Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Golfsport topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 07:49

Boudewijn

omdat het kan

Ik ga zeker ook kijken. Altijd leuk :).

• 3xNix
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 07:48

3xNix

golfr in hart en nieren

Artbij schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:06:
[...]

Stel je er niet te veel van voor. Hopelijk wordt het spannend, maar je zult ook veel moeten wachten, tussen de slagen zit al snel 5 tot 10 minuten....
Ik verwacht ook geen Rydercup-spanning, maar gewoon lekker wegkijken naar een leuke pot.
Geen idee nog hoe ze de "wandel tijd" gaan opvullen, maar vast wel leuk om naar te kijken.

golfr.

• SnowDude
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 25-04 17:00

SnowDude

Nu met 400+ RWHP!

3xNix schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:21:
[...]

Ik verwacht ook geen Rydercup-spanning, maar gewoon lekker wegkijken naar een leuke pot.
Geen idee nog hoe ze de "wandel tijd" gaan opvullen, maar vast wel leuk om naar te kijken.
Ik neem aan met hoogte punten uit hun carrières. die hebben ze beide genoeg. Er zijn ook een aantal (youtube) filmpjes met masterclasses van Phil over chippen en zijn fenomenale flopshot misschien dat ze die ook laten zien.

YouTube: A Flop Shot Lesson With Phil Mickelson

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore. Mijn SingleTurbo Supra

• Alsatian
  • Registratie: juni 2007
  • Niet online
Er staat al een side bet van $ 200.000 op een birdie van Phil op hole 1.

• Alsatian
  • Niet online
Wat een deceptie, ben halverwege afgehaakt.

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Waarom is het een deceptie? Ik had gisteren een feestje en vandaag alle golfsites gemeden om vanavond met een mooi biertje te kijken (ze zijn nu bij de 1e hole). Lees ik vanochtend op de NOS de uitkomst al :'(

• Artbij
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 25-04 14:16
Deceptie inderdaad. Golf was van een zeer bedenkelijk niveau. Sidebets waren niet echt creatief, commentaar van Derksen en daardoor kon je vaak Tiger en Phil niet horen.

Charles Barkely dacht dat hij wel van Tiger en Phil zou winnen, denk dat hij daar gelijk in heeft.

Met gestrekt been.

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Commentaar is inderdaad knaken, en geen heel verheffend spel. Leuk dat je hun onderlinge gesprekjes kunt horen... maar dat gezwets erdoorheen is echt bagger. En erg opgeblazen allemaal, maar ja dat wist je vantevoren.

Moet zeggen dat Phils afslag op #5 wel mooi was. En dat wordt royaal gecompenseerd op de 6e in die bunker.
Ik ben het met jullie eens, tegenvaller.

Boudewijn wijzigde deze reactie 25-11-2018 01:26 (15%)

• Alsatian
  • Niet online
Voor de liefhebber is straks vanaf 14:00 de laatste ronde van de Ladies European Tour te zien met Anne van Dam aan de leiding.

Via: https://ladieseuropeantour.com/

• Alsatian
  • Niet online
Wie heeft er nog gekeken naar Anne? Weer een ontzettend knappe prestatie, ze is goed in vorm. Een overwinnig op de LET gevolgd door qualificeren voor LPGA en een nieuwe overwinning op de LET. Ik ben heel benieuwd wat we nog van haar kunnen verwachten.

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

De tijden dat het uitgezonden wordt heb ik net geen gelegenheid te kijken...
Zit steeds naar Hong Kong dag 4 te kijken die al 100x is herhaald...

golfr.

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Alsatian schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:35:
Wie heeft er nog gekeken naar Anne? Weer een ontzettend knappe prestatie, ze is goed in vorm. Een overwinnig op de LET gevolgd door qualificeren voor LPGA en een nieuwe overwinning op de LET. Ik ben heel benieuwd wat we nog van haar kunnen verwachten.
Ik niet maar ga wellicht even terugkijken als het kan. Supermooi dat er een tweede goede nl speler is opgestaan.

• donleone83
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 01:16
Anne van Dam gaat denk ik binnen een aantal jaar volledig domineren op de LPGA. Ze heeft onwijs veel lengte in haar spel, een groot voordeel op Amerikaanse banen, en daarmee altijd een relatief kort shot naar binnen. Als ze zich blijft ontwikkelen denk ik dat er in het vrouwengolf geen maat op haar staat. Ze heeft technisch zo’n bijzonder prachtige en soepele swing en daarnaast die absurde lengte (gemiddeld 300 yards vanaf de tee).

• Alsatian
  • Niet online
3xNix schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:40:
De tijden dat het uitgezonden wordt heb ik net geen gelegenheid te kijken...
Zit steeds naar Hong Kong dag 4 te kijken die al 100x is herhaald...
Het is gewoon op youtube terug te kijken he.

• appelflap1992
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 21:21
donleone83 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 18:44:
Anne van Dam gaat denk ik binnen een aantal jaar volledig domineren op de LPGA. Ze heeft onwijs veel lengte in haar spel, een groot voordeel op Amerikaanse banen, en daarmee altijd een relatief kort shot naar binnen. Als ze zich blijft ontwikkelen denk ik dat er in het vrouwengolf geen maat op haar staat. Ze heeft technisch zo’n bijzonder prachtige en soepele swing en daarnaast die absurde lengte (gemiddeld 300 yards vanaf de tee).
Ik zou dit toch iets willen nuanceren, op de symatra tour heeft ze dit jaar niks gepresteerd en LPGA is toch echt een niveau hoger. Door blijven ontwikkelen is heel moeilijk op dat het hoogste niveau. Ze heeft de potentie maar het moet er maar net uit komen. Ik denk wel dat als ze eenmaal een keer gewonnen heeft ze los is. Mentaal is ze niet zo sterk, veel zeuren na slechte slagen enzo.

• Alsatian
  • Niet online
Is er iemand van jullie al eens bij Homecourse geweest? Een indoor golfcentrum in Utrecht. Is sinds oktober dit jaar open. Ik ben benieuwd naar ervaringen.

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Alsatian schreef op donderdag 13 december 2018 @ 08:42:
Is er iemand van jullie al eens bij Homecourse geweest? Een indoor golfcentrum in Utrecht. Is sinds oktober dit jaar open. Ik ben benieuwd naar ervaringen.
Nee, hier nog niet geweest... ziet er wel strak uit zeg die beelden.
Wel vraag ik me af welke technologie ze gebruiken want Trackman ben ik niet echt over te spreken bij dit soort dingen.

Het lijkt er op dat het TRUGOLF is, geen ervaring mee nog.. ik ga binnenkort zeker even kijken.

golfr.

• Artbij
Heb het wel eens gedaan, met zo'n sim. Ik vind het niets, wil de ballen zelf zien vliegen en het gras ruiken.

Met gestrekt been.

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Same here. Net trouwens op de hoge rotterdamsche gespeeld :).

• Alsatian
  • Niet online
De ene sim is de andere niet, heb ook wel eens op zo'n sim gespeeld. Vind het voor in de wintermaanden met vrienden wel leuk om te doen.Was vooral benieuwd om iemand ervaring met deze specifieke locatie heeft.

• RAM1979
  • Laatst online: 25-04 14:45
RAM1979 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:19:
Ik speel nu ongeveer 2x per maand en sinds eind juli is mijn handicap gedaald van 49 naar 40. Spelen doe ik 1x per maand met twee vrienden en 1x per maand doe ik de business wedstrijd vanuit mijn werk. Ik hoop het even zo te houden maar neem volgend voorjaar weer een serie van lessen. Uiteindelijk hoop ik dan volgend jaar rond deze tijd handicap 36 te halen.
Afgelopen zaterdag een geweldige ronde gelopen van 18 holes op De Swinkelsche in Someren. Gelukkig was het weer beter dan voorspeld, één keer een bui gehad en nog wat losse druppels. Uiteindelijk mijn beste score tot nu toe, maar liefst 45 punten. Daarmee is mijn doel voor volgend jaar al gehaald, ben van handicap 40 naar handicap 33,5 gegaan.

Maandag nog een keer 9 holes op De Swinkelsche gelopen, ging wat minder goed. Niet ingeslagen vooraf en dan is de slag toch wat minder stabiel, met name met de hybride (krul naar rechts). We speelde een toernooi met een variant van Texas Scramble. Uiteindelijk met zijn vieren toch 1e geworden :) mede dankzij twee extreem lange puts (20+ meter) van een medespeler die goed vielen.

Komende maand wat minder tijd om te gaan golfen, krijgen volgende week vrijdag de sleutel van ons nieuwe huis ;) . Begin februari staat er weer een ronde gepland, ik ga dan samen met een vriend naar Golfbaan Welschap in Eindhoven. Nog nooit gespeeld maar schijnt een leuke baan te zijn.

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 00:41

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Is er hier iemand al eens naar Bernardus in Cromvoirt geweest? Die ga ik voor het voorjaar eens op de planning zetten denk ik. Moet een beleving zijn.

www.digitalracing.nl

• RAM1979
  • Laatst online: 25-04 14:45
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 13:20:
Is er hier iemand al eens naar Bernardus in Cromvoirt geweest? Die ga ik voor het voorjaar eens op de planning zetten denk ik. Moet een beleving zijn.
Inderdaad gelezen dat het een mooie beleving is maar persoonlijk vind ik het te duur. Kosten bedragen € 150 per persoon en dan mag je onbeperkt de baan in en gebruik maken van alle andere faciliteiten (incl. sauna). Ben benieuwd naar je ervaringen.

• Alsatian
  • Niet online
Bernardus staat ook bij mij op het lijstje. Maar eerst eens een keer naar De Pan.

• donleone83
Homecourse ben ik afgelopen maandag geweest. Leuk, ruim opgezet, prima vermaak met een stel vrienden. Leuk om lang werk te oefenen, kort werk is een beetje behelpen.

De Pan kom je niet zomaar op. Heb je een uitnodiging of een plan @Alsatian ?

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

donleone83 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 20:13:

De Pan kom je niet zomaar op. Heb je een uitnodiging of een plan @Alsatian ?
Greenfee spelers zijn welkom van maandag tot en met donderdag en incidenteel in het weekend. Vereiste is een geldige handicapkaart van een Nederlandse A- of B-club of van een buitenlandse zusterorganisatie in combinatie met een maximale handicap van 24.0.

Starttijden dienen minimaal 48 uur van te voren te worden aangevraagd bij onze caddiemaster via telefoonnummer 030-6969120 (keuze 1).

Wij wensen u veel golfplezier op de Utrechtse Golfclub 'De Pan'.
Lijkt me dat het wel moet lukken?

• donleone83
Boudewijn schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 20:16:
[...]

[...]

Lijkt me dat het wel moet lukken?
Weer wat geleerd haha! Excuses, zal volgende keer eerst op de website kijken :-P

• Alsatian
  • Niet online
Als greenfeespeler kan je daar gewoon spelen als je belt. @donleone83

edit: zie dat Boudewijn me voor is

Alsatian wijzigde deze reactie 14-12-2018 23:52 (27%)

• wodkabuikje
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online
De beste golfwensen allemaal :)

Vandaag 9 holes gelopen in 2019. 3 x PAR, 4 bogeys en een 6 & 7 op een PAR4.
Ik denk dat ik daar voor teken als de rest van 2019 zo zal gaan. Speel de laatste maanden namelijk flink waardeloos.

niet iedereen heeft een bierbuikje

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Van mij ook de allerbeste wensen voor 2019, dat het maar weer een mooi golf jaar mag worden.

Doelstelling voor 2019: HCP 12
Na een heerlijk eerste jaar afgesloten te hebben met HCP 24,7 leggen we de lat lekker hoog O-)
2018 van 48(start hcp) +/-50% verbeterd, deze trend wil ik vast houden.

Ik heb ook wat geinvesteerd in materiaal die de ambitie kracht bijzet.
o.a. van Regular naar Stif shafts gegaan i.v.m. de hogere club-head speed.
En een nieuwe set miscleback/semi-blades aan laten meten.

https://kzg.com/club/k-tour/

Heb deze set nu een weekje in bezit en de eerste resultaten zijn goed, gemiddeld +1 per hole.
Echt een heerlijk gevoel als je deze ijzers goed raakt, boterzacht.. echt niet te beschrijven zo lekker. :9~
Volgende week even op de monitor kijken wat mijn afstanden doen, op de baan lukt het aardig nu.
PW +/- 100mtr, ijzer 8 +/- 125mtr en de 7 rond de 135, 6je rond 145

Wachten is nu nog even op de aangepaste houtjes, zodat ik ook wat beter weg kom van de Tee.
Driver laat ik nog even achterwege, nog niet het gevoel dat ik deze nodig heb.

3xNix wijzigde deze reactie 02-01-2019 10:26 (21%)

golfr.

• Artbij
3xNix schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:13:
Van mij ook de allerbeste wensen voor 2019, dat het maar weer een mooi golf jaar mag worden.

Doelstelling voor 2019: HCP 12
Na een heerlijk eerste jaar afgesloten te hebben met HCP 24,7 leggen we de lat lekker hoog O-)
2018 van 48(start hcp) +/-50% verbeterd, deze trend wil ik vast houden.

Ik heb ook wat geinvesteerd in materiaal die de ambitie kracht bijzet.
o.a. van Regular naar Stif shafts gegaan i.v.m. de hogere club-head speed.
En een nieuwe set miscleback/semi-blades aan laten meten.

https://kzg.com/club/k-tour/

Heb deze set nu een weekje in bezit en de eerste resultaten zijn goed, gemiddeld +1 per hole.
Echt een heerlijk gevoel als je deze ijzers goed raakt, boterzacht.. echt niet te beschrijven zo lekker. :9~
Volgende week even op de monitor kijken wat mijn afstanden doen, op de baan lukt het aardig nu.
PW +/- 100mtr, ijzer 8 +/- 125mtr en de 7 rond de 135, 6je rond 145

Wachten is nu nog even op de aangepaste houtjes, zodat ik ook wat beter weg kom van de Tee.
Driver laat ik nog even achterwege, nog niet het gevoel dat ik deze nodig heb.
Leuk KZG, zie je niet veel. Ben je er wel van bewust dat deze clubs het je eerder wat lastiger maken dan makkelijker. Aan de andere kant zul je veel meer feedback krijgen, je voelt in je vingers/handen wat je fout doet, erg fijn bij het trainen. Welke shaft zit er in je nieuwe ijzers?

Mbt je handicap ben ik benieuwd waarop je uitkomt. Van 24 naar 12 is vele malen moeilijker dan van 48 naar 24.

Met gestrekt been.

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Artbij schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:49:
[...]

Leuk KZG, zie je niet veel. Ben je er wel van bewust dat deze clubs het je eerder wat lastiger maken dan makkelijker. Aan de andere kant zul je veel meer feedback krijgen, je voelt in je vingers/handen wat je fout doet, erg fijn bij het trainen. Welke shaft zit er in je nieuwe ijzers?

Mbt je handicap ben ik benieuwd waarop je uitkomt. Van 24 naar 12 is vele malen moeilijker dan van 48 naar 24.
KBS - C-taper shafts.

Ik had na de zomer pure blades van een vriend te leen, om alvast te wennen.

Moet zeggen dat ik nog nooit zo lekker geslagen heb als de afgelopen week.
Swing tempo is veel beter(volgens leraar) en ik raak ze nu in de baan veel beter.
Ik heb meer vertrouwen in de clubs omdat de head niet meer zo groot is en de zool niet zo breed.
Snijt beter door het gras voor m'n gevoel... ook mn swing is ietwat veranderd.
Rustiger, met doorstrekken na contact... ik trok eerst na contact m'n armen in. (veel meer spin ook)
Nu ook veel beter in het midden van het blad 8)

Gewoon mooie rechte slagen, op afstanden die ik verwacht te halen..
Het lukt me nog niet echt effecten meegeven... gaat dan sterk tenkoste van me afstand. 10-20m oid fade/draw... of ik doe dan iets fout (groote kans) O-)

golfr.

• Artbij
3xNix schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 11:06:
[...]

KBS - C-taper shafts.

Ik had na de zomer pure blades van een vriend te leen, om alvast te wennen.

Moet zeggen dat ik nog nooit zo lekker geslagen heb als de afgelopen week.
Swing tempo is veel beter(volgens leraar) en ik raak ze nu in de baan veel beter.
Ik heb meer vertrouwen in de clubs omdat de head niet meer zo groot is en de zool niet zo breed.
Snijt beter door het gras voor m'n gevoel... ook mn swing is ietwat veranderd.
Rustiger, met doorstrekken na contact... ik trok eerst na contact m'n armen in. (veel meer spin ook)
Nu ook veel beter in het midden van het blad 8)

Gewoon mooie rechte slagen, op afstanden die ik verwacht te halen..
Het lukt me nog niet echt effecten meegeven... gaat dan sterk tenkoste van me afstand. 10-20m oid fade/draw... of ik doe dan iets fout (groote kans) O-)
Balvluchten zijn niet zo moeilijk te slaan als je een consistente swing hebt. Weet hoelang je al speelt, maar als je swing dus consistent is, dan is het een koud kunstje.

Zijn hier nog andere die komend voorjaar competitie spelen?

Met gestrekt been.

• wodkabuikje
  • Nu online
3xNix schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:13:
Waar kijk je dat? Ik kwam een launch monitor tegen en dat zag er ook wel geinig uit. Scoort best goed i.v.m. de hele dure:
YouTube: $350 Vs $22,000 - GOLF LAUNCH MONITORS!

Ik speel ook nog niet met de driver. Mijn langste club is de H4. Ik wil te wild slaan (ja afleren, I know) waardoor de balvlucht van langere clubs alle kanten opgaan.

• Artbij
wodkabuikje schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 19:23:
[...]

Waar kijk je dat? Ik kwam een launch monitor tegen en dat zag er ook wel geinig uit. Scoort best goed i.v.m. de hele dure:

Ik speel ook nog niet met de driver. Mijn langste club is de H4. Ik wil te wild slaan (ja afleren, I know) waardoor de balvlucht van langere clubs alle kanten opgaan.
Die goedkope geven je niet veel info. Je wilt face en swingpath hebben als je traint. Dat kunnen de meeste niet.

Met gestrekt been.

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

wodkabuikje schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 19:23:
[...]

Ik train vooral in de winter op trackman of Skytrack.

Trackman(radar) is wel redelijk, maar slecht voor bijvoorbeeld chips e.d. en werkt niet heel goed in een kleine ruimte.(binnen)
Skytrack vind ik een beter systeem, pakt ook chips op e.d.

Enige wat ik hierbij mis is data over mijn swing zelf, daar is de leraar dan voor... maar als techniek en cijfer freak mis ik de data wel een beetje.

golfr.

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Artbij schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 12:39:
[...]

Balvluchten zijn niet zo moeilijk te slaan als je een consistente swing hebt. Weet hoelang je al speelt, maar als je swing dus consistent is, dan is het een koud kunstje.

Zijn hier nog andere die komend voorjaar competitie spelen?
Mixed C-competetitie 36-holes :).

• Alsatian
  • Niet online
Voor iedereen een mooi golfjaar gewenst! Mijn doel dit jaar is ook naar hcp 12. Ik zit nu op 14.2. Van 24 naar 12 is een serieuze opgave. Dan moet je enorm veel tijd en talent hebben. Ben benieuwd of het je lukt!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Mocht je de progressie willen volgen van 24,7 met als doel HCP 12, dat kan via Facebook of Instagram.

https://www.facebook.com/golfrvlogs/
https://www.instagram.com/golfr.vlogs/

Een goede vriend, en oud golf-prof scratch speler is aangestoken door mijn enthousiasme en heeft na 10 jaar niet gespeeld te hebben zijn clubs weer opgegraven. (Blades die ik te leen had)
Hij moet nu opnieuw beginnen vanaf hcp 16,1 en wil dit jaar terug naar scratch.

Het is de bedoeling dat we onze progressie, en ervaringen delen via dit kanaal.
We zijn nog maar net gestart. O-)

golfr.

• Alsatian
  • Niet online
Dan volg ik je al een tijdje en weet ik wie je bent. Succes!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Alsatian schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 19:24:
Dan volg ik je al een tijdje en weet ik wie je bent. Succes!
Echt? ... wow, dankje :)

golfr.

• wodkabuikje
  • Nu online
Ik volg je ook nu, leuk :)
Mooie swing. Ik ben van 16.8 nu weer op 19. Loop bijna altijd een kaart en haal het nog maar zelden. Ben meer 21-22 op het moment. Ben geen longhitter dus zal wel rond de 19-20 blijven steken denk ik.

@Artbij Vind de swingsnelheid en afstand e.d. ook wel leuk om te zien/weten. Ik denk dat vooral mijn vrouw veel verder zou kunnen slaan met wat meer pit erin. Ik denk dat dit wel zal motiveren om de swingsnelheid hoger te krijgen. Heb hem nog niet gekocht hoor maar qua prijs is het wel te doen.

wodkabuikje wijzigde deze reactie 03-01-2019 20:07 (23%)

• Artbij
wodkabuikje schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 20:05:
Mooie swing. Ik ben van 16.8 nu weer op 19. Loop bijna altijd een kaart en haal het nog maar zelden. Ben meer 21-22 op het moment. Ben geen longhitter dus zal wel rond de 19-20 blijven steken denk ik.

@Artbij Vind de swingsnelheid en afstand e.d. ook wel leuk om te zien/weten. Ik denk dat vooral mijn vrouw veel verder zou kunnen slaan met wat meer pit erin. Ik denk dat dit wel zal motiveren om de swingsnelheid hoger te krijgen. Heb hem nog niet gekocht hoor maar qua prijs is het wel te doen.
Dat klopt. Weet niet waar je woont maar er zijn op steeds meer plekken ook Top Tracers geinstalleerd.

Je weet dat je recht moet slaan met golf en niet ver? Ik heb er zelf jaren over gedaan om daarachter te komen. :(

Met gestrekt been.

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

wodkabuikje schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 20:05:
Dankje :)
Ik zag 'm nu ook voor het eerst, ben zelf ook wel tevreden over de oefenswing :+
Een bal slaan is toch steeds weer een ander gevoel, extra spanning.

Het is een moeilijke periode(winter) om te filmen na het werk... maar het wordt steeds weer langer licht!

golfr.

• Alsatian
  • Niet online
Ik ben vorige week bij Homecourse geweest in Utrecht. Erg leuk om met vrienden lekker een balletje binnen te slaan met een biertje erbij. Niet de echte golfbeleving maar wat mij betreft zeker de moeite waard!

• wodkabuikje
  • Nu online
Artbij schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 20:16:
[...]Je weet dat je recht moet slaan met golf en niet ver? Ik heb er zelf jaren over gedaan om daarachter te komen. :(
Ja, weten en doen zijn 2 verschillende dingen he! ;)
Ik woon overigens regio Breda en speel regelmatig op Bergvliet, Kurenpolder en Almkreek.

Ik was laatst bij Golfshop Jan Kuijsters. Hij speelt al 50 jaar (is ook een pro) en heeft de beste verhalen. Ik moest mijn swing voordoen en gaf een tip. De tip direct op de baan proberen was geen succes. Scheelde zeker 20 meter (negatief) maar de ballen gingen wel recht. Met mijn huidige swing vertrekken ze vaak direct naar links maar gaan wel verder, als ze niet OB gaan :(

Binnenkort maar weer eens lessen denk.

• Artbij
wodkabuikje schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 19:33:
[...]

Ja, weten en doen zijn 2 verschillende dingen he! ;)
Ik woon overigens regio Breda en speel regelmatig op Bergvliet, Kurenpolder en Almkreek.

Ik was laatst bij Golfshop Jan Kuijsters. Hij speelt al 50 jaar (is ook een pro) en heeft de beste verhalen. Ik moest mijn swing voordoen en gaf een tip. De tip direct op de baan proberen was geen succes. Scheelde zeker 20 meter (negatief) maar de ballen gingen wel recht. Met mijn huidige swing vertrekken ze vaak direct naar links maar gaan wel verder, als ze niet OB gaan :(

Binnenkort maar weer eens lessen denk.
Als de ballen recht gingen was het wel een succes ;).

Even voor mijn beeld. Wat is je nieuwe i7 afstand?

Met gestrekt been.

• Alsatian
  • Niet online
Ben ik ook wel benieuwd naar. 20 meter inleveren maar vervolgens alles rechtslaan lijkt me prima.

• wodkabuikje
  • Nu online
Ik had het niet echt gemeten maar voor mijn gevoel leverde ik zeker 20 meter in. Met mijn normale swing met een i7 sla ik rond de 130 meter. Als er echt 20 meter afging dan is 110 meter voor een i7 veel te weinig (vind ik). Sla sowieso niet zo ver vind ik.

Ben na 5 holes toen weer verder gegaan met mijn normale swing die neigt naar links te gaan.

Sowieso moet ik zoiets uiteraard gewoon testen op de DR en niet tijdens het lopen van een rondje.

• Alsatian
  • Niet online
Op 130 meter is 20 meter best veel inderdaad. Dat is zo'n 15%. Maak je een veel kortere swing nu?

• Artbij
Vaak zorgt een swingaanpassing in eerste instantie voor minder afstand. Daarom moet je zoiets eigenlijk ook samen met een pro doen.

Met gestrekt been.

• Alsatian
  • Niet online
Kan je uitleggen waarom dat zo is?

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Eigenlijk om een heel simpele reden, mensen zijn resultaat gericht.
Maken graag een gewoonte van iets dat een goed resultaat geeft.

Als je hier een aanpassing in doet, zijn de resultaten vaak minder en neig je naar de oude methode.
Een pro kan je vaak helpen met argumenten waarom e.d.

Verder denk ik niet dat er een ultime swing is die voor iedereen werkt, een goede pro ziet wat je absoluut moet afleren, en in welk stadium je zit naar een acceptabele swing en kan hier op verder bouwen.

golfr.

• Alsatian
  • Niet online
Ik vroeg het omdat tijdens mijn lessen de aanpassingen vaak gericht waren op een versimpeling van de beweging. Hierdoor sloeg ik voor het gevoel met minder inspanning dezelfde afstanden. Ik herken me daar dus niet direct in.

Al kan ik me wel iets voorstellen bij wat je zegt.

• Artbij
Ik heb het niet over kleine dingen, maar als je (en daar is het nu de tijd voor) wat grotere swingchanges doet zul je de bal minder goed raken wat meer afstandverlies geeft. Een grote swingchange is ook niet een ding, dat gaat van grip, naar takeaway, naar follow through etc. Je pro zal die aspecten een voor een met je aanpakken Het kan best zijn dat je pas meer afstand krijgt nadat al die dingen aangepast zijn.

Dat van die ultieme swing hoor ik van meer mensen, er zijn een paar stromingen in de wereld van "standaard" swings en swing gedachten. Het is veel makkelijker om bij een van die aan te sluiten dan om zelf iets te gaan verzinnen, de kans dat het beter is dan iets dan al bestaat is erg klein.

Een goede pro zorgt dat jouw swing bij je lichaam past, rekening houdend met je beperkingen, die kunnen zowel fysiek als in tijd zijn.

Met gestrekt been.

• scrappy.doo
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22:32
Nou daar gaan we dan: Samen met m'n vriendin afgelopen weekend onze eerste les gehad. Uiteraard ben ik in de standaard valkuil getrapt van vooral hard willen slaan. Eens kijken of ik dat als eerste kan afleren, want vrouwlief sloeg de ballen toch echt een stuk beter weg _/-\o_

Ik topte bijna 95% van mijn ballen, maar alle begin is moeilijk zullen we maar zeggen.

Na de les nog even op eigen houtje op de driving range gestaan, maar daar waren net een aantal clubtoppers aan het oefenen en dat was na 1 lesje golf iets te imponerend. Snel een emmertje weggeslagen en afgetaaid naar huis. Wel mooi om te zien hoe soepel hun slaan. Er valt nog heel veel te leren.

De volgende 2 lessen staan in de agenda. Hopelijk kunnen we van het voorjaar onze HCP 54 halen en vooral een beetje genieten van het spelletje.

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

scrappy.doo schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:48:
Nou daar gaan we dan: Samen met m'n vriendin afgelopen weekend onze eerste les gehad. Uiteraard ben ik in de standaard valkuil getrapt van vooral hard willen slaan. Eens kijken of ik dat als eerste kan afleren, want vrouwlief sloeg de ballen toch echt een stuk beter weg _/-\o_

Ik topte bijna 95% van mijn ballen, maar alle begin is moeilijk zullen we maar zeggen.

Na de les nog even op eigen houtje op de driving range gestaan, maar daar waren net een aantal clubtoppers aan het oefenen en dat was na 1 lesje golf iets te imponerend. Snel een emmertje weggeslagen en afgetaaid naar huis. Wel mooi om te zien hoe soepel hun slaan. Er valt nog heel veel te leren.

De volgende 2 lessen staan in de agenda. Hopelijk kunnen we van het voorjaar onze HCP 54 halen en vooral een beetje genieten van het spelletje.
Goed bezig!, veel plezier met deze mooie en verslavende sport!

Als iemand die nu 1,5 jaar speelt zal ik je vertellen dat ik deze valkuil nog vaak bezoek...
Zeker op een dag dat je heel lekker speelt, wordt m'n backswing langer... sla ik verder en gaat alles perfect.
De dag daarna lukt niets meer, dan is m'n backswing te lang e.d. en moet ik weer terug naar de basis.

In het begin zijn er zo veel dingen waar je aan moet denken, en gaat er nog niets automatisch.

Mijn swing(gedachten): sommige dingen gaan nu wel automatisch...:
Doe een oefenswing, doen pro's ook... niet skippen omdat je haast hebt of er een flight achter je loopt.
Sta ik goed(bal t.o.v. midden stand, afstand naar de bal), staat me club haaks op de richting, is me grip goed, knieen van slot(niet hurken), is m'n rug recht, blijf naar de bal kijken, backswing niet te lang maken, elleboog bij het lichaam houden, 80% power is prima, tempo voelde goed, goed meedraaien met de heupen, rechter arm doorstrekken na contact, vlucht bekijken, waar land de bal. onthouden waar, kenmerk opslaan.

Was het resultaat ongeveer zoals verwachtte, wat deed ik fout... 8)7

Soms ben ik na het slaan zo bezig met het analyseren van mijn slag, dat ik niet meer kijk waar de bal terecht komt en ben ik afhankelijk van flightgenoten om te bepalen waar ik landde.
Dit is nog wel een puntje van aandacht O-)

golfr.

• Alsatian
  • Niet online
Binnenkort een rondje op de Domburgsche. Mijn eerste ervaring met een echte linksbaan (de enige in Nederland). Heeft er iemand van jullie al ervaring mee?

• Artbij
Topbaan. Wel krap en negen holes, dat is wel jammer. Ligt ook niet erg mooi met allerlei wandelpaden eromheen. Maar is inderdaad echt linksgolf wat erg leuk is.

Met gestrekt been.

• wodkabuikje
  • Nu online
In Rijsbergen heb ik ook eens gespeeld op een (zelfbenoemde) linksbaan:
https://www.deturfvaert.nl/golfbaan/holes

Heb iig dramatisch gespeeld, moet nog eens terug voor revange!

• Alsatian
  • Niet online
De ervaring die ik heb met linksachtig is Links Valley in Ermelo. Erg mooie golfbaan.

• Artbij
Wel leuk al die banen die wat helmgras laten groeien en geen bomen neerzetten om zich vervolgens "linksbaan" te noemen. Stippelberg in bakel is ook zo'n baan.

Bij echt linksgolf moet je de zee wel kunnen zien vind ik. Bij Nederlands mooiste linksbanen is dat helaas niet het geval, bijvoorbeeld de Haagsche, Kennemer en Noordwijkse.

Met gestrekt been.

• Alsatian
  • Niet online
Daarom heb ik ook zo'n zin om de Domburgsche te gaan spelen. Gewoon zicht op de zee, hopen op wat wind en dan lekker spelen.

• Artbij
Zoiets is ook gaaf. Te vinden in o.a. Engeland.

Of Wimereux in Frankrijk:

Je kunt Engeland zien vanaf de baan.

En https://www.thraciancliffs.com/ natuurlijk. Relatief betaalbaar en prachtige baan.

Artbij wijzigde deze reactie 17-01-2019 09:56 (36%)

Met gestrekt been.

• VanRoyal
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
3xNix schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 08:43:
[...]

Goed bezig!, veel plezier met deze mooie en verslavende sport!

Als iemand die nu 1,5 jaar speelt zal ik je vertellen dat ik deze valkuil nog vaak bezoek...
Zeker op een dag dat je heel lekker speelt, wordt m'n backswing langer... sla ik verder en gaat alles perfect.
De dag daarna lukt niets meer, dan is m'n backswing te lang e.d. en moet ik weer terug naar de basis.

In het begin zijn er zo veel dingen waar je aan moet denken, en gaat er nog niets automatisch.

Mijn swing(gedachten): sommige dingen gaan nu wel automatisch...:
Doe een oefenswing, doen pro's ook... niet skippen omdat je haast hebt of er een flight achter je loopt.
Sta ik goed(bal t.o.v. midden stand, afstand naar de bal), staat me club haaks op de richting, is me grip goed, knieen van slot(niet hurken), is m'n rug recht, blijf naar de bal kijken, backswing niet te lang maken, elleboog bij het lichaam houden, 80% power is prima, tempo voelde goed, goed meedraaien met de heupen, rechter arm doorstrekken na contact, vlucht bekijken, waar land de bal. onthouden waar, kenmerk opslaan.

Was het resultaat ongeveer zoals verwachtte, wat deed ik fout... 8)7

Soms ben ik na het slaan zo bezig met het analyseren van mijn slag, dat ik niet meer kijk waar de bal terecht komt en ben ik afhankelijk van flightgenoten om te bepalen waar ik landde.
Dit is nog wel een puntje van aandacht O-)
Swing thoughts: https://www.facebook.com/PGATour/posts/10155601457991330

Bij mij gaat het vaak fout bij mijn number 2 power cumulator :D

VanRoyal wijzigde deze reactie 17-01-2019 10:48 (4%)

• Alsatian
  • Niet online
Zijn die foto's door jou zelf gemaakt? Ziet er wel heel gaaf uit zeg!

• Artbij
Alsatian schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:13:
[...]

Zijn die foto's door jou zelf gemaakt? Ziet er wel heel gaaf uit zeg!
Nee dat niet, gewoon geleend ;). Wimereux is wel een aanrader, ook in de winter. "Vroeger" reden we gewoon een dagje op en neer om daar te gaan spelen.

Met gestrekt been.

• Alsatian
  • Niet online
6 tot 8 uur rijden voor een rondje golf. Dat zie ik me niet zo snel doen. ;)

In de categorie professionals: AvD en JL lijken redelijk uit de winter gekomen te zijn. Anne werd vorige week derde in haar eerste toernooi. Joost doet nu na 2 ronden ook prima mee.

• Alsatian
  • Niet online
Voor de geïnteresseerden:

Als je nu een abonnement op The Golfers Journal neemt betaal je geen verzendkosten. Je betaald dan een kleine € 70 voor 4 bladen.

Alsatian wijzigde deze reactie 31-01-2019 15:43 (11%)

• Artbij
Anne is top. Jl blijft een prutser.

Ben reisje aan het boeken naar Thracian Cliffs, Blacksearama en Lighthouse.

Met gestrekt been.

• Alsatian
  • Niet online
JL een prutser? Zulke bullshit heb ik niet vaak gehoord.

• Artbij
Alsatian schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:41:
JL een prutser? Zulke bullshit heb ik niet vaak gehoord.
Hij is beter dan ik, dat zeker. Maar als je hoort wat hij zelf verwacht te bereiken en als je dan ziet wat hij daadwerkelijk bereikt maakt hem een prutser.

Met gestrekt been.

• Alsatian
  • Niet online
Hij hoopt dit jaar weer richting de top50 te gaan. Lijkt me goed haalbaar als hij zijn huidige niveau vast weet te houden.

• Artbij
Alsatian schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:54:
Hij hoopt dit jaar weer richting de top50 te gaan. Lijkt me goed haalbaar als hij zijn huidige niveau vast weet te houden.
Hij moet eens met echte toernooien mee gaan doen waar wat meer tegenstand is.

Met gestrekt been.

• Alsatian
  • Niet online
Daar hoopt hij in te komen. Vorig jaar ongelukkige blessure, was het jaar goed gestart. Een goed resultaat in het toernooi van deze week en hij kan weer een mooie sprong maken.

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Artbij schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:17:
Anne is top. Jl blijft een prutser.
:D

• Artbij
Hij heeft dat ook eerder gedaan. Maar toen jammerlijk gefaald.

Met gestrekt been.

• Alsatian
  • Niet online
We gaan het beleven. Maar prutser is echt schromelijk overdreven. Ik heb het idee dat er wel wat in het vat zit dit jaar bij Joost.

• appelflap1992
Zeker geen prutser. Ongelofelijk knap wat hij doet. Helaas te wisselvallig om een echte topper te worden die vast in de top staat wat ook komt door zijn lichaam dat van porselein gemaakt lijkt te zijn. 3de plek halen in een ijzersterk veld en de week erop de cut missen is JL ten top. Hij heeft de ambities om majors te winnen maar dat zie ik echt niet gebeuren. Sporadisch even in de top 50 a 75 staan kan hij wel.

Anna heeft heel veel potentie en zou dat doel wel kunnen behalen maar dat is nog wel erg vroeg om te zeggen. De komende 2 jaar zal veel duidelijk worden hoe goed ze nou echt is en hoeveel profijt ze gaat hebben van haal lengte (drives van 275) op de LPGA.

• Trasos
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Alsatian schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:53:
Voor de geïnteresseerden:

Als je nu een abonnement op The Golfers Journal neemt betaal je geen verzendkosten. Je betaald dan een kleine € 70 voor 4 bladen.
Heb het maar eens geprobeerd, ik lees graag over golf.

Hebben jullie nog andere tips van magazines en of sites die jullie lezen?

• Artbij
appelflap1992 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 16:03:
Zeker geen prutser. Ongelofelijk knap wat hij doet. Helaas te wisselvallig om een echte topper te worden die vast in de top staat wat ook komt door zijn lichaam dat van porselein gemaakt lijkt te zijn. 3de plek halen in een ijzersterk veld en de week erop de cut missen is JL ten top. Hij heeft de ambities om majors te winnen maar dat zie ik echt niet gebeuren. Sporadisch even in de top 50 a 75 staan kan hij wel.

Anna heeft heel veel potentie en zou dat doel wel kunnen behalen maar dat is nog wel erg vroeg om te zeggen. De komende 2 jaar zal veel duidelijk worden hoe goed ze nou echt is en hoeveel profijt ze gaat hebben van haal lengte (drives van 275) op de LPGA.
Sterk veld? De topgolfers speelden aan de andere kant van de plas....

Met gestrekt been.

• appelflap1992
Artbij schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 18:45:
[...]

Sterk veld? De topgolfers speelden aan de andere kant van de plas....
Ja oke maar voor de Europese tour was dit een heel sterk veld (netzo als dit weekend) in abu dhabi deden dustin Johnsten en Koepka mee, nummer 2 en 3 dacht ik. Daarnaast een heel aantal top 50 spelers als Pepperel, Wallace, Oosterhuizen, Poulter enz, Waarom denk je anders dat hij van plek 118 naar 75 op de wereldranglijst ging met een 3de plek?

• Artbij
appelflap1992 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 01:28:
[...]

Ja oke maar voor de Europese tour was dit een heel sterk veld (netzo als dit weekend) in abu dhabi deden dustin Johnsten en Koepka mee, nummer 2 en 3 dacht ik. Daarnaast een heel aantal top 50 spelers als Pepperel, Wallace, Oosterhuizen, Poulter enz, Waarom denk je anders dat hij van plek 118 naar 75 op de wereldranglijst ging met een 3de plek?
Waren wel een paar echte toppers aanwezig. Maar presteren in golf doe je eigenlijk op de majors. En voorlopig mag Joost daar niet eens aan meedoen volgens mij.

Met gestrekt been.

• appelflap1992
hij is wel weer in de top 10 geëindigd. Kun je zeggen wat je wilt maar dat is gewoon knap

• Moofnor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 00:03
appelflap1992 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 01:28:
[...]

Ja oke maar voor de Europese tour was dit een heel sterk veld (netzo als dit weekend) in abu dhabi deden dustin Johnsten en Koepka mee, nummer 2 en 3 dacht ik.
De nummer 1, Justin Rose, was er ook gewoon. Die lag er alleen voor het weekend al uit :F Prima sterk toernooi dus.

• Trasos
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Moofnor schreef op zondag 3 februari 2019 @ 20:24:
[...]

De nummer 1, Justin Rose, was er ook gewoon. Die lag er alleen voor het weekend al uit :F Prima sterk toernooi dus.
Rose was er deze week uitgegaan in Saudi-Arabië, ten tijden van Abu Dhabi was-ie op de PGA.

Maar de zesde plaats van Joost deze week is ook prima natuurlijk. Ook weer wat gestegen op de Race to Dubai.

Iemand nog Phoenix Open aan het kijken? Net een bizarre situatie, van de leider Fowler, waarbij een geplaatste bal (na tweemaal mislukt droppen) opeens opnieuw het water inrolt. Dat kost dan gewoon een extra slag, triple bogey. Ouch!

• VanRoyal
  • Niet online
Artbij schreef op zondag 3 februari 2019 @ 08:38:
[...]
Maar presteren in golf doe je eigenlijk op de majors.
8)7 |:(
Trasos schreef op zondag 3 februari 2019 @ 22:42:
[...]
Iemand nog Phoenix Open aan het kijken? Net een bizarre situatie, van de leider Fowler, waarbij een geplaatste bal (na tweemaal mislukt droppen) opeens opnieuw het water inrolt. Dat kost dan gewoon een extra slag, triple bogey. Ouch!
Mooi om te zien dat hij hem uiteindelijk toch won, die (sympathieke) gast heeft echt té vaak net naast de pot gepist.

• wodkabuikje
  • Nu online
Ook afgekeken hier. Maakte het direct een stuk spannender :) en leuk om te zien dat hij hem alsnog won.

• VanRoyal
  • Niet online
Wat kunnen die Amerikanen trouwens een herrie maken tijdens een golftoernooi zeg. Ik weet niet of er een microfoon open stond in de buurt van de tribunes en dat dit werd gemixed met het commentaar voor de 'sfeer', of dat het gewoon echt zo'n herrie was tijdens het spelen, maar het klonk als een stel dronken golfhooligans. Er is niets mis met wat enthousiasme als iemand een mooie bal speelt, maar wat die Amerikanen allemaal uitkramen voor, tijdens en na slagen... Er werd zelfs 'Boooo!' geroepen als de bal niet tot op 2 meter van de pin kwam. Totaal andere golfcultuur daar :X

• Alsatian
  • Niet online
@VanRoyal Dat is hole 16 van dit toernooi inderdaad. Daar hoort het bij. Ook een boo bij een bogey. Trashtalk etc.

Phoenix open

Voor Joost Luiten is het eerst grote toernooi in ieder geval binnen. Staat in de top10 van de Race to Dubai en mag dus mee doen met het WGC in Mexico.

Luiten in grote toernooien in 2019?

Alsatian wijzigde deze reactie 04-02-2019 10:32 (26%)
Reden: linkjes toegevoegd

• Artbij
VanRoyal schreef op maandag 4 februari 2019 @ 09:15:
Wat kunnen die Amerikanen trouwens een herrie maken tijdens een golftoernooi zeg. Ik weet niet of er een microfoon open stond in de buurt van de tribunes en dat dit werd gemixed met het commentaar voor de 'sfeer', of dat het gewoon echt zo'n herrie was tijdens het spelen, maar het klonk als een stel dronken golfhooligans. Er is niets mis met wat enthousiasme als iemand een mooie bal speelt, maar wat die Amerikanen allemaal uitkramen voor, tijdens en na slagen... Er werd zelfs 'Boooo!' geroepen als de bal niet tot op 2 meter van de pin kwam. Totaal andere golfcultuur daar :X
Volg je golf pas sinds kort? Wm in Phoenix staat hierom bekend.

Begrijp hierdoor ook meteen je andere opmerkingen....

Artbij wijzigde deze reactie 04-02-2019 11:01 (3%)

Met gestrekt been.

• VanRoyal
  • Niet online
Nee hoor @Artbij, ik weet dat het daar gebruikelijk is, neemt niet weg dat ik het soms maar een aparte golfcultuur vind.

Bababoyaa! Get in the hole! Mashed potatoes! is niet alleen voorbehouden aan WM Phoenix.

VanRoyal wijzigde deze reactie 04-02-2019 11:09 (27%)

• Artbij
VanRoyal schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:07:
Nee hoor @Artbij, ik weet dat het daar gebruikelijk is, neemt niet weg dat ik het soms maar een aparte golfcultuur vind.

Bababoyaa! Get in the hole! Mashed potatoes! is niet alleen voorbehouden aan WM Phoenix.
Een wedstrijdje maakt geen cultuur.

En als golf wil verjongen en vernieuwen moeten ze iets...

Met gestrekt been.

• VanRoyal
  • Niet online
Niets mis met verjongen en vernieuwen, maar betekent toch niet 'GET IN THE HOLE!" schreeuwen bij elke afslag op een par 5? Wat ik bij hole 16 hoorde was echt dronken gejoel, dat is misschien ingeburgerd bij voetbal/football wedstrijden, maar willen we dat bij golf ook?

Er is naar mijn mening wel degelijk een cultuurverschil en dat zie je niet alleen aan het publiek bij wedstrijden, maar ook op golfbanen zelf. Ik moest bijvoorbeeld erg lachen toen ik op de gemeentelijke course bij mijn zwager in Utah op de scorecard las dat je toch echt ten alle tijden een shirt aan moest hebben en dat je geen coolers (met bier, al stond dat er niet expliciet bij ;) ) mocht meenemen.

• Alsatian
  • Niet online
Artbij schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:17:
Ben reisje aan het boeken naar Thracian Cliffs, Blacksearama en Lighthouse.
Dat wordt natuurlijk wel een topreisje! Ik zou de banen in omgekeerde volgorde spelen als dat zou kunnen. Telkens een stapje beter als ik de reviews en foto's mag geloven.
VanRoyal schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:44:
Er is naar mijn mening wel degelijk een cultuurverschil en dat zie je niet alleen aan het publiek bij wedstrijden, maar ook op golfbanen zelf. Ik moest bijvoorbeeld erg lachen toen ik op de gemeentelijke course bij mijn zwager in Utah op de scorecard las dat je toch echt ten alle tijden een shirt aan moest hebben en dat je geen coolers (met bier, al stond dat er niet expliciet bij ;) ) mocht meenemen.
Er is zeker een verschil in (golf)cultuur tussen Nederland (Europa) en de Verenigde staten. Dit zie je ook bij bijvoorbeeld de Rydercup. Al heb ik het idee dat de verschillen helaas kleiner worden. Ook bij de Rydercup in Parijs hoorde ik boegeroep helaas.

Ik vind de stadionhole bij het Waste Management behoorlijke idioterie, maar daar denken veel anderen heel anders over blijkbaar. De filmpjes die je van die tribune ziet hebben niks met golf te maken. Het uitjoelen van Grace na een par (geen bogey) en juichen als hij op de volgende hole de bal in het water slaat past wat mij betreft niet bij golf.

Dan kan ik meer genieten van een beat the pro in een stadionhole zoals op The Dutch.

• Artbij
Het boe roepen naar spelers past natuurlijk niet. Maar persoonlijk ga ik liever naar die station hole bij de WM dan naar het dutch open.

Met gestrekt been.

• Alsatian
  • Niet online
Het is inmiddels weer tot na zes uur 's avonds licht. De komende periode lijkt het heerlijk weer te worden. Begint het bij jullie ook te kriebelen?

Alsatian wijzigde deze reactie 14-02-2019 09:07 (20%)

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Ik vind het al zo lekker dat het nog licht is buiten als ik om 17.45 thuis kom.
Afgelopen maandag al lekker vrij geweest en in het zonnetje gelopen op de baan... heerlijk.
De baan was ook al best goed opgedroogd.

Dit weekend ook volop benutten *O*
Zaterdag beetje prutsen, zondag een "winter" wedstrijd O+

golfr.

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Ik ga morgen weer eens lessen. Ben benieuwd.

• VanRoyal
  • Niet online
Het begint enorm te kriebelen! Heel misschien dit weekend toch maar even de spinnenwebben van mijn clubs slaan ;-)

Door dit soort filmpjes krijg ik trouwens ook zin om te spelen: YouTube: We Surprised Stuart *Twice* at The Old Course St. Andrews // Scotlan... - een van de betere afleveringen van EAL!
Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True