"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Dat ding van Parkside is een compressor en luchtpomp ineen. Ik zit eigenlijk te wachten totdat Makita ook met zoiets op de proppen komt.pirke schreef op zondag 12 mei 2024 @ 13:14:
[...]
Is dat puur een compressor of ook een luchtpomp? Compressoren zijn niet geschikt voor grote dingen opblazen, die kunnen vooral druk leveren.
Zo heb ik de sup een keer op proberen te blazen met Makita compressor (kan tot 11 bar), maar dat schoot echt niet op omdat er maar weinig volume uit kwam. De meegeleverde handpomp werkte een stuk beter (double action pomp, met schakelaar naar single actie als het zwaar werd).
Ik heb de oudere compressor van Makita, handig om de bandjes van de caravan op te pompen. De sup is onbegonnen werk, inderdaad.
Specificaties:205Gutmann schreef op zondag 12 mei 2024 @ 14:52:
[...]
Dat ding van Parkside is een compressor en luchtpomp ineen. Ik zit eigenlijk te wachten totdat Makita ook met zoiets op de proppen komt.
Ik heb de oudere compressor van Makita, handig om de bandjes van de caravan op te pompen. De sup is onbegonnen werk, inderdaad.
- Compressor voor hoge luchtdruk
- Ideaal voor fietsbanden en opblaasbare speel- of sportartikelen
- Vooraf ingestelde druk met automatische uitschakeling
- Lcd-display met achtergrondverlichting en drukweergave in bar, psi of kPa
- Luchtpomp voor grote volumes
- Ideaal voor luchtbedden, opblaasbare boten of opblaasbare strandartikelen
Meer specificaties op https://www.lidl.nl/p/par...0v-zonder-accu/p100365347
Dat was hier ook het geval, maar dan met het 18V ecosysteem van BoschIk zit eigenlijk te wachten totdat Makita ook met zoiets op de proppen komt.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Zijn die echt zo slecht dan? Ik heb deze eigenlijk gekozen omdat het opzetten in zeer korte tijd kan. Aan twee touwtjes trekken en eventueel wat haringen en je bent klaar. Dat is vooral handig als je verder door moet rijden dan gedacht. Dan wil je niet in het donker worstelen met stokjes en tot laat moeten koken. Gewicht met 8,2 kilo is net te doen voor de auto. Ik zit namelijk al dicht bij de 3600 kilo. Maar haal soms ook 3800 en dat is gewoon een te zware belasting. Ik zit dus net aan. Een zware, maar kwalitatief hoge tent wil ik dus liever niet.Plint schreef op zondag 12 mei 2024 @ 10:29:
[...]
Maar wel jammer met zo'n mooie / dure setup dan toch in een Decathlon tentje slapen.
De extra ruimte voor de 3e persoon (we zijn met zijn 2tjes, is handig om je kleding neer te zetten en eventueel een WC.
Verder moest ik de tent met het vliegtuig vervoeren. Die grote ronde uitklap tenten zijn dan te groot voor een koffer.
Als laatste lijkt me de blackout functie ook wel aardig. In de zomer wordt het tussen 5 en 6 licht. Iets te vroeg voor mij.
Prijs: 250 Euro. Is daarvoor dan echt iets veel beters te krijgen wat je snel op kan zetten?
edit: Wat betreft het zonnepaneel: Die werkt in principe goed. Maar niet altijd snel genoeg. In de ochtend heb je max 3 uur voordat je vertrekt en in de avond een uurtje of 2 a 3 een tanende zon. Dat is met een 220W paneeltje niet voldoende om de batterij (768Wh) volledig op te laden. Een DC to DC converter is waarschijnlijk een snellere en betere oplossing, maar het heeft wat risico. Ik campeer in Mongolie en daar heb je geen wegen of mobiel bereik. Dus risico vermijd ik zoveel mogelijk.
Mocht je de gehele dag ergens staan, dan is het wel een perfecte oplossing. Zolang het niet regent....
[ Voor 18% gewijzigd door EektheMan op 13-05-2024 19:02 ]
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Je moet het allemaal een beetje in verhouding zien. Zo’n Decathlon tent kun je ook gewoon heerlijk mee kamperen en dat moet je ook vooral doen. Maar een dikke daktent is natuurlijk wel van een iets andere (kwaliteits)klasse. Maar je slaapt er niet minder omEektheMan schreef op zondag 12 mei 2024 @ 16:47:
[...]
Zijn die echt zo slecht dan? Ik heb deze eigenlijk gekozen omdat het opzetten in zeer korte tijd kan. Aan twee touwtjes trekken en eventueel wat haringen en je bent klaar. Dat is vooral handig als je verder door moet rijden dan gedacht. Dan wil je niet in het donker worstelen met stokjes en tot laat moeten koken. Gewicht met 8,6 kilo is net te doen voor de auto. Ik zit namelijk al dicht bij de 3600 kilo. Maar haal soms ook 3800 en dat is gewoon een te zware belasting. Ik zit dus net aan. Een zware, maar kwalitatief hoge tent wil ik dus liever niet.
De extra ruimte voor de 3e persoon (we zijn met zijn 2tjes, is handig om je kleding neer te zetten en eventueel een WC.
Verder moest ik de tent met het vliegtuig vervoeren. Die grote ronde uitklap tenten zijn dan te groot voor een koffer.
Als laatste lijkt me de blackout functie ook wel aardig. In de zomer wordt het tussen 5 en 6 licht. Iets te vroeg voor mij.
Prijs: 250 Euro. Is daarvoor dan echt iets veel beters te krijgen wat je snel op kan zetten?
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
Ruimte zat in de auto, en het gemak. Ik mover de caravan op de Flatjack en zet hem horizontaal, en niet moeilijk doen met de mover op zo'n levelblok.mathy_ schreef op zondag 12 mei 2024 @ 10:57:
[...]
Waarom geen levelblokken? Dit neemt toch onnodig veel ruimte in?
Ik moet het allemaal in mijn eentje doen aangezien ik vrijgezel ben.
Hooguit de vouwfiets en de caravan die er gebruik van ga maken.Voordeel is nu wel dat je ook andere dingen makkelijk kan opblazen zoals een kajak.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Ah, op die fiets. Mja, stel je niet te veel voor van de kosten van zo'n daktent. Hier iets over de grens (China) worden al die grote merken geproduceerd. Ik ben bij een van de fabriekshallen langsgeweest en heb de goedkoopste meegenomen. Omgerekend iets van 500 Euro. Ik kan me het merk waarvoor het geproduceerd wordt niet meer zo snel voor de geest halen. Een Canadees merk iig. Ferretti is het Chinese bedrijf wat eigenlijk de research doet. Op mijn auto staat zo'n studie model.Himalaya schreef op zondag 12 mei 2024 @ 17:07:
[...]
Je moet het allemaal een beetje in verhouding zien. Zo’n Decathlon tent kun je ook gewoon heerlijk mee kamperen en dat moet je ook vooral doen. Maar een dikke daktent is natuurlijk wel van een iets andere (kwaliteits)klasse. Maar je slaapt er niet minder om
Goedkoop, omdat ik nog niet wist of het ons ding zou zijn. Is het dus wel, maar hij voldoet gewoon. Dus ga niet wisselen.
Ik heb de tent nog niet gebruikt, maar met zo''n grond tentje reken ik persoonlijk niet op luxe, wel op gemak. Ik verwacht er inderdaad niet minder om te slapen. Maar ik wist niet dat de tent lage kwaliteit was. Weer wat bijgeleerd. Volgende keer een andere.
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Heb je geen mogelijkheid om het paneel op het dak vast te zetten zodat je tijdens het rijden ook de boel kunt opladen?EektheMan schreef op zondag 12 mei 2024 @ 16:47:
[...]
Wat betreft het zonnepaneel: Die werkt in principe goed. Maar niet altijd snel genoeg. In de ochtend heb je max 3 uur voordat je vertrekt en in de avond een uurtje of 2 a 3 een tanende zon. Dat is met een 220W paneeltje niet voldoende om de batterij (768Wh) volledig op te laden. Een DC to DC converter is waarschijnlijk een snellere en betere oplossing, maar het heeft wat risico. Ik campeer in Mongolie en daar heb je geen wegen of mobiel bereik. Dus risico vermijd ik zoveel mogelijk.
Mocht je de gehele dag ergens staan, dan is het wel een perfecte oplossing. Zolang het niet regent....
Ik snap dat je uit oogpunt van zekerheid niet de boel zomaar aan je auto accu wilt koppelen met het risico dat deze niet volledig geladen word of zelfs ontladen word tijdens het rijden.
Er zijn natuurlijk systemen die de status van je auto accu kunnen monitoren en aan de hand daarvan iets kunnen schakelen, maar dat maakt de systemen in je auto weer ingewikkeld en als daar dan iets mee is moet je maar zien of iemand daar verstand van heeft.

Dit was wel een erg lekker Hemelvaart weekje moet ik zeggen, heb nog helemaal geen zin om nog weer aan het werk te gaan.
Weet ik, maar in verhouding met Lyme komt encefalitis verwaarloosbaar weinig voor. Zoals ze niets tegen Lyme hebben is dat niet relevant, tenzij je boswachter in een risicogebied bent.pirke schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 22:46:
Teken kunnen twee dingen overbrengen: Lyme en hersenvliesontsteking. Voor Lyme kun je je niet laten vaccineren, voor hersenvliesontsteking wel.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Al met al is het voorbij gevlogen, maar ook weer het gevoel gehad een paar dagen weg te zijn geweest in plaats van 1 nachtje, raar.
:strip_exif()/f/image/WvOAFDGOZmrRjXN6C0YZNVpY.jpg?f=fotoalbum_large)
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Dak...met dit paneel denk ik dat het niet veilig genoeg vastzit. Daarnaast is het rijden zonder wegen best hobbelig. Kan negatieve invloed hebben op het redelijk stugge paneel. Wel zijn er kleinere panelen beschikbaar voor de Land Cruiser 200 die op de motorkap als magneet bevestigd kunnen worden. Ben je wel minder flexibel mee (we huren tussendoor ook weleens een Ger/Yurt). Capaciteit is dacht ik de helft.pickboy schreef op zondag 12 mei 2024 @ 18:08:
[...]
Heb je geen mogelijkheid om het paneel op het dak vast te zetten zodat je tijdens het rijden ook de boel kunt opladen?
Er zijn natuurlijk systemen die de status van je auto accu kunnen monitoren en aan de hand daarvan iets kunnen schakelen, maar dat maakt de systemen in je auto weer ingewikkeld en als daar dan iets mee is moet je maar zien of iemand daar verstand van heeft.
Tot nog toe is het goed gegaan, maar zo nu en dan moet je iets vroeger opstaan dan je zou willen om de boel op te laden. Ik zou een ander aanraden om een iets grotere batterij aanschaffen om de schommelingen op te kunnen vangen. Dat is goedkoper dan zonnepanelen toe te voegen. Zeker als je weet dat je om de zoveel dagen electriciteit tot je beschikking hebt. Mijn batterij laad in minder dan een uur op het net vol.
Ik ga waarschijnlijk over een jaar naar een ander land verhuizen. Dan doe je niet zo snel grote investeringen.
Die andere systemen kunnen problemen veroorzaken met je dynamo, oververhitting,brand bekabeling, kortsluiting en ga zo maar door. Ik zit net niet op dat punt dat het het risico waard is. In the middle of nowhere is het inderdaad gewoon leven of de dood. Dan wil je het niet ingewikkeld hebben. Ook ga ik de auto waarschijnlijk binnen het jaar verkopen. Moet dan geen amateur kabelkluwen worden.
[ Voor 3% gewijzigd door EektheMan op 12-05-2024 19:40 ]
Zo bedoelde ik het idd. Ik dacht dat die daktenten een paar duizend euro waren. Maar in dit geval dus bijna even duur als de Decathlon tentEektheMan schreef op zondag 12 mei 2024 @ 17:31:
[...]
Ah, op die fiets. Mja, stel je niet te veel voor van de kosten van zo'n daktent. Hier iets over de grens (China) worden al die grote merken geproduceerd. Ik ben bij een van de fabriekshallen langsgeweest en heb de goedkoopste meegenomen. Omgerekend iets van 500 euro..
Decathlon heeft genoeg kwalitatief spul in alle onderwerpen, daar ging het me niet om hoor.
Veel plezier met je setup!
Alleen.. rupsenpoep.. lijkt alsof je kampeerunit onder de maanzaad zit.. het hele dak was gewoon zwart.
Ja tuurlijk, wij stonden gewoon verkeerd onder een boom van 15m hoog, maar pfff.
Terwijl het inklappen normaal vrij vlot gaat zijn we nu letterlijk uren bezig geweest de rupsenpoep eraf te krijgen. En natuurlijk overal rupsen.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Hoe bevalt de Quechua? Ik zit aan de 2 persoons variant te denken voor weekendjes weg. We komen dan meestal laat aan op de camping, daarvoor zou deze ideaal zijn. Dan kan ik eerder aan het bierEektheMan schreef op zondag 12 mei 2024 @ 16:47:
[...]
Zijn die echt zo slecht dan? Ik heb deze eigenlijk gekozen omdat het opzetten in zeer korte tijd kan. Aan twee touwtjes trekken en eventueel wat haringen en je bent klaar. Dat is vooral handig als je verder door moet rijden dan gedacht. Dan wil je niet in het donker worstelen met stokjes en tot laat moeten koken. Gewicht met 8,6 kilo is net te doen voor de auto. Ik zit namelijk al dicht bij de 3600 kilo. Maar haal soms ook 3800 en dat is gewoon een te zware belasting. Ik zit dus net aan. Een zware, maar kwalitatief hoge tent wil ik dus liever niet.
[...]
Het enige minpunt van deze tent voor mij is dat de tent geen vestibule heeft, al heeft Decathlon wel een aparte voortent voor de 2 en 3 persoons tent: https://www.decathlon.nl/...ds-easy-fresh-kampeertent maar dat is voor 1 nachtje mij te veel werk. En als ik langer dan 1 nacht ga kamperen neem ik mijn Obelink wel mee.
Perfect dingetje voor 2 personen, ook blij slechter weer zit je prima. Tentje heeft al heel wat buien en wind megemaakt. We hebben een Falco als hoofdtent en kijken rond naar een de Waard en zijn toch elke keer weer erg blij met deze tent. Enige nadeel is dat hij nog wel eens wil condenseren, daarvoor zou ik nog katoen willen. Maar voor wat we ermee doen is er echt niks beters te koop imho.
Ozzie schreef op zondag 12 mei 2024 @ 14:20:
Wij zijn lekker weer thuis, was heerlijk dit weekend op de camping.
Alleen vrienden waar we mee aan het kamperen waren, zijn zo traag met het opruimen van al hun zooi. Wij waren om half 12 helemaal ingepakt en om half 2 waren zij eindelijk zo ver. En ik vond dat wij al langzaam waren voor ons doen.
Het was wel een prima camping en de koeien liepen vlak achter onze tent van en naar het weiland om te grazen. Dus de kinderen vonden dat helemaal geweldig.
[Afbeelding]
Nee, Camping Straat-Hof in Leimuiden. Boerencamping, veld stond voor het mooie wel net iets te vol vond ik maar goed van zulke weekenden moeten ze het natuurlijk wel een beetje hebben dus dat snap ik op zich nog wel.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
We hebben voor onze dochter een Obelink River (3-persoons katoenen tent). Die is nu niet meer verkrijgbaar, maar ik zie geen verschil met de Obelink London (behalve de kleuren). Vast niet zo snel op te zetten als jouw Decathlon tent, maar wel van katoen. En met 8.2 kg niet eens zwaarder.EektheMan schreef op zondag 12 mei 2024 @ 16:47:
[...]
Dus snap niet zo goed waarom mensen hier doen alsof het niks is.
Trouwens die 2XL weegt 5.3 kilo, dus als je om gewicht geeft is 8.2 wel een heel stuk zwaarder. Nou vind ik de 5.3 ook niet licht en het is een onhandige pakmaat dus als je echt lichtgewicht wil moet je een andere tent kopen die daar geschikt voor is.
Leek me ook wel wat voor jou @pirke. Lekker in de middle of nowhere voor de camper zitten met zo'n vuurtje.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Daar heb ik geen kacheltje voor nodig, gewoon wat stenen op de grond en een bos om te sprokkelenGonadan schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:19:
Van de week zag ik een camper die een soort houtkacheltje mee hadden om op te stoken met lange schoorsteen die dan boven de luifel uit stak. Vond dat wel een tof ding maar ben vergeten even van dichtbij te kijken.
Leek me ook wel wat voor jou @pirke. Lekker in de middle of nowhere voor de camper zitten met zo'n vuurtje.
Die terreinen met stacaravans aan de randen waren juist maar halfvol, ik had niet meegekregen dat ze de toerplaatsen wilden opofferen eigenlijk...? Je ziet op veel campings juist een omgekeerde beweging - de seizoensplaatsen met stacaravans worden opgeofferd voor met name safaritenten en toerplaatsen.GAIAjohan schreef op zondag 12 mei 2024 @ 23:01:
Fijn weekend gehad, leuke camping op zich waarvan het gewoon jammer is dat het blijkbaar volledig gaat verdwijnen ten faveure van chalets.
Wij hadden er ook last van, stonden onder de enige grote boom op het veld... Vreselijk die rupsenpoep. Net of regende het... Wat scheelde was dat er zondag een lekker briesje stond; een groot deel was al van de tent af gewaaid. Ik heb een kwartiertje gebezemd, dat scheelde 95% en verder gewoon ingeklapt, alles was kurkdroog. Zien het komend weekend wel weer, want dan gaan we weer..Alleen.. rupsenpoep.. lijkt alsof je kampeerunit onder de maanzaad zit.. het hele dak was gewoon zwart.
Ja tuurlijk, wij stonden gewoon verkeerd onder een boom van 15m hoog, maar pfff.
Terwijl het inklappen normaal vrij vlot gaat zijn we nu letterlijk uren bezig geweest de rupsenpoep eraf te krijgen. En natuurlijk overal rupsen.
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
True, en in de middle of nowhere gaat ook niemand klagen over een brandplek in het gras.pirke schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:37:
[...]
Daar heb ik geen kacheltje voor nodig, gewoon wat stenen op de grond en een bos om te sprokkelen
Zeiss Distagon 21 f/2.8
We hadden even gesproken met mensen tegenover ons die (nog) seizoensplaatsen hadden. Zij zeiden dat dit echt het laatste jaar was ivm de voorgenomen veranderingen van de camping.JanHenk schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:51:
[...]
Die terreinen met stacaravans aan de randen waren juist maar halfvol, ik had niet meegekregen dat ze de toerplaatsen wilden opofferen eigenlijk...? Je ziet op veel campings juist een omgekeerde beweging - de seizoensplaatsen met stacaravans worden opgeofferd voor met name safaritenten en toerplaatsen.
[...]
Wij hadden er ook last van, stonden onder de enige grote boom op het veld... Vreselijk die rupsenpoep. Net of regende het... Wat scheelde was dat er zondag een lekker briesje stond; een groot deel was al van de tent af gewaaid. Ik heb een kwartiertje gebezemd, dat scheelde 95% en verder gewoon ingeklapt, alles was kurkdroog. Zien het komend weekend wel weer, want dan gaan we weer..
De vaste plaatsen van stacaravans meer richting de manege (vanaf ons gezien richting jullie veld) was echt compleet in verval. Vrijwel alles muv een handjevol was al weg.
Denk eerlijk gezegd dat ze hun doodvonnis tekenen zonder reguliere kampeerplaatsen. En idd kreeg ik ook het idee dat het chalet/glamping wel over de top heen is.
Denk qua rupsen dat wij echt op de slechtste plek van de camping stonden. Bomen van 20m hoog of zo achter ons. Jullie veld had wat dat betreft een betere optie geweest, plus dat jullie een mooier speeltoestel voor de kinderen hadden.
Ik heb het nog niet gebruikt. Net nieuw aangeschaft. Waarschijnlijk binnen de maand een keertje._Eend_ schreef op maandag 13 mei 2024 @ 07:00:
[...]
Hoe bevalt de Quechua? Ik zit aan de 2 persoons variant te denken voor weekendjes weg. We komen dan meestal laat aan op de camping, daarvoor zou deze ideaal zijn. Dan kan ik eerder aan het bier![]()
Het enige minpunt van deze tent voor mij is dat de tent geen vestibule heeft, al heeft Decathlon wel een aparte voortent voor de 2 en 3 persoons tent: https://www.decathlon.nl/...ds-easy-fresh-kampeertent
Voortent is niet nodig, maar is inderdaad wel mooi. Ik heb nu een ARB luifel aan de bestuurderskant. Daar kun je een ARB voortent van maken waar ommenabij twee veldbedjes in passen. Het heeft muggenramen en je kunt het ook geheel afsluiten:
Mooi ding. Ja, snel opzetten was het belangrijkste aspect voor ons.L.N. schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:31:
[...]
Vast niet zo snel op te zetten als jouw Decathlon tent, maar wel van katoen. En met 8.2 kg niet eens zwaarder.
Ik heb ernaar gekeken, maar dan kom je en in een andere prijsklasse, is vaak niet snel op te zetten en heb je niet snel als 3 persoons. Pakmaat is in de auto juist wel fijn vind ik. Het is een slank pak wat de hoogte in gaat. Vult perfect de gaatjes in de achterbak op.Ozzie schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:42:
Trouwens die 2XL weegt 5.3 kilo, dus als je om gewicht geeft is 8.2 wel een heel stuk zwaarder. Nou vind ik de 5.3 ook niet licht en het is een onhandige pakmaat dus als je echt lichtgewicht wil moet je een andere tent kopen die daar geschikt voor is.
Wat ik doe valt niet altijd in de kampeerders klasse. Vaker in het overlanden. Wij gaan zo'n 7 weken onderweg waarvan we grotendeels slechts 1 nacht op dezelfde plek staan. Enkel aan meren wat langer.
Nadeel is dat dat ding na gebruik vol met roet zit. Een kriem om weer in te pakken en te laden. Hier heb je van die inklapbare kacheltjes waar je ook op kunt koken. Ik heb bij de laatste wereldkampioenschappen ijsvissen zo'n ding via een vriend kunnen gebruiken. Bij -30C best welkom, maar je moet het wel elke 3 uur bijvoeden. Dus heel rustige nacht is het ook niet. Ik ben waarschijnlijk niet pyromaan genoeg, want het eerste half uur wil je niet in de tent zijn. Vol met rook.Gonadan schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:19:
Van de week zag ik een camper die een soort houtkacheltje mee hadden om op te stoken met lange schoorsteen die dan boven de luifel uit stak. Vond dat wel een tof ding maar ben vergeten even van dichtbij te kijken.
Geeft wel leuke plaatjes:
:strip_exif()/f/image/ehOA7kFFhRt1tT8WJNKp9qMt.jpg?f=fotoalbum_large)
Best een leuk ding.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Is dit dan niet wat je zoekt? Het is geen compressor maar denk dat deze geen problemen heeft met het opblazen van een sup.205Gutmann schreef op zondag 12 mei 2024 @ 14:52:
[...]
Dat ding van Parkside is een compressor en luchtpomp ineen. Ik zit eigenlijk te wachten totdat Makita ook met zoiets op de proppen komt.
https://www.toolmax.nl/ma...ccu-en-lader-in-doos.html
Gezellig! Ik was op een camping met veel caravans. Vooral die "semi-permanente" opstellingen voor het hele seizoen of hepi-arrangement of wat dan ook vind ik net op een bungalowpark lijken. Btw, eigen drone-foto? Volgens zit je wel iets te hoogtafmaf schreef op maandag 13 mei 2024 @ 15:37:
[Afbeelding]
Een camping bijna helemaal vol met vouwwagens.
Van een forum lid die ook bij de clubmeeting was.
En denk wel dat hij wist wat hij deed want is niet zijn eerste vluchtje.
Dat is een erg mooie. Brandtijd zal wel kort zijn aan de grootte te zien.Gonadan schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:33:
Volgens mij was het zoiets: https://www.bushcraftshop.nl/loki-2-houtkachel.html
Best een leuk ding.
In de praktijk: https://scontent.fuln8-1....vcfTR75cwOSlA&oe=6647F596
Met rpijs: Ik had deze: https://www.winnerwell.on...tove-l-sized/#description
Je kunt er ook een oven en een waterketel aan koppelen.
Volgens mij wel een redelijk verschil, toevallig was ik laatst aan het kijken. De duurdere obelink had een volledig dichte bysonil kuip maar geen raampjes.L.N. schreef op maandag 13 mei 2024 @ 10:31:
[...]
We hebben voor onze dochter een Obelink River (3-persoons katoenen tent). Die is nu niet meer verkrijgbaar, maar ik zie geen verschil met de Obelink London (behalve de kleuren). Vast niet zo snel op te zetten als jouw Decathlon tent, maar wel van katoen. En met 8.2 kg niet eens zwaarder.
Wij zouden deze nog overwegen als vervanging voor onze decathlon, dat zou ik dan enkel doen tegen de condensatie. Wat ik wel grappig vind is dat die foto's bij obelink de tent echt als bijzettent presenteren waar ze bij Decathlon de tent veel meer in een outdoor setting met volwassenen presenteren.
Trouwens als ilustratie hoe goed die kleine tent is: we hebben er 2 nachten mee in de alpen gestaan, en laatst winterkamperen in nederland (dat zou eigenlijk best een goed verslagje zijn). Beide zonder problemen overleeft. Die tentjes zijn echt sterker dan je denkt en zitten goed in elkaar. Fresh en black werkt verbazingwekkend goed.
Maar het blijft plastic, en dat ademt nou eenmaal niet. Ik heb hem ook alleen opgezet en dat gaat prima. Ook alleen in geslapen.
[ Voor 12% gewijzigd door twowheeler op 13-05-2024 15:59 ]
Ik zoek een apparaat wat beide kan, anders heb ik alsnog 2 losse apparaten die ik mee moet slepen.the_master schreef op maandag 13 mei 2024 @ 15:32:
[...]
Is dit dan niet wat je zoekt? Het is geen compressor maar denk dat deze geen problemen heeft met het opblazen van een sup.
En dat apparaat is ook flink aan prijs.

Max 0,3 bar is veel te weinig voor een sup. Het is prima voor het volume aan het begin, maar daarna moet je overschakelen op iets wat druk kan opbouwen.the_master schreef op maandag 13 mei 2024 @ 15:32:
[...]
Is dit dan niet wat je zoekt? Het is geen compressor maar denk dat deze geen problemen heeft met het opblazen van een sup.
Voor sups heb je ook dedicated sup pompen die automatisch overschakelen.
Die Parkside kan zowel fietsenbanden / auto en caravan banden opblazen en ook luchtbedden / kajaks.the_master schreef op maandag 13 mei 2024 @ 15:32:
[...]
Net ontvangen en getest en voor mijn doel geslaagd (autobanden en leveler oppompen met de compressor kant).
Ik zag 10,3 bar in de specificaties staan? Ik overweeg om zo'n opblaasleveler te kopen maar aan de andere kant heb je wel weer een apparaat met een accu nodig of 1 op 12V of 230V...pirke schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:27:
[...]
Max 0,3 bar is veel te weinig voor een sup. Het is prima voor het volume aan het begin, maar daarna moet je overschakelen op iets wat druk kan opbouwen.
Voor sups heb je ook dedicated sup pompen die automatisch overschakelen.
@aReaRe hoe is het geluidsniveau van het apparaat? Die 86 dB(A) lijkt mij redelijk hard?
Overigens is mijn n=1 ervaring met Lidl Parkside niet al te best met een scheef zagende decoupeerzaag

[ Voor 6% gewijzigd door vhal op 14-05-2024 08:39 ]
Apparaat zet een stevige keel keel op, gelukkis is het niet voor uren.vhal schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:37:
[...]
Ik zag 10,3 bar in de specificaties staan? Ik overweeg om zo'n opblaasleveler te kopen maar aan de andere kant heb je wel weer een apparaat met een accu nodig of 1 op 12V of 230V...
@aReaRe hoe is het geluidsniveau van het apparaat? Die 86 dB(A) lijkt mij redelijk hard?
Overigens is mijn n=1 ervaring met Lidl Parkside niet al te best met een scheef zagende decoupeerzaag
Volgens Toolmax website: Maximale luchtdruk 0,297 Barvhal schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:37:
[...]
Ik zag 10,3 bar in de specificaties staan? Ik overweeg om zo'n opblaasleveler te kopen maar aan de andere kant heb je wel weer een apparaat met een accu nodig of 1 op 12V of 230V...
Makita website zegt hetzelfde.
[ Voor 14% gewijzigd door pirke op 14-05-2024 09:44 ]
Ow, de Makita wel ja...dacht dat het ging om de Lidl compressor 🤭pirke schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:36:
[...]
Volgens Toolmax website: Maximale luchtdruk 0,297 Bar
Makita website zegt hetzelfde.
Zelfde voor een matje of zo, als het zich al zelf niet vol genoeg zuigt dan nog even met de pompzak en het is klaar. Stuk relaxter dan zo'n knetterend hèèèèèèèèèng geluid, ook voor de buren.pirke schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:42:
Ik pomp wel lekker met de hand, is 5-10 minuten werk... Mooie warming up
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Goed dat je het zegt, moet nog een self inflatable mat nog kopen. Als moeders van het zomer meegaat slaapt zij in de caravan en zet ik dat tentje op.Gonadan schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:10:
[...]
Zelfde voor een matje of zo, als het zich al zelf niet vol genoeg zuigt dan nog even met de pompzak en het is klaar. Stuk relaxter dan zo'n knetterend hèèèèèèèèèng geluid, ook voor de buren.
Voor mijn SUP gebruik ik een Airbank WhaleShark. Die is ook geschikt voor luchtbedden en dergelijken, maar er zit geen ventiel bij voor een fiets/autoband. Die Airbank is er met ingebouwde accu en zonder. De Airbank kan ook de lucht uit de SUP zuigen, zodat je deze compact kunt oprollen.the_master schreef op maandag 13 mei 2024 @ 15:32:
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door L.N. op 15-05-2024 13:58 ]
Heb je hier wat aan? Weliswaar voor een Havik maar de Buizerd verschilt niet zo heel veel qua opzet...Far_less schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 14:24:
Recent hebben wij een tweedehands Falco Buizerd 3500 tent gekocht en deze dit Hemelvaartsweekend uitgeprobeerd. Hoewel het opzetten en het kamperen heel goed is bevallen, kunnen we nergens vinden hoe de buitentent (die van de onderkuip wordt losgeritst en apart wordt bewaard) weer op de juiste manier te vouwen en op te rollen. Hierdoor kwam deze wel erg rommelig terug in de tas. Iemand ervaring met deze tent die uit zou kunnen leggen hoe de buitentent het beste op te vouwen? De instructievideo en de handleiding bieden helaas geen uitleg over het afbreken van de tent.
Cheesy in "[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2"
Bedankt voor de reactie! Ik kan de linkjes niet openen (is afgeschermd via Google drive), maar heb toestemming gevraagd om het in te mogen zien. Hopelijk gaat het helpen!vhal schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:40:
[...]
Heb je hier wat aan? Weliswaar voor een Havik maar de Buizerd verschilt niet zo heel veel qua opzet...
Cheesy in "[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2"
Apart, ik kon ze nog steeds openen. Anders heb je ze hier ook. Denk dat de Buizerd grotendeels hetzelfde is qua opzet.Far_less schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:11:
[...]
Bedankt voor de reactie! Ik kan de linkjes niet openen (is afgeschermd via Google drive), maar heb toestemming gevraagd om het in te mogen zien. Hopelijk gaat het helpen!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4dszrdKSOTflzglvXzTqBBmP.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mNbuca774V8iXKyCEhk5g08p.jpg?f=user_large)
[ Voor 19% gewijzigd door vhal op 15-05-2024 21:15 ]
:strip_exif()/f/image/g74dB3SXUME65SpOchx8W5NY.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb 6 jaar geleden een kampeerbestekje bij de Action gekocht toen we voor het eerst met een tentje op pad gingen, maar de messen zijn zo bot dat het tijd wordt voor iets anders, daarnaast zijn we de hele kampeergear aan het upgraden dus het bestek kan hier mooi in mee genomen worden. Heeft iemand nog tips voor een knap besteksetje voor in de caravan? Of is het enige antwoord op deze vraag Mepal?
Daarnaast staan we open voor tips voor een nieuwe campingtafel, de huidige zat bij de inboedel van de caravan maar raakt 'end of life'
[ Voor 15% gewijzigd door Dentheman op 16-05-2024 09:31 ]
Zie ondertitel
Misschien een optie voor jullie ook als bestek setje.
Wij hebben extra bestek bij de blokker gehaald. Ligt in een apart doosje in de keuken, als we veel mensen te eten hebben pakken we de extra messen erbij en op vakantie gooien we hem in de campingdoos. Wel fijn om "echt" bestek te hebben.Dentheman schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:30:
Wij stonden het afgelopen weekend op camping de berenkuil in Grolloo, dikke aanrader voor wie een kindvriendelijke camping met alle faciliteiten (zwembad, animatie, meertje, restaurant, etc.) zoekt, maar die niet groots opgezet aanvoelt. Wij zijn zelf niet zo van de grote campings, maar hier komen we zeker nog een keer terug!
[Afbeelding]
Ik heb 6 jaar geleden een kampeerbestekje bij de Action gekocht toen we voor het eerst met een tentje op pad gingen, maar de messen zijn zo bot dat het tijd wordt voor iets anders, daarnaast zijn we de hele kampeergear aan het upgraden dus het bestek kan hier mooi in mee genomen worden. Heeft iemand nog tips voor een knap besteksetje voor in de caravan? Of is het enige antwoord op deze vraag Mepal?![]()
Daarnaast staan we open voor tips voor een nieuwe campingtafel, de huidige zat bij de inboedel van de caravan maar raakt 'end of life'De huidige tafel is volgensmij 70 x 120 cm, hetzelfde formaat (of 1 tikje groter) heeft de voorkeur. Bij voorkeur inklapbaar, niet oprolbaar.
Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.
Hi Ha Hopjesvla
Voor borden hebben wij wel mepal ipv aardewerk, de rest is normaal spul.
[ Voor 8% gewijzigd door pirke op 16-05-2024 12:33 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Ik zie dat momenteel de versie zonder kartels voor een heel scherp (haha) prijsje (€ 9,95, normaal ~19,-) beschikbaar is op bol.com. Aanrader!
https://www.bol.com/nl/nl...s-zwart/9300000010492055/
[ Voor 10% gewijzigd door Cheesy op 16-05-2024 10:27 ]
Bij de kringloop kun je soms ook mooi bestek uitzoeken maar is vaak een allegaartje. :-)Dentheman schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:30:
Ik heb 6 jaar geleden een kampeerbestekje bij de Action gekocht toen we voor het eerst met een tentje op pad gingen, maar de messen zijn zo bot dat het tijd wordt voor iets anders, daarnaast zijn we de hele kampeergear aan het upgraden dus het bestek kan hier mooi in mee genomen worden. Heeft iemand nog tips voor een knap besteksetje voor in de caravan? Of is het enige antwoord op deze vraag Mepal?
Als je de komende 50 jaar tegen het zelfde bestek wil aankijken, dan moet je inderdaad voor Mepal gaanDentheman schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:30:Of is het enige antwoord op deze vraag Mepal?
Wil je over een tijdje weer eens wat anders (kleurtje) dan gewoon bij de blokker (of zo) zo een kokertje met een bestek setje halen.
Wij hebben borden, bakjes, bekers en glazen van kunststof.
1 uitzondering: Whiskey glas
Bestek en dergelijke gewoon een dedicated set in de caravan. Inclusief knoflookpers, blikopener, groot koksmes, enz enz. Zelfs een grill/gourmet apparaat voor vast in de caravan liggen
Ik zoek eigenlijk ook wel iets:
Snelle, makkelijke luifel voor aan de caravan.
Liefste zo eentje die aan 1 zijde tot aan de grond komt.
Nadeel is dat onze caravan de peesgoot bovenop het dak heeft zitten en de pees maat 5 mm is in plaats van 7mm.
Sfeer plaatje er bij omdat het kan
:strip_exif()/f/image/GCcelj4lsh5sU2E8xuT28z7n.jpg?f=fotoalbum_large)
Heeft iemand ervaring met zo een simpele luifel?
Onze aankomende zomervakantie willen we eens wat meer gaan rond trekken, we hebben ook maar 2 weken verlof dus willen we iets zien dan wordt het meer reizen.
Nachtje of 2 op 1 plek en weer door.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Die van het plaatje is een mooie (met kartel), link die je bijvoegt is zonder kartel (dat is deze link , iets duurder, maar overwegen waard.Cheesy schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:25:
Hier ook normaal bestek. Laatst deze gekocht voor bij de campinsgpullen. Superfijn multifunctioneel mesje om alles te snijden (brood, fruit, groenten, etc.). Zo kan het lemmet niet beschadigen en steekt het ook niet door zakjes of kratjes heen.
[Afbeelding]
Ik zie dat momenteel de versie zonder kartels voor een heel scherp (haha) prijsje (€ 9,95, normaal ~19,-) beschikbaar is op bol.com. Aanrader!
https://www.bol.com/nl/nl...s-zwart/9300000010492055/
Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.
Wellicht compleet andere tip. Wij hebben de zeshoekige tafel van decathlon. Die bevalt eigenlijk veel beter. Binnenste kan verhoogd worden, waardoor je sommige dingen (dienblad met broodbeleg) wat kan laten oversteken.Dentheman schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:30:
Cut
Daarnaast staan we open voor tips voor een nieuwe campingtafel, de huidige zat bij de inboedel van de caravan maar raakt 'end of life'De huidige tafel is volgensmij 70 x 120 cm, hetzelfde formaat (of 1 tikje groter) heeft de voorkeur. Bij voorkeur inklapbaar, niet oprolbaar.
We zagen dit bij vrienden en zijn verkocht!
https://www.decathlon.nl/...qXQnABTldUhQaAn9kEALw_wcB
Euhh dan heb je nog nooit een duur zakmes gekocht denk ik. Ik heb zakmessen die het 4-voudige kosten.g00gle schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:14:
Hoop centen voor een zakmes als je het mij vraagt..
Ik heb gewoon Ikea bestek in de kampeerkist zitten. Was dat half plastic camping bestek zat. Dus gewoon volledig metalen bestek gekocht. https://www.ikea.com/nl/n...roestvrij-staal-10399754/
6 van alles + nog twee setjes (metalen) kinderbestek van Ikea.
Borden, bekers, soepkommen wel de klassieke Mepal's die hadden we op scouting al altijd en daar zaten dingen tussen die zeker al 30 jaar oud zijn en toevallig kregen we paar weken terug ook nog dezelfde borden van 30 jaar oud van mijn schoonouders want die hebben de caravan verkocht en gaan stoppen met kamperen. Dus heb nu 6 grote borden, 9 kleine borden en 5 diepe borden. Dus kan de halve camping op bezoek hebben.
Maximaal 85 graden staat erop. Nu weten we waarom.
Geniaal bedacht! Ook voor m'n zoontje die z'n eten niet lust. Kan het zo in het netje schuivenwienesroa schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:34:
[...]
Wellicht compleet andere tip. Wij hebben de zeshoekige tafel van decathlon. Die bevalt eigenlijk veel beter. Binnenste kan verhoogd worden, waardoor je sommige dingen (dienblad met broodbeleg) wat kan laten oversteken.
We zagen dit bij vrienden en zijn verkocht!
https://www.decathlon.nl/...qXQnABTldUhQaAn9kEALw_wcB
Wel een (te) fors pakket trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door Cheesy op 16-05-2024 11:56 ]
Ik heb ook niet veel schik van de kunststof 'glazen' van Mepal (o.a. deze). Ze worden snel dof, onder andere door krasjes en beschadigingen die je nogal snel oploopt met inpakken / uitpakken / afwassen.Kevinns schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:50:
Pas wel op, moderne mepal is niet hetzelfde materiaal als vroeger. Ik deed laatst een schepje kokend hete soep in een bakje: KRAK. Einde bakje.
Bij mij staat max 140 graden erop. Vorig jaar gekocht.Kevinns schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:50:
Pas wel op, moderne mepal is niet hetzelfde materiaal als vroeger. Ik deed laatst een schepje kokend hete soep in een bakje: KRAK. Einde bakje.
De handleiding die @vhal plakt geldt eigenlijk voor alle tenten zonder kuip: Begin met de tent een keer dubbelgevouwen in de lengte van het dak en plat op de grond. Dan zit de "mooie" kant binnen en wordt deze ook niet vies/nat tijdens het verder opvouwen.Far_less schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 14:24:
Recent hebben wij een tweedehands Falco Buizerd 3500 tent gekocht en deze dit Hemelvaartsweekend uitgeprobeerd. Hoewel het opzetten en het kamperen heel goed is bevallen, kunnen we nergens vinden hoe de buitentent (die van de onderkuip wordt losgeritst en apart wordt bewaard) weer op de juiste manier te vouwen en op te rollen. Hierdoor kwam deze wel erg rommelig terug in de tas. Iemand ervaring met deze tent die uit zou kunnen leggen hoe de buitentent het beste op te vouwen? De instructievideo en de handleiding bieden helaas geen uitleg over het afbreken van de tent.
Daarna alle "punten" naar binnen vouwen zodat je een mooi rechthoekje krijgt. Dan met de tas meten hoe vaak je de tent moet vouwen om hem 1 tas-lengte te krijgen. Meet altijd van de voorkant naar de achterkant, omdat je straks richting de open zijde (de onderkant van de tent) wilt rollen.
De tent nu het benodigde aantal keren vouwen, en daarna oprollen richting de onderkant van de tent. Op deze manier druk je tijdens het rollen makkelijk alle lucht eruit.
Voor tenten met kuip doe je hetzelfde, maar dan met de eerste vouw zo dat de hele tent "in" het kuipzeil zit. Verder is het altijd een beetje zoeken of je zo kan vouwen zodat je bij het rollen ook weer de lucht er makkelijk uit kan drukken. Bij een deur ofzo.
@Bommes Een schuifluifel is wat je zoekt. Ik heb er zelf geen maar m'n moeder wel en die is er erg tevreden over. Snel aan de caravan te hangen en toch uit de wind kunnen zitten. Ik weet alleen niet of ze ook makkelijk met 5mm pees te vinden zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Smurf op 16-05-2024 13:37 ]
)
Dan is het waarschijnlijk PET. Dat is wel warmtebestendig maar minder krasvast (geloof ik). Melamine is duurzamer maar dus niet als je te hete vloeistoffen gebruiktOzzie schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 12:04:
[...]
Bij mij staat max 140 graden erop. Vorig jaar gekocht.

Klinkt logisch, maar in de praktijk is dat bij de Falco op zich niet nodig. Ik rol de laatste baan vaak vanaf de uiteinden naar het midden, zodat ik een wat mooier pakketje krijg zonder allerlei flappen en spanbandjes die uitsteken. Als laatste stap kun je dan mooi 2 rollen op elkaar vouwen, even 5 seconden aanduwen en alle lucht is weg.Smurf schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:29:
[...]
Meet altijd van de voorkant naar de achterkant, omdat je straks richting de open zijde (de onderkant van de tent) wilt rollen.
[...]
Op de camping eet je gewoon uit Mepal, dat zit er van kinds af aan in.Hopjesvla79 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:46:
waarom zou je überhaupt speciaal kampeerbestek kopen als.je toch met een caravan gaat? Je hoeft toch niet op dat gewicht te besparen? Ik zou gewoon een Ikea bestekje halen daarvoor.
Heb tegenwoordig wel van die mooie Kleen Kanteen RVS bekers, dat is echt top voor alle soorten dranken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tof dat dat beschikbaar is, dat zou ik voor veel tenten die ik in mijn bezit gehad heb gewaardeerd hebben.vhal schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:13:
[...]
Apart, ik kon ze nog steeds openen. Anders heb je ze hier ook. Denk dat de Buizerd grotendeels hetzelfde is qua opzet.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Klopt, er is een Mepal PET-lijn en een melamine-lijn, beide hebben hun voor- en nadelen. Uiteindelijk toch melamine gekozen ondanks dat het minder goed tegen hogere temperaturen kan, vond het toch meer krasvast dan PET. Magnetrongeschiktheid was niet zo relevant, vaatwasserbestendigheid dan weer wel omdat ik na een vakantie toch alles door de vaatwasser gooi zodat het weer 'fris' is.Kevinns schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 13:59:
[...]
Dan is het waarschijnlijk PET. Dat is wel warmtebestendig maar minder krasvast (geloof ik). Melamine is duurzamer maar dus niet als je te hete vloeistoffen gebruikt
Inderdaad, hadden ze het ook maar van een AK-vouwwagen ipv van die 10 jaar oude filmpjes waarbij mevrouw Kok alleen ff snel het basisdeel laat zienGonadan schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:22:
[...]
Tof dat dat beschikbaar is, dat zou ik voor veel tenten die ik in mijn bezit gehad heb gewaardeerd hebben.
[ Voor 22% gewijzigd door vhal op 16-05-2024 14:26 ]
ah dan zal het dat dus zijn dat dat bij mij niet zo werkt, heb niets van Mepal thuisGonadan schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:21:
[...]
Op de camping eet je gewoon uit Mepal, dat zit er van kinds af aan in.
Heb tegenwoordig wel van die mooie Kleen Kanteen RVS bekers, dat is echt top voor alle soorten dranken.
Hi Ha Hopjesvla
Wat @Smurf al zei, een schuifluifel is echt ideaal. Super snel op te zetten en 1 kant mooi dicht.Bommes schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:51:
[...]
Als je de komende 50 jaar tegen het zelfde bestek wil aankijken, dan moet je inderdaad voor Mepal gaan![]()
Wil je over een tijdje weer eens wat anders (kleurtje) dan gewoon bij de blokker (of zo) zo een kokertje met een bestek setje halen.
Wij hebben borden, bakjes, bekers en glazen van kunststof.
1 uitzondering: Whiskey glas
Bestek en dergelijke gewoon een dedicated set in de caravan. Inclusief knoflookpers, blikopener, groot koksmes, enz enz. Zelfs een grill/gourmet apparaat voor vast in de caravan liggen![]()
Ik zoek eigenlijk ook wel iets:
Snelle, makkelijke luifel voor aan de caravan.
Liefste zo eentje die aan 1 zijde tot aan de grond komt.
Nadeel is dat onze caravan de peesgoot bovenop het dak heeft zitten en de pees maat 5 mm is in plaats van 7mm.
Sfeer plaatje er bij omdat het kan![]()
[Afbeelding]
Heeft iemand ervaring met zo een simpele luifel?
Onze aankomende zomervakantie willen we eens wat meer gaan rond trekken, we hebben ook maar 2 weken verlof dus willen we iets zien dan wordt het meer reizen.
Nachtje of 2 op 1 plek en weer door.
Wij gebruiken hem met 3 staanders, that's it. Als het hard regent de hoeken flink laat zetten en al het water loopt er zo af.
Dit was met Pasen op camping de Bosboek in Voorthuizen
:strip_exif()/f/image/kntVISELQlgATjsEtVm1OQuN.jpg?f=fotoalbum_large)
Haha nou die filmpjes kunnen wel wat opfrissen gebruiken inderdaad, tenenkrommend.vhal schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:23:
Inderdaad, hadden ze het ook maar van een AK-vouwwagen ipv van die 10 jaar oude filmpjes waarbij mevrouw Kok alleen ff snel het basisdeel laat zien
Gelukkig was Heemstede niet zo ver dus heb ik het gewoon samen kunnen proberen allemaal maar dat is wel oubollig onderhand.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat is nogal afhankelijk van je beschikbare laadvermogen.Hopjesvla79 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:46:
waarom zou je überhaupt speciaal kampeerbestek kopen als.je toch met een caravan gaat? Je hoeft toch niet op dat gewicht te besparen? Ik zou gewoon een Ikea bestekje halen daarvoor.
Genoeg oudere caravans die op papier een laadvermogen hebben van rond de 200kg of soms nog minder . Maar dat is bij oudere caravans exclusief extra's en opties.
Met "gewoon" zaken als een gasfles in de dissel, jerrycan met een paar liter water, een reservewiel + houder, eventueel een boiler of vaste watertank, eventuele mover+accu gaat er heel wat van het papieren laadvermogen af.
Gooi er nog een voortent met stokken in en de keukenuitrusting mag nauwelijks nog iets wegen.
Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.
Het verschil in gewicht tussen campingbestek en echt bestek is verwaarloosbaar, als dat het verschil is tussen net onder of net boven je laadvermogen blijven dan denk ik dat je iets goed fout doet.Ivow85 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 16:36:
[...]
Dat is nogal afhankelijk van je beschikbare laadvermogen.
Genoeg oudere caravans die op papier een laadvermogen hebben van rond de 200kg of soms nog minder . Maar dat is bij oudere caravans exclusief extra's en opties.
Met "gewoon" zaken als een gasfles in de dissel, jerrycan met een paar liter water, een reservewiel + houder, eventueel een boiler of vaste watertank, eventuele mover+accu gaat er heel wat van het papieren laadvermogen af.
Gooi er nog een voortent met stokken in en de keukenuitrusting mag nauwelijks nog iets wegen.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Bekend kleedjeFlipmo schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:25:
[...]
Wat @Smurf al zei, een schuifluifel is echt ideaal. Super snel op te zetten en 1 kant mooi dicht.
Wij gebruiken hem met 3 staanders, that's it. Als het hard regent de hoeken flink laat zetten en al het water loopt er zo af.
Dit was met Pasen op camping de Bosboek in Voorthuizen
[Afbeelding]
Met een dikke caravan gaan en dan 300 gram besparen op bestek en je irriteren aan bot spul.. Mijn idee van vakantie zou het niet zijn. Doe jezelf een plezier en koop gewoon wat deugdelijk spul, je bent op vakantie en niet terug naar de middeleeuwen toch?Dentheman schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:30:
Wij stonden het afgelopen weekend op camping de berenkuil in Grolloo, dikke aanrader voor wie een kindvriendelijke camping met alle faciliteiten (zwembad, animatie, meertje, restaurant, etc.) zoekt, maar die niet groots opgezet aanvoelt. Wij zijn zelf niet zo van de grote campings, maar hier komen we zeker nog een keer terug!
[Afbeelding]
Ik heb 6 jaar geleden een kampeerbestekje bij de Action gekocht toen we voor het eerst met een tentje op pad gingen, maar de messen zijn zo bot dat het tijd wordt voor iets anders, daarnaast zijn we de hele kampeergear aan het upgraden dus het bestek kan hier mooi in mee genomen worden. Heeft iemand nog tips voor een knap besteksetje voor in de caravan? Of is het enige antwoord op deze vraag Mepal?![]()
Dat gezegd hebbende, wij hebben standaard bestek in de caravan liggen. Geen idee hoe we er ooit aan gekomen zijn, maar het is gewoon een standaard setje. Aangevuld met wat scherpe messen, broodmes, vleesmes, tangen, etc.
Voor de rest van het servies hebben we theeglazen, wijnglazen en speciaalbier glazen bij ons (alle 3 vind ik smerig uit plastic). Aangevuld met wat standaard plastic bekers en longdrink plastic bekers.. Borden wel standaard Mepal spul, dat voldoet prima voor op de camping.
Maar mijn advies is dus, koop gewoon wat je prettig vind. Als gewicht een issue is zou ik daar kritisch naar kijken. Bijvoorbeeld gasfles of reservewiel naar de auto verhuizen tijdens de reis.
Ja dat dat betreft ben ik ook vrij simpel, ik heb van die zooi liggen van toen ik nog met een rugzak en en tentje door Finland trok (lang geleden), waarom zou ik dan wat anders gaan halen. Heeft ook wel iets nostalgisch.Hopjesvla79 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:23:
ah dan zal het dat dus zijn dat dat bij mij niet zo werkt, heb niets van Mepal thuis
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar het gaat mis wanneer je bij alle kleine beetjes zo denkt. Wanneer je beperkt laadvermogen hebt zul je simpelweg bij alle beetjes op zijn minst de lichtere variant moeten overwegen. De conclusie kan dan zijn dat je liever echt bestek en echte glazen hebt en dan wat anders thuis laat. Prima.Drardollan schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 16:51:
[...]
Het verschil in gewicht tussen campingbestek en echt bestek is verwaarloosbaar, als dat het verschil is tussen net onder of net boven je laadvermogen blijven dan denk ik dat je iets goed fout doet.
Maar juist alle kleine beetjes in onder andere de keukenkastjes tikken héél erg aan op het totaal.
De goedkoopste bestekset van de blauw-gele meubelgigant weegt 0,51 voor een 16 delige set.Een andere set weegt al 1,41kg voor een 24 delige set, dus 0,94 als je er voor vier persone (16 delen) van meeneemt als uit de goedkoopste bestekset.
Dik 400 gram besparing op een minimale hoeveelheid bestek! En dat is dan nog een vergelijking tussen twee metalen besteksets. Nog niet eens van "de degelijke set van thuis" met een lichtgewicht bestek uit een kampeerwinkel.
Het verschil in gewicht tussen een lukraak bij elkaar gezochte keukenuitrusting of een met oog voor gewicht bij elkaar gezochte keukenuitrusting kan simpelweg vele kilo's zijn. En het bestek speelt daarin gewoon een rol.
Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.
Ik heb deze, merk Lafuma campingtafel. Alle 4 de poten zijn verstelbaar in de hoogte.Dentheman schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:30:

In verschillende maten te verkrijgen.
400 gram besparen en je dan een paar weken per jaar irriteren met slappe vorken en botte messen. Dat heeft niet meer met logisch nadenken te maken. Sorry, dan ben je echt verkeerd aan het inpakken. Je waterpomptang in de auto leggen ipv de caravan levert al meer op.Ivow85 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 17:29:
[...]
Maar het gaat mis wanneer je bij alle kleine beetjes zo denkt. Wanneer je beperkt laadvermogen hebt zul je simpelweg bij alle beetjes op zijn minst de lichtere variant moeten overwegen. De conclusie kan dan zijn dat je liever echt bestek en echte glazen hebt en dan wat anders thuis laat. Prima.
Maar juist alle kleine beetjes in onder andere de keukenkastjes tikken héél erg aan op het totaal.
De goedkoopste bestekset van de blauw-gele meubelgigant weegt 0,51 voor een 16 delige set.Een andere set weegt al 1,41kg voor een 24 delige set, dus 0,94 als je er voor vier persone (16 delen) van meeneemt als uit de goedkoopste bestekset.
Dik 400 gram besparing op een minimale hoeveelheid bestek! En dat is dan nog een vergelijking tussen twee metalen besteksets. Nog niet eens van "de degelijke set van thuis" met een lichtgewicht bestek uit een kampeerwinkel.
Het verschil in gewicht tussen een lukraak bij elkaar gezochte keukenuitrusting of een met oog voor gewicht bij elkaar gezochte keukenuitrusting kan simpelweg vele kilo's zijn. En het bestek speelt daarin gewoon een rol.
Zo ongeveer het allerlaatste waar ik mij ooit druk over zal maken is het gewicht van mijn bestek. Ik maak mij druk over stokken (staal vs. fiber), de hoeveelheid eten en kleren. En of de elektrische step meegaat of niet. Dat zet zoden aan de dijk. Niet 400 gram voor een paar messen.
Maar goed, ik heb wel een luxe positie. Mag 360kg in het ding stoppen dus mijn tijd gaat het wel duren. Niet decadent bedoeld, maar als ik back to basic had gewild dan had ik wel een klein tentje gekocht en met een Ford Ka op pad gegaan
[ Voor 3% gewijzigd door Drardollan op 16-05-2024 18:32 ]
Als jij je niet druk wilt maken om bestek en een ander wel dan prima toch? Maak jij je druk om andere dingen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat is dan ook de reden dat jij je er niet druk om maakt. Je hoeft je er simpelweg niet druk om te maken als je het verder niet te gek maakt met wat je meeneemt. Want ja, er zijn er ook die het met zo'n groot laadvermogen alsnog presteren om overbeladen de weg op te gaan.Drardollan schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 18:30:
[...]
Maar goed, ik heb wel een luxe positie. Mag 360kg in het ding stoppen dus mijn tijd gaat het wel duren.
Zoals ik al zei, er zijn ook caravans die op papier 200kg laadvermogen hebben, maar waar allerlei vrij basic opties eerst nog even van het nuttig laadvermogen af gaan en er in werkelijkheid dus amper 100 kg over blijft. Voor een gezin is dat simpelweg heel weinig en echt opletten om het binnen de regels te houden. En ook bijvoorbeeld vouwwagens, die ivm EVs aan populariteit winnen is het laadvermogen vaak niet enorm.
Een beetje inlevingsvermogen in andere situaties waar om wat voor reden dan ook andere keuzes gemaakt worden zou best prettig zijn.
Mijn caravan mag inclusief belading maarliefst 470kg wegen.
Ook een goed idee, bij mijn eerste campertje ook gedaan, lekker retro donker groen.JanHenk schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:36:
@Bommes Een 5mm pees, een mooi doek en een paar tentstokken kopen en zelf wat (laten) naaien, heb je daar ook over nagedacht? Zou wel bij je caravan passen.
Ff opzoek naar 5mm pees, is nog niet zo makkelijk blijkbaar.
Naaimachine hebben we, paar ogen er in rammen, stokjes halen = Check.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Bij Obelink hebben ze luifel pees 5mm van 4 meter lang.Bommes schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 20:24:
[...]
Ook een goed idee, bij mijn eerste campertje ook gedaan, lekker retro donker groen.
Ff opzoek naar 5mm pees, is nog niet zo makkelijk blijkbaar.
Naaimachine hebben we, paar ogen er in rammen, stokjes halen = Check.
En anders kun je nog eens informeren bij een zeilmakerij. In Veghel zit Marvella, die maken zelf ook tenten en aanverwanten, ik denk dat je daar wel kunt slagen.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
In Nijnsel zit Tent- en Zijlmakerij St Oedenrode.205Gutmann schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 20:30:
[...]
Bij Obelink hebben ze luifel pees 5mm van 4 meter lang.
En anders kun je nog eens informeren bij een zeilmakerij. In Veghel zit Marvella, die maken zelf ook tenten en aanverwanten, ik denk dat je daar wel kunt slagen.
Die kunnen me vast ook wel aan de juiste pees helpen.
Klopt heb zelf de basic set (ontbijtborden, platte borden, koffiekoppen in retro groen, (dit jaar gekocht).Kevinns schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:50:
Mijn ouders hebben op zich dezelfde set uit het jaar 197x. Kleur oranje, borden iets anders van vorm, koppen eigenlijk nog hetzelfde. Maar het voelt heel anders aan. Dat van hun lijkt ook serieus minder krasvast te zijn. Onderkant kopjes is ook gewoon anders. Bij hen staat er overigens geen Mepal op, maar het is wel ‘dat’ spul.
Zij hebben zelf ook nog de bekers zonder oor, terwijl wij de soepkommen hebben.
Qua bestek hebben wij gewoon een kokertje van Action https://www.action.com/nl-nl/p/2545907/bestekset-in-koker/. Leek op dit moment nog prima, als het over 5 jaar kapot is kijken we dan wel weer.
Pannen van Sola, we vinden die typische camping pannen vreselijk. https://sola.nl/product/4-delige-pannenset-blizz/ Deze set was laatst €30 bij de Action, kun je je geen buil aan vallen.
Overig (kunststof) keukengerei had Lidl laatst in de op=op, dus een euro voor een kunststof soeplepel oid.
Mweh, een goeie zak pinda's weegt ook 400 gram. Koop je die lekker op locatie.Ivow85 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 17:29:
[...]
Maar het gaat mis wanneer je bij alle kleine beetjes zo denkt. Wanneer je beperkt laadvermogen hebt zul je simpelweg bij alle beetjes op zijn minst de lichtere variant moeten overwegen. De conclusie kan dan zijn dat je liever echt bestek en echte glazen hebt en dan wat anders thuis laat. Prima.
Maar inderdaad, als je "maar" 100 kilo in je aanhanger mag stoppen, moet je zelf bepalen wat belangrijk is qua gewicht. Alleen "vele kilo's" bij keukenuitrusting, dan denk ik eerder aan grote spullen die je dan beter niet mee kunt nemen.
En dat vind ik dus nou juist het vakantiegevoel. Lokale wijn, niet te duur, uit een fleurige Action-bekerDrardollan schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 17:06:
[...]
Voor de rest van het servies hebben we theeglazen, wijnglazen en speciaalbier glazen bij ons (alle 3 vind ik smerig uit plastic)
Maar ieder z'n ding en ik snap 't helemaal als je glaswerk meeneemt.
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
ObelinkDrardollan schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 16:57:
[...]
Bekend kleedjeSoorgelijke caravan hebben wij ook gehad, fijn merk dat Beyerland!
Wonen er om de hoek, veel (lees al) ons caravan spul komt daar vandaan.
Prima caravan idd, lekker licht en loopt fijn achter de auto.
Vloer is alleen steeds meer aan het veren, dat word eind volgende maand aangepakt zodat we met de zomervakantie weer met een harde vloer op pad kunnen gaan.
Ruimte genoeg ook binnen, alleen gedateerd vandaar dat we het nu een simpele upgrade gegeven hebben.
Iets groter houten werkblad in het keukentje ipv de glazen plaat.
Andere tafel + voet, wat praktischer zo en mooier.
Andere vinyl vloer
Kussens bekleed met gordijnstof.
kurk op de kastdeur, om foto's en kaartjes etc op te prikken
Andere handgrepen aan de kastjes (nog niet op de after foto)
+ paar andere kleine dingen
Before:
:strip_exif()/f/image/jiX9932ADTUuJ0RBn5BxbNs2.jpg?f=fotoalbum_large)
After:
:strip_exif()/f/image/ql0ZJ8XVaDPcxLXMH5GqtcmC.jpg?f=fotoalbum_large)
Je hebt helemaal gelijk, mijn empathie was even op vakantie.Ivow85 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 19:11:
[...]
Dat is dan ook de reden dat jij je er niet druk om maakt. Je hoeft je er simpelweg niet druk om te maken als je het verder niet te gek maakt met wat je meeneemt. Want ja, er zijn er ook die het met zo'n groot laadvermogen alsnog presteren om overbeladen de weg op te gaan.
Zoals ik al zei, er zijn ook caravans die op papier 200kg laadvermogen hebben, maar waar allerlei vrij basic opties eerst nog even van het nuttig laadvermogen af gaan en er in werkelijkheid dus amper 100 kg over blijft. Voor een gezin is dat simpelweg heel weinig en echt opletten om het binnen de regels te houden. En ook bijvoorbeeld vouwwagens, die ivm EVs aan populariteit winnen is het laadvermogen vaak niet enorm.
Een beetje inlevingsvermogen in andere situaties waar om wat voor reden dan ook andere keuzes gemaakt worden zou best prettig zijn.
Mijn caravan mag inclusief belading maarliefst 470kg wegen.
Ik heb ook gelijk serieus de mogelijkheden bij ons bekeken, zo laat ik vanaf nu de ventieldopjes thuis en overweeg ik om de plastic plakkers die de schroefjes bedekken te verwijderen uit de caravan. Ook twijfel ik erover om de breekkabel te ontdoen van het kunststof omhulsel.
Ik hoop dat je het sarcasme oppikt. Ik vind echt, oprecht, dat je aan het neuzelen bent. Niemand, maar dan ook niemand, zal ooit in zo'n situatie moeten besparen met 400 gram en dat doen op zijn vork en mes. Er zijn talloze betere manieren om te besparen die veel meer zin hebben en wel zoden aan de dijk zetten.
Het is natuurlijk anders als je het hebt over een fietsvakantie waarbij je bare minimal gaat en zeer beperkte ruimte en mogelijkheden hebt.
De wijnglazen (van die lage van glas) staan bij ons meestal in de vriezer voor de limoncelloTheOmen schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:04:
[...]
En dat vind ik dus nou juist het vakantiegevoel. Lokale wijn, niet te duur, uit een fleurige Action-beker(nog geen wijn-icoon bij Tweakers
)
Maar ieder z'n ding en ik snap 't helemaal als je glaswerk meeneemt.
Vroeger namen wij ook enkel plastic mee, maar nu hebben we van die foam beschermingen gekocht om de borden en glazen in te zetten. Dan vervoer je het allemaal net wat makkelijker. En hoewel ik bier uit plastic op een festival prima vind is dat niet hoe ik wil genieten van een wat duurder speciaalbiertje, dat hoort gewoon in een fatsoenlijk glas wat mij betreft.
In het verleden wel eens de fout gemaakt om wat aangemaakte tomatensaus (of iets wat daar op leek) in een zacht plastic beker aan te maken op vakantie. Die beker hebben we na 2 jaar maar weggegooid, de smaak is er nooit meer uit gegaan
Wij hebben 'normaal' bestek liggen in de caravan, is volgens mij wel wat zwaarder maar idd verwaarloosbaar. Alleen dacht de besteklade van de caravan er anders over en was onder het rijden geknakt. Nieuwe besteklade besteld en het bestek voortaan in een tupperware bak tijdens het rijdenDrardollan schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 16:51:
[...]
Het verschil in gewicht tussen campingbestek en echt bestek is verwaarloosbaar, als dat het verschil is tussen net onder of net boven je laadvermogen blijven dan denk ik dat je iets goed fout doet.
[ Voor 3% gewijzigd door kiefty14 op 17-05-2024 09:19 ]
Trouwens zelfs toen ik nog veel met de backpack op pad ging met scouting had ik gewoon een normale mes, vork en lepel bij me. Maar dan is het wel maar 1 setje. Dan maar een paar gram extra voor wat gemak.
Vorig jaar kwam ik in Frankrijk stapelbare wijnglazen tegen, vind ik ook een stuk beter drinken dan uit plastic. Moeten eigenlijk alleen nog (speciaal) bierglazen bij, die had ik er eerst inzitten maar die zijn allemaal gesneuveld inmiddels.