Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 58 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
jongetje schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 17:37:
[...]

De BPM was 3 januari het zelfde als het de komende maanden is dus dat lijkt me geen argument.
Wat betreft de banden zou ik dat wel aankaarten als je dat specifiek hebt besteld. Lijkt me geen issue om die te wisselen als ze nog nieuw zijn.
Geen issue ? Een bredere band is een andere velg. Ze zullen dus sowieso velgen en banden moeten wisselen. Ik heb eerder het vermoeden dat het gewoon verkeerd geconfigureerd is en de auto alleen met de 'smalle' velgen + banden leverbaar is en de andere 18" gewoon niet past.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

Ik wil erover ophouden. Het laatste wat ik erover zeg is dat iedereen zijn snor drukt ( LM wijst naar dealer, dealer naar fabrikant, fabrikant naar een werknemer die een fout heeft gemaakt) en ondertussen hoort de consument niets en dat terwijl er mogelijkheden zijn voor alle partijen om dit beter op te lossen.

In ieder geval bedankt voor het luisterend oor en input!

Edit @Korvaag
Niet altijd, zie deze link. Het overwegen van de annulering heeft overigens niets met de velgen te maken en alles met de late levering.

[ Voor 25% gewijzigd door woutur op 02-03-2018 09:38 . Reden: Reactie op velg. ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
woutur schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:32:
Edit @Korvaag
Niet altijd, zie deze link. Het overwegen van de annulering heeft overigens niets met de velgen te maken en alles met de late levering.
Klopt, het hoeft zeker niet perse... wel enorm balen dat het zo loopt zeg.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:52
amahusu schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 08:45:
[...]

Het leasebudget is expliciet genoemd in de ondertekende arbeidsovereenkomst, daarnaast staat in het leaseregelement dat de werkgever vrij is een om pool auto ter beschikking te stellen ipv de werknemer zelf een auto te laten kiezen.

Gezien ze mij expliciet de mogelijkheid hebben gegeven om een auto te kiezen lijkt het me niet dat ze na ondertekening van het contract kunnen zeggen dat zij er 1 toewijzen. Want dat zou betekenen dat het leasebudget een wassen neus is geweest.

Ik ga denk ik wel even een mail sturen dat ik rustig afwacht, maar dat ik wel verwacht dat er een passende auto conform het leasebudget en de leasevoorwaarden wordt voorgesteld indien mijn voorkeursauto niet wordt toegekend.
Het is inmiddels 1 maart geweest, hoe is het afgelopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Mx. Alba schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 18:12:
[...]

Met levering aan de berijder op 3 januari kan de auto al eind december op kenteken gezet worden waardoor nog de oude BPM en bijtelling gelden.
Eind december zet een LM echt geen auto meer op naam hoor, dat scheelt ze gewoon geld aangezien de auto dan een jaar ouder is. Soms maken ze een uitzondering met bijv. bijtellingsregels.

Het op kenteken zetten gebeurt 99% van de tijd in de ochtend als de auto wordt afgeleverd.

[ Voor 10% gewijzigd door GrooV op 02-03-2018 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
GrooV schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 13:11:
[...]

Eind december zet een LM echt geen auto meer op naam hoor, dat scheelt ze gewoon geld aangezien de auto dan een jaar ouder is. Soms maken ze een uitzondering met bijv. bijtellingsregels.

Het op kenteken zetten gebeurt 99% van de tijd in de ochtend als de auto wordt afgeleverd.
Klopt maar dit was dus zo'n uitzondering ivm bijtellingsregels. Dan willen leasemaatschappijen zelfs alvast auto's in december op kenteken zetten die pas maanden later uit voorraad geleverd gaan worden terwijl ze dan dus al maanden op kenteken staan.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Mx. Alba schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 13:19:
[...]

Klopt maar dit was dus zo'n uitzondering ivm bijtellingsregels. Dan willen leasemaatschappijen zelfs alvast auto's in december op kenteken zetten die pas maanden later uit voorraad geleverd gaan worden terwijl ze dan dus al maanden op kenteken staan.
BPM is niet het zelfde als bijtelling natuurlijk :) Verder laten ze de auto niet een paar dagen op kenteken staan, hij komt op kenteken zodra deze wordt afgeleverd. Anders mis je aan het eind een paar dagen contract of moet de LM meer kosten maken.

Maar in bijna alle contracten die ik heb gezien staat er in dat een wijziging in belasting wordt doorberekend. Dus je hebt sowieso geen poot om op te staan.

Vergeet niet dat LM's gewoon kredietverstrekkers zijn he, ze willen alleen maar winst maken

[ Voor 5% gewijzigd door GrooV op 02-03-2018 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
GrooV schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 13:31:
[...]

BPM is niet het zelfde als bijtelling natuurlijk :) Verder laten ze de auto niet een paar dagen op kenteken staan, hij komt op kenteken zodra deze wordt afgeleverd. Anders mis je aan het eind een paar dagen contract of moet de LM meer kosten maken.

Maar in bijna alle contracten die ik heb gezien staat er in dat een wijziging in belasting wordt doorberekend. Dus je hebt sowieso geen poot om op te staan.

Vergeet niet dat LM's gewoon kredietverstrekkers zijn he, ze willen alleen maar winst maken
Mijn vorige leaseauto is ook een week voor levering al op kenteken gezet, terwijl hij nog in de fabriek stond, vanwege de bijtelling. Dat was geen enkel probleem...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:07
Hoe zit het eigenlijk met de berekening van netto bijtelling?
De netto per maand reken ik op basis van fiscale waarde x bijtellingspercentage /12 x belastingstarief.
Maar als ik het vergelijkt met RAET bijv, dan is het anders (hoger)?

Bijvoorbeeld auto van 45k.
45000 x 22% / 12 x 40.85% = 337 eur. Op raet is het 404eur. ?

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
gergs schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:49:
Hoe zit het eigenlijk met de berekening van netto bijtelling?
De netto per maand reken ik op basis van fiscale waarde x bijtellingspercentage /12 x belastingstarief.
Maar als ik het vergelijkt met RAET bijv, dan is het anders (hoger)?

Bijvoorbeeld, salaris 55k, auto van 45k.
45000 x 22% / 12 x 40.85% = 337 eur. Op raet is het 404eur. ?
Die 45000 x 22% wordt bij je bruto jaarinkomen opgeteld en daarover betaal je belasting. Maar daarover ontvang je misschien ook toeslagen waarbij dat dus ook meegerekend wordt. Misschien dat RAET daarom een veiligheidsmarge aanhoudt?

Maar op zich klopt je berekening dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:29
Mx. Alba schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:27:
[...]

Die 45000 x 22% wordt bij je bruto jaarinkomen opgeteld en daarover betaal je belasting. Maar daarover ontvang je misschien ook toeslagen waarbij dat dus ook meegerekend wordt. Misschien dat RAET daarom een veiligheidsmarge aanhoudt?

Maar op zich klopt je berekening dus.
Dat denk ik ook. De algemene heffingskorting en arbeidskorting wordt ook afgebouwd naarmate je bruto inkomen hoger ligt. Waarschijnlijk corrigeert raet daarvoor.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Klopt, zie ook https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html
Daar heb je de keus met of zonder de gevolgen van heffingskortingen te rekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Mx. Alba schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 13:42:
[...]

Mijn vorige leaseauto is ook een week voor levering al op kenteken gezet, terwijl hij nog in de fabriek stond, vanwege de bijtelling. Dat was geen enkel probleem...
Je hebt op kenteken zetten (lees, chassisnummer aan kenteken koppelen) en je hebt op naam zetten.

Mijn Mégane IV Estate GT is ook voordat deze bij de dealer was al gekoppeld aan een kenteken om zo de BPM richtlijnen van 2017 mee te pakken ipv 2018. Kenteken RN-***, wat wel jammer is want ik kreeg de auto pas begin februari. Ogenschijnlijk dus een 'oud' kenteken.

Was overigens in opdracht van de leasemaatschappij. Zodra een auto binnen Europese landsgrenzen is, mag het chassisnummer worden gekoppeld aan een kenteken.

De auto werd op 2 februari echter pas op naam gezet en dus niet in 2017 al. Contracttechnisch dus 2 februari pas. En dat zie je ook op bijvoorbeeld RDW.nl. Eerste toelating, te naamstelling, etc. allemaal 2-2-2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:07
@VidaR-9 @JvdW @Mx. Alba doet RAET dit dan op basis van bepaalde tabel waar ik dan kan zien hoe de afbouw van de korting is? Wordt het later dan gecorrigeerd met de belastingsaangifte? Of is het gewoon zo?

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zie algemene heffingskorting en arbeidskorting. Bij mij wordt hier maandelijks al rekening mee gehouden. Er vindt dus geen correctie plaats bij de aangifte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
gergs schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 18:07:
@VidaR-9 @JvdW @Mx. Alba doet RAET dit dan op basis van bepaalde tabel waar ik dan kan zien hoe de afbouw van de korting is? Wordt het later dan gecorrigeerd met de belastingsaangifte? Of is het gewoon zo?
Je kan de tabel vinden op de website van de belastingdienst. Zoek op tabel byzonder tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

GrooV schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 13:10:
[...]

Het is inmiddels 1 maart geweest, hoe is het afgelopen? :)
Ik heb het een tijdje laten rusten omdat ik geen heibel wilde veroorzaken nog voor mn eerste werkdag, maar heb vorige week pas bericht terug gekregen van ze.

In het kort: Ze gaan een offerte aanvragen voor een Talisman Estate, tot daar een beslissing over is gemaakt krijg ik een Kia Cee'd als voorloopauto. Dus dat zal denk ik wel minimaal een maand gaan duren.

Blijkbaar is hun huisdealer een Kia dealer, dus ik mag ook een Kia uitkiezen binnen het leasebudget, dan zou ik binnen een maand een auto de gekozen auto kunnen krijgen.

Dus ik wacht nog ff rustig af, maar vind het nog steeds niet netjes hoe ze het hele mobiliteitsverhaal hebben gecommuniceerd. Ben op 1 maart begonnen en het is wel echt een supergaaf bedrijf met toffe collega's, dus wat dat betreft verder helemaal niks te klagen. En zo'n Kia Cee'd GT-line is nog niet eens zo slecht :P

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is iemand bekend met een vergelijk tussen het leasetarief wat buitenlandse collega's krijgen tov de Nederlandse?

Bijvoorbeeld collega in DL krijgt €500,- en kan daarvan een C klasse rijden.
Wat voor een leasetarief zou dat in Nederland zijn?
Simpelweg die C klasse benchmarken?
Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 10:07
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2018 @ 18:01:
Is iemand bekend met een vergelijk tussen het leasetarief wat buitenlandse collega's krijgen tov de Nederlandse?

Bijvoorbeeld collega in DL krijgt €500,- en kan daarvan een C klasse rijden.
Wat voor een leasetarief zou dat in Nederland zijn?
Simpelweg die C klasse benchmarken?
Iemand hier ervaring mee?
Bij een kennis was ook zoiets gaande, hij had ook de keuze (niet Duitsland, maar België) om op het Belgische loon te gaan. Hierdoor kon ook hij een C klasse leasen, in NL werd het een Frans ding (Clio station volgens mij). Wel heeft hij voor het Nederlandse loon gekozen icm met zijn eigen privé auto (Audi A5) wegens een aantal bijkomende nadelen bij het buitenlandse loon. Hij heeft dus gewoon nee gezegd tegen een leasebak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LopendeVogel schreef op woensdag 18 april 2018 @ 18:11:
[...]

Bij een kennis was ook zoiets gaande, hij had ook de keuze (niet Duitsland, maar België) om op het Belgische loon te gaan. Hierdoor kon ook hij een C klasse leasen, in NL werd het een Frans ding (Clio station volgens mij). Wel heeft hij voor het Nederlandse loon gekozen icm met zijn eigen privé auto (Audi A5) wegens een aantal bijkomende nadelen bij het buitenlandse loon. Hij heeft dus gewoon nee gezegd tegen een leasebak :P
Ik heb de keuze niet ;). Maar is ook niet helemaal wat ik bedoel.

Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest in mijn vraagstelling.
Als een Duitse collega €500,- als budget krijgt, en het bedrijf wilt 1 lijn hanteren qua voorwaarden/mogelijkheden.
Wel budget dient de Nederlandse collega dan te krijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2018 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 10:07
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2018 @ 18:14:
[...]

Als een Duitse collega €500,- als budget krijgt, en het bedrijf wilt 1 lijn hanteren qua voorwaarden/mogelijkheden.
Nou in mijn reactie komt het verschil naar boven: België C-klasse = Nederland Renaultje, maar goed ook hier heb je niks aan want Duitsland is weer anders in vergelijking met België :D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 21:50
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2018 @ 18:14:
[...]

Aangezien de belasting anders geregeld is zou je kunnen besluiten om een offerte in Duitsland op te vragen en als die binnen het budget valt dan zou je die auto in nederland mogen bestellen (ongeacht die kosten). Dan behandel je elkaar in mijn ogen gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LopendeVogel schreef op woensdag 18 april 2018 @ 18:17:
[...]

Nou in mijn reactie komt het verschil naar boven: België C-klasse = Nederland Renaultje, maar goed ook hier heb je niks aan want Duitsland is weer anders in vergelijking met België :D:D
Maar dat is het punt niet. Want ze willen gelijke auto's aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op woensdag 18 april 2018 @ 18:43:
[...]

Aangezien de belasting anders geregeld is zou je kunnen besluiten om een offerte in Duitsland op te vragen en als die binnen het budget valt dan zou je die auto in nederland mogen bestellen (ongeacht die kosten). Dan behandel je elkaar in mijn ogen gelijk.
Goede.
Zo hebben ze het qua vergelijk ook gedaan denk ik.
Ik vroeg me alleen af om hoeveel procent verschil je het dan hebt. Gewoon om zelf te 'controleren'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:54
Meekoh schreef op donderdag 19 april 2018 @ 19:35:
[...]

Service en geen gezeik over kleine dingen. Bij Athlon werd moeilijk gedaan over bandenwissel vlak voor einde contract. Bovendien hebben we Athlon medewerkers al een paar keer betrapt op het maken van onnodige ritjes met je auto wanneer hij voor onderhoud naar hun "eigen" garage is. Had eens bij Alphabet een lekke band in een Toyota Auris (hatchback) zonder reserve band, kreeg gelijk een Opel Insignia met nagenoeg 0km op de teller mee als vervangend vervoer in plaats van een peugeot 102/c1/aygo.
Idem bij de andere maatschappijen (hier kunnen we kiezen uit 3 verschillende), er is altijd wel een collega waarbij er gezeik en een hoop gedoe is over iets kleins en onbenulligs (moeilijk doen bij vervangend vervoer, bij schade, bij inleveren etc.). Bij Alphabet doen ze er gewoon niet zo moeilijk over (service heet dat, klant is koning), dat is wat mij betreft ook wel wat waard. Geen 100 euro per maand, maar voor 30...lig ik niet wakker van.

edit: Nee ik werk niet bij Alphabet.
Dit is meer iets voor Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4, dus ik quote je bericht hier even (crosspost uit Keuze leaseauto topic) maar ik heb tot nu toe alleen een leaseauto bij Alphabet gehad en daar ook gezeik gehad. Drie maanden voor einddatum contract klapte opeens de linkerbuitenspiegel niet meer in, motortje maakte een hoop lawaai als hij het probeerde en deed verder niets.
Auto moest voor onderhoud, dus ook gelijk gevraagd of ze dat wilden fixen, bij de Volvo dealer. Einde van de dag haal ik de auto weer op, geen onderhoud gedaan en spiegel niet gerepareerd. Mocht beide niet meer van Alphabet, zou te dicht bij de einddatum van contract zitten.
Nu heb ik specifiek gekozen voor een auto/pakket waar ook elektrische inklapbare spiegels op zitten. Ik parkeer regelmatig in een redelijk smalle straat en dan is het prettig dat ze gewoon automatisch in klappen, hoef ik er zelf niet om te denken. Maar nu dat kapot was, kon de linker spiegel geheel niet meer in klappen.

Ik bellen met Alphabet en vraag waarom ze mij drie maanden met een auto willen laten rijden die niet voldoet aan het contract van de leaseauto (elektrisch inklapbare spiegels stond specifiek vernoemd in de opties bij beschrijving auto). Of ik dan ook korting kon krijgen op de leaseprijs de laatste drie maanden, maar nee dat was niet mogelijk. Dan wilde ik dat zij op papier zouden aangeven verantwoordelijk te zijn voor eventuele schade als iemand tegen de spiegel op rijdt omdat hij niet ingeklapt kon worden, om te voorkomen dat ze dat bij mij neer zouden leggen. Maar nee, dat kon ook niet. Uiteindelijk kon met 'een hele bijzondere uitzondering' toch de spiegel vervangen worden. Ik zou de eerste zijn die iets dergelijks heeft werd mij verteld (gebrek aan de auto 3 maanden voor einddatum contract). Kan ik mij niet voorstellen, maar kan ik natuurlijk ook niet bewijzen. Ik denk eerder dat ik wellicht de eerste ben die er echt over klaagt bij ze.

Een paar dagen later kon ik alsnog naar de Volvo dealer om de motor van de spiegel te laten vervangen, én werd er ook nog onderhoud uitgevoerd. Alsof ze het nu opeens wel nodig vonden..
Als ik weer een nieuwe leaseauto neem (nu eigen auto) en ik heb keuze uit verschillende leasemaatschappijen, dan staat Alphabet bij mij zeker niet bovenaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dear all,

Ik heb een lease auto besteld. Vw polo. En heeft productieproblemen. Hij wordt 4 maanden later geleverd boven op de standaardlevertijd. Ik wacht dus 7 maanden erop. Ons bedrijfsleaseafdeling doet er niks aan, alphabet niet en de dealer niet. Alle 3 partijen zeggen dat ik pech heb en dat het onmacht is.
Ook komen ze nergens in tegemoet(niet contract duur willen aanpassen, vroegtijdig inlever verzekering meegeven, kosten voor duurdere vervoer niet willen betalen)
Heb ik echt dikke pech ?
Alphabet zegt dat de dealer het juridisch goed in elkaar heeft getimmerd door alleen een verwachte levertijd datum af te spreken.
Iemand ervaring mee met langer dan een half jaar wachten op een bestelde auto ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Verwijderd schreef op zondag 22 april 2018 @ 20:32:
Dear all,

Ik heb een lease auto besteld. Vw polo. En heeft productieproblemen. Hij wordt 4 maanden later geleverd boven op de standaardlevertijd. Ik wacht dus 7 maanden erop. Ons bedrijfsleaseafdeling doet er niks aan, alphabet niet en de dealer niet. Alle 3 partijen zeggen dat ik pech heb en dat het onmacht is.
Ook komen ze nergens in tegemoet(niet contract duur willen aanpassen, vroegtijdig inlever verzekering meegeven, kosten voor duurdere vervoer niet willen betalen)
Heb ik echt dikke pech ?
Alphabet zegt dat de dealer het juridisch goed in elkaar heeft getimmerd door alleen een verwachte levertijd datum af te spreken.
Hoogstwaarschijnlijk hebben ze gelijk en kan je hier weinig aan doen, tenzij de auto niet meer geleverd wordt als waar hij voor geoffreerd en besteld is.

Dit was bij mij aan de hand met een VW Tiguan Allspace 1.4 TSI, deze heeft sinds enkele weken een bestelstop omdat de 1.4 TSI wordt vervangen door een 1.5 TSI, maar wordt pas 2019 op z'n vroegst uitgeleverd. Ik had een order voor een 1.4 TSI en had door deze super lange levertijd geen zin om hierop te wachten, heb toen aangegeven dat ze best die 1.4 TSI volgens afspraak mogen leveren maar dat dat toch een kansloze exercitie is, de leasemij bond toen gelukkig wel in, en sta op het punt een andere auto (ander merk) te bestellen.

Zo ver ik weet geldt dit niet voor de VW Polo, dus vandaar dat ik vermoed dat je hoogstwaarschijnlijk gewoon op de bestelling zou moeten wachten tenzij je iets anders overeengekomen bent.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Een half jaar maar? Ik heb wel eens 10 maanden op een Golf moeten wachten en 11 op een Octavia. Niets aan te doen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
kosten voor duurdere vervoer niet willen betalen
Wat bedoel je met kosten voor duurder vervoer? Waar rijdt je nu in dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Laatst online: 00:20
@Tankiej Een maand voordat mijn auto afliep, ging de turbo stuk bij 190k. Wilde ze ook niet meer repareren. Heb diezelfde dag een vervangende auto gekregen tot einde looptijd. Natuurlijk gaat er regelmatig iets stuk in de laatste maanden, niet repareren is blijkbaar lucratief door beperkte impact op de verkoop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tankiej
BiLLY_daKid schreef op maandag 23 april 2018 @ 08:49:
@Tankiej Een maand voordat mijn auto afliep, ging de turbo stuk bij 190k. Wilde ze ook niet meer repareren. Heb diezelfde dag een vervangende auto gekregen tot einde looptijd. Natuurlijk gaat er regelmatig iets stuk in de laatste maanden, niet repareren is blijkbaar lucratief door beperkte impact op de verkoop.
Dat zal zeker zo zijn, maar dat betekent niet dat je als berijder van die auto zomaar akkoord moet gaan met het antwoord van de leasemaatschappij. Dingen aan auto's kunnen kapot gaan, dat is het risico van de leasemaatschappij.

Het is natuurlijk wel zo dat in de meeste gevallen je als werknemer een contract hebt met je werkgever om de auto te kunnen rijden, en je werkgever weer met de leasemaatschappij. Dus als het er echt op aan komt, moet je eigenlijk bij je werkgever zijn.. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Tankiej op 23-04-2018 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bethesda
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17-08-2024
Dag allemaal,

Mijn vraag betreft het volgende.

Ik rijd sinds januari van dit jaar in een Toyota Auris,
bruto bijtelling = 523,70
eigen bijdrage = 55,01

Nu is het zo dat ik maandelijks de bijtelling (min bruto eigen bijdrage) plus netto eigen bijdrage betaal. Op mijn strook staat 'eigen bijdrage gebruik auto'. Enfin, er is een mogelijkheid dat ik over een jaar ga emigreren (niet via mijn werkgever). Ik ging er eigenlijk vanuit dat ik die eigen bijdrage dan netto moest afbetalen voor de resterende looptijd. Leaseautoregeling zegt namelijk het volgende:
Bij uitdiensttreding op eigen verzoek van de Medewerker dient de Medewerker de (in bestelling staande) leaseauto mee te nemen naar de nieuwe werkgever. Indien dit niet tot de mogelijkheden behoort, dient de Medewerker de eigen bijdrage die verband houdt met overschrijding van leasebudget voor de op dat moment geldende resterende looptijd van het leasecontract ineens te betalen aan Werkgever. Daarbij wordt uitgegaan van de eigen bijdrage zoals die op moment van uitdiensttreding van toepassing is op de medewerker. Onder resterende looptijd wordt in dit kader verstaan: het aantal maanden tussen datum uitdiensttreding en de verwachte einde contractdatum
Nu zegt HR-kiosk het volgende (bron: https://www.hr-kiosk.nl/h...ntbinding-leasecontract):
Plan de ontbinding van het leasecontract zorgvuldig. Een aan het begin van het jaar vertrekkende werknemer is erbij gebaat als het leasecontract het voorafgaande jaar al ontbonden wordt, bijvoorbeeld op 31 december. Zodoende kan de afkoopsom wel volledig of grotendeels verrekend worden met de bijtelling.
Het leasecontract loopt voor 72 maanden of tot 180.000km.
Stel dat ik per 31 dec zou opzeggen betekent dit dan:
Bijtelling betaald over 2018 = 6284,40
Resterende eigen bijdrage = 3300,60

Dus volledig aftrekbaar? Of interpreteer ik dit nu verkeerd? En moet je dit doorgaans aftrekken bij de daaropvolgende inkomstenbelasting of wordt dit direct verrekend op de eindafrekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met het volgende:
Zit momenteel gedetacheerd, maar per 1-7 een contract voor onbepaalde tijd bij de huidige opdrachtgever.
Ik mag per 1-7 een auto uitzoeken. Eerder bestellen blijkt (toch) niet te mogen.

Nu wil ik gebruik maken van een speciale Athlon actie die geldig is zolang de voorraad strekt. Die zal 1-7 heus op zijn, waardoor ik en boven mijn budget ga uitkomen en meer bijtelling betaal omdat de auto duurder gaat worden.

Iemand enige idee hoe ik toch nog gebruik zou kunnen maken van de actie, en toch alvast zou kunnen/mogen bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2018 @ 18:26:
Iemand enige idee hoe ik toch nog gebruik zou kunnen maken van de actie, en toch alvast zou kunnen/mogen bestellen?
Niet, er mag immer pas per 01-07 besteld worden. Dus als die actie dan afgelopen is houdt het gewoon op.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 01:02

BombaAriba

Ondertitel

Ik zit met het volgende:
Zit momenteel gedetacheerd, maar per 1-7 een contract voor onbepaalde tijd bij de huidige opdrachtgever.
Ik mag per 1-7 een auto uitzoeken. Eerder bestellen blijkt (toch) niet te mogen.

Nu wil ik gebruik maken van een speciale Athlon actie die geldig is zolang de voorraad strekt. Die zal 1-7 heus op zijn, waardoor ik en boven mijn budget ga uitkomen en meer bijtelling betaal omdat de auto duurder gaat worden.

De enige die je dit kan gunnen is je werkgever. Dus daar zal je mee in gesprek moeten gaan.

Weet iemand of er eigenlijk een maximum zit aan een afkoopsom voor een zakelijke leaseauto? Of kan werkgever je vrolijk 3 jaar gehele leasebedrag in 1x laten betalen zonder max? Is hier nog wetgeving over?

[ Voor 13% gewijzigd door BombaAriba op 23-04-2018 19:01 ]

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Question Mark schreef op maandag 23 april 2018 @ 18:32:
[...]

Niet, er mag immer pas per 01-07 besteld worden. Dus als die actie dan afgelopen is houdt het gewoon op.
Snap ik ;).
Maar misschien dat iemand in een soortgelijke situatie heeft gezeten en het op een bepaalde manier heeft kunnen regelen. Bijvoorbeeld met een soort van overeenkomst dat indien ik zelf besluit het bedrijf te verlaten voor 1-7 ik opdraai voor alle kosten aangaande de auto o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:31

Freakie1NL

Grote Baas

Bethesda schreef op maandag 23 april 2018 @ 15:34:
Dag allemaal,

Mijn vraag betreft het volgende.

Ik rijd sinds januari van dit jaar in een Toyota Auris,
bruto bijtelling = 523,70
eigen bijdrage = 55,01

Nu is het zo dat ik maandelijks de bijtelling (min bruto eigen bijdrage) plus netto eigen bijdrage betaal. Op mijn strook staat 'eigen bijdrage gebruik auto'. Enfin, er is een mogelijkheid dat ik over een jaar ga emigreren (niet via mijn werkgever). Ik ging er eigenlijk vanuit dat ik die eigen bijdrage dan netto moest afbetalen voor de resterende looptijd. Leaseautoregeling zegt namelijk het volgende:

[...]

Nu zegt HR-kiosk het volgende (bron: https://www.hr-kiosk.nl/h...ntbinding-leasecontract):

[...]

Het leasecontract loopt voor 72 maanden of tot 180.000km.
Stel dat ik per 31 dec zou opzeggen betekent dit dan:
Bijtelling betaald over 2018 = 6284,40
Resterende eigen bijdrage = 3300,60

Dus volledig aftrekbaar? Of interpreteer ik dit nu verkeerd? En moet je dit doorgaans aftrekken bij de daaropvolgende inkomstenbelasting of wordt dit direct verrekend op de eindafrekening?
Het staat niet geheel duidelijk op de site die je linkt maar sinds het VZR arrest is duidelijk dat a) de afkoopsom exclusief BTW dient te zijn, b) de afkoopboete die de werkgever oplegt niet hoger mag zijn dan de daadwerkelijke kosten die hij maakt in het kader van het ontbinden van het leasecontract.

Voorts mag jij inderdaad de resterende eigen bijdrage fiscaal aftrekken vermits jij hier eerder fiscaal nadeel van hebt geleden. Ergo als jij nog 6K aan bijtelling betaald mag die 3K in mindering worden gebracht.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvl-2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-06 15:10
BombaAriba schreef op maandag 23 april 2018 @ 18:59:
[...]

Weet iemand of er eigenlijk een maximum zit aan een afkoopsom voor een zakelijke leaseauto? Of kan werkgever je vrolijk 3 jaar gehele leasebedrag in 1x laten betalen zonder max? Is hier nog wetgeving over?
Er zit geen max aan. Bij mijn (oud) werkgever moest je alle resterende maanden zelf afkopen als je nieuwe werkgever de auto niet overnam. Is wel eens voorgekomen dat iemand 48-49mnd heeft moeten aftikken (€30k+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2018 @ 19:22:
[...]

Snap ik ;).
Maar misschien dat iemand in een soortgelijke situatie heeft gezeten en het op een bepaalde manier heeft kunnen regelen. Bijvoorbeeld met een soort van overeenkomst dat indien ik zelf besluit het bedrijf te verlaten voor 1-7 ik opdraai voor alle kosten aangaande de auto o.i.d.
Ik had in mijn proeftijd (van 2 maanden) ook een aanbieding gezien (korting op panormadak en automaat voor half geld, scheelde ruim 1500euro in de aanschafwaarde). Toen heeft mijn werkgever deze auto wat (een aantal weken) eerder besteld. We hadden natuurlijk naar elkaar uitgesproken dat ik graag in dienst wilde blijven (zou ik gek zijn om die auto te bestellen en een paar weken later weg te gaan, voordat die auto er uberhaupt is).

Hangt dus van je werkgever af, ik werk bij een klein bedrijf (<10 mensen) en dat scheelt ook wel denk ik. ga hte gesprek eens aan, waarom je niet eerder een vast contract kunt krijgen? Klinkt als een jaarcontract waarbij je oas per 1 juli een vast contract krijgt.

Die bijtelling is over de cataloguswaarde, lijkt me dat dit een actie model is vanuit het automerk. Een leasemaatschappij heeft geen invloed op de catalogusprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:52:
[...]

Ik had in mijn proeftijd (van 2 maanden) ook een aanbieding gezien (korting op panormadak en automaat voor half geld, scheelde ruim 1500euro in de aanschafwaarde). Toen heeft mijn werkgever deze auto wat (een aantal weken) eerder besteld. We hadden natuurlijk naar elkaar uitgesproken dat ik graag in dienst wilde blijven (zou ik gek zijn om die auto te bestellen en een paar weken later weg te gaan, voordat die auto er uberhaupt is).

Hangt dus van je werkgever af, ik werk bij een klein bedrijf (<10 mensen) en dat scheelt ook wel denk ik. ga hte gesprek eens aan, waarom je niet eerder een vast contract kunt krijgen? Klinkt als een jaarcontract waarbij je oas per 1 juli een vast contract krijgt.

Die bijtelling is over de cataloguswaarde, lijkt me dat dit een actie model is vanuit het automerk. Een leasemaatschappij heeft geen invloed op de catalogusprijs.
1-7 gaat contract voor onbepaalde tijd in.
Ik zit momenteel via detachering contractueel tot 30-6.
Contract etc. is al allemaal getekend en goedgekeurd, dus zij kunnen 'niet meer van mij af'. Geen sprake van een proeftijd o.i.d.

Nadee is dat de wagenparkbeheerder in Azië zit momenteel. Contact verloopt dus via mail en is wat moeizaam ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op maandag 23 april 2018 @ 07:04:
[...]

Wat bedoel je met kosten voor duurder vervoer? Waar rijdt je nu in dan?
Een duurdere voorloopauto. Moet meer betalen. Een goedkopere voorloopauto is slechter in prijs/kwaliteit verhouding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
dvl-2 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 07:43:
[...]

Er zit geen max aan. Bij mijn (oud) werkgever moest je alle resterende maanden zelf afkopen als je nieuwe werkgever de auto niet overnam. Is wel eens voorgekomen dat iemand 48-49mnd heeft moeten aftikken (€30k+).
https://www.salarisnet.nl...-werknemer-met-leaseauto/

Maar: de rechter had daar een mening over:

https://www.salarisnet.nl...itdiensttreding-begrensd/

[ Voor 13% gewijzigd door t_captain op 24-04-2018 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:33:
[...]

Een duurdere voorloopauto. Moet meer betalen. Een goedkopere voorloopauto is slechter in prijs/kwaliteit verhouding
Een goedkopere voorloopauto is toch lagere bijtelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:44

Fjeze

AllesPerfect!

Wat is een beetje een normale tijd van het in bestelling zetten van de auto bij de leasemaatschappij tot het daadwerkelijk in bestelling zetten bij de dealer?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Fjeze schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:50:
Wat is een beetje een normale tijd van het in bestelling zetten van de auto bij de leasemaatschappij tot het daadwerkelijk in bestelling zetten bij de dealer?
Bij mij was dat binnen 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Daar zit natuurlijk ook een flink stuk willekeur in natuurlijk vanwege die begrenzing op daadwerkelijke schade. Stel dat iemand uit dienst gaat en een collega neemt de auto over, dan heeft de werkgever geen schade en is er dus ook geen afkoopsom. Maar als de werkgever de auto niet kwijt kan, wel. Terwijl die omstandigheid niet in de invloedssfeer van de vertrekkende medewerker ligt.

Bij ons is er geen afkoopsom. Als mensen uit dienst gaan, wordt er gekeken of een collega die auto wil overnemen. En zo niet, dan worden ze gebruikt als poolauto's voor mensen die nieuw in dienst komen. Als ze dan door de proeftijd heen zijn hebben ze de optie om met die auto door te rijden of er zelf een te bestellen. De meesten rijden door omdat vrijwel altijd de bijtelling van een oudere auto gunstiger is dan van een nieuwe.

Zo ging er laatst een manager uit dienst die een één jaar oude V90 onder z'n kont had. Een inspecteur die niet privé rijdt (dus geen bijtelling) en aan een nieuwe auto toe was heeft die overgenomen. Was wel boven zijn leasebudget maar daarvoor is in deze situatie een uitzondering gemaakt want die auto stil laten staan of door de leasemaatschappij laten terugnemen is nog duurder...

[ Voor 11% gewijzigd door Mx. Alba op 24-04-2018 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Volledig resterend leasebedrag is de meest extreme manier van rekenen, en vrijwel zeker hoger dan de werkelijke schade.

De leasemaatschappij ontvangt in deze deal de hele contractwaarde, maar krijgt de auto jonger en met minder kilometers retour (hogere restwaarde dan gevalculeerd), bespaart zich de wegenbelasting, onderhoudsbeurten, banden en verzekeringspremie over de resterende looptijd en als kers op de taart krijgen ze hun geld eerder (zowel de afkoopsom vs de oorspronkelijk verschuldigde termijnen als de eerdere verkoop van de auto).

Iedere marktconforme leaseovereenkomst heeft daar een provisie voor, waarin de afkoop een stukje van deze baten teruggeeft aan de leassee. In het allerslechtste geval krijg je nog altijd de minderkilometers terug (ieder leasecontract heeft een prijs voor meer- of minderkilometers).

Een werkgever die een contract aangaat waarin de afkoop echt zo extreem slecht is geregeld dat de volle 100% is verschuldigd en de leasemaatschappij een spontane borrel inlast als een auto wordt teruggegeven... die heeft niet het beste belang van zijn werknemers in gedachten. Er wordt zodanig afgeweken van wat je mag verwachten / wat gangbaar of marktconform is, dat dit met grote letters in klare taal moet worden gecommuniceerd. Kleine letters, ergens diep weggestopt in een grote lap tekst, voldoen niet voor deze situatie.

Je zou misschien zelfs kunnen spreken van slecht werkgeverschap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Sowieso zou ik persoonlijk nooit akkoord gaan met een lease regelement waarbij een afkoopsom geld voor auto's die binnen de lease-norm vallen. In eerste instantie is het meestal gewoon een bedrijfsmiddel die je nodig hebt omdat je voor je werkgever moet rijden. Het bedrijfsrisico moet het bedrijf dan ook nemen.

Als je als vrije keuze een auto boven de norm neemt is het een wat ander verhaal. Bij vertrekken zadel je de werkgever dan met extra kosten voor jouw keuze op. Daar is het IMHO redelijk om iets met een inleverboete te doen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Precies.

Je zou ook kunnen beargumenteren dat er altijd een “boetevrij” alternatief moet zijn, zeker voor wie uitsluitend zakelijk rijdt.

Voor hen is de auto geen arbeidsvoorwaarde maar slechts een hulpmiddel voor het werk. Zo niet, what’s next? Inleverboete op je werkcomputer en kantoorinventaris? Op je bestelbus en gereedschappen? Op het kantoorgebouw wat ze (deels voor jou) hebben gekocht of gehuurd?

Als je het in die richting doortrekt, is vrij snel helder dat het om onwenselijke belemmering van arbeidsmibiliteit gaat. Ik mis helaas nog de jurispudentie op dat vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Dear all,

Heb ik echt dikke pech ?
Precies hetzelfde meegemaakt met Alphabet, polo en dealer. Wilde er op gegeven moment vanaf, maar dealer deed moeilijk en ging met 15% annulering schermen. Hier had Alphabet geen zin in en ik ook niet. Uiteindelijk na 8 maanden mijn polo 2 weken geleden in ontvangst mogen nemen.

Toch zou ik um zo weer inruilen voor de Kia Cee'd (huur) die ik heb ingeleverd....

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:58

n3z

Vraagje: is jullie budget vanuit werkgever inclusief BTW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
n3z schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 11:21:
Vraagje: is jullie budget vanuit werkgever inclusief BTW?
Volgens mij wordt er altijd ex. BTW gerekend (ik doe voor mijn werkgever niets incl. BTW, los van mijn internet/telefoon en soms brandstof en tol declaratie).

Ik heb een budget van 900 inclusief brandstof (Ex. BTW ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:58

n3z

jongetje schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 11:53:
[...]

Volgens mij wordt er altijd ex. BTW gerekend (ik doe voor mijn werkgever niets incl. BTW, los van mijn internet/telefoon en soms brandstof en tol declaratie).

Ik heb een budget van 900 inclusief brandstof (Ex. BTW ;) ).
Dankje! Mooi budget ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:48
Ik zit met het volgende:

Wat is de actie ? / wat zou je willen bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:24

DarkSide

theres no place like ::1

Ik zit met het volgende:

Als je niet mag bestellen van je baas dan houdt het op.
1-7 is niet ver. Maar kan me voorstellen dat je pas mag bestellen per 1-7. Dus heb je gewoon pech.

Enige wat je zou kunnen doen is vragen dat je een speciale boete clausule tekent voor X-bedrag.
Je nu de auto besteld en deze pas na 1-7 gaat bereiden (levertijd zal toch langer zijn vermoedeljk)
Met de clausule geef je aan dat je daadwerkelijk van plan bent om te blijven waardoor aanschaf van de auto door je baas niet een risico wordt.

Echter...er zijn zoveel acties en zoveel momenten waarop je geluk of pech hebt.
Dat 2-7 er misschien wel een andere actie is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wd200 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 15:11:
[...]

Wat is de actie ? / wat zou je willen bestellen
Een Athlon edition met beperkte voorraad tegen gunstige leaseprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2018 @ 08:56:
[...]

Een Athlon edition met beperkte voorraad tegen gunstige leaseprijs.
Een athlon edition is geen merk of type ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wd200 schreef op zondag 29 april 2018 @ 09:08:
[...]

Een athlon edition is geen merk of type ?
CLA shooting brake bus sol AMG line 7-dct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:25
Afgelopen week was ik lekker op vakantie in Oostenrijk, toen we terug wouden gaan kwam ik er achter dat er een barst in m'n autoruit zat. Onderweg direct even met de leasemaatschappij gebeld wat te doen, die hebben me doorgeschakeld met Carrglass, deze zouden a.s. maandag langs komen, echter doordat m'n auto een camera heeft en deze gekalibreerd moet worden moet ik bij Carrglass zelf langs en dat kan pas a.s. vrijdag (2 weken na constatering).
Onderweg naar huis zag je hem wel ietsje groter worden. Nu stapte ik vanmiddag na dagje vol in de zon te hebben gestaan in de auto en zag ik dat de barst een flink stuk groter is geworden en langzaam maar zeker in m'n gezichtsveld gaat komen.

In het slechtste geval mag de auto dadelijk niet de weg op omdat de barst zich in het gezichtsveld bevindt. Aangezien ik dagelijks wel van/naar werk moet (100km enkele reis) komen vraag ik me af of ik in dit geval recht heb op een leenauto? Of zit ik mijzelf een beetje bang te maken hier? Dat kan ook :-)

Wat zei de leasemaatschappij zelf? Dit begon vandaag een beetje te spelen pas doordat die barst plots een endje groter is geworden en ze zijn vandaag niet open natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:43

Reinier

\o/

Zou je er meteen de weg niet meer mee op mogen dan? Het is wel APK-afkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
EdjeCageman schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 22:56:
Aangezien ik dagelijks wel van/naar werk moet (100km enkele reis) komen vraag ik me af of ik in dit geval recht heb op een leenauto? Of zit ik mijzelf een beetje bang te maken hier? Dat kan ook :-)

Wat zei de leasemaatschappij zelf?
Je geeft zelf als antwoord op je vraag. Wij kennen de afspraken en het leasecontract niet wat jouw werkgever hebt of jij met je werkgever hebt afgesproken.

Ik (en de meeste mensen) hebben recht op vervangend vervoer na 24uur volgens het contract. Al kun je bij Leaseplan als je het onderhoud bij Profile doet wel gebruik maken van gratis vervangend vervoer of een haal en breng service. Dus dat verschilt per Leasemaatschappij, garage en het contract wat je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:25
Reinier schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 23:12:
Zou je er meteen de weg niet meer mee op mogen dan? Het is wel APK-afkeur.
APK is een momentopname, bij staande houding zal hij nog altijd wel moeten voldoen aan de richtlijnen en ik denk zomaar in het gezichtsveld wel belangrijk is.
jongetje schreef op zondag 6 mei 2018 @ 07:41:
[...]

Je geeft zelf als antwoord op je vraag. Wij kennen de afspraken en het leasecontract niet wat jouw werkgever hebt of jij met je werkgever hebt afgesproken.

Ik (en de meeste mensen) hebben recht op vervangend vervoer na 24uur volgens het contract. Al kun je bij Leaseplan als je het onderhoud bij Profile doet wel gebruik maken van gratis vervangend vervoer of een haal en breng service. Dus dat verschilt per Leasemaatschappij, garage en het contract wat je hebt.
Ja vervangend vervoer als reperatie meer dan 24u duurt, lijkt me toch wel standaard voor de meeste leasecontracten? Maar een ruitvervanging is een reparatie van zo'n 1.5u dus minder dan 24uur. Vandaar m'n vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Na 24 uur is het inderdaad vaak voor rekening van de leasemaatschappij. De eerste 24 uur is normaal gesproken voor rekening van de werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb mijn keuze gemaakt en ga toch voor de CLA Shooting Brake 180 dct Business solution AMG line.

Ik mag echter pas 1-7 bestellen.
Daardoor nu heb ik 2 vragen:

1: Gaat deze auto nog duurder worden door de CO2 regels/Upgrade editions die er vanaf 30-06 niet meer blijken te zijn?
2: Iemand enig idee van de voorraad/beschikbaarheid van Athlon editions? Athlon zelf gevraagd maar die zeggen alleen maar; op=op dus snel bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Je kunt nu geen tijdelijke aanbieding vastleggen als je nu nog geen bestelling kunt geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op zondag 6 mei 2018 @ 18:58:
Je kunt nu geen tijdelijke aanbieding vastleggen als je nu nog geen bestelling kunt geven.
Vandaar dus ook de vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op zondag 6 mei 2018 @ 17:35:
Nou, ik heb mijn keuze gemaakt en ga toch voor de CLA Shooting Brake 180 dct Business solution AMG line.

Ik mag echter pas 1-7 bestellen.
Daardoor nu heb ik 2 vragen:

1: Gaat deze auto nog duurder worden door de CO2 regels/Upgrade editions die er vanaf 30-06 niet meer blijken te zijn?
2: Iemand enig idee van de voorraad/beschikbaarheid van Athlon editions? Athlon zelf gevraagd maar die zeggen alleen maar; op=op dus snel bestellen.
1.Google opdracht levert je dit pdf'je op: https://download.belastin..._tarieven_bpm0651z5fd.pdf

De BPM tarieven worden dus niet gewijzigd tussen 1-1-2018 en 31-12-2018. Als je in de zomer bestelt en de auto dit jaar op kenteken staat, heb je dezelfde BPM als nu. De leaseprijs zal dus niet worden bijgetseld door een toegenomen inkoopprijs.

2. Je zult het moeten doen met de aanbiedingen en eventueel voorraadmodellen die op 1-7 beschikbaar zijn. De huidige batch is dan vermodelijk op, maar wellicht kopen ze een nieuwe batch in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggie0344
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-02-2022
Ik heb een vraagje:

Ik zag op internet dat de bijtelling regelingen gaan wijzigen per 1-1-2019.
Ook al rij je hybride ( 7% bijtelling ), of volledig elektrische auto met een hogere cataloguswaarde dan 50K dan zal je 22% bijtelling moeten betalen.

Is dit alleen voor autos die tenaamgesteld worden na 1-1-2019 of ook voor auto's die daarvoor tenaamgesteld ?
Dat zou dus betekenen dat je vrolijk in je 7% auto rij en na 1-1-2019 flink een stuk meer bijtelling moet betalen terwijl je wel "groen" rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Of het ook voor lopende contracten gaat gelden weet ik niet. Die 50k grens geldt alleen vanaf 50k. Voor de eerste 50k tel je wel maar 7% bij.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
biggie0344 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 08:26:
Ik heb een vraagje:

Ik zag op internet dat de bijtelling regelingen gaan wijzigen per 1-1-2019.
Ook al rij je hybride ( 7% bijtelling ), of volledig elektrische auto met een hogere cataloguswaarde dan 50K dan zal je 22% bijtelling moeten betalen.

Is dit alleen voor autos die tenaamgesteld worden na 1-1-2019 of ook voor auto's die daarvoor tenaamgesteld ?
Dat zou dus betekenen dat je vrolijk in je 7% auto rij en na 1-1-2019 flink een stuk meer bijtelling moet betalen terwijl je wel "groen" rijd.
Ik verwacht dat het alleen over auto's gaat die op naam gesteld zijn na 1-1-2019. Tot nog toe zijn alle tariefwijzigingen alleen voor nieuwe auto's geweest, en heb je 5 jaar zekerheid over de bijtelling op het moment dat de auto ingevoerd wordt.

edit:
Dit artikel bevestigd dat: https://autorai.nl/bijtelling-op-de-schop-in-2019/

[ Voor 4% gewijzigd door Woy op 08-05-2018 09:26 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggie0344
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-02-2022
Woy schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 09:25:
[...]

Ik verwacht dat het alleen over auto's gaat die op naam gesteld zijn na 1-1-2019. Tot nog toe zijn alle tariefwijzigingen alleen voor nieuwe auto's geweest, en heb je 5 jaar zekerheid over de bijtelling op het moment dat de auto ingevoerd wordt.
Waar kan je zien dat je 5 jaar zekerheid hebt op de bijtelling op het moment dat jij begint met rijden van de auto ?
Staat dat ergens aangegeven omdat ik best wel een plug-in hybride wilt rijden vanwege de actieradius, alleen als ik volgend jaar 3x de bijtelling moet betalen, moet ik daar wel rekening mee gaan houden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:21
EdjeCageman schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 22:56:

In het slechtste geval mag de auto dadelijk niet de weg op omdat de barst zich in het gezichtsveld bevindt. Aangezien ik dagelijks wel van/naar werk moet (100km enkele reis) komen vraag ik me af of ik in dit geval recht heb op een leenauto? Of zit ik mijzelf een beetje bang te maken hier? Dat kan ook :-)

Wat zei de leasemaatschappij zelf? Dit begon vandaag een beetje te spelen pas doordat die barst plots een endje groter is geworden en ze zijn vandaag niet open natuurlijk.
Als het zo erg is dat je er niet mee mag/kan rijden kun je de ruit toch laten vervangen en de kalibratie later laten doen lijkt me. Dan moet je die hulpsystemen gewoon uitzetten.
Heb dat zelf ook gehad toen Carglass de boel niet gekalibreerd kreeg omdat het systeem zo nieuw was dat de mensen nog op cursus moesten. Uiteindelijk zijn ze er een week of twee later zelf mee naar de dealer gegaan omdat ze het zelf nog niet konden. Nadeel is wel dat ik tot 3x toe bij ze aan de deur stond.
Toen ze het wel zelf konden duurde het wel wat langer om de ruit te vervangen. Dat is wel een nadeel van al die systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
biggie0344 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 09:30:
[...]

Waar kan je zien dat je 5 jaar zekerheid hebt op de bijtelling op het moment dat jij begint met rijden van de auto ?
Staat dat ergens aangegeven omdat ik best wel een plug-in hybride wilt rijden vanwege de actieradius, alleen als ik volgend jaar 3x de bijtelling moet betalen, moet ik daar wel rekening mee gaan houden :-)
Een plug-in hybride is nu toch ook al 22% bijtelling? Volgens mij zijn dit jaar alleen 100% electrische auto's nog 4%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

biggie0344 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 09:30:
[...]

Ik rij al bijna 20 jaar lease en heb al veel van dit soort wijzigingen meegemaakt.
Ze zijn tot nu toe altijd van toepassing geweest op auto's van op of na datum ingang.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik betaal een eigen bijdrage vanwege het overschrijven van het budget. Niet vanwege privé gebruik. Volgens de letter van de wet mag je de eigen bijdrage dan dus niet aftrekken van de bijtelling.

Nu heb ik voorheen nooit een bedrijf gehad die het ook zo verwerkte, en dus de eigen bijdrage wel aftrok.

Nu werk ik voor een Duits bedrijf (in NL) die het wel netto-netto wilt verwerken.
Iemand een idee wat hier tegen te doen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:21:
Ik betaal een eigen bijdrage vanwege het overschrijven van het budget. Niet vanwege privé gebruik. Volgens de letter van de wet mag je de eigen bijdrage dan dus niet aftrekken van de bijtelling.
Niet helemaal. De interpretatie van de fiscus is namelijk als volgt: de bijtelling is gebaseerd op de veronderstelling dat de berijder zelf helemaal geen kosten heeft aan de auto. Als de berijder dus wel kosten heeft, kunnen die door de werkgever afgetrokken worden van de bijtelling als eigen bijdrage voor privé-gebruik. De fiscus accepteert het aftrekken van eigen bijdragen zoals die die jij noemt, parkeerkosten, tolkosten, schoonmaakkosten, vloeistoffen en lampjes, etc. Echter moeten deze kosten wel door de werkgever verwerkt worden, en de werkgever is niet verplicht om dat te doen.
Nu heb ik voorheen nooit een bedrijf gehad die het ook zo verwerkte, en dus de eigen bijdrage wel aftrok.

Nu werk ik voor een Duits bedrijf (in NL) die het wel netto-netto wilt verwerken.
Iemand een idee wat hier tegen te doen is?
Het enige wat je kunt doen is om aan je werkgever uit te leggen dat die kosten in Nederland fiscaal aftrekbaar zijn en dat dat hun helemaal niets kost. Het enige wat zij hoeven te doen is die kosten in hun administratie zetten. Want feitelijk betaal je nu teveel belasting - en de werkgever is de enige die ervoor kan zorgen dat je niet meer teveel betaalt door een beetje extra administratie te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:40:
[...]

Niet helemaal. De interpretatie van de fiscus is namelijk als volgt: de bijtelling is gebaseerd op de veronderstelling dat de berijder zelf helemaal geen kosten heeft aan de auto. Als de berijder dus wel kosten heeft, kunnen die door de werkgever afgetrokken worden van de bijtelling als eigen bijdrage voor privé-gebruik. De fiscus accepteert het aftrekken van eigen bijdragen zoals die die jij noemt, parkeerkosten, tolkosten, schoonmaakkosten, vloeistoffen en lampjes, etc. Echter moeten deze kosten wel door de werkgever verwerkt worden, en de werkgever is niet verplicht om dat te doen.

[...]

Het enige wat je kunt doen is om aan je werkgever uit te leggen dat die kosten in Nederland fiscaal aftrekbaar zijn en dat dat hun helemaal niets kost. Het enige wat zij hoeven te doen is die kosten in hun administratie zetten. Want feitelijk betaal je nu teveel belasting - en de werkgever is de enige die ervoor kan zorgen dat je niet meer teveel betaalt door een beetje extra administratie te doen.
Heb je hier misschien 'officiële' documentatie van zodat ik een en ander kan vertalen met bron.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
Verwijderd schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 15:24:
[...]

Heb je hier misschien 'officiële' documentatie van zodat ik een en ander kan vertalen met bron.
21.3.7 Bijtelling privégebruik auto en eigen bijdrage werknemer

Een eventuele eigen bijdrage uit het nettoloon van uw werknemer trekt u af van de bijtelling privégebruik auto. Voorwaarden zijn dat de bijdrage bestemd is voor het privégebruik en u dat vooraf met uw werknemer hebt afgesproken.
https://www.belastingdien...reiskosten.html#HL-21.3.7

Zoiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 15:24:
[...]

Een beetje duckduckgo-en leverde dit op:

https://www.belastingdien...reiskosten.html#HL-21.3.7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Mx. Alba schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:40:
[...]
Het enige wat je kunt doen is om aan je werkgever uit te leggen dat die kosten in Nederland fiscaal aftrekbaar zijn en dat dat hun helemaal niets kost.
Dat, gewoon afspreken dat het een bijdrage voor privé gebruik is:
Bij een hoger leasebedrag voor een auto uit een duurdere klasse komt alleen het bedrag dat de werknemer aan u betaalt voor het privégebruik, in mindering op de bijtelling privégebruik auto. Als u met uw werknemer hebt afgesproken dat zijn hogere eigen bijdrage (bovennormbijdrage) volledig is bedoeld als een bijdrage voor het privégebruik, mag u de hele bijdrage in mindering brengen. Maar als u en uw werknemer niets of iets anders hebben afgesproken, mag dit niet.
https://www.belastingdien...reiskosten.html#HL-21.3.4

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 00:18
Als je deze regeling in de praktijk gaat toepassen:

Stel je hebt een auto met 400 euro bijtelling per maand en je betaald bij je werkgever 400 euro aan eigen bijdrage (omdat je een te dure auto hebt t.o.v. je leasebudget). Dan blijft er 0 euro bijtelling over?

Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chup5528
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:02
Klopt, maar het gaat wel van de bruto bijtelling af. €400 bruto bijtelling - €400 eigen bijdrage is €0,- bijtelling. De eigen bijdrage betaal je netto, dus je bent dan wel €400,- netto per maand kwijt aan de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 00:18
Volledig duidelijk nu! Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:01
chup5528 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 21:10:
Klopt, maar het gaat wel van de bruto bijtelling af. €400 bruto bijtelling - €400 eigen bijdrage is €0,- bijtelling. De eigen bijdrage betaal je netto, dus je bent dan wel €400,- netto per maand kwijt aan de auto.
Er zit toch verschil in eigen bijdrage voor privégebruik of eigen bijdrage voor een duurdere auto?
Dan moet je werkgever dit wel goed doen, anders betaal je dubbel op? Zie het onderstaande voorbeeld.
https://www.adp.nl/kennis...n-de-zaak/eigen-bijdrage/

[ Voor 5% gewijzigd door blackspeedy op 09-05-2018 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
blackspeedy schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:52:
[...]

Er zit toch verschil in eigen bijdrage voor privégebruik of eigen bijdrage voor een duurdere auto?
Dan moet je werkgever dit wel goed doen, anders betaal je dubbel op? Zie het onderstaande voorbeeld.
https://www.adp.nl/kennis...n-de-zaak/eigen-bijdrage/
Een eigen bijdrage voor duurdere auto kent de fiscus niet.

De werkgever kan gewoon elke eigen bijdrage die de werknemer doet aanwijzen als "eigen bijdrage voor privé-gebruik" en als zodanig aftrekken van de bruto bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat op een C-estate sport upgrade edition zit?
Athlon verwijst me weer eens naar de MB website maar daar staat geen info op ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 10:24:
Athlon verwijst me weer eens naar de MB website maar daar staat geen info op ...
Dat is meer een vraag voor het keuze leaseauto topic denk ik, of voor een MB topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:43

Reinier

\o/

Afbeeldingslocatie: https://www.mercedes-benz.nl/passengercars/buy/offers/upgrade-editions-c-klasse-estate/upgrade-edition/_jcr_content/par/productinfotabnav/tabnav/productinfotabnavite/tabnavitem/productinfotextimage/media2/slides/videoimageslide/image.MQ4.0.2x.20180104210044.jpeg

Zal i.c.m. Sport Edition wel niet kloppen.

[ Voor 4% gewijzigd door Reinier op 10-05-2018 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 11:04:
[...]

Dat is meer een vraag voor het keuze leaseauto topic denk ik, of voor een MB topic?
Excuus. Je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 11:27:
[...]

[afbeelding]

Zal i.c.m. Sport Edition wel niet kloppen.
Is weer wat anders inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:15

JB

Cédric roelt!

Iemand ervaring met LeasePlan en een lekke band (scheur wang binnenkant band)? Is dit altijd “eigen risico” of wordt dat probleemloos/kosteloos vervangen? Band ligt er net een week op dus discussie of dit productiefout is loopt maar aantonen is lastig natuurlijk. Heb niks geraakt zover ik weet... In mijn overeenkomst staat bij eigen risico “schade door eigen schuld van de gebruiker” maar die gaat niet op hier IMHO.

[ Voor 20% gewijzigd door JB op 12-05-2018 20:42 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
JB schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 20:28:
Iemand ervaring met LeasePlan en een lekke band (scheur wang binnenkant band)? Is dit altijd “eigen risico” of wordt dat probleemloos/kosteloos vervangen? Band ligt er net een week op dus discussie of dit productiefout is loopt maar aantonen is lastig natuurlijk. Heb niks geraakt zover ik weet... In mijn overeenkomst staat bij eigen risico “schade door eigen schuld van de gebruiker” maar die gaat niet op hier IMHO.
De vraag of Leaseplan eigen risico in rekening brengt is beside the point. Dat doen ze vrijwel zeker wel omdat de schade niet te verhalen is.

De vraag is of je werkgever het eigen risico dat zij aan Leaseplan moeten betalen, aan jou doorbelasten en dat hangt af van allerlei factoren waaronder je berijdersovereenkomst met je werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Doorbelasten van een schade aan een werknemer, daarvoor moet deze wel nalatig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

t_captain schreef op zondag 13 mei 2018 @ 17:11:
Doorbelasten van een schade aan een werknemer, daarvoor moet deze wel nalatig zijn.
Of het moet in prive tijd ontstaan zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Even offtopic... lekker klantvriendelijk.. dat ze het niet exact weten tot daar aan toe maar dan zoek je het toch voor je klant uit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Laatst online: 00:20
@JB Ik had een platte band gereden op een 12mm schroef en gepropt met lijm. De auto was daarna zo uit balans dat ze hebben vervangen. Was relatief nieuwe band, maar heb er geen rekening van gezien (Dutchlease, zelf contracteigenaar). Dus het kan ook netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wd200 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 17:24:
[...]

Even offtopic... lekker klantvriendelijk.. dat ze het niet exact weten tot daar aan toe maar dan zoek je het toch voor je klant uit...
Eens. Maar mijn recente ervaring met Athlon is altijd zo. Reactietijd is +~ 5 werkdagen, antwoorden slordig getypt en onvolledig. Heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Ik heb een keer in privétijd door eigen schuld een band gesloopt... Stoeprandje... Geen eigen risico. Maar zoals gezegd hangt dat vooral van de werkgever af, niet van de leasemaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:15

JB

Cédric roelt!

Blijft merkwaardig dit inderdaad. Evenals een sterretje wat een nieuwe voorruit kan betekenen. Je kunt er niks aan doen maar schade wordt wel op "ons" verhaalt. Ik ga in ieder geval de bandenboer vragen hoe en wat omdat deze band pas een week oud is en aan de binnenkant de wang is gescheurd. Voelt eerder als een productiefout oid. Aan de binnenkant velg is ook niets te zien... En dan is doorbelasten aan werkgever (en wellicht ook aan mij) wel erg kort door de bocht maar ben bang dat het daar wel op neer gaat komen.

[ Voor 7% gewijzigd door JB op 14-05-2018 00:05 ]

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 9 ... 58 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor alle zaken aangaande leaseauto's - behalve de vraag "welke leaseauto zal ik kiezen?" en zaken als "kijk eens wat een mooie nieuwe leaseauto ik heb." Daarvoor is er dit andere topic: Topicreeks: Keuze leaseauto
Vragen specifiek over Private lease hebben hun eigen plek hier: Private Lease - Deel 1