Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Airfryer topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• 1nsane
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 09:22
vhal schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:15:
@1nsane Je zou een grote (soep)pan vullen met water, paar scheppen soda er in, mandje er in, aan de kook brengen en na een tijdje zou het mandje weer een stuk beter eruit moeten zien.
Dat leverde idd al een stuk beter resultaat! Nog niet helemaal schoon maar scheelt een bak. Water was ook echt donkerbruin na afloop.

Adjust non olet

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

1nsane schreef op zondag 20 januari 2019 @ 00:05:
[...]

Dat leverde idd al een stuk beter resultaat! Nog niet helemaal schoon maar scheelt een bak. Water was ook echt donkerbruin na afloop.
Rinse and repeat. ;)

Ik had overigens ook aan hetzelfde gedacht maar dan met wat waspoeder. Zeep is nu eenmaal hét middel om vet met water te laten mengen, en warmte versnelt dat proces. Dan wel opletten dat het niet gaat koken en schuimen en de pan uit loopt.

CaptJackSparrow wijzigde deze reactie 20-01-2019 01:26 (30%)

• Omisys
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15-12 17:17
Wij hebben een jaar of 2 nu de Philips Airfryer XL en de laatste tijd hebben we steeds dat de tijd zich automatisch gaat verhogen tot 60 minuten. Iemand een tip om hier vanaf te komen? Het scherm schoonmaken lijkt niet te helpen.

• Apie!
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 08:29

Apie!

Newer, better & confusinger

Apie! schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 19:44:
<knip/>

Aluminiumfolie op de bodem was voor mij de oplossing!

<knip/>
Na een maandje aluminiumfolie op de bodem te hebben gedrukt, merk ik toch dat de airflow dan verre van optimaal is. Vooral in het midden komt er vaak weinig tot geen warmte.

Ik ben nu maar overgestapt op een friteusefilter aan de bovenkant. Een terugkomend nadeel is dan wel dat er weer vet naar beneden druipt en we vaker moeten schoonmaken.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 09:46
Zojuist een Philips Airfryer XL HD9248/90 aangeschaft bij Blokker. Hier zit een grillpan bij. Ik ben benieuwd hoeveel we er écht mee gaan doen, i.p.v. dat het alleen een hebbeding is en voor eens per week/2 weken friet + snacks. Zou er op zich ook best gebakken aardappeltjes, aardappel kroketjes, kipkluifjes e.d. in willen maken. Vraag me wel af hoeveel makkelijker en sneller dat is dan in de koekenpan, maar goed :P

@Apie! Ik heb net deze besteld: https://www.mediamarkt.nl...00-xl-deksel-1466397.html
Bedekt niet de bodem maar wel de bovenkant. Zo blijft het verwarmingselement relatief schoon. Wel kan dit accessoire ook zorgen voor een iets andere airflow volgens sommige, net als bij gebruik van bakpapier/folie.

• R20141016
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 14-12 20:14
remzor schreef op maandag 11 februari 2019 @ 19:28:
Zojuist een Philips Airfryer XL HD9248/90 aangeschaft bij Blokker. Hier zit een grillpan bij. Ik ben benieuwd hoeveel we er écht mee gaan doen, i.p.v. dat het alleen een hebbeding is en voor eens per week/2 weken friet + snacks. Zou er op zich ook best gebakken aardappeltjes, aardappel kroketjes, kipkluifjes e.d. in willen maken. Vraag me wel af hoeveel makkelijker en sneller dat is dan in de koekenpan, maar goed :P

@Apie! Ik heb net deze besteld: https://www.mediamarkt.nl...00-xl-deksel-1466397.html
Bedekt niet de bodem maar wel de bovenkant. Zo blijft het verwarmingselement relatief schoon. Wel kan dit accessoire ook zorgen voor een iets andere airflow volgens sommige, net als bij gebruik van bakpapier/folie.
Neemt deze deksel niet te veel ruimte in beslag. Wij hebben een Philips XL airfryer en heb het idee dat deze echt te klein is voor ons en 2 kinderen.
Wanneer we friet in de bak doen en snacks boven op rooster op pootjes is hij echt ramvol. Soms moeten er nog een schaaltje friet daarna nog bij worden gebakken omdat de airfryer eigenlijk net te klein is.
Wanneer ik ook nog deze deksel zal gebruiken kan ik de snacks niet bakken omdat er gewoon geen ruimte voor is....

• remzor
R20141016 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:48:
[...]

Neemt deze deksel niet te veel ruimte in beslag. Wij hebben een Philips XL airfryer en heb het idee dat deze echt te klein is voor ons en 2 kinderen.
Wanneer we friet in de bak doen en snacks boven op rooster op pootjes is hij echt ramvol. Soms moeten er nog een schaaltje friet daarna nog bij worden gebakken omdat de airfryer eigenlijk net te klein is.
Wanneer ik ook nog deze deksel zal gebruiken kan ik de snacks niet bakken omdat er gewoon geen ruimte voor is....
Tsja, dat is maar net wat je persoonlijke situatie is denk ik en waar je de airfryer voor gebruikt. Persoonlijk zou ik ook altijd voor de XXL gegaan zijn als wij kinderen hadden. De XL is voor 2 personen over het algemeen groot genoeg (we hebben anders ook nog een prima oven die een stuk groter is).

Ik heb het deksel zojuist opgehaald, is inderdaad niet heel groot maar dat is die grillpan ook niet. Wel van heel dun metaal dus de pootjes nemen niet veel ruimte in beslag. In de hoogte uiteraard wel wat dus niet te combineren met die dubbele roosters met pootjes. Je kunt hem wel mooi op die grillpan en in het mandje plaatsen in ieder geval. Ik vermoed dat het wel zal schelen met vet en vuil dat opspat tegen het verwarmingselement.

remzor wijzigde deze reactie 12-02-2019 16:53 (8%)

• R20141016
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 14-12 20:14
remzor schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:50:
[...]

Tsja, dat is maar net wat je persoonlijke situatie is denk ik en waar je de airfryer voor gebruikt. Persoonlijk zou ik ook altijd voor de XXL gegaan zijn als wij kinderen hadden. De XL is voor 2 personen over het algemeen groot genoeg (we hebben anders ook nog een prima oven die een stuk groter is).

Ik heb het deksel zojuist opgehaald, is inderdaad niet heel groot maar dat is die grillpan ook niet. Wel van heel dun metaal dus de pootjes nemen niet veel ruimte in beslag. In de hoogte uiteraard wel wat dus niet te combineren met die dubbele roosters met pootjes. Je kunt hem wel mooi op die grillpan en in het mandje plaatsen in ieder geval. Ik vermoed dat het wel zal schelen met vet en vuil dat opspat tegen het verwarmingselement.
Hmmm wij hebben de Philips Avance Collection HD9240 XL - Multicooker - 3 liter. De XXL variant is 3,5 liter. Dus zo veel verschilt dat niet. (zou je zeggen....).

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 09:55

sjaool

Every life should have 9 cats

Je zult versteld staan hoeveel je met zo'n apparaat kunt doen. De mogelijkheden zijn echt eindeloos. Zelfs een eitje koken of een biefstukje zijn geen probleem. :P

"When you grow up your heart dies"

• Apie!

Apie!

@remzor Ja, die deksel ken ik, maar die is voor de XL en niet de XXL? Op zich gaat dat friteusefilter prima hoor. Het ziet er alleen niet uit :/

Verder is de Airfryer nog niet echt ingeburgerd hier. Ik maak er dagelijks ribeye in voor mezelf, maar verder dan friet of gebakken krieltjes komt mijn wederhelft nog niet.

Blown past falling sands

• remzor
@sjaool Vandaag aardappel partjes van de AH erin gebakken en die waren goed. Ook Old Amsterdam bitterballen van Kwekkeboom waren perfect moet ik zeggen. Ben benieuwd naar kippenvleugeltjes :)

@Apie! Klopt idd, is voor XL. Had niet gezien dat jij een XXL hebt. En dagelijks ribeye? Toe maar! :P

• Apie!

Apie!

Ik heb er afgelopen weekend wel eend bitterballen van de Sligro in gemaakt. Er stond niet op dat ze airfryer-geschikt waren, maar aangezien ik geen frituur heb, moest ik toch wat. Ze werden niet mooi bruin, maar wel gaar van binnen en croky van buiten.

@remzor Carnivore diet ;) Elke dag Ribeye klinkt leuk, maar ik moet er een heleboel andere dingen voor laten staan.

Blown past falling sands

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Apie! schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:14:
@remzor Ja, die deksel ken ik, maar die is voor de XL en niet de XXL? Op zich gaat dat friteusefilter prima hoor. Het ziet er alleen niet uit :/

Verder is de Airfryer nog niet echt ingeburgerd hier. Ik maak er dagelijks ribeye in voor mezelf, maar verder dan friet of gebakken krieltjes komt mijn wederhelft nog niet.
Ik heb zelf deze voor de XXL:

https://bajokitchensupplies.nl/spatrekje-voor-de-xxl/

Werkt prima. Wel even opletten dat de randen erg scherp zijn.

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• Apie!

Apie!

@Notna Dat spatrekje ziet er wel beter uit dan dit :

Wordt er langs de buitenkant van het binnenrekje geen vet omhoog geblazen?

Blown past falling sands

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Apie! schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 17:03:
@Notna Dat spatrekje ziet er wel beter uit dan dit :

[Afbeelding][Afbeelding]

Wordt er langs de buitenkant van het binnenrekje geen vet omhoog geblazen?
Ik eet amper dingen met veel vet (e.g vlees); wordt voornamelijk voor airfryer 'frituur' gebruikt. Maar het spiraal wordt iig niet meer vies, waar het eerst heel snel vet c.q vies werd. Het rooster sluit ook goed aan op de uitneembare bak.

Wordt ook goed schoon en kan zo mee de vaatwasser in.

Notna wijzigde deze reactie 13-02-2019 17:26 (3%)

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• Khil
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 03:37
Aldi heeft een heteluchtfriteuse in de aanbieding voor 5 tientjes... zou het wat zijn of is dit echt geen concurrentie voor de Philipsen?

https://www.aldi.nl/onze-...d-18415-8003.article.html

Vökuró

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 09:24
Khil schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:48:
Aldi heeft een heteluchtfriteuse in de aanbieding voor 5 tientjes... zou het wat zijn of is dit echt geen concurrentie voor de Philipsen?

https://www.aldi.nl/onze-...d-18415-8003.article.html
Tegenwoordig koop je op veel plekken een heteluchtfriteuse voor 4-5 tientjes, maar de kwaliteit is vaak ronduit slecht zoals je kunt verwachten.
Ook typisch is dat de goedkopere altijd de inhoud in liters geven in plaats van gram. Die van de Aldi is 2,6 liter, terwijl de grootste airfryer met 1,4 kg kleiner klinkt, is ongetwijfeld meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 15-12 12:00
Ik heb niet zo lang geleden nog een airfryer bij de Aldi besteld, wel een ander model. (maar volgens mij zijn ze onderhuids allemaal praktisch hetzelfde)
3 van die apparaten terug moeten sturen. Deurtjes gingen bijna niet dicht, moest ze er echt in slaan.
En bij het apparaat waar het deurtje wel gewoon soepel dicht ging, werkte de sensor niet, waardoor hij nog steeds niet opstart.
Dat is wel gewoon netjes opgelost door de Aldi trouwens.

Daarna een Tristar, (beste uit de test Consumentenbond) die was ook in 2 maanden kapot.
Nu heb ik net een week een Tefal staan. Benieuwd hoe lang die het volhoud.

Ik gebruik ze naar mijn idee wel wat meer als gemiddeld, dat wel. Maar dan nog.

Hoe is de kwaliteit van jullie airfryers?

Ik zou trouwens wel aanraden om voor een "XL" airfryer te gaan. Daar kan je toch echt wel een hoop meer mee, en het prijsverschil valt meestal reuze mee.
Dan kan je tenminste nog eens wat broodjes afbakken, klein pizzatje, loempia's, enz.
Anders zijn het hooguit 2 broodjes, en moet je een hoop in tweeen breken om het er goed in te krijgen.

WEBGAMING wijzigde deze reactie 10-04-2019 18:46 (22%)

• Khil
  • Laatst online: 03:37
OK, laten staan dus :) Dan lever ik wel een paar leeuwenpegels in voor zo'n Philips.

Khil wijzigde deze reactie 09-04-2019 23:05 (23%)

Vökuró

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:54

franssie

Save the albatross

Ik ben normaal niet zo een fan van Philips maar de airfryer is van goede kwaliteit en onderdelen goed verkrijgbaar (ik laat wel eens iets vallen). Ik zou wel altijd voor de analoge verstoutte gaan, die mooie elektronische klok gaat net iets te vaak kapot naar wat ik lees.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Daniel221
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 10-12 11:02
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 14:56:
[...]

Scherpe prijs. Ik heb die april vorig jaar bij Dirk in de aanbieding voor €49 gekocht. Op zich prima ding maar nu weet ik dat ik toch liever het grotere zusje GF400 HL zou willen hebben.
De GF250HL is momenteel bij Blokker zelfs voor 30,- te halen: https://www.blokker.nl/p/...tfriteuse-gf250hl/1351447

• Tommzz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 13-12 11:55
Ik ben ook aan het rondkijken voor een Airfryer, en mijn voorkeur gaat wel uit naar een Philips, zijn met z'n 2en thuis dus een XL lijkt me al ruim voldoende.
Nou zie ik dat er toch nog een aantal verschillende modellen zijn m.b.t. de XL, zitten hier nog veel verschillen tussen?

Zo is er bv een avance, een 9240, 9241 of 9247, waarbij ik uit de vergelijk niet haal wat het verschil nou is. Behalve de uiteenlopende prijs van €168, tot €250+ ?

Overigens; Mediamarkt heeft nu een aanbieding van de 9247/40, voor 178 met 20 euro cashback.

• Dennis1812
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 26-11 16:10

Dennis1812

Amateur prutser

Sinds een jaartje of 2 airfryer hier. Kleine analoge model van Philips nog. Maar werkt prima.
Vaak de aardappeltjes eruit. Gaat prima.
Enorme aanrader zijn overigens de Kwekkeboom kipnuggets. Zijn echt enorm lekker.

Stel je voor. Je wordt wakker na een operatie. Het eerste dat je ziet is mijn gezicht.. succes met je herstel!

• vooghel
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09:20

vooghel

Cunning linguist

Tommzz schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 17:17:
Ik ben ook aan het rondkijken voor een Airfryer, en mijn voorkeur gaat wel uit naar een Philips, zijn met z'n 2en thuis dus een XL lijkt me al ruim voldoende.
Nou zie ik dat er toch nog een aantal verschillende modellen zijn m.b.t. de XL, zitten hier nog veel verschillen tussen?

Zo is er bv een avance, een 9240, 9241 of 9247, waarbij ik uit de vergelijk niet haal wat het verschil nou is. Behalve de uiteenlopende prijs van €168, tot €250+ ?

Overigens; Mediamarkt heeft nu een aanbieding van de 9247/40, voor 178 met 20 euro cashback.
Die verschillende productcodes hebben te maken met welke accessoire er standaard bij zit, bij de HD9247 is dat een bakplaat.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 09:05
Wij hebben de Philips airfryer XXL
Wilde hem net aanzetten, maar als ik draai aan de knop dan gaat de temperatuur alleen naar beneden en niet naar boven. Maakt niet uit hoe je draait :D

Klinkt dit iemand bekend?

2250 WP Zuid PVoutput

• sjaool

sjaool

Aardappel schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 13:57:
[...]

Tegenwoordig koop je op veel plekken een heteluchtfriteuse voor 4-5 tientjes, maar de kwaliteit is vaak ronduit slecht zoals je kunt verwachten.
Ook typisch is dat de goedkopere altijd de inhoud in liters geven in plaats van gram. Die van de Aldi is 2,6 liter, terwijl de grootste airfryer met 1,4 kg kleiner klinkt, is ongetwijfeld meer.
Ik heb nu een Quigg en een Medium airfryer gehad van de Aldi en beiden deden het prima. Ik ben maar alleen en heb dus niet de grootste airfryer nodig. Voor weinig geld prima dingen. Vooral de digitale bediening vind ik echt ideaal.

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 09:26
@MdO82 klinkt zoals bij een draaiknop van een radio oid. Potmeter die niet lekker is. Als je nog garantie hebt, gewoon op die manier oplossen.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Matis
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 07:40

Matis

Rubber Rocket

Ik denk dat ik dezelfde aanbieding heb gehad. Ik had dezelfde redenatie, we eten maximaal 1 keer per maand friteuse. Ik zag de meerwaarde er niet echt van in.

Niets is na een klein half jaar minder waar. We gebruiken de machine meerdere keren per week. Vaak voor "gebakken" aardappelen, kipkluifjes, snacks en vandaag zelfs churros.
Ik ben erg blij met het apparaat en zie de meerwaarde er wel van in.

De friteuse met ossenwit staat al een half jaar ongebruikt in de kast :-(

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Ik ben geïnteresseerd in een Philips Airfryer XL, maar de reviews of Tweakers beloven weinig goeds. Bijna elke review maakt melding van een kapotte Airfryer na 2 jaar gebruik. Verder lees ik elders ook veel berichten over losgelaten stukjes metaal in de pan, metalen bolletjes, etc.

Ik frituur zeer weinig, maar ben klaar met het moeten verschonen van het vet en bijbehorende stank.
Is het echt zo erg gesteld met de Airfryers?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Geen review geschreven, maar de mijne is 2.5 jaar oud en wordt wekelijks meerdere malen gebruikt, nog geen enkel probleem ervaren.

I got a bad feeling about this.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pieroman
  • Laatst online: 12-12 12:34
MaZo schreef op maandag 29 juli 2019 @ 16:13:
Ik ben geïnteresseerd in een Philips Airfryer XL, maar de reviews of Tweakers beloven weinig goeds. Bijna elke review maakt melding van een kapotte Airfryer na 2 jaar gebruik. Verder lees ik elders ook veel berichten over losgelaten stukjes metaal in de pan, metalen bolletjes, etc.

Ik frituur zeer weinig, maar ben klaar met het moeten verschonen van het vet en bijbehorende stank.
Ook hier een Airfryer XL die inmiddels zo'n 1,5 jaar in gebruik is. Hiervoor een vetpan gehad die we te weinig gebruikten en dus het vet steeds moest worden gewisseld.
Gebruik de airfryer vooral voor snacks / kleine dingen en dat gaat prima. Nog geen problemen gehad met loslatende onderdelen of wat dan ook.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• remzor
Matis schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 15:07:
[...]

Ik denk dat ik dezelfde aanbieding heb gehad. Ik had dezelfde redenatie, we eten maximaal 1 keer per maand friteuse. Ik zag de meerwaarde er niet echt van in.

Niets is na een klein half jaar minder waar. We gebruiken de machine meerdere keren per week. Vaak voor "gebakken" aardappelen, kipkluifjes, snacks en vandaag zelfs churros.
Ik ben erg blij met het apparaat en zie de meerwaarde er wel van in.

De friteuse met ossenwit staat al een half jaar ongebruikt in de kast :-(
Ja, mooi he. Hier hetzelfde. Gebakken aardappelen in allerlei varianten, kippenvleugels, friet en snacks gaan er bij ons het vaakst in. Sterker nog: de borrelhap kippenvleugeltjes hebben we nog nooit ergens zo lekker op als wanneer ze bij ons thuis uit de airfryer komen, echt top!
Hier geen problemen, maar hebben hem ook nog geen 2 jaar. Het is wel de meest verkochte airfryer en vaak schrijven mensen vaker iets wanneer iets ze tegenvalt t.o.v. de overgrote meerderheid die tevreden is. Wij zijn in ieder geval tevreden. Mandjes kunnen in de vaatwasser en bak resultaten uitstekend. Onlangs wat snacks op bij een vriend van mij met zo'n goedkoop Princess ding, echt niet te nassen gewoon. Totaal niet krokant, slap, vies, bah.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 09:40

Okey.. wij hebben al een aardige tijd een Airfryer XL.
Denk 4 a 5 jaar. (maar dat is even een gok ;) )
Bij ons is het plastic kapot gegaan bij de geleiding waar de lagers inzitten.
Bak wiebelt nu van alle kanten.
Airfryer mand was bijna totaal niet meer schoon te maken.
Alles geprobeerd van Soda met groene zeep, oven reiniger en ga zo maar door.
Uiteindelijk kun je hem redelijk schoon houden door hem in de vaatwasser te doen.
En ik zag bij de Blokker ook HG airfryer reiniger staan laatst.

Omdat wij een pyrolyse oven hebben had ik het goede idee om alle plastic eraf te halen en hem daarin te doen. >:)
Dit was geen goed idee 8)7
Kamer vol met rook/ stank, rookalarm ging af en erg veel van die aanbaklaag is nu weg.
Ben momenteel aan het wachten op een aanbieding voor de XXL omdat die van ons eigenlijk nog steeds wel werkt en ik het toch wel een ideaal ding vind.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Waarop per se Philips? Als je het niet vaak gebruikt zou ik wat ruimer kijken.

Ik heb de kleine variant van deze:
https://www.inventum.eu/k...teuses-airfryers/gf400hl/

Is mijn eerste heteluchtfriteuse. Nu weet ik dat dit grotere model toch beter zou zijn omdat de ruimte toch vaak wat krap is.

Het feit dat Coolblue een eigen variant laat maken bij Inventum onder een ander typenummer zegt ook wel iets. Verder is die volgens mij hetzelfde.
https://www.inventum.eu/k...euses-airfryers/cgf440hl/

Reviews bij CB zijn zeer positief, ook wordt vergeleken met Philips.
https://www.coolblue.nl/p...96/inventum-cgf440hl.html

In de PW staat de algemene versie ook: pricewatch: Inventum Hetelucht friteuse GF400HL

Qua prijs kun je je er geen buil aan vallen. Geen elektronica die dus ook niet kapot kan gaan is een voordeel.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

CaptJackSparrow schreef op maandag 29 juli 2019 @ 18:53:
[...]
Het feit dat Coolblue een eigen variant laat maken bij Inventum onder een ander typenummer zegt ook wel iets. Verder is die volgens mij hetzelfde.
https://www.inventum.eu/k...euses-airfryers/cgf440hl/
Dat zegt helemaal niks. Dan doen alle grote verkopers omdat ze dan kunnen zeggen dat ze de laagste prijs hebben en pagina's zoals de Tweakers pricewatch waardeloos worden. BCC en mediamarkt doen dat ook bij veel toestellen.

Verder geloof ik je wel dat het een goed apparaat is hoor ;)

Marzman wijzigde deze reactie 30-07-2019 11:28 (5%)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Marzman schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:28:
[...]

Dat zegt helemaal niks. Dan doen alle grote verkopers omdat ze dan kunnen zeggen dat ze de laagste prijs hebben en pagina's zoals de Tweakers pricewatch waardeloos worden. BCC en mediamarkt doen dat ook bij veel toestellen.

Verder geloof ik je wel dat het een goed apparaat is hoor ;)
Wat het volgens mij zegt is dat ze er flinke aantallen van verkopen en schijnbaar ook voldoende vertrouwen in de kwaliteit van het product hebben. Anders is het de moeite niet waard om zo'n 'eigen' variant te laten produceren.

Bij kneusjes doe je dat natuurlijk niet.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

CaptJackSparrow schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:47:
[...]

Wat het volgens mij zegt is dat ze er flinke aantallen van verkopen en schijnbaar ook voldoende vertrouwen in de kwaliteit van het product hebben. Anders is het de moeite niet waard om zo'n 'eigen' variant te laten produceren.

Bij kneusjes doe je dat natuurlijk niet.
Dat eigen variant is alleen op het bonnetje en op de doos dat er een letter aangepast of toegevoegd is. Je zal er inderdaad wel meer dan 3 voor af moeten zetten ;)

Marzman wijzigde deze reactie 30-07-2019 13:49 (5%)

/▌

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 09:56

vhal

ಠ_ಠ

Die van ons is 8 jaar oud (model HD9225/50) en hij doet het nog prima.

vhal in "Het grote Airfryer topic"

Het mandje begint nu wel wat slechter te worden maar dat mag wel na 8 jaar en ritjes in de vaatwasser.

Ow, en het snoer wil niet meer terug in het apparaat :+

Eigenlijk mag hij wel een tikkeltje groter maar ja, hij wil maar niet kapot :P
En hij mag wel wat warmer ( > 200 graden C ) maar geen idee hoe dit tegenwoordig zit.

vhal wijzigde deze reactie 30-07-2019 15:22 (33%)

Mijn auto heeft een gebrek, wat nu?

• sjaool

sjaool

Op Aliexpress zijn ook meer dan genoeg accessoires te vinden voor je airfryer. Het scheelt nogal qua prijs met de accessoires die in Nederland te koop zijn. :)

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
Ik zoek nog zo'n schotje voor m'n Airfryer XXL. Er zijn genoeg dingen die ik gewoon via eBay/AliExpress bestel, maar als het gaat om iets wat ik tussen m'n eten moet zetten dan doe ik dat liever niet..

You save everyone, but who saves you?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik heb sinds 2013 een Airfryer (inmiddels de tweede) maar herken die klachten niet. En ik gebruik de mijne gemiddeld 3 a 4 keer per week. Wel de simpele variant zonder digitale poespas.
Enige bezwaar van het ding vind ik dat je ze nooit 100% schoon krijgt maar daar til ik niet zwaar aan. Het mandje gaat voor het ergste vuil gewoon de vaatwasser in en bacterien krijgen toch geen enkele kans bij 150+ graden.

De reden waarom ik inmiddels de tweede heb is dat de eerste uiteindelijk niet groot genoeg was en ik de stap naar een XXL gemaakt heb. De eerste was technisch nog helemaal in orde toen ik de XXL kocht.

• Christiano007
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

Achteraf, zou ik nu ook de XXL gekocht hebben. Maarja, wij houden van grote porties ;)

Ter land, ter zee en in de kroeg

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 15-12 20:09
Wat is trouwens het verschil met de Avance en de niet Avance.

En dan niet de Avance vs de Viva. Maar gewoon wel of niet Avance.
Bij Fonq bv, naast elkaar 2x de XXL, op een paar euro na dezelfde prijs, accessoires zijn bij beiden zelf kiesbaar en de 1 heet Avance en de ander niet.

ToyotaMR2 wijzigde deze reactie 05-08-2019 08:53 (64%)

TK: Lenzers LEW102 horloge

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Wij hebben al enige tijd de Airfryer XXL HD9650/90 in gebruik. We bereiden er friet en snacks in, maar ook afbakbroodjes en diverse andere gerechten.

Wat ik echter al een aantal keer geprobeerd heb zonder echt goed resultaat, is het tegelijk bereiden van friet en snacks. De snacks op het kookrekje resulteert in niet-gare friet en niet-gare snacks (bijvoorbeeld kroketten). De panverdeler gebruiken maakt het schudden van de friet bijna onmogelijk (bij gebruik van het kookrekje til ik die er even om de friet te schudden).

Is de conclusie dat tegelijk bereiden van friet en snacks eigenlijk een no-go is, of hebben mensen hier wel een succesvolle methode?

• chevsticks
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 09:59
JBS schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 09:08:
Wij hebben al enige tijd de Airfryer XXL HD9650/90 in gebruik. We bereiden er friet en snacks in, maar ook afbakbroodjes en diverse andere gerechten.

Wat ik echter al een aantal keer geprobeerd heb zonder echt goed resultaat, is het tegelijk bereiden van friet en snacks. De snacks op het kookrekje resulteert in niet-gare friet en niet-gare snacks (bijvoorbeeld kroketten). De panverdeler gebruiken maakt het schudden van de friet bijna onmogelijk (bij gebruik van het kookrekje til ik die er even om de friet te schudden).

Is de conclusie dat tegelijk bereiden van friet en snacks eigenlijk een no-go is, of hebben mensen hier wel een succesvolle methode?
Wij hebben ook zo'n XXL en ik geef het meestal flink wat extra tijd als ik snacks en patat tegelijk maak (met dat scheidingswandje ertussen). Tot nu toe altijd wel acceptabel resultaat, als is het afzonderlijk maken toch lekkerder om de een of andere reden.

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 01:31

PcDealer

HP ftw \o/

Ook hier gewoon eerst de friet en dan de snacks. Bitterballen en kroketten vind ik nooit een succes. Het kan ook aan het huismerk liggen.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Nachtapotheker
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15-12 21:41
PcDealer schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:09:
Ook hier gewoon eerst de friet en dan de snacks. Bitterballen en kroketten vind ik nooit een succes. Het kan ook aan het huismerk liggen.
Eens, bitterballen en kroketten zijn alleen goed als je ze speciaal voor de airfryer koopt :) die smaken prima.

• Exocet
  • Niet online
Nachtapotheker schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:22:
[...]

Eens, bitterballen en kroketten zijn alleen goed als je ze speciaal voor de airfryer koopt :) die smaken prima.
Kun je beter de goedkopere pakken en insprayen met olie. Dat is namelijk het enige verschil, behalve de prijs dan :)

• ArthurMorgan
  • Niet online
De smaak is inderdaad gewoon hetzelfde, alleen zijn die andere vaak gewoon wit. Kwestie van wennen aan de kleur vind ik :)

Insprayen ben ik mee gestopt, doe het vast verkeerd, maar bij mij werd daardoor de buitenkant wel erg hard.

I got a bad feeling about this.

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 15-12 20:09
Actie, de XL voor €159 plus gratis grilllpan
https://www.blokker.nl/p/...l-hd9248-90-zwart/1567459

TK: Lenzers LEW102 horloge

• Beefhead
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 09:40
JBS schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 09:08:

Wij leggen de snacks gewoon boven op de friet. Ongeveer 350 gram "Aviko franse frietjes" en dan 3 frikandellen, 1 viandel, 5 kipfingers er bovenop. Na 6 minuten even flink schudden. Na 12 minuten haal ik de snacks eruit. Frietjes laat ik dan nog even 2 minuten langer knapperig worden. (Philips XXL)

• FlashBang
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 28-08 21:44
De GF250HL is weer in de aanbieding, bij Blokker voor slechts EUR 30. https://www.blokker.nl/p/...tfriteuse-gf250hl/1351447

• remzor
Exocet schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:30:
[...]

Kun je beter de goedkopere pakken en insprayen met olie. Dat is namelijk het enige verschil, behalve de prijs dan :)
Hmm, wist ik niet. Weet wel dat alles waar 'Airfryer' op staat, minimaal een euro duurder is. Gewoon geschikt voor de oven is prima.

Moet wel zeggen dat ik enkele keren bij vrienden iets op heb uit de airfryer en het eigenlijk niet te nassen was vergeleken met thuis. De laatste keer was afgelopen weekend (Philips XL): friet en kipnuggets waren prima, de mexicano was behandeld met bleekmiddel zo leek het en was ook iets te slap. Keer daarvoor (Inventum ding) heb ik bij een vriend vieze, zachte, witte en in elkaar gestorte bitterballen, kroketjes en bamihapjes e.d. op die niet te vreten waren.

In mijn Philips XL zijn de Mora oven snacks dikke prima, evenals de Kwekkeboom snacks en AH en Aviko frietjes. Zal dus ook iets te maken hebben met goedkope (of ongeschikte) snacks volgens mij.

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 07:23

Wildfire

Joy to the world!

Snacks die wit blijven, zijn op zich wel gewoon geschikt om in een airfryer te bereiden, ze zien er alleen niet zo mooi uit. Oven- en airfryer snacks zijn behandeld om er gewoon bruin uit te komen, "omdat het oog ook wat wil". :P

De meeste van deze snacks zijn prima eetbaar. Er zullen wel uitzonderingen zijn die wat slapper blijven, maar dat is een kwestie van proberen.

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• remzor
Nou ja, wellicht associeer ik het teveel met slap en niet krokant, want dat was in ieder geval het geval. Niet lekker.

• -Muncky-
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 10:01
Wij hebben thuis ook een Philips Airfryer, maar dat ding staat redelijk stof te happen in de bijkeuken. Af en toe gaat er wat friet in, meer niet.
Waar gebruiken de mede-Tweakers de Airfryer? Dat ding is zeker verre van reukloos, dus de bijkeukendeur naar buiten gaat open als dat ding aanstaat, ook in de winter.

M3 - LR AWD | Pearl White | Black | 19" | Besteld: 14/11 | LM: Leaseplan (actieauto) | RN: 14/11 | VIN: 28/11 | SMS: ?

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Afbakbroodjes, loempia's, diepvries maaltijdmengsels met aardappel en groenten en zelfs wat vlees, hamburgers, noem maar op. En als je een afzuigkap hebt kun je het apparaat daaronder zetten.

En slappe snacks betekent dat het op te lage temperatuur of/en te kort is bereid. Apparaten met een wat lager vermogen hebben een wat langere bereidingstijd nodig. Of men doet er te grote porties in voor het apparaat. Dat moet men dan ook compenseren met langere bereidingstijd. Gewoon verstand gebruiken en die tijd op grond van eigen waarneming/ervaring aanpassen en niet klakkeloos dezelfde tijd gebruiken die iemand met een hoog vermogen apparaat opgeeft.

CaptJackSparrow wijzigde deze reactie 14-08-2019 12:06 (5%)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

-Muncky- schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:48:
Wij hebben thuis ook een Philips Airfryer, maar dat ding staat redelijk stof te happen in de bijkeuken. Af en toe gaat er wat friet in, meer niet.
Waar gebruiken de mede-Tweakers de Airfryer? Dat ding is zeker verre van reukloos, dus de bijkeukendeur naar buiten gaat open als dat ding aanstaat, ook in de winter.
Ik heb een imitatieding, maar we gebruiken die overal voor (behalve voor friet, dat gaat in de frietpan)

Eigenlijk alles wat ook in de oven kan maar niet zo groot is, broodjes, stukje pizza, hamburger, stuk kip, worstjes. Vlees komt veel lekkerder uit de Airfryer dan uit de pan (oven werkt ook goed, maar we hebben een hele grote oven en het is een beetje overdreven dat hele ding op te warmen. De airfryer is ook minder werk met schoonmaken.).

/▌

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Zag net deze voorbijkomen in de iBood Hunt.

pricewatch: Inventum GF500HLD

Was daar €57,95. Da's goeie koop. :P

Zie hier: http://iboodhunt.1dagskoopjes.nl/geschiedenis

Artikelen willen vaak meerdere malen langskomen maar niets is zeker.

In het Hunttopic leest vaak een iBoodmedewerker mee die wel eens wil reageren op opmerkingen en dan artikelen weer kan laten verschijnen.

iBOOD Hunt 27 augustus 2019

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Nog een tip: bijna alle diepvriesfriet bevat naast aardappelen en olie een coating van hele berg andere toevoegingen. Vorige week bij AH Beyerlander airfryerfrites gekocht (was een bonusaanbieding). NIet alleen bevatten die niets anders dan aardappel en olie; ze bevatten minder water en waren in daarom 3,5 minuten al klaar, en ze smaakten prima!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

vooghel schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 16:15:
Nog een tip: bijna alle diepvriesfriet bevat naast aardappelen en olie een coating van hele berg andere toevoegingen. Vorige week bij AH Beyerlander airfryerfrites gekocht (was een bonusaanbieding). NIet alleen bevatten die niets anders dan aardappel en olie; ze bevatten minder water en waren in daarom 3,5 minuten al klaar, en ze smaakten prima!
Ik koop gewoon kruimige aardappelen in de supermarkt, boen ze schoon, haal ze met schil en al door de frietsnijder, zet ze in een pan met lauwwarm water en wat zout, haal ze er na (minimaal) een half uur er uit, droog ze in de theedoek, spoel de pan schoon, droog deze af, gooi de frietjes terug in de pan met een eetlepel neutrale olie.

Dan de airfryier in, eerst 16 minuten op 160 graden en dan nog 12 minuten op 180 graden.

Ze komen er dan prima uit. Bovenstaande tijden zijn gebaseerd op Philips Airfryer XL en maximaal 750 gram aardappelen (rauw).

Op die manier weet ik ook dat er niets mee gebeurt is :+

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Matis schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 16:49:
[...]

Ik koop gewoon kruimige aardappelen in de supermarkt, boen ze schoon, haal ze met schil en al door de frietsnijder, zet ze in een pan met lauwwarm water en wat zout, haal ze er na (minimaal) een half uur er uit, droog ze in de theedoek, spoel de pan schoon, droog deze af, gooi de frietjes terug in de pan met een eetlepel neutrale olie.
Ja dat klinkt als veel minder werk :+

Ik vind zelf voorgebakken friet (dat is bijna alle diepvriesfriet) beter werken in een airfryer. Zelf friet snijden deed ik vroeger nog wel eens (zonder frietsnijder, dan is het nog meer werk) als we te veel aardappelen hadden. Dan ging ik die snijden en ook meteen een keer voorbakken en daarna ging het de diepvries in. Daarna zou het dan wel in een airfryer kunnen. Maar dat is superveel werk.

/▌

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Marzman schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 17:11:
Ja dat klinkt als veel minder werk :+
Niet perse; Kost me hoogstens een kwartiertje werk, maar ik vind het ook leuk werk. Zeker samen met de kinderen. Kunnen ze mooi leren hoe friet gemaakt wordt. Wij proberen sowieso zoveel mogelijk orginele producten te gebruiken om er zelf dan iets lekkers van te maken. Alle pakjes, zakjes, sauzen en kant-en-klaar spullen uit de supermarkt proberen we zoveel mogelijk te vermijden.
Ik vind zelf voorgebakken friet (dat is bijna alle diepvriesfriet) beter werken in een airfryer. Zelf friet snijden deed ik vroeger nog wel eens (zonder frietsnijder, dan is het nog meer werk) als we te veel aardappelen hadden. Dan ging ik die snijden en ook meteen een keer voorbakken en daarna ging het de diepvries in. Daarna zou het dan wel in een airfryer kunnen. Maar dat is superveel werk.
Nadeel is dat je in sommige gevallen spuitpatat hebt. Daarnaast eten we relatief zo weinig friet, dat zo'n zak vaak niet op komt of simpelweg vergeten wordt.

Nee, doe mij maar verse aardappelen, binnen een uur (waarvan 45 minuten wachten) heb ik lekkere friet van echte verse aardappelen.

Dat deed ik overigens ook nog toen we nog een friteuse hadden. Met ossenwit :9~

• Marc3l
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 14-12 17:36
@Matis of iemand anders, nog tips voor een goede frietsnijder?

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

https://www.plezierindekeuken.nl/frietsnijder-kopen-welke/

Iemand heeft er hier wat moeite in gestoken.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Marc3l schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:02:
@Matis of iemand anders, nog tips voor een goede frietsnijder?
Wij hadden eerst een tweedehands frietsnijder van Brabantia. Die was goed, maar na zoveel tijd waren de zuignappen versleten.

Degene die wij nu hebben lijkt op de goedkoopste uit het artikel @CaptJackSparrow
Vind het een prima apparaat. We doen er gewoon normale aardappelen in. Geen frietaardappelen, die zijn te groot, zowel voor de snijder als in de fryer.

Voor incidenteel gebruik vind ik hem prima. Zitten drie raampjes bij. Wij gebruiken altijd de dikste.

• Marc3l
@Matis thanks!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

@Marc3l ik heb het zojuist thuis nog even nagekeken en wij hebben inderdaad de Westmark Sturdy Frietsnijder. Deze om precies te zijn.

• Chrosser
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 00:02

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Matis schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:55:
[...]

Niet perse; Kost me hoogstens een kwartiertje werk, maar ik vind het ook leuk werk. Zeker samen met de kinderen. Kunnen ze mooi leren hoe friet gemaakt wordt. Wij proberen sowieso zoveel mogelijk orginele producten te gebruiken om er zelf dan iets lekkers van te maken. Alle pakjes, zakjes, sauzen en kant-en-klaar spullen uit de supermarkt proberen we zoveel mogelijk te vermijden.

[...]

Nadeel is dat je in sommige gevallen spuitpatat hebt. Daarnaast eten we relatief zo weinig friet, dat zo'n zak vaak niet op komt of simpelweg vergeten wordt.

Nee, doe mij maar verse aardappelen, binnen een uur (waarvan 45 minuten wachten) heb ik lekkere friet van echte verse aardappelen.

Dat deed ik overigens ook nog toen we nog een friteuse hadden. Met ossenwit :9~
Je hebt (bij de appie in ieder geval) ook gewoon zakken verse frites in de koeling liggen. Daar zit volgens mij ook helemaal geen toevoeging aan. Weet echter niet wat die kosten. Zal wel wat duurder zijn dan een losse zak aardappelen. Bij weinig friet eten is het misschien wel een optie.

Ps. Ik ben nu ook in de race voor een airfryer. Nu zie ik in het topic ook voorbij komen dat er vaker aanbiedingen zijn van Inventum airfryers of andere merken. Kan iemand wat zeggen over de kwaliteit c.q. Verschillen? Of zijn deze er eigenlijk niet? Het prijsverschil kan soms wel 100 euro zijn namelijk.

Chrosser wijzigde deze reactie 01-10-2019 09:33 (11%)

• Utoka
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 09:15
Chrosser schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:31:
[...]

Je hebt (bij de appie in ieder geval) ook gewoon zakken verse frites in de koeling liggen. Daar zit volgens mij ook helemaal geen toevoeging aan. Weet echter niet wat die kosten. Zal wel wat duurder zijn dan een losse zak aardappelen. Bij weinig friet eten is het misschien wel een optie.

Ps. Ik ben nu ook in de race voor een airfryer. Nu zie ik in het topic ook voorbij komen dat er vaker aanbiedingen zijn van Inventum airfryers of andere merken. Kan iemand wat zeggen over de kwaliteit c.q. Verschillen? Of zijn deze er eigenlijk niet? Het prijsverschil kan soms wel 100 euro zijn namelijk.
Wij gebruiken vaak de verse friet van de Lidl (waarschijnlijk hetzelfde als de appie). Veel geëxperimenteerd maar deze vinden wij het lekkerste. Goed gelijkmatig krokant. Zit wel 3% zonnebloem olie op geloof ik.

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Chrosser schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:31:
[...]

De AH Verse Franse Friet bevat inderdaad alleen aardappel en (palm)olie.
Bij de diepvriesfriet is dat alleen bij de Beyerlander friet het geval, de rest bevat allerlei toevoegingen.
Over het algemeen scoren ze minder dan de Airfryer op het gebied van vermogen, bakprestaties en veelzijdigheid (uitzonderingen daargelaten).

• wesdi83
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 29-11 17:01
Iemand die ervaringen heeft met de accessoires van Aliexpress in de Airfryer Avance XXL?
Welke set/maat is het beste om te kopen zodat alles erin past, maar ook zoveel mogelijk ruimte benut wordt?
Ik lees verschillende ervaringen in de reviews op Aliexpress.

• dj_raoul
  • Laatst online: 09:41
Matis schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 16:49:
[...]

Dan de airfryier in, eerst 16 minuten op 160 graden en dan nog 12 minuten op 180 graden.
Dank voor het recept! :)

Waarom zet je ze eerst een half uur in het water?

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 07:23

Wildfire

Joy to the world!

wesdi83 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:58:
Iemand die ervaringen heeft met de accessoires van Aliexpress in de Airfryer Avance XXL?
Welke set/maat is het beste om te kopen zodat alles erin past, maar ook zoveel mogelijk ruimte benut wordt?
Ik lees verschillende ervaringen in de reviews op Aliexpress.
Als het iets met voedselbereiding te maken, blijf ik ver uit de buurt van spullen van Ali en co. Zeker als er kunststof in verwerkt zit i.v.m. kans op teveel weekmakers.

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

dj_raoul schreef op maandag 11 november 2019 @ 17:19:
[...]

Ik denk om het zetmeel er een beetje uit te spoelen.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

dj_raoul schreef op maandag 11 november 2019 @ 17:19:

Inderdaad, in een zoutbad om het zetmeel en vocht uit de aardappelen te trekken.

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 09:56

vhal

ಠ_ಠ

Vorige week was ik bij Philips voor een gebruikersdag van de medische tak (patiëntmonitoring, e-health, enz).

De vreemde eend in de bijt was een presentatie door ‘The Philips Chef’ die het eea vertelde over de Airfryer en waarom dit wereldwijd zo’n succes blijkt te zijn. Schijnbaar werd er nog een nieuw model getoond, een XXL met ‘smart sensing’ technologie die de tijd/temperatuur automatisch aanpast.

Grappig ding wel, helaas is onze Airfryer nog steeds niet kapot :+

vhal wijzigde deze reactie 12-11-2019 08:14 (7%)

Mijn auto heeft een gebrek, wat nu?

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 09:39

AW_Bos

Every day, it's a party day 🎉

Ik zit te denken om binnenkort chips te maken, en deze lekker krokant maken in de airfryer. Echter vraag ik mij af, zijn de dunne aardappel plakjes niet erg dun en te licht dat ze straks door de hele airfryer heen en weer vliegen? :?

En zijn er ook goede scheidingmandjes of plaatjes om je frikandel tegelijk met je patat te bakken?

AW_Bos wijzigde deze reactie 17-11-2019 11:22 (17%)

Zo is het, en zo gaat het, en zo zal het altijd gaan! 😁

• Matis

Matis

Rubber Rocket

AW_Bos schreef op zondag 17 november 2019 @ 11:20:
Ik zit te denken om binnenkort chips te maken, en deze lekker krokant maken in de airfryer. Echter vraag ik mij af, zijn de dunne aardappel plakjes niet erg dun en te licht dat ze straks door de hele airfryer heen en weer vliegen? :?
Ik denk dat dat wel meevalt. Daarnaast blaast de airfryer de lucht omlaag, door het mandje naar beneden. Verwacht niet dat de chips hier door tegen de luchtstroom heen gaan. Wel leuk idee trouwens.

Hmmz, misschien toch wel https://theamazingkitchen.nl/chips-bakken-in-de-airfryer/

Al lijkt dit recept gebruik te maken van de grill plaat en niet van het mandje

Matis wijzigde deze reactie 17-11-2019 11:24 (13%)

• zetje01
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 07:56
Ook maar effe wat toevoegen hier:
Ik gebruik mijn airfryer verschillende keren per week:
Lapjes vlees, kippepootjes, worstjes (okay die roken vaak erg) patat, snacks, snoeptomaatjes, plakjes vleeswaren (gewoon omdat het soms lekker is om warme vlees op brood te hebben, zeker in de winter), aardappelblokjes of -schijfjes, shoarmavlees (op aluminiumfolie), pizzapunten van de vorige avond, eehhmm tsja, dus voor van alles.

Toen mijn digitale philips stuk ging (toen ik met een vochtig doekje het scherm afnam (terwijl hij aan stond)) heb ik gelijk een goedkope vervanger gekocht. (de philips apparaten waren op dat moment wel erg duur)

Oh, ik ben dus wel tevreden over airfryers.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Matis schreef op zondag 17 november 2019 @ 11:23:
[...]

Ik denk dat dat wel meevalt. Daarnaast blaast de airfryer de lucht omlaag, door het mandje naar beneden. Verwacht niet dat de chips hier door tegen de luchtstroom heen gaan. Wel leuk idee trouwens.

Hmmz, misschien toch wel https://theamazingkitchen.nl/chips-bakken-in-de-airfryer/
Denk je dat die hete lucht zich op de bodem verzamelt? Airfryer werkt met luchtcirculatie. De lucht wordt rondgepompt en er moet dus ook een omgekeerde luchtstroom zijn. Nu zal die meer langs de buitenrand zijn, met de hete neergaande luchtstroom in het midden, maar niettemin.

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
Wij gaan overstappen op een airfryer, maar eerlijk gezegd vind ik het maar een lastige keuze.
We zagen een aanbieding bij de AH voor de Philips Airfryer XL HD9240/90 met black friday, echter als ik deze dan ga opzoeken zie ik toch redelijk wat negatieve reviews (ook hier op tweakers).
Ik vermoed dat het een ouder model is, als ik nu kijk bij Philips zie ik bijvoorbeeld de Avance Collection Airfryer XXL HD9650/90 die is wel wat duurder (199,-), maar als deze beter is dan diegene die ik hierboven noem vind ik dat het wel waard.

Iemand ervaring met 1 van deze modellen?

Zijn er nog andere goede merken naast Philips? (ik durf eerlijk gezegd de goedkopere < 100,- euro niet aan, bang om snel teleurgesteld te raken)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb zelf een goedkope, van mijn ouders gekregen. Zij hebben hetzelfde model omdat die minder vermogen heeft wat ze als voordeel zien (ze gebruiken hem op campings en dan heb je minder stroom als thuis beschikbaar). Voor thuis is dat niet echt nodig.

Het ding werkt verder prima, alleen de binnenpan heb ik kapot gemaakt. Nu staat er een roostertje in de buitenpan, maar het ding werkt nog steeds prima. Wij bakken er vooral vlees in of aardappelschijfjes. Echt frieturen doen we er niet in (gaat ook niet want dan heb ik de binnenkant nodig of een rvs-frietmandje dat in de airfryer past). Het is dus meer een mini-oven, de oven in onze keuken is nogal groot om even twee hamburgers in te bakken.

/▌

• zetje01
@Martinusz
Zoalsik hier zeg https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/60635276 is er niks mis met een goedkope.

zetje01 wijzigde deze reactie 26-11-2019 22:20 (3%)

• Marc3l
Martinusz schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:18:

Iemand ervaring met 1 van deze modellen?
Heb zelf de XL HD9240/90 meer dan een jaar en doet het prima.
Weet niet voor hoeveel personen je de airfryer gaat gebruiken, als het er meer dan 2 zijn ik voor de XXL gaan.
Verder geen ervaring met andere airfryers.

• Martinusz
  • Nu online
Marc3l schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:18:
[...]

Heb zelf de XL HD9240/90 meer dan een jaar en doet het prima.
Weet niet voor hoeveel personen je de airfryer gaat gebruiken, als het er meer dan 2 zijn ik voor de XXL gaan.
Verder geen ervaring met andere airfryers.
Het is voor 4 personen (2 kinderen, 2 volwassenen) en het is echt voor frietjes bakken en wat snacks en soms van die aardappel bolletjes. Niet eens iedere week, maar zo af en toe hebben we nu de frietpan aan, maar daar wil ik vanaf :)

XL toch nog te krap voor 4 personen?

Blijf het lastig vinden, zie nu bijvoorbeeld ook de INVENTUM GF400HL, waar eigenlijk louter positieve reacties bij staan (mediamarkt site), maar veel goedkoper is dan een Philips.
Ik neig nu eerst deze te proberen, kost 55,- bij Bol en krijgt op meerdere sites goede reacties. Eerst maar eens kijken of het wat is, als het niet bevalt kunnen we altijd nog naar duurderen kijken :)

Martinusz wijzigde deze reactie 27-11-2019 10:54 (23%)

• ErwinJ
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 10:01
vhal schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 08:11:
Vorige week was ik bij Philips voor een gebruikersdag van de medische tak (patiëntmonitoring, e-health, enz).

De vreemde eend in de bijt was een presentatie door ‘The Philips Chef’ die het eea vertelde over de Airfryer en waarom dit wereldwijd zo’n succes blijkt te zijn. Schijnbaar werd er nog een nieuw model getoond, een XXL met ‘smart sensing’ technologie die de tijd/temperatuur automatisch aanpast.

Grappig ding wel, helaas is onze Airfryer nog steeds niet kapot :+
Net pas dit forum ontdekt :)

Dit word de XXL HD 9860/90, mijn vervanger voor de XL

Twijfel is het begin van wijsheid en Kennis is nog geen wijsheid

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Martinusz schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:35:
[...]

Het is voor 4 personen (2 kinderen, 2 volwassenen) en het is echt voor frietjes bakken en wat snacks en soms van die aardappel bolletjes. Niet eens iedere week, maar zo af en toe hebben we nu de frietpan aan, maar daar wil ik vanaf :)

XL toch nog te krap voor 4 personen?

Blijf het lastig vinden, zie nu bijvoorbeeld ook de INVENTUM GF400HL, waar eigenlijk louter positieve reacties bij staan (mediamarkt site), maar veel goedkoper is dan een Philips.
Ik neig nu eerst deze te proberen, kost 55,- bij Bol en krijgt op meerdere sites goede reacties. Eerst maar eens kijken of het wat is, als het niet bevalt kunnen we altijd nog naar duurderen kijken :)
Let bij het kiezen ook op het vermogen; die is bij sommige goedkopere merken een stuk minder, wat je meteen merkt bij het bakresultaat. En met 2 volwassenen en een kleuter kunnen we net toe met de XL, dus met 4 pax zou ik sowieso de XXL kiezen. Een zak Beyerlander friet van 500gr. past er in zijn geheel net in, en gaat helemaal op hier.

• Martinusz
  • Nu online
vooghel schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:14:
[...]

Let bij het kiezen ook op het vermogen; die is bij sommige goedkopere merken een stuk minder, wat je meteen merkt bij het bakresultaat. En met 2 volwassenen en een kleuter kunnen we net toe met de XL, dus met 4 pax zou ik sowieso de XXL kiezen. Een zak Beyerlander friet van 500gr. past er in zijn geheel net in, en gaat helemaal op hier.
Ik ga voor de INVENTUM GF400HL, deze heeft een 1,5kg capaciteit, ik verwacht dat dit voldoende is :)
De XXL heeft 1,4 KG dus moet goedkomen denk ik.

https://tweakers.net/pric...re/465746;491437;1091801/

Martinusz wijzigde deze reactie 27-11-2019 14:30 (7%)

• zetje01
Martinusz schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:17:
[...]

Ik ga voor de INVENTUM GF400HL, deze heeft een 1,5kg capaciteit, ik verwacht dat dit voldoende is :)
De XXL heeft 1,4 KG dus moet goedkomen denk ik.

https://tweakers.net/pric...re/465746;491437;1091801/
Ik heb ook een (slag kleinere) inventum. Doet het prima.
Heel verstandig om:
- Niet te beginnen met een heel duur apparaat.
- Als je een gezin hebt, zo groot mogelijk te kopen.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

*volgt*

wij willen ook over naar de Airfryer, en het liefst een Philips Avance XXL.

moet me nog een beetje inlezen vwb het aantal typenummers en de verschillen ertussen. Zijn er echt belangrijke zaken die ik daarover moet weten of is het allemaal een beetje om het even?

We willen graag het grootste model en een digitaal display vind ik wel handig, vandaar Avance boven Viva.

Had gehoopt nog een leuke Black Friday deal tegen te komen maar tot dusverre valt het tegen ;(

tips mag je altijd doorgeven :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• zetje01
Digitaal display is wel handig, ja. Maar ook kwetsbaar. Ik vermoed, kwetsbaarder dan analoge draaiknoppen.
(Bij mijn philips ging het display kapot. Daarmee was gelijk de hele airfryer onbruikbaar)

• Rudolf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 09:30
AW_Bos schreef op zondag 17 november 2019 @ 11:20:
Wel eens geprobeerd, maar kreeg het niet echt voor elkaar om lekker chips te maken. Met een dunschiller hele dunne plakjes gemaakt. Wat ik me er van herinnerde was dat de buitenkant verbrandde terwijl de binnenkant nog niet gaar was.

Bij mij vliegt overigens een plakje ham of kaas op een broodje al in het rond.

• Martinusz
  • Nu online
LuNaTiC schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:25:
*volgt*

moet me nog een beetje inlezen vwb het aantal typenummers en de verschillen ertussen. Zijn er echt belangrijke zaken die ik daarover moet weten of is het allemaal een beetje om het even?

We willen graag het grootste model en een digitaal display vind ik wel handig, vandaar Avance boven Viva.

Had gehoopt nog een leuke Black Friday deal tegen te komen maar tot dusverre valt het tegen ;(

Kwam deze site tegen in mijn zoektocht: https://www.frituurgezond.nl/black-friday-airfryer/

Grappige site en dus ook black Friday deals pagina :)

• Utoka
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 09:15
Rudolf schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:12:
[...]

Wel eens geprobeerd, maar kreeg het niet echt voor elkaar om lekker chips te maken. Met een dunschiller hele dunne plakjes gemaakt. Wat ik me er van herinnerde was dat de buitenkant verbrandde terwijl de binnenkant nog niet gaar was.

Bij mij vliegt overigens een plakje ham of kaas op een broodje al in het rond.
Zelfde hier. Iets met geraspte kaas pakken we soms de eerste minuten even in zodat het gesmolten is om daarna het echt te "grillen".

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Martinusz schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:17:
[...]

Kwam deze site tegen in mijn zoektocht: https://www.frituurgezond.nl/black-friday-airfryer/

Grappige site en dus ook black Friday deals pagina :)
yes thanks, was ik in mijn Google tocht al tegengekomen en houd ik al in de gaten :)

helaas tot dusverre alleen XXL Viva en ook nog eens in het wit, en anders alleen maar XL-aanbiedingen.

Fingers crossed tot er wellicht toch nog iets langskomt en anders pech. In de ING Rentepuntenwinkel voor 176 euro tot dusverre nog de beste deal.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

LuNaTiC schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:25:
*volgt*

Waar wil je de Airfryer allemaal voor gebruiken, en welke accessoire(s) heb je daarvoor nodig? Dat is soms het enige verschil tussen verschillende uitvoeringen. En met 2 is de XXL tamelijk ruim bemeten, het lijkt me efficiënter om maximaal de XL te nemen. Dan zit je geen loze lucht te verwarmen.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

vooghel schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:37:
[...]

Waar wil je de Airfryer allemaal voor gebruiken, en welke accessoire(s) heb je daarvoor nodig? Dat is soms het enige verschil tussen verschillende uitvoeringen. En met 2 is de XXL tamelijk ruim bemeten, het lijkt me efficiënter om maximaal de XL te nemen. Dan zit je geen loze lucht te verwarmen.
De gebruikelijke dingen als aardappels/patat, maar ook om te experimenteren met andere dingen, aangezien we van vrienden en kennissen hele enthousiaste verhalen over wat ze allemaal wel niet ermee doen :P

XXL zullen we in dagelijks gebruik vast niet helemaal benutten met zijn tweeën, maar wat ik begreep is dat de XXL qua apparaat niet veel verschilt in grootte van de XL, vooral dat ie van binnen groter (en dus efficiënter is ontworpen?).

Of het een groot bezwaar of nadeel is als je over het algemeen kleinere beetjes wilt fryen in een XXL heb ik op zich niet echt bij stilgestaan, is het een groot nadeel? Je hebt het over loze lucht verwarmen. Gaat het ten koste van de kwaliteit van het eten?

An sich is een kleiner model nog wel te overwegen maar als je eens met een grotere groep mensen eet is het toch wel fijn om meer te kunnen bereiden. Voor een kleine meerprijs heb ik dat er dan wel voor over.

• BugBoy
  • Laatst online: 22:48
Martinusz schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:18:
Wij gaan overstappen op een airfryer, maar eerlijk gezegd vind ik het maar een lastige keuze.
We zagen een aanbieding bij de AH voor de Philips Airfryer XL HD9240/90 met black friday, echter als ik deze dan ga opzoeken zie ik toch redelijk wat negatieve reviews (ook hier op tweakers).
Ik ken een aantal mensen die dit model hebben en waar die net na de garantieperiode kapot is gegaan. Het grootste probleem is dat de print vettig wordt en erg heet wordt. Daardoor gaat die vaak snel kapot.

Die van ons is ook al 2x kapot geweest, maar dit heb ik zelf weer weten op te lappen. In de tussentijd heb ik een goedkopere Inventum gekocht, maar ik vond het een slecht apparaat. Mijn zus is er echter tevreden mee, dus is ook persoonlijk.

Die AH aanbieding zou ik alleen doen als die lekker goedkoop is. Het apparaat is prima, maar je hebt kans dat je er maar 2-3 jaar mee doet. Wij hebben de AirFryer al 5 jaar in gebruik en gebruiken hem meerdere keren per week. Je moet er een beetje geluk mee hebben.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• Martinusz
  • Nu online
BugBoy schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:59:
[...]

Ik ken een aantal mensen die dit model hebben en waar die net na de garantieperiode kapot is gegaan. Het grootste probleem is dat de print vettig wordt en erg heet wordt. Daardoor gaat die vaak snel kapot.

Die van ons is ook al 2x kapot geweest, maar dit heb ik zelf weer weten op te lappen. In de tussentijd heb ik een goedkopere Inventum gekocht, maar ik vond het een slecht apparaat. Mijn zus is er echter tevreden mee, dus is ook persoonlijk.

Die AH aanbieding zou ik alleen doen als die lekker goedkoop is. Het apparaat is prima, maar je hebt kans dat je er maar 2-3 jaar mee doet. Wij hebben de AirFryer al 5 jaar in gebruik en gebruiken hem meerdere keren per week. Je moet er een beetje geluk mee hebben.
Bedankt nog voor je reactie :) de AH actie voor die Philips is 139,- (wel met inleveren van wat airmiles ook).
Maar we zijn nu voor de Inventum GF400HL gegaan, vanwege de prijs (55,-), de vele goede reacties en omdat we zoals het er nu naar uitziet hem maar zelden zullen gebruiken voor wat frietjes en snacks (lees niet wekelijks). Dus we gaan eerst deze eens proberen :)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True