Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:47
Op de IFA in Berlijn met een kook demo met deze nieuwe XXL Airfryer mee mogen doen.
Een van de voordelen is dat je niet meer zoals met de oude moet voorverwarmen, product erin doen, starten en gaan. Is direct op temperatuur. Ander voordeel is dat er een warmhoud stand op zit, houd half uur maximaal je eten lekker goed warm. En dr past nu een hele kip in om te grillen, ideaal.

Ga dr zeker een zelf halen, even wachten tot de prijzen, denk met kerst, wel stuk gaan dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

GreNade schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:56:
Onze veelgebruikte Airfryer XL HD9240/90 begint kuren te vertonen, willekeurig uit gaan, tiptoetsen die niet goed reageren. Iemand ervaringen met het repareren hiervan?
Goh. Toevallig die van ons ook. Is ook super doordacht ontwerp natuurlijk. Tiptoetsen die reageren op warmte, waardoor ze in de war raken elke keer als de friteusebak open getrokken wordt.

Nu reageren ze vaak niet meer. Een "reset" door stekker uit te trekken wilt nog eens helpen. Kan ook zijn omdat de airfryer wat meer afgekoeld is.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-07 10:43

WCA

kmf schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 07:40:
[...]

Goh. Toevallig die van ons ook. Is ook super doordacht ontwerp natuurlijk. Tiptoetsen die reageren op warmte, waardoor ze in de war raken elke keer als de friteusebak open getrokken wordt.

Nu reageren ze vaak niet meer. Een "reset" door stekker uit te trekken wilt nog eens helpen. Kan ook zijn omdat de airfryer wat meer afgekoeld is.
Niet helemaal, tiptoetsen werken op het detecteren van een verstoring in een elektrisch veld, net als een telefoon touchscreen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Gewoon garantie @GreNade @kmf na mijn geval gerepareerd: PcDealer in "Het grote Airfryer topic - Deel 2"

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik heb de kassabon allang niet meer. Het is namelijk al veel ouder dan 2 jaar

[ Voor 36% gewijzigd door kmf op 07-11-2017 12:47 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het is al vaker genoemd, maar er is bij dit type apparaten een goed argument te maken voor het kiezen voor meer mechanische utvoeringen omdat ('consumer grade') elektronica minder goed samengaat met hoge temperaturen. Het veroudert daar (nog) sneller door dan het sowieso al doet vergeleken met simpelere en robuustere mechanische onderdelen.

Als er een vervanger gaat komen is dat wellicht iets om in gedachten te houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-07 19:55
Volledig mee eens.

Ik heb zelf nog de oude Airfryer met analoge tijdschakelaar erop.
Heb dat ding één keer van de trap laten vallen waardoor de hele tijdschakelaar naar z'n gootje was.
Zelf een simpele aan/uit schakelaar erop gezet en het ding werkt nog perfect. (Zonder timer, maar ik kan prima zonder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

CaptJackSparrow schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:09:
Het is al vaker genoemd, maar er is bij dit type apparaten een goed argument te maken voor het kiezen voor meer mechanische utvoeringen omdat ('consumer grade') elektronica minder goed samengaat met hoge temperaturen. Het veroudert daar (nog) sneller door dan het sowieso al doet vergeleken met simpelere en robuustere mechanische onderdelen.

Als er een vervanger gaat komen is dat wellicht iets om in gedachten te houden. :)
Destijds maakte ze nog geen Airfryer in die maat met mechanische controls volgens mij.

Share and Enjoy!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:23

Pieroman

/me

Zag zojuist deze aanbieding bij Big Bazar:

https://nl.pepper.com/aan...f-vandaag-big-bazar-53715

Heb zelf geen Airfryer maar inmiddels wel bij ouders/vrienden in werking gezien waardoor ik er zelf toch ook een wil proberen. Ervaringen met een merkloos model of toch voor een Philips gaan?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou er voor een met genoeg vermogen gaan. Dat heeft Philips in elk geval (scheelt veel baktijd)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

Marzman schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:29:
Ik zou er voor een met genoeg vermogen gaan. Dat heeft Philips in elk geval (scheelt veel baktijd)
Niet alleen baktijd, ook smaak. Heb het idee dat airfryers met minder vermogen beduidend minder lekkere snacks produceren

Share and Enjoy!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

GreNade schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:48:
[...]

Niet alleen baktijd, ook smaak. Heb het idee dat airfryers met minder vermogen beduidend minder lekkere snacks produceren
Daar kan ik niet over meepraten. Ik heb er een van mijn ouders gehad met weinig vermogen. Volgens hun is dat een voordeel (ja op campings misschien, maar niet thuis :p ). Het werkt volgens mij wel goed, maar frietjes moet je er toch wel een half uur in laten liggen voor ze de juiste kleur en smaak hebben.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

Marzman schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:52:
[...]

Daar kan ik niet over meepraten. Ik heb er een van mijn ouders gehad met weinig vermogen. Volgens hun is dat een voordeel (ja op campings misschien, maar niet thuis :p ). Het werkt volgens mij wel goed, maar frietjes moet je er toch wel een half uur in laten liggen voor ze de juiste kleur en smaak hebben.
Met als gevolg dat de frietjes helemaal droog zijn omdat ze een half uur in dat ding hangen :P

Ondertussen doet onze airfryer XL misschien een kwartiertje over friet, en is de binnenkant nog een beetje zacht, en de buitenkant krokant. Vlaamse frites in een laagvermogen airfryer hoeft ik in ieder geval niet :)

Share and Enjoy!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
GreNade schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:48:
[...]

Klopt, zelfs tussen onze oude philips airfryer en de XL merk ik echt best veel smaakverschil.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:23

Pieroman

/me

Duidelijk :) Dan toch maar even verderkijken voor een wat krachtiger model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Waar halen jullie vandaan dat het ding weinig vermogen zou hebben? Ik zie het er niet bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1008921

Heeft iemand ervaring met accessoires voor de airfryer? ik zag zelfs dat ze hier van die cupcakehouders verkopen https://www.airfryen.nl/accessoires/ werkt dit echt in de airfryer en is het de moeite waard om dit aan te schaffen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-06 20:24
Ik heb zelf de Viva met de grillplaat en dat werkt er goed voor een stukje vlees of het opwarmen van bijvoorbeeld een quiche. Het rooster is ook handig om twee laagjes te maken in de toch wat kleinere Viva. Ook het mandje met het spatdeksel is wel handig om te extreme roken tegen te gaan maar een gewoon spatdeksel van bijv. de Action werkt ook na het verwijderen van het handvat.

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-07 13:52
Gister bij kerst shoppen aviko skinny frite gehad uit air fryer. Toch wel erg lekker en valt niet tegen tov frituur.

Nu geen frite pan (smerig werk) en frituur toch wel prijzig. 15 euro voor 2 frite speciaal en 4 snacks.
Schat dat ik max 5 euro kwijt ben met airfryer?

25x per jaar a 10 euro is toch het overwegen waard en dan de andere dingen die je er mee kan.
Als kost het natuurlijk iets meer werk.

[ Voor 5% gewijzigd door trekker22 op 21-12-2017 09:05 ]

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Anoniem: 1008921 schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:15:
Heeft iemand ervaring met accessoires voor de airfryer? ik zag zelfs dat ze hier van die cupcakehouders verkopen https://www.airfryen.nl/accessoires/ werkt dit echt in de airfryer en is het de moeite waard om dit aan te schaffen? 8)7
wij hebben alleen de grilpan erbij, en die is wel erg handig.
en vooral leuk omdat we er toen nog geen 4 euro voor betaald hebben. (prijsfoutje ooit)

Vooral voor vlees, vis, maar ook snacks handig. ten opzichte van het mandje heb je meer luchtcirculatie rond je snacks naar mijn idee, waardoor ze nog wat beter bruin en/of krokant worden dan met mandje.

Wat niet werkt is een broodje of boterham met ham/kaas op de grilplaat leggen.
Doordat die geen randen heeft, blaast de lucht het beleg van je broodje af. :+

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bij mijn airfryer (niet van Philips) begint de teflon te verslijten van het mandje. Het lijkt me niet zo gezond, ik leg nu maar een zilverpapiertje onderin. Bakpapier zal ook wel kunnen.

Ik heb nu ontdekt dat eieren 'koken' (er komt geen water aan te pas) ook heel goed werkt. 15 minuten op 120 graden en het smaakt hetzelfde als een gekookt ei.

[ Voor 30% gewijzigd door Marzman op 21-12-2017 10:56 ]

/▌

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:29
Wij hebben nu een klein jaartje de philips airfryer xl. Echter ongeacht hoe we deze behandelen, de bak wordt a bruin vies en nauwelijks schoon te krijgen en daarnaast is deze ook al beschadigd. Dat laatste totaal geen idee hoe dat nu weer kan.

Verder hebben we er alleen gewone vissticks in gemaakt en de speciale Aviko extra krokante patat en de hapjes.
Moeten nog eens gaan kijken of we er meer mee kunnen maken. Maar dat alles gaat iig prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Kipcorn gaat ook goed, kroketten (normale) niet. Friet gaat goed, tosties, eieren, hamburgers, kippenpoten.

De frituur blijft helaas nodig, loempia's gaan beter, kroketten, kroepoek.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Kroket gaat hier meestal toch op broodje. Dan maakt het niet zo uit dat hij minder krokant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:42
Daarnaast zijn die mora ovenkroketten ook geschikt voor de airfryer, die zijn prima te doen. Nog keuze uit kalfs- en rundvlees ook. (Ik vind de rundvlees de lekkerste)

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik gebruik Lidl kroketten, beetje wit maar wel krokant. Soms gebarsten, maar lang niet altijd. 10 minuten op 180 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
@Anoniem: 1237262 zijn die dan toch warm?
Wij doen Mora kroketten (gewone, niet de airfryer versie) 12 minuten op 200 graden.
en dan op de grilpan. Ze zijn dan op zich nog best redelijk goed van kleur en korst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Bij langer en heter breken ze bij mij vaak open.
De kroketten zijn goed warm van binnen. (ik heb de XL, die is wat krachtiger, kan zijn dat dat nog uitmaakt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Nee, hier ook de XL,
De mora kroketten zijn blijkbaar dan veel steviger, die breken niet bij die temp en duur.
(en bij korter zijn ze soms nog wat lauw in het midden)
We hebben soms ook Satekroketten van Jumbo, maar die scheuren ook snel open inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik geloof inderdaad dat ik bij andere kroketten ook wel een koude binnenkant had. Zal dus veel per merk uitmaken. Mora heeft sowieso als een van de weinige ook airfryer aanwijzing erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:00

Soggney

Zeekomkommer

CaptJackSparrow schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 00:43:
Nette prijs bij iBood vandaag voor een Inventum airfryer.

https://www.inventum.eu/k...teuses-airfryers/gf252hl/

€59,95 + €5,95 verzenden.

http://www.ibood.com/extr...entum-air-fryer-25-l.html

Even een gratis verzendcode scoren in het kortingscodetopic. ;)

[Kortingscode] iBOOD
Vandaag weer bij iBood te vinden, nu voor 44.95 + 5.95 verzendkosten

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-07 21:39
M a r c o schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 22:51:
@Anoniem: 1237262 zijn die dan toch warm?
Wij doen Mora kroketten (gewone, niet de airfryer versie) 12 minuten op 200 graden.
en dan op de grilpan. Ze zijn dan op zich nog best redelijk goed van kleur en korst.
Hier hetzelfde, maar dan gewoon in het mandje.
Voorverwarmen op 200, dan 12 minuten bakken, en nul problemen,

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:56

Goverman

not loaded

Wij zijn er onlangs achter gekomen dat de verse friet (ligt in de supermarkt tussen de krieltjes en vers gesneden groenten) ideaal zij voor de Airfryer. Wij doen ze er 18 minuten in op 180 graden. Ze zijn vaak al voorgebakken, dus olie toevoegen is niet nodig. Smaak en textuur is als bij friet van de snackbar.

We hebben het een keer geprobeerd en sindsdien kopen we nooit meer ingevroren frieten...

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-07 15:31
wellicht kan een ervaringsgebruiker mij helpen.
Ik probeer er achter te komen welke temperatuur instellingen er allemaal zijn.
en dan vooral is het ook mogelijk om ook op lage temperaturen te bakken (of liever gezegd te dehydrateren)?

in de handleiding en specificaties lees ik niets over het temperatuur bereik van bv de philips airfryer.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Laatst online: 12-07 19:55
Goverman schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:42:
Wij zijn er onlangs achter gekomen dat de verse friet (ligt in de supermarkt tussen de krieltjes en vers gesneden groenten) ideaal zij voor de Airfryer. Wij doen ze er 18 minuten in op 180 graden. Ze zijn vaak al voorgebakken, dus olie toevoegen is niet nodig. Smaak en textuur is als bij friet van de snackbar.

We hebben het een keer geprobeerd en sindsdien kopen we nooit meer ingevroren frieten...
Moet je die ook nog laten weken? Ik meen mij te herinneren dat wanneer je zelf (verse) friet maakt je het altijd minstens een uur moet laten weken om een lagere concentratie van een bepaalde stof erin te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:56

Goverman

not loaded

madmaus schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:21:
wellicht kan een ervaringsgebruiker mij helpen.
Ik probeer er achter te komen welke temperatuur instellingen er allemaal zijn.
en dan vooral is het ook mogelijk om ook op lage temperaturen te bakken (of liever gezegd te dehydrateren)?

in de handleiding en specificaties lees ik niets over het temperatuur bereik van bv de philips airfryer.
Zo'n beetje alles tussen kamertemperatuur en 200 graden Celsius. Ik heb het apparaat wel eens gebruikt om eten warm te houden op een graad of 60.
Flapperbol schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:31:
[...]

Moet je die ook nog laten weken? Ik meen mij te herinneren dat wanneer je zelf (verse) friet maakt je het altijd minstens een uur moet laten weken om een lagere concentratie van een bepaalde stof erin te krijgen.
Nee, dat hoeft niet. Het is voorgebakken friet. Ik heb het dus over deze (in dit geval van de Hoogvliet)

[ Voor 31% gewijzigd door Goverman op 12-01-2018 11:34 ]

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-07 21:39
Goverman schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:42:

Zeker een goede aanrader. Welke ook echt lekker is, de Opa's smulfrieten van Jumbo zelf. Prima wanneer de verse er op het moment niet zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:57
Marzman schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 19:49:

De frituur blijft helaas nodig, loempia's
Sinds kort hebben we ook een airfryer. Mini mini loempia's gaan best goed in de airfryer. In een kom doe ik wat olie en dompel de loempiatje er helemaal in.
Loempia's worden dan mooi bruin en krokant. Ik heb het nog niet getest met full size vietnamese loempia's, alleen met hele kleintjes.
Doordat we best veel olie gebruiken rookt de airfryer dan ook best veel, dus onder de afzuigkap aanzetten is geen overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Russel88 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:26:
[...]

Sinds kort hebben we ook een airfryer. Mini mini loempia's gaan best goed in de airfryer. In een kom doe ik wat olie en dompel de loempiatje er helemaal in.
Loempia's worden dan mooi bruin en krokant. Ik heb het nog niet getest met full size vietnamese loempia's, alleen met hele kleintjes.
Doordat we best veel olie gebruiken rookt de airfryer dan ook best veel, dus onder de afzuigkap aanzetten is geen overbodige luxe.
Ook eens proberen, wij maken de loempia's wel zelf (Vietnamese), dus ze zijn niet voorgebakken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
@Marzman die van ons zijn ook zelf gemaakt en niet voorgebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-07 08:47
Russel88 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 13:26:
[...]

Kijk eens hier voor een spatrekje, heen blauwe rook meer!

https://bajokitchensupplies.nl/

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:21

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Hier ook een XXL sinds 3 weken. Ideaal voor dagelijkse dingen en broodjes, heel fijn om de frituurpan mee te vervangen en gewoon mee te koken.

Maar het schoonhouden is wel een crime. Er blijft veel op randjes plakken die moeilijk schoon te maken zijn en het spriraal en de binnenkant kan je al helemaal niet makkelijk schoonmaken.

Ik heb nu zo een spatmandje besteld (bedankt voor de tip) en ik wikkel de mand in (zijkanten) met alufolie. Het kost mij minder tijd om dat er op te doen dan iedere keer boenen om de boel schoon te maken en houden :')

En dan eten we niet eens rare of hele vette dingen. We eten geen vlees bijv. Het vetste wat er in gaat is 1 keer per week een kaassoufflé

Typisch Philips product weer; veel theoretisch geneuzel dat leuk en aardig is, maar de praktijk is weer uitermate problematisch en omslachtig. Zelfde geldt voor Tefal overigens.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Ook sinds een aantal weken de Philips Airfryer XXL, erg blij mee. Vooral dat je niet hoeft voor te verwarmen is handig. Echt geweldig dat zo veel dingen er echt knapperig uitkomen, had ik niet verwacht. In de heteluchtoven lukt dat niet.

Voor de XXL zijn er alleen nog maar weinig accessoires, kennelijk komt de grillpanaccessoire wel beschikbaaar voor de XXL.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee, voegt het echt iets toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-07 09:46
Notna schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 11:48:
Hier ook een XXL sinds 3 weken. Ideaal voor dagelijkse dingen en broodjes, heel fijn om de frituurpan mee te vervangen en gewoon mee te koken.

Maar het schoonhouden is wel een crime. Er blijft veel op randjes plakken die moeilijk schoon te maken zijn en het spriraal en de binnenkant kan je al helemaal niet makkelijk schoonmaken.

Ik heb nu zo een spatmandje besteld (bedankt voor de tip) en ik wikkel de mand in (zijkanten) met alufolie. Het kost mij minder tijd om dat er op te doen dan iedere keer boenen om de boel schoon te maken en houden :')

En dan eten we niet eens rare of hele vette dingen. We eten geen vlees bijv. Het vetste wat er in gaat is 1 keer per week een kaassoufflé

Typisch Philips product weer; veel theoretisch geneuzel dat leuk en aardig is, maar de praktijk is weer uitermate problematisch en omslachtig. Zelfde geldt voor Tefal overigens.
Met het schoonhouden hebben wij zelf geen probleem. Wij laten het mandje inclusief handgreep gewoon een half uurtje weken, daarna met een spons erover heen gaan en het is helemaal schoon.

De binnenkant doen wij gewoon met ontvetter, ff een doek erover heen, nog 1x afnemen met alleen water en het is schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Notna Ik heb precies hetzelfde. We gebruiken hem wel merendeels voor frituurvervanger, maar ook vissticks e.d.
Die spiraal moeten we met zo'n spatrekje maar eens opvangen, maar die bak is al beschadigd na een paar keer gebruiken (geen idee hoe) en het mandje zit een bruinige aanslag op welke er niet af te krijgen is. Altijd een half uur met heet water en afwasmiddel laten staan. Ook al schoon gemaakt met citroensap in een bakje op 20 minuten 180 graden. Kwam wel van alles af, maar die aanslag is niet weg te krijgen. Zit eraan te denken om ovenreiniger te gebruiken een keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:21

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Arunia schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:34:
@Notna Ik heb precies hetzelfde. We gebruiken hem wel merendeels voor frituurvervanger, maar ook vissticks e.d.
Die spiraal moeten we met zo'n spatrekje maar eens opvangen, maar die bak is al beschadigd na een paar keer gebruiken (geen idee hoe) en het mandje zit een bruinige aanslag op welke er niet af te krijgen is. Altijd een half uur met heet water en afwasmiddel laten staan. Ook al schoon gemaakt met citroensap in een bakje op 20 minuten 180 graden. Kwam wel van alles af, maar die aanslag is niet weg te krijgen. Zit eraan te denken om ovenreiniger te gebruiken een keer.
Het is gewoon een hopeloos kutdesign :') :+

Nu met het spatmandje én het bekeleden met alu folie blijft het goed schoon te houden. Alu folie kan je, mits voorzichtig, 2 keer gebruiken voordat je het moet verversen. Het spatrekje zorgt er idd voor dat het spriaal niet meer vies wordt. Nadeel is wel dat de directe warmte op je producten beduidend minder is. Als je dus voor een bruine, krokante laag gaat, zal je de laatste 2 minuten het er even uit moeten halen. Tevens merken we dat de algemene baktijd van producten ook omhoog gaat hierdoor (niet dramatisch, maar wel merkbaar)
BlazeMuis schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:26:
[...]

Met het schoonhouden hebben wij zelf geen probleem. Wij laten het mandje inclusief handgreep gewoon een half uurtje weken, daarna met een spons erover heen gaan en het is helemaal schoon.

De binnenkant doen wij gewoon met ontvetter, ff een doek erover heen, nog 1x afnemen met alleen water en het is schoon.
Het mandje zelf is nog wel het mindste van het probleem eigenlijk. Het spiraal (en de 'bak' waarin het spiraal zit) is met name het grootste punt. vlijmscherp ook nog eens aan de binnenkant (merkte ik tijdens het schoonmaken :') )

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Laatst online: 08-07 16:47
Arunia schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:21:
Wij hebben nu een klein jaartje de philips airfryer xl. Echter ongeacht hoe we deze behandelen, de bak wordt a bruin vies en nauwelijks schoon te krijgen en daarnaast is deze ook al beschadigd. Dat laatste totaal geen idee hoe dat nu weer kan.

Verder hebben we er alleen gewone vissticks in gemaakt en de speciale Aviko extra krokante patat en de hapjes.
Moeten nog eens gaan kijken of we er meer mee kunnen maken. Maar dat alles gaat iig prima.
Ik heb geen airfryer en was een beetje aan het rondneuzen maar ik maak onze ovenschalen altijd schoon door ze een nachtje in een vuilniszak te leggen met daarin een schaaltje ammonia dan kan ik de bruine aanslag er zo vanaf vegen. Weet niet of componenten van je bak kunnen worden aangetast door de ammonia dampen. Ook opletten wanneer je de zak open maakt dat je niet van je stokje gaat ;) maar het is een heeeeel fijne oma's tip.

[ Voor 6% gewijzigd door Fugitive2008 op 26-01-2018 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 16:49
Ik ben opzoek naar een goede airfryer, zo doende kwam ik uit bij de Airfryer XL HD9240/90. Als ik de reviews echter lees, staat er overal moeilijk schoon te maken.

Nu zoek ik dus een airfryer die makkelijk is schoon te maken, maar dat vinden lukt nog niet helemaal. Veel fryers hebben weinig reviews en/of van mensen die hem net hebben. Dus die zijn niet representatief. In de laatste paar pagina’s van dit topic kwam ik ook niet echt wat tegen, omdat de meeste hem al hebben.

Dus wie weet er wel een? Liefst met een beetje vermogen, prijs vind ik minder belangrijk.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:31

The Executer

Lekker belangrijk!

mhr-zip schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 09:52:
Ik ben opzoek naar een goede airfryer, zo doende kwam ik uit bij de Airfryer XL HD9240/90. Als ik de reviews echter lees, staat er overal moeilijk schoon te maken.

Nu zoek ik dus een airfryer die makkelijk is schoon te maken, maar dat vinden lukt nog niet helemaal. Veel fryers hebben weinig reviews en/of van mensen die hem net hebben. Dus die zijn niet representatief. In de laatste paar pagina’s van dit topic kwam ik ook niet echt wat tegen, omdat de meeste hem al hebben.

Dus wie weet er wel een? Liefst met een beetje vermogen, prijs vind ik minder belangrijk.
De XL met touch schijnt wel vaak last te hebben dat het touch gedeelte niet meer functioneert. Hoe vaak het voorkomt, geen idee, maar werd door 2 verkopers gewaarschuwd. Misschien was het ook wel een poging om de XXL te verkopen, maar dat durf ik niet te zeggen

Hebben hier die van de Action staan. Jammer van de goedkope kookwekker, maar verder doet hij het aardig. Jammer dat hij niet zo krachtig is (1500W) maar uiteindelijk wordt het spul wel gaar.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

mhr-zip schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 09:52:

Ik snap die obsessie met schoonmaken niet zo. Ik doe de losse spullen gewoon in de vaatwasser. Dat je dan niet alles perfect schoon krijgt vind ik geen punt. Bij de temperaturen die er in die Airfryer heersen krijgen bacteriën toch geen kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-07 18:56
Ik heb een XXL en tot nu toe nog nooit de vaatwasser gezien, doe ik gewoon ff snel met de hand. Uit ervaring vinden anti-aanbaklagen een vaatwasser niet heel fijn op de langere termijn. Denk dat ik het een beetje zal afwisselen, ook regelmatig in de vaatwasser hoor.

Maar die XXL is echt heel makkelijk schoon te maken? En de enige afwijking die ik zo zie tov de XL is de extra spiraal/plaat onderin de bak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-07 09:45
Kan iemand mij het verschil vertellen tussen de HD9247/90 en de HD9248/90 ? Is de laatste gewoon een nieuwere "versie" ?

- NAC Breda -

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _superboer_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ritchie schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:53:
Kan iemand mij het verschil vertellen tussen de HD9247/90 en de HD9248/90 ? Is de laatste gewoon een nieuwere "versie" ?
De 9247 wordt geleverd met de bakplaat, de 9248 met de grillplaat.

Er zijn nu ook drie accessoiressets beschikbaar voor de Airfryer XXL: de Bakmeesterset, Grillmeesterset en Partymeesterset. Deze bevatten enkele accessoires die al voor de andere versies beschikbaar waren, maar ook een speciale grillbodem voor het mandje van de XXL :)

Bron: https://www.airfryerweb.n...res-philips-airfryer-xxl/.

[ Voor 31% gewijzigd door _superboer_ op 01-03-2018 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:49
Gisteravond de Philips Viva Airfryer HD9230/20 besteld. Zaten er al langer over te denken en nu toch maar besloten om 'm te kopen. Komt vandaag binnen. Ben erg benieuwd! :)

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/0/0/7/9/9200000015569700.jpg

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusto
  • Laatst online: 29-04-2021
Waarom z'n namaak "friteuse" kopen?
Voor frietjes met een beslag korst, kroketten met namaak korst en kleurstoffen? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:03

vhal

ಠ_ಠ

Gusto schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:21:
Waarom z'n namaak "friteuse" kopen?
Voor frietjes met een beslag korst, kroketten met namaak korst en kleurstoffen? 8)7
omdat er wellicht meer is dan alleen friet en snacks 8)7

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusto
vhal schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:38:
[...]

omdat er wellicht meer is dan alleen friet en snacks 8)7
En, dat kan niet met een pan of een oven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

Gusto schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:42:
[...]

Heb je enig idee hoeveel beter een heel kippetje uit de airfryer komt, dan uit de oven of de pan?

Ik heb nog nooit zo'n mals en sappig stukje kip gehad, echt geweldig.

Frietjes zijn minder vet, en mits goed bereid komen er prima smakend uit, broodjes zijn sneller klaar dan in de oven, en het is overall een zeer veel gebruikt apparaat in ons huishouden :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Gusto schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:42:
[...]

Zie het als aanvulling op ;) Voor 2 afbakpistolets zet ik niet de hele oven aan waar een complete kalkoen in zou kunnen passen. Of kleine taartjes, er gaat een wereld voor je open als je even verder kijkt dan friet en snacks.

Al is die voorgebakte 'verse' friet uit het koelschap van de lokale Jumbo prima te pruimen.

Zit toch eens te kijken naar die XXL, nu we 2 kinderen hebben is de 'classic' versie eigenlijk te klein...

[ Voor 10% gewijzigd door vhal op 15-03-2018 15:48 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusto
vhal schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:47:
[...]

Zie het als aanvulling op ;) Voor 2 afbakpistolets zet ik niet de hele oven aan waar een complete kalkoen in zou kunnen passen. Of kleine taartjes, er gaat een wereld voor je open als je even verder kijkt dan friet en snacks.

Al is die voorgebakte 'verse' friet uit het koelschap van de lokale Jumbo prima te pruimen.

Zit toch eens te kijken naar die XXL, nu we 2 kinderen hebben is de 'classic' versie eigenlijk te klein...
Mijn frietjes komen uit de friteuse. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:31

franssie

Save the albatross

Gusto schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:00:
[...]

Mijn frietjes komen uit de friteuse. ;)
Die van mij ook, ik vind ze uit de airfryer niet lekker. Tempura zal ik ook nooit in de airfryer proberen.

Toch heb ik inmiddels twee airfryers, lees het topic eens door voordat je hier gaat lopen verkondigen dat jij er geen wil (wat overigens ook prima is natuurlijk maar het voegt niet heel veel toe aan de ervaringen die hier gedeeld worden ;) er is vast wel een fritkot topic)

's ochtend afbakbroodjes? 7 minuten, dim sums, 5 (al zijn die wel ietsje lekkerder uit de frituur maar het verschil is niet groot genoeg om de frituur op te starten). Even alleen en een kleine overschotel opwarmen? 15 minuten.

Let op deze tijden zijn zonder voorverwarmen, gewoon erin stoppen en aanzetten (ding is toch in een minuut heet). Mijn grote oven doet er 12+ minuten over om 180C te halen, dan is de airfryer gewoon al klaar.

maar lees vooral de links met recepten in dit topic.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gusto
En niet z'n "ranizig kreng" met een geurfilter met deksel met te weing vermogen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

tuurlijk niet, met deksel wordt je friet niet krokant - dat weet (alleen niet) iedereen :+ en na twee dagen is die lucht echt wel weg. Oh ja - zelf gemaakt kaaskroketten moeten ook in het vet. Hetelucht krijgt de kaas niet op temperatuur voor de korst verbrand. Maar voor de rest zijn die airfryers perfecte hetelucht oventjes!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusto
Precies, een "airfryer" is een miniatuur hete-lucht oven. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCA

WCA

Gusto schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:17:
Precies, een "airfryer" is een miniatuur hete-lucht oven. ;)
Eentje die net wat anders werkt, want de lucht gaat sneller langs het product waardoor het gelijkmatiger en knapperiger wordt dan in een gewone oven :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusto
GreNade schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:18:
[...]

Eentje die net wat anders werkt, want de lucht gaat sneller langs het product waardoor het gelijkmatiger en knapperiger wordt dan in een gewone oven :)
Ach, iedereen z'n eigen waarheid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:27
Gusto schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:22:
[...]

Wat doe jij überhaupt in de topic, als je alleen komt om vervelend te zijn?

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@GreNade Dat klopt ze zijn redelijk van de turbo (en dat hoor je dan ook wel).

Gusto schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:22:

[...]
@Gusto waarom maak je je druk over een product dat je blijkbaar nooit gebruikt hebt? Slechte dag oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Had HG friteuse reiniger gehaald, maar na nogmaals onderzoeken op internet er toch maar vanaf gezien om dat te gebruiken die bruine aanslag weg te krijgen. Back to the drawing board zeg maar. Volgende optie zou ovenreiniger kunnen zijn, maar verwacht dat dat ook tuig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusto
Ik maak me er niet druk over, maar wil dat er wel enige nuance over gemaakt wordt, het ding is niet heilig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Gusto schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:28:
Ik maak me er niet druk over, maar wil dat er wel enige nuance over gemaakt wordt, het ding is niet heilig. ;)
Voor sommigen wel, ik zweer bij een kamado BBQ en anderen bij een kogel, leuk toch? Soms leer je ook nog eens iets van elkaar. Dat heeft niets te maken met nuance maar met respect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

franssie schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:30:
[...]
Dat heeft niets te maken met nuance maar met respect ;)
respect to the man with the airfryer-van :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-07 15:40

mutsje

Certified Prutser

tegenwoordig de aardappel partjes (in lengte gesneden) in de airfryer ipv oven. 15 min op 180 graden en komen er lekkerder uit dan uit de oven :)
@Gusto wij donderen er gewoon kleine ah frietjes in en dat werkt prima, ook frikandellen etc die normaal voor de frituurpan zijn. Ja je krijgt andere kleur maar smaakt is goed. Reden voor aanschaf was sowieso dat vrouwtje niet tegen spul uit frituurpan kan. Dus nu kan er meer friet gegeten worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Goed, zullen we het gewoon gezellig houden? Laten we er geen fanboy-discussie van maken.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusto
*knip* Zo is het genoeg, je punt was al duidelijk.

[ Voor 70% gewijzigd door naitsoezn op 15-03-2018 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
:W Even kicken.

Zit naar twee modellen te kijken, de HD9651/90 (XXL) en de HD9248/90 (XL). Naast het formaat (wat overigens verwaarloosbaar is, heb de mandjes naast elkaar gehad in de winkel) merk ik ook dat de XXL "Twin TurboStar Technology" (...) heeft terwijl de XL "Rapid Air Technology" gebruikt.

Als ik even googel vind ik o.a. het volgende:
Een verbetering in de nieuwe Viva Airfryer is de TurboStar. De Airfryer gebruikt al de unieke Rapid Air-technologie waardoor producten in de Airfryer gelijkmatig verwarmd worden. De verbeterde TurboStar in de bodem van de nieuwe Airfryer zorgt ervoor dat de hete lucht nog sneller door de Airfryer voert. De combinatie van de TurboStar en Rapid Air-technologie zorgen voor een optimaal verwarmingsprofiel en keer op keer perfect bereid eten.
Klinkt leuk, maar heeft iemand hier toevallig ervaring met beide types? Zal het echt zo veel schelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:47
De nieuwe XXL series hoef je niet meer eerst voor te verwarmen, zit een verwarming element in die direct de juiste warmte kan produceren. En de luxere serie heeft een warmhoud stand.
De XL series moet normaal enige minuten voor verwarmen, en kennen geen warmhoud stand.
De XXL heeft ietwat meer vermogen 2225 W tegen 2075 W voor de XL.
Wat betreft het verdere verschil tussen de luchtcirculatie is dat er bij de nieuwere het vrij te komen vet (komen altijd wel wat vetrestanten van het product zelf), deze onder de extra luchtverdeler/geleider valt, en zodoende minder verbrand.

Momenteel loopt er een cash back actie voor sommige modellen tot eind mei.

[ Voor 6% gewijzigd door dinandus op 25-04-2018 23:08 . Reden: aanvulling op tekst ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
@dinandus Goed om te weten dat ik dan de juiste keuze heb gemaakt. Heb sinds gisteren de HD9651/90 (Avance XXL dus). Uiteraard vandaag volgegooid met friet, en dat bevalt uitstekend! Warmhoudfunctie zag ik idd ook zitten, kan nog wel eens handig zijn.

Prijs is inderdaad niet verkeerd door de cashback nu. Heb 'em ook nog eens bij ING besteld, dus uiteindelijk 150 euro betaald.

[ Voor 37% gewijzigd door S_Chief op 25-04-2018 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:05
Ik heb dit topic een beetje doorgelezen en zie dat hier voornamelijk Philips Airfryers besproken worden.
Ze waren volgens mij ook een van de eerste die dit op de markt gebracht hadden.

Zijn er ook mensen die een airfryer van Princess hebben staan?
Wij zijn hierin geïnteresseerd en zijn benieuwd naar ervaringen van diegene die een Princess Airfryer gebruiken.

nu staat het topic gelijk bij mijn topics :+

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

MdO82 schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:48:
Ik heb dit topic een beetje doorgelezen en zie dat hier voornamelijk Philips Airfryers besproken worden.
Ze waren volgens mij ook een van de eerste die dit op de markt gebracht hadden.

Zijn er ook mensen die een airfryer van Princess hebben staan?
Wij zijn hierin geïnteresseerd en zijn benieuwd naar ervaringen van diegene die een Princess Airfryer gebruiken.

nu staat het topic gelijk bij mijn topics :+
Maat van me had een princess, maar het ding had 22 minuten nodig om frietjes te maken, en ze kwamen er niet eens goed uit. Daarnaast ging ie uit als je de bak eruit trekt, heel onhandig als je alleen even je friet wil omschudden.

Conclusie: ding had veel te weinig vermogen en de bediening is prut

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:11
Bij vrienden patat gehad uit een princess airfryer, zag er niet alleen uit als stukjes karton maar smaakte ook zo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

pricewatch: Philips Airfryer HD9621/90 (Zwart)

Deze week in de aanbieding bij de AH voor €119,99.
Of voor €99 en 2000 airmiles.

[ Voor 3% gewijzigd door SR8 op 30-04-2018 20:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:41
In de consumentengids van deze maand zijn ze weer getest.

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1804/398177/ec1fN6lj.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1804/398178/5ZmBS3Uc.jpg

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
S_Chief schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:21:
:W Even kicken.
Klinkt leuk, maar heeft iemand hier toevallig ervaring met beide types? Zal het echt zo veel schelen?
De XXL scheelt écht veel. Wij hebben 7 jaar met de eerste generatie Airfryer gedaan en deze twee maanden terug vervangen door een XXL. Het is een verademing dat je niet meer hoeft voor te verwarmen en de patat komt er stukken krokanter en lekkerder uit. Ook fijn dat we nu grotere porties kunnen bakken. En het lade systeem is briljant: je hoeft niet meer de hele buitenpan in je hand te houden, deze blijft op een rail staan als je de mand eruit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Dat van die lade zit ook in de XL versie. Inderdaad een sublieme verbetering. Bij de oude viel de buitenkant er een keer gewoon af bij het schudden. :X Daardoor raakte hij een tikje verbogen en schoof niet meer makkelijk in en uit. Hij werkt nog wel en we gebruiken hem ook wel als tweede nu. Maar de XL is wel echt veel fijner.

[ Voor 36% gewijzigd door ArthurMorgan op 01-05-2018 10:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:26

Nikeo

Jawelles

Ik heb bij de ING rentepuntenwinkel de Philips Airfryer XXL Digital (HD9651/90) gekocht voor 181 euro + 9000 rentepunten. Daarvan heb ik ook een cashbackformulier ingevuld (je kan gewoon ING kiezen in het webformulier) en zonet kreeg ik de bevestiging dat het goedgekeurd is!

Voor 151 euro lijkt het me een donders goede deal en zijn die rentepunten ook nog eens ergens goed voor! Mijn eerste zelfgebakken vlaamse friet heeft nog wel wat verbetering nodig maar ik denk dat het met name aan de aardappelsoort ligt.

[ Voor 3% gewijzigd door Nikeo op 10-05-2018 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Gisteren 2 gehaktballen die al gebakken waren in de fryer gedaan (10 min. op 200 graden)
Lekker krokant korstje, en sappig van binnen. (ik heb een Magnani fryer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetPr87
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-07 19:50
Dag luitjes, ik ben best een leek wanneer het op airfryers aankomt. Nou zag ik deze aanbieding en was ik benieuwd of iemand weet of het een aardig product is. Het is best goedkoop namelijk.

https://www.blokker.nl/p/tomado-smart-fryer-tm-1975/1744438

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

TetPr87 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:26:
Dag luitjes, ik ben best een leek wanneer het op airfryers aankomt. Nou zag ik deze aanbieding en was ik benieuwd of iemand weet of het een aardig product is. Het is best goedkoop namelijk.

https://www.blokker.nl/p/tomado-smart-fryer-tm-1975/1744438
Voor die prijs kan ik deze van harte aanraden:
https://www.mediamarkt.nl...ntum-gf250hl-1397563.html

Heeft voldoende vermogen voor friet, en is doorgaans gewoon een goede koop. Evt ook in 1,5KG variant

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo

Nikeo

Jawelles

Ik heb vandaag voor het eerst karbonade in de XXL gedaan. Ik heb geen grilpan (die is ook nog niet eens los te koop voor dit type volgens de philips website en laat staan dat ik er drie tientjes voor ga betalen) dus ik het het op het bijgeleverde verdeelroostertje (die extra verdieping) gelegd. Insmeren met het droge kruidenmengsel, geen olie er bij, gewoon zo op 13 minuten op 180 graden en nog een paar minuutjes nagaren. Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Nikeo schreef op zondag 20 mei 2018 @ 21:24:
Ik heb vandaag voor het eerst karbonade in de XXL gedaan. Ik heb geen grilpan (die is ook nog niet eens los te koop voor dit type volgens de philips website en laat staan dat ik er drie tientjes voor ga betalen) dus ik het het op het bijgeleverde verdeelroostertje (die extra verdieping) gelegd. Insmeren met het droge kruidenmengsel, geen olie er bij, gewoon zo op 13 minuten op 180 graden en nog een paar minuutjes nagaren. Heerlijk!
Klinkt goed!
Wat is het voordeel van het verdeelrooster gebruiken?

Als het goed is, is er wel een grillpan:
https://www.airfryerweb.n...res-philips-airfryer-xxl/

[ Voor 3% gewijzigd door Exocet op 20-05-2018 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo

Nikeo

Jawelles

het verdeelrooster schoonmaken leek me veel makkelijker dan al die kleine mazen van het gaas in de mand

[ Voor 33% gewijzigd door Nikeo op 20-05-2018 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Exocet schreef op zondag 20 mei 2018 @ 21:31:
[...]

Klinkt goed!
Wat is het voordeel van het verdeelrooster gebruiken?

Als het goed is, is er wel een grillpan:
https://www.airfryerweb.n...res-philips-airfryer-xxl/
EUR 30-45,00. Laat maar zitten dan.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Is het iemand al gelukt om lekkere krokante verse friet uit de airfryer te krijgen?
Ik heb 2 pogingen ondernomen. Resultaat was mwah. Niet krokant genoeg. En dat is toch iets waar m'n dochters dol op zijn krokante friet.

Hoe ik het gedaan heb. Patat aardappelen gekocht bij de ah. Gesneden met schil, uiteraard eerst gewassen. Gespoeld en ingeweekt in water. Half uur tot een uur.
Daarna drogen in een schone vaatdoek. Beetje zout ertussen husselen. Airfryer opwarmen. 1 theelepel olijfolie erdoorheen gehusseld.
Poging 1: temperatuur op 200. Daarna patat bakken totdat ze goede kleur en gaar zijn.
Resultaat. Oké. Niet super krokant. Veel slappe hap. Wel meer aardappelen smaak dan ingevroren patat.
Poging 2: temperatuur op 160. 10 minuten voorbakken. Pata af laten koelen. Daarna 200 graden afbakken. Bij het testen waren ze super krokant. Maar dat duurde maar 10 seconde ofzo. Daarna weer slap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Moet je dat niet hetzelfde doen als dat je normaal in de frituur doet? Dus korte periode op 160 en daarna op de normale temperatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Russel88 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 15:53:
Is het iemand al gelukt om lekkere krokante verse friet uit de airfryer te krijgen?
Ik heb 2 pogingen ondernomen. Resultaat was mwah. Niet krokant genoeg. En dat is toch iets waar m'n dochters dol op zijn krokante friet.

Hoe ik het gedaan heb. Patat aardappelen gekocht bij de ah. Gesneden met schil, uiteraard eerst gewassen. Gespoeld en ingeweekt in water. Half uur tot een uur.
Daarna drogen in een schone vaatdoek. Beetje zout ertussen husselen. Airfryer opwarmen. 1 theelepel olijfolie erdoorheen gehusseld.
Poging 1: temperatuur op 200. Daarna patat bakken totdat ze goede kleur en gaar zijn.
Resultaat. Oké. Niet super krokant. Veel slappe hap. Wel meer aardappelen smaak dan ingevroren patat.
Poging 2: temperatuur op 160. 10 minuten voorbakken. Pata af laten koelen. Daarna 200 graden afbakken. Bij het testen waren ze super krokant. Maar dat duurde maar 10 seconde ofzo. Daarna weer slap
Met onze philips xl gaat dat prima. Met de princess van een vriend wil het absoluut niet, te weinig vermogen denk ik

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Ik heb de Philips XXL. En de 160-200 graden methode heb ik al geprobeerd. Lukte niet. Hoopte dat mensen hier wel ervaring mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 939609

Zelf heb ik een oude Philips hetelucht friteuse (soort voorloper van de airfryer en een echte, jawel Blokker Tell Sell "halogeen" bakker. Zal er binnenkort eens wat over schrijven. Die Tell Sell bevalt opmerkelijk goed kan ik alvast verklappen. Beide machines kosten maar 4 tientjes per stuk nieuw met garantie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Russel88 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 15:53:

Ik doe ze er 17 minuten in op hoogste stand, en natuurlijk voorverwarmen. Vind ze zelf best goed krokant zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Even een waarschuwing voor mensen met een Airfryer (HD9240 in mijn geval):

Ik had mijn airfryer altijd in het stopcontact zitten en ben (al 3 jaar) heel erg blij met dit apparaat.

Gisteren, en toevallig was ik thuis! zit in in de woonkamer en hoor een luide plop uit de keuken komen. Eerst dacht ik nog dat er iets van het aanrecht viel, maar al snel steeg er rook op en maakte de brandmelder het feestje compleet.

Ik heb snel de stekker er uit getrokken. Er komt een lucht uit van verbrande electronica, net als een ATX voeding die uitgefikt is. Apparaat was niet in gebruik en dus ook niet warm, dus het is echt spontaan gebeurd.

Mijn advies aan iedereen is om na gebruik de stekker er uit te trekken, ondanks dat je hem uitzet met het aanraakgevoelige scherm, is er dus toch een risico op brand.

Ik heb de situatie gemeld bij Philips. Ik ben benieuwd wat hier uit gaat komen, want het is een duur apparaat en dat deze binnen 3 jaar total loss is vind ik eigenlijk onacceptabel.

Wordt vervolgd :)

Moet voorlopig de airfryer dus missen ;(

[ Voor 5% gewijzigd door Fairy op 29-06-2018 11:06 ]

Pagina: 1 2 ... 16 Laatste