Question Mark schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:59:
[...]
Wat is het probleem precies? Je hebt een bepaalde kleur gewild en aangekruist, maar bent vergeten om de noodzakelijke optie voor metallic lak aan te vinken of iets dergelijks?
Wat is de status nu? Meest handige is toch om simpelweg een aanpgepaste bestelling en calculatie te laten uitvoeren. Of kan dit niet meer omdat de bestelling al te ver in het proces gevorderd is? Hoe en wie heeft het beslut genomen om dan maar een complete andere kleur af te nemen?
Ik zal het in dit geval even uitgebreid uitleggen:
- Op 20 januari 2026 heb ik een auto besteld bij de leasemaatschappij, hierbij heb ik voor de kleur matzwart gekozen. In de configurator kwam het qua prijs wat vreemd uit, dus een medewerker van de leasemaatschappij heeft mijn extra opties & kleur doorgeklikt in hun configurator waarna ik akkoord heb gegeven.
- Later in de middag ontvang ik een bevestiging van deze bestelling waarbij leasemaatschappij aangeeft dat de kleur matzwart is.
- Op 28 april is de auto zichtbaar in de leasemij app. Hier zie ik de kleur verkeerd staan: metallic zwart. Ik geef dit op 28 april aan bij de leasemij: geen antwoord.
- Op 29 april heb ik dit aangegeven bij mijn interne wagenparkbeheerder: ook zij heeft navraag gedaan bij de leasemij.
- In de tussentijd een aantal keer aangegeven bij de leasemij dat ik nog geen reactie heb ontvangen.
- Vanmorgen gebeld door de leasemij: zij geven aan dat de kleur alleen beschikbaar is in een specifiek pakket, dit pakket kost 8000 euro. Dit pakket heb ik niet aangeklikt en was i.v.m. de extra meerwaarde ook niet mogelijk in mijn leasebudget. De kleur is door de leasemij zelf aangepast, zonder mijn goedkeuring en/of navraag. Hiervoor hebben zij hun excuses aangeboden.
- Besproken met interne wagenparkbeheerder: het is aan mij of ik akkoord ga met de aangepaste kleur. Wat eventuele opties zijn bij geen akkoord is nog niet bekend.
Aan de ene kant voelt het als zeiken om het zeiken, maar aan de andere kant is het gewoon niet de kleur die ik gekozen heb. Ik moet 5 jaar in deze auto rijden en betaal hier natuurlijk ook bijtelling voor. Het voelt een beetje dubbel en ik zit eerlijk gezegd wel een beetje met m'n handen in het haar. Vandaar dat ik graag jullie mening hoor.