Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Golfsport topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 2 3
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • DeX
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:16

DeX

• Artbij
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20:27

Artbij

http://flameseeker.com/Golf/title1.jpg
Golf

Golf is een snel groeiende sport in Nederland, waarbij je een bal met zo min mogelijk aantal slagen van afslag tot in de hole dient te spelen vaak door middel van verschillende clubs. Deze simpele doel word al snel lastig gemaakt door de factoren die meespelen: Gras, water, zand, wind, type golfclub, baltype en natuurlijk de mentale en fysieke gesteldheid van de speler.

Een van de leuke eigenschappen van golf, is dat je meestal tegen de baan speelt. De baan stelt een eis aan de aantal slagen die je nodig moet hebben om deze hole uit te spelen. Dit noemen we een PAR (Professional Average Result). Je speelt dus eigenlijk tegen jezelf. Hierdoor is de sfeer in deze sport anders dan de head-to-head competetieve sporten.

GVB en Handicap

GVB is een Golfvaardigheid Bewijs, die je bij veel banen nodig hebt om te bewijzen dat je de doorgang van het spel en de gesteldheid van de baan niet aantast. Eigenlijk bewijst een GVB dat je recht kan slaan, de baan intact houd en de Golfreglement kent. Er is een ruime aanbod aan cursussen en boot-camps die je klaarstomen voor zo'n GVB examen.

Als je jezelf wil toetsen voor de praktijk moet je uitgaan dat je van 3 Holes met PAR 4 rating, 2x maximaal een 7 slaat en 1x maximaal een 8. Dus 22 slagen of minder over 3 PAR 4 holes. Klinkt simpel, maar bij zo'n examen komen er natuurlijk wel wat zenuwen naar boven.

Uiteraard word er niet van je verwacht dat je gelijk "Parretjes" of "birdies" (één slag onder PAR) gaat slaan als je net begint met golf. Je begint natuurlijk niet als Professional :P . Hiervoor hebben we een geweldige uitvinding bedacht: de Handicap! Als je begint met golf heb je een handicap van +36. Dit getal houd in dat je 36 slagen meer mag doen over een hele ronde golf met een totale PAR van 72(18 holes dus). Simpel omgerekend is dat dus 2 slagen boven PAR voor elke hole. Gebruik dit om je mentaal te richten op elke hole: Is het een PAR 3 hole? Maak er maar PAR 5 van!

Heb je je GVB? Dan kun je een officiele Handicap registreren, door een aantal ondertekende scorekaarten op te sturen. Je begint altijd met een Handicap van 36. Sla je beter dan je handicap, dan zakt deze langzaam. Hierdoor stijgt voor jezelf de drempel om te presteren. DMV handicaps kun je onderlinge competitie mogelijk maken. Als ik met mijn 36 Handicap tegen iemand speel met een Handicap van 4, dan kan ik alsnog winnen. Hij heeft namelijk maar 4 slagen die hij boven PAR mag doen, en ik heb er 36. Met een lagere score kan hij dus alsnog verliezen. Je Handicap zorgt voor balans tussen betere en minder betere spelers.
Klinkt leuk! Maar waar kun je het best beginnen?

Er zijn een heel aantal Openbare golfbanen, waar je zonder lidmaatschap of GVB een balletje kan slaan. Hieronder staat een lijst van een aantal bekende banen. Clinics zijn er voldoende, die je geleiden met de basics van het golfen. Er zijn beginnerscursussen van 5 lessen voor 50 euro die wel aan te raden zijn. Niet zeker of het leuk is? Ga eens op de driving range staan. Meestal kun je voor een paar euro een club huren en wat ballen weg slaan. Hiermee creeer je je eigen gevoel voor de sport, en kun je zien of je het leuk vind.

Links

Er is bijzonder veel te vertellen over golf! We werken er aan om deze TS uit te breiden met info. Tot die tijd geven we je wel wat handige links.

Beginners:

50 voor 5 - Privelessen zijn best prijzig. Als je net begint met deze mooie sport, kun je overwegen gebruik te maken vaan deze actie. Voor 50 euro heb je 5 golflessen die je een basis geven om verder mee te gaan. Zeker een aanrader als je interesse hebt in het oppakken van golf.

About Golf - Deze site moet het hebben van de video tutorials die je wat informatie kunnen geven over de beginnende aspecten van golf.

ANWB Golf - Deze site is niet bijzonder. Wat je hier MOET doen is klikken op "Go with the pro". Deze link geeft je vervolgens weer gratis toegang tot een hele vrachtlading aan video's met tips voor zowel beginner als gevorderden. TIP!

Budgetgolf

Golf kan best prijzig zijn. Het internet is dan weer een manier om het toch goedkoop te houden. Hierbij een aantal links om je portemonee een beetje te sparen.

BudgetGolf - Naam zegt het al. Deze site geeft je stapels tips voor banen, aanbiedingen en materiaal.

Ebay VS - Als de dollar laag is in het land waar Golf toch wel een van de meest popularie sporten is, kunnen we daar flink misbruik van maken. Golfsets via Ebay kopen scheelt! Zelfs met verzendkosten meegerekend. Maak kennis met clubs op "fitting days" en ga dan op Ebay bargainhunten.

Voor de visueel ingestelde:

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:42
Yes!! Handicap 54 is in de tas! Ik mag nu echt gaan golfen :D

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Bartvw
  • Registratie: april 2005
  • Nu online
Afgelopen vrijdag ben ik dan eindelijk met Boudewijn de baan op gegaan (kleine baan Bentwoud) en dat ging boven verwachting goed!
Uiteraard hielp het goede weer hieraan mee!

Nogmaals bedankt Boudewijn, de handicap registratie komt eraan aldus ANWB-golf.

