Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Airfryer topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• LuNaTiC
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

*volgt*

wij willen ook over naar de Airfryer, en het liefst een Philips Avance XXL.

moet me nog een beetje inlezen vwb het aantal typenummers en de verschillen ertussen. Zijn er echt belangrijke zaken die ik daarover moet weten of is het allemaal een beetje om het even?

We willen graag het grootste model en een digitaal display vind ik wel handig, vandaar Avance boven Viva.

Had gehoopt nog een leuke Black Friday deal tegen te komen maar tot dusverre valt het tegen ;(

tips mag je altijd doorgeven :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• zetje01
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 25-02 13:40
Digitaal display is wel handig, ja. Maar ook kwetsbaar. Ik vermoed, kwetsbaarder dan analoge draaiknoppen.
(Bij mijn philips ging het display kapot. Daarmee was gelijk de hele airfryer onbruikbaar)

• Rudolf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 01:01
AW_Bos schreef op zondag 17 november 2019 @ 11:20:
Ik zit te denken om binnenkort chips te maken, en deze lekker krokant maken in de airfryer. Echter vraag ik mij af, zijn de dunne aardappel plakjes niet erg dun en te licht dat ze straks door de hele airfryer heen en weer vliegen? :?
Wel eens geprobeerd, maar kreeg het niet echt voor elkaar om lekker chips te maken. Met een dunschiller hele dunne plakjes gemaakt. Wat ik me er van herinnerde was dat de buitenkant verbrandde terwijl de binnenkant nog niet gaar was.

Bij mij vliegt overigens een plakje ham of kaas op een broodje al in het rond.

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 13:18
LuNaTiC schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:25:
*volgt*

moet me nog een beetje inlezen vwb het aantal typenummers en de verschillen ertussen. Zijn er echt belangrijke zaken die ik daarover moet weten of is het allemaal een beetje om het even?

We willen graag het grootste model en een digitaal display vind ik wel handig, vandaar Avance boven Viva.

Had gehoopt nog een leuke Black Friday deal tegen te komen maar tot dusverre valt het tegen ;(

Kwam deze site tegen in mijn zoektocht: https://www.frituurgezond.nl/black-friday-airfryer/

Grappige site en dus ook black Friday deals pagina :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Utoka
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 03-04 15:39
Rudolf schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:12:
[...]

Wel eens geprobeerd, maar kreeg het niet echt voor elkaar om lekker chips te maken. Met een dunschiller hele dunne plakjes gemaakt. Wat ik me er van herinnerde was dat de buitenkant verbrandde terwijl de binnenkant nog niet gaar was.

Bij mij vliegt overigens een plakje ham of kaas op een broodje al in het rond.
Zelfde hier. Iets met geraspte kaas pakken we soms de eerste minuten even in zodat het gesmolten is om daarna het echt te "grillen".

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Martinusz schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:17:
[...]

Kwam deze site tegen in mijn zoektocht: https://www.frituurgezond.nl/black-friday-airfryer/

Grappige site en dus ook black Friday deals pagina :)
yes thanks, was ik in mijn Google tocht al tegengekomen en houd ik al in de gaten :)

helaas tot dusverre alleen XXL Viva en ook nog eens in het wit, en anders alleen maar XL-aanbiedingen.

Fingers crossed tot er wellicht toch nog iets langskomt en anders pech. In de ING Rentepuntenwinkel voor 176 euro tot dusverre nog de beste deal.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• vooghel
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 03-04 23:02

vooghel

Cunning linguist

LuNaTiC schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:25:
*volgt*

Waar wil je de Airfryer allemaal voor gebruiken, en welke accessoire(s) heb je daarvoor nodig? Dat is soms het enige verschil tussen verschillende uitvoeringen. En met 2 is de XXL tamelijk ruim bemeten, het lijkt me efficiënter om maximaal de XL te nemen. Dan zit je geen loze lucht te verwarmen.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

vooghel schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:37:
[...]

Waar wil je de Airfryer allemaal voor gebruiken, en welke accessoire(s) heb je daarvoor nodig? Dat is soms het enige verschil tussen verschillende uitvoeringen. En met 2 is de XXL tamelijk ruim bemeten, het lijkt me efficiënter om maximaal de XL te nemen. Dan zit je geen loze lucht te verwarmen.
De gebruikelijke dingen als aardappels/patat, maar ook om te experimenteren met andere dingen, aangezien we van vrienden en kennissen hele enthousiaste verhalen over wat ze allemaal wel niet ermee doen :P

XXL zullen we in dagelijks gebruik vast niet helemaal benutten met zijn tweeën, maar wat ik begreep is dat de XXL qua apparaat niet veel verschilt in grootte van de XL, vooral dat ie van binnen groter (en dus efficiënter is ontworpen?).

Of het een groot bezwaar of nadeel is als je over het algemeen kleinere beetjes wilt fryen in een XXL heb ik op zich niet echt bij stilgestaan, is het een groot nadeel? Je hebt het over loze lucht verwarmen. Gaat het ten koste van de kwaliteit van het eten?

An sich is een kleiner model nog wel te overwegen maar als je eens met een grotere groep mensen eet is het toch wel fijn om meer te kunnen bereiden. Voor een kleine meerprijs heb ik dat er dan wel voor over.

• BugBoy
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:00
Martinusz schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:18:
Wij gaan overstappen op een airfryer, maar eerlijk gezegd vind ik het maar een lastige keuze.
We zagen een aanbieding bij de AH voor de Philips Airfryer XL HD9240/90 met black friday, echter als ik deze dan ga opzoeken zie ik toch redelijk wat negatieve reviews (ook hier op tweakers).
Ik ken een aantal mensen die dit model hebben en waar die net na de garantieperiode kapot is gegaan. Het grootste probleem is dat de print vettig wordt en erg heet wordt. Daardoor gaat die vaak snel kapot.

Die van ons is ook al 2x kapot geweest, maar dit heb ik zelf weer weten op te lappen. In de tussentijd heb ik een goedkopere Inventum gekocht, maar ik vond het een slecht apparaat. Mijn zus is er echter tevreden mee, dus is ook persoonlijk.

Die AH aanbieding zou ik alleen doen als die lekker goedkoop is. Het apparaat is prima, maar je hebt kans dat je er maar 2-3 jaar mee doet. Wij hebben de AirFryer al 5 jaar in gebruik en gebruiken hem meerdere keren per week. Je moet er een beetje geluk mee hebben.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• Martinusz
BugBoy schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:59:
[...]

Ik ken een aantal mensen die dit model hebben en waar die net na de garantieperiode kapot is gegaan. Het grootste probleem is dat de print vettig wordt en erg heet wordt. Daardoor gaat die vaak snel kapot.

Die van ons is ook al 2x kapot geweest, maar dit heb ik zelf weer weten op te lappen. In de tussentijd heb ik een goedkopere Inventum gekocht, maar ik vond het een slecht apparaat. Mijn zus is er echter tevreden mee, dus is ook persoonlijk.

Die AH aanbieding zou ik alleen doen als die lekker goedkoop is. Het apparaat is prima, maar je hebt kans dat je er maar 2-3 jaar mee doet. Wij hebben de AirFryer al 5 jaar in gebruik en gebruiken hem meerdere keren per week. Je moet er een beetje geluk mee hebben.
Bedankt nog voor je reactie :) de AH actie voor die Philips is 139,- (wel met inleveren van wat airmiles ook).
Maar we zijn nu voor de Inventum GF400HL gegaan, vanwege de prijs (55,-), de vele goede reacties en omdat we zoals het er nu naar uitziet hem maar zelden zullen gebruiken voor wat frietjes en snacks (lees niet wekelijks). Dus we gaan eerst deze eens proberen :)

• zetje01
LuNaTiC schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:47:
[...]

De gebruikelijke dingen als aardappels/patat, maar ook om te experimenteren met andere dingen, aangezien we van vrienden en kennissen hele enthousiaste verhalen over wat ze allemaal wel niet ermee doen :P

XXL zullen we in dagelijks gebruik vast niet helemaal benutten met zijn tweeën, maar wat ik begreep is dat de XXL qua apparaat niet veel verschilt in grootte van de XL, vooral dat ie van binnen groter (en dus efficiënter is ontworpen?).

Of het een groot bezwaar of nadeel is als je over het algemeen kleinere beetjes wilt fryen in een XXL heb ik op zich niet echt bij stilgestaan, is het een groot nadeel? Je hebt het over loze lucht verwarmen. Gaat het ten koste van de kwaliteit van het eten?

An sich is een kleiner model nog wel te overwegen maar als je eens met een grotere groep mensen eet is het toch wel fijn om meer te kunnen bereiden. Voor een kleine meerprijs heb ik dat er dan wel voor over.
Als je er met z'n tweeën 'uit moet eten' zou ik de allergrootste aanraden.
Als je te klein koopt, heb je meer spijt dan als je (evt) te groot koopt.
Bijkomend: Het bodemoppervlak is groter, daardoor ligt het eten dus minder dik gestapeld.
Daardoor wordt het eten sneller en gelijkmatiger verwarmd.
(overigens is af en toe omschudden van het eten altijd aan te bevelen.)

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 09:43

vhal

ಠ_ಠ

BugBoy schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:59:
[...]

Heeft ieder digitaal model deze issues of is het gerelateerd aan dit specifieke model?

Onze "analoge" airfryer (we hebben nog zo'n kleine) met draaiknop begint nu echt te ontbinden na 7 jaar (althans de pan + buitenpan, coating laat los) en ik overweeg om bij Coolblue zo'n gewone XXL (HD9750/20) te halen met die "analoge" draaiknop. Inmiddels zijn we hier met zn vieren en is een grotere variant wel handiger

[Voor 6% gewijzigd door vhal op 28-11-2019 14:23]

STRAVA

• BugBoy
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:00
vhal schreef op donderdag 28 november 2019 @ 13:44:
Heeft ieder digitaal model deze issues of is het gerelateerd aan dit specifieke model?
Ik ken de latere apparaten niet, maar het lijkt me vreemd dat Philips deze constructie niet heeft aangepast. Ook lees ik vooral problemen over het model dat ik heb. Andere modellen lees ik minder over, maar die zullen ook nog nieuwer zijn.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• jaspov
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 31-03 20:03
Ik zit te kijken naar de Viva XXL maar begrijp de capaciteit niet helemaal ivm een frituurpan. hoeveel kroketten en of frikandellen kan je tegelijk in zo’n ding bereiden? Als ik het goed lees enkel de bodem van het mandje vullen maar ik heb er nog geen. Is dat 4, 6 of wellicht wel acht?

Bij frituren doe ik nooit meer dan 4 maar dat gaat dan weer sneller.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

jaspov schreef op donderdag 28 november 2019 @ 23:11:
Ik zit te kijken naar de Viva XXL maar begrijp de capaciteit niet helemaal ivm een frituurpan. hoeveel kroketten en of frikandellen kan je tegelijk in zo’n ding bereiden? Als ik het goed lees enkel de bodem van het mandje vullen maar ik heb er nog geen. Is dat 4, 6 of wellicht wel acht?

8 is geen probleem. Wel af en toe even schudden want frikandellen willen wel eens wat bleek blijven op de plekken waar ze tegen elkaar liggen.

Mijn probleem met frikandellen is meer dat ze vrijwel altijd openscheuren in de Airfryer. Op zich niet erg, daar smaken ze niet anders om, maar mooi is het ook niet.

• zetje01
jaspov schreef op donderdag 28 november 2019 @ 23:11:

Sneller??? Mijn ervaring is anders.
(Een airfryer hoef je niet voor te verwarmen. Althans, ik doe dat nooit)

• jaspov
zetje01 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 01:09:
[...]

Sneller??? Mijn ervaring is anders.
(Een airfryer hoef je niet voor te verwarmen. Althans, ik doe dat nooit)
Ja snap wat je bedoelt. Bedoelde als alles op temperatuur is dan is een friteuse snel (patat 4 min, frikandel 4, kroket 5,5). Die tijden zien er bij de airfryer wat langer uit dus handig als meer tegelijk kan.

Zie dat bol.com nu ook een viva XXL heeft vandaag voor 129 (9630/20) naast de 9750/20 bij coolblue voor 149. Machines lijken op het nummer na identiek (model voor de Duitse en NL markt?)

[Voor 17% gewijzigd door jaspov op 29-11-2019 07:59]

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Toevallig heb ik die XXL Viva gisteren bij bol.com besteld, nu is hij vandaag 20 euro goedkoper :+ Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat hij onder de elektronicadeals viel daar gisteren de keukendeals waren. Bol.com kon het bedrag niet compenseren vanwege BF dus het advies was om deze retour te sturen en een nieuwe te bestellen.

Heel 'lean' allemaal :+

STRAVA

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

jaspov schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 07:26:
[...]

Ja snap wat je bedoelt. Bedoelde als alles op temperatuur is dan is een friteuse snel (patat 4 min, frikandel 4, kroket 5,5). Die tijden zien er bij de airfryer wat langer uit dus handig als meer tegelijk kan.

Zie dat bol.com nu ook een viva XXL heeft vandaag voor 129 (9630/20) naast de 9750/20 bij coolblue voor 149. Machines lijken op het nummer na identiek (model voor de Duitse en NL markt?)
De verschillen in typenummers slaan vaak op de verschillende accessoires die erbij zitten.

• Martinusz
Martinusz schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:04:
[...]

Bedankt nog voor je reactie :) de AH actie voor die Philips is 139,- (wel met inleveren van wat airmiles ook).
Maar we zijn nu voor de Inventum GF400HL gegaan, vanwege de prijs (55,-), de vele goede reacties en omdat we zoals het er nu naar uitziet hem maar zelden zullen gebruiken voor wat frietjes en snacks (lees niet wekelijks). Dus we gaan eerst deze eens proberen :)
Hij is binnen :) ik zie trouwens dat ik geluk heb gehad, nu niet meer verkrijgbaar voor 55 :P

FF kijken wanneer we hem even kunnen gaan testen, dit weekend lijkt het er niet ervan te gaan komen.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik had niet echt meer de hoop dat ik nog een goede BF-deal zou tegenkomen, dus ik heb via de ING Rentepuntenwinkel voor 176 euro + 1 rentepunt :P een Philips Airfryer XXL Avance gekocht :)

• Erwin
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 12:09
Iemand enig idee hoe je aan reserve onderdelen kan komen van de Philips modellen? Het display van onze XXL HD9650/90 begint de folie van de meest gebruikte toetsen te verliezen maar het lijkt erop dat deze nergens verkrijgbaar zijn. En als ik daarom een nieuwe moet kopen wordt het zeker geen Philips meer :X .

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 03-04 21:21

Angeloonie

Cheeseburger Addict

We hebben hier sinds deze week de airfryer van de LIDL, de Silvercrest (https://www.lidl-shop.nl/...uchtfriteuse/p100247229).

Puur om kennis te maken met het concept en te kijken of dit wat voor ons is. Vanavond "gewoon" starten met wat friet en bittergarnituur. Ben benieuwd hoe het gaat. :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Erwin schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 14:37:
Iemand enig idee hoe je aan reserve onderdelen kan komen van de Philips modellen? Het display van onze XXL HD9650/90 begint de folie van de meest gebruikte toetsen te verliezen maar het lijkt erop dat deze nergens verkrijgbaar zijn. En als ik daarom een nieuwe moet kopen wordt het zeker geen Philips meer :X .
Philips een bericht sturen? Al vraag ik mij af of dit een field replaceable part is...

Anders toch maar de 'analoge' versie met de draaiknop.

STRAVA

• jaspov
downtime schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:00:
[...]

De verschillen in typenummers slaan vaak op de verschillende accessoires die erbij zitten.
Dank. In dit geval geen verschil in accesoires, gaat om model voor NL of Duitse markt.

• Martinusz
Voor frietjes bakken, laat je de airfryer eerst op temperatuur komen en dan friet erin? Of gewoon gelijk friet erin?

• Marc3l
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 03-04 20:45
Eerst op temperatuur laten komen, staat meestal ook op de verpakking.

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Ik heb ook de Viva XXL besteld bij bol. Mijn eerste airfryer en ik checkte vanochtend bij de MM een beetje de grootte van de bakjes. Vond de XL versie nog best klein en als je voor hetzelfde geld een XXL kan hebben...

Wel in fugly wit maar ach. Ben benieuwd of patat er beter uitkomt dan nu uit mijn oven. Sowieso zal het schelen dat ik niet 20min meer hoef voor te verwarmen en het in 20min al op tafel kan staan.

• Martinusz
Marc3l schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 19:44:
:Y het is gelukt hoor eerste portie friet is geslaagd, goed knapperig, mooi kleurtje en ze smaakten lekker :)

• zetje01
Marc3l schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 19:44:
Heb al paar jaar airfryers; maar heb ze nog nooit laten voorverwarmen.

• JBS
  • Niet online
zetje01 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 23:35:
[...]

Heb al paar jaar airfryers; maar heb ze nog nooit laten voorverwarmen.
Dat was met de vorige generatie/oude modellen nodig, met de huidige niet meer toch? Dacht dat dat in ieder geval voor de Philips modellen geldt.

[Voor 9% gewijzigd door JBS op 30-11-2019 07:54]

• Matis
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 13:53

Matis

Rubber Rocket

JBS schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 07:12:
Dat was met de vorige generatie/oude modellen nodig, met de huidige niet meer toch?
Weet niet of het merkspecifiek is, maar ik laat m'n Philips wel altijd voorverwarmen.
Ze adviseren het zelf ook en de tijdswinst is minimaal.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• JBS
  • Niet online
Matis schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 07:46:
[...]

Weet niet of het merkspecifiek is, maar ik laat m'n Philips wel altijd voorverwarmen.
Ze adviseren het zelf ook en de tijdswinst is minimaal.
Goede nuance inderdaad, ik doelde op Philips.

https://www.philips.nl/c-...ps-airfryer-voorverwarmen

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Mijn HD9248 wordt ook genoemd. Vreemd, want in de handleiding staat het nog wel.

Misschien hernieuwde inzichten.

• Marc3l
Vraag mij dan af waarom hij piept als hij op temperatuur als het toch niet nodig is.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

https://tweakers.net/ext/f/gQLhAcuOjNlKFsySNwfUzFUI/full.jpg

De oude 'classic' (bijna 8 jaar oud) en de nieuwe XXL :P De XXL is dan wel handiger, gewoon een hele zak Beyerlander erin mikken en na 6 minuten zijn ze wel klaar.

[Voor 32% gewijzigd door vhal op 30-11-2019 18:40]

STRAVA

• JBS
  • Niet online
Marc3l schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 14:46:
Vraag mij dan af waarom hij piept als hij op temperatuur als het toch niet nodig is.
Wij hebben de Philips Avance Airfryer XXL HD9650/90 en daarbij is voorverwarmen niet nodig. Piept ook niet (behalve wanneer ie klaar is met z'n programma).

• jaspov
Komend weekeinde voor het eerst de XXL proberen. Zal even zoeken worden naar de optimale tijden, temperaturen en hoeveelheden. Om een vliegende start te maken, wat is een goede hoeveelheid friet om tegelijk te bakken als lekkere friet prio heeft? volgens de specs is de capaciteit 1.4KG, dat lijkt me wat veel. Hoeveel bakken jullie bij benadering tegelijk?

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 14:05
Wat is het schoonmaken van zo’n Philips XL toch een drama. Ding op zijn kop gezet en geprobeerd de zwarte, aangekoekte, vette en soms harde resten weg te schrobben. Met een schuursponsje mag het niet en met een zachte borstel of spons haast niet te doen.

Wat ontvetter gebruikt en daarna ook met folie, een laagje water en limoen de airfryer aangezet zoals Philips voorschrijft.
Hopelijk heeft het wat geholpen schoon kan ik hem zeker niet noemen. Blijft vies helaas maar hopelijk wat schoner en minder rook.

Verder overigens een topapparaat! Gebruiken hem gemiddeld 2 keer per week :)

• Christiano007
  • Laatst online: 13:51

Christiano007

Ich bin der champion

remzor schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:25:
Wat is het schoonmaken van zo’n Philips XL toch een drama. Ding op zijn kop gezet en geprobeerd de zwarte, aangekoekte, vette en soms harde resten weg te schrobben. Met een schuursponsje mag het niet en met een zachte borstel of spons haast niet te doen.

Wat ontvetter gebruikt en daarna ook met folie, een laagje water en limoen de airfryer aangezet zoals Philips voorschrijft.
Hopelijk heeft het wat geholpen schoon kan ik hem zeker niet noemen. Blijft vies helaas maar hopelijk wat schoner en minder rook.

Ik zou gewoon gekookt water erin doen en dan een vaatwasser tablet, dit 2 keer doen en hij is aardig schoon

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Wackmack
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 03-04 21:22
Gisteren van de kerstman de XXL variant gekregen. Ben benieuwd of ik dit meer ga gebruiken dan een oude frituur pan. Weekend maar eens beginnen met wat fruit.

• Wackmack

Lees dat jij hem twee keer gebruikt. Wat maak je allemaal?

Gisteren voor het eerst gebruikt. Eerste keer oven friet, met voorverwarmen en dan 10 min op 180 graden 7/10. Tweede keer halve eetlepel zonnebloemolie, op 200 graden 10/10. Echt perfecte friet!

Viel op dat de AH heel veel snacks hebben voor de Airfryer.

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Nu online

Leoon.

waka waka hey hey

vhal schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 09:21:
Toevallig heb ik die XXL Viva gisteren bij bol.com besteld, nu is hij vandaag 20 euro goedkoper :+ Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat hij onder de elektronicadeals viel daar gisteren de keukendeals waren. Bol.com kon het bedrag niet compenseren vanwege BF dus het advies was om deze retour te sturen en een nieuwe te bestellen.

Heel 'lean' allemaal :+
Verschrikkelijk is dat he. Heeft te maken met verschillende verkopers. Ik heb een monitor bij Amazon besteld, 3x besteld omdat hij in een periode van 14 dagen met 250 euro is gezakt. Was wel snel verdiend. Retourkosten gecrediteerd gekregen ook nog eens. Anders zou 't 'niks' opgeleverd hebben. Die pakketten waren 60 euro retour 7(8)7

On topic: wij zijn weer aan het wachten op de Amerikaanse weken bij lidl. Dan weer maximaal zoete aarsappelfriet inslaan. Zoooo lekker!

[Voor 8% gewijzigd door Leoon. op 29-12-2019 08:58]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• MdO82
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 08:27
Christiano007 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:43:
[...]

Ik zou gewoon gekookt water erin doen en dan een vaatwasser tablet, dit 2 keer doen en hij is aardig schoon
De methode van Philips werkt inderdaad niet echt denderend.
Ga deze van jouw proberen
Hoelang laat je hem staan om hem schoon te maken?

2250 WP Zuid PVoutput

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

MdO82 schreef op zondag 29 december 2019 @ 09:20:
[...]

De methode van Philips werkt inderdaad niet echt denderend.
Ga deze van jouw proberen
Hoelang laat je hem staan om hem schoon te maken?
Uurtje of 2 oid.

Eerst even heet water laten weken, tot het afgekoeld is. Daarna heet water met een vaatwasser tablet, eventueel nog een keer heet water toevoegen.

Als het eerste blokje tijdje erin heeft gezeten weer spoelen met heet water, daarna nieuw heet water met tablet erbij en laten weken.

• miel
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 10:42
Christiano007 schreef op zondag 29 december 2019 @ 09:22:
[...]

Uurtje of 2 oid.

Eerst even heet water laten weken, tot het afgekoeld is. Daarna heet water met een vaatwasser tablet, eventueel nog een keer heet water toevoegen.

Als het eerste blokje tijdje erin heeft gezeten weer spoelen met heet water, daarna nieuw heet water met tablet erbij en laten weken.
Domme vraag perhaps, maar het apparaat staat dan gewoon uit toch? Dus met mandje en al heet water en een vaatwastablet er in?

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• remzor
Wackmack schreef op zondag 29 december 2019 @ 08:49:
[...]

Lees dat jij hem twee keer gebruikt. Wat maak je allemaal?

Gisteren voor het eerst gebruikt. Eerste keer oven friet, met voorverwarmen en dan 10 min op 180 graden 7/10. Tweede keer halve eetlepel zonnebloemolie, op 200 graden 10/10. Echt perfecte friet!

Viel op dat de AH heel veel snacks hebben voor de Airfryer.
Niet persé heel veel spannende dingen hoor. Gisteren bijvoorbeeld nog wat mini loempia's en piccolini's (kleine pizza'tjes).
Eerder deze week krielaardappeltjes en vorig weekend nog kippenvleugeltjes. Alles wordt een stuk sneller gaar en ook een stuk krokanter wanneer we het in de Airfryer doen i.p.v. in de oven. Wanneer je gewoon snel en prima friet op tafel wil zetten, kan ik de Beyerlander friet aanraden. Speciaal voor de airfryer want deze zijn al gefrituurd geweest, kwestie van 4 min. opwarmen dus. Handig wanneer je haast hebt of met veel mensen bent ;)

@Christiano007 Misschien eens op jouw manier proberen dan, want echt heel schoon is ie helaas niet geworden volgens mij. Eerste paar keer was de 'rook' uit het apparaat, incl. luchtjes, wel aanzienlijk minder. Het doet dus wel iets..

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

miel schreef op zondag 29 december 2019 @ 12:41:
[...]

Domme vraag perhaps, maar het apparaat staat dan gewoon uit toch? Dus met mandje en al heet water en een vaatwastablet er in?
Yes. Ik heb het nog nooit geprobeerd om hem aan te doen :p frituurpan daarentegen deed ik wel altijd aan.

• MdO82
  • Laatst online: 08:27
Christiano007 schreef op zondag 29 december 2019 @ 14:29:
[...]

Yes. Ik heb het nog nooit geprobeerd om hem aan te doen :p frituurpan daarentegen deed ik wel altijd aan.
Wel een leuk geluid als je hem aanzet :+
Was vergeten dat er nog water in zat :D

2250 WP Zuid PVoutput

• RVE_NL
  • Laatst online: 10:21
miel schreef op zondag 29 december 2019 @ 12:41:
[...]

Wij vegen altijd na gebruik altijd even met keukenrol uit.
Daarnaast eens in de zoveel tijd met hg frituurpanreiniger werkt top!

Steam: rogerveijk

• Aardappel
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 12:39
RVE_NL schreef op zondag 29 december 2019 @ 18:46:
[...]

Wij vegen altijd na gebruik altijd even met keukenrol uit.
Daarnaast eens in de zoveel tijd met hg frituurpanreiniger werkt top!
Zo doen wij het ook, alle kruimels en dergelijke eruit, een veeg met de keukenrol en dan zit er nog een dun vettig laagje op. Dat is niet zo erg, de tweede of derde keer gaat alles wel in de vaatwasser.

• Dionysiou
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 12:51
Ik doe vaak een dubbele laag allu folie op de bodem.

• Katmi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 06:02
Iemand hier ervaring met Cosori ? Schijnt heel populair te zijn in de USA en op Amazon.fr/de worden ze verkocht door een bedrijf in NL en verzonden door Amazon, de 3.5L is 80 euro en de 5.5L is 120 euro, wat een pak minder is dan Phillips.

Voordelen ( voor mij dan ) zouden de vierkante mand zijn ipv rond, het full touch display met duidelijke layout en cijfers, de prijs voor een 5.5L airfryer en het ''design van het binnen mandje '' ( niet dat vervelende ''mini gaas'' zoals Phillips )

• Taigu
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 09:09
Innsky lijkt dezelfde te hebben. 5,5 ltr voor ruimt 89,-. Ben ook benieuwd naar ervaringen.

Edit:1700w lijkt me wat weinig voor zon groot ding.

[Voor 23% gewijzigd door Taigu op 03-01-2020 22:14]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Martinusz
Kijk ook eens naar Inventum, ook vierkante mand en betere mand dan Philips.

• Teijgetje
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 02-04 21:05
Geen idee of hij al langs kwam...….
Ik heb zo`n Power Airfryer de Luxe van TelSell, op aanraden van een vriend.
Wat een absolute topper, maakt alles waar uit de reclame. _/-\o_
Het is ongelofelijk..... :9~
Frites (in een ronddraaiend mandje), meerdere dingen tegelijk op rekjes, vlees (nog nooit zo sappig gehad), kip aan het spit, spiesjes, you name it en het kan...….en top.
Inmiddels staat de magnetron/oven stof te happen, met dit ding is alles zoveel lekkerder en vaak sneller.
Pizza`s snij ik in drie punten, op elk rekje een stuk. De bovenste wordt wel meestal wat donkerder,maar klaar in 14 minuten.

Voor wie twijfelde, ik kan hem alleen maar aanraden.
En om schoon te maken gooi je de boel gewoon in de afwasmachine, de opvangtray onderop vangt alles wat druipt op. Hoef je alleen een lapje door de fryer te halen.
Deurtje kan je er uit tillen om schoon te maken. Ook wel makkelijk, net als het lampje zodat je kan zien wat er gebeurt.

Review van een jaar gebruik. (niet van mij)

[Voor 11% gewijzigd door Teijgetje op 04-01-2020 00:03]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Teijgetje schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 23:47:
Frites (in een ronddraaiend mandje), meerdere dingen tegelijk op rekjes, vlees (nog nooit zo sappig gehad), kip aan het spit, spiesjes, you name it en het kan...….en top.
Inmiddels staat de magnetron/oven stof te happen, met dit ding is alles zoveel lekkerder en vaak sneller.

En om schoon te maken gooi je de boel gewoon in de afwasmachine, de opvangtray onderop vangt alles wat druipt op. Hoef je alleen een lapje door de fryer te halen.
Deurtje kan je er uit tillen om schoon te maken. Ook wel makkelijk, net als het lampje zodat je kan zien wat er gebeurt.
Voor diegenen die deze dan zouden willen kopen, niet bij TellSell zelf kopen. TellSell verkoopt ook via Blokker en BOL.com en is dan €40 goedkoper :P

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Teijgetje
Wildfire schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 00:02:
[...]

Voor diegenen die deze dan zouden willen kopen, niet bij TellSell zelf kopen. TellSell verkoopt ook via Blokker en BOL.com en is dan €40 goedkoper :P
Goeie tip, dat was nog niet toen ik hem kocht.
Overigens heb ik wel eens van TelSell het verschil in prijs van een ander product teruggestort gekregen na een mailtje(s) dat dat artikel, geleverd door hen via een "partner", goedkoper was dan op hun eigen site.
Want anders stuurde ik het naar ze terug en kocht een andere bij de goedkope legde ik ze uit..... :+

(werkt ook bij Praxis ed als je een week eerder iets kocht dat plots in de aanbieding is, oh dan breng ik het wel terug en koop ik andere. Ging toen over 90 bankirai terrastegels, netjes 90x 3 euro terug op vertoon van mijn bonnetje. :+ )

• Katmi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 06:02
Taigu schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 22:03:
Innsky lijkt dezelfde te hebben. 5,5 ltr voor ruimt 89,-. Ben ook benieuwd naar ervaringen.

Edit:1700w lijkt me wat weinig voor zon groot ding.
Innsky heb ik ook gezien op Amazon maar van wat ik online vind en de seller info op Amazon is dit 100% puur made and known in China, zelf de seller is een adres in China, op zich niks mis mee maar dan geven al de Amerikaanse reviews van de Cosori op Youtube en het feit dat je er veel meer written reviews en info over vind op Google me meer hoop.
Moet zeggen dat de Innsky qua display en looks wel heeeeel erg op die zilveren vierkante Inventum lijkt :P

En 1700w voor een XXL airfryer is standaard als je niet naar Phillips kijkt, zij zijn de enige met 2000w+ maar 1700w is meer dan voldoende voor zo een ding, al die marketing termen van twin star turbo etc bij Phillips halen bij mij geen 80 euro extra uit mijn zak tov de Cosori :P )

Een Inventum of een Tefal of dergelijke heeft niet meer en de tefal bv is zo goed als even groot qua inhoud als de Cosori. ( 4.2L tov 5.5L is niet een immens verschil in airfryer termen ) en de tefal is 1500w en de cosori 1700w, denk dat je buiten Phillips niet snel hoger dan 1700w gaat vinden.

[Voor 18% gewijzigd door Katmi op 04-01-2020 00:32]

• Morpheusk
  • Registratie: april 2008
  • Nu online
Teijgetje schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 23:47:
Pizza`s snij ik in drie punten, op elk rekje een stuk. De bovenste wordt wel meestal wat donkerder,maar klaar in 14 minuten.

Review van een jaar gebruik. (niet van mij)
Ik dacht dat de HOP Cook and Crispy het patent had op ronddraaiend mandje YouTube: Hop! Cook & Crisp Air Fryers

Wel een bazen apparaat met een hoog tweakers gehalte • Usb connection (up/down load recipes) :o
https://www.cook-crisp.nl...rochure-en-Opties-gkk.pdf

American Express Gold Card 1e jaar gratis en 20.000 punten cadeau. Dit is al snel goed voor 80 euro bol.com bonnen.

• Rukapul
  • Laatst online: 13:47

Rukapul

Moderator General Chat

Gebruik je wel een spatdeksel? Ik maak het apparaat aan de binnenzijde vrijwel niet schoon en heb geen klachten. Ben kort na ingebruikname een spatdeksel gaan gebruiken wat het roken (=verbranden van vet op het verwarmingselement) voorkomt.

Als ik soms de pan / mandje bij anderen zie dan vermoed ik dat er velen zijn die deze niet standaard in de vaatwasser doen...

• atthias
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 09:38
dubbele post door internet problemen excuses

[Voor 80% gewijzigd door atthias op 04-01-2020 20:24]

• atthias
ik vind de patat uit een air fryer vaak te hard wat kan men hier aan doen?

ik hou namelijk van zachte patat vandaar

ik heb er zelf geen deze vraag is vooral gebaseerd op wat ik krijg als ik bij mijn broer eet zo nu en dan

ik weet dus ook niet wat zijn temperatuur merk friet etc etc is

mocht dat noodzakelijk/vereist zijn mijn excuses voor het ongemak

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

atthias schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 20:23:
<>
<>
Als je niet van krokante patat friet houdt kan je proberen (of je broer) om er meer tegelijkertijd in te doen. Bedoel je met krokant misschien uitgedroogd?
En anders gewoon gekookte aardappels eten - is dat misschien een optie?

Airfryers zijn leuke dingen om veel ik te breeiden maar de patat blijft niet meer dan ovenfriet.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• atthias
franssie schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 20:26:
[...]

Als je niet van krokante patat friet houdt kan je proberen (of je broer) om er meer tegelijkertijd in te doen. Bedoel je met krokant misschien uitgedroogd?
En anders gewoon gekookte aardappels eten - is dat misschien een optie?

Airfryers zijn leuke dingen om veel ik te breeiden maar de patat blijft niet meer dan ovenfriet.
nee echt krokant in de zin dat het kraakt en in stukjes splijt

• m_rick
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 03-04 16:07
Leuk om te lezen wat er allemaal kan met de airfryer. Ik heb zelf een XL. Naast patat/snacks maken wij ook regelmatig afbakbroodjes klaar in dit apparaat. En eieren koken kwam ik laatst achter. 13 minuten op 120 graden geeft een mooi resultaat.
Echt knapperige frietjes heb ik nog niet uit het apparaat kunnen toveren, maar ik zal de tips hier eens opvolgen :9

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

ik heb er zelf geen deze vraag is vooral gebaseerd op wat ik krijg als ik bij mijn broer eet zo nu en dan

Dan moet je de dikke Vlaamse frieten nemen, die blijven goed zacht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: april 2008
  • Nu online
m_rick schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 23:18:
Leuk om te lezen wat er allemaal kan met de airfryer. Ik heb zelf een XL. Naast patat/snacks maken wij ook regelmatig afbakbroodjes klaar in dit apparaat. En eieren koken kwam ik laatst achter. 13 minuten op 120 graden geeft een mooi resultaat.
Echt knapperige frietjes heb ik nog niet uit het apparaat kunnen toveren, maar ik zal de tips hier eens opvolgen :9
Probeer de Aviko Airfryer patat eens. Die geven bij mij het beste resultaat. De AH eigen merk ovenpatat is ook wel aardig.

American Express Gold Card 1e jaar gratis en 20.000 punten cadeau. Dit is al snel goed voor 80 euro bol.com bonnen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Morpheusk schreef op zondag 5 januari 2020 @ 01:55:
[...]

Probeer de Aviko Airfryer patat eens. Die geven bij mij het beste resultaat. De AH eigen merk ovenpatat is ook wel aardig.
Ik pak gewoon de normale friet van Aviko, die 2.5kg buil. Ik verwarm de Airfryer voor op 200 graden, dan 14 à 16 minuten in de Airfryer op 180 graden, tussendoor een paar keer goed schudden.

Met die methode krijg ik over het algemeen best goede friet, iig naar mijn smaak.

Beetje experimenteren met wat voor jezelf de beste tijd is. :)

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 13:58
Wij zijn hier erg fan van de verse friet van de AH (uit het koelschap). 17 minuutjes op 200 en ze zijn lekker krokant. Wil je ze zachter hebben? Doe dan 14-15 min.

• atthias
bedankt voor alle tips nu kan ik dat eens proberen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Kwestie van experimenteren met merk patat, dikte, wel of niet geribbeld, temperatuur, tijd, etc. Resultaten kunnen erg uiteenlopend zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

@atthias ik heb een tijdje terug "mijn" recept van zelfgemaakte friet eens geplaatst.
Misschien kun je er wat mee: Matis in "Het grote Airfryer topic - Deel 2"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 13:47

Rukapul

Moderator General Chat

Om zachtere patat te krijgen kun je experimenteren met:
- langer bij lagere temperatuur
- dikkere patat
- spatdeksel

Het harde ontstaat in principe doordat de buitenkant snel krokant wordt bij hete temperatuur.

Ik zou eerst eens gewoon een lagere temperatuur proberen en dan af en toe testen wanneer het goed is.

[Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 05-01-2020 11:30]

• DAzN
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Een maand geleden heb ik de Philips HD9741/10 aangeschaft. Friet (zowel diepvries als vers) en kippenpootjes zijn veel lekkerder zo zonder olie.

Ik heb nog geen oplossing gevonden voor zalmfilet. Het lijkt wel alsof daar zoveel olie uit vrijkomt dat die ook wordt geroostert, met toch nog stank als gevolg.

Hoe bakt men olierijke vis in een airfryer?

• remzor
Rukapul schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 19:11:
[...]

Gebruik je wel een spatdeksel? Ik maak het apparaat aan de binnenzijde vrijwel niet schoon en heb geen klachten. Ben kort na ingebruikname een spatdeksel gaan gebruiken wat het roken (=verbranden van vet op het verwarmingselement) voorkomt.

Als ik soms de pan / mandje bij anderen zie dan vermoed ik dat er velen zijn die deze niet standaard in de vaatwasser doen...
Ik heb het spatdeksel, maar gebruik deze alleen bij vette dingen die ook echt 'spatten'. Bij kippenvleugeltjes of ander gemarineerd spul bijvoorbeeld.
Mijn ervaring is dat snacks e.d. toch net wat minder krokant worden met spatdeksel (luchtcirculatie verandert) en dat alles er langer in moet. Ik zou nog eens een poging kunnen wagen om alles met spatdeksel in de airfryer te doen. Helaas wel meer spullen voor in de vaatwasser dan :P

Eigenlijk doe ik het mandje en de opvangbak standaard in de vaatwasser. Als deze nauwelijks vies zijn en er bijna geen vet in zit of wanneer de vaatwasser al helemaal vol is, spoel ik ze soms alleen uit om de airfryer nog een keer te gebruiken alvorens alles de vaatwasser in gaat.

• atthias
dank voor alle adviezen ik zal hier mee experimenteren

• Wackmack
Gisteren voor het eerst oven groente gemaakt. In de oven ruim 35min echter in dr airfryer maar 10min. Zoete aardappel, paprika was top echter was de broccoli wel verbrand, die moeten de volgende keer een stukje korter.

• Utoka
  • Laatst online: 03-04 15:39
DAzN schreef op zondag 5 januari 2020 @ 11:29:
Een maand geleden heb ik de Philips HD9741/10 aangeschaft. Friet (zowel diepvries als vers) en kippenpootjes zijn veel lekkerder zo zonder olie.

Ik heb nog geen oplossing gevonden voor zalmfilet. Het lijkt wel alsof daar zoveel olie uit vrijkomt dat die ook wordt geroostert, met toch nog stank als gevolg.

Hoe bakt men olierijke vis in een airfryer?
Zalm filet leggen wij op de gril plaat zonder gaatjes
https://www.google.com/ur...ljyA&ust=1578385263557146

Deze. Volgens mij is het meestal 7 a 8 minutjes op 180 graden voor 2 kleine stukjes. Bij ons komt er dan geen vet/olie tegen het verwarmings spiraal. Zalm blijft echt heerlijk uit de airfryer.

oud en nieuw ook oliebollen geprobeerd. Was wel een succes. De korst was iets dikker en knapperiger dan bij de oliebollen in het vet maar de smaak was hetzelfde.

• DAzN
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Dank @Utoka, ik ga kijken of ik die accessoire hier kan vinden.

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14:10

AW_Bos

Every day, it's a party day 🎉🎈

Ik ga binnenkort eens experimenteren om bananen-chips te maken in de airfryer :)
Ik ben benieuwd.

https://healthinut.com/bananenchips-maken-airfryer-oven/

Nu eens kijken of er iets bestaat om meerdere in het mandje te doen. Misschien is iets als een opstapelbaar rekje. Hoewel ik mij kan indenken dat de luchtstroom geblokkeerd kan worden?

Zo is het, en zo gaat het, en zo zal het altijd gaan! 😁

• Marc3l
@AW_Bos leuk idee! Zit te denken, zal het niet werken met spiesen?

https://www.kabelshop.nl/image/Nedis_Grillrooster_voor_airfryer_-_Nedis_3_spiezen_KAAF1FR_N170108014_big.jpg

Heb deze ook, alleen de originele/veel duurdere. Hier betaal je nog geen 7 euro
https://www.kabelshop.nl/...AAF1FR-i16228-t99392.html

Ga het ook even proberen iig, laat het weten of deze methode ook werkt.

[Voor 3% gewijzigd door Marc3l op 24-01-2020 17:15. Reden: Even prijs erbij gezet]

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Philips wil af van airfryer en andere consumentenapparatuur

Toch vind ik dit soort besluiten altijd vreemd. Een gans die gouden eieren legt verkopen voor een eenmalige 'bonus'. Je weet nooit of de toekomst van die andere sector wel zo zeker is voor altijd. Voor je het weet staat er een Techreus op die zich ook op die markt begeeft en je daar weg gaat concurreren. Dan is het prettig om iets achter de hand te hebben waar je op kunt terugvallen.

Diversificatie is ook een risicospreidingsstrategie.

Tenzij men het geld hard nodig denkt te hebben voor investeringen in die resterende takken van het bedrijf zou ik het zelf niet zo gauw doen.

[Voor 64% gewijzigd door CaptJackSparrow op 28-01-2020 10:58]

• Marc3l
@AW_Bos eerste poging mislukt :p denk te kort (had 45 min op 80graden)

• AW_Bos

AW_Bos

Marc3l schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:08:
@AW_Bos eerste poging mislukt :p denk te kort (had 45 min op 80graden)
Als het te kort is, dan kan je het toch er wat langer in doen? Wat was het resultaat dan? :)

• Marc3l
Moest weg dus had geen tijd meer en je moet ze ook een tijdje laten afkoelen omdat ze dan pas hard worden. Die van mij waren erg zacht.

• barry86
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 08:16
Ik moest niks van airfryers hebben mbt patat bakken.
Totdat mijn schoonmoeder 1tje had van Action:
https://www.action.com/nl-nl/p/smartfryer-xl-/

Beviel me ontzettend goed.
Ook 1tje gekocht in de aanbieding voor 35,- :P .
En doet het goed! Iets anders dan patat of kroket/frikandel heb ik nog niet er mee gemaakt.

• Martinusz
had eergisteren aardappelbolletjes gedaan, moet zeggen dat ze goed van kleur waren, alleen blijven ze toch wat zacht/slap soms, iemand nog tips? (toch nog langer erin?)

• AW_Bos

AW_Bos

Martinusz schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:39:
had eergisteren aardappelbolletjes gedaan, moet zeggen dat ze goed van kleur waren, alleen blijven ze toch wat zacht/slap soms, iemand nog tips? (toch nog langer erin?)
Hoelang en op hoeveel graden? Ik heb ooit eens bij de Lidl aardappelbolletjes erin gedaan die volgens de verpakking ook in de airfryer konden. Ik dacht iets van van 13 á 15 minuten erin, op 200 graden.

• zetje01
Martinusz schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:39:
Soms doe ik die kleine ronde aardappelkrieltjesaardappels eerst even in de magnetron, zodat ze alvast (ook van binnen) goed warm zijn, en daarna pas in de airfryer.
Dan zijn ze van binnen beter 'gegaard' als ze van buiten goed bruinklaarknapperig zijn.

• Martinusz
AW_Bos schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 19:50:
[...]

Hoelang en op hoeveel graden? Ik heb ooit eens bij de Lidl aardappelbolletjes erin gedaan die volgens de verpakking ook in de airfryer konden. Ik dacht iets van van 13 á 15 minuten erin, op 200 graden.
Ik had hem op 200 graden een minuut of 12 denk ik (zak zei 10 minuten).
Ze waren van binnen soms net aan zeg maar en niet allemaal even krokant, kleur was wel goed.

• Marc3l
Keuringsdienst Van Waarde - Airfryer friet

Recept van de kvw, https://www.npo3.nl/zo-ba...rste-verse-airfryer-friet

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

zetje01 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 19:59:
[...]

Soms doe ik die kleine ronde aardappelkrieltjesaardappels eerst even in de magnetron, zodat ze alvast (ook van binnen) goed warm zijn, en daarna pas in de airfryer.
Dan zijn ze van binnen beter 'gegaard' als ze van buiten goed bruinklaarknapperig zijn.
Ik doe hetzelfde soms in de Airfryer. Eerst 10-15 minuten op 80 graden en daarna nog 10 minuten op 160-200 graden. Dat voorkomt dat ze van buiten al zwart zijn en van binnen nog lauw.

• Markos
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 03-04 13:13

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik wil ook een airfryer of iets wat er op lijkt, en dan voornamelijk voor frietjes. Ik leg ze nu gewoon in een oven op een gaasrooster zodat ze aan beide kanten krokant worden maar toch is het niet ideaal. Plus volgens mij ook niet heel efficient gezien de grootte van de oven en het aantal frietjes.

Ik was eigenlijk aan het kijken naar een oven met een rotisserie / spit voor een mandje die ronddraait om frietjes in te doen maar dat zijn meestal inbouwovens (en die heb ik al :) ) en toen kwam ik uiteindelijk een paar Airfryers tegen met een rotisserie/spit. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Bijvoorbeeld deze drie:

Molino Health Fryer
Specs: https://www.bol.com/nl/p/...use-wit/9200000065419219/
https://www.blokker.nl/p/molino-health-fryer-10l/1438582
https://www.consumentenbo...ino/health-fryer-10-liter (ik heb alleen geen abonnement op de consumentenbond dus ik kan die niet lezen)
1300W
10L

Klarstein Airfryer
Specs: https://www.bol.com/nl/p/...oen-wit/9200000051599792/
https://www.klarstein.nl/...illen-bakken-9l-Rood.html
https://res.cloudinary.co...10028289/bda/10028289.pdf
1400W
9L

My Rotisserie
https://www.qvc.com/My-Ro...liams.product.K21981.html
Specs: geen idee

De laatste lijkt me niets maar die kwam ik ook tegen

[Voor 15% gewijzigd door Markos op 22-03-2020 23:29]

• vooghel
  • Laatst online: 03-04 23:02

vooghel

Cunning linguist

Markos schreef op zondag 22 maart 2020 @ 20:58:
Ik wil ook een airfryer of iets wat er op lijkt, en dan voornamelijk voor frietjes. Ik leg ze nu gewoon in een oven op een gaasrooster zodat ze aan beide kanten krokant worden maar toch is het niet ideaal. Plus volgens mij ook niet heel efficient gezien de grootte van de oven en het aantal frietjes.

Ik was eigenlijk aan het kijken naar een oven met een rotisserie / spit voor een mandje die ronddraait om frietjes in te doen maar dat zijn meestal inbouwovens (en die heb ik al :) ) en toen kwam ik uiteindelijk een paar Airfryers tegen met een rotisserie/spit. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Bijvoorbeeld deze drie:

Molino Health Fryer
Specs: https://www.bol.com/nl/p/...use-wit/9200000065419219/
https://www.blokker.nl/p/molino-health-fryer-10l/1438582
https://www.consumentenbo...ino/health-fryer-10-liter (ik heb alleen geen abonnement op de consumentenbond dus ik kan die niet lezen)
1300W
10L

Klarstein Airfryer
Specs: https://www.bol.com/nl/p/...oen-wit/9200000051599792/
https://www.klarstein.nl/...illen-bakken-9l-Rood.html
https://res.cloudinary.co...10028289/bda/10028289.pdf
1400W
9L

My Rotisserie
https://www.qvc.com/My-Ro...liams.product.K21981.html
Specs: geen idee

De laatste lijkt me niets maar die kwam ik ook tegen
De Philips Airfryer XL heeft een vermogen van 2100W, om bovenstaande waarden even in perspectief te plaatsen.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• Markos
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 03-04 13:13

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

vooghel schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:36:
[...]

De Philips Airfryer XL heeft een vermogen van 2100W, om bovenstaande waarden even in perspectief te plaatsen.
Ik had het gezien inderdaad maar de kleinere Airfryers hebben wel rond de 1400W toch?

En is er een verschil tussen een infrafrood airfryer en een hetelucht airfryer? Ik dacht dat de Klarstein een hetelucht was (want dat staat ook in de naam van het product) maar bij de comments van de video hieronder staat dat het een infrarood airfryer is en niet vergelijkbaar is.

Ik neigde om de Klarstein te kopen, vooral vanwege de rotisserie dus om de frietjes beter te maken maar na het zien van dit filmpje twijfel ik toch. Maar ik (en ook de mensen die commentaar op het filmpje hebben) twijfelen aan de juistheid van de vergelijking. Want:
- bij de Philips worden de frietjes gemixt in de olie (en meer olie?) waar bij de Klarstein de olie een beetje over de drum gegoten wordt
- de klarstein zou misschien met een langere tijd en/of hogere temperatuur misschien hetzelfde resultaat of beter kunnen halen? Of zal dat niet echt het geval zijn?

Maar als ik de frietjes van de Philips zo kijk zien die er een stuk beter uit dan ik verwacht had. Mij leken frietjes in zo'n mandje niet te werken omdat alles vooral op elkaar zou liggen. Maar na dit filmpje gezien te hebben valt dat best wel mee denk ik.

Een XXL vind ik alleen wel te duur, dus het zou dan wel een gewone worden (en die zijn 1425W) of een XL (2100W). Dus ik twijfel nu over de nut van de spit voor frietjes.

En ik zie dat de mandjes van de Philips snel vies/slecht worden en dat de coating dan verdwijnt. Moet je het mandje dan vervangen of kan je ook makkelijk met zo'n halve coating verder bakken?
En dat de lades lagers verliezen waardoor deze slechter open en dicht gaan. (Kan je dit lager zelf fixen?)

• CR9
  • Laatst online: 28-03 18:39
Zag deze airfryer voorbij komen bij de Blokker voor 50 euro. https://www.blokker.nl/p/...bl-18301-digitaal/2031135
En op het eerste gezicht voldoet het aan de meeste eisen: XXL (5,5L inhoud), 1800 watt vermogen, digitaal.
Vooral het vermogen sprong er bij mij uit, meestal is het maximaal 1700. Behalve de philips varianten natuurlijk.

Iemand ervaringen met model?

• Teijgetje
@Markos

Ik heb deze, doet alles wat je zoekt en een beetje meer.
Erg tevreden over.

• Martinusz
CR9 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 18:29:
Zag deze airfryer voorbij komen bij de Blokker voor 50 euro. https://www.blokker.nl/p/...bl-18301-digitaal/2031135
En op het eerste gezicht voldoet het aan de meeste eisen: XXL (5,5L inhoud), 1800 watt vermogen, digitaal.
Vooral het vermogen sprong er bij mij uit, meestal is het maximaal 1700. Behalve de philips varianten natuurlijk.

Iemand ervaringen met model?
Schoonmoeder heeft hem met en de friet kwam er goed uit :)

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 09:40

sjaool

Every life should have 9 cats

Vandaag maar een nieuw mandje besteld voor mijn Philips Airfryer XL. Man, wat zijn die dingen snel smerig en ook niet meer fatsoenlijk schoon te krijgen. Ook beschadigd de anti-aanbaklaag behoorlijk snel. :(
Ik heb hiervoor 2 airfryers van €50 gehad en die waren een stuk makkelijker schoon te maken en te houden, ook was het resultaar uit die dingen minder.

[Voor 41% gewijzigd door sjaool op 30-03-2020 17:23]

"When you grow up your heart dies"

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True