Toon posts:

Het grote Airfryer topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:

• Deakers
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 26-11 19:05
Echte olie bollen te vettig?...
https://www.philips.nl/c-...airbollen-oliebollen.html
Smaken goed 😀

• Ruudox
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 26-11 18:31
oeh dat wist ik niet dat dat kon. Volgend jaar eens proberen (of morgen :P )

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 01:07
caspervc schreef op donderdag 31 december 2020 @ 07:50:
[...]

Hoe kook je eieren erin?

Overgens, ik heb van zo’n koekenpan spatscherm van 2€ een malletje geknipt die ik op vettige dingen als friet leg. Veel minder rook :)
130 graden in 15 minuten :)

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 07:27
Meer mensen bij wie de recente XL minder goed uit de vaatwasser komt dan de originele XL? De anti-aanbak van het mandje lijkt al het vet aan zich te binden (soort van wittige bolletjes). De oude was van een iets ander materiaal en had dat niet.
* Rukapul approves _/-\o_ :Y

• mission
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 17-11 21:21
Rukapul schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:09:
Meer mensen bij wie de recente XL minder goed uit de vaatwasser komt dan de originele XL? De anti-aanbak van het mandje lijkt al het vet aan zich te binden (soort van wittige bolletjes). De oude was van een iets ander materiaal en had dat niet.

[...]

Ik heb nu een weekje of 2 een "gewone" airfryer (aanbieding Lidle loopt trouwens nog voor wie er een zoekt) en daar viel het mij ook al op. Bij gebrek aan een vaatwasser/vriendin was ik met de hand af, en zelf na een poosje weken lijkt het vet zich aan de aanbak laag te kleven.

Ik kan mij niet herinneren dit eerder meegemaakt te hebben met de modellen die we vroeger bij de ouders thuis hadden

• Rukapul
mission schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:20:

Ik kan mij niet herinneren dit eerder meegemaakt te hebben met de modellen die we vroeger bij de ouders thuis hadden
WTF, na de oliebollen gemaakt te hebben mandje en pan kwamen beide supergoor uit de vaatwasser (70gr programma). Precies het effect wat ik hierboven beschrijf maar dan nog een graadje erger met het mandje en ook op de pan. Alsof de anti-aanbak een magneet is voor alle vette oliemeuk denkbaar. Met de hand ook nauwelijks afwasbaar tenzij je gaat krabben/schuren. 100% zeker dat de oude mandjes daar niet zo last van hadden (gaan bij ons na elk gebruik in de vaatwasser).

• marcelmg2
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 23:45
Hier net 1 dag een Philips Airfryer, de Essential Airfryer XL HD9260/90. Paar testjes gedaan met frites, frikandel en kippenvleugeltjes.Allemaal prima gegaan, supersnel, lekker etc.
Maar het schoonmaken: kan de pan (die dus ook de buitenkant van de Airfryer is) de vaatwasser in zonder dat de glans er af gaat? Dat de Airfryer dus wel 'mooi' blijft aan de buitenkant? Ook na 10-tallen keren?

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 26-11 16:21

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Leuk topic, alvast wat ingelezen. Wij zijn voornemens een Airfryer te kopen. Na wat reviews op Youtube is mijn vrouw eruit, het moet de XXL Premium HD9867/90 worden (met die goudkleurige accenten). Nu staat deze in de privewatch zonder prijzen. Na wat Google zijn er maar een zeer klein aantal winkels die dit model voeren, en allemaal niet op voorraad. Ook in Duitsland nergens op voorraad, en ook maar 3 resulaten op idealo. Is dit een heel nieuw model? Of juist EOL?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Rukapul schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:09:

[...]

Waarom zou je de pan van de airfryer in de vaatwasser doen? Het is toch anti aanbak? Gewoon het vet met keuken papier eruit vegen 1x spoelen en klaar. Mandje is wat lastiger schoon te maken dus die zou ik wel in de vaatwasser stoppen.

• mission
Rukapul schreef op donderdag 31 december 2020 @ 20:37:
[...]

WTF, na de oliebollen gemaakt te hebben mandje en pan kwamen beide supergoor uit de vaatwasser (70gr programma). Precies het effect wat ik hierboven beschrijf maar dan nog een graadje erger met het mandje en ook op de pan. Alsof de anti-aanbak een magneet is voor alle vette oliemeuk denkbaar. Met de hand ook nauwelijks afwasbaar tenzij je gaat krabben/schuren. 100% zeker dat de oude mandjes daar niet zo last van hadden (gaan bij ons na elk gebruik in de vaatwasser).
Maar als je gaat krabben/schuren dan gaat vermoedelijk de aanbak laag loszitten en schilferen.
Lijkt mij niet gezond als je dat spul in je eten krijgt

• Rukapul
mission schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 10:51:
[...]

Maar als je gaat krabben/schuren dan gaat vermoedelijk de aanbak laag loszitten en schilferen.
Lijkt mij niet gezond als je dat spul in je eten krijgt
Exact mijn punt ;)

Vraag is dus hoe je wel effectief het nieuwe type mandje reinigt.

• mission
Misschien een ovenreiniger of ontvetter?

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:33:
Nu staat deze in de privewatch zonder prijzen. Na wat Google zijn er maar een zeer klein aantal winkels die dit model voeren, en allemaal niet op voorraad. Ook in Duitsland nergens op voorraad, en ook maar 3 resulaten op idealo. Is dit een heel nieuw model? Of juist EOL?
Ik denk dat je uit de Pricewatch ( pricewatch: Philips Airfryer XXL Premium HD9867/90 ) wel wat voorzichtige conclusies kunt trekken.

Hij is op 7 april 2020 in de Pricewatch opgenomen, dus het lijkt heel onwaarschijnlijk dat ie nu al EOL is, en de prijs is steeds € 300 geweest wat op heel weinig aanbieders wijst.
Ik denk dat ie aangekondigd is maar dat geen enkele winkel voorraad heeft gekregen. Er is natuurlijk sinds april nogal wat gebeurd in de wereld dus misschien heeft Philips zijn plannen gewoon veranderd.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

downtime schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:03:
[...]

Ik denk dat je uit de Pricewatch ( pricewatch: Philips Airfryer XXL Premium HD9867/90 ) wel wat voorzichtige conclusies kunt trekken.

Hij is op 7 april 2020 in de Pricewatch opgenomen, dus het lijkt heel onwaarschijnlijk dat ie nu al EOL is, en de prijs is steeds € 300 geweest wat op heel weinig aanbieders wijst.
Ik denk dat ie aangekondigd is maar dat geen enkele winkel voorraad heeft gekregen. Er is natuurlijk sinds april nogal wat gebeurd in de wereld dus misschien heeft Philips zijn plannen gewoon veranderd.
Weinig voorraad inderdaad, want er zijn wel Nederlandse youtube filmpjes te vinden met dat ding erin, en sommigen in dit topic hebben 'm.

Nou ja, we hebben geen haast. Dank.

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23:52
Ik ben bezig mn vriendin over te halen de "Princess 182020 Digitale Aerofryer XL" te kopen. Lijkt me een prettig instapmodel en hoef ik niet de hele tijd onze giga oven of combimagnetron aan te zwengelen voor wat broodjes of aardappels.

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 00:43

Wildfire

Joy to the world!

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:33:
Leuk topic, alvast wat ingelezen. Wij zijn voornemens een Airfryer te kopen. Na wat reviews op Youtube is mijn vrouw eruit, het moet de XXL Premium HD9867/90 worden (met die goudkleurige accenten). Nu staat deze in de privewatch zonder prijzen. Na wat Google zijn er maar een zeer klein aantal winkels die dit model voeren, en allemaal niet op voorraad. Ook in Duitsland nergens op voorraad, en ook maar 3 resulaten op idealo. Is dit een heel nieuw model? Of juist EOL?
https://www.coolblue.nl/p...ng-premium-hd9867-90.html

CoolBlue heeft 'm -momenteel in ieder geval- weer leverbaar. Hou er wel rekening mee dat het ding €299 kost. :X

[Voor 3% gewijzigd door Wildfire op 13-01-2021 23:08]

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Wildfire schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:02:
[...]

https://www.coolblue.nl/p...ng-premium-hd9867-90.html

CoolBlue heeft 'm -momenteel in ieder geval- weer leverbaar. Hou er wel rekening mee dat het ding €299 kost. :X
Thanks! Ja, ze zijn allemaal duur. Dan maar meteen goed doen he :)

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 02:05
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:24:
[...]

Thanks! Ja, ze zijn allemaal duur. Dan maar meteen goed doen he :)
Mijn advies, een Aerofryer van Princess, na 2x een defecte Philips Airfryer precies net na de garantie waren we er wel klaar mee.
Nu zeer tevreden met de Princess Aerofryer, veel goedkoper en werkt ook nog eens beter.

https://www.bol.com/nl/l/..._N/4288883764/?rating=all

[Voor 6% gewijzigd door HereIsTom op 01-02-2021 12:23]

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• franssie
  • Laatst online: 00:36

franssie

Save the albatross

Geniaal - ik ga ze denk ik gewoon morgen maken. Op basis van een echt recept ipv een mix, een kijken of dat ook werkt.

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Deakers
HereIsTom schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 23:50:
[...]

Mijn advies, een Aerofryer van Princess, na 2x een defecte Airfryer precies net na de garantie waren we er wel klaar mee.
Nu zeer tevreden met de Princess Aerofryer, veel goedkoper en werkt ook nog eens beter.

https://www.bol.com/nl/l/..._N/4288883764/?rating=all
Als je de pricewatch gebruikt kun je mogelijk nog goedkoper uitzijn voor de xxl:
https://tweakers.net/pricewatch/1457870/princess-182055-aerofryer-xxl.html
of
https://tweakers.net/pricewatch/1302750/princess-182050-family-aerofryer-xxl-5-komma-2l.html

[Voor 20% gewijzigd door Deakers op 17-01-2021 13:53. Reden: extra link]

• Deakers
franssie schreef op zondag 17 januari 2021 @ 00:08:
[...]

Geniaal - ik ga ze denk ik gewoon morgen maken. Op basis van een echt recept ipv een mix, een kijken of dat ook werkt.
Ik heb wel onder iedere bol een klein stukje bakpapier gelegd, was bang dat mijn deeg te zacht zou zijn en in mijn mand je vast zou bakken. Dit werkte voor mij goed, bij draaien van de bol papier verwijderd ( kijk uit ook papier kan heet zijn)

• SubSense
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 26-11 11:24

SubSense

Not your keys, not your coins

Ik zoek wat advies van ervaringsdeskundigen.

Ben bijna jarig en er komt een Airfryer, zover zijn we al.
Maar wordt het de
pricewatch: Princess 182055 Aerofryer XXL
Of de
pricewatch: Philips Avance Airfryer XXL HD9650/90

Het prijs verschil van 100 euro is leuk, maar ik vind kwaliteit wat belangrijker.
Ik heb de laatste jaren veel gezeik gehad met Philips producten. 3 tal producten die net buiten de garantie kapot gingen. Ben een beetje klaar met Philips.

Echter lees ik ik zowel over de Princes als de Philips verschillende verhalen, goed en slecht.

Ik wil de airfryer niet alleen gebruiken voor snacks en patat, maar voor veel meer gerechten die hier genoemd worden. (Ik ben ongeveer op de helft van dit topic om alles goed te lezen).
Eenvoudig reinigen vind ik belangrijk. (Dus na elke beurt in de vaatwasser en dan schoon eruit).

• HereIsTom
@SubSense Ik kan je echt de Princess adviseren!
Heb twee keer een kapotte Philips gehad, met de Princess geen problemen.
Niet alleen is de Princess goedkoper, maar wij vinden ‘m ook veel beter werken en veel makkelijker schoon maken.

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• Rukapul
Hebben jullie ook de indruk dat sinds het populairder worden van Airfryer-ers snacks etc meer vet/olie zijn gaan bevatten?

Koop bijvoorbeeld al jaren Mora frikadellen maar tegenwoordig komen ze vettig uit de pan. Idem met andere producten.

• SubSense

SubSense

@HereIsTom Het was ook precies jouw eerdere bericht wat me heeft doen twijfelen. Ik lees veel over vermogen. De Princess is 1700 watt, de Philips 2225 watt. Ik weet niet of dat verschil in vermogen er echt toe doet. We hangen momenteel de kant van de Princess op.

ps, nu alles gelezen hier, vroeger hadden we de Actifry van Tefal, 1 van de eerdere modellen. Maar een appeltaart erin bakken zou een zooitje worden :-)

• ArthurMorgan
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Je hebt tegenwoordig appeltaartvla, volgens mij is dat zo ontstaan ;-)

Ik zit ook in dubio over die princess. Ik heb zelf een xl van Philips met will mijn ouders er ook een geven en die princess krijgt gewoon goede kritieken. Maar dat wattage is anders daardoor vraag ik me af of ik wel gewoon heb dezelfde tijd en temperatuur kan doorgeven voor wat ik zelf gebruik.

I got a bad feeling about this.

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:26
ArthurMorgan schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:34:
Je hebt tegenwoordig appeltaartvla, volgens mij is dat zo ontstaan ;-)

Ik zit ook in dubio over die princess. Ik heb zelf een xl van Philips met will mijn ouders er ook een geven en die princess krijgt gewoon goede kritieken. Maar dat wattage is anders daardoor vraag ik me af of ik wel gewoon heb dezelfde tijd en temperatuur kan doorgeven voor wat ik zelf gebruik.
Mijn ervaring met minder wattage is langere tijd nodig, plus altijd op 200 :p

Float like a butterfly, sting like a bee.

• HereIsTom
@SubSense Ondanks dat het vermogen van de Philips hoger is, is de Princess sneller klaar of moet je de temperatuur lager zetten.
Ja haha... de Actifry ook nog een blauwe maandag gehad, maar er kon bijna niks in.
In de Aerofryer al heel wat lekkere taarten gebakken, we stoppen er bijna alles in, zelfs gehaktballen, Oliebollen en de Kerst rollade oOo

@ArthurMorgan De Princess Aerofryer is de tijd iets korter ondanks het vermogen!
Ik zeg zelf altijd beter iets te kort of temperatuur iets lager en af en toe ff kijken of schudden, dan dat het te gaar of zwart is :+

[Voor 24% gewijzigd door HereIsTom op 17-01-2021 21:28]

• SubSense

SubSense

Zo, de Princess is binnen. Eerste indruk; Prima ding eitje en gisteren een paar krulfrieten gedaan. Prima. Maar wat is het selecteren van de temps en tijd slecht geregeld. 4 keer de handleiding doorgenomen. Maar snappen doe ik het nog niet. Waarschijnlijk denk ik te ingewikkeld met mijn IT brein.

Je hebt 1 draaiknop waarmee je de temps en de tijd moet instellen. Met een druk op die knop start je het proces. Als je te veel draait springt de airfryer van temp naar tijd. Maar ook als je even niet aan de knop komt. een eitje op 160 graden met 10 minuten is me nog niet gelukt.

Waarom niet gewoon een knop voor temp en een knop voor tijd? Klaar.

Update:
Ahhh, helder :-)

Een aantal knopjes op het display zijn dus wel tiptoetsen, maar niet allemaal :-) Enkel de Temp en de Tijd.

[Voor 12% gewijzigd door SubSense op 31-01-2021 11:02]

• HereIsTom
@SubSense Ik weet niet welke type Princess je precies hebt, maar op de onze kan ik temperatuur en tijd apart instellen met drukken.

• SubSense

SubSense

@HereIsTom De 182055, zie mijn post, mijn update. Daar kwam ik dus achter na een YT filmpje... Maar menu is voor mij niet intuïtief.

[Voor 4% gewijzigd door SubSense op 31-01-2021 11:09]

• HereIsTom
@SubSense Haha... wilde al zoiets voor je opzoeken, wij hebben deze.

• lifeguard
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 25-11 15:33
SubSense schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:54:
Zo, de Princess is binnen. Eerste indruk; Prima ding eitje en gisteren een paar krulfrieten gedaan. Prima. Maar wat is het selecteren van de temps en tijd slecht geregeld. 4 keer de handleiding doorgenomen. Maar snappen doe ik het nog niet. Waarschijnlijk denk ik te ingewikkeld met mijn IT brein.

Je hebt 1 draaiknop waarmee je de temps en de tijd moet instellen. Met een druk op die knop start je het proces. Als je te veel draait springt de airfryer van temp naar tijd. Maar ook als je even niet aan de knop komt. een eitje op 160 graden met 10 minuten is me nog niet gelukt.

Update:

Een aantal knopjes op het display zijn dus wel tiptoetsen, maar niet allemaal :-) Enkel de Temp en de Tijd.
Goed om te horen, die van ons (zelfde als jou) komt morgen.

Gebruik jij iets van een spatdeksel? ik had hem ooit bij mijn philips, alleen zag ik daar het nut niet van in.
Gebruik of gebruiken jullie hier een spatdeksel?

• SubSense

SubSense

Ik heb geen spat deksel, maar ik heb wel gelezen hier dat en aantal hem gebruiken. Vroeger had ik zo'n anti aanbak matje met gaatjes. Maar die kan ik helaas niet meer vinden. Dit had ik perfect op maat kunnen knippen.

• Arjan90
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 23:02
Heeft iemand ervaring en tips mbt ingrediënten van bijv. pizza die tegen de bovenkant worden geblazen? Laatst al met een rokende airfryer en vervolgens salami die ik kwijt was, vandaag kwam de (dunne) pizza gewoon omhoog. Wij maken in dit geval gebruik van de pizza accessoire in een XXL airfryer. We hebben hem ingesteld op 200 graden. Tips hoe we dit kunnen voorkomen?

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• dinandus
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 00:08
Je kunt het losse rooster van de frituurkorf in de speciale daarvoor aanwezige inhaakpunt op de pizza accessoire inhaken.
Dan blijft er weinig ruimte vrij waar de pizza tussen past.

• HereIsTom
@lifeguard @SubSense Het is niet aan te raden om een spatdeksel o.i.d. op het mandje te gebruiken omdat de circulatie van de hete lucht dan niet goed meer werkt.

• lifeguard
HereIsTom schreef op zondag 31 januari 2021 @ 17:57:
@lifeguard @SubSense Het is niet aan te raden om een spatdeksel o.i.d. op het mandje te gebruiken omdat de circulatie van de hete lucht dan niet goed meer werkt.
Begrijpelijk, maar bij mijn oude Philips kreeg ik bij wat vettere producten behoorlijk wat walm. Zeker bij gehakt en dergelijke. Hoe voorkom jij dit?

