Meekoh schreef op donderdag 19 april 2018 @ 19:35:
[...]
Service en geen gezeik over kleine dingen. Bij Athlon werd moeilijk gedaan over bandenwissel vlak voor einde contract. Bovendien hebben we Athlon medewerkers al een paar keer betrapt op het maken van onnodige ritjes met je auto wanneer hij voor onderhoud naar hun "eigen" garage is. Had eens bij Alphabet een lekke band in een Toyota Auris (hatchback) zonder reserve band, kreeg gelijk een Opel Insignia met nagenoeg 0km op de teller mee als vervangend vervoer in plaats van een peugeot 102/c1/aygo.
Idem bij de andere maatschappijen (hier kunnen we kiezen uit 3 verschillende), er is altijd wel een collega waarbij er gezeik en een hoop gedoe is over iets kleins en onbenulligs (moeilijk doen bij vervangend vervoer, bij schade, bij inleveren etc.). Bij Alphabet doen ze er gewoon niet zo moeilijk over (service heet dat, klant is koning), dat is wat mij betreft ook wel wat waard. Geen 100 euro per maand, maar voor 30...lig ik niet wakker van.
edit: Nee ik werk niet bij Alphabet.
Dit is meer iets voor
Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4, dus ik quote je bericht hier even (crosspost uit Keuze leaseauto topic) maar ik heb tot nu toe alleen een leaseauto bij Alphabet gehad en daar ook gezeik gehad. Drie maanden voor einddatum contract klapte opeens de linkerbuitenspiegel niet meer in, motortje maakte een hoop lawaai als hij het probeerde en deed verder niets.
Auto moest voor onderhoud, dus ook gelijk gevraagd of ze dat wilden fixen, bij de Volvo dealer. Einde van de dag haal ik de auto weer op, geen onderhoud gedaan en spiegel niet gerepareerd. Mocht beide niet meer van Alphabet, zou te dicht bij de einddatum van contract zitten.
Nu heb ik specifiek gekozen voor een auto/pakket waar ook elektrische inklapbare spiegels op zitten. Ik parkeer regelmatig in een redelijk smalle straat en dan is het prettig dat ze gewoon automatisch in klappen, hoef ik er zelf niet om te denken. Maar nu dat kapot was, kon de linker spiegel geheel niet meer in klappen.
Ik bellen met Alphabet en vraag waarom ze mij drie maanden met een auto willen laten rijden die niet voldoet aan het contract van de leaseauto (elektrisch inklapbare spiegels stond specifiek vernoemd in de opties bij beschrijving auto). Of ik dan ook korting kon krijgen op de leaseprijs de laatste drie maanden, maar nee dat was niet mogelijk. Dan wilde ik dat zij op papier zouden aangeven verantwoordelijk te zijn voor eventuele schade als iemand tegen de spiegel op rijdt omdat hij niet ingeklapt kon worden, om te voorkomen dat ze dat bij mij neer zouden leggen. Maar nee, dat kon ook niet. Uiteindelijk kon met 'een hele bijzondere uitzondering' toch de spiegel vervangen worden. Ik zou de eerste zijn die iets dergelijks heeft werd mij verteld (gebrek aan de auto 3 maanden voor einddatum contract). Kan ik mij niet voorstellen, maar kan ik natuurlijk ook niet bewijzen. Ik denk eerder dat ik wellicht de eerste ben die er echt over klaagt bij ze.
Een paar dagen later kon ik alsnog naar de Volvo dealer om de motor van de spiegel te laten vervangen, én werd er ook nog onderhoud uitgevoerd. Alsof ze het nu opeens wel nodig vonden..
Als ik weer een nieuwe leaseauto neem (nu eigen auto) en ik heb keuze uit verschillende leasemaatschappijen, dan staat Alphabet bij mij zeker niet bovenaan