Op vragen van ons, nav niet dezelfde info op diverse websites ( w.o. Bol), werd geantwoord:radeoxx schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 11:05:
[...]
Heel kort antwoord: ja, heel makkelijk. Mandjes kunnen in de vaatwasser en het rekje in het mandje ook. Is nu na een jaar gebruik nog net zo nieuw/schoon als toen ik het kocht. Ik ben wel voorzichtig met vorken/messen etc in het mandje en op het rekje (PFAS!).
[...]
Weet je dit zeker? Heb je hier een bron van?
Misschien is ie wel PFOA vrij, maar de laag voelt en ziet er uit als PTFE/Teflon. Dus niet volledig PFAS vrij! Voorzichtig dus met vorken en messen, tot je 100% zeker weet dat echt PFAS vrij is. Qua temperaturen zal de airfryer niet te hoog komen dus daar zit je automatisch al in de 'veilige' zone, ook al is het PFAS.
De mand en crisperplaat zijn (in Europa) beide gemaakt van aluminium en hebben een keramische antiaanbaklaag. Het is Teflon- en PFOA-vrij.
Edit: interessant genoeg vind ik nu op de belgische website het volgende, wat dat antwoord weer tegenspreekt:
Van welk materiaal zijn de lades, crispplaat en de buitenkant van het apparaat gemaakt?
De lades zijn gemaakt van een PTFE-coating en de crispplaten zijn gemaakt van aluminium met een antiaanbaklaag en een nano-keramische coating. De buitenkant van het apparaat is vrij van BPA.
[ Voor 18% gewijzigd door jeehaa op 03-08-2025 14:16 ]
/f/image/03JSL6JSIuPngEdk9a7KBDMX.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GBCq5iAal7yOy5PzMvD8ndue.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/5R0bM2BUrKI408EVKnRVOV8R.jpg?f=user_large)