Ik kan hem natuurlijk ook gewoon onder de afzuiger zetten natuurlijk.

• DanielAlm
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22:06
lifeguard schreef op maandag 1 februari 2021 @ 07:22:
[...]

Begrijpelijk, maar bij mijn oude Philips kreeg ik bij wat vettere producten behoorlijk wat walm. Zeker bij gehakt en dergelijke. Hoe voorkom jij dit?

Ergens gelezen om een heel klein beetje water in de pan te doen waarin het vet opgevangen wordt. Zo voorkom je dat het verbrandt. Werkt erg goed.

• HereIsTom
Inderdaad na gebruik de pan even schoonmaken en een beetje water erin doen.

• Beavbusi
  • Laatst online: 23:59
Wat zijn de beste friet uit de airfryer ?

• Arjantje72
  • Laatst online: 01:07
Beavbusi schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:13:
Aviko vinden wij het lekkerste :)

• sewer
  • Laatst online: 21:26
Aviko opa friet (met schil) en oma friet is hier wel favoriet. Maar we halen geregeld ook andere ovenfriet uit de reclame, lamb Weston etc, ook prima. Ook goedkope kreukelovenfriet doet het goed.

Maar als we een moeten kiezen, de opa friet :p

• Ruudox
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 26-11 18:31
de lekkerste is inderdaad zoals hierboven opa patat met schil of de extra crunch van de aviko als je van knappirige patat houd, maar de krul patat is oo hemels.

• pLabel
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 26-11 15:41
Zeker de opa patat ja!

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:26
Verse friet van Lidl met schil, die van de AH ook lekker trouwens

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Rikkie2021
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 08-09 21:38
SubSense schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:54:

Update:

En hoe bevalt de Princess qua vermogen?

• Rikkie2021
Is er iemand die ervaring heeft met de Philips XXL en de Princess XXL, 182055. Doet de Princess bijv. niet veel langer over bijv ( koelverse) friet bakken dan de Philips en zijn de resultaten ook goed? Ik wil de Princess aanschaffen maar twijfel nog omdat die Philips overal als beste uit de test komt.

• Matis
  • Laatst online: 26-11 17:50

Matis

Rubber Rocket

Zelf maken :?

Althans, dat doe ik altijd.

Matis in "Het grote Airfryer topic - Deel 2"

[Voor 15% gewijzigd door Matis op 01-02-2021 20:51]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• vooghel
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:11

vooghel

Cunning linguist

Beyerlander dunne airfryerfrites. Hebben i.t.t. andere airfryerfrites geen coating of toevoegingen, enkel aardappel en olie. En deze week in de bonus bij AH!

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• Erwin
  • Laatst online: 23:47
vooghel schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:01:
[...]

Beyerlander dunne airfryerfrites. Hebben i.t.t. andere airfryerfrites geen coating of toevoegingen, enkel aardappel en olie. En deze week in de bonus bij AH!
Waren een lange tijd fan maar inmiddels meerdere zakken met "gore" frietjes gehad, afwijkende kleur, smaak, structuur. Ook bij verschillende winkels aangeschaft maar kwam het telkens weer tegen. Erg jammer want heb er van genoten!!

• Marc3l
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22:06
lifeguard schreef op maandag 1 februari 2021 @ 07:22:
[...]

Ik leg een laagje aluminiumfolie onderin de bak waar het vet dan opvalt.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Bij sommige producten als worsten heb je dat het vet ook 'opspringt' tegen het verwarmingselement aan. Een spatdeksel kan dan helpen. En aangezien Philips die zelf ook verkoopt (soort van partytent achtig ding) zal het ook niet al te negatief werken. Je moet dan wel iets langere tijd nemen, en je krijgt wat minder karamelisatie.

• lifeguard
Inderdaad, die van Philips had ik ook, alleen walmde die nog.
Dus ik vermoed inderdaad dat het van onder uit de bak kwam. Ik ga dat laagje water eens proberen.

Thanks voor alle reacties allemaal :)

Ben zeer tevreden over de princess 182055
Had er verse krieltjes in en duitse biefstuk. Ik las dat het apparaat wat herrie zou maken, maar dat vind ik reuze meevallen :) Prima eerste indruk.

• SubSense

SubSense

@Rikkie2021 Daar kan ik nog weinig over zeggen aangezien ik geen vergelijkingsmateriaal heb.
Volgens mij prima. Boterkoek gisteren wat ook heerlijk.

• Rikkie2021
Ik snap alleen niet dat mensen opeens taarten en koekjes gaan bakken in de airfryer terwijl de meeste ook een gewone oven hebben waar het net zo goed in kan. Daar koop je die airfryer niet voor toch?

• HereIsTom
Rikkie2021 schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:21:
Ik snap alleen niet dat mensen opeens taarten en koekjes gaan bakken in de airfryer terwijl de meeste ook een gewone oven hebben waar het net zo goed in kan. Daar koop je die airfryer niet voor toch?
In de Aerofryer een taart bakken gaat veel sneller dan in een oven!

• HereIsTom
Rikkie2021 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:32:
Is er iemand die ervaring heeft met de Philips XXL en de Princess XXL, 182055. Doet de Princess bijv. niet veel langer over bijv ( koelverse) friet bakken dan de Philips en zijn de resultaten ook goed? Ik wil de Princess aanschaffen maar twijfel nog omdat die Philips overal als beste uit de test komt.
Nee de Princess Aerofryer doet er net zo lang over of zelfs korter dan de Philips Airfryer.
Ook is de Aerofryer veel makkelijk schoon te maken,
Wij hebben de Philips gehad, maar de Princess Aerofryer vinden we toch veel beter!

• lifeguard
HereIsTom schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:30:
[...]

In de Aerofryer een taart bakken gaat veel sneller dan in een oven!
Deze mening deel ik graag.
Voor een aantal jaren terug ook de Philips xl gehad, maar vind deze (princes 182055) stukken beter en een lekkerder bakresultaat hebben.
Schoonhouden is makkelijker, stiller en gebruik vind ik persoonlijk fijner.

• roysonny112
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 06:04
Ik ben zelf in het bezit van de: Philips HD9247/90 Avance Airfryer XL + XL-bakplaat. Gekocht in 2016.

Nu wil ik er graag een grillplaat voor kopen. Om vlees en groenten er op te kunnen klaarmaken. Is dat mogelijk?

Echter vraag ik me af of de grillplaat voor deze airfryer nog wel te koop is. Al verschillende sites geprobeerd maar nog zonder resultaat. Jullie ideeën of de grillplaat nog ergens te koop is voor die airfryer?

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22:28

sjaool

Every life should have 9 cats

roysonny112 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 23:04:
Ik ben zelf in het bezit van de: Philips HD9247/90 Avance Airfryer XL + XL-bakplaat. Gekocht in 2016.

Nu wil ik er graag een grillplaat voor kopen. Om vlees en groenten er op te kunnen klaarmaken. Is dat mogelijk?

Echter vraag ik me af of de grillplaat voor deze airfryer nog wel te koop is. Al verschillende sites geprobeerd maar nog zonder resultaat. Jullie ideeën of de grillplaat nog ergens te koop is voor die airfryer?
Als ik zoek op Philips HD9911/90 vind ik nog wel een aantal leveranciers die zeggen dat ze hem nog kunnen leveren.

[Voor 10% gewijzigd door sjaool op 04-02-2021 13:30]

"When you grow up your heart dies"

• Rikkie2021
Wie kan mij zeggen wat de afmetingen zijn van Princess 182055. Bol zeg hoogte doos 37,6 en hoogte product 40,5😄 Op Princes website kan ik het helemaal niet vinden.

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 22:25

g0tanks

Moderator CSA
Rikkie2021 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:22:
Wie kan mij zeggen wat de afmetingen zijn van Princess 182055. Bol zeg hoogte doos 37,6 en hoogte product 40,5😄 Op Princes website kan ik het helemaal niet vinden.
De specificaties op Coolblue zijn vaak wel te vertrouwen: https://www.coolblue.nl/p...ml#product-specifications

40,5 x 39 x 39,5 cm

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• lifeguard
Rikkie2021 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 15:22:
Heb de specs niet, maar toen ik hem zag staan bij thuiskomst was het eerste wat ik dacht, wat een unit!! :D

• Rikkie2021
Ja inderdaad, ik zoek al plekje om op te bergen 😄

• Ad de Jong
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 07:11
SubSense schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:15:
Ik heb geen spat deksel, maar ik heb wel gelezen hier dat en aantal hem gebruiken. Vroeger had ik zo'n anti aanbak matje met gaatjes. Maar die kan ik helaas niet meer vinden. Dit had ik perfect op maat kunnen knippen.
Ik heb n.a.v. het flink roken bij het bakken van gehaktballen of shoarma ( de Nest Protect 2nd generation werkt trouwens perfect :+ ) ook een spatdeksel gekocht en die bevalt mij erg goed.
Wel is het inderdaad zo dat je iets langer de tijd moet nemen.

Mijn profiel op Discogs

• lifeguard
SubSense schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:15:
zoiets? https://www.bol.com/nl/p/...HA.2_9_10.11.ProductImage

• SubSense

SubSense

@lifeguard Yep, exact die! Maar die ben ik dus kwijt. (Ga geen nieuwe kopen).

• SubSense

SubSense

Rikkie2021 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 17:17:
Ja inderdaad, ik zoek al plekje om op te bergen 😄
Ja, zo'n plekje zocht ik ook.
Maar aangezien we hem dagelijks gebruiken heeft opbergen geen zin.
Staat ook knap op onze zwarte natuursteen blad.

Gisteren eten besteld bij een restaurant, toch even de patat in de Airfryer. Kwam er fantastisch knapperig en heet uit!

• lifeguard
SubSense schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 09:50:
@lifeguard Yep, exact die! Maar die ben ik dus kwijt. (Ga geen nieuwe kopen).
Ik begreep je post verkeerd. Dacht dat je hem nergens meer kon vinden om te kopen 8)7

• HereIsTom
SubSense schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 09:53:
[...]

Ja, zo'n plekje zocht ik ook.
Maar aangezien we hem dagelijks gebruiken heeft opbergen geen zin.
Staat ook knap op onze zwarte natuursteen blad.

Gisteren eten besteld bij een restaurant, toch even de patat in de Airfryer. Kwam er fantastisch knapperig en heet uit!
Je had toch een Aerofryer? :+

• Rikkie2021
Wat geeft het beste resultaat, ovenfriet normale diepvriesfriet of uit de koelversafdeling

• lifeguard
Hier heb ik het liefst verse friet. Kijk eens een paar posts terug, daar staat de ideale werkwijze.

Ah, deze dus van @Matis

Ik koop gewoon kruimige aardappelen in de supermarkt, boen ze schoon, haal ze met schil en al door de frietsnijder, zet ze in een pan met lauwwarm water en wat zout, haal ze er na (minimaal) een half uur er uit, droog ze in de theedoek, spoel de pan schoon, droog deze af, gooi de frietjes terug in de pan met een eetlepel neutrale olie.

Dan de airfryier in, eerst 16 minuten op 160 graden en dan nog 12 minuten op 180 graden.

[Voor 70% gewijzigd door lifeguard op 06-02-2021 15:55]

• HereIsTom
Rikkie2021 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 15:06:
Wat geeft het beste resultaat, ovenfriet normale diepvriesfriet of uit de koelversafdeling
Smaken verschillen, dus voor iedereen anders, maar ovenfriet is meestal sneller klaar en iets vetiger omdat het is voorgebakken.
Verse friet moet langer en is soms ook iets droger.
Dus ik zou zeggen probeer ze één voor één dan kun je bepalen wat voor jou het beste resultaat is.

• THxZ0NE
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:12
Ik had eerst een Philips Airfryer XXL op het oog maar lees een aantal positieve reacties over de Princess XXL, stukken goedkoper. Maar als ik in dit topic zoek zie ik ook echt hele slechte recenties. Ik ben een beetje lost nu.

Wellicht worden er types door elkaar gehaald? Ik heb het bv over deze:

Princess 182055 Aerofryer XXL (1700WATT)

Jullie een idee? Een Philips Avance Airfryer XXL HD9650/90 (2225WATT) is gelijk al 2x zo duur.

[Voor 26% gewijzigd door THxZ0NE op 06-02-2021 20:19]

• Rikkie2021
Zeer wisselende reacties over Princess lees ik hier ook. Maar wat klopt er nu? Ben ook benieuwd naar iemand die ervaring met beide heeft dus Princess XXL en Philips XXL.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik heb de Philips XL en de princess XXL, volgens mij zijn ze even groot. Omdat de Philips wel echt een voorverwarmstand heeft en de Princess niet moet je er net wat anders mee omgaan. Ook gebruik ik op de princess iets hogere temperaturen dan bij de philips. (10 tot 20 graden hoger). Verder vind ik ze allebei prima werken. (princess heb ik nu 3 weken, de philips al heel wat jaren.)

PRINCESS 183014 Aerofryer Zwart
PHILIPS Airfryer Avance XL HD9247/90 Zwart

[Voor 9% gewijzigd door ArthurMorgan op 07-02-2021 09:19]

• Rikkie2021
Ik wilde die Princess 182055 gaan bestellen maar misschien is die 183014 ook wel wat. Weinig verschil denk ik laatste is vierkant en weinig reviews over te vinden

• JeroenV_
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23:18
Ik heb een nieuwe gekocht, en ditmaal geen Philips.
Kreeg van de oude het mandje echt niet meer schoon, en hij was ook al wat jaartjes oud.

Heb nu deze gekocht: Inventum gf350hld.
Er is ook een grotere, de gf550hkd
Fijne is dat het mandje aan de onderkant niet zo'n klein rooster heeft wat lastig schoonmaken is, naar gewoon bredere roosters. Er is daardoor ook niet zo'n randje waar het rooster in valt waar altijd troep in blijft zitten.

• HereIsTom
Hier 2x een Philips XXL gehad, maar deze gingen beide net na de garantie stuk.
Nu al een hele tijd de Princess 182055 Aerofryer XXL en die werkt veel beter, makkelijker schoonmaken, heeft automatisch voorverwarmen en is ook nog sneller dan de Philips.
Dus voor ons geen dure Philips meer!

• lifeguard
HereIsTom schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:57:
Hier 2x een Philips XXL gehad, maar deze gingen beide net na de garantie stuk.
Nu al een hele tijd de Princess 182055 Aerofryer XXL en die werkt veel beter, makkelijker schoonmaken, heeft automatisch voorverwarmen en is ook nog sneller dan de Philips.
Dus voor ons geen dure Philips meer!
Echt hè, ik heb hem ook sinds vorige week en kan er niet over uit hoe blij ik met het apparaat ben.

• THxZ0NE
Ik ben overtuigd, heb de Princess 182055 net besteld. Tnx voor de reacties, ben benieuwd!

• Rikkie2021
Ik ben benieuwd naar jou ervaringen. Ik ga hem binnenkort ook bestellen.

• THxZ0NE
Rikkie2021 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:46:
Ik ben benieuwd naar jou ervaringen. Ik ga hem binnenkort ook bestellen.
Ik vermoed dat ik vrijdag friet en snacks ga eten, ik laat het weten of het een beetje te nassen was :)

• Mr.Jappe
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 28-06 17:02
Ik ben ook heel benieuwd naar je / jullie ervaringen met de Princess Aerofryer 182055.

Momenteel heb ik de Philips Airfryer XL HD9240 en die is nu na een aantal jaren aan vervanging toe. De Airfryer is heel lastig schoon te maken en de antiaanbaklaag laat los. Ook is mijn ervaring dat de producten die ik er in doe heel snel aanbranden (snel bruine randjes) wat het hele concept van 'gezonder eten' tenietdoet. De baktijden die op de verpakkingen worden weergegeven moet je echt met een korreltje zout nemen en soms zelfs halveren. Is dat ook jullie ervaring? Voor hetzelfde geld is de Airfryer al langer defect en wordt de warmte niet goed verdeeld.

Anyway, vervanging is in ieder geval onvermijdelijk. Ik merk dat ik de Airfryer toch wel vaak gebruik om snel wat klaar te maken (zoals afbakbroodjes, aardappelkroketjes, friet, etc). De vervanger hoeft niet perse een Philips te zijn, mede gezien bovenstaande ervaringen. Wel vind ik het van belang dat de onderdelen makkelijk schoon te maken zijn en dat de producten redelijk snel klaargemaakt kunnen worden.

Naast de Princess Aerofryer 182055, staat de Tefal Airfryer Easy Fry Classic XL op mijn shortlist. Deze is momenteel bij de Vomar bij elkaar te sparen voor EUR 60, wat natuurlijk een koopje is. Iemand ervaring met deze airfryer?

• Utoka
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 26-11 14:02
Mr.Jappe schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:49:
Ik ben ook heel benieuwd naar je / jullie ervaringen met de Princess Aerofryer 182055.

Momenteel heb ik de Philips Airfryer XL HD9240 en die is nu na een aantal jaren aan vervanging toe. De Airfryer is heel lastig schoon te maken en de antiaanbaklaag laat los. Ook is mijn ervaring dat de producten die ik er in doe heel snel aanbranden (snel bruine randjes) wat het hele concept van 'gezonder eten' tenietdoet. De baktijden die op de verpakkingen worden weergegeven moet je echt met een korreltje zout nemen en soms zelfs halveren. Is dat ook jullie ervaring?
Wij hebben precies dezelfde maar eigenlijk nooit de tijd hoeven halveren. Ik hou zelf wel van krokant of knapperig dus doe zeker altijd wel de hele tijd (en soms wat extra) en dan zitten er echt geen zwarte randen aan. Enige wat niet gelijkmatig gaat is de mini aardappelkrokketjes. Die zijn lastig om allemaal gelijkmatig licht gebruind te krijgen.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@Mr.Jappe je kan de meeste onderdelen los bestellen. Zo hebben wij een nieuw mandje besteld omdat de oude haast niet schoon te krijgen was, kost je de kop niet.
Maar in jou geval lijkt de Airfryer zelf defect te zijn, de baktijd halveren zou eigenlijk niet nodig moeten zijn. Bij onze XL kloppen de baktijden aardig goed, aardappelproducten moeten hooguit wat langer maar dat kan er ook aan liggen dat ik nooit voorverwarm.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• HereIsTom
@Mr.Jappe Wij zijn zeer tevreden met de Princess Aerofryer, veel beter dan de Philips, makkelijk schoonmaken en er is nog niks aangebrand uitgekomen.

• hellboy123
  • Laatst online: 22:40
Mr.Jappe schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:49:

Momenteel heb ik de Philips Airfryer XL HD9240 en die is nu na een aantal jaren aan vervanging toe. De Airfryer is heel lastig schoon te maken en de antiaanbaklaag laat los. Ook is mijn ervaring dat de producten die ik er in doe heel snel aanbranden (snel bruine randjes) wat het hele concept van 'gezonder eten' tenietdoet. De baktijden die op de verpakkingen worden weergegeven moet je echt met een korreltje zout nemen en soms zelfs halveren. Is dat ook jullie ervaring? Voor hetzelfde geld is de Airfryer al langer defect en wordt de warmte niet goed verdeeld.

Anyway, vervanging is in ieder geval onvermijdelijk. Ik merk dat ik de Airfryer toch wel vaak gebruik om snel wat klaar te maken (zoals afbakbroodjes, aardappelkroketjes, friet, etc). De vervanger hoeft niet perse een Philips te zijn, mede gezien bovenstaande ervaringen. Wel vind ik het van belang dat de onderdelen makkelijk schoon te maken zijn en dat de producten redelijk snel klaargemaakt kunnen worden.

Naast de Princess Aerofryer 182055, staat de Tefal Airfryer Easy Fry Classic XL op mijn shortlist. Deze is momenteel bij de Vomar bij elkaar te sparen voor EUR 60, wat natuurlijk een koopje is. Iemand ervaring met deze airfryer?
Zelf heb ik de "Tefal Easy Fry EY4018" nu bijna een jaar, zeer tevreden over. De baktijden komen redelijk overeen met tijden op verpakkingen. Wel gaat deze "maar" 200 graden en zit er geen timer voor het voorverwarmen op. Schoonmaken is ook bij deze ook erg makkelijk, veel makkelijker dan bij een Philips mandje.

• Mr.Jappe
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 28-06 17:02
Utoka schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:06:
[...]

Wij hebben precies dezelfde maar eigenlijk nooit de tijd hoeven halveren. Ik hou zelf wel van krokant of knapperig dus doe zeker altijd wel de hele tijd (en soms wat extra) en dan zitten er echt geen zwarte randen aan. Enige wat niet gelijkmatig gaat is de mini aardappelkrokketjes. Die zijn lastig om allemaal gelijkmatig licht gebruind te krijgen.
Hmm vreemd. Neem bijvoorbeeld het recept op de Philips website voor verse friet. Die 22 minuten op 180 graden moet ik echt niet proberen, daar houd ik eerder 8-10 minuten aan. Ik moet er wel bij zeggen dat ik minder friet tegelijk bak, dus dat scheelt natuurlijk ook. Maar ondanks dat zie ik al snel donkerbruine randjes aan de zijkant van de friet.

Verder merk ik, en dat heb ik vaker gelezen, dat er flink wat rook van diepvriesproducten afkomt. Deze zijn veelal voorgebakken en de olie die vervolgens vrijkomt verbrand. Ik probeer dit te voorkomen door er bakpapier onder te leggen, maar daardoor wordt de luchtcirculatie wel verstoord.
Tsurany schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:16:
@Mr.Jappe je kan de meeste onderdelen los bestellen. Zo hebben wij een nieuw mandje besteld omdat de oude haast niet schoon te krijgen was, kost je de kop niet.
Maar in jou geval lijkt de Airfryer zelf defect te zijn, de baktijd halveren zou eigenlijk niet nodig moeten zijn. Bij onze XL kloppen de baktijden aardig goed, aardappelproducten moeten hooguit wat langer maar dat kan er ook aan liggen dat ik nooit voorverwarm.
Ja het vervangen van de onderdelen heb ik overwogen. Het verwarmingselement van de Airfryer ziet er echter ook aardig gebruikt uit en is zeer slecht schoon te maken (ik volg de instructies van Philips). Daarnaast is het apparaat bijna 3 jaar oud en wel klaar voor vervanging.
hellboy123 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:20:
[...]

Zelf heb ik de "Tefal Easy Fry EY4018" nu bijna een jaar, zeer tevreden over. De baktijden komen redelijk overeen met tijden op verpakkingen. Wel gaat deze "maar" 200 graden en zit er geen timer voor het voorverwarmen op. Schoonmaken is ook bij deze ook erg makkelijk, veel makkelijker dan bij een Philips mandje.
Klinkt goed! De Tefal heeft 200 watt minder vermogen dan de Princess, geen idee hoeveel verschil dat maakt.

• Utoka
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 26-11 14:02
Mr.Jappe schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 20:20:
[...]

Hmm vreemd. Neem bijvoorbeeld het recept op de Philips website voor verse friet. Die 22 minuten op 180 graden moet ik echt niet proberen, daar houd ik eerder 8-10 minuten aan. Ik moet er wel bij zeggen dat ik minder friet tegelijk bak, dus dat scheelt natuurlijk ook. Maar ondanks dat zie ik al snel donkerbruine randjes aan de zijkant van de friet.

Verder merk ik, en dat heb ik vaker gelezen, dat er flink wat rook van diepvriesproducten afkomt. Deze zijn veelal voorgebakken en de olie die vervolgens vrijkomt verbrand. Ik probeer dit te voorkomen door er bakpapier onder te leggen, maar daardoor wordt de luchtcirculatie wel verstoord.
Vooropgesteld dat ik geen ervaring heb met echt verse friet maken. Ik heb meestal de "verse friet" van de Lidl en die moet precies de tijd die op de verpakking staat (20min op 180c geloof ik zo uit mijn hoofd). Als ik dat recept zie dan gaat er ook vrij weinig olie op. Als iets heel droog is dan kan het wel snel die zwarte randjes krijgen. Wat ik soms wel gebruik is van die olijfolie spray om alles een beetje gelijkmatig in te olieen.

Dat rook van diepvries producten vind ik eigenlijk wel meevallen. Heb verschillende dingen uit de diepvries erin gedaan en dat vind ik niet super veel roken maar heb hem ook onder de afzuiging staan. Dit zijn voorbeelden die ik erin heb gedaan uit de diepvries: Lekkerbekjes, rosti rondjes, aardappel kroketjes, bitter ganituur, vissticks, zalm.
Enige wat echt flink rook veroorzaakt is een slavink of worstjes ofzo (niet uit de diepvries natuurlijk)

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Voorgebakken friet daar hoeft geen olie op.

Onze airfryer is al wel flink versleten, de binnenbak heb ik al niet meer. Voor friet zet ik er een klein frietmandje in van een gourmettoestel en ik heb een roostertje wat ik er in kan leggen. Werkt wel nog steeds prima :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• THxZ0NE
THxZ0NE schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:29:
Ik ben overtuigd, heb de Princess 182055 net besteld. Tnx voor de reacties, ben benieuwd!
Ok ok kon het niet laten, ik heb twee kleine schaaltjes friet klaar gemaakt in de Princess Aerofryer 182055. Ik ben alleen vetpan friet gewend dus ben benieuwd! Ook zijn we behoorlijk kritisch op eten.

Hier komen de resultaten:

Test1: friet van de Jumbo dat ik al 1 jaar in de vriezer had liggen. Dit betreft frituur friet. 20min a 200 graden. Resultaat: droge friet, niet echt lekker maar wel erg crunchy. Dit geeft iig aan dat deze airfryer ze bruin kan bakken. Waarschijnlijk te oud en te lang ge-aired. Op naar test2 met goede friet!

Test2: extra crunchy Franse friet van aviko. Een nieuwe verse zak uit de vriezer. 10min a 180 graden. Even gezout toen ze eruit kwamen. Gewoon subliem! Ik denk net zo of lekkerder dan uit de vetpan.

Kortom. Ik ben om en zeer tevreden over het apparaat. Ik zet het apparaat in de keuken onder de afzuigkap als ik het gebruik. Stank is hierdoor minimaal. Bediening is zeer gemakkelijk. Vanavond gaan we helaas geen friet en snacks eten (groente moet op). Maar morgen ga ik m'n neefjes broodje frikandel voorschotelen. Ben benieuwd.

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
De patatgeneratie pakjes die je kunt vinden naast de celevita aardappelproducten in het versschap zijn bij ons favoriet naast de Aviko crunchy. Ze zijn aan de dure kant maar dit is echt een aanrader om een keer echt lekkere patat te proeven.

Samsung QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen2 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 4K |  AirPods

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:23

PcDealer

HP ftw \o/

Aviko krulfriet :9~

Wij doen in de Philips 2x 6 minuten op 180 graden. Tussendoor een keer omgooien. Hetzelfde met frikandellen.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:49

Nyarlathotep

Crawling Chaos

lifeguard schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 15:53:
Hier heb ik het liefst verse friet. Kijk eens een paar posts terug, daar staat de ideale werkwijze.

Ah, deze dus van @Matis

Ik koop gewoon kruimige aardappelen in de supermarkt, boen ze schoon, haal ze met schil en al door de frietsnijder, zet ze in een pan met lauwwarm water en wat zout, haal ze er na (minimaal) een half uur er uit, droog ze in de theedoek, spoel de pan schoon, droog deze af, gooi de frietjes terug in de pan met een eetlepel neutrale olie.

Dan de airfryier in, eerst 16 minuten op 160 graden en dan nog 12 minuten op 180 graden.
Sinds kort ben ik ook aan de airfryer, en wil bovenstaand 'recept' de komende week eens proberen.
Is het mogelijk om je zelfgemaakte friet in te vriezen? Dan kan ik gewoon gelijk een kilo maken en in de vriezer mikken. Moet ik eerst iets doen met de friet voordat ik dit probeer? Of kan het niet?

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Nyarlathotep schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:21:
Sinds kort ben ik ook aan de airfryer, en wil bovenstaand 'recept' de komende week eens proberen.
Is het mogelijk om je zelfgemaakte friet in te vriezen? Dan kan ik gewoon gelijk een kilo maken en in de vriezer mikken. Moet ik eerst iets doen met de friet voordat ik dit probeer? Of kan het niet?
Ik durf het niet te zeggen. Nooit gedaan, ik zou in dat geval na het zoutbad de friet goed afdrogen en dan luchtdicht in de vriezer doen.

Maar ik denk dat dit wel afbreuk doet aan de kwaliteit. Ik zie ook de toegevoegde waarde niet echt.

Misschien zelfs na de eerste bakronde invriezen. Echt geen idee wat hierin handig is.

[Voor 14% gewijzigd door Matis op 12-02-2021 19:17]

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:23

PcDealer

HP ftw \o/

Dit is nieuw voor mij.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Door de bruine treedt osmose op waardoor je versneld vocht uit de aardappelen trekt.

Dat scheelt aanzienlijk in de bereidingstijd.

• ijdod
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22:40
JeroenV_ schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:53:
Ik heb een nieuwe gekocht, en ditmaal geen Philips.
Kreeg van de oude het mandje echt niet meer schoon, en hij was ook al wat jaartjes oud.
Dat is bij al mijn airfryers altijd het punt geweest. Je wilt als 'ie nieuw is niet te hard schrobben om de anti-aanbak laag niet te beschadigen, gevolg: de antiaanbaklaag is aangebakken :D

Wel met afstand de meest gebruikte keukenmachine. Meestal aardappelpartjes er in, en hamburgers (als dat het vlees van die dag is). Uiteraard (met mate :)) ook de gebruikelijke snacks er in. Protip voor hamburgers: 'normale' hamburgers die uit de vriezer komen gaan enorm walmen door het vet/vocht wat er uit komt. Dezelfde burgers 'vers' (alleen koelkast) hebben dat veel minder. Meestal de aardappels 20 minuten op 180, met 10 minuten de burgers er bij (op het rooster, aardappels aan de kan schuiven). Gebruikte ooit zo'n scheidingsplankje, maar tegenwoordig die ik die moeite niet meer.

Qua frietjes zijn de skinny-fries van Aviko onze favoriet. Lekker dun en dus heerlijk knapperig.

[Voor 5% gewijzigd door ijdod op 12-02-2021 21:11]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee