Het grote Golfsport topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 36 37 Laatste
Acties:

Onderwerpen


  • Jeetwee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06 13:02
Erazzzer schreef op zondag 11 januari 2026 @ 16:23:
[...]

Een 14 way divider draagtas, wat een onzin 8)7
Ben je altijd zo snel met je oordeel? 👎

  • Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:50
Hier een Titleist Hybrid 14 StaDry golftas (Zwart/grijs/rood). Gebruik hem niet alleen als standbag, maar ook als cartbag. In het verleden ook Sun Mountain als standbag gehad, daar was ik ook erg tevreden over - maar zijn net wat prijziger.

Ga vooral eens kijken bij de jumbogolfwereld of bij een golfshop, die hebben vaak best wat leuke modellen staan. Het loont soms om de tas te bestellen in het buitenland, bijvoorbeeld Clubhousegolf (UK) of iets als Dormy / Nordica Golf.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)


  • Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Nu online
Jeetwee schreef op zondag 11 januari 2026 @ 14:13:
Voor mij de combi van 1) waterdicht, 2) aantal stokkenvakken (14) en 3) opbergruimte. En de tas moet een goede draagband hebben. Ik kom dan uit bij een H2NO-tas van SunMountain. Die zet ik dan ook op de kar als het wel kan.

En een mooie kleur-combi 😆.
Ik heb er geen oordeel over, maat ik ga zelf zeker niet lopen sjouwen met een draagtas met 14 stokken er in, en zoveel andere 'troep' die er in de opbergruimte past.
Ik ga na wat ik door de baan meestal gebruik, en dat moet er in passen, en wanneer het niet nodig is, blijft die zooi thuis of in de auto.
Waterdicht kan leuk zijn, maar houdt ook in dat water in je tas er voorlopig niet (makkelijk) uitkomt.

It is what it is.If you can't change it, learn to deal with it!


  • Jeetwee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06 13:02
Peter-036 schreef op zondag 11 januari 2026 @ 17:43:
[...]

Ik heb er geen oordeel over, maat ik ga zelf zeker niet lopen sjouwen met een draagtas met 14 stokken er in, en zoveel andere 'troep' die er in de opbergruimte past.
Ik ga na wat ik door de baan meestal gebruik, en dat moet er in passen, en wanneer het niet nodig is, blijft die zooi thuis of in de auto.
Heel herkenbaar, dat is ook mijn filosofie. Daarom heb ik zo een grote draagtas nodig :henk . Met soms een stok of wat minder er in.

  • Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:35

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Jeetwee schreef op zondag 11 januari 2026 @ 16:44:
[...]


Ben je altijd zo snel met je oordeel? 👎
Alleen als het erg obvious is.

Daarnaast, hij vraagt om een alternatief naast zijn cartbag, dan is een hybrid absoluut niet hetgeen wat hij nodig heeft.
Tweetty schreef op zondag 11 januari 2026 @ 13:06:
Maar hoe maak je nu een keuze uit het gigantische aanbod?
Je wilt een standbag puur voor het dragen, kijk naar gewicht.
Speel je in regen? Kies een waterdichte.
Wat is je budget? Laag, Decathlon heeft serieus goede tassen voor weinig geld. Hoog, ga voor een merk wat specifiek tassen maakt. Bigmax, Sun Mountain, Ogio oid.

En een hele foute keuze kun je niet maken, de meeste tassen zijn gewoon goed. Behalve een 14 divider dat is fout :p

  • Tweetty
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 13-01 08:05
Dank voor jullie adviezen

Enig idee over de bigmac aqua 7 ?

https://bigmaxgolf.com/pr...-g?variant=44387216130360

  • Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Nu online
Lijkt me een prima tas, alleen zal de beschermende bekleding op de rand van de 'dividers' na enige/geruime tijd gaan slijten.
Er zijn tassen waarbij die rand bestaat uit onbeklede 'zachte' (wel slijtvaste) kunststof, die hebben mijn voorkeur. Ik heb er al jaren(!) eentje van Ben Ross, maar dat type vind ik niet meer op hun website.

It is what it is.If you can't change it, learn to deal with it!


  • berndgeurts
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:10
Tweetty schreef op zondag 11 januari 2026 @ 13:06:
Hoe kiezen jullie een golftas?

Zelf verkies ik gewoon een trolley met een flinke tas, maar omdat de baanvoorschiften de komende tijd een trolley verbieden ben ik op zoek naar een standbag.

De huidige is versleten en daarom moet er een nieuwe komen.

Om te dragen heb ik ze liever compact maar wel met een zekere stevigheid.
Dus liefst geen slappe pencilbag.

Maar hoe maak je nu een keuze uit het gigantische aanbod?
Ik let op:
1. Looks
2. Kwaliteit
3. Merk

Ik wil gewoon een mooie tas. En eerlijk gezegd vind ik het merk ook wel wat hebben. Een tas met Titleist vind ik meer golf uitstralen dan een sunmountain. Beetje een slecht argument, maar voor mij spreekt dat wel een beetje mee.
Kwaliteit vind ik uiteraard ook belangrijk en kijk naar veel reviews. Vessel is een droommerk.

  • Ms.
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 07-02 22:35

Ms.

Wat is jullie advies over leren golfen op een simulator?

Achtergrond:
Zelf loop ik sporadisch een rondje, maar lager dan handicap 40 ben ik nog niet geraakt.
Mijn vrouw is wel eens mee wezen komen naar de baan voor koffie en gebak, maar daar stopte de interesse dan ook. Ze heeft dan ook totaal geen golfervaring.

Op de nieuwjaarsborrel van haar werkgever was er een golfsimulator opgezet en daar hebben ze allen ze een korte initiatie gekregen alsook ludieke spellen gedaan.

Daardoor toont ze nu wel interesse…
maar de driving range? Ho Maar, die is te koud… laat staan dat ze in de winter de baan in wil gaan om eens enkele holes mee te lopen.

Denken jullie dat het nut heeft om een tiental lessen te doen op een golfsimulator met een pro?

Is daar voldoende realiteit aan leer omgeving zodat het lespakket in de lente ook echt nut heeft gehad en ze dus mee op de baan kan om haar handicap te behalen?

  • coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-06 07:24

coldasice

business intelligence

Ms. schreef op maandag 2 februari 2026 @ 08:35:
Wat is jullie advies over leren golfen op een simulator?

Achtergrond:
Zelf loop ik sporadisch een rondje, maar lager dan handicap 40 ben ik nog niet geraakt.
Mijn vrouw is wel eens mee wezen komen naar de baan voor koffie en gebak, maar daar stopte de interesse dan ook. Ze heeft dan ook totaal geen golfervaring.

Op de nieuwjaarsborrel van haar werkgever was er een golfsimulator opgezet en daar hebben ze allen ze een korte initiatie gekregen alsook ludieke spellen gedaan.

Daardoor toont ze nu wel interesse…
maar de driving range? Ho Maar, die is te koud… laat staan dat ze in de winter de baan in wil gaan om eens enkele holes mee te lopen.

Denken jullie dat het nut heeft om een tiental lessen te doen op een golfsimulator met een pro?

Is daar voldoende realiteit aan leer omgeving zodat het lespakket in de lente ook echt nut heeft gehad en ze dus mee op de baan kan om haar handicap te behalen?
Om je vrouw enthousiast te krijgen kan ik dit zeker helpen, ik denk dat je daar op moet focussen, nu iets minder op het verbeteren van je spel

Mijn beperkte ervaring:

ik gebruik de Garmin R10 op de range, maar ik ben dan ook een data nerd en heb een heel PowerBI dashboard om die cijfers gebouwd om mijn ballen te analyseren. Zonder de analyse verliest het veel van zijn kracht. Wat wel werkt zonder die cijfers is dat je wat meer competitie onderling kunt doen. Bijvoorbeeld een ladder spel, waarbij je eerst tussen 30 en 35 probeert te slaan, als je die gehaald hebt, tussen 35 en 40 en ga zo maar door. Dit kun je dan met een vriend doen, om en om 3 ballen slaan.

Ander spel is bijvoorbeeld 130 meter slaan, alle meters tekort of te lang tel je af van je beginscore van 100 of 200, wie het eerste zijn punten op heeft, heeft verloren. Hierdoor verleg je het spel van enkel ballen slaan, naar een klein competitie element waarbij je alle ballen goed moet raken.

Thuis een simulator bouwen vergt een grote en hoge ruimte, die heeft niet iedereen. Garmin heeft zijn Home Tee Hero geupdate dus voor een tientje in de maand of 100 euro per jaar kun je 43.000 banen spelen. Voordat iedereen begint over de Garmin R10 en de registratie van de geslagen ballen, nee, de Garmin R10 is niet de beste die er te krijgen is, maar hij voldoet ruimschoots.

Ik speel 1 keer per maand in de winter in Wijchen bij Golflinked (indoor simulator), voor mij werkt dit ideaal, zo krijg ik 1 keer per maand tips over wat ik anders moet doen, en daarna kan ik weer vooruit om die tips ingebakken te krijgen. Maar je zult ook zelf moeten trainen, heel veel vaker lessen volgen heeft niet zoveel zin (IMHO).

freelance-intelligence.info


  • Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Nu online
Ze zal daar, bij een echte pro de (basis van de) swing aangeleerd krijgen.
Risico is wellicht dat het in de simulatie zoveel makkelijker gaat dat ze het in de baan niet (meer) leuk vindt.
Een eigen simulator lijkt me, zeker wanneer ze nog niet helemaal 'om' is, wat teveel van het goede.
Maar wat lessen en/of oefenen op een indoor locatie kan haar over de streep trekken.
Met 'leren golfen' ben je nooit klaar.

It is what it is.If you can't change it, learn to deal with it!


  • bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:18
Tweetty schreef op zondag 11 januari 2026 @ 13:06:
Hoe kiezen jullie een golftas?

Zelf verkies ik gewoon een trolley met een flinke tas, maar omdat de baanvoorschiften de komende tijd een trolley verbieden ben ik op zoek naar een standbag.

De huidige is versleten en daarom moet er een nieuwe komen.

Om te dragen heb ik ze liever compact maar wel met een zekere stevigheid.
Dus liefst geen slappe pencilbag.

Maar hoe maak je nu een keuze uit het gigantische aanbod?
Voor mij moet deze licht en waterdicht zijn. Graag zonder reclame op de tas. Ik kwam uit bij de Decathlon tas. Er is een kleinere en grotere variant.
Ik golf nu 14 jaar en dit is mijn 4e tas maar veruit de beste. Eentje hield het niet langer dan 3 weken uit.
Hij blinkt niet uit in opslag en uiteraard zeer functioneel maar heeft geen premium looks. Sterk en waterdicht, ook na 5 jaar.

Aiaiai... zeker met AI gedaan


  • Wouter.DS
  • Registratie: Februari 2026
  • Niet online
Heeft er iemand een goede ( duurzaam én betaalbare ) manier om verschillende golftassen en golftrolleys netjes op te bergen in huis?

We zijn met het gehele gezin lid van een virtuele club en de nabije golfbaan verhuurt binnenkort geen lockers meer aan niet leden… dus moeten we zelf een oplossing verzinnen

  • Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02:17
Wouter.DS schreef op zondag 15 februari 2026 @ 11:00:
Heeft er iemand een goede ( duurzaam én betaalbare ) manier om verschillende golftassen en golftrolleys netjes op te bergen in huis?

We zijn met het gehele gezin lid van een virtuele club en de nabije golfbaan verhuurt binnenkort geen lockers meer aan niet leden… dus moeten we zelf een oplossing verzinnen
De karretjes hebben wij opgevouwen aan de muur hangen met een simpele wandhaak. Met een beetje passen en meten kun je meerdere karretjes boven elkaar kwijt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0uBI0D0DQyEpIoRuFog9p5PuQ34=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qqJ6V8eXr4gO0BxFI0H122iK.jpg?f=fotoalbum_large

Je hebt er diverse types van bij de bouwmarkt.

  • donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:44
Erazzzer schreef op zondag 11 januari 2026 @ 19:27:
[...]

Alleen als het erg obvious is.

Daarnaast, hij vraagt om een alternatief naast zijn cartbag, dan is een hybrid absoluut niet hetgeen wat hij nodig heeft.


[...]

Je wilt een standbag puur voor het dragen, kijk naar gewicht.
Speel je in regen? Kies een waterdichte.
Wat is je budget? Laag, Decathlon heeft serieus goede tassen voor weinig geld. Hoog, ga voor een merk wat specifiek tassen maakt. Bigmax, Sun Mountain, Ogio oid.

En een hele foute keuze kun je niet maken, de meeste tassen zijn gewoon goed. Behalve een 14 divider dat is fout :p
Wat een onzin man. Laat mensen lekker in hun waarde. Er is helemaal niets fout bij golf.

Behalve iron covers natuurlijk :+

  • Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:01

Floor-is

5.2

Ms. schreef op maandag 2 februari 2026 @ 08:35:
Wat is jullie advies over leren golfen op een simulator?

8< 8<
Denken jullie dat het nut heeft om een tiental lessen te doen op een golfsimulator met een pro?

Is daar voldoende realiteit aan leer omgeving zodat het lespakket in de lente ook echt nut heeft gehad en ze dus mee op de baan kan om haar handicap te behalen?
Doen, jazeker! Qua beleving is het natuurlijk minder, maar het helpt enorm, dus een vermindering in het aantal benodigde lessen is het minimale dat je er uit zult halen.

Ik heb zo'n installatie thuis en als je de ruimte en het budget hebt, een beetje zot bent bovendien: onwijs leuk! (Je hebt wel een beetje serieuze launchmonitor nodig voor het realisme)

[ Voor 4% gewijzigd door Floor-is op 17-02-2026 08:38 ]

Bericht hierboven


  • Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:01

Floor-is

5.2

berndgeurts schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 07:51:
[...]


Ik let op:
1. Looks
2. Kwaliteit
3. Merk

Ik wil gewoon een mooie tas. En eerlijk gezegd vind ik het merk ook wel wat hebben. Een tas met Titleist vind ik meer golf uitstralen dan een sunmountain. Beetje een slecht argument, maar voor mij spreekt dat wel een beetje mee.
Kwaliteit vind ik uiteraard ook belangrijk en kijk naar veel reviews. Vessel is een droommerk.
Ik viel voor de looks, kreeg kwaliteit en het bleek ook nog het merk te zijn dat ik wilde. Nadeel: gewicht.

Heb een Lindeberg, met hippe kleurtjes. Grotendeels waterdicht ook nog. Bleek een Vessel te zijn en ja die zijn aan de prijs. Maar dit is de tas die ik het langste in gebruik heb van alle tassen in de afgelopen 25+ jaar én hij ziet er echt nog onwijs goed uit. De dividers zijn nog als nieuw bijvoorbeeld, dat was binnen 2 jaar gedaan met m'n voorgaande Titleist-tassen, deze gaat denk ik al 4 jaar mee nu?

Bericht hierboven


  • Capt
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 31-05 11:46
Met dit geweldige weer uit de winterslaap gekomen en de baan ingetrokken.

Was een aangename start van de dag!

  • Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:01

Floor-is

5.2

Ik heb zaterdag voor het eerst sinds echt maanden weer eens gespeeld. Heerlijke ronde, fijne flight, prima weer. Echt niks te klagen!

Bericht hierboven


  • stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:04
Watjes >:)

Ik speel altijd, tenzij er wintergreens zijn. Daar trek ik de grens.

  • Capt
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 31-05 11:46
Elk z’n meug. Van zodra het nat en modderig neem ik lessen en oefen op de range of indoor.
Op de baan waar ik speel zijn er geen wintergreens, daar is de hole is open of gesloten

  • VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
We hebben het in de WhatsApp groep al gedeeld, maar ik bedenk me net dat niet iedereen uit dit topic daarin zit, daarom ook nog even hier:

@rolka en ik spelen elke week een rondje samen en liepen tegen het probleem aan dat wanneer je niet stipt één week van te voren om 22:00 uur klaar zat om te boeken, alle populaire starttijden al vergeven waren. Heel vaak kwam er dan in de loop van de week, of last minute, nog wel wat vrij, maar dan moest je dat continu zelf in de gaten houden.

Tweakers be Tweakers, dus @rolka is in zijn vrije uurtjes een systeem gaan bouwen waarmee we geautomatiseerd naar starttijden konden zoeken en een seintje kregen als er iets vrij kwam. Daar kwam op een gegeven moment ook de mogelijkheid bij om de starttijd ook automatisch te boeken. Eerst alleen op de baan waar wij speelden, maar vervolgens op meer dan 135 banen in het land.

Dit systeem hebben we in eerste instantie lekker voor onszelf (en de app groep) gehouden, want hiermee konden we spelen wanneer we wilden en waren we altijd iedereen voor. We gunnen het andere golfers echter ook om veel minder bezig te zijn met het handmatig zoeken naar starttijden, dus hebben we besloten het serieuzer aan te pakken. Het resultaat is Gripe: https://gripegolf.com.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UnyjD9n9Q6APR0tFWKYFi9nHqEA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qLjEf3xM0nHWnZgDdjRSsbm2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0chMpK9NFdWwPLyJsXpVl_qlV4w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HE8Ik3wVoaWytRsBmCc2s9by.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dyquBW8exHE8PJbmL841YkwJhJk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/67VF7wS39QYCPNtcN0XanPpI.jpg?f=fotoalbum_tile
Misschien vinden jullie het ook leuk om het systeem te proberen, je kunt heel eenvoudig een account aanmaken via https://gripegolf.com -> Early Access. Feedback stellen we enorm op prijs, die kun je doorgeven via de feedback knop in je profiel, of hier in het topic uiteraard!

  • Capt
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 31-05 11:46
Hoe zou ik het voordeel van gripegolf of gripe moeten ervaren?

Welk verdienmodel heb je om deze dienst te voorzien?

Betalen de banen voor een betere plek in de app of krijg je per verkochte greenfee een beloning van de betrokken baan?

Ga je zelf een virtuele golfclub starten zodat men ook handicap beheer kan doen?

waarom zou ik lidmaatschap willen betalen voor iets dat ik nu gewoon eenvoudig zelf regel? En dan zeker omdat ik nog steeds een andere partij nodig heb voor het handicap beheer.

  • Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:50
Capt schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 12:20:
Hoe zou ik het voordeel van gripegolf of gripe moeten ervaren?

Welk verdienmodel heb je om deze dienst te voorzien?

Betalen de banen voor een betere plek in de app of krijg je per verkochte greenfee een beloning van de betrokken baan?

Ga je zelf een virtuele golfclub starten zodat men ook handicap beheer kan doen?

waarom zou ik lidmaatschap willen betalen voor iets dat ik nu gewoon eenvoudig zelf regel? En dan zeker omdat ik nog steeds een andere partij nodig heb voor het handicap beheer.
Zelf niet betrokken bij Gripe, dus ik kan alleen maar vertellen welke meerwaarde ik persoonlijk zie.

Golfen in de randstad, zeker last-minute, is een ramp. Alles is volgeboekt, zelfs de PAR 3/4 / PAR3 banen. Het voordeel van Gripe is mijn inziens dat je een zoekopdracht voor een starttijd kan maken en dat wanneer iemand annuleert, je die starttijd automatisch kan bemachtigen.

Ik lees dit bericht vooral van een stelletje vakidioten die dit als hobby hebben uitgbeouwd in een professionelere setting. Kan ik alleen maar aanmoedigen.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)


  • VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Capt schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 12:20:
Hoe zou ik het voordeel van gripegolf of gripe moeten ervaren?

Welk verdienmodel heb je om deze dienst te voorzien?

Betalen de banen voor een betere plek in de app of krijg je per verkochte greenfee een beloning van de betrokken baan?

Ga je zelf een virtuele golfclub starten zodat men ook handicap beheer kan doen?

waarom zou ik lidmaatschap willen betalen voor iets dat ik nu gewoon eenvoudig zelf regel? En dan zeker omdat ik nog steeds een andere partij nodig heb voor het handicap beheer.
Als je nu altijd een starttijd krijgt op het moment dat je wil spelen, heb je Gripe inderdaad niet nodig. Maar zoals @Hammetje al aangaf: populaire tijden op populaire banen zijn binnen minuten na vrijkomen alweer weg. Als ik minder dan een week van tevoren bedenk dat ik op een baan als Delfland of Bentwoud wil spelen, dan heb ik gewoon pech.

Er zijn eigenlijk drie use-cases voor Gripe:
  1. Handmatig zoeken naar vrije starttijden
    Je kunt via Gripe zoeken naar starttijden bij meerdere banen. Dus als ik overmorgen wil spelen op Bentwoud, Delfland of Wilnis, kan ik in één keer zien wat mijn opties zijn (en direct boeken).
  2. Zoekopdrachten voor nog vrij te komen starttijden
    Als ik volgende week zaterdag om 11:00 uur op Delfland wil spelen, moet ik als rondekaarthouder exact een week van tevoren om 22:00 uur klaarzitten. Grote kans dat ik dat verlies van alle F5’ende bejaarden met hetzelfde idee. Gripe is daar gewoon sneller 😉
  3. Zoekopdrachten voor annuleringen
    Als ik het voorbeeld van punt 1 neem maar er is niets beschikbaar, dan kan ik een zoekopdracht aanmaken. Gripe blijft dan doorzoeken en zodra er iets vrijkomt op Bentwoud, Delfland of Wilnis krijg ik een melding of wordt het automatisch geboekt.

    En vergis je niet: op een baan als Bentwoud waren er in 2025 maar liefst 53.000 annuleringen (bron: https://www.golfbaanbentwoud.nl/site/optimaliseren-van-de-baanplanning). Dat zijn dus 147 vrijgekomen starttijden per dag. Zonder Gripe moet je maar net het geluk hebben dat jouw moment ertussen zit wanneer je handmatig zoekt.
We willen geen commissie van banen en banen gaan ook niet betalen voor een betere positie in de app. Golfbanen zitten helemaal niet te wachten op nog een partij die een percentage van hun greenfee wil inpikken. Het model is freemium: handmatig zoeken en boeken via Gripe blijft gratis, volledig automatisch zoeken en boeken wordt een betaalde feature.

We starten geen virtuele golfclub. Handicapbeheer is al goed geregeld via je club of partijen zoals ANWB Golf, dus daar gaan we niet tussen zitten. Wij focussen op het makkelijker maken van starttijden vinden en boeken.

  • Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-06 15:52

Freak187

geen

Ik ben ook weer helemaal klaar voor een nieuw seizoen golf.

Nu zag ik een aantal mensen op de baan, een app gebruiken: Golfshot waarmee je de zo'n beetje iedere baan en bijbehorende holes kan bekijken (waar liggen de bunkers, hoe ver is de green, etc) en GPS tracking zodat je per hole kan zien hoeveel meter je hebt afgelegd met je tee-shot en hoeveel je nog te gaan hebt.

Zijn er meer mensen die gebruik maken van deze (of andere app)? De app is gratis, maar voor alle functionaliteiten moet je een abo afsluiten. De app werkt ook met de Apple watch.

Kia Niro-EV 2024


  • ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 17:04

ZieMaar!

Moderator General Chat
Zeker! In t begin gebruikte ik, heel even, golfshot maar ben al snel overgestapt op Shotscope, waarbij je veel meer details ziet, maar ook je shots automatisch bijgehouden worden. Inmiddels een Garmin Approach S70, maar er zijn nog veel meer opties.

  • coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-06 07:24

coldasice

business intelligence

Freak187 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 08:59:
Ik ben ook weer helemaal klaar voor een nieuw seizoen golf.

Nu zag ik een aantal mensen op de baan, een app gebruiken: Golfshot waarmee je de zo'n beetje iedere baan en bijbehorende holes kan bekijken (waar liggen de bunkers, hoe ver is de green, etc) en GPS tracking zodat je per hole kan zien hoeveel meter je hebt afgelegd met je tee-shot en hoeveel je nog te gaan hebt.

Zijn er meer mensen die gebruik maken van deze (of andere app)? De app is gratis, maar voor alle functionaliteiten moet je een abo afsluiten. De app werkt ook met de Apple watch.
Ik gebruik vooral mijn Garmin horloge, zonder afstand tot de vlag te weten kan ik eigenlijk niet goed golfen....bedenk wel dat het steken van de vlag op de green invloed heeft en garmin en veel apps enkel het midden van de green nemen. Een rangefinder is dan nog fijner.

Een vriend van mij gebruikt hole19, kun je meer en makkelijker op kijken dan op een garmin horloge.

Nadeel vind ik dat ik mijn telefoon weer in de hand heb, en appjes en andere zaken mij storen....liefst stop ik de telefoon in de tas en loop ik volledig ongestoord een rondje

freelance-intelligence.info


  • Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:50
Er zijn nogal wat app beschikbaar. Golfshot, Hole 19, Golf Gamebook, Whizzgolf - doen allemaal in principe hetzelfde. Je hebt ook apps die combineren met hardware; Garmin is een goed voorbeeld, daar heb je dan ook hun Horloge voor nodig. Dat geldt ook voor ShotScope. Wil je graag je Apple Watch gebruiken, zul je een app moeten vinden die die integratie heeft, vaak moet je daarvoor bijbetalen. Zelf gebruik ik Arccos, die werkt naadloos samen met Apple Watch, maar voor overzicht van hoe de hole loopt, moet je je telefoon erbij pakken.

Mijn insziens is de beste (budget)oplossing een ShotScope V3 of V5, dat is 1 x aanschaffen en geen maandelijkse kosten. Arccos kost 150 dollar per jaar.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)


  • Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:15

Typhone

Who Dares Wins

donleone83 schreef op zondag 15 februari 2026 @ 14:10:
[...]


Wat een onzin man. Laat mensen lekker in hun waarde. Er is helemaal niets fout bij golf.

Behalve iron covers natuurlijk :+
Ik vond dat ding wat jij om je driver had zitten altijd wel noemenswaardig eigenlijk ;) :>

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mcM5FVIfTTNYkqH2pwS1sQeu_lQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/AyARiJqsI1x8HFLbszjNYgoj.png?f=user_large

  • stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:04
Freak187 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 08:59:
Ik ben ook weer helemaal klaar voor een nieuw seizoen golf.
Nu pas? Ik heb al 30 rondes gelopen dit jaar ;)
Zijn er meer mensen die gebruik maken van deze (of andere app)? De app is gratis, maar voor alle functionaliteiten moet je een abo afsluiten. De app werkt ook met de Apple watch.
Zelf gebruik ik Golf Pad GPS. De basis is gratis en al heel uitgebreid, en kun je ook iedere baan mee bekijken met heel veel detail. Ik gebruik ze icm tags op mijn clubs (eenmalig 100 euro ofzo) en en abonnement van een paar tientjes per jaar, werkt voor mij echt perfect op mijn Android telefoon en Pixel Watch.

  • donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:44
Typhone schreef op maandag 1 juni 2026 @ 11:08:
[...]


Ik vond dat ding wat jij om je driver had zitten altijd wel noemenswaardig eigenlijk ;) :>

[Afbeelding]
😂😂😂

Zou wel goed passen @Typhone. Ik werd dit seizoen ook 5e.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mfZUIJSX2Z4T85EyfXObP4oVBPk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CRHgBKo4x1KDxOq232HofrlD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door donleone83 op 01-06-2026 22:32 ]


  • coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-06 07:24

coldasice

business intelligence

stefxx schreef op maandag 1 juni 2026 @ 11:58:
[...]


Nu pas? Ik heb al 30 rondes gelopen dit jaar ;)


[...]


Zelf gebruik ik Golf Pad GPS. De basis is gratis en al heel uitgebreid, en kun je ook iedere baan mee bekijken met heel veel detail. Ik gebruik ze icm tags op mijn clubs (eenmalig 100 euro ofzo) en en abonnement van een paar tientjes per jaar, werkt voor mij echt perfect op mijn Android telefoon en Pixel Watch.
Als data nerd gebruik ik tags van garmin (CT10) .... daarmee krijg je inzicht in welke club hoe ver slaat.... dus na iedere ronde een uitgebreide analyse over hoogtepunten en dieptepunten. Ideaal om tijdens training op te focussen...

freelance-intelligence.info


  • the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-06 12:33
Ik kreeg bij mijn nieuwe clubs een Arccos setje (de "link" en de sensoren met 1 jaar gratis premium). De data die daaruit komt is ongelofelijk, en ik mis bijna geen shots. Veel analyses, verbeterpunten, duidelijke kaarten.

Ik had al een Garmin horloge, daar houdt ik mijn daadwerkelijke score op bij en lees ik de pin afstanden. De score op mijn Garmin komt 'redelijk' overeen met die van de Arccos app.

Bij interesse kan ik wat data/screenshots delen.

  • coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-06 07:24

coldasice

business intelligence

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v6guxqPc0bw6qoqLkLoGue4YEzc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zELkaJDQjZPq65qZBb59qLJr.png?f=fotoalbum_large

Door middel van AI zelf mijn analyse tools gebouwd, 100% custom om ook shots in de baan onderling te kunnen vergelijken.... helpt enorm om te verbeteren...

freelance-intelligence.info


  • ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 17:04

ZieMaar!

Moderator General Chat
Hoe registreer je dan je schoten? Met diezelfde tool?

Leuk projectje wel, ik heb een Garmin, en zou wel meer een dashboard zoals bij Shotscope willen en zou dat, als ik bij de data zou kunnen komen, best wel eens leuk vinden om mee te klooien.

  • coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-06 07:24

coldasice

business intelligence

ZieMaar! schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 09:24:
Hoe registreer je dan je schoten? Met diezelfde tool?

Leuk projectje wel, ik heb een Garmin, en zou wel meer een dashboard zoals bij Shotscope willen en zou dat, als ik bij de data zou kunnen komen, best wel eens leuk vinden om mee te klooien.
Ja, door CT10 achterop registreert hij automatisch je clubkeuze, wanneer je een swing maakt, registreert hij de club, dan wacht hij totdat je je volgende swing met een club maakt, bijvoorbeeld 150 meter verder. Dan neemt hij dat punt als je eindput van je eerdere slag. Zo weet hij hoe ver je geslagen hebt. Die info wordt via een json op de connect.garmin.com app geregistreerd, middels AI en TamperMonkey krijg je die json info wel te pakken...

freelance-intelligence.info


  • wikkesr
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 23-06 09:33
Ik golf nu iets langer dan een jaar, ik probeer wekelijks een keer naar de baan te gaan om of te oefenen op DR of een ronde van 9 holes met vrienden. Ik vind het spel erg leuk maar ook heel erg uitdagend (en daardoor frustrerend..)om te leren.
Op dit moment met name het 'zuiver' raken van de bal of het nou bij het afslaan vanaf de tee is of vanaf de fairway. Vaak top of slice ik de bal of raak de grond eerst etc. alles behalve zuiver dus, en dus mis ik veel lengte..(ook het mooie O+ KLIK geluid bij goed raken mis ik daardoor..)
Toen ik startte heb ik een aantal lessen gehad, maar persoonlijk vond ik die lessen niet geweldig. (ben meer een autodidact geloof ik, maar misschien niet beste eigenschap bij deze sport:P)

Ik heb oneindig veel filmpjes op youtube gezien over omtrent en de een weet het beter dan de ander, waardoor je al snel door de bomen het bos niet meer ziet.
Ik heb helaas niet de luxe (jong gezin, drukke baan..) om dagelijks naar de golfbaan te gaan om te oefenen etc..
Maar wat ik me afvroeg zijn er oefeningen welke je thuis kan doen om je slag te verbeteren, ik zie ook vele hulpmiddelen te koop (zgn swingtrainers..).
Welke (thuis) oefeningen hebben jullie echt geholpen om je slag te verbeteren waardoor het 'kwartje valt' en waardoor je meer plezier uit het spel haalt.
Ik hoef echt geen PGA pro te worden, ik wil gewoon af en toe met vrienden een leuke ronde lopen en hopen langzaamaan m'n handicap wat naar beneden te krijgen :+

[ Voor 6% gewijzigd door wikkesr op 12-06-2026 08:23 ]


  • Driehoek
  • Registratie: September 2024
  • Niet online
wikkesr schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 08:17:
Ik golf nu iets langer dan een jaar, ik probeer wekelijks een keer naar de baan te gaan om of te oefenen op DR of een ronde van 9 holes met vrienden. Ik vind het spel erg leuk maar ook heel erg uitdagend (en daardoor frustrerend..)om te leren.
Op dit moment met name het 'zuiver' raken van de bal of het nou bij het afslaan vanaf de tee is of vanaf de fairway. Vaak top of slice ik de bal of raak de grond eerst etc. alles behalve zuiver dus, en dus mis ik veel lengte..(ook het mooie O+ KLIK geluid bij goed raken mis ik daardoor..)
Toen ik startte heb ik een aantal lessen gehad, maar persoonlijk vond ik die lessen niet geweldig. (ben meer een autodidact geloof ik, maar misschien niet beste eigenschap bij deze sport:P)

Ik heb oneindig veel filmpjes op youtube gezien over omtrent en de een weet het beter dan de ander, waardoor je al snel door de bomen het bos niet meer ziet.
Ik heb helaas niet de luxe (jong gezin, drukke baan..) om dagelijks naar de golfbaan te gaan om te oefenen etc..
Maar wat ik me afvroeg zijn er oefeningen welke je thuis kan doen om je slag te verbeteren, ik zie ook vele hulpmiddelen te koop (zgn swingtrainers..).
Welke (thuis) oefeningen hebben jullie echt geholpen om je slag te verbeteren waardoor het 'kwartje valt' en waardoor je meer plezier uit het spel haalt.
Ik hoef echt geen PGA pro te worden, ik wil gewoon af en toe met vrienden een leuke ronde lopen en hopen langzaamaan m'n handicap wat naar beneden te krijgen :+
Je wilt geen lessen en je kan er niet veel tijd aan besteden, twee dingen die essentieel zijn om (in het begin) progressie te maken in het golfen. Op deze manier is de kans groot dat je gefrustreerd raakt en in een negatieve spiraal raakt en uiteindelijk stopt. Zou aanraden om een goeie pro te zoeken.

  • Jeetwee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06 13:02
wikkesr schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 08:17:
Welke (thuis) oefeningen hebben jullie echt geholpen om je slag te verbeteren waardoor het 'kwartje valt' en waardoor je meer plezier uit het spel haalt.
Ik hoef echt geen PGA pro te worden, ik wil gewoon af en toe met vrienden een leuke ronde lopen en hopen langzaamaan m'n handicap wat naar beneden te krijgen :+
Om thuis zonder pro te kunnen oefenen, heb je in mijn ervaring eerst een (technische) basis nodig, die goed genoeg is. Oefenen wat niet goed gaat, levert niets op. Mijn tip zou zijn om vooral het chippen en putten thuis te oefenen. Heb je niet veel voor nodig (puttingmat en klein ballennetje of een emmer) en geeft een hoog rendement op je handicap.
Ik sluit me verder helemaal aan bij de reactie van Driehoek: er zal best wel een pro zijn die beter aansluit bij jouw manier van leren. Kan ik je echt aanraden.

  • Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:01

Floor-is

5.2

Ik was afgelopen weekend met een PGA-pro op stap. Die zei heel treffend: als je niet kunt lessen en niet kunt trainen, waarom verwacht je dan vooruitgang?

Je basis moet op orde en er is altijd een soort natuurlijke drift: wat je een paar weken terug goed deed, gaat nu toch stiekem iets minder.
Je hebt repetitie (training) nodig om nieuwe dingen te laten inslijten. Gemiddeld hebben we het over minimaal 25 uur trainen voordat het zich een beetje begint te nestelen in je systeem. Bij 2u/wk is dat 13 weken.

Bericht hierboven


  • ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 17:04

ZieMaar!

Moderator General Chat
Een goede pro (goed = bij jou passend) levert echt veel op, zeker toppen moet er best snel uit kunnen (als in, niet meer de helft van de ballen ofzo, het blijft heus wel af en toe terugkomen). Een slechte pro zorgt in ieder geval dat er geen fouten of gekke dingen in sluipen, maar ook voor minder voortgang. Geen pro (de autodidact modus) zorgt voor grote basisfouten in je swing. Je wordt heus beter, maar je gaat geheid tegen een plafond aanlopen en dan kost verder gaan opeens veel tijd…

YouTube filmpjes maken dat alleen maar erger.

  • Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:35

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik werk met Shot Scope (X5). De data daarvan is echt fantastisch. Vooral voor course management op vreemde banen. Je ziet dan als je een nieuwe MyStrategy maakt van een baan wat de gemiddelde afstand per club is, maar ook je dispersion. En dat is handig, gezien MyStrategy satelliet gebruikt en je dus ziet of je gemiddelde dispersion buiten de fairway ligt, of je kan uitmeten welke kant van de fairway veiliger is. En zo moet je sensoren/data eigenlijk gebruiken. Niet om je techniek te verbeteren, maar je course management. Techniek heb je een pro voor.

  • Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-06 17:02
Beginner meldt zich! Ik heb een paar weken terug een golfclinic gevolgd bij een bedrijfsuitje (uurtje driving range). Nu leek golf me altijd al wel interessant, maar na deze clinic smaakt het zeker naar meer!

Het idee is om binnenkort een rondje Pitch & Putt te lopen bij een lokale baan en dan direct te informeren naar hun beginnerscursussen. Ik heb ook de cursussen van de ANWB gezien, maar deze lijken me meer gericht op 'Hoe haal ik zo snel mogelijk mijn HCP 54' in plaats van 'Hoe leer ik de beginselen van de golfsport'. Dan neem ik liever iets ruimer de tijd om een goed fundament te leggen (voor zover dat lukt binnen een cursus natuurlijk).

Jullie hebben vast allemaal ooit in mijn schoenen gestaan :) Zijn er nog tips om dit goed te benaderen? Zelf twijfel ik nog over het moment om de cursus op te pakken: nu direct (met het nadeel dat het najaar voor de deur staat op het moment dat ik de cursus heb afgerond), of in maart beginnen, met een heel seizoen voor de boeg? Zijn er daarnaast nog dingen om rekening mee te houden als ik mijn eerste stappen maak op een Par 3 / Pitch & Putt-baan ipv een 'grote' baan, of is dit juist een goede manier om te starten?

iRacing Profiel


  • DennusF
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-06 13:27
Session30 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:31:
Beginner meldt zich! Ik heb een paar weken terug een golfclinic gevolgd bij een bedrijfsuitje (uurtje driving range). Nu leek golf me altijd al wel interessant, maar na deze clinic smaakt het zeker naar meer!

Het idee is om binnenkort een rondje Pitch & Putt te lopen bij een lokale baan en dan direct te informeren naar hun beginnerscursussen. Ik heb ook de cursussen van de ANWB gezien, maar deze lijken me meer gericht op 'Hoe haal ik zo snel mogelijk mijn HCP 54' in plaats van 'Hoe leer ik de beginselen van de golfsport'. Dan neem ik liever iets ruimer de tijd om een goed fundament te leggen (voor zover dat lukt binnen een cursus natuurlijk).

Jullie hebben vast allemaal ooit in mijn schoenen gestaan :) Zijn er nog tips om dit goed te benaderen? Zelf twijfel ik nog over het moment om de cursus op te pakken: nu direct (met het nadeel dat het najaar voor de deur staat op het moment dat ik de cursus heb afgerond), of in maart beginnen, met een heel seizoen voor de boeg? Zijn er daarnaast nog dingen om rekening mee te houden als ik mijn eerste stappen maak op een Par 3 / Pitch & Putt-baan ipv een 'grote' baan, of is dit juist een goede manier om te starten?
Ik zou een golfpro zoeken met een aantal weken programma, dan leer je de basis van het golf. Pitch & Putt is daar niet voor gemaakt.

  • Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:35

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Session30 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:31:
Het idee is om binnenkort een rondje Pitch & Putt te lopen bij een lokale baan en dan direct te informeren naar hun beginnerscursussen.
Ik heb jaren competitief P&P gespeeld. Hoeveel je echt wel hier veel aan hebt voor je korte werk, de techniek komt totaal niet overeen met golftechniek. Ik moest ook stoppen met P&P om verder te kunnen komen in mijn golfspel. Als je doel is om te gaan golfen, dan niet gaan lessen bij een P&P baan.

Maar als je alleen je GVB wilt, maar niet lid wilt worden van een golfclub, lid worden van een P&P baan is erg goedkoop en je maakt toch leuke uren. Dan zou het wel een optie zijn.

  • ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 17:04

ZieMaar!

Moderator General Chat
De lokale club hier heeft golfstart, 6 lessen in 3 maanden, 20 rondjes par3 baan, 4 rondjes grote baan. Praktisch iedereen loopt dan wel weg met een hcp 54. Is vaak ook een mooie manier om je eerste golfmaatjes tegen te komen.

Denk dat heel veel banen zo’n pakket wel hebben en een par3 baan (met ook wat holes > 120m) is in het begin best prima. Echt P&P (dus max 60m ofzo) lijkt me wat minder..

  • Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-06 17:02
De baan die ik op het oog heb is 't Lohr in Voorst (Achterhoek). Volgens mij hebben ze naast hun Pitch & Putt-baan ook een 9 holes Par 3 en ook een driving range. Ik wil eerst eens proeven met een rondje Pitch & Putt (vind ik het echt leuk?) en zal dan direct vragen naar hun mogelijkheden en faciliteiten.

Golfstart ben ik hier in de buurt nog niet tegengekomen, maar ik kan me niet voorstellen dat de grotere banen niet een soortgelijk programma hebben. Goed idee om eens verder rond te vragen.

iRacing Profiel


  • ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 17:04

ZieMaar!

Moderator General Chat
Als ik t zo zie hebben ze een manier gevonden om de bestaande p&p holes langer te maken, soms dus meer dan 100m. Ook hebben ze gewoon complete pakketten om je handicap te halen. Gewoon gaan, proberen en informeren dus zou ik zeggen :).

Heb je wel een echte baan in de buurt? Ik denk dat je dicht bij de grens woont?

  • bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:18
Session30 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:31:
Beginner meldt zich! Ik heb een paar weken terug een golfclinic gevolgd bij een bedrijfsuitje (uurtje driving range). Nu leek golf me altijd al wel interessant, maar na deze clinic smaakt het zeker naar meer!

Het idee is om binnenkort een rondje Pitch & Putt te lopen bij een lokale baan en dan direct te informeren naar hun beginnerscursussen. Ik heb ook de cursussen van de ANWB gezien, maar deze lijken me meer gericht op 'Hoe haal ik zo snel mogelijk mijn HCP 54' in plaats van 'Hoe leer ik de beginselen van de golfsport'. Dan neem ik liever iets ruimer de tijd om een goed fundament te leggen (voor zover dat lukt binnen een cursus natuurlijk).

Jullie hebben vast allemaal ooit in mijn schoenen gestaan :) Zijn er nog tips om dit goed te benaderen? Zelf twijfel ik nog over het moment om de cursus op te pakken: nu direct (met het nadeel dat het najaar voor de deur staat op het moment dat ik de cursus heb afgerond), of in maart beginnen, met een heel seizoen voor de boeg? Zijn er daarnaast nog dingen om rekening mee te houden als ik mijn eerste stappen maak op een Par 3 / Pitch & Putt-baan ipv een 'grote' baan, of is dit juist een goede manier om te starten?
Het plezier van golf zit deels in het spelletje zelf en deels in het sociale gebeuren er omheen. Starten op een par3 baan is prima. In feite leer je daar hetzelfde als op een grote baan, op de wat langere slagen na. En in het begin is het belangrijk om eerst de ijzers en het korte spel goed te leren en dat kan prima op een korte baan. Naast individuele lessen zijn groepslessen vaak aantrekkelijk. Maar wel gewoon direct beginnen.

Sla je op gegeven moment afstanden van circa 130m met een ijzer 6 bijvoorbeeld, dan kun je op elke andere baan ook uit de voeten, want je bent dan in staat om bogeys en dubbel bogeys te maken. Precies wat je nodig hebt op het niveau van hcp 36 en hoger.

Succes!

Aiaiai... zeker met AI gedaan


  • loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-06 16:44
Session30 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:22:
De baan die ik op het oog heb is 't Lohr in Voorst (Achterhoek). Volgens mij hebben ze naast hun Pitch & Putt-baan ook een 9 holes Par 3 en ook een driving range. Ik wil eerst eens proeven met een rondje Pitch & Putt (vind ik het echt leuk?) en zal dan direct vragen naar hun mogelijkheden en faciliteiten.

Golfstart ben ik hier in de buurt nog niet tegengekomen, maar ik kan me niet voorstellen dat de grotere banen niet een soortgelijk programma hebben. Goed idee om eens verder rond te vragen.
Je kan ook bij de Breuninkhof in Bussloo kijken, die hebben par-3 en 9 gewone holes. Par 3 is echt ideaal voor het korte werk met ijzers, wedges en putten. En je slaat relatief veel ballen in korte tijd.

  • Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:01

Floor-is

5.2

Als ik mag toevoegen: in mijn ervaring zijn de mensen op de 'grote baan' wat serieuzer. Waarmee ik wil zeggen: als je open staat voor 'the golf bug', dan is een grote baan wel te adviseren. Bovendien zijn de golfpro's op de grote banen -over het algemeen- niet erg vergelijkbaar met een par3 baan :)

Maar vooral: ga lekker klooien, lekker spelen, leer mensen kennen en laat het vooral om jouw plezier gaan. :)

Bericht hierboven


  • Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-06 17:02
Bedankt voor de tips allemaal! Ik sta er zeker wel voor open om op termijn de overstap te maken naar de grote banen (zijn er ook genoeg in de buurt, alleen niet op fietsafstand :)). De keus voor deze baan is dan ook puur gebaseerd op afstand + laagdrempeligheid. Eerst het fundament leggen en het plezier vinden in de sport, dan kan ik altijd verder kijken.
Voor nu ga ik eerst eens een P&P rondje maken en informeren, als het mogelijk is wellicht al op korte termijn beginnen met de HC54-cursus. Ik heb er in ieder geval zin in om de sport te ontdekken!

iRacing Profiel


  • ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 17:04

ZieMaar!

Moderator General Chat
loeberce schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 12:39:
[...]

Je kan ook bij de Breuninkhof in Bussloo kijken, die hebben par-3 en 9 gewone holes. Par 3 is echt ideaal voor het korte werk met ijzers, wedges en putten. En je slaat relatief veel ballen in korte tijd.
Da’s een andere Voorst ;)

  • Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:35

Erazzzer

Fear me, I'm German!

ZieMaar! schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 15:04:
[...]

Da’s een andere Voorst ;)
En geen golfbaan, maar een weiland met gaten :D

  • ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 17:04

ZieMaar!

Moderator General Chat
Nou, dat valt dit jaar eigenlijk wel mee. Ligt er best ok bij, ook de par3 baan. Ik speel er heel af en toe een snel avondrondje, maar ik vind het een stuk beter dan vorig jaar.

De andere banen in de regio zijn beter uiteraard, maar gezien de ook veel lagere prijs is het best ok.
Pagina: 1 ... 36 37 Laatste