Het grote Airfryer topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:57

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@HereIsTom Is die ook beter? Ik heb het idee dat die van Princess lager scoren bij de consumentenbond

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Jorgen schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:17:
@HereIsTom Is die ook beter? Ik heb het idee dat die van Princess lager scoren bij de consumentenbond
Wij hebben eerst de Philips gehad, die was na twee jaar stuk, nu al paar jaar deze Princess en bevalt prima!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@HereIsTom En dan nog voorkeur voor de 182050 of 182055?
Liefst zou ik bij Amazon.de bestellen omdat ik daar prime heb en al wat andere dingen nodig heb
Daar zijn die van Princess weer een stuk duurder :-(

[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 22-06-2021 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@Jorgen Zijn het zelfde, alleen display is anders, wij hebben de 182050 en zijn erg tevreden ermee.

Hier kun je ‘m ook kopen;
https://www.bol.com/nl/p/...bakvorm/9200000076509539/

[ Voor 41% gewijzigd door HereIsTom op 22-06-2021 16:28 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:18
Wat betreft de grootte; ik heb de oude 9240 Philips airfryer XL, doet het perfect trouwens. Maar de claim dat het voor 1,2kg/5 personen is, is ronduit belachelijk. Voor friet is het prima voor 2 volwassen personen (600gram), en daar zou ik ook nog wat losse bitterballen bij kunnen gooien, maar dan is die echt wel vol. Bij 900 gram friet zou ik ze nauwelijks meer kunnen schudden en ook nauwelijks meer gaar kunnen krijgen.

Mijn schoonouders hebben de non-XL versie, en is eigenlijk gewoon te klein en ze hebben ook spijt dat ze geen groter model hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@sewer @HereIsTom Als ik een stapje hoger ga, wat krijg je dan extra? Ik vind die Philips typeaanduidingen echt zeer onoverzichtelijk en daardoor heb ik geen idee welke ik nu met die van Princess kan vergelijken

Ik zou het fijn vinden als ik er met mijn dochter fijn van kan eten; maar als mijn broer met zijn gezin komt wil ik niet anderhalf uur bezig zijn voor een paar frietjes.

Kan ik het dan met een pan onder 100 redden, of kijk je dan eerder tegen 150 euro aan?
En als ik drumsticks, bitterballen, vis en/of broodjes, etc wil gaan proberen moet dan ook wel een beetje gerieflijk gaan

[ Voor 47% gewijzigd door Jorgen op 22-06-2021 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@Jorgen Veel groter zijn ze er niet, in de Princess 182050 gooien we 1kg patat. De Philips XXL was een stuk kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

HereIsTom schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:43:
@Jorgen Veel groter zijn ze er niet, in de Princess 182050 gooien we 1kg patat. De Philips XXL was een stuk kleiner.
OK. Dan moet ik dus kijken voor een goede deal voor de 182050 of 182055 of een vergelijkbare Philips. Welke van Philips komt dan het meest in de buurt? de 9270?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-06 15:37
HereIsTom schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:43:
Klopt in de XXL gaat maar 1.4kg frietjes in :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
ErwinJ schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:47:
[...]

Klopt in de XXL gaat maar 1.4kg frietjes in :o
Zal best maar klopt niet, de Princess mand is een stuk groter dan die van Philips! Als het moet kun je in de Princess ook 1,5kg frietjes gooien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
HereIsTom schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:50:
[...]

Zal best maar klopt niet, de Princess mand is een stuk groter dan die van Philips! Als het moet kun je in de Princess ook 1,5kg frietjes gooien!
Mijn ervaring met de XXL is dat het prima lukt, tenminste al een jaar nu.
Maar goed we gaan erg of topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@ErwinJ @sewer @HereIsTom Ik blijf het allemaal verwarrend vinden, sorry

Ik begrijp dus dat de Princess 182050 en 182055 technisch gelijk zijn, alleen de knoppen/display verschillen
En als ik het goed zie zijn de Philips 9252/90 en 9270/90 ook technisch gelijk, alleen verschilt de grootte

als de 182050 net zo groot is als de 9270 is dat ook de veel betere deal. Enige waar ik dan mee zit is de bakkwaliteit / mogelijkheden en de afwasbaarheid

Kunnen jullie daar nog iets over zeggen?

[ Voor 30% gewijzigd door Jorgen op 22-06-2021 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@Jorgen In de 9270 gaat maar 1,2kg in de 182050 kan dus 1,5kg.
Schoonmaken van de Princess is een stuk makkelijker dan de Philips.

[ Voor 35% gewijzigd door HereIsTom op 22-06-2021 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

OK @HereIsTom Dankjewel

Sorry voor de vele vragen hoor, maar ik heb na mijn laatste bezoekje aan dit topic nog verder zitten lezen en net een proefabo bij de consumentenbond genomen. En dan zie je allerlei testen die weer nieuwe vragen oproepen ;)

Ieders hulp hier wordt zeer gewaardeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Jorgen schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:04:
OK @HereIsTom Dankjewel

Sorry voor de vele vragen hoor, maar ik heb na mijn laatste bezoekje aan dit topic nog verder zitten lezen en net een proefabo bij de consumentenbond genomen. En dan zie je allerlei testen die weer nieuwe vragen oproepen ;)

Ieders hulp hier wordt zeer gewaardeerd
Testen van de consumentenbond neem ik altijd met een korrel zout!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

HereIsTom schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:05:
[...]

Testen van de consumentenbond neem ik altijd met een korrel zout!
Voor witgoed zoals vaatwassers en wasmachines ken ik geen betere testen in Nederland
Net zoals ik voor tech hier blijf komen

Waar haal jij je info over keukenapparaten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Jorgen schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:57:
@ErwinJ @sewer @HereIsTom Ik blijf het allemaal verwarrend vinden, sorry

Ik begrijp dus dat de Princess 182050 en 182055 technisch gelijk zijn, alleen de knoppen/display verschillen
En als ik het goed zie zijn de Philips 9252/90 en 9270/90 ook technisch gelijk, alleen verschilt de grootte

als de 182050 net zo groot is als de 9270 is dat ook de veel betere deal. Enige waar ik dan mee zit is de bakkwaliteit / mogelijkheden en de afwasbaarheid

Kunnen jullie daar nog iets over zeggen?
Je moet nemen waar jij het beste gevoel bij hebt.
Ik vind niet dat je de Philips 1 op 1 kan vergelijken met de Princess, ik had beide en ik gebruik de airfryer bijna dagelijks.
Mijn mening is de Philips echt wel superieur t.o.v. de Princess, en de XXL ( nieuwe ) is met schoonmaken een eitje, met de oude XL was schoonmaken inderdaad een dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@ErwinJ het verschil tussen een 182050 en een 9270 is 50 euro. Als ik zou weten dat alles tig keer beter daarin gaat, kan je het overwegen. Maar anders is het wel een enorm verschil om voor de Philips te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Jorgen schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:20:
@ErwinJ het verschil tussen een 182050 en een 9270 is 50 euro. Als ik zou weten dat alles tig keer beter daarin gaat, kan je het overwegen. Maar anders is het wel een enorm verschil om voor de Philips te gaan.
Ik weet niet wat 50,- voor jou is.
Maar anders zou ik zeggen het is het waard uit mijn ervaringen, dat wil niet zeggen dat de Princess geen goede koop is !!
Je moet voor jezelf bepalen hoe vaak je het gaat gebruiken en waarvoor, ik gebruik hem niet alleen voor Frieten en snacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ErwinJ schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:22:
[...]

Ik weet niet wat 50,- voor jou is.
Maar anders zou ik zeggen het is het waard uit mijn ervaringen, dat wil niet zeggen dat de Princess geen goede koop is !!
Je moet voor jezelf bepalen hoe vaak je het gaat gebruiken en waarvoor, ik gebruik hem niet alleen voor Frieten en snacks.
Ik wil er ook graag meer in doen.
Ik heb een Fijne Samsung combi magnetron, maar voor de kleinere dingen en het gemak lijkt me een airfryer die meer kan dan alleen frituren wel erg fijn

50 euro is een heleboel geld voor mij. Als ik tot max 150 zou gaan, dan kan ik andere dingen gewoon niet uitgeven. Zo simpel is het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Je moet inderdaad kopen waar je je lekker bij voelt!
Maar mijn mening is precies andersom, de kwaliteit van de Princes is superieur, die van Philips is bij ons 2x stuk gegaan na 2 jaar.
En schoonmaken is een makkie met de Princess, die van Philips krijg je bijna niet meer schoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dan ga ik alles afwegende eerst die Princess proberen. Als ik meer ervaring heb met airfryers of een groter budget kan ik altijd nog upgraden.

Nogmaals dankjewel iedereen voor de uitleg

[ Voor 13% gewijzigd door Jorgen op 22-06-2021 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-06 15:33
Zijn er nog airfryers te krijgen met een lade? Ik heb er eentje met een Lade maar ik zie dat de nieuwe van philips allemaal zo'n gecombineerd mandje/bak systeem hebben, dat is best lastig aangezien ik de airfryer in het schuurtje heb staan. Heb ik een zware combinatie die ik mee moet slepen naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

eltweako schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:47:
Zijn er nog airfryers te krijgen met een lade? Ik heb er eentje met een Lade maar ik zie dat de nieuwe van philips allemaal zo'n gecombineerd mandje/bak systeem hebben, dat is best lastig aangezien ik de airfryer in het schuurtje heb staan. Heb ik een zware combinatie die ik mee moet slepen naar binnen.
Wat is het verschil tussen een lade en een bak/mandje?

Ik ken alleen de bak (die ik ook een lade zou kunnen noemen) en dit systeem https://www.lidl-shop.nl/...eluchtfriteuse/p100325785 (meer een soort mini-oventje)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Laatst online: 18:25
eltweako schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 09:47:
In mijn ervaring hebben de Philips XXL airfryers een uitschuiflade waar de buitenbak in zit. Daarin gaat je losse bak met hendel waar je eetwaar in gaat. Als je de bak met hendel optilt, laat je de grote bak in de lade achter. Bij andere airfryers neem je de losse bak mee, en kan je die met een knopje op je hendel loshalen. Maar waar laat je die hete bak dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-06 15:33
TereZz schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:22:
[...]

In mijn ervaring hebben de Philips XXL airfryers een uitschuiflade waar de buitenbak in zit. Daarin gaat je losse bak met hendel waar je eetwaar in gaat. Als je de bak met hendel optilt, laat je de grote bak in de lade achter. Bij andere airfryers neem je de losse bak mee, en kan je die met een knopje op je hendel loshalen. Maar waar laat je die hete bak dan?
Juist dat systeem van de XXL is perfect, wellicht dat ik een XXL moet gaan overwegen dan...
Als ik telkens die hete bak mee naar buiten trek moet ik die ergens buiten op de grond gaan zetten, het schuurtje is maar klein en de airfryer past er net.

Hoe goed werken die oventjes met zo'n bak er in voor de friet die ronddraait zoals @Marzman noemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Laatst online: 18:25
eltweako schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:51:
[...]

Juist dat systeem van de XXL is perfect, wellicht dat ik een XXL moet gaan overwegen dan...
Als ik telkens die hete bak mee naar buiten trek moet ik die ergens buiten op de grond gaan zetten, het schuurtje is maar klein en de airfryer past er net.

Hoe goed werken die oventjes met zo'n bak er in voor de friet die ronddraait zoals @Marzman noemt?
Daar heb ik geen ervaring mee. Het lijkt me echter wel wat. Vooral als je een bakplaat eronder houd, zodat het vet dat drupt daarmee opvangt. Maar de frietjes komen uit de Philips XXL er prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Veelbesproken onderwerp, maar ben alsnog even op zoek naar advies. De gaasbodem dir onderin het mandje van m'n Philips Airfryer XXL zit kan eruit merkte ik op. Aangezien het mandje maar vooral de gaasbodem nogal(!) zwart is en vol zit met aangebrand vet, dacht ik dit onderdeel los te halen om schoon te maken of desnoods te vervangen.

Wat blijkt de beste methode om het roostertje te ontdoen van aangekoekte vet resten?

Voor de volledigheid, het betreft dit onderdeel https://www.philips.nl/c-p/CP0625_01/premium-xxl-gaasbodem

[ Voor 18% gewijzigd door JBS op 29-07-2021 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:26

Matis

Rubber Rocket

@JBS ik denk Dasty of een BBQ reiniger.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Of Dasty.

edit, o dat staat er al :p, nou ja dat werkt vrij goed. Ik heb er de laatste keer ook mijn bbq mee schoongemaakt.

[ Voor 86% gewijzigd door Marzman op 29-07-2021 14:32 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:25

AvK

Ready Set Go

JBS schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:08:
Veelbesproken onderwerp, maar ben alsnog even op zoek naar advies. De gaasbodem dir onderin het mandje van m'n Philips Airfryer XXL zit kan eruit merkte ik op. Aangezien het mandje maar vooral de gaasbodem nogal(!) zwart is en vol zit met aangebrand vet, dacht ik dit onderdeel los te halen om schoon te maken of desnoods te vervangen.

Wat blijkt de beste methode om het roostertje te ontdoen van aangekoekte vet resten?

Voor de volledigheid, het betreft dit onderdeel https://www.philips.nl/c-p/CP0625_01/premium-xxl-gaasbodem
Mocht je een vaatwasser hebben dan mee laten draaien op hoge temperatuur.
Zelf heb ik een grote vaatwasser waar de mand, de vetbak en dat losse gevleugelde wervelwind plaatje in passen. Brand schoon komt het er uit en tot nu toe zie ik geen verkleurde kunstof oid. (Hendel).

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:26
Jorgen schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:41:
Dan ga ik alles afwegende eerst die Princess proberen. Als ik meer ervaring heb met airfryers of een groter budget kan ik altijd nog upgraden.

Nogmaals dankjewel iedereen voor de uitleg
Hoe bevalt je Princess nu? O-) zit zelf ook te twijfelen tussen de XL en de Princess.
Is kadootje, dus dan zegt mijn gevoel de XL. Maar ze kookt altijd voor veel mensen. Dus dan is de Princess weer logischer.

de XXL is wel prijzig dan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Waah schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:32:
[...]

Hoe bevalt je Princess nu? O-) zit zelf ook te twijfelen tussen de XL en de Princess.
Is kadootje, dus dan zegt mijn gevoel de XL. Maar ze kookt altijd voor veel mensen. Dus dan is de Princess weer logischer.

Ik gebruik 'm maximaal 2 à 3 x per maand, meestal minder. Eten komt er prima uit. Door het materiaal is ie vrij snel schoon te maken. Ik snap alleen niet hoe ik 'm moet voorverwarmen 😅

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Jorgen schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:46:
[...]

Ik gebruik 'm maximaal 2 à 3 x per maand, meestal minder. Eten komt er prima uit. Door het materiaal is ie vrij snel schoon te maken. Ik snap alleen niet hoe ik 'm moet voorverwarmen 😅
Zo weinig? Ik heb een kleine airfryer (model viva maar het is geen philips) en die gebruiken we 2 a 3 keer per dag. Juist omdat we maar met twee zijn eigenlijk, ipv de oven (grote inbouwoven) zetten we dan dat ding aan. Voorverwarmen doen we nooit, maar ik zou hem gewoon leeg aanzetten als je dat wilt.

/▌

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Marzman schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:05:
[...]

Zo weinig? Ik heb een kleine airfryer (model viva maar het is geen philips) en die gebruiken we 2 a 3 keer per dag. Juist omdat we maar met twee zijn eigenlijk, ipv de oven (grote inbouwoven) zetten we dan dat ding aan. Voorverwarmen doen we nooit, maar ik zou hem gewoon leeg aanzetten als je dat wilt.
Wat maak je dan allemaal???

Leeg aanzetten kan natuurlijk, maar dan ben je dus praktisch gezien aan het voorverwarmen. Ik begrijp alleen niet hoe ik gewoon instel "deze temp en dan piepje als eten erin mag"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bij Princess staat in het boekje dat voorverwarmen niet hoeft dacht ik. Philips heeft dat wel. Ik merk zelf niet heel veel verschil, maar gebruik vaak wel een minuut meer tijd bij Princess.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Jorgen schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:08:
[...]

Wat maak je dan allemaal???

Leeg aanzetten kan natuurlijk, maar dan ben je dus praktisch gezien aan het voorverwarmen. Ik begrijp alleen niet hoe ik gewoon instel "deze temp en dan piepje als eten erin mag"
S'avonds vaak het vlees (is lekkerder dan in een pan), smorgens leg ik er een boterham in met wat kaas. Verder alles wat een oven nodig heeft maar niet zo groot is.

Voorverwarmen doe ik nooit.

/▌

• HereIsTom
Waah schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:32:
[...]

Wij hebben deze Princess Earofryer al twee jaar en bevalt ons nog steeds perfect.
We gebruiken ‘m bijna dagelijks en doen bijna alles erin.
Hij is ook veel makkelijker schoon te maken dan de Philips.
Voorverwarmen doet de Princess vanzelf, er gaat een ping als hij op temperatuur is en dan gaat de tijd lopen die je hebt ingesteld. Wij stoppen alles er gelijk al in, dus met voorverwarmen erbij.
Broodjes bakken bijv. zijn zo in 8 minuten klaar.

• Waah
Twijfel nu tussen de Princess Aerofryer en de Blokker Airfryer.

Normaal zou ik nooit voor Bloker gaan. Maar mijn zus heeft er al jaren ééntje en is zeer tevreden.
Alleen daar zitten geen bakplaat of grilplaat bij. Dus dat is wel een minpuntje. Geen idee hoe vaak je dat nodig hebt?

Nadeel van de princess: niet vaatwasserbestendig....

• Waah
Marzman schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:20:
[...]

S'avonds vaak het vlees (is lekkerder dan in een pan), smorgens leg ik er een boterham in met wat kaas. Verder alles wat een oven nodig heeft maar niet zo groot is.

Voorverwarmen doe ik nooit.
En hoe doe je dat met jus?
Aardappels/groente zonder jus is gewoon blegh :+

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Waah schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:23:
[...]

En hoe doe je dat met jus?
Aardappels/groente zonder jus is gewoon blegh :+
Aardappels? Ik eet een keer in maand misschien frietjes maar verder nooit aardappels :)

En in een airfryer kun je ook jus maken, dan moet je het vlees in zo'n braadbakje leggen (of in het mandje, maar zo'n braadbakje is veel simpeler met schoonmaken).

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Marzman schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:27:
[...]

Aardappels? Ik eet een keer in maand misschien frietjes maar verder nooit aardappels :)

En in een airfryer kun je ook jus maken, dan moet je het vlees in zo'n braadbakje leggen (of in het mandje, maar zo'n braadbakje is veel simpeler met schoonmaken).
Ah dat bestaat dus ook. Dat is wel makkelijk dan ja.
En geen aardappels kan hier niet. Oer-hollandse vrouw. En alleen Pasta en rijst zouden we dichtgroeien met wat we daar in gooien :+

• HereIsTom
Waah schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:22:
Twijfel nu tussen de Princess Aerofryer en de Blokker Airfryer.

Normaal zou ik nooit voor Bloker gaan. Maar mijn zus heeft er al jaren ééntje en is zeer tevreden.
Alleen daar zitten geen bakplaat of grilplaat bij. Dus dat is wel een minpuntje. Geen idee hoe vaak je dat nodig hebt?

Nadeel van de princess: niet vaatwasserbestendig....
Wij doen de Princess nooit in de vaatwasser, meestal wordt hij niet vies, af en toe beetje warm water met drupje afwasmiddel erin, borsteltje erdoor en schoon!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ArthurMorgan schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:12:
Bij Princess staat in het boekje dat voorverwarmen niet hoeft dacht ik. Philips heeft dat wel. Ik merk zelf niet heel veel verschil, maar gebruik vaak wel een minuut meer tijd bij Princess.
Misschien heb ik eroverheen gelezen. Kon 't niet vinden in elk geval

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

HereIsTom schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:29:
[...]

Wij hebben deze Princess Earofryer al twee jaar en bevalt ons nog steeds perfect.
We gebruiken ‘m bijna dagelijks en doen bijna alles erin.
Hij is ook veel makkelijker schoon te maken dan de Philips.
Voorverwarmen doet de Princess vanzelf, er gaat een ping als hij op temperatuur is en dan gaat de tijd lopen die je hebt ingesteld. Wij stoppen alles er gelijk al in, dus met voorverwarmen erbij.
Broodjes bakken bijv. zijn zo in 8 minuten klaar.
Bij mij niet
Ik zet 'm aan, druk op temp en tijd en hij begint meteen
Of ik doe dit totaal verkeerd misschien?

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

HereIsTom schreef op donderdag 30 september 2021 @ 20:08:
[...]

Wij doen de Princess nooit in de vaatwasser, meestal wordt hij niet vies, af en toe beetje warm water met drupje afwasmiddel erin, borsteltje erdoor en schoon!
Ik was 'm ook met de hand

• HereIsTom
Jorgen schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:14:
[...]

Bij mij niet
Ik zet 'm aan, druk op temp en tijd en hij begint meteen
Of ik doe dit totaal verkeerd misschien?
Heb je precies dezelfde als ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

HereIsTom schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:26:
[...]

Heb je precies dezelfde als ik?
182050 aerofryer xxl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Wij hebben de Princess 182051 Aerofryer XXL, zou in die 1 dan nog verschil zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

HereIsTom schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 01:18:
[...]

Wij hebben de Princess 182051 Aerofryer XXL, zou in die 1 dan nog verschil zitten?
Geen idee...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-06 19:35

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

zelf een philips XL airfryer.

Alleen voor friet ben ik nog niet helemaal overtuigd. deze komt er meestal niet echt lekker uit. althans gewoon normale friet. tegenwoordig ga ik al wat sneller voor aardappel toefjes of iets met kruiden erin. dan gaat de smaak al beter. maar vette frieten blijft toch nog steeds het favoriet.

snacks daarentegen geen verschil met olie. wel meestal iets bleker. maar ja smaak blijft hetzelfde. en een mexicano heeft sowiso al geen finale plaats in de schoonheidswedstrijd :+

nu ook op youtube een gastje ontdekt dat allerlei leuke dingen klaarmaakt in de airfryer. dus daar ga ik binnenkort ook wat dingetjes van proberen.

enige nadeel van de airfryer met vlees vind ik dat hij enorm gaat roken, hangt wel van het vlees af natuurlijk. dus dat doe ik meestal met de afzuigkap (recirculatie) aan en een deur open. dadelijk verhuist die naar de schuur. zodra daar de electra is aangelegd.

schoonmaken is zo gepiept en de XL heeft gelukkig en een frietmandje en een bakplaat meegeleverd. dus met vlees en de bakplaat valt het reuze mee.

hoe zorgen jullie eigenlijk dat die niet naar eten gaat ruiken? ik maak de bakken schoon en maak hem schoon van binnen maar naar een jaar gebruik ruikt die eigenlijk een beetje naar een vetbak. heb gehoord citroenen in water en dan op de bakplaat maar dat voelt meer als maskeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:51
Splitinfinitive schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:22:

enige nadeel van de airfryer met vlees vind ik dat hij enorm gaat roken, hangt wel van het vlees af natuurlijk. dus dat doe ik meestal met de afzuigkap (recirculatie) aan en een deur open. dadelijk verhuist die naar de schuur. zodra daar de electra is aangelegd.
Ik leg een op de bodem een stuk aluminiumfolie om dit te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Marc3l schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:35:
[...]

Ik leg een op de bodem een stuk aluminiumfolie om dit te voorkomen.
op de bodem van de vetvang bak of de bodem van de braadpan? en mij lijkt dat het toch gewoon warmte is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-06 12:57

Alleen voor friet ben ik nog niet helemaal overtuigd. deze komt er meestal niet echt lekker uit. althans gewoon normale friet. tegenwoordig ga ik al wat sneller voor aardappel toefjes of iets met kruiden erin. dan gaat de smaak al beter. maar vette frieten blijft toch nog steeds het favoriet.

...

nu ook op youtube een gastje ontdekt dat allerlei leuke dingen klaarmaakt in de airfryer. dus daar ga ik binnenkort ook wat dingetjes van proberen.
Meerdere kant en klare verse friet gehad maar vind meerdere niet lekker (appie, jumbo). Lastig om de goede knaperigheid te creeren en de olie de wordt gebruikt geeft soms teveel smaak. Volgens mij moet je wat olijfolie toevoegen maar ook daarbij niet echt een constant resultaat. De enige die ik goed vind is die van de Lidl. Daar hoef je geen olijfolie zelf toe te voegen en komt eigenlijk met de baktijd die op de zak staat altijd goed uit de Airfryer.

Zou je die youtube link misschien willen delen misschien wel interessant?

Dat roken komt volgens mij meer door het vet wat tegen de overwarming's spiraal komt (omhoog spat). Misschien dat zo'n spatdeksel helpt (heb ik zelf ook niet) maar bij slavinken of ander vet vlees kan je hem beter buiten zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:51
Splitinfinitive schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:45:
[...]

op de bodem van de vetvang bak of de bodem van de braadpan? en mij lijkt dat het toch gewoon warmte is?
Op de bodem van de bak. Doe er regelmatig rib eye in en rookmelder gaat niet af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Marc3l schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 21:27:
[...]

Op de bodem van de bak. Doe er regelmatig rib eye in en rookmelder gaat niet af.
hmm dan proberen we dat de volgende keer mishcien helpt het hier ook.
Utoka schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 17:45:
[...]

Meerdere kant en klare verse friet gehad maar vind meerdere niet lekker (appie, jumbo). Lastig om de goede knaperigheid te creeren en de olie de wordt gebruikt geeft soms teveel smaak. Volgens mij moet je wat olijfolie toevoegen maar ook daarbij niet echt een constant resultaat. De enige die ik goed vind is die van de Lidl. Daar hoef je geen olijfolie zelf toe te voegen en komt eigenlijk met de baktijd die op de zak staat altijd goed uit de Airfryer.

Dat roken komt volgens mij meer door het vet wat tegen de overwarming's spiraal komt (omhoog spat). Misschien dat zo'n spatdeksel helpt (heb ik zelf ook niet) maar bij slavinken of ander vet vlees kan je hem beter buiten zetten

dit kanaal heeft een aantal leuke videos. bijvoorbeeld die chicken wings ga ikzelf proberen maar in deze video heeft die verschillende recepten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]
Dikke frieten (wordt vaak verkocht als Vlaamse of oma's frieten) werkt beter dan dunne frieten (franse). Maar meestal pakken wij voor friet toch gewoon de frietpan, zo vaak eten we dat ook niet. Natuurlijk ook voorgebakken, dan zijn ze al een keer in frietvet of olie gebakken en dan zit dat er al op.

Olijfolie is niet zo goed om langdurig te verhitten boven de 150 graden. Een eitje bakken zou ik er nog wel mee doen, maar geen friet.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:26

Matis

Rubber Rocket

Ik heb ooit "mijn" recept voor frietjes uit de airfryer gedeeld: Matis in "Het grote Airfryer topic - Deel 2"

Tegenwoordig heb ik het lauwe zoutbad vervangen door ongezouten koud water.
Het resultaat is hetzelfde :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Wij gooien alle frieten uit de vriezer van de Lidl of Aldi in de Princess Aerofryer, de meeste zijn goed in 15 min. sommige moeten iets langer en af en toe even schudden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 22:22

PcDealer

HP ftw \o/

HereIsTom schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:57:
Hier 2x een Philips XXL gehad, maar deze gingen beide net na de garantie stuk.
Jij hebt je dus 2x af laten schepen met de fabrieksgarantie in plaats van een verwachte gebruiksduur?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
PcDealer schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 11:34:
[...]

Jij hebt je dus 2x af laten schepen met de fabrieksgarantie in plaats van een verwachte gebruiksduur?
Ja inderdaad omdat Philips een zeer slechte klantenservice heeft en hier niks van wil weten.
En om nu een advocaat in te huren voor zoiets heeft ook geen zin, maar een Philips komt er hier niet meer in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
HereIsTom schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 11:40:
[...]

Ja inderdaad omdat Philips een zeer slechte klantenservice heeft en hier niks van wil weten.
En om nu een advocaat in te huren voor zoiets heeft ook geen zin, maar een Philips komt er hier niet meer in!
Je moet ook bij de verkopende partij zijn voor die "verwachte gebruiksduur" garantie.

En afschepen.... Zo makkelijk is het niet om dat recht te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Waah schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 11:55:
[...]

Je moet ook bij de verkopende partij zijn voor die "verwachte gebruiksduur" garantie.

En afschepen.... Zo makkelijk is het niet om dat recht te krijgen.
De verkopende partij stuurde me gewoon door naar Philips, nee je recht krijgen is inderdaad bijna onmogelijk als je geen advocaat in dienst neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 22:22

PcDealer

HP ftw \o/

HereIsTom schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 12:23:
[...]

De verkopende partij stuurde me gewoon door naar Philips, nee je recht krijgen is inderdaad bijna onmogelijk als je geen advocaat in dienst neemt.
Onzin. Een kwestie van je rechten op de hoogte zijn en niet opgeven bij de verkopende partij.

Bol.com wilde mij ook afschepen met een reparatie voor eigen kosten voor een drie jaar oude Wii U. Een paar maanden later alsnog een gratis reparatie.

[ Voor 17% gewijzigd door PcDealer op 02-10-2021 23:29 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HereIsTom
PcDealer schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 23:28:
[...]

Onzin. Een kwestie van je rechten op de hoogte zijn en niet opgeven bij de verkopende partij.

Bol.com wilde mij ook afschepen met een reparatie voor eigen kosten voor een drie jaar oude Wii U. Een paar maanden later alsnog een gratis reparatie.
De volgende keer zal ik jouw hulp inroepen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Tot nu toe blij met de Princess aerofryer xl.

Maar waar komt het geluid uit dat apparaat vandaan? Want daar moet ff iets van geluidsdemping op....

Kreng maakt veel te veel geluid als die piept. De kinderen worden er wakker van terwijl het apparaat in de bijkeuken staat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Zijn hier mensen die zelf snacks (en dan met name kroket/bitterbal) gemaakt hebben om klaar te maken in de airfryer? Ik ben een groot liefhebber van zelfgemaakte bitterballen, maar sinds wij een airfryer hebben ben ik nog niet in de gelegenheid om te gaan kokkerellen. Ik heb wel recepten gezocht, maar daar lees ik erg wisselende verhalen over (in die zin dat het eigenlijk niet goed lukt). Op de site van Philips staat wel een recept waar ze voor bruining van de korst gewoon bruinbrood gebruiken als paneermeel, maar misschien dat hier iemand goede ervaringen heeft met eigen probeersels :) Toen wij nog een frituurpan hadden gebruikte ik bij voorkeur panko als paneerlaag ivm knapperigheid.

Meestal pak ik verse friet uit de supermarkt, uit het diepe vet is inderdaad nog altijd het lekkerst. Wat soms wel wil helpen is klein scheutje (halve eetlepel oid) frituur-olie in een bak doen en daar de friet even goed doorheen husselen.

[ Voor 39% gewijzigd door Ugchel op 14-10-2021 09:54 ]

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:44

Thompson

Beeromaniac

[...]

Bij deze een +1 voor de voorgebakken verse friet van de Lidl. Érg goede resultaten bij mij met de Philips XXL airfryer. Snacks is een ander verhaal, daar blijf ik het lastig bij vinden om er te vinden die net zo lekker knapperig worden als met echt frituren.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@Thompson zal thuis ff kijken. Gisteren bitterballen en kaasballetjes uit de aerofryer gehad en die waren prima krokant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Wij doen in de Princess Aerofryer ook gewoon snacks, die komen er prima uit, alleen zijn ze niet bruin.
Ook de bitterballen van Gewoon, 7 minuten op 180° d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 23:48
* Dacuuu meld zich!

Een 10 tal jaar geleden hadden we de actifry van Tefal, maar deze is een jaar of 3 geleden kapot gegaan. En ik was toch al niet zo'n fan van het draai arm idee..

Bij de recente woonhuis verhuizing de vertrouwde afgetrapte vetpan weggegooid, en een Philips HD9654/90 gekocht! Waarom Philips? Ik wil er graag was accessoires bij hebben, en dat geeft Philips. Ik heb hem tot nu toe gebruikt voor friet, kippenvleugels, shoarma, slavinken, het koken van eieren. En wil er nog veel meer zooi in gooien. Tot op heden super tevreden.

Schoonmaken doe ik met de hand, dat is best veel werk vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

Wat ik las is dat je met vlees niet boven de 180C moet instellen, dat zou het roken veroorzaken. Ik heb zelf een Princess die ik geërfd heb van mijn vader en vlees gaat er helemaal goed in zonder roken bij 180C.

Uiteindelijk wil ik wel een keer een grotere Airfyer kopen, maar voor nu voldoet deze prima. En voor rundervinken, steaks e.d. is het helemaal ideaal. Minder aanbakken, goed warm van binnen itt de koekepan.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Dacuuu schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:06:
* Dacuuu meld zich!

Een 10 tal jaar geleden hadden we de actifry van Tefal, maar deze is een jaar of 3 geleden kapot gegaan. En ik was toch al niet zo'n fan van het draai arm idee..

Bij de recente woonhuis verhuizing de vertrouwde afgetrapte vetpan weggegooid, en een Philips HD9654/90 gekocht! Waarom Philips? Ik wil er graag was accessoires bij hebben, en dat geeft Philips. Ik heb hem tot nu toe gebruikt voor friet, kippenvleugels, shoarma, slavinken, het koken van eieren. En wil er nog veel meer zooi in gooien. Tot op heden super tevreden.

Schoonmaken doe ik met de hand, dat is best veel werk vind ik.
Princess Aerofryer heeft ook accessoires erbij, en nog meer te koop voor 20 euro. Ben je nog steeds goedkoper uit ;-)

En simpel schoon te maken.

Maar niets mis met philips, en ben natuurlijk enorm biased aangezien ik zelf de Princess heb. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 23:48
Waah schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:55:
[...]

Princess Aerofryer heeft ook accessoires erbij, en nog meer te koop voor 20 euro. Ben je nog steeds goedkoper uit ;-)

En simpel schoon te maken.

Maar niets mis met philips, en ben natuurlijk enorm biased aangezien ik zelf de Princess heb. :D
Ssssst laat mij gewoon even blij zijn met mijn laatste aankoop. :P :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Dacuuu schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:38:
[...]

Ssssst laat mij gewoon even blij zijn met mijn laatste aankoop. :P :P
Dit is Tweakers :+ Waar er altijd commentaar is op.... nou ja alles wat je doet :D

Maar zoals ik zei: ben vrij biased.

En toen ik mijn aankoop toonde van de princess was de eerste reactie: Dat touchscreen doet het over 2 jaar niet meer :+

Dus ik geef terug aan de community wat ik zelf ook kreeg _/-\o_ _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:55
Ik heb een princess aeurofryer en de Philips XXL airfryer. Ik kon niet kiezen :+
Nee 1tje staat bij het vakantiehuisje en 1tje thuis

De Philips bakt alles net wat lekkerder af maar is echt een HEL om schoon te maken. Dat ding begint dus redelijk goor te worden (Zelfs al speciale HG middeltjes gekocht maar drama)

Die Princess bakt t net wat minder, bij kleine hoeveelheden nog prima. Schoonmaken is echter een genot.

De lade van de philips is wel een stuk fijner dan de princess :)

Aangezien kwaliteit van eten ook afhankelijk is van hoe schoon dat ding is kies ik voor de Princess (die ook 2.5 x zo goedkoop is maar dat is secundair)

[ Voor 5% gewijzigd door laurens0619 op 14-10-2021 14:00 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Laatst online: 18-06 08:35

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

thunder8 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:14:
[...]

Wat ik las is dat je met vlees niet boven de 180C moet instellen, dat zou het roken veroorzaken. Ik heb zelf een Princess die ik geërfd heb van mijn vader en vlees gaat er helemaal goed in zonder roken bij 180C.

Uiteindelijk wil ik wel een keer een grotere Airfyer kopen, maar voor nu voldoet deze prima. En voor rundervinken, steaks e.d. is het helemaal ideaal. Minder aanbakken, goed warm van binnen itt de koekepan.
Ik heb zelf een Philips XL fryer en ik doe gewoon het (biefstuk) vlees op 200 bakken zonder dat het rookt. Wat ik wel doe is ervoor zorgen dat het vlees drooggedept is. Gewoon even een paar min van te voren zorgen dat het vocht zoveel mogelijk met een doekje eraf is en dan gaat het prima. Wel is het zo dat als er een dikke vetrand om zit, dan wilt het nog wel eens mis gaan.

Oh ja ik gebruik een bakplaat voor het bakken zelf. Werkt altijd perfect. Ik bak letterlijk alles in dat ding.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
laurens0619 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:59:
Ik heb een princess aeurofryer en de Philips XXL airfryer. Ik kon niet kiezen :+
Nee 1tje staat bij het vakantiehuisje en 1tje thuis

De Philips bakt alles net wat lekkerder af maar is echt een HEL om schoon te maken. Dat ding begint dus redelijk goor te worden (Zelfs al speciale HG middeltjes gekocht maar drama)

Die Princess bakt t net wat minder, bij kleine hoeveelheden nog prima. Schoonmaken is echter een genot.

De lade van de philips is wel een stuk fijner dan de princess :)

Aangezien kwaliteit van eten ook afhankelijk is van hoe schoon dat ding is kies ik voor de Princess (die ook 2.5 x zo goedkoop is maar dat is secundair)
Misschien ligt het aan het type Princess die je hebt, maar ik vind juist dat de Princess alles juist wat beter afbakt en nog sneller ook ;)
En zeker het schoonmaken van de Princess is een makkie, na 3 jaar intensief gebruik ziet de Princess er nog als nieuw uit (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 00:55
HereIsTom schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:38:
[...]

Misschien ligt het aan het type Princess die je hebt, maar ik vind juist dat de Princess alles juist wat beter afbakt en nog sneller ook ;)
En zeker het schoonmaken van de Princess is een makkie, na 3 jaar intensief gebruik ziet de Princess er nog als nieuw uit (y)
Of jij had een slechtere philips ;)
Ik begreep dat jij ook de princess hebt gekocht nadat je philips kapot was? Misschien was die philips dan niet helemaal jofel meer (en die laatste ervaring mis je)

Ik heb de
Princess 182055 Digitale Family Aerofryer XXL
Philips Avance Airfryer XXL HD9654/90
Tegelijk gekocht :)
Als de prijs hetzelfde was koos ik alsnog voor de princess hoor. Hij doet het, naar mijn idee, misschien net wat minder goed maar de andere voordelen zijn echt significant (vooral het schoonmaken)

[ Voor 26% gewijzigd door laurens0619 op 14-10-2021 17:05 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HereIsTom
laurens0619 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 17:03:
[...]

Of jij had een slechtere philips ;)
Ik begreep dat jij ook de princess hebt gekocht nadat je philips kapot was? Misschien was die philips dan niet helemaal jofel meer (en die laatste ervaring mis je)

Ik heb de
Princess 182055 Digitale Family Aerofryer XXL
Philips Avance Airfryer XXL
Tegelijk gekocht :)
Als de prijs hetzelfde was koos ik alsnog voor de princess hoor. Hij doet het, naar mijn idee, misschien net wat minder goed maar de andere voordelen zijn echt significant (vooral het schoonmaken)
Ik had de HD9240/90 van Philips die was prima totdat hij er ineens mee stopte.
Maar vrienden van mij hebben dezelfde als jij hebt en zeggen ook dat mijn Princess echt beter werkt, het gaat veel sneller met de Princess en het komt er dus beter uit.
Bij Philips betaal je voornamelijk voor de naam, terwijl het eigenlijk al lang geen Philips meer is.
En de Philips is dus ook nog eens 3x zo duur als de Princess.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-06 06:45
HereIsTom schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 22:56:
[...]

Ik had de HD9240/90 van Philips die was prima totdat hij er ineens mee stopte.
Maar vrienden van mij hebben dezelfde als jij hebt en zeggen ook dat mijn Princess echt beter werkt, het gaat veel sneller met de Princess en het komt er dus beter uit.
Bij Philips betaal je voornamelijk voor de naam, terwijl het eigenlijk al lang geen Philips meer is.
En de Philips is dus ook nog eens 3x zo duur als de Princess.
Ik kan deze mening prima delen.
Na een Philips ook nu ruim een half jaar de Princess, maar ook wij zijn lovend over dit apparaat en zijn er meer tevreden over de Philips welke ook zeker niet slecht was :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 01:12
Pro tip: plak siliconendopjes bovenop je airfryer, dan kun je de lade erop zetten terwijl je met het mandje bezig gaat. :)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olthof074
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-07-2023
Hoi,

Wil ook een airfryer gaan aanschaffen.

Zie dat jullie de prijs kwaliteit van de Princess goed vinden. Welk(e) model(len) in het specifiek raden jullie aan? Mijn voorkeur heeft eigenlijk een wat kleinere omdat ik alleen woon, maar dit is geen pré.
Zie bijv. dat de 182025 wat kleiner is, maar deze is van 2015, weet alleen niet of dit veel uitmaakt (qua technologie oid).

Mvg en bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Olthof074 schreef op maandag 15 november 2021 @ 07:35:
Hoi,

Wil ook een airfryer gaan aanschaffen.

Zie dat jullie de prijs kwaliteit van de Princess goed vinden. Welk(e) model(len) in het specifiek raden jullie aan? Mijn voorkeur heeft eigenlijk een wat kleinere omdat ik alleen woon, maar dit is geen pré.
Zie bijv. dat de 182025 wat kleiner is, maar deze is van 2015, weet alleen niet of dit veel uitmaakt (qua technologie oid).

Mvg en bvd!
Je kan kijken of een kleinere minder vermogen heeft. Ik heb zelf ook een klein model met wat minder vermogen (ooit van mijn ouders gehad, zij vonden dit beter voor op de camping :p ). Maar die werkt gewoon goed.

Over de Princes zijn volgens mij best veel mensen positief. Ik zou denk ik nu zelf ook voor een Pricess of Philips gaan als ik een nieuwe kocht. Het grootste model hoeft van mij ook niet (we zijn maar met twee en ik ga er ook geen hele maaltijden in bereiden).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InPieces
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07-03 08:15
Hi!

Ik hou wel van m'n portie patat en overweeg nu een Airfryer. Ben wat pagina's langsgegaan en ik hoor veel positiefs over de Princess 182050, mede vanwege het schoonmaakgemak en de prijs. Alleen vind ik het een beetje groot voor in mijn keuken ook omdat ik maar in mijn eentje ben :). Wat zou een goed kleiner alternatief zijn?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:25
InPieces schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:51:
Hi!

Ik hou wel van m'n portie patat en overweeg nu een Airfryer. Ben wat pagina's langsgegaan en ik hoor veel positiefs over de Princess 182050, mede vanwege het schoonmaakgemak en de prijs. Alleen vind ik het een beetje groot voor in mijn keuken ook omdat ik maar in mijn eentje ben :). Wat zou een goed kleiner alternatief zijn?

Alvast bedankt!
Inventum?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InPieces
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07-03 08:15
Nog niet overwogen. Aanraders? Ik zie niet echt een soort naar voren komen in deze topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

InPieces schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:51:
Hi!

Alvast bedankt!
Ik heb de 182051 volgens mij, die is voor 1 persoon groot genoeg. Hou er wel rekening mee dat kleinere modellen ook vaak flink minder producten tegelijk klaar kunnen maken. Heb je een keer bezoek, dan wordt het al een stuk lastiger. Als de mijne kapot is, komt er een XXL model. Opslag is inderdaad wat lastiger, het blijft een groot ding. Maar ik gebruik mijn koekenpannen een heel stuk minder, omdat de airfryer ook ideaal is om vlees in klaar te maken, tenzij je persé jus wil hebben.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:25
InPieces schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 19:58:
Nog niet overwogen. Aanraders? Ik zie niet echt een soort naar voren komen in deze topic.
Wij hebben zelf de INVENTUM GF400HL alweer een hele tijd, erg tevreden over. Vrij compact, maar toch grote bak en makkelijk schoon te maken!!

