Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:46
Helaas, hier de de Ninja AF300 overleden na slechts 28 maanden oud. Amazon zegt dikke pech, geen garantie en Ninja idem. Mag bij Ninja in de webshop eventueel wel met 50% korting een nieuwe kopen.

Wanneer ik de 2e zone aanzet, of dat nu links of rechts is dan valt het apparaat uit. Als ik slechts 1 van de 2 zones aanzet werkt het apparaat prima.

Wel balen, was erg tevreden. Maar dat het apparaat zo snel kapot gaat valt mij tegen. De oude Philips deed het na 10 jaar nog perfect.

[ Voor 18% gewijzigd door Morpheusk op 05-06-2024 12:49 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-05 08:21
TCMR schreef op zondag 17 maart 2024 @ 15:09:
[...]

Niet echt. Het is uiteindelijk een Ninja Airfryer AF100EU geworden. Keramische coating, dus PFAS-vrij. Beetje een simpel ding, klein, maar voor 2 personen groot genoeg. Ik heb nog even gekeken naar die Instant Pot met airfryer deksel (tip van een tweaker hier), maar dat wordt me allemaal een beetje groot, en we hebben al een Instant Pot. Heel groot is het PFAS-vrije aanbod niet, zelfs niet alle Ninja's hebben een keramische coating.

We goân 't zien... (en proeven :9 )
Hoe bevalt deze na een paar maanden? Ik ben op zoek naar een soortgelijke Airfryer en deze staat op de shortlist :)

Ik kwam daarnaast ook een Airfryer van het merk Just Vegan tegen — heeft iemand daar toevallig ervaringen mee?
https://just-vegan.de/en/products/just-vegan-air-fryer-4-5-l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:46
Morpheusk schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:48:
Helaas, hier de de Ninja AF300 overleden na slechts 28 maanden oud. Amazon zegt dikke pech, geen garantie en Ninja idem. Mag bij Ninja in de webshop eventueel wel met 50% korting een nieuwe kopen.

Wanneer ik de 2e zone aanzet, of dat nu links of rechts is dan valt het apparaat uit. Als ik slechts 1 van de 2 zones aanzet werkt het apparaat prima.

Wel balen, was erg tevreden. Maar dat het apparaat zo snel kapot gaat valt mij tegen. De oude Philips deed het na 10 jaar nog perfect.
Apparaat inmiddels open gehaald, was wel even puzzelen.

De deksel er met een schroevendraaier afgewrikt, er zitten 3 klipjes aan de voorkant, 2 aan de zijkant en 4 aan de achterkant. Vervolgens zitten er 4 schroeven aan de bovenkant die je samen met de 8 buitenste schroeven aan de onderkant los moet halen. Daarna aan de achterkant de 2 luchtuitlaten er uithalen en vervolgens kan je de hele kap omhoog halen.

Er staan 2 elco’s bol. Helaas gaat mijn electronica kennis niet zo ver of dit het enige zou kunnen zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4V0ulf3ZyXUEZBVEuDr3t3VJ1Qs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NhdLl7l292ooFZhCaIfqiMUz.jpg?f=fotoalbum_large

Anyhow, doe er je voordeel mee als je je Ninja een keer moet ophalen.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:30
Vanaf morgen is de Ninja AF300EU voor 129,- op te halen in de AH

https://www.ah.nl/product...r-foodi-dual-zone-af300eu

Wat vinden jullie? Deze of toch de Philips?

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:40
Ik zoek eigenlijk een dubbele airfryer waarbij de bakken uitneembare mandjes hebben (via het uitwendige handvat).
Zoals de meeste enkelvoudige airfryers (gewoon) hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4irw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 12:08
Bestaat er een airfryer die de warme lucht naar beneden uitblaast?

Mooie nieuwe keuken met afzuiging in de kookplaat, en een airfryer die alles naar het plafond blaast wordt ik niet echt gelukkig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:44

JSchut

.....

Tommy. schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 20:47:
[...]

Ik heb de Philips Airfryer XXL Connected HD9880/90 gekocht en ben er zeer tevreden over, niet alleen voor de snacks en patat maar ook voor lekkere stukken vlees en groenten, zeer tevreden.
Wij hebben hier sinds gister de HD9875. In principe dezelfde maar met een ander display.

Als ik via de HomeID app onder Mijn appparaten naar de fryer ga en dan naar automatische kook programma's dan lukt het niet om dit naar de fryer te sturen. Lukt dat bij jou wel?

Handmatig koken via de app of recepten sturen lukt wel. Alleen die automatische dingen niet.

Edit: factory reset gedaan en nu is er ineens wel nieuwe firmware en werkt het wel.

[ Voor 6% gewijzigd door JSchut op 14-07-2024 12:16 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• radeoxx
Wheng schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 18:19:
[...]

Wat zijn de testresultaten van Greenpan aub?
GreenPan
Bistro Dual Zone Airfryer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Va7ZaAOGrphaOeBmzitlEqNM_E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dzFy8Dz8tx36AcLyGOKMZDFA.png?f=fotoalbum_large

Overzicht verder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mXFT49Ykcgr0DQftgUTzpKODBRo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pUgeiPXPVboiwaCOfL5sD7Bq.png?f=fotoalbum_large

Ik heb zelf de dubbele Ninja AF300EU die een tijd geleden bij de Appie in de bonus was. Blaast ook mooi lucht naar boven, past dus ook perfect onder de afzuigkap.

[ Voor 4% gewijzigd door radeoxx op 25-07-2024 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Sommige van die minpunten zijn wel open deuren :p

2 x zo veel energieverbruik
2 x zo veel schoonmaakwerk
2 x zo lomp

Ja het is een dubbele bak :p

Friet vind ik in elke airfryer matig (we hebben zelf een philips). Mijn ouders vinden van niet maar als we daar eten moeten we heel lang wachten op een klein beetje slappe bleke friet. Het gaat wel goed als die al gebakken is (dus niet voorgebakken) dus friet die over is kun je wel een dag erna in de airfryer bakken :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_to_P
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-12-2024
De Philips NA231 is deze week in de aanbieding. Hij lijkt op de beste vanuit de consumentenbond, klopt dat en is deze aan te raden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Goedemiddag ook hier ben ik me aan het verdiepen in een airfryer alleen wil ik geen teflon anti aanbaklaag hebben, heb zelf ook gietijzeren pannen etc.

Maar ik kan er maar moeilijk uitkomen, heeft Philips geen enkele airfryer met een keramische anti aanbaklaag? En bij Ninja welke heeft het nou wel en welke niet is allemaal erg onduidelijk vind ik.

Heb al wel wat gezocht hier maar kom er nog niet echt uit, of misschien is het gewoon erg lastig haha

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:38
Heeft iemand hier de Philips Airfryer XXl Smart Sensing en erkend onderstaand probleem?

Deze berekend automatisch hoelang je eten gebakken moet worden. Maar ik las in een review van iemand op Bol dat de sensor het niet meer doet als de airfryer al warm is, dus wanneer de sensor al een keer gebruikt is. De airfryer zou dan uitschakelen omdat hij denkt dat het gerecht al klaar is. Dus meerdere malen achter elkaar gebruiken zou niet mogelijk zijn met de sensor, wel als hij los ingesteld wordt met temepratuur en tijd.
IK zoek een nieuwe Philips airfryer te kopen en heb interesse voor de Smart Sensing. Maar als dit het geval is kan beter de goedkopere XXL aangekocht worden (zonder sensor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
M_to_P schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 18:22:
De Philips NA231 is deze week in de aanbieding. Hij lijkt op de beste vanuit de consumentenbond, klopt dat en is deze aan te raden?
Tja, lastig te zeggen natuurlijk. Het lijkt ook een nieuw model. Denk dat het geen verkeerde keus is.
schnumi schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 12:59:
Goedemiddag ook hier ben ik me aan het verdiepen in een airfryer alleen wil ik geen teflon anti aanbaklaag hebben, heb zelf ook gietijzeren pannen etc.

Maar ik kan er maar moeilijk uitkomen, heeft Philips geen enkele airfryer met een keramische anti aanbaklaag? En bij Ninja welke heeft het nou wel en welke niet is allemaal erg onduidelijk vind ik.

Heb al wel wat gezocht hier maar kom er nog niet echt uit, of misschien is het gewoon erg lastig haha
Je kunt eens kijken / zoeken op de eerder genoemd Wartmann

https://www.ahealthylife....he-airfryer-xxl-wartmann/
buffy1966 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:17:
Heeft iemand hier de Philips Airfryer XXl Smart Sensing en erkend onderstaand probleem?

Deze berekend automatisch hoelang je eten gebakken moet worden. Maar ik las in een review van iemand op Bol dat de sensor het niet meer doet als de airfryer al warm is, dus wanneer de sensor al een keer gebruikt is. De airfryer zou dan uitschakelen omdat hij denkt dat het gerecht al klaar is. Dus meerdere malen achter elkaar gebruiken zou niet mogelijk zijn met de sensor, wel als hij los ingesteld wordt met temepratuur en tijd.
IK zoek een nieuwe Philips airfryer te kopen en heb interesse voor de Smart Sensing. Maar als dit het geval is kan beter de goedkopere XXL aangekocht worden (zonder sensor).
Gewoon lekker zonder sensor kopen en zelf instellen / timen. Weer een deel minder wat kapot kan gaan joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-04 15:17
schnumi schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 12:59:

Ik loop tegen hetzelfde aan. Op de site van ninja staat er weinig over, maar op alle sites waar ninja verkocht wordt staat dat ze iig pfas vrij zijn.

Ik kwam Jap tegen als merk met een aantal airfryers, staat dat het pfas vrij is maar niet dat het ceramisch is.

Daarnaast staat op bv bol.com bij bijna alle airfryers dat ze bpa en pfas vrij zijn, maar dat kan ik dan ook mogelijk geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
Dit is inderdaad erg frustrerend. Onze philips Airfryer mag ook weleens vervangen. Maar net als jullie wil ik er een met keramische anti aanbak laag. Ik heb philips hier al eens op aangeschreven. Maar kreeg toen te horen dat er niets op de planning staat. Kan het bijna niet geloven, als je kijkt naar pannen is bijna alles nu keramisch. Misschien moeten we nog een keer massaal naar philips gaan schrijven😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badpete
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-04 21:31
Montana maakt ook airfryers met keramische coating

• ajampaniki
Greenpan maakt ook airfryers met een ceramische laag. Maar lees dan weer in een review dat deze een stuk minder krachtig is dan andere merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolijter
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:54
Wij gebruiken nu een tijdje de GreenPan Airfryer XL als vervanging voor onze Philips Airfryer (HD9723) en dat bevalt prima. Op zich herken ik wel wat er wordt gezegd over de kracht. Patat moet wat langer bakken om lekker krokant te worden en als je net niet helemaal goed hebt geschud of toch iets teveel erin hebt gedaan krijgt je slappe stukken erbij.

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik zit een beetje in een dubio wat ik nou moet gaan doen.

We hebben een paar jaar terug een Airfryer van m'n zus gekregen (betreft een philips 9240 xl), die hadden een nieuwe gekocht. De oude begon wat te stinken.

Ik het hele ding uit elkaar geschroefd en schoongemaakt wat een behoorlijke klus was. Deze heb ik nu alweer zo'n 4 jaar naar alle tevredenheid in gebruik. Alleen is het mandje met het rooster nu zo erg aangekoekt dat ik het niet meer schoon krijgt. Als ik er nu patat in maak komen die zwarte stukjes los en zitten aan het patat vast en dat is vies.(en ongezond)

Maar aangezien het apparaat nog prima werkt zat ik te kijken naar een reserve mandje. Deze kosten alleen iets van 50 a 60 euro. (via een 3e partij. Philips zelf levert ze niet meer)

Maar aangezien de Airfryer ook behoorlijk stinkt omdat ik het hittespiraal niet meer goed schoon is en de platen er omheen ook aangekoekt zijn is het misschien beter een andere te kopen.
Daarnaast lijkt de antiaanbaklaag van het mandje en de bak het ook te begeven.

Nu heb ik al ervaring met een merk goedkopie airfryer die ik gebruikte voor ik deze philips kreeg. Echt een prut apparaat, alles duurde 10 keer zo lang en het werd ook lang niet zo mooi bruin/verwarmd als de Philips. Dus ik wil wel minimaal dezelfde kwaliteit/performance.(2100watt is de huidige)

Nu zit ik wat reviews online te lezen maar de wat goedkopere Philips modellen is men vaak helemaal niet over te spreken en doet vaak onder ten opzichte van hun oude 9240 apparaat.

Zijn er andere merken die vergelijkbaar zijn met wat ik nu heb of heeft Philips een model die minstens zo goed is en een beetje betaalbaar?
Of kan ik beter een nieuw mandje + rooster voor het mandje kopen? En de stank/rook voor lief nemen?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Krijg je het ook niet schoon met dasty ofzo?

Je kan ook nog een mandje in het mandje zetten en mijn vorige airfryer gebruikte ik nog alleen de buitenmand van (om dezelfde reden, kreeg de binnenmand niet meer schoon).

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-05 23:01
precies om de rede van vuil en een smerige pan van Philips na x aantal jaar, ben ik overgestapt op een Ninja 400 met dubbele bak. Schoonmaken van deze dingen is echt top, alweer een jaar in gebruik volgens mij en alles ziet er nog uit zoals nieuw. Ik doe 1x 2 maanden in allebei de bakken een citroen, wat laten opwarmen en ik kan het vet van de spiraal en van binnen zo met een doek eruit halen. ( bij Philips) kwam ik niet eens goed overal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

dfbt schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 08:27:
precies om de rede van vuil en een smerige pan van Philips na x aantal jaar, ben ik overgestapt op een Ninja 400 met dubbele bak. Schoonmaken van deze dingen is echt top, alweer een jaar in gebruik volgens mij en alles ziet er nog uit zoals nieuw. Ik doe 1x 2 maanden in allebei de bakken een citroen, wat laten opwarmen en ik kan het vet van de spiraal en van binnen zo met een doek eruit halen. ( bij Philips) kwam ik niet eens goed overal bij.
Weet je toevallig of deze ook een beetje gemakkelijk is schoon te maken?

https://www.bol.com/nl/nl...DgaAsH-EALw_wcB#open=true
Marzman schreef op donderdag 19 september 2024 @ 09:56:
Krijg je het ook niet schoon met dasty ofzo?

Je kan ook nog een mandje in het mandje zetten en mijn vorige airfryer gebruikte ik nog alleen de buitenmand van (om dezelfde reden, kreeg de binnenmand niet meer schoon).
Nee helaas ook niet. Ik heb voor het roosteren een metaal borstel op boormachine gezet. Die is nu weer als nieuw zo schoon.
Maar toen keek ik nog even naar de bak. Daar was een deel van de antiaanbaklaag af gebroken. Dus ik met de plastic achterkant van m'n afwasborstel een beetje schrobben en toen vlogen er nog meer stukken antiaanbaklaag af. Aangezien ik die niet binnen wil krijgen heb ik hem maar in de container gegooid.

Dus maar opzoek naar een nieuwe. Op Bol zag ik bovenstaande in de aanbieding. Ik lees het merk Ninja vaak voorbij komen maar ik ken het verder niet. Is dat model hierboven een beetje oké?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-05 23:01
kaasaanfiets schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:59:
[...]

[...]

Nee helaas ook niet. Ik heb voor het roosteren een metaal borstel op boormachine gezet. Die is nu weer als nieuw zo schoon.
Maar toen keek ik nog even naar de bak. Daar was een deel van de antiaanbaklaag af gebroken. Dus ik met de plastic achterkant van m'n afwasborstel een beetje schrobben en toen vlogen er nog meer stukken antiaanbaklaag af. Aangezien ik die niet binnen wil krijgen heb ik hem maar in de container gegooid.

Dus maar opzoek naar een nieuwe. Op Bol zag ik bovenstaande in de aanbieding. Ik lees het merk Ninja vaak voorbij komen maar ik ken het verder niet. Is dat model hierboven een beetje oké?
toon volledige bericht
Ik heb alleen ervaring met een Ninja 300/400 met de dubbele bakken.
Maar als ik even via youtube de airfrying bekijk, dan zie ik wel zelfde soort pan, binnengedeelte als wat ik ongeveer heb, en dat gaat allemaal zonder problemen schoongemaakt worden door hand of vaatwasser.

https://www.amazon.nl/Nin...45%2Caps%2C68&sr=8-1&th=1

Ik zie nu deze in de aanbieding op Amazon. Deze heb ik toen de tijd gekocht voor 230 euro :( Moet zeggen echt een top apparaat, wel groot en lomp, dus ik snap dat je naar kleinere versies kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansieGansie
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-05 23:55
kaasaanfiets schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:59:
[...]

[...]

Ik heb deze (het brons/koper model) sinds een maandje ofzo. Prima ding en goed schoon te maken. Is 1 bak met een zogenoemde crispplaat die als ik me niet vergis beiden gewoon in de vaatwasser mogen. Was ze overigens meestal met de hand af omdat ik het idee heb dat het beter is voor de levensduur ervan (en omdat de vaatwasser vaak al propvol zit)

Vind het formaat ervan ook prima. Er kan een aardige hoeveelheid in en ook op het aanrecht oogt ie niet zo massaal.

Heb er bij toeval 2 gekregen, dus heb er nog 1 nieuw in de doos die voor 75% vd nieuwprijs weg mag :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G-addict
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-05 23:01
G-addict schreef op zondag 21 januari 2024 @ 21:38:
Hoi Tweakers,

Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuwe airfryer. De huidige princess bevalt prima, maar de anti aanbaklaag begint te slijten.

Ik zie ook de voordelen wel in van een dubbele zoals de ninja, zou dan wel graag een model hebben met een grote en een kleine mand.
Ik kwam deze moulinex tegen:
https://www.bol.com/nl/nl...BFoNTb2-MPB0aAunXEALw_wcB

Ziet er hetzelfde uit als de duurdere tefal, iemand al ervaring met dit model?
Het is al even geleden, maar deze week de knoop doorgehakt. Na het lezen van diverse reviews van airfryers met twee laden (grote en kleine lade) blijkt dit nog niet helemaal je van het.

Daarom maar weer gekozen voor en enkele airfyer, maar dan wel een keramische. Het is de Montana MF-400 geworden. Met €179,- best prijzig, maar dankzij een stapel bol.com bonnen is de eigen bijdrage beperkt :) .

De keuze is op deze gevallen omdat dit de enige keramissche airfryer lijkt met een binnenpan in plaats van een enkele rooster onderin de bak. Ik denk dat dit toch een betere luchtcirculatie geeft en daardoor betere bakresultaten.

Hij is vandaag binnengekomen. Qua ontwerp en afmetingen vrijwel gelijk aan onze oude princess 183040. Wel een heel stuk stiller. Het enige negatieve tot nu toe is dat het verbnindingsstripje van het handvat naar de frituurmand wat slapjes lijkt vergeleken met de vertrouwde princess airfryer.

Ik ben benieuwd naar de bakresultaten. De fabrikant blaast nogal hoog van de toren, mora bitterballen zouden in 5 ipv 9 minuten al klaar zijn. We gaan het zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjubbie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Nu online
G-addict schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:19:
[...]

Ik ben benieuwd naar de bakresultaten. De fabrikant blaast nogal hoog van de toren, mora bitterballen zouden in 5 ipv 9 minuten al klaar zijn. We gaan het zien....
De 9 minuten zijn voorbij dus… vertel ons meer. Waren het inderdaad 5 minuten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G-addict
tjubbie schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 16:19:
[...]

Aangezien de bbq gisteren vol lag met vlees heb ik er geen bitterballen in gebakken. Wel 600 gram diepvries aardappel partjes van de aldi. Deze waren in 12 minuten perfect gaar. Mijn vorige airfryer deed wat langer over een 400 gram portie.
De komende maanden maar eens kijken of de resultaten goed blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G-addict
Gisteren nog 2 kroketten in de montana airfryer gehad. Ovenkroketten van de aldi, deze vinden wij het lekkerst. In de oude airfryer 11minuten op 200⁰C, dan 2 minuten laten opstijven.
In de nieuwe airfryer kwamen ze na 10 minuten krokant uit de airfryer, dus ze hoefden niet op te stijven. Ik denk eigenlijk dat ze nog wel 1-2 minuten korter in de airfryer konden want de paneerkorst was eigenlijk net te droog. Het lijkt er dus op dat de montana airfyer echt ietsje sneller is dan mijn vorige airfryers, allen van princess. Het grootste voordeel blijft voor mij toch wel het ontbreken van de schadelijke anti aanbaklaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Ik zag bij onze lokale Albert Heijn dat zij nu ook een eigen merk airfryer verkopen onder de naam blue home. 5 liter en met keramische laag in de mand. Prijs: 49,95. Klinkt wel heel goedkoop, ben erg benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G-addict
https://voordeelshop.ah.n...lue-home-airfryer/278936/

Heb je net de spaarpot leeggeschud voor een keramische airfryer, komt AH met een 5L keramische airfryer voor een kleine €50,-.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:20

vooghel

Cunning linguist

G-addict schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 09:56:

Heb je net de spaarpot leeggeschud voor een keramische airfryer, komt AH met een 5L keramische airfryer voor een kleine €50,-.....
1500W is wel significant minder dan de 2000W van bijvoorbeeld de Philips HD9270/90 , laat staan de 2470W van de Ninja Airfryer XL 9,5L Dualzone.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
vooghel schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:07:
[...]

1500W is wel significant minder dan de 2000W van bijvoorbeeld de Philips HD9270/90 , laat staan de 2470W van de Ninja Airfryer XL 9,5L Dualzone.
Als ik hier op tweakers de review lees van de philips bakt dat ding ondanks 2000W niet best.

Die ninja heeft 2470/2=1235W per bak zou ik dan denken? Dat is nog iets minder dan 1500W.

Mijn vorige airfryer van Princess had 1700W, de nieuwe Montana 1800W. Beiden bakken ze goed, de nieuwe is alleen wel vrij van pfas enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

G-addict schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 09:56:

Het is wel alleen een bodem denk ik, dan kun je ook gewoon een rvs roostertje onderin leggen in een willekeurig andere airfryer lijkt mij? (ik heb ooit een klein rvs roostertje gekocht bij action ofzo dat we onderin de airfryer leggen)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qHI1vktOTnPrKDrqMwO6rCmobDo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FLZxQhtiEuvjjwBmtZCdDJx2.jpg?f=fotoalbum_large

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
Marzman schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:06:
[...]

Het is wel alleen een bodem denk ik, dan kun je ook gewoon een rvs roostertje onderin leggen in een willekeurig andere airfryer lijkt mij? (ik heb ooit een klein rvs roostertje gekocht bij action ofzo dat we onderin de airfryer leggen)
[Afbeelding]
De bak waar dat rooster inligt zou dan ook vrij van pfas etc moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

G-addict schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:55:
[...]

De bak waar dat rooster inligt zou dan ook vrij van pfas etc moeten zijn.
Bij die groene checkmarks staat:
✅ Met keramische anti-aanbak bodemplaat

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-04 15:15
Lijkt nu ook een airfryer in de aanbieding te zijn bij bol die pfas vrij is.

https://www.bol.com/nl/nl...as-vrij/9300000157443808/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G-addict
Marzman schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:58:
[...]

Bij die groene checkmarks staat:
✅ Met keramische anti-aanbak bodemplaat
Klopt, maar jij had het over een rvs roostertje in elk willekeurig andere airfryer en daar doelde ik op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
Utoka schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:09:

Dat is een mooie inderdaad. Zo'n airfryer met volledige binnenpan in plaats van een inlegroostertje heeft toch mijn voorkeur. Ik denk dat de luchtcirculatie veel beter is. Deze was een paar weken terug nog een stuk duurder. Voor deze prijs zou ik hem verkiezen boven de montana.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reyad
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-04 20:55
Utoka schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:09:

Thanks, ik zat al geruime tijd te kijken naar een pfas vrije airfryer.
Deze aanbieding heeft me over de streep getrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G-addict
Reyad schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:59:
[...]

Laat maar weten hoe deze bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

G-addict schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:23:
[...]

Dat is een mooie inderdaad. Zo'n airfryer met volledige binnenpan in plaats van een inlegroostertje heeft toch mijn voorkeur. Ik denk dat de luchtcirculatie veel beter is. Deze was een paar weken terug nog een stuk duurder. Voor deze prijs zou ik hem verkiezen boven de montana.
Ik denk dat het voor de luchtcirculatie niet uitmaakt dat roostertje omdat de lucht daar ook doorheen blaast, van mijn vorige airfryer gebruikte ik nog alleen de buitenpan met een roostertje omdat het te vies geworden was. Dat maakt geen verschil (behalve dat je het handvat miste want dat zat op de binnenpan ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 15-10-2024 08:59 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
Marzman schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:49:
[...]

Ik denk dat het voor de luchtcirculatie niet uitmaakt dat roostertje omdat de lucht daar ook doorheen blaast, van mijn vorige airfryer gebruikte ik nog alleen de buitenpan met een roostertje omdat het te vies geworden was. Dat maakt geen verschil (behalve dat je het handvat miste want dat zat op de binnenpan ;) )
Interessant, ik had verwacht dat de luchtcirculatie veel beter zou zijn door de vrije ruimte aan de zijkanten tussen de binnen- en buitenpan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjm81
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-02 20:53
Idd Teflon /PFAS laag begint lost te laten op me Phillips Airfryer (nog geen twee jaar oud..)

Druk opzoek naar een ander model.

Kwam deze tegen>>>

YouTube: Lauben | Glass&SteamAir®️ Fryer 4500BG | Tutorial | EN

Graag hoor ik jullie mening ;)

[ Voor 6% gewijzigd door rjm81 op 23-10-2024 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• omriooo
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23-04 15:37
Heeft iemand dit nieuwe model uit Australië gezien?
"Philips AirFryer Dual Basket 5000 series air STEAM"

Enig idee of het in Nederland verkrijgbaar zal zijn?

https://youtu.be/Oc47qAe_GbI?si=YicUbFgHRzv2j4RT
https://youtu.be/KDmP3bnC_Uo?si=7uVlRPYga7HmikHx

[ Voor 23% gewijzigd door omriooo op 25-10-2024 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

omriooo schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 01:05:

Geen ervaring mee, wel leuk bedacht. Ik dacht even dat het een koffieaparaat was ;)

Nadelen lijkt me dat het breekbaar is en als je het niet meer schoon krijgt zie je dat ook aan de buitenkant.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
omriooo schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 01:05:

Niet van Philips, maar de JAP Elysian biedt dezelfde combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omriooo
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23-04 15:37
Bedankt voor de reacties.
Ik had geen idee van de JAP - is het een bekend en betrouwbaar merk?

Heeft iemand deze stoomcombinatie gebruikt? Ik zou graag willen weten of jullie goede resultaten hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
omriooo schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 22:07:
Bedankt voor de reacties.
Ik had geen idee van de JAP - is het een bekend en betrouwbaar merk?

Heeft iemand deze stoomcombinatie gebruikt? Ik zou graag willen weten of jullie goede resultaten hebben gehad.
Geen idee om eerlijk te zijn. Weet ook niet meer hoe ik deze tegenkwam. Hier wel een review ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:35
Barleone schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:42:
Wie heeft er ook problemen met de lade van de Philips Avance? Bij ons vallen er kogeltjes onderuit en gaat de lade slechter open/dicht. Garantie is natuurlijk al lang verstreken.. dus ik vraag me vooral af of iemand hier een Tweakerswaardige oplossing voor heeft gevonden.
En zowaar 3,5 jaar later was het einde verhaal met de ladegeleider. Dus nu moet ik wel iets. Gelukkig heeft Stahlia mooie geleiders in maat 246x17x10 mm. Die zijn besteld. Binnenkort ga ik de uitdaging aan. Voorlopig slechts €20 aan kosten.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G-addict
tjubbie schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 16:19:
[...]

Om hier nog even op terug te komen. De Montana bakt gewoon goed, maar echt niet sneller :)
Die conclusie kunnen we na 1,5 maand wel trekken.

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:45
Wij sukkelen al een redelijk lange tijd met de Philips HD9240, lomp zwaar ding die moeilijk te bedienen is en nog moeilijker schoon te maken. Dus ik ben op zoek naar een nieuwe en black friday lijkt het moment te moeten gaan worden.

We hebben op zich niet echt twee bakken nodig, maar de AF300EU zou mogelijk wel een goede nog kunnen zijn. Deze is wel meteen nog weer zwaarder dan de huidige unit. Eigenlijk twijfelen we nu tussen een Ninja AF300, een Ninja AF140EU en de Philips NA231/00. Die laatste heeft een mooi doorzichtige bak, maar is hij ook een beetje normaal schoon te maken?

We maken er eigenlijk voornamelijk diepvries friet en bitterballen in. Welke zouden jullie aanraden tussen die drie voor mooie krokante friet, makkelijke bediening en schoonmaken? De AF140EU

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pjotrofsky
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:03
Jullie deze aflevering van Technology Connections al gezien?

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Air fryers are simpler than you think, but still pretty neat

Hij heeft het hier over air fryers

• tjubbie
  • Nu online
G-addict schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:00:
[...]

Om hier nog even op terug te komen. De Montana bakt gewoon goed, maar echt niet sneller :)
Die conclusie kunnen we na 1,5 maand wel trekken.
Goed om te weten, thx!
Ik ben nog op zoek naar een andere, liefst keramisch. Deze maakt wel kans maar zat ook naar wartmann te kijken

• G-addict
tjubbie schreef op donderdag 21 november 2024 @ 21:44:
[...]

Goed om te weten, thx!
Ik ben nog op zoek naar een andere, liefst keramisch. Deze maakt wel kans maar zat ook naar wartmann te kijken
Wartmann heeft geen extra binnenpan. Ik vind zo'n binnenpan wel fijn, pannetje uit de vetvangbak en je schud de inhoud zonder vet op je bord. Greenpan heeft ook een keramische airfryer, ik vond de grijze bovenkant niet mooi dus daarom voorbij laten gaan. Staat hier altijd in het zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

G-addict schreef op donderdag 21 november 2024 @ 21:55:
[...]

Wartmann heeft geen extra binnenpan. Ik vind zo'n binnenpan wel fijn, pannetje uit de vetvangbak en je schud de inhoud zonder vet op je bord. Greenpan heeft ook een keramische airfryer, ik vond de grijze bovenkant niet mooi dus daarom voorbij laten gaan. Staat hier altijd in het zicht.
Is dat daarvoor?

Mijn vorige airfryer had een dichte binnenpan dus daar ging geen lucht doorheen en ook geen vet (die ik na een tijdje gewoon weg liet omdat ik hem niet meer schoon kreeg, toen alleen de buitenpan gebruikt (was hij ook een paar cm groter :p ). Nu een philips met kleine gaatjes in de binnenpan.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:28

sjaool

Every life should have 9 cats

Pjotrofsky schreef op donderdag 21 november 2024 @ 17:18:
Jullie deze aflevering van Technology Connections al gezien?

[YouTube: Air fryers are simpler than you think, but still pretty neat]

Hij heeft het hier over air fryers
Nog niet gezien maar hij is altijd geweldig. Ook goede uitleg en fijn om naar te luisteren.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Reyad schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:59:
[...]

Ben wel benieuwd wat je ervaringen met deze airfryer zijn. Is nog steeds in de aanbieding namenlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ajampaniki
Ook de lidl lijkt nu een goedkope, pfas vrije airfryer te hebben. 5.2L, 2150W voor 59 euro, ben wel benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
Marzman schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 07:34:
[...]

Is dat daarvoor?

Mijn vorige airfryer had een dichte binnenpan dus daar ging geen lucht doorheen en ook geen vet (die ik na een tijdje gewoon weg liet omdat ik hem niet meer schoon kreeg, toen alleen de buitenpan gebruikt (was hij ook een paar cm groter :p ). Nu een philips met kleine gaatjes in de binnenpan.
Onder andere. Ik ben van mening dat er door de binnenpan een betere luchtcirculatie mogelijk is, jij zegt dat het net zo goed bakt zonder. Kan zijn, heb ik niet getest.

Vorige week nog wat spek uitgebakken in de airfryer. Dan vind ik het echt handig als je de binnenpan er uit kunt halen om het vlees eruit te schudden terwijl het vet achterblijft in de opvanbak. En het is best veel vet. Ook met karbonades, slavinken, hamburgers enz. blijft het vet achter in de pan. Ik vind het handig.

[ Voor 7% gewijzigd door G-addict op 26-11-2024 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G-addict
Recente test van dubbele airfryers:

https://radar.avrotros.nl...mandjes-is-het-best-61114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:31
tav de Ninja air fryers en de informatie over het wel of niet hebben van PTFE, blijf ik onduidelijke of incomplete informatie vinden. Op de Duitse pagina's van Ninja staat bij de AF180EU geschreven "PTFE Antihaftbeschichtung Teflon-frei" terwijl ik dit op geen van de andere landen pagina's kan vinden

                           

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ajampaniki
jeehaa schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:07:
tav de Ninja air fryers en de informatie over het wel of niet hebben van PTFE, blijf ik onduidelijke of incomplete informatie vinden. Op de Duitse pagina's van Ninja staat bij de AF180EU geschreven "PTFE Antihaftbeschichtung Teflon-frei" terwijl ik dit op geen van de andere landen pagina's kan vinden
Als het er niet duidelijk bij staat op de NL site zou ik ervan uitgaan dat het niet PTFE vrij is. Het is nogal een selling point op het moment, dus neem aan dat ze het erbij zouden zetten.

Mocht je toch via ninja willen bestellen, met code AWNIBR20N krijg je nog 20% korting op alles :)

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:43
In mijn onderzoek naar een leuke airfryer rond de 4-5 liter (die ook nog eens leuk in 1 van mijn keukenkastjes past als die niet in gebruik is), kwam ik dus ook die Blue Airfryer van de AH tegen. Het is niet echt duidelijk welk merk er achter schuil gaat, maar ik heb het idee dat het KitchenBrothers is.

Deze airfryer van KitchenBrothers op bol.com lijkt qua uiterlijk wel heel erg op die van de AH, de maten zijn ook nagenoeg identiek (de Blue is 4mm minder hoog) en de specs komen ook behoorlijk overeen (beide 5L liter bak en 1500 Watt).

Die van de Lidl vind ik qua uiterlijk ook wel op 1 van de KitchenBrothers lijken, maar daarbij komen de specs en de maten niet overeen.

Op het moment twijfel ik een beetje tussen die Blue (ik lees tenminste niet echt slechte dingen over KitchenBrothers en 3 jaar garantie op de Blue), 1 van de Philips (maar die hebben om binnen mijn gewenste maten te blijven voor in de kast dan een bak van 4L) of de Ninja AF140EU (met de code van ajampaniki komt de prijs ook wat mooier uit).

Met mijn wens om het in 1 van mijn keukenkastjes te plaatsen, is een airfryer uitkiezen een beetje een gedoe in combinatie met de gewenste 4-5L voor de bak. Ik heb 2 kastjes als optie waar die in zou kunnen, bij de ene mag de airfryer niet breder zijn dan 25cm, maar maakte de diepte niet uit (kan tot 55cm), hier kan de Blue dus in. En bij het andere kastje past een airfryer die maximaal 36 breed/diep en 35cm diep/breed is (Philips en Ninja). Hoogte maakt bij beide niet uit (dat is gewoon plankje verhangen). Als iemand nog een suggestie heeft die ik gemist heb, hoor ik het graag :)

[ Voor 13% gewijzigd door AppieNL op 28-11-2024 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J.Onnie
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Ik heb zo'n beetje 20 pagina's van dit draadje doorgelezen en veel info opgedaan. Maar toch.. ik kom er niet helemaal uit welke airfryer ik nodig heb die aan mijn wensen voldoet. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het vinden van de voor mij perfecte airfryer 🙂

Ik zoek een simpele airfryer. Hij zal worden gebruikt voor het bereiden van friet (750 gram maximaal ) en soms wat snacks. De bediening moet simpel zijn. Liefst alleen een temperatuur knop en een tijd knop en dan ook nog analoog. Dat hebben we nu op onze Inventum airfryer. Trek je de bak eruit dan stopt het apparaat. Stop je de bak terug dan gaat hij verder. Makkelijker kan het niet. Ik wil het liefst een binnenbak/mand zodat het vet netjes in de buitenbak blijft zitten. Binnen- en buitenbak moeten in de vaatwasser kunnen. Uiteraard het liefst keramisch of eventueel rvs zodat we geen ongezonde stoffen binnenkrijgen.

Hebben jullie tips welk apparaat geschikt zou kunnen zijn?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zinloos1
S.J.Onnie schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 17:33:
Ik heb zo'n beetje 20 pagina's van dit draadje doorgelezen en veel info opgedaan. Maar toch.. ik kom er niet helemaal uit welke airfryer ik nodig heb die aan mijn wensen voldoet. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het vinden van de voor mij perfecte airfryer 🙂

Ik zoek een simpele airfryer. Hij zal worden gebruikt voor het bereiden van friet (750 gram maximaal ) en soms wat snacks. De bediening moet simpel zijn. Liefst alleen een temperatuur knop en een tijd knop en dan ook nog analoog. Dat hebben we nu op onze Inventum airfryer. Trek je de bak eruit dan stopt het apparaat. Stop je de bak terug dan gaat hij verder. Makkelijker kan het niet. Ik wil het liefst een binnenbak/mand zodat het vet netjes in de buitenbak blijft zitten. Binnen- en buitenbak moeten in de vaatwasser kunnen. Uiteraard het liefst keramisch of eventueel rvs zodat we geen ongezonde stoffen binnenkrijgen.

Alvast bedankt!
Wij hadden vergelijkaardige eisen als jij.
Wij hebben gisteren de Silvercrest besteld bij Lidl, geen idee of die gaat bevallen maar is wel een simel no-nonsense aparaat. Ook altijd wel goede ervaringen met de aftersales van Lidl, dus voor 60 euro kan je je er niet echt een buil aan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J.Onnie
  • Nu online
Zinloos1 schreef op zondag 1 december 2024 @ 12:17:
[...]

Wij hebben gisteren de Silvercrest besteld bij Lidl, geen idee of die gaat bevallen maar is wel een simel no-nonsense aparaat. Ook altijd wel goede ervaringen met de aftersales van Lidl, dus voor 60 euro kan je je er niet echt een buil aan vallen.
Tx! Daar heb ik ook naar gekeken. Ik kwam gisterenavond deze tegen:

https://amzn.eu/d/2ulOBTq

en die heb ik maar aangeschaft. Geen idee of dit een goede is maar de recensies zijn OK en bijna alle eisen kan ik afvinken bij dit apparaat. :*)

Ben benieuwd naar jouw ervaringen met de Silvercrest. Ik zal mijn ervaringen delen met de Medion (dat duurt nog wel even want hij komt pas over een week of twee :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandergar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-04 16:40
Hier ook op zoek naar een vervanging voor de Philips hd9270/70 waarbij de anti aanbaklaag los komt (ding is gekocht in december 2021). Dus geen Philips meer hier.

Ook op zoek naar een Airfryer zonder zo'n antiaanbaklaag, ik kom eigenlijk alleen uit op de Ninja AF160EU. Dubbele bak hebben we niet nodig, alleen is deze Ninja qua inhoud wel zo'n 15% kleiner dan onze huidige. We maken er vooral patat en snacks in voor twee volwassenen en twee kinderen. Bij de beschrijving op bol.com staat dat er een kilo friet in kan, dus in theorie moet dat voor ons wel uitkomen.

Nog andere tips? De Ninja Airfryer XXL Max Pro van 6.2 liter is er ook nog, echter heeft die geen keramische anti aanbak laag, daar begin ik liever niet weer aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Soepstengel op 11-12-2024 11:59 ]

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

S.J.Onnie schreef op zondag 1 december 2024 @ 15:18:
[...]

Tx! Daar heb ik ook naar gekeken. Ik kwam gisterenavond deze tegen:

https://amzn.eu/d/2ulOBTq

en die heb ik maar aangeschaft. Geen idee of dit een goede is maar de recensies zijn OK en bijna alle eisen kan ik afvinken bij dit apparaat. :*)

Ben benieuwd naar jouw ervaringen met de Silvercrest. Ik zal mijn ervaringen delen met de Medion (dat duurt nog wel even want hij komt pas over een week of twee :( )
Wat zijn de eisen dan? Twee draaiknoppen? Dat hebben wij ook (was een eis van mijn vrouw omdat de keukenweegschalen met tiptoetsen zo snel stuk gaan ;) ), maar tegelijkertijd zijn het hele lage eisen, temperatuur, tijd en dat is het dan :p

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S.J.Onnie
  • Nu online
Marzman schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:56:
[...]

Wat zijn de eisen dan? Twee draaiknoppen? Dat hebben wij ook (was een eis van mijn vrouw omdat de keukenweegschalen met tiptoetsen zo snel stuk gaan ;) ), maar tegelijkertijd zijn het hele lage eisen, temperatuur, tijd en dat is het dan :p
Dit zijn de eisen: https://gathering.tweaker...quote_message/80887166/58

Die digitale ondingen hebben vaak ook nog eens tig programma's waar je niets aan hebt en die de bediening alleen maar moeilijker maken.

Die eisen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjubbie
  • Nu online
Soepstengel schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:58:
Hier ook op zoek naar een vervanging voor de Philips hd9270/70 waarbij de anti aanbaklaag los komt (ding is gekocht in december 2021). Dus geen Philips meer hier.

Ook op zoek naar een Airfryer zonder zo'n antiaanbaklaag, ik kom eigenlijk alleen uit op de Ninja AF160EU. Dubbele bak hebben we niet nodig, alleen is deze Ninja qua inhoud wel zo'n 15% kleiner dan onze huidige. We maken er vooral patat en snacks in voor twee volwassenen en twee kinderen. Bij de beschrijving op bol.com staat dat er een kilo friet in kan, dus in theorie moet dat voor ons wel uitkomen.

Nog andere tips? De Ninja Airfryer XXL Max Pro van 6.2 liter is er ook nog, echter heeft die geen keramische anti aanbak laag, daar begin ik liever niet weer aan.
Al naar de montana 400xxl gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-04 16:40
tjubbie schreef op woensdag 11 december 2024 @ 19:07:
[...]

Al naar de montana 400xxl gekeken?
Yes, maar ik vond hem vrij prijzig.

Via de price watch heb ik de ninja op de kop getikt voor 87,88 euro. Voor dat geld wil ik het risico van een kleiner model wel aan gaan. Lees er ook veel goede verhalen en reviews over, en met een kilo friet moet het goed komen!

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:51
Barleone schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 20:57:
[...]

En zowaar 3,5 jaar later was het einde verhaal met de ladegeleider. Dus nu moet ik wel iets. Gelukkig heeft Stahlia mooie geleiders in maat 246x17x10 mm. Die zijn besteld. Binnenkort ga ik de uitdaging aan. Voorlopig slechts €20 aan kosten.
Ik heb dit een aantal jaren terug gedaan met deze geleiders: https://www.amazon.nl/dp/B06XKKLY2K
5 sets voor €11 destijds. Bizar dat Philips ordinaire niet-hittebestendige ladegeleiders heeft gebruikt. De plastic kogelhouders smelten gewoon bij langdurig gebruik. De enige uitdaging was het aanbrengen van de popnagels geloof ik. De kop van de popnageltang was te dik om strak tegen de geleider te kunnen houden.

[ Voor 9% gewijzigd door -ION- op 13-12-2024 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:35
@-ION-
Popnagels kopen is mijn huidige uitdaging. Dat materiaal is zo dun! Dus een laag klembereik nodig. (Oja en ze verkopen ze graag per 50-200 stuks)

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Consumentenbond 17-11-24, 16:15 test van airfryers (deels achter paywall)

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:00
jeanj schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 13:21:
Consumentenbond 17-11-24, 16:15 test van airfryers (deels achter paywall)
Philps of Ninja ;)

[ Voor 90% gewijzigd door henri86 op 14-12-2024 20:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-05 04:13

Veritas

concedo nulli

Wij hebben sinds een tijdje de Greenpan met twee bakken, de GreenPan Airfyer Dual Zone 2 x 4 L. Wel blij mee. Wij hadden hiervoor geen airfryer dus geen vergelijkingsmateriaal, maar t.o.v. de oven is het een aanwinst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:17

lord_fh

PS5

S.J.Onnie schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 17:33:

Alvast bedankt!
Vant weekend in een opwelling een airfryer gekocht, want in de oven patat bakken werkt voor geen cent.

BIj de blokker ff gekeken, de XL versie van de blokker airfryer (5liter , 750 gram en ik dacht 2200 watt) van 80 voor 54 euro ivm de uitverkoop (30% korting)

Boven en onder verwarmen, los binnenbakje, la eruit is pauze, la erin is weer verder gaan, makkelijke bediening (wel digitaal) en ziet er ook nog eens strak uit. bakt als een malle, top aankoop al zeg ik het zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:31

HaterFrame

Well... Poo came out!

Net de Ninja Foodi MAX Dual Zone Airfryer AF400EU aangeschaft voor €144,-.

Eerste airfryer voor groente vlees en snacks. Ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen. Tips en tricks die ik echt niet mag missen?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

lord_fh schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:25:
[...]

Vant weekend in een opwelling een airfryer gekocht, want in de oven patat bakken werkt voor geen cent.

BIj de blokker ff gekeken, de XL versie van de blokker airfryer (5liter , 750 gram en ik dacht 2200 watt) van 80 voor 54 euro ivm de uitverkoop (30% korting)

Boven en onder verwarmen, los binnenbakje, la eruit is pauze, la erin is weer verder gaan, makkelijke bediening (wel digitaal) en ziet er ook nog eens strak uit. bakt als een malle, top aankoop al zeg ik het zelf
Ik ben ook weesten kijken bij Blokker. 30 procent korting omdat je geen garantie meer hebt. Vind dat eigenlijk dan nog vrij weinig korting. Toen in Belgie Blokker failliet ging hadden we merk Airfryers voor de prijs van wat de blokker Airfryers nu kosten (ok, to be fair zit er wel een giga inflatie tussen die paar jaar ;) )

Ik vind ook de bakken er niet zo goed uit zien waar je eten in moet bij die Airfryers, ik weet niet, een beetje grof gemaakt ofzo.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 25-12-2024 08:39 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:45
Zinloos1 schreef op zondag 1 december 2024 @ 12:17:
[...]

Erg benieuwd hoe het bevalt! Wij zoeken ook iets zonder pfas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tjubbie
  • Nu online
Ik heb onlangs de wartmann WM2203AF gekocht. Wat een verschil met onze oude Philips airfryer. Zo stil! Tot nu alleen getest met frietjes en snacks, prima resultaat. Jammer vind ik dat er geen los mandje inzit tov de Philips maar goed… het geluid en gebrek aan pfas maakt dit meer dan overkomelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zinloos1
Megalomania schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 18:48:
[...]

Erg benieuwd hoe het bevalt! Wij zoeken ook iets zonder pfas.
Bevalt prima moet ik zeggen! Nog niet heel veel gebruikt moet ik wel eerlijk bekennen. Zit een paar designflaws in, zoals dat je bijvoorbeeld de mand uit de lade haalt maar dat je dan twee delen in je handen hebt ipv dat de lade nog aan de machine vast zit. En ik merk dat we wel vaker moet schudden t.o.v. de philips unit die we hiervoor hadden. Maar krijgen er echt prima friet uit, dus ik ben zeker tevreden. Heeft ook wel handige functies zoals elke vijf minuten even een bliepje dat je moet schudden. Kan nog niet zeggen dat de bediening super intuitief is, maar als hij eenmaal ingesteld is en je hebt het een beetje door is het prima te gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenDave-
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 09-02 21:58
Hallo allemaal,

Wij hebben een Philips HD9650/90 premium airfryer bij welke de olieopvangbak niet goed meer lijkt te zijn. De airfryer word ongeveer 1x in de week gebruikt en erna schoongemaakt in de vaatwasser. alle delen zijn vaatwasser bestendig maar sinds de laatste keer lijkt de olieopvangbak ineens een laagje van "ijzerslijpsel??" te hebben. met de hand is dit te voelen en met een doek geeft dit ook zwart af. het is niet schoon te krijgen en met het laatste gebruik van de airfryer (met ook de olieopvangbak erin) had ik erna ook een nasmaak van iets metaalachtigs.

Zijn er toevallig meer mensen die dit hebben meegemaakt? Op de foto's zie je ook dat het deel glimt terwijl dit mat hoort te zijn. Voor nu houden wij het gedeelte eruit en erna is de airfryer ook niet meer aangeweest.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jy2o2SL_92gDR6sZs4rVWuu-WPA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rDMKxnSq57a3te62RGkifYtS.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tHb3HvX54Ke08TG8x4t27obCpss=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6kARu4OpX1pDUwm1dVrTQucF.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/97nIe_IJQ54QXL9mJxDLzerrUOU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6YcA9QYrM4WNPT2BY4R9eF6f.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AxtFw75xfSwQY9EwJpO32C1dtRE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hwCUbWJ5YU9KhwKIAn5O58zP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:13
Ja heb dit ook gehad maar pas nadat ik een redelijk agressief schoonmaakmiddel had gebruikt. Ding weggegooid en de Airfryer gebruiken we nog zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Vaatwas schoonmaakmiddel is ook vrij agressief. Ik maak er altijd de gewone frietpan mee schoon (niet in de vaatwasser, maar ik doe er dan een tablet in en kokend water of ik zet hem even aan, dan moet je wel bij blijven want sommige tabletten gaan schuimen rond het kookpunt en dan moet je hem snel uitzetten).

Wij hebben ook een Philips met draaiknoppen maar ik herken het onderdeel niet. Wij gebruiken de airfryer dagelijks maar wassen hem met de hand. Dingen als kip, worstjes en hamburgers stoppen we in een extra bakje zodat niet alles onder het aangekoekte vet komt. Dan moeten we dit bakje schoonmaken ipv de airffryer.

Zoiets, maar zonder de deksel, waren gewoon goedkope bakjes (van de action ofzo, het maakt niet zo veel uit als het maar past in de airfryer. We hebben ook glazen bewaarbakjes dat kan ook maar die warmen langzamer op denk ik.)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_rSLHZP8v4MjLXSihps6asEoK0Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P094ei5NJBMAtpQ91MiQtMSA.webp?f=fotoalbum_large

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Iemand hier die ik blij kan maken met een nieuwe linker nr1 bak van een Ninja Foodi 300? Heb een 400 gekocht, kreeg er helaas een beschadigde bak bij. Hebben ze de verkeerde opgestuurd, krijg dus alsnog een bak voor de 400 en hoefde deze spiksplinternieuwe niet terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:39
HaterFrame schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 20:08:
Iemand hier die ik blij kan maken met een nieuwe linker nr1 bak van een Ninja Foodi 300? Heb een 400 gekocht, kreeg er helaas een beschadigde bak bij. Hebben ze de verkeerde opgestuurd, krijg dus alsnog een bak voor de 400 en hoefde deze spiksplinternieuwe niet terug te sturen.
Die wil ik wel! De onze is beschadigd dus een nieuwe kan wel!

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

miel schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 20:23:
[...]

Die wil ik wel! De onze is beschadigd dus een nieuwe kan wel!
Dm me ff je details :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel 023
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-03 10:49
AppieNL schreef op donderdag 28 november 2024 @ 18:58:
In mijn onderzoek naar een leuke airfryer rond de 4-5 liter (die ook nog eens leuk in 1 van mijn keukenkastjes past als die niet in gebruik is), kwam ik dus ook die Blue Airfryer van de AH tegen. Het is niet echt duidelijk welk merk er achter schuil gaat, maar ik heb het idee dat het KitchenBrothers is.

Deze airfryer van KitchenBrothers op bol.com lijkt qua uiterlijk wel heel erg op die van de AH, de maten zijn ook nagenoeg identiek (de Blue is 4mm minder hoog) en de specs komen ook behoorlijk overeen (beide 5L liter bak en 1500 Watt).

Die van de Lidl vind ik qua uiterlijk ook wel op 1 van de KitchenBrothers lijken, maar daarbij komen de specs en de maten niet overeen.

Op het moment twijfel ik een beetje tussen die Blue (ik lees tenminste niet echt slechte dingen over KitchenBrothers en 3 jaar garantie op de Blue), 1 van de Philips (maar die hebben om binnen mijn gewenste maten te blijven voor in de kast dan een bak van 4L) of de Ninja AF140EU (met de code van ajampaniki komt de prijs ook wat mooier uit).

Met mijn wens om het in 1 van mijn keukenkastjes te plaatsen, is een airfryer uitkiezen een beetje een gedoe in combinatie met de gewenste 4-5L voor de bak. Ik heb 2 kastjes als optie waar die in zou kunnen, bij de ene mag de airfryer niet breder zijn dan 25cm, maar maakte de diepte niet uit (kan tot 55cm), hier kan de Blue dus in. En bij het andere kastje past een airfryer die maximaal 36 breed/diep en 35cm diep/breed is (Philips en Ninja). Hoogte maakt bij beide niet uit (dat is gewoon plankje verhangen). Als iemand nog een suggestie heeft die ik gemist heb, hoor ik het graag :)
toon volledige bericht
Iemand al ervaring met de Blue Home van AH? Geen PFAS, keramisch, formaat, prijs: lijkt een zeer aantrekkelijk aanbod. Maar presteert deze airfryer ook naar behoren?

Michel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:43
@Michel 023
Ik heb hem kort na dat bericht gekocht.

Ik heb nooit eerder een airfryer gehad, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar hij bevalt wel goed.

Dusver heb ik er Vlaamse frieten, frikadellen, kroketten, Mexicano, Pikanto, kaasstengels en mini hapjes van bitterballen, frikadellen, nuggets en bamischijfjes in gehad. Het komt er allemaal wel lekker krokant en gelijk gegaard uit (soms zijn puntjes van de patat ietsje donkerder). Ik heb er dusver nog niet meer patat in gehad dan 400gr, dat gewicht dekt de bodem zo'n beetje.

Was in het begin ook even zoeken wat de baktijd is zonder voorverwarmen, blijkt dat de sweetspot ligt op 2min bijtellen bij de baktijd op de verpakking.

Hij is vrij makkelijk schoon te maken met de uitneembare bodem.

Wat ik wel had (en dat las ook in een review van degene waarop ik hem vond lijken van Kitchen Brothers), is dat de eerste 2 of 3x er wel een hele sterke lucht van de airfryer zelf af kwam tijdens het bakken. Het is inmiddels nagenoeg verdwenen of ruik ik het gewoon niet meer? :D Hij staat 1x in de week aan, dus denk niet dat ik geurblind ervoor ben geworden. Hij moest blijkbaar even inwerken of zo?

Edit voor nog een kleine toevoeging: de bediening is vrij makkelijk, je kan aan de ronde knop draaien of indrukken, tevens kan je op de "time" en "temp" knop drukken op het display en vervolgens de draaiknop gebruiken om die in te stellen naar wens. De draaiknop kan je ook gebruiken om 1 van de vooringestelde programma's te gebruiken (ik heb dusver alleen de airfryer stand gebruikt). Tijdens het draaien van een programma wisselt het hoofd display elke 10 seconden (oid) tussen de temp en de resterende tijd. Persoonlijk liever gezien dat de tijd gewoon altijd in beeld staat, maar goed.

[ Voor 23% gewijzigd door AppieNL op 15-01-2025 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel 023
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-03 10:49
Dank voor je snelle en uitgebreide reactie.
Stof tot nadenken :)

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:56

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Heeft iemand de philips na342/00 toevallig, en bevalt dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
weer iemand toevallig of die nieuwe airfryer van de Hema pfas/pfoas bevat? er wordt in de omschrijving wel genoemd dat er een anti-aanbaklaag op zit maar niet welke soort dat dan is. de Hema beantwoordt mijn vraag helaas niet, heb al een paar keer contact opgenomen maar ben nooit terug bericht. Op de site van Philips zelf staat ook niks genoemd.

Het gaat om de Philips airfryer 6.2L NA231/40
https://www.hema.nl/koken...-na231%2F40-13110007.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G-addict
Voor wie nog een dubbele pfas vrije airfryer zoekt (6+3L):
https://bk.nl/products/bk...pxrsQhmc-LixoCYjAQAvD_BwE

Van BK is er overigens ooknog een enkele xxl pfas vrije airfryer van 7,6L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rikkie2021
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-04 08:13
Frieda schreef op zondag 19 januari 2025 @ 19:46:
weer iemand toevallig of die nieuwe airfryer van de Hema pfas/pfoas bevat? er wordt in de omschrijving wel genoemd dat er een anti-aanbaklaag op zit maar niet welke soort dat dan is. de Hema beantwoordt mijn vraag helaas niet, heb al een paar keer contact opgenomen maar ben nooit terug bericht. Op de site van Philips zelf staat ook niks genoemd.

Het gaat om de Philips airfryer 6.2L NA231/40
https://www.hema.nl/koken...-na231%2F40-13110007.html
Neem de ah airfryer die is pfas vrij. Meeste andere niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G-addict
Er zijn er inmiddels best veel pfas vrij, er zijn er in dit topic best veel voorbijgekomen. Van Philpips is er geen pfas vrije airfryer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
Dillema hier.

Mijn vrouw heeft een dubbele philips Airfryer besteld. Maar dit is er weer een met ptfe dus deze geannuleerd.
Nu twijfel ik aan deze bovengenoemde dubbele van BK.

Volgens is dit hetzelfde als Greenpan allemaal onderdeel van the coockware company. Nu lees ik echter dat er op internet getwijfeld word of er in thermolon van greenpan niet toch ptfe zit. Ik word helemaal gek🤪 dan kan ik net zo goed een philips halen.

Heeft daarnaast iemand ervaring met die van BK? Hier is ook niets over te vinden namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik heb eindelijk antwoord van de Hema alleen ik kreeg helaas een algemeen antwoord wat ze blijkbaar bij Philips hebben opgevraagd:

"De Philips airfryerpannen, manden, bakplaten en pizzaplaten zijn gemaakt van staal of gealuminiseerd staal en hebben doorgaans een antiaanbaklaag van PTFE (polytetrafluorethyleen). De mandroosters van de Airfryer 7000-serie zijn voorzien van een keramische coating. De zilveren accessoires, zoals het snackdeksel, het dubbellaagse rooster of de spiesen, zijn gemaakt van roestvrij staal of verchroomd staal. De zwarte accessoires voor de olieopvangbak zijn gemaakt van PA (polyamide). De coatings zijn vrij van PFOA (perfluoroctaanzuur). Alle onderdelen die in contact komen met voedsel bevatten geen BPA (Bisfenol A).

Bij Versuni houdt Philips proactief de nieuwste ontwikkelingen in de wetgeving rond PFAS-gebruik en de bijbehorende etiketteringsvereisten in de gaten. Zo zorgen ze ervoor dat ze hieraan voldoen zodra deze van kracht worden. De producten die Philips momenteel op de markt brengt en die PFAS bevatten, voldoen aan alle toepasselijke wetgeving, inclusief de PFAS-beperkingen die al van kracht zijn. Philips streeft ernaar om het gebruik van PFAS in alle producten geleidelijk af te schaffen en onderzoeken alternatieve materialen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuupie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:32
Ik geef toe dat ik een beetje lui ben en dus niet het hele topic heb doorlopen (in mijn verdediging, het zijn 60 pagina's 😬)
Maar heeft iemand van jullie ook problemen met het sluiten van de lade van de Philips HD9280/90?
Ik moet hem de laatste tijd echt met flink geweld dicht drukken en hij pas 13 maanden oud.
Pagina: 1 ... 15 16 Laatste