bij ons gaan bak en mandje na elke run gewoon in de afwasmachine, na 4-5 jaar nog steeds brandschoon, 2 keer per week gebruiktMarzman schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:01:
Bij de volgende pan er een schaaltje inzetten. Doen wij ook, gewoon een rvs bakje (dan kun je lekker schrobben zonder teflon te beschadigen) en daar het vlees in. Niet dat onze Airfryer niet ook versleten is, maar dat is omdat we de in het begin dat bakje niet gebruikt hebben.
Ik had zo weer dezelfde willen bestellen en ondanks dat hij nog wel bij andere (web)winkels verkrijgbaar is, toch maar voor Coolblue gegaan.
We zijn voor de 182060 gegaan. Strakker uiterlijk, iets grotere inhoud. Lijkt iets minder gebruiksvriendelijk omdat er geen draaiknop op zit en geen voorverwarmfunctie heeft. Maar desalniettemin toch erg blij mee.
Hij gaat komende vrijdag voor het eerst aan
:strip_exif()/f/image/2Wh5HT2hXCED1E42oggWQz80.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel een mooi ding
[ Voor 27% gewijzigd door Marzman op 11-01-2023 14:36 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Wait, wut? 2x per dag? Bedoel je niet 2x per week?Marzman schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:34:
@Denman Ik vind dat niet zo'n intensief gebruik, het ding van ons is acht jaar oud en wordt gemiddeld denk ik twee keer per dag gebruikt.
Wel een mooi dingIk denk dat ik ook zoiets zou halen nu.
Nee, maar er kunnen ook andere dingen dan snacks in heh, ik gebruik die voor alles waarvoor ik de oven te groot vindt. Van een boterham met kaas tot het vlees dat we s'avonds eten.segil schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:15:
[...]
Wait, wut? 2x per dag? Bedoel je niet 2x per week?
/▌
Poeh, 2 keer per dag is idd wel stevig. Misschien dat de prijs dan ook wel wat doet met de kwaliteit van de materialenMarzman schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:38:
[...]
Nee, maar er kunnen ook andere dingen dan snacks in heh, ik gebruik die voor alles waarvoor ik de oven te groot vindt. Van een boterham met kaas tot het vlees dat we s'avonds eten.
Maar idd... ik gebruik hem vooral voor patat, snacks, kippetjes, en soms gebakken aardappeltjes, maar eigenlijk te weinig voor de rest. Sowieso is het volgens mij economisch veel handiger om bijvoorbeeld afbakbroodjes in de Airfryer te bereiden i.p.v. in de oven gezien voorverwarm- én bereidingstijd.
Daar gaan we eens wat aan doen
Verder is het design van dit apparaat wel netjes ja. Oogt iets minder lomp in de keuken dan de 182055, al moet ik zeggen dat ie na gebruik meteen schoongemaakt de kast in gaat en we 'm dus eigenlijk niet meer zien.
Welke heb jij eigenlijk? Paar pagina’s terug gekeken maar zag het niet zo snel.Marzman schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:38:
[...]
Nee, maar er kunnen ook andere dingen dan snacks in heh, ik gebruik die voor alles waarvoor ik de oven te groot vindt. Van een boterham met kaas tot het vlees dat we s'avonds eten.
Hoewel de XL variant(HD9247/90) die we nu hebben prima is, zou een grotere wel handig zijn doordat ons gezin de afgelopen jaren gegroeid is. In principe voorstander van een nieuwe Philips variant maar is Philips nog wel het hogere prijskaartje waard of is bijv een Inventum met dubbele mand net zo goed maar dan een stuk goedkoper?
Iemand van hier die wellicht in een vergelijkbare situatie heeft gezeten en/of daar een goed oordeel over heeft?
Groot voordeel dat er twee bakken in zitten (1.4kg friet per bak kan erin zeggen ze).
Krijgt ook enorm veel goede recensies. Amazon
:strip_exif()/f/image/WosceBWHnhEHcI8CRK5f1K8z.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb dit model al eens zien passeren op YouTube e.d., er wordt inderdaad met veel lof over gesproken.matthijst schreef op zondag 29 januari 2023 @ 15:24:
Sinds gisteren een Ninja 400EU.
Groot voordeel dat er twee bakken in zitten (1.4kg friet per bak kan erin zeggen ze).
Krijgt ook enorm veel goede recensies. Amazon
[Afbeelding]
Heb je er al lekkere friet in kunnen bakken? En het mandje, is dat een rooster zoals bij de Philips airfryers of een vlakke plaat met gaten voor de lucht?
Ben aan het kijken naar een alternatief voor onze Philips XXL airfryer. Dat mandje kuisen is toch zo een gedoe elke keer door dat rooster, alles blijft er aan kleven...
Gisteren even frietjes en ovensnacks mee gebakken. Ging prima. De frietjes hadden nog iets meer gaar gemogen, volgende keer nog iets langer bakken en vaker schudden denk ik, maar ze waren al een stuk krokanter dan hoe we ze tot nu toe uit de oven aten.
Niet al te lawaaiig, zo'n 59-60dB volgens decibelapp. Piep bij indrukken knoppen (en als timer klaar is?) is wel best hard. Stroomverbruik 1650W volgens meetstekker. Binnenmaten van mandje zijn ongeveer 22x23x9,5cm (LxBxH), dit zou omgerekend zo'n 4,8L moeten zijn.
Snoer is wel vrij kort
[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 30-01-2023 10:09 ]
Nog geen friet. Tot nu toe alleen bitterballen, mini corndogs.Matomatisch schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:48:
[...]
Heb dit model al eens zien passeren op YouTube e.d., er wordt inderdaad met veel lof over gesproken.
Heb je er al lekkere friet in kunnen bakken? En het mandje, is dat een rooster zoals bij de Philips airfryers of een vlakke plaat met gaten voor de lucht?
Ben aan het kijken naar een alternatief voor onze Philips XXL airfryer. Dat mandje kuisen is toch zo een gedoe elke keer door dat rooster, alles blijft er aan kleven...
En zojuist met de sync functie sweet potato fries en hamburgers (los van elkaar temperatuur en tijd instellen en dan is t tegelijk klaar).
De bakken zijn plat op de bodem, en daar zit dan een losse crisp plaat met gaatjes in/op geklikt.

Hoe werkt dat met voorverwarmen? Als je het erin legt en instelt etc heeft het voorverwarmen toch ook effect op de bereiding?matthijst schreef op maandag 30 januari 2023 @ 17:56:
[...]
Nog geen friet. Tot nu toe alleen bitterballen, mini corndogs.
En zojuist met de sync functie sweet potato fries en hamburgers (los van elkaar temperatuur en tijd instellen en dan is t tegelijk klaar).
De bakken zijn plat op de bodem, en daar zit dan een losse crisp plaat met gaatjes in/op geklikt.
[Afbeelding]
Die aardappels en hamburgers beide de tijd van de zak, maar dan toch 2-3 minuten langer moeten doen. dus het is ff testen, maar neem aan dat je na 3x friet wel zo'n beetje de baktijd weet.
[ Voor 59% gewijzigd door matthijst op 30-01-2023 19:24 ]
Hier ook mijn ervaring,matthijst schreef op maandag 30 januari 2023 @ 19:21:
Tot nu toe gewoon meteen erin gegooid. Bitterballen 8 minuten bv.
Die aardappels en hamburgers beide de tijd van de zak, maar dan toch 2-3 minuten langer moeten doen. dus het is ff testen, maar neem aan dat je na 3x friet wel zo'n beetje de baktijd weet.
Voor mijn gevoel heeft hij iets langer nodig dan de Philips, maar het schoonmaakgemak en het gemak van 2 bakken maakt veel goed.
Ter land, ter zee en in de kroeg
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Bij ons blijven er allerlei etensresten aan het rooster kleven. Onze vaatwasser krijgt dit er niet uit, en met de hand wassen met een spons krijg ik de resten er ook niet tussenuit. Het kleeft als een malle.AvK schreef op maandag 30 januari 2023 @ 21:03:
Ik heb nu geruime tijd een Phillips XXL. Wordt veel gebruikt. Na frietjes bakken hoeft de XXL niet echt schoon gemaakt te worden. Maar na een hele kip of een dikke beenham natuurlijk wel. De bak en het mandje gaan dan gewoon in de vaatwasser op het heetste programma. Brandschoon en het kunststof ziet er nu nog steeds als nieuw uit. Ergo: ik begrijp niet goed waarom de Philips steeds aangemerkt wordt als slecht schoon te krijgen. In het begin deed ik het met een sopje en inweken in warm water. Ging ook prima. Dus als je geen vaatwasser hebt........
Misschien heb ik gewoon pech met de antikleef laag?
Of het is al te veel ingebakken. Maar vaatwastabletten zijn vrij agressief, zelfs zonder vaatwasser krijgen die veel schoon (ik gooi er altijd eentje in de frietpan als ik die schoonmaak).Matomatisch schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:39:
[...]
Bij ons blijven er allerlei etensresten aan het rooster kleven. Onze vaatwasser krijgt dit er niet uit, en met de hand wassen met een spons krijg ik de resten er ook niet tussenuit. Het kleeft als een malle.
Misschien heb ik gewoon pech met de antikleef laag?
/▌
Dat heb ik ook geprobeerd, heet water en een vaatwastablet in de bak doen met het rooster erin. Helpt helaas ook niet.Marzman schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:59:
[...]
Of het is al te veel ingebakken. Maar vaatwastabletten zijn vrij agressief, zelfs zonder vaatwasser krijgen die veel schoon (ik gooi er altijd eentje in de frietpan als ik die schoonmaak).
Wanneer hij echt te smerig wordt zal er een model komen met een rooster zoals die van Ninja.
Dit, wij maken de xxl altijd na elk gebruik gewoon schoon.Erwin schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:06:
Heel tevreden met de Philips XXL maar als je niet consequent het mandje schoonmaakt (aka na gebruik gewoon mee in de vaatwasser) en het krijgt de kans om in te branden ben je klaar (stel dat iemand anders in je huishouden, ik noem geen namen of functieomschrijving, het niet doet).
ook altijd even snel de bovenkant checken als het droog is en indien nodig doekje erdoor halen.
Hebben de xxl nu een paar maanden en wordt regelmatig voor van alles gebruikt en schoonmaken is geen enkel probleem eigenlijk, ondanks dat her rooster wel wat lastiger is dan andere oplossing merk ik er niet veel van.
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Mijn boefje is liev!
Hangt van de friet af. Sommige soorten op 180, sommige hoger. Net als dat de tijd verschilt. Is een kwestie van uitproberen wat het lekkerst is.JB schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:03:
Letten jullie ook op de graden mbt friet (zetmeel) etc of gewoon op 200 graden knallen?
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Ik doel meer op dit soort artikelen;ArthurMorgan schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:15:
[...]
Hangt van de friet af. Sommige soorten op 180, sommige hoger. Net als dat de tijd verschilt. Is een kwestie van uitproberen wat het lekkerst is.
https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/acrylamide.aspx
Hoor je weinig over. Geen idee of het beter is...
Mijn boefje is liev!
Zoals bij alles, doe het met mate. (Behalve ademen, doe dat constant, maar niet onderwater.)
Bij die dierproeven krijgen ze niet een rattenportie friet eens per week.
edit: https://www.voedingscentr...-de-airfryer-gezond-.aspx
"Ook bevatten aardappelstukjes die zijn bereid in de airfryer minder acrylamide."
[ Voor 27% gewijzigd door ArthurMorgan op 31-01-2023 15:50 ]
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
/▌
Om het eens te proberen hebben we een goedkope airfryer van de kruidvat gekocht vorig jaar
Totnogtoe is het resultaat niet overtuigend:
- heel lang bleef een naar geurtje/smaakje uit de fryer ook aan de producten hangen
- slappe, bleke snacks
- sommige friet is gaar, andere nog rauw ondanks regelmatig schudden
Wordt dat beter met een betere fryer?
Verder valt me op dat frikadelllen altijd enorm opzwellen tijdens fryen,herkennen jullie dat?
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
Wij hadden zo'n 5 jaar oude relatief goedkope Inventum waar we ook niet veel soeps uit kregen.
Zie net een review op CB, waar ze die oude vergelijken met een Philips XXL.
Dus d'r zit nogal verschil in.
Wij zijn erg enthousiast over de Philips xxl Airfryer. Onmisbaar in ons grote gezin. Wij wilden hem dan ook meenemen op vakantie. Omdat wij dat niet helemaal aandurfden kozen wij voor de Inventum met een eveneens grote inhoud. We hebben deze uitgeprobeerd. .De patatjes deden er 2x zo lang over en dan nog waren er ongaren tussen. Als je een uur wilt doen over patatjes met heel vaak omschudden
Koop de Inventum dan, maar vergelijk hem niet met de Philips. Waarom deze zo hoog scoort is mij een raadsel, wellicht omdat deze vergeleken wordt met andere goedkope varianten met grote inhoud of omdat op de doos staat dat je het aankoopbedrag terug krijgt als jij je mening geeft
[ Voor 9% gewijzigd door matthijst op 02-02-2023 13:49 ]
Heeft iemand hier ervaring met 1 van deze onderstaande airfryers?
- Montana 400XXL (op dit moment niet leverbaar)
- Wartmann WM 2203AF
- Slappe, bleke snacks: heb je snacks gebakken die specifiek voor airfryers gemaakt zijn? Gewone snacks voor een fritpan met olie komen er idd bleek en slap uit, dat werkt niet. Zoek naar het airfryer-logo op de verpakking als je snacks koopt.Tacoos schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:41:
Wij twijfelen of we de aloude vetpan gaan vervanmgen door een airfryer
Om het eens te proberen hebben we een goedkope airfryer van de kruidvat gekocht vorig jaar
- heel lang bleef een naar geurtje/smaakje uit de fryer ook aan de producten hangen
- slappe, bleke snacks
Verder valt me op dat frikadelllen altijd enorm opzwellen tijdens fryen,herkennen jullie dat?
- Opzwellende frikadellen: Dat komt omdat ze te lang in de airfryer gezeten hebben. Als je hier ook de niet-airfryer variant gebruikt en gewacht hebt tot ze een kleurtje kregen gaan ze inderdaad zwellen. Oplossing is ook weer airfryer snacks bakken en de baktijd respecteren.
- Wat altijd werkt bij mij voor frieten bakken(zowel vers als diepvries): de eerste helft van de baktijd de frieten niet omschudden. In de tweede helft elke 3 tot 4 minuten even omschudden tot de tijd om is. Maar ik geloof dat een beter kwaliteit airfryer ook wel betere resultaten zal geven.
- Die eerste kan aan de bewuste airfryer liggen, zou echter niet tig keer voor mogen komen.Tacoos schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:41:
- slappe, bleke snacks
- Meeste snacks kan je beter de airfryer variant kopen. Zijn wel duurder, maar je kan ook berekenen wat je aan frituurolie/vet bespaart. Koop wel gewone friet/patat en frikandellen, die laatste voor de airfryer vind ik niet lekker.
- Mogelijk teveel in 1x proberen warm te maken, dan kan de pan niet de volledige inhoud aan. Dan krijg je inderdaad dat een deel rauw is en een deel bijna verbrandt.
Frikandellen zwellen hier ook op, maar kan ze toch niet heel opeten.
Vers vlees vind ik over het algemeen ook lekkerder uit de airfryer, zeker zaken als blinde/rundervinken gaan veel beter, evenals worstjes. Steaks ook prima. Alleen met gepaneerde zaken is een koekenpan nog beter.
Ik heb een oude kleine airfryer van Princess, die ik meegenomen heb na het overlijden van mijn vader. Als deze ook de geest geeft, koop ik een betere en grotere. Merk dat voor mij alleen deze wel genoeg is, maar als je een keer bezoek hebt, is het toch behelpen qua capaciteit. Juist omdat een airfryer toch wat meer tijd nodig heeft dan een frituur. Maar heerlijk om niet om de haverklap het vet/olie te moeten vervangen en de pan te moeten schrobben tot in oneindigheid. Buiten het gestank.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Geurtjes herken ik absoluut niet van mijn Philips Airfryer(s). Het enige wat ik ruik is de snacks zelf.Tacoos schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:41:
Slap mag niet gebeuren tenzij je iets verkeerd doet. Maar bleek is inherent aan een Airfryer, vooral kroketten en bitterballen vanwege het paneermeel. Als je snacks koopt die specifiek voor oven en/of Airfryer zijn, voorkom je dat (grotendeels).- slappe, bleke snacks
Denk het wel. Ik heb dat probleem niet tenzij ik echt een kilo bevroren friet tegelijk erin gooi (ook voor mijn XXL is dat teveel). Regelmatig schudden doe ik ook niet. Soms één keertje kort voordat de friet klaar is.- sommige friet is gaar, andere nog rauw ondanks regelmatig schudden
Overigens kies ik meestal Airfryer-friet of ribbelfriet (of andere vormen). Beide vind ik beter werken dan standaard frietjes.
Ze komen bij mij gescheurd uit de Airfryer. Ook de Airfryer-varianten hebben daar last van. Even een minuutje laten afkoelen en dan zie je het niet meer.Verder valt me op dat frikadelllen altijd enorm opzwellen tijdens fryen,herkennen jullie dat?
Bedenk dat een Airfryer meer op een opgevoerde oven dan op een frituurpan lijkt. Daardoor kan het resultaat nooit identiek aan een frituurpan zijn. Plus dat frituurvet zelf ook een smaak aan het eten geeft.
Je zult moeten wennen aan een nieuw apparaat met andere eigenschappen dan je gewend was. Niet slechter maar wel anders. Je moet jezelf echt tijd geven om ermee te experimenteren. Trek je daarbij ook niet teveel aan van gebruikersaanwijzingen. Ik krijg de beste resultaten vaak met andere temperaturen en baktijden dan de instructies zeggen.
Stokbrood met kruidenboter heb ik zelf nog niet geprobeerd maar gewone stokbroodjes wel. Je moet inderdaad op lagere temperatuur bakken, maar afhankelijk van je model airfryer zal je zelf moeten ondervinden wat voor jou het beste bakresultaat geeft.Ebruu26 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 16:17:
Iemand ervaring met stokbrood kruidenboter in de airfryer? Ik heb het geprobeerd, maar bijna aangebrand. Moet het dan minder lang in de airfryer of op lager temperatuur (of allebei?). Ik heb trouwens zelf geen boujie philips airfryer, maar van de action (die overigens bijna net zo goed als die van philips, volgens consumentenbond).
Is er verschil tussen oven snacks en airfryer snacks?
Alle snacks die we nu hebben zijn oven snacks. Ik zal eens beter op de baktijd proberen te letten (per snack)
We zijn met vijven in het gezin, met 3 pubers. Daarom neig ik naar zo'n ninja of Philips xxl
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
Mijn ervaring is dat oven patat net wat lekkerder is dan airfryer patat. Komt omdat oven patat iets vetter is volgens mij. Persoonlijk vind ik airfryer kroketten niet lekker en koop die ook niet meer. Gemengde snackjes, bijvoorbeeld van de Appie zijn zeer lekker. De airfryer frikandellen van de Appie zijn ook prima.Tacoos schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 20:59:
@Matomatisch @thunder8 @downtime
Alle snacks die we nu hebben zijn oven snacks. Ik zal eens beter op de baktijd proberen te letten (per snack)
We zijn met vijven in het gezin, met 3 pubers. Daarom neig ik naar zo'n ninja of Philips xxl
Je moet een beetje proberen en experimenteren.
Overigens bak ik best weinig snacks. Wel veel vlees zoals hele kip, kip drumsticks, beenham, biefstuk, karbonade, entrecote enz. En ook veel aardappelschijfjes, pommes duchesse ed.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Volgens mij komt dat op hetzelfde neer. Er wordt wat extra vet toegevoegd en er wordt wat toegevoegd zodat ze niet zo bleek uit de oven of Airfryer komen.Tacoos schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 20:59:
Ik vermoed zelf dat de bedrijven die de Airfryer naam willen gebruiken daarvoor een kleinigheid aan Philips moeten betalen en dat sommige merken hun product daarom maar een oven snack noemen en niet een Airfryer snack, want dan hoeven ze Philips niet te betalen. Could be wrong, though.
Wij koken zelfs onze eieren in de airfryer, werkt goed. Ook hier staat de airfryer meerdere keren per dag aan.Denman schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 17:17:
[...]
Poeh, 2 keer per dag is idd wel stevig. Misschien dat de prijs dan ook wel wat doet met de kwaliteit van de materialen
Maar idd... ik gebruik hem vooral voor patat, snacks, kippetjes, en soms gebakken aardappeltjes, maar eigenlijk te weinig voor de rest. Sowieso is het volgens mij economisch veel handiger om bijvoorbeeld afbakbroodjes in de Airfryer te bereiden i.p.v. in de oven gezien voorverwarm- én bereidingstijd.
Verder is het design van dit apparaat wel netjes ja. Oogt iets minder lomp in de keuken dan de 182055, al moet ik zeggen dat ie na gebruik meteen schoongemaakt de kast in gaat en we 'm dus eigenlijk niet meer zien.
Wij koken zelfs onze eieren in de airfryer, werkt goed. Ook hier staat de airfryer meerdere keren per dag aan.Denman schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 17:17:
[...]
Poeh, 2 keer per dag is idd wel stevig. Misschien dat de prijs dan ook wel wat doet met de kwaliteit van de materialen
Onze nieuwe Philips airfryer heeft ook geen mandje, die dingen waren echt erg. Niet schoon te krijgen.miel schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:28:
Heb sinds een paar weken een Ninja Foodie.... wat een verademing hoe makkelijk dat apparaat schoon te maken is... we kwamen van een vies mandje van de Philips Airfryer...... en nu is het makkelijk schoon te maken!
(nu wel even puzzelen met hoe we het beste onze gerechten klaar kunnen maken, tijden wijken altijd ietsjes af...)
Het is een kwestie van smaak en uitproberen. Ik haal meestal Aviko franse frietjes (non-over/airfryer), of Lamb Weston Ziggy fries. Heb onlangs de kroketten van Van Dobben voor de Airfryer geprobeerd en die vond ik wel goed. De rest eens dat de meeste kroketten niet echt lekker zijn voor de airfryer. Frikandellen koop ik alleen de normale Mora versie, niet de airfryer. Die Mora Crispy Chicken zijn ook super, ik koop altijd wel de Spicy variant.AvK schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 21:13:
[...]
Mijn ervaring is dat oven patat net wat lekkerder is dan airfryer patat. Komt omdat oven patat iets vetter is volgens mij. Persoonlijk vind ik airfryer kroketten niet lekker en koop die ook niet meer. Gemengde snackjes, bijvoorbeeld van de Appie zijn zeer lekker. De airfryer frikandellen van de Appie zijn ook prima.
Je moet een beetje proberen en experimenteren.
...
Nee, beide hebben extra olie in het product voor het bakproces en gepaneerde producten hebben al een kleur in het paneermeel. Vaak staat op de verpakking ook de tijd en temp voor de airfryer. Over het algemeen kan je stellen dat zonder paneelmeel, je gewoon voor de normale producten kan gaan. Frikandellen, Pikanto, Carrero, enz gaan prima in de normale versie. Alles met paneermeel, moet je wel zoeken naar de Oven/Airfryer variant. Verse aardappelproducten, dan zelf een heel klein beetje olie toevoegen, zodat ze net iets beter afbakken in de airfryer. Diepvries spullen hebben die niet nodig. Hier geldt alleen niet teveel in 1x doen, zeker niet met een kleinere airfryer. Dan heb je toch echt wel een grotere airfryer nodig om meer in 1x te kunnen bakken.Tacoos schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 20:59:
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Beetje sarcastisch, maar toch oprecht nieuwsgierig
Haha ja, erg toch. Gelukkig hebben we per jaar 90 liter olijfolie van onze olijfgaard dus de kosten daarvan vallen wel mee.Superbeagle schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 11:07:
@Jron667 En dat voorbakken doe je in… de frituurpan?
Beetje sarcastisch, maar toch oprecht nieuwsgierig![]()
10 jaar geleden hadden we dit voor het eerst geprobeerd, maar die Tefal heeft het geen 2 maanden volgehouden.
40 mins voor een portie friet, 1 uur voor een dubbel portie friet, 30 mins voor een frikandel.
Kortom, dat was geen feestje (en werd het al heel snel ingeruild voor de vertrouwde frituur)
Fast forward naar nu: Er is een Philips Airfreyer HD99xx gekomen, als kerstcadeau. Met de gedachte aan die Tefal was ik niet heel erg enthousiast (ik ken geen personen die vrolijk worden om 1 uur te moeten wachten op een portie friet)
Maar dat werd al heel snel ontkracht: Lange staaf (lees: frikandel) ? 8 mins @ 200graden , tada
Portie friet? 200 graden en ook ongeveer 7 a 8 mins
De boel komt er uit als: Niet de kleur, wel de smaak.
Reden daarvoor weet ik: Er gaat geen olie bij (wat enorm schilt in de schoonmaak van het apparaat en de 3M in diameter er omheen)
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Ik wil er een, en kom met mijn zoektocht op deze. Ik weet eigenlijk niks van dit soort apparaten,
maar deze valt mij op. Ik vind het design mooi, ik zie 2 compartementen dus handig voor groente en
kip tegelijk bijvoorbeeld. En er zit een timer op die deze 2 verschillende soorten dan tegelijk klaar maakt.
Wat denken jullie van dit ding ?
https://www.amazon.de/-/n...B6%2Caps%2C59&sr=8-1&th=1
:strip_exif()/f/image/ak5QawnW4rg2F1ZwJXZf0u2D.jpg?f=fotoalbum_large)
@matthijst
Nog steeds tevreden met je Ninja ?
Het kleinere broertje valt mij ook op, wellicht een betere keuze dan die hierboven ?
https://www.amazon.co.uk/...ctions/dp/B08CN3G4N9?th=1
[ Voor 9% gewijzigd door ppeterr op 17-02-2023 08:01 ]
We zijn met zn tweeen, dus die 300 had wellicht ook gekund, maar de 400 was pas in de aanbieding met BTW dagen bij MM, dus daarom die gekocht.
Deze vergelijkt de 300 met de 400. Buitenmaat scheelt nauwelijks, daarom ook de 400 gedaan:
YouTube: Ninja Dual Zone Air Fryer Which Should You Buy? Watch This First
Er zijn idd meer merken die twee bakken hebben, kwestie van reviews lezen denk ik. Van de Ninja waren dat er enorm veel (3000+ op Amazon bv), dus daarom die gekozen.
De reviews gelezen, en het lijkt een top ding. Over de maat heb je ook gelijk zit rondommatthijst schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:07:
Ja nog steeds heel tevreden mee. Gebruiken m dagelijks nu, voor van alles (avondeten, maar ook opwarmen bagels, pitabroodjes etc).
We zijn met zn tweeen, dus die 300 had wellicht ook gekund, maar de 400 was pas in de aanbieding met BTW dagen bij MM, dus daarom die gekocht.
Deze vergelijkt de 300 met de 400. Buitenmaat scheelt nauwelijks, daarom ook de 400 gedaan:
YouTube: Ninja Dual Zone Air Fryer Which Should You Buy? Watch This First
Er zijn idd meer merken die twee bakken hebben, kwestie van reviews lezen denk ik. Van de Ninja waren dat er enorm veel (3000+ op Amazon bv), dus daarom die gekozen.
minder dan 2cm verschil in. Evengoed vind ik het een groot apparaat
Straks even met een meetlatje de plek opmeten waar hij komt te staan.
En de naam Ninja vind ik ook leuk
/▌
Je kan 1 bak aan doen?Marzman schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:43:
Houd je er dan een kleine airfryer naast? Ik gebruik mijn airfryer (ook dagelijks, pitabroodje enzo inderdaad) dat ik mijn oven niet op hoef te warmen (ook veel hoger verbruik), maar daar hoef je met dit ding geen rekening mee te houden, voor dit zou ik gewoon de oven gebruiken
Dus dan heb je een semi kleine air fryer.
combineren zodat het 1 grote hoeveelheid wordt. Of je kan 2 bakken gebruiken, waar er verschillende settings
zijn die je dan weer kan synchen zodat het beiden tegelijk klaar is.
Maar 1 bak kan dus ook, en die is al redelijk groot. Maar net als test even een Focaccia broodje
getest (ja je moet ergens beginnen
geklikt en hopsa 4 minuten later perfect.
Ben een airfryer newbie he
Vanavond wat kip en krieltjes, tegelijk met 2 verschillende settings proberen.
Dat is in veel gevallen ook het voordeel van de airfryer als je weet hoe lang iets erin moet. Je zet het aan en x tijd later is het klaar zonder er nog naar om te hoeven kijken.ppeterr schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 18:26:
Ik heb geen idee of jullie hier op zitten te wachten, maar wil toch even het resultaat delen.
Eigenlijk in 20min komt het er zo uit, waar ik normaal de ingewikkeld-doende kok uithang, is dit wel heel makkelijk. Volgende keer show ik wel de echte culinaire hoogstandjes (voor mijn doen dan)
[Afbeelding]
Update: 8 minuten op 150 (minimale stand)
resultaat net niet hardgekookt, maar heel slecht uit het schilletje te pellen.
Cijfer, een krappe 6

[ Voor 62% gewijzigd door ppeterr op 22-02-2023 18:14 ]
Voor het pellen het ei toch wel even flink laten schrikken?ppeterr schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:16:
Ik ga eens proberen een ei te koken in de ninja
Update: 8 minuten op 150 (minimale stand)
resultaat net niet hardgekookt, maar heel slecht uit het schilletje te pellen.
Cijfer, een krappe 6
![]()
Dan zou het afpellen toch geen probleem mogen zijn.
Het schilletje zit veel vaster aan het ei als je hem in een airfryer 'kookt'. Dat heb ik ook.dinandus schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:38:
[...]
Voor het pellen het ei toch wel even flink laten schrikken?
/▌
Ja wel gedaan, maar niet voldoende denk ik. Daarna nog een aantal gemaakt en even een aantal minuten in een bakje koud water gelegd. Dat gaat goeddinandus schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:38:
[...]
Voor het pellen het ei toch wel even flink laten schrikken?
Eitje even met wat koud water in een glas/mok doen, hand er op houden en een seconde of 20 goed schudden. Of de schil is er dan al af, of hij gaat er makkelijk af. Hetzelfde trucje zonder water erbij werkt ook, maar iets minder goed.ppeterr schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:40:
[...]
Ja wel gedaan, maar niet voldoende denk ik. Daarna nog een aantal gemaakt en even een aantal minuten in een bakje koud water gelegd. Dat gaat goed
—> vergeleken met de inventum.
[ Voor 18% gewijzigd door matthijst op 24-02-2023 15:11 ]
Nou erg stil wil ik de 400 niet noemen, klinkt toch als een fohn op max standje.,jago schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:53:
Hoe is het geluid van de ninja 300/400? heb nu een inventum en die maakt heel veel geluid. daarvoor een philips gehad.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Geur ook een flink stuk minder, bij friet en snacks valt het enorm mee, als ik er hamburgers in stop dan is er iets meer geur, maar ook dat valt mee. Hier staat hij naast de afzuigkap...(als in: naast het fornuis)...
Geuren (uiteraard) aanmerkelijk minder dan met old school frituren.
Tot nu toe een aanrader
[ Voor 26% gewijzigd door Ananas_NL op 10-03-2023 18:15 ]
Ook wij zijn in de markt voor een nieuwe airfryer; onze oude is stuk. Wij willen graag de veelgenoemde Ninja 400 vergelijken met een van de laatste Philips. Zijn dit een van de laatste Philips modellen?
Philips Airfryer XXL Premium HD9762
Philips Airfryer XXL Premium HD9651
Philips Airfryer XXL Premium HD9653
....
Ik ga mijn Ninja 400 verkopen, we willen toch terug naar een iets kleinere.
Mocht iemand belang hebben, hij is een paar maanden oud, stuur maar een PM
Welke heb je als opvolger op het oog?Christiano007 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:48:
Ninja is gemakkelijk schoon te maken, de bakken kun je eruit halen en dan kun je de inzetbakjes ook eruit halen om schoon te maken.
Ik ga mijn Ninja 400 verkopen, we willen toch terug naar een iets kleinere.
Mocht iemand belang hebben, hij is een paar maanden oud, stuur maar een PM
COSORI Dual , gisteren binnen gekregen. Nog niet getest, alleen even laten lopen.
Dan is de Ninja wel een stukje stiller, ondanks dat die groter is.
We zijn inmiddels geslaagdnl_umpire schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 21:15:
Tweakers heeft ook overal een topic voor -- heerlijk!
Ook wij zijn in de markt voor een nieuwe airfryer; onze oude is stuk. Wij willen graag de veelgenoemde Ninja 400 ....
....
Eet smakelijk
Hier ook de ninja400 in de keuken, heerlijk om 2 bakken te kunnen gebruiken indien nodig.
[ Voor 21% gewijzigd door Fly-guy op 24-03-2023 23:01 ]
De eerste is echt aan vervanging toe want hij begint helemaal te roesten aan de binnenkant. Als ik de laatste reacties zo lees is een Ninja de topper van dit moment?
Vooral het schoon houden van de airfryers was een drama, maar ik begrijp dat de Ninja wat dat betreft een stuk makkelijker is.
Zijn er onder de Ninia gebruikers nog nadelen te melden?
Alleen maar plezieryorroy schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 07:49:
Op dit moment gebruik ik 2 airfryers van Philips, een normale van een jaar of 10 oud en een XXL.
De eerste is echt aan vervanging toe want hij begint helemaal te roesten aan de binnenkant. Als ik de laatste reacties zo lees is een Ninja de topper van dit moment?
Vooral het schoon houden van de airfryers was een drama, maar ik begrijp dat de Ninja wat dat betreft een stuk makkelijker is.
De nadelen zijn dat er geen accessoires beschikbaar zijn voor de Ninja of erin passen. Dus gebruik je de airfryer ook voor andere dingen dan los erin moet je daar even stil bij staan.yorroy schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 07:49:
Op dit moment gebruik ik 2 airfryers van Philips, een normale van een jaar of 10 oud en een XXL.
Ik ben ook op zoek naar een keramische airfryer, iemand ondertussen ervaringen hiermee?Sinees schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:53:
Wij zijn op zoek naar een keramische airfryer en bij mijn zoektocht heb ik 2 merken gevonden.
Heeft iemand hier ervaring met 1 van deze onderstaande airfryers?
- Montana 400XXL (op dit moment niet leverbaar)
- Wartmann WM 2203AF
Niet op voorraad maar wel te bestellen.
(Aanbieding gestolen van Pepper)
Aliexpress staat aardig wat opvinpower schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 08:59:
[...]
De nadelen zijn dat er geen accessoires beschikbaar zijn voor de Ninja of erin passen. Dus gebruik je de airfryer ook voor andere dingen dan los erin moet je daar even stil bij staan.
Je kan ook gewoon een keer bij Action een roostertje kopen als het in de bak past. Ligt er bij ons ook in de noname airfryer, en een frietmandje van een gourmetstel gebruiken we soms in de airfryer. Het hoeft allemaal niet Philips of Ninja te zijn, het moet alleen maar in de bak passen.
/▌
Net even gekeken. Hier ook last van..miel schreef op zondag 26 maart 2023 @ 11:19:
[Afbeelding]
Hebben andere ninja gebruikers dit ook? Dat de coating van de bak af gaat?
Jep, zelfde plek.miel schreef op zondag 26 maart 2023 @ 11:19:
[Afbeelding]
Hebben andere ninja gebruikers dit ook? Dat de coating van de bak af gaat?
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Ik heb het 1e model xl variant maar heb een nieuwe HD9280/90 op het oog. Maar de reviews zijn eigenlijk helemaal niet goed.
Men klaagt veel over slappe patat, langere bak tijden en niet gaar spul.
Het is dat mijn oude wat lawaai maakt en vies is anders hoef ik geen nieuwe
Dat vind een groot nadeel van die oudere mandjes van Philips. Die dingen moet je echt iedere keer schoonmaken en zeker niet vergeten want je krijgt ze nauwelijks schoon. De buitenbak is gelukkig makkelijker schoon te krijgen. Ik vrij in het begin een extra mandje erbij besteld dus die binnenkort maar in gebruik nemen.kaasaanfiets schreef op zondag 26 maart 2023 @ 22:15:
Klopt het dat de nieuwe airfryer varianten niet allemaal beter zijn dan de oude ?
Ik heb het 1e model xl variant maar heb een nieuwe HD9280/90 op het oog. Maar de reviews zijn eigenlijk helemaal niet goed.
Men klaagt veel over slappe patat, langere bak tijden en niet gaar spul.
Het is dat mijn oude wat lawaai maakt en vies is anders hoef ik geen nieuwe
Verder werkt de mijne prima. Patat is goed te doen als je maar niet te dikke patat gebruikt. Maar als ik echt patat wil eten dan ga ik toch naar de snackbar want dat is toch het lekkerste.
"When you grow up your heart dies"
/▌
Ook wij willen beginnen met een airfryer. We zijn slechts met z'n tweeën en willen hem vooral gebruiken voor snel bakken van broodjes, een paar frietjes en af en toe een biterballetje.
Ik zie zo snel drie opties:
- Philips HD9200 (https://www.bol.com/nl/nl...sDCadKeg.2.4.ProductTitle)
- Inventum GF500HLD (https://www.bol.com/nl/nl...art-rvs/9200000114032192/)
- Inventum GF254HLD (https://www.coolblue.nl/p...ld-heteluchtfriteuse.html)
Afgaande op de recensies zie ik dat de Philips goed bakt, maar de bediening lastig in te stellen is
De GF500HLD is ook een mooie machine, maar lijkt iets minder goed te bakken
De GF254 is nog kleiner, heeft bv. ook een geurfilter. Lees ook dat de bakjes van de Inventum wat vreemd zijn.
Ik heb werkelijk nul ervaring en geen idee waar ik op moet letten. Hebben jullie nog tips of aanvullingen? Ben benieuwd!
In ieder geval, neem een grotere dan je van plan was.Dirickteur schreef op maandag 27 maart 2023 @ 19:17:
Hallo Tweakers,
Ook wij willen beginnen met een airfryer. We zijn slechts met z'n tweeën en willen hem vooral gebruiken voor snel bakken van broodjes, een paar frietjes en af en toe een biterballetje.
Ik zie zo snel drie opties:
- Philips HD9200 (https://www.bol.com/nl/nl...sDCadKeg.2.4.ProductTitle)
- Inventum GF500HLD (https://www.bol.com/nl/nl...art-rvs/9200000114032192/)
- Inventum GF254HLD (https://www.coolblue.nl/p...ld-heteluchtfriteuse.html)
Afgaande op de recensies zie ik dat de Philips goed bakt, maar de bediening lastig in te stellen is
De GF500HLD is ook een mooie machine, maar lijkt iets minder goed te bakken
De GF254 is nog kleiner, heeft bv. ook een geurfilter. Lees ook dat de bakjes van de Inventum wat vreemd zijn.
Ik heb werkelijk nul ervaring en geen idee waar ik op moet letten. Hebben jullie nog tips of aanvullingen? Ben benieuwd!
Niets zo irritant als 2 broodjes achter elkaar te moeten opwarmen of je maaltijd in 2 keer.
Te groot kan het bijna niet zijn, te klein bijna altijd wel.
Dit dus, wij zijn ook met 2 personen thuis maar hebben gewoon de XXL genomenFly-guy schreef op maandag 27 maart 2023 @ 20:07:
[...]
In ieder geval, neem een grotere dan je van plan was.
Niets zo irritant als 2 broodjes achter elkaar te moeten opwarmen of je maaltijd in 2 keer.
Te groot kan het bijna niet zijn, te klein bijna altijd wel.
Makkelijk als er ook visite is, en groot genoeg om makkelijk andere dingen toch klaar te maken die anders net niet zouden passen.
Met die bak inzet bijv dingen zoals taart/cake brood etc.
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |