Als je er met z'n tweeën 'uit moet eten' zou ik de allergrootste aanraden.LuNaTiC schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:47:
[...]
De gebruikelijke dingen als aardappels/patat, maar ook om te experimenteren met andere dingen, aangezien we van vrienden en kennissen hele enthousiaste verhalen over wat ze allemaal wel niet ermee doen
XXL zullen we in dagelijks gebruik vast niet helemaal benutten met zijn tweeën, maar wat ik begreep is dat de XXL qua apparaat niet veel verschilt in grootte van de XL, vooral dat ie van binnen groter (en dus efficiënter is ontworpen?).
Of het een groot bezwaar of nadeel is als je over het algemeen kleinere beetjes wilt fryen in een XXL heb ik op zich niet echt bij stilgestaan, is het een groot nadeel? Je hebt het over loze lucht verwarmen. Gaat het ten koste van de kwaliteit van het eten?
An sich is een kleiner model nog wel te overwegen maar als je eens met een grotere groep mensen eet is het toch wel fijn om meer te kunnen bereiden. Voor een kleine meerprijs heb ik dat er dan wel voor over.
Als je te klein koopt, heb je meer spijt dan als je (evt) te groot koopt.
Bijkomend: Het bodemoppervlak is groter, daardoor ligt het eten dus minder dik gestapeld.
Daardoor wordt het eten sneller en gelijkmatiger verwarmd.
(overigens is af en toe omschudden van het eten altijd aan te bevelen.)