Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Airfryer topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• d0nny41
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 00:04
Martinusz schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 15:17:
[...]

Gewoon die van de blokker halen, zijn prima dingen d:)b
Thanks voor de bevestiging :)
Exocet schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 15:27:
[...]

Wij hebben de Philips XXL en nooit een ander gehad , maar zeer tevreden over. Gebruiken hem bijna dagelijks.
Over de rookvorming, dat is super simpel op te lossen door een spatdeksel. De rook komt omdat er vet op de verwarmingsspiraal komt, dit voorkom je met een spatdeksel. Wij hebben deze spatdeksel simpelweg gemaakt door een BBQ mat op maat te knippen, werkt perfect.
Super tip! Vond ~30 euro voor een spatdeksel iets te veel van het goede.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:49
Martinusz schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 15:17:
[...]

Gewoon die van de blokker halen, zijn prima dingen d:)b
Zojuist gekocht! Mijn broertje is er ook laaiend enthousiast over! Vanavond maar eens proberen met friet, kroket en een bitterbal! Ik vind het verschil in prijs met de Philips wel erg groot! Dus die XXL Bl-18301 van de Blokker voor €79,99 gehaald 👌

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

cypress3d schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:21:
[...]

Mijn broertje is er ook laaiend enthousiast over! Vanavond maar eens proberen met friet, kroket en een bitterbal! Ik vind het verschil in prijs met de Philips wel erg groot! Dus die XXL Bl-18301 van de Blokker voor €79,99 gehaald 👌
Heb je wel Airfryer-geschikte kroketten en bitterbellen gehaald? Gewone kroketten en bitterballen doen het meestal niet zo goed in een airfryer. De smaak kan prima zijn maar ze worden niet bruin.

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 07:41
Hier staat de inventum weer aan, zo de verse zak frieten van de Lidl er weer in, die bevallen erg goed!

Float like a butterfly, sting like a bee.

• alienfruit
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 23:13

alienfruit

the alien you never expected

Ik ben aan het kijken om een Airfryer te kopen omdat de vrouw des huizes geen frietpan wil hebben. Ik zou er graag lekker loempia's, frikandellen of bitterballen mee klaar maken.

Ik heb geen idee of dat wel kan in de Airfryer. Ik ben een beetje bang om frikandellen en bitterballen te maken met de Airfryer omdat ik zeker weten Airfryer-speciale variant kan kopen in VK. Ik betaal al de hoofdprijs voor de gewone. 40 Beckers frikandellen voor 30euro+bezorgkosten.

Er is ook een pressure cooker onderweg vanuit Singapore (https://www.lazada.sg/pro...worth-129-i652514121.html) die kan ook 'Deep Fryer' maar hoe dat nou precies werkt is mij niet helemaal duidelijk.

Ik zat te denken aan deze:

[1] Tefal Easy Fry Classic EY201840 Air Frye r(4.2L / 1.2kg) https://www.amazon.co.uk/...01840-Fryer/dp/B081JCMFF6
[2] Philips Airfryer with Rapid Air Technology (HD9218/11) https://www.amazon.co.uk/...thy-Grilling/dp/B07CT45FB
[3] PureMate 4.2L Digital Air Fryer Oil Free https://www.amazon.co.uk/...Temperature/dp/B07PV1KBTF

[Voor 13% gewijzigd door alienfruit op 23-05-2020 18:56]

• d0nny41
Ik heb voor de blokker XXL gekozen. Vond het prijsverschil met de philips best veel en las veel positieve reviews.

Direct gebruikt! "Verse" frietjes van de jumbo hebben nog nooit zo lekker gesmaakt! Veel krokanter dan in de oven en geen verbrande stukjes. Wel moet ik zeggen dat ik veel vaker "schud" dan in de oven, maar het is ook veel makkelijker om dit met een airfryer te doen. Bij zo een grote oven ben ik toch vaak te lui om hem open te doen en alles te schudden.

Ook aviko super crunch geprobeerd. En Wow, echt super lekker. Dit was de franse frietjes variant , en heb nog nooit zulke lekkere franse frietjes gegeten.

Binnenkort zelfgemaakte frietjes uit proberen. Heeft iemand nog aanbevelingen voor friet in de airfryer?

Verder frikandellen geprobeerd van de jumbo, 20 stuks voor 2.96 euro als ik het goed heb. Er staat niet dat het in de airfryer kan, toch maar geprobeerd. 1 ingesmeerd met olie en 1 niet. Beide resultaten waren super goed! Ze waren wel beide open gebarsten , wellicht te lang erin gedaan?

Kroket van mora geprobeerd die airfryer proof hoort te zijn. Toch wel wat minder dan een gefrituurde kroket imo . Ben geen enorme kroketten eten dus ik kan er goed mee leven.

Vooralsnog dus alleen wat patat en snacks geprobeerd, omdat het makkelijk is om deze er even snel in te gooien. Ben benieuwd hoe koekjes of een taart zal lukken :).

Tot dusver zeker tevreden met de blokker XXL.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 03-08 17:15

Matis

Rubber Rocket

@d0nny41 ikzelf heb ooit "mijn" recept voor zelfgemaakte friet gepost.
Matis in "Het grote Airfryer topic - Deel 2"
Het klinkt als veel werk, maar het is voornamelijk wachten.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

alienfruit schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 18:53:
Ik ben aan het kijken om een Airfryer te kopen omdat de vrouw des huizes geen frietpan wil hebben. Ik zou er graag lekker loempia's, frikandellen of bitterballen mee klaar maken.

Ik heb geen idee of dat wel kan in de Airfryer. Ik ben een beetje bang om frikandellen en bitterballen te maken met de Airfryer omdat ik zeker weten Airfryer-speciale variant kan kopen in VK. Ik betaal al de hoofdprijs voor de gewone. 40 Beckers frikandellen voor 30euro+bezorgkosten.
Ik heb net een loempia uit de Airfryer op. Hij was erg lekker :9

Deze kwam van de lokale slager en was dus niet ingevroren. Met ingevroren loempia's van de supermarkt heb ik wat mindere ervaringen maar dat komt waarschijnlijk omdat ik ze niet eerst laat ontdooien.

Met gewone frikandellen dezelfde ervaring als @d0nny41 net noemde: De frikandellen barsten vaak en de grijze kleur oogt ook niet smakelijk. Maar de smaak is OK. Frikandellen die geschikt zijn voor de Airfryer komen er wel goed uit.

Bitterballen van hetzelfde laken een pak. Je krijgt grijze bitterballen tenzij je een soort gebruikt die geschikt is voor de Airfryer. Maar voor de smaak maakt het niet veel uit.

• d0nny41
Matis schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 19:28:
@d0nny41 ikzelf heb ooit "mijn" recept voor zelfgemaakte friet gepost.
Matis in "Het grote Airfryer topic - Deel 2"
Het klinkt als veel werk, maar het is voornamelijk wachten.
Top! Zal het eens uitproberen. Klinkt niet als heel veel werk hoor :). M'n vriendin en ik vinden samen koken erg leuk, dus soms zijn we best lang bezig. Zoals ik het lees is het idd voornamelijk wachten.

