Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Airfryer topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• H_H
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:09

H_H

'Tis but a scratch!

Ik zit er ook wel eens aan te denken om zo'n apparaat aan te schaffen, maar ik vroeg me af: kan je in een airfryer ook (vietnamese) loempia's bakken? Dus bladerdeeg "frituren"? Hoe doe je dat dan? Bladerdeeg insmeren met olie? Ik bedoel dan zowel diepvries/kant-en-klaar, maar ook verse/zelfgemaakte loempia's.

H_H wijzigde deze reactie 29-06-2018 12:11 (15%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
quote:
H_H schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 12:10:
Ik zit er ook wel eens aan te denken om zo'n apparaat aan te schaffen, maar ik vroeg me af: kan je in een airfryer ook (vietnamese) loempia's bakken? Dus bladerdeeg "frituren"? Hoe doe je dat dan? Bladerdeeg insmeren met olie? Ik bedoel dan zowel diepvries/kant-en-klaar, maar ook verse/zelfgemaakte loempia's.
Dat werkt hier prima :) Zonder olie! Die dingen zijn al best vet van zichzelf

Is het al bijna vrijdag?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

quote:
Ik doe geregeld loempia's in de Airfryer. Geen toevoegingen. Wel een beetje opletten met tijdsduur en temperatuur. Ik doe ze liever niet warmer dan 160 graden en maximaal 10 minuten. Voor diepvries loempia's is een lagere temperatuur en langere baktijd waarschijnlijk beter.

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21:51

franssie

Save the albatross

Hier dezelfde positieve ervaringen. Het meeste kleine frituur spul gaat in de airfryer, maar Mini loempia's ook dim sum.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Nu online

WCA

Voorheen: GreNade

Van die vietnamese loempias gaan, maar worden niet geweldig. Zo'n dikke kip/ham loempia gaat echter in de airfryer beter dan in de frituur of oven vind ik

It's easier to try, than to prove it can't be done

• franssie

franssie

Save the albatross

quote:
GreNade schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 16:54:
Van die vietnamese loempias gaan, maar worden niet geweldig. Zo'n dikke kip/ham loempia gaat echter in de airfryer beter dan in de frituur of oven vind ik
Die ervaring had ik niet, welke tijd en temperatuur gebruik jij? Een dan vanuit de diepvries? Blijft heerlijk dus toch nog maar eens weer proberen.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• WCA
  • Nu online

WCA

quote:
franssie schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 17:09:
[...]

Die ervaring had ik niet, welke tijd en temperatuur gebruik jij? Een dan vanuit de diepvries? Blijft heerlijk dus toch nog maar eens weer proberen.
Ik heb van alles geprobeerd, van lage temperaturen lang tot hoge temperaturen kort. Toch worden ze alleen aan het uiteinde bruin en knapperig, en het midden blijft wit en wordt vooral wat droog.

Meerdere airfryers geprobeerd, maar het wil niet lukken. Ben heel tevreden met het ding, maar sommige dingen lukken niet zo goed als andere dingen helaas.

• franssie

franssie

Save the albatross

@GreNade ik bedoelde te schrijven welke instellingen gebruik jij voor de grote?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WCA
  • Nu online

WCA

quote:
franssie schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 17:28:
@GreNade ik bedoelde te schrijven welke instellingen gebruik jij voor de grote?
Ah, gewoon op 180 graden en dan af en toe even kijken. Als je denkt dat ie klaar is moet ie nog 2 minuten :+

Even serieus, die grote kan je weinig aan fout doen. Timer van die van ons is sowieso stuk, dus ik houd het gewoon goed in de gaten.

• franssie

franssie

Save the albatross

@GreNade ga ik dat weer proberen, goede tip van de twee minuten, dat zou net het verschil kunnen zijn geweest.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Fairy

5220wp

quote:
Werkt fenomenaal. Zelf vind ik het fijn om ze even iets in de olie te kwasten, maar mijn vrouw heeft ze liever droog.

Jammer alleen dat mijn airfryer nu dood is en Philips wil eerst een bon zien, die ik niet meer kan vinden, dus ben bang dat ik voorlopig geen loempia's meer kan bakken.

Fairy wijzigde deze reactie 29-06-2018 21:23 (13%)

• Marc3l
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 19:15
quote:
_superboer_ schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 21:33:
[...]

De 9247 wordt geleverd met de bakplaat, de 9248 met de grillplaat.
Oei bedankt voor deze post! Had de 47 al besteld maar snel geannuleerd omdat ik denk een grilplaat meer te gebruiken. Bijkomend voordeel dat de Blokker deze ook in de actie heeft dus net de laatste bij de lokale vestiging kunnen meenemen.

Ben benieuwd, zal hem vooral gebruiken voor de gezondere snacks zoals vis en zoeteaardappel.

• segil
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 18:12
sinds een tijdje heb ik een low-budget airfryer van de Aldi, genaamd de Quigg HeteluchtFriteuse.
Ik frituur zelf nooit, maar een keertje iets opwarmen in de Airfryer ipv de oven is wel handig.

Nu doe ik er ook vaker groenten in, zoals plakjes courgette en aubergine en paprika. Proberen jullie dat ook? Ik ben nog aan het zoeken naar andere gezonde toepassingen. Wat ook leuk is, is om dunne reepjes wortel te snijden (met een dunschiller of mandoline), superdun laagje olie erop en dan in de airfryer... krijg je hele crispy, krokante wortjes strips :)

• franssie

franssie

Save the albatross

quote:
Nee nooit aan gedacht om te doen om de een of andere reden. Groente frituur ik het liefst Tempura.
quote:
Ik ben nog aan het zoeken naar andere gezonde toepassingen. Wat ook leuk is, is om dunne reepjes wortel te snijden (met een dunschiller of mandoline), superdun laagje olie erop en dan in de airfryer... krijg je hele crispy, krokante wortjes strips :)
Dat zijn de leuke tips! Sowieso hou ik ook van groentechips (want "alles uit de frituur is lekker" - niet mijn quote maar van een kennis die Chef is) dus dat is ook wel eens leuk om te proberen in de airfryer. Hoeveel gram doe je ongeveer per keer? (edit en welke tijden, temperaturen, welke olie) kom maar op met die details ;)

franssie wijzigde deze reactie 14-07-2018 19:59 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• segil
hoeveel chips wil je? :) Wat betreft de wortel pak ik een winterpeen. Die kan je in de lengterichting dun snijden en dan superdun bestrijken met olie.... minuutje of 5 bij 180 graden, gaat best wel rap. Ze krimpen ook aardig. Als je te lang wacht dan moet je goed zoeken om nog een stukje te vinden :)

Wat betreft ovengroente, ik snijd een courgette en aubergine in plakken van elk ongeveer 0,5-1 cm dik. Paprika in grove stukken. Alles in een kom en husselen met wat olie en veeeel kruiden (bijvoorbeeld ras-el-hanout kruiden). En dan 10-15 minuten bij 180 graden (halverwege mandje doorschudden).

• franssie

franssie

Save the albatross

@segil dank - dit is een goede start voor mij om mee te gaan experimenteren. Ik ben een groot fan van mengsels zoals ras-el-hanoutdus dat ga ik ook zeker proberen (en ook de Indiaase varianten als dat lukt).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marc3l
Je kan ook zoete aardappel nemen @franssie , valt onder niet onder de aardappels maar onder wortels.
Gisteren de Airfryer voor het eerst getest met wat zoeteaardappels, boven verwachting en in een kwartiertje klaar. Ook wel eens geprobeerd in mijn oven maar kwamen er niet zo krokant uit.
Zit een tijdje op o.a. een nightshade, zuivel en nog wat vrij 'dieet' dus echte ervaring met patat kan ik niet meer maken maar aankoop was nu al de moeite waard. Ipv Mayo gebruik ik wat humus.

@segil goede tip ga ik ook eens proberen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• segil
AH verkoopt ook groentefriet, wat bestaat uit julienne gesneden oranje wortel, gele wortel, knolselderij en koolraap. Handig in de air fryer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marc3l
2e testdag met zoeteaardappel. Gisteren had ik hem zelf gesneden nu voor het gemak verse van de appie (https://www.ah.nl/product.../ah-zoete-aardappelfrites) gehaald. Die van gisteren waren iets donkerder en krokanter dan vandaag, omdat ze gisteren zo donker waren vandaag 13 minuten gedaan. Maar nog steeds erg krokant. Beide dagen geen olie gebruikt.

Ook een kipschitzel erin gedaan en las wat negatieve ervaringen met paniermeel maar deze had ook gewoon een krokant korstje.

Foto van vandaag

• Bootje
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15:16
quote:
Ik heb dezelfde ervaringen met zoete aardappel. Werkt perfect. Beetje spelen met de tijd/temperatuur zodat ze niet slap zijn. Erg goed/gezond(?) alternatief voor gewone patat.

• MdO82
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 21:29
De zoete aardappel wil ik ook wel eens proberen.
Wat zal je ongeveer nodig hebben voor 2 personen ?

En is het dan dat je hem schilt en snijd en dan héél licht bestrijkt met wat olie ?

2250 WP Zuid PVoutput

• WCA
  • Nu online

WCA

Zoete aardappel hoef je niet in te smeren met olie hoor, hoeft (mits je airfryer genoeg vermogen heeft) met een frietje ook niet op zich. Smaakt dan minder als een frietje, en meer als aardappel, maar het smaakt nog steeds erg goed.

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Iemand hier ervaring met het tegelijkertijd bereiden van friet en snacks in een Airfryer?
Heb namelijk deze op het oog, inclusief 'panverdeler': https://www.coolblue.nl/p...90-zwart-panverdeler.html

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 21:15
.

WEBGAMING wijzigde deze reactie 19-07-2018 16:07 (99%)

• vooghel
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:31

vooghel

Cunning linguist

quote:
JBS schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 15:30:
Iemand hier ervaring met het tegelijkertijd bereiden van friet en snacks in een Airfryer?
Heb namelijk deze op het oog, inclusief 'panverdeler': https://www.coolblue.nl/p...90-zwart-panverdeler.html
Ik doe het een enkele keer als ik in mijn eentje eet. Het gaat prima, als je rekening houdt met evt. verschillende bereidingstijden. En het omschudden van de friet gaat wat minder handig.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• JBS
  • Niet online
quote:
vooghel schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 21:57:
[...]

Ik doe het een enkele keer als ik in mijn eentje eet. Het gaat prima, als je rekening houdt met evt. verschillende bereidingstijden. En het omschudden van de friet gaat wat minder handig.
Doe je dat in de XXL bewust alleen als je alleen eet? Ik zie dat er maximaal 1400 gram friet in kan, door de panverdeler de helft en in de andere helft meerdere snacks. Of blijkt in de praktijk anders?

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Ik heb geen XXL maar een standaard Airfryer. Voor meerdere personen friet+snacks past daar niet in :P

• pirke
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:33
Ik heb het hele topic niet gelezen, excuses als de vraag al eerder is gesteld, maar wat is het verschil tussen de air fryer en een heteluchtoven? Wij hebben wel eens ovenfriet, dat is effectief ook gewoon hete lucht...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

quote:
pirke schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 19:51:
Ik heb het herrie topic niet gelezen, excuses als de vraag al eerder is gesteld, maar wat is het verschil tussen de air fryer en een heteluchtoven? Wij hebben wel eens ovenfriet, dat is effectief ook gewoon hete lucht...
Vooral dat de lucht op hoge snelheid er doorheen blaast en dat je een handig mandje hebt voor je friet waardoor het gelijkmatig bruin wordt zonder te hoeven schudden en dat het een stuk sneller gaat.

Friet bakken wij tegenwoordig weer in de frietpan omdat dat handige mandje bij ons kapot is, we hebben een roostertje uit een budgetbak in de buitenbak gezet wat prima werkt, maar niet voor frietjes.

Marzman wijzigde deze reactie 22-07-2018 17:20 (16%)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
quote:
JBS schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 22:26:
[...]
Doe je dat in de XXL bewust alleen als je alleen eet? Ik zie dat er maximaal 1400 gram friet in kan, door de panverdeler de helft en in de andere helft meerdere snacks. Of blijkt in de praktijk anders?
Het is een simpel stuk ijzer, dus theorie en praktijk zal niet heel anders zijn. :p

Wil zelf ook nog zo'n panverdeler (heb een Avance XXL), maar die is alleen te krijgen met dat stomme rekje (wat ik al heb liggen). :')

You save everyone, but who saves you?

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

De HD9220/40 is na 7 jaar goed gebruik aan het einde van zijn Latijn gekomen; bij het opschudden van de aardappelpartjes schoot de pan van het mandje en vloog het door de keuken. :-(
Dus morgen komt CoolBlue de HD9247/90 brengen :*).

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online
Vanavond maar eens kijken of we "zelfgemaakte" Pizza kunnen maken in de airfryer.
Gewoon uitrolbare bodem van de AH. Die wat kleiner snijden en lekker met de kleine meid wat pizza's beleggen. We gaan het meemaken. Echter elke site zegt weer wat anders qua temperatuur en tijd. Waar de één 5 minuten roept is bij Philips het weer 10 minuten op 180. Denk dat ik die van Philips maar even aan ga houden. De ander is met yoghurt en zelfrijzend bakmeel.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Topicstarter
Verbranden zal niet zo snel gaan in een Airfryer, dus beter een paar minuten te lang dan te kort :P Verder is de vuistregel voor pizza om zo hoog mogelijke temperatuur aan te houden, gaat dat niet voor een Airfryer ook op?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Arunia
  • Nu online
@AGee opwarmen van oude Pizza ging niet goed. Maar bleef er ook niet bij.
De site van Philips geeft 220 graden aan.. Maar wacht, onze xl kan dat niet. Haha. We gaan het meemaken.

Heb ze op Bakpapier gelegd want geen pizzaplaat van 15 cm. Na 5 minuten ziet het er al aardig uit. Moest iig wel dat deksel voor de actifryer er overheen zetten omdat hij in het begin om geblazen werd.

6 minuten:
https://tweakers.net/ext/f/QT8DxkuUcXuMNgrWQ4fOl6Wd/thumb.jpg

Arunia wijzigde deze reactie 08-12-2018 17:51 (53%)

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Topicstarter
Ok :) . Vanwaar eigenlijk in de Airfryer? Gewoon uit nieuwsgierigheid? :P

AGee wijzigde deze reactie 08-12-2018 17:51 (5%)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Arunia
  • Nu online
@AGee niet omdat het moet, maar omdat het kan. Mijn moeder had een recept vorige week van speculaas koek met spijs uit de actifryer. En die was goed te eten. Daarnaast is het nog eens sneller klaar dan uit de oven.
Waarom niet toch? :D

• Christiano007
  • Laatst online: 20:21

Christiano007

Ich bin der champion

Heb net de PHILIPS HD9247/90 AIRFRYER XL gekocht bij Expert. 20% korting + 20 euro cashback.

Doen jullie ook wel eens chickenwings in zo'n airfryer?

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Arunia
  • Nu online
@Christiano007 Wij hebben dat wel een aantal keer gedaan. Wat we vaak doen is zoeken middels google of er uitleg is (bijvoorbeeld zijn er sites met testen van verschillende Fishsticks).
Of gewoon de temperatuur ietsjes lager zetten en de tijd wat korter.

In principe is het gewoon een hetelucht oven, alhoewel hij wel een stuk sneller is, ook met het gaar maken van spullen.

• franssie

franssie

Save the albatross

@Christiano007 ja juist de lichte snacks gaan prima en snel. Niet teveel per keer zodat de lucht er nog langs kan. Let bij kip wel op dat als je rauw gebruikt je niet te snel en heet gaat omdat je ook de binnenkant gaar wilt hebben. Dus bij vleugeltjes ja, bij drumsticks echt wel lang of eerst even voorkoken in de magnetron als het snel moet en de AF voor het krokante.

• BvZwolle
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19:27
Christiano007 schreef op zondag 9 december 2018 @ 19:57:
Heb net de PHILIPS HD9247/90 AIRFRYER XL gekocht bij Expert. 20% korting + 20 euro cashback.

Doen jullie ook wel eens chickenwings in zo'n airfryer?
Mooie prijs als ik het zo even gauw bekeken heb.

• Christiano007
  • Laatst online: 20:21

Christiano007

Ich bin der champion

Hebben jullie nog tips om het mandje schoon te houden? Standaard bakken met bakpapier erin oid?

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:53

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Christiano007 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:20:
Hebben jullie nog tips om het mandje schoon te houden? Standaard bakken met bakpapier erin oid?
Na gebruik in de vaatwasser.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Arunia
  • Nu online
@Christiano007 Ik hoorde van Notna iets over alu folie onderin.
Moet eerlijk zeggen dat ik van alles geprobeerd heb, maar het blijft een drama.
Schoonmaken van de spiraal is iig haast niet mogelijk. Het mandje en de bak zijn bruin.
Sommige zeggen ovenreiniger, maar kan zijn dat het daardoor wit uit slaat. Dus niet aan te raden.
alufolie onderin en dan een citroen in parten erin met wat water en aanzetten op 160 graden volgens mij, maar geen idee hoe lang. Dacht 10 minuten/15 minuten.

Needless to say is dat hij bij ons gewoon bruin wordt ik het afwas en verder ga met mijn leven. De volgende maand of apparaat gaan we maar eens aan de slag met allerlei opties.

• Exocet
  • Niet online
Bij vette dingen een spatdeksel erop leggen:
http://airfryer.bakavontu...-van-rook-in-je-airfryer/

Ik gebruik zelf de bbq mat oplossing en dit werkt goed.

• franssie

franssie

Save the albatross

Deze zijn uit de airfryer echt lekker, beter dan uit de oven of pan. Wel maar 2 per keer doen (15minuten op 180c) - ik had het als noodvoedsel in de vriezer gelegd maar het was nog prima te eten ook tot onze verbazing.

• mdouble
  • Laatst online: 05:41
Gisteren bij Bol de XXL hd9654-90 besteld voor EUR 210,-

pricewatch: Philips Airfryer XXL HD9654/90

Tot mijn verbazing was ie vanmiddag daar te koop voor 189,- Levering stond gepland voor maandagavond, ik kon nog annuleren, dus dat maar gedaan. Daarna nog even gechat met een medewerker of ik hem niet voor die 189 kon krijgen, maar nee, want de order was al geannuleerd. Krijg ik rond 21.30 de melding dat de airfryer toch onderweg is. Ik bellen met Bol, waarom de order niet was geannuleerd. Werd vervolgens mij excuses aangeboden, ik kon hem gewoon weigeren bij de deur. Krijg ik zojuist een mail dat ie is uitverkocht is en niet rechtstreeks via Bol te bestellen is voor minder dan EUR 210.

Sterker nog, hij kost nu EUR 232,61 ...

Leermoment, ik had hem direkt vanmiddag voor die EUR 189 moeten bestellen, helaas wilde ik eerst mijn geld terug en dan pas opnieuw bestellen.

Morgen dus de keuze, houden of weigeren. Iemand anders al ervaring met die hd954 ?

• franssie

franssie

Save the albatross

@mdouble meestal matched Coolblue de prijzen ook dus kijk voortaan ook op die site, en inderdaad dubbel bestellen en annuleren wat niet past - als zij het spel zo spelen dan spelen wij mee totdat zij inzien dat het nogal stomme spelregels zijn.

• Aardappel
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 21:22
mdouble schreef op zondag 16 december 2018 @ 23:18:

Tot mijn verbazing was ie vanmiddag daar te koop voor 189,- Levering stond gepland voor maandagavond, ik kon nog annuleren, dus dat maar gedaan. Daarna nog even gechat met een medewerker of ik hem niet voor die 189 kon krijgen, maar nee, want de order was al geannuleerd. Krijg ik rond 21.30 de melding dat de airfryer toch onderweg is. Ik bellen met Bol, waarom de order niet was geannuleerd. Werd vervolgens mij excuses aangeboden, ik kon hem gewoon weigeren bij de deur. Krijg ik zojuist een mail dat ie is uitverkocht is en niet rechtstreeks via Bol te bestellen is voor minder dan EUR 210.

Leermoment, ik had hem direkt vanmiddag voor die EUR 189 moeten bestellen, helaas wilde ik eerst mijn geld terug en dan pas opnieuw bestellen.

Morgen dus de keuze, houden of weigeren. Iemand anders al ervaring met die hd954 ?
Nu bij blokker 10% korting, en de standaard XXL kost 199,- dus 179,10.
Zit helaas niks bij.

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:48

Notna

Where are you?®

Arunia schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:52:
@Christiano007 Ik hoorde van Notna iets over alu folie onderin.
Moet eerlijk zeggen dat ik van alles geprobeerd heb, maar het blijft een drama.
Schoonmaken van de spiraal is iig haast niet mogelijk. Het mandje en de bak zijn bruin.
Sommige zeggen ovenreiniger, maar kan zijn dat het daardoor wit uit slaat. Dus niet aan te raden.
alufolie onderin en dan een citroen in parten erin met wat water en aanzetten op 160 graden volgens mij, maar geen idee hoe lang. Dacht 10 minuten/15 minuten.

Needless to say is dat hij bij ons gewoon bruin wordt ik het afwas en verder ga met mijn leven. De volgende maand of apparaat gaan we maar eens aan de slag met allerlei opties.
Wat ik doe is het mandje zelf inwikkelen met alu folie (het uitneembare roostertje niet) zodat het niet precies in die rand aankoekt. Keer of 3 gebruiken, eraf, even met en sopje beetje schoonmaken (scheelt een hoop) en dan weer inpakken voor de volgende keer. Rinse and repeat.

Het rooster, de bak en de olieopvang geval ding (onderin de bak) doe ik meteen na gebruik (dus zodra ik klaar ben met de airfryer) in een sopje met een flinke scheut Dreft. Na een uur ofzo even afwassen en dan gaat het best ok. Maar dat spiraal is idd een nachtmerrie. Als je niet oppast krijg je ook nog eens flinke snijwonden als je de binnenkant probeert schoon te maken :')

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• Arunia
  • Nu online
@Notna Ook maar eens langzaamaan proberen. We gaan het zien. Alhoewel deze al goed verziekt is haha.

• XiaomiGlobal
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 22:01
Ja geen vette troep in de airfryer bereiden: daar kun je andere apparatuur voor in de keuken gebruiken, zoals bijvoorbeeld je oven. Ik heb tot nu toe dus geen enkele moeite om het mandje van de Airfryer schoon te houden, omdat ik er enkel ( verse ) friet en frikadellen in bereid en dan niet die bedoeld zijn voor de airfryer maar de gewone diepvries frikadellen _/-\o_

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Vandaag ook een Airfryer gekocht, de XXL 9652, en ik wil morgen wat friet en snacks bereiden. In eerste instantie diepvries frieten en kroketten, gebruiken jullie dan de speciale ovenvarianten of is dat niet nodig? Ik zie ook speciale Airfryer varianten maar die zijn twee keer zo duur terwijl de inhoud maar de helft is, dat gaat me toch te ver.

• XiaomiGlobal
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 22:01
Bij frikadellen in iedere geval niet nodig 8) Die doen het opvallend goed in de airfryer, dus daar hoef je geen speciale airfryer variant voor te kopen.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Gewoon normaal, alleen is vers wel echt nog veel lekkerder :)

Bij kroketten en frikandellen en zo is het enige verschil de kleur. Als je bijvoorbeeld gewone kroketten er in doet zijn ze na afloop nog erg wit, maar qua smaak maakt het niks uit. Patat kleurt zelfs gewoon normaal.

I got a bad feeling about this.

• Tsurany
  • Niet online
@ArthurMorgan verse friet ben ik ook wel van plan maar dat bewaar ik voor het weekend, als ik wat meer tijd heb om al die aardappelen te snijden :)

Dan pak ik gewone friet, gaan we het daar mee proberen :)

• Japie07
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 02:00
Tip: Inventum GF250 HL bij Makro voor €36,29 incl. btw! Staat niet in de Pricewatch...

https://tweakers.net/pric...l-hetelucht-friteuse.html

Japie07 wijzigde deze reactie 21-12-2018 00:30 (53%)

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Japie07 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 00:29:
Tip: Inventum GF250 HL bij Makro voor €36,29 incl. btw! Staat niet in de Pricewatch...

https://tweakers.net/pric...l-hetelucht-friteuse.html
Scherpe prijs. Ik heb die april vorig jaar bij Dirk in de aanbieding voor €49 gekocht. Op zich prima ding maar nu weet ik dat ik toch liever het grotere zusje GF400 HL zou willen hebben.

• mdouble
  • Laatst online: 05:41
We hebben de hd9654-90 gehouden, ik moet zeggen dat het de verwachtingen overtreft. Gisteren geroosterde groenten gegeten, zo'n kant klaar pakketje van de supermarkt, het was heerlijk. Ook de kip en patat zijn heerlijk. Wat wel jammer is is dat de frituurlucht wel aanwezig is na afloop, onder de afzuigkap zetten is ook geen optie omdat we gerechten ernaast klaarmaken die op het gas onder de afzuigkap staan.

De volgende keer verhuis ie naar de tuin als we hem gebruiken, verder niets dan lof.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

mdouble schreef op zondag 16 december 2018 @ 23:18:

Is de gewone XL niet groot genoeg? Die kan al voor vijf personen snacks bakken en kost maar 149.

/▌

• SR8
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 14:56:
[...]

Scherpe prijs. Ik heb die april vorig jaar bij Dirk in de aanbieding voor €49 gekocht. Op zich prima ding maar nu weet ik dat ik toch liever het grotere zusje GF400 HL zou willen hebben.
Die GF400 heeft naar mijn mening te weinig vermogen voor zijn inhoud. Ik doe er nooit meer dan 500gr. patat in, want anders is het resultaat niet goed (genoeg). Pas toen ik dat door had was ik er tevreden mee. Voor meer inhoud zou ik echt naar de Philips XL/XXL kijken.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

SR8 schreef op maandag 24 december 2018 @ 20:24:
[...]

Die GF400 heeft naar mijn mening te weinig vermogen voor zijn inhoud. Ik doe er nooit meer dan 500gr. patat in, want anders is het resultaat niet goed (genoeg). Pas toen ik dat door had was ik er tevreden mee. Voor meer inhoud zou ik echt naar de Philips XL/XXL kijken.
Het ging mij erom dat er grotere dingen in passen. Nu passen sommige zaken geregeld net niet goed (paar loempia's of een aantal afbakbroodjes). En evt. twee verschillende zaken tegelijk maar toch apart met het scheidingsschotje wat mijn kleinere niet heeft.

En bij grotere hoeveelheden friet (gebruik het ding zelf eigenlijk nooit daarvoor) zal bij wat minder krachtig vermogen een wat langere bereidingstijd horen lijkt me. En ook enkele malen omschudden.

• reinier666
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 01-09 12:30
Ik ben sinds een weekje de eigenaar van een Phillips airfryer xxl.
Na de eerste beurt al merkt ik geratel uit het deksel. Maar ja, ik heb nog nooit zo’n ding gehad....dus ik zal wel wat verkeerd doen dacht ik. Het was af en toe, vaak bij opstarten en afremmen.
Ook als ik tijdens het bakken het ding wat kantelde of rommelde barste de ratelhel des doods los.

Even googlen leerde me dat ik niet de enige was, er staan best wel wat mensen met een ratelende xxl.
Maar de oplossing was telkens: retour naar de winkel ermee.

Tweaker zijnde dat ding voorzichtig op een handdoek op de kop gelegd (zonder binnenpannen spul)
Nu is het hitte element (gloeispiraal) en de ventilator duidelijk zichtbaar en met een zaklampje kan je hem grondig inspecteren. Langs de ventilator zag ik wat slijtagesporen op het metaal, dus bingo....hier zat het probleem. De ventilator leek los te zitten, kon hem zo kantelen. Dus ja, dan kan hij af en toe het rooster aantikken. In het midden zit de ventilator vast met een tapeindje met een linksdraaiend moertje met een ringetje die, als de ventilator draait, hem vast moet houden. Deze zat echter zo los dat toen ik hem aanraakte en probeerde te draaien (slagje naar rechts, ik wist toen nog niet dat het links draad was) het moertje gelijk eruit viel. Probleem gevonden dus ;)

Na het stevig aandraaien van deze moer met een ringetje ertussen draait de airfryer geruisloos.
Dus mocht je airfryer een ratelend geluid maken: dit kan je zo controleren zelf zonder schade of garantie verknallen.

Ik denk dat dit gewoon een productiefout is en iemand de moertjes niet goed aangetrokken (of zou er niet beter een kartelringetje en/of locktide tussen moeten?) tijdens vervoer zal het gewoon losrammelen.
Ik verbaasde me er al over dat het ding zo alleen in de Phillips doos werdt bezorgt door postnl zonder omdoos van coolblue ofzo. We weten allemaal wel hoe voorzichtig de postbedrijven omgaan met de pakketjes tenslotte.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

reinier666 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 11:22:
Ik ben sinds een weekje de eigenaar van een Phillips airfryer xxl.
Volgens mij is dat de populairste airfryer, maar hij lijkt me erg groot. Voor hoe veel personen gebruiken jullie de airfryer?

Wij zijn met twee en de maat van de Viva (het is geen Philips maar ongeveer die maat) is voor ons bijna altijd groot genoeg al zou ik een grotere wel overwegen omdat we hem ook gebruiken als oven (maar dan nog is hij dus bijna altijd al groot genoeg).

/▌

• B152
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 19-10 14:04
Wij hebben het xxl models van Philips en doen er echt van alles in. Broodjes, rauwe zelf gesneden aardappel partjes, kilo kipkluiven, notenmix, rauwe ham (wel ff vast klemmen), appeltaart opwarmen, en ook al het gebruikelijke spul. Ideaal ding.

• reinier666
Ik ben alleen ;)

Maar als je de ruimte hebt, hij is erg groot.....is het wel erg lekker dat je er een hoop in kwijt kan.
Ik heb hem in een week tijd nu al bijna dagelijks gebruikt voor afbakbroodjes, diverse frituur dingen, een biefstukje, kipkluifjes en. En op het biefstukje na (kwestie van oefenen) was alles heerlijk.
Marzman schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 11:31:
[...]
Volgens mij is dat de populairste airfryer, maar hij lijkt me erg groot. Voor hoe veel personen gebruiken jullie de airfryer?

Wij zijn met twee en de maat van de Viva (het is geen Philips maar ongeveer die maat) is voor ons bijna altijd groot genoeg al zou ik een grotere wel overwegen omdat we hem ook gebruiken als oven (maar dan nog is hij dus bijna altijd al groot genoeg).

• Tsurany
  • Niet online
Ik heb ook de XXL genomen omdat we er wel de ruimte voor hebben. Wij zijn ook maar met z'n tweeën maar het is toch heerlijk als je er flink wat in kwijt kan. Zo passen ook croissants er met gemak ik.

• Arunia
  • Nu online
Volgens mij is de XXL van de buitenkant niet perse groter dan de XL.
Maar wellicht dat wij ons daar in vergissen. We hebben zelf de XL btw, maar mocht deze stuk gaan, komt er een XXL.

• Flozem
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 09:10
Een XL gekocht bij Expert afgelopen maand. Ik moet zeggen dat ik skeptisch was, maar frieten, frikandellen en hamburgers komen er goed uit. Er past zelfs meer friet in dan mijn oude frietenketel.

Mijn vrouw gebruikt hem ook voor verse aardappelpartjes, kippenboutjes en beenhammetjes.

Het enige dat ik niet lekker vond uit de airfryer, zijn de mini loempia's... en ja kroketten zijn geen gezicht omdat ze bleek blijven en open barsten.

• reinier666
Mora kroketten 11min/200gr. Komen perfect eruit hier.
Flozem schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 15:50:
Het enige dat ik niet lekker vond uit de airfryer, zijn de mini loempia's... en ja kroketten zijn geen gezicht omdat ze bleek blijven en open barsten.

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

reinier666 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 11:22:

Ik verbaasde me er al over dat het ding zo alleen in de Phillips doos werdt bezorgtd door postnl zonder omdoos van coolblue ofzo. We weten allemaal wel hoe voorzichtig de postbedrijven omgaan met de pakketjes tenslotte.
Ws is de doos te groot voor hun "dozenverpakmachine". Overigens zou ik mij daar niet zo zorgen om maken, het is niet zo dat de airfryer los in een doos gemikt wordt vanuit de fabriek waar dat ding gemaakt wordt zonder enige bescherming. Het verhaal van de losse ventilator is daarentegen wel slordig maar goed dat het opgelost is.

Eigenlijk moet ik die oude 'viva' maar eens gaan omruilen voor een XL of XXL. Deze begint nu toch wel aan de krappe kant te worden met 2 kinderen + 2 volwassenen. Vier van Dobben ovenkroketten (die goed lukken) er in en hij zit al vol :X

vhal wijzigde deze reactie 02-01-2019 12:33 (13%)

Mijn auto heeft een gebrek, wat nu?

• Dalike
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 18:52
Voor mijn vrouw haar verjaardag op 01/11 een Airfryer XL cadeau gedaan. En wat hebben we dat ding al veel gebruikt :-) Tip hier gevolgd en afbakbroodjes er in gestoken. Uiteraard frituursnacks, en nog een hoop andere dingen.

Met Kerst ook zo ongeveer alle accessoires gevraagd en gekregen. We kunnen er nu zwaar mee aan de slag.

Vandaag weer iets nieuws geprobeerd. Meatloaf! :-) En dat was best goed gelukt! Al zeg ik het zelf :-)

My vinyl collection My Blu-ray collection

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Wat me wel opvalt is dat je moet oppassen met speciale oven/airfryer snacks. Zo heeft Mora normale bitterballen en speciale oven/airfryer bitterballen.

Die speciale oven/airfryer bitterballen zijn een stuk duurder. Maar ik heb dus net een portie van die normale bitterballen in de airfryer gedaan (waar ze ook voor geschikt zijn, staat ook op de verpakking) en ze komen er prima uit, gewoon netjes bruin en smaken prima.

Waarom dan nog meer betalen voor die speciale oven/airfryer variant? :?

-- Edit: Mora heeft ook nog een grootverpakking van 50 stuks, maar daar staat niets over airfryers bij vermeld, ik neem aan dat deze dus slap en witjes blijven. Daar zit dus wel verschil in.

Wildfire wijzigde deze reactie 06-01-2019 18:53 (12%)

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Wildfire omdat er blijkbaar voldoende mensen zijn die daar intrappen ... Ik niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Wildfire schreef op zondag 6 januari 2019 @ 16:43:
Waarom dan nog meer betalen voor die speciale oven/airfryer variant? :?

-- Edit: Mora heeft ook nog een grootverpakking van 50 stuks, maar daar staat niets over airfryers bij vermeld, ik neem aan dat deze dus slap en witjes blijven. Daar zit dus wel verschil in.
Je neemt aan dat ze slap en witjes blijven. En op die aanname baseer je dan de conclusie dat er dus verschil moet zijn. Dat zou ik toch niet zo snel doen. Grote kans dat het gewoon marketing is.

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

downtime schreef op zondag 6 januari 2019 @ 19:28:
[...]

Je neemt aan dat ze slap en witjes blijven. En op die aanname baseer je dan de conclusie dat er dus verschil moet zijn. Dat zou ik toch niet zo snel doen. Grote kans dat het gewoon marketing is.
Ik heb ervaringen gelezen van mensen die die in een airfryer hadden gemikt. Plus er staat ook niets op de verpakking over gebruik in een airfryer. Dus ja, er moet verschil zijn want anders worden zouden ze òf allemaal wit blijven, òf allemaal bruin worden (of beter gezegd blijven, omdat ze uit de verpakking al lichtbruin gekleurd zijn). :)

Wildfire wijzigde deze reactie 06-01-2019 21:15 (6%)

• Zorg
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:12
Wildfire schreef op zondag 6 januari 2019 @ 20:20:
[...]

Ik heb ervaringen gelezen van mensen die die in een airfryer hadden gemikt. Plus er staat ook niets op de verpakking over gebruik in een airfryer. Dus ja, er moet verschil zijn want anders worden zouden ze òf allemaal wit blijven, òf allemaal bruin worden (of beter gezegd blijven, omdat ze uit de verpakking al lichtbruin gekleurd zijn). :)
Het er niet opzetten als het er wel gewoon in kan is natuurlijk geen probleem voor een fabrikant. Het er specifiek er wel op vermelden en een hogere prijs vragen is gewoon marketing.
Als het echt om die bitterballen gaat dan had ik of zelf geprobeerd of inderdaad ervaringen van anderen.

Iemand ideen voor meer gezondere snacks? Ik ga vanavond eens testen met groentefriet voor de kinderen

Creatief met klei? www.kleishop.nl

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Zorg schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:11:
[...]

Iemand ideen voor meer gezondere snacks? Ik ga vanavond eens testen met groentefriet voor de kinderen
Zou groentefriet gezonder zijn dan aardappelfriet? Ik heb m’n twijfels.

Ik denk zelf dat (ongezouten) noten de gezondste snack zijn. Maar of je die nou in de Airfryer wilt doen.

• Tsurany
  • Niet online
Zorg schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:11:
[...]

Kipfilet zonder paneer in het mandje zou prima moeten gaan, paar gezonde dips erbij et voila.

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Tsurany schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:42:
[...]

Kipfilet zonder paneer in het mandje zou prima moeten gaan, paar gezonde dips erbij et voila.
Stukjes kip eerst kruiden, net zo gezond en veel lekkerder!

vooghel wijzigde deze reactie 07-01-2019 12:49 (3%)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

downtime schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:36:
[...]

Zou groentefriet gezonder zijn dan aardappelfriet? Ik heb m’n twijfels.

Ik denk zelf dat (ongezouten) noten de gezondste snack zijn. Maar of je die nou in de Airfryer wilt doen.
Als een wortel groente is, dan is een aardappel dat ook. Maar friet zou ik geen groente noemen. Bananenchips zijn ook geen fruit.

Noten even in de airfryer is nog wel lekker. Dat ze net een beetje warm worden en beginnen te geuren.

Marzman wijzigde deze reactie 07-01-2019 16:42 (10%)

/▌

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Marzman schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:40:
[...]
Als een wortel groente is, dan is een aardappel dat ook. Maar friet zou ik geen groente noemen. Bananenchips zijn ook geen fruit.
Dat dacht ik ook. Friet is niet ongezond vanwege de aardappels maar vanwege toegevoegde vet en zout. Andere groenten gebruiken maakt het niet veel gezonder. Hooguit wat gevarieerder.

• Zorg
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:12
Met Ongezonder doelde ik meer op frikandellen, bitterballen ed...
Heb nu zoete aardappel, koolraap en gewone frieten die ik ga combineren.
Ook leuk voor de kinderen :)
Heel toevallig ook een zak cashewnoten meegepakt. Die gaan er ook in!

Niet omdat het moet maar omdat het kan :*)

Zorg wijzigde deze reactie 07-01-2019 18:04 (8%)

Creatief met klei? www.kleishop.nl

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Zorg schreef op maandag 7 januari 2019 @ 17:56:
Met Ongezonder doelde ik meer op frikandellen, bitterballen ed...
Heb nu zoete aardappel, koolraap en gewone frieten die ik ga combineren.
Ook leuk voor de kinderen :)
Heel toevallig ook een zak cashewnoten meegepakt. Die gaan er ook in!

Niet omdat het moet maar omdat het kan :*)
Ik had even gemist dat dit het Airfryer topic is, ik dacht dat dit het friet vs patat topic was.

Groente in een aifryer lijkt me een heel ander verhaal. Dat is wel een gezonde snack (hetzelfde als groente uit de oven). En zeker gezonder dan een frkandel of bitterbal :)

/▌

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

downtime schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:36:
[...]

Zou groentefriet gezonder zijn dan aardappelfriet? Ik heb m'n twijfels.yer wilt doen.
Ik vind het zo 1-2-3 ff niet terug maar ik heb niet zo lang geleden eens gelezen dat dat hele groentefriet-gebeuren grotendeels marketingpraat is, het is nauwelijks gezonder (of ongezonder) dan normale friet.

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Nu online
Wij twijfelen erg of we er een zullen nemen. Met name omdat we niet heel vaak iets opwarmen in de oven en of het ding dus geen stof zal gaan happen. Aan de andere kant lijken (verse) friet, snacks, kip e.d. mij weer wel goed smaken uit de airfryer.

Het pakken, opwarmen, schoon maken en houden en de plek die de airfryer in zal nemen zijn andere minpunten denk ik.

De XL Avance HD9248/90 is al een tijdje in de aanbieding bij Blokker voor €139 na cashback, wel een nette prijs dus. Volgens mij ook al een tijd op de markt dus zou zo maar kunnen dat er elk moment een nieuw model aan komt(?).

Overigens zijn er inmiddels echt duizend varianten van de Philips XL/XXL airfryers. Zijn de XL Avance varianten in de basis allemaal gelijk op het meegeleverde accessoire na? Ik zie in ieder geval geen verschillen verder..

• 1nsane
  • Laatst online: 13:38
Even een schoonmaakvraagje (ja ik heb het schoonmaakstappenplan gelezen).

Ik heb een airfryer thuis, klassieke draaiknopmodel van Philips.

Nu issie al wat ouder maar doet het nog prima.

Maak hem altijd goed schoon maar dat gare binnenmandje krijg ik gewoon niet schoon, vooral aan de randen zit er koek aan (van de friet gok ik) en ook de rand onder het gaas zegmaar.

Ik heb ook al Muscle Ovenreiniger geprobeerd maar ook dat helpt niet ondanks dat ik daar de goorste ovens normaliter wel mee schoonkrijg..

Iemand tips?

Adjust non olet

• kdbruin
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 10:04
Weken in de soda?

Acties:
  • +18Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 21:22
Is nogal lang, paar uur zou genoeg moeten zijn.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

1nsane schreef op maandag 7 januari 2019 @ 22:43:
Even een schoonmaakvraagje (ja ik heb het schoonmaakstappenplan gelezen).

Ik heb een airfryer thuis, klassieke draaiknopmodel van Philips.

Nu issie al wat ouder maar doet het nog prima.

Maak hem altijd goed schoon maar dat gare binnenmandje krijg ik gewoon niet schoon, vooral aan de randen zit er koek aan (van de friet gok ik) en ook de rand onder het gaas zegmaar.

Ik heb ook al Muscle Ovenreiniger geprobeerd maar ook dat helpt niet ondanks dat ik daar de goorste ovens normaliter wel mee schoonkrijg..

Iemand tips?
Heb je een vaatwasser? Ook oude vieze pannen komen daar soms weer verrassend schoon uit.

/▌

• 1nsane
  • Laatst online: 13:38
Marzman schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:13:
[...]

Heb je een vaatwasser? Ook oude vieze pannen komen daar soms weer verrassend schoon uit.
Got that, tried it, didn’t work :-(

Adjust non olet

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 18:48

Kecin

Je keek.

Van sinterklaas (schoonouders) ook een XXL gekregen. Bevalt goed voor patat en hapjes pruttel. Nu ga ik dit topic even in de gaten houden voor echte recepten. Maar ik zet dan eerder mijn 90cm oven of combi-magnetron aan denk ik. Moet nog even aan het idee wennen. (P.s. heel mijn kinder en volwassenleven zonder frituurpan gedaan, dus die hapjes en patat zie ik al als een gemakkelijke luxe). Alhoewel ovenpatat eigenlijk hetzelfde smaakt :') :P

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

@1nsane Je zou een grote (soep)pan vullen met water, paar scheppen soda er in, mandje er in, aan de kook brengen en na een tijdje zou het mandje weer een stuk beter eruit moeten zien.

Mijn auto heeft een gebrek, wat nu?

• Apie!

Apie!

Newer, better & confusinger

Wij hebben sinds een maand of twee een Airfryer XXL. In eerste instantie was ik gruwelijk teleurgesteld, omdat ie elke keer na 5-7 minuten zoveel rook ontwikkelde dat niet alleen het rookalarm afging, maar ook de hele benedenverdieping blauw stond van de rook. Vervolgens hebben we alleen nog maar niet-vette dingen klaargemaakt en dat is een beetje jammer natuurlijk.
Toen zag ik deze week in dit topic de link naar http://airfryer.bakavontu...-van-rook-in-je-airfryer/.

Aluminiumfolie op de bodem was voor mij de oplossing! Wel goed strak aandrukken zodat de lucht nog wel goed kan circuleren via de bodem, maar ik heb ondertussen kippenpoten 30 minuten @180C en ribeye (2,5cm) 14minuten @200C geprobeerd op deze manier, en geen witte rook. De ribeye had dik een half uur op kamertemperatuur gelegen en kwam er mooi rosé uit. Sommige randjes zaten wel tegen well-done aan, maar nog steeds mals. Het vet hier en daar lekker crispy. De volgende keer gaat ie rechtstreeks vanuit de koelkast.
Het handige van de folie is dat het ook het vet opvangt en dat gooi ik gewoon weer bij het vlees.

Edit:

Blokjes Vet spek van de AH.13 minuten op 200C.

Het gesmolten vet heb ik afgegoten en gefilterd in een glazen pot. Dat ga ik deze week gebruiken om in te bakken. De uitgebakken spekjes waren nog ietwat vettig, niet te vettig, maar wel crispy. De spekjes heb ik met samen met een hamburger gegeten.

Apie! wijzigde deze reactie 12-01-2019 11:07 (16%)

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• reinier666
Ik heb al een gemengde doos snacks (bitterballen/gehaktballetjes/enz) erdoor gejaagd en was perfect.
Dit weekend zo’n zelfde doos van Mora van die dingen gehaald, in de airfryer en komt het er toch wit/slap/rouw uit ;)
Blijkt er ook geen airfryer bakinstructies op te staan........
Zal wel oude voorraad geweest zijn.
Voortaan maar goed opletten bij het kopen weer hahahaha
Er zit dus wel degelijk verschil in de producten!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Voor de jaarwisseling had ik eens wat bitterballen ingeslagen. Stond bij de diepvriesafdeling de etiketten van de verschillende varianten daar te vergelijken. De meeste hadden meen ik maar 5% rundvlees. Ik heb toen deze meegenomen waar op het etiket stond dat er "water, rundvlees 25%*," etc. in zat en bij die asterisk stond daaronder "komt overeen met 17% gekookt rundvlees" (ze kunnen het niet nalaten er kunstmatig meer van te maken).

https://www.mora.nl/3322/...ndvlees-bitterballen.html

Die oven en airfryer variant waren uit de verpakking al bruin. Zijn ook expliciet niet om te frituren. Doosje van 12 paste precies in het mandje. Bereiding op zich ging prima. Ze smaakten redelijk maar al die fabrieksballen zijn toch allemaal maar matig. Als je écht lekkere bitterballen wilt zul je die zelf volgens een ouderwets degelijk recept moeten maken.

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

CaptJackSparrow schreef op zondag 13 januari 2019 @ 21:55:
Voor de jaarwisseling had ik eens wat bitterballen ingeslagen. Stond bij de diepvriesafdeling de etiketten van de verschillende varianten daar te vergelijken. De meeste hadden meen ik maar 5% rundvlees. Ik heb toen deze meegenomen waar op het etiket stond dat er "water, rundvlees 25%*," etc. in zat en bij die asterisk stond daaronder "komt overeen met 17% gekookt rundvlees" (ze kunnen het niet nalaten er kunstmatig meer van te maken).

https://www.mora.nl/3322/...ndvlees-bitterballen.html

Die oven en airfryer variant waren uit de verpakking al bruin. Zijn ook expliciet niet om te frituren. Doosje van 12 paste precies in het mandje. Bereiding op zich ging prima. Ze smaakten redelijk maar al die fabrieksballen zijn toch allemaal maar matig. Als je écht lekkere bitterballen wilt zul je die zelf volgens een ouderwets degelijk recept moeten maken.
Deze moet je niet pakken! Betaal je alleen maar meer omdat het zogenaamd speciaal voor de airfryer is. Gewoon deze pakken: https://www.mora.nl/3837/...ndvlees-bitterballen.html (of als 30 teveel is, deze van 12 stuks dan --> https://www.mora.nl/3836/...ndvlees-bitterballen.html)

Die zijn ook geschikt voor de airfryer maar zijn wel een stuk goedkoper. Smaken ook prima. Deze kun je trouwens wel frituren als je dat wilt.

Wildfire wijzigde deze reactie 13-01-2019 22:52 (5%)

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Alleen zit in die dus maar 5% vlees. Dat maakt ze natuurlijk goedkoper.

• Sibrand
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 19:48
Ik zal me ook maar eens melden, onlangs een Hyundai airfryer gekocht via IBood, nog niet gebruikt (bewaar hem voor mijn aanstaande huis, aangezien ik nu in een soort van studentenhuis woon).

Ik heb hier nog geen ervaringen met de Hyundai kunnen vinden, een vriend van me wist me te vertellen dat hij T.o.v de Philips (weet zo niet welk model) een stuk stiller is. Ben benieuwd.

Bedankt voor het delen van de ervaringen en tips wat betreft het maken van eten in de airfryer!

• Exocet
  • Niet online
Zijn er mensen met ervaringen met de grillplaat voor de XXL? Overweeg deze aan te schaffen, maar twijfel nog over de meerwaarde.
Bakplaat lijkt me ook wel handig, maar die is er niet voor de XXL.

• killerbee1958
  • Laatst online: 21:19
Zojuist de HD9654 (XXL met grillplaat) besteld. Ga hem zo halen.
Ik had nog ergens gelezen over het inbranden zonder voedsel de eerste keer maar kan dat niet terugvinden.

Wat is slim om met een nieuwe fryer te doen voordat je er voedsel in doet?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True