☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Thanks voor de link! Wel duidelijk, bij de 451 heb je een interne thermometer voor als je vlees gaat maken. Hoe goed dit is zal nog wel moeten blijken. Ook de stuurknoppen zijn dus anders.
Als ik dit zo zie, is de 451 dus eigenlijk een verbeterde versie van de 400 en een no-brainer.
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe airfryer, momenteel een philips XL van 6/7 jaar oud die het begeeft. Nu inmiddels een gezin van 4 en dus een maatje groter zou fijn zijn. Ik gebruik.het hoofdzakelijk voor (aviko supercrunch) friet, snacks en kipfilet blokjes.
Ik twijfel enorm tussen de Philips XXL en de Ninja AF400. Philips omdat deze zich hier bewezen heeft en bijna altijd gezegd wordt dat het de beste is en de Ninja i.v.m de 2 lades maar lees wel dat de bakkwaliteit minder is of dat je vaker moet schudden maar verder dus geen ervaring mee..
Wat zouden jullie kiezen?
Moet zeggen dat ik tot nu toe wel tevreden ben. Erg makkelijk schoon te maken.
Snel op temperatuur. Dit ondanks de recepten en de menu's op het apparaat. Deze rekenen opwarmtijd mee. En als ik de handleidingen lees, stoppen ze de gerechten in een koude oven.
Dus patat is 25 minuten 200 graden. Ik heb gemeten dat deze na een minuut of 4 al 200 graden is. Daarna doe ik een halve zak (250gr) in een mandje en is dat met 12 minuten klaar
gisteren gyros gemaakt met de rotisserie. Perfect!
https://www.tefal.nl/p/ea...teluchtfriteuse/151000196

[ Voor 25% gewijzigd door Tranzy op 14-07-2023 11:31 ]
Ik heb ook een leuke computer..
Denk het niet. Die diepe blijf je gebruiken. De rest ligt in de weg.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Misschien als die diepe in de vaatwasser ligt. Op zich wel netjes.AvK schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 22:01:
Ga je echt al die roostertjes gebruiken?
En misschien kun je er een stapelen op die diepe?
/▌
Niet altijd maar kan makkelijk zijn om in de diepe patat te doen en in een andere de frikandellen en of kroketten.AvK schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 22:01:
Dat gezegd hebbende vraag ik me af hoe de airflow is. We kennen allemaal denk ik wel het effect van 2 pizzas in de oven waarbij de bovenste het meest krokant is.
[ Voor 19% gewijzigd door Tranzy op 14-07-2023 11:34 ]
Ik heb ook een leuke computer..
Gekke vraag wellicht maar ik heb deze:
https://www.manualslib.co...yer-Xl-182020.html#manual
Ben er erg tevreden mee verder al een hele tijd.
Wat me echter opvalt. In het display linksboven, staan 2 icoontjes onder elkaar, boven een soort mandje met kringels en daar onder een ventilatortje.
Al zolang ik me kan herinneren, ging altijd het ventilator icoontje draaien maar ineens vandaag niet en ging het mandje erboven knipperen.
Hij doet het verder prima maar als Tweaker wil ik weten wat en waarom.
Hij is verder schoon enzo.
Ik heb met toetsencombi’s geprobeerd om het effect om te draaien maar er gebeurt niks.
Iemand enig idee wat het betekent en doet? Handleiding zegt er niks over.
Adjust non olet, plerumque...
Wij koken aardig uitgebreid met de airfryer, ik zou de verschillende inzetstukken vreselijk in de weg vinden staan maar ze wel gebruikenAvK schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 22:01:

Ik heb de 300 en vind de klaar-piep dus veel te zacht. Mijn oude Princess kon ik makkelijk in de woonkamer horen, maar die van de Ninja dus niet. Niet alleen vanwege het volume, maar ook de korte tijd die het piepje duurt. Als je TV zit te kijken, kan zo'n piepje snel verdwijnen in het andere geluid.JBS schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:16:
Inmiddels een aantal weken naar tevredenheid ook een Ninja Af400eu staan. Fijn ding, maar, die piep bij start, einde, etc, is wel érg hard en tikkeltje irritant. Nu zag ik online al wat meer knutselaars die 'm fysiek helemaal verwijderd hebben, dat gaat me wat ver. Toevallig hier mensen die met enkel het dempen ervan succes hebben?
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
zijn er mensen met een ninja 300/400 die ook ondervinden dat je bij een wat grotere portie patat veel problemen hebt met evenredig doorbakken van je portie?
Bij mijn oude Philips XXL kon ik een zak van 750 gram of 1 kilo in de mand gooien, 1x schudden tussendoor en alles was dikke prima. Nu sta ik soms bij een zak van 750 gram verdeeld over de 2 mandjes 3/4x te schudden en nog steeds is niet alles gaar. Snap er echt werkelijk niks van. Zak geeft bijv aan 14 min op 180 graden, ik doe zelf al 200 graden en vaak minuut of 16. Ben zelfs nu na 16 min, nog 4 min op 240 graden crisp stand aan t werken om de patat goed te krijgen.
Alle andere dingen, of kleine porties gaat allemaal super. Had denk toch iets meer verwacht van de machine.
heeft dat niet te maken met het feit dat de Ninja niet voor verwarmt? De airfryers van Philips deden dat wel en die piepten als je de boel er in kon gooien..... ik moet idd ook wat vaker schudden en iets langer alles er in doen, maar dat is een kwestie van plannen voor mij.... het schoonmaakgemak is het tot nu toe na een jaar meer dan waard!dfbt schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 07:36:
Heb nu een maandje of 2 de Ninja 451 thuis ( vernieuwde versie van 400)
zijn er mensen met een ninja 300/400 die ook ondervinden dat je bij een wat grotere portie patat veel problemen hebt met evenredig doorbakken van je portie?
Bij mijn oude Philips XXL kon ik een zak van 750 gram of 1 kilo in de mand gooien, 1x schudden tussendoor en alles was dikke prima. Nu sta ik soms bij een zak van 750 gram verdeeld over de 2 mandjes 3/4x te schudden en nog steeds is niet alles gaar. Snap er echt werkelijk niks van. Zak geeft bijv aan 14 min op 180 graden, ik doe zelf al 200 graden en vaak minuut of 16. Ben zelfs nu na 16 min, nog 4 min op 240 graden crisp stand aan t werken om de patat goed te krijgen.
Alle andere dingen, of kleine porties gaat allemaal super. Had denk toch iets meer verwacht van de machine.
Hebben nu een 4 liter inventum GF400HL uit 2019, zit weinig poespas aan, niks digitaal, gewoon 2 draaischijven. Grote plus is makkelijk schoon te maken en goede vierkante bak. Nadeel maar 1500 watt, dus alles moet langer dan wat op de verpakking staat, maar goed dat zijn we nu 4 jaar gewend.
Bakken er alleen friet en snacks in, verder niets.
Iemand ervaring met een Inventum GF800HLD? (Bij de specs staat 1700w maar dat lijkt mij wat weinig voor een dubbele?)
Of toch naar voor de ninja 300 of 400 gaan?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Die Ninja heeft geen binnenmandje?
Alleen maar een buitenbak.
Dat lijkt me niks.
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
ik heb precies t zelfde hier, patat niet 100% krokant/doorgebakken en in mijn oude Philips XXL ging t als een jekko en was t 100% goed.ArthurMorgan schreef op woensdag 13 september 2023 @ 05:52:
Ik heb de ninja 300, en die valt voor de friet behoorlijk tegen vind ik. Wij krijgen die niet mooi consistent krokant. Andere dingen heb ik weinig problemen mee. (Al vind ik mijn oude Philips XL wel beter.)
Ik schud echt heel veel om het gelijk te krijgen, heb gister zelfs patat 8 min langer gebakken ten op zichten van Philips machine en laatste 2 min nog op max crisp stand van 240 graden. Niks hielp en nog steeds veel ongebakken patat. Geen idee wat ik fout doe.
Geen binnenmandje, maar wel een rooster dat er onderin zit.zetje01 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 20:25:
Wacht effe:
Die Ninja heeft geen binnenmandje?
Alleen maar een buitenbak.
Dat lijkt me niks.
Met vlees werkt dit perfect. Vet loopt onderin de bak, waardoor het vlees niet in een vetbad blijft liggen. Schoonmaken is een makkie. Laat het vet onderuit de bak op wat keukenpapier lopen. De bak en het rooster, nadat deze afgekoeld zijn, even onder de hete kraan met een klein beetje afwasmiddel, borstel er door en het is weer brandschoon. Rooster leg je er weer in en klaar.
Qua friet, ik gebruik franse frietjes van Aviko (normale versie) of Ziggy Fries van Lamb Weston. Komen er altijd prima uit. (Ninja 300)
Op welke stand en hoe lang? Heb je ook ervaring met kroketten? Die worden bij mij niet bruin... (200 graden, 10 minuten)thunder8 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 08:27:
[...]
Qua friet, ik gebruik franse frietjes van Aviko (normale versie) of Ziggy Fries van Lamb Weston. Komen er altijd prima uit. (Ninja 300)
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Ik hou de temperatuur op de zak aan en meestal 1-2 minuten langer. Dan gaat het bij mij eigenlijk altijd goed. Moet wel zeggen dat ik voor 1 persoon aan friet er in heb zitten, omdat ik alleen ben. Dat zal mogelijk ook een positieve uitwerking hebben.ST10©DE schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:06:
[...]
Op welke stand en hoe lang? Heb je ook ervaring met kroketten? Die worden bij mij niet bruin... (200 graden, 10 minuten)
Kroketten en andere gepaneerde snacks koop ik de airfryer versie. Kroketten van Van Dobben. Bitterballen van hun moet ik nog een keer testen. Wel gekocht, nog niet klaargemaakt. Bamischijven van Mora. Zoek alleen nog een goede Mexicano. De Carrero van Mora vind ik qua smaak niet super. Frikandellen haal ik dan wel weer van de Mora, gewone versie.
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
@thunder8 Aangezien de prijs van de frituur 'om de hoek' aardig overdreven begon te worden, zijn we toch overstag gegaan en een Airfryer aangeschaft. Ik had dit topic al aardig door gestruind en onder andere jouw berichten over rundervinken gelezen... Nou, dat is een succes kan ik je vertellen. Vier stuks op 180 graden 15 minuten in de Philips XXL. Krokant korstje, precies gaar van binnen. Vriendin is er helemaal weg van, en die had nog de meeste weerstand tegen een Airfryer, dus bedankt voor je bijdragen
Verder zelf wedges maken met olijfolie, knoflookpoeder, komijn, paprikapoeder, chilivlokken en wat zout... Heerlijk... Het schilwerk waard, zeker in combinatie met een lekker stukje vlees van de Kamado en wat salade o.i.d..
