Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
Er zit een los mandje in, die je met behulp van een "release"-,knop uit de houder (bak) kunt nemen. Echter zit de houder niet vast op een rail. Deze haal je er in zijn geheel uit.Barleone schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 18:42:
@Tuupie
Wat voor mechaniek heeft de lade voor openen/sluiten?
Laatst op een feestje kwamen er goede snacks uit een airfyer, dus ik op onderzoek uit.
Ninja bleek hier toch wel redelijk populair dus eerst een dubbele in gedachten ivm gezin van 5.
Echter kwam ik toen de Combi 12-in-1 multicooker ( SFP700EU ) tegen op las veel positieve reviews over deze “airfryer”, begin van de week was ie scherp geprijsd op Amazon dus toen maar meteen toegeslagen
Onze huidige oven in de keuken heeft wat keuren dus daar kan deze dan mooi bij assisteren.
Heb er net de meest simpele jumbo friet in gegooid en die kwam er goed knapperig uit, ook diepvries pizza’s passen er mooi in en bakt ie perfect.
Qua formaat is het net een magnetron maar dan iets hoger, dus hij zou zelfs makkelijk mee op vakantie kunnen.
Binnenkort maar is gaan ontdekken wat ik er nog meer in kan klaarmaken, er zit iig een boekje bij met genoeg recepten.
https://www.amazon.com.be...-Technology/dp/B004WD0I30
Ik gebruik die eigenlijk enkel om frietjes in te maken. Maar als ik gasten over de vloer heb, en ik maak frietjes klaar als bijgerecht, is het mandje echt te klein en moet ik het altijd in 2 keer bakken wat heel tijdrovend is. Ik heb gedacht aan een nieuwe airfryer met een grotere capaciteit. Bestaat er een airfryer waar ik 2 zakken friet van 1 kg in 1 keer kan bakken? Ik vind het altijd onduidelijk in de specs wat de capaciteit is en kan het moeilijk vergelijken met wat ik nu heb. Er staat bv in 9l capaciteit, maar dat betekent natuurlijk niet dat ik 9 zakken in kan gooien…

[ Voor 6% gewijzigd door pina op 04-05-2025 09:08 ]
We hebben een gezin van 6 personen. Dus een grote capaciteit leek me handig. En ik kwam zelf uit op de Ninja Double Stack Airfryer XXL - met 2 lades en Smart Cook 9,5L - SL451EU.
Heeft iemand die, en wat zijn de ervaringen? En zijn er misschien andere goede/betere alternatieven?
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
2 KG friet? Dat lijkt me erg veel voor een airfryer. Zelfs een XXL kan maar 1,4 KG bakken. Je kan twee Airfryers kopenpina schreef op zondag 4 mei 2025 @ 09:04:
Ik heb thuis al meer dan 10 jaar een oude Airfryer liggen van philips. Ik denk dat het de 1e generatie is:
https://www.amazon.com.be...-Technology/dp/B004WD0I30
Ik gebruik die eigenlijk enkel om frietjes in te maken. Maar als ik gasten over de vloer heb, en ik maak frietjes klaar als bijgerecht, is het mandje echt te klein en moet ik het altijd in 2 keer bakken wat heel tijdrovend is. Ik heb gedacht aan een nieuwe airfryer met een grotere capaciteit. Bestaat er een airfryer waar ik 2 zakken friet van 1 kg in 1 keer kan bakken? Ik vind het altijd onduidelijk in de specs wat de capaciteit is en kan het moeilijk vergelijken met wat ik nu heb. Er staat bv in 9l capaciteit, maar dat betekent natuurlijk niet dat ik 9 zakken in kan gooien…
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik heb geen beeld bij een airfryer die 2 kilo aan kan.
Niet de xxl maar wel een double stack sinds een maandje. Ding werkt prima en doet wat ie moet doenOMX2000 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:07:
Ik ben op zoek naar een goed moederdagcadeau voor mijn vrouw. Ze wilde al langer een airfryer, dus dan gaan we die maar geven
We hebben een gezin van 6 personen. Dus een grote capaciteit leek me handig. En ik kwam zelf uit op de Ninja Double Stack Airfryer XXL - met 2 lades en Smart Cook 9,5L - SL451EU.
Heeft iemand die, en wat zijn de ervaringen? En zijn er misschien andere goede/betere alternatieven?
Verder geen ervaring met andere modellen dus geen vergelijkingen. Wel vind ik het menu soms wat onlogisch en als de timer is afgelopen kan ik (of ik doe het niet goed) geen extra tijd toevoegen. Dan moet je hem weer opnieuw instellen.
tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...
Misschien heb je er iets aan, dit was de uitslag van de CB test (uit de gids van januari):OMX2000 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:07:
Ik ben op zoek naar een goed moederdagcadeau voor mijn vrouw. Ze wilde al langer een airfryer, dus dan gaan we die maar geven
:strip_exif()/f/image/qBM3j8AsIKHCAistvnv5Y5UB.jpg?f=fotoalbum_large)
Goede info! Ik ben voor de Ninja Foodi MAX Dual Zone Air Fryer with Smart Cook System AF451EU gegaan. En hoofddoel was frietjes bakken, dus wat dat betreft had ik beter voor een Philips kunnen gaan.Truus01 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:18:
[...]
Misschien heb je er iets aan, dit was de uitslag van de CB test (uit de gids van januari):
[Afbeelding]

Het is voor moederdag. Dus het cadeau is er, en mocht moeders toch liever een Philips willen dan ruilen we deze gewoon in.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
We hebben de Philips Viva van jaaaaren geleden, die bakt ze echt krokant, maar die is zo goed als overleden. Als vervanger de Philips XL Essential HD9280/90 gekocht, maar was echt een achteruitgang. Nu een kleine twee jaar de Inventum GF500HLDB, maar ook die bakt ze zelfs met dubbele bereidingstijd, niet krokant. Dit terwijl dit de beste koop was volgens de Consumentenbond.
Welke Philips airfryer doet dit wel? Begreep dat lang niet alle dure modellen dit ook goed doen? Iemand een idee?
Het liefst zoeken we een Airfryer van rond de 150 euro.
Ik sta eventueel ook open voor een dual-basket zoals deze, maar dan ook wel met de eis dat er krokante friet uitkomt. Niets is zo teleurstellend als slappe friet.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Ik heb die van jouw link. En ik krijg mijn friet en snacks er gewoon krokant uit.Steeffoon schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 17:34:
Ik ben op zoek naar een nieuwe Airfryer, maar we hebben al meermaals een verkeerde besteld; in de zin van; hij doet niet wat we willen. We willen krokante friet, en dat is vaak nog geen gemakkelijke opgave.
We hebben de Philips Viva van jaaaaren geleden, die bakt ze echt krokant, maar die is zo goed als overleden. Als vervanger de Philips XL Essential HD9280/90 gekocht, maar was echt een achteruitgang. Nu een kleine twee jaar de Inventum GF500HLDB, maar ook die bakt ze zelfs met dubbele bereidingstijd, niet krokant. Dit terwijl dit de beste koop was volgens de Consumentenbond.
Welke Philips airfryer doet dit wel? Begreep dat lang niet alle dure modellen dit ook goed doen? Iemand een idee?
Ik sta eventueel ook open voor een dual-basket zoals deze, maar dan ook wel met de eis dat er krokante friet uitkomt. Niets is zo teleurstellend als slappe friet.
De stoomfunctie is voor ons meer een gimmick en wordt amper gebruikt.
Maar als je van stomen houdt is het een idee.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Hoeveel friet doe je er tegelijkertijd in ?Steeffoon schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 17:34:
Ik ben op zoek naar een nieuwe Airfryer, maar we hebben al meermaals een verkeerde besteld; in de zin van; hij doet niet wat we willen. We willen krokante friet, en dat is vaak nog geen gemakkelijke opgave.
Voor twee personen, max 400-500 gram verwacht ik. Maar ook weleens minder geprobeerd, en merk weinig verschil, helaas.
Ah, dat is goed om te weten. Moet zeggen, zou niet weten of ik het ga gebruiken, maar wie weet voor in de toekomstDennis1812 schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 17:37:
[...]
Ik heb die van jouw link. En ik krijg mijn friet en snacks er gewoon krokant uit.
De stoomfunctie is voor ons meer een gimmick en wordt amper gebruikt.
Maar als je van stomen houdt is het een idee.
W1ck1e schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 18:58:
Normale diepvriesfriet, 450 gram, 23 minuten op 200 graden. 2 keer schudden. In de Philips airfryer, geen XL
....
Probeer eens een gaatje in het centrum van de friet stapel te maken. Hierdoor wordt de luchtcirculatie bevorderd, juist bij grote porties.
Voorkomt slappe friet onderin.
Luchtcirculatie is het hele punt van een airfryer. Daarom beveel ik ook altijd een grote airfryer aan want overcapaciteit bevordert de circulatie en verbetert dus het resultaat.
Bron: 12000 uur airfryer ervaring.
Heb overigens niet alle airfryers ooit geprobeerd, maar ik vond zelf Philips het beste resultaat geven. Heb net een 7000 serie gekocht (met niet-werkende smart functies ivm brakke app, classic, maar de halve krachtfunctie is wel fijn tegen de herrie voor als je een bar in de keuken hebt en wat extra tijd).
[ Voor 42% gewijzigd door Grotbewoner op 20-05-2025 23:30 ]
Goede tip wel, het proberen waard.Grotbewoner schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 19:23:
[...]
Probeer eens een gaatje in het centrum van de friet stapel te maken. Hierdoor wordt de luchtcirculatie bevorderd, juist bij grote porties.
Voorkomt slappe friet onderin.
Bron: 12000 uur airfryer ervaring.
Ben benieuwd naar het resultaat. Laat het vooral weten 🙂.
Wij hebben onlangs de Philips NA352/00 in gebruik en bakken daar naar volle tevredenheid frietjes in. Met name de Aviko Supercrunch frietjes vallen bij ons erg in de smaak en zijn echt heerlijk krokant. Wij hebben deze airfryer met ING punten voor €115 gekocht dus dat was best een goede deal.Steeffoon schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 17:34: