit minder zou zijn omdat we verder boven de grond liggen.
Had jij geen last van een koud matras? Want dat los je niet op met een warme deken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Goofyduck384 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 22:40:
[...]

Wederom dank, zal het morgenochtend even ‘maken’.

[...]

Heb vooral het idee dat het matras gewoon erg koud is. Ik dacht dat dit minder zou zijn omdat we verder boven de grond liggen.
Had jij geen last van een koud matras? Want dat los je niet op met een warme deken.
Nee niet echt. Maar de enige keer dat we in Nederland hebben gekampeerd hadden we wel al het matras vervangen door een iets dikkere, dat helpt misschien ook al. Maar ook met het dunne matras geen kou klachten gehad, wel een zere rug omdat ik er nauwelijks steun uit haalde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 16:37

Flipmo

OMG !!

205Gutmann schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 21:58:
[...]

Niet vergeten je flip-flops om te wisselen voor schoenen als je naar kantoor gaat. :+

Wij gaan volgende week donderdag ook naar De Twee Bruggen, we staan er met Hemelvaart en Pinksteren.
Nu staan we nog in Beerze, morgen weer inpakken en naar huis.
Leuk!

Vrienden van ons staan nu ook op Beerze, en gaan met pinksteren naar naar de Twee bruggen :)
Veld liep gisteren wel aardig leeg, (molen veld), maar denk dat het woensdag wel weer volstroomd voor hemelvaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:00
Voor donderdag t/m zondag valt er gewoon niks meer te vinden. Behalve Oostappen dan :-(

Overal is de donderdag gewoon greyed out. Al zegt de ANWB en acsi dat er nog wel wat is..

Ja 1 gevonden (de paal in Brabant), €800 voor een staanplaats..

[ Voor 49% gewijzigd door GAIAjohan op 06-05-2024 10:33 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 14:19

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

ik weet niet wat je precies zoekt, maar kleine (boeren) campings hebben soms nog wel plekkies. Als je in de facebook groepen voor zulke campings kijkt (zoals "leuke campings bij de boer"), dan staan daar zo af en toe posts van camping eigenaren dat ze nog plek hebben. Of je kun daar natuurlijk ook gewoon je vraag posten.

[ Voor 6% gewijzigd door Yukkie op 06-05-2024 11:42 ]

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
GAIAjohan schreef op maandag 6 mei 2024 @ 10:31:
:X 7(8)7

Kun je beter een boottochtje Newcastle boeken en daar vrij kamperen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zit een rondje te kijken bij wat campings waar we geweest zijn, en inderdaad gewoon helemaal vol. Had ik niet verwacht in de meivakantie. Het verwachte prima weer speelt natuurlijk ook mee.

@GAIAjohan Misschien is dit wat voor je?
https://www.landalcamping...vallei/campingplaatsen/c1
even de juiste datum aanklikken, die krijg ik niet mee in de link.

[ Voor 11% gewijzigd door Cheesy op 06-05-2024 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Wij liepen een beetje tegen hetzelfde aan.. De campings die we op ons lijstje hebben, zijn al vol.

We hebben nog een plaats gevonden op camping de Reeënwissel. Het lijkt erop dat er nog steeds wat beschikbaar is. Niet helemaal ons type camping normaal gesproken (wat veel vaste plaatsen). Maar, de stacaravans die er zijn, staan op een apart gedeelte.. Gaan het wel zien.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saabfanatic
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 18-09 13:25
Op zich logisch, het wordt lekker weer en een deel van Nederland heeft nog een extra week Meivakantie (aangeplakte studiedagen etc.) en snakt naar wat lekker weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
De reeenwissel it is. Thanks. Ken de omgeving best aardig, en weet dat het Drenthe Friese wold prima toeven is.
De camping gaan we zien, maar het is dan ook vooral als oefenvakantie.

Texel vond ik vanuit Limbabwe nogal een eind :P

[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 06-05-2024 13:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

In het kader van gedeelte smart is halve smart, zie hieronder...

- na het inklappen van de vouwwagen en het afspannen van het afdekzeil, er achter komen dat mogelijk je portemonnee nog in een zakje zit van de slaapcabine. Geen zin om alles weer uit te klappen, 300km verderop tijdens het uitklappen kwam deze weer tevoorschijn. :+

- boodschappen doen terwijl het slecht weer is en vergeten om de spanning van de scheerlijnen iets te laten vieren waardoor bij terugkomst de gehele varioluifel is ingestort omdat de haringen uit de grond zijn getrokken. Het doek krimpt en zet nogal uit...iets wat ik toch heb onderschat :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

GAIAjohan schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:17:
De reeenwissel it is. Thanks. Ken de omgeving best aardig, en weet dat het Drenthe Friese wold prima toeven is.
De camping gaan we zien, maar het is dan ook vooral als oefenvakantie.

Texel vond ik vanuit Limbabwe nogal een eind :P
Vergeet je visum en je paspoort niet omdat je in het buitenland zit :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

vhal schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:33:
In het kader van gedeelte smart is halve smart, zie hieronder...

- na het inklappen van de vouwwagen en het afspannen van het afdekzeil, er achter komen dat mogelijk je portemonnee nog in een zakje zit van de slaapcabine. Geen zin om alles weer uit te klappen, 300km verderop tijdens het uitklappen kwam deze weer tevoorschijn. :+

- boodschappen doen terwijl het slecht weer is en vergeten om de spanning van de scheerlijnen iets te laten vieren waardoor bij terugkomst de gehele varioluifel is ingestort omdat de haringen uit de grond zijn getrokken. Het doek krimpt en zet nogal uit...iets wat ik toch heb onderschat :P
Vergeet je tentstokken niet is ook zo'n dingetje als je in Zuid Limbabwe bevindt (en de stokken liggen in Groningen stad) en je de tent moet opzetten.

Maat van mij heeft is dit overkomen O-)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
aReaRe schreef op maandag 6 mei 2024 @ 17:41:
[...]

Vergeet je visum en je paspoort niet omdat je in het buitenland zit :P
Ik denk dat in Appelscha minder Fries gesproken wordt dan in het dorp in Groningen waar ik vroeger voetbalde :P (1 van de 2 of 3 Groningse dorpen waar Fries standaard is). Jup ben eigenlijk Grunneger, al ben ik misschien zelfs Frieser dan iemand uit Appelscha :P

[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 06-05-2024 18:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Appelscha is praktisch Drenthe toch? :P
Voor donderdag t/m zondag valt er gewoon niks meer te vinden. Behalve Oostappen dan :-(

Overal is de donderdag gewoon greyed out. Al zegt de ANWB en acsi dat er nog wel wat is..

Zodra het krap wordt over schakelen op meer moeite doen, daar houdt het grote publiek niet van. 'Greyed out' klinkt als online boeken, die zitten het eerste vol. Gewoon gaan kijken naar campings die mail of telefoon vereisen, of zelfs via postduif of kleitablet, er is altijd wel ergens plek. (vaak nog de leukere campings ook)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Gonadan schreef op maandag 6 mei 2024 @ 19:30:

[...]

Zodra het krap wordt over schakelen op meer moeite doen, daar houdt het grote publiek niet van. 'Greyed out' klinkt als online boeken, die zitten het eerste vol. Gewoon gaan kijken naar campings die mail of telefoon vereisen, of zelfs via postduif of kleitablet, er is altijd wel ergens plek. (vaak nog de leukere campings ook)
Je vergeet de Fax O-) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 07-09 20:42

Wij konden camping Valkenburg nog redelijk last minute. Wel duur inderdaad. Zal nu ook wel vol zitten mogelijk

[ Voor 3% gewijzigd door 1234567y op 06-05-2024 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Nee sorry, dan ben je gewoon ongeschikt. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Gonadan schreef op maandag 6 mei 2024 @ 19:30:

[...]

Jup, maar sowieso Ooststellingwerf waar geen Fries gesproken wordt. Paar km verderop idd Drenthe.

Qua campings waren er al wat verder aan het kijken, maar boerrncamping had ik even geen trek in. Ging dan liever naar België/Luxemburg.. Daar was nog wel wat eenvoudig te vinden, plus enkele bekende voor ons.

In Nederland ook meerdere bekende campings al gecheckt en qua mail, tsja volgens mij bieden de meesten nu een online boeking systeem. Diegenen die dat niet hebben zullen ook al gauw niet bij ANWB/acsi staan, dus serieus lastiger vindbaar.

Verder is bellen niet echt een optie voor mij ivm handicap, dus ja, dat probeer ik eigenlijk altijd te voorkomen. :P

[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 06-05-2024 23:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 17:28
Zondag teruggekomen van een lekker weekje Drenthe. Al vaker op 't Kuierpad in Wezuperbrug gestaan en ook deze keer weer een heel veld met uitzicht op het meer voor onszelf.
Paar warme dagen, paar koude nachten, maar genoeg kunnen doen. MTBen op de Sleen-route, hardlopen door de bossen en tot je enkels in veenmoeras :).
Verder genoeg leuke steden op fiets/auto-afstand en het gevangenismuseum was een leuk uitje.
Zondag teruggekomen, en direct de luifel in de tuin laten drogen, want 's ochtends was de boel nog aardig nat bij het inpakken.

We maken hier wel eens geintjes over het formaat van sommige kampeermiddelen, maar een heuse vrachtwagen (type Volvo/Scania, met zo'n neus) met daaraan een meterslange woonunit had ik nog nooit in het echt gezien.....(geen plaatjes, vond het niet zo gepast om andermans vehikel te staan fotograferen...)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Van het weekend was het een bank holiday in de UK (dus een lang weekend) en ik ben met MrsT wezen kamperen op de motor..

Kampeer en hiking gear voor 2 meenemen is altijd een inpak challange.. maar het paste:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fw-E_EUwJKl6BZBaXktmE0W208E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ShNMNmTUHjucE5yY1vy1a8kA.png?f=fotoalbum_large

Omdat de beste ervaringen onstaan door toeval door toeval hadden we niks geboekt (wat met een klein tentje meestal geen probleem is, er is altijd wel ergens plek).. en toen we door een mooie valei reden met een idyllisch riviertje, zei MrsT: dit is mooi, je zou bijna aan een boer vragen of we hier kunnen kamperen.. en 3 bochten later zagen we een bordje staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Hx4DVa9WVA6SZ93CcFuMa2wdkc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/II6t7GbDBWHOOLj9qK5nKLgN.png?f=fotoalbum_large
Dus afgeslagen en vonden een hele leuke campsite https://camp-plas.com/ 8)

Toen we aankwamen was er niemand bij de boerderij welke ik dacht dat de receptie was.. dus ik rijd iets door naar de barn welke ook receptie kon zijn.. Is er in die barn net een zangkoor aan het oefenen.
Toen we stopten verwelkomden die ons en vroegen of we mee naar de rivier wilden waar ze net gingen zingen (terwijl we wachten tot de eigenaar terug was.. zo gezegd zo gedaan.. dus gratis concert gehad :)

Super veel ruimte voor je tent/camper:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QKpmD_z0eTRELji3qgAqXdcrqk0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HKX4etwvIjgzv9Vk1Wd8Ywj0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mZa13wbvhZdmL3uiLsGOt4Os0ZY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DpFJByy86FXA1fNUvqCSjGWU.png?f=fotoalbum_large

De innerlijke mens moet natuurlijk ook goed verzorgd worden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KTVE7qQn5Yg2GGudswFaaOVVy-Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/P3IvmlTCVF5TIfM1ZTmw1PpX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/63Br_GWn2OifwPkvwK7YgCArzMU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hovkAbPgVGtgSXTJDYoIpep2.png?f=fotoalbum_large

Geslaagd weekend dus :)

[ Voor 5% gewijzigd door ToolkiT op 07-05-2024 12:16 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
GAIAjohan schreef op maandag 6 mei 2024 @ 22:53:
Jup, maar sowieso Ooststellingwerf waar geen Fries gesproken wordt. Paar km verderop idd Drenthe.

Qua campings waren er al wat verder aan het kijken, maar boerrncamping had ik even geen trek in. Ging dan liever naar België/Luxemburg.. Daar was nog wel wat eenvoudig te vinden, plus enkele bekende voor ons.

In Nederland ook meerdere bekende campings al gecheckt en qua mail, tsja volgens mij bieden de meesten nu een online boeking systeem. Diegenen die dat niet hebben zullen ook al gauw niet bij ANWB/acsi staan, dus serieus lastiger vindbaar.

Verder is bellen niet echt een optie voor mij ivm handicap, dus ja, dat probeer ik eigenlijk altijd te voorkomen. :P
Tja dan maar zo toch? In mijn ervaring is het aantal campings met online boeken nog steeds in de minderheid, ondanks dat het hard groeit.
Heb je het inderdaad over de grote toeristische verzamelsites dan is het inderdaad wel beschikbaar anders hebben ze ook minder baat bij de zoekmachine.

Ik zoek het liefst gewoon op Google maps, dan vind je ook de niet commerciële. Gewoon een gebied kiezen en steeds een stuk afstruinen op de kaart. Vind dat leuk om te doen en zo vind ik altijd wel wat. Vaak ook de wat rustigere en minder bekende plekjes, want daar zoek ik dan stiekem ook wel naar. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Iemand nog DE tip hoe je handig aan muntgeld komt?

Ik zit beetje onze campingtrip van juni te plannen, maar vooral in het buitenland is het eng hoeveel camperplaatsen gewoon met muntgeld betaald moeten worden.

Laat ik nou al jaren en jaren alles met de pinpas betalen, dus heb geen kleingeld in huis.

Ik dacht even slim te zijn en te googlen, bij een 'geldmaat' kan je wel rolletjes uit de muur trekken. Maar bij ABN moet je er minimaal 10 rollen opnemen en bij ING is het alleen voor zakelijke klanten voor zover ik kan vinden en dan minimaal 20 rollen.....

Heb zo de vrees dat er dadelijk weinig anders op zit dan briefjes van 10 te gaan opnemen en dan hoop cash te gaan betalen om wisselgeld te krijgen, niet echt de meest ideale manier..

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 10:26
TgR_KILLER schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:27:
Iemand nog DE tip hoe je handig aan muntgeld komt?

Ik zit beetje onze campingtrip van juni te plannen, maar vooral in het buitenland is het eng hoeveel camperplaatsen gewoon met muntgeld betaald moeten worden.

Laat ik nou al jaren en jaren alles met de pinpas betalen, dus heb geen kleingeld in huis.

Ik dacht even slim te zijn en te googlen, bij een 'geldmaat' kan je wel rolletjes uit de muur trekken. Maar bij ABN moet je er minimaal 10 rollen opnemen en bij ING is het alleen voor zakelijke klanten voor zover ik kan vinden en dan minimaal 20 rollen.....

Heb zo de vrees dat er dadelijk weinig anders op zit dan briefjes van 10 te gaan opnemen en dan hoop cash te gaan betalen om wisselgeld te krijgen, niet echt de meest ideale manier..
Bij Landal/ Center Parcs hebben ze soms wel van die automaten staan waar je briefgeld kan wisselen voor muntgeld. Vaak bij de parken waar je van die speelkasten hebt staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Dat is wel hoe ik het doe. Gewoon op de camping je broodjes een paar dagen lang met briefjes van 10 en 5 betalen. Na een dag of 3-4 wordt je gek van al dat muntgeld wat je in je portemonee hebt zitten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Eddos schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:48:
[...]

Bij Landal/ Center Parcs hebben ze soms wel van die automaten staan waar je briefgeld kan wisselen voor muntgeld. Vaak bij de parken waar je van die speelkasten hebt staan.
Weet dat ze die vroeger hadden, geen idee of dat nog zo is though. Bijna al die parken die ik ken moet je tegenwoordig zon gamehal pasje halen waar je met je pinpas weer geld op zat.. Al die automaten werken op dat pasje ipv muntgeld..

Al liggen hier ook niet van die parken in de buurt helaas.
Yukkie schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:49:
Dat is wel hoe ik het doe. Gewoon op de camping je broodjes een paar dagen lang met briefjes van 10 en 5 betalen. Na een dag of 3-4 wordt je gek van al dat muntgeld wat je in je portemonee hebt zitten :S
Tja, maar als je als eerste land Duitsland aan doet, vooral camperplekken wil bezoeken in plaats van campings. En je voor die camperplekken dus muntgeld nodig hebt om er te kunnen staan.. Dan is dat niet echt een optie xD

[ Voor 31% gewijzigd door TgR_KILLER op 07-05-2024 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@TgR_KILLER Mijn broodjes betalen tactiek is uit eigen ervaring op Duitse campings ;)
Ennie hoe, zelf verder geen ervaring mee, maar Duitse bankfilialen hebben soms wel een "Münzrollenautomat". zie bijvoorbeeld deze link: https://www.sskduesseldor...xt=M%C3%BCnzrollenautomat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
TgR_KILLER schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:50:
[...]

Weet dat ze die vroeger hadden, geen idee of dat nog zo is though. Bijna al die parken die ik ken moet je tegenwoordig zon gamehal pasje halen waar je met je pinpas weer geld op zat.. Al die automaten werken op dat pasje ipv muntgeld..

Al liggen hier ook niet van die parken in de buurt helaas.

[...]

Tja, maar als je als eerste land Duitsland aan doet, vooral camperplekken wil bezoeken in plaats van campings. En je voor die camperplekken dus muntgeld nodig hebt om er te kunnen staan.. Dan is dat niet echt een optie xD
Cash is cash. Heb altijd met briefgeld kunnen betalen op de camper plekken in Duitsland. Na een aantal plekken heb je weer genoeg wisselgeld voor de volgende plek om je munten te dumpen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Yukkie schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:01:
@TgR_KILLER Mijn broodjes betalen tactiek is uit eigen ervaring op Duitse campings ;)
Ennie hoe, zelf verder geen ervaring mee, maar Duitse bankfilialen hebben soms wel een "Münzrollenautomat". zie bijvoorbeeld deze link: https://www.sskduesseldor...xt=M%C3%BCnzrollenautomat
Snap ik, maar nogmaals wij willen vooral op camperplekken gaan staan ;). Je weet wel zon plek waar je enkel betaald om je camper op te zetten zonder broodjes service, winkels of wat dan ook. Dus dan gaat die tactiek niet werken :)

En ja, maar ik vrees dat het net als in NL is, dat je daar dus geen klap aan hebt. Want 'geldmaat' roept ook overal op zijn website dat je muntgeld eruit kan halen 'maar het ligt wel aan je bank of dat kan' ja uiteindelijk heb je daar dus niet zoveel aan :/. Een automaat waar wel geld in zit maar waar je alleen met een zakelijke rekening of minimaal voor paar honderd euro aan rolletjes eruit moet halen is nou niet heel handig.
Koekstra schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:04:
[...]

Cash is cash. Heb altijd met briefgeld kunnen betalen op de camper plekken in Duitsland. Na een aantal plekken heb je weer genoeg wisselgeld voor de volgende plek om je munten te dumpen :+
Net tijdens het zoeken op P4N al 3 camper plaatsen tegen gekomen waar alleen een munt betaalautomaat staat... cash mag dan cash zijn maar een briefje frot toch lastig in een muntautomaat ;)

[ Voor 17% gewijzigd door TgR_KILLER op 07-05-2024 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
TgR_KILLER schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:07:

[...]

Net tijdens het zoeken op P4N al 3 camper plaatsen tegen gekomen waar alleen een munt betaalautomaat staat... cash mag dan cash zijn maar een briefje frot toch lastig in een muntautomaat ;)
Ik heb ook nog nooit een muntautomaat gehad. Meestal is het dusdanig kneuterig dat er smorgens iemand op je deur klopt 'lalala geld'. Maargoed, de keren dat er geen mannetje (of vrouwtje) langs kwam kon je ergens in de lokale supermarkt of restaurant betalen.

In lubeck een keer iets gehad met een slagboom waar je een pasje voor moest kopen, en daar kon je dan weer gewoon pinnen aan zo'n automaat (en natuurlijk ook cash in gooien, want Duitsers)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:24
@TgR_KILLER Op kermissen heb je vaak wisselautomaten waar je briefjes voor munten kunt inwisselen.
En anders kan je bij de kassa's van verschillende kraampjes zoals een grijpautomaat ook wel geld wisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
@TgR_KILLER wij staan meestal op camperplaatsen (als we niet vrij staan), voornamelijk Frankrijk, Duitsland, Nederland en België, en hebben nog maar 2x contant geld nodig gehad. Eén was bij een boer zonder pinautomaat, de ander was gewoon wat geld in een enveloppe stoppen op basis van vertrouwen. Briefgeld werkte in beide gevallen.

In alle andere gevallen werkte een pinpas (of wellicht credit card) prima.

Betalen per app is ook in opkomst. Bijvoorbeeld Camping-car park in Frankrijk, Parkster in Duitsland.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Koekstra schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:13:
[...]

In lubeck een keer iets gehad met een slagboom waar je een pasje voor moest kopen, en daar kon je dan weer gewoon pinnen aan zo'n automaat (en natuurlijk ook cash in gooien, want Duitsers)
Duitsland is altijd grappig met die dingen, zo konden wij in Travemunde wel parkeren en betalen via een app, maar dan moest je wel een briefje achter je voorruit leggen met daarop geschreven de naam van de app die je gebruikt had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:55
TheOmen schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 11:28:
…en tot je enkels in veenmoeras :).
Niet in je enkels gebeten door adders? ;)

Stikt er weer van momenteel…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
pirke schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 22:57:
@TgR_KILLER wij staan meestal op camperplaatsen (als we niet vrij staan), voornamelijk Frankrijk, Duitsland, Nederland en België, en hebben nog maar 2x contant geld nodig gehad. Eén was bij een boer zonder pinautomaat, de ander was gewoon wat geld in een enveloppe stoppen op basis van vertrouwen. Briefgeld werkte in beide gevallen.

In alle andere gevallen werkte een pinpas (of wellicht credit card) prima.

Betalen per app is ook in opkomst. Bijvoorbeeld Camping-car park in Frankrijk, Parkster in Duitsland.
Ik ga het wel zien.. briefgeld heb ik gelukkig nog wel wat liggen.

Weet ook niet wat ik nou echt van die betalen per app vind xD elk land/ camperpark eigenaar zijn eigen app waar je in moet betalen straks. Over paar jaar heb je een aparte telefoon nodig voor al die betaal apps :+
Naja vind dat in zoverre nog te doen, maar je moet in al die apps ook weer al je gegevens achter laten. En ergste is nog van die betaalapps waar je als buitenlander niks mee kan. In Zwitserland circuleren 2 betaal apps die je daar veel gebruikt. 1 is puur voor Zwitsers en andere kan je ook gebruiken als Franse of Duitser.. maar ja. niet als Nederlander. Dus ook die parkings daar die alleen die apps ondersteunen vallen alweer weg.

Zou toch handig zijn als je gewoon internationaal, overal, met hetzelfde betaalmiddel kon betalen, iets met een pasje ofzo.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 17:28
renegrunn schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 07:00:
[...]

Niet in je enkels gebeten door adders? ;)

Stikt er weer van momenteel…
hmm, niet eens aan gedacht..... :X
Maar nee, meer dan een flinke bloedblaar onder m'n voet omdat ik nog 15 kilometer met natte voeten mocht doorrennen is er niet :-)

Trouwens, nog even over beschikbare plekken op campings: Waar wij stonden kwam er iedere dag een mannetje langs de velden om te zien hoe drassig ze waren.
Als ik zag hoe veel ruimte we vorige week hadden en dat er nu geen plek te krijgen is, denk ik dat ze toch nog wat velden uit voorzorg leeglaten (toe wij zondag wegreden had het de hele nacht geregend en stonden grote delen gras onder water.
Niemand wil op z'n kampeermiddel in een moeras zetten en de eigenaar ziet liever niet dat het veld aan gort wordt gereden......

[ Voor 42% gewijzigd door TheOmen op 08-05-2024 09:23 ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ja de eigenaren van de camping waar ik met Koningsdag stond klaagden inderdaad ook al over het natte veld. Vorig voorjaar was dat ook al zo in Luxemburg.

Hoewel ik niet geloof in dat soort Bijbelse voorspellingen, heb ik wel het gevoel dat we na een periode van hete/droge jaren nu sinds vorig jaar in een periode van natte jaren zitten. Ik hoop overigens dat ik het helemaal mis heb en wat mij betreft mag het wel wat meer gemiddeld worden, qua temperatuur en neerslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 22:43
Alle koelbox posts van de afgelopen paar jaar hier doorgeakkerd maar ik plaats er toch nog eentje zelf om een paar dingen te testen ;)

Wij hebben nu een Coleman passieve koelbox die we koelen met 2-3 koelelementen. In een gemiddelde Franse zomer moeten we die twee keer per dag omruilen met een set uit de diepvries van de camping. Volgens mij kan dat beter, ik zou het prettig vinden als we bijvoorbeeld hooguit 1x per dag moeten swappen.

Ik kijk nu naar deze en deze van Dometic.

De twijfel die ik echter heb is of het niet beter is op twee paarden te wedden door een electrische koelbox te kopen. Als die nl. bij passief gebruik even goed werkt als een 'gewone' passieve koelbox, dan is me dat het extra geld wel waard en kunnen we, wanneer de gelegenheid zich voordoet, gewoon op 230VAC koelen.

Bijvoorbeeld deze.

Nu is deze even duur als de passieve hierboven, dus misschien is die verwachting onrealistisch, maar is het met een iets hoger budget wel haalbaar? Stel dat ik 500 euro ter beschikking heb, zijn er dan actieve koelboxen die even goed presteren als de eerder genoemde passieve varianten?

Een andere reden dat ik naar deze optie kijk is dat ik wisselende dingen over de passieve koelboxen lees. De passieve dozen hierboven bijvoorbeeld, sommige reviews zeggen dat ze een week lang koud blijven, andere nog geen dag en alles er tussenin. Hard to know what to believe.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Heb je de opblaasbare koelbox van de Decathlon wel eens overwogen? Mijn indruk is dat ie makkelijk 24 tot 48 uur mee gaat op een set koelelementen. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel je erin stopt en open maakt.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:40
loewie1984 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:21:
Heb je de opblaasbare koelbox van de Decathlon wel eens overwogen? Mijn indruk is dat ie makkelijk 24 tot 48 uur mee gaat op een set koelelementen. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel je erin stopt en open maakt.
En hoe warm je er dingen in stopt. Als je hem volzet met warme biertjes en colaatjes, tja dan zetten de elementen niet zoveel zoden aan de dijk.

Je moet zaken al wel gekoeld in een passieve koelbox doen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Absorptie koelkast met een gasflesje ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 22:43
Mja een gasfles in een tent vind ik niet zo'n strak plan om eerlijk te zijn i.v.m. koolmonoxide risico, of is dat onterecht? En hoeveel gas verbruiken die dingen?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Laatst online: 19-09 15:33

Smurf

Detri

Kampeer je vaak op plekken waar je geen stroom hebt? Want anders zou een compressor koelbox de eenvoudigste keuze zijn. De Hyckes box die wij hebben kan ook op 12v (accu's/solar) Thermo-electrisch zou ik sowieso afraden wegens 1: stroomverbruik en 2: koelcapaciteit. Deze gaan vaak maar tot max 20 graden onder de omgevingstemperatuur, dus overdag, in je tent, koelen ze niet heel hard meer als het zonnetje lekker schijnt.

)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Dr. Strangelove schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 11:09:
Mja een gasfles in een tent vind ik niet zo'n strak plan om eerlijk te zijn i.v.m. koolmonoxide risico, of is dat onterecht? En hoeveel gas verbruiken die dingen?
In een tent gaat dat wel goed meevallen - ventilatie is daar nu niet echt een probleem.

Wij hebben een mobicool MB 40 koeler met compressor, koelt goed, maar wel vrij groot en zwaar voor de ruimte die je kunt vullen.

Maar wel de garantie dat het lekker koel blijft zelfs al gaat de temperatuur in je tent een pak hoger. (zo de temperatuur waarbij de muggenkaarsen smelten :/ )
Daarom ben ik voorstander van die dingen die stellen tot xx graden te kunnen koelen onder de omgevingstemperatuur ... leuk voor je darmen als het in je tent 45 graden wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
chime schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:01:
[...]

Daarom ben ik voorstander van die dingen die stellen tot xx graden te kunnen koelen onder de omgevingstemperatuur ... leuk voor je darmen als het in je tent 45 graden wordt.
Neem aan dat je bedoeld 'geen' voorstander? ;)

Wij hadden ook een mobicool compressor die op 12v of 230v kon, werkte perfect in de tent. Maar dan moet je wel aan stroom kunnen komen inderdaad. Een gas (dus absorptie) koelkast in een tent heb ik 0 ervaring mee. Gas zou ik mij geen zorgen om maken, want je kooktoestelletje ofzo staat ook in de tent? En een tent is alles behalve luchtdicht. Maar een absorptie koelkast maakt ook wel enorm veel warmte aan volgens mij om te kunnen koelen, ik weet niet hoe lekker dat in een tentje gaat zijn...

Niet gerelateerd. Maar mijn 'muntgeld' kwestie is wel opgelost, moeders had nog een spaarpotje dus ik heb haar wat digitaal geld gegeven voor wat keiharde euro's :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik denk dat het risico op koolmonoxidevergiftiging enorm meevalt, zoals hierboven ook gezegd.

Nadeel is wel dat absorptiekoelingen een behoorlijk verbruik hebben (zowel op stroom als gas), een stuk minder koelvermogen hebben (ze hebben moeite met hete zomers) en zelf veel warmte ontwikkelen.

Bijvoorbeeld de Dometic ACX3 40 die wij hadden in onze vorige vouwwagen, verbruikt om en nabij 12,6 gram per uur volgens de specificaties, oftewel zo'n 300 gr/dag. Is te doen. Je kunt dan best een paar dagen koelen met bijvoorbeeld een Campingaz 907. Als je wilt kun je tijdens koken de cilinder even overzetten en daarna weer terug.

Dan is ie waarschijnlijk wel leeg na een kleine week. Aardige kostenpost als je dat met Campingaz doet. :+

Om op je oorspronkelijke vraag terug te komen: ik denk dat de actieve koelboxen een aardig stuk minder goed koel blijven dan de passieve koelboxen. Inherent aan het ontwerp met de koeler (niet luchtdicht vanaf de buitenkant, ruimtegebruik voor de koeler in plaats van isolatie, etc.)

Dus kies je voor een actieve, dan gebruik je hem ook beter actief... :P

Kampeer je vaak zonder stroom? Anders zou een compressorkoelbox mijn voorkeur hebben boven absorptie. :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:27
1234567y schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 19:58:
Hmmm, volgens mij is het grondzeil van onze Bardani na 2 jaar gebruik nu al niet meer volledig waterdicht. Ik snap dat het geen De Waard kwaliteit is, maar dit lijkt me niet de bedoeling?

Hebben meer mensen deze ervaring? We leggen er nu alleen een worteldoek onder, daar kan ik misschien wel een waterdicht zeil overheen leggen ofzo, maar aangezien dat nooit een mooie kuip vormt lijkt me dat eigenlijk geen oplossing...
Ik neem aan dat het grondzeil dan niet van bisonyl (vrachtwagenzeil) is. Gewoon lichtere grondzeilen hebben een PU coating laag (aan de onderzijde, dus op de grond). Die is idd aan slijtage onderhevig. Een worteldoek is relatief grof en kan dus bij wrijving de coating laag sneller beschadigen dan gewoon een 'schoonhoud' plastic zeiltje. Ik gebruik dit plastic zeil om mijn grondzeilen te beschermen. Bijvoorkeur gewoon stevige bouwfolie zodat ik het kan hergebruiken. Huidige onderzeiltje gaat al bijna 8 jaar mee....

Wat ook niet helpt is met stoelen en tafels op dergelijk lichtere zeilen gaan zitten. Prober dat te voorkomen of leg dan eerst nog een lap dikke epdm onder je stoel om de originele grondzeil wat beter te beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:07
zuma schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 18:19:
[...]

Ik neem aan dat het grondzeil dan niet van bisonyl (vrachtwagenzeil) is. Gewoon lichtere grondzeilen hebben een PU coating laag (aan de onderzijde, dus op de grond). Die is idd aan slijtage onderhevig. Een worteldoek is relatief grof en kan dus bij wrijving de coating laag sneller beschadigen dan gewoon een 'schoonhoud' plastic zeiltje. Ik gebruik dit plastic zeil om mijn grondzeilen te beschermen. Bijvoorkeur gewoon stevige bouwfolie zodat ik het kan hergebruiken. Huidige onderzeiltje gaat al bijna 8 jaar mee....

Wat ook niet helpt is met stoelen en tafels op dergelijk lichtere zeilen gaan zitten. Prober dat te voorkomen of leg dan eerst nog een lap dikke epdm onder je stoel om de originele grondzeil wat beter te beschermen.
Bij osn gaat het kuipzeil van de Bardani al 14 jaar mee (20 wkn). We leggen aan de binnenkant altijd een binnenmat tegen beschadigingen van stoelen en andere meubels. Dat is ook gelijk lekker zacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Ik ging er van uit dat er geen stroom voorhanden was, anders is een compressor koelkast beter inderdaad (maakt wel geluid, een absorptie is stil, wel zo prettig als je er naast slaapt)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 22:59
Wij hebben zo'n absorptie koelkast en ik vind hem wel chill. Afgelopen zomer in Zuid Frankrijk in 30+ graden ging het prima, je moet hem wel goed rechtop zetten heb ik gemerkt.
Gebruik hem meestal op gas maar ook regelmatig op 230v gebruikt.

Morgen gaan wij naar een camping in Leimuiden, camping Straat-Hof, ik ben benieuwd nog nooit op een boerderij camping geweest. Vrienden hebben een nieuwe tent, andere vrienden een nieuwe vouwwagen dus die wilde hem beide uitproberen maar niet te ver rijden. Eigenlijk wilde ze gewoon hier in het dorp op een camping gaan staan maar dat ging ons toch een beetje te ver. Dus nu 25 minuten rijden en dan wedstrijdje wie het eerste de tent heeft staan :)

Gisteren mijn bagagewagen verkocht, stond denk een uurtje op marktplaats voordat die verkocht was. Dus dat was wel lekker. Nu maatje groter, dus past alles hopelijk makkelijk :D

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Ik ben ook meer dan tevreden met onze ingebouwde absorptie koelkast van 153 liter, waarvan 29 liter vriesvak (wat ook bij 40 graden nog bevroren blijft!)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Gas in een tent is altijd een risico. Of het nu koolmonoxide of gewoon lekkage is, het is zwaarder dan lucht en blijft het te veel hangen dan ben je de sjaak. Zeker gezien hoe tenten tegenwoordig afgesloten zijn met kuip en zo ga ik dat niet gokken.
Gas in mijn tent was gewoon kraan op de fles dicht als ik ga slapen, geen discussie.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
Hebben mensen hier eigenlijk een brandmelder in hun tent? En zijn er speciale voor tenten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
vangoghnl schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 18:34:
Hebben mensen hier eigenlijk een brandmelder in hun tent? En zijn er speciale voor tenten?
Nee geen brandmelder in de tent. Ik zorg dat er niets brandstof verbruikt of elektra als we gaan slapen. Wel had ik soms een CO/CO2 bewaker bij als we met z'n allenwaren en vaak de houtkachel in de tent gingen gebruiken. Ik laat hem tegenwoordig thuis omdat hij nooit is afgegaan. Houtkachel is veilig beschouwd, en brandt ook iet als we slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Gonadan schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 17:47:
[...]

Gas in een tent is altijd een risico. Of het nu koolmonoxide of gewoon lekkage is, het is zwaarder dan lucht en blijft het te veel hangen dan ben je de sjaak. Zeker gezien hoe tenten tegenwoordig afgesloten zijn met kuip en zo ga ik dat niet gokken.
Gas in mijn tent was gewoon kraan op de fles dicht als ik ga slapen, geen discussie.
Is een kwestie van preventief slangen en drukregelaars op tijd vervangen. Ik heb ooit lang geleden een lekkende drukregelaar gehad. Ik rook het gelijk (aan gas is niet voor niets een geurtje aan toegevoegd...). Toen provisorisch gerepareerd door de kop waar de lek zat vol te bloppen met seamgrip.. Werkte prima maar zodra de kans er was snel vervangen.

Kraan dicht draaien als je gaat slapen sowieso verstandig ja. Indien voor koeling zorg dat de gasfles buiten de tent staat. Grootste kans dat een lekkage juist aan de gasfleszijde zit (koppeling op de fles van de drukregelaar, het dichtdraai knop op een regelaar en daarna nog de koppeling van de regelaar op de slang. Kortom maximaal aantal point of failures zit echt aan de tank zijde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
pirke schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 18:59:
Ik ging er van uit dat er geen stroom voorhanden was, anders is een compressor koelkast beter inderdaad (maakt wel geluid, een absorptie is stil, wel zo prettig als je er naast slaapt)
Compressie is ook wat zuiniger in gebruik dan absorptie is mij opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
zuma schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:14:
Is een kwestie van preventief slangen en drukregelaars op tijd vervangen. Ik heb ooit lang geleden een lekkende drukregelaar gehad. Ik rook het gelijk (aan gas is niet voor niets een geurtje aan toegevoegd...). Toen provisorisch gerepareerd door de kop waar de lek zat vol te bloppen met seamgrip.. Werkte prima maar zodra de kans er was snel vervangen.
Je spullen op orde hebben verkleint uiteraard de kans, maar als je slaapt ruik je niets en er kan altijd wat mis gaan dus ik neem daarin gewoon geen risico.
Kraan dicht draaien als je gaat slapen sowieso verstandig ja. Indien voor koeling zorg dat de gasfles buiten de tent staat. Grootste kans dat een lekkage juist aan de gasfleszijde zit (koppeling op de fles van de drukregelaar, het dichtdraai knop op een regelaar en daarna nog de koppeling van de regelaar op de slang. Kortom maximaal aantal point of failures zit echt aan de tank zijde)
Inderdaad. Niet voor niets zijn vaste installaties altijd zo ingericht dat er veel ventilatie is en flessen niet in een verblijfsruimte staan. Waarom dan bij een mobiele installatie eigenwijs doen als het niet echt nodig is. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Beste medekampeerders, gezien we allemaal in de natuur recreëren, doe jezelf een lol en controleer jezelf en anderen op teken!

Helaas ben ik ws de sjaak en heb ik zojuist voor 14 dagen een AB-kuur gehaald via de HA. :( De vakantie begon met een klein rood vlekje maar eindigde in een waarschijnlijke erythema migrans.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Strava

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• zuma
AB is terecht bij zo'n plek. Geen duimpje bij zo'n gebeurtenis maar goed dat je er aandacht aan schenkt!

En voor iedereen die wel eens last heeft van teken:

1. Controleer 's ochtends bij het wakker worden
2. Controleer 's avonds bij het slapen gaan.
3. Als je 1 en 2 doet is de kans op besmetting bij goede verwijdering binnen 12 uur minimaal
4. Verwijder de teek met een tekenverwijderaar. een tang is minder geschikt dan iets waarmee je de teek uit je huid 'sleept'. Want sommigen zijn zo klein dat je ze niet met een tang kan pakken.
5. geen alcohol of hitte gebruiken om daarmee de teek proberen af te schrikken
6. ontsmet de plek nadat de teek is verwijderd
7. Maak een aantekening in de agenda, zet een cirkel met pen op de plek waar de teek is verwijderd.
8. Er zijn opties om de teek te laten controleren op dragen van borelia wil je echt bloedzeker zijn. Ik vind dit niet nodig als je 1 t/m 7 goed naleeft
9. Teken kunnen ook een hersenvliesontstekingsvirus bij zich dragen. In Nl is dit vooralsnog niet echt grootschalig aanwezig. Er bestaan vaccinaties daar tegen. Zeker als je buiten werkt in gebieden waar dit virus wel voorkomt, zeker aan te raden.

[ Voor 3% gewijzigd door zuma op 10-05-2024 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leaking Tube
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 18-05-2024
Help! Meerdere opblaasbare buizen lek.

Wij kochten vorig jaar een showmodel opblaasbare tent met vijf opblaasbare buizen. Vorig jaar 11 dagen mee gekampeerd. De voorste buis liep langzaam leeg. Gisteren op de camping de tent nieuw leven ingeblazen, maar helaas, vier van de vijf buizen zijn lek. Ik heb de buizen uit de hoezen gehaald en opgepompt. Per buis vele kleine gaatjes rondom craquele plekjes.

Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Heb ik de tent verkeerd ingepakt? Te stevig opgerold (een rol van 36 kg!!)? verkeerd opgeborgen (in de schuur)? Misschien te koud/warm geweest?

Of kan het zijn dat het feit dat de tent in de showroom permanent (ik denk een jaar lang) opgepompt is geweest de kwaliteit van de buis hebben aangetast?

Nog meer mensen problemen met lekke tentbuizen?

Ben heel benieuwd.

Gr, Gwennie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
Leaking Tube schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 18:07:
Help! Meerdere opblaasbare buizen lek.

Wij kochten vorig jaar een showmodel opblaasbare tent met vijf opblaasbare buizen. Vorig jaar 11 dagen mee gekampeerd. De voorste buis liep langzaam leeg. Gisteren op de camping de tent nieuw leven ingeblazen, maar helaas, vier van de vijf buizen zijn lek. Ik heb de buizen uit de hoezen gehaald en opgepompt. Per buis vele kleine gaatjes rondom craquele plekjes.

Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Heb ik de tent verkeerd ingepakt? Te stevig opgerold (een rol van 36 kg!!)? verkeerd opgeborgen (in de schuur)? Misschien te koud/warm geweest?

Of kan het zijn dat het feit dat de tent in de showroom permanent (ik denk een jaar lang) opgepompt is geweest de kwaliteit van de buis hebben aangetast?

Nog meer mensen problemen met lekke tentbuizen?

Ben heel benieuwd.

Gr, Gwennie
Ik ben bang dat het bijna niet te achterhalen is wat de oorzaak is geweest.

Het kan zijn dat vocht de oorzaak is geweest. Of beter gezegd de luchtvochtigheid van de lucht die in de buizen is gegaan en het condenserende vocht wat in de buizen is blijven zitten bij het leeg laten lopen en opbergen.

Het kan zijn dat de buizen te hard opgepompt zijn of tot het maximum volgepompt zijn terwijl het daarna nog veel warmer werd (bij meer warmte stijgt de druk in de buizen).

Een oppomptent lijkt makkelijk maar het kan bewerkelijk worden als je niet goed weet hoeveel druk je in de buizen pompt en wat het maximum is en hoe je eventueel vocht (door toegevoerde lucht met hoge luchtvochtigheid) uit de buizen kan krijgen

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3FOCGhideGBQi3v_2mwyuSQ4p-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RgubRsrCsea8XeIYPLwcLNOX.jpg?f=fotoalbum_large

Ook dit is kamperen..DMT met bepakking. Dat bekertje zit goede rum in, dat flesje is leeg, nl laatste nacht

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:13
Ook bij Loenen is het goed toeven!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RYm_sZSiK-gFSRmYYhCNlmOsRxQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9oE5ExbEGHNeFsPT7hcd93xR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
zuma schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:58:
AB is terecht bij zo'n plek. Geen duimpje bij zo'n gebeurtenis maar goed dat je er aandacht aan schenkt!

