Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Golfsport topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 2
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Moderator General Chat

Formerly known as naitsoezn

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • DeX
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 01-04 19:42

DeX

• Artbij
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 08:07

Artbij

http://flameseeker.com/Golf/title1.jpg
Golf

Golf is een snel groeiende sport in Nederland, waarbij je een bal met zo min mogelijk aantal slagen van afslag tot in de hole dient te spelen vaak door middel van verschillende clubs. Deze simpele doel word al snel lastig gemaakt door de factoren die meespelen: Gras, water, zand, wind, type golfclub, baltype en natuurlijk de mentale en fysieke gesteldheid van de speler.

Een van de leuke eigenschappen van golf, is dat je meestal tegen de baan speelt. De baan stelt een eis aan de aantal slagen die je nodig moet hebben om deze hole uit te spelen. Dit noemen we een PAR (Professional Average Result). Je speelt dus eigenlijk tegen jezelf. Hierdoor is de sfeer in deze sport anders dan de head-to-head competetieve sporten.

GVB en Handicap

GVB is een Golfvaardigheid Bewijs, die je bij veel banen nodig hebt om te bewijzen dat je de doorgang van het spel en de gesteldheid van de baan niet aantast. Eigenlijk bewijst een GVB dat je recht kan slaan, de baan intact houd en de Golfreglement kent. Er is een ruime aanbod aan cursussen en boot-camps die je klaarstomen voor zo'n GVB examen.

Als je jezelf wil toetsen voor de praktijk moet je uitgaan dat je van 3 Holes met PAR 4 rating, 2x maximaal een 7 slaat en 1x maximaal een 8. Dus 22 slagen of minder over 3 PAR 4 holes. Klinkt simpel, maar bij zo'n examen komen er natuurlijk wel wat zenuwen naar boven.

Uiteraard word er niet van je verwacht dat je gelijk "Parretjes" of "birdies" (één slag onder PAR) gaat slaan als je net begint met golf. Je begint natuurlijk niet als Professional :P . Hiervoor hebben we een geweldige uitvinding bedacht: de Handicap! Als je begint met golf heb je een handicap van +36. Dit getal houd in dat je 36 slagen meer mag doen over een hele ronde golf met een totale PAR van 72(18 holes dus). Simpel omgerekend is dat dus 2 slagen boven PAR voor elke hole. Gebruik dit om je mentaal te richten op elke hole: Is het een PAR 3 hole? Maak er maar PAR 5 van!

Heb je je GVB? Dan kun je een officiele Handicap registreren, door een aantal ondertekende scorekaarten op te sturen. Je begint altijd met een Handicap van 36. Sla je beter dan je handicap, dan zakt deze langzaam. Hierdoor stijgt voor jezelf de drempel om te presteren. DMV handicaps kun je onderlinge competitie mogelijk maken. Als ik met mijn 36 Handicap tegen iemand speel met een Handicap van 4, dan kan ik alsnog winnen. Hij heeft namelijk maar 4 slagen die hij boven PAR mag doen, en ik heb er 36. Met een lagere score kan hij dus alsnog verliezen. Je Handicap zorgt voor balans tussen betere en minder betere spelers.
Klinkt leuk! Maar waar kun je het best beginnen?

Er zijn een heel aantal Openbare golfbanen, waar je zonder lidmaatschap of GVB een balletje kan slaan. Hieronder staat een lijst van een aantal bekende banen. Clinics zijn er voldoende, die je geleiden met de basics van het golfen. Er zijn beginnerscursussen van 5 lessen voor 50 euro die wel aan te raden zijn. Niet zeker of het leuk is? Ga eens op de driving range staan. Meestal kun je voor een paar euro een club huren en wat ballen weg slaan. Hiermee creeer je je eigen gevoel voor de sport, en kun je zien of je het leuk vind.

Links

Er is bijzonder veel te vertellen over golf! We werken er aan om deze TS uit te breiden met info. Tot die tijd geven we je wel wat handige links.

Beginners:

50 voor 5 - Privelessen zijn best prijzig. Als je net begint met deze mooie sport, kun je overwegen gebruik te maken vaan deze actie. Voor 50 euro heb je 5 golflessen die je een basis geven om verder mee te gaan. Zeker een aanrader als je interesse hebt in het oppakken van golf.

About Golf - Deze site moet het hebben van de video tutorials die je wat informatie kunnen geven over de beginnende aspecten van golf.

ANWB Golf - Deze site is niet bijzonder. Wat je hier MOET doen is klikken op "Go with the pro". Deze link geeft je vervolgens weer gratis toegang tot een hele vrachtlading aan video's met tips voor zowel beginner als gevorderden. TIP!

Budgetgolf

Golf kan best prijzig zijn. Het internet is dan weer een manier om het toch goedkoop te houden. Hierbij een aantal links om je portemonee een beetje te sparen.

BudgetGolf - Naam zegt het al. Deze site geeft je stapels tips voor banen, aanbiedingen en materiaal.

Ebay VS - Als de dollar laag is in het land waar Golf toch wel een van de meest popularie sporten is, kunnen we daar flink misbruik van maken. Golfsets via Ebay kopen scheelt! Zelfs met verzendkosten meegerekend. Maak kennis met clubs op "fitting days" en ga dan op Ebay bargainhunten.

Voor de visueel ingestelde:

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• AGee
  • Niet online

AGee

Moderator General Chat

Topicstarter
De topic start van dit topic is gekopieerd van het vorige deel. Als je interesse hebt om deze aan te passen en / of te verbeteren, neem dan contact op met één van de topic starters of meld je bij één van de mods :).

AGee wijzigde deze reactie 25-06-2016 11:48 (92%)

• Artbij
Als je de baan in gaat moet je dat doen met reële verwachtingen, veel mensen kunnen dat niet en dat zorgt voor een slechte stemming inderdaad.

Trouwens, wat de range en trainen betreft, Probeer dat op de baan te laten lijken, ga dus naar een grasrange niet naar een matje bijvoorbeeld.

Met gestrekt been.

• Artbij
Weet ik zo niet, hier in de buurt hebben bijna alle banen ze, wat me wel opvalt, meestal zijn ze niet zo goed herkenbaar, vaak moet je ervoor naar de andere kant van de range bijvoorbeeld....

Met gestrekt been.

• Artbij
In een golfswing gaat het om tempo en snelheid, niet om kracht.

OVergiens kun je als beginnen de 4 ijzer beter even in de garage laten. Is een stuk lastiger te slaan dan bijvoorbeeld een i6. Maar de afstandwinst is in het begin minimaal.

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
TimmyUt schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:01:
[...]

Dit klopt niet helemaal, het gaat erom dat je kracht op de juiste manier weet toe te passen.

Je moet niet de bal hard slaan, maar je moet hard draaien met als gevolg dat je meer clubsnelheid ontwikkelt waar mee je de bal raakt ;)

Dus het gaat weldegelijk om kracht, alleen je moet wel het juiste concept toe passen.
Het klopt wel helemaal :).

Niemand slaat tegen de bal. Je swingt er met een hoog tempo doorheen ;).

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
TimmyUt schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:14:
[...]

En daar heb je kracht voor nodig. Het is niet voor niets dat alle tour spelers en long drivers allemaal in het kracht honk zitten om clubsnelheid te ontwikkelen.

Het concept van soepel swingen zonder kracht te zetten is niet juist.

Je zet weldegelijk kracht, en je probeert weldegelijk harder te slaan.

Maar geloof vooral mij niet, een van de betere youtube golf pros: https://www.youtube.com/watch?v=QBZlgqnGcEg
Haha, Crossfield is geen echt goede pro. Wel een goed mediamannetje.

Dit is wel een goede pro: https://www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ.

Artbij wijzigde deze reactie 10-04-2017 12:18 (12%)

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
TimmyUt schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:19:
Hahahaa, haal dan iig de youtube titel weg..
:>

Met gestrekt been.

• Artbij
Fitten is onzin voor jou, of je moet echt iets heel afwijkends nodig hebben. Dan lijkt me sterk.

Ik zou tweedehands voor een setje kijken. Ijzers een wedge en een putten en je kunt aan de gang :).

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Artbij
quote:
Jebus4life schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 09:33:
Wat doen jullie trouwens om jullie golfballen te personaliseren?
Bij ons op de club doen ze daar blijkbaar nogal "moeilijk" over dat dat zeer duidelijk moet zijn.

Maken jullie zelf met een stiftje ofzo een markering? Of kopen jullie gepersonaliseerde ballen online? En if so, aan wat voor prijzen moet ik dan zien te denken?
Hoe bedoel je precies, zeer moeilijk?

Je moet zonder twijfel vast kunnen stellen dat het jouw bal is, dus melden bij de afslag: "Ik sla een pro v1 nr 3 met 2 rode puntjes" is voldoende.

