Helemaal mee eens. Ik ben al jaren PFAS-vrij (begon met Scanpans, nu alles keramisch van Rösle), maar vriendinlief heeft een aantal jaren geleden een Philips Airfryer gekocht (zucht), waar de teflon-laag nu wel echt slecht van begint te worden. Ik schrik ervan hoeveel mensen er nog gewoon PFAS-gecoate rotzooi inslaan, en na twee jaar weer afdanken omdat de laag slecht begint te worden. Het zou wat mij betreft verboden moeten worden.
Ik heb jaren geleden al eens gekeken, en toen vond ik ergens een (semi-)professionele airfyer met een RVS bak. Kan 'm nu nergens meer vinden, blijkbaar geen succes (of te duur). Alleen de Australische "Buffalo's" hebben een RVS bak, maar die apparaten zijn zo spuuglelijk, en waarschijnlijk moeilijk te krijgen. Die generieke (Chinese) halogeendingen met glazen bak, daar heb ik niet zoveel fiducie in (en de reviews zijn ook niet echt lovend, meen ik).
Dus tja, ik zoek een machine met keramische coating (ook best kwetsbaar), maar liever glas of RVS. Een beetje degelijk gebouwd ('built to last'), het liefst met weinig onzin-functionaliteit, mechanische knoppen, geen touch. Mag wat meer kosten. Die Breville/Sage Airfryer oven is wel leuk, maar erg groot, en we hebben al twee ovens.
Heilige graal?