Ik ben nog een beetje zoekende naar de juiste bereiding voor zelfgemaakte friet. Ook daar zijn genoeg variabelen van toepassing, maar we blijven oefenen (heel vervelend
[ Voor 4% gewijzigd door -MD- op 13-09-2023 18:17 ]
Graag gedaan. Daarvoor zijn we samen in een topic als deze, om elkaar tips te geven wat wel en niet goed werkt.-MD- schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:16:
...
@thunder8 Aangezien de prijs van de frituur 'om de hoek' aardig overdreven begon te worden, zijn we toch overstag gegaan en een Airfryer aangeschaft. Ik had dit topic al aardig door gestruind en onder andere jouw berichten over rundervinken gelezen... Nou, dat is een succes kan ik je vertellen. Vier stuks op 180 graden 15 minuten in de Philips XXL. Krokant korstje, precies gaar van binnen. Vriendin is er helemaal weg van, en die had nog de meeste weerstand tegen een Airfryer, dus bedankt voor je bijdragen.
...
Nou…ik weet het ff niet meer, ook bij Philips lijkt de kwaliteit achteruit gegaan te zijn, ook daar lees ik veel reviews met friet moet er langer in, veel langer dan oude Philips varianten etc.Martinusz schreef op woensdag 13 september 2023 @ 09:26:
Oke voor friet dus geen Ninja, ik zag het ook al tussen sommige reviews staan, denk toch maar voor een Philips te gaan, dan toch maar weer een enkele bak, ipv een dubbele. Op zich zijn we het al 4 jaar gewend dus. En met een Philips verwacht ik dan dat de friet sneller klaar is (i.p.v. 20-25 minuten in de Inventum nu).
Maar je leest het bijna bij elke airfryer, altijd reviews met “friet duurt veel te lang”, is er dan geen perfecte airfryer voor friet (en snacks) only?
(Budget <150,-)
Totdat de Franse jongens uitverkocht waren en het toch vrijdag was ;-) Alternatief gekocht, Airfryer patat van dat andere merk. Moet wel goed gaan, dacht ik. Niet dus, bleven bleek en slap en maar net eetbaar, tot 15 min erin gehad, helaas had ik 2 zakken...... Werd dus niet beter.
conclusie: de vele soorten en maten patat reageren anders, hou dat ook in de gaten
/▌
Bijvoorbeeld voor:
De grote met meer vermogen gaan dingen uit de diepvries in, zoals aardappelpartjes.
(die doen het goed in de A.F. bijvoorbeeld die van de Aldi. Smaakt altijd beter dan patat uit de airfryer)
De kleine (met minder vermogen) voor vlees uit de koelkast.
En dan is zijn ze beiden ongeveer tegelijk klaar voor mijn maaltijd.
Maarreeh.. ik moet dingen in de airfryer wel altijd 1 of 2x omschudden.
Vind ik geen probleem.
Wij hebben vaak verse friet van de Lidl, soms dikke oma friet of keer dunne frietjes.emielbf schreef op maandag 18 september 2023 @ 07:14:
draai de boel eens om. Welke merk/type patat wordt het lekkerst in een airfryer? Volgens mij al eens eerder voorbij gekomen. Wij gebruiken als de Franse Friet van dat ene merk, 11 min op 180 in een oude airfryer van philips en prachtige/lekkere bruine patat.
Totdat de Franse jongens uitverkocht waren en het toch vrijdag was ;-) Alternatief gekocht, Airfryer patat van dat andere merk. Moet wel goed gaan, dacht ik. Niet dus, bleven bleek en slap en maar net eetbaar, tot 15 min erin gehad, helaas had ik 2 zakken...... Werd dus niet beter.
conclusie: de vele soorten en maten patat reageren anders, hou dat ook in de gaten
Heb nu een Princess xxl 182254 besteld, ben benieuwd
Ik zie echter door de bomen het bos niet meer met alle airfriyers op de markt en reviews zeggen tegenwoordig ook niet alles meer. Ik durfde niet niet aan om veel geld er voor neer te leggen, dus we hebben maar de gok gewaagd met een op Amazon die wel leuk afgeprijsd was en het goed zou moeten doen: Russell Hobbs Airfryer, 8 Liter https://amzn.eu/d/c1VCHfR
Komt pas over een tijdje binnen dus we gaan het zien.
[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 11-10-2023 12:01 ]
/▌
Nu kom ik deze tegen op bol. Heeft iemand hier ervaring mee?
https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
/▌
Nog beter, denk dat die coating voor een hoop dingen niet nodig is.Marzman schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:08:
Zonder coating zou ik ook prima vinden. Gewoon RVS dat je met een schuurborsteltje aan de slag kunt
Ik ga er binnenkort pastel in maken. Ja wat is dat het is Braziliaans (ik ben half Braziliaans). Ik ga ook gewoon frituren hoor (ook een Tristar) maar pastel assada kan in de airfryer dus dan maak ik gewoon twee soorten. Zometeen alvast deeg maken hoef ik dit morgen niet te doen.
Ik heb al eerder loempia's gemaakt en dat ging heel erg goed in de airfryer. Lekker hoor.
Een omelet ging helaas niet. Dat werd een rubberen hockeypuck. Maar misschien heb ik de temperatuur te hoog gezet. Dat was een drama helaas.
Kreeg het volgende antwoord;
Ik hoop dat deze e-mail u goed vindt. Ik stuur u deze e-mail over ons vorige gesprek over uw vraag over de materialen waarvan de manden zijn gemaakt. Daarom wil ik u laten weten dat de manden van ALLE Philips Airfryers zijn voorzien van een PTFE (Teflon)-antiaanbaklaag die vrij is van de gevaarlijk PFOA-tussenproduct.
Ik wil u graag verzekeren dat onze Airfryers voedselveilig zijn, voldoen aan strenge regelgeving en voldoen aan de geldende normen.
U kunt ook de "Verklaring van overeenstemming" raadplegen die u vindt op de detailpagina van het product op de Philips-website.
Bijvoorbeeld dit model:
https://www.bol.com/nl/nl...fryer-9l/9300000141663862
Hebben meer mensen dit wel eens gehad en hoe soepel gaat die afhandeling bij Philips?
Half jaar oud is gewoon garantie, gewoon waar je hem gekocht hebt.Douwe63 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 07:40:
Onze Philips XXL 9285/xx airfryer van een half jaar oud wordt ineens niet meer warm (display en ventilator werken nog prima). Is dit per direct een garantie geval (uiteraard geen doos meer enzo) of valt er ergens nog iets te 'resetten' of open te schroeven (zo complex zal het niet zijn); wellicht zelfs 'gewoon' een losgeschoten stekkertje van het verwarmingselement.
Hebben meer mensen dit wel eens gehad en hoe soepel gaat die afhandeling bij Philips?
Bij CoolBlue ging het soepeltjes voor mij (toetsen werkten niet meer).
Deze heeft ook keramische coating, https://www.instantpot.nl...multicooker-met-airfryer/vangoghnl schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 20:27:
Onze philips airfryer begint oud te worden. En ik wil er eigenlijk een zonder pfas. Ik heb philips al een bericht gedaan er een te maken met keramische coating. Maar dat zal wel niets worden.
Nu kom ik deze tegen op bol. Heeft iemand hier ervaring mee?
https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
Ik heb zelf naast een Philips Airfryer ook de Instant Pot Duo Crisp Ultimate maar nog niet gebruikt als airfryer maar deze is ook "ZORGENVRIJ: BPA/PFOA/PTFE-vrij koken"
Mooie pan zo met twee deksels.Marc3l schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 20:35:
[...]
Deze heeft ook keramische coating, https://www.instantpot.nl...multicooker-met-airfryer/
Ik heb zelf naast een Philips Airfryer ook de Instant Pot Duo Crisp Ultimate maar nog niet gebruikt als airfryer maar deze is ook "ZORGENVRIJ: BPA/PFOA/PTFE-vrij koken"
Ik vraag me af of die pannen niet een stuk efficiënter zijn dan elektrische gasfornuizen. Lijkt me wel eigenlijk.
Net als dat een airfryer efficienter is dan een oven (onze oven is ook heel groot, pakt meer stroom en duurt veel langer voor die op temperatuur is).
Wij hebben pas een normale snelkookpan gekocht, maar dit is eigenlijk een stuk makkelijker (ik heb nog nooit rijst gekookt in onze snelkookpan).
[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 05-11-2023 08:27 ]
/▌
Ik heb de Instant Pot Duo Crisp Ultimate en heeft 1 deksel, je moet alleen de hogedrukplaat eraf halen als je de airfryer wilt gebruiken.Marzman schreef op zondag 5 november 2023 @ 08:17:
[...]
Mooie pan zo met twee deksels.
Ik vraag me af of die pannen niet een stuk efficiënter zijn dan elektrische gasfornuizen. Lijkt me wel eigenlijk.
Net als dat een airfryer efficienter is dan een oven (onze oven is ook heel groot, pakt meer stroom en duurt veel langer voor die op temperatuur is).
Wij hebben pas een normale snelkookpan gekocht, maar dit is eigenlijk een stuk makkelijker (ik heb nog nooit rijst gekookt in onze snelkookpan).
Had nog geen ervaringeng met die Instapot dingen en moet nog even uitvogelen hoe dat werkt met dat hogedruk gebeuren, vorige week voor het eerst gebruikt en er toevallig rijst in gemaakt. 3 min op hogedrukstand (wel moet hij voorverwarmen maar gaat automatisch) en klaar. Dus een stuk efficiënter, zeker als je op gas kookt. Deze 'tutorial' gebruikt:
Zijn er nog mensen die erg tevreden zijn met hun aankoop?
Gebruik is hier vooral gericht op snacks (kipcorn, kipnuggets, minisnacks, ....etc...), Vlees (Schnitzel, kipvleugels, drumsticks) en af en toe friet (voorgebakken uit supermarkt, zelf voorgefrituurd en ingevroren of friet uit de snackbar van de vorige dag)
Moet zeggen dat de ervaring die ik nu heb met een 6 jaar oude Philips XXL niet tegenvalt. We gebruiken hem niet super vaak en sommige dingen zijn gewoon niet echt lekker uit de airfryer, maar het is soms wel een uitkomst om iets lekkers te maken zonder de frituur aan te slingeren.
