Het grote Airfryer topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 16 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rlat52
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01:15
De Ninja Foodi Dual Zone Air Fryer AF300EU kwam als beste uit de test van de Consumentenbond in november lees ik.

Samen met de Philips HD9650/90 Airfryer Avance XXL en afgeleide versies maar die zijn allemaal wel duurder dan de Ninja

De Inventum GF500HLD was beste koop

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18-05 21:44
Sinees schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:53:
Wij zijn op zoek naar een keramische airfryer en bij mijn zoektocht heb ik 2 merken gevonden.
Heeft iemand hier ervaring met 1 van deze onderstaande airfryers?

- Montana 400XXL (op dit moment niet leverbaar)
- Wartmann WM 2203AF
Niemand??

Reviews
https://www.ahealthylife....VQowaAsBTEALw_wcB#reviews

[ Voor 21% gewijzigd door Ruud888 op 29-12-2023 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02:19
breagor schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 10:37:.
- But most of all: geen gaas mandje meer, en zowel de binnen mand als de lade kunnen gewoon in de vaatwasser, wat een genot!
Mijn ervaring met dat soort spul in de vaatwasser is dat het uiteindelijk minder goed schoon is te krijgen omdat de beschermlaag los komt door de agressievere reinigingsmiddelen in de vaatwasser. Daarom durf ik het nog niet echt aan.

Ik maak dus met de hand schoon. Na gebruik zet ik er water in tot de bodem van het 'mandje' (of binnenbak, hoe het ook heet) net onder water staat. Na de maaltijd het mandje er uit, even een afwasborstel erdoorheen met een beetje afwasmiddel en daarna schoonspoelen. De 'buitenbak' hoef ik eigenlijk alleen maar de bodem even te vegen met de afwasborstel waar nog een beetje wasmiddel op zit en af te spoelen. De ruimte in de vaatwasser kan ik beter gebruiken ;). Drogen door even een minuutje de airfryer te laten draaien.

Ieder wat wils uiteraard, maar ik vind het schoonmaken eigenlijk weinig gedoe.

Oh, en dat touchscreen van die Philips XXL is maar irritant. Makkelijk schoon te maken/houden, dat wel. Maar een minuutje erbij is soms twee/drie rukken voordat hij dit registreert. Kan natuurlijk ook de app gebruiken, maar dat vind ik dan weer zo'n onzinnig iets. Heb daar nog echt geen prettig gebruiksdoel voor gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wij zetten het gewoon in een ander rvs bakje en zetten dat in de airfryer. Dan blaast het er niet onder door via gaten maar het werkt prima voor vlees (en voor friet is het niet nodig, daar wordt het bakje niet zo vies van, dan kun je het met een stukje keukenpapier zelfs schoon krijgen).

[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 29-12-2023 15:14 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Er komen hier veel verschillende airfryers met één mandje langs, maar er zijn er ook verschillende met twee mandjes (onder andere de Inventum GF800HLD en Ninja AF300). Je kunt dan bijvoorbeeld in het ene mandje friet doen en in de andere snacks en de timer ervoor laten zorgen dat alles tegelijk klaar is.

Werkt dat wel net zo goed als de modellen met één mand? Want dat klinkt toch ideaal. Iemand ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:06
Ja, een hoop mensen hier hebben de Ninja, werkt perfect.

[ Voor 48% gewijzigd door matthijst op 29-12-2023 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Het ging mij eigenlijk om het voordeel van twee versus één mandje. Ik had al wel begrepen dat het een goed merk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:00
Roenie schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 17:26:
Er komen hier veel verschillende airfryers met één mandje langs, maar er zijn er ook verschillende met twee mandjes (onder andere de Inventum GF800HLD en Ninja AF300). Je kunt dan bijvoorbeeld in het ene mandje friet doen en in de andere snacks en de timer ervoor laten zorgen dat alles tegelijk klaar is.

Werkt dat wel net zo goed als de modellen met één mand? Want dat klinkt toch ideaal. Iemand ervaringen?
Hier hebben wij de Ninja AF400 staan. En het matchen qua tijden is inderdaad lekker makkelijk. Twee kroketten links erin, twee broodjes rechts erin. Links 11 minuten, rechts 8 minuten op een andere temperatuur. Beide tegelijkertijd klaar. Over patat erin, en snacks rechts erin met een andere tijd. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:06
Roenie schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 20:15:
[...]
Het ging mij eigenlijk om het voordeel van twee versus één mandje. Ik had al wel begrepen dat het een goed merk is.
Ja dat bedoelde ik: dat werkt super. Aardappels in de ene, vlees in de andere.
Broodjes in beide, of friet in 1, snacks in de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:15

Christiano007

Ich bin der champion

Heb de philips 7000 connected gekocht en gisteren geprobeerd

Wat me opvalt is dat de tijden in het menu langer zijn dan de tijden op de verpakking. En dat de airfryer beter bepaald wat geschikt is dan wat er op de verpakking staat :')

Patatjes zijn gewoon weer goed bij een volledige portie. Ik heb ook bijvoorbeeld. De ninja 400 gehad en het viel me altijd tegen ten opzichte van een philips. Ook de corsoni die ik heb is prima, maar philips is gewoon beter

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:24

Rayzman

+31 Rayzman

Sinds vandaag de oude hd9230 Viva (L) vervangen voor een hd9270 xl, maar ik vind de egaal heid van het bakken met dezelfde hoeveelheden toch een stuk minder. Met die oude hoefde je met 450g friet eigenlijk nooit te schudden en waren ze egaal gekleurd maar nu zag ik dat ze niet egaal waren en heb maar een keer geschud en nog een paar minuten gedaan. Ook de carrero’s waren aan 1 kant veel bruiner dan de andere kant. Zal waarschijnlijk door dat geperforeerde mandje komen dat de lucht toch niet zo goed circuleert als met het gaas mandje. Ik had eerst de snacks gebakken, dus hij was op temperatuur toen de friet erin ging.

[ Voor 7% gewijzigd door Rayzman op 30-12-2023 19:31 ]

specs pc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
@vinpower en @matthijst het is de Ninja AF400 geworden. Superding 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
Roenie schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 17:03:
@vinpower en @matthijst het is de Ninja AF400 geworden. Superding 😊
Welke snacks zitten er nu in? :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
vinpower schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 17:48:
[...]

Welke snacks zitten er nu in? :9~
Alles 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:27
Ik heb iets meer dan een half jaar de Ninja 400.
Tot nu toe nog super tevreden. Ding is echt heel makkelijk schoon te krijgen met een sopje en handborstel. Af en toe gooi ik hem ook wel eens in de vaatwasser en dat gaat ook prima.