@downtime Om de 1 of andere redenen waren mijn frikandellen best bruin ? Alleen de plekken waar scheuren zaten waren grijsjes. Zal ze binnenkort eens vergelijken met frikandellen die "airfryer proof" zijn.

• cypress3d
downtime schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:45:
[...]

Heb je wel Airfryer-geschikte kroketten en bitterbellen gehaald? Gewone kroketten en bitterballen doen het meestal niet zo goed in een airfryer. De smaak kan prima zijn maar ze worden niet bruin.
Jazeker! Kwekkeboom kroketten en bitterballen! Jammie! Crunchy twisted fries allemaal airfryer proof. Smaakte prima ga volgende keer zelf patatjes maken van aardappelen en dan eens kijken. Heb wel gelezen dat je altijd “oven” geschikte artikelen erin kunt doen en dat resultaat moet prima zijn. We gaan lekker experimenteren de komende de tijd! Of zelf een brood erin maken Jammie!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

cypress3d schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 20:36:
[...]

We gaan lekker experimenteren de komende de tijd! Of zelf een brood erin maken Jammie!
Experimenteren is inderdaad aan te raden. Die Airfryers worden verkocht als een soort frituurpannen zonder vet maar dat is het helemaal niet. Het zit ergens tussen een oven en frituren in en daardoor kun je er ook allerlei zaken in doen die je nooit in een frituurpan zou doen (en soms ook niet in een oven). Gewoon uitproberen dus.

• vooghel
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23-07 22:54

vooghel

Cunning linguist

d0nny41 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 19:06:

Binnenkort zelfgemaakte frietjes uit proberen. Heeft iemand nog aanbevelingen voor friet in de airfryer?
Ik ben altijd heel blij met Beyerlander Airfryerfriet, deze zijn niet gecoat zoals bij Aviko, maar smaken imho beter, en zijn een stuk sneller klaar. Kwekkeboom oversnacks zijn ook meer dan prima.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online
vooghel schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 21:57:
[...]

Ik ben altijd heel blij met Beyerlander Airfryerfriet, deze zijn niet gecoat zoals bij Aviko, maar smaken imho beter, en zijn een stuk sneller klaar. Kwekkeboom oversnacks zijn ook meer dan prima.
Waren er ook heel blij mee maar het laatste jaar regelmatig zakken met gore (zwarte)stukken erin of structuur/smaak afwijkingen naar bereiding. Wij laten ze sindsdien liggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 06:17
cypress3d schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 20:36:
[...]

Jazeker! Kwekkeboom kroketten en bitterballen! Jammie! Crunchy twisted fries allemaal airfryer proof. Smaakte prima ga volgende keer zelf patatjes maken van aardappelen en dan eens kijken. Heb wel gelezen dat je altijd “oven” geschikte artikelen erin kunt doen en dat resultaat moet prima zijn. We gaan lekker experimenteren de komende de tijd! Of zelf een brood erin maken Jammie!
Friet van Avico gebruiken wij en die zijn echt lekker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik ben uiteindelijk maar voor de Tefal Easy Fry Classic EY201840 gegaan. Hopelijk is het wat!
Het is niet helemaal duidelijk wat nou het verschil is tussen de EY201840 en EY401840

[Voor 32% gewijzigd door alienfruit op 25-05-2020 13:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 22-07 21:36
alienfruit schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:21:
Ik ben uiteindelijk maar voor de Tefal Easy Fry Classic EY201840 gegaan. Hopelijk is het wat!
Het is niet helemaal duidelijk wat nou het verschil is tussen de EY201840 en EY401840
De EY201840 heeft analoge draaiknoppen voor de temp en tijd in te stellen en een groen/geel lampje voor te zeggen wanneer die op temp is of aan het warmen is.

De EY401840 is volledig digitaal met touch buttons bovenaan, 8 vooraf ingestelde programma's en een digitaal display waar de temp en tijd komt op te staan.

En dan heb je nog de EY401D40 die eigenlijk de EY401840 is maar in stainless steel ipv black plastic :P

Ik heb nu een maand of 2 denk ik de Cosori 5.5L digital airfryer van Amazon.de, nog steeds super tevreden van, voor mij een hele verademing dat het mandje 1 geheel is met eigenlijk gewoon een vast non stick bak vlak en niet zo een ''gaas'' stijl ''snap in'' mandje zoals de Phillips, dat vond ik na een tijd mega vervelend om te kuisen en was ook lastig om te kuisen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Deze bedoel je: https://www.amazon.co.uk/...Fryer-Black/dp/B07R3KHJL8?
Ik zag daar wisselende commentaar voor

• Katmi
Nee dat is een analoge versie die ze onlangs hebben uitgebracht ( denk een paar maanden terug zag ik hem voor het eerst op amazon.de )

Ik bedoel deze : https://www.amazon.co.uk/...er-Function/dp/B0832VS1PS

Wisselende reacties heb je helaas bij zowat elk product dat te koop is, ik lees ook bv 50 goede commentaren over een Phillips en dan weer 2 comments waar iemand zegt dat het digitale display naar de frut is na een jaar, dan weer wat goede en dan weer wat klachten.

Maar ook net even goed bij bv een TV of een microgolfoven of dergelijke, uiteindelijk moet je toch voor 1 product kiezen als je iets koopt :P en iets met enkel en alleen maar 10/10 reviews bestaat helaas niet.

• marteltor
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:36
Kan die Blokker XXL Airfryer Bl-18301 ook in de vaatwasser? Althans, de mand? Ik las dat dit bij Philips wel kan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• d0nny41
marteltor schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 23:39:
Kan die Blokker XXL Airfryer Bl-18301 ook in de vaatwasser? Althans, de mand? Ik las dat dit bij Philips wel kan.
Volgens mij is het niet aangeraden om airfryer manden in de vaatwasser te doen, ook al staat dat wel vermeld. De coating wordt namelijk aangetast, ook van de philips. Dit baseer ik op meerdere reviews die ik heb gelezen.

"We maken de Airfryer schoon door deze met de hand af te wassen. De reden hiervoor is dat de vaatwasser de antiaanbaklaag op den duur kan aantasten. Ook het handvat wordt niet zo blij in de vaatwasser. Dus de pro tip is: maak je Airfryer altijd met de hand schoon. De fabrikant zal in de handleiding ook tips geven over hoe je de onderdelen het beste kunt reinigen."

Bron : https://www.frituurgezond...nmaken-binnen-10-minuten/

Maar misschien dat veel mensen dit wel doen en hier wel positief over zijn, zelf heb ik geen philips airfryer.

Ik heb recentelijk wel de blokker airfryer die jij noemt. Zelf nog niet in de vaatwasser gedaan, maar schoonmaken is super snel gedaan, < 1 minuut .Ik stop er dan geen vette dingen in ofzo, maar het mandje van de blokker is veel makkelijker schoon te maken dan die van philips. Ik doe er wat water bij na gebruik, en ga er 1 keer met een sponsje overheen en het is al klaar. Niks blijft kleven.

[Voor 4% gewijzigd door d0nny41 op 29-05-2020 12:47]

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 09:29

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

Mijn vietnamese loempia's (van Mora geloof ik) komen er best raar uit. Erg wit, maar zien er meer bruingebakken uit aan de bovenkant. Kan dat niet gelijkmatiger? Het smaakt verder gewoon prima. :)

Verpakking zegt 10 min op 200 graden.

Ik heb al geprobeerd om zonnebloemolie te gebruiken waarmee ik de loempia's insmeer. Maar helpt niet echt veel.

Waar ga je heen?

• Matis

Matis

Rubber Rocket

AW_Bos schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:30:
Mijn vietnamese loempia's (van Mora geloof ik) komen er best raar uit. Erg wit, maar zien er meer bruingebakken uit aan de bovenkant. Kan dat niet gelijkmatiger? Het smaakt verder gewoon prima. :)

Ik heb al geprobeerd om zonnebloemolie te gebruiken waarmee ik de loempia's insmeer. Maar helpt niet echt veel.
Halverwege draaien?
Een loempia in de morgen, een dag zonder zorgen :Y)

• AW_Bos

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

Ook gedaan, helpt niet echt.

Waar ga je heen?

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Gaan ze er diepgevroren, ontdooid of op kamertemperatuur in?

• AW_Bos

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

Matis schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:24:
[...]

Gaan ze er diepgevroren, ontdooid of op kamertemperatuur in?
Diepgevroren.

Waar ga je heen?

• user109731
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
Ik heb pas Aviko's Ras patat ontdekt. Redelijk snel klaar in de Airfryer en is heerlijk, als je er van houdt :)

De Airfryer hier is alweer 4 jaar oud. We gebruiken 'm meerdere keren per week voor afbakbroodjes, friet, aardappelschijfjes, snacks of vissticks...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

@AW_Bos oké, misschien een keer ontdooid proberen. Geen idee of dat verbetering brengt.

@user109731 nog nooit over nagedacht om afbakbroodjes in de airfryer te doen. Daar gaat hier nog steeds de traditionele oven voor aan. Hoe "lees" je dan de instructies voor het afbakken? Normaliter staat daar alleen temperatuur en tijden voor een elektrische of hete lucht oven.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Matis schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:30:
@user109731 nog nooit over nagedacht om afbakbroodjes in de airfryer te doen. Daar gaat hier nog steeds de traditionele oven voor aan. Hoe "lees" je dan de instructies voor het afbakken? Normaliter staat daar alleen temperatuur en tijden voor een elektrische of hete lucht oven.
Ik doe 20 graden minder dan op de verpakking en zo'n 3-4 minuten. Ik heb meestal pistolets van g'woon en dat is standaard 4 minuten op 200 graden.

Ik ga vandaag proberen eieren te koken in de Airfryer :)

[Voor 8% gewijzigd door user109731 op 30-05-2020 13:35]

• d0nny41
user109731 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:33:
[...]

Heb ik ook geprobeerd. Was wel een beetje eng , maar ze kwamen er goed uit. 120 graden 15 min zonder voor te verwarmen voor hardgekookte eieren.

• AW_Bos

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

@AW_Bos oké, misschien een keer ontdooid proberen. Geen idee of dat verbetering brengt.
Ik zal het eens volgende keer proberen.

Waar ga je heen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: april 2006
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

dat is bij ons 75% van waar de airfryer voor word gebruikt!

vorige week is onze XL overigens stukgegaan. na 6 jaar gebruik. (gemiddeld 4-5x per week miminaal gebruikt)
nu een XXL gekocht.

afbak broodjes gaan hier 6-7min op 180 graden.

[Voor 4% gewijzigd door M a r c o op 30-05-2020 17:46]

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Als ik de afbakbroodjes 6 minuten in de AF laat zitten op 180 graden, dan komen er nogal harde broodjes uit. Een minuut of 2 a 3 is voldoende, op een gegeven moment gaat het erg snel

STRAVA

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 09:30
Een goede richtlijn is: 1 + (aantal minuten circulatie oven / 2)

Hier gaan ook veel broodjes in de air fryer, onze oudere gewone oven moet tegen de 10 minuten voorverwarmen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
d0nny41 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 16:03:
Heb ik ook geprobeerd. Was wel een beetje eng , maar ze kwamen er goed uit. 120 graden 15 min zonder voor te verwarmen voor hardgekookte eieren.
Zo had ik het gedaan idd, twee eieren, de eierprikker gebruikt, 14 minuten, en tenslotte in een bakje met koud water gekieperd om ze te laten 'schrikken'. Ging prima. Ben er wel blij mee, ik kook regelmatig eieren voor een aantal dagen en dit is een stuk minder werk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

M a r c o schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 17:45:
[...]

dat is bij ons 75% van waar de airfryer voor word gebruikt!

vorige week is onze XL overigens stukgegaan. na 6 jaar gebruik. (gemiddeld 4-5x per week miminaal gebruikt)
nu een XXL gekocht.

afbak broodjes gaan hier 6-7min op 180 graden.
Bij ons ook, en tosti's.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: april 2006
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

vhal schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 20:01:
Als ik de afbakbroodjes 6 minuten in de AF laat zitten op 180 graden, dan komen er nogal harde broodjes uit. Een minuut of 2 a 3 is voldoende, op een gegeven moment gaat het erg snel
andere airfryer of andere broodjes dan.
met 2-3 minuten heb ik nog halfrauw deeg.
(plus een hard broodje mag van mij wel een krokante korst hebben)

Tijd is wel met 4 broodjes tegelijk in de airfryer,
zulke bijvoorbeeld.

Met 6 minuten komen ze er dan ook uit zoals op het plaatje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik denk dat het voor een airfryer niet zo veel uitmaakt hoe veel broodjes er in liggen zolang ze niet te dicht op elkaar liggen (het is geen magnetron). Misschien dat het vermogen wel veel uitmaakt in die korte tijd (3 of 6 minuten).

[Voor 9% gewijzigd door Marzman op 31-05-2020 10:13]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

user109731 schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:33:
[...]

Ik doe 20 graden minder dan op de verpakking en zo'n 3-4 minuten. Ik heb meestal pistolets van g'woon en dat is standaard 4 minuten op 200 graden.

Vanochtend ook de afbakbroodjes van de gwoon in de AF afgebakken. 20 graden minder dan voorgeschreven en precies 3 minuten.
Ik heb zelden zulke goede broodjes gegeten.

Bedankt voor de tip _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 08:30

sjaool

Every life should have 9 cats

Matis schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:23:
[...]

Vanochtend ook de afbakbroodjes van de gwoon in de AF afgebakken. 20 graden minder dan voorgeschreven en precies 3 minuten.
Ik heb zelden zulke goede broodjes gegeten.

Bedankt voor de tip _/-\o_
Afbakbroodjes doe ik altijd op 8 minuten op 180 graden zonder voorverwarmen. Gaat perfect. :D

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 03-08 03:13

Nitai

Feels good man

Ik gebruik de Airfryer voor van alles. Friet, afbakbroodjes, 1 dag oud stokbrood (beetje bevochtigen), broccoli met een kruiden coating, gemarineerde (Vega)kipfilet, saté, zelfgemaakte muffins, (Vega)braadworstjes etc.

Echt een top uitvinding. Wordt bij ons 5x per week gebruikt. Ik las in het topic over gebarsten frikandellen, het helpt om een gaatje prikken met een vork zodat het niet bol gaat staan en barst.

Vaak is het inderdaad experimenteren met de instellingen, maar je kunt veel baktijden gewoon op verschillende sites en apps vinden.

Vinnu#2173 | Thats all folks!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 02-08 14:27
Nitai schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 00:39:
Ik gebruik de Airfryer voor van alles. Friet, afbakbroodjes, 1 dag oud stokbrood (beetje bevochtigen), broccoli met een kruiden coating, gemarineerde (Vega)kipfilet, saté, zelfgemaakte muffins, (Vega)braadworstjes etc.

Echt een top uitvinding. Wordt bij ons 5x per week gebruikt. Ik las in het topic over gebarsten frikandellen, het helpt om een gaatje prikken met een vork zodat het niet bol gaat staan en barst.

Vaak is het inderdaad experimenteren met de instellingen, maar je kunt veel baktijden gewoon op verschillende sites en apps vinden.
Ik heb 2 frituurpannen. Een dubbele in onze schuur, wordt incidenteel gebruikt voor verjaardagen (we hebben het gros in de zomermaanden) e.d. als we er een bittergarnituurtje uitpompen of veel eters krijgen voor patat. Eentje op zolder, die we eens per jaar tevoorschijn toveren om oliebollen en appel beignets te maken. Maar de aifryer staat bij ons elke dag wel 1 of 2 keer aan. Die van ons is (na een reparatie van de printplaat, want de timer deed het niet meer) nu ruim 6 jaar in gebruik, maar onlangs, bij het schoonmaken, toen ik de binnenpan verwijderde, schoten de lagers kapot. Hij sluit nu niet goed meer af, waardoor de baktijd wat is toegenomen. Binnenkort gaan we over van de XL naar de XXL. Wellicht ook met wat meer bakaccessoires. Nu gaat alles het mandje in (patat, snacks, afbakbroodjes, vlees, kleine patisserie, etc.). Als Frituurman ben ik al jaren om, na een wat onwennig begin. :)

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 08:25
Ik heb wel eens ergens gelezen: 20 graden minder dan de temperatuur voor de oven en dan de helft van het aantal minuten en dan tien procent erbij. Het is soms wat proberen maar meestal klopt het wel. We hebben een XL AF overigens :)

ps.
Ben ik de enige die de AF juist voor friet/patat (doorhalen voor wat niet van toepassing is....) niet zo heel aantrekkelijk vind? Ik mis het vet juist een beetje. Voor kippenvleugels of kipfilet, hamburgers, varkenslapjes, bakaardappeltjes, snacks, broodjes, courgettes, paprika's is het echter een geweldig ding. De oven of bakpan wordt hier veel minder gebruikt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

D-e-n schreef op zondag 14 juni 2020 @ 15:05:
Ik heb wel eens ergens gelezen: 20 graden minder dan de temperatuur voor de oven en dan de helft van het aantal minuten en dan tien procent erbij. Het is soms wat proberen maar meestal klopt het wel. We hebben een XL AF overigens :)
Klopt, die stelregel heb ik ook aangehouden. Was inderdaad prima (y)
ps.
Ben ik de enige die de AF juist voor friet/patat (doorhalen voor wat niet van toepassing is....) niet zo heel aantrekkelijk vind? Ik mis het vet juist een beetje. Voor kippenvleugels of kipfilet, hamburgers, varkenslapjes, bakaardappeltjes, snacks, broodjes, courgettes, paprika's is het echter een geweldig ding. De oven of bakpan wordt hier veel minder gebruikt.
Ik vergelijk aardappel uit de AF ook niet als friet/frituur, maar als"uit de oven". En dan is er niets mis mee :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Topicstarter
AW_Bos schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 10:30:

Bij ons helpt goed insmeren wel degelijk. Hebben niet de mini-loempia's van Mora, maar van de Aldi. Bij patat werkt bij ons een klein laagje olie in een (diepvries)zakje doen, en dan even rondhusselen.

Vandaag een roti-rol van de toko in de airfryer gedaan :9 Werkte prima! :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 09:01

Rukapul

Moderator General Chat
Meer mensen het idee dat steeds meer producten die voor de airfryer geschikt zijn steeds meer olie meebrengen? Producten kleuren mooi maar de hoeveelheid olie en vet die op de bodem achterblijft wordt meer. Bij een bepaald merk loempia's is het ronduit absurd.
d0nny41 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:44:
[...]

Volgens mij is het niet aangeraden om airfryer manden in de vaatwasser te doen, ook al staat dat wel vermeld. De coating wordt namelijk aangetast, ook van de philips. Dit baseer ik op meerdere reviews die ik heb gelezen.

"We maken de Airfryer schoon door deze met de hand af te wassen. De reden hiervoor is dat de vaatwasser de antiaanbaklaag op den duur kan aantasten. Ook het handvat wordt niet zo blij in de vaatwasser. Dus de pro tip is: maak je Airfryer altijd met de hand schoon. De fabrikant zal in de handleiding ook tips geven over hoe je de onderdelen het beste kunt reinigen."

Bron : https://www.frituurgezond...nmaken-binnen-10-minuten/

Maar misschien dat veel mensen dit wel doen en hier wel positief over zijn, zelf heb ik geen philips airfryer.

Ik heb recentelijk wel de blokker airfryer die jij noemt. Zelf nog niet in de vaatwasser gedaan, maar schoonmaken is super snel gedaan, < 1 minuut .Ik stop er dan geen vette dingen in ofzo, maar het mandje van de blokker is veel makkelijker schoon te maken dan die van philips. Ik doe er wat water bij na gebruik, en ga er 1 keer met een sponsje overheen en het is al klaar. Niks blijft kleven.
Ik heb een Philips airfryer. Deze gaat vrijwel na elk gebruik in de vaatwasser (behalve na worstebroodjes ofzo). De mand en pan zien er na een aantal jaar goed uit. Het alternatief is om dit niet te doen, maar dan eindig je met een grote aangekoekte zwarte verkoolde bende als ik het soms zie bij anderen.
Frituurman schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:36:
[...]
meer) nu ruim 6 jaar in gebruik, maar onlangs, bij het schoonmaken, toen ik de binnenpan verwijderde, schoten de lagers kapot.
Ik had een tijdje geleden ook de lagers door de keuken rollen. Het werkt nog wel vooralsnog.

• cypress3d
Nu enkele weken de Blokker airfryer in bezit en aantal keren gebruikt. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit hoe ik de patatjes lekker krokant kan krijgen. Ik maak bijv zelf patat van verse aardappelen, zetmeel eraf, paprika poeder en scheutje olijfolie erdoor en dan ongeveer 1kg patat 30 mins in de airfryer. Even tussendoor de boel husselen en weer door. Maar na 30 mins zijn de meeste wel mooi van kleur maar niet super krokant...

Wie kan me me daar nog wat tips in geven?! 😇

• ErwinJ
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 03-08 10:49

Twijfel is het begin van wijsheid en Kennis is nog geen wijsheid

• mefjoew
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 09:15
cypress3d schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 15:06:
Nu enkele weken de Blokker airfryer in bezit en aantal keren gebruikt. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit hoe ik de patatjes lekker krokant kan krijgen. Ik maak bijv zelf patat van verse aardappelen, zetmeel eraf, paprika poeder en scheutje olijfolie erdoor en dan ongeveer 1kg patat 30 mins in de airfryer. Even tussendoor de boel husselen en weer door. Maar na 30 mins zijn de meeste wel mooi van kleur maar niet super krokant...

Wie kan me me daar nog wat tips in geven?! 😇
Wellicht temperatuur hoger, dunner snijden, vaker schudden of minder patat (1kg is best veel) per keer. Tis een beetje trial-and-error is mijn ervaring.

• cypress3d
mefjoew schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:53:
[...]

Wellicht temperatuur hoger, dunner snijden, vaker schudden of minder patat (1kg is best veel) per keer. Tis een beetje trial-and-error is mijn ervaring.
Ik verwarm hem voor en dan op 190 graden 30 mins../ veel warmer zou toch niet moeten..? Qua dikte hou ik ze gelijk aan die van de frietboer...

• Rukapul
  • Laatst online: 09:01

Rukapul

Moderator General Chat
cypress3d schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 19:18:
[...]

Ik verwarm hem voor en dan op 190 graden 30 mins../ veel warmer zou toch niet moeten..? Qua dikte hou ik ze gelijk aan die van de frietboer...
Experimenteren met Airfryer houdt in dat je eerst alle aannames en verwachtingen overboord gooit.

1kg is erg veel, 190 gemiddeld, 30 min willekeurig en dikte van de patatboer waarschijnlijk nogal dik voor Airfryer. En Blokker is... Blokker. Kortom een hoop assen om over te experimenteren.

Niet krokant maar wel gaar is vaak een kwestie van hogere temperatuur en vaker schudden. Net zolang erin tot het krokant is.

[Voor 15% gewijzigd door Rukapul op 18-06-2020 19:36]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 09:15
Dat inderdaad. Ik heb een 'reguliere' Airfryer en heb patat ook regelmatig een paar minuten op 200 graden om net even die bite te geven.

• Mrs Redhair
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 04:00
Inderdaad, experimenteren en je gevoel volgen. Te vol gooien betekend langere baktijd en vaker husselen.

Reguliere frituur kaassoufles van Gwoon insmeren met een beetje olie en die komen er helemaal goed uit.

We gebruiken de AF best vaak voor snacks, de frikandel is wel de favoriet.

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Mrs Redhair schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 07:33:
Inderdaad, experimenteren en je gevoel volgen. Te vol gooien betekend langere baktijd en vaker husselen.

Reguliere frituur kaassoufles van Gwoon insmeren met een beetje olie en die komen er helemaal goed uit.

We gebruiken de AF best vaak voor snacks, de frikandel is wel de favoriet.
Die heeft niet echt een krokante korst en is van zichzelf al bruin, dus dat gaat denk ik wel het makkelijkst in de AF, ja.
* vooghel krijgt zo op de vrijdagmiddag trek in een schaal bruin fruit... :9

• Martinusz
[...]

Hoeveel vermogen heeft je AF?
Ik heb een inventum, die heeft gewoon minder vermogen dan een Philips AF.
Als er ergens staat 180 graden, zet ik hem alsnog op 200.
Als er staat friet in 20 minuten, dan ben ik over het algemeen net iets langer bezig. Om de 5 minuten schudden en gewoon kijken hoe krokant het wordt. tussende 20-25 minuten zijn ze dan goed. De ene keer na 21 minuten, de andere keer na 24 minuten.

En ook type friet speelt rol idd, dunne friet, oma's frieten, vlaamse frieten, het maakt allemaal wel uit. (dat is overigens ook bij frituren het geval, dus wezenlijk is dat niet anders in een AF)

• sjaool

sjaool

[...]

De normale dikte van de patatboer is bij mij in de airfryer geen groot succes, het blijft allemaal wat slap en melig. De dunne Franse friet (Lidl) lukt wat dat betreft veel beter, die wordt lekker krokant.

Bij mij is 1 portie frites, ongeveer een bord vol in circa 10 minuten klaar (Philips Airfryer XL).

[Voor 9% gewijzigd door sjaool op 19-06-2020 17:22]

• Katmi
Moest iemand nog op zoek zijn naar iets in de prijscategorie van een XXL Princess of een XXL uit de Blokker maar dan toch wat hoger in kwaliteit :

De Cosori 5.5L digital airfryer is in dag deal op Amazon.de : www.amazon.de/gp/product/B07N8N6C85
Normaal 99,99 voor rood en zwart maar zwart is nu in sale voor 79.99, nog tot middernacht vanavond ( gaat wel hard want 5u geleden nog volledig op voorraad, uurtje terug nog 16 en nu nog 8 )

Heb deze zelf nu een maandje of 4 en valt reuze mee :) zitten een paar leuke functies op zoals een keep warm setting en wat meer nutteloze functies zoals een biep halverwege dat je eens moet schudden ( maar deze is enkel in de groenten en friet preset aanwezig geloof ik )

Hij doet niks spectaculair of speciaal maar de Princess die ik ervoor had was beduidend mindere kwaliteit zowel qua bouwkwaliteit als bakresultaat, de Cosori vind ik zelfs helemaal niet onder doen voor mijn broer zijn Phillips XL.

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
ING heeft voor haar klanten een interessante aanbieding de Airfryer XXL met partysnack roostertje is nu €179 ivm Philips cadeau weken.

Als ultra late adaptor (understatement) heb ik gebruik gemaakt van dit aanbod en zojuist mijn eerste portie AH airfryer friet klaar gemaakt. Ik ben door mijn gezin als een nieuwe 3 Michelin ster kok onthaald en voorzien van allerlei loftuitingen. Dit wordt één blijvertje :+

Samsung QE55Q9F 2018 | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 4K |  AirPods

• Stoney3K
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:12

Stoney3K

Flatsehats!

Ik heb sinds gisteren de Tefal 4018. Ben alleen, maar de 'kleine' variant (de 3018) vond ik met 1,5L aan capaciteit toch echt erg krap, en er waren bijna geen accessoires voor te krijgen. Grillrooster en rekje voor de saté vond ik bijvoorbeeld ergens wel handig.

Heb het ding vooral gekocht als vervanging voor de frietpan en daar bevalt ie tot nu toe prima voor, maar ik wil er wel wat meer mee doen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Arjantje72
Stoney3K schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 10:56:
Ik heb sinds gisteren de Tefal 4018. Ben alleen, maar de 'kleine' variant (de 3018) vond ik met 1,5L aan capaciteit toch echt erg krap, en er waren bijna geen accessoires voor te krijgen. Grillrooster en rekje voor de saté vond ik bijvoorbeeld ergens wel handig.

Heb het ding vooral gekocht als vervanging voor de frietpan en daar bevalt ie tot nu toe prima voor, maar ik wil er wel wat meer mee doen.
Eieren koken en worstenbroodjes gaan ook goed.

• sjaool

sjaool

Arjantje72 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:34:
[...]

Een biefstukje gaat ook prima. :9

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 01:01

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Gekke vraag, maar kan iemand een lichtgewicht airfryer suggereren? Bestaat dat uberhaupt?

Mijn vader had er een gekocht bij de Aldi, die prompt door mijn moeder terug is gebracht omdat het apparaat te zwaar was. Mijn ouders bewaren hun keukenapparatuur in de kelder en moeten er een moeilijke trap mee op voor ze die kunnen gebruiken. Dat is misschien niet ideaal, maar dat is hoe mijn ouders het doen.

Mijn vader wil zo snel mogelijk een nieuwe kopen maar mijn moeder eist dat het ding (flink) lichter moet zijn dan de vorige. Hij is volgende week jarig en ik wil hem wel zo'n ding cadeau geven maar als mijn moeder het niet ziet zitten dan heeft het weinig zin.

In Pricewatch zie ik bij de meeste airfryers geen gewicht of afmetingen. Als het er wel bij staat is het bijna altijd een Philips van 8 kilo. Ik weet niet hoe zwaar die van m'n ouders was.
Ik weet niet of er uberhaupt lichte airfryers bestaan of dat al die modellen ongeveer zwaar zijn.

Iemand een tip voor een Airfryer van redelijke kwaliteit die minder dan 5 kilo weegt?
Of is dit een zinlose queeste?
Liefst nog eentje die makkelijk schoon te maken is, want dat was de tweede klacht die ze hadden.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• toolkist
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:02:
Gekke vraag, maar kan iemand een lichtgewicht airfryer suggereren? Bestaat dat uberhaupt?

Mijn vader had er een gekocht bij de Aldi, die prompt door mijn moeder terug is gebracht omdat het apparaat te zwaar was. Mijn ouders bewaren hun keukenapparatuur in de kelder en moeten er een moeilijke trap mee op voor ze die kunnen gebruiken. Dat is misschien niet ideaal, maar dat is hoe mijn ouders het doen.

Mijn vader wil zo snel mogelijk een nieuwe kopen maar mijn moeder eist dat het ding (flink) lichter moet zijn dan de vorige. Hij is volgende week jarig en ik wil hem wel zo'n ding cadeau geven maar als mijn moeder het niet ziet zitten dan heeft het weinig zin.

In Pricewatch zie ik bij de meeste airfryers geen gewicht of afmetingen. Als het er wel bij staat is het bijna altijd een Philips van 8 kilo. Ik weet niet hoe zwaar die van m'n ouders was.
Ik weet niet of er uberhaupt lichte airfryers bestaan of dat al die modellen ongeveer zwaar zijn.

Iemand een tip voor een Airfryer van redelijke kwaliteit die minder dan 5 kilo weegt?
Liefst nog eentje die makkelijk schoon te maken is, want dat was de tweede klacht die ze hadden.
Ik heb deze en die bevalt mij prima:

https://www.coolblue.nl/p...20-heteluchtfriteuse.html

5kg, dus precies op de max van wat je eist qua gewicht.
.

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Topicstarter
Op bv coolblue kun je wel van het gewicht zien van de diverse airfryers. De kleinste mand (laadvermogen 400gr) weeg maar 2.6kg dus er zal vast nog wel wat beschikbaar zijn <5kg

https://www.coolblue.nl/p...ml#product-specifications

Edit: En in pricewatch toch ook genoeg te vinden? :?
https://tweakers.net/keuk...aGW4jtB-qI6lAhuqcqd4RSyg8
27 uitvoeringen <5kg

[Voor 40% gewijzigd door AGee op 01-10-2020 16:13]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Martinusz
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:02:

Ik heb een inventum en die is echt niet zwaar. Volgens specs 4kg, maar zo voelt het niet in ieder geval :) ik pak hem regelmatig op 1 arm vanuit garage naar de keuken.

[Voor 14% gewijzigd door Martinusz op 01-10-2020 16:16]

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 22:30
Om friet lekker te krijgen maak ik altijd een beetje dikkere friet. Dus geen french fries.
Wat mij geleerd is dat je eerst de patat moet poffen zonder iets. Dus ongeveer 10 minuten op 120.
Dan patat eruit, en besprenkelen met olijf/rijst/arachideolie

Dan de airfryer verhogen naar 180 graden en dan 2x 10 minuten. Dan komen ze krokant eruit.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 01:01

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

AGee schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:09:
Op bv coolblue kun je wel van het gewicht zien van de diverse airfryers. De kleinste mand (laadvermogen 400gr) weeg maar 2.6kg dus er zal vast nog wel wat beschikbaar zijn <5kg

https://www.coolblue.nl/p...ml#product-specifications

Edit: En in pricewatch toch ook genoeg te vinden? :?
https://tweakers.net/keuk...aGW4jtB-qI6lAhuqcqd4RSyg8
27 uitvoeringen <5kg
Goh, dankje , ik heb mijn zoektocht op Pricewatch verbokt.

:$

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Arjantje72
Iemand die het mandje goed schoon kan maken?
Krijg voor geen meter schoon ook niet met airfryer cleaner van HG?

• Miki
  • Nu online
Arjantje72 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 18:11:
Een keer in de vaatwasser moet geen kwaad kunnen en anders even een nachtje laten weken in een sopje van groene zeep en/of soda.

Samsung QE55Q9F 2018 | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 4K |  AirPods

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jaspov
  • Laatst online: 01-08 13:20
Schoonmaken van de airfryer blijft een drama. Dreft, weken, dasty, citroen...er blijft van dat kleverige vet wat je alleen met je nagel wegrkijgt. Schuurspons wordt afgeraden maar zonder krijg ik het niet weg. Ongeveer tien keer gebruikt nu maar schoonhouden is niet eenvoudig. En dan dat rooster bovenin en er achter, daar zit ook vet en kan je niet bij. Eten uit de airfryer is prima maar als deze het begeeft (of te ranzig wordt) weet ik niet of er nog een nieuwe komt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

jaspov schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:04:
[...]

Schoonmaken van de airfryer blijft een drama. Dreft, weken, dasty, citroen...er blijft van dat kleverige vet wat je alleen met je nagel wegrkijgt. Schuurspons wordt afgeraden maar zonder krijg ik het niet weg. Ongeveer tien keer gebruikt nu maar schoonhouden is niet eenvoudig. En dan dat rooster bovenin en er achter, daar zit ook vet en kan je niet bij. Eten uit de airfryer is prima maar als deze het begeeft (of te ranzig wordt) weet ik niet of er nog een nieuwe komt.
Niet zo moeilijk over doen. Bacterien krijgen bij die temperaturen toch geen kans. Ik gooi het mandje af en toe in de vaatwasser en ik maak me er verder niet druk over.

• sjaool

sjaool

jaspov schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 10:04:
[...]