Wij hebben ook de intentie om een Airfryer aan te schaffen met een mooie korting. Ben benieuwd waarbij op uitkomtsNielz123 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:57:
Ik wil eigenlijk op Black Friday een nieuwe airfryer aanschaffen, maar na veel lezen ben ik er echt nog niet uit wat nu te kiezen, je leest over elk model wel ergens wat negatiefs.
Gebruik is hier vooral gericht op snacks (kipcorn, kipnuggets, minisnacks, ....etc...), Vlees (Schnitzel, kipvleugels, drumsticks) en af en toe friet (voorgebakken uit supermarkt, zelf voorgefrituurd en ingevroren of friet uit de snackbar van de vorige dag)
Moet zeggen dat de ervaring die ik nu heb met een 6 jaar oude Philips XXL niet tegenvalt. We gebruiken hem niet super vaak en sommige dingen zijn gewoon niet echt lekker uit de airfryer, maar het is soms wel een uitkomst om iets lekkers te maken zonder de frituur aan te slingeren.
XXXVI
Hebben sinds tijdje Princess xxl 182254.sNielz123 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 12:57:
Ik wil eigenlijk op Black Friday een nieuwe airfryer aanschaffen, maar na veel lezen ben ik er echt nog niet uit wat nu te kiezen, je leest over elk model wel ergens wat negatiefs.
Bevalt erg goed, grote bak, eenvoudig schoon te maken en de resultaten voornamelijk friet en snacks zijn erg goed.
Edit: lees het forum een beetje door en iedereen heeft er last van blijkbaar 😅. Dan maar wat langer dan het etiket aangeeft.
[ Voor 14% gewijzigd door bsmpower op 17-11-2023 18:24 ]
Voor bruinen wordt vaak een olie gebruikt, en dat er doorheen schudden. Maar dat is wat ik recent ergens las. Kroketten die bleek uit dat ding komen hoef ik niet alleen al om de kleur (bleek/rauw) en slap.bsmpower schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 18:22:
Vandaag voor het eerst de nieuwe Philips Airfryer gebruikt. Diepvries patat gebruikt van Beyerlander (traditioneel). Op de verpakking staat 6 min voor een halve bak en 9 min voor een volle bak. Onze portie was de helft. Maar na 13 min eigenlijk nog niet bruin en knapperig. Heb de speciale "bevroren aardappelsnack" stand gebruikt. Had ik beter gewoon de hetelucht stand moeten gebruiken? Wat is überhaupt het verschil tussen die twee?
Edit: lees het forum een beetje door en iedereen heeft er last van blijkbaar 😅. Dan maar wat langer dan het etiket aangeeft.
Mooi te lezen.Martinusz schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 17:54:
[...]
Hebben sinds tijdje Princess xxl 182254.
Bevalt erg goed, grote bak, eenvoudig schoon te maken en de resultaten voornamelijk friet en snacks zijn erg goed.
Toevallig vanmiddag de 6ltr variant besteld.
Hmm en toch worden ze overal goed gereviewd. Ik ben nieuwsgierig hoe dat kan.Erwin schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 18:17:
Heb na 2 oude XXL van Philips nu het nieuwe model en het is om te janken. Zo irritant dat ik de friet maar weer in de oude gooi.
XXXVI
Maar friet vinden we eigenlijk lekkerder uit de olie (ik wilde schrijven vet, maar het is zonnebloemolie), uit de Airfrryer blijft het een beetje slap en aangezien we toch niet zo vaak friet eten bakken we die meestal in de olie.
/▌
We willen ons verwennen met een airfryer voor kerst/BF om vooral de airfryer breed te kunnen inzetten omdat onze oven en keuken gewoon heel slecht zijn.
Maar als ik de gemiddelde reacties lees, maakt Philips zijn naam weer waar door 'net niet' en dan vooral d ekwalitiet/betrouwbaarheid op langer termijn.
Jammer, want ik zoek vooral een groot vermogen, maar ook betrouwbare airfryer. Ik geef wat liever meer uit en dat ie betrouwbaar is en genoeg vermogen om een kip of friet goed te kunnen garen.
Voor zover ik kan zien zijn er 3 merken;
Philips
Tefal
Ninja
Ik vraag naar de bekende weg, maar zijn er nog andere merken die we kunnen overwegen? Want als ik de reacties lees m.b.t. van vooral de philips ben ik huivierg er 300+ euro aan uit te geven. Connectiviteit geef ik echt niets om, ik wil gewoon een betrouwbaar en goede core.
T60P Widescreen
Wij hebben een Ninja, maar je kan ook kijken naar PrincessSeesar schreef op zondag 19 november 2023 @ 12:35:
Ik meld me ook maar even aan in dit topic, want ik zit met hetzelfde probleem als de laatste paar reageerders hier.
We willen ons verwennen met een airfryer voor kerst/BF om vooral de airfryer breed te kunnen inzetten omdat onze oven en keuken gewoon heel slecht zijn.
Maar als ik de gemiddelde reacties lees, maakt Philips zijn naam weer waar door 'net niet' en dan vooral d ekwalitiet/betrouwbaarheid op langer termijn.
Jammer, want ik zoek vooral een groot vermogen, maar ook betrouwbare airfryer. Ik geef wat liever meer uit en dat ie betrouwbaar is en genoeg vermogen om een kip of friet goed te kunnen garen.
Philips
Tefal
Ninja
Ik vraag naar de bekende weg, maar zijn er nog andere merken die we kunnen overwegen? Want als ik de reacties lees m.b.t. van vooral de philips ben ik huivierg er 300+ euro aan uit te geven. Connectiviteit geef ik echt niets om, ik wil gewoon een betrouwbaar en goede core.
Wat ik wel altijd doe is voorverwarmen. Dat werkt een stuk beter.
Ik had vooraf wat gemixte berichten gelezen, goede reviews gezien maar ook de opmerking mbt frites van gebruikers voorbij zien komen. Sluit ook niet uit dat die reviews wellicht met een incentive van Philips/verkoper geschreven zijn. Het apparaat is mooier, lichter t.o.v. de vorige generatie en het pannetje is goed te reinigen t.o.v. het oude mesh-mandje. Als dat met die friet beter gegaan had was het de ideale Airfryer geweest.ephymerous schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 21:25:
[...]
Hmm en toch worden ze overal goed gereviewd. Ik ben nieuwsgierig hoe dat kan.
Volgens mij valt dat ook wel mee met die klachten, ik denk eigenlijk ook nog steeds dat het resultaat het beste is bij een Philips. De kwaliteit is dan misschien niet per se beter dan een merkloze Airfryer.Seesar schreef op zondag 19 november 2023 @ 12:35:
Ik meld me ook maar even aan in dit topic, want ik zit met hetzelfde probleem als de laatste paar reageerders hier.
Philips
Tefal
Ninja
Maar ja, wat is Philips, volgens mij doen die alleen nog medische dingen. De lampen is Signify en de Airfryers worden gemaakt door een Chinese Investeringspartij
/▌
Ook krokante frietjes? Dat is veelal de klacht die ik lees.S_Chief schreef op zondag 19 november 2023 @ 16:00:
Ik weet niet wat er mis is met Philips, maar de Airfryer XXL (HD9650/90) doet het hier al jaren perfect. En vziw geeft Philips ook het beste eindresultaat.
Wat ik wel altijd doe is voorverwarmen. Dat werkt een stuk beter.
XXXVI
Met elke Airfryer zijn die altijd een beetje slapjes (slapjes van smaak). Je kan ze wat langer laten liggen maar ik heb nog nooit frietjes gegeten uit een airfryer zoals wanneer we die 'normaal' frituren. Ook bij andere mensen met andere merken zijn die slapjes.ephymerous schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:22:
[...]
Ook krokante frietjes? Dat is veelal de klacht die ik lees.
/▌
Zeker. Ze koelen wel sneller af en dan als je niet dooreet dan worden ze slap (logisch, je bakt ze niet af in olie), maar ze worden echt wel krokant. Ik gebruik zelf Aviko SuperCrunch en Lamb Weston.ephymerous schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:22:
[...]
Ook krokante frietjes? Dat is veelal de klacht die ik lees.
Het grote nadeel is dat wordt afgeraden de mandjes en inlays in de vaatwasser te doen. Ik merk dat de meesten in ons huishouden dat afwassen een beetje ontlopen
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
Nu overweeg ik deze; Ninja Foodie AF300EU
Lijkt me een zeer goede keus en momenteel ook 20€ goedkoper dan de laagste prijs van de afgelopen maanden, iemand een goede reden om toch beter voor iets anders te gaan?
Beeromaniac
Moet je ovenfriet kopen dan voor een beter resultaat? (klinkt op zich ook logisch). Franse frietjes vind ik niks, ze moet juist extra dik (wat verkocht wordt als vlaamsche frieten, of oma's frietenemielbf schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 07:05:
klopt, al eerder aangegeven. Slappe patat is voor 90% het gevolg van de patat zelf, niet van de airfryer. Hier de Franse Frieten altijd krokant na 12min in een oude philips
/▌
geen idee, ik zou gewoon verschillende merken uitproberen, zo zijn wij ook bij de fransen can Aviko uitgekomen. Niks oven oid, gewoon 'Super Krokant' en dat klopt.Marzman schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:36:
[...]
Moet je ovenfriet kopen dan voor een beter resultaat? (klinkt op zich ook logisch). Franse frietjes vind ik niks, ze moet juist extra dik (wat verkocht wordt als vlaamsche frieten, of oma's frieten)
Vraag me af hoe deze is t.o.v. de ninja. De philips is wel wat duurder.
Ik ben benieuwd naar het resultaat
XXXVI
Ik heb hem besteld en ben ontzettend benieuwdThompson schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:34:
Mijn Philips XXL van inmiddels ruim 5 jaar oud is niet echt meer schoon te krijgen, dat fijnmazige mandje is echt ellende wat dat betreft.
Nu overweeg ik deze; Ninja Foodie AF300EU
Lijkt me een zeer goede keus en momenteel ook 20€ goedkoper dan de laagste prijs van de afgelopen maanden, iemand een goede reden om toch beter voor iets anders te gaan?
Morgenavond maar testen, wij gebruiken altijd Verse Frites van de Albert Heijn en Airfryer snacks in een oude Philips XXL ( een van de eerste )
Deze was alleen niet meer schoon te maken, de draaiknop was afgebroken en ik was geen fan van het Gaasmandje
( Ik zie NU PAS dat wij precies dezelfde klachten en airfryer hadden ) xD
[ Voor 21% gewijzigd door koelebobes op 27-11-2023 14:51 ]
BTC €96.871
Haha ik heb 'm ook besteld maar moet 'm nog ophalen bij de buren. Zodra die getest is laat ik mijn bevindingen hier zeker weten.koelebobes schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:37:
[...]
Ik heb hem besteld en ben ontzettend benieuwd
Morgenavond maar testen, wij gebruiken altijd Verse Frites van de Albert Heijn en Airfryer snacks in een oude Philips XXL ( een van de eerste )
Deze was alleen niet meer schoon te maken, de draaiknop was afgebroken en ik was geen fan van het Gaasmandje
( Ik zie NU PAS dat wij precies dezelfde klachten en airfryer hadden ) xD![]()
![]()
Beeromaniac
Ja die van mij was helemaal zwart aangekoekt van de etensresten, ik moest de draaiknop instellen met een waterpomp tang... maar het eten kwam er nog goed uit...Thompson schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:53:
[...]
Haha ik heb 'm ook besteld maar moet 'm nog ophalen bij de buren. Zodra die getest is laat ik mijn bevindingen hier zeker weten.
Nu wilde ik een onderhoudsvriendelijke airfryer hebben met goede recensies en deze lijkt bij de meeste goed in de smaak te vallen
BTC €96.871
Weet je toevallig de binnenmaten van het mandje? Ik kan dat nergens vindenMartinusz schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 17:54:
[...]
Hebben sinds tijdje Princess xxl 182254.
Die mandjes van Philips zijn echt een ramp. Ik kon die van mij ook niet schoon houden. Nu had ik er een tweede mandje bij besteld en die gebruik ik nu sinds een paar weken dus ik kan weer even vooruit met mijn Philips airfryer.koelebobes schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:56:
[...]
Ja die van mij was helemaal zwart aangekoekt van de etensresten, ik moest de draaiknop instellen met een waterpomp tang... maar het eten kwam er nog goed uit...
Nu wilde ik een onderhoudsvriendelijke airfryer hebben met goede recensies en deze lijkt bij de meeste goed in de smaak te vallen
"When you grow up your heart dies"
Uh hij is grooootSpaceOdyssey schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:33:
[...]
Weet je toevallig de binnenmaten van het mandje? Ik kan dat nergens vinden
Ff uit de losse pols gemeten, 25x25cm en 13cm diep
Bakpapier of aluminium folie in een airfryer leggen????rinslll schreef op maandag 4 december 2023 @ 17:50:
Gebruiken jullie van dat speciale bakpapier voor de airfryer of van die siliconenkit sets die ik o.a bij bol zie staan?
Daarmee help je het hele principe van de werking van een airfryer te niet.
Dat is hetzelfde als autorijden met de handrem erop.
Ik gebruik wel eens een heel klein stukje bakpapier maar alleen als ik een zalmmoot bak.
Daar komt soms zoveel vet uit dat ik dat liever een beetje opvang en na het bakken af kan gieten vanaf het bakpapiertje.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Het was geen aanval he.rinslll schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 20:07:
Vriendin van me had speciaal bakpapier (met wat gaten erin), een siliconen bakmat en een siliconen inzetmand zodat de airfryer minder vies werd vandaar mijn vraag aan (ervarings)gebruikers.
Gewoon een common sense reactie.
Maar na 1x gebruik liet ik de mand afkoelen buiten het apparaat op het aanrecht. Zover prima. De volgende dag was de plastic bodem bol getrokken en sloot de mand niet meer goed. Dit misschien door de warme van het element bovenin waar normaal de mand de bodem afdekt.
Het moet een goed merk zijn Russell Hobbs, dit model: "satisfry 8 liter" is goed beoordeeld in vakbladen. De mand van mijn oude GOEDKOPE budget airfryer liet ik vaak afkoelen buiten het apparaat. Nooit geen problemen gehad. Moet toch gewoon kunnen?
Kan altijd, als je met je auto door een plas rijdt voor een stoplicht en je voet daarna op de rem laat kunnen je remmen ook krom zijn daarna.
/▌
Maar op zich kun je een airfryer mand toch gewoon buiten het apparaat laten afkoelen? Ik doe dat al een aantal jaar met een eerdere budget airfryer. Geen probleem. En dan trekt er niks krom in de behuizing..
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YYpoM2cAaZAT0lM7bcBzo50V.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/J2E4HmQY3xITRfsP1a0A69ai.jpg?f=user_large)
https://www.coolblue.nl/p...3000-series-na352-00.html
Ook philips komt binnenkort met een duo airfryer!
Mooi ding, ik zie op de foto's dat ze ook zijn afgestapt van de fijnmazige mandjes (iig bij de zalm).macdushi schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:17:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik vraag me wel af of er een hele diepvries pizza in het grote mandje past. Wij hebben nu een Princess Aerofryer XXL en dat werkt echt perfect.
Sup
Echter laatst zijn we even gaan kijken in de Media markt en zagen daar ook de wat kleinere Philips modellen ( de 9252 bijv.).
We zaten dan ook te denken, waarom eigenlijk niet 2 kleineren ipv een zo'n grote.
Wij willen de airfryer niet een vaste plek geven op het aanrecht, en dan heeft 2 kleineren wat voordelen:
- zijn bij ons beter op te bergen, 2 kleineren in de kast past beter dan 1 grote .
- als je een kleine snack wil maken dan hoef je niet meteen het hele grote apparaat te pakken
en verder ook wellicht handig, maar minder belangrijk:
- als er 1 op een verkeerd moment kapot gaat, heb je tenminste nog een backup
- indien nodig kun je ze beiden op een eigen groep aansluiten, zie dat 1 zo'n grote nog best wat vermogen kan vragen
Ik zie dat die Philips ook mandjes hebben zonder dat fijn-mazige gaas, en als ik de plaatjes mag geloven kunnen ze gewoon in de vaatwasser, ook dat lijkt ons super handig.
Je hebt met 2 aparten natuurlijk alleen geen "sync" functie etc., maar dat vinden we niet zo belangrijk.
Maar voordat we beslissen:
Zijn er wellicht toch nog anderen dingen die ik over het hoofd zie, waarom zo'n grote met 2 laden toch de voorkeur zou kunnen hebben boven 2 aparte kleinere airfryers?
Maar in de oude zette ik altijd een bakje waar ik het vlees in deed omdat we de teflon niet vertrouwden, dat kan ik natuurlijk bij de nieuwe ook doen zodat hij minder vies wordt.
Zo'n dubbele lade lijkt me vooral handig als je een grote keuken hebt waar het ding een vaste plek heeft, nu is onze keuken redelijk groot (voor het soort huis), maar een vaste plek heeft de airfryer niet. En als het supergroot moet zijn allemaal hebben we een oven.
/▌
Alleen nu zie ik bij de goedkopere versie dat je de thermometer ook kunt gebruiken, maar nergens online zie je hoe het eruit ziet op het display.
De duurste versie heeft dan weer minder knoppen, maar of dat een voordeel is...
Ter land, ter zee en in de kroeg
Vreemd dat ze ervoor gekozen hebben om het linkse mandje kleiner te maken. In de handleiding(van de eerdere Philips airfryers iig) staat altijd dat je niet meer dan enkel de bodem van het mandje mag vullen met eten voor een goed bakresultaat. Kan je met dit nieuw model dan wel een voldoende hoeveelheid voedsel in de linkerkant bakken? Op de foto hebben ze wel de hele mand gevuld wat ingaat tegen hun eigen instructies…macdushi schreef op donderdag 21 december 2023 @ 15:17:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit bevalt prima, tot nu toe alleen nog maar frietjes, lekkerbekjes en snackjes (bitterballen, bami hapjes etc.) mee gemaakt en qua resultaat doen ze niet onder tov ons oude Philips XXL model.
Wat dus wel veel handiger is:
- Nu kunnen we de friet en snacks apart maken, geen geprop meer boven op elkaar in het mandje etc.
- Voor een kleine snack/broodje etc. heel handzaam om ff slechts eentje te pakken
- ze zijn echt een stuk kleiner, dus ook een opberg plek vinden is bij ons makkelijker dan bij zo'n grote Ninja.
- But most of all: geen gaas mandje meer, en zowel de binnen mand als de lade kunnen gewoon in de vaatwasser, wat een genot!
Wel ook een klein nadeel; de lade zit niet meer op rails zoals in de oude, dus die moet er mee uitgehaald worden als je de snacks op je bord wil doen. Geen ramp, maar vond het handiger alleen de binnen mand eruit te hoeven halen.
Maar goed dan was het lastiger geweest de lade even in de vaatwasser te doen, en dat hebben we er graag voor over.
Tot nu toe dus tevreden over de keus, en voor ons handiger dan zo'n grote met 2 laden, en qua prijs maakt het niet zoveel uit.
Voor ons is de gaasmand van de Philips XL juist een pre omdat van de vorige Philips de Teflon laag van de bodem los liet. En dit terwijl we er nooit met metalen voorwerpen in gaan.breagor schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 10:37:.
- But most of all: geen gaas mandje meer, en zowel de binnen mand als de lade kunnen gewoon in de vaatwasser, wat een genot!
Met een schuin oog heb ik nog wel even gekeken naar de nieuwere modellen maar eerlijk gezegd heb ik wel genoeg aan zo'n draaiknop bovenop en een handmatige timer.
Ik heb pas een nieuwe analoge philips gekocht, ook bewust gekozen voor de draaiknoppen. Temperatuur en tijd, meer heb ik ook niet nodig op een airfryer. Mijn echte frietpan heeft zelfs alleen maar temperatuur en daar moet ik zelf de tijd bijhouden.vhal schreef op woensdag 27 december 2023 @ 12:55:
Wij hebben nog zo'n 'analoge' Philips XXL Airfryer (HD9630) staan waarvan het mandje nu echt slecht begint te worden. Tot mijn verbazing is het mandje en de losse houder nog leverbaar via de website van Philips.
Met een schuin oog heb ik nog wel even gekeken naar de nieuwere modellen maar eerlijk gezegd heb ik wel genoeg aan zo'n draaiknop bovenop en een handmatige timer.
/▌