Broodjes, vlees en snacks gaan nog steeds perfect. Alleen de friet vind ik iets minder dan de Philips airfryer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:11
nl_umpire schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 20:01:
[...] We zijn inmiddels geslaagd :*) [Nijna AF400EU]
We zijn inmiddels een paar maanden verder en ook wij zijn nog steeds tevreden over de Nijna AF400EU 🥷, ondanks dat we ondertussen ook een nieuwe heteluchtoven hebben met magnetronfunctie. Prima aanvulling.

[ Voor 15% gewijzigd door nl_umpire op 06-01-2024 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:17
Met mijn oudere Philips XL is de tijd korter met een relatief leeg mandje, maar zodra je er een zak friet in doet (750gr) mag je de tijd zo meer dan verdubbelen. Blijft gewoon een kwestie van ervaring, net zoals in een oven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:55
Hoi Tweakers,

Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuwe airfryer. De huidige princess bevalt prima, maar de anti aanbaklaag begint te slijten.

Ik zie ook de voordelen wel in van een dubbele zoals de ninja, zou dan wel graag een model hebben met een grote en een kleine mand.
Ik kwam deze moulinex tegen:
https://www.bol.com/nl/nl...BFoNTb2-MPB0aAunXEALw_wcB

Ziet er hetzelfde uit als de duurdere tefal, iemand al ervaring met dit model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
Een tweede overweging is een airfryer met een deurtje zoals een normale oven, zoals deze inventum:
https://www.bol.com/nl/nl...VIvg.2_47.48.ProductImage

Het voordeel lijkt mij dat de antiaanbaklaag niet uit de binnenpan slijt en je deze airfryer langer kunt behouden. Wij kopen elke 2 jaar een nieuwe omdat de antiaanbaklaag het begeeft.

Heeft zo'n model nog nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

G-addict schreef op zondag 21 januari 2024 @ 21:42:
Een tweede overweging is een airfryer met een deurtje zoals een normale oven, zoals deze inventum:
https://www.bol.com/nl/nl...VIvg.2_47.48.ProductImage

Het voordeel lijkt mij dat de antiaanbaklaag niet uit de binnenpan slijt en je deze airfryer langer kunt behouden. Wij kopen elke 2 jaar een nieuwe omdat de antiaanbaklaag het begeeft.

Heeft zo'n model nog nadelen?
Lijkt me moeilijker schoonmaken met zo'n deurtje. Je kan gewoon iets in de binnenpan zetten, een bakvorm die past of aluminium bakje. Dan wordt dat vies.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G-addict
Marzman schreef op maandag 22 januari 2024 @ 07:55:
[...]

Lijkt me moeilijker schoonmaken met zo'n deurtje. Je kan gewoon iets in de binnenpan zetten, een bakvorm die past of aluminium bakje. Dan wordt dat vies.
Bedankt voor je reactie. Ik gebruik idd vaak een bakje in de airfryer, en juist daar waar het bakje de binnenpan raakt slijt de antiaanbaklaag weg. Maar qua schoonmaakgemak zul je gelijk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

G-addict schreef op maandag 22 januari 2024 @ 08:51:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik gebruik idd vaak een bakje in de airfryer, en juist daar waar het bakje de binnenpan raakt slijt de antiaanbaklaag weg. Maar qua schoonmaakgemak zul je gelijk hebben.
Dan is het ook minder erg toch? Wij hebben ook nog een roostertje (gewoon zo'n magnetron metalen rooster maar dan mini) dat in de airfryer past en leggen ook dingen daar op. Dan raakt het de teflon ook helemaal niet. Met de vorige airfryer zetten we die direct in de binnenbak, en nu in de nieuwe op een laagje aluminiumfolie om die bak een beetje schoon te houden als er kippenpoten of hamburgers in liggen ;)

Van mij zouden ze ook gewoon een rvs binnenbak mogen maken. Als het een keer vies wordt kun je lekker schrobben en schuren.

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 22-01-2024 09:18 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
Marzman schreef op maandag 22 januari 2024 @ 09:17:
[...]

Dan is het ook minder erg toch? Wij hebben ook nog een roostertje (gewoon zo'n magnetron metalen rooster maar dan mini) dat in de airfryer past en leggen ook dingen daar op. Dan raakt het de teflon ook helemaal niet. Met de vorige airfryer zetten we die direct in de binnenbak, en nu in de nieuwe op een laagje aluminiumfolie om die bak een beetje schoon te houden als er kippenpoten of hamburgers in liggen ;)

Van mij zouden ze ook gewoon een rvs binnenbak mogen maken. Als het een keer vies wordt kun je lekker schrobben en schuren.
Tja afhankelijk va het gerecht gebruik je wel of niet een bakje. Friet bijvoorbeeld gaat in de pan zonder bakje. En dan wil je daar geen teflon in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

G-addict schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:44:
[...]

Tja afhankelijk va het gerecht gebruik je wel of niet een bakje. Friet bijvoorbeeld gaat in de pan zonder bakje. En dan wil je daar geen teflon in hebben.
Daar heb je gelijk in, friet wordt het ook niet echt vies van.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:42
Marzman schreef op maandag 22 januari 2024 @ 09:17:
[...]
Helemaal mee eens. Ik ben al jaren PFAS-vrij (begon met Scanpans, nu alles keramisch van Rösle), maar vriendinlief heeft een aantal jaren geleden een Philips Airfryer gekocht (zucht), waar de teflon-laag nu wel echt slecht van begint te worden. Ik schrik ervan hoeveel mensen er nog gewoon PFAS-gecoate rotzooi inslaan, en na twee jaar weer afdanken omdat de laag slecht begint te worden. Het zou wat mij betreft verboden moeten worden.

Ik heb jaren geleden al eens gekeken, en toen vond ik ergens een (semi-)professionele airfyer met een RVS bak. Kan 'm nu nergens meer vinden, blijkbaar geen succes (of te duur). Alleen de Australische "Buffalo's" hebben een RVS bak, maar die apparaten zijn zo spuuglelijk, en waarschijnlijk moeilijk te krijgen. Die generieke (Chinese) halogeendingen met glazen bak, daar heb ik niet zoveel fiducie in (en de reviews zijn ook niet echt lovend, meen ik).

Dus tja, ik zoek een machine met keramische coating (ook best kwetsbaar), maar liever glas of RVS. Een beetje degelijk gebouwd ('built to last'), het liefst met weinig onzin-functionaliteit, mechanische knoppen, geen touch. Mag wat meer kosten. Die Breville/Sage Airfryer oven is wel leuk, maar erg groot, en we hebben al twee ovens.

Heilige graal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlat52
TCMR schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 15:09:
[...]

Helemaal mee eens. Ik ben al jaren PFAS-vrij (begon met Scanpans, nu alles keramisch van Rösle), maar vriendinlief heeft een aantal jaren geleden een Philips Airfryer gekocht (zucht), waar de teflon-laag nu wel echt slecht van begint te worden. Ik schrik ervan hoeveel mensen er nog gewoon PFAS-gecoate rotzooi inslaan, en na twee jaar weer afdanken omdat de laag slecht begint te worden. Het zou wat mij betreft verboden moeten worden.

Ik heb jaren geleden al eens gekeken, en toen vond ik ergens een (semi-)professionele airfyer met een RVS bak. Kan 'm nu nergens meer vinden, blijkbaar geen succes (of te duur). Alleen de Australische "Buffalo's" hebben een RVS bak, maar die apparaten zijn zo spuuglelijk, en waarschijnlijk moeilijk te krijgen. Die generieke (Chinese) halogeendingen met glazen bak, daar heb ik niet zoveel fiducie in (en de reviews zijn ook niet echt lovend, meen ik).

Dus tja, ik zoek een machine met keramische coating (ook best kwetsbaar), maar liever glas of RVS. Een beetje degelijk gebouwd ('built to last'), het liefst met weinig onzin-functionaliteit, mechanische knoppen, geen touch. Mag wat meer kosten. Die Breville/Sage Airfryer oven is wel leuk, maar erg groot, en we hebben al twee ovens.

Heilige graal?
Instant Pot heeft iets in die richting, als je even zoekt in dit topic ergens in november vorig jaar staat er iets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
rlat52 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 16:06:
[...]
Instant Pot heeft iets in die richting, als je even zoekt in dit topic ergens in november vorig jaar staat er iets over.
Thanks, ja ik zag de "duo crisp", maar die doet meteen ook alles wat onze Instant Pot al doet. Dat leek me een beetje overkill, maar was wel met RVS bak ja. Ik zal wel even het topic doorzoeken (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
[...]

Heilige graal?
Keramische airfryers zijn er wel te vinden, maar dan wel met touchscreen ipv mechanische knoppen.

Wellicht is zo'n airfryer met deur een oplossing? RVS binnenkant, RVS roosters:
https://www.expert.nl/tef...2Acg1BEAQYDSABEgJt0_D_BwE

Ook hier overigens een touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

G-addict schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:19:
[...]

Keramische airfryers zijn er wel te vinden, maar dan wel met touchscreen ipv mechanische knoppen.

https://www.expert.nl/tef...2Acg1BEAQYDSABEgJt0_D_BwE

Ook hier overigens een touchscreen.
Voor de Airfryer bestond had je ook al mini oventjes, handig in de caravan. Tegenwoordig heten die ook airfryer, ze zullen er wel een ventilator ingebouwd hebben nu dan?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
G-addict schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:19:
[...]
Ja, ik vermoed dat die, ondanks z'n RVS mandjes, toch voor een groot deel PFAS-delen bevat. Maar inderdaad is zo'n form-factor misschien wel oké. Ik zat dus te kijken naar deze:

https://www.breville.com/us/en/products/ovens/bov900.html

...maar die is een beetje aan de grote kant. We hebben al twee ovens en een Instant Pot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:08

sjaool

Every life should have 9 cats

Marzman schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:54:
[...]

Voor de Airfryer bestond had je ook al mini oventjes, handig in de caravan. Tegenwoordig heten die ook airfryer, ze zullen er wel een ventilator ingebouwd hebben nu dan?
Als dat zo is dan is het toch gewoon een heteluchtoven? ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
[...]
Tegenwoordig heten die ook airfryer, ze zullen er wel een ventilator ingebouwd hebben nu dan?
Ik vermoed het ja. Of het net zo lekker werkt als een dedicated airfryer, dat durf ik niet te zeggen. Mijn gevoel zegt dat een bak waar je in blaast het beste effect gaat geven. Maar goed, die bak dan graag van RVS...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

sjaool schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:06:
[...]

ze verkopen eigenlijk gewoon gebakkenlucht ovens :p

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
[...]

Die generieke (Chinese) halogeendingen met glazen bak, daar heb ik niet zoveel fiducie in (en de reviews zijn ook niet echt lovend, meen ik).
Zo'n halogeen oven met glazen bak hebben mijn ouders al 10 jaar geleden ofzo en die zijn best goed om daar in bijv spareribs af te bakken (of is het meer opwarmen) in 20-30 min, maar frietjes lukten daar niet echt in zoals dat wel met een airfryer gaat, denk dat het niet heet genoeg werd. Qua afwassen was die bak wel schoon te krijgen, maar juist het deksel met halogeen element/lamp niet. Ik heb er zelf ook nog 1, m'n ouders hebben er een aantal gekocht tijdens die busreizen (....), die ik af en toe gebruik voor ... jawel... spareribs. Ik zou er zelf geen kopen.

Deze dus: Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/BRRwZWAQPkpx/rRMlJq6/124x124.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Quantor op 26-01-2024 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
[...]

Zover ik kan zien hebben ze idd een ventilator in gebouwd. Het verwarmingselement en de ventilator zijn hetzelfde als een reguliere airfryer, maar met een andere deur/ mand/ accesoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
TCMR schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:05:
[...]

Ja, ik vermoed dat die, ondanks z'n RVS mandjes, toch voor een groot deel PFAS-delen bevat. Maar inderdaad is zo'n form-factor misschien wel oké. Ik zat dus te kijken naar deze:

https://www.breville.com/us/en/products/ovens/bov900.html

...maar die is een beetje aan de grote kant. We hebben al twee ovens en een Instant Pot.
Zover ik kan zien is het apparaat zelf pfas vrij, wellicht bevatten enkele accesoires (grillrooster en bak) wel zo'n antiaanbaklaag. Het grillrooster hoef je niet te gebruiken en voor dat bakje zijn vast alternatieven te vinden.
Helaas ken ik niemand die een vergelijkbaar apparaat heeft, dus geen idee hoe het bevalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
sjaool schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:06:
[...]

Een airfryer is idd een heteluchtoven, een soort van hoge druk heteluchtoven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:08

sjaool

Every life should have 9 cats

G-addict schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:14:
[...]

Een airfryer is idd een heteluchtoven, een soort van hoge druk heteluchtoven ;)
Het verschil is dat lucht van boven komt en een wervelwind veroorzaakt rond het product. Daar zijn de pannen ook op ingericht. Bij een oven waarbij de hetelucht van achteren komt lijkt mij dit niet mogelijk te zijn. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
sjaool schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:25:
[...]

Het verschil is dat lucht van boven komt en een wervelwind veroorzaakt rond het product. Daar zijn de pannen ook op ingericht. Bij een oven waarbij de hetelucht van achteren komt lijkt mij dit niet mogelijk te zijn. :)
Bij de airfryers met een deurtje komt zit de ventilator ook boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:07
Ik twijfel enorm tussen de Ninja 300 en de Philips airfyer. We hebben er nu al jaren eentje van de action. Werkt prima, maar nu wil ik gewoon het beste van het beste hebben. Op zich maken we nu bijna nooit friet, maar dat komt ook omdat dat niet echt werkt...

De consumentenbond zegt dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kHRGaQDYrUicsgi169k1hBCWROQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oiEhTaxDejHUXKSQ4tgTIXEF.png?f=fotoalbum_large

Het is me ook een raadsel waarom die Philips dan niet op 1 staat en de Ninja wel. Energieverbruik, really? Meer vermogen = meer warmte...

Wat zouden jullie doen? Ik twijfel enorm! We gebruiken de airfryer nu nog niet veel maar ik wil hem wel veel gebruiken.

Het grootste bezwaar is echt het schoonmaken van die Philips toch? De huidige van de action geeft daarbij geen problemen, we doen het mandje en het plateautje gewoon in de vaatwasser en na 5 jaar is het ding nog steeds brandschoon...

EDIT:
[...]

Heilige graal?
Op zich kan ik me hier ook wel in vinden (deze aanpak/denkwijze).

Ben je nog iets verder gekomen hiermee? Ik zou ook graag wel iets built-to-last hebben!

[ Voor 40% gewijzigd door radeoxx op 26-01-2024 15:09 ]

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommy.
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20:53
radeoxx schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:03:
Ik twijfel enorm tussen de Ninja 300 en de Philips airfyer. We hebben er nu al jaren eentje van de action. Werkt prima, maar nu wil ik gewoon het beste van het beste hebben. Op zich maken we nu bijna nooit friet, maar dat komt ook omdat dat niet echt werkt...
Ik had een Ninja AF451 gekocht, maar het duurt, vergeleken bij mijn oude Philips airfryer, 2x zo lang voordat de patatjes goed waren, en dan waren sommige patatjes te hard en andere waren nog veel te slap, terwijl dit bij de Philips airfryer altijd goed was.
Ook komt er echt heel veel stoom uit de Ninja airfryer, de onderkant van de keukenkastjes waren drijfnat.
Ik heb de Ninja daarom ook teruggestuurd.
Ik zit nu nog te twijfelen tussen Philips NA352 Airfryer (2 lades) en de Philips Airfryer XXL Connected HD9880/90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Stoom uit een airfryer? Hoe kan dat dan?

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommy.
Marzman schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:07:
Stoom komt uit de dubbele afvoer aan de achterkant van de airfryer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G-addict
Marzman schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:07:
Is vaak smeltvocht van diepvriesproducten wat condenseert als het onderin valt. bij mijn princess komt er ook wel eens wat stoom vanuit het deksel.

Ik heb nooit een Philips airfryer gehad, maar vanaf mijn eerste Tomado tot mijn laatste Princess komt dit voor, overigens heb ik altijd lekkere friet. Wel een paar keer omschudden. En de tijdsindicatie op de verpakking is soms wel te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb er nooit op gelet of er stoom af komt, volgens mij niet echt. De rijstkoker wel, en de normale frietpan ook (die staat daarom in de garage zodat het daar vol stoom staat ipv in huis :p )

Friet zal een beetje gewenning zijn misschien, dat bakken wij nog steeds in de frietpan. Vind het maar slap uit de airfryer. Volgens mijn ouders is dat net zo goed, maar ook hun friet vinden wij (ik en mijn vrouw) maar slap. We hebben nu een Philips, die heeft wat meer vermogen dan onze vorige merkloze airfryer maar verder is er niet zo veel verschil (hij is wel eerder op temperatuur).

[ Voor 46% gewijzigd door Marzman op 26-01-2024 17:10 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:24

Rayzman

+31 Rayzman

Tommy. schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:00:
[...]

Ik had een Ninja AF451 gekocht, maar het duurt, vergeleken bij mijn oude Philips airfryer, 2x zo lang voordat de patatjes goed waren, en dan waren sommige patatjes te hard en andere waren nog veel te slap, terwijl dit bij de Philips airfryer altijd goed was.
Ook komt er echt heel veel stoom uit de Ninja airfryer, de onderkant van de keukenkastjes waren drijfnat.
Ik zit nu nog te twijfelen tussen Philips NA352 Airfryer (2 lades) en de Philips Airfryer XXL Connected HD9880/90.
Ik had een HD 9270 xl gekocht ter vervanging van mijn oude Philips airfryer, maar die deed het niet zo goed als die oude deed. Ik heb hem daarom teruggestuurd en een 9650 xxl genomen omdat die nog een ouderwets mandje heeft waar de lucht goed doorheen gaat. Ik ben erg tevreden over die hd9650.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
Dit lijkt me wel een serieus alternatief / mogelijkheid voor onze nieuwe airfryer. Ik twijfel tussen de Ninja 300, Philips en deze. Op zich lijkt het me wel wenselijk om over te stappen naar PFAS vrije alternatieven.

Wat ik alleen niet begrijp: er staat pre-order nu, leverbaar vanaf maart. En ze hebben al wel 62 klantbeoordelingen voor dit product?

Iemand die zijn mening hierover wil geven? En over het idee van een keramische (gecoate) airfryer in het algemeen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rlat52
radeoxx schreef op zondag 28 januari 2024 @ 19:01:
[...]

Dit lijkt me wel een serieus alternatief / mogelijkheid voor onze nieuwe airfryer. Ik twijfel tussen de Ninja 300, Philips en deze. Op zich lijkt het me wel wenselijk om over te stappen naar PFAS vrije alternatieven.

Wat ik alleen niet begrijp: er staat pre-order nu, leverbaar vanaf maart. En ze hebben al wel 62 klantbeoordelingen voor dit product?

Iemand die zijn mening hierover wil geven? En over het idee van een keramische (gecoate) airfryer in het algemeen?
62 vijf sterren beoordelingen is wel erg veel, ik heb de indruk dat merken als Wartman, Greenpan en Montana keramische airfryers allemaal uit dezelfde fabriek komen.
Heb er al eerder naar gekeken maar mij hebben ze niet kunnen overtuigen om tot aanschaf over te gaan.

Dit werd nog vermeld bij de Montana:

Schoonmaken, LET OP:

Mand en kuip schoonhouden met keukenpapier. Direct na gebruik is het vet nog vloeibaar en dus makkelijk te verwijderen. Beide kunnen eventueel af en toe in de vaatwasser, maar NOOIT onder water zetten.

Altijd het vet van de mand verwijderen voordat de mand opnieuw wordt gebruikt. Als het vet inbrandt, dan kan de keramische laag loslaten. Dit is niet schadelijk, esthetisch wel heel erg jammer van je airfryer.

Die keramische coating is blijkbaar ook niet erg stevig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruud888
Gekocht voor 109euro.
Nog testen.

CoolHome AF23 Airfryer XXL Deluxe - 6,5 Liter - Hetelucht friteuse met Keramische coating - zwart

Deze lijkt lijkt een kopie te zijn!
Montana Airfryer MF-400XXL Keramisch Master Deluxe 5,5 Liter

[ Voor 27% gewijzigd door Ruud888 op 29-01-2024 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
Ruud888 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 22:59:
Gekocht voor 109euro.
Nog testen.

CoolHome AF23 Airfryer XXL Deluxe - 6,5 Liter - Hetelucht friteuse met Keramische coating - zwart

Heb je een update voor ons? We wachten in spanning af! Werkt ie goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
Ruud888 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 22:59:
Gekocht voor 109euro.
Nog testen.

Zou dit ook dezelfde kunnen zijn?

https://www.bol.com/nl/nl...r-zwart/9300000107378277/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
radeoxx schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 15:21:
[...]

Heb je een update voor ons? We wachten in spanning af! Werkt ie goed?
Gaat nog ff duren.
Staat in het nog nieuwe huis.

Zoek anders de reviews op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-06 21:48
Ben op zoek naar men eerste airfryer en deze lijkt wel heel gunstig geprijsd te zijn tov een Philips bijvoorbeeld. Heeft zo te zien ook enorm veel goede reviews. Iemand ervaring met deze airfryer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
Lijkt er erg veel op.
Niet duur.
Staat niets over keramisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ruud888 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 20:50:
[...]

Lijkt er erg veel op.
Niet duur.
Maar wel een vinkje bij PFAS-vrij bij de productspecificaties. Voor wat het waard is.
Het lijkt inderdaad een product waar achteraf nog een merken op geplakt wordt, hij is echt onder vele namen te vinden, ook onder vele prijzen trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• radeoxx
Ruud888 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 20:50:
[...]

Lijkt er erg veel op.
Niet duur.
zacht schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:41:
[...]

Maar wel een vinkje bij PFAS-vrij bij de productspecificaties. Voor wat het waard is.
Het lijkt inderdaad een product waar achteraf nog een merken op geplakt wordt, hij is echt onder vele namen te vinden, ook onder vele prijzen trouwens.
Zojuist antwoord gekregen van de bol verkoop partner:
De airfryer heeft aan de binnenzijde op het rooster een teflon laag.

[ Voor 16% gewijzigd door radeoxx op 02-02-2024 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Na de overstap van een Philips XXL airfryer naar een Ninja AF400EU worstel ik wat met de friet.
Inmiddels na ervaringen hier gelezen te hebben ook de Aviko Franse Friet Supercrunch (https://www.plus.nl/produ...e-friet-zak-750-gr-782891) geprobeerd, 200 graden en 20 minuten, de hele zak erin (in één mandje) maar dat ziet er nog steeds niet knapperig uit, ondanks dat ik over deze combinatie wat succesverhalen las (bijvoorbeeld nl_umpire in "Het grote Airfryer topic - Deel 2" @nl_umpire je noemt 20+, hoeveel minuten doe je in de praktijk om tot een knapperig resultaat te komen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
JBS schreef op zondag 25 februari 2024 @ 18:08:
... je noemt 20+, hoeveel minuten doe je in de praktijk om tot een knapperig resultaat te komen?.
🥷 Misschien toch 5 min extra dan de eerdere gedeelte 15 minuten, maar ik heb het de laatste tijd niet echt bijgehouden. Het verschilt ook een beetje wie er allemaal mee eet. Vol huis is 5 personen, en de laatste keer wat het voor ons tweeën en toen hadden we het in een lade, ongeveer de helft van de zak, en zat ik alsnog rond de 15-20 minuten.

Probeer eens 50/50 de zak te verdelen over 2 laden? Ik heb dat zelf nog niet geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

nl_umpire schreef op zondag 25 februari 2024 @ 20:17:
[...]

🥷 Misschien toch 5 min extra dan de eerdere gedeelte 15 minuten, maar ik heb het de laatste tijd niet echt bijgehouden. Het verschilt ook een beetje wie er allemaal mee eet. Vol huis is 5 personen, en de laatste keer wat het voor ons tweeën en toen hadden we het in een lade, ongeveer de helft van de zak, en zat ik alsnog rond de 15-20 minuten.

Probeer eens 50/50 de zak te verdelen over 2 laden? Ik heb dat zelf nog niet geprobeerd
Verdelen over twee lades geeft inderdaad een beter resultaat, maar het voordeel van de Ninja om twee verschillende dingen tegelijk te bereiden, is dan wel weg.

Jij kiepert zo'n zak van 750 gram in één lade en krijgt deze in laten we zeggen 25 minuten tot krokante friet? Op 200 graden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinpower
Niemand zal een hele zak in 1 lade krokant krijgen bij de ninja dat is gewoon te veel. Wij doen met de ninja halve zak in 1 lade en in de andere lade de snacks. Daarna de rest van de zak. Heb je weer halverwege het eten warme frietjes.

De verse friet van de Lidl komt er ook lekker uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:02
Na de overstap van een Philips XXL airfryer naar een Ninja AF400EU worstel ik wat met de friet.
Inmiddels na ervaringen hier gelezen te hebben ook de Aviko Franse Friet Supercrunch (https://www.plus.nl/produ...e-friet-zak-750-gr-782891) geprobeerd, 200 graden en 20 minuten, de hele zak erin (in één mandje) maar dat ziet er nog steeds niet knapperig uit, ondanks dat ik over deze combinatie wat succesverhalen las (bijvoorbeeld nl_umpire in "Het grote Airfryer topic - Deel 2" @nl_umpire je noemt 20+, hoeveel minuten doe je in de praktijk om tot een knapperig resultaat te komen?).
Mijn vrouw en ik hebben precies t zelfde.
Na overstap op de ninja problemen met de patat/friet goed te krijgen.
Voorheen kon in mijn XXL van Philips met gemak 1 zak patat van 750/1000 en zonder te schudden was alles probleemloos goed. Nu sta ik om de 5 minuten mandjes te schudden omdat anders patat niet goed gebakken is, zelfs met een verdeling over 2 mandjes.
Ik heb echt veel verschillende soorten patat geprobeerd. Nu had ik afgelopen weekend 1 KG zak verse patat van AH geprobeerd, daar ongeveer 750 gram uit gehaald en in 1 bak gegooid, na 22 min op 200 graden had ik hem goed met 2x schudden. En konden de snacks tegelijk klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
JBS schreef op maandag 26 februari 2024 @ 08:33:
[...] Jij kiepert zo'n zak van 750 gram in één lade en krijgt deze in laten we zeggen 25 minuten tot krokante friet? Op 200 graden?
Nee dat zou ik niet in 1 lade doen; dan toch 50/50 of in 2 rondes: (1) friet/patat + (2) snacks en dan herhalen
vinpower schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:27:
Niemand zal een hele zak in 1 lade krokant krijgen bij de ninja dat is gewoon te veel. Wij doen met de ninja halve zak in 1 lade en in de andere lade de snacks. Daarna de rest van de zak. Heb je weer halverwege het eten warme frietjes. De verse friet van de Lidl komt er ook lekker uit!
Dat dus 👆

[ Voor 37% gewijzigd door nl_umpire op 26-02-2024 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 23:44
Geen zin om hwt hele draadje door te lezen, maar zijn er hier gebruikers die me wat kunnen vertellen over het gebruik van de voorgevormd bakpapier in de airfryer, zoals verkrijgbaar op Temu of AliExpress?

Ik heb zo'n simpele airfryer met verticale sleuven en bak daar vooral mn broodjes in, maar ook af en toe weleens een stuk pizza of patat. Dat leidt nog weleens tot een vies mandje.

Zo'n bakpapier of siliconen geval zorgt voor een andere luchtstroom natuurlijk, of valt dat wel mee? Een pizzastukje bijv komt plat op zn bakding te liggen, waardoor er geen hete lucht direct van onder op komt.

Wat is jullie ervaring? Wel of niet doen? Ook omdat de anti aanbak laag al begint te beschadigen door aangekoekt vet/olie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik zou er geen siliconen in leggen uit China. Waarom gebruik je niet gewoon bakpapier of aluminium folie? De pizza kun je ook nog op een roostertje leggen, je hebt wel eens van die kleine metalen magnetronachtige roosters (maar dan veel kleiner) in winkels voor een paar euro.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
Ik twijfel enorm tussen die van Philips (HD9650/60) en de Ninja. Is het al beter gelukt? Wat adviseer je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

radeoxx schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:27:
[...]

Ik twijfel enorm tussen die van Philips (HD9650/60) en de Ninja. Is het al beter gelukt? Wat adviseer je?
750 gram in één bak van de Ninja is geen succes, ook niet na 25+ minuten. Ik vrees dat het in twee rondes (1 bak met friet/patat en 1 met snacks, en daarna nogmaals) moet wanneer je friet/patat én snacks tegelijk wilt bereiden, en dat was eigenlijk niet m'n insteek.

[ Voor 12% gewijzigd door JBS op 28-02-2024 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
radeoxx schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:27:
[...]

De Philips komt er in testen ook vaak het beste uit qua friet. O.a consumentenbond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Marzman schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 08:00:
Ik zou er geen siliconen in leggen uit China. Waarom gebruik je niet gewoon bakpapier of aluminium folie? De pizza kun je ook nog op een roostertje leggen, je hebt wel eens van die kleine metalen magnetronachtige roosters (maar dan veel kleiner) in winkels voor een paar euro.
Die siliconendingen die worden nu op de markt verkocht door zo'n standwerker. Kosten een tientje en zetten met dus aan het denken. Ome Ali heeft van die papieren bakmandjes. Dat lijtk me dus wel ideaal, maar ik vraag me af dat de luchtstroom niet gigantisch veranderd, waardoor bijv. patat of wat je er ook in wilt bakken niet heel anders eruit komt.

Siliconen zag ik idd niet heel erg zitten, hoewel ik me wel kan voorstellen dat dat makkelijker schoonmaakt. Maar idd, uit China en silicionen, Ik weet niet of dat nu zo'n goed idee is.

Pizza snij ik meestal in drien en dan gaat het er doorbuigend in. Dan wil er nog weleens kaas ofzo vanaf smelten dat een vies mandje oplevert.

• radeoxx
Navi schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 21:45:
[...]

De Philips komt er in testen ook vaak het beste uit qua friet. O.a consumentenbond.
Ja dat had ik gelezen idd.

Ik had ook de testresultaten van de consumentenbond gepost.

Maar ben er nog niet over uit.

2 bakjes lijkt me wel relaxed.

Maar alsnog sub-optimale friet lijkt me niet handig.

Overigens bak ik nu nooit friet in onze action-airfryer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

koektrommeltje schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 21:51:
[...]

Die siliconendingen die worden nu op de markt verkocht door zo'n standwerker. Kosten een tientje en zetten met dus aan het denken. Ome Ali heeft van die papieren bakmandjes. Dat lijtk me dus wel ideaal, maar ik vraag me af dat de luchtstroom niet gigantisch veranderd, waardoor bijv. patat of wat je er ook in wilt bakken niet heel anders eruit komt.

Siliconen zag ik idd niet heel erg zitten, hoewel ik me wel kan voorstellen dat dat makkelijker schoonmaakt. Maar idd, uit China en silicionen, Ik weet niet of dat nu zo'n goed idee is.

Pizza snij ik meestal in drien en dan gaat het er doorbuigend in. Dan wil er nog weleens kaas ofzo vanaf smelten dat een vies mandje oplevert.
Voor pizza of patat zal de luchtstroom wel uitmaken. Je kan er ook een roostertje inleggen en daar onder aluminiumfolie. Maar van friet of pizza wordt hij toch ook helemaal niet zo vies?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Bij de wibra kost een slap siliconen bakje voor de aifryer 2 euro
https://www.wibra.nl/assortiment/siliconen-airfryer-bakje/

Gebruikt iemand die? Of de papieren of de alu variant?
koektrommeltje schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 21:51:
[...]

...
Hoe zien die er uit?

[ Voor 44% gewijzigd door jeanj op 05-03-2024 18:23 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

jeanj schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 18:21:

[...]

Hoe zien die er uit?
Ik gebruik wel zoiets, maar een stevigere aluminium variant. Die je gewoon kan afwassen of desnoods met staalborstel schoon schrobben. Ik weet niet meer waar die vandaan komt, ik gok Vietnam op straat of een Action.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
jeanj schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 18:21:

[...]

Hoe zien die er uit?
Ik wist niet dat de Wibra deze dingen had. Ik zal er binnenkort eens een keer binnenstappen.

De standwerker op de markt heeft dus die siliconendingen die redelijk soortgelijk als die van de Wibra zijn. Het lijkt me op zich wel makkelijk, want het maakt wat makkelijker schoon. Echter als het de luchtstroom beperkt en niet werkt is het gewoon zonde van het geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Neem dan meteen dasty mee om je airfryer schoon te maken ;)

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TCMR

Ben je nog iets verder gekomen hiermee? Ik zou ook graag wel iets built-to-last hebben!
Niet echt. Het is uiteindelijk een Ninja Airfryer AF100EU geworden. Keramische coating, dus PFAS-vrij. Beetje een simpel ding, klein, maar voor 2 personen groot genoeg. Ik heb nog even gekeken naar die Instant Pot met airfryer deksel (tip van een tweaker hier), maar dat wordt me allemaal een beetje groot, en we hebben al een Instant Pot. Heel groot is het PFAS-vrije aanbod niet, zelfs niet alle Ninja's hebben een keramische coating.

We goân 't zien... (en proeven :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMb91
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-06 10:19
Het is idd jammer dat er op dat gebied weinig aanbod is ,
Wij zijn ook op zoek en omdat we onze pannen ook aan het vernieuw zijn willen we ook graag een pfas vrije we zijn met z’n 5 en
Dus een kleine is geen optie…
Kijken nu ook naar de instant pot of de sage Sage THE SMART OVEN AIR FRYER Rvs
Hij zal waarschijnlijk toch wel blijven staan op het aanrecht dus grote is geen probleem…
Iemand nog ervaring met 1 van die 2?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OlivierJ
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-02 10:04
Ik weet niet of dit hier ook past maar Ik wil toch even mijn frustratie delen over de woekerprijzen die AH etc. vragen voor airfryer snacks vergeleken frituur snacks.

[FRITUUR] Party mix ca. 36 stuks —> €3,29
[AIRFRYER] Party mix ca. 36 stuks —> €6,49

Belachelijk dat ze vrijwel het dubbele durven te vragen voor airfryer/oven snacks!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JzszOQqNGXJn_Zz71k5ITKIkqLE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L2SfdJfY4RMvzXreN5l5iIEl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RtaZmegewGfY7csT3vb3ktDIBOI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s1mgbk0L24bSYFAdN3ABHPne.jpg?f=fotoalbum_large

Einde rant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:15
Over het algemeen smaken de niet airfyer snacks ook prima uit de airfryer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22:39
Nachtapotheker schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 06:52:
Over het algemeen smaken de niet airfyer snacks ook prima uit de airfryer :)
Alleen moet je dan je ogen soms wel even dicht doen toch?
Heb er per ongeluk wel eens frituurspul in gegooid. Smaakte best prima, alleen heeft het product dan niet een mooi kleurtje. Maar ach, het gaat wel om de smaak natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ruben279 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 07:51:
[...]

Alleen moet je dan je ogen soms wel even dicht doen toch?
Heb er per ongeluk wel eens frituurspul in gegooid. Smaakte best prima, alleen heeft het product dan niet een mooi kleurtje. Maar ach, het gaat wel om de smaak natuurlijk
Je kunt ook een beetje oliespray gebruiken voor de kleur en een iets krokantere korst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ze zijn voorgebakken denk ik, die voor de oven zijn ook altijd duurder.

Meestal werken gewone ook (niet altijd, sommige bitterballen blijven wit enzo, maar zou het gewoon proberen want veel gewone snacks zijn ook aangepast dat ze niet wit blijven in de airfryer)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:15
Ja de kleur is wel iets minder over het algemeen idd. De bitterballen en kroket achtige snacks, vind ik uit de frituur sowieso beter smaken :D
Bij de andere snacks zoals frikandellen en kipkorn etc proef ik weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01:13
Airfryer producten zijn iets langer voorgebakken en hebben vaak een extra laagje om mooi te kleuren en ook voor de warmteoverdacht.

Deze is vast al vaak gepost hier:

[Video: https://npo.nl/start/serie/keuringsdienst-van-waarde/seizoen-18/airfryer-friet/afspelen]

Legt mooi uit wat de zin en onzin is van specifieke airfryerproducten.
Onder de streep kan je dus gewoon alles in de airfryer bakken, de smaak zal iets anders zijn omdat veel olie ontbreekt.
Maar zoals @Exocet al zegt, die kun je ook zelf iets toevoegen.
(of een weinig paprikapoeder voor de kleur)

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ph046ph
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:34
Tommy. schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:00:
[...]

En welke is het geworden?

Ik ben nu ook aan het kijken voor een nieuwe airfryer en ben benieuwd of je de nieuwe airfryer van Philips met 2 lades hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy.
Ph046ph schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 15:34:
[...]

En welke is het geworden?

Ik ben nu ook aan het kijken voor een nieuwe airfryer en ben benieuwd of je de nieuwe airfryer van Philips met 2 lades hebt gekocht.
Ik heb de Philips Airfryer XXL Connected HD9880/90 gekocht en ben er zeer tevreden over, niet alleen voor de snacks en patat maar ook voor lekkere stukken vlees en groenten, zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:11
Ik heb momenteel de philips airfryer xxl en een princess airfryer (in vakantiewoning)

Ik gebruik de airfryer enorm veel, vooral voor stukje kip of vlees makkelijk maken.

In de philips wordt de bak/netje 1 grote zooi door al t vet en schoonmaken is lastig.

In de princess gebruik ik het bijgeleverde bakvorm voor mn vlees. Ideaal want easy schoon te maken.

Omdat ik toch vaak 2 gerechten maak wil Ik of een 1e airfryer kopen of 1 dubbele. Eis voor beide is wel dat ik zon bakje zoals de bakvorm van de princess erbij zit zodat ik t makkelijk kan schoonmaken.

Iemand advies?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Laatst online: 18-05 18:57
Ik heb nog een HD9240 met zo'n lade die kan schuiven zodat je alleen het mandje eruit kan halen.
Echter werkt het schuifsysteem niet meer geweldig. Alle kogeltjes e.d. zijn er in de loop van de tijd uit gevallen.
Helaas is het onderdeel met dit "lager" niet meer verkrijgbaar.

Nu ben ik op zoek naar een foto van hoe dat schuifsysteem precies in elkaar steekt. Dus waar ik de kogeltjes en bevestiging van die kogeltjes kan zien.
Misschien kan ik dan met een 3D printer iets printen wat het schuifsysteem weer een beetje soepel laat werken.

Kan iemand daar 1 of meerder foto's van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje12345
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16:53
Wij hebben een ninja met 2 bakken.
Het is tijd om de bakken nu een goede schoonmaakbeurt te geven, zou deze hier ook voor geschikt zijn denken jullie?
https://hg.eu/nl/producten/hg-airfryer-reiniger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheng
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 01-04 19:11

De consumentenbond zegt dit:

[Afbeelding]

Het is me ook een raadsel waarom die Philips dan niet op 1 staat en de Ninja wel. Energieverbruik, really? Meer vermogen = meer warmte...

Wat zouden jullie doen? Ik twijfel enorm! We gebruiken de airfryer nu nog niet veel maar ik wil hem wel veel gebruiken.

Het grootste bezwaar is echt het schoonmaken van die Philips toch? De huidige van de action geeft daarbij geen problemen, we doen het mandje en het plateautje gewoon in de vaatwasser en na 5 jaar is het ding nog steeds brandschoon...

EDIT:

[...]

Wat zijn de testresultaten van Greenpan aub?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• radeoxx
Wheng schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 18:19:
[...]

Wat zijn de testresultaten van Greenpan aub?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tKw2i-4353BZsLVgoIYgKxLLaxw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KgdJ6pJZZufLKCJkRnFh57eT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-06 16:13
matje12345 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:23:
Wij hebben een ninja met 2 bakken.
Het is tijd om de bakken nu een goede schoonmaakbeurt te geven, zou deze hier ook voor geschikt zijn denken jullie?
https://hg.eu/nl/producten/hg-airfryer-reiniger
Late reactie.
Ik heb die weleens geprobeerd hier. Het niet aangekoekte ging er vrij makkelijk af. Maar wat al een beetje ingebrand was niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheng
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 01-04 19:11
Dan ben ik dus wat te vroeg met mijn vraag :) April is voorbij dus van mij mogen ze aanvullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geeforce
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:56
Sinds november een HD9285/93 in gebruik, sinds enkele weken ineens een ratelend gebruik bij het opwarmen. Na een klein minuutje is het geluid weg.

Aals iemand weet hoe je dit oplost, hoor ik het graag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlat52
Geeforce schreef op zondag 2 juni 2024 @ 13:10:
Sinds november een HD9285/93 in gebruik, sinds enkele weken ineens een ratelend gebruik bij het opwarmen. Na een klein minuutje is het geluid weg.

Is dit niet een garantie gevalletje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geeforce
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:56
rlat52 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 15:42:
[...]

Is dit niet een garantie gevalletje?
Op zich wel, maar ik heb al een flink aantal keer op internet gevonden dat ik niet de eneige ben en dat Philips er niets aan doet na te hebben opgestuurd. Dus als ik dat kan voorkomen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 03:43
Geeforce schreef op zondag 2 juni 2024 @ 13:10:

Hier ook al jaren, je went eraan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
Geeforce schreef op zondag 2 juni 2024 @ 15:57:
[...]

Op zich wel, maar ik heb al een flink aantal keer op internet gevonden dat ik niet de eneige ben en dat Philips er niets aan doet na te hebben opgestuurd. Dus als ik dat kan voorkomen.......
Hier ook iemand met een verleden met een philips pan, werd ook er gek van, bij ons gebeurde het ongeveer na 2 jaar en garantie was verlopen. in de winkel waar ik hem had gekocht wilde ze hem nog wel ruilen met hun show model, die ''zou geen problemen hebben'' na ongeveer 10x gebruiken thuis begon die ook alweer te trillen en ratelen. Ben blij dat ik nu een ninja heb.. Die is een stuk stiller :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23:34

Rzaan

Altijd zoekende

dfbt schreef op maandag 3 juni 2024 @ 11:35:
[...]

Hier ook iemand met een verleden met een philips pan, werd ook er gek van, bij ons gebeurde het ongeveer na 2 jaar en garantie was verlopen. in de winkel waar ik hem had gekocht wilde ze hem nog wel ruilen met hun show model, die ''zou geen problemen hebben'' na ongeveer 10x gebruiken thuis begon die ook alweer te trillen en ratelen. Ben blij dat ik nu een ninja heb.. Die is een stuk stiller :D
Maar presteert die ook net zo goed. Lees daar nogal wisselende verhalen over, dat je vaker moet omschudden bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
Rzaan schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:55:
[...]

Maar presteert die ook net zo goed. Lees daar nogal wisselende verhalen over, dat je vaker moet omschudden bijvoorbeeld.
Voorheen kon ik patat er 20 min ingooien bij philips en op de bank zitten wachten. Nu loop ik er soms wel 1 of 2 x heen om even te schudden, maar eerder niet te vol doen. Omdat ik nu 2 bakjes heb, zet ik wel eens de timer ipv 20 min op 12 minuten en doe patat verdeeld over 2 bakken. Zodra die 12 min voorbij zijn, gooi ik alles in 1 bak en doe ik snacks in andere bak, nog 8 minuutjes en alles is tegelijk klaar. Heel af en toe pak ik nog wel eens patatje die niet helemaal top gegaard is, maar na 10-15 verschillende soorten patat te testen heb ik nu wel de goede gevonden..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

dfbt schreef op maandag 3 juni 2024 @ 14:17:
[...]

Voorheen kon ik patat er 20 min ingooien bij philips en op de bank zitten wachten. Nu loop ik er soms wel 1 of 2 x heen om even te schudden, maar eerder niet te vol doen. Omdat ik nu 2 bakjes heb, zet ik wel eens de timer ipv 20 min op 12 minuten en doe patat verdeeld over 2 bakken. Zodra die 12 min voorbij zijn, gooi ik alles in 1 bak en doe ik snacks in andere bak, nog 8 minuutjes en alles is tegelijk klaar. Heel af en toe pak ik nog wel eens patatje die niet helemaal top gegaard is, maar na 10-15 verschillende soorten patat te testen heb ik nu wel de goede gevonden..
En waar vinden we de test uitslagen? Welke is de beste, welke de slechtste?

Everything is better with Bluetooth

Pagina: 1 ... 14 ... 16 Laatste