9. Teken kunnen ook een hersenvliesontstekingsvirus bij zich dragen. In Nl is dit vooralsnog niet echt grootschalig aanwezig. Er bestaan vaccinaties daar tegen. Zeker als je buiten werkt in gebieden waar dit virus wel voorkomt, zeker aan te raden.
In een groot deel van Europa is dit virus ondertussen verspreid, preventief vaccineren als je gaat kamperen - of überhaupt door de natuur wandelt - is verstandig.

Ik heb afgelopen zomer nog een teek opgelopen in zuid Duitsland, toen was ik nog niet gevaccineerd, maar waarom het risico lopen als het niet hoeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Laatst online: 18:28
maartend schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 18:27:
[Afbeelding]

Ook dit is kamperen..DMT met bepakking. Dat bekertje zit goede rum in, dat flesje is leeg, nl laatste nacht
Gastmolen?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Mescherheide.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GAIAjohan
Vandaag toch maar de luifel opgezet bij de CC Flexi, want het zonnetje was flink aanwezig.

Opzich vond ik de tent zelf niet al te gek staan, maar met de luifel erbij kwamen er nog wat parameters bij. Dat is nogal uitzoeken de komende tijd. Krijg de zijkant die bij de voortent hoort, maar ook onderdeel van de luifel wordt niet zoals ik hem wil. Beetje slap halverwege maar steekt wel wat naar buiten uit nu, maar is wss blijven proberen en uitzoeken.

Als het alleen onderdeel is van de voortent kun je een beetje spelen met de hoek waarin je de voorkant legt, maar met luifel ben je er nogal aan gebonden aan waar de luifel begint.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8gLfiYx.jpeg

Qua opzetten is de basis eigenlijk echt kinderspel en op zich kan je na een minuut of 15 gewoon slapen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

aReaRe schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 23:09:
Maandag levering.
Afbeeldingslocatie: https://www.dewitschijndel.nl/media/catalog/product/cache/b83b51d7f492da234e310dbc6ed067d1/_/1/_159376_990_01_1.jpg

Om de caravan horizontaal te krijgen :)

Flat-Jack Camper 2.0 nivelleringskussen 6000 kg
En om deze op te blazen deze aan geschaft:

Afbeeldingslocatie: https://www.lidl.nl/assets/gcpc2c4247c719f4db0933ee7d58740d201.jpeg

+

Afbeeldingslocatie: https://www.lidl.nl/assets/gcpfb1e5ca912e5415eacdd5ede097128f9.jpeg

O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
En meteen een Lidl boormachine met dezelfde accu voor schroefharingen? :P

[ Voor 14% gewijzigd door GAIAjohan op 10-05-2024 23:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

En een voor de caravan pootjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

zuma schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:58:

En voor iedereen die wel eens last heeft van teken:

1. Controleer 's ochtends bij het wakker worden
2. Controleer 's avonds bij het slapen gaan.
3. Als je 1 en 2 doet is de kans op besmetting bij goede verwijdering binnen 12 uur minimaal
4. Verwijder de teek met een tekenverwijderaar. een tang is minder geschikt dan iets waarmee je de teek uit je huid 'sleept'. Want sommigen zijn zo klein dat je ze niet met een tang kan pakken.
5. geen alcohol of hitte gebruiken om daarmee de teek proberen af te schrikken
6. ontsmet de plek nadat de teek is verwijderd
7. Maak een aantekening in de agenda, zet een cirkel met pen op de plek waar de teek is verwijderd.
8. Er zijn opties om de teek te laten controleren op dragen van borelia wil je echt bloedzeker zijn. Ik vind dit niet nodig als je 1 t/m 7 goed naleeft
Mijn grootste "angst" is nog altijd dat ik een tekenbeet op een plek krijg die ik zelf niet (goed) kan zien :X zeker nu ik eigenlijk altijd alleen op pad ben. Ooit op schoolkamp een teek op mijn onderrug gehad, die toen toevallig door een klasgenootje gespot werd. Waarschijnlijk komt daar die angst vandaan.

@vhal sterkte & beterschap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

GAIAjohan schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 23:22:
En meteen een Lidl boormachine met dezelfde accu voor schroefharingen? :P
FF bij de les blijven dames, eerder medio vorig jaar al een accu schroefboormachine van het merk Bosch op 18V accu voor de pootjes en de Peggy legs aangeschaft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
pirke schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 20:18:
[...]

In een groot deel van Europa is dit virus ondertussen verspreid, preventief vaccineren als je gaat kamperen - of überhaupt door de natuur wandelt - is verstandig.

Ik heb afgelopen zomer nog een teek opgelopen in zuid Duitsland, toen was ik nog niet gevaccineerd, maar waarom het risico lopen als het niet hoeft?
Omdat ik graag neutraal blijf als het om vaccineren gaat, is ieders vrije keus. Ik kijk wel trouw iedere keer hoe ver het al is opgerukt die encefalitis virus. Want ik zit heel vaak op een bepaald deel op de Veluwe. Tot nu toe is het daar nog 'schoon'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
Duclaasie schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:51:
Ook bij Loenen is het goed toeven!
Bekend terrein ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Nu online
Na het lezen van de berichten. Plus vaak in landen komen waar het tbe virus is. Toch maar afspraak voor vaccinatie gepland. Wel te laat. Maar zal meer doen dan niets en anders voor de volgende trips. (Juni naar Oostenrijk, Juli Noorwegen en oktober naar Italië. Allemaal kamperen

Maar jemig goedkoop is anders. 2 kinderen en 2 volwassenen. De basis 3 shots. Rond de €850. Ellende is dat je niet gewoon ergens die vaccins kan bestellen. Als verpleegkundige kan ik die prima zelf zetten. Scheelt weer €30 consult kosten :+

[ Voor 16% gewijzigd door vangoghnl op 11-05-2024 15:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:12

_Eend_

🌻🇺🇦

Dat is een goede reminder om nu toch echt een tekentang te kopen. De tekencheck is bij mij wel SOP na elke wandeling in de natuur, en als ik er een te pakken had dan gebruik ik wel een pincet , maar dat is soms nog wel eens wat geklooi. Vroeger hadden wij zo'n plastic model die we voor de honden gebruikten. Een nadeel van laag-bij-de-grondse tekkels: ze zijn tekenmagneten. Maar zo'n plastic ding werkte wel handig bij tegenstribbelende honden :+

[ Voor 8% gewijzigd door _Eend_ op 11-05-2024 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:12

_Eend_

🌻🇺🇦

Afgelopen weekend even een weekendje wezen kamperen in Duitsland met een aantal mensen en daar ook gelijk eindelijk(!) mijn Obelink koepeltentje uitgeprobeerd. En ik moet zeggen: het is een hele fijne, ruime tent voor in je eentje :+

Wel wat lastig op te zetten in vergelijiking met de po-up tentjes die de rest van de groep mee had genomen. En ook een beetje overkill voor 1 nachtje op de camping. Dus ik ga maar eens kijken naar een goed pop-up tentje voor die korte weekendjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:09
_Eend_ schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:58:
Dat is een goede reminder om nu toch echt een tekentang te kopen.
De tekenkaart vinden wij veel makkelijker werken dan een tekentang.

Ligt er standaard één in beide auto's, er ligt eentje in de badkamer en ik heb er ook nog eentje in m'n wandelrugzak zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Yukkie schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 10:38:
[...]

Mijn grootste "angst" is nog altijd dat ik een tekenbeet op een plek krijg die ik zelf niet (goed) kan zien :X zeker nu ik eigenlijk altijd alleen op pad ben. Ooit op schoolkamp een teek op mijn onderrug gehad, die toen toevallig door een klasgenootje gespot werd. Waarschijnlijk komt daar die angst vandaan.

@vhal sterkte & beterschap!
Ik snap je. Ik heb teken op de gekste plekken gehad en echt niet omdat ik naakt op mijn buik in het gras lag. En swaffelen bestond nog niet.
Maar ze gaan bij mij altijd vrij snel jeuken, dus ben er denk ik altijd snel bij.
Rondjes zetten op lijf werkt niet bij mij, soms meerdere teken op en dag, verschillende dagen achtereen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
vangoghnl schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:10:

Maar jemig goedkoop is anders. 2 kinderen en 2 volwassenen. De basis 3 shots. Rond de €850. Ellende is dat je niet gewoon ergens die vaccins kan bestellen. Als verpleegkundige kan ik die prima zelf zetten. Scheelt weer €30 consult kosten :+
Moet toch wel in buitenland lukken? Zetten we een pooltje op, ik mag ook spuiten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
pirke schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 20:18:

Zodra ze een vaccin tegen Lyme hebben wel ja, maar dat is er nog niet. Mijn schoonmoeder is er decennia ziek van geweest tot uiteindelijk te vroeg overlijden, maar een vaccin had dat niet kunnen voorkomen.

Ondertussen heb ik mij vanochtend vermaakt met de caravankampeerders op het veld die morgen gaan vertrekken en dus vandaag een heleboel werk hebben zodat ze morgen net kunnen doen alsof ze zo klaar zijn. Er waren er zelfs die uren bezig waren met de voortent schoonmaken en drogen, tot aan het ramen lappen aan toe. Leuk om de verschillen in aanpak tussen mensen te observeren. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:11

franssie

Save the albatross

Lol verkeerde topic

[ Voor 72% gewijzigd door franssie op 11-05-2024 20:43 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Nu online
maartend schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 19:37:
[...]

Moet toch wel in buitenland lukken? Zetten we een pooltje op, ik mag ook spuiten
Haha we zetten een tweakers vaccinatie centrum op. Tegen inkoopprijzen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Gonadan schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:15:
[...]

Zodra ze een vaccin tegen Lyme hebben wel ja, maar dat is er nog niet. Mijn schoonmoeder is er decennia ziek van geweest tot uiteindelijk te vroeg overlijden, maar een vaccin had dat niet kunnen voorkomen.
Teken kunnen twee dingen overbrengen: Lyme en hersenvliesontsteking. Voor Lyme kun je je niet laten vaccineren, voor hersenvliesontsteking wel.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 15:08

EektheMan

DPC

vangoghnl schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 15:10:
Ik heb het de afgelopen 2 jaar in Belgie laten zetten. Volgens mij 50/60 Euro per vaccinatie. Gewoon bij de apotheek afgehaald (eerst gebeld voor beschikbaarheid) en later door de dokter bedrijfsarts (gratis) laten zetten samen met Corona shot. Misschien een idee?

Ik heb een Alpicool TA35 (compressor) vries/koel combinatie. Die kan 4-10 uur op zijn eigen batterij doorlopen afhankelijk van de temps die je per koelvak zet. Aansluitend een Ecoflow River 2 Pro 768Wh die de koelbox voor 10-15 uur van stroom kan voorzien. Dan nog een bifacial zonnepaneel 220W om de boel weer te herladen. De boel staat in de auto en dan 's ochtends even het paneeltje eruit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ND0XdRjuP09Lj0NipULzCcxomoQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I8KNDzlvi2gmHQUeMmMxfUKN.jpg?f=fotoalbum_large

Tent showen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qqe_g9yIgwwDrG6zb0yk-OWtsCM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hRihUCJXTIdUYFobUXDzo2Fc.jpg?f=fotoalbum_large

Heb afgelopen maand nog een Decathlon 2 seconds Easy 3-persoons tentje erbij gekocht. Die zal ik in omstandigheden met veel wind gebruiken. Mijn vrouw vind het te eng boven op de auto met wind.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:50
EektheMan schreef op zondag 12 mei 2024 @ 05:27:
[...]

Ik heb het de afgelopen 2 jaar in Belgie laten zetten. Volgens mij 50/60 Euro per vaccinatie. Gewoon bij de apotheek afgehaald (eerst gebeld voor beschikbaarheid) en later door de dokter laten zetten samen met Corona shot. Misschien een idee?

Ik heb een Alpicool TA35 (compressor) vries/koel combinatie. Die kan 4-10 uur op zijn eigen batterij doorlopen afhankelijk van de temps die je per koelvak zet. Aansluitend een Ecoflow River 2 Pro 768Wh die de koelbox voor 10-15 uur van stroom kan voorzien. Dan nog een bifacial zonnepaneel 220W om de boel weer te herladen. De boel staat in de auto en dan 's ochtends even het paneeltje eruit:

[Afbeelding]

Tent showen:
[Afbeelding]

Heb afgelopen maand nog een Decathlon 2 seconds Easy 3-persoons tentje erbij gekocht. Die zal ik in omstandigheden met veel wind gebruiken. Mijn vrouw vind het te eng boven op de auto met wind.
Moet je 'm ook niet zo vol in de wind zetten ;)
Maar wel jammer met zo'n mooie / dure setup dan toch in een Decathlon tentje slapen.

Wegens verbouwing nieuw huis deze zomer, voor ons dit jaar geen kampeer activiteiten helaas. Behalve een week op de camping in dezelfde straat.

Volgend jaar wil ook eens kijken naar een zonnepaneel om onze offgrid mogelijkheden uit te breiden. Dan is ons jongste kind ook uit de luiers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-09 10:55
aReaRe schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 23:18:
[...]

En om deze op te blazen deze aan geschaft:

[Afbeelding]

+

[Afbeelding]

O-)
Waarom geen levelblokken? Dit neemt toch onnodig veel ruimte in?

Voordeel is nu wel dat je ook andere dingen makkelijk kan opblazen zoals een kajak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
mathy_ schreef op zondag 12 mei 2024 @ 10:57:
[...]

Voordeel is nu wel dat je ook andere dingen makkelijk kan opblazen zoals een kajak.
Is dat puur een compressor of ook een luchtpomp? Compressoren zijn niet geschikt voor grote dingen opblazen, die kunnen vooral druk leveren.

Zo heb ik de sup een keer op proberen te blazen met Makita compressor (kan tot 11 bar), maar dat schoot echt niet op omdat er maar weinig volume uit kwam. De meegeleverde handpomp werkte een stuk beter (double action pomp, met schakelaar naar single actie als het zwaar werd).
Pagina: 1 ... 209 ... 277 Laatste