Ben je altijd zo snel met je oordeel? 👎Erazzzer schreef op zondag 11 januari 2026 @ 16:23:
[...]
Een 14 way divider draagtas, wat een onzin
Hier een Titleist Hybrid 14 StaDry golftas (Zwart/grijs/rood). Gebruik hem niet alleen als standbag, maar ook als cartbag. In het verleden ook Sun Mountain als standbag gehad, daar was ik ook erg tevreden over - maar zijn net wat prijziger.
Ga vooral eens kijken bij de jumbogolfwereld of bij een golfshop, die hebben vaak best wat leuke modellen staan. Het loont soms om de tas te bestellen in het buitenland, bijvoorbeeld Clubhousegolf (UK) of iets als Dormy / Nordica Golf.
Ga vooral eens kijken bij de jumbogolfwereld of bij een golfshop, die hebben vaak best wat leuke modellen staan. Het loont soms om de tas te bestellen in het buitenland, bijvoorbeeld Clubhousegolf (UK) of iets als Dormy / Nordica Golf.
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Ik heb er geen oordeel over, maat ik ga zelf zeker niet lopen sjouwen met een draagtas met 14 stokken er in, en zoveel andere 'troep' die er in de opbergruimte past.Jeetwee schreef op zondag 11 januari 2026 @ 14:13:
Voor mij de combi van 1) waterdicht, 2) aantal stokkenvakken (14) en 3) opbergruimte. En de tas moet een goede draagband hebben. Ik kom dan uit bij een H2NO-tas van SunMountain. Die zet ik dan ook op de kar als het wel kan.
En een mooie kleur-combi 😆.
Ik ga na wat ik door de baan meestal gebruik, en dat moet er in passen, en wanneer het niet nodig is, blijft die zooi thuis of in de auto.
Waterdicht kan leuk zijn, maar houdt ook in dat water in je tas er voorlopig niet (makkelijk) uitkomt.
It is what it is.If you can't change it, deal with it!
Heel herkenbaar, dat is ook mijn filosofie. Daarom heb ik zo een grote draagtas nodigPeter-036 schreef op zondag 11 januari 2026 @ 17:43:
[...]
Ik heb er geen oordeel over, maat ik ga zelf zeker niet lopen sjouwen met een draagtas met 14 stokken er in, en zoveel andere 'troep' die er in de opbergruimte past.
Ik ga na wat ik door de baan meestal gebruik, en dat moet er in passen, en wanneer het niet nodig is, blijft die zooi thuis of in de auto.
Alleen als het erg obvious is.
Daarnaast, hij vraagt om een alternatief naast zijn cartbag, dan is een hybrid absoluut niet hetgeen wat hij nodig heeft.
Je wilt een standbag puur voor het dragen, kijk naar gewicht.Tweetty schreef op zondag 11 januari 2026 @ 13:06:
Maar hoe maak je nu een keuze uit het gigantische aanbod?
Speel je in regen? Kies een waterdichte.
Wat is je budget? Laag, Decathlon heeft serieus goede tassen voor weinig geld. Hoog, ga voor een merk wat specifiek tassen maakt. Bigmax, Sun Mountain, Ogio oid.
En een hele foute keuze kun je niet maken, de meeste tassen zijn gewoon goed. Behalve een 14 divider dat is fout
Dank voor jullie adviezen
Enig idee over de bigmac aqua 7 ?
https://bigmaxgolf.com/pr...-g?variant=44387216130360
Enig idee over de bigmac aqua 7 ?
https://bigmaxgolf.com/pr...-g?variant=44387216130360
Lijkt me een prima tas, alleen zal de beschermende bekleding op de rand van de 'dividers' na enige/geruime tijd gaan slijten.
Er zijn tassen waarbij die rand bestaat uit onbeklede 'zachte' (wel slijtvaste) kunststof, die hebben mijn voorkeur. Ik heb er al jaren(!) eentje van Ben Ross, maar dat type vind ik niet meer op hun website.
Er zijn tassen waarbij die rand bestaat uit onbeklede 'zachte' (wel slijtvaste) kunststof, die hebben mijn voorkeur. Ik heb er al jaren(!) eentje van Ben Ross, maar dat type vind ik niet meer op hun website.
Ik let op:Tweetty schreef op zondag 11 januari 2026 @ 13:06:
Hoe kiezen jullie een golftas?
Zelf verkies ik gewoon een trolley met een flinke tas, maar omdat de baanvoorschiften de komende tijd een trolley verbieden ben ik op zoek naar een standbag.
De huidige is versleten en daarom moet er een nieuwe komen.
Om te dragen heb ik ze liever compact maar wel met een zekere stevigheid.
Dus liefst geen slappe pencilbag.
1. Looks
2. Kwaliteit
3. Merk
Ik wil gewoon een mooie tas. En eerlijk gezegd vind ik het merk ook wel wat hebben. Een tas met Titleist vind ik meer golf uitstralen dan een sunmountain. Beetje een slecht argument, maar voor mij spreekt dat wel een beetje mee.
Kwaliteit vind ik uiteraard ook belangrijk en kijk naar veel reviews. Vessel is een droommerk.
Wat is jullie advies over leren golfen op een simulator?
Achtergrond:
Zelf loop ik sporadisch een rondje, maar lager dan handicap 40 ben ik nog niet geraakt.
Mijn vrouw is wel eens mee wezen komen naar de baan voor koffie en gebak, maar daar stopte de interesse dan ook. Ze heeft dan ook totaal geen golfervaring.
Op de nieuwjaarsborrel van haar werkgever was er een golfsimulator opgezet en daar hebben ze allen ze een korte initiatie gekregen alsook ludieke spellen gedaan.
Daardoor toont ze nu wel interesse…
maar de driving range? Ho Maar, die is te koud… laat staan dat ze in de winter de baan in wil gaan om eens enkele holes mee te lopen.
Denken jullie dat het nut heeft om een tiental lessen te doen op een golfsimulator met een pro?
Is daar voldoende realiteit aan leer omgeving zodat het lespakket in de lente ook echt nut heeft gehad en ze dus mee op de baan kan om haar handicap te behalen?
Achtergrond:
Zelf loop ik sporadisch een rondje, maar lager dan handicap 40 ben ik nog niet geraakt.
Mijn vrouw is wel eens mee wezen komen naar de baan voor koffie en gebak, maar daar stopte de interesse dan ook. Ze heeft dan ook totaal geen golfervaring.
Op de nieuwjaarsborrel van haar werkgever was er een golfsimulator opgezet en daar hebben ze allen ze een korte initiatie gekregen alsook ludieke spellen gedaan.
maar de driving range? Ho Maar, die is te koud… laat staan dat ze in de winter de baan in wil gaan om eens enkele holes mee te lopen.
Denken jullie dat het nut heeft om een tiental lessen te doen op een golfsimulator met een pro?
Is daar voldoende realiteit aan leer omgeving zodat het lespakket in de lente ook echt nut heeft gehad en ze dus mee op de baan kan om haar handicap te behalen?
Om je vrouw enthousiast te krijgen kan ik dit zeker helpen, ik denk dat je daar op moet focussen, nu iets minder op het verbeteren van je spelMs. schreef op maandag 2 februari 2026 @ 08:35:
Wat is jullie advies over leren golfen op een simulator?
Achtergrond:
Mijn beperkte ervaring:
ik gebruik de Garmin R10 op de range, maar ik ben dan ook een data nerd en heb een heel PowerBI dashboard om die cijfers gebouwd om mijn ballen te analyseren. Zonder de analyse verliest het veel van zijn kracht. Wat wel werkt zonder die cijfers is dat je wat meer competitie onderling kunt doen. Bijvoorbeeld een ladder spel, waarbij je eerst tussen 30 en 35 probeert te slaan, als je die gehaald hebt, tussen 35 en 40 en ga zo maar door. Dit kun je dan met een vriend doen, om en om 3 ballen slaan.
Ander spel is bijvoorbeeld 130 meter slaan, alle meters tekort of te lang tel je af van je beginscore van 100 of 200, wie het eerste zijn punten op heeft, heeft verloren. Hierdoor verleg je het spel van enkel ballen slaan, naar een klein competitie element waarbij je alle ballen goed moet raken.
Thuis een simulator bouwen vergt een grote en hoge ruimte, die heeft niet iedereen. Garmin heeft zijn Home Tee Hero geupdate dus voor een tientje in de maand of 100 euro per jaar kun je 43.000 banen spelen. Voordat iedereen begint over de Garmin R10 en de registratie van de geslagen ballen, nee, de Garmin R10 is niet de beste die er te krijgen is, maar hij voldoet ruimschoots.
Ik speel 1 keer per maand in de winter in Wijchen bij Golflinked (indoor simulator), voor mij werkt dit ideaal, zo krijg ik 1 keer per maand tips over wat ik anders moet doen, en daarna kan ik weer vooruit om die tips ingebakken te krijgen. Maar je zult ook zelf moeten trainen, heel veel vaker lessen volgen heeft niet zoveel zin (IMHO).
Ze zal daar, bij een echte pro de (basis van de) swing aangeleerd krijgen.
Risico is wellicht dat het in de simulatie zoveel makkelijker gaat dat ze het in de baan niet (meer) leuk vindt.
Een eigen simulator lijkt me, zeker wanneer ze nog niet helemaal 'om' is, wat teveel van het goede.
Maar wat lessen en/of oefenen op een indoor locatie kan haar over de streep trekken.
Met 'leren golfen' ben je nooit klaar.
Risico is wellicht dat het in de simulatie zoveel makkelijker gaat dat ze het in de baan niet (meer) leuk vindt.
Een eigen simulator lijkt me, zeker wanneer ze nog niet helemaal 'om' is, wat teveel van het goede.
Maar wat lessen en/of oefenen op een indoor locatie kan haar over de streep trekken.
Met 'leren golfen' ben je nooit klaar.
Voor mij moet deze licht en waterdicht zijn. Graag zonder reclame op de tas. Ik kwam uit bij de Decathlon tas. Er is een kleinere en grotere variant.Tweetty schreef op zondag 11 januari 2026 @ 13:06:
Hoe kiezen jullie een golftas?
Zelf verkies ik gewoon een trolley met een flinke tas, maar omdat de baanvoorschiften de komende tijd een trolley verbieden ben ik op zoek naar een standbag.
De huidige is versleten en daarom moet er een nieuwe komen.
Om te dragen heb ik ze liever compact maar wel met een zekere stevigheid.
Dus liefst geen slappe pencilbag.
Ik golf nu 14 jaar en dit is mijn 4e tas maar veruit de beste. Eentje hield het niet langer dan 3 weken uit.
Hij blinkt niet uit in opslag en uiteraard zeer functioneel maar heeft geen premium looks. Sterk en waterdicht, ook na 5 jaar.
Aiaiai... zeker met AI gedaan