[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 287 ... 292 Laatste
Acties:

Onderwerpen


  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:03

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
bjp schreef op maandag 11 mei 2026 @ 12:09:
ik zou verwachten dat een koelkast gewoon een temperatuursensor heeft en "zelfsturend" is :)
Zo'n beetje elke koelkast, ook die in je keuken, heeft alleen maar een knop met hoe 'hard' hij moet. Dat heeft niets met temperatuur te maken, alleen met koelvermogen. En die stel je in op basis van de omgevingstemperatuur.
Hooguit heb je tegenwoordig wat modernere digitale koelkasten die daadwerkelijk met temperatuur werken, maar dat zijn vaak al luxere modellen voor thuis. :)
De campingkoelkasten die ik heb kan je ook gewoon flink laten vriezen als je ze voluit zet.
JanHenk schreef op maandag 11 mei 2026 @ 12:12:
@bjp De meeste compressor-koelboxen wel, maar dat geldt voor de absorptie-varianten (die Gonadan ook heeft bij mijn weten) niet.

Verder kun je je inderdaad afvragen of je uberhaupt een koelbox nodig hebt met de huidige temperaturen :+
Compressor ook niet. Die slaan hooguit af op een bepaald moment maar dat zegt niets over de temperatuur. Je moet de stand proefondervindelijk zien te koppelen aan een resulterende tremperatuur. :P

[ Voor 29% gewijzigd door Gonadan op 11-05-2026 13:42 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:03

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Ander dingetje, de brander van mijn safari chef is los gekomen. Geen idee hoe, die vond ik een tijdje terug ineens los in de zak.
Wanneer ik hem er op probeer te draaien pakt de schroefdraad hem niet meer, net alsof die ineens te ruim is geworden. Hij doet het nog maar hij staat er nu los op, dat is ook niet alles.

Als ik zo rondneus lijkt het alsof ik een isolatie ringetje moet vervangen maar de website is lekker vaag met welke onderdelen beschikbaar zijn en wat de typenummers zijn. Da's nog even uitzoeken en even langs de lokale campingzaak denk ik.

Aan de andere kant, er is tegenwoordig ook een Deluxe variant uit gekomen dus misschien is het wel een goed idee om gewoon dat hele ding eens te vervangen. Niet omdat het moet, maar omdat het kan. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:31
Gonadan schreef op maandag 11 mei 2026 @ 12:28:
Ander dingetje, de brander van mijn safari chef is los gekomen. Geen idee hoe, die vond ik een tijdje terug ineens los in de zak.
Even met de tappenset erdoor? :)

XXXVI


  • JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 11 mei 2026 @ 12:13:
[...]

Compressor ook niet. Die slaan hooguit af op een bepaald moment maar dat zegt niets over de temperatuur. Je moet de stand proefondervindelijk zien te koppelen aan een resulterende tremperatuur. :P
Oh. Ik heb in ieder geval twee koelboxen met beide een temperatuurinstelling (van diepvries tot koelen) met een sensor voor de temperatuur. Compressor slaat op basis daarvan aan/uit in mijn ervaring. Of bedoel je dat ook?

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser


  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:03

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
JanHenk schreef op maandag 11 mei 2026 @ 13:49:
[...]

Oh. Ik heb in ieder geval twee koelboxen met beide een temperatuurinstelling (van diepvries tot koelen) met een sensor voor de temperatuur. Compressor slaat op basis daarvan aan/uit in mijn ervaring. Of bedoel je dat ook?
Dat bedoel ik ook, maar dat is zonder letterlijke temperatuurinstelling. Het is een knop met vaak stipjes of arbitraire getallen (zoals thuis), niet echt temperatuur. Al is hij wanneer je weet wat je moet instellen wel makkelijker richten dan een absorptie, dat zeker. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:03

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
ephymerous schreef op maandag 11 mei 2026 @ 12:34:
[...]


Even met de tappenset erdoor? :)
Wat zou mij dat helpen hierbij? :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 11 mei 2026 @ 14:00:
[...]

Dat bedoel ik ook, maar dat is zonder letterlijke temperatuurinstelling. Het is een knop met vaak stipjes of arbitraire getallen (zoals thuis), niet echt temperatuur. Al is hij wanneer je weet wat je moet instellen wel makkelijker richten dan een absorptie, dat zeker. :P
Ik heb ook gewoon een temperatuurinstelling & -meter op de compressorkoelkast/-vriezer hoor. Op de absorptiekoelkast van Dometic inderdaad niet - alleen stand 1-7.

  • Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:01
Gonadan schreef op maandag 11 mei 2026 @ 14:00:
[...]

Dat bedoel ik ook, maar dat is zonder letterlijke temperatuurinstelling. Het is een knop met vaak stipjes of arbitraire getallen (zoals thuis), niet echt temperatuur. Al is hij wanneer je weet wat je moet instellen wel makkelijker richten dan een absorptie, dat zeker. :P
Zowel mijn koelkast thuis als de compressor-koelbox (een simpele Mobicool MCF40) kan ik op de graad nauwkeurig instellen. Deze werken gewoon met een gekalibreerde thermokoppel en schakelen aan de hand van de gemeten temperatuur aan of af. Na aanschaf heb ik nog met een vleesthermometer gecheckt of de ingestelde temperatuur klopte met de werkelijkheid. Helemaal top.

Je ziet bij compressor-koelers juist steeds minder de arbitraire ‘koelvermogen’ knop.

  • _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:13

_Eend_

🌻🇺🇦

Check wel altijd of ie op koelen of verwarmen staat. Ik stond laatst met een groepje mensen op een camping in Duitsland, en een van de mensen uit het groepje had een mooie koelbox meegenomen vol met Duits bier.

Na een drukke dag even snel de tenten en tarp opzetten, het camping meubilair neergezet.. En toen hoorden we ineens "Oh, :X hij stond op verwarmen!"

Voordeel daarvan was wel dat we ons konden opwarmen aan het bier :+

  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:03

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
@Kevinns dat schreef ik toch ook, bij modernere zit dat er wel op? Maar bij 9 van de 10 nog niet, zeker niet degene die je nu in het wild vindt. :)


@MrAcid welke is dat?

[ Voor 8% gewijzigd door Gonadan op 11-05-2026 14:24 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:31
Gonadan schreef op maandag 11 mei 2026 @ 14:01:
[...]

Wat zou mij dat helpen hierbij? :)
Zoals ik het lees krijg je de bout er niet meer vast ingedraaid. Als je 'm dan een maatje groter tapt en een maatje grotere bout indraait dan kan je 'm weer vastzetten :)

Disclaimer: ik heb alleen geen idee verder, misschien gaat het wel om een veel groter ding. Ik heb ook een skottel maar heb 'm technisch nog nooit bestudeerd :o

Alleen geërgerd aan dat ik een extra accessoire moest kopen om 'm waterpas te stellen.

[ Voor 28% gewijzigd door ephymerous op 11-05-2026 14:48 ]

XXXVI


  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:03

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
ephymerous schreef op maandag 11 mei 2026 @ 14:47:
[...]


Zoals ik het lees krijg je de bout er niet meer vast ingedraaid. Als je 'm dan een maatje groter tapt en een maatje grotere bout indraait dan kan je 'm weer vastzetten :)

Disclaimer: ik heb alleen geen idee verder, misschien gaat het wel om een veel groter ding. Ik heb ook een skottel maar heb 'm technisch nog nooit bestudeerd :o

Alleen geërgerd aan dat ik een extra accessoire moest kopen om 'm waterpas te stellen.
Hij pakt niet meer, dus is juist te los. Net alsof de kunstof schroefdraad is afgeschraapt of zo. Het ziet er niet dol gedraaid uit, maar pakt ook niet meer.
Aangezien je het hier hebt over een brander en een siliconen ringetje wat om de inspuiter valt is dat niet iets waar ik graag zelf aan ga hobbyen. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:53
Komend weekend begint hier voor ons eindelijk het kampeerseizoen. We zijn wat later dan gewoon, we waren in de meivakantie met familie wat verder weg en daaromheen te druk geweest.

Komend weekend ga ik met het campertje een nachtje weg, camping ben ik nog aan het bepalen. Het wordt iets eenvoudigs redelijk in de buurt waar ik op maandag een laat vertrek kan hebben. Volgende week met Pinksteren met het gezin naar de Ardennen. Zin in!

  • MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:03

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Ah ja, da's wel een vrij luxe met digitaal display. Dat is in opkomst maar dan moet je wel een relatief recent model hebben. De meeste mensen doen nogal lang met hun koelbox dus zullen een wat oudere hebben.
Qua vorm neigen de moderne ook steeds meer naar een rijbare bak. Ik heb feitelijk een soort voorganger van jouw Dometic maar als ik die ooit zou willen vervangen voor iets moderns dan moet de zaag in de keuken vrees ik. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:20:
[...]

Ah ja, da's wel een vrij luxe met digitaal display. Dat is in opkomst maar dan moet je wel een relatief recent model hebben. De meeste mensen doen nogal lang met hun koelbox dus zullen een wat oudere hebben.
Qua vorm neigen de moderne ook steeds meer naar een rijbare bak. Ik heb feitelijk een soort voorganger van jouw Dometic maar als ik die ooit zou willen vervangen voor iets moderns dan moet de zaag in de keuken vrees ik. :D
Dat bedoelde ik dus ook. Ik heb twee compressor-koelboxen en beide hebben ze een digitaal display en temperatuurinstelling incl. thermometer in de box verwerkt, dus thermostaat. Een Dometic Coolfun CK40D in de vouwwagen en een Mestic MCC-35 los. Sowieso hebben die twee merken een thermostaat op nagenoeg al hun compressor-koelboxen. Ik vermoed dat het al meer 'gearriveerd' is dan je denkt. :)

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser


  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:03

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
JanHenk schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 10:38:
[...]

Dat bedoelde ik dus ook. Ik heb twee compressor-koelboxen en beide hebben ze een digitaal display en temperatuurinstelling incl. thermometer in de box verwerkt, dus thermostaat. Een Dometic Coolfun CK40D in de vouwwagen en een Mestic MCC-35 los. Sowieso hebben die twee merken een thermostaat op nagenoeg al hun compressor-koelboxen. Ik vermoed dat het al meer 'gearriveerd' is dan je denkt. :)
Dat valt wel mee, ik denk eerder dat mensen veel sneller nieuwe koelboxen kopen dan ik zou verwachten. ;)
Dit is echt iets van de laatste jaren en bekende merken als Mobicool hebben het ook nog weinig.
Ik wil ook niet zeggen dat het niet bestaat maar de stelling was dat alle compressorkoelboxen altijd een thermostaat hebben, en ik daag je uit een rondje camping te doen en te tellen hoe waar die stelling is. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • Chielioj
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:27
Ik heb nu sinds 2 jaar onderstaande in gebruik. Moet zeggen dat deze goed bevalt. Kan koelen en vriezen

Obelink koelbox

  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:03

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
De regen tikt op het doek, boekje erbij, lezen bij kaarslicht, heerlijk. Je mist toch iets bij het kamperen als het niet geregend heeft. <3

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Gonadan schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 21:20:
De regen tikt op het doek, boekje erbij, lezen bij kaarslicht, heerlijk. Je mist toch iets bij het kamperen als het niet geregend heeft. <3
Dat heb ik ook inmiddels ondervonden in de caravan (voorheen in de tent), je slaapt er ook heerlijk op door het ritme van de regendruppels op het caravan dak of tent :z

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)


  • aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Insert Rob de Nijs - Ritme van de regen :p

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)


  • Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:05
Toen we vorige week in de woonkamer gingen kamperen vroeg mijn dochter zelfs of ik regen wilde opzetten op Spotify :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."


  • dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:12
Gonadan schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 21:20:
De regen tikt op het doek, boekje erbij, lezen bij kaarslicht, heerlijk. Je mist toch iets bij het kamperen als het niet geregend heeft. <3
Heerlijk is dat. Overdag droog en in de avond of nacht wat regen op het tentdoek. En dan het liefst de laatste nacht toch nog droog, want dat is de volgende dag wel zo fijn met inpakken. ;)

Punctuality is the politeness of kings


  • willem7q
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
willem7q schreef op maandag 11 mei 2026 @ 08:48:
[...]

Bedankt. Ik heb hen zonet een mail gestuurd met dezelfe foto's in bijlage. Ik hou jullie op de hoogte van hun advies.
Ik heb maandag dit antwoord gekregen van FjallRaven:

Hi Willem, thank you for your message!

Skule R/S has silicon treated fabric, so you can mount this for small holes: https://gearaid.eu/products/tenacious-tape-patch-silnylon

For larger holes sewing a patch and seal the seam is better.

We do not have tape for the floor unfortunately. So it is difficult to give advise about the products sold online. The tape is heated to stick, that could be a bit tricky to do. There is a risk of meltning damage to the fabric. Low temperature on the iron and teflon paper should be used.

It can also be possible to re-activate the glue with the iron + teflon. But we usually advise against this due to the risks. Another option is to remove loose tape and apply seam sealer: https://gearaid.eu/produc...of?variant=33260424757383

You can also check with your local outdoor store and see if they are aware of any tent repair service in Belgium.

Have a nice day

Med vänlig hälsning, Kind regards,

Anders


De tape verwijderen en vervangen door seam-sealer? Dat lijkt voorlopig de beste oplossing.

  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:03

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
willem7q schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 08:53:
De tape verwijderen en vervangen door seam-sealer? Dat lijkt voorlopig de beste oplossing.
Dat is die nadendichter waar ik het over had. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:03

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
dreamscape schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 08:50:
[...]

Heerlijk is dat. Overdag droog en in de avond of nacht wat regen op het tentdoek. En dan het liefst de laatste nacht toch nog droog, want dat is de volgende dag wel zo fijn met inpakken. ;)
De voorspelling is nu dat het de rest van de week wel zonniger wordt, maar toch ook wel kans blijft op buitjes, ook op zondag.
En dat vind ik wel vrij irritant als dat zo is, want dan weet je dat het allemaal wel opdroogt maar ook weer nét niet droog genoeg wordt voor de stalling.

Maar goed, komende week ziet er wel heel erg warm en droog uit dus dan zet ik hem op de oprit nog even open en kan ik hem zo nog even nadrogen voor de zekerheid.
Bij het open maken vond ik dit keer wat condens op één punt onder het dekzeil, dat is toch iets wat je liever niet tegen komt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:05
Wij gaan met 4 gezinnen kamperen morgen, ik hoop nog steeds dat het stiekem wel lekker weer wordt. Maar als plan b heeft een vriend een grote partytent van 4x8 en een andere vriend een terrasheater dus ik denk dat we lekker daar in gaan zitten :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."


  • miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
willem7q schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 08:53:
[...]

Ik heb maandag dit antwoord gekregen van FjallRaven:

Hi Willem, thank you for your message!

Skule R/S has silicon treated fabric, so you can mount this for small holes: https://gearaid.eu/products/tenacious-tape-patch-silnylon

For larger holes sewing a patch and seal the seam is better.

We do not have tape for the floor unfortunately. So it is difficult to give advise about the products sold online. The tape is heated to stick, that could be a bit tricky to do. There is a risk of meltning damage to the fabric. Low temperature on the iron and teflon paper should be used.

It can also be possible to re-activate the glue with the iron + teflon. But we usually advise against this due to the risks. Another option is to remove loose tape and apply seam sealer: https://gearaid.eu/produc...of?variant=33260424757383

You can also check with your local outdoor store and see if they are aware of any tent repair service in Belgium.

Have a nice day

Med vänlig hälsning, Kind regards,

Anders


De tape verwijderen en vervangen door seam-sealer? Dat lijkt voorlopig de beste oplossing.
yep dat dus....... Fijn dat er een antwoord is! (en Anders is een toffe gast ;-))

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539


  • kwet
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:35
Dit hemelvaart weekend kamperen met de tent ipv vouwwagen. Tarp erbij opgezet voor de eventuele regenbuitjes. Kinderen helemaal enthousiast, tent is ook hartstikke leuk :) eens kijken hoe ze de 0 graden vannacht overleven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0g3V0tKeiae5ohHY0-X5fyXS6M4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ciHhIXRMIU6mBIuR0GHa696t.jpg?f=fotoalbum_large

  • Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Vorige week vrijdag een nieuw slaapzakje gekocht voor de komende motor trip.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qB4o8IOLIdUHbs2od0b3lMRXk2U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SMpJICjMfnqQf5MVd764h0CF.jpg?f=fotoalbum_large
Nomad Inca Premium 1000 XL.
Ik houd niet zo van mummie slaapzakken, maar dit is een vrij ruime, voor zover mogelijk bij een mummie.
Maar het scheelt wel aanzienlijk in pakmaat en geiwcht tenopzichte van een fullsize deken slaapzak.
Dus voor mij een acceptabele mix van prijs (109 euro bij de Bever), gewicht en pakmaat.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.


  • barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:37
Gonadan schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 12:07:
[...]

Dat valt wel mee, ik denk eerder dat mensen veel sneller nieuwe koelboxen kopen dan ik zou verwachten. ;)
Dit is echt iets van de laatste jaren en bekende merken als Mobicool hebben het ook nog weinig.
Ik wil ook niet zeggen dat het niet bestaat maar de stelling was dat alle compressorkoelboxen altijd een thermostaat hebben, en ik daag je uit een rondje camping te doen en te tellen hoe waar die stelling is. :P
Ik denk dat jij je eigen stellingen die je voor waarheid probeert over te laten komen eens moet toetsen irl. ;)

Of liever zelfs dat jij geen stellingen moet verzinnen. Want dit was jouw stelling:
Zo'n beetje elke koelkast, ook die in je keuken, heeft alleen maar een knop met hoe 'hard' hij moet. Dat heeft niets met temperatuur te maken, alleen met koelvermogen. En die stel je in op basis van de omgevingstemperatuur.
Hooguit heb je tegenwoordig wat modernere digitale koelkasten die daadwerkelijk met temperatuur werken, maar dat zijn vaak al luxere modellen voor thuis. :)
En dat is gewoon niet waar. :o

Heel veel gewone (ook budget) koelkasten hebben echt al lang gewoon temperatuur instelling per graad. En compressor koelboxen ook al standaard sinds ergens 2010. :P

Dus alsjeblieft zoek eerst eens op of hetgeen je denkt ook waarheid is, of breng het als: "ik dacht dat..." En niet als schijnbare waarheid. :*)

  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:03

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
@barrymossel haha ik geef toe dat mijn initiële stelling inderdaad óók te sterk aangezet was, er zijn er onderhand wel meer op de markt dan ook dacht. ;)

Al moet ik zeggen dat 2010 ook wel weer erg sterk aangezet is. Toen ik mijn mobicool kocht was dat er allemaal nog niet en die is echt nog geen vijftien jaar oud.
Ik loop eigenlijk elk jaar wel de productgroepen langs om nieuwe ontwikkelingen mee te krijgen, zal bij mij lokale winkel eens bewust tellen in te zien of ik niet goed opgelet heb of dat die er gewoon minder neerzetten. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:16
Vanwege het weer zoek ik zeer last minute een leuke basic camping met een speeltuintje op het veld en schoon sanitair in de buurt van Nijmegen. Meeste is al helemaal volgeboekt, maar bestaat er zoiets als booking.com voor kampeerplaatsen? :-)

  • TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Anwbcamping.nl wellicht?

  • aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

crimby schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 08:50:
Vanwege het weer zoek ik zeer last minute een leuke basic camping met een speeltuintje op het veld en schoon sanitair in de buurt van Nijmegen. Meeste is al helemaal volgeboekt, maar bestaat er zoiets als booking.com voor kampeerplaatsen? :-)
https://www.kamperen-bij-de-boer.com/

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)


  • crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:16
thanks beide! Er was bijzonder weinig nog beschikbaar, maar het is uiteindelijk gelukt bij een wat grotere Ardoer camping. Wel met hofjes.

gisteren in alle rust met twee kleine kinderennde laatste must haves gekocht bij Obelink (dat rust was zéér sarcastisch).

nog wel een andere vraag. In augustus ga ik nog een paar nachtjes weg naar een camping en daarin staat het volgende in de huisregels:

Grondzeil

Je mag een grondzeil met rubberen gaatjes meenemen voor onder de (voor)tent. Plastic zeil, worteldoek en dubbele matten zijn niet toegestaan i.v.m. het behoud van de grasmat. Je mag een grondzeil met rubberen gaatjes meenemen voor onder de (voor)tent. Plastic zeil, worteldoek en dubbele matten zijn niet toegestaan i.v.m. het behoud van de grasmat.


Maar wat is dan nog een optie? Ik vind geen gronddoek dat hier aan voldoet. Ik wil graag nog iets onder mijn gehele tent..

[ Voor 11% gewijzigd door crimby op 17-05-2026 06:30 ]


  • kwet
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:35
crimby schreef op zondag 17 mei 2026 @ 06:18:
thanks beide! Er was bijzonder weinig nog beschikbaar, maar het is uiteindelijk gelukt bij een wat grotere Ardoer camping. Wel met hofjes.

gisteren in alle rust met twee kleine kinderennde laatste must haves gekocht bij Obelink (dat rust was zéér sarcastisch).

nog wel een andere vraag. In augustus ga ik nog een paar nachtjes weg naar een camping en daarin staat het volgende in de huisregels:

Grondzeil

Je mag een grondzeil met rubberen gaatjes meenemen voor onder de (voor)tent. Plastic zeil, worteldoek en dubbele matten zijn niet toegestaan i.v.m. het behoud van de grasmat. Je mag een grondzeil met rubberen gaatjes meenemen voor onder de (voor)tent. Plastic zeil, worteldoek en dubbele matten zijn niet toegestaan i.v.m. het behoud van de grasmat.


Maar wat is dan nog een optie? Ik vind geen gronddoek dat hier aan voldoet. Ik wil graag nog iets onder mijn gehele tent..
Misschien zoiets? https://www.dewitschijnde...-onderlegvel-400-x-500-cm

  • Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:15
Denk meer zoiets:
https://www.vidaxl.nl/e/v...leurig/8721102638589.html

Wij hebben iets wat hier op lijkt, maar dan van een schuimrubber-achtige structuur.
Weet niet waar dat vandaan kwam, want het zat bij de Camplet toen we die kochten (tweedehands).
Zal straks eens een fotootje maken.

[ Voor 51% gewijzigd door Puppetmaster op 17-05-2026 08:14 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...


  • kwet
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:35

  • Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:15
Nee, maar hier vragen ze om iets ademends met gaatjes toch?

Semi-nutteloos, want je tent heeft altijd een dicht kuipzeil gedeelte.

Scheelt wel wat in de rest, misschien gaat het ze daar om.

[ Voor 23% gewijzigd door Puppetmaster op 17-05-2026 08:19 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...


  • crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:16
Puppetmaster schreef op zondag 17 mei 2026 @ 08:17:
Nee, maar hier vragen ze om iets ademends met gaatjes toch?

Semi-nutteloos, want je tent heeft altijd een dicht zeil.
Ik heb ze ook maar even een bericht gestuurd, want het is maar raar. Daarbij lees ik continu over eco gronddoek aka worteldoek hoe ademend dat is en goed voor het gras. Iets wat zij expliciet verbieden.

  • Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wij dachten vorige week onder voortent ook te experimenteren met alleen worteldoek en tenttapijt, na de eerste bui stond de voorent blank want het water kwam gewoon omhoog. Wortel doek heeft trouwens juist weinig impact op het gras. Waarschijnlijk doet de kuip meer “schade”. Enige waar het worteldoek voor zorgt is dat de blubber er vanaf blijft. Vraag mij echt af wat ze hebben meegemaakt dat ze dit zo opgeschreven hebben..

  • kwet
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:35
Het plastic wat ik linkte lijken semi gaatjes in te zitten als het open maakt en is ademend. Leek mij te voldoen.

Maar eens dat dicht kuipzeil van je tent meer schade doet

  • Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Het hele weekend bij Camping De Schaapskooi in Marle gestaan. Heerlijk. Vriendelijke dame, nieuw sanitair, verwarmd koffiehoekje voor binnen zitten in de koudere avonduren. De Regge (riviertje) aan de achtertuin dus een plons/kanotocht kan direct. Ook prima wandelingen vanaf de camping.

Al met al heel relaxt. Geen enkele voorziening voor grut, dus niet echt voor kids. Hellendoorn op paar km afstand met een uitstekende banketbakker, Keurslager en supermarkt.

Ik ben weer wat dikker onderweg naar huis.

  • aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Blomminator schreef op zondag 17 mei 2026 @ 13:14:
Het hele weekend bij Camping De Schaapskooi in Marle gestaan. Heerlijk. Vriendelijke dame, nieuw sanitair, verwarmd koffiehoekje voor binnen zitten in de koudere avonduren. De Regge (riviertje) aan de achtertuin dus een plons/kanotocht kan direct. Ook prima wandelingen vanaf de camping.

Al met al heel relaxt. Geen enkele voorziening voor grut, dus niet echt voor kids. Hellendoorn op paar km afstand met een uitstekende banketbakker, Keurslager en supermarkt.

Ik ben weer wat dikker onderweg naar huis.
Dank je voor de tip, deze camping staat genoteerd.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)


  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:03

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
crimby schreef op zondag 17 mei 2026 @ 06:18:
thanks beide! Er was bijzonder weinig nog beschikbaar, maar het is uiteindelijk gelukt bij een wat grotere Ardoer camping. Wel met hofjes.

gisteren in alle rust met twee kleine kinderennde laatste must haves gekocht bij Obelink (dat rust was zéér sarcastisch).

nog wel een andere vraag. In augustus ga ik nog een paar nachtjes weg naar een camping en daarin staat het volgende in de huisregels:

Grondzeil

Je mag een grondzeil met rubberen gaatjes meenemen voor onder de (voor)tent. Plastic zeil, worteldoek en dubbele matten zijn niet toegestaan i.v.m. het behoud van de grasmat. Je mag een grondzeil met rubberen gaatjes meenemen voor onder de (voor)tent. Plastic zeil, worteldoek en dubbele matten zijn niet toegestaan i.v.m. het behoud van de grasmat.


Maar wat is dan nog een optie? Ik vind geen gronddoek dat hier aan voldoet. Ik wil graag nog iets onder mijn gehele tent..
Meestal is dat bedoeld voor de tent delen die geen eigen grondzeil hebben. Wanneer dat er is leg ik meestal gewoon anti worteldoek onder de kuip. Onder de luifel heb ik sowieso niets.

Ik moet de eerste beheerder nog tegen komen die moeilijk doet over wat onder mijn kuipzeil ligt, maar mocht ik dit ooit treffen dan wordt het een stevige discussie denk ik. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Puppetmaster schreef op zondag 17 mei 2026 @ 08:12:
Denk meer zoiets:
https://www.vidaxl.nl/e/v...leurig/8721102638589.html

Wij hebben iets wat hier op lijkt, maar dan van een schuimrubber-achtige structuur.
Weet niet waar dat vandaan kwam, want het zat bij de Camplet toen we die kochten (tweedehands).
Zal straks eens een fotootje maken.
Dit hebben wij ook onder de luifel liggen. Werkt top op droge ondergrond om minder troep je tent/kuip in te lopen. Direct op nat gras komt al het water er gewoon doorheen als je er met sokken op gaat staan (weten wij, kinderen en bezoek nu). 🤓

  • Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:15
Yep, klopt!
Werkt fijner in droge landen. ;)

Hier nog een fotootje zoals beloofd. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W29wuESGvIM1ivVKeV7zRza-2qM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jZ30NaqxfyDgv7PgMqMZyqjV.jpg?f=fotoalbum_large

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...


  • crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:16
Puppetmaster schreef op zondag 17 mei 2026 @ 20:30:
Yep, klopt!
Werkt fijner in droge landen. ;)

Hier nog een fotootje zoals beloofd. :)
[Afbeelding]
Thanks! Maar de huisregel zou dus waarschijnlijk meer om de delen waar de grondzeil van de tent niet aanwezig is. Dus bij de luifel inderdaad. Ik ben benieuwd naar de reactie van de camping nog, keep you posted!

  • JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Puppetmaster schreef op zondag 17 mei 2026 @ 20:30:
Yep, klopt!
Werkt fijner in droge landen. ;)

Hier nog een fotootje zoals beloofd. :)
[Afbeelding]
Ik heb zo’n type kleed uit de jaren 90, van mijn schoonmoeder (geweest). Helaas is ie te klein voor ons met de huidige vouwwagen. Dus wij op zoek naar een vergelijkbare, maar dan groter. Nergens meer te vinden. Althans. Niet in dezelfde kwaliteit… Het is nu allemaal veel dunner en gaat snel kapot.

We hebben nu zo’n plastic “buitenkleed”. Bevalt op zich ook goed en ademt ook.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser


  • kwet
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:35
JanHenk schreef op zondag 17 mei 2026 @ 20:49:
[...]

Ik heb zo’n type kleed uit de jaren 90, van mijn schoonmoeder (geweest). Helaas is ie te klein voor ons met de huidige vouwwagen. Dus wij op zoek naar een vergelijkbare, maar dan groter. Nergens meer te vinden. Althans. Niet in dezelfde kwaliteit… Het is nu allemaal veel dunner en gaat snel kapot.

We hebben nu zo’n plastic “buitenkleed”. Bevalt op zich ook goed en ademt ook.
Dit werkt bij ons althans prima, in diverse maten verkrijgbaar https://www.dewitschijndel.nl/safarica-safaritex-tenttapijt-in-tas-anthracite

  • Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:05
Wij hebben zin soort kleed gekocht van Safarica een paar jaar geleden, maar eerlijk gezegd zal dat waarschijnlijk precies het dunnere type zijn.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."


  • JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ja dat. Ik heb dat allemaal in de handen gehad maar het “dikkere” van wat ik hier nog in de schuur heb liggen; nergens te bekennen. Van dat “Safaritex” destijds een lap gekocht, maar dat is inmiddels ingeruild voor een “Safarimat”. Die laatste bevalt beter. Maar stiekem blijf ik zoeken naar zo’n dik gaatjestapijt van vroegâh :+

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser


  • m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:51
JanHenk schreef op zondag 17 mei 2026 @ 20:49:
[...]wij op zoek naar een vergelijkbare, maar dan groter. Nergens meer te vinden. Althans. Niet in dezelfde kwaliteit… Het is nu allemaal veel dunner en gaat snel kapot.

We hebben nu zo’n plastic “buitenkleed”. Bevalt op zich ook goed en ademt ook.
Ik heb ze laatst nog gekocht bij de Kampeerhal in Roden. Diverse maten te koop en volgens mij net zo dik als mijn ouders m vroeger onder de luifel hadden liggen.

Hij doet het bij ons prima onder de luifel. Nog geen issues mee, dus vermoed dat ie nog jaren mee gaat.

  • Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Puppetmaster schreef op zondag 17 mei 2026 @ 20:30:
Yep, klopt!
Werkt fijner in droge landen. ;)

Hier nog een fotootje zoals beloofd. :)
[Afbeelding]
Ik zie mensen dit (of iets soortgelijks) ook gebruiken in hun voortent. Ik vraag me dan altijd af, schuiven je stoelen daar wel fatsoenlijk op? Het is toch hartstikke stroef?

  • g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:27
Nee, maar het is dan ook geen laminaat. Ik til me stoel zoveel mogelijk op. Vind dat "safaritex" wel aan de zware kant altijd.

  • Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:15
Op ander zeil schuift het toch ook niet?
Ik til m’n stoel ook altijd op. :)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...


  • Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Puppetmaster schreef op zondag 17 mei 2026 @ 22:45:
Op ander zeil schuift het toch ook niet?
Ik til m’n stoel ook altijd op. :)
Ik ook, maar ik krijg het de rest van het gezin niet aan hun verstand gepeuterd.

Wij hebben overigens zo'n tapijt: https://www.obelink.nl/obelink-obilon-tenttapijt-300-x-600-cm.html

Die is glad/schuift wel.

  • Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Puppetmaster schreef op zondag 17 mei 2026 @ 20:30:
Yep, klopt!
Werkt fijner in droge landen. ;)

Hier nog een fotootje zoals beloofd. :)
[Afbeelding]
Oh ik vroeg mij al af waarom dat goedkope tenttapijt zo slecht opvouwt. 12 jaar geleden gekocht; https://www.dewitschijndel.nl/safarica-safaritex-tenttapijt-in-tas-anthracite

Het is alleen geen rubber maar gewoon pvc en polyester. Dat zou ik niet halen uit de voorwaarden van die camping. Ik blijf bij worteldoek.

  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:03

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Wij hebben ook van dat spul wat @JanHenk zoekt, maar dat gebruiken we juist op het kuipzeil als bescherming en omdat het prettiger aanvoelt.
Onder de luifel hebben we het liefst gewoon gras, op een klein reststrookje van dat tapijt na wat voor de deur ligt. Dat is net handig voor het schoenen uittrekken en zo.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:57
Timmert schreef op zondag 17 mei 2026 @ 22:48:
[...]

Ik ook, maar ik krijg het de rest van het gezin niet aan hun verstand gepeuterd.

Wij hebben overigens zo'n tapijt: https://www.obelink.nl/obelink-obilon-tenttapijt-300-x-600-cm.html

Die is glad/schuift wel.
Deze hebben wij ook, is een fractie te klein maar ze zijn er niet groter. Gebruiken we onder onze boogluifel, maar alleen als er geen gras is. Afgelopen jaar in Kroatië zand/grind op de plek, dus dan is zo'n groot tapijt wel prettig.
We hebben ook een kleinere die we gebruiken bij een overnachting onderweg of tegen het vies inlopen in de caravan.

Met Pasen hadden we een perfecte grasmat, maar dus het kleine tapijt neergelegd. Kun je toch je schoenen uittrekken en op je sokken een paar stappen zetten zonder dat het vies inloopt of je gelijk natte voeten hebt.

  • Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

JanHenk schreef op zondag 17 mei 2026 @ 22:00:
Ja dat. Ik heb dat allemaal in de handen gehad maar het “dikkere” van wat ik hier nog in de schuur heb liggen; nergens te bekennen. Van dat “Safaritex” destijds een lap gekocht, maar dat is inmiddels ingeruild voor een “Safarimat”. Die laatste bevalt beter. Maar stiekem blijf ik zoeken naar zo’n dik gaatjestapijt van vroegâh :+
Ik heb de groene versie van die jij noemt, maar daar komen ondertussen de korrels ook wel vanaf. Dus in kuipzeil zit na het opvouwen van het tapijt alles onder de groene korreltjes/stofjes.

  • PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:38
Even een vraag welke zeker telt als 'frummelen in de marges', maar als tweaker waarderen we dat toch af en toe. Ik vind het gewoon leuk om dat steeds net iets slimmer en handiger te doen.

Betreft het meenemen van kleding (maar eigenlijk ook nieuwsgierig naar de andere spullen uit huis die je meenement). Ik ben benieuwd hoe jullie hiermee omgaan , vooral qua efficiëntie, handigheid en sneller opzetten/afbreken.

Qua kleren, doen we altijd 1 duffelbag per persoon, maar voor onze komende trip ga ik het volgende proberen:
  • IKEA PÄRKLA opbergtassen (Link), met daarin 1, 2 of 3 SKUBB bakken (Link)
  • IKEA SKUBB opbergtassen (Link), met daarin weer 1, 2 of 3 SKUBB bakken
    Even kijken welke praktischer werken.
Voor de 9 & 6-jarige:
Die passen mooi tussen de twee slaap plekken in van de kids.
Alleen maar open ritsen en makkelijk vanaf boven alles pakken (zonder gelijk een explosie)

Voor ons en de 3-jarige:
Die kunnen naast elkaar of stapelen naast de slaapplek van de kleinste in de vouwwagen.

Hoor het graag!

  • Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:23

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Iemand nog tips voor een kleinschalige / rustige camping in Bretagne? Liefst met een voetbalveldje zodat mijn zoontje zich kan uitleven :)

We zijn een paar jaar terug op Au Gres des Vents geweest, was leuk, maar ik zoek wat nieuws. Geen grote campings met honderden plaatsen en hokkerige staplaatsen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.


  • MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 16:58
Dr. Strangelove schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:56:
Iemand nog tips voor een kleinschalige / rustige camping in Bretagne? Liefst met een voetbalveldje zodat mijn zoontje zich kan uitleven :)

We zijn een paar jaar terug op Au Gres des Vents geweest, was leuk, maar ik zoek wat nieuws. Geen grote campings met honderden plaatsen en hokkerige staplaatsen.
Wij hadden goede ervaring met Camping Allee in de Golf van Morbihan. Niet te groot, wel een speeltuinje, jeu de boules banen en een zwembad. Paar rijen verhuur maar geen vaste plaatsen. Leuke omgeving waar veel te doen is.

Wij zoeken zelf nog naar een camping in noord/west Tsjechië. Maar dat valt nog niet mee. Of ik weet niet waar ik moet zoeken maar tot nu toe lijkt de camping dichtheid niet erg groot. Willen dit jaar namelijk een rondje Tsjechië/Oost Duitsland doen.

[ Voor 15% gewijzigd door MrFl0ppY op 18-05-2026 13:14 ]

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?


  • KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-06 09:38
Nou, het is zover, heb mn vriendin zover gekregen mee te gaan kamperen. Wilden eigenlijk met hemelvaart eens een kort weekendje weg... maarja :p

Idee is de zon en warmte opzoeken, over een maandje gaan we, idee is nu Istrië, Kroatië. Maar de paar campings die ik zo snel tegen kwam hebben van die mooie grindplekken, fijn om je camper of caravan op te parkeren, maar een de Waard tent met 60 haringen lijkt me dat minder prettig, daarnaast loopt, ligt en zit een grasveldje gewoon lekkerder. Beste gewoon dat soort campings overslaan? Iemand nog tips voor een leuke camping in die regio waar een tent wel oke gaat? Kinderen zijn er niet en hoef ze ook niet gillend rond de tent te hebben (1x gehad, niet fijn :p)

  • Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:45
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 08:43:
Nou, het is zover, heb mn vriendin zover gekregen mee te gaan kamperen. Wilden eigenlijk met hemelvaart eens een kort weekendje weg... maarja :p

Idee is de zon en warmte opzoeken, over een maandje gaan we, idee is nu Istrië, Kroatië. Maar de paar campings die ik zo snel tegen kwam hebben van die mooie grindplekken, fijn om je camper of caravan op te parkeren, maar een de Waard tent met 60 haringen lijkt me dat minder prettig, daarnaast loopt, ligt en zit een grasveldje gewoon lekkerder. Beste gewoon dat soort campings overslaan? Iemand nog tips voor een leuke camping in die regio waar een tent wel oke gaat? Kinderen zijn er niet en hoef ze ook niet gillend rond de tent te hebben (1x gehad, niet fijn :p)
Wij hebben ondertussen al weer dik 10 jaar geleden 2 maal op campings in Istrië gestaan met een tent met gewoon een gras ondergrond. Volgens mij was het de camping 'Camping Bijela Uvala' vlakbij Poreč. Zo te zien zijn er wel veel meer van dit soort campings aan de kust. Wel zijn het relatief vaak van die grotere campings waar vast ook wel genoeg kinderen rondlopen.

  • Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Klein, rustiek en natuurlijke campings ga je niet snel vinden in Istrië, Kroatië wordt het denk ik ook een speld in een hooiberg.
Heb dan ook geen tip voor je, behalve misschien een andere regio overwegen?
Gras en groen vind je eerder in Oostenrijk bijvoorbeeld.

[ Voor 24% gewijzigd door Bommes op 19-05-2026 09:40 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.


  • MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Jeebeekje schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 09:17:
[...]

Wij hebben ondertussen al weer dik 10 jaar geleden 2 maal op campings in Istrië gestaan met een tent met gewoon een gras ondergrond. Volgens mij was het de camping 'Camping Bijela Uvala' vlakbij Poreč. Zo te zien zijn er wel veel meer van dit soort campings aan de kust. Wel zijn het relatief vaak van die grotere campings waar vast ook wel genoeg kinderen rondlopen.
Wij hebben wel eens bij de buren daar gestaan in 2021: https://www.istracamping.com/nl/accommodatie/camping-zelena-laguna/

Was ook prima, gewoon op het gras en best wel grote plekken. Wel een grote camping en daardoor 'druk' maar als je in juni gaat ben je gillende kinderen voor. @KeRsTmAnNeKe

Update: als ik nu op de site naar de foto's van de plaatsen kijk dan lijkt het veel zand/grind. Wij stonden op een 'Classic' plaats. Kijkend naar de plattegrond zijn er daar heel veel van: https://www.istracamping.com/nl/accommodatie/camping-zelena-laguna/plattegrond-camping/

[ Voor 15% gewijzigd door MrAcid op 19-05-2026 09:45 ]


  • KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-06 09:38
Bommes schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 09:39:
Klein, rustiek en natuurlijke campings ga je niet snel vinden in Istrië, Kroatië wordt het denk ik ook een speld in een hooiberg.
Heb dan ook geen tip voor je, behalve misschien een andere regio overwegen?
Gras en groen vind je eerder in Oostenrijk bijvoorbeeld.
Daarin verschillen ik en mn vriendin nog wel, ik heb zat aan een goede nette wc en goede douche, zij wil liever toch iets meer voorzieningen. Maar ook in de regio. Vorig jaar in Frankrijk in een huisje gezeten wat wel leuk was, maar in de verre omtrek weinig te doen.

Dat er wat kinderen op een camping staan is verder geen probleem, maar hoef geen animatieteam die dagelijks voor de deur blije shit gaat doen :p Helaas ervaring met een echte kindercamping... wist dat niet vooraf, was niet zo prettig.

  • Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Dan andersom bedenken misschien?
Welke activiteiten, steden of bezienswaardigheden wil je zien?
Ff in googlemaps een eigen vakantie favorieten lijst maken met deze punten er in, en dan opzoek naar een camping van waaruit je die kunt bezoeken.
Zo doen wij/ik het meestal. Mijn vrouw draagt de dingen aan die we kunnen bezoeken/doen, ik maak een globale route en zoek er campings of camperplaatsen bij.
Verschil dat wij dus rond reizen met een camper. Maar het doel is een beetje het zelfde: voorkomen dat je op een mooie, goede camping zit, in het midden van nergens :P

Ik heb voor mij zelf meerder van die Googlemaps lijstjes met favorieten.
Een algemene met campings die ik zo op diverse fora en sites voorbij zie komen, spreken ze me aan sla ik ze op.
Eentje met bergpassen die ik met de motor wil rijden.
Een met kastelen die ik op internet tegen kom en me leuk lijken om te bezoeken.
En zo dan ook nog per jaar voor de vakanties. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WllRxE8IfyHU0rfH8jYomV3GXbQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8F5EHQoQ6aspLnNY5IvPE3eD.jpg?f=fotoalbum_large

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.


  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:03

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Zomaar uit het niets kreeg ik ineens de neiging te kijken naar een ander soort bak voor mijn haringen en aanverwante spullen. Ik heb nu alleen het restant van zo'n blauwe bak met camping erop van de vorige eigenaar.
Deze is op zich prima maar je loopt wel met alles te zeulen terwijl ik meestal niet meer nodig heb dan alleen mijn meest gebruikte spijkers en vuistje. Veel koffers zitten dicht en dat vind ik alleen maar irritant, doe mij maar een open bak die ik zo in de wagenbak kan zetten.

Nu kan ik de bak die ik heb gewoon nieuw halen, dan kan ik de inzet gebruiken want die heeft ook nog een handig handvat. Of ik haal zoiets algemeens bij een bouwmarkt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hkkunLbnDIPhMKgOVu84ZH2AWeI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/MqOL8pT7qLV1HWIty3ifBWIR.png?f=user_large

Maar toen dacht ik ineens, waarom peil ik niet eens in het kampeertopic of er mensen zijn met legendarische out of the box ideeën.
Niet omdat het nu zo'n levensvraag is (ik haal waarschijnlijk gewoon een nieuwe blauwe) maar omdat het ook weer leuk is om te horen wat anderen doen. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 19-05-2026 11:59 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • Chielioj
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:27
De grap..

Ik was net aan het zoeken om juist die blauwe bakken aan te kopen. Heb er op moment 2, en wil er nog 1 bij. Ik vindt ze juist fijn dat ze niet open zijn, hierdoor rammelt niet alles eruit tijdens het rijden. Daarnaast zijn ze mooi stapelbaar.c

Je hebt er niets aan, maar bedankt voor de link !

  • Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:59
en nu ben ik benieuwd naar wat voor blauwe bakken...


Niet dat ik iets nodig heb, de haringen zitten bij mij gewoon bij de tent/tarp. En er zwerven nog een paar extra lange rotsharingen in een zakje in de blije doos als backup bij de andere kampeermeuk (van hamer tot bord en bestek in een Ikea bak)

Hi Ha Hopjesvla


  • Chielioj
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:27
Uit de post van Gonadan:

  • LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:26
Ik heb de haringen in een zakje, stuk makkelijker pakken dan alles in bakjes.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.


  • Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-06 17:59

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Chielioj schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 13:21:
Uit de post van Gonadan:


[...]
Die gaan in mijn handen behoorlijk snel stuk. En die hendels meerdere malen een velletje van mijn hand tussen gekregen. Hier voornamelijk katoenen-zakken en wat andere soort bakken. Binnenkort even opruimen alweer.

Ondertussen staan wij al sinds het paasweekend in april met onze caravan (Hobby 460 UFe uit 2002), op een camping bij Hoogeveen in de buurt. Een prima plek om in de weekenden en in de schoolvakanties te ontspannen, genieten en vermaken.

Nieuwe voortent vorig jaar gekocht met aansluittent voor een stapelbed van Kampa en een losse 4 persoons tentje erbij. Voor eventueel 6 pers dus plek, met eventueel de mogelijkheid voor nog 2 pers op de rondzit in de caravan.

Met tv, 5g router, Digitenne, airco en elektrisch kringverwarming is het daar prima vertoeven in alle seizoenen. Op de camping word het nodige georganiseerd om ons ook uit de caravan te trekken ;)

Uitstapjes naar diverse plekken in Drenthe is natuurlijk ook mogelijk, het liefst op de fiets :)

www.campingbeukenbos.nl

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"


  • Chielioj
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:27
Falcon schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 14:20:
[...]

Die gaan in mijn handen behoorlijk snel stuk. En die hendels meerdere malen een velletje van mijn hand tussen gekregen. Hier voornamelijk katoenen-zakken en wat andere soort bakken. Binnenkort even opruimen alweer.
Grote handen?
Bij mij zijn de bakken 2e hands ( bij aankoop 1e caravan z'n 10 jaar geleden) welke al vele jaren meegaan.

  • Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-06 17:59

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Chielioj schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 14:48:
[...]

Grote handen?
Bij mij zijn de bakken 2e hands ( bij aankoop 1e caravan z'n 10 jaar geleden) welke al vele jaren meegaan.
Ja, en te dikke vingers :P

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"


  • Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:59
Chielioj schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 13:21:
Uit de post van Gonadan:


[...]
ach idd verrek..niet gezien dat het gelinkt was |:(

Hi Ha Hopjesvla


  • Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Bij onze caravan had ik de haringen, scheerlijnen, hamer wat al nog niet meer ook gewoon in zo een plastic krat/doos.
Niet specifiek zo een blauwe met camping er op geschreven.
Nu met de camper heb ik een curver krat (zo een opvouwbare) waarin dat soort zooi zit.
Wel veel minder haring, eigenlijk maar 2 grote voor de stormband van de luifel. Verder een paar verloop 230volt kabels en stekkers, zakje met diverse Gardena koppelingen, paar meter tuinslang, rubberhamer. Dat soort meuk.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.


  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:03

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Ja zo heb ik inderdaad zo'n 60x40 krat met stroomkabels, slinger, plankjes, whateverdefuk je nodig hebt. En daar staat ook de bak met haringen in.
Het krat blijft altijd op zijn plek staan, de bak met haringen neem ik mee rondom te tent want dat is lekker makkelijk pakken.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:54
Gonadan schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 11:58:
Deze is op zich prima maar je loopt wel met alles te zeulen terwijl ik meestal niet meer nodig heb dan alleen mijn meest gebruikte spijkers en vuistje. Veel koffers zitten dicht en dat vind ik alleen maar irritant, doe mij maar een open bak die ik zo in de wagenbak kan zetten.

Maar toen dacht ik ineens, waarom peil ik niet eens in het kampeertopic of er mensen zijn met legendarische out of the box ideeën.
Niet omdat het nu zo'n levensvraag is (ik haal waarschijnlijk gewoon een nieuwe blauwe) maar omdat het ook weer leuk is om te horen wat anderen doen. :P
Ik gebruik de blauwe camping bakjes, voor mij mogen ze wel dicht zijn. Ik heb een paar jaar geleden besloten om bakjes te maken voor zowel de voortent als het luifel. Dat uiteraard ook duidelijk op de bakjes gezet. Ik had sowieso genoeg materiaal (veel te veel, net als de meeste mensen) dus kon ze zo vullen. Heb nu 1 bak voor het luifel, 1 bak voor de voortent en 1 algemene die voor beiden nodig kan zijn. Al naar gelang hoe we op pad gaan houd ik de juiste bakken in de caravan en onnodige bakken thuis. Geen extra kilo's meeslepen die niet nodig zijn.

All your base are belong to us!


  • Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Even een klein vraagje aan de tent specialisten hier. Heb een nieuwe tent (van Loneriders), en ben even gaan proef kamperen 2 weken terug, behalve dan dat ik het ...... koud heb gehad in de nacht was het hartstikke leuk. De tent beviel mega goed, heerlijk luxe al die ruimte!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ASeLUPenXcfsGr8R60jI6hToh9g=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pypdsDI7r0az1TzX6ABjmaNb.jpg?f=fotoalbum_medium

Maar in de ochtend viel me op dat het 'leef' gedeelte behoorlijk condenseerde, zo erg dat het flink druppelde...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p5-jPtLCOrXqhmpPtJyE-VPYGBk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xSUak3zOZ5xCp5vPf2rSj2un.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vlAW4H-gZ38w2zZWzMlqmYSU_Q0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C74mpke45Gmbome6OuNxCj40.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hISQibH8_FObIwIVeZY_Vf6AtQ8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9YjewWVeZCQgmIeNYwb2fbcn.jpg?f=fotoalbum_medium

Natuurlijk lastig op de foto te krijgen, maar het 'dak' was echt zeiknat, het had die nacht trouwens niet geregend ofzo.

Ik heb maar een bus impregneerspray gekocht zal het dak daar mee inspuiten maar ik vond het wel een tikje vreemd. De vraag is dus, is dit normaal en ga ik dit uberhaupt voorkomen met impregneerspray? Wil niet dat als het een keer regent m'n spullen zeiknat worden...

  • LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:26
Dat gebeurd als het buiten fris is. Ik zie ook dat het gras vrij in je voortent staat. Daar verdampt ook nog allemaal vocht uit wat weer condenseert tegen je buitendak. Samen met het vocht wat jij uitstoot. Spray helpt daar niks tegen. Ventileren wel.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.


  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:03

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Dat is vrij normaal bij kunststof doek inderdaad. Ventileren helpt maar daar wordt het niet warmer van. ;)
Zodra de zon erop komt is het meestal ook zo weer weg.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Bij nylon/polyester tentdoek regent het nu eenmaal vaak harder binnen, dan buiten.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser


  • Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Okay dit is dus gewoon te verwachten als het temperatuurverschil zo groot is? Mag ik er van uit gaan dat het bij regen wel gewoon waterdicht is? Kan me niet voorstellen dat alleen m'n binnentent dan waterdicht gaat zijn, dat zou het hele idee van een voortent ook wel teniet doen...

Kan wellicht in de toekomst de tent niet helemaal dichtritsen zodat er wat meer ventilatie ontstaat.

  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:03

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Pyr0_ schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 18:35:
Okay dit is dus gewoon te verwachten als het temperatuurverschil zo groot is? Mag ik er van uit gaan dat het bij regen wel gewoon waterdicht is? Kan me niet voorstellen dat alleen m'n binnentent dan waterdicht gaat zijn, dat zou het hele idee van een voortent ook wel teniet doen...

Kan wellicht in de toekomst de tent niet helemaal dichtritsen zodat er wat meer ventilatie ontstaat.
Dat was altijd mijn taktiek bij een polyester tent. Ergens een kiertje laten voor ventilatie (slaapt ook beter) en dat scheelt een stuk. Maar niet 100%, je ademt ook gewoon veel vocht uit, dat moet ergens heen en polyester ademt niet.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:03

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
In de keuken van mijn vouwwagen heb ik een vaste installatie voor gas met een slang naar de fles.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1pG7pLUB_S10iw4TmEw2A78OajI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gds2KLjDKvUgnXjf86qbONL0.jpg?f=fotoalbum_large (excuus voor de slechte foto, kwam daar pas achteraf achter)

Om het aansluiten te vergemakkelijken (ja 1st world problem) wil ik een snelkoppeling in de slang zetten.
Ik kwam echter twee varianten tegen met stevig prijsverschil:

https://www.obelink.nl/gimeg-2x-slangtule-met-snelkoppeling.html

https://www.obelink.nl/obelink-slangtule-snelkoppelingset-706081.html

Is dat puur omdat het huismerk is of zit er meer verschil tussen? Dit wil ik gewoon in de slang zetten.
Of zijn er nog nadelen aan die oplossing die ik over het hoofd zie?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Compleet normaal dat vocht binnen in je tent @Pyr0_. Niet gaan spuiten met een impregneermiddel, dat polyester doek is gewoon waterdicht.
Meer ventileren, of zorgen dat je ergens in de ochtend zon staat.
Dat het wat kouder is, is ook redelijk te verwachten. Het is best een grote tent, voor 1 persoon dus ook kouder dan een flink kleinere tent.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.


  • Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Bommes schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 18:53:
Compleet normaal dat vocht binnen in je tent @Pyr0_. Niet gaan spuiten met een impregneermiddel, dat polyester doek is gewoon waterdicht.
Meer ventileren, of zorgen dat je ergens in de ochtend zon staat.
Dat het wat kouder is, is ook redelijk te verwachten. Het is best een grote tent, voor 1 persoon dus ook kouder dan een flink kleinere tent.
Thanks voor de verheldering. ;)

Ik stond die ochtend inderdaad in de zon al vrij snel, gelukkig maar, heb toen maar heel langzaam aan gedaan en de tent zoveel mogelijk laten drogen voordat ik 'm inpakte. Bij thuiskomst nog eens een paar uur laten drogen in de droge buitenlucht.

De binnentent is trouwens niet eens zo heel groot, net groot genoeg voor 2 matrassen, dom genoeg die nacht een stukje van de binnendeur opengelaten met het idee wat frisse lucht te krijgen, dat het zó 'n frisse lucht zou zijn had ik niet bij stil gestaan... Maar het was net te ver vanuit m'n comfortabele slaappositie om er voor omhoog te komen O-)

  • Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Pyr0_ schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 18:35:
Okay dit is dus gewoon te verwachten als het temperatuurverschil zo groot is? Mag ik er van uit gaan dat het bij regen wel gewoon waterdicht is? Kan me niet voorstellen dat alleen m'n binnentent dan waterdicht gaat zijn, dat zou het hele idee van een voortent ook wel teniet doen...

Kan wellicht in de toekomst de tent niet helemaal dichtritsen zodat er wat meer ventilatie ontstaat.
Gras ziet er gemaaid uit en ook alsof er diezelfde dag nog regen overheen is geweest. Dan kun je heel veel vocht uit bodem verwachten en dus condensatie bij koude heldere nacht.

Enige echte remedie: tent met kuipzeil. Icm ventilatie voor vocht uit je eigen adem.

Je ziet ook dat de kampeerders met meer ervaring en geen gewichtsbeperking op tentzak daarom kiezen voor polycotton, techkatoen of katoen en een kuipzeil dat dichtgeritst kan worden.

Maar voor wandel en fietstenten blijft nylon en kunststof varianten voorkeur vanwege gewicht en pakmaat.

[ Voor 16% gewijzigd door Get!em op 19-05-2026 19:13 ]


  • Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Pyr0_ schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 19:06:
[...]


Thanks voor de verheldering. ;)

Ik stond die ochtend inderdaad in de zon al vrij snel, gelukkig maar, heb toen maar heel langzaam aan gedaan en de tent zoveel mogelijk laten drogen voordat ik 'm inpakte. Bij thuiskomst nog eens een paar uur laten drogen in de droge buitenlucht.

De binnentent is trouwens niet eens zo heel groot, net groot genoeg voor 2 matrassen, dom genoeg die nacht een stukje van de binnendeur opengelaten met het idee wat frisse lucht te krijgen, dat het zó 'n frisse lucht zou zijn had ik niet bij stil gestaan... Maar het was net te ver vanuit m'n comfortabele slaappositie om er voor omhoog te komen O-)
Het is vooral de hoogte ook van die binnentent. De meeste "trekkers" tentjes zijn net aan 1 meter hoog? Kun je meestal net rechtop zitten.
Jouw Lonerider tent is echt veel hoger de voortent kun je in staan, en de binnentent ook bijna denk ik?
Dat maakt het wel echt een stuk frisser. Maar goed je volgende trip is in de warmere periode en meer richting het zuiden :+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.


  • crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:16
crimby schreef op zondag 17 mei 2026 @ 06:18:
thanks beide! Er was bijzonder weinig nog beschikbaar, maar het is uiteindelijk gelukt bij een wat grotere Ardoer camping. Wel met hofjes.

gisteren in alle rust met twee kleine kinderennde laatste must haves gekocht bij Obelink (dat rust was zéér sarcastisch).

nog wel een andere vraag. In augustus ga ik nog een paar nachtjes weg naar een camping en daarin staat het volgende in de huisregels:

Grondzeil

Je mag een grondzeil met rubberen gaatjes meenemen voor onder de (voor)tent. Plastic zeil, worteldoek en dubbele matten zijn niet toegestaan i.v.m. het behoud van de grasmat. Je mag een grondzeil met rubberen gaatjes meenemen voor onder de (voor)tent. Plastic zeil, worteldoek en dubbele matten zijn niet toegestaan i.v.m. het behoud van de grasmat.


Maar wat is dan nog een optie? Ik vind geen gronddoek dat hier aan voldoet. Ik wil graag nog iets onder mijn gehele tent..
Update vanuit de camping:

Als het ademend is, is het goed. Weet niet hoelang jullie komen, maar als het maar voor een aantal dagen is maakt het sowieso niet zoveel uit. Maar vanaf een week wordt het wel belangrijk dat het in elk geval ademend is zodat het gras niet dood gaat.

  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:03

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Als je een ademend kuipzeil hebt zou ik even terug gaan naar de winkel. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:31
Gonadan schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 18:48:
In de keuken van mijn vouwwagen heb ik een vaste installatie voor gas met een slang naar de fles.

[Afbeelding] (excuus voor de slechte foto, kwam daar pas achteraf achter)

Om het aansluiten te vergemakkelijken (ja 1st world problem) wil ik een snelkoppeling in de slang zetten.
Ik kwam echter twee varianten tegen met stevig prijsverschil:

https://www.obelink.nl/gimeg-2x-slangtule-met-snelkoppeling.html

https://www.obelink.nl/obelink-slangtule-snelkoppelingset-706081.html

Is dat puur omdat het huismerk is of zit er meer verschil tussen? Dit wil ik gewoon in de slang zetten.
Of zijn er nog nadelen aan die oplossing die ik over het hoofd zie?
Ik heb die goedkoopste onlangs voor de skottel gekocht. Functioneert prima en inderdaad een first world problem. Daarom heb ik direct dat verstelbare pootje erbij gekocht. Dan staat de driepoot mooi recht :o

[ Voor 3% gewijzigd door ephymerous op 19-05-2026 20:02 ]

XXXVI


  • Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:03

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
ephymerous schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 20:01:
[...]


Ik heb die goedkoopste onlangs voor de skottel gekocht. Functioneert prima en inderdaad een first world problem. Daarom heb ik direct dat verstelbare pootje erbij gekocht. Dan staat de driepoot mooi recht :o
Op mijn chef heb ik het ook, maar dat is ervoor gemaakt.

Ik zag ze ook met 1/4e draad, dat zou in de slang snijden schelen maar die zijn vaak verkeerd om. Als je het goed doet laat je het gas van vrouw naar man lopen, maar dat komt dan niet uit met die van cadac bijvoorbeeld.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8


  • Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Bommes schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 19:31:
[...]

Het is vooral de hoogte ook van die binnentent. De meeste "trekkers" tentjes zijn net aan 1 meter hoog? Kun je meestal net rechtop zitten.
Jouw Lonerider tent is echt veel hoger de voortent kun je in staan, en de binnentent ook bijna denk ik?
Dat maakt het wel echt een stuk frisser. Maar goed je volgende trip is in de warmere periode en meer richting het zuiden :+
Ik hoop toch stiekem op wat beter weer inderdaad :+ Alleen de nachttemp kan in de bergen nog net zo koud worden als toen (rond de 6c), maar goed, ik overleef het wel. Ik wou alleen ff weten of dit normaal was. ;)

En inderdaad, in die lonerider tent kun je staan, althans in het voorste gedeelte, in het slaapgedeelte moet je wat bukken. Maar dat is echt heerlijk hoor, gewoon lekker rechtop je kunnen omkleden ipv gedoe op je knieën...

  • maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:13
ephymerous schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 20:01:
[...]


Ik heb die goedkoopste onlangs voor de skottel gekocht. Functioneert prima en inderdaad een first world problem. Daarom heb ik direct dat verstelbare pootje erbij gekocht. Dan staat de driepoot mooi recht :o
Dat verstelbare poootje voor de skottel heb ik ooit nog eens verzonnen en als idee ingediend bij Cadac.
Pagina: 1 ... 287 ... 292 Laatste