Schoonmaken van het mandje en de bak is inderdaad een drama. Zeker als je een keer wat vettig eten hebt bereid. Het enige dat helpt om hem mooi schoon te houden is altijd direct afwassen. Een keer vergeten en het vet "brand" vast en is praktisch onverwijderbaar.

Ik was het mandje en de bak om de paar keer gebruiken af aangezien ik de airfryer vooral voor aardappelschijfjes of minder vet spul gebruik. Maak ik er kip of ander vet vlees in klaar dan was ik ze direct af. Verder maakt het mij niet zo heel veel uit.

Ik heb al een reservemandje klaar staan als ik deze echt niet meer wil gebruiken. ;)

• Desperation
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 22-06 17:06
Iemand ervaring met een Magnani?

Op Ibood eentje zien voorbijkomen (12L), en leek me een interresante prijs, alleen geen idee of het een goed toestel is?

https://magnani-online.nl/producten/airfryer_12_liter

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Hij heeft 1700W vermogen om een oven van 12l te verhitten. De Airfryer XL heeft 2100W vermogen om een bak van 3l te verhitten. Ik schat dat de frites beter lukken in de AF.

• sjaool

sjaool

vooghel schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:55:
Hij heeft 1700W vermogen om een oven van 12l te verhitten. De Airfryer XL heeft 2100W vermogen om een bak van 3l te verhitten. Ik schat dat de frites beter lukken in de AF.
Die Magnani heeft een ronddraaiende trommel voor frites. Door het draaien heb je natuurlijk minder warmte nodig om de patat goed te krijgen. Ik denk dat het dan ook wel meevalt. De prijs op die website vind ik dan wel weer flink boven de maat.

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

sjaool schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:53:
[...]

Die Magnani heeft een ronddraaiende trommel voor frites. Door het draaien heb je natuurlijk minder warmte nodig om de patat goed te krijgen. Ik denk dat het dan ook wel meevalt. De prijs op die website vind ik dan wel weer flink boven de maat.
In de Airfryer is de bak zo gemaakt dat de hete lucht hard wervelt, wat een gelijk effect heeft.

• sjaool

sjaool

vooghel schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:23:
[...]

In de Airfryer is de bak zo gemaakt dat de hete lucht hard wervelt, wat een gelijk effect heeft.
Klopt maar daar heb je wel meer energie voor nodig lijkt mij. Een draaiende trommel met een constante luchtstroom werkt dan naar mijn mening net zo effectief.

• Desperation
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 22-06 17:06
Op foto lijkt dit echter een "groot" toestel. Wij hebben thuis zelf ook geen friteuse, en wordt alles in de oven gestoken, alleen is dat telkens in combinatie met een gebraadje in de oven een probleem. En daarom dat we eventueel uitkijken naar een airfryer. Door de 2 kinderen, en doordat er toch vaak wel volk over de vloer komt lijkt een groter toestel het meest aangeraden...

• Deakers
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 26-07 13:59
mijn 9240 (modelletje xl) lijkt het te begeven:
kunstof rail geleiders kapot & kogeltjes los onder in :(

Weet iemand of dit te repareren is of zit ik vast aan een nieuwe bak met geleider ter waarde van 37(euras) tot 48(handyman) euro ?

[Voor 0% gewijzigd door Deakers op 08-11-2020 11:02. Reden: typo]

• sorcees
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 23-07 15:02

sorcees

Atari 2600 woody

Afgelopen weekend even weg geweest, tekkershutje gehuurd, airfryer mee.
Menu een beetje aangepast en alleen maar airfryer producten gegeten.
Broodjes opbakken, en natuurlijk friet eten!
Helemaal top en een hoop lol gehad.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/sorcees-1781/

• JBS
  • Niet online
Wij hebben al enige tijd de Philips Avance Airfryer XXL HD9650/90. Prima apparaat, erg tevreden over, maar worstelen wat met het gelijktijdig bereiden van 450 gram friet (eigenlijk inmiddels idealiter wat meer) en een stuk of 4 snacks. Tegelijk erin resulteert in een wat tegenvallend resultaat en levert ook wat onhandigheden op, ook met scheidingsding en kookrekje voor twee verdiepingen. Friet kan bijvoorbeeld niet meer goed geschud worden.

Hoe gaan jullie om met een dergelijke wens zo'n hoeveelheid feit en snacks gelijktijdig te bereiden? Natuurlijk kan 't in twee etappes, maar dat vind ik eigenlijk maar een gedoe. Overwegen nu de aanschaf van een tweede kleinere airfryer voor ernaast, maar dat voelt ook wat als overkill.

• Deakers
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 26-07 13:59
[b]
Hoe gaan jullie om met een dergelijke wens zo'n hoeveelheid feit en snacks gelijktijdig te bereiden? Natuurlijk kan 't in twee etappes, maar dat vind ik eigenlijk maar een gedoe.
Het gaat allemaal wat sneller als je de friet & snacks eerst laat ontdooien.
Ik doe eerst de friet, dan de snacks, daarna de friet van ronde 1 nog even kort opwarmen.
en daarna nog meer friet, die klaar is als de borden net leeg zijn ( hongerige pubers in huis :Y) )

Inmiddels heb ik de lade/voorkant vervangen ( 38 euro bij een lokale onderdelen winkel,productnummer 3403603511) en werkt ie weer conform verwachting.

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22:03

Wildfire

Joy to the world!

JBS schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:39:
Wij hebben al enige tijd de Philips Avance Airfryer XXL HD9650/90. Prima apparaat, erg tevreden over, maar worstelen wat met het gelijktijdig bereiden van 450 gram friet (eigenlijk inmiddels idealiter wat meer) en een stuk of 4 snacks. Tegelijk erin resulteert in een wat tegenvallend resultaat en levert ook wat onhandigheden op, ook met scheidingsding en kookrekje voor twee verdiepingen. Friet kan bijvoorbeeld niet meer goed geschud worden.

Hoe gaan jullie om met een dergelijke wens zo'n hoeveelheid feit en snacks gelijktijdig te bereiden? Natuurlijk kan 't in twee etappes, maar dat vind ik eigenlijk maar een gedoe. Overwegen nu de aanschaf van een tweede kleinere airfryer voor ernaast, maar dat voelt ook wat als overkill.
Dat vroeg je in augustus 2019 ook al eens in dit topic :P

Friet en snacks samen lijkt me toch lastig omdat ze niet dezelfde bereidingstijden hebben en voor het beste resultaat de friet een paar keer schudden weer niet zo fijn voor de snacks is. :P

Maar mocht je een goed werkende oplossing vinden dan ben ik wel benieuwd, er is een HD9650 op weg naar mij namelijk :)

[Voor 3% gewijzigd door Wildfire op 17-12-2020 19:41]

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• JBS
  • Niet online
Wildfire schreef op donderdag 17 december 2020 @ 19:40:
[...]

Dat vroeg je in augustus 2019 ook al eens in dit topic :P

Friet en snacks samen lijkt me toch lastig omdat ze niet dezelfde bereidingstijden hebben en voor het beste resultaat de friet een paar keer schudden weer niet zo fijn voor de snacks is. :P

Maar mocht je een goed werkende oplossing vinden dan ben ik wel benieuwd, er is een HD9650 op weg naar mij namelijk :)
Haha, scherp :)

Helaas nog praktische geen oplossing, op een tweede (kleine) airfryer of snacks in de oven na dan.
Toevallig hier iemand een kleine model enkel voor snacks in gebruik?

• JanB
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 02-08 18:11

JanB

Het ken rotter !!!

Of de snacks en frites na elkaar bereiden. 'Vroeger' toen we nog een frituurpan hadden, bereidden we de snacks en frites ook niet tegelijk, maar achter elkaar.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

• douwe.nl
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 09:35
Ik smijt dat ding gewoon in de vaatwasser :X

Nou hebben wij een goedkopere die eens in de maand gebruikt wordt maar als dat al goed gaat... Even goed wapperen zodat het water uit alle hoekjes is en de kast in. Gaat al een paar jaar goed.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Zojuist mijn nieuwe Airfryer XXL voor het eerst gebruikt. Ik besefte me alleen dat ik compleet was vergeten de Airfryer eerst nog wat te reinigen voorafgaand aan het eerste gebruik.

Ik neem aan dat ik morgen niet dood wakker word hierdoor? :p

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Wildfire schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 18:46:
Troost je met de gedachte: er is nog nooit iemand dood wakker geworden :Y)

• danslo
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23:01
Zelf ook al een paar weekjes de Philips Airfryer XXL Premium HD9867/90 in gebruik.

Initieel werd aangegeven dat dat voorverwarmen niet nodig is, maar ik moet toch wel meestal 2 of 3 minuten bovenop de aanbevolen tijd plakken.

Wat doen jullie? Voorverwarmen of gewoon wat extra tijd rekenen? En merken jullie daar verschil in?

Moet zeggen dat het zo prima gaat, maar ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen.

• Miki
  • Nu online
Nog een tip voor heerlijke patat uit de airfryer: De patat generatie. Deze is als je supermarkt deze verkoopt te vinden naast Celavita en andere verse aardappelproducten.

Dit is verre weg de lekkerste patat uit de airfryer.

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
danslo schreef op woensdag 30 december 2020 @ 21:22:
Zelf ook al een paar weekjes de Philips Airfryer XXL Premium HD9867/90 in gebruik.

Initieel werd aangegeven dat dat voorverwarmen niet nodig is, maar ik moet toch wel meestal 2 of 3 minuten bovenop de aanbevolen tijd plakken.

Wat doen jullie? Voorverwarmen of gewoon wat extra tijd rekenen? En merken jullie daar verschil in?

Moet zeggen dat het zo prima gaat, maar ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen.
Wel voorverwarmen. Dat gaat overigens ook heel snel (ik heb de HD9650/90).

[Voor 78% gewijzigd door S_Chief op 30-12-2020 21:35]

You save everyone, but who saves you?

• FSSF
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 03-06 19:24
danslo schreef op woensdag 30 december 2020 @ 21:22:

Ik doe altijd wel even een paar minuutjes voorverwarmen, voor het idee. Je gooit immers ook geen lap vlees in een koude pan, althans ik niet :+

www.facebook.com/cncdepartment CNC gerelateerde DIY projecten

• Erwin
  • Nu online
Wildfire schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 18:46:
Zojuist mijn nieuwe Airfryer XXL voor het eerst gebruikt. Ik besefte me alleen dat ik compleet was vergeten de Airfryer eerst nog wat te reinigen voorafgaand aan het eerste gebruik.

Eerste kerstdag onze tweede XXL in gebruik genomen en ook vergeten, we doen het nog ;) . XXL 1.0 heeft ruim 3,5 jaar morgen worden.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Erwin schreef op woensdag 30 december 2020 @ 21:39:
[...]

Eerste kerstdag onze tweede XXL in gebruik genomen en ook vergeten, we doen het nog ;) . XXL 1.0 heeft ruim 3,5 jaar morgen worden.
Ondertussen 11 dagen verder hier, ik leef nog steeds en geen gezondheidsklachten gehad, dus het zal wel meevallen ja :P

De nieuwe fryer bevalt prima trouwens. Fijn om eindelijk een groter mandje te hebben, werkt een stuk fijner.

[Voor 12% gewijzigd door Wildfire op 30-12-2020 21:43]

• Mrs Redhair
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 04:00
Sinds kort de kleine Airfryer van Philips aan de kant gezet. Die komt wel van pas als we iets meer capaciteit nodig hebben.

We hebben de TT-AF2 AIR FRYER OVEN erbij gekocht. Waar ik blij mee ben is het ronde mandje. Patat schudden hoeft niet meer. We hebben ook al een hele kip gegrild in dat ding. Het past net, en smaakte prima en alles is prima schoon te maken in de vaatwasser. Een cakevorm past precies in de breedte erin.
Voor de €79,00 wat die kostte , hebben we nu al veel lol met dat ding, vooral die gegrilde kip.

• franssie
  • Laatst online: 09:02

franssie

Save the albatross

Deze? https://www.bol.com/nl/p/...2-liter/9200000121661700/

Ik zie geen rond mandje dus snap 't even niet?

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Er staan toch echt vier foto's van de "baking cage" bij.

• franssie
  • Laatst online: 09:02

franssie

Save the albatross

downtime schreef op donderdag 31 december 2020 @ 01:01:
[...]

Er staan toch echt vier foto's van de "baking cage" bij.
rond is in mijn woordenboek iets anders.

Ik zie 3 vierkante plateaus en op één foto een cilinder mand?

maar ok - dan begrijp wat er bedoeld wordt.

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• caspervc
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 09:32
Arjantje72 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:34:
[...]

Hoe kook je eieren erin?

Overgens, ik heb van zo’n koekenpan spatscherm van 2€ een malletje geknipt die ik op vettige dingen als friet leg. Veel minder rook :)

• ArthurMorgan
  • Niet online
caspervc schreef op donderdag 31 december 2020 @ 07:50:
[...]

Hoe kook je eieren erin?

Overgens, ik heb van zo’n koekenpan spatscherm van 2€ een malletje geknipt die ik op vettige dingen als friet leg. Veel minder rook :)
ik begin koud, eieren erin, temperatuur 120 graden, 15 minuten. Dan heb je mooie hardgekookte eieren, voor zachtgekookt (denk ik) 1 of 2 minuten korter.

Voor de goede orde, gewoon in het mandje, dus niet met water of iets dergelijks.

[Voor 8% gewijzigd door ArthurMorgan op 31-12-2020 09:26]

I got a bad feeling about this.

• mmniet
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 02-08 16:25
caspervc schreef op donderdag 31 december 2020 @ 07:50:
[...]

Hoe kook je eieren erin?

wij doen wel eens een pakje kaiserbroodjes (afbak) erin, dus de vier broodjes. Deze kan je op 180c voor 4 a 5 minuten perfect krijgen.

Je kunt het ook combineren door direct de eieren erbij te doen. Dan is het als volgt: 150c 8 minuten.

Heerlijke eitjes. Wil je ze iets harder, dan een minuutje langer, nu zijn ze net niet hard gekookt, dat vind ik zelf heerlijk.

It's me Mario

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True