• NightBird
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21-10 21:57

NightBird

DPC-Crew Coding
https://nl.leadingcourses...-de-golfe-de-sao-vicente/ is ook een prima alternatief :D

Serieuzer: https://nl.leadingcourses...rische-eilanden+tenerife/ of een van de andere Canarische Eilanden?

Goedkoop tanken in jouw omgeving
Kentekencheck - Zoek je kenteken
LeadingCourses.com - Alle golfbanen van Europa

• Roenie
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
quote:
Uiteindelijk verder terecht gekomen: Curaçao :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: juni 2007
  • Niet online
Een driver heb je ook absoluut niet nodig. Ik heb tot handicap 30 geen houten in de tas gehad. Die zijn pas eind vorig jaar in de tas gekomen en de driver gebruik ik nu pas echt. Daar zit je winst niet bij handicap 42.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 17:35
Mooie bal! Helaas geen ace maar wel een makkelijke birdie :*)

Jebus4life wijzigde deze reactie 30-06-2017 08:24 (20%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 18:10

Boudewijn

omdat het kan

Nu moet ik wel zeggen dat Ziggo golf wel heel veel herhalingen is zeg :P. Heb het een paar weken, wat zijn de echt leuke dingen om daarop te kijken?

Mijn vriendin heeft vrijdag haar hcp van 54 naar 53.5 gespeeld, tweede rondje van het jaar. Soit.
Slaat ze vandaag verdorie 30 punten op 9 holes bij elkaar, de duikboo. Wel leuk om zoiets eens mee te maken. Was tijdens een baanles (q-kaartje lopen met de pro) en die concludeerde dat het puur mentaal was. Herkenbaar.

Boudewijn wijzigde deze reactie 23-07-2017 21:10 (52%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jebus4life
Wat een beest was Spieth toch weer he; ik vond het wel een rare situatie op de 13e hole (ik vond het maar louche, dat leek me bv maar een rare drop (en dat terzijde dan: hoe absurd dat de practice range geen OOB is, dat sloeg echt nergens op; gezien de situatie was een retee de enige optie geweest (want hij vond geen speelbare ligging afgezien van die practice range). Dan speelt hij hoogstwaarschijnlijk een 6 en krijg je een heel ander verloop.

Maar credit where credit is due; gewoon echt een fenomenaal recovery shot, direct daarna die feilloze afslag op 14 en die 2 meesterlijke puts op 15 & 16.

Ik had het Kuchar echt zo hard gegund om eindelijk die major te pakken, maar Spieth was gewoon fenomenaal de voorbije 4 dagen dus hij verdiende hem gewoon.

(en verdorie, ik kan zelf nog altijd niet opnieuw spelen :( Vandaag enkele ballen geslagen in de tuin maar ik kreeg bijna onmiddellijk terug last van m'n schouder dus het zal pas naar volgend weekend toe zijn dat ik opnieuw kan gaan spelen... )

Jebus4life wijzigde deze reactie 23-07-2017 21:35 (14%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jebus4life
quote:
Glashelder schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:28:
Dat valt mij ook altijd op bij Kucher (Niet Kutcher ;) ). Heel vaag gezicht die korte clubs. Lijkt me niet prettig slaan om zo voorovergebogen te staan. Een beetje is wel OK natuurlijk maar dit lijkt erg overdreven. Die puts van Spieth waren echt ronduit bizar te noemen.. Het was een tijd geleden dat ik Spieth zo bezig was maar hij liet nu weer even zien een echte topper te zijn.

Dat gezegd hebbende vraag ik mij wel heel erg af wat het met de scores van de spelers zou doen als er geen toeschouwers rond de baan zouden staan. Tegenwoordig mag je nog maar een paar minuten zoeken. Ik heb behoorlijk wat uren naar The Open gekeken en verbaas me erover hoe bizar veel ballen er wel niet in de hoge rough terecht (of OOB :X ) komen. Als amateur vind je die lang niet altijd terug. Ik kan me voorstellen dat je dat als pro ook hebt, maar dan heb je altijd de camera's en het publiek nog..
Kuchar zelfs (ja, deze kon ik nu niet laten voorbijgaan) :+

Klopt trouwens, meerdere ballen gezien waarvan je denkt: nooit terug te vinden geweest zonder dat publiek
Daarnaast: ook sommige van die ballen tussen de toeschouwers, daar is dat gras volledig platgetrapt door al dat volk, anders zou de ligging van die bal een stuk moeilijker zijn, nu was het bij wijze van spreken niet slechter dan een bal in de semi-rough, helpt ook nog eens

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SnowDude
Het enige wat ik voor elkaar krijg met een driver is 200 meter naast de fairway slaan :+

SnowDude wijzigde deze reactie 24-07-2017 12:39 (3%)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jebus4life
Hey cool, wij spelen blijkbaar op hetzelfde niveau dan :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Het is hier dan wel niet het 'je hebt iets nieuws en je moet het showen topic', maar dit wilde ik hier toch graag even showen. Mijn nieuwe houten 3 :Y)

Morgenavond uitproberen. Al heb ik natuurlijk wel mee geslagen bij de winkel waar hij vandaan kwam maar had er direct een goede klik mee >:)

Tom - zegt (18:41)
omg nog ff en ik doe rm -r *kerst* op mn mp3 map :@ doet winamp expres kerstmuziek nu ofzo

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22-10 16:07

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Het verschil is volgens mij niet zo groot als beginner. Ik heb me er wel eens in verdiept. Een tip die ik wel vaak tegen kom is: gebruik wel indien mogelijk steevast dezelfde ballen (merk-model). Dat doe ik dan ook wel.

www.digitalracing.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jebus4life
Nieuwe ijzers besteld!

Was van plan binnenkort om wat testings te gaan doen met vanalles in de jumbo golf, maar met de end of life status van Nike golfclubs en de geweldige ratio pond/euro ben ik toch overstag gegaan.

Nike Vapor Fly (4I-PW); 300£ (€350) (+ free delivery)

Ik verwacht (of hoop iig :+ ) dat ik die redelijk snel ga ontgroeien, maar de prijs was gewoon echt te goed om ze te laten liggen... (ze Vapor Fly Pro boden ze niet aan :( De Vapor pro's dan weer wel (en voor dezelfde prijs zelfs), maar dat is echt nog een brug te ver, lijkt me dat ik mezelf daar geen plezier mee deed op korte termijn)

Binnen 3 a 6 working days zou ik ze binnen moete hebben :*)

Jebus4life wijzigde deze reactie 31-07-2017 09:27 (11%)

• wodkabuikje
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:08
quote:
Floor-is schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:12:
Leuk dat je het zegt, maar dat is dus een mythe. Ik heb al een paar weken geen driver meer in de tas, speel er prima mijn handicap mee :)
Easy for you to say, jij kan aardig ver meppen las ik ergens in dit topic :)

Mijn hibryde is mijn driver. Meestal slechts 165 meter met excessen naar de 190. Jammer genoeg nog niet echt constant op de langste afstand.

niet iedereen heeft een bierbuikje

• Jebus4life
De postbode had m'n nieuwe ijzertjes al bij ^^

Ik kon het dus niet laten om vanavond voorzichtig eens wat holes te doen (schouder is nog wat gevoelig), dat ging behoorlijk goed (na 6 holes wel ermee gekapt, geen pijn, maar ik begon het te voelen en ik wou niet forceren en opnieuw 2 weken stil liggen)

Eerste opmerking: Fuuuuuck man die dingen gaan hoooooog; mijn vorige clubs (setje beginnersijzers van Skymax) was nog wat sterker qua loft, maar nu voel je wel direct hoeveel meer technologie in dit spul steekt :D

Korte ijzers gingen heel goed; langere ijzers (5-6 (4 in de tas gelaten maar ongetwijfeld ook) heb ik nog problemen mee (maar ligt niet aan de ijzers :p ) maar binnen een week of 2 waarschijnlijk een lesje inplannen om daar eens aan te gaan werken.

Ondanks dat ik ze wel héél flashy verwacht had vallen ze trouwens goed mee in het echt. Lekker hip, maar als twintiger kom ik daar nog wel mee weg :+

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Die mickey mouse stokken zijn de eerste tijd prima, op basis van je lichaam leer je een swing. Vind je het leuk? Dan neem je daarna aparte(re) stokken.

Je moet eerst een swing ontwikkelen voor je je op je swing kunt laten fitten ;)

• Floor-is
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 19:18
Ik heb gisteren met Glashelder 18 holes op mijn thuisbasis, Dirkshorn, gespeeld. Erg gezellig en gezien het weer niet echt slecht gespeeld ook, was gewoon lastig met windkracht 6-7 :D
Mooiste was hole10 was mij betreft, na een afzwaaier van Glashelder besloten om beide via een naastgelegen hole te spelen, we moesten toen wel strak tegen de wind in naar de green. 160m speelde als 210+..

Binnenkort eens op zijn thuisbaan kijken, heb ik al eerder gespeeld gelukkig dus dat helpt hopelijk :)

If comedy is tragedy plus time, I need more time. But I'd really settle for less f*cking tragedy to be honest with you. (c) Jon Stewart, 2014 | Met Nerds om Tafel Podcast

• Clush
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 16:57

Clush

Do as I say...

Ja, bij wijze van grap. Het kan zijn dat jij bloedserieus bent in de sport-speldiscussie, maar mij persoonlijk kan het erg weinig schelen en ik maak er liever een geintje van.

Ik heb me even snel laten meten in de winkel, maar ik heb sowieso wel een verlenging nodig. Ik tik de 2 meter aan en heb geen overdreven lange armen.

En ook bij mijn beginners-halfsetje is het gratis.

... not as I do.

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Topicstarter
Sport, spel, whatever, die discussie is off-topic. Zolang de topic-titel het woord "Golfsport" gebruikt mag het in dit topic gewoon sport genoemd worden.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Klopt ja. De telefoon is alleen even nodig om de ronde te starten en aan te geven welke baan je gaat lopen. Al lijkt zelfs dat laatste een beetje overbodig.. er zit immers een GPS in. Hij weet waar je bent :p

omg nog ff en ik doe rm -r *kerst* op mn mp3 map :@ doet winamp expres kerstmuziek nu ofzo

• Clush
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 16:57

Clush

Do as I say...

M'n eerste les zit er op. Viel me niks tegen. Stuk of 50 ballen geslagen en op het eind vlogen ze vrij constant in dezelfde richting over redelijk gelijke afstand.

In september beginnen de groepslessen voor handicap 54, ook maar voor ingeschreven. Als volgende week m'n stokken binnen zijn kan ik zoveel oefenen als ik wil, ben van plan het redelijk intensief op te pakken. Nu eerst maar eens afwachten wat m'n rug er morgen van te zeggen heeft.

... not as I do.

• BM
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:35

BM

Moderator Spielerij
Ik zou je persoonlijk afraden om nu al gelijk veel te oefenen. De kans dat je straks in september van alles moet gaan afleren is behoorlijk groot. Mijn pro raadde het mij vorig jaar sterk af. Na een les of 5/6 kon dat wel, maar daarvoor liever niet. Maar goed, dat was zijn mening, wellicht zegt jouw pro wat anders :)

Zelf beetje weinig tijd gehad. Wel weer paar lesjes gehad, en waren hoop dingen die ik afgelopen jaar alweer verkeerd aangeleerd had. Nu alleen nog de tijd vinden om ook daadwerkelijk rondjes te gaan lopen.

Er waren hier toch ook mensen die wel eens bij delfland speelden toch? Wellicht eens afspreken?

X1 Gamercard | iRacing
Even the dark has a silver lining

• Artbij
quote:
wodkabuikje schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 08:50:
Gisteren de GameGolf Live voor het eerst getest. Wat een drama :)

Het kastje werkte goed hoor, daar niet van. Maar ik wilde gelijk voor de statistieken zo goed mogelijk slaan wat eigenlijk resulteerde in juist hele slechte slagen. Maar 33% fairway en de lengte.

Als je chipt met een 9 dan haalt het direct ook de gemiddelde afstand een stuk naar beneden. Daar is geen oplossing voor zeker?
Hier heel veel informatie over game golf. Voor de rest ook een leuk forum voor golfers trouwens, incl wedstrijden voor beginners en gevorderden.

Wat betreft chippen met 9, GG werkt niet met gemiddeldes, ze gebruiken de mediaan. Daarom maken mishits en chips minder uit. Je kunt ook nog een ster of rondje gebruiken als je wilt chippen, dan kun je ook nog stats over je chips uitfilteren.

Met gestrekt been.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Op 9 holes moet je dan toch 18 stableford punten halen?

www.digitalracing.nl

• BM

BM

Moderator Spielerij
quote:
artbij schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 10:38:
[...]

Met welke handicap? Met hcp 72 moet je dat hopelijk wel lukken....
Wat bedoeld word is dat je bij een 9-hole ronde 18 stableford punten moet halen om 'op 0 te spelen'. 18 punten is wat verwacht word als je precies volgens je handicap speelt. Meer dan 18 punten zou een handicapverbetering zijn, minder zou een verslechtering zijn.

X1 Gamercard | iRacing

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

De gvb telling voor je examen wordt gedaan met hcp 54 als basis. Je krijgt dus in principe (bij gemiddelde course rating ) 3 slagen per hole mee. Die hcp 54 wordt dan ook meteen je handicap vanaf dat moment.

Overigens vind ik het gvb ook vercowboyd in Nederland, mede onder druk van recessie maar ook door alle gvb in een weekend feestjes.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je kan ook andersom redeneren.. vroeger was het wel heel veel werk om een GVB te halen. Als ik die verhalen van vroeger zo hoor dan heb ik meer het idee dat men vroeger gewoon probeerde om het gepeupel buiten te houden :p

Zojuist reisje geboekt naar Curacao met 5 x greenfee voor Old Quarry :Y) Eind september gaat t gebeuren :Y)

• Artbij
quote:
Roenie schreef op donderdag 7 september 2017 @ 15:07:
[...]
Waarom zijn die graden eigenlijk niet gestandaardiseerd?
Omdat die "standaard" niet voor alle spelers goed uit zou komen.

Die 30 graden ijzer 7 komt er vooral door commercie. Je moet met je nieuwe set natuurlijk wel verder slaan dan de oude.

Met gestrekt been.

• BM

BM

Moderator Spielerij
Toevallig iemand hier die zin heeft om morgen(middag) een rondje te lopen ergens rondom... Rotterdam (straal 50km). Met een volslagen amateur, dat is dan wel de catch :+

X1 Gamercard | iRacing

• Artbij
quote:
Alsatian schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 14:39:
[...]

Dat weten we nog niet. Tips?
Albatros op golf national is erg mooi :).
quote:
CasGas schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 20:43:
Iemand hier trouwens ervaring met rangefinders? Zelf een keer geprobeerd met mijn apple watch, maar dat is mij echt niks waard.

Meeste mensen waar ik mee golf hebben een Bushnell Tour V3, maar die heeft volgens mij geen functie dat je kan locken op de vlag, zoiets zoek ik wel. Iemand suggesties?
Naar mijn weten hebben de bushnells gewoon een locker op de pin.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

d:)b

We ‘appen’ ( :') ) nog wel ff :p

• Maduth
  • Laatst online: 22-10 20:20

Maduth

Probeersel

Belangrijk: Komend weekend mooi weer voor een rondje 18 :+

• wodkabuikje
De inlooplessen zijn goed betaalbaar. Frank is meer een teaching pro. Ideaal voor een beginner om de juiste setup en swing te leren. Gerben komt goed van pas als je al wat langer speelt en gaat fine-tunen.

Veel plezier op de baan. Zeker niet slecht hoor, bij ons ging het 3 jaar geleden een stuk slechter (en nog steeds op sommige dagen ;) )

• Floor-is
Gisteren met Glashelder, zijn vader en een vriend van hen rondje E-D lus op Spaarnwoude gespeeld.
M'n spel was er niet helemaal, best wel een paar hele goede slagen hoor, maar ook een aantal die echt niet in m'n spel thuishoren.

De baan ligt er niet best bij, heeft teveel last van de regen en de typische "te lang gras op de fairway" van Spaarnwoude. De greens zijn weliswaar zacht (kan je lekker de vlag aanvallen), maar zijn geverticuteerd én gesneden én traag: je bal hobbelt van de lijn, heeft onvoorspelbare snelheid nodig en zorgt zo voor flinke frustratie (bij mij althans).
De potentie van deze twee lussen is er zeker, heb ze nu vier of vijf keer gespeeld en vragen best wat van je spel. Maar tegelijkertijd merk je dat alles en iedereen hier rondloopt, bijna niemand plaatst plaggen terug of repareert pitchmarks, echt zonde.

Oh iets van 85 slagen nodig gehad, met name de 2e negen op laten liggen. Glashelder speelde de 2e 9 juist sterk, was leuk om te zien!

Floor-is wijzigde deze reactie 30-10-2017 09:28 (7%)

If comedy is tragedy plus time, I need more time. But I'd really settle for less f*cking tragedy to be honest with you. (c) Jon Stewart, 2014 | Met Nerds om Tafel Podcast

• Alsatian
  • Niet online
Zijn er nog meer mensen nieuwsgierig naar de prestaties van Tiger dit weekend? Ik ben erg benieuwd naar zijn spel!

• wodkabuikje
Zit te kijken op het moment. Ziet er goed uit tot nu toe!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Afgelopen week hebben wij (mijn vrouw en ik) het Nederlandse weer even ontvlucht met een weekje zuid Portugal. Alleen maar zon en graadje of 18. Niet om jullie jaloers te maken of zo ;) Hoe dan ook, we wilden een dagje golfen daar. Genoeg banen en resorts, maar bijna alles >100 euro greenfee. Wel veel mooie banen daar.

Uiteindelijk een baan gevonden die bij ons als beginners paste: Pine Cliffs. 9-holes par 3/4 (vooral 4, zeker geen heel klein baantje). Lekker glooiend, ook de greens... maar prima te doen. Ook qua prijs, we moesten immers ook nog spullen huren. Mooie hole 5 langs de oceaan, en hole 6 'Devils Parlour' waarbij je over een ravijn moet slaan om bij de green te komen. Vanaf de witte tee moet je dan minimaal 175 meter vlucht slaan. Wij hebben de gele tee gepakt, met 130 m nog altijd een leuke uitdaging. Met de 5h sloegen we er mooi rustig overheen :)

Op hole 6 is dit je tee (geen eigen foto's):

En gezien vanaf de green:

BeQuietAndDrive wijzigde deze reactie 23-01-2018 21:28 (7%)

www.digitalracing.nl

• donleone83
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 20:47
quote:
Floor-is schreef op zondag 11 februari 2018 @ 00:20:
[...]

Ik woon bij Alkmaar in de buurt en heb altijd al eens met een speler met fysieke handicap aan beide benen willen spelen. Had een golfmaatje op m'n vorige baan die een aantal vingers aan de rechterhand mist, periode 1999-2003 in Utrecht met een speler met een missend rechteronderbeen regelmatig gespeeld. Maar beide benen heb ik nog niet mogen meemaken. Ben erg benieuwd hoe de fysieke beperking zich in je spel manifesteert en hoe je daar omheen werkt!

Ben zelf rugpatient, maar heb er relatief erg weinig last van gelukkig. Speel een ruime 5-handicap waarbij mijn sterke kant juist m'n lengte is. Mocht je een keertje, na de competitieperiode, willen spelen: ik speel op Dirkshorn en dat is een top20 baan :)
Heel graag Floor-is! Lijkt mij onwijs leuk. Dirkshorn staat dit jaar ook al twee of drie keer in de planning geloof ik.

Met welke speler met een beenamputatie heb je toentertijd vaker gespeeld? Het is een klein wereldje namelijk.

Mijn weekend in Tróia, Portugal, zit er weer op voor het eerste EDGA Premier toernooi van het jaar. Jezus wat een baan... Dit is met afstand het allermoeilijkste wat ik ooit heb gespeeld. Over twee dagen 44 (20/24) punten gehaald. Niet trots op. De eerste dag was mijn swing dramatisch waardoor ik veel strepen en een paar goede holes had. De tweede dag was de swing goed maar miste ik scherpte in teveel chips en putts wat resulteerde in weinig strepen maar veel holes met maar één puntje.

Maar toch: de baan is eerlijk. Goede shots worden beloond. Mooie drives rollen ver door en zolang je op de smalle fairways blijft is de baan goed te bespelen. Wel moeilijk, bijna geen vlakke liggingen, maar goed onderhouden. De greens zijn postzegels zo klein. En met stimp 10 retesnel. Bijna allemaal bewaakt door bunkers aan de voorkant waardoor je carry spot-on moet zijn. Maar vervolgens wel zo hard dat als je niet oppast je er aan de andere kant weer af stuitert of achter de green weer een andere bunker in rolt.

En dan alles buiten de fairway. Veel Zuid-Europese bomen (pas hoog begroeiing) maar daaronder allemaal wasteland. En dat is allemaal zand. Je speelt dus als je de fairway af gaat alles uit de bunker ongeveer. Er is gewoon weinig ruimte voor missers of foute beslissingen en met handicap 26 maak ik die natuurlijk nog wel regelmatig.

Je leert wel veel van zo'n baan over je eigen spel. Wat bij mij blijft hangen is dat ik meer aandacht moet besteden aan oplijnen (heb de neiging om te ver naar links te staan) en dat mijn korte spel scherper moet. Chips en pitches moeten beter en uiteindelijk dichter bij de vlag. Daarnaast moet ik meer snappen wat schuine liggingen met mijn bal doen.

Wat niet hielp is dat het op de oefendag windkracht 4 was, op de eerste toernooidag windkracht 3 en op de tweede toernooidag zelfs in de middag windkracht 5. Dat maakte de baan nog veel lastiger dan hij al was. Het hele veld speelde dan ook ongeveer 10 slagen boven zijn eigen handicap op beide dagen. Hier leer ik wel enorm van. Over keuzes maken in de baan maar ook over zenuwen en concentratie. Als je op dit soort banen hebt gestaan is een doorsnee baan in Nederland niet zo intimiderend meer.

Al met al een heerlijk weekend gehad. Prachtige en intimiderende baan, veel zon, gezellige flights en lekker gegolfd. Alle vertrouwen in dat ik dit jaar naar die handicap 18 kan.

• Floor-is
quote:
Boudewijn schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 18:33:
ik ben vandaag in verband met voorspelen voor de competitie op Voorschoten geweest. Wat een knollenveld zeg... ik heb van de 9 holes 5x een ingebedde bal gehad op de fair of rond de green. Zo'n natte bagger.

Ze hebben daarnaast een korte baan die ze kunstmatig moeilijk hebben gemaakt door over bomen te laten spelen enzo. Wel grappig, maar heel anders dan gewoon spelen. Volgende week competitie daar...
Wij zijn in het kader van de competitie naar het Rijk van Nijmegen geweest. Ik kon écht niet met de greens overweg, noch met de bunkers.
Zaterdag de Nijmeegse gelopen, 40 puts, een keer niet uit een bunker gekomen ook. Uiteindelijk 83.
Zondag de Groesbeekse (zuid-noord) gelopen, wederom 40 puts, OB op de 2e hole, ruzie met bunkers en met een bosje op de 18e. Wederom een rondje 83.

Wat kan ik meenemen?
1. 90% swing, ik sla toch al ver zat dus waarom op 100% gaan
2. Putten compleet verbouwd: grip veranderd, houding veranderd (dichter op de bal), positie van armen veranderd.
3. Heb een zwaardere putter nodig, als het even kan met counterbalance en een heel stuk langer.
4. Schijnbaar kan ik echt ab-surd ver slaan, want ik heb een drive van 342m geslagen op zaterdag. (Ik wist wel dat het ver was, maar zó ver :o)

• Floor-is
quote:
Ja, eerste wedstrijd. Hij heeft mij 6&5 de baan afgerost. Hij speelde gewoon veel beter dan ik :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15:23
@onkruidzaaier ik ben 12 jaar geleden begonnen, en ivm lengte (2+m) had ik weinig el cheapo / tweedehands aanbod, en heb daarom gekozen voor gelijk een set van A merk voor hoog tot mid handicap (Ping G2). Daar speel ik nu nog steeds mee. In de tussentijd bij golfmaatjes menig beginnersset vervangen zien worden, tot rondvliegende clubhoofden aan toe.

Mijn tip: koop een tweedehands set van een A merk (bijv. 5jr oud) en laat ze regrippen voor een paar tientjes.

Oh, en als je enig balgevoel hebt zeker staal.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• donleone83
quote:
Artbij schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:55:
[...]

Hoi Leon, volgens mij zaten wij een aantal jaar geleden met Frank op het terras bij Prise, toen heb ik je al verteld wat je boven schrijft. Mooi dat het verstand toch met de jaren komt :P.

Bij een goede score neerzetten komt veel meer kijken dan een goede swing, juist course management, concentratie etc maakt in wedstrijden het verschil.
Helemaal eens J :) Toen was golf voor mij nog leuk tijdverdrijf en niet meer dan een van vele halfslachtige hobby's. Nu het sport nummer 1 is en ik ook nog te dealen heb met de nieuwe fysieke beperking, komt dan toch het verstand :-P

Je raadde mij toen ook aan om de driver uit de tas te halen. Dat heb ik nooit gedaan en is inmiddels één van mijn beste clubs. Soms betaalt die koppigheid zich uit.

Zou leuk zijn weer eens samen een rondje te lopen, via GC of gewoon zomaar!

Acties:
  • +5Henk 'm!

• donleone83
Ik heb ooit een zeer geslaagde GoT Hardloopmeet georganiseerd toen ik nog geen beperking opgelopen had. Is er animo voor een GoT Golfmeet? Ik vind het altijd leuk om andere golfers te ontmoeten. Vermoed dat "veelposters" als @Floor-is en @Boudewijn en @Alsatian ook wel te porren zijn (hinthint).

Hebben natuurlijk niet veel meer nodig dan een baan en wat starttijden en als we een toernooitje er van maken een kleine bijdrage voor de prijzentafel. Animo?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Ach ja ik speelde net 22 punten tijdens een q rondje... soms lukt het gewoon wel. En dan nog een hole verknald hebben ... :P

Hcp22.9 :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Floor-is
quote:
Roenie schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 20:32:
Handschoenen zijn in dit topic nog niet langsgekomen volgens mij. Ik gebruik Footjoy Weathersof handschoenen en op zich zijn die ok, maar ik vroeg mij af wat de ervaringen zijn met leren handschoenen. Comfortabeler en beter gevoel dat zal best, maar wel duurder en hoe zit het met de slijtage?
Ik gebruik Callaway Dawn patrol: cabretta leer.
Van Footjoy vind ik de GTExtreme echt heel fijn, maar die zijn ongeveer 2x zo duur :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Floor-is
quote:
Boudewijn schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 18:57:
Vandaag matchplay gespeeld voor onze matchplaybeker, in de wetenschap dat ik die niet ging winnen. Dit was de 8e finale.

Ik moest tegen HCP12, ben blij dat ik met 3 om 4 er uiteindelijk uit ben gegaan. Zit zelf op 24.5 namelijk :X. Wel jammer, ik zou de eerste 9 22 punten hebben geslagen, en de 2e 9 een stuk of 20.

Merk dat ik heel veel meer gepushed word tot presteren dan stbf. Raar is dat.
Elke hole is een nieuwe wedstrijd he :)

Ik heb afgelopen weekend ook matchplay kampioenschappen gespeeld, dat ging niet echt goed. Ik kan een hele stapel smoesjes aanhalen, maar ik kreeg het gewoon niet voor elkaar én mijn tegenstander is sowieso veel sterker (±2 HCP). Maar 7&6 deed wel serieus pijn. Uiteindelijk in de kwart finale gestrand, waar ik me op zich niet echt voor hoef te schamen.
quote:
Alsatian schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:18:
[afbeelding]

Even een plaatje van gisteravond. Zaterdag speel ik op de nieuwe Links Valley, ben erg benieuwd.
Ben ik heel benieuwd naar, heb wat mensen die me stevig pushen er te gaan spelen :)

Floor-is wijzigde deze reactie 06-06-2018 19:32 (15%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Floor-is
quote:
Alsatian schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 19:47:
Als ik consistent met mijn driver sla, kan ik op veel holes met een wedge naar de green. Dus ja, daar is veel te winnen. Mijn ijzer 4 sla ik 200. Mijn driver als ik die goed raak 250. Dan kan ik de meeste bunkers zonder probleem vermijden.
Meestal is een groot deel van de oplossing eenvoudigweg minder hard slaan ;)

Mijn swingspeed met de driver is bijna 10mph omlaag sinds vorig jaar, ik sla nu:
Driver - 239
3hout - 222
5hout - 210
Ijzer4 - 185
Ijzer5 - 175
Ijzer6 - 165
Ijzer7 - 155
Ijzer8 - 145
Ijzer9 - 135
P - 125
50° - 105
54° - 95
58° - 85

M in gapping tussen P en 50° overbrug ik door de P korter te grippen, dat scheelt een club en dus wordt het dan 110-115 :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 3xNix
  • Laatst online: 15:13

3xNix

golfr in hart en nieren

quote:
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 16:32:
Pfff als ik met een P sla gaat de bal vooral heel hoog en komt een metertje of 80 verder weer neer. 135 meter moet ik al naar ijzer 6 toe. Werk aan de winkel dus.
Hoog is veel stop, en 80 meter accuraat slaan kan heel nuttig zijn.
Ik weet niet of je 135m met een P wel zou willen halen...

golfr.

• Alsatian
  • Niet online
quote:
3xNix schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:13:
PS. ik kan geen Q kaarten inleveren... de App blijft zeggen "in progress" behalve als ik 'm leeg laat.
Dan kan het ineens wel 8)7 goed voor je hcp een lege kaart inleveren
Heb je het dan over de golf.nl app? Zo ja, even een mailtje sturen naar app@golf.nl dan kunnen ze je daar wel verder helpen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Floor-is
quote:
Artbij schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:19:
[...]

Ik zou me hier eerder voor schamen dan het op een forum etaleren.....
Ja, het is ook logisch dat je 328,3 meter met een 3 hout slaat 8)7
Natuurlijk vind ik het vervelend, heb de mensen een drankje aangeboden bovendien. Maar komaan 🙄

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Floor-is
quote:
Artbij schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 21:38:
[...]

328,3? Had je je rolmaat bij je?

Van binnen mag je trots zijn, naar buiten zou je je mond moeten houden.
Als je nu een beetje had gelezen had je geweten dat ik GameGolf gebruik.

Ik vind dat je als een enorme pannenkoek reageert, ga lekker ergens anders de moraalridder uithangen.
Edit: prima als jij je er voor schamen zou, maar ga dat niet op een ander projecteren.

Floor-is wijzigde deze reactie 27-06-2018 23:56 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Het kan een keer gebeuren, juist omdat 300+ meter met een houten3 is echt een debiel lange afstand is. Zeker als je daarna die mensen een drankje aanbiedt vind ik dat best chique. Ik snap Floor-is zijn mening wel.

Boudewijn wijzigde deze reactie 27-06-2018 23:59 (8%)

• Edgarz
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 22-10 23:00

Edgarz

Tweako-active since1986

quote:
Artbij schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 21:38:
[...]

328,3? Had je je rolmaat bij je?

Van binnen mag je trots zijn, naar buiten zou je je mond moeten houden.
Waarom? Hij deed het niet express....Het komt gewoon weleens voor dat je boven jezelf uitstijgt en (heel) riant boven je afstanden slaat. En ja, dan kan de flight voor je even last hebben. Maar daar komen ze echt wel weer overheen. Netjes opgelost met een drankje en excuses, zoals het bij deze sport hoort.

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

quote:
Artbij schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 00:29:
[...]

Moet de eerste gamegolf nog zien die geen meters afwijking heeft...

Je stoort je nogal aan mijn mening. Dat zegt genoeg....
He man, kom even van die ivoren toren af en zeg even lief hoi tegen elkaar. Sure een gamegolf heeft afwijking, dan heeft Floris 325 geslagen. Onverwacht enorm ver. Dat blijft. Zelfs als hij er 25m bij aangedikt heeft.

• Alsatian
  • Niet online
Als je niet meer blij en trots mag zijn met een goed geslagen bal... Ik vind het prima dat je dat deelt, leuk! Floris had ook niet kunnen zeggen dat hij iemand geraakt had. Het is keurig opgelost en dat lijkt mij voldoende. En om daar nou 3 posts over door te gaan is wat mij betreft behoorlijk overdreven.

Mooie bal Floris!

Alsatian wijzigde deze reactie 28-06-2018 08:45 (15%)

• Floor-is
quote:
Artbij schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:03:
Mijn opmerking gaat niet over de afstand, zelfs niet over dat hij per ongeluk iemand raakt. Het gaat erover dat hij er trots over verteld.
Ben trots op de klap, ben niet happy dat ik iemand raakte, maar heb dat netjes opgelost. Dan kan ik dat loslaten en uiteindelijk is dat deel -rolde/stuiterde tegen voet aan- dan wel een kleine smet, maar slechts een kleine. Zeker als ik er excuses voor maak en de beste man (gehele flight) een drankje aanbiedt.
quote:
[...]

Denk dat jij het over een andere hole hebt....

[afbeelding]
Juist :)

edit:
Even nieuwe post omdat ik deze post nog niet had gezien :)

• Roenie
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
quote:
Artbij schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:03:
Mijn opmerking gaat niet over de afstand, zelfs niet over dat hij per ongeluk iemand raakt. Het gaat erover dat hij er trots over verteld...
Hij is trots over de afstand en dat begrijp ik. Hij vindt het niet leuk dat hij iemand geraakt heeft. Hij heeft die flight excuses en een drankje aangeboden en daarmee is de kous af. Etiquette is een groot goed in golf, maar jouw reactie is echt over de top.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21:20
Afgelopen zondag 1e 9-holes Waterland gelopen, HCP verlaagd naar 37 :). Dat was nog met 2 verschrikkelijk slechte holes waar ik 0 punten kreeg, maar met 1 echte par en diverse 3 puntertjes kwam ik uiteindelijk toch op een mooie score terecht.

Zijn er meer mensen hier rond mijn hcp die een keer baantje willen lopen regio Delft/Den Haag/Amsterdam?

Picobello B.V.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hammetje
Komt toevallig goed uit, we mogen via mijn werk met max 4 man tegelijk de baan op. Daar doen ze op Waterland ook niet moeilijk over als je dan 1 flight neemt :).

18 holes is voor mij in ieder geval nog te veel, dus liever even rustig starten op 1 van de 2 lussen. 1e of 2e 9 maakt mij niet uit, de 1e 9 holes is meer water maar relatief korter, de 2e 9 is smaller maar relatief langer.

Tot nu toe kunnen @Floor-is en @donleone83 en staat @Boudewijn met een 'potlood' genoteerd :). Dus; donderdag 12 juli om 18.00 ga ik boeken. Graag nog even je voorkeur voor lus. Ik zal reserveren voor 4 personen, mocht Boudewijn kunnen, sluit je aan, zo niet, geen ramp.

@Bartvw ; na 15 juli lekker vaak de baan op dus; gaan we wat mij betreft zeker doen!

Picobello B.V.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• SnowDude
Yes!!! Mijn doel voor dit jaar is bereikt, ik wilde handicap 36 halen en dit jaar is mijn handicap omlaag gegaan van 45 naar nu 35.5.

Nu kijken of ik wat meer lengte in mijn spel kan krijgen, de langste club die ik tot nu toe gebruik in de baan is mijn ijzer 6.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Floor-is
quote:
RAM1979 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:11:
Afgelopen zaterdag tijdens de les is mijn hybride club (21 graden) gebroken :( Ik merkte bij de start van de swing al dat er iets mis was en vervolgens vlogen bal en kop de range op. Voor de kop een afstand van zo'n 30 meter, de bal vloog zelfs nog wat verder ;) Volgens de pro duidelijk een gevolg van de kwaliteit. Dat geloof ik ook wel, het betrof een Tornade hybride uit een startersset van mijn broer die ik gedeeltelijk nog gebruik.

Ik heb zelf tweedehands een set ijzers gekocht enige tijd geleden (Titleist AP1 714) die ook wat langer zijn (ben zelf 2 meter). De hybrides, driver en putter zijn nog van mijn broer.

Maar goed, begon net wat meer te oefenen met de hybride en dat beviel goed. Ik sla met mijn 7 een 100 meter (landing) en met de hybride komt daar nog een 25 meter bij wat zeker op de grote baan wel prettig is. Slaan met de hybride is nog wat moeizaam maar ging in de les steeds beter.

Ik wil dus toch graag weer een nieuwe hybride aanschaffen. Ik heb nog een 24 graden exemplaar van Tornado in de tas zitten maar die is ook korter en geeft ook minder afstand. Nu twijfel ik een beetje wat te doen. Deze hybride nieuw kopen en laten fitten of toch ergens een tweedehands exemplaar op de kop tikken? Als ik kijk naar de nieuwprijs van een club dan kan dat toch wel hard oplopen vandaar de gedachte naar een tweedehands exemplaar (bijvoorbeeld via golfbidder? heb ik verder geen ervaringen mee). Van de andere kant verwacht ik hem veel te gaan gebruiken en dan is aanmeten wellicht verstandig ondanks dat ik er pas net mee leer te slaan.

Iemand van jullie die daar nog wat zinnigs over kan zeggen?
Ik heb een 20° Ping Anser, geweldig clubje en maar 49 GBP op golfbidder: https://www.golfbidder.co..._Hybrid_Anser_Hybrid.html

Wel even op lengte laten maken en een passende grip erop, maar dat zou niet meer dan €20-25 mogen kosten :)

Totdat je beslist dat golf echt je ding is zou ik voorzichtig zijn met m'n uitgaven. Je kunt echt diep de buidel in als je wilt met custom fitting en alles, maar ik denk dat je daar nog niet aan toe bent. (2m, 100m carry met je 7 zegt mij dat je nog niet zo lang bezig bent)

Ik ben ongeveer om de maand aan het kijken of ik m'n tas niet eens volledig opnieuw zal doen en telkens weer denk ik "die €3500-4000 kan ik ook aan andere dingen besteden die misschien nuttiger zijn" :P
Wel nieuwe grips nodig, eens met de shop op de baan overleggen.

Floor-is wijzigde deze reactie 17-07-2018 09:18 (11%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Vandaag de editie 1 en 2 van The Golfers Journal gekregen van mijn collega's. Verlaat verjaardagscadeau omdat de levertijd maar liefst 6 tot 8 weken is.. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hammetje
Mijn nieuwe putter is een Cleveland TFI CERO 2135 geworden. Goed geholpen bij Golfplaza, uiteindelijk voor de clevenland gekozen omdat ik deze het lekkerste vond spelen.

Op de baan zelf is het flink wennen; komende tijd maar wat extra extra aandacht stoppen in het putten :).

Picobello B.V.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Floor-is
quote:
Alsatian schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:28:
[...]

Waar laat jij dat checken? Mijn lie is 3º upright maar mijn loft niet aangepast.
Jeroen in Noordwijk, DM me even voor meer info; die heb ik niet bij de hand, :)

Mijn lie is 0.75° flat trouwens.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 12:57
Niet om de negatieveling uit te hangen maar ik vind het hele clubfitting gebeuren echt grote geldklopperij voor 95% van golfend Nederland.. Je wordt doodgegooid met stats met als doel je portemonnee leeg te trekken terwijl (zoals hier gelukkig ook vaak wordt aangegeven) het voor 90% gewoon vertