Het grote Airfryer topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 2 ... 16 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 20:39

Bootje

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

theHoff

Het grote Philips Airfryer topic

Afbeeldingslocatie: http://www.beyondthekitchensink.com/wp-content/uploads/2010/09/airfryer.jpg

Wat is de Airfryer?
Met de Philips Airfryer kun je frietjes en snacks bereiden vrijwel zonder olie. Volgens Philips is dit te danken aan de zogeheten 'Rapid Air Technologie': circulerende hete lucht en een grillelement.

Omdat bij het bakken alleen lucht wordt gebruikt, zouden er minder snel geurtjes ontstaan dan bij een gewone friteuse. Bovendien is de Airfryer ook veel gemakkelijker schoon te maken, omdat er geen olie wordt gebruikt en de verwijderbare lade en mand vaatwasbestendig zijn.

Met de temperatuurinstelling kun je het apparaat tot en met 200 ºC instellen en een timer regelt de bereidingstijd van maximaal een half uur. Met behulp van deze instellingen kun je naast frietjes ook snacks klaarmaken

Persbericht van Philips met meer informatie alhier.

Waarom?
Eigenlijk maar één echte reden, je maakt (bijna) geen gebruik meer van olie, wat zorgt voor bakken van friet met 80% minder vet. Het is dus niet 100% vetvrij. Maak je verse friet, voeg een lepeltje olie toe. Voorgebakken friet is vaak al in de olie voorgebakken en kan zonder verder toegevoegde olie worden gebakken. Ook de snacks kunnen vaak zonder toegevoegde olie worden gebakken. Een gezondheids/kcal-voordeel dus, dat is de hoofdreden.

Dat is echter niet de enige reden. Ook de hoeveelheid "stank" neemt af, dus ideaal voor mensen zonder tuin/balkon/bijkeuken etc etc. De boel is vaatwasserbestendig, dus na gebruik geen omkijken naar. Daarnaast gebruik je altijd verse olie en bestaat er bij goed bereiden dus geen kans op gebruik van oude en/of verbrande olie, waar ook weer gezondheids- en smaakvoordelen aan kleven.
Verder natuurlijk nog het subjectieve onderdeeltje genaamd "smaak". Er zit een puurdere smaak aan het eten in plaats van een olie smaak. Misschien is dit voor sommige mensen juist de reden om geen Airfryer te nemen, het ontbreken/minder zijn van de smaak van het frituurvet. Smaken verschillen.

Type(s)
Philips Viva Collection Airfryer 800 g (HD9920)
Op dit moment is het enige beschikbare type de HD9220, verkrijgbaar in twee kleuren, wit+lavendel en compleet zwart.
Verdere info:
  • De zaken die vies kunnen worden, zijn vaatwasserbestendig.
  • Afmetingen van het product (B x H x D): 287 x 315 x 384 mm
  • Vermogen: 1425 Watt
Beste resultaten?
Hoe bereik je de beste resultaten met de Airfryer? Uit eigen ervaring de volgende punten:
  • Bij het bereiden van patat altijd 3 minuten voorverwarmen.
  • Bij het bereiden van patat meer dan 1x halverwege schudden (3x is aan te raden).
  • Bij het bereiden van loempia’s (uit de vriezer) deze altijd insmeren met een klein beetje olie.
  • Dikke diepvriespatat langer dan de aangegeven tijd bereiden (bij een volle bak zeker 18 minuten) en méér dan 1x schudden.
  • Gebruik hapjes die van zichzelf al bruin zijn (Mora is een aanrader). Kroketten worden namelijk niet bruin in de airfryer en zien er dus wat ‘onsmakelijk’ en grijs uit.
  • Bij het bereiden van een partymix (minifrikadellen, bitterballen, kipnuggets etc.) niet schudden en 8 minuten bereidingstijd aanhouden.
Tips en tricks
  • Schud patat zonder de ‘lade’ om het mandje. Doe dit boven de gootsteen zodat overtollig vet in de wasbak valt. Het apparaat blijft op deze manier schoner en je verwijdert er nog wat vet mee uit de patat.
  • Zet de bak ondersteboven in de vaatwasser, anders loopt hij vol met water. ;)
  • Minifriet wordt sneller gaar dan gewone friet en krokant (lekker knappertjes!).
  • Er is geen speciale ‘ovenfriet’ noodzakelijk voor in de Airfryer.
  • Zet 'm onder de afzuigkap voor nog mindel luchtjes.
Wat kan er nog meer in?
Naast friet en snacks zouden we geen echte Tweakers zijn als we niet meer met een product probeerden dan in de gebruiksaanwijzing omschreven staat. Dus, wat gaat er nog meer in? Er zijn al hints naar broodjes bapao en candybars gedaan, maar wat kan er nog meer in? Post maar raak, bij voorkeur met een handleiding/recept zodat je medetweakers dit zo succesvol mogelijk kunnen reproduceren. Foto's worden op prijs gesteld.

Aanraders tot nu toe zijn in ieder geval Loempia's van de polier, Picolini’s van Wagner en mini saucijzenbroodjes.

Wat is niet de bedoeling?
De patat/friet discussie hier oprakelen.
Gaan schreeuwen dat de Tefal Actifry beter is, daar hebben we geen ervaring mee, maar laat gerust je ervaringen over gelijkwaardige alternatieven hier weten.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
De topic start van dit topic is gekopieerd van het vorige deel. Als je interesse hebt om deze aan te passen en / of te verbeteren, neem dan contact op met één van de topic starters of meld je bij één van de mods :).

[ Voor 93% gewijzigd door naitsoezn op 25-06-2016 16:26 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 01:54

PcDealer

HP ftw \o/

Hoe kan het verwarmingselement schoongemaakt worden?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Gisteren voor het eerst friet uit de Airfryer geprobeerd, ik verwachtte er niet veel van, ik ben een gepassioneerd frituurder, maar het viel best mee.
Toch moet mijn eindconclusie zijn: de beste friet is gefrituurd.
(is mijn persoonlijke mening).

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
PcDealer schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 19:33:
P_Tingen schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:51:
[...]
Check hier voor een schoonmaakstappenplan: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:18
sorcees schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 22:02:
Gisteren voor het eerst friet uit de Airfryer geprobeerd, ik verwachtte er niet veel van, ik ben een gepassioneerd frituurder, maar het viel best mee.
Toch moet mijn eindconclusie zijn: de beste friet is gefrituurd.
(is mijn persoonlijke mening).
Een eindconclusie na een keer proberen is opmerkelijk. De meesten hier hebben er wel even voor nodig om een optimaal resultaat te bereiken (juiste temperatuur/temperaturen, tijd(en), schudden, soort patat, etc).

Het roept dus de vraag op wat er dan minder was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Rukapul schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 23:27:
[...]

Een eindconclusie na een keer proberen is opmerkelijk. De meesten hier hebben er wel even voor nodig om een optimaal resultaat te bereiken (juiste temperatuur/temperaturen, tijd(en), schudden, soort patat, etc).

Het roept dus de vraag op wat er dan minder was.
Voornamelijk de smaak, maar ook de kleur, de krokantheid, de geur, en de slapte.
Maar nogmaals, dat is mijn persoonlijke mening.
En of het gezonder is, daar heb ik ook mijn twijfels,
Zeker wanneer je maximaal 2x per maand friet eet.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 01:49

franssie

Save the albatross

Wij frituren onze friet ook nog steeds smaakt lekkerder, betere bite inderdaad. Wel gaan er zo twee afbak broodjes in, ding staat nog op het aanrecht van de mini loempiaatjes van gister. We gebruiken m meerdere keren per week, maar niet voor friet.

edit:// wat heel veel mensen verkeerd doen bij het frituren in olie is dat ze het deksel op de pan laten. Dat scheelt wel in geur maar ook heel erg veel in krokantheid, dan is de airfryer al snel krokanter inderdaad.

[ Voor 31% gewijzigd door franssie op 11-07-2016 20:08 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:02
PcDealer schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 19:33:
Ik ben er na twee jaar nog niet achter. Maar ik vermoed het apparaat op de kop houden en schoonmaken met een vochtig doekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _superboer_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
grote_oever schreef op zondag 26 juni 2016 @ 09:03:
[...]

Ik ben er na twee jaar nog niet achter. Maar ik vermoed het apparaat op de kop houden en schoonmaken met een vochtig doekje.
Eerste resultaat van Google: http://www.airfryerweb.nl...onmaken-en-schoon-houden/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Man, elke keer weer .....
Nog een topic wat ik moet bijhouden ... Thanks !

* FreshMaker had werkelijk NOOIT gedacht aan afbakbroodjes in dat apparaat te stoppen :|
* FreshMaker gaat het vorige topic doorlezen .... Thnx

[ Voor 43% gewijzigd door FreshMaker op 11-07-2016 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 01:49

franssie

Save the albatross

Dan moet je deze site echt even checken http://tjeerd.eu/airfryer/airfryer-baktijden/ ;)

Staat niet in de topic start, misschien handig? Is in het vorige topic dacht ik wel een aantal maal aangehaald.

[ Voor 18% gewijzigd door franssie op 11-07-2016 20:06 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik denk dat Mux zijn filmpje er ook bij moet, legt het prima uit !

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Airfried Potatoes (Hommage to You Suck At Cooking)

edit :

Na het lijstje doorgenomen te hebben, toch maar mijn avondmaaltje voor straks in de airfryer gestoken.

4 kipdij-filets in chilimarinade, 25 minuten op 180c
300gr aardappelblokjes rond de 20 minuten op 180c

< was om mee te nemen, dus tijd en plek was niet van belang >
De kipdijfilet is geweldig, egaal gaar en gebakken, de aardappeltjes krokant.
Vanavond even in de combi-magnetron op het werk, en een prima maaltijd !

Werkelijk nooit aan de veelzijdigheid gedacht ;)
Geen noemenswaardige afwas, en alles op kleur en smaak

[ Voor 70% gewijzigd door FreshMaker op 12-07-2016 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _superboer_
  • Niet online
Philips komt in september met twee nieuwe accessoires voor de Airfryer XL (http://www.airfryerweb.nl...91290-en-deksel-hd993200/). Net als de andere accessoires best prijzig, maar ze lijken me wel nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Laatst online: 28-04 22:18
De accessoires zijn inderdaad prijzig maar ik ben erg content met het nieuwe mandje voor de Airfryer Viva. Door de verwijderbare bodem is deze toch een stuk gemakkelijker schoon te maken en ook het bijbehorende deksel is wel erg handig en zorgt voor heel wat minder rook doordat er geen vet meer tegen het verwarmingselement komt. Wel de bereidingstijd wat langer want het belemmert wel de luchtcirculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:15

Duinkonijn

Huh?

Heeft iemand toevallig ervaring met eieren in de Airfryer?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heel veel zelfs.

Ik wil ze graag hard gekookt. Leg ze in het mandje, niet voorverwarmen, 120 graden, 15 a 16 minuten. Prima gekookt eitje daarna.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 20:39
Trevor schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 18:06:
Heel veel zelfs.

Ik wil ze graag hard gekookt. Leg ze in het mandje, niet voorverwarmen, 120 graden, 15 a 16 minuten. Prima gekookt eitje daarna.
Dat wist ik helemaal niet! Dat ga ik ook eens proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:52

Wildfire

Joy to the world!

Iemand al eens verse friet geprobeerd zonder olie toe te voegen? Ik lees links en rechts dat de friet dan toch ook nog best goed schijnt te smaken.

Aangezien ik wegens galblaasproblemen op moet letten met vet zou vetvrije friet helemaal ideaal zijn :P

Ook al zou het wat minder lekker zijn dan verse friet waar wel wat olie bij is gedaan, dat heb ik er dan wel voor over. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Wildfire op 17-08-2016 16:48 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Wildfire schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:48:
Iemand al eens verse friet geprobeerd zonder olie toe te voegen? Ik lees links en rechts dat de friet dan toch ook nog best goed schijnt te smaken.

Aangezien ik wegens galblaasproblemen op moet letten met vet zou vetvrije friet helemaal ideaal zijn :P

Ook al zou het wat minder lekker zijn dan verse friet waar wel wat olie bij is gedaan, dat heb ik er dan wel voor over. :)
Ik knal krieltjes er altijd gewoon in en dat is met 12 minuten 200 graden echt goed in verhouding tot gefrituurd. En dat zijn geen ovenkrieltjes of wat dan ook. Meestal gooi ik er dan qua friet wel gewoon ovenfriet in en dat gaat prima. Daar zit volgens mij wel wat vet in wegens voorbakken of zo dacht ik.

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:41
"Kroketten worden namelijk niet bruin in de airfryer en zien er dus wat ‘onsmakelijk’ en grijs uit."

Heeft iemand hier al iets voor bedacht? Misschien wat olie er op smeren? Ik wil graag een airfryer, maar voor de rest in huis zijn alleen kroketten van belang. Ovenkroketten zijn overigens no go en als kroketten niet minstens zo goed zijn als in een frituurpan is helaas het hele apparaat no go :P

Ik heb wat filmpjes op YouTube bekeken en daar lijkt het alle keren goed te gaan, maar ik kan helaas niet zien of dat ovenkroketten zijn of normale kroketten. Ik wil zeker weten dat het goed gaat zodat ik het misschien een keer kan proberen.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-05 21:38

Wij hebben nog nooit olie toegevoegd. We hebben de xl versie en voor een portie van 2 personen worden ze heerlijk bruin en knapperig. 12 a 13 min op 200 graden. Een paar keer schudden tussendoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ample Energy schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 17:14:
"Kroketten worden namelijk niet bruin in de airfryer en zien er dus wat ‘onsmakelijk’ en grijs uit."

Heeft iemand hier al iets voor bedacht? Misschien wat olie er op smeren? Ik wil graag een airfryer, maar voor de rest in huis zijn alleen kroketten van belang. Ovenkroketten zijn overigens no go en als kroketten niet minstens zo goed zijn als in een frituurpan is helaas het hele apparaat no go :P

Ik heb wat filmpjes op YouTube bekeken en daar lijkt het alle keren goed te gaan, maar ik kan helaas niet zien of dat ovenkroketten zijn of normale kroketten. Ik wil zeker weten dat het goed gaat zodat ik het misschien een keer kan proberen.
Normale kroketten kleuren niet goed nee. Schijnt dat wat olie wel helpt, maar spreek niet uit ervaring.

Wij gebruiken hier Mora-kroketten, niet die speciale dure ovenkroketten maar de normale waarbij op de verpakking wel een vermelding staat dat ze geschikt zijn voor de oven. Die kleuren gewoon bruin. Die zijn een heel stuk goedkoper dan die speciale 'echte' ovenkroketten.

Dus deze:

Afbeeldingslocatie: https://www.mora.nl/media/image/006697_1030710-kroketten-4-st-s.jpg

En dus niet deze speciale 'echte' overkroketten:

Afbeeldingslocatie: https://www.mora.nl/media/image/007045_1030830-oven-kroketten-4st-r.jpg
StecaGrid schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 17:20:
[...]

Wij hebben nog nooit olie toegevoegd. We hebben de xl versie en voor een portie van 2 personen worden ze heerlijk bruin en knapperig. 12 a 13 min op 200 graden. Een paar keer schudden tussendoor
Klinkt als goed nieuws :) Friet zonder vet zou echt helemaal ideaal zijn :P

(en nee, ik verknoei het dan niet met een klodder mayo dat 80% vet is, ik pak dan een light fritessaus waar maar erg weinig vet in zit)

[ Voor 32% gewijzigd door Wildfire op 17-08-2016 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik vraag me af in hoeverre het eigenlijk gezonder is aangezien veel van die snacks en ook frites al voorgefrituurd zijn in de fabriek.. Thuis 'bak' je het eigenlijk af.. en als die snacks /frites al verzadigd zijn met frituurvet van de fabriek dan vraag ik me af of het eigenlijk wel boeit of je het nou thuis afbakt met frituurvet of met een airfryer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:20

vooghel

Cunning linguist

Als ik kijk naar het vet dat in de 'pan' van de Airfryer achterblijft na het bakken van voorgebakken producten als aardappelkroketjes etc., boeit dat wel zeker.

[ Voor 5% gewijzigd door vooghel op 18-08-2016 10:42 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:50
Een hele tijd geleden heb ik deze erin gegooid, zonder verdere olie oid
http://www.ah.nl/producte...te-friet-robuust-gesneden

Waren de lekkerste die ik ooit uit de Airfryer heb gekregen :9~

• Tranzy
  • Laatst online: 19-05 23:02
JeroenV_ schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:27:
[...]

Deze zijn wat mij betreft net wat lekkerder! :9

Afbeeldingslocatie: https://cmgtcontent.ahold.com.kpnis.nl/cmgtcontent/media//001452400/000/001452492_001_382977_200.jpg

Met schil!

Ik heb ook een leuke computer..

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:41
Wildfire schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 17:31:
[...]
Normale kroketten kleuren niet goed nee. Schijnt dat wat olie wel helpt, maar spreek niet uit ervaring.

Wij gebruiken hier Mora-kroketten, niet die speciale dure ovenkroketten maar de normale waarbij op de verpakking wel een vermelding staat dat ze geschikt zijn voor de oven. Die kleuren gewoon bruin. Die zijn een heel stuk goedkoper dan die speciale 'echte' ovenkroketten.

Dus deze:
Thanks! Ik zal eens voorzichtig onderzoeken of van merk veranderen een optie is :P
We hebben nu niks liggen en ik ben even de naam van het standaard merk kwijt, dus ik kan nu even niet nakijken of die ook iets van 'oven' op de doos hebben staan.

En anders probeer ik het gewoon een keer met olie en zie ik wel of ze de smaaktest doorkomen.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

JeroenV_ schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:27:
[...]

Da's geen verse friet maar voorgefrituurd en bevat dus toch wat vet.

-- Edit: en dan ook nog palmolie, één van de ongezondere vetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 18-08-2016 15:26 ]

• JeroenV_
Tranzy schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 13:46:
Deze zijn wat mij betreft net wat lekkerder! :9
[afbeelding]
Met schil!
Ik zou normaal zeggen "probeer ik een volgende keer", maar ik heb al ruim 7 maanden geen patat meer op :|
Wildfire schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:25:
O oke, voor jou geen optie dan, maar voor anderen toch zeker een aanrader (evt met schil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Wildfire schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:25:
[...]

Jij hebt de Airfryer aangeschaft vanwege gezondheidsredenen? Dat kan en dat mag.

Persoonlijk heb ik hem aangeschaft voor een aantal punten:
  • Minder stank
  • Geen frituurvet meer kopen
  • Geen vieze vette pan meer
  • Minder vet eten
  • Korte bereidingstijden
Wat ik persoonlijk heb met de friet die ik koop is dat het best voor gefrituurd mag zijn. Het heeft toch de smaak van "frituurpatat" en toch minder vet. Natuurlijk is verse friet ook prima te doen met olijfolie. Maar toch. Frikandellen en kaassoufflésvind ik minder succesvol in de Airfryer.

Kip etc daarentegen is echt briljant! Dat is echt heerlijk en snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nee, niet gekocht voor gezondheidsredenen. Komt nu alleen wel zo uit ivm galblaas problemen, dus ik probeer nu qua frituur zo vetarm als mogelijk is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Laatst online: 18:11
Tranzy schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 08:57:
[...]

Jij hebt de Airfryer aangeschaft vanwege gezondheidsredenen? Dat kan en dat mag.

Persoonlijk heb ik hem aangeschaft voor een aantal punten:
  • Minder stank
  • Geen frituurvet meer kopen
  • Geen vieze vette pan meer
  • Minder vet eten
  • Korte bereidingstijden
Wat ik persoonlijk heb met de friet die ik koop is dat het best voor gefrituurd mag zijn. Het heeft toch de smaak van "frituurpatat" en toch minder vet. Natuurlijk is verse friet ook prima te doen met olijfolie. Maar toch. Frikandellen en kaassoufflésvind ik minder succesvol in de Airfryer.

Kip etc daarentegen is echt briljant! Dat is echt heerlijk en snel!
toon volledige bericht
Biefstuk is ook fantastisch

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
peeth schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 10:40:
[...]

Biefstuk is ook fantastisch
Dat heb ik nou nooit aangedurfd. Daar heb ik een mooie grillpan voor. Dat is nét even lekkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Tranzy schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:08:
[...]

Dat heb ik nou nooit aangedurfd. Daar heb ik een mooie grillpan voor. Dat is nét even lekkerder.
Dat weet je niet. Wat je kunt proberen: dichtschroeien (pan of Airfryer) en dan in aluminiumfolie in de over of airfryer. 10 minuten op 160 graden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Arsenius schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 00:58:
Ik vraag me af in hoeverre het eigenlijk gezonder is aangezien veel van die snacks en ook frites al voorgefrituurd zijn in de fabriek.. Thuis 'bak' je het eigenlijk af.. en als die snacks /frites al verzadigd zijn met frituurvet van de fabriek dan vraag ik me af of het eigenlijk wel boeit of je het nou thuis afbakt met frituurvet of met een airfryer.
Als je in frituurvet frituurt, voeg je zelfs nog vet toe naast het vet dat bij het voorfrituren in het product kwam.

In de airfryer voeg je juist helemaal geen vet toe èn verliest het product zelfs nog wat vet van het voorfrituren. :)

Ja, het boeit dus wel :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peeth
PcDealer schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:38:
[...]

Dat weet je niet. Wat je kunt proberen: dichtschroeien (pan of Airfryer) en dan in aluminiumfolie in de over of airfryer. 10 minuten op 160 graden.
ik doe het nog makkelijker:
4 minuten voorverwarmen op 200 graden.
biefstuk insmeren met een heel klein beetje olie
Leg de biefstukken in de hete Airfryer mand en bak ze naar de volgende tijden.

Rare: 6 minuten 200 graden
Medium: 8 minuten 200 graden
Well done: 10 minuten 200 graden
Daarna de Airfryer uit en de la 4 minuten half open om het vlees te laten rusten.

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Bij welke dikte van de biefstuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
kdbruin schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:37:
Bij welke dikte van de biefstuk?
Ik heb ze niet opgemeten, maar laten we het op normale biefstukjes van de Appie houden..

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
PcDealer schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:38:
[...]

Zal het eens proberen. Maar ik houd persoonlijk erg van de "gril" smaak. Je kunt namelijk in een pan goed de gaarheid voelen. Dit gaat niet in een Airfryer.

[ Voor 10% gewijzigd door Tranzy op 20-08-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
peeth schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:40:
Ik heb ze niet opgemeten, maar laten we het op normale biefstukjes van de Appie houden..
Thanks! Ik ga dit eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ziezo, eens gaan proberen hoe vers geschilde friet lukt zonder olie toe te voegen. Ben benieuwd... als het lukt en het smaakt goed (genoeg), dan doe ik het voortaan zo. :)

Heb de geschilde friet nu zo'n 1.5 uur in water laten staan ivm het zetmeel.

-- Edit: nee, dat was geen succes. Wel verhalen gelezen van anderen die het zo deden en lekkere friet kregen, hier smaakte het niet echt. Heb het bord friet wel op dankzij de fritessaus. :P

Volgende keer maar weer een heel klein beetje zonnebloemolie gebruiken.

[ Voor 56% gewijzigd door Wildfire op 24-08-2016 18:01 ]

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-04 12:30
Wildfire schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 17:13:
Ziezo, eens gaan proberen hoe vers geschilde friet lukt zonder olie toe te voegen. Ben benieuwd... als het lukt en het smaakt goed (genoeg), dan doe ik het voortaan zo. :)

Heb de geschilde friet nu zo'n 1.5 uur in water laten staan ivm het zetmeel.

-- Edit: nee, dat was geen succes. Wel verhalen gelezen van anderen die het zo deden en lekkere friet kregen, hier smaakte het niet echt. Heb het bord friet wel op dankzij de fritessaus. :P

Volgende keer maar weer een heel klein beetje zonnebloemolie gebruiken.
Denk dat je verse friet moet insmeren met olie en moet "voorbakken" op 100 graden voor 15 minuten ongeveer. Daarna kun je het afbakken op 200 graden voor zo'n 15 minuten. Dit ga ik althans proberen de eerstvolgende keer.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Dannydekr schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:25:
[...]

Denk dat je verse friet moet insmeren met olie en moet "voorbakken" op 100 graden voor 15 minuten ongeveer. Daarna kun je het afbakken op 200 graden voor zo'n 15 minuten. Dit ga ik althans proberen de eerstvolgende keer.
Verse friet bereiden met een klein beetje olie is de standaardprocedure ja. Dat hebben we hier al een keer eerder gedaan, heel klein beetje zonnebloemolie erbij en goed gemixed met de friet. De friet smaakte toen prima.

Ik las alleen links en rechts dat sommigen het zonder olie deden en dat de friet dan ook goed smaakte. Dat was hier helaas niet het geval. Ik denk alleen wel dat dat te maken heeft met het aardappelras, sommige rassen zijn denk ik beter geschikt voor vetloos bereiden dan anderen (qua smaak dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Nadat we eerder dachten te zien en te horen dat de Airfryer een eigen leven aan het leiden was, wisten we het gisteren zeker. Nadat de ingestelde tijd voor de minipizza's om was het de Airfryer een pinggeluid gaf, was het scherm helemaal uit. Normaal zou er nog iets weergegeven moeten worden. Daarna hoorden we een plof en rook het naar verbrand plastic. Vermoedelijk een zekering gesprongen. Dat word een garantiegeval na 2 jaar. De linkerbovenhoek van het display was warm, waar de rest koud was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:39

P_Tingen

omdat het KAN

Wildfire schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:07:
[...]Verse friet bereiden met een klein beetje olie is de standaardprocedure ja. Dat hebben we hier al een keer eerder gedaan, heel klein beetje zonnebloemolie erbij en goed gemixed met de friet. De friet smaakte toen prima.

Ik las alleen links en rechts dat sommigen het zonder olie deden en dat de friet dan ook goed smaakte. Dat was hier helaas niet het geval. Ik denk alleen wel dat dat te maken heeft met het aardappelras, sommige rassen zijn denk ik beter geschikt voor vetloos bereiden dan anderen (qua smaak dan).
Ik las je post te laat, maar ik heb het ook eens zonder olie geprobeerd. En inderdaad: slappe hap, taaie patat zonder kleur. Later nog eens met 1 eetlepel olie op een mandje vol en dal wilde veel beter. Ik snij dan de aardappel in reepjes, die gaan een half uur in het water, dan droog ik ze goed en doe 1 eetlepel olie erbij (tip: plus wat lekkere kruiden). Dan in de airfryer en smullen maar.

Die olie is wel essentieel voor de bite en de smaak.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Vandaag eens Iglo vissticks proberen. Jammer dat het recept is aangepast (nu ook voor de oven, staat op de verpakking) dus kan niet zomaar uitgaan van de bereidingstijden die je op internet vindt, die zijn nog voor de "oude" variant van de Iglo vissticks.

Ik probeer gewoon 10 minuten op 200 graden met halverwege omdraaien, ik kijk dan wel of de korst niet te donker wordt, dan weet ik het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Gebruik bakpapier, anders zit de korst muurvast vrees ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Nee hoor, ik gooide ze er ook zo in. Gaat goed, in ieder geval met de 'oude' variant.

Heeft iemand trouwens al ervaring met de nieuwe airfryer van Philips? http://www.airfryerweb.nl...ryer-op-markt-viva-hd962x

Heb een bon gekregen voor 35% korting, dus zou nu een nieuwe kunnen kopen voor 130 euro. Heb mijn bestaande al sinds het begin dat die dingen uitkwamen, dus ben sterk aan het twijfelen om een nieuwe te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Trevor schreef op woensdag 07 september 2016 @ 16:52:
Gebruik bakpapier, anders zit de korst muurvast vrees ik :)
Als je ze lang genoeg laat bakken de eerste kant, dan plakken ze niet omdat de korst dan hard genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

PcDealer schreef op woensdag 07 september 2016 @ 17:59:
[...]

Als je ze lang genoeg laat bakken de eerste kant, dan plakken ze niet omdat de korst dan hard genoeg is.
Inderdaad. Ik heb tien minuten op 200 graden gedaan en op 5 minuten omgedraaid. Dat ging idd niet helemaal goed. De volgende keer draai ik ze op 7 of 8 minuten een keer om.

Smaakte best wel goed vond ik trouwens. Plus omdat het niet in de pan is gebakken sowieso al flink minder vet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:52

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Morgen haal ik de Airfryer op. De inventum gf400hl. Ben benieuwd. Ga proberen hem niet alleen voor patat te gebruiken.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Tylen schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 17:24:
Morgen haal ik de Airfryer op. De inventum gf400hl. Ben benieuwd. Ga proberen hem niet alleen voor patat te gebruiken.
Ook kroketten, bitterballen, etc gaan erg goed :)

Veel plezier met je aankoop!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Thnx. www.airfryerweb.nl staan leuke recepten op. Die hamkaasbroodjes ga ik zeker proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:48

jeka

Support your local club.

30 euro cashback via Philips. Misschien dat ik er toch een keer een ga aanschaffen.
Deze denk ik.
http://www.friteusecenter...33-4EF4-90FF-03F2799BA2A5

Edit: ik denk dat ik toch maar wacht op de nieuwe XL. Komt waarschijnlijk eind dit jaar/ begin 2017

[ Voor 14% gewijzigd door jeka op 24-10-2016 14:07 ]

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duc848
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-05 11:18
Pff ik was ook echt van plan 1 dezer dagen de Philips avance xl te gaan kopen (die kwam eigenlijk overal het beste uit de testen)

Nu zie ik dit topic voor het eerst, en ga toch maar even wachten op de nieuwe van Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _superboer_
  • Niet online
jeka schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:13:
30 euro cashback via Philips. Misschien dat ik er toch een keer een ga aanschaffen.
Deze denk ik.
http://www.friteusecenter...33-4EF4-90FF-03F2799BA2A5

Edit: ik denk dat ik toch maar wacht op de nieuwe XL. Komt waarschijnlijk eind dit jaar/ begin 2017
Waarop baseer je dat die dan uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

Wereldwijd is de Philips Viva Airfryer veruit het populairste model Airfryer. Dus deze is als eerste als nieuw model uitgebracht. Dit betekent dat hierna zijn digitale ‘zusje’ de digitale Viva aan de beurt zal zijn en als laatste zal zijn ‘grote broer of zus’ de Avance XL worden vervangen. De verwachting is dat dit pas eind 2016 of begin 2017 zal gebeuren

http://lucianaskitchen.nl...-in-diverse-uitvoeringen/

Geen idee of dit waar is maar ik wacht nog even :)

FCG

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 16:48
Zit ook te denken om een Airfryer Avance XL te kopen.
Heeft iemand wel eens geprobeerd om i.c.m. de bakplaat een diepvriespizza te bereiden in de airfryer? Past dat er uberhaupt in en wordt het een beetje eetbaar?

Deze bakplaat bedoel ik:

https://www.bol.com/nl/p/...2fe59e005e3d29c1000035659

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Nu online

OMX2000

By any means necessary...

jeka schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:31:
Wereldwijd is de Philips Viva Airfryer veruit het populairste model Airfryer. Dus deze is als eerste als nieuw model uitgebracht. Dit betekent dat hierna zijn digitale ‘zusje’ de digitale Viva aan de beurt zal zijn en als laatste zal zijn ‘grote broer of zus’ de Avance XL worden vervangen. De verwachting is dat dit pas eind 2016 of begin 2017 zal gebeuren

http://lucianaskitchen.nl...-in-diverse-uitvoeringen/

Geen idee of dit waar is maar ik wacht nog even :)
Is er al zicht op of deze nog dit jaar uitkomt. Vrouwlief wil hem voor haar verjaardag, dus ik moet hem net voor kerst hebben. Zou een beetje jammer zijn dat er dan twee weken later een nieuwer model uitkomt.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

Ik heb geen idee. Ik heb het ook alleen maar op die site gelezen....

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Wij hebben nu ook zo'n Airfryer XL. En opzicht is het een prima ding alleen is bij ons inmiddels het mandje en de opvangbak niet meer schoon te krijgen. Daarnaast ben ik in het geheel ook niet echt onder de indruk van de bouwkwaliteit. ( Wie heeft bedacht dat het ding van hoogglans plastic moet zijn? 8)7 )

De hoofdreden dat we de Airfryer vaker gebruiken dan de oven is omdat onze oven er gemiddeld 20+ minuten over doet om voor te verwarmen terwijl de Airfryer dit in 3 minuutjes kan. Alleen nu is onze oven aan vervanging toe, en ik vraag me af of de Airfryer nog een meerwaarde heeft tenopzichte van een moderne hetelucht oven met snel voorverwarmen (binnen 5 min.). Stel je scoort dan een frituurmandje en zet die op het rack van de oven waardoor er ook lucht aan de onderkant bij kan, dan heb je toch een airfryer? :*)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

De kracht van de Airfryer is toch de compacte ruimte en de airflow die behoorlijk krachtig is.
Dit krijg je in een grote oven niet zo goed voor elkaar.
Ja het kan, maar zal wel langer duren. Je kunt het dan net zo goed verspreid op een bakplaat leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _superboer_
  • Niet online
Leuk, er komen nu ook nieuwe kleuren voor de Philips Viva Airfryers: https://www.airfryerweb.nl/nieuwe-kleuren-philips-airfryers/. De nieuwe kleuren zijn 'Desert Green' en 'Cashmire Grey', oftewel mintgroen en donkergrijs. In Indonesië wordt ook een rode versie op de markt gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:03
Ik zit er ook aan te denken om er 1 aan te schaffen.
Vooral nu de Philips (Airfryer XL HD9247/90) als beste uit de test komt bij de Consumentenbond.
Bij de Blokker hebben ze model (Airfryer XL HD9240/90) nu in de aanbieding en ik zie zo snel niet wat het verschil is met de versie van de Consumentenbond, iemand hier die het weet?

Of is de Airfryer XL HD9247/90 voor Friet en de Airfryer XL HD9240/90 voor patat? :D
Dan wordt het natuurlijk de Airfryer XL HD9247/90 :p

Edit: is het ook mogelijk een beenham te bereiden hierin?

[ Voor 6% gewijzigd door Ad de Jong op 07-02-2017 22:05 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Ad de Jong schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:39:
Edit: is het ook mogelijk een beenham te bereiden hierin?
wij maken er kip / varkenshaas / gehaktballen / zalm enz. in klaar. Dus moet beenham ook wel lukken lijkt me.

De HD2947 is de airfryer + extra bakplaat.
De HD2940 is alleen de airfryer zelf. (met mandje natuurlijk wel inbegrepen)

[ Voor 17% gewijzigd door M a r c o op 08-02-2017 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Zou nu Philips allang niet meer de enige is die hetelucht friteuses verkoopt de topictitel misschien niet beter aangepast kunnen worden naar een niet-merkspeciefieke?
(Oh wacht. "Het grote Philips Airfryer topic" staat boven de topicstart maar is niet (meer?) de topictitel.)

Want... Hot tip. ;)

Inventum GF250HL airfryer bij Dirk voor €49.

pricewatch unsorted: Inventum GF250HL Hetelucht Friteuse

Tikje laat misschien want de officiële aanbieding is net vandaag afgelopen maar geen nood. Mij is verteld dat de rest gewoon in de winkel blijft liggen voor de aanbiedingsprijs tot die verkocht is of naar een ander filiaal met hogere omloopsnelheid gaat.

Folder pdfje. Pagina 9.

Ik heb er vanmiddag eentje gehaald en toen stonden er in dat filiaal nog 20 dus goede kans dat je ze nog kunt aantreffen. Gewoon even bellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/m1mlIpMEaKvijJjcnh2poltG/full.jpg

Ik heb hem gelijk even uitgeprobeerd en het ding werkt prima. Had toevallig net een verse snack in de koelkast liggen en wat loempia's in de vriezer die nodig eens op moesten. :9 Ik heb wel wat kritiek op bepaalde ontwerpaspecten maar het ding leverde prima resultaat. Ik weet zeker dat dit apparaat flink wat gebruikt zal worden en écht niet alleen voor snacks of frieten maar meest t.b.v. de meer reguliere warme maaltijd. Het is per slot van rekening eigenlijk gewoon een klein heteluchtoventje dus alles wat je dáár mee kunt bereiden kan ook hiermee.

Er zit geen frituurmandverdeler bij en ik weet niet of die evt. los verkrijgbaar is.

Smakelijk. :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Bij ons word ie uiteindelijk nog verreweg het meeste gebruikt voor afbakbroodjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als rechtgeaarde Tweaker heb ik het ding natuurlijk ook even op een wat irreguliere manier gebruikt. :P

Volgens de instructies moet je de pan en het mandje vóór gebruik even afwassen en ook de binnenzijde van het apparaat met een vochtige doek schoonmaken. Ik vermoedde dat er ondanks dat bij de eerste keer heet worden nog wel eens wat kwalijke dampen vanaf zouden kunnen komen van overblijfselen van het fabricageproces die nog op de oppervlakken zitten.

Ik had al gemerkt dat een van de eigenschappen van de niet-elektronisch gestuurde thermostaat was dat die helemaal tot aan kamertemperatuur schakelde want je kon bij helemaal omlaag draaien van de knop horen hoe de thermostaat schakelde. Met het verwarmingselement zo uitgeschakeld en het apparaat op zijn rug op een theedoek op het dichtgeklapte deksel van het fornuis liggend, met de pan en mandje eruit, stak ik de stekker in het stopcontact en schakelde ik het apparaat in door de timer een stukje te draaien. Daarna drukte ik op het knopje van de veiligheidsschakelaar die iets links van het midden aan de bovenkant zit en die bij het uitnemen van de pan het verwarmingselement uitschakelt. De ventilator begon te draaien maar het verwarmingselement bleef uit. Toen draaide ik de thermostaat net voorbij het klikje en wachtte. Na enkele seconden begon de lucht warmer te worden. Ik testte hoe alles uit ging als ik het knopje losliet. Ik liet het element toen wat heter worden en begon op een gegeven moment de geur van 'heet nieuw verwarmingselement' te ruiken. Juist. Uit maar weer.

Ik besloot dat ik alles eerst maar eens leeg lekker heet zou laten worden om alle niet-vaste restanten van alle oppervlakken te laten verdampen. Ik stopte de pan met mand weer in het rechtopstaande apparaat en zette de timer op 5 minuten bij 200 graden (maximum). Toen na een paar minuten het element afsloeg haalde ik de pan eruit en kon ik er goed aan ruiken dat er nog het nodige aan smurrie aan het verdampen was. Ook uit de binnenzijde van het apparaat kwam een soortgelijke geur. Als je het ding dicht laat zitten kunnen die dampen niet echt makkelijk weg. De afzuigkap boven het fornuis kon ze verder naar buiten afvoeren. Na een seconde of 20 plaatste ik de pan weer terug om die weer te laten opwarmen. Dat herhaalde ik regelmatig waarbij ik als het element weer aansloeg steeds wachtte tot die weer afsloeg bij maximale temperatuur. Uiteindelijk heb het apparaat zo zo'n 20 minuten laten 'inbranden' om die verontreinigingen te laten verdampen/wegschroeien. Dit staat niet in de handleiding maar vond ik zelf wel wenselijk. Alles wat zo verdampt kan niet meer in mijn eten terecht komen. Wel zo prettig vind ik, en baat het niet dan schaadt het niet.

Pas daarna stopte ik het eerste voedsel in de pan. Eerst een snack nog op een stukje aluminiumfolie en later twee loempia's zo in de pan. We have lift-off. ;)

Ik vraag me af of het niet in de handleiding zou misstaan om het apparaat eerst een keer een tijdje leeg heet te laten worden voordat men er voedsel in gaat bereiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Maar waarom zo moeilijk? Je had hem toch ook gewoon aan kunnen zetten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Tylen schreef op zondag 2 april 2017 @ 15:46:
Maar waarom zo moeilijk? Je had hem toch ook gewoon aan kunnen zetten???
Wat moeilijk? Dat even zonder pan aanzetten? Was zo'n kunst niet. Gewoon even testen hoe het werkt en zo kun je ook ruiken wat er evt. alleen van het binnenwerk afkomt. Die had ik niet zoals de pan en het mandje in een sopje kunnen dompelen.

Of bedoel je meteen eten erin? Ik weet dat dergelijk nieuw spul altijd eerst even stinkt en dat er dús enige verontreinigingen op zitten. Wat er af komt zal niet veel zijn maar ik vind het wel zo prettig om dat eerst even 'af te fakkelen' zodat het niet in het voedsel kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-05 17:32
Nooit geweten dat er een topic van was op Tweakers.
Zelf in het bezit van een Philips Airfryer XL sinds 2 weken.

Was behoorlijk sceptisch, want hoorde weinig positieve verhalen. Toch aangeschaft, en wat extra accessoires aangeschaft, zoals de bakplaat, en spatdeksel.

Hebben er nu friet, aardappels, kip, en wat bladerdeeghapjes in gebakken.
Ik ben om, en heb de frituurpan de deur uit gedaan :) Geweldig apparaat.

Wat zijn voor een beginneling als ik, nu echt lekkere dingen om te bereiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 14:22
ik heb een Princess Aerofryer xxl. Kan nondeju veel in in! Lees er op internet heel veel slechte verhalen over, maar die van ons werkt prima. Die van m'n schoonmoeder die we haar voor haar verjaardag hadden gegeven was binnen 5x kapot. >:)

ik gebruik 'm voornamelijk als vervanger voor mijn frituurpan. De frites worden echt prima, de snacks ben ik nog een beetje zoekende naar wat werkt en wat niet. Frikandellen werken niet echt.

Wat ik ook heel lekker vind is kleine drumsticks en vleugeltjes zelf marineren en kruiden en dan er in. En ik had laatst gepaneerde kippenhaasjes van de Aldi, die waren ook echt heel lekker. Rund en varkensvlees nog niet geprobeerd. Heb het idee dat dat niet echt gaat werken om de een of andere reden.

Onderstaand receptje hebben we ook al een paar keer gemaakt. Ook lekker voor op de zondagmiddag.
http://foodquotes.nl/2015/11/broodje-ei-uit-de-airfryer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
Rudolf schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:32:
ik heb een Princess Aerofryer xxl. Kan nondeju veel in in! Lees er op internet heel veel slechte verhalen over, maar die van ons werkt prima. Die van m'n schoonmoeder die we haar voor haar verjaardag hadden gegeven was binnen 5x kapot. >:)

ik gebruik 'm voornamelijk als vervanger voor mijn frituurpan. De frites worden echt prima, de snacks ben ik nog een beetje zoekende naar wat werkt en wat niet. Frikandellen werken niet echt.

Wat ik ook heel lekker vind is kleine drumsticks en vleugeltjes zelf marineren en kruiden en dan er in. En ik had laatst gepaneerde kippenhaasjes van de Aldi, die waren ook echt heel lekker. Rund en varkensvlees nog niet geprobeerd. Heb het idee dat dat niet echt gaat werken om de een of andere reden.

Onderstaand receptje hebben we ook al een paar keer gemaakt. Ook lekker voor op de zondagmiddag.
http://foodquotes.nl/2015/11/broodje-ei-uit-de-airfryer/
Biefstuk is prima te doen in de airfryer...

https://gathering.tweaker...message/48029141#48029141

[ Voor 3% gewijzigd door peeth op 07-04-2017 16:14 ]

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 14:22
ja echt? wordt dat niet droog? heb altijd het idee dat een biefstukje toch echt met een klontje boter in de pan moet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
Rudolf schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 16:17:
[...]

ja echt? wordt dat niet droog? heb altijd het idee dat een biefstukje toch echt met een klontje boter in de pan moet ;)
Nee joh, schroeit gelijk dicht en blijft goed mals...(ik heb wel een Philips airfryer trouwens, ik heb me laten vertellen dat die door de starfish bodem wel vaak sneller klaar zijn. Tijden kunnen dus anders zijn in een andere airfryer)

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Nou, na 2 jaar en 3 maanden heeft onze AF het loodje gelegd. Hij ratelde al, wat ook al een veelgehoord probleem was, maar opeens kwam er vandaag nog eens zwarte rook uit en was het gedaan :/

Ik vind het niet kunnen dat een apparaat al zo snel kapot gaat :/ Dagelijks gebruikt en altijd zo goed mogelijk schoongemaakt, maar voor al die aanslag was al na een jaar niet meer tegenop te vechten eigenlijk. De volgende wordt een goedkopere Inventum achtig iets, ik gun Philips dat geld gewoon totaal niet voor een ander.

