dank voor je reactie. Jij gebruikt de oven niet meer maak ik hierop uit ?vooghel schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 21:19:
[...]
Onze Bosch oven heeft een zogenaamde Airfryer functie, met een speciale bakplaat met openingen erin. Maar het resultaat is bij lange na niet wat er uit een Airfryer komt. Beschouw het maar als een iets betere optie als je toch van plan bent de oven te gebruiken.
Niet voor dingen die beter in de AF kunnenOliebolleke schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 21:41:
[...]
dank voor je reactie. Jij gebruikt de oven niet meer maak ik hierop uit ?
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Ik weet niet of je een ingebouwde oven bedoeld, maar hebben hier een losse multicooker van NinjaOliebolleke schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 21:04:
heeft iemand naast een airfryer ook een oven met airfryer functionaliteit? Is dit vergelijkbaar of wordt de airfryer dan overbodig?
Heb geen ervaring met een "normale" air fryer, maar hier komen de aardappeltjes prima uit.
Gebruiken hem heel vaak en vind het er minder "lelijk" uitzien als een normale airfryer en past precies op de magnetron
Wij zitten heel erg in twijfel om een airfryer te kopen.
Het is nogal een lomp ding, die we niet vast in de keuken kunnen plaatsen (schuur is totaal niet praktisch voor ons) we moeten hem dan dus steeds pakken en opbergen. We willen het voornamelijk gebruiken voor dingen zoals zalm, stuk pizza, afbakbroodjes en misschien wat groentes. En heel af en toe eens wat friet of een snack.
Ik kwam deze tegen de Philips NA547. Heeft iemand hier al ervaring mee? Want ik vertrouw de reviews tegenwoordig echt niet meer
https://www.expert.nl/phi...-na547-07-zwart-372660687
Het is nogal een lomp ding, die we niet vast in de keuken kunnen plaatsen (schuur is totaal niet praktisch voor ons) we moeten hem dan dus steeds pakken en opbergen. We willen het voornamelijk gebruiken voor dingen zoals zalm, stuk pizza, afbakbroodjes en misschien wat groentes. En heel af en toe eens wat friet of een snack.
Ik kwam deze tegen de Philips NA547. Heeft iemand hier al ervaring mee? Want ik vertrouw de reviews tegenwoordig echt niet meer
https://www.expert.nl/phi...-na547-07-zwart-372660687
Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!
Vraag je af of je hem ook echt pakt of toch niet gewoon je oven aanzet. Ik heb zelf een dual basket Philips met stoom functie. Stoom gebruiken we weinig. Tussendoor ook een keer een Ninja gehad. Maar Philips bakt echt egaler en mooier mijn inziens.
Daarom terug naar Philips.
Bij ons staat hij in de bijkeuken waar ik een aanrechtblad boven de wasmachine en droger heb gemonteerd. Daarop de magnetron, airfryer en frituurpan staan. Ideaal verlengblok zo
Bij ons staat hij in de bijkeuken waar ik een aanrechtblad boven de wasmachine en droger heb gemonteerd. Daarop de magnetron, airfryer en frituurpan staan. Ideaal verlengblok zo
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Ja daar ben ik dus een beetje bang voor. Voor de zomer is het niet zo erg om naar de schuur te lopen. Met de herfst en winter is die drempel al wat hoger. En om nou steeds de airfryer uit een lade te halen en op te zetten lijkt me ook niks.Dennis1812 schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 12:38:
Vraag je af of je hem ook echt pakt of toch niet gewoon je oven aanzet. Ik heb zelf een dual basket Philips met stoom functie. Stoom gebruiken we weinig. Tussendoor ook een keer een Ninja gehad. Maar Philips bakt echt egaler en mooier mijn inziens.
Misschien moet ik het toch maar even voorbij laten gaan
Wij hebben voor het eerst een airfryer gekocht, (Philips na547) en hebben vanavond onze eerst snack avond gehad, en hebben toen alles van Hoogvliet huismerk gehaald (G'woon).
Het zal waarschijnlijk aan het merk liggen, maar de kipnuggets waren echt heel sompig en de frikandellen ook. De bamischijven waren redelijk, maar toch ook wat klef. De kaasstengels waren wel best goed qua smaak, al was daarvan de buitenkant weer niet echt knapperig.
Kunnen jullie van bepaalde merken, bepaalde snacks aanraden? Want sompige snacks is eigenlijk smerig te noemen 😁
Het zal waarschijnlijk aan het merk liggen, maar de kipnuggets waren echt heel sompig en de frikandellen ook. De bamischijven waren redelijk, maar toch ook wat klef. De kaasstengels waren wel best goed qua smaak, al was daarvan de buitenkant weer niet echt knapperig.
Kunnen jullie van bepaalde merken, bepaalde snacks aanraden? Want sompige snacks is eigenlijk smerig te noemen 😁
Snacks vind ik een lastige. Kroketten etc zijn echt lekkerder uit het vet en dat wat in de supermarkt ligt is tegenwoordig dik deeg, weinig vulling. Ook bamiblokken en kipkorns hebben last van een te dik deegjasje naar mijn smaak. Zal wel lekker goedkoop zijn. Ik moet nog eens een vergelijkend bitterballen onderzoek doen met de opties van hanos/sligro, waarschijnlijk is daar kwalitiatief beter spul te vinden. Als het er een keer van komt, laat ik het weten 
Frikandellen gaan wel, ik merk daar niet echt verschil tussen merken, uiteindelijk is zo'n ding vooral een sausdrager / eetbare mayo+curry+uitjes schep. Hetzelfde voor dingen als mini mix snackjes, zonder saus vind ik ze echt niet smaken, ook die van Mora niet en die zijn best aan de prijs. Met saus maakt het qua merk weinig uit wat je in je muil steekt tegenwoordig
Ik heb tegenwoordig net zo lief de vega mix als de niet-vega mix, omdat ze toch naar saus smaken.
Ik eet dus eigenlijk amper snacks meer uit de airfryer... wel goed voor de lijn ofzo. Suggesties voor goede snacks zijn echter erg welkom want ik heb ze wel graag.
Frikandellen gaan wel, ik merk daar niet echt verschil tussen merken, uiteindelijk is zo'n ding vooral een sausdrager / eetbare mayo+curry+uitjes schep. Hetzelfde voor dingen als mini mix snackjes, zonder saus vind ik ze echt niet smaken, ook die van Mora niet en die zijn best aan de prijs. Met saus maakt het qua merk weinig uit wat je in je muil steekt tegenwoordig
Ik eet dus eigenlijk amper snacks meer uit de airfryer... wel goed voor de lijn ofzo. Suggesties voor goede snacks zijn echter erg welkom want ik heb ze wel graag.
Kroketten airfryer wint Kwekkeboom het altijd. Idem voor bitterballen etc.Wachten... schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 20:01:
Wij hebben voor het eerst een airfryer gekocht, (Philips na547) en hebben vanavond onze eerst snack avond gehad, en hebben toen alles van Hoogvliet huismerk gehaald (G'woon).
Helaas zijn hun kipnuggets niet meer te verkrijgen.
Maar het klinkt alsof je de snacks langer had moeten bakken?
Qua friet vind ik Lamb Weston het lekkerst uit de airfryer.
+1 voor de Kwekkeboom Oven & Airfryer snacks. Voor kipnuggets zijn hier de nuggy's van Mekkafood favorietDennis1812 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 21:13:
[...]
Kroketten airfryer wint Kwekkeboom het altijd. Idem voor bitterballen etc.
Helaas zijn hun kipnuggets niet meer te verkrijgen.
Ook dat +1, met de Aviko Originals Franse Friet als goede 2eMaar het klinkt alsof je de snacks langer had moeten bakken?
Qua friet vind ik Lamb Weston het lekkerst uit de airfryer.
Nederlands is makkelijker als je denkt.
@vooghel @Dennis1812
Ik ga in ieder geval Kwekkeboom dan proberen en de mekkafood kipnuggets.
Ik heb overigens alles er precies ongedaan zoals op de verpakking. Alles was verder ook heet enz, dus ik denk dat de tijd niet het probleem is. Nou is het Hoogvliet g'woon huismerk ook de helft goedkoper dan andere merken, dus het verbaast me niks als daar ook het verschil in zit. Ik had alleen wel verwacht dat het iets beter zou zijn, als dat wij nu ervaren hebben.
Een deze dagen even een nieuwe poging met de andere snacks.
Andere suggesties zijn altijd welkom
Ik ga in ieder geval Kwekkeboom dan proberen en de mekkafood kipnuggets.
Ik heb overigens alles er precies ongedaan zoals op de verpakking. Alles was verder ook heet enz, dus ik denk dat de tijd niet het probleem is. Nou is het Hoogvliet g'woon huismerk ook de helft goedkoper dan andere merken, dus het verbaast me niks als daar ook het verschil in zit. Ik had alleen wel verwacht dat het iets beter zou zijn, als dat wij nu ervaren hebben.
Een deze dagen even een nieuwe poging met de andere snacks.
Andere suggesties zijn altijd welkom
[ Voor 25% gewijzigd door Wachten... op 24-04-2026 23:48 ]
Duca Kipnuggets de luxe #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi539781m zijn ook erg lekker . Verpakkingen kloppen meestal niet. Vaak is het wat langer. ik verwarm meestal ook voor.
Kwekkeboom vind ik de kalfs kroket het lekkerst, de black Angus gaat er ook goed in . Maar de rundvlees kroketten zijn ook gewoon erg lekker.
Beduidend beter dan uit de frietpan.
Kwekkeboom vind ik de kalfs kroket het lekkerst, de black Angus gaat er ook goed in . Maar de rundvlees kroketten zijn ook gewoon erg lekker.
Beduidend beter dan uit de frietpan.
ik kan de mora snacks niet echt aanbevelen, ervaring met de rundvleeskroketten en kaassoufles...
Kroketten en bitterballen uit de airfryer heb ik opgegeven, dat komt gewoon nooit helemaal goed. De kaassouflee vond ik prima. Ik spray dus wel wat bakspray vaak, dat scheelt welMegupe schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 09:33:
ik kan de mora snacks niet echt aanbevelen, ervaring met de rundvleeskroketten en kaassoufles...
Is een airfryer nuttig? Waar gebruiken jullie het voor? Het enige voordeel dat ik kan bedenken is dat het minder stinkt dan een frietpan
Je kan het voor veel meer gebruiken.traders schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 10:35:
Is een airfryer nuttig? Waar gebruiken jullie het voor? Het enige voordeel dat ik kan bedenken is dat het minder stinkt dan een frietpan
Van eitjes en broodjes tot complete avondmaaltijden of cakes en taarten.
Of iets nuttig is hangt af van waar je hem zelf voor wil gaan gebruiken.
Het is diverser dan frietjes en snacks iig.
Stinkt minder, makkelijker schoonmaken als je geen vaatwasser hebt. Ik gebruik mijn airfryer bijna elke dag. Broodjes en vlees zijn de meest voorkomende producten die ik erin bak. Meeste broodjes kan ik in 7-8 minuten afbakken, waar ik bij een oven eerst moet voorverwarmen en dan vaak ook nog langer moet bakken. Vlees is ook heel goed te doen in de airfryer. Tegenwoordig zijn zelf redelijk wat gepaneerde vleesproducten geschikt voor de airfryer.traders schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 10:35:
Meestal doe ik de producten 2-3 minuten langer erin dan op de verpakking staat zonder voorverwarmen, evenals Aviko franse friet (origineel, niet de airfryer versie) Maar ook vlees als biefstuk en rundervinken gaan erg goed in de airfryer. Friet tussendoor opschudden en niet teveel in 1x erin doen. Ik heb een dubbele bak airfryer, 1 zijde voor vlees, andere zijde voor broodjes/friet.
Voordeel is ook niet het hoeven vernieuwen van de olie/vet en de moeite en kosten die daarmee gemoeid zijn. Ik voeg ook geen olie/vet toe aan de producten, meeste zijn vet genoeg van hunzelf.
[ Voor 8% gewijzigd door thunder8 op 25-04-2026 11:31 ]
PSN-ID: Thunder76nl
Grappig ik vind de kroketten van mora een van de weinige die smaakt als eentje uit het vet!
Ik denk toch ook ergens dat de airfryer ook nog uit maakt, en hoe lang je het "bakt"vinpower schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 12:17:
Grappig ik vind de kroketten van mora een van de weinige die smaakt als eentje uit het vet!
Ik ben alleen nog geen kenner, maar vanmorgen merkte wij dat met afbakbroodjes, dat 1 min langer het verschil kan maken tussen acceptabel en niet krokant, naar echt krokant en wel lekker. Ook het wel of niet vochtig maken of sprayen met olie kan veel verschil maken volgens mij
Hier de ninja af400. Afvakbroodjes altijd juist korter hier en snacks een minuutje langer!
Ik ben toch wel aan het kijken naar een upgrade. De antiaanbaklaag law toch wel los op de randen van de bakken, het liefst heb ik er 1 met twee glazen bakken
Ik ben toch wel aan het kijken naar een upgrade. De antiaanbaklaag law toch wel los op de randen van de bakken, het liefst heb ik er 1 met twee glazen bakken
Glas? Bestaan die?
Zonder PFAS en zooi is al voldoende wat mij betreft.
Ja hoor, de Ninja Crispi Pro bijvoorbeeld. Zit een crisper plate bij die volgens mij een keramische coating heeft. Die moet je wel vaak gebruiken omdat er anders geen luchtcirculatie plaatsvindt op de bodem van de schaal. Maar ik vind het een wat onhandig apparaat lijken, mag van mij een wat grotere mand/schaal hebben nog.Dennis1812 schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 16:19:
Glas? Bestaan die?
Mijn wishlist zou een XXL airfryer zijn met volledig RVS mand en ook onderwarmte. Ik wil geen enkele coating, gaat toch allemaal een keer krassen en stuk. Volgens mij moet ik gewoon een mini oven kopen
[ Voor 11% gewijzigd door stin00 op 25-04-2026 16:35 ]
Onderwarmte krijg je toch omdat er zo veel convectie is vanzelf?
Ik heb al jaren (een van de eerste) generaties Philips XL, de PFAS zit er allemaal nog prima op, ik kom er eigenlijk nooit in met bestek of iets dergelijks.
Onze wordt het meeste gebruikt voor broodjes, maar ook soms dingen als spare ribs, kip, friet (volgens 'recept' van youtuber waar ik de naam van vergeet, maar die maakt ze 10x beter). Grote voordeel is inderdaad dat het in 30 seconden warm is.
Ik heb al jaren (een van de eerste) generaties Philips XL, de PFAS zit er allemaal nog prima op, ik kom er eigenlijk nooit in met bestek of iets dergelijks.
Onze wordt het meeste gebruikt voor broodjes, maar ook soms dingen als spare ribs, kip, friet (volgens 'recept' van youtuber waar ik de naam van vergeet, maar die maakt ze 10x beter). Grote voordeel is inderdaad dat het in 30 seconden warm is.
Ja die sprak me wel aan. Nu nog een dubbele en gewoon iets zonder een coating op de plate!stin00 schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 16:33:
[...]
Ja hoor, de Ninja Crispi Pro bijvoorbeeld. Zit een crisper plate bij die volgens mij een keramische coating heeft. Die moet je wel vaak gebruiken omdat er anders geen luchtcirculatie plaatsvindt op de bodem van de schaal. Maar ik vind het een wat onhandig apparaat lijken, mag van mij een wat grotere mand/schaal hebben nog.
Ik zou bij glas veel te bang zijn dat ik t kapot laat vallen. Als ik nu een bak laat vallen heb je hooguit een deukje.
Breekbaarheid is wel een dingetje bij glas.
Breekbaarheid is wel een dingetje bij glas.
Bij voorkeur een bak en mandje van RVS. Heb de afgelopen jaren al mijn anti-aanbak pannen vervangen door RVS.
Zie ook niet in waarom de bak van anti-aanbak materiaal moet zijn.
Gooi het liever in de vaatwasser of met een pannenspons.
Zie ook niet in waarom de bak van anti-aanbak materiaal moet zijn.
Gooi het liever in de vaatwasser of met een pannenspons.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Vandaag de Greenpan Bistro XXL voor het eerst in gebruik genomen. Speciaal gekocht omdat deze PFAS vrij is. Toen ik de doos openmaakte vond ik hem al erg 'plastic' ruiken, maar toen hij een tijdje aanstond stonk heel de keuken naar een smerige plastic geur.
Pure greenwashing, kan gewoon echt niet gezond zijn.
BlaBlaBla
Heb je dit niet met elke Airfryer die je voor het eerst gebruikt? Het zou iig na 1x gebruiken een stuk minder moeten zijn.Strider schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 22:00:
Vandaag de Greenpan Bistro XXL voor het eerst in gebruik genomen. Speciaal gekocht omdat deze PFAS vrij is. Toen ik de doos openmaakte vond ik hem al erg 'plastic' ruiken, maar toen hij een tijdje aanstond stonk heel de keuken naar een smerige plastic geur.
Na 10x nog steeds dezelfde geur.Aeon schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 19:31:
[...]
Heb je dit niet met elke Airfryer die je voor het eerst gebruikt? Het zou iig na 1x gebruiken een stuk minder moeten zijn.
BlaBlaBla