Zo'n beetje elke koelkast, ook die in je keuken, heeft alleen maar een knop met hoe 'hard' hij moet. Dat heeft niets met temperatuur te maken, alleen met koelvermogen. En die stel je in op basis van de omgevingstemperatuur.bjp schreef op maandag 11 mei 2026 @ 12:09:
ik zou verwachten dat een koelkast gewoon een temperatuursensor heeft en "zelfsturend" is
Hooguit heb je tegenwoordig wat modernere digitale koelkasten die daadwerkelijk met temperatuur werken, maar dat zijn vaak al luxere modellen voor thuis.
De campingkoelkasten die ik heb kan je ook gewoon flink laten vriezen als je ze voluit zet.
Compressor ook niet. Die slaan hooguit af op een bepaald moment maar dat zegt niets over de temperatuur. Je moet de stand proefondervindelijk zien te koppelen aan een resulterende tremperatuur.JanHenk schreef op maandag 11 mei 2026 @ 12:12:
@bjp De meeste compressor-koelboxen wel, maar dat geldt voor de absorptie-varianten (die Gonadan ook heeft bij mijn weten) niet.
Verder kun je je inderdaad afvragen of je uberhaupt een koelbox nodig hebt met de huidige temperaturen
[ Voor 29% gewijzigd door Gonadan op 11-05-2026 13:42 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8