Ik kan nog coulance proberen, maar gezien de vele decepties van andere mensen met falers verwacht ik daar helemaal niks van.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srwarps
  • Laatst online: 19-04 18:46
Ben helemaal gek van de Bami-schijven van Febo. Weet iemand of deze ook te bereiden zijn in de Airfryer en zo ja wat zijn de baktijden en temperatuur? Via de Android-app "Airfryer baktijden" staan al heel veel snacks van verschillende merken met temperatuur en tijd, maar niet de Febo-snacks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
srwarps schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 15:10:
Ben helemaal gek van de Bami-schijven van Febo. Weet iemand of deze ook te bereiden zijn in de Airfryer en zo ja wat zijn de baktijden en temperatuur? Via de Android-app "Airfryer baktijden" staan al heel veel snacks van verschillende merken met temperatuur en tijd, maar niet de Febo-snacks.
Geen idee, maar de bami schijven van jumbo en mora gaan prima in de AF.
Die doe ik volgens mij 12 min op 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:21

Player1S

Probably out in the dark

Zo, ik mag me hier weer melden. Denk inmiddels ruim anderhalf jaar geleden een airfryer gekocht maar die verloren in de echtscheiding.
Ik had de oude frituur mee maar deed er (nog) niks mee. Alleen zaterdag was ik er toch beetje klaar mee met naar de "patatjeswinkel" (zoals mijn dochter het noemt) te gaan. Was €12 kwijt. En dan eet de jongste alleen nog een frikandel en paar patatjes. Als ze beide wat ouder zijn red ik dat niet meer. Straks willen ze nog 2 snacks etc etc.

Zag dat ze bij bol.com nu voor €177 de Philips airfryer hebben dus die gister maar besteld. Heb nog wel dat ik de patat en snacks moet kopen maar eind dit jaar heb ik hem er al wel uit.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-05 12:07

WCA

Onze veelgebruikte Airfryer XL HD9240/90 begint kuren te vertonen, willekeurig uit gaan, tiptoetsen die niet goed reageren. Iemand ervaringen met het repareren hiervan?

Share and Enjoy!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ja, leuk die tiptoetsen en LCD displays maar het zijn volgens mij meer 'verkoopargumenten' dan dat je er ook daadwerkelijk voordeel van hebt.

Ik heb dan ook bewust een lekker 'analoge', 'mechanische' Inventum gekocht i.p.v. de digitale, elektronische variant die ze ook hebben. Bij die laatste staat de temperatuur bij aanzetten op 150 graden en moet je vijf keer op een toetsje drukken om die naar 200 te krijgen. Bij die analoge? Oh kijk. Hij staat nog lekker op de 200 graden waarop ik hem de laatste keer ook gebruikte. Scheelt weer een hoop onnodige handelingen. En de tijd? Hoeveel keer moet je op knopjes drukken om bijv 12 minuten in te stellen? Bij die analoge geef je één slinger aan de draaiknop en hoppa!

Kan ook véél minder aan kapot gaan. Ik denk dat bij deze apparaten het KISS principe heel nuttig is om in gedachten te houden. ;)

Ik heb de kleinere Inventum GF250HL. Zijn grotere even analoge/mechanische broertje is de GF400HL.

Stukken voordeliger dan zo'n Philips en doet het prima.

https://www.friteusecenter.nl/vergelijken/698938/699160

Mensen zetten ook de stomste dingen bij die reviews. :+
https://www.friteusecente...160/inventum-gf400hl.html

Wat ze als minpunten aangeven:

" Kroketjes beetje wit, wel prima te eten"
Ja dat héb je nou eenmaal met hetelucht i.p.v. frituurvet.

"Beetje hoog, waardoor plek in kast niet past"
Koop dan een kleinere. Ze worden niet voor jouw kast gemaakt. :F

"kan ingestelde tijd niet korter maken."
Jawel hoor. Moet je iets meer kracht zetten (maar de handleiding is wel flink voor verbetering vatbaar).

"Analoge tijdsinstelling"
Gek hè als je niet voor een digitale variant kiest. |:(

Mensen ook. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:13
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:03:
Ja, leuk die tiptoetsen en LCD displays maar het zijn volgens mij meer 'verkoopargumenten' dan dat je er ook daadwerkelijk voordeel van hebt.
Dat idee heb ik ook, geef mij maar een apparaat waarbij ik feedback dat ik een knop of iets dergelijks indruk.

Ik heb zelf de first gen Philips airfryer staan welke ook analoge besturing heeft.
Erg blij dat hij analoog is, vooral aangezien ik hem een keer van de trap heb laten vallen en hierdoor de tijdschakelaar kapot ging.
Zelf kunnen fixen door de tijdschakelaar eraf te halen en er een simpele aan/uit schakelaar op te monteren. Apparaat ziet er prima uit en doet z'n werk nog steeds uitstekend in combinatie met een extern wekkertje.
Bij de digitale variant had ik dat niet zo simpel zelf kunnen fixen gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-05 12:07

WCA

Analoog is prima, maar het zou wel fijn zijn om deze nog ff te kunnen gebruiken :)

De volgende wordt zeer waarschijnlijk wel weer een philips, de andere merken lijken geen van allen hetzelfde vermogen te kunnen leveren (oa princess/inventum geprobeerd bij vrienden, de philips doet het toch echt stukken sneller/beter). Een analoge philips, dat wel. Ook de grootte van de philips is erg fijn, er pas een hele kip in en dat smaakt echt geweldig lekker.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Nette prijs bij iBood vandaag voor een Inventum airfryer.

https://www.inventum.eu/k...teuses-airfryers/gf252hl/

€59,95 + €5,95 verzenden.

http://www.ibood.com/extr...entum-air-fryer-25-l.html

Even een gratis verzendcode scoren in het kortingscodetopic. ;)

[Kortingscode] iBOOD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb een Bestron Airfryer gehad voor mijn verjaardag. Binnenkort ook eens kijken wat ik er in kan maken. Mijn ouders zijn er heel enthousiast over, maar dat waren ze eerder ook over de Tefal Actify waar immo alleen maar slappe bleke frieten uitkomen.

Eigenlijk is het toch gewoon een oventje met een mandje zo'n airfryer? Ik ben er verder wel blij mee hoor, het leek me altijd al een beter ding dan die van Tefal wat gewoon een soort electrische wok is.
Flapperbol schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:23:
[...]

Dat idee heb ik ook, geef mij maar een apparaat waarbij ik feedback dat ik een knop of iets dergelijks indruk.

Ik heb zelf de first gen Philips airfryer staan welke ook analoge besturing heeft.
Erg blij dat hij analoog is, vooral aangezien ik hem een keer van de trap heb laten vallen en hierdoor de tijdschakelaar kapot ging.
Ja, zeker in de keuken. Dan heb je toch vaak ietswat vettige of natte vingers en dan werken die knoploze knoppen niet. Of je hebt het apparaat zelf net afgedaan met een vochtig doekje. Ik heb zelf een keukenweegschaal met zulke knoppen en ik ga hem er niet om vervangen maar opnieuw kopen zal ik zoiets niet meer. Het enige voordeel is dat er geen vuil in kan vallen (het is wel hygienisch) maar dat kun je ook wel anders oplossen (locatie knoppen veranderen, rubberen knoppen, of laat hem automatisch aangaan als je er iets opzet net zoals bij een personenweegschaal vaak is etc)

Het is net zoiets als een mobiele telefoon in de regen. Ze kunnen die waterproof maken tegenwoordig, maar zodra er een druppel op het glas ligt kun je niet eens meer een call opnemen :p

[ Voor 75% gewijzigd door Marzman op 29-05-2017 11:25 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Wat is nu eigenlijk de beste manier om de pan en mand schoon te krijgen en houden?

Ik heb afgelopen weekend geprobeerd om ze in de vaatwasser schoon te maken, maar na 2 keer een programma voor pannen te draaien blijft al het vet nog als een smurrie aan de zijwanden zitten.
Alleen met de afwasborstel en veel poetsen krijg ik de pan redelijk schoon.

Ik had eigenlijk gehoopt met de aanschaf dat het schoonmaken een makkelijker klusje zou zijn, maar ben nu toch ook weer aardig wat tijd kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:20

vooghel

Cunning linguist

Typisch, de onze gaat al 6 jaar in de vaatwasser en wordt elke keer goed schoon. Alleen is het plastic van de pan onderin gebarsten, dus er zal binnenkort wel een nieuwe moeten komen. Een XL :*).

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Crxtreem schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:25:
Ik heb afgelopen weekend geprobeerd om ze in de vaatwasser schoon te maken, maar na 2 keer een programma voor pannen te draaien blijft al het vet nog als een smurrie aan de zijwanden zitten.
Alleen met de afwasborstel en veel poetsen krijg ik de pan redelijk schoon.

Ik had eigenlijk gehoopt met de aanschaf dat het schoonmaken een makkelijker klusje zou zijn, maar ben nu toch ook weer aardig wat tijd kwijt.
Maak je hem wel na elk gebruik schoon? Anders gewoon met een nietschurend sponsje en zeep (zo staat het bij mij in de handleiding). Een gewone frietpan daar doe je meerdere keren (10 keer ofzo) met het vet en dit zal niet tien keer zo weinig werk zijn. Mijn gewone frietpan gooi ik om de 10 beurten leeg, dan gooi ik er een vaatwastablet in en laat het water even koken en hij is schoon en er kan weer nieuw vet in.

Net twee loempiatjes gebakken met wat zonnebloemolie, ging op zich goed. Ik merk wel smaakverschil, ik denk dat dit verschil bij frietjes kleiner is. Het bakje is nu nog vrij schoon eigenlijk, van een hamburger of kippenpoot zal hij wel viezer worden :)

[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 29-05-2017 14:27 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:05

Veritas

concedo nulli

Zijn er tweakers met ervaring met de Inventum heteluchtfriteuse GF252HL? Lijkt mij een goede prijs voor een degelijk apparast, en ook de analoge specificaties spreken me aan. Reviews op internet ook redelijk positief.

[ Voor 59% gewijzigd door Veritas op 30-05-2017 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:21:
[...]
Maak je hem wel na elk gebruik schoon? Anders gewoon met een nietschurend sponsje en zeep (zo staat het bij mij in de handleiding). Een gewone frietpan daar doe je meerdere keren (10 keer ofzo) met het vet en dit zal niet tien keer zo weinig werk zijn. Mijn gewone frietpan gooi ik om de 10 beurten leeg, dan gooi ik er een vaatwastablet in en laat het water even koken en hij is schoon en er kan weer nieuw vet in.

Net twee loempiatjes gebakken met wat zonnebloemolie, ging op zich goed. Ik merk wel smaakverschil, ik denk dat dit verschil bij frietjes kleiner is. Het bakje is nu nog vrij schoon eigenlijk, van een hamburger of kippenpoot zal hij wel viezer worden :)
Ik maak hem na ieder gebruik schoon.
Maar op een of andere manier krijg ik het hardnekkige vet er slecht vanaf.
Ik denk dat ik maar een keer van HG de frietpan reiniger ga proberen.
Met de HG vetweg gaat het in ieder geval nog niet van harte.

Vroeger heb ik ook wel eens mijn oude frietpan schoon proberen te maken met een vaatwastablet.
Nadeel hiervan vind ik dat alles onder een waterniveau schoon is, maar alles erboven inclusief de knoppen plakkerig blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Die moet je dan inderdaad appart schoonmaken, het waterniveau kun je natuurlijk gewoon wat hoger doen als dat het vetniveau stond.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-05 12:37
Voor het ontvetten van dat soort hardnekkige meuk is Dasty van de Wibra echt het wondermiddel. Staat ook vaak bij fietsenmakers in de werkplaats om kettingen en tandwielen mee te ontvetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als ik hem gebruikt heb spuit ik er wat afwasmiddel in en vul ik de pan met mandje erin met een stevige straal heet water (boiler) tot iets onder de schroefgaten waarmee de buitenwand aan de pan zit, veeg met een afwasborstel het schuim dat zich dan gevormd heeft even rondom tegen de binnenwand van het mandje omhoog en laat hem dan op de aanrecht staan weken terwijl je gaat eten.

Na de maaltijd kun je dan het mandje losnemen en in het zeepwater in de pan met de borstel afwassen. Daarvoor zet ik het geheel even in de gootsteen. Na het mandje was je de pan zo en spoel je die schoon. Met zo'n non-woven vaatdoekje met een beetje afwasmiddel en water (uitgeknepen) kun je mandje en pan daarna nog af/schoonvegen en meteen 'afdrogen'. Er blijft met zo'n vochtig doekje amper water achter op het oppervlak. Zo'n vochtig doekje met zeepwater is wel handig bij pannen en zo. Kun je lokaal meer kracht mee zetten (langs randen knijpen met je vingers) en geeft geen spattend water.

Er zet zich bij mij zo geen vet af op den duur. Ding blijft zo schoon als toen ie nieuw was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik gooi alles gewoon in de vaatwasser. Waarom zo moeilijk?

Edit: Ahh kreeg hem niet schoon. Hier gelukkig wel ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Tylen op 31-05-2017 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 447167

Zit eigenlijk naar baktijden te kijken voor gevroren vis met een korstje.
Heb ook niet zo'n ding als jullie maar gebruik een tefal actifry

Heb nog wel een tip wat patat betreft
Als je een paar aardappelen snijd doe deze in een schaal in een eetlepel iets olijfolie half vol en druppel dit over de aardappelen, de aardappelen niet wassen.
Goed schudden je ziet vanzelf of er overal olie op de aardappelen gekomen is.
Het is de bedoeling om zo weinig mogelijk olie te gebruiken
Probeer verschillende aardappelen uit hier zit een heel groot verschil in. En doe dan niet zo als ik als je een goede aardappel hebt gevonden je later niet meer weet welke deze was.

Een fijne aardappel is als ze iets kruimelig zijn dus niet vastkokend.
Ook nieuwe aardappelen zijn niet zo goed geschikt.

Bij de tefal actifry is alleen maar een aan en uit schakelaar dus weet niet welke temperatuur dit is.
Maar patat voor 2 personen 4 of 5 grote aardappelen ongeveer tussen de 30 35 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mijn ouders hebben beiden en uit de Airfryer komt toch betere friet. Je moet inderdaad wel een beetje olie gebruiken (tenzij de friet al voorgebakken is in olie) en bij de Airfryer moet je die iets beter verdelen omdat daar niet zo'n roerend ding doorheen gaat.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Wij hebben ook beiden en vinden de airfryer ook beter/lekkerder. Enige waar de actifry nog voor gebruikt wordt is een soort eigengemaakte babi pangang. Dat is met een hele vochtige marinade. Maar voor al het andere vinden we het eten uit de airfryer lekkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-05 13:37
Was toevallig aan het kijken of er al een airfryer XL met turbostar technology uitgekomen was en stuit nu op de site van vandenborre op een nieuwe airfryer xxl, lijkt dus de opvolger van de Airfryer XL te zijn, plaatjes lijken legit (incl doos enz). Zou 1400 gram in passen en heeft 2225 watt.

Hij is jammer genoeg niet echt kleiner dan de XL, wel lager maar ook een stuk breder.

https://www.vandenborre.b...e-collection-airfryer-xxl

Heb ze net gemaild om te vragen wanneer deze gaat uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _superboer_
  • Niet online
Inmiddels is er meer informatie bekend over de nieuwe Airfryer XXL: https://www.airfryerweb.nl/meer-nieuws-philips-airfryer-xxl/.

De prijzen lijken me wat hoog, maar zullen net als bij de XL vast ook weer snel dalen.
Pagina: 1 2 ... 16 Laatste