Edit: bij Aldi nu een inventum in de aanbieding met meer poespas erop :)

[ Voor 9% gewijzigd door Martinusz op 20-11-2021 13:15 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Laatst online: 23:13
Niet echt mbt de airfryer zelf maar meer de producten en bereiding hiervan....
Wie weet een goede app waarin je zelf eenvoudige bereidingstijd etc kan bijhouden?

En dan bedoel ik geen complete recepten maar eenvoudig zoals bv worstenbroodjes, friet etc.

Ik ken er 2 voor Android met de naam "Airfryer baktijden" die voldoen alleen zodra ik overstap naar een andere telefoon ben je alles wat je zelf ingevoerd hebt kwijt.
Beide hebben geen backup optie.
Plus je kan eenvoudig info vinden voor bv bekende kant en klare producten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZYvk4SCCgo7h70OZ9Qw28ZQY8e0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xXh2lqxTanOQ44V8fqDBkMVV.png?f=fotoalbum_large

Er zijn ook diverse veel uitgebreidere apps maar die bieden niet wat ik zoek.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
is google spreadsheet niet gewoon het handigst daarvoor? Lekker in drive dus altijd beschikbaar.

Zelf heb ik gewoon een papieren schriftje waar ik de dingen inzet zelfs. Als ik iets voor de eerste keer doe kijk ik op internet. Vaak zijn er gewoon verschillende mogelijkheden. (Vaak hoge temperatuur en kort vs lagere temperatuur en wat langer. Dus moet je toch al zelf een beetje uitzoeken wat je zelf lekkerder vindt.)

[ Voor 4% gewijzigd door ArthurMorgan op 20-11-2021 10:03 ]

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
ArthurMorgan schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:03:
is google spreadsheet niet gewoon het handigst daarvoor? Lekker in drive dus altijd beschikbaar.

Zelf heb ik gewoon een papieren schriftje waar ik de dingen inzet zelfs. Als ik iets voor de eerste keer doe kijk ik op internet. Vaak zijn er gewoon verschillende mogelijkheden. (Vaak hoge temperatuur en kort vs lagere temperatuur en wat langer. Dus moet je toch al zelf een beetje uitzoeken wat je zelf lekkerder vindt.)
Dat kan natuurlijk ook maar ik zocht net even iets wat er ook nog wat leuker uit ziet :+
Plus in de apps waar ik het over had staan al een hoop dingen in.
Dan is het een kwestie van aanpassen of toevoegen.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-06 19:11
Goedemorgen. Mijn vriendin en ik zijn in de markt om een airfryer te kopen tijden Black Friday deals. We willen een groter exemplaar wat we ook als mini over willen gebruiken.

We gebruiken heel vaak de oven (oude oven en is inbouw), maar dan ook voor kleinere gerechten. Dit kost vooral tijd en onnodige energie.

De Philips XXL kwam na wat research van mijn kant als kandidaat. Nu kwam ik hier even neuzen en zag ik toch meerdere berichten die blijk geven van minder tevredenheid over Philips airfryers.

Natuurlijk is de marketing van Philips wel agressiever waardoor zij er dan prat op gaan dat je pizza kan bakken met juiste grillplaatje.

Kan je die pizza ook bakken in een xxl airfryer van Princess? Pizza is voor ons wel belangrijk om snel even wat samen te rapen en de airfryer in 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErwinJ
Matey schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:25:
Goedemorgen. Mijn vriendin en ik zijn in de markt om een airfryer te kopen tijden Black Friday deals. We willen een groter exemplaar wat we ook als mini over willen gebruiken.

We gebruiken heel vaak de oven (oude oven en is inbouw), maar dan ook voor kleinere gerechten. Dit kost vooral tijd en onnodige energie.

De Philips XXL kwam na wat research van mijn kant als kandidaat. Nu kwam ik hier even neuzen en zag ik toch meerdere berichten die blijk geven van minder tevredenheid over Philips airfryers.

Natuurlijk is de marketing van Philips wel agressiever waardoor zij er dan prat op gaan dat je pizza kan bakken met juiste grillplaatje.

Kan je die pizza ook bakken in een xxl airfryer van Princess? Pizza is voor ons wel belangrijk om snel even wat samen te rapen en de airfryer in 😉
Ik ben van de Philips xl ( top product ) naar de xxl gegaan, maar ik klaag niet.
Word bij dagelijks gebruikt zonder problemen, pizza maken doe ik er niet in dit blijft handiger in de oven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
Matey schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:25:

Ik heb een paar keer die pizza broodjes gebakken in de airfryer en dat ging gewoon goed.
Nog wel aan het uitzoeken om het nog beter te krijgen naar mijn smaak.
Het is even wat uitproberen en dan ook te onthouden hoe je het gedaan hebt voor een volgende keer of eventueel het aanpassen van de bereidingswijze.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• madmaxf1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:41
Hier meerdere keren Pizza gebakken in de Princess, ik doe wel alleen de kleinere, de grote gaan gewoon in de oven.

Tevens broodjes en vlees gaan perfect in de Princess, naast natuurlijk snacks en patat/rösti.

De grotere pizza's passen niet lekker in de Princess.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

https://www.dekamarkt.nl/...7-november-per-stuk/59983

Lijkt op een goede aanbieding. Brabantia is over het algemeen een merk wat ik wel vertrouw maar ik vermoed white label omdat het niet hun core business is.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Een prullenbakken merk ;) Wel kwaliteitsspul ja (de prullenbakken, geen idee over de airfryers).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Daar zat ik dus ook wel een beetje mee, alles wat ik in huis heb van Brabantia is topspul maar airfryers zijn niet hun ding zeg maar. Aan de andere kant hoeft een white label geen probleem te zijn als ze een goede fabrikant hebben gevonden.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@Erasmo Het lijkt me ook sterk dat Brabantia zijn naam gaat vergooien door een slecht product op de markt te gooien.
En duur zegt ook niet alles, al twee keer een dure Philips Airfyer gehad die precies na de 2 jaar garantie kapot ging. Nu een veel goedkopere Princess die het perfect doet :Y

Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste