[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 287 288 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:32
maartend schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 20:21:
[...]

Dat verstelbare poootje voor de skottel heb ik ooit nog eens verzonnen en als idee ingediend bij Cadac.
Tof! Ik kwam er perongeluk op toen ik ging googlen of iemand al wat geprint had. Bizar dat het er standaard niet op zit :)

XXXVI

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:39
ephymerous schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 20:24:
[...]

Tof! Ik kwam er perongeluk op toen ik ging googlen of iemand al wat geprint had. Bizar dat het er standaard niet op zit :)
Was ook mijn idee. Dus verzon zoiets, stuurde dat op naar Cadac, nooit iets terug gehoord en 10 jaar later brachten ze het op de markt

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
ephymerous schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 20:24:
[...]

Hoezo? Het idee van een driepoot is dat hij niet kan wiebelen, dus niets verstelbaars nodig.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• maartend
Gonadan schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 20:39:
[...]

Hoezo? Het idee van een driepoot is dat hij niet kan wiebelen, dus niets verstelbaars nodig.
klopt.Maar was ook niet tegen het wiebelen, maar voor recht te laten staan.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
ephymerous schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 20:01:
[...]

Ik heb die goedkoopste onlangs voor de skottel gekocht. Functioneert prima en inderdaad een first world problem.
Over FWP gesproken. Ik heb nu deze slang voor mijn chef:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0fXCwTFQ_uLFW8iK-IFpCGK_0dM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UcJ04kdVNSiEb0LEShGP71Is.webp?f=fotoalbum_large

Maar ik vind die vlinderklemmen van tegenwoordig vrij lomp en irritant. Dus ik ben nu serieus aan het overwegen een slang met 1/4 koppelingen te halen. Maar dat betekent dan ook een nieuwe drukregelaar en snelkoppeling. Ben ik gewoon weer een paar tientjes kwijt voor zoiets simpels. :+ :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
maartend schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 20:48:
[...]

klopt.Maar was ook niet tegen het wiebelen, maar voor recht te laten staan.
Snap ik, maar dat is met een wok feitelijk niet zo heel relevant (en een recht plekje is zo gevonden). Dus ik vind het minder 'bizar' dat het er niet standaard bij zit. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:28
Pyr0_ schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 20:12:
[...]

Ik hoop toch stiekem op wat beter weer inderdaad :+ Alleen de nachttemp kan in de bergen nog net zo koud worden als toen (rond de 6c), maar goed, ik overleef het wel. Ik wou alleen ff weten of dit normaal was. ;) ..
Voordeel van de bergen is dat de lucht/ondergrond vaak wat droger is, dus minder condens.

[ Voor 12% gewijzigd door LordSinclair op 19-05-2026 21:15 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• maartend
Gonadan schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 20:52:
[...]

Snap ik, maar dat is met een wok feitelijk niet zo heel relevant (en een recht plekje is zo gevonden). Dus ik vind het minder 'bizar' dat het er niet standaard bij zit. :)
Maar wel met de paella pan. En dat is de pan die ik altijd gebruik (en naast mij vele anderen) dus daarom had ik zoiets bedacht.
En ik kom op genoeg plekken waar recht" niet zo heel recht is. En een paella pan vraag recht

[ Voor 10% gewijzigd door maartend op 19-05-2026 21:18 ]

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
maartend schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 21:17:
[...]

Maar wel met de paella pan. En dat is de pan die ik altijd gebruik (en naast mij vele anderen) dus daarom had ik zoiets bedacht.
En ik kom op genoeg plekken waar recht" niet zo heel recht is. En een paella pan vraag recht
Met een pan snap ik het meer inderdaad, maar er werd gesproken over de skottel dus die had ik ook in mijn hoofd. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• kwet
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:20
Ik geloof dat ik deze heb https://www.baxrecreatieshop.nl/bo-camp-haring-stormband-zak.html

Ik vind het ideaal. Kan je makkelijk ergens tussen proppen en gaat geen haring doorheen.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:04
Ik heb verschillende haringen gewoon in (kunst)stof zakken zitten, die zitten weer in Welkoop emmer in de dissel. Emmer is altijd wel handig om mee te hebben en goede opslag hiervoor.
Daarnaast ook nog een koffertje met schroef haringen, koffer kwam met de haringen.

Dit zijn echt dingen waar ik niet speciaal iets voor ga kopen.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:32
Gonadan schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 21:26:
[...]

Met een pan snap ik het meer inderdaad, maar er werd gesproken over de skottel dus die had ik ook in mijn hoofd. :P
Wij gebruiken ‘m vooral met een gietijzeren plaat erop :)

XXXVI

Pagina: 1 ... 287 288 Laatste