Wel alsnog een scherpe prijs vergeleken met de concurrentie. Wel een beetje overkill in mijn geval.
Ze hebben meerdere smaken, de 200Ah heeft ook een 200A BMS. Ben tot nu toe tevreden over het product. Maar kan niks over de toekomst zeggen.
We gaan over 2 weken weer met een tentje weg, dit keer richting Sardinie. Nu dacht ik aan een goede/degelijke tarp. Heeft iemand tips?
We kamperen nu vier jaar met de Bardani 460 Royal Prestige. Best veel (kleine) issues gehad zoals een gescheurde slaapcabine, ritsen die stuk gingen, een afgebroken loper van tunnel tbv de belangrijkste tentstok en een kromme tentstok. Netjes opgelost door de Wit maar zet ons wel aan het denken over alternatieven. Dat het opgelost kan worden is natuurlijk prima maar erg vervelend is het wel als je iedere keer weer een verrassing hebt. Wat zijn waardige alternatieven op de bekijken? Shortlist is nu:
- Falco Havik 4600
- Karsten Imperia Nightline
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW
Fijne tent, ik heb een vergelijkbare.crimby schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 14:13:
Zeer last minute camping Costa Kabrita geboekt. Tent moest toch getest worden en opa en oma staan hier met de caravan. Dus alles de auto in gegooid en even een nachtje testen!
2 volwassenen en 2 kids (waarvan 1 in een deryan tentje) past niet, dus ik mag in de voortent. Mama mocht voor deze ene keer mee.Edit na de nacht: heerlijk tentje maar de kleine man van 1,5 vond het helemaal niks en wilde dat de hele camping vertellen. De oudste van 3,5 heeft heerlijk geslapen en vond het geweldig.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ik had van mijn broer Nomad Allround 10 geleend. Hielden ons goed warm, maar werd wel wakker met last van mijn heup en schouder. Ik ben een zijslaper, dus dit vergt nog even wat uitzoekwerk en wellicht van dat veldbedden of opblaasbodems.
Kan er ook de losse luifel bij aanbevelen. Bij zon extra laagje boven de tent dus extra koel en vooral bij regen heb je je ingang volledig droog.
Heb niet veel foto's, maar zo stond ik afgelopen zomer.
Wij zetten onze vouwwagen weer een kleine twee weken neer bij De Koornmolen. Is maar een paar kilometer van ons huis, maar toch wel vakantiegevoel. Voordeel is dat we ons zoontje gewoon naar de opvang en opa en oma kunnen brengen. En ik heb tussendoor nog twee afspraken op mijn werk waar ik niet onderuit kan, maar ik kan prima fietsen naar mijn werk vanaf die camping.
Nu hopen dat het na Pinksteren nog steeds mooi weer is.
De koffie loopt. Sportiever wordt het niet vandaag.
Ik kan je de Falco Havik 4600 aanraden. Met 2 volwassenen en 2 kinderen heerlijk de ruimte door de 3 slaapcabines. Ook met regen, wind en storm geen centje pijn. Alles blijft droog en staan. Mocht je interesse hebben in een tweedehands exemplaar laat het mij even wetenBo0bz schreef op woensdag 29 april 2026 @ 10:45:
We kamperen nu vier jaar met de Bardani 460 Royal Prestige. Best veel (kleine) issues gehad zoals een gescheurde slaapcabine, ritsen die stuk gingen, een afgebroken loper van tunnel tbv de belangrijkste tentstok en een kromme tentstok. Netjes opgelost door de Wit maar zet ons wel aan het denken over alternatieven. Dat het opgelost kan worden is natuurlijk prima maar erg vervelend is het wel als je iedere keer weer een verrassing hebt. Wat zijn waardige alternatieven op de bekijken? Shortlist is nu:Wat zijn nog meer aanraders? Drie slaapcabines (2p en 2* 1p) en een ruimte binnentent. Wij kamperen vanaf begin april tot en met oktober. Gemiddeld 6-8x per jaar waarvan 5 weken mei/zomer vakantie en wat losse lange weekendjes.
- Falco Havik 4600
@Bo0bz Fantastische tenten die Falco's hoor. Heb er ooit één tweedehands overgenomen, die van een Tweaker bleek te zijn
.
Karsten is ook een gerenommeerd merk natuurlijk en toevallig heb ik laatst even in een "Blueline" Lacerta tent gekeken op de camping en dat was ook een heel fraaie tent. Stevig materiaal, staat ook als een huis.
Het grootste verschil tussen beide is denk ik nog wel het type doek: Karsten gebruikt volgens mij altijd 100%, dus volledig, katoen. Falco gebruikt Ten Cate All-season, wat een mix is van polyester met pva. Geen katoen dus. Met voor- en nadelen... Je kan ook nog naar Baco kijken, die hebben wel katoenen wanden, maar met all-season dak.
Bardani is volgens mij polykatoen, dus mix polyester met katoen. Ik weet de verhouding niet, maar het zal qua binnenklimaat meer op de Falco lijken.
Karsten is ook een gerenommeerd merk natuurlijk en toevallig heb ik laatst even in een "Blueline" Lacerta tent gekeken op de camping en dat was ook een heel fraaie tent. Stevig materiaal, staat ook als een huis.
Het grootste verschil tussen beide is denk ik nog wel het type doek: Karsten gebruikt volgens mij altijd 100%, dus volledig, katoen. Falco gebruikt Ten Cate All-season, wat een mix is van polyester met pva. Geen katoen dus. Met voor- en nadelen... Je kan ook nog naar Baco kijken, die hebben wel katoenen wanden, maar met all-season dak.
Bardani is volgens mij polykatoen, dus mix polyester met katoen. Ik weet de verhouding niet, maar het zal qua binnenklimaat meer op de Falco lijken.
vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser
Helaas is tijdens mijn laatste kampeertrip na om en nabij 10 jaar mijn Campingaz EasyClick Brander overleden.
Ik herinner mij nog goed dat ik deze voor minder dan 7 euro bij de Decathlon heb gehaald en ondanks dat de ontsteker het al jaren niet meer deed, was deze meer dan genoeg bruikbaar voor het verwarmen van de perculator pot of een theepot. Tot de afgelopen trip: toen vernam ik dat de brander maar voor 75% actief was en na het weekend was dit zelfs minder dan de helft geworden. Nu weet ik dat het schoonmaken een optie was, maar ik moet ook gemakshalve vertellen dat ik al een tijdje zat te kijken naar een nieuwe gas brander aangezien minimaal 7 minuten wachten op een verse pot koffie of gekookt water soms wel wat lang kan zijn
Dus ik heb de Camingaz brander maar vervangen voor een 7200W opvouwbare brander dat ook wat windvangers heeft. Voordeel is dat ik deze kan gebruiken met de meer beschikbare en goedkopere EN 417 gaspatronen (6 stuks EN417 van 500gr kostte mij nog geen 35 euro in totaal, normaal kost een CV470 rond de 11 euro per stuk of 4 stuks voor 39 euro).
Aan de andere kant heb ik dus ook gewoon nog enkele Campingaz producten met het EasyClick systeem (CV270 en CV470) en die ik wil blijven gebruiken (onder andere zo'n party grill en een 2-pits gaspit). Gelukkig zijn er adapters die je kunt gebruiken met EN 417 gaspatronen op een EasyClick product.
Met een beetje mazzel komt alles nog voor het weekend binnen, kan ik die direct even testen (zat te denken om even naar een camping om nog geen 2 uur wandelen hier vandaan te gaan en een bezoekje te brengen aan de brouwerij in de buurt)
Ik herinner mij nog goed dat ik deze voor minder dan 7 euro bij de Decathlon heb gehaald en ondanks dat de ontsteker het al jaren niet meer deed, was deze meer dan genoeg bruikbaar voor het verwarmen van de perculator pot of een theepot. Tot de afgelopen trip: toen vernam ik dat de brander maar voor 75% actief was en na het weekend was dit zelfs minder dan de helft geworden. Nu weet ik dat het schoonmaken een optie was, maar ik moet ook gemakshalve vertellen dat ik al een tijdje zat te kijken naar een nieuwe gas brander aangezien minimaal 7 minuten wachten op een verse pot koffie of gekookt water soms wel wat lang kan zijn
Dus ik heb de Camingaz brander maar vervangen voor een 7200W opvouwbare brander dat ook wat windvangers heeft. Voordeel is dat ik deze kan gebruiken met de meer beschikbare en goedkopere EN 417 gaspatronen (6 stuks EN417 van 500gr kostte mij nog geen 35 euro in totaal, normaal kost een CV470 rond de 11 euro per stuk of 4 stuks voor 39 euro).
Aan de andere kant heb ik dus ook gewoon nog enkele Campingaz producten met het EasyClick systeem (CV270 en CV470) en die ik wil blijven gebruiken (onder andere zo'n party grill en een 2-pits gaspit). Gelukkig zijn er adapters die je kunt gebruiken met EN 417 gaspatronen op een EasyClick product.
Met een beetje mazzel komt alles nog voor het weekend binnen, kan ik die direct even testen (zat te denken om even naar een camping om nog geen 2 uur wandelen hier vandaan te gaan en een bezoekje te brengen aan de brouwerij in de buurt)
7200 watt doe je daarmee?nwagenaar schreef op woensdag 29 april 2026 @ 16:18:
Dan is je water in 10 seconden gekookt ofzo
Welk model heb je gekocht?
Niet mokken, maar lekker wokken--jasper-- schreef op woensdag 29 april 2026 @ 18:53:
[...]
7200 watt doe je daarmee?
Dan is je water in 10 seconden gekookt ofzo?
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik heb 2 jaar terug deze besteld:rockerpoet schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 22:22:
We gaan over 2 weken weer met een tentje weg, dit keer richting Sardinie. Nu dacht ik aan een goede/degelijke tarp. Heeft iemand tips?
ALPINUS Tarp Alpinus Zagros, via Decathlon, €59,-
De link uit mijn bestel bevestiging mail werkt niet meer.
Evengoed, gewoon een simpele Tarp, uv filter, netjes wat koordjes, en haringen er bij.
Meer hoeft het niet te zijn.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Doorstroomverwarmer, rechtstreeks aan te sluiten op de jerrycan...--jasper-- schreef op woensdag 29 april 2026 @ 18:53:
[...]
Als ex-Karsten tent gebruiker (verkocht vanwege aanschaf caravan, reden staat hier ook in het topic) adviseer ik Karsten tenten aan. Degelijk, in house gemaakt (niet made in China of Tsjechië (De Waard)) en ze kunnen alles aanpassen mits technisch mogelijk aan je wensen (raampje hier, uitgang daar).Bo0bz schreef op woensdag 29 april 2026 @ 10:45:
We kamperen nu vier jaar met de Bardani 460 Royal Prestige. Best veel (kleine) issues gehad zoals een gescheurde slaapcabine, ritsen die stuk gingen, een afgebroken loper van tunnel tbv de belangrijkste tentstok en een kromme tentstok. Netjes opgelost door de Wit maar zet ons wel aan het denken over alternatieven. Dat het opgelost kan worden is natuurlijk prima maar erg vervelend is het wel als je iedere keer weer een verrassing hebt. Wat zijn waardige alternatieven op de bekijken? Shortlist is nu:Wat zijn nog meer aanraders? Drie slaapcabines (2p en 2* 1p) en een ruimte binnentent. Wij kamperen vanaf begin april tot en met oktober. Gemiddeld 6-8x per jaar waarvan 5 weken mei/zomer vakantie en wat losse lange weekendjes.
- Falco Havik 4600
Prima NL toko
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Met een fatbikeCass Casey schreef op woensdag 29 april 2026 @ 11:43:
Wij zetten onze vouwwagen weer een kleine twee weken neer bij De Koornmolen. Is maar een paar kilometer van ons huis, maar toch wel vakantiegevoel. Voordeel is dat we ons zoontje gewoon naar de opvang en opa en oma kunnen brengen. En ik heb tussendoor nog twee afspraken op mijn werk waar ik niet onderuit kan, maar ik kan prima fietsen naar mijn werk vanaf die camping.
/rent
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Het is een soort van clone van een MSR PocketRocket gasbrander waarbij het vermogen van een brander wordt aangeduid in Watt (de MSR heeft bijvoorbeeld een vermogen van 2403 Watt). Het verschil met de MSR is dat die van mij de helft goedkoper is en 3 branders heeft, aan de andere kant is deze brander wel 4 keer zo zwaar als de MSR (dus onhandig voor een backpacker, maar ik doe dat een enkele keer).--jasper-- schreef op woensdag 29 april 2026 @ 18:53:
[...]
Ik principe zou meer vermogen de kooktijd moeten verminderen, de MSR doet 1L in 3,5 minuut. De specs van mijn brander geeft aan 1L in 2 minuten.
De kooktijd is natuurlijk erg afhankelijk van de buitentemperatuur en watertemperatuur, maar voorheen duurde het gemiddeld ruim 7 minuten alvorens de perculator begon te koken met warm kraanwater en had je bij koud water pas na 10 minuten een vers bakje koffie (persoonlijk vind ik dit de lekkerste koffie, maar toch).
In theorie is dat nu dus gehalveerd. En dat geldt dus ook voor de wat vlotte gerechten voor 1 persoon: ik ga wel eens in mijn eentje op pad en als je dan even snel wat eten wilt maken omdat je echt zin hebt na een dag wandelen dan is dit een uitkomst.
[ Voor 8% gewijzigd door nwagenaar op 30-04-2026 06:49 ]
ik ben nu toch ook wel benieuwd wat voor ene brander het is (plaatje?). Een zware 3 kops brander vergelijken met een lichte 1 kops MSR Pocket Rocket klinkt voor mij als dat een skottelbraai ook een soort van Pocket Rocket is, want ze werken beiden op gasnwagenaar schreef op donderdag 30 april 2026 @ 06:44:
[...]
Het is een soort van clone van een MSR PocketRocket gasbrander waarbij het vermogen van een brander wordt aangeduid in Watt (de MSR heeft bijvoorbeeld een vermogen van 2403 Watt). Het verschil met de MSR is dat die van mij de helft goedkoper is en 3 branders heeft, aan de andere kant is deze brander wel 4 keer zo zwaar als de MSR (dus onhandig voor een backpacker, maar ik doe dat een enkele keer).
Ik principe zou meer vermogen de kooktijd moeten verminderen, de MSR doet 1L in 3,5 minuut. De specs van mijn brander geeft aan 1L in 2 minuten.
De kooktijd is natuurlijk erg afhankelijk van de buitentemperatuur en watertemperatuur, maar voorheen duurde het gemiddeld ruim 7 minuten alvorens de perculator begon te koken met warm kraanwater en had je bij koud water pas na 10 minuten een vers bakje koffie (persoonlijk vind ik dit de lekkerste koffie, maar toch).
In theorie is dat nu dus gehalveerd. En dat geldt dus ook voor de wat vlotte gerechten voor 1 persoon: ik ga wel eens in mijn eentje op pad en als je dan even snel wat eten wilt maken omdat je echt zin hebt na een dag wandelen dan is dit een uitkomst.
Hi Ha Hopjesvla
Ik heb 2x de MSR Pocket Rocket V2 ooit nog kunnen kopen voor €38,50 per stuk.
Die dingen zijn zo fijn en goed ! Het merk hoort thuis in het rijtje ; Rolex, Zippo, Ajungilak, Rolls Royce, ...
Dit ; WiLLoW_TieN in "Kamperen met de motorfiets"
Info ; YouTube: It's a Rocket! - MSR PocketRocket 2 - Review
Die dingen zijn zo fijn en goed ! Het merk hoort thuis in het rijtje ; Rolex, Zippo, Ajungilak, Rolls Royce, ...
Dit ; WiLLoW_TieN in "Kamperen met de motorfiets"
Info ; YouTube: It's a Rocket! - MSR PocketRocket 2 - Review
[ Voor 17% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 30-04-2026 08:20 ]
Ik vergelijk hem ook niet met de MSR Pocket Rocket trouwensHopjesvla79 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 08:00:
[...]
ik ben nu toch ook wel benieuwd wat voor ene brander het is (plaatje?). Een zware 3 kops brander vergelijken met een lichte 1 kops MSR Pocket Rocket klinkt voor mij als dat een skottelbraai ook een soort van Pocket Rocket is, want ze werken beiden op gas
Ik zal vanavond even wat foto's maken, als het goed is komt die vandaag binnen en kan ik hem vanavond even testen
Mocht ik ooit posten dat ik overweeg zo’n ding te kopen, gelieve me dan euthanasie te geven.
LOLCass Casey schreef op donderdag 30 april 2026 @ 08:34:
[...]
Mocht ik ooit posten dat ik overweeg zo’n ding te kopen, gelieve me dan euthanasie te geven.
Ah het kampeerseizoen gaat (voor mij) weer beginnen, fijn!
Echter, na vorig jaar een nieuwe tent en deels nieuwe inrichting gekocht te hebben, had mijn vrouw de sterke wens om met de zomervakantie naar Portugal te gaan
Vorig jaar hebben we dat een week met de meivakantie gedaan (familie woont daar), dit jaar dus ruim 2 weken met de zomervakantie. Op zich prima natuurlijk, Portugal is een heerlijk land en die vakantie was vorig jaar ook prima bevallen, maar ik vond het wel een beetje zonde van de investering.
Nou ja goed, we hebben voor dit jaar gekozen voor een arrangement van 3 weken op een camping ingaande vanaf 8 mei. Dan staat de tent er 3 weken, gaan we er in de weekenden heen en pakken we Pinksteren en Hemelvaart mee. Dan is ie niet voor niks geweest en wellicht pakken we ergens in september nog eens een weekje oid.
Echter, na vorig jaar een nieuwe tent en deels nieuwe inrichting gekocht te hebben, had mijn vrouw de sterke wens om met de zomervakantie naar Portugal te gaan
Vorig jaar hebben we dat een week met de meivakantie gedaan (familie woont daar), dit jaar dus ruim 2 weken met de zomervakantie. Op zich prima natuurlijk, Portugal is een heerlijk land en die vakantie was vorig jaar ook prima bevallen, maar ik vond het wel een beetje zonde van de investering.
Nou ja goed, we hebben voor dit jaar gekozen voor een arrangement van 3 weken op een camping ingaande vanaf 8 mei. Dan staat de tent er 3 weken, gaan we er in de weekenden heen en pakken we Pinksteren en Hemelvaart mee. Dan is ie niet voor niks geweest en wellicht pakken we ergens in september nog eens een weekje oid.
Een oud collega van mij had aan zijn vrouw verteld dat hij zo een electrische step wel tof vond.Cass Casey schreef op donderdag 30 april 2026 @ 08:34:
[...]
Haar reactie: moet je er eentje bestellen, kun je er mooi mee naar een advocaat steppen om ons huwelijk te ontbinden...
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik heb eergisteren 10x gedrukt... Moest tussendoor dus even wachtenGet!em schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 10:57:
[...]
Mannen douchen langer (drukken maximaal aantal x op knopje , 8 x 40 seconden).
Vrouwen douchen vaker/meer per week, maar gebruiken maar 5 of 6x t knopje.
Uitschieters bij vrouwen zijn hoger, en sommigen wachten na 8x drukken gerust 2 minuten voor een tweede ronde.
Grappig feitje wel, van dat doucheknopje. Werkt goed. En nu begrijp ik ook waarom ik nergens eerder heb gezien.
Jammer dat ze zoiets niet voor de tieners hier op de camping hebben, om ze op bepaalde tijden te 'muten'.
Meeste zijn goed aanspreekbaar en kun je verwijzen naar de paardenstal ‘s avonds.Adam1980 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 19:50:
[...]
Jammer dat ze zoiets niet voor de tieners hier op de camping hebben, om ze op bepaalde tijden te 'muten'.
Alles is binnengekomen, direct getest met een theepot van 0.8L met koud water: 3 minuten en het kookte terwijl ik de brander niet voluit had staan
:strip_exif()/f/image/8PQATB44QFA5YiMSpxuDjKtm.jpg?f=fotoalbum_medium)
Het merk is dus Wadeo (nog nooit van gehoord, maar goed) en de eerste indrukken zijn goed. Hij staat stevig, hij kan zeker tegen een stootje en de draagtasje (incl. extra verloop voor een gaspatroon die ik niet zo 1,2,3 ken) erbij is handig.
:strip_exif()/f/image/8PQATB44QFA5YiMSpxuDjKtm.jpg?f=fotoalbum_medium)
Het merk is dus Wadeo (nog nooit van gehoord, maar goed) en de eerste indrukken zijn goed. Hij staat stevig, hij kan zeker tegen een stootje en de draagtasje (incl. extra verloop voor een gaspatroon die ik niet zo 1,2,3 ken) erbij is handig.
Ik gebruik ook een Wadeo brander. Worden veelvuldig op Aliexpress verkocht voor ergens tussen 5 en 10 euro. Of via externe partners op Amazon. Dan wel wat duurder. Vanzelfsprekend veel goedkoper dan MSR. Er wordt minder aan kwaliteit en veiligheid besteed. Heb er nu twee versleten, maar ga toch nu voor een wat duurdere.
Het is meer luidruchtigheid tijdens het verplaatsen van tent/caravan naar toiletgebouw. En rondom het toiletgebouw.Get!em schreef op donderdag 30 april 2026 @ 20:19:
[...]
Meeste zijn goed aanspreekbaar en kun je verwijzen naar de paardenstal ‘s avonds.
En eigenlijk ook maar beperkt tot een paar momenten die mij storen. Ik moet dus niet zo zeuren.
Druk bezig om onze caravan klaar te maken voor de bezichtiging a.s. maandag.
Caravan staat te koop, en maandag komt er iemand kijken die ook een keuring op locatie laat uitvoeren.
:strip_exif()/f/image/AC0WD4aqNW7X85MCV172SKzw.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus druk in de weer met emmers sop, borstels en sponzen.
Niks structureels mis mee, maar wel ff de puntjes op de i aan het zetten.
Gasslang en reduceer vervangen, ik was 1 Bigfoot onder een uitdraai pootje kwijt dus ook die 4 nieuwe er op.
Maar vooral flink poetsen en wassen dus

Let wel ding is 40 jaar oud..
Caravan staat te koop, en maandag komt er iemand kijken die ook een keuring op locatie laat uitvoeren.
:strip_exif()/f/image/AC0WD4aqNW7X85MCV172SKzw.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus druk in de weer met emmers sop, borstels en sponzen.
Niks structureels mis mee, maar wel ff de puntjes op de i aan het zetten.
Gasslang en reduceer vervangen, ik was 1 Bigfoot onder een uitdraai pootje kwijt dus ook die 4 nieuwe er op.
Maar vooral flink poetsen en wassen dus
Let wel ding is 40 jaar oud..
Aan het model wel te zien, aan de staat niet. Succes met de verkoop.
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
De 40 jaar zijn wel te zien aan de kleuren en aan de kunststof onderdelen, zoals de handgrepen en de raamkaders.
En we hebben op de terugweg van een van onze vakanties een klapband gehad. Ook daar geen structurele schade aan de wielkast of zo. Maar wel zwarte vegen/strepen op de zijkant rond de betreffende wielkast. Die ik met geen mogelijkheid er afgepoetst krijg.
Dat vind ik zonde en daar baal ik van.
Maar goed misschien wil ik het te perfect hebben.
En we hebben op de terugweg van een van onze vakanties een klapband gehad. Ook daar geen structurele schade aan de wielkast of zo. Maar wel zwarte vegen/strepen op de zijkant rond de betreffende wielkast. Die ik met geen mogelijkheid er afgepoetst krijg.
[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 02-05-2026 14:09 ]
Na wat tegenslagen qua weer en een ziekenhuisopname vlak voordat ik eigenlijk weg wilde vorige maand, ben ik ein-de-lijk weer op pad met m'n busje. Geen regenbui gaat mij de komende week tegenhouden! Nu eerst een paar nachtjes in Luxemburg, dan door naar het Nahetal in Duitsland en afsluiten in de noordelijke Eifel.
We've got that ring of confidence
Tegenwoordig noem je dat patinaBommes schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 12:55:
De 40 jaar zijn wel te zien aan de kleuren en aan de kunststof onderdelen, zoals de handgrepen en de raamkaders.
XXXVI
Goede reis, kiekjes van de setup meer dan welkom!Yukkie schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 14:20:
Na wat tegenslagen qua weer en een ziekenhuisopname vlak voordat ik eigenlijk weg wilde vorige maand, ben ik ein-de-lijk weer op pad met m'n busje. Geen regenbui gaat mij de komende week tegenhouden! Nu eerst een paar nachtjes in Luxemburg, dan door naar het Nahetal in Duitsland en afsluiten in de noordelijke Eifel.
Sowieso leuk om de kampeer verhalen weer te zien opkomen rond deze tijd. Binnenkort staan er voor ons ook weer tripjes gepland. Wat later dan normaal, we waren in de meivakantie met familie naar een huis en het campertje diende als verhuiswagen.
Heb je WD40 geprobeerd? In de racerij wordt dat gebruikt om vastgeplakt rubber weg te poetsen. Wel opletten dat de ondergrond er tegen kan. Kunststof ramen kunnen er in ieder geval dof van worden.Bommes schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 12:55:
IK heb caravans van 10 jaar er slechter uit gezien
Nee nog niet, zal ik dadelijk na het ontbijt eens proberen.Kevinns schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 21:24:
[...]
Heb je WD40 geprobeerd? In de racerij wordt dat gebruikt om vastgeplakt rubber weg te poetsen. Wel opletten dat de ondergrond er tegen kan. Kunststof ramen kunnen er in ieder geval dof van worden.
Maar ik denk dat het een soort van verbrand/warmte schade is van het rubber.
We (2 pers + hond) gaan in mei naar Sardinië en moeten nog een tent aanschaffen, liefst 2ehands, want volgend jaar waarschijnlijk weer met het camperbusje. Beperkt pakvolume en snel opzetten is een pre. Iemand tips? In het verleden veel met Coleman tenten gekampeerd. Nemen trouwens ook een tarp mee voor extra leefruimte en schaduw.
Opblaastent van Decathlon is wat mij betreft de mix tussen redelijk compact en snel op te zettenrockerpoet schreef op zondag 3 mei 2026 @ 10:54:
We (2 pers + hond) gaan in mei naar Sardinië en moeten nog een tent aanschaffen, liefst 2ehands, want volgend jaar waarschijnlijk weer met het camperbusje. Beperkt pakvolume en snel opzetten is een pre. Iemand tips? In het verleden veel met Coleman tenten gekampeerd. Nemen trouwens ook een tarp mee voor extra leefruimte en schaduw.
hoe compact is compact? Moet het, ik noem maar wat , Hilleberg compact zijn, of zoals hierboven gezegd opblaastent compact? Moet je er in kunnen staan? Aangezien je 2e hands wil zou ik gewoon gaan speuren naar wat op MP voorbij komt en op basis daarvan je keuze maken. De Exped Venus 3 DLX waar ik nu in het zonnige Arco mee op pad ben zou bv ook een goede keuze zijn.rockerpoet schreef op zondag 3 mei 2026 @ 10:54:
Hi Ha Hopjesvla
Blijft subjectief idd, zeg max 8kg en 60x20cm pakmaat. Stahoogte geen vereiste aangezien ik een tarp meeneem. Het zou wel fijn zijn als de voortent een hor heeft, maar denk dat de meeste dat niet hebben.Hopjesvla79 schreef op zondag 3 mei 2026 @ 11:33:
[...]
hoe compact is compact? Moet het, ik noem maar wat , Hilleberg compact zijn, of zoals hierboven gezegd opblaastent compact? Moet je er in kunnen staan? Aangezien je 2e hands wil zou ik gewoon gaan speuren naar wat op MP voorbij komt en op basis daarvan je keuze maken. De Exped Venus 3 DLX waar ik nu in het zonnige Arco mee op pad ben zou bv ook een goede keuze zijn.
Exped Venus 3 DLX is heel mooi, ook prijzig, maar dit zou ik in de toekomst wel willen hebben voor evt bike vakanties.
Gisteren onze kluscaravan maar te koop aangeboden op Marktplaats maar daar willen ze tegenwoordig 40 euro voor, dus maar de gierige optie genomen om het onder andere categorie te plaatsen maar de advertentie is inmiddels verwijderd. Weet iemand een goede plek om deze aan te bieden? Met naam en rugnummer op Facebook zit ik eigenlijk ook niet te wachten..
Edit; zie dat caravans.nl goedkoper is en hem óók op Marktplaats zet..
[ Voor 10% gewijzigd door Deveon op 03-05-2026 14:39 ]
Omdat de Freule van Flevopolder tot Emmeloord het wel prettig vindt als ze bij het uitrekken der muiltjes deze 's avonds niet hoeft te laten bungelen in de lucht... Is er voor beide zijdes des vehikel een treeplank aangeschaft. Kosten noch moeite! En ja. Ik was de pineut om deze te monteren. Eronder. Gaatjes boren in de chassisbalk. Takkehard staal. 6 gaatjes per plankje. En 4 gaatjes moesten verticaal.. dus op je rug.. past t nét niet natuurlijk... Nul ruimte om kracht te zetten. Enfin.. alles lukt. Beetje zinkspray. Boutjes erdoor. Beugeltjes erop. 25nm *klik*, en je schuift te plankje er zo op.
Wat zullen we gaan genieten met Hemelvaart! Ik ga de hele dag op m'n treeplank zitten. Nu al zin in.
Wat zullen we gaan genieten met Hemelvaart! Ik ga de hele dag op m'n treeplank zitten. Nu al zin in.
Is er iemand die ervaring heeft met de Lafuma relaxstoelen? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik zie veel verschillende variaties; met clips, met andere clip, met meer clip, met elastiek. Van een euro of 100 tot 399. Wat is onzin en wat is daadwerkelijk van toegevoegde waarde?

Voor de caravan liefhebbers: caravan met twee verdiepingen, incl dakterras...
https://topgear.nl/autoni...terras-bestaat-echt-kabe/
Hier staat nu een tent in de woonkamer. Had een paar jaar geleden al op marktplaats een Obelink Napels (vis-a-vis) tent gekocht maar nog nooit opgezet en dat wilde ik vandaag graag doen want wil er over twee weken een weekend mee weg.
Alleen het regent hier al de hele dag. Dus nu staat die in de woonkamer, maar dat vinden mijn dochters natuurlijk helemaal geweldig dus die hebben ook maar meteen hun matjes en slaapzakken van zolder gehaald en gaan er vannacht in slapen
:strip_exif()/f/image/wN8xBaKobrE2M0AvA1V3hkme.jpg?f=fotoalbum_large)
Keertje lekker compact op pad ipv met de Bardani Airspace Taj Mahal. We vinden die toch wel erg groot voor een weekendje.
Alleen het regent hier al de hele dag. Dus nu staat die in de woonkamer, maar dat vinden mijn dochters natuurlijk helemaal geweldig dus die hebben ook maar meteen hun matjes en slaapzakken van zolder gehaald en gaan er vannacht in slapen
:strip_exif()/f/image/wN8xBaKobrE2M0AvA1V3hkme.jpg?f=fotoalbum_large)
Keertje lekker compact op pad ipv met de Bardani Airspace Taj Mahal. We vinden die toch wel erg groot voor een weekendje.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Eigenlijk is dat ongeveer de ideale (tussenoplossing) tent die ik zoek, om niet met zijn tweeën met de (gigantische) Bardani Villagrande 400 op pad te hoeven… en met reserveruimte, mocht één van de kinderen (of beide) als spijtoptant ons willen nareizen.Ozzie schreef op zondag 3 mei 2026 @ 15:56:
Hier staat nu een tent in de woonkamer. Had een paar jaar geleden al op marktplaats een Obelink Napels (vis-a-vis) tent gekocht maar nog nooit opgezet en dat wilde ik vandaag graag doen want wil er over twee weken een weekend mee weg.
[Afbeelding]
Wel grappig, ooit onze eerste gezamenlijke gezinstent gekocht bij Obelink in Winterswijk. Het zou een mooie ‘full circle’-situatie kunnen zijn.
* Ramzzz heeft zo ineens een doorslaggevende optie gevonden.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik zou hem te koop aanbieden, speciaal voor verkoop van caravans: https://www.caravans.nl/Deveon schreef op zondag 3 mei 2026 @ 13:31:
Gisteren onze kluscaravan maar te koop aangeboden op Marktplaats maar daar willen ze tegenwoordig 40 euro voor, dus maar de gierige optie genomen om het onder andere categorie te plaatsen maar de advertentie is inmiddels verwijderd. Weet iemand een goede plek om deze aan te bieden? Met naam en rugnummer op Facebook zit ik eigenlijk ook niet te wachten..
/laat erover heen gelezen.
Ik zou ook eens kijken naar de stoelen van Crespo. Ik heb ze en ze zitten heerlijk, inclusief losse voetenbankje.voog schreef op zondag 3 mei 2026 @ 14:33:
Is er iemand die ervaring heeft met de Lafuma relaxstoelen? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik zie veel verschillende variaties; met clips, met andere clip, met meer clip, met elastiek. Van een euro of 100 tot 399. Wat is onzin en wat is daadwerkelijk van toegevoegde waarde?
Ozzie schreef op zondag 3 mei 2026 @ 15:56:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/zcuYWsTsnUKpxYAS1ACKXYtf.jpg?f=fotoalbum_large)
Tent in de woonkamer is gegarandeerd succes bij de kleine
Heb inmiddels een afspraak met een opkoper. Op basis van mijn korte advertentie kwam ik al achter dat ik daar geen in had..aReaRe schreef op zondag 3 mei 2026 @ 16:47:
[...]
Ik zou hem te koop aanbieden, speciaal voor verkoop van caravans: https://www.caravans.nl/
/laat erover heen gelezen.
Ze hebben van deze tent ook een TC uitvoering van polykatoen. Die lijkt me helemaal chill.Ramzzz schreef op zondag 3 mei 2026 @ 16:13:
[...]
Eigenlijk is dat ongeveer de ideale (tussenoplossing) tent die ik zoek, om niet met zijn tweeën met de (gigantische) Bardani Villagrande 400 op pad te hoeven… en met reserveruimte, mocht één van de kinderen (of beide) als spijtoptant ons willen nareizen.
Wel grappig, ooit onze eerste gezamenlijke gezinstent gekocht bij Obelink in Winterswijk. Het zou een mooie ‘full circle’-situatie kunnen zijn.
* Ramzzz heeft zo ineens een doorslaggevende optie gevonden.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Wij hebben ze met elastiek van beneden tot boven. De goedkopere hebben van beneden tot ongeveer het midden. Wij gebruiken ze alleen voor in de tuin thuis maar zitten/liggen heerlijk. Wij hebben voor aanschaf proef gezeten en dan merk je het verschilvoog schreef op zondag 3 mei 2026 @ 14:33:
Als je in de gelegenheid bent om ergens te gaan kijken en zitten, dan zou ik dat vooral doen. Mijn vader heeft een mesh stoel van lafuma met hoge rug en verstelbare rugleuning, zit lekker maar verstelsysteem is niet heel erg solide.voog schreef op zondag 3 mei 2026 @ 14:33:
Zelf heb ik eenvoudige Crespo stoelen met lage rugleuning. Zit ook lekker, iets actiever. We hebben ook nog 2 strandstoelen van crespo, wel met verstelbare rugleuning.
Ik heb in ieder geval meer vertrouwen in Crespo.
Ik heb een foto van veraf, ik dat ook goed?J-M-T schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 19:54:
[...]
Goede reis, kiekjes van de setup meer dan welkom!
Gistermiddag stond ik daar:
:strip_exif()/f/image/98zwRJAz71PjlHNsjPGcGzo7.jpg?f=fotoalbum_large)
En toen maakte ik deze foto:
:strip_exif()/f/image/FkLJTnMZw0SCUB6II9OyYQ7b.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je goed kijkt, kun je mijn donker grijze busje zien staan
Het is inmiddels echt leeg gelopen hier, ook ik vertrek zo meteen (maar ik ga niet ver, dus ik wacht tot het uiterste moment dat ik hier weg moet zijn. Anders ben ik te vroeg op de volgende camping
Dit is overigens camping de la Sûre in Reisdorf, Luxemburg. Op het sanitair na (enigzins verouderd, schmutzig), een prima camping. Zo meteen door naar het Nahetal in Duitsland.
Iemand tips voor een goede camping in de Costa Brava, omgeving baai Rosas? Ik wou Picos de Europese maar vrouwlief wil wel meer zonzekerheid deze keer 😅
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
Lol, ik stond vorig jaar rond deze tijd op ongeveer dezelfde plek op die campingYukkie schreef op maandag 4 mei 2026 @ 10:18:
[...]
Ik heb een foto van veraf, ik dat ook goed?
Gistermiddag stond ik daar:
[Afbeelding]
En toen maakte ik deze foto:
[Afbeelding]
Als je goed kijkt, kun je mijn donker grijze busje zien staan![]()
Het is inmiddels echt leeg gelopen hier, ook ik vertrek zo meteen (maar ik ga niet ver, dus ik wacht tot het uiterste moment dat ik hier weg moet zijn. Anders ben ik te vroeg op de volgende camping).
Dit is overigens camping de la Sûre in Reisdorf, Luxemburg. Op het sanitair na (enigzins verouderd, schmutzig), een prima camping. Zo meteen door naar het Nahetal in Duitsland.
Was toen wel fris trouwens. Sanitair is wat verouderd, maar prima. Schoonmaak kan het in drukke en regenachtige momenten niet bijhouden. Bij kou en drukte gaat verwarming ook uit (camping heeft te weinig stroom en als iedereen zijn electrische kacheltjes aanzet, dan moet zelfs de aggregaat aan). Als het rustiger is, droog buiten is sanitair verwarmd en schoon.
@Get!em de 3 dagen dat ik er was, was het over het algemeen droog en zeker de laatste 2 dagen niet druk. Maar ze hebben problemen om genoeg personeel te vinden, gok ik. De kok was bijvoorbeeld ziek, dus kon je alleen snacks in het restaurant krijgen. Bestellen gaat normaal gesproken via een QR-Code, omdat er te weinig bedienend personeel te vinden is, etc. Ik denk dus dat ze ook voor schoonmaak niet genoeg handjes hebben. Los daarvan, douches hadden geen waterdruk, daar kwam alleen een pisstraaltje uit. En ook enkele toiletten trokken niet goed door. Verder prima camping hoor
Kwam uit dat de ramen en keer opnieuw gekit moesten worden, er een onderhoudsbeurt uitgevoerd moet worden (laatste gedocumenteerde was in 2016) en dat de rubber geveerde as een keer revisie nodig heeft.
En dat voor 40 jaar oud..
Door ons gekocht in april 2022, zelf wel onderhoud gedaan, remmen schoon gemaakt en afgesteld, oplooprem gesmeerd, 3 nieuwe banden (ook de reserve), enz.
Maar effectief gezien alleen die banden als echte kosten. Was echt een prima ding
Nu alleen de camper, a s. vrijdag moet die voor de apk. Morgen uit de stalling halen en ook daar weer even de puntjes op de i zetten voor de apk.
Dan begrijp ik je helemaal. Klinkt als een verslechtering, en met beetje pech loopt dat structureel. Dat de basis nutsvoorziening op zijn limiet loopt ondervond ik al. Ik vond het al behoorlijk irritant dat ze dagelijks de aggregaat aanslingerden live op het camping netwerk. Mijn aardlek schoot steeds uit. Toen ik er was stond ook de kelder van de sanitair gebouw (garage) onderwater en moesten ze pompen.Yukkie schreef op maandag 4 mei 2026 @ 14:58:
@Get!em de 3 dagen dat ik er was, was het over het algemeen droog en zeker de laatste 2 dagen niet druk. Maar ze hebben problemen om genoeg personeel te vinden, gok ik. De kok was bijvoorbeeld ziek, dus kon je alleen snacks in het restaurant krijgen. Bestellen gaat normaal gesproken via een QR-Code, omdat er te weinig bedienend personeel te vinden is, etc. Ik denk dus dat ze ook voor schoonmaak niet genoeg handjes hebben. Los daarvan, douches hadden geen waterdruk, daar kwam alleen een pisstraaltje uit. En ook enkele toiletten trokken niet goed door. Verder prima camping hoor
Begreep dat de camping ernaast niet veel beter was.
Zal een lach en een traan geven Bommes!
De keuze voor verkoop had je al gemaakt, dan kan het ook maar beter snel verkocht zijn
De keuze voor verkoop had je al gemaakt, dan kan het ook maar beter snel verkocht zijn
@B-Real het was vooral wel twijfel, met de huidige brandstof prijzen, het camper belasting tarief dat omhoog gegaan is.
Zo een Lander weegt bijna niks, die kan zo achter een EV. Doen we er dan wel slim aan in het ding weg te doen.
Maar de afgelopen 2 jaar heeft hij in de stalling gestaan, dus beter zo.
Geld is al weer uitgeven, nieuw kozijn in het huis.
Camper is ook leuk en goed
Zo een Lander weegt bijna niks, die kan zo achter een EV. Doen we er dan wel slim aan in het ding weg te doen.
Maar de afgelopen 2 jaar heeft hij in de stalling gestaan, dus beter zo.
Geld is al weer uitgeven, nieuw kozijn in het huis.
Camper is ook leuk en goed
Andere vrouw zoeken? De Picos zijn fantastisch!!CK3v1N schreef op maandag 4 mei 2026 @ 11:08:
Iemand tips voor een goede camping in de Costa Brava, omgeving baai Rosas? Ik wou Picos de Europese maar vrouwlief wil wel meer zonzekerheid deze keer 😅
Vorige week was ik een beetje chagrijnig en ben ik op goed geluk toch maar naar een natuurkampeerterrein gereden in de hoop daar, ondanks de meivakantie, een beetje te kunnen relaxen. Vorig jaar viel het me vies tegen qua drukte en hoeveelheid campers, dus nu iets uitgekozen waar hooguit kleine kampeerbusjes mochten staan.
Er stonden vooral tenten, er waren geen kinderen, en ik voelde me een prinses op de erwt met m’n winterluchtbed met een Exped Flexmat eronder en m’n nieuwe luxe opblaaskussen. Die Flexmat bevalt trouwens boven verwachting goed. Onderweg op natte of vieze bankjes, om geen natte knieën te krijgen bij het neerleggen van spullen in je tent, of om gewoon op in het gras te chillen.
:strip_exif()/f/image/zlKSvJsEP00pXcIUxLa3xPOi.jpg?f=fotoalbum_large)
En om 9 uur ‘s ochtends was alles weer ingepakt.
Er stonden vooral tenten, er waren geen kinderen, en ik voelde me een prinses op de erwt met m’n winterluchtbed met een Exped Flexmat eronder en m’n nieuwe luxe opblaaskussen. Die Flexmat bevalt trouwens boven verwachting goed. Onderweg op natte of vieze bankjes, om geen natte knieën te krijgen bij het neerleggen van spullen in je tent, of om gewoon op in het gras te chillen.
:strip_exif()/f/image/zlKSvJsEP00pXcIUxLa3xPOi.jpg?f=fotoalbum_large)
Haha nou dan spreek ik niet meer van een prima camping hoor
XXXVI
![]() | ![]() |
edit:
was van relatief korte duur, maar je moet je momenten pakken natuurlijk
was van relatief korte duur, maar je moet je momenten pakken natuurlijk
[ Voor 4% gewijzigd door JanHenk op 04-05-2026 19:41 ]
Ik zie ze te graag dus zal dit jaar toch naar haar pijpen dansen 🤣Duclaasie schreef op maandag 4 mei 2026 @ 17:11:
[...]
Andere vrouw zoeken? De Picos zijn fantastisch!!
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
Als je toch al in Spanje zit kun je er altijd alsnog heen rijden. Dat is vast minder ver dan vanaf huis.
Ligt er natuurlijk aan wat je zoekt?CK3v1N schreef op maandag 4 mei 2026 @ 11:08:
Ik heb als kind op camping L'Amfora in Sant Pere Pescador gestaan en ben daar met mijn zus en haar kinderen in 2018 ook geweest. Beviel ons prima, net sanitair, voor Costa Brava begrippen niet overdreven veel animatie.
Maar een ander wil wellicht juist een camping met meer voorzieningen/animatie (bijvoorbeeld Las Dunas iets verderop. Of juist iets met minder voorzieningen, zoals Aquarius, tussen die 2 in? Of iets dichterbij Roses of L' Escala.
Iets verder naar het zuiden kan ik camping Cypsela ook aanbevelen, ligt niet direct aan het strand, maar er rijdt wel frequent een pendelbus naar het strand van Pals.
48x 315WP (oost-west orientatie), 20x400WP (zuid orientatie) 9kw Pana Bi-bloc, All-electric
Advies gevraagd. Wij willen eind augustus/begin september naar de achterhoek op vakantie. We kijken nu naar campings in of nabij Winterswijk. Ik heb nu vier campings op een shortlist, maar ik sta open voor andere suggesties die ik wellicht overgeslagen heb.
Wij, mijn vrouw en ik en ons jochie van dan zo'n anderhalf jaar, gaan met een grote vouwwagen weg. Onze wensen: een ruimte plek met grasbodem. De vouwwagen zal zo'n 6x10 meter zijn met scheerlijnen en al. We hebben de voorkeur voor veldjes waar je ook makkelijk contact met anderen maakt. Eventueel een speelplekje in het midden. Privé sanitair is een pré, maar geen harde eis. Zwembad met peuterbad wel. Ik vind het lekker om gewoon in het zwembad te relaxen, maar met ons zoontje kunnen spelen in het water is natuurlijk goud. Een compleet zwemparadijs hoeft niet. Is hij toch te klein voor en wij te oud. Tot slot: wij vinden het niet wenselijk om tussen de campers te staan. Caravans zijn tot daar aan toe, maar liefst tenten en vouwwagens.
De vier die ik nu heb:
- De Twee Bruggen. Schijnt wel erg luxe en groot te zijn (meer een resort). Ook wel eigenlijk duurder dan we willen. De comfortplekken zijn wel in ons budget, maar misschien te klein. Comfort XL is gelijk weer een stuk duurder. En die bijbehorende 16A gebruiken we bij lange na niet. De TV aansluiting ook niet.
- De Italiaanse Meren. Is misschien onze favoriet nu. Familiecamping naar het schijnt. Minder luxe, maar daardoor ook betaalbaarder.
- Vreehorst. Rust en comfort volgens het internet. Maar is het geschikt voor kleine kinderen?
- De Witte Berg. Ziet er erg leuk uit op de site, maar wordt ook als een camping benoemd voor rustzoekers. Dus duik ik nog verder in, maar als er recente ervaringen hier zijn, hoor ik het graag.
Welke zouden jullie kiezen? En mis ik nog iets? Qua voor- en nadelen van bovengenoemde campings of andere campings?
Wij, mijn vrouw en ik en ons jochie van dan zo'n anderhalf jaar, gaan met een grote vouwwagen weg. Onze wensen: een ruimte plek met grasbodem. De vouwwagen zal zo'n 6x10 meter zijn met scheerlijnen en al. We hebben de voorkeur voor veldjes waar je ook makkelijk contact met anderen maakt. Eventueel een speelplekje in het midden. Privé sanitair is een pré, maar geen harde eis. Zwembad met peuterbad wel. Ik vind het lekker om gewoon in het zwembad te relaxen, maar met ons zoontje kunnen spelen in het water is natuurlijk goud. Een compleet zwemparadijs hoeft niet. Is hij toch te klein voor en wij te oud. Tot slot: wij vinden het niet wenselijk om tussen de campers te staan. Caravans zijn tot daar aan toe, maar liefst tenten en vouwwagens.
De vier die ik nu heb:
- De Twee Bruggen. Schijnt wel erg luxe en groot te zijn (meer een resort). Ook wel eigenlijk duurder dan we willen. De comfortplekken zijn wel in ons budget, maar misschien te klein. Comfort XL is gelijk weer een stuk duurder. En die bijbehorende 16A gebruiken we bij lange na niet. De TV aansluiting ook niet.
- De Italiaanse Meren. Is misschien onze favoriet nu. Familiecamping naar het schijnt. Minder luxe, maar daardoor ook betaalbaarder.
- Vreehorst. Rust en comfort volgens het internet. Maar is het geschikt voor kleine kinderen?
- De Witte Berg. Ziet er erg leuk uit op de site, maar wordt ook als een camping benoemd voor rustzoekers. Dus duik ik nog verder in, maar als er recente ervaringen hier zijn, hoor ik het graag.
Welke zouden jullie kiezen? En mis ik nog iets? Qua voor- en nadelen van bovengenoemde campings of andere campings?
Niet regio Winterswijk, maar wel (net) de Achterhoek en wil hem toch graag even noemen: Camping Lolotte. Hier gaan wij volgende week heen. Veldjes zijn ingericht op leeftijd van de kinderen, bijvoorbeeld eentje voor kinderen van 0-3 jaar. Staat dan toepasselijk speeltoestel centraal op het veldje. Op dat specifieke veldje een zandbak, op de 'oudere' veldjes een zwemvijver bijv.Cass Casey schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 19:13:
Advies gevraagd. Wij willen eind augustus/begin september naar de achterhoek op vakantie. We kijken nu naar campings in of nabij Winterswijk. Ik heb nu vier campings op een shortlist, maar ik sta open voor andere suggesties die ik wellicht overgeslagen heb.
De vier die ik nu heb:
In ieder geval geen rustige bejaardencamping
Oeh, wauw. Dit klinkt echt wel erg leuk. Misschien niet voor drie weken deze zomer, maar later eens een weekje of zo. Mijn vrouw is nogal van het bushcraften, dus dit klinkt wel als een camping voor ons. Dank!-Tim- schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 19:43:
[...]
Niet regio Winterswijk, maar wel (net) de Achterhoek en wil hem toch graag even noemen: Camping Lolotte. Hier gaan wij volgende week heen. Veldjes zijn ingericht op leeftijd van de kinderen, bijvoorbeeld eentje voor kinderen van 0-3 jaar. Staat dan toepasselijk speeltoestel centraal op het veldje. Op dat specifieke veldje een zandbak, op de 'oudere' veldjes een zwemvijver bijv.
In ieder geval geen rustige bejaardencamping
Is er ook een camping de witte berg in Winterswijk?Cass Casey schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 19:13:
De vier die ik nu heb:
Of bedoel je die in Ootmarsum. Das een uurtje noordelijker in Twente.
Das in ieder geval een mooie camping met een goed restaurant en een klein overdekt zwembad in een mooie omgeving.
Mooi plekkie! Waar is dit? Ik was afgelopen weekend ook op een natuur kampeerterrein (Tentenveld) alleen toen ik eenmaal stond en de mensen op nog geen 3m afstand hun tent aan het opzetten waren aan beide kanten heb ik weer ingepakt. En het zou volgens de beheerder de volgende dag nog drukker worden. Hoe ze dat voor elkaar zouden krijgen weet ik ook niet...hatsa schreef op maandag 4 mei 2026 @ 17:17:
Vorige week was ik een beetje chagrijnig en ben ik op goed geluk toch maar naar een natuurkampeerterrein gereden in de hoop daar, ondanks de meivakantie, een beetje te kunnen relaxen. Vorig jaar viel het me vies tegen qua drukte en hoeveelheid campers, dus nu iets uitgekozen waar hooguit kleine kampeerbusjes mochten staan.
[Afbeelding]
Zonde van het geld, dat wel.
Heeft ook een computer!
Ik heb vorig jaar op het laatste veld gestaan van De Twee Bruggen, Pauw geloof ik. Daar stonden vouwwagens en caravans. Grote plaatsen. Met basic privé sanitair. Op dat veld had ik niet het gevoel op een grote camping te staan.Cass Casey schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 19:13:
De vier die ik nu heb:
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Iets noordelijker in/bij Hardenberg/Rheeze heb je o.a. Camping De Zandstuuve. Elk veldje is groot, heeft veel gras en een speeltoestel plus zandbak. Elke speeltoestel (en dus veldje) heeft een leeftijdsindicatie.
Leuk binnen zwembad met groot peuterbad en leuke binnen speeltuin. Voor papa en mama een groot terras (desgewenst met lounge banken) met uitzicht op een grote speeltuin en prima restaurant. Ook goede en leuke animatie, maar dat zal bij een ventje van 1,5 nog niet veel toegevoegde waarde hebben vermoed ik.
Prive sanitair kan daar ook, maar de sanitair gebouwen hebben ook mooie en handige kinderdouches. Sanitair is eigenlijk altijd dichtbij dus ik zou zelf niet extra geld uitgeven voor privé sanitair.
Wij zijn er met Pasen geweest en gaan met Pinksteren wederom. Niet bepaald goedkoop, maar wellicht zijn de prijzen richting het einde van het seizoen wat gunstiger.
In die regio (zelfde straat zelfs volgens mij) zitten nog veel meer leuke kindercampings.
Tegelijkertijd, je hebt nu nog de kans iets goedkopers uit te zoeken wat minder gericht is op kinderen. Bij een kind van 1,5 doet het er allemaal nog niet zoveel toe. Een zandbak en papa en mama de hele dag in de buurt is al voldoende. Kun je prima een paar keer een zwembad in de buurt opzoeken. Dat gaat je veel geld besparen, want al die kinderen faciliteiten zitten wel verdisconteerd in de prijs natuurlijk...
EDIT: toen ik op "verstuur" klikte kreeg ik een déjà vu moment...
Even teruggezocht, jij bent met Pasen daar in de buurt al geweest om proef te kamperen natuurlijk
Leuk binnen zwembad met groot peuterbad en leuke binnen speeltuin. Voor papa en mama een groot terras (desgewenst met lounge banken) met uitzicht op een grote speeltuin en prima restaurant. Ook goede en leuke animatie, maar dat zal bij een ventje van 1,5 nog niet veel toegevoegde waarde hebben vermoed ik.
Prive sanitair kan daar ook, maar de sanitair gebouwen hebben ook mooie en handige kinderdouches. Sanitair is eigenlijk altijd dichtbij dus ik zou zelf niet extra geld uitgeven voor privé sanitair.
Wij zijn er met Pasen geweest en gaan met Pinksteren wederom. Niet bepaald goedkoop, maar wellicht zijn de prijzen richting het einde van het seizoen wat gunstiger.
In die regio (zelfde straat zelfs volgens mij) zitten nog veel meer leuke kindercampings.
Tegelijkertijd, je hebt nu nog de kans iets goedkopers uit te zoeken wat minder gericht is op kinderen. Bij een kind van 1,5 doet het er allemaal nog niet zoveel toe. Een zandbak en papa en mama de hele dag in de buurt is al voldoende. Kun je prima een paar keer een zwembad in de buurt opzoeken. Dat gaat je veel geld besparen, want al die kinderen faciliteiten zitten wel verdisconteerd in de prijs natuurlijk...
EDIT: toen ik op "verstuur" klikte kreeg ik een déjà vu moment...
Even teruggezocht, jij bent met Pasen daar in de buurt al geweest om proef te kamperen natuurlijk
[ Voor 5% gewijzigd door B-Real op 06-05-2026 10:44 ]
@B-Real, inderdaad. Recent hebben we op camping ‘t Veld gestaan in Rheeze. Hebben we ook aan gedacht voor later deze zomer, maar we willen nu toch echt naar de Achterhoek.
De Zandstuuve zijn we wel langs gereden, want ligt er praktisch naast. Maar jij was al gevlogen toen wij aankwamen. We moesten dus zonder jouw hulp de vouwwagen opzetten. Je wordt bedankt.
De Zandstuuve zijn we wel langs gereden, want ligt er praktisch naast. Maar jij was al gevlogen toen wij aankwamen. We moesten dus zonder jouw hulp de vouwwagen opzetten. Je wordt bedankt.
Hilgerszand?Cass Casey schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 19:13:
De vier die ik nu heb:
Ziet er ook mooi uit!
De Oude Boomgaard in Snelrewaard. Was top! WC's keurig schoon, douche wel erg basic, maar voor één nachtje had ik die toch njet nodig. Ik had m'n tentje wel zo ver mogelijk weg van andere mensen gezet en stond daardoor wat dicht bij de weg. En boeren beginnen best heel vroeg :PBertus schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 21:43:
[...]
Mooi plekkie! Waar is dit? Ik was afgelopen weekend ook op een natuur kampeerterrein (Tentenveld) alleen toen ik eenmaal stond en de mensen op nog geen 3m afstand hun tent aan het opzetten waren aan beide kanten heb ik weer ingepakt. En het zou volgens de beheerder de volgende dag nog drukker worden. Hoe ze dat voor elkaar zouden krijgen weet ik ook niet...
Zonde van het geld, dat wel.
Dat met die tenten zo dicht bij elkaar hebben we ook een keer gehad bij Fort WKU. Uiteindelijk evengoed wel lekker gekampeerd daar, maar mijn verwachtingen waren voor een natuurcamping toch anders. Het Bos Roept is ook al niet meer wat het geweest is, en Amstelkade is eigenlijk vooral nog in de winter leuk. Dus dit was echt wel een aangename verrassing.
Toch maar even gaan proefritten, je merkt het verschil wel tussen die met elastiek en de clips (mag ook wel voor dat prijsverschil). Gelukkig hadden ze nog wat showmodellen staan van de Batyline XL voor 99,-!kiefty14 schreef op zondag 3 mei 2026 @ 20:30:
[...]
Wij hebben ze met elastiek van beneden tot boven. De goedkopere hebben van beneden tot ongeveer het midden. Wij gebruiken ze alleen voor in de tuin thuis maar zitten/liggen heerlijk. Wij hebben voor aanschaf proef gezeten en dan merk je het verschil
We hebben zojuist een Falco Havik 4600 aangeschaft. Ze maken er dit seizoen nog 6 waarvan eentje dus inmiddels een eigenaar heeft. Eind mei ophalen!Bo0bz schreef op woensdag 29 april 2026 @ 10:45:
- Falco Havik 4600
We hebben de slaapcabine laten aanpassen zodat deze ritsen heeft tussen de wanden. Dan is het later mogelijk om van twee cabines een grote te maken. Bijvoorbeeld als het kleine grut straks in een eigen tentje wilt slapen.
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW
Zojuist een Exped MegaMat 10 duo gescoord wegens defect luchtbed. Erg benieuwd, nog handige tips voor gebruik?
edit; 10 boven 15 verkozen want minder pakvolume en goedkoper.
[ Voor 23% gewijzigd door rockerpoet op 08-05-2026 16:07 ]
Niet te hard oppompen, voorkomt zere schouders en heupen.. Is beetje zoeken wat werkt maar te hard is een valkuil.rockerpoet schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 16:05:
Zojuist een Exped MegaMat 10 duo gescoord wegens defect luchtbed. Erg benieuwd, nog handige tips voor gebruik?
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
Opblazen totdat je er met beide knieën op het luchtbed op kan zitten en dan net de grond niet raakt. Dat werkt hier eigenlijk best aardig. Maar de vrouw ik en zijn dan ook praktisch even zwaar.rockerpoet schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 16:05:
Als je de ruimte hebt, opgeblazen laten staan als je hem niet gebruikt. Hebben er ook 2 evenals wat andere goedkopere selfinflating matjes van Nomad enzo, en de opblaassnelheid en kwaliteit van de binnenkant blijven imho beter als ze niet permanent opgerold zijn. Heerlijke matjes overigens.rockerpoet schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 16:05:
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
wel "opgeblazen" met de ventielen open zodat het kan ademendajappie schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 15:17:
[...]
Als je de ruimte hebt, opgeblazen laten staan als je hem niet gebruikt. Hebben er ook 2 evenals wat andere goedkopere selfinflating matjes van Nomad enzo, en de opblaassnelheid en kwaliteit van de binnenkant blijven imho beter als ze niet permanent opgerold zijn. Heerlijke matjes overigens.
Hi Ha Hopjesvla
Ik heb een Fällräven Skule R/S 3 tunneltent uit 2006 die nog in goede staat is, maar een beetje onderhoud nodig heeft.
Ik heb bij de tent nog een paar kleine stukjes reserve-zeil en een tube silicone seam-sealer.
Kan ik dit zelf herstellen?
Het lijkt alsof de tent in de buurt van een vuur gestaan heeft, ik heb niet echt een andere verklaring. Dit lijkt mij moeilijk te herstellen, maar misschien ook niet echt nodig om te herstellen. Ik heb nog reserve-stukjes van dezelfde stof, maar hoe gebruik ik die? Erop lijmen aan de binnenzijde?
Ik heb bij de tent nog een paar kleine stukjes reserve-zeil en een tube silicone seam-sealer.
1: de tape die op de naden van het grondzeil zit komt los:
Kan ik dit zelf herstellen?2: in het buitenzeil zitten kleine gaatjes:
Het lijkt alsof de tent in de buurt van een vuur gestaan heeft, ik heb niet echt een andere verklaring. Dit lijkt mij moeilijk te herstellen, maar misschien ook niet echt nodig om te herstellen. Ik heb nog reserve-stukjes van dezelfde stof, maar hoe gebruik ik die? Erop lijmen aan de binnenzijde?
Mooie tent! ik heb een vergelijkbare uit dat jaar, de akka r/s 2.
Punt 1 zou ik niet weten. Maar als het niet lekt (of heel erg weinig) en als de stevigheid niet in het geding is zou ik niets aan doen denk ik. Maar wellicht dat iemand nog andere zinnige input heeft.
Punt 2 herken ik. Dit zitten bij mij ook in het dak van tent. Mijn tent heeft in ieder geval niet bij het vuur gestaan, geen idee wat het is geweest. Het doet niets af aan de stevigheid en het droog houden van de binnentent. (ik heb nog meer dan dat soort gaatjes in het doek: ik heb ooit in heel winderige omstandigheden wat grote, zware stenen op het doek bij de haringen moeten leggen, daardoor zijn vergelijkbare gaatjes ontstaan. Dat heeft verder niets afgedaan aan het droog houden van de binnentent en de stevigheid van het doek).
Er zit inderdaad voldoende reservespul bij de tent om verschillende onderdelen te herstellen. Die lijm zou ik over twijfelen als die 20 jaar oud is. Misschien dat ie ongebruikt en gesealed nog wel bruikbaar is, maar dat zou ik wel verder onderzoeken voordat je die gaat gebruiken.
Punt 1 zou ik niet weten. Maar als het niet lekt (of heel erg weinig) en als de stevigheid niet in het geding is zou ik niets aan doen denk ik. Maar wellicht dat iemand nog andere zinnige input heeft.
Punt 2 herken ik. Dit zitten bij mij ook in het dak van tent. Mijn tent heeft in ieder geval niet bij het vuur gestaan, geen idee wat het is geweest. Het doet niets af aan de stevigheid en het droog houden van de binnentent. (ik heb nog meer dan dat soort gaatjes in het doek: ik heb ooit in heel winderige omstandigheden wat grote, zware stenen op het doek bij de haringen moeten leggen, daardoor zijn vergelijkbare gaatjes ontstaan. Dat heeft verder niets afgedaan aan het droog houden van de binnentent en de stevigheid van het doek).
Er zit inderdaad voldoende reservespul bij de tent om verschillende onderdelen te herstellen. Die lijm zou ik over twijfelen als die 20 jaar oud is. Misschien dat ie ongebruikt en gesealed nog wel bruikbaar is, maar dat zou ik wel verder onderzoeken voordat je die gaat gebruiken.
[ Voor 16% gewijzigd door Adam1980 op 10-05-2026 11:49 ]
Je zou Tear Aid kunnen gebruiken, maar als je er geen last van hebt het ook kunnen laten.willem7q schreef op zondag 10 mei 2026 @ 11:03:
Ik heb een Fällräven Skule R/S 3 tunneltent uit 2006 die nog in goede staat is, maar een beetje onderhoud nodig heeft.
Ik heb bij de tent nog een paar kleine stukjes reserve-zeil en een tube silicone seam-sealer.1: de tape die op de naden van het grondzeil zit komt los:
[Afbeelding] Kan ik dit zelf herstellen?2: in het buitenzeil zitten kleine gaatjes:
[Afbeelding] Het lijkt alsof de tent in de buurt van een vuur gestaan heeft, ik heb niet echt een andere verklaring. Dit lijkt mij moeilijk te herstellen, maar misschien ook niet echt nodig om te herstellen. Ik heb nog reserve-stukjes van dezelfde stof, maar hoe gebruik ik die? Erop lijmen aan de binnenzijde?
De ripstop structuur zou het gaatje moeten beperken tot dat vierkantje.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Bedankt voor de tips allebei.
De naden in het onderzeil lijken mij wel belangrijk als de tent op vochtige ondergrond staat. Die zou ik graag herstellen. Maar het zijn echt alle naden van het volledige onderzeil die loslaten. Ik heb de indruk dat het eigenlijk de coating van het onderzeil is die gelost is.
De naden in het onderzeil lijken mij wel belangrijk als de tent op vochtige ondergrond staat. Die zou ik graag herstellen. Maar het zijn echt alle naden van het volledige onderzeil die loslaten. Ik heb de indruk dat het eigenlijk de coating van het onderzeil is die gelost is.
- Als ik het goed begrijp moet ik ofwel met seam-sealer aan de slag. Kan ik dat dan als "lijm" gebruiken om de bestaande tape terug vast te kleven, of moet ik de bestaande tape verwijderen en vervangen door seam-sealer?
- Een andere optie zou zijn om nieuwe tape aan te brengen, maar dan bij voorkeur wat breder zodat die over de bestaande tape heen gaat? Of toch beter eerst de bestaande tape verwijderen? Kan je tent-naden-tape "kant en klaar" kopen? Bij Gear-Aid zie ik alleen patches of vellen om te knippen, maar geen tape op rol. Heeft iemand een tip voor een product?
Tear Aid was inderdaad meer als tip voor gaten en lekken, niet voor hele naden.willem7q schreef op zondag 10 mei 2026 @ 14:28:
Bedankt voor de tips allebei.
De naden in het onderzeil lijken mij wel belangrijk als de tent op vochtige ondergrond staat. Die zou ik graag herstellen. Maar het zijn echt alle naden van het volledige onderzeil die loslaten. Ik heb de indruk dat het eigenlijk de coating van het onderzeil is die gelost is.De kleine gaatjes in de buitentent heb ik niet echt last van, maar die Tear Aid lijkt een eenvoudige en discrete oplossing, dus ik zal misschien toch eens een test doen.
- Als ik het goed begrijp moet ik ofwel met seam-sealer aan de slag. Kan ik dat dan als "lijm" gebruiken om de bestaande tape terug vast te kleven, of moet ik de bestaande tape verwijderen en vervangen door seam-sealer?
- Een andere optie zou zijn om nieuwe tape aan te brengen, maar dan bij voorkeur wat breder zodat die over de bestaande tape heen gaat? Of toch beter eerst de bestaande tape verwijderen? Kan je tent-naden-tape "kant en klaar" kopen? Bij Gear-Aid zie ik alleen patches of vellen om te knippen, maar geen tape op rol. Heeft iemand een tip voor een product?
Voor een naad tapen kan je vaak gewoon een rolletje afdichtband halen, vaak zelfs in verschillende kleuren te vinden.
Of je pakt een nadendichter.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je kunt ook Fjall mailen en om advies vragen, dat krijg je zeker, zo niet, dm mij even, heb nog een andere ingang daar
Bedankt. Ik heb hen zonet een mail gestuurd met dezelfe foto's in bijlage. Ik hou jullie op de hoogte van hun advies.miel schreef op maandag 11 mei 2026 @ 08:13:
Je kunt ook Fjall mailen en om advies vragen, dat krijg je zeker, zo niet, dm mij even, heb nog een andere ingang daar
Heerlijk!!
Wij hebben gisteren onze caravan ook al even uit de winterslaap gehaald en in de tuin gezet. Gewoon ff proefzitten voor het gevoel.
Donderdag komen vrienden van ons ook met de caravan naar ons toe voor een kampeernachtje, dan staan beide caravans in de tuin. En dan rijden we vrijdag naar Camping Scholtenhagen om te kijken hoe onze dochter het er vanaf brengt in het animatie team daar.
Hopelijk zijn de weergoden ons enigzins goed gezind.
48x 315WP (oost-west orientatie), 20x400WP (zuid orientatie) 9kw Pana Bi-bloc, All-electric
Heb vanochtend mijn koelkast maar wat lager gezet, die kwam onder nul uit viel mij op. Zo warm is het nog niet.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
ik zou verwachten dat een koelkast gewoon een temperatuursensor heeft en "zelfsturend" is
8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3
@bjp De meeste compressor-koelboxen wel, maar dat geldt voor de absorptie-varianten (die Gonadan ook heeft bij mijn weten) niet.
Verder kun je je inderdaad afvragen of je uberhaupt een koelbox nodig hebt met de huidige temperaturen
Verder kun je je inderdaad afvragen of je uberhaupt een koelbox nodig hebt met de huidige temperaturen
[ Voor 31% gewijzigd door JanHenk op 11-05-2026 12:13 ]
:strip_exif()/f/image/cAas7473UTkTClQt2kR7LZqX.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/deUA3dSnGDhM0IjeDQ4xEetK.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/wdHCl4VvmaO15IiTd4DOKgxN.jpg?f=fotoalbum_large)