Het grote Golfsport topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 35 36 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:39
@ZieMaar! ; bij Apeldoorn zelf ligt de Scherpenbergh. Mooie baan, prima oefenfaciliteiten - maar wel echt een business baan. Wat mij betreft niet de ideale plek om te starten met golf, maar ze bieden wel beginnerscurssusen: https://www.whcdescherpenbergh.nl/golf-academy/

Bij Deventer ligt de Sallandsche; ook een erg mooie baan en organiseren ook best wat starterscursussen. Geldt ook voor Golfclub Zwolle. Ga je wat meer naar beneden, kom je bij uit bij bijvoorbeeld Golfclub de Edese (Papendal) of bij Golfclub Heelsum (mijn thuisbaan). De Edese heeft voor zover ik kan zien weinig echte beginnerscurssusen, maar op Heelsum hebben we die wel:
https://gcheelsum.nl/golfclub/begin-met-golfen/

Ook op Zwolle: https://www.golfclubzwoll...-zwolle/starten-met-golf/

Als ik je een tip mag geven; zoek een baan waar je het NGF stappenplan kan volgen. Dat begint wellicht wat simpel, maar daarbij krijg je les vanaf de absolute basis. Ik heb ooit mijn GVB in een weekend gehaald, zonder les de baan in gegaan en verschrikkelijk verslaafd geraakt. Na een jaar of 4-5 golfen gaan lessen en je raadt het al; dan ook swingfouten die ik al 4-5 jaar maakte afleren. Kan wellicht ook aan de weinige mate van talent van deze veel te fanatieke amateur liggen.... ;-).

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:28

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik wil inderdaad dat stappenplan volgen: dus eerst rustig naar baanpermissie, dan naar een handicap. Zeker niet in een weekend, maar juist met veel oefenen tussendoor. Ik heb een aantal opties en alle banen / clubs die binnen 30 minuten liggen bieden pakketten aan met die opbouw. Zwolle ligt net te ver (aan de verkeerde kant van Zwolle), maar de 2 clubs in Hattem zijn een optie, net als Hoog Soeren, Scherpenbergh en Voorst. De scherpenbergh zit in ons bedrijfsabo, lijkt me mooi om ooit op te spelen, maar trekt me, door dat business gehalte, heel iets minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:26

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Hammetje schreef op maandag 29 juli 2024 @ 10:39:
@ZieMaar! ; bij Apeldoorn zelf ligt de Scherpenbergh. Mooie baan, prima oefenfaciliteiten - maar wel echt een business baan. Wat mij betreft niet de ideale plek om te starten met golf, maar ze bieden wel beginnerscurssusen: https://www.whcdescherpenbergh.nl/golf-academy/

Bij Deventer ligt de Sallandsche; ook een erg mooie baan en organiseren ook best wat starterscursussen.
Ik ben begonnen bij de Scherpenbergh. Dat was prima. Is wel ruim 15 jaar geleden, maar doen volgens mij nog steeds heel veel aan cursussen.
En ik ben al jaren lid van de Sallandsche. Daar hoef je niets te verwachten betreft cursussen. Vroeger waren wat pro's die uit eigen beweging wat deden, maar dat is over.
En helaas zijn "buitenstaanders" ook niet echt welkom op de club. Er is een ledenstop en een "wachtlijst" van jaren en greenfee spelers zijn maar beperkt toegestaan en worden ook niet echt hartelijk verwelkomd door de (oude) leden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 11:21

Floor-is

5.2

ZieMaar! schreef op zondag 28 juli 2024 @ 12:44:
Ik heb diverse clinics om kennis te maken gehad en dat was altijd erg leuk, waardoor ik me dikwijls voorgenomen heb om ooit te gaan golfen. Tot zo ver niets nieuws, maar ik ben (nog) niet op zoek naar de beste beginnerscursus oid ;).

Een jaar geleden is er wat gebeurt in mijn leven dat er voor zorgt dat ik a) geen dingen meer ga uitstellen maar gewoon gaan doen en b) geld (nog) meer mag rollen (famous last words:)). Niet in de zin van onnodig geld over de balk smijten, maar in de zin van dat privéles prima is als dat beter uitkomt, etcetera.

Diezelfde gebeurtenis zorgt er echter voor dat ik wat lichamelijke (neurologische) klachten heb: mijn gevoel voor waar mijn lichaam in de ruimte is, is bij mijn rechterarm en -been licht verstoord. Hoe erg? Moeilijk te zeggen; ik kan eigenlijk alles gewoon (racefiets, skiën, sportschool, hardlopen, schrijven, jongleren etcetera). Ik zou dus zeggen dat ik prima zou moeten kunnen leren golfen?

Any thoughts of gewoon proberen (lessen boeken, baanpermissie halen, veel spelen)?
First off: sucks dude

Second: no harm in trying. In plaats van een clinic met een heel groepje, maak je een afspraak met een pro en besteed twee uurtjes. Beetje slaan, beetje chippen, beetje putten. Kost je ergens €140-180 en je weet gelijk of het werkt met je lijf.
Een -goede- teaching pro kan bovendien inschatten wat het effect van je lichaam is op de rest van je fysiek en dus aangeven in hoeverre je echt last gaat hebben. Maar hij/zij/hen kan ook helpen bij het op de meest effectieve manier toch zo goed mogelijk gebruiken van wat je hebt :)

Het aller, allerbelangrijkste is dat je het leuk vindt, de rest is allemaal bijzaak :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:26

bert pit

asdasd

ZieMaar! schreef op zondag 28 juli 2024 @ 12:44:
Ik heb diverse clinics om kennis te maken gehad en dat was altijd erg leuk, waardoor ik me dikwijls voorgenomen heb om ooit te gaan golfen. Tot zo ver niets nieuws, maar ik ben (nog) niet op zoek naar de beste beginnerscursus oid ;).

Een jaar geleden is er wat gebeurt in mijn leven dat er voor zorgt dat ik a) geen dingen meer ga uitstellen maar gewoon gaan doen en b) geld (nog) meer mag rollen (famous last words:)). Niet in de zin van onnodig geld over de balk smijten, maar in de zin van dat privéles prima is als dat beter uitkomt, etcetera.

Diezelfde gebeurtenis zorgt er echter voor dat ik wat lichamelijke (neurologische) klachten heb: mijn gevoel voor waar mijn lichaam in de ruimte is, is bij mijn rechterarm en -been licht verstoord. Hoe erg? Moeilijk te zeggen; ik kan eigenlijk alles gewoon (racefiets, skiën, sportschool, hardlopen, schrijven, jongleren etcetera). Ik zou dus zeggen dat ik prima zou moeten kunnen leren golfen?

Any thoughts of gewoon proberen (lessen boeken, baanpermissie halen, veel spelen)?
Dat laatste. Op de golfbaan heeft ieder zijn eigen niveau en twee vrienden van mij golfen beide nog na soortgelijke problematiek.

En mocht het uiteindelijk niet passen: je kunt beter spijt krijgen van iets dat je hebt gedaan, dan van iets dat je niet hebt gedaan.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
[b]ZieMaar! in "Het grote Golfsport topic - Deel 2"Zwolle ligt net te ver (aan de verkeerde kant van Zwolle), maar de 2 clubs in Hattem zijn een optie, net als Hoog Soeren, Scherpenbergh en Voorst.
In Hattem is de Hattemse Golfclub verreweg de mooiste en beste golfbaan. Helaas hebben ze daar geen fatsoenlijke drivingrange. De Veluwsche in Hoog Soeren is ook een mooie golfbaan met een iets gemankeerde drivingrange. Mocht je op zoek zijn naar een club waar je eventueel ook lid zou willen worden dan zijn die twee wel erg mooie opties. Zoek je een plek waar je het spel wil leren dan heeft Dutch Golf in Hattem iets betere trainingsfaciliteiten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jacox
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-05 23:48
ZieMaar! schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:04:
[...]

Mooi om te horen. Ik ben ook onderdeel van de Tweakers fiets community en daar is dat niet anders.

Ik ben wel benieuwd naar wat tips / tricks voor de banen en clubs in de buurt (Apeldoorn, dan zijn er best wat opties). Als iemand daar iets meer over kan vertellen (via DM) dan graag!
Rond Apeldoorn zijn meerdere golfbanen te vinden. Zelf speel ik op De Breuninkhof (bij Bussloo tussen Apeldoorn en Deventer) en heb daar Golfstart 1 t/m 3 gedaan. Je krijgt dan 6 lessen (dus 18 in totaal) maar belangrijkste is dat het inclusief 24 rondjes op de baan is per Golfstart en je dus best veel kan oefenen waar je natuurlijk het meest van leert. Je hoeft ook niet direct lid te worden dus je als je na je eerste Golfstart tot de conclusie komt dat Golf niet iets voor je is dan kan je het erbij laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17:26
@ZieMaar! In deze aanbieding zit naast Hattem ook Engelenburg, tussen Dieren en Apeldoorn.
https://shop.nu.nl/produc...content=widget-golfcursus
Voor deze prijs een lachertje, maar misschien een beginnetje.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Peter-036 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 18:47:
@ZieMaar! In deze aanbieding zit naast Hattem ook Engelenburg, tussen Dieren en Apeldoorn.
https://shop.nu.nl/produc...content=widget-golfcursus
Voor deze prijs een lachertje, maar misschien een beginnetje.
Tnx. Deze prijs zie ik overigens op meer plekken volgens mij (oa ANWB), maar zal uiteindelijk allemaal wel min of meer dezelfde prijs zijn.

Ik neig echter toch meer naar de eerdere genoemde pakketten met meer speel/oefentijd tussendoor.

@Alsatian wat zijn de problemen met die driving ranges dan?

[ Voor 4% gewijzigd door ZieMaar! op 29-07-2024 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:22
@ZieMaar! leuk dat je serieuzer aan de gang wil met golfen. Ik golf zelf met een fysieke beperking en ben zeer actief in dat wereldje. Ik kan je zo met mensen in contact brengen en, afhankelijk van de mate van je neurologische beperking, er is een heel leuk Europees wedstrijdcircuit voor golfers met een beperking.

Het belangrijkste is en blijft een goede pro als je net start. Als je wil aansluiten bij een groepje met andere mensen met een beperking, kijk dan eens naar de clubs die aangesloten zijn bij Uniek Sporten van Fonds Gehandicaptensport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik denk niet dat ik het daarvoor erg genoeg is (jullie gaan t allemaal niet aan me zien), maar het zit hem in kleine dingetjes.

Ik ga ontdekken of t uitmaakt! En wie weet…ik hou t in gedachten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
ZieMaar! schreef op maandag 29 juli 2024 @ 18:50:
[...]

@Alsatian wat zijn de problemen met die driving ranges dan?
Op de Hattemse is het een heel kleine die midden tussen de holes ligt. Je moet dan ook zelf je ballen weer rapen.

Op de Veluwse sla je over en hole heen. En moet je af en toe even wachten als er spelers langskomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ah check. Ik neig nu naar de dichtstbijzijnde; de Breuninkhof (met dank ook aan @jacox ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jannek
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 31-08-2024
Korte voorgeschiedenis:
Twee maanden voor het werk naar een afgelegen plek op aarde geweest.
populair bij toeristen die graag aan het zwembad liggen maar werkelijk geen hol te beleven

Vanuit het resort naar de fabriek ging per bewaakte shuttle, na de werkuren terug naar het omheind domein.

uitstapjes waren absoluut verboden omwille van de veiligheid…
enkele keren onder bewaking naar een atletiekstadium kunnen regelen om te lopen op de piste
maar de bewakingsfirma had er weinig zin in en liet aan de werkgever weten dat zulks niet in het contract voorzien was.

Op aangeven van een portier dan op de golfbaan van het resort golfles gaan volgen, kwestie van de tijd te verdrijven.
Viel beter mee dan verwacht en er in het begin dagzlijks golfles genomen en dan na 2 weken kon ik de baan op.
Eerst 9 holes en tegen het eind van het verblijf in het weekend 18 holes gedaan.
Leuk!

Smaakt dus naar meer en daarom terug in België op zoek naar een geschikte golfclub in de omgeving
Dat is wel schrikken… hoe elitair is dit in België!
op alle banen een verbod om te spelen zolang er geen handicap 36 is bekomen. Anders enkel op de drivingrange (oersaai)
Lessen inboeken moet 4 à 6 weken op voorhand, met lesgever kan je dan wel de baan op,
Handicap verlagen kan enkel in wedstrijden die door de club worden voorzien.

Hoe realistisch is het vlot behalen van een handicap 36?
Hoe lang zou dat duren door éénmaal in de week te oefenen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AmateurVinoloog
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 28-05 08:58
Jannek schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 22:16:
Korte voorgeschiedenis:
populair bij toeristen die graag aan het zwembad liggen maar werkelijk geen hol te beleven

Vanuit het resort naar de fabriek ging per bewaakte shuttle, na de werkuren terug naar het omheind domein.

enkele keren onder bewaking naar een atletiekstadium kunnen regelen om te lopen op de piste
maar de bewakingsfirma had er weinig zin in en liet aan de werkgever weten dat zulks niet in het contract voorzien was.

Op aangeven van een portier dan op de golfbaan van het resort golfles gaan volgen, kwestie van de tijd te verdrijven.
Viel beter mee dan verwacht en er in het begin dagzlijks golfles genomen en dan na 2 weken kon ik de baan op.
Eerst 9 holes en tegen het eind van het verblijf in het weekend 18 holes gedaan.
Leuk!

Smaakt dus naar meer en daarom terug in België op zoek naar een geschikte golfclub in de omgeving
op alle banen een verbod om te spelen zolang er geen handicap 36 is bekomen. Anders enkel op de drivingrange (oersaai)
Lessen inboeken moet 4 à 6 weken op voorhand, met lesgever kan je dan wel de baan op,

Als je dicht bij Nederland woont, zou je eventueel het daar kunnen proberen. Bijvoorbeeld Brunssum (45 minuten van Hasselt) heeft een Par3 oefenbaan waar je officieel alleen een baanpermissie voor nodig hebt, maar waar nog nooit iemand mij er naar gevraagd heeft. Voor 25 euro kan je dan een beetje spelen op de drivingrange en op de par 3 oefenbaan, ben je zeker 2 uurtjes zoet mee.

In Nederland kan je handicap 54 behalen bij bijvoorbeeld de ANWB en als je dan een golfmaatje opsnort kan je daarmee werken aan het naar beneden krijgen van je handicap. Anders vrees ik dat je het ouderwetse, naar goed Belgisch gebruik, moeizame en afstotende pad op moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Jannek schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 22:16:
Korte voorgeschiedenis:

Leuk!

Wil je lid worden of vooral greenfee spelen? Bij de club in België waar ik momenteel lid ben moet je als greenfee speler inderdaad hcp < 36 hebben, maar voor leden gold deze regel niet. Ik vermoed dat dit bij meer clubs zo is.

Ik heb er 1,5 jaar over gedaan om onder de 36 te komen, maar ik heb dan ook het balgevoel van een bijzettafel.

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• berndgeurts
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-05 20:16
De haalbaarheid van 36 verschilt per persoon ontzettend. De ene pakt een club, swingt er mee en zit binnen een jaar op HCP 20, de andere kan zo maar nooit de 36 halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannek
AmateurVinoloog schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:29:
[...]

Als je dicht bij Nederland woont, zou je eventueel het daar kunnen proberen. Bijvoorbeeld Brunssum (45 minuten van Hasselt) heeft een Par3 oefenbaan waar je officieel alleen een baanpermissie voor nodig hebt, maar waar nog nooit iemand mij er naar gevraagd heeft. Voor 25 euro kan je dan een beetje spelen op de drivingrange en op de par 3 oefenbaan, ben je zeker 2 uurtjes zoet mee.

In Nederland kan je handicap 54 behalen bij bijvoorbeeld de ANWB en als je dan een golfmaatje opsnort kan je daarmee werken aan het naar beneden krijgen van je handicap. Anders vrees ik dat je het ouderwetse, naar goed Belgisch gebruik, moeizame en afstotende pad op moet.
In Nederland gaan golfen is inderdaad een optie, maar dan is de aanrijtijd nogal sneu.
Die zou ik beter kunnen gebruiken om te golfen.
Foxl schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 16:39:
[...]

Wil je lid worden of vooral greenfee spelen? Bij de club in België waar ik momenteel lid ben moet je als greenfee speler inderdaad hcp < 36 hebben, maar voor leden gold deze regel niet. Ik vermoed dat dit bij meer clubs zo is.
Greenfee of lid maakt voor mij weinig verschil, wel problemen met het feit dat er verplicht wedstrijden gedaan moeten worden en handicap moet zakken om de baan op te kunnen.
Met mijn werkschema (of beter, gebrek aan schema) is voorop plannen moeilijk.
berndgeurts schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 22:01:
De haalbaarheid van 36 verschilt per persoon ontzettend. De ene pakt een club, swingt er mee en zit binnen een jaar op HCP 20, de andere kan zo maar nooit de 36 halen.
Daarom dat er in Nederland veel meer golfers dan in België zijn?
De grote massa haalt 36 niet en stopt er dan maar mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NACrat
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 29-05 13:28
Jannek schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 22:45:

Greenfee of lid maakt voor mij weinig verschil, wel problemen met het feit dat er verplicht wedstrijden gedaan moeten worden en handicap moet zakken om de baan op te kunnen.
Met mijn werkschema (of beter, gebrek aan schema) is voorop plannen moeilijk.
Misschien dat ik de zin verkeerd lees. Maar je hoeft niet persé aan wedstrijden mee te doen om je handicap te verlagen. Dat kan ook gewoon middels reguliere rondjes met vrienden. Nadeel voor jou is dan wel dat je voorlopig naar NL moet rijden. Omdat je daar op de meeste banen met hcp 54 gewoon de baan in mag en je jezelf daar dus moet verbeteren naar hcp 36 alvorens je in België aan de slag kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannek
Het verplicht wedstrijden meedoen is dan enkel een Belgisch verschijnsel op bepaalde golfclubs

Hoe zit het in Nederland met regulieren rondjes te lopen?
Welke handicap moet in Nederland een golfvriend hebben vooraleer deze ronde kan meetellen om de handicap te verlagen?

Kan je als Belg eenvoudig lid worden bij anwb golf?
Of moet ik (ook) bij een Belgische vereniging (zonder golfbaan) lid worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NACrat
Jannek schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 15:01:
Het verplicht wedstrijden meedoen is dan enkel een Belgisch verschijnsel op bepaalde golfclubs

Hoe zit het in Nederland met regulieren rondjes te lopen?
Welke handicap moet in Nederland een golfvriend hebben vooraleer deze ronde kan meetellen om de handicap te verlagen?

Kan je als Belg eenvoudig lid worden bij anwb golf?
Of moet ik (ook) bij een Belgische vereniging (zonder golfbaan) lid worden?
Bij veel clubs in NL is een hcp 54 voldoende om de baan in te mogen. Je hebt wel exclusieve clubs waar je persé lid moet zijn, maar er zijn genoeg openbaren. Wel hanteren veel clubs een maximum totaal handicap van een flight. Dus dat het totaal aan handicaps opgeteld niet boven bijv. de 100 mag komen. Op die manier kunnen er wel 4 man met hcp 25 bij elkaar een flight, maar niet 4 met hcp 54. Dit om te voorkomen dat er opstoppingen ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 15:36
Zijn er mensen met tips wat betreft een club fitting in de omgeving Amsterdam?

Ik zag dat Jumbo golf gratis fittingen doet maar vraag mij af hoe goed dat is. Daarbij zou ik het liefst mijn clubs ook niet nieuw kopen (beperkt budget) maar liever tweedehands clubs aanpassen bijvoorbeeld. Zijn er fitters of bedrijven die dit faciliteren?

Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeetwee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:10
buzz schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 19:52:

Ik zag dat Jumbo golf gratis fittingen doet maar vraag mij af hoe goed dat is. Daarbij zou ik het liefst mijn clubs ook niet nieuw kopen (beperkt budget) maar liever tweedehands clubs aanpassen bijvoorbeeld. Zijn er fitters of bedrijven die dit faciliteren?

Ben erg benieuwd.
Ik kan je helaas niet verder helpen, behalve navertellen wat Google oplevert ;) . Wijk je ergens af van de gemiddelde golfer dat je een aangepaste set nodig hebt? Wat zou je willen laten doen? Ik weet wel dat het aanpassen van een tweedehands set ook best prijzig kan zijn.

• Jannek
NACrat schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:04:
[...]

Bij veel clubs in NL is een hcp 54 voldoende om de baan in te mogen. Je hebt wel exclusieve clubs waar je persé lid moet zijn, maar er zijn genoeg openbaren. Wel hanteren veel clubs een maximum totaal handicap van een flight. Dus dat het totaal aan handicaps opgeteld niet boven bijv. de 100 mag komen. Op die manier kunnen er wel 4 man met hcp 25 bij elkaar een flight, maar niet 4 met hcp 54. Dit om te voorkomen dat er opstoppingen ontstaan.
Heb vandaag een goede tip gekregen!
Deel dan ook even met jullie:

In België kan je lid worden bij Atgolf

Dat is een golfclub zoals de ANWB.
Hiermee kan je ook in Nederland gaan golfen

Maar:
het grote voordeel is dat je handicap in België niet kan stijgen als je handicap hoger is dan 36.

Loop je een slechte ronde heeft dat dus geen impact op je handicap…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NACrat
Jannek schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 21:26:
[...]

Heb vandaag een goede tip gekregen!
Deel dan ook even met jullie:

In België kan je lid worden bij Atgolf

Dat is een golfclub zoals de ANWB.
Hiermee kan je ook in Nederland gaan golfen

Maar:
het grote voordeel is dat je handicap in België niet kan stijgen als je handicap hoger is dan 36.

Dat is in Nederland ook. Als je eenmaal hcp 54 hebt kan je zakken naar 36 maar niet terug stijgen naar 54. Pas onder de 36 kan je weer stijgen tot max 36.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopvossen
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12:44
NACrat schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:04:
[...]

Dat is in Nederland ook. Als je eenmaal hcp 54 hebt kan je zakken naar 36 maar niet terug stijgen naar 54. Pas onder de 36 kan je weer stijgen tot max 36.
Corrigeer me als ik ongelijk heb, maar ik dacht dat dit met de invoering van het WHS in 2021 niet meer zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

buzz schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 19:52:

Ben erg benieuwd.
Ik ken geen fitter die genoeg gebruikte spullen heeft om een goede fitting uit te kunnen voeren.

In Amsterdam heb je inderdaad Jumbo, maar ook Hans Lemmens. Die laatste verwacht ik zelf te gaan bezoeken op korte termijn voor het ritten van nieuwe fairwaywoods. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berndgeurts
Floor-is schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 08:08:
[...]

Ik ken geen fitter die genoeg gebruikte spullen heeft om een goede fitting uit te kunnen voeren.

In Amsterdam heb je inderdaad Jumbo, maar ook Hans Lemmens. Die laatste verwacht ik zelf te gaan bezoeken op korte termijn voor het ritten van nieuwe fairwaywoods. :)
https://www.dutchgolfclub...nl/tweedehands-golfclubs/

Deze fit 2e hands clubs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannek
Jannek schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 21:26:
NACrat schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:04:
joopvossen schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 16:36:
Corrigeer me als ik ongelijk heb, maar ik dacht dat dit met de invoering van het WHS in 2021 niet meer zo was.
Ik was bij een golfbaan net over de grens met Nederland mezelf gaan informeren over een lessenpakket en over mijn doel van handicap 36 voor Belgische golfbanen te kunnen bezoeken.

Zij gaven aan dat een handicap registratie bij hun mogelijk was maar hun advies was om het in België te doen, omdat men in België niet kan stijgen boven de 36 en in Nederland blijkbaar wel.
Ze hadden blijkbaar wel vaker Belgen op bezoek voor een handicap te behalen.

Ik ging er van uit dat hun informatie correct is,
anders hadden ze extra inkomsten kunnen hebben door de handicap registratie bij hun club te voorzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Maakt het uit of je handicap boven de 36 is dan? Voor je ego wellicht, maar een kloppende handicap is nuttiger dan een handicap met cap lijkt mij.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Nou ik ga naar de Algarve op vakantie en hoewel mijn golfcarriere feitelijk nog moet beginnen, heb ik natuurlijk wel naar de banen daar gekeken en daar is de max handicap 36/28 veelal :).

Overigens is 28 een hele prima handicap voor casual spelers, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hammetje
ZieMaar! schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:47:
Nou ik ga naar de Algarve op vakantie en hoewel mijn golfcarriere feitelijk nog moet beginnen, heb ik natuurlijk wel naar de banen daar gekeken en daar is de max handicap 36/28 veelal :).

Overigens is 28 een hele prima handicap voor casual spelers, toch?
Vaak zijn de banen daar behoorlijk commercieel ingesteld en kom je daar ook op wanneer je WHS boven de 36 is. Toen mijn vrouw net ging golfen kon zij prima mee de baan in (toen WHS 48 dacht ik). Enige voorwaarde was starten na 13.00 uur.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannek
Floor-is schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:32:
Maakt het uit of je handicap boven de 36 is dan? Voor je ego wellicht, maar een kloppende handicap is nuttiger dan een handicap met cap lijkt mij.
Mijn ego geeft geen ene flikker om welke handicap dan ook…
In het resort waar ik kennis heb gemaakt met golf kon je gewoon na enkele lessen de baan op.

In België daarentegen geeft men heel veel om dat debiele getal,
want boven de 36 kom je de baan niet in, daar zijn ze zeer strikt in.
Tenzij op specifiek georganiseerde wedstrijdjes die enkel voor eigen leden toegankelijk zijn, dan kan je vanaf handicap 45 meedoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:15
In Spanje heb ik vaak gespeeld waar ze dan een max limiet hebben qua handicap.

Cash is king want er werd bijna nooit naar gevraagd. Ik moest 1 keer mijn handicap op een briefje schrijven (ook 1x in DE) en 1 keer mijn handicap moeten laten zien op de telefoon. Dat had ook gewoon een printscreen kunnen zijn van iemand anders ;)

België is wat strenger dan Nederland en heeft vaker een max handicap.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Jannek schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 21:06:
[...]
In België daarentegen geeft men heel veel om dat debiele getal, want boven de 36 kom je de baan niet in, daar zijn ze zeer strikt in.
Maar blijkbaar is het dus ook een wassen neus in België. Als je eenmaal onder de 36 bent blijf je dat altijd. Ook al speel je op het niveau van hcp 98.

Ik heb geen idee hoe ver Lilse golf bij jou vandaan is. Maar volgens mij is het daar iets laagdrempeliger.

https://www.lilsegolf.be/

https://www.golf.nl/de-ba...k-runt-belgische-golfbaan

[ Voor 23% gewijzigd door Alsatian op 22-08-2024 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndgeurts
België doet toch ook echt aan HCP 54 btw.

https://golfbelgium.be/nl/qa-whs-2/

World handicap system. Iedereen hanteert hetzelfde systeem.
Wel kunnen banen zelf een eis stellen uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
berndgeurts schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 07:47:
België doet toch ook echt aan HCP 54 btw.

https://golfbelgium.be/nl/qa-whs-2/

World handicap system. Iedereen hanteert hetzelfde systeem.
Wel kunnen banen zelf een eis stellen uiteraard.
Het gaat hierom. In België kan je tussen de 37 en 54 niet stijgen. In NL wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BuibuFiIyMpncK9_TZmCUkt6LzQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JblRlDZEqGqGFm9QM9yf4XDN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jannek
Heb een golfbaan gevonden

De 9 holes baan is te spelen zonder handicap
De 18 holes banen zijn te spelen met handicap 54 of lager

Ideaal !

https://www.golfhenrichapelle.be/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-05 09:06
Jannek schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:30:

Ideaal !

Deze heb ik even opgeslagen, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:22
Jannek schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:30:

Ideaal !

Zeer bekende baan die (deels) draait op Nederlandse golfers die een weekendje België doen. Verbaast mij dus niets dat ze daar werken met handicap 54 of lager! Fijn en veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillyW
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 08-10-2024
Sinds enige tijd heb ik wel problemen met mijn concentratie en geheugen aan de hand.
Voor oefenronde geen zaak, maar op wedstrijdjes wel zo onhandig.
Vertrouwen op de medespeler blijkt geen goed idee.

Wie gebruikt er zo een manuele teller, klikker, gadget om het aantal strokes te tellen van zichzelf en de tegenspeler?
Liefst geen app op de telefoon, want dan zit ik daar weer mee te prielen (ontgrendelen, app starten, …)

Welke zijn kwalitatief en niet te onhandig grootte om in de broekzak te stoppen?
Liefst zo eenvoudig mogelijk
moet slechts éėn hole kunnen tellen, daarna vullen we de kaart aan.

[ Voor 9% gewijzigd door WillyW op 06-10-2024 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:24
@WillyW ik maak gebruik van deze teller: https://www.jumbosports.com/elrey-score-counter-0899107094. De kwaliteit is niet denderend, maar het doet zijn werk en ik heb zowel mijn eigen score als die van mijn teammaat.

Stack Sats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hoi allen!

Sinds een maand en half bezig met een start-to-golf en het bevalt me!
Wel veel moeilijker dan dat het eruit ziet, maar goed, een beetje uitdaging maakt het leuk :D

Nu aan het rondkijken naar een eigen golfset(je), maar zie de bomen door het bos niet meer.
De ene keer denk ik het goedkoopste setje uit de Decathlon te nemen (Inesis 100), de andere keer zou ik voor een Taylormade RBZ of Callaway XR (beginner)set gaan al dan niet voorafgaand door een fitting...
Mijn voorkeur wisselt ook van dag tot dag.

Aangezien hier toch wel wat kennis verzameld is, wie kan/wil mij adviseren wbt een beginnersset?
De allergoedkoopste om mee te beginnen of direct voor iets beter gaan?

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
Als je echt wilt blijven golfen, zou ik meteen aan een (wat) betere (gebruikte?) set gaan.
Wat raadt je golfpro/leraar (als je het daaraan vraagt) aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 17:45

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

@Bruiser Welkom bij deze leuke sport :)

Er is in dit topic wel meer gesproken over beginnerssets. Anderhalve maand golfen, ik weet niet of fitten dan al veel nut heeft. Ik ben zelf begonnen met een startset van Wilson, gekocht bij Jumbo Golf, en daar heb ik best lang met veel plezier mee gespeeld. Skymax komt ook vaak voorbij als start-merk, ik heb er geen ervaringen mee. Maar goed, om maar aan te geven dat er wel iets tussen een setje van 100 euro, en gelijk een dure set zit.

Ik denk dat velen je aanraden om niet meteen een hele dure set te kopen, maar dat geld te steken in lessen :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:05
Bruiser schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:41:
Hoi allen!

Sinds een maand en half bezig met een start-to-golf en het bevalt me!
Wel veel moeilijker dan dat het eruit ziet, maar goed, een beetje uitdaging maakt het leuk :D

Nu aan het rondkijken naar een eigen golfset(je), maar zie de bomen door het bos niet meer.
De ene keer denk ik het goedkoopste setje uit de Decathlon te nemen (Inesis 100), de andere keer zou ik voor een Taylormade RBZ of Callaway XR (beginner)set gaan al dan niet voorafgaand door een fitting...
Mijn voorkeur wisselt ook van dag tot dag.

Aangezien hier toch wel wat kennis verzameld is, wie kan/wil mij adviseren wbt een beginnersset?
De allergoedkoopste om mee te beginnen of direct voor iets beter gaan?
Alles hangt natuurlijk ook van je budget af.

Je zou als je Marktplaats een beetje in de gaten houdt (er komt echt dagelijks nieuws erop) met een beetje mazzel een mooie set op de kop kunnen tikken.

Niet meteen de hoofdprijs kwijt, natuurlijk niet het nieuwste van het nieuwste, maar 5 of 10 jaar oude set kun je prima mee vooruit lijkt me.

Ben zelf een beginner, sinds kort tweedehands setje Callaway Hawkeye VFT set “te leen” (familie) en die zal een jaar of 15 oud zijn. Voorlopig laat ik de Cobra Fly XL, die door Jumbo en een aantal andere zaken was aangeraden (als ‘beter alternatief’ boven Skymax) maar even aan me voorbijgaan.

Wat je ook nog zou kunnen doen is om tweedehands clubs te laten fitten. Ik weet van iemand die dat in Gorinchem heeft gedaan (als beginner) en daar uiteindelijk ook ruim EUR 700,- heeft stukgeslagen.

De tip die ik recent kreeg (speel zelf nog niet zo lang) is om te investeren in lessen en oefentijd (lees: greenfees of lidmaatschap)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Bedankt allemaal voor de reacties.

Lessen ben ik momenteel aan het nemen, dus dat zit helemaal goed. Momenteel ook een proef-lidmaatschap van 3 maanden bij een lokale golfclub met de bedoeling binnenkort een jaarlidmaatschap te nemen.
Ook bezig om mijn GVB te halen.

Budgetgewijs kijk ik naar <=1000€
Maar vraag me dus af of ik, als beginner, écht beter ga spelen met een 1000€ kostende set tegenover een set van 300 a 400 zoals de Decathlon Inesis 100 of Skymax ICE iX-5?
Nog los van het feit of ik het binnen een jaar nog steeds leuk ga vinden…

Van Cobra Fly XL had ik nog niet gehoord, echt beter dan de Skymax ICE?

[ Voor 7% gewijzigd door Bruiser op 11-10-2024 08:13 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Interessante discussie. Zoals eerder gezegd wil ik ook gaan starten, maar een vakantie van 4 weken zat het plannings technisch in de weg. Gelukkig start er nu weer een nieuwe groep en ga ik dus zondag starten met de 1e les en hopelijk 3 maanden veel golfen. Als ik t dan leuk vind, dan ga ik door met de thema lessen en natuurlijk voor een handicap.

Ik heb helaas al verschillende andere dure hobbies (skiën, wielrennen), maar heb bij beiden de ervaring dat je eigenlijk de eerste aankopen tweedehands of goedkoop moet doen, want pas als je een beetje beter wordt, weet je veel beter wat je wil en wat bij je past. Dat lijkt met golf niet heel anders te zijn, toch?

En de allereerste aankoop, dat worden schoenen, toch? Zeker in dit nattere seizoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
Bruiser schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:08:
Bedankt allemaal voor de reacties.

Lessen ben ik momenteel aan het nemen, dus dat zit helemaal goed. Momenteel ook een proef-lidmaatschap van 3 maanden bij een lokale golfclub met de bedoeling binnenkort een jaarlidmaatschap te nemen.
Ook bezig om mijn GVB te halen.

Budgetgewijs kijk ik naar <=1000€
Maar vraag me dus af of ik, als beginner, écht beter ga spelen met een 1000€ kostende set tegenover een set van 300 a 400 zoals de Decathlon Inesis 100 of Skymax ICE iX-5?
Nog los van het feit of ik het binnen een jaar nog steeds leuk ga vinden…

Van Cobra Fly XL had ik nog niet gehoord, echt beter dan de Skymax ICE?
De Cobra Fly XL is een set die me zowel door Jumbo in NL als verschillende shops in Spanje is aangeraden. Je zou er langer mee vooruit kunnen (geschikt tot lagere hcp niveaus dan de skymax) en betere kwaliteit. Of het zo is…?
Heb ook het idee dat ze die aanraden omdat ze die set nou eenmaal al in de winkel hebben staan.

Uiteindelijk is het belangrijkste (denk ik) dat je een goede techniek aanleert. Dat gaat makkelijker met een ‘beginner’ set, omdat die meer ‘vergevend’ zijn (bal raken met buiten sweetspot levert niet meteen een afzwaaier op)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
ZieMaar! schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:20:
Interessante discussie. Zoals eerder gezegd wil ik ook gaan starten, maar een vakantie van 4 weken zat het plannings technisch in de weg. Gelukkig start er nu weer een nieuwe groep en ga ik dus zondag starten met de 1e les en hopelijk 3 maanden veel golfen. Als ik t dan leuk vind, dan ga ik door met de thema lessen en natuurlijk voor een handicap.

Ik heb helaas al verschillende andere dure hobbies (skiën, wielrennen), maar heb bij beiden de ervaring dat je eigenlijk de eerste aankopen tweedehands of goedkoop moet doen, want pas als je een beetje beter wordt, weet je veel beter wat je wil en wat bij je past. Dat lijkt met golf niet heel anders te zijn, toch?

En de allereerste aankoop, dat worden schoenen, toch? Zeker in dit nattere seizoen?
2x eens.

Waterdichte schoenen moet wel echt bovenaan je lijst staan, ga je veel plezier van hebben. Tip: de ‘outlet’ hoek van Jumbo heeft veel en ben daar goed geslaagd.

Mbt MP setje, net eens gekeken en als je als beginner zoiets als dit neemt kun je je niet echt een buil vallen (indien clubs in goede conditie), een karretje is ook wel echt fijn overigens:

https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorro
Ten slotte:

Als je toch voor een nieuwe beginner set gaat: overweeg dan een halve set. Dan heb je bijvoorbeeld als ijzers de 5-7-9-PW-SW en eventueel een hybride, houtje en driver (hoewel die laatste voorlopig niet nodig)

Als beginner ga je het verschil tussen de 8 en de 9 niet heel erg merken dus kun je er prima steeds een overslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
En wellicht een putter ;)?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yorro
Oh die gebruik ik nooit, alles vanaf 30m pitch gaat er gewoon in één keer in. 😜

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joopvossen
Hallo allen,

Ik lees hier sinds een paar maanden mee en vond het inmiddels wel tijd om ook eens wat te posten.

Ik ben in maart van dit jaar begonnen met golfstart lessen op de Peelse golf in Evertsoord en ik kan wel zeggen dat ik er een nieuwe hobby bij heb gevonden. Inmiddels ben ik ook aan een volgend lespakket handicap 54 begonnen en heb ik me als lid aangemeld om onbeperkt op de baan te kunnen spelen.

Ik heb recent mijn handicap weten te behalen (43.6), echter loop ik er nu tegenaan dat ik bijna altijd alleen speel en daardoor geen qualifying rondjes kan lopen. Een ervaren clublid dat afgelopen weekend een stukje met me meeliep adviseerde me om toch eens wat qualifying rondjes te gaan lopen en kaarten in te leveren, omdat mijn handicap nog wel een heel stuk omlaag zou moeten kunnen en als ik eens aan een wedstrijdje mee wil doen ik anders wellicht beschuldigd zou kunnen worden van "duikboten" door andere spelers.

Ik vroeg me af of er meer leden hier lid zijn op de Peelse golf en wellicht eens zin hebben om samen een rondje te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
@joopvossen Maar zijn er op die club geen wedstrijden waar je aan kunt meedoen? Dan heb je 'automatisch' een marker en kun je, als tenminste de baan qualifying is, zo'n kaart gewoon invoeren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Nou hier nu inmiddels ook een volwaardig golfstarter :). Gisteren eerste les gehad, toegang tot alle apps en de eerste ronde op de par 3 gepland. Ik ben nog wel even zoet voor ik mijn eerste qualifying rondje ga lopen (eerst maar eens die baanpermissie zodat ik naar de 'echte' baan mag).

Ik probeer allerlei aankopen nog steeds maar wat uit te stellen (kan gratis leenset gebruiken), maar dat kriebelt wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopvossen
Peter-036 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:10:
@joopvossen Maar zijn er op die club geen wedstrijden waar je aan kunt meedoen? Dan heb je 'automatisch' een marker en kun je, als tenminste de baan qualifying is, zo'n kaart gewoon invoeren.
Die zijn er wel maar bijna allemaal doordeweeks helaas. Ik moet dan altijd werken. Er werd me gisteren tijdens een kennismakingsronde voor nieuwe leden door een ervaren lid ook geadviseerd om eerst wat qualifying kaarten te lopen en in te leveren, omdat ze mijn handicap niet representatief vond voor mijn huidige spelniveau. Mijn handicap is 43.6 echter werd mijn huidige spelniveau door dit desbetreffende lid eerder ingeschat op ergens tussen de 15-20.

Ik wil dus liever niet niet met mijn huidige handicap aan een wedstrijdje meedoen omdat ik dan veel te veel slagen mee krijg. Dat geeft mij geen voldoening en is ook niet leuk voor andere spelers die wel met een representatieve handicap spelen en daardoor geen kans maken om te winnen omdat ik aan het duikboten ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
joopvossen schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:51:
Hallo allen,

Ik lees hier sinds een paar maanden mee en vond het inmiddels wel tijd om ook eens wat te posten.

Ik ben in maart van dit jaar begonnen met golfstart lessen op de Peelse golf in Evertsoord en ik kan wel zeggen dat ik er een nieuwe hobby bij heb gevonden. Inmiddels ben ik ook aan een volgend lespakket handicap 54 begonnen en heb ik me als lid aangemeld om onbeperkt op de baan te kunnen spelen.

Ik heb recent mijn handicap weten te behalen (43.6), echter loop ik er nu tegenaan dat ik bijna altijd alleen speel en daardoor geen qualifying rondjes kan lopen. Een ervaren clublid dat afgelopen weekend een stukje met me meeliep adviseerde me om toch eens wat qualifying rondjes te gaan lopen en kaarten in te leveren, omdat mijn handicap nog wel een heel stuk omlaag zou moeten kunnen en als ik eens aan een wedstrijdje mee wil doen ik anders wellicht beschuldigd zou kunnen worden van "duikboten" door andere spelers.

Ik vroeg me af of er meer leden hier lid zijn op de Peelse golf en wellicht eens zin hebben om samen een rondje te lopen.
@joopvossen (en meelezers)
Er is een “Tweakers Golf whatsapp community” met inmiddels ruim 70 leden.

Leden wonen verspreid over heel NL en ik meen ook een aantal in jouw omgeving. Of ze lid zijn op jouw club weet ik niet, maar er worden diverse afspraken gemaakt waarbij men bij elkaar ‘op bezoek’ gaat (of een baan ergens qua reisafstand ‘middenin’).

Er zijn diverse sub-groepen binnen de community, van swingvideo’s/analyse en golf equipment, een huiskamer, maar natuurlijk ook een “afspraken” groep. Daarnaast is er ook een “high hcp” groep (grofweg hcp30-54).

Ben zelf sinds de zomer lid van de groep/community en al met diverse mensen de baan in geweest. Echt een aanrader.

@Hammetje is een van de oprichters/beheerders, als je interesse hebt: stuur hem een DM voor een uitnodiging

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
joopvossen schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:34:
[...]

Die zijn er wel maar bijna allemaal doordeweeks helaas. Ik moet dan altijd werken. Er werd me gisteren tijdens een kennismakingsronde voor nieuwe leden door een ervaren lid ook geadviseerd om eerst wat qualifying kaarten te lopen en in te leveren, omdat ze mijn handicap niet representatief vond voor mijn huidige spelniveau. Mijn handicap is 43.6 echter werd mijn huidige spelniveau door dit desbetreffende lid eerder ingeschat op ergens tussen de 15-20.

Ik wil dus liever niet niet met mijn huidige handicap aan een wedstrijdje meedoen omdat ik dan veel te veel slagen mee krijg. Dat geeft mij geen voldoening en is ook niet leuk voor andere spelers die wel met een representatieve handicap spelen en daardoor geen kans maken om te winnen omdat ik aan het duikboten ben.
Wat is je gemiddelde score over 9 holes en wat over 18? Voer je de scores in via golfnl als je niet qualifying speelt? Dan kan je een beetje een inschatting maken wat je hcp is en eventueel bij de hcp commissie een realistische hcp aanvragen op basis van die scores?

Verder is het onzin dat ze zeuren over je hcp. Je speelt nog maar net. Ens als je op die wedstrijden meespeelt en het is qualifying dan is je hcp ook zo gezakt.

En ik wil best een keer bij jou op de Peelse komen spelen. Het is alleen niet om de hoek. Dus dat vereist wat planning.

[ Voor 4% gewijzigd door Alsatian op 14-10-2024 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
Gewoon in elk geval voor die weekend wedstrijden inschrijven, al die anderen zijn ook ooit met golf begonnen.
Eventueel kunnen 'ze' (de wedstrijdcommissie) je mee laten spelen op hcp 36 (zo was het vroeger ook in de tijd van het GVB) om voor de prijzen in aanmerking te komen.
Hier op de club waar ik lid ben (DGC De Gelpenberg) zijn er wedstrijden waar dat expliciet in de uitnodiging, en op de aanmeldingswebsite, staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Yorro schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:35:
[...]

@joopvossen (en meelezers)
Er is een “Tweakers Golf whatsapp community” met inmiddels ruim 70 leden.

Leden wonen verspreid over heel NL en ik meen ook een aantal in jouw omgeving. Of ze lid zijn op jouw club weet ik niet, maar er worden diverse afspraken gemaakt waarbij men bij elkaar ‘op bezoek’ gaat (of een baan ergens qua reisafstand ‘middenin’).

Er zijn diverse sub-groepen binnen de community, van swingvideo’s/analyse en golf equipment, een huiskamer, maar natuurlijk ook een “afspraken” groep. Daarnaast is er ook een “high hcp” groep (grofweg hcp30-54).

Ben zelf sinds de zomer lid van de groep/community en al met diverse mensen de baan in geweest. Echt een aanrader.

@Hammetje is een van de oprichters/beheerders, als je interesse hebt: stuur hem een DM voor een uitnodiging
Laat me raden (ik ken dit concept namelijk van wielrennen): dat zijn groepen die je direct op stil moet zetten 8)?

Ik zal eens een dm sturen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
ZieMaar! schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:09:
[...]
Laat me raden (ik ken dit concept namelijk van wielrennen): dat zijn groepen die je direct op stil moet zetten 8)?

Op 'Stil'? Welneeeeeee.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
ZieMaar! schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:09:
[...]

Hahaha
Tenzij je je omgeving gek wilt maken met alle notificaties: jazeker!

Leuk als je erbij komt, zie je daar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeetwee
joopvossen schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:51:
Hallo allen,

Leuk te horen dat je enthousiast en lekker bezig bent. Is het misschien een oplossing voor je om je bij te schrijven bij andere flights van leden? Waar ik lid ben, is dat eigenlijk nooit een probleem. Dan is er altijd wel iemand bij die voor je wil marken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Husterix
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-05 23:32
Enkele weken geleden gestart met een reeks start 2 Golf.

Tijdens deze reeks konden we materiaal gebruiken van de club (SkyMax Ice Ix 5: i7, SW en putter), maar dat loopt nu dus bijna op zijn einde.

Ik zou graag verder doen en mezelf van het nodige materiaal te voorzien, zonder daar meteen een fortuin aan uit te geven.

Wat zijn de meningen over de vele starterssets die aanboden worden? (SkyMax Ice Ix 5, Spalding Tour 2, Wilson Pro Staff SGI, ...) Zijn er andere/betere alternatieven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berndgeurts
Husterix schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:25:
Enkele weken geleden gestart met een reeks start 2 Golf.

Tijdens deze reeks konden we materiaal gebruiken van de club (SkyMax Ice Ix 5: i7, SW en putter), maar dat loopt nu dus bijna op zijn einde.

Ik zou graag verder doen en mezelf van het nodige materiaal te voorzien, zonder daar meteen een fortuin aan uit te geven.

Wat zijn de meningen over de vele starterssets die aanboden worden? (SkyMax Ice Ix 5, Spalding Tour 2, Wilson Pro Staff SGI, ...) Zijn er andere/betere alternatieven?
Kijk nog even bij Decathlon. Prima spul en met tas niet duur half setje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitchelmusters
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-04 17:48
@joopvossen

Ik wil best een keer met je meelopen op de Peelse Golf.
Die baan ligt een kleine 40 minuten bij mij vandaan en heb daar al vaker gespeeld.
Zal de komende tijd wel alleen weekenden.
DM me maar met een voorstel voor een dag, of join onze whatsapp community door Hammetje of Berndgeurts een bericht te sturen dan kunnen zij je toevoegen.
Daar hebben we ook een kanaal om makkelijk golfafspraken te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
mitchelmusters schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:56:
@joopvossen

Ik wil best een keer met je meelopen op de Peelse Golf.
Die baan ligt een kleine 40 minuten bij mij vandaan en heb daar al vaker gespeeld.
Zal de komende tijd wel alleen weekenden.
DM me maar met een voorstel voor een dag, of join onze whatsapp community door Hammetje of Berndgeurts een bericht te sturen dan kunnen zij je toevoegen.
Daar hebben we ook een kanaal om makkelijk golfafspraken te maken.
Heb ik nog nooit gespeeld, dus ik ga graag ook eens mee ;-).
Voor mij geldt hetzelfde - bij voorkeur ergens in een weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-05 14:08

Jentae

Houdt van aglets.

Ook maar eens gestart met het mooie spel golf!
Baanpermissie een paar jaar geleden gehaald met een weekendcursus, maar er vervolgens nooit wat mee gedaan.

Nu aangemeld bij Burggolf om op de Par-3 banen eens wat oefening te krijgen en toe te werken naar HCP54/GVB. Tweedehands golfset en karretje gekocht, golfschoenen (sneakers werden toch wel wat nat in dit regenachtige seizoen).

Zijn er nog andere dingen die ik kan doen om snel naar HCP54 te werken behalve golflessen te nemen? :)

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
Jentae schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:09:
Baanpermissie een paar jaar geleden gehaald met een weekendcursus, maar er vervolgens nooit wat mee gedaan.

Nu aangemeld bij Burggolf om op de Par-3 banen eens wat oefening te krijgen en toe te werken naar HCP54/GVB. Tweedehands golfset en karretje gekocht, golfschoenen (sneakers werden toch wel wat nat in dit regenachtige seizoen).

Zijn er nog andere dingen die ik kan doen om snel naar HCP54 te werken behalve golflessen te nemen? :)
Lekker bezig! Naast golflessen; veel oefenen. Inderdaad, lekker de Par 3 op, maar ook oefenen op de range en de oefengreens. Putten, chippen, pitchen - en natuurlijk fullswing ijzers. Qua golflessen zou je ook kunnen overwegen om je aan te melden voor groeps/thema lessen, dan leer je ook andere beginners kennen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeetwee
Jentae schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:09:
Jazeker, als je er voor open staat gelijk een sprongetje te maken naar iets wat velen pas later doen of soms helemaal niet: coursemanangement hoe je de baan wil spelen. Bijv. een Par5 van 480 meter voor HCP54 = 8 slagen. Dus 480 meter / 5 a 6 slagen van 90 a 100 meter meter en 2 puts. Als je comfy bent met een hybride op de afslag en ijzer 9-8 of 7 in de baan red je dat makkelijk. Probeer nu al te leren denken in persoonlijke pars in plaats van de par van de hole te willen halen. Dan maak je het jezelf zoveel makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:26

bert pit

asdasd

Ik heb me de Shotscope V5 golfhorloge alvast voor Sinterklaas gegeven 8) Ik zat er al een tijd met een schuin oog naar te kijken en 40 euro Black Friday korting was mooi meegenomen.

Toen de V3 uitkwam een jaar of 5 geleden heb ik die gekocht. Echt een horloge met een onverslaanbare prijs kwaliteit verhouding. Je schroeft de tags op je clubs, leert ze in en vanaf dat moment registreert het horloge alle slagen en afstanden per club. Daarna weet je dus hoe ver je echt slaat, wat je afwijkingen zijn etc.

Voor geïnteresseerden zit er een overload aan statistieken in die je op je smartphone kunt aflezen. Smartphone hoeft nooit in de buurt te zijn, behalve als je de data wil overhevelen vanuit je horloge. Dat kan direct of weken later.

De reden dat ik naar de V5 over wilde stappen: ik heb het visuele geheugen van een schilpad. Op dit horloge word de layout van de baan met bunkers etc grafisch weergegeven, dat gaat me dus echt helpen op onbekende banen.

Bovendien kun je ook de afstand tot doglegs zien, waardoor je de juiste club kunt pakken om niet aan het einde in de struiken te belanden of je shot juist te kort houdt. Ik heb eerst gedacht aan een kijkertje, maar vind dat toch teveel gedoe. En bovendien spreekt die baanlayout mij erg aan.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeetwee
Ja, de Shotscope is een mooi ding. Ik heb hier trouwens nog een Shot Scope H4 GPS met tags liggen. In combinatie met je telefoon doet die hetzelfde, maar minder luxe in het gebruik. Iemand interesse om over te nemen? Stuur maar een DM.

• Yogio
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 19-12-2024

Yogio

Yogia!

Wie heeft er goede tips op in de winter te oefenen zonder op de driving range te staan?

Zijn er bepaalde fysieke oefeningen die men kan doen om kracht en souplesse te onderhouden?

Yogi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJ Cruiser
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08:47

FJ Cruiser

Sand Ladder

Hallo allemaal,

Ik ben mij eens gaan verdiepen in indoor golf simulators. Op youtube veel filmpjes maar waarvan ik de helft als reclame verdenk. Toch zijn er wat interessante nieuwkomers.

Het plan is om een net in een lege kamer te plaatsen met een launch monitor (LM) ervoor en een TV achter de LM. Op dit moment heb ik geen plannen voor een groot impact scherm met projector. Dat is iets voor de volgende uitbreiding. Ik denk dat GSPro de beste software biedt. Garmins eigen software is uitgebreid maar mist bijvoorbeeld spelen met vrienden.

Ik zie op dit moment twee set ups voor mijn indoor golf baan:

1. Garmin R50 Launch Monitor met een televisie ernaast om niet steeds op een klein schermpje to hoeven kijken.

2. De Square Golf luanch monitor met een gaming PC en dezelfde televisie ernaast.

De Garmin kost EUR 5000,- (!) terwijl de Square Golf LM EUR 850,- kost. Het verschil zit in de hoeveelheid camera's maar ook door Garmin's eigen software (denk ik).

Als je voor de SG LM nog een gaming PC meerekent van EUR 1000, ben je nog steeds EUR 3.150 goedkoper uit. Dat is toch wel heel erg veel voor wat nauwkeuriger baldata.

Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met indoor golf set ups?

"Some people eat to live, others live to eat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltpas
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-05 19:58
FJ Cruiser schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:05:
Hallo allemaal,

Ik ben mij eens gaan verdiepen in indoor golf simulators. Op youtube veel filmpjes maar waarvan ik de helft als reclame verdenk. Toch zijn er wat interessante nieuwkomers.

Het plan is om een net in een lege kamer te plaatsen met een launch monitor (LM) ervoor en een TV achter de LM. Op dit moment heb ik geen plannen voor een groot impact scherm met projector. Dat is iets voor de volgende uitbreiding. Ik denk dat GSPro de beste software biedt. Garmins eigen software is uitgebreid maar mist bijvoorbeeld spelen met vrienden.

1. Garmin R50 Launch Monitor met een televisie ernaast om niet steeds op een klein schermpje to hoeven kijken.

2. De Square Golf luanch monitor met een gaming PC en dezelfde televisie ernaast.

De Garmin kost EUR 5000,- (!) terwijl de Square Golf LM EUR 850,- kost. Het verschil zit in de hoeveelheid camera's maar ook door Garmin's eigen software (denk ik).

Als je voor de SG LM nog een gaming PC meerekent van EUR 1000, ben je nog steeds EUR 3.150 goedkoper uit. Dat is toch wel heel erg veel voor wat nauwkeuriger baldata.

Voor zover ik weet: wanneer je GSPro wilt gebruiken dan heb je altijd een PC nodig, zo ook bij de Garmin R50. Als je nog geen bruikbare PC hebt liggen dan is het, samen met de jaarlijkse abonnementskosten voor GSPro, best een investering.

De Garmin R50 zal vooral een goede keuze zijn wanneer je hem op meerdere plekken inclusief buiten wilt gebruiken en/of je vooral de Garmin software gaat blijven gebruiken.

Je zou kunnen overwegen om te beginnen met een goedkopere LM (zoals de Square), de bijgeleverde software, een telefoon/tablet, en dan het net + de televisie.

Wat zijn de afmetingen van de ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stovirpi
Enige tijd geleden is dit topic (high over) aan bod gekomen in met Nerds om Tafel (aflevering 402). Heeft Floris een account actief op Tweakers?

Stack Sats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hammetje
Stovirpi schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 15:00:
Enige tijd geleden is dit topic (high over) aan bod gekomen in met Nerds om Tafel (aflevering 402). Heeft Floris een account actief op Tweakers?
@Floor-is ; uw aanwezigheid is gewenst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Stovirpi schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 15:00:
Ja hoi, hier ben ik :)

Druk doende met m’n techniek, momenteel is het het chippen en pitchen waar ik echt onwijs van moet janken, maar dat trekt vanzelf weer bij, schijnt, toch, alsjeblieft?

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

FJ Cruiser schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:05:
Hallo allemaal,

De meesten zijn echt meer reclame dan iets anders. Als je wat meer onafhankelijk wilt: Joe Lagowski doet zijn best om het zo onafhankelijk mogelijk te houden.
Prima uitgedacht, mits je genoeg hoogte hebt. Voor een volle swing met een driver wil je IMO minstens 2m75, maar liever 3m. GSPro is absoluut geweldig.

Ik denk dat ik een van de weinigen ben met een eigen sim thuis. :)

Kort door de bocht: Ga voor de Square met een leuke PC. Die PC heb je toch al nodig om GSPro te spelen, dus ook al koos je voor de R50, dan was dat een welhaast verplichte aankoop.
Neem een abonnement bij https://simulatorgolftour.com ($80-120) en meld je aan op de discord, dan kan je zowel toernooitjes spelen als online met een ieder die online is.

Hoewel ik het wel heb gedaan, is 4K voor simgolf niet bepaald een noodzakelijke toevoeging. Dat betekent dan ook dat je met een goedkopere videokaart uitkunt. Wel belangrijk te onthouden dat je een gamePC bouwt, minstens een 3060Ti of equivalent met 32GB en een snelle (1TB) SSD is wel een beetje de minimale vereiste.

Als je online gaat spelen (discord) is een webcam wel echt noodzakelijk, jij wilt de anderen kunnen zien en zij jou immers. Hoeft allemaal niet duur, paar tientjes heb je al zo'n ding. Je hoeft echt geen instacam die tracking doet en weet ik wat. :)

Ter info mijn setup:Het deel waar gras ligt is 3,8m breed en 6m diep/lang. Dat is serieus, zoveel heb je niet per se nodig. Ik heb bovendien wat balken boven me waardoor ik de afslagplek verder van het scherm moet hebben, anders swing ik tegen de balken aan.

Ik heb nu een drivingrange-mat waar ik op sta, maar dat zint me nog niet helemaal. Ik denk dat ik die binnenkort nog ga vervangen door een ander model, maar dat is echt een onwijze zoektocht helaas.

Verder:
- Twee webcams, want eentje voor overzicht en eentje van meer vooraf. Die combineer ik in OBS met de game zelf zodat ik een compleet beeld richting Discord stream. Lijk wel een game-streamer :P
- Tweede beamer voor projectie op de vloer. Kostte niet veel, vond het leuk om mee te pielen, bevalt me echt onwijs goed.
- Je wilt goede geluidsisolatie, want het maakt HERRIE

Ik zal dadelijk wat foto's toevoegen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Floor-is op 05-03-2025 19:57 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Wat oudere foto's, maar geven goed idee:

Overzicht bla-bla, je ziet een van de webcams hier op een witte houder bovenin de foto trouwens.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MhzODlSunbVxjC1S-QSUmkw04vM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/iG3w0WKxMVQLsiabKcsuqrt2.jpg?f=user_large

Projectie op de vloer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hz7opQCrK_9qhYdcepgmACqR6Hg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/k00EUHasPbHSStoPSMsRTMGe.jpg?f=user_large

Als er behoefte aan is, maak ik wel wat meer foto's :)

[ Voor 6% gewijzigd door Floor-is op 05-03-2025 19:58 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJ Cruiser

FJ Cruiser

Sand Ladder

@Floor-is dat ziet er erg goed uit! Als je de ruimte hebt, dan maar beter volledig benutten. Hoe vaak raak je het dak met een 9 of P ijzer?

Wij gaan over ruim 1 jaar verhuizen, dus ik houd het nu simpel. Ook omdat ik niet weet welke ruimte we in ons volgende huis zullen hebben.

In het huidige huis is het plafond bijna 4 meter hoog, dus de hoogte hebben we wel. Alles wordt tijdelijk in een tussenhal geplaatst. Van de zomer gaat mijn oudste dochter het huis uit en dan hebben we een kamer vrij hiervoor.

Het net:
Dit net van 3m breed en 2,1 meter hoog van playgosport zou volgende week moeten aankomen (https://www.playgosports....-with-steel-frame-10-size)

Afslag:
Ook meteen deze grasmat erbij besteld van 1,5 bij 1,5 meter https://www.playgosports....-mat-pro-5-x-4-ft-5-mm-02)

Launch monitor
De Launch Monitor wordt inderdaad de Square LM. Denk dat het op dit moment een hele goede prijs kwaliteit factor heeft.

Ps. voor de Garmin R50 LM heb je geen PC nodig. Er zit een HDMI aansluiting op voor een beamer of TV. Maar ik weet niet hoe lang de hardware courant blijft en je bent dan volledig afhankelijk van Garmin native software.

Gaming PC: mijn dochter heeft er nog eentje staan waarin we een wat betere videokaart plaatsen (RTX4060 TI).

Software: beginnen met GSPro en zodra we helemaal geinstalleerd zijn kunnen we kijken naar Simulator golf.

En dan nog een tafeltje met een TV en muis en keyboard. Misschien wat verder aankleden met kunstgras zoals Floor-is ook heeft gedaan.

Dus grofweg zijn de kosten:
Net = USD500,-
Mat = USD 100,-
LM = EUR 850,-
GPU = EUR 600,-

Overige spullen zoals tafel en tv hebben we nog liggen.

Half april zijn alle spullen binnen en zal ik wat fotos plaatsen en een review van de set-up.

Dank voor jullie input en ideeen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJ Cruiser

FJ Cruiser

Sand Ladder

Net nog even naar de PC van mijn dochter gekeken.

Deze heeft nu een i5 10400F @ 2.9GHz. 16GB ram 500GB SSD, 550w voeding en GTX 1650. Ik wil er een RTX 4070 (TI) in plaatsen ipv de GTX. Denk je dat dit voldoende is om GSPro soepel te draaien?

We zullen het op een 55inch TV bekijken, dus het hoeft (nog) geen 4K te zijn. Wel moet het soepel kunnen draaien en niet 10sec wachten tot je de bal flight op het scherm ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

FJ Cruiser schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:03:
@Floor-is dat ziet er erg goed uit! Als je de ruimte hebt, dan maar beter volledig benutten. Hoe vaak raak je het dak met een 9 of P ijzer?
Thanks. Het dak raak ik alleen als ik een flopshot met een 58/60º doe en dan is het nog niet hard ofzo.
Wij gaan over ruim 1 jaar verhuizen, dus ik houd het nu simpel. Ook omdat ik niet weet welke ruimte we in ons volgende huis zullen hebben.
Mijn tip: iets dat niet aan je huis vast zit. Golfen maakt ongelooflijk veel herrie, je gezin gaat dat echt heel niet tof vinden om mee te moeten maken.
In het huidige huis is het plafond bijna 4 meter hoog, dus de hoogte hebben we wel. Alles wordt tijdelijk in een tussenhal geplaatst. Van de zomer gaat mijn oudste dochter het huis uit en dan hebben we een kamer vrij hiervoor.
4 meter is supermooi, dan heb je echt ruimte te over man. Sowieso zijn hoge plafonds echt wel mooi in een woning IMO :)
Het net:
Dit net van 3m breed en 2,1 meter hoog van playgosport zou volgende week moeten aankomen (https://www.playgosports....-with-steel-frame-10-size)

Afslag:
Ook meteen deze grasmat erbij besteld van 1,5 bij 1,5 meter https://www.playgosports....-mat-pro-5-x-4-ft-5-mm-02)

Launch monitor
De Launch Monitor wordt inderdaad de Square LM. Denk dat het op dit moment een hele goede prijs kwaliteit factor heeft.
Ik moet nog een nieuwe mat, denk dat ik voor (een versie van) deze ga -> https://www.duchell.com/c...customfilter%2FOntheRange

Ik heb een fijnmazig aanhangwagennet van ecotools voor als ik buiten wil meppen. Werkt geweldig, kost geen drol. https://www.ecotools.nl/a...ssoires/aanhangerwagennet
Ps. voor de Garmin R50 LM heb je geen PC nodig. Er zit een HDMI aansluiting op voor een beamer of TV. Maar ik weet niet hoe lang de hardware courant blijft en je bent dan volledig afhankelijk van Garmin native software.

Gaming PC: mijn dochter heeft er nog eentje staan waarin we een wat betere videokaart plaatsen (RTX4060 TI).
Ik wil per se GSPro spelen, het is leuk om een sim te hebben, maar de juiste software maakt het af. Dan is een gaming-PC dus wel een verplichting. Een bestaande uitbreiden met een betere videokaart is nu ongeveer het ideale moment voor gezien de nieuwe range videokaarten op de markt komt. :)
Software: beginnen met GSPro en zodra we helemaal geinstalleerd zijn kunnen we kijken naar Simulator golf.
GSPro is top en IMO wat je nodig hebt, SGT is leuk als je toernooien wilt spelen, maar hoeft echt niet.
En dan nog een tafeltje met een TV en muis en keyboard. Misschien wat verder aankleden met kunstgras zoals Floor-is ook heeft gedaan.
Jysk, kringloop etc zijn allemaal prima plaatsen om je meubeltjes te scoren.
8< 8<
Half april zijn alle spullen binnen en zal ik wat fotos plaatsen en een review van de set-up.

Dank voor jullie input en ideeen!
Nice dude, ben echt benieuwd, ook waarom je in de US hebt besteld. (Tenzij je stiekem in de US woont oid dan)

Bericht hierboven

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FJ Cruiser

FJ Cruiser

Sand Ladder

Kleine update, het net en de afslagmat zijn binnen. Het net is erg fijn, maakt totaal geen geluid bij impact. Erg groot, de afmeting is 3 meter bij 2.10. Deze Opstelling is tijdelijk totdat de slaapkamer van mijn oudste dochter vrijkomt :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TnZyPXVCwdLHS7cnufLkP5QHCRw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bA128DNIHjT4WogJiHBwv4Us.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pjMpvcHXiBBQLL8dcDfhYtdxock=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bQvnD7k4qr6SKhP11mv8qEkj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltpas
FJ Cruiser schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:12:
Kleine update, het net en de afslagmat zijn binnen. Het net is erg fijn, maakt totaal geen geluid bij impact. Erg groot, de afmeting is 3 meter bij 2.10. Deze Opstelling is tijdelijk totdat de slaapkamer van mijn oudste dochter vrijkomt :-)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Het weer is er weer naar mensen, zijn we al de wei in geweest?

Ik ben op het punt dat er telkens iets anders van m'n spel niet werkt.

Sta echt lekker te driven? Mooi, dan gaan al je 10:30-schoten (75% wedges) linksaf.
Sta je lekkere wedges en drives te slaan? Puik! Greens lezen ben je verleerd.
Loopt alles voor je gevoel lekker? Haha, think again: chippen is yippen.

Zo vreselijk frustrerend, want ik voel aan alles dat als het wel bij elkaar komt ik het beste ben dat ik ooit ben geweest.

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PixelRanger03
  • Laatst online: 15-05 15:51
Herkenbaarder dan dat wordt 't niet. Ben ook lekker aan het lessen, maar dat onderdeel gaat dan prima. De rest, 3x ruk.

Part of the game zullen we maar zeggen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stovirpi
Hier ook (weer) met lessen begonnen en mijn nieuwe swing zit nog niet echt in het muscle memory, waardoor het in de baan toch iedere keer weer een uitdaging is.

Trust the process denk ik dan maar!

Stack Sats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op de sim gaat het wel aardig, hoewel ik ook hier wat moeite heb om echt laag te gaan.

Hier is m'n profiel: https://simulatorgolftour.com/profile/FlorisBot

TL;DR: Combo-handicap is -0.7, club -3.8, league -1.8 en autoputt (speel ik eigenlijk niet, ik haat het) staat al tijden op 1.

Combo is de combinatie van de tours die ik speel op SGT, nu voornamelijk SGT-tour.
Club is een groep waar ik in zit (Twisted Sticks) die onderling veel wedstrijden speelt, zo'n 6-8 elke twee weken.
League is de Joe Lagowski golf league, een 1x18h wedstrijd die elke week gespeeld wordt.

Normaliter ben ik vrij steady in mijn scores op de sim. Maar bijvoorbeeld afgelopen week eindig ik met dubbel-dubbel op de SGT-Tour, wat echt onwijs balen was/is.

Buiten speel ik ook weer meer, nog niet echt goed helaas: https://dashboard.arccosg...909e8227b92/stats/overall (hopelijk werkt de link)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJ Cruiser

FJ Cruiser

Sand Ladder

Bij ons (Midden Oosten) begint het helaas ongemakkelijk warm te worden na 11uur in de ochtend. Maar met een starttijd tot 7.30 gaat het nog. Dit zal vanaf half mei, wanneer de vochtigheid omhoog knalt, ook niet prettig meer zijn.

Afgelopen weekend een 18 holes gelopen. De front 9 speelde heerlijk met mijn beste score ooit. Helaas begon de back 9 met 2 triple bogeys en op de derde hole een 5 putter (!). weg mooie score.... De fiarway ijzers vlogen alle kanten op en ik had geen idee wat ik fout deed op dat moment.

Na de ronde nog op de driving range alles eens goed geanalyseerd en 10 slagen verder vlogen ze weer kaarsrecht; Grrrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

FJ Cruiser schreef op donderdag 24 april 2025 @ 05:27:
Bij ons (Midden Oosten) begint het helaas ongemakkelijk warm te worden na 11uur in de ochtend. Maar met een starttijd tot 7.30 gaat het nog. Dit zal vanaf half mei, wanneer de vochtigheid omhoog knalt, ook niet prettig meer zijn.

Afgelopen weekend een 18 holes gelopen. De front 9 speelde heerlijk met mijn beste score ooit. Helaas begon de back 9 met 2 triple bogeys en op de derde hole een 5 putter (!). weg mooie score.... De fiarway ijzers vlogen alle kanten op en ik had geen idee wat ik fout deed op dat moment.

Na de ronde nog op de driving range alles eens goed geanalyseerd en 10 slagen verder vlogen ze weer kaarsrecht; Grrrrr.
Klinkt helemaal niet onbekend :/

Dan denk je 'oh nu heb ik hem' en dat blijkt weer eens niet geval..

Bericht hierboven

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:23
Zo helemaal nieuw in de wereld van golfen.

Afgelopen december van mijn vrouw een advent kalender gekregen waarbij ik eerst gekke plastic dingen kreeg (ja ik weet nu dat het een tee is) en nog wat golfspullen en plots op een dag een golfbal. Toen kwam het bericht dat wij samen een golfcursus gaan doen. Enorm leuk! Mijn vrouw heeft voordat wij kinderen kregen wel wat gespeeld en daarna gestopt wegens gebrek aan tijd.

Nu eindelijk begonnen. Paar weken terug samen de cursus gehad en dat ging ok. Teveel kracht, te weinig, gras alle kanten op en de bal lag nog mooi op de plek te schitteren :*) . Doorgezet en uiteindelijk alles behaald.

Vandaag weer gespeeld en het gaat gelukkig wel beter. Zelfs een paar keer on par gespeeld. En trots dat ik dan ben *O*

Waar ik wel klaar mee ben is het gesleep van die tas dus maar eens kijken voor een trolley. Mijn vrouw heeft een 3wieler. Mij lijkt 2 prima maar goed geloof dat ik weinig keuze heb als ik mijn vrouw zo hoor.

Kwam er wel achter dat mijn afslag met een ijzer 9 beter gaat dan met een hout 3. Met een hout 3 was het soms alsof ik een pro ben en soms nog geen 10 meter ver. Dat was wel frustrerend maar goed doorzetten en oefenen dan komt het vast goed.

Komende maanden in ieder geval meer en meer genieten van het spel, het wandelen, het zoeken en na afloop een prima lunch of een biertje. Wij hebben vandaag maar gelijk gebruik gemaakt van een aanbieding vanuit de cursus, 2 maanden onbeperkt spelen voor €100. Eind van de zomer vast een stukje beter en nog belangrijkste er nog steeds plezier in hebben. En dan ook met een trolley. Dus als daar nog tips voor zijn dan graag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• michaeltpas
Pannekoek81 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 19:11:

Afgelopen december van mijn vrouw een advent kalender gekregen waarbij ik eerst gekke plastic dingen kreeg (ja ik weet nu dat het een tee is) en nog wat golfspullen en plots op een dag een golfbal. Toen kwam het bericht dat wij samen een golfcursus gaan doen. Enorm leuk! Mijn vrouw heeft voordat wij kinderen kregen wel wat gespeeld en daarna gestopt wegens gebrek aan tijd.

Nu eindelijk begonnen. Paar weken terug samen de cursus gehad en dat ging ok. Teveel kracht, te weinig, gras alle kanten op en de bal lag nog mooi op de plek te schitteren :*) . Doorgezet en uiteindelijk alles behaald.

Vandaag weer gespeeld en het gaat gelukkig wel beter. Zelfs een paar keer on par gespeeld. En trots dat ik dan ben *O*

Waar ik wel klaar mee ben is het gesleep van die tas dus maar eens kijken voor een trolley. Mijn vrouw heeft een 3wieler. Mij lijkt 2 prima maar goed geloof dat ik weinig keuze heb als ik mijn vrouw zo hoor.

Kwam er wel achter dat mijn afslag met een ijzer 9 beter gaat dan met een hout 3. Met een hout 3 was het soms alsof ik een pro ben en soms nog geen 10 meter ver. Dat was wel frustrerend maar goed doorzetten en oefenen dan komt het vast goed.

Komende maanden in ieder geval meer en meer genieten van het spel, het wandelen, het zoeken en na afloop een prima lunch of een biertje. Wij hebben vandaag maar gelijk gebruik gemaakt van een aanbieding vanuit de cursus, 2 maanden onbeperkt spelen voor €100. Eind van de zomer vast een stukje beter en nog belangrijkste er nog steeds plezier in hebben. En dan ook met een trolley. Dus als daar nog tips voor zijn dan graag.
Klinkt goed! Waar speel/les je? Fijn in ieder geval dat je er zo veel plezier in hebt en dat je het kunt delen met jouw vrouw.

Er is een aardige groep Tweakers actief via een gezamelijke Whatsapp groep, mocht je het nu of later leuk vinden om eens samen te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro

Tip:
Af en toe naar je vrouw luisteren, in ieder geval mbt die 3 wielen.

En Marktplaats staan er veel op!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:23
michaeltpas schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 19:58:
[...]

Klinkt goed! Waar speel/les je? Fijn in ieder geval dat je er zo veel plezier in hebt en dat je het kunt delen met jouw vrouw.

Er is een aardige groep Tweakers actief via een gezamelijke Whatsapp groep, mocht je het nu of later leuk vinden om eens samen te spelen.
Wij spelen nu op Harderwold. Niet de grootste baan, maar prima om te beginnen met voor ons voldoende plezier en uitdaging voor nu.

Dat klinkt zeker leuk. Zodra ik iets verder ben dan laat ik het weten voor de groep.
Yorro schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 19:58:
[...]

Tip:
Af en toe naar je vrouw luisteren, in ieder geval mbt die 3 wielen.

En Marktplaats staan er veel op!
Op Marktplaats al gekeken, maar goed degene van mijn vrouw kost nieuw ook “maar” €159. Momenteel tenminste in de aanbieding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
Pannekoek81 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 20:46:
[...]

Wij spelen nu op Harderwold. Niet de grootste baan, maar prima om te beginnen met voor ons voldoende plezier en uitdaging voor nu.

Dat klinkt zeker leuk. Zodra ik iets verder ben dan laat ik het weten voor de groep.

[...]

Op Marktplaats al gekeken, maar goed degene van mijn vrouw kost nieuw ook “maar” €159. Momenteel tenminste in de aanbieding.
In de groep waar @michaeltpas aan refereert zitten een paar mensen die op Harderwold spelen, waarvan er één ook een (relatieve) beginner is. We hebben ook een zogenaamde “high handicappers” subgroep, waar ikzelf onderdeel van uitmaak. Dus je bent zeker al welkom!

Mbt het karretje: op MP moet je mazzel hebben, maar denk ook aan sites als IBOOD die af en toe ook wat golf aanbiedingen hebben. Verder zijn all4golf (een Duitse site) en Dormy (Deens) prima. En als je bij Harderwold speelt is GolfUSA in Leusden sowieso een erg fijne winkel.

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
@Pannekoek81 Kijk dan ook eens bij 'Sporthaantje' in Zwolle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:57

Mach

[END]Avengers

een twee of driewieler is erg voorkeursafhankelijk.

Mijn vriendin is ook voorstander van tweewieler, terwijl ik een stoere driewieler heb >:)

En in de whatsgroep zul je genoeg lotgenoten aantreffen, dus erg aan te raden

DUGG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Mach schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 06:57:
[...]

En in de whatsgroep zul je genoeg lotgenoten aantreffen, dus erg aan te raden
Zeker aan te raden, als je maar snel de mute knop indrukt :). Ook als beginner erg fijne groep…
Pagina: 1 ... 35 36 Laatste