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
Maduth schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:24:
Vraag me nu trouwens af, hoeveel Tweakers er serieus golfen. Dus niet het kaliber: ik sla weleens een balletje maar naast het spelen, ook oefenen/driven. Dus minimaal 4 tot 6 keer per jaar ballen.
4 tot 6 keer per jaar is toch niet serieus?

Ik heb jaren van 100 rondjes gehad. Nu met twee heel jonge kinderen staat de teller dit jaar op twee...

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
Glashelder schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:18:
Ja dat is dé manier om het enige beetje sportieve van golf er wel uit te slopen :p

Al moet ik toegeven dat het op sommige banen echt onmisbaar is. Op de Haarlemmermeersche krijg je zonder karretje binnen no time allemaal bejaarden achter je aan :/ En in warme landen (Curacao bijv.) is het vaak verplicht.. het is daar vaak gewoon te warm om 18 holes te lopen :p

Al mocht het in Lima (Peru, Country Club de Villa) wel zonder karretje terwijl het 38 graden was :X
Golf met buggy heeft als voordeel dat je veel golf kunt spelen. In tien dagen Florida zo 22 rondes gespeeld.

Met gestrekt been.

• Artbij
De topspelers kunnen zich juist wel beweging in de polsen veroorloven, maar dan wel bij het korte spel.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Artbij
quote:
wodkabuikje schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 15:03:
Leuk topic! :)

Toevallig ook nog golfers uit regio Breda?

De tip die ik kreeg van een winkel was dat je iig wel met dezelfde bal moet Putten.

Zelf gebruik ik lakeballs (geel) omdat ik er nogal wat kwijt kan raken indien er veel water in het spel is.

Ben benieuwd of jullie tips hebben voor leuke banen in jullie omgeving...

Speel zelf nu ongeveer 2,5 jaar samen met mijn vrouw en hebben een 22.5 handicap.
Hier uit omgeving Tilburg. Heb vorig jaar op Princenbosch gespeeld. Aanrader!

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
ANdrode schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:03:
[...]

Wat voor afstand sla je daar ongeveer mee?

Wanneer je met een stok 200-225 meter haalt dan levert een langere stok waarschijnlijk niet zoveel meer op. Ik heb sowieso het gevoel dat drivers vooral meer vergevingsgezind zijn en weinig afstand geven tov een 3.
offtopic:
En waarde van consistentie >>> afstand
Driver is makkelijker meestal. Maar extra meters van de tee leveren juist veel op. Elke pakweg 10 meter verder is een stok minder voor je volgende shot. Je moet zorgen dat je met wedges de vlag aan kunt vallen om birdies te maken. Overigens geld dit pas vanaf een bepaalde handicap.

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
wodkabuikje schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 23:07:
Wat is GameGolf? Een GPS aan je riem die communiceert met een app op je phone?

Ik kan met mijn golfhorloge ook redelijk afstanden zien (als ik niet vergeet om het te tellen :) ). Of is het meer dan dat?
Is veel meer dan dat, zie gamegolf.com.

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
ANdrode schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:34:
[...]

De reden om geen driver mee te nemen is toch dat het ruimte geeft voor een extra wedge (of lange ijzer) mee te nemen. Dat is alleen een keuze als je de lengte niet echt nodig hebt.

Ik heb zelf het gevoel dat +- 225 meter vaak genoeg is om op een "logische" plek in een lange hole uit te komen (geel). In de dogleg/voorbij de fairway bunkers. Om een dogleg af te snijden heb je veel meer lengte nodig (> 250).

Ik vind een 3 vooral fijn vanuit de baan, dat probeer ik niet eens met een driver :X

@Floor-is jij speelt vanaf wit?

Waar ik speel als ik speel: ~5750 meter vanaf geel. Dat is een gemiddeld-lange baan voor iets dat voor 2000 is aangelegd?
Hoeveel wedges neem je mee dan?

Ik heb zelf:

Putter
60
56
52
p t/m 4
i2
3w
Driver

Ijzer 3 zou ik neit graag ruilen voor driver.

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
Jebus4life schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:45:
[...]

Dat lijkt me gemiddeld (meeste golfbanen (vanaf wit) zal tussen de 6000 & 6500 zijn schat ik zo (je hebt natuurlijk beduidend langer, en korter). Ik speel bijvoorbeeld bij een club met een korte (maar dan weer behoorlijk technische) baan (5390 meter vanaf geel (5900 vanaf wit). Dat is toch wel kort voor een par 72

[...]

Beetje tevreden van? Ik was aan het denken om Arccos aan te schaffen
Ik wel, maar niet iedereen. Je moet natuurlijk zelf ook e.a. doen.En dat consequent anders werkt het niet. Ook meot je veel spelen, anders zijn de gegevens waardeloos.

Arccoos is ook mooi spul, site is zeker mooier, maar vind de doppen op je stokken wel kwetsbaar

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:42:
Prachtige apps, maar meer voor de gevorderde golfer zo te zien. Ik gebruik nu voor mijn scores Golfshot. Werkt heel aardig. Ook heb ik Hole 19 geprobeerd, werkt eigenlijk hetzelfde.

Die van Golf.nl wordt ook veel gebruikt, maar die kan ik niet gebruiken omdat registreren niet lukt: iemand anders heeft zich al geregistreerd met mijn e-mail adres (welke ik al sinds 2004 heb). Dus gebruik ik dan maar een andere app.
Ben het niet helemaal met je eens dat het alleen voor gevorderden is.Je kunt nl ook zien wat je standaard mis is bijvoorbeeld, of dat je consequent te weinig club pakt.

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
Clush schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 00:58:
Komende vrijdag mijn eerste les gepland. Volgens mij is het wel een sport voor mij.

Heb wel een vraagje voor de ervaringsdeskundigen hier mbt materiaal. Ik ben van plan het meteen goed aan te pakken en zit een beetje met een kip/ei-dilemma. Zoals ik het nu zie ben je afhankelijk van techniek en materiaal op maat (ik ben vrij lang) maar momenteel heb ik geen van beide, dus waar begin je mee?

Eerst kijken hoe mijn natuurlijke swing is en daar de stokken bij uitzoeken of eerst goed materiaal zoeken en daarmee de techniek ontwikkelen?

Ik wil er best wat aan uitgeven maar heb weinig zin om binnen een jaar op zoek te moeten naar iets anders. Anderzijds vind ik het niet erg om eerst met Mickey Mouse-stokjes de basis te leren zolang dat de ontwikkeling van m'n techniek maar niet negatief beïnvloedt.
Golf is geen sport, maar een spelletje.

Je pro kan je snel genoeg vertellen of je langere clubs nodig hebt. Dat is het enige dat ik zou doen bij een beginner, fitten op je swing komt later wel.

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
Clush schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:37:
[...]

Alsof die twee elkaar uitsluiten? https://wikikids.nl/Golf_(sport)

Ik heb een beginnerssetje besteld, wel met verlengde shafts en dikkere grips.
Probeer je nu echt met een link naar wikikids je punt te maken?

Nu maar hopen dat je verlengd nodig hebt en dat die verlenging ook goed is.

Artbij wijzigde deze reactie 08-08-2017 11:00 (6%)

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
wodkabuikje schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:46:
Na 18 holes met hoogteverschillen ben ik toch redelijk wel op hoor. Als het niet fysiek is dan wel door het gebrek aan concentratie in de lange loop van 4 uur.

Als die pro's zelf de tas moeten gaan dragen elke dag 4 uur lang dan zijn de resultaten ineens heel wat anders denk ik. Maar goed, dat gaat over de tas dragen en niet over het slaan met de club.

Een beginner met handicap 54 slaat gemiddeld 3 keer meer dan iemand met een lage handicap. Voor beginners is het dan misschien nog wel een echte sport ;)
Profs spelen zonder problemen met een tasje mannen zijn echt fit tegenwoordig. Score lijdt daar echt niet onder.

Overigens maakt een hcp 54 speler, hoe kan het ook anders, ongeveer 54 slagen meer dan een scratch speler, merendeel putts en chips. De 2/3 extra dus. Extra vermoeidheid komt eerder door het zoeken dan door het slaan...

Met gestrekt been.

• AGee
  • Niet online

AGee

Moderator General Chat

Topicstarter
Sport, spel, whatever, die discussie is off-topic. Zolang de topic-titel het woord "Golfsport" gebruikt mag het in dit topic gewoon sport genoemd worden.

• Artbij
*knip* Kappen nou.

AGee wijzigde deze reactie 09-08-2017 16:08 (90%)

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
wodkabuikje schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 08:50:
Gisteren de GameGolf Live voor het eerst getest. Wat een drama :)

Het kastje werkte goed hoor, daar niet van. Maar ik wilde gelijk voor de statistieken zo goed mogelijk slaan wat eigenlijk resulteerde in juist hele slechte slagen. Maar 33% fairway en de lengte.

Als je chipt met een 9 dan haalt het direct ook de gemiddelde afstand een stuk naar beneden. Daar is geen oplossing voor zeker?
Hier heel veel informatie over game golf. Voor de rest ook een leuk forum voor golfers trouwens, incl wedstrijden voor beginners en gevorderden.

Wat betreft chippen met 9, GG werkt niet met gemiddeldes, ze gebruiken de mediaan. Daarom maken mishits en chips minder uit. Je kunt ook nog een ster of rondje gebruiken als je wilt chippen, dan kun je ook nog stats over je chips uitfilteren.

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 09:03:
Op 9 holes moet je dan toch 18 stableford punten halen?
Met welke handicap? Met hcp 72 moet je dat hopelijk wel lukken....

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
Jebus4life schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 19:57:
Voila, m'n theoretisch stuk van het GVB vandaag afgelegd. Hakken over de sloot met net de nodige 27/30 (maar I call bullshit, 1 vraag vind ik onterecht afgekeurd en een tweede vond ik écht niet in het regelboekje :D )

Zaterdag de 26e m'n praktijk, met wat geluk dus naar handicap 45 ^^
*9 holes eerste holes op onze 18-holes baan met als doelstelling 9 punten stableford met 2 strokes extra per hole

Maar als m'n swing gewoon draait (wat momenteel het geval is) verwacht ik weinig problemen.

(ik weet niet hoe dat in NL zit trouwens, maar in vlaanderen mogen de clubs zelf beslissen hoe ze die examens afnemen, ik hoor nogal vaak dat ze het bijna nergens serieus nemen (wantja iemand laten zakken riskeer je dat hij het opgeeft en ben je je lid kwijt, maar bij ons dus wel klaarblijkelijk serieus (vind ik op zich ook niet slecht))
In NL stelt het niet zoveel meer voor. Maar Nederland en Belgie is mbt golf sowieso niet te vergelijken. Nederland mag iedereen op de baan, in Belgie is het nog meer elite. Hoor verhalen van prijzen die mensen niet krijgen omdat ze geen das dragen op de prijsuitreiking bijvoorbeeld. Daarnaast zijn de lidmaatschaps en greenfee prijzen een stuk hogen in Belgie.

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
BM schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:53:
[...]

Wat bedoeld word is dat je bij een 9-hole ronde 18 stableford punten moet halen om 'op 0 te spelen'. 18 punten is wat verwacht word als je precies volgens je handicap speelt. Meer dan 18 punten zou een handicapverbetering zijn, minder zou een verslechtering zijn.
Ik weet hoe het systeem werkt. Alleen dat je voor een gvb 18 punten moeten halen is vaag. Tenminste op hcp 10 of hcp 72 scheelt dat nogal wat. En je speelt pas op 0 als je level par speelt.

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
Glashelder schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:26:
Je kan ook andersom redeneren.. vroeger was het wel heel veel werk om een GVB te halen. Als ik die verhalen van vroeger zo hoor dan heb ik meer het idee dat men vroeger gewoon probeerde om het gepeupel buiten te houden :p

Zojuist reisje geboekt naar Curacao met 5 x greenfee voor Old Quarry :Y) Eind september gaat t gebeuren :Y)
Vroeger was in dit geval ook beter. Er zitten veel goede tussen, maar een flight van 4 met een gezamenlijke handicap van 208 is wat veel van het goede.

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:44:
[...]

Dat klopt. Maar volgens mij komt dat nog steeds niet overeen met 9 stableford punten op 9 holes.

Ik ga er eerdaags ook aan, wil die hcp registratie nu wel eens op orde hebben. Sommige banen mag je anders niet eens op spelen.
9 stableford is dus 4!!!! slagen boven par, per hole!

Wat doe je dan op de golfbaan, kan me niet voorstellen dat het dan lang leuk is.

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
carpebios schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 18:15:
Weet iemand hoe het zit om als Nederlander, met een handicap 44 (zeer beginnend!) in Belgie te golfen? Ik wil bijvoorbeeld in Puyenbroeck gaan golfen, maar ik lees overal dat je dan lid moet zijn van de Belgische golf federatie en ergens ingeschreven moet staan, echter wil ik natuurlijk niet 2x m'n handicap halen.
Waar lees jij dat het in Belgie zo lastig is?

Puyenbroek is een van de gewoonste belgische banen. Staat op de website geen hcp eis? Met een nederlandse ngf pas kun je daar verwacht ik zonder problemen terecht.

Ik heb erg veel in België gespeeld en NGF pas voldeed altijd.

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
Glashelder schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:00:
Ik moet eigenlijk zeggen dat ik weinig gekke dingen zie op de golfbaan en dan speel ik volgens mij op een van de drukste banen van het land (Spaarnwoude). De echte beginners beperken zich over het algemeen wel tot de par 3 baantjes. Op de grote banen zie ik zelden echt gepruts. Wat zien jullie dat ik niet zie dan? Het enige dat ik zie, is dat de golfbanen gewoon steeds drukker en drukker worden. En dat irriteert.. Vaak zit je je te irriteren aan een flight voor je terwijl die ook gewoon telkens moeten wachten op een flight daarvoor :+

Als beginner leg je ook geen 50/60 euro neer voor een rondje als je vervolgens 130 slagen nodig hebt :X
Ik zie heel veel gerotzooi. Ik ben zelf een erg snelle speler, samen met mijn maten doe ik gewoonlijk 3u over 18 holes. Dan loop je achterop veel flights. Heb een tijd bij Prise d'Eau gespeeld, daar was het echt schandalig, niet doorlaten ("want ik wordt ook niet doorgelaten" of "ik zat vorige keer achter een marshal en die liet niet eens door, dus waarom zou ik het doen") en de baan slopen (heel veel "hap en holes" green feeers in de herfst en winter.

Daarna lid geworden op een verenigingsbaan, wat een verademing. In een jaar van 2x per week een ronde maar eenmaal niet doorgelaten. Op de tee zien ze ons aankomen en dan wordt meteen gevraagd of je niet voor wilt gaan. In de baan ook netjes doorzwaaien als er gewacht moet worden etc.

Beginners worden op die baan begeleid en nieuwe leden ook, daarnaast kent iedereen elkaar en spreken ze elkaar aan op misdragingen.

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
ANdrode schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 22:22:
[...]

Ik mis dan vaak ook een stuk etiquette.

Ik vind het onbeleefd om uitgebreid een bal te gaan zoeken als je geen wedstrijd speelt. En als je niet snel speelt dan kan je in mijn ogen in ieder geval op tijd voorbereiden voor een slag en vooral doorlopen na elke slag.
Bal zoeken mag altijd, ook niet in een wedstrijd. Als je de mensen achter je maar doorzwaait.

Veel nieuwe spelers krijgen dat niet goed aangeleert, daar is geen tijd voor. Belangrijk is voorbereiden terwijl iemand anders slaat, kar op een goede plek neerzetten, score schrijven op de volgend tee. Heel simpel, maar sommige mensen hebben het nooit geleerd, of zullen het nooit leren.

Nog een mooi voorbeeld van Prise d'Eau. Het is druk in de baan en we moeten wachten op een par 3, zie een dame een bal uit de bunker slaan en niet harken. Toen ik op de green van de par 3 was stond die dame nog op de tee van de volgende hole. Ik ben er naar toe gelopen om te vragen of ze nog even wilde harken. Zegt ze met een stalen gezicht dat ze niet in de bunker lag 8)7 . Haar man die naast haar stond te bellen |:( rende me snel voorbij om te gaan harken. Kreeg wel medelijden met die man, met zo'n vrouw moeten leven....

Artbij wijzigde deze reactie 21-08-2017 22:55 (45%)

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
Jebus4life schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:17:
Goed; ik heb overigens m'n GVB gehaald (maar wou daar geen post van maken dus ik geef het terloops mee :p ) maar ik heb nog een technische vraag.

Over de release van de club; zoals ik al aangehaald heb, heb ik nogal het probleem van het niet (voldoende) sluiten van het clubblad waardoor ik redelijk vaak push. Nu ben ik wat info aan het opzoeken geweest en wat oefeningen aan het doen geweest en ik zit nu met het volgende. Hebben jullie een "leading" hand om de release te maken?

Ik heb het gevoel dat als ik het met rechts doe (wat ik altijd doe/deed) dat ik dus vaak een open clubblad heb, nu heb op de range het omgekeerde gedaan en m'n release met links gedaan (en rechts was just along for the ride zeg maar); dan voel ik de release veel duidelijker, maar dan is m'n clubblad vaak enorm gesloten (maar goed, dat kan gewoon wat oefenen zijn, ik heb misschien 10 ballen zo geslagen).

Is daar een juiste manier voor? Or is dat iets wat mensen gewoon doen wat juist voelt?
Als je rechts golft is links je leading hand.

Overigens als je een push slaat is je clubface evenwijdig aan je swingbaan. Dus zit het probleem eerder in je swingbaan dan in je clubface en je handen.

Met gestrekt been.

• Artbij
Sowieso als je begint (en daarna eigenlijk ook) elke 2 a 3 weken half uurtje les. Dat is genoeg tijd om iets nieuws aan te pakken en om je training na je vorige les te evalueren.

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
Roenie schreef op donderdag 7 september 2017 @ 15:07:
[...]
Waarom zijn die graden eigenlijk niet gestandaardiseerd?
Omdat die "standaard" niet voor alle spelers goed uit zou komen.

Die 30 graden ijzer 7 komt er vooral door commercie. Je moet met je nieuwe set natuurlijk wel verder slaan dan de oude.

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
Maduth schreef op donderdag 14 september 2017 @ 16:11:
Iemand KLM open aan het volgen [zover het kan]? Joost gaat niet zo goed :S
Zover het kan? Het is toch gratis te zien voor iedereen op ziggo sport?

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
Maduth schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:00:
Nu de dagen korter worden en het weer slechter wordt, wat doen jullie om je spel op peil te houden? Ik merk, dat ik minder vaak speel en ook zeker minder vaak oefen. 's Avonds in het donker naar de driving range gaan is niet zo mijn ding :+. Maar als je niks doet voor een maand of 3/4, dan val je natuurlijk weer terug in het begin van het seizoen.
Je niveau gaat maar heel langzaam achteruit, 3 a 4 maanden niet spelen is niet zo'n probleem. Sterker nog, een paar maanden niets doen is zelf goed voor je spel.

Maar het beste kun je de winter gebruiken door te gaan lessen en je swing te verbeteren. Elke 2 weken een lesje en tussendoor naar de range. Zolang het droog is kun je natuurlijk ook gewoon rondjes spelen.

In het seizoen lessen is altijd lastig. Je swing wordt vaak eerst slechter namelijk en dat is in de winter niet zo erg :).

Artbij wijzigde deze reactie 03-10-2017 10:57 (3%)

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
Alsatian schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 14:39:
[...]

Dat weten we nog niet. Tips?
Albatros op golf national is erg mooi :).
quote:
CasGas schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 20:43:
Iemand hier trouwens ervaring met rangefinders? Zelf een keer geprobeerd met mijn apple watch, maar dat is mij echt niks waard.

Meeste mensen waar ik mee golf hebben een Bushnell Tour V3, maar die heeft volgens mij geen functie dat je kan locken op de vlag, zoiets zoek ik wel. Iemand suggesties?
Naar mijn weten hebben de bushnells gewoon een locker op de pin.

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
Midget1990 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 16:42:
Na alle berichten doorgelezen te hebben, toch ook maar een account aangemaakt!

Na 2 golfclinics in hank, kan ook ik niet meer onder de verslaving uit.. ondertussen een eigen beginnerssetje aangeschaft(wilson x31) en al een ronde of 16 op de par3 baan in hank gelopen. Tot nu toe alle rondes onder de 45 gelopen, met 35 als record.

Meer mensen met hank al "thuisbaan"?
Mijn vader heeft er gespeeld. Erg moeilijke baan, zou er niet graag beginnen met spelen. Erg smal en veel water.

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
Boudewijn schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 17:45:
Mijn doelstelling wordt de 18 halen. Ik zit nu op 25, maar heb best wat gelest en blijf dat zeker in Q1 doen. Daarnaast ga ik ook C-competitie spelen en meer grote banen spelen (ik speel vooral korte werk, lastig scoren).

Minder leuk verhaal: ik heb vorig jaar mei Taylormade M2s gekocht na een uitgebreide fitting, en daar breken de plastic speed slots (de plasticjes in het clubhoofd) af. Bij het ijzer7 was het al compleet stuk, de 6 en de 8 begonnen ook. Terug naar golfplaza, en die vertellen met dat Taylormade aangeeft dat het vaker voorkomt (dat had ik ook gezien ja) en ik krijg de keuze:

Nieuwe set M2s
Nieuwe set M4s (zodra die half feb beschikbaar komen)
Nieuwe set M CGB's.

Die laatste lijken me nogal dikke klompen (zie http://www.golfalot.com/P.../reviewcompareaddress.jpg voor de M2 naast de CGB) , iets waarvan ik juist vorig jaar blij was om afscheid van te mogen nemen. De M2's, tsja ik vond het fijne clubs maar ben bang over een half jaar hetzelfde euvel te hebben, het is nogal veel voorkomend. Houd je de M4's over, die pas in februari komen... en dus vast pas op 1/3 aangepast in de tas kunnen zitten.

Wat zouden jullie doen? Die CGBs hebben een PW met een loft van 43 graden, dat is best wel weinig. Ze zijn wel prijzig, maar ik kan gratis een nieuwe ijzerset krijgen. Wel heb ik moeite met de dikte van de ijzers.
Op zich heb ik niet per se meer afstand nodig.

Alternatief is (en dat lijkt me nu het wijste) om pas half februari op een flightscope de clubs naast elkaar te vergelijken (met de shafts die ik nu heb). Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?

Noot: niets ten nadele van de service van golfplaza of taylormade. Ik zit meer met de keuze voor de clubs nu.
Mag je alleen TM kiezen?

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
Alsatian schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:30:
Ik zou lekker de M4 afwachten. Logisch dat je alleen TM kan kiezen toch? Ze moeten een gelijkwaardig product leveren en dat doen ze inderdaad op een keurige manier door je zelfs nog meer opties te geven.
Je heb recht op vervangende clubs van de winkel. Dat staat los van TM.

De competitie beginnen met nieuwe clubs in je tas is niet echt handig. Waar train je nu mee dan?

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
Boudewijn schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 18:27:
Even juridisch afpellend, ik heb een overeenkomst met Golfplaza. Die overeenkomst betreft de aanschaf van clubs van fabrikant Taylormade.
Met TM heb ik geen overeenkomst.

Gezien zowel Golfplaza als internet aangeven dat er meer problemen zijn met die speed slots (zie http://www.golfwrx.com/fo...irons-face-slot-problems/, https://www.reddit.com/r/...ns_speed_slots_caving_in/, https://twitter.com/mygolfspy/status/862347672040222721, kennelijk zijn er mensen die dit binnen 2 maanden al hebben :P )verwacht ik dat TM bij Golfplaza heeft gemeld "Goh we kunnen wel weer M2s leveren, maar zijn M4's of CGBs ook niet een optie". Zowel ik, als TM, als GP heeft er weinig baat bij als ik weer clubs krijg die over 3 maanden weer naar de winkel kunnen. Daardoor vind ik het fijn dat GP (of eigenlijk TM vermoed ik dus) mij de keuze geeft een betere serie te kiezen.

Als het GP was geweest had ik immers verwacht dat ik ook andere merken had mogen kiezen.
Maar ik vind het een prima chique oplossing van TM, dus ik ga ook niet juridische pet opzetten in de discussie met hen.

[...]

Mijn vorige ijzers. Callaway Diablo edge (niet verlengd, normale maat grips, regular shaft ipv +0.5", midsize en stiff). Ik vind het vooral enorme klompen ;).
Dat zijn het zeker. Wat is je hcp?

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
Boudewijn schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 17:26:
Goed, ik heb net even met de golfplaza gebeld en in overleg met hun materiaalman besloten dat ik waarschijnlijk de M4's wil, en deze ga proefspaan in de flightscope zodra de demo-modellen binnen zijn.
Als dat bevalt neem ik die set gewoon.

Prima opgelost van TM+GP wat mij betreft :).
Heb je je nieuwe ijzers voor de competitie dan?

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
Boudewijn schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:58:
[...]

Nouja die staan dus vermoedelijk bij taylormade. Ook voelt het (al dan niet tussen de oren) raar aan.

[...]
ik hoop het.
Ruim op tijd hoop ik voor je :), wel fijn om vertrouwen in je ijzers te hebben voordat je de competitie begint.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Artbij
quote:
donleone83 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:16:
Mijn doelstelling is van 26 naar onder de 20 (eigenlijk 18). Na mijn (overigens geweldige) Zuid-Afrika trip (scores kut, nieuwe ijzers en stimp 12 op de greens was wel even anders) merk ik dat ik een betere speler aan het worden ben. Ik snap de swing veel beter, heb 20m per club gewonnen (dat helpt!) en weet beter wat ik fout doe en wat niet. Ik merk nu dat het veel meer aankomt op juiste keuzes maken in plaats van godzegene de greep en hopen dat mijn swing toevallig goed is. Zo liep ik gisteren een vet slechte ronde van dik boven de 100 (op de Efteling), maar was over het algemeen mijn balcontact goed. Tuurlijk gaat er nog wel eens een bal mis maar die fouten zijn vaak minder kostbaar. Heel veel slagen verloren gisteren door voor die par te gaan ipv accepteren dat een bogey voor mij prima is. Heeft ook te maken dat GIR op veel holes ineens een optie voor mij wordt en het daardoor aanlokkelijk is om er voor te gaan. Ik moet als er gevaar is meer opleggen en dat gevaar uit het spel halen. Met slimme keuzes kan ik snel zakken is mijn gevoel nu.

Golfporn uit Zuid Afrika:

[afbeelding]
Hoi Leon, volgens mij zaten wij een aantal jaar geleden met Frank op het terras bij Prise, toen heb ik je al verteld wat je boven schrijft. Mooi dat het verstand toch met de jaren komt :P.

Bij een goede score neerzetten komt veel meer kijken dan een goede swing, juist course management, concentratie etc maakt in wedstrijden het verschil.

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
Floor-is schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:40:

Heb wel op de 13e hole iemand (op de voet/enkel) geraakt, wat ik pas een paar holes later hoorde trouwens. De 13e is een ±320m par4, waar je direct naar de green kan als je 170m carry kunt slaan, of waar je rechtsom kunt als je dat niet redt (of denkt te redden). De hole speelde wind mee, heftig harde wind mee: windkracht 5-6.
Afslag met mijn houten 3, geweldig geraakt, prachtige hoge draw. Ik dacht nog een meter of 60 over te hebben. Alle anderen gingen over rechts, dus een beetje zoeken en twee drops (toch water gevonden) later had iedereen richting de green geslagen. Daarheen lopend was ik aan het kijken waar mijn bal was uitgekomen, niet op de fairway te zien: balen :| Tot ik hem op de green spotte! \o/
Bleek aldus dat ik iemand op de green heb geraakt, de bal kwam uiteindelijk ongeveer 8 stappen van de hole tot stilstand :o (Eagle-put gemist, wel keurige birdie :P) Volgens GameGolf was die klap 327m :o
Ik zou me hier eerder voor schamen dan het op een forum etaleren.....

Met gestrekt been.

• Artbij
In Tilburg bij Prise hebben ze iets vergelijkbaars. Zelfde apparatuur volgens mij.

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
Floor-is schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 20:50:
[...]

Ja, het is ook logisch dat je 328,3 meter met een 3 hout slaat 8)7
Natuurlijk vind ik het vervelend, heb de mensen een drankje aangeboden bovendien. Maar komaan 🙄
328,3? Had je je rolmaat bij je?

Van binnen mag je trots zijn, naar buiten zou je je mond moeten houden.

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
Floor-is schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 23:54:
[...]

Als je nu een beetje had gelezen had je geweten dat ik GameGolf gebruik.

Ik vind dat je als een enorme pannenkoek reageert, ga lekker ergens anders de moraalridder uithangen.
Edit: prima als jij je er voor schamen zou, maar ga dat niet op een ander projecteren.
Moet de eerste gamegolf nog zien die geen meters afwijking heeft...

Je stoort je nogal aan mijn mening. Dat zegt genoeg....

Met gestrekt been.

• Artbij
Mijn opmerking gaat niet over de afstand, zelfs niet over dat hij per ongeluk iemand raakt. Het gaat erover dat hij er trots over verteld.
quote:
3xNix schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:48:
[...]

Het was een 320meter dogleg, waar je kan afsnijden als je 170m carry hebt.
Dus hij sloeg 175, en het telde als 325 ?

Het is absoluut niet mogelijk 325m te slaan met een houten 3 als je normaal 230 slaat, tenzij het 40% downhill is en windje 6 mee, je op het pad land met een bounce van heb ik jou daar...
Denk dat jij het over een andere hole hebt....

Artbij wijzigde deze reactie 28-06-2018 09:06 (6%)

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
Floor-is schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:19:
[...]

Ik stoor me er aan omdat jij extreem hangt aan het stukje "heeft iemand geraakt" en niet verder kijkt naar "heeft het netjes opgelost", noch 'bal rolde/stuiterde tegen een voet aan'. Verwacht je nu echt dat iemand die normaliter 225m met z'n houten3 slaat, gaat wachten tot de green vrij is op een hole van >300m? Zelfs met windkracht 6 mee kan je niet verwachten dat je 100m (grofweg 40%) verder slaat dan normaal.
De andere reden dat ik me er aan stoor is omdat je me inderdaad m'n genieten van dit schot niet lijkt te gunnen. Denk je dat een tourspeler die met een gekke bounce een green haalt die hij nooit verwachtte te halen zich kapot gaat schamen omdat een of andere pannenkoek het niet vind kunnen dat hij een medespeler tegen een voet op die green heeft geraakt?

[afbeelding]

[afbeelding]
Probeer mijn post eerst te lezen.....

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
Brynnie schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 00:13:
[...]

Het is niet omdat ik twijfel aan je golfcapaciteiten, maar eerder, uit eigen ervaring, aan de correctheid van Game Golf: Je afslag was volgens Google Maps een kleine 300m, 290m tot op green, van de blauwe Champions teebox.

Overzicht hole 13
(Je kan de grijze marker verslepen om de afstanden te zien. Tee en green marker kan je uiteraard niet verslepen)

Maar ondanks bovenstaande correctie, toch gefeliciteerd met je knappe slag. Ik zou het je niet nadoen!
Denk niet date @Floor-is van blauw gespeeld heeft.....

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Artbij
Lama.

Artbij wijzigde deze reactie 06-07-2018 16:23 (99%)

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
SnowDude schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 22:03:
Net terug van de baan, Eerst een half uur getraint met mijn driver. Ik heb eindelijk gevonden waarom mijn driver altijd afwijkt, de shaft van mijn driver is gewoon te lang. Als ik mijn driver een cm of 3 korter grip gaat hij over het algemeen zo recht als maar kan.

Ik speel nu nog met een redelijk low-level Spalding Sp-99 set maar misschien wordt het volgend jaar wel eens tijd om naar een clubfitter te gaan.
Hoe korter de club, hoe makkelijker die slaat. Maar ook hoe korter. Die 3cm korter grippen kosten je wel wat meters.

Dat je met 3 cm langer niet uit de voeten kunt ligt aan iets in je swing.

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:54:
Ik heb gewoon vanaf het begin gekozen voor een halve beginnerset, nieuw en 'gefit' in de winkel, dat wil zeggen, grip/lengte. Ik heb ook een Wilson set, en ik moet zeggen dat ik daar prima mee door de baan kom.

Wij kregen nog wat korting omdat mijn vrouw ook een set kocht.

2e hands kopen, proberen, toch weer verkopen, weer wat anders zoeken, sorry maar daar heb ik geen tijd voor en is me de ergernis niet waard. Ik heb al te weinig tijd om te oefenen en te spelen en dan ga ik niet lopen klooien met diverse 2e hands setjes tot ik wat heb gevonden dat bij me past.

Pfff naar hcp 36 in een jaar... speel nu twee jaar en moet nog steeds eens wat laten marken. Binnenkort mijn vader eens strikken.
Je hoeft niet veel te proberen, elke beginner set is geschikt voor je. Ga je fanatiek spelen, elke week minimaal 18-holes en trainen, dan kun je eens fitten.

Nieuwe set kopen als je plannen hebt om naar een lage hcp te gaan zou ik niet doen als je nog HCP36 hebt.

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
Boudewijn schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 19:53:
[...]
Je putts moetje zelf taggen. Ook is de afstand tot het gaatje altijd een vraag, gamegolf kijkt volgens naar de afstand tot midden van de green.
Game golf kijkt niet naar midden green. Hij gaat er vanuit dat je laatste put binnen 30cm was. Tenminste dit was vorig jaar zo. Je kunt overigens zelf achteraf de vlag op de goede plek zetten.

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
Boudewijn schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:31:
Bij Heitoo heb je voor 1.80 ofzo per stuk V1 of V1x lakeballs in AA of AAA categorie. Doe ik dus zelf. Ben vooral bezig met draws en fades (en erger :+ ) voorkomen :). De V1s zijn bijna op bij mij, dus nu een oude voorraad NXT tours' wegslaan.

Nieuwe ballen in die categorie is te duur voor me.
Als je draws en fades wil voorkomen moet je juist niet met een topbal spelen. Die pakken nl meer spin dan 2-piece ballen.

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
Boudewijn schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:47:
[...]

Klopt. Ik vind alleen het gevoel op korte afstanden zo fijn dat ik die extra spin accepteer. Een 2piece bal chipt gewoon niet lekker.
Wat.voor wedges heb je? De meeste wedges zijn namelijk keihard.

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
Ik ook. Ben hard op zoek naar iets zachters. Zijn de hardste clubs uit mijn tas.

Met gestrekt been.

• Artbij
Ik heb hetzelfde. Q spelen doe je op een a-baan over 18 holes.

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
RAM1979 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:30:
[...]

Dat alleen 18 holes qualifying kunnen zijn zou ik raar vinden. Ik heb in ieder geval eigenlijk geen tijd om 18 holes te lopen en zou daarmee dus ook niet de kans hebben mijn handicap te verbeteren. Juist het afwisselend spelen op de par 3 baan of 9 holes grote baan vind ik ook een leuke afwisseling.
Golf wordt gespeel op een par 72 baan over 18-holes vanuit oudsher. Niet over 3, 6, 9, 12 etc. Zeker niet op een par 3 baan waar je meestal met 2 clubs wel rond kunt.

Ik snap de NGF wel, die wil zoveel mogelijk mensen aan het golfen hebben. Dus maken ze par 3 q en ook 9 holes q. Ik zou daar 3 aparte hcp van maken. Dus een par 3 hcp, een 9 holes hcp en een 18 holes hcp. Over 9 holes je hcp verbeteren is nl makkelijker dan over 18.

Raar is eigenlijk dat je bij het spelen van 9 holes gratis 18 punten over de tweede negen krijgt.

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
Alsatian schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:24:
[...]

Vroeger waren er meer golfbanen met een variabel aantal holes die 18 holes is pas later de standaard geworden.

Zoals elke sport is ook golf aan veranderingen onderhevig. 9 holes is inmiddels de standaard en niet meer 18 holes. Waarom dan star vasthouden als iets wat de norm zou moeten zijn? Wie doe je daar een plezier mee?
Wedstrijdvorm is nog steeds 18, geen negen. Je hcp is bedoeld voor die westrijden dus zou 18 nog steeds moeten gelden voor je hcp.
quote:
CasGas schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:18:
[...]

Waarom zou je hcp verbeteren over 9 holes makkelijker zijn? Je doet er inderdaad korter over, maar dat is volgens mij het enige verschil.

En hoe krijg je bij 9 holes dan gratis 18 punten erbij voor de 2e 9 als je die niet zou spelen?
Bij een topgolfer is elke hole een kans op een birdie. Bij zowat alle andere spelers is een hole een kans om fouten te maken.

Je weet hoe stableford werkt?

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
Alsatian schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:57:
[...]

Als je uit gaat van een standaard van 18 holes wel inderdaad. Dan heb je 35 sbf punten. Maar wat mij betreft heb je gewoon 17 punten en speel je in de buffer. Overigens is het niet de ngf die dit doet maar de EGA. Zie hiervoor dit document:
http://www.ega-golf.ch/si...ooklet_2016_3.11.2015.pdf

[...]

Jij zal dan ook geen 18 holes wedstrijden spelen.
Er bestaat geen stableford over 9 holes. Bij stableford ga je altijd uit van 18 holes. Als je 17 punten hebt, heb je gewoon heel slecht gespeeld en stijgt je hcp.
quote:
CasGas schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:52:
[...]

Daar zeg je iets verkeerd, bij ieder ander mens is het zo dat ze een fout maken en kans hebben om het goed te doen. Zoals de topgolfers ook zeggen, iedereen speelt slecht, alleen wij proberen onze eigen misses zoveel mogelijk te reduceren.

Ik snap hoe stableford werkt, maar dan snap ik je redenatie nog steeds niet?
Hoe krijg ik dan alsnog 18 punten gratis erbij?

Gisteren een rondje gespeeld op de grote 9 (omdat wij ook par3 9 holes hebben) en dan gisteren 17 punten gescoord op basis van stableford, dus volgens jou heb ik er nu dan 35 op basis van stableford?
Ik zeg niets verkeerd, het kwartje valt bij jou gewoon niet. ;) .

Even on-topic. Heb laatst de Callaway Rogue getest...wat een beest. Sla er zomaar 30m verder mee. Helaas kost die in mijn specs €695,-......en ben ik niet van plan dat uit te geven.

Artbij wijzigde deze reactie 23-08-2018 13:36 (6%)

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
3xNix schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:55:

Eagle kans op PAR5 is percentueel veel hoger dan op een PAR3 hole.
Eagle kans op een reguliere per 5 ten opzichte van een par 3 op een echte par 3 baan scheelt niet zoveel denk ik, denk zelfs dat er op een par 3 baan meer worden gemaakt. Al is het maar omdat iedereen de afstand heeft om op een par 3 baan de graan te halen, een par 5 in drie is voor meer mensen onmogelijk.
quote:
SnowDude schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:08:
[...]

Bij stableford over 9 holes moet je 18 punten bij je score optellen. ;)
En dat moet omdat je een 18 holes score wilt immiteren ;).
quote:
3xNix schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:55:
Een baan die Qualifying is telt gewoon mee voor je HCP en is de juiste sterkte.
Par 3 is een ander spelletje dan een reguliere baan. Midgetgolf telt ook niet, maar doe je ook met een putter en een balletje....

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
3xNix schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:33:
[...]

Op een par3 baan maakt de grote van de green niet heel veel uit bij een Eagle :+ O+
Niet? Hoe groter de green hoe makkelijker de vlag geplaatst kan worden. Jij hebt het over slam dunk eagles en die zijn er niet veel. Daar maakt de green inderdaad niet uit.

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
SnowDude schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:16:
[...]

Daarom noemen ze een hybrid ook wel een rescue club ;) Een hybrid komt beter door het gras heen

[...]

Goed bezig!

Zelf ben ik naar een betaalbare mogelijkheid aan het zoeken om deze winter toch te blijven trainen. Ik wil me volgend jaar toch maar eens gaan wagen aan een wedstrijd.
In de winter kun je gewoon de baan op :).

Effectief trainen kun je doen door elke 2 a 3 weken een lesje te nemen en tussendoor 2 keer per week te trainen.

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
CasGas schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:32:
Ik zelf heb nu een weekje game golf, gewoon een refurb via ebay gescored voor 80 euro en werkt prima. Ik krijg meteen statieken te zien en hoever ik nou eigenlijk sla etc, wat mij betreft een prima systeem waar ik geen minpunten aan zie. Ik hoef namelijk ook niet op mijn telefoon iets te doen (wel in de broekzak houden voor de positie en niet op de kar), maar hij ziet dan vanzelf al als ik op de volgende hole sta door middel van de gps, wat mij betreft heel makkelijk in gebruik.
Bij Gamegolf heb je de telefoon helemaal niet nodig.

Met gestrekt been.

• Artbij
quote:
Floor-is schreef op woensdag 5 september 2018 @ 21:21:
[...]

Arccos 360 is beter, het vorige systeem is relatief onhandig met de batterijen en ze zijn relatief zwaar (en groot).
GameGolf is absoluut goed, vooral het sociale aspect. Je kunt mensen makkelijker volgen, met competities meedoen, je rondes delen etc. De insights zijn ongeveer vergelijkbaar denk ik.

De Arccos caddy is wel een farce :')

[afbeelding]

[afbeelding]
Waarom is Arccos beter? Naar wat is lees moet je telefoon in je broekzak zitten, zo'n systeem zou bij mij meteen afvallen.....

Het taggen van het shot bij Gamegolf vind ik een van de voordelen. Vanaf dat moment weet je wat je gaat doen en ga je het uitvoeren.

Artbij wijzigde deze reactie 05-09-2018 22:00 (15%)

Met gestrekt been.

• Artbij
Ik wil ergens in de komende weken in noord Frankrijk gaan spelen voor een dag of twee. Iemand suggesties? Dacht zelf aan Touquet.

Met gestrekt been.

• Artbij
Op Engelse dorpsbanen is een afslagkooi heel gewoon. Daar is het ook gewoon dat je zelf je ballen raapt op de range.

Met gestrekt been.

• Artbij
Alsatian schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:06:
Helaas geen ervaring met banen in Noord Frankrijk. Ik ga zelf op de zaterdag terug van de Ryder Cup spelen op Royal Golf Club du Hainaut in zuid België. Mocht je daar informatie over willen dan hoor ik het wel.
Bedankt voor het aanbod maar ik zoek echt iets aan de opaalkust.

Met gestrekt been.

• Artbij
Floor-is schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:41:
Ik had de No laying up podcast geluisterd waar een van de gasten zei dat een goede manier om te wennen aan betere scores dan je normaal hebt het spelen van veel kortere tees is. Ik heb pas van rood gespeeld met alleen ijzers in de tas en kwam toen na 9 binnen met -1.
Vandaag nog maar eens gedaan, maar dan met de hele tas.. Dat levert voor een (relatieve) longhitter als mij echt vrij bizarre situaties op.

Hole 10 is geen 510m, maar 400m. Zelfs met windkracht 4-5 tegen is die te halen. Normaal 3hout, 5-6ijzer en een wedge.
Hole 12 (normaal 389m) had ik wind mee, drive en halve lobwedge. Sla normaal driver en een mid ijzer (6-7-8).
Hole 13 moet ik normaal voor water (~220m) houden, nu is dat water 180 carry: 3hout net naast de green! (Normaal ijzer4-5 en dan een 7-8-9)
Hole 15 komt een bunker in het spel die vanaf wit op 315m ligt :')
Hole 16 sloeg ik een 5hout bijna op de green (8m naar de vlag over). Normaal is dat 5hout+gapwedge.
Hole 18 is een par5 die ik slechts zelden haal in 2. Nu driver, gapwedge :Y)

Lip uit op 18 voor -3, best tevreden met de wind en de zachte fairways die ik mocht navigeren :)
Wat is je playing hcp van rood?

Heb het ook eens gedaan. Tee shots zijn veel minder imponerend. En soms met een ijzer naar de green op een par 4....

Met gestrekt been.

• Artbij
Midget1990 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 17:42:
Na een tijdje op de achtergrond te hebben meegelezen ook maar weer eens reageren. Tv gaat aan zodra ik thuis ben van me werk. Is wat ik tot nu toe gezien heb nog niet bijster spannend, komt nog wel hopelijk!
Niet bijster spannend?

Het was een mooie dag, zeker in de ochtend. In de middag waren de amerikanen te slecht.

Met gestrekt been.

• Artbij
VanRoyal schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:01:
Ik was altijd fan van MeAndMyGolf, maar die zijn te commercieel geworden. Rick Shiels kijk ik ook weleens, vooral voor hardware reviews ;-) Zal de anderen ook eens opzoeken.

Zit even de coursvlog van Daniel Björg met Aydan Verdonk te kijken. Par 5, 446 meter. Driver 311 meter, PW voor 135 8)7

YouTube: I take on Dutch top amateur golfer Aydan Verdonk! 1 of 2
Heb een paar keer met Aydan en Daniel gespeeld. Daniel is al een longhitter, maar wat Aydan doet slaat nergens op. Ijzer 7 dik 200 meter. En dan komt dat niet eens uit zijn tenen, maar gewoon souplesse swing....

Met gestrekt been.

• Artbij
donleone83 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:46:
[...]

Gisteren mijn eerste les gehad, de eerste 7 zijn geboekt. Focus lag gisteren niet op de swing, maar op keuzes maken en vertrouwen. De eerste uitdaging voor mij wordt om rond de greens veel meer met ijzer 7/ijzer 8 te doen, waar ik nu de neiging heb om alles met mijn LW te doen. Het gaat even wennen worden qua gevoel en vertrouwen, maar met een ijzer 8 uit de rough naar een vlag chippen op ongeveer 15 meter afstand waren de eerste 5 ballen allemaal binnen 1,5m van de vlag, waarvan 3 binnen 1m. De 5 met een LW waren allemaal verder weg, dus misschien moet ik gaan leren accepteren dat de foutmarges kleiner worden als ik meer rol en minder vlieg rond de greens. Daarna nog een tijdje met wedges geslagen, en moet mezelf een heel consistente 3 tot 9 swing aanleren (met en zonder polsknik) en 3 tot 12 (met polsknik). Dit om veel meer inzicht te krijgen in mijn afstanden met ijzer 9, PW, GW, SW en LW. Als ik die allemaal inzichtelijk heb hoef je dus ook niet meer te gokken rond de green. Het idee er achter is dat je de bal bijvoorbeeld binnen 100m van de vlag kan krijgen met 2 shots op een par 4, en dan dus gewoon dezelfde swing met verschillende clubs kan uitvoeren en weet wat je afstanden zijn en waar mogelijk vanaf een meter of 30/40 met clubs met veel rol laag naar de vlag toe om de foutmarge te minimaliseren. Dit moet er voor gaan zorgen dat mijn dubbel bogeys en erger van de kaart af gaan.

Ik ben benieuwd! Op basis van mijn swing, drie eerdere lessen bij deze pro en drie holes baanles gisteren hebben we een weddenschap afgesloten. Als ik eind 2019 niet onder de 15 zit, duikt hij op onze baan het water in. Ik zit nu op 26.1. Zijn vertrouwen in mij is heel groot blijkbaar :+
Leuk om te volgen. Nu is chippen met de lw zowat de moeilijkste club die er is. Dus vandaar gaat alles makkelijker ;).

Met gestrekt been.

• Artbij
3xNix schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:27:
[...]

Yep, ga ik zeker kijken... om 20.00uur met hapjes en drankjes op de bank onder een dekentje :D
Vrouwlief wil het ook zien, dus win win O-)
Stel je er niet te veel van voor. Hopelijk wordt het spannend, maar je zult ook veel moeten wachten, tussen de slagen zit al snel 5 tot 10 minuten....

Met gestrekt been.

• Artbij
Deceptie inderdaad. Golf was van een zeer bedenkelijk niveau. Sidebets waren niet echt creatief, commentaar van Derksen en daardoor kon je vaak Tiger en Phil niet horen.

Charles Barkely dacht dat hij wel van Tiger en Phil zou winnen, denk dat hij daar gelijk in heeft.

Met gestrekt been.

• Artbij
Heb het wel eens gedaan, met zo'n sim. Ik vind het niets, wil de ballen zelf zien vliegen en het gras ruiken.

Met gestrekt been.

• Artbij
3xNix schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:13:
Van mij ook de allerbeste wensen voor 2019, dat het maar weer een mooi golf jaar mag worden.

Doelstelling voor 2019: HCP 12
Na een heerlijk eerste jaar afgesloten te hebben met HCP 24,7 leggen we de lat lekker hoog O-)
2018 van 48(start hcp) +/-50% verbeterd, deze trend wil ik vast houden.

Ik heb ook wat geinvesteerd in materiaal die de ambitie kracht bijzet.
o.a. van Regular naar Stif shafts gegaan i.v.m. de hogere club-head speed.
En een nieuwe set miscleback/semi-blades aan laten meten.

https://kzg.com/club/k-tour/

Heb deze set nu een weekje in bezit en de eerste resultaten zijn goed, gemiddeld +1 per hole.
Echt een heerlijk gevoel als je deze ijzers goed raakt, boterzacht.. echt niet te beschrijven zo lekker. :9~
Volgende week even op de monitor kijken wat mijn afstanden doen, op de baan lukt het aardig nu.
PW +/- 100mtr, ijzer 8 +/- 125mtr en de 7 rond de 135, 6je rond 145

Wachten is nu nog even op de aangepaste houtjes, zodat ik ook wat beter weg kom van de Tee.
Driver laat ik nog even achterwege, nog niet het gevoel dat ik deze nodig heb.
Leuk KZG, zie je niet veel. Ben je er wel van bewust dat deze clubs het je eerder wat lastiger maken dan makkelijker. Aan de andere kant zul je veel meer feedback krijgen, je voelt in je vingers/handen wat je fout doet, erg fijn bij het trainen. Welke shaft zit er in je nieuwe ijzers?

Mbt je handicap ben ik benieuwd waarop je uitkomt. Van 24 naar 12 is vele malen moeilijker dan van 48 naar 24.

Met gestrekt been.

• Artbij
3xNix schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 11:06:
[...]

KBS - C-taper shafts.

Ik had na de zomer pure blades van een vriend te leen, om alvast te wennen.

Moet zeggen dat ik nog nooit zo lekker geslagen heb als de afgelopen week.
Swing tempo is veel beter(volgens leraar) en ik raak ze nu in de baan veel beter.
Ik heb meer vertrouwen in de clubs omdat de head niet meer zo groot is en de zool niet zo breed.
Snijt beter door het gras voor m'n gevoel... ook mn swing is ietwat veranderd.
Rustiger, met doorstrekken na contact... ik trok eerst na contact m'n armen in. (veel meer spin ook)
Nu ook veel beter in het midden van het blad 8)

Gewoon mooie rechte slagen, op afstanden die ik verwacht te halen..
Het lukt me nog niet echt effecten meegeven... gaat dan sterk tenkoste van me afstand. 10-20m oid fade/draw... of ik doe dan iets fout (groote kans) O-)
Balvluchten zijn niet zo moeilijk te slaan als je een consistente swing hebt. Weet hoelang je al speelt, maar als je swing dus consistent is, dan is het een koud kunstje.

Zijn hier nog andere die komend voorjaar competitie spelen?

Met gestrekt been.

• Artbij
wodkabuikje schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 19:23:
[...]

Waar kijk je dat? Ik kwam een launch monitor tegen en dat zag er ook wel geinig uit. Scoort best goed i.v.m. de hele dure:
YouTube: $350 Vs $22,000 - GOLF LAUNCH MONITORS!

Ik speel ook nog niet met de driver. Mijn langste club is de H4. Ik wil te wild slaan (ja afleren, I know) waardoor de balvlucht van langere clubs alle kanten opgaan.
Die goedkope geven je niet veel info. Je wilt face en swingpath hebben als je traint. Dat kunnen de meeste niet.

Met gestrekt been.

• Artbij
wodkabuikje schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 20:05:
Ik volg je ook nu, leuk :)
Mooie swing. Ik ben van 16.8 nu weer op 19. Loop bijna altijd een kaart en haal het nog maar zelden. Ben meer 21-22 op het moment. Ben geen longhitter dus zal wel rond de 19-20 blijven steken denk ik.

@Artbij Vind de swingsnelheid en afstand e.d. ook wel leuk om te zien/weten. Ik denk dat vooral mijn vrouw veel verder zou kunnen slaan met wat meer pit erin. Ik denk dat dit wel zal motiveren om de swingsnelheid hoger te krijgen. Heb hem nog niet gekocht hoor maar qua prijs is het wel te doen.
Dat klopt. Weet niet waar je woont maar er zijn op steeds meer plekken ook Top Tracers geinstalleerd.

Je weet dat je recht moet slaan met golf en niet ver? Ik heb er zelf jaren over gedaan om daarachter te komen. :(

Met gestrekt been.

• Artbij
wodkabuikje schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 19:33:
[...]

Ja, weten en doen zijn 2 verschillende dingen he! ;)
Ik woon overigens regio Breda en speel regelmatig op Bergvliet, Kurenpolder en Almkreek.

Ik was laatst bij Golfshop Jan Kuijsters. Hij speelt al 50 jaar (is ook een pro) en heeft de beste verhalen. Ik moest mijn swing voordoen en gaf een tip. De tip direct op de baan proberen was geen succes. Scheelde zeker 20 meter (negatief) maar de ballen gingen wel recht. Met mijn huidige swing vertrekken ze vaak direct naar links maar gaan wel verder, als ze niet OB gaan :(

Binnenkort maar weer eens lessen denk.
Als de ballen recht gingen was het wel een succes ;).

Even voor mijn beeld. Wat is je nieuwe i7 afstand?

Met gestrekt been.

• Artbij
Vaak zorgt een swingaanpassing in eerste instantie voor minder afstand. Daarom moet je zoiets eigenlijk ook samen met een pro doen.

Met gestrekt been.

• Artbij
Ik heb het niet over kleine dingen, maar als je (en daar is het nu de tijd voor) wat grotere swingchanges doet zul je de bal minder goed raken wat meer afstandverlies geeft. Een grote swingchange is ook niet een ding, dat gaat van grip, naar takeaway, naar follow through etc. Je pro zal die aspecten een voor een met je aanpakken Het kan best zijn dat je pas meer afstand krijgt nadat al die dingen aangepast zijn.

Dat van die ultieme swing hoor ik van meer mensen, er zijn een paar stromingen in de wereld van "standaard" swings en swing gedachten. Het is veel makkelijker om bij een van die aan te sluiten dan om zelf iets te gaan verzinnen, de kans dat het beter is dan iets dan al bestaat is erg klein.

Een goede pro zorgt dat jouw swing bij je lichaam past, rekening houdend met je beperkingen, die kunnen zowel fysiek als in tijd zijn.

Met gestrekt been.

• Artbij
Topbaan. Wel krap en negen holes, dat is wel jammer. Ligt ook niet erg mooi met allerlei wandelpaden eromheen. Maar is inderdaad echt linksgolf wat erg leuk is.

Met gestrekt been.

• Artbij
Wel leuk al die banen die wat helmgras laten groeien en geen bomen neerzetten om zich vervolgens "linksbaan" te noemen. Stippelberg in bakel is ook zo'n baan.

Bij echt linksgolf moet je de zee wel kunnen zien vind ik. Bij Nederlands mooiste linksbanen is dat helaas niet het geval, bijvoorbeeld de Haagsche, Kennemer en Noordwijkse.

Met gestrekt been.

• Artbij
Zoiets is ook gaaf. Te vinden in o.a. Engeland.

Of Wimereux in Frankrijk:

Je kunt Engeland zien vanaf de baan.

En https://www.thraciancliffs.com/ natuurlijk. Relatief betaalbaar en prachtige baan.

Artbij wijzigde deze reactie 17-01-2019 09:56 (36%)

Met gestrekt been.

• Artbij
Alsatian schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:13:
[...]

Zijn die foto's door jou zelf gemaakt? Ziet er wel heel gaaf uit zeg!
Nee dat niet, gewoon geleend ;). Wimereux is wel een aanrader, ook in de winter. "Vroeger" reden we gewoon een dagje op en neer om daar te gaan spelen.

Met gestrekt been.

• Artbij
Anne is top. Jl blijft een prutser.

Ben reisje aan het boeken naar Thracian Cliffs, Blacksearama en Lighthouse.

Met gestrekt been.

• Artbij
Alsatian schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:41:
JL een prutser? Zulke bullshit heb ik niet vaak gehoord.
Hij is beter dan ik, dat zeker. Maar als je hoort wat hij zelf verwacht te bereiken en als je dan ziet wat hij daadwerkelijk bereikt maakt hem een prutser.

Met gestrekt been.

• Artbij
Alsatian schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:54:
Hij hoopt dit jaar weer richting de top50 te gaan. Lijkt me goed haalbaar als hij zijn huidige niveau vast weet te houden.
Hij moet eens met echte toernooien mee gaan doen waar wat meer tegenstand is.

Met gestrekt been.

• Artbij
Hij heeft dat ook eerder gedaan. Maar toen jammerlijk gefaald.

Met gestrekt been.

• Artbij
appelflap1992 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 16:03:
Zeker geen prutser. Ongelofelijk knap wat hij doet. Helaas te wisselvallig om een echte topper te worden die vast in de top staat wat ook komt door zijn lichaam dat van porselein gemaakt lijkt te zijn. 3de plek halen in een ijzersterk veld en de week erop de cut missen is JL ten top. Hij heeft de ambities om majors te winnen maar dat zie ik echt niet gebeuren. Sporadisch even in de top 50 a 75 staan kan hij wel.

Anna heeft heel veel potentie en zou dat doel wel kunnen behalen maar dat is nog wel erg vroeg om te zeggen. De komende 2 jaar zal veel duidelijk worden hoe goed ze nou echt is en hoeveel profijt ze gaat hebben van haal lengte (drives van 275) op de LPGA.
Sterk veld? De topgolfers speelden aan de andere kant van de plas....

Met gestrekt been.

• Artbij
appelflap1992 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 01:28:
[...]

Ja oke maar voor de Europese tour was dit een heel sterk veld (netzo als dit weekend) in abu dhabi deden dustin Johnsten en Koepka mee, nummer 2 en 3 dacht ik. Daarnaast een heel aantal top 50 spelers als Pepperel, Wallace, Oosterhuizen, Poulter enz, Waarom denk je anders dat hij van plek 118 naar 75 op de wereldranglijst ging met een 3de plek?
Waren wel een paar echte toppers aanwezig. Maar presteren in golf doe je eigenlijk op de majors. En voorlopig mag Joost daar niet eens aan meedoen volgens mij.

Met gestrekt been.

• Artbij
VanRoyal schreef op maandag 4 februari 2019 @ 09:15:
Wat kunnen die Amerikanen trouwens een herrie maken tijdens een golftoernooi zeg. Ik weet niet of er een microfoon open stond in de buurt van de tribunes en dat dit werd gemixed met het commentaar voor de 'sfeer', of dat het gewoon echt zo'n herrie was tijdens het spelen, maar het klonk als een stel dronken golfhooligans. Er is niets mis met wat enthousiasme als iemand een mooie bal speelt, maar wat die Amerikanen allemaal uitkramen voor, tijdens en na slagen... Er werd zelfs 'Boooo!' geroepen als de bal niet tot op 2 meter van de pin kwam. Totaal andere golfcultuur daar :X
Volg je golf pas sinds kort? Wm in Phoenix staat hierom bekend.

Begrijp hierdoor ook meteen je andere opmerkingen....

Artbij wijzigde deze reactie 04-02-2019 11:01 (3%)

Met gestrekt been.

• Artbij
VanRoyal schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:07:
Nee hoor @Artbij, ik weet dat het daar gebruikelijk is, neemt niet weg dat ik het soms maar een aparte golfcultuur vind.

Bababoyaa! Get in the hole! Mashed potatoes! is niet alleen voorbehouden aan WM Phoenix.
Een wedstrijdje maakt geen cultuur.

En als golf wil verjongen en vernieuwen moeten ze iets...

Met gestrekt been.

• Artbij
Het boe roepen naar spelers past natuurlijk niet. Maar persoonlijk ga ik liever naar die station hole bij de WM dan naar het dutch open.

Met gestrekt been.

• Artbij
@BeQuietAndDrive ik zou sowieso gaan voor een echte handicap. Maximaal 36 dus.

Met gestrekt been.

Pagina: 1 2

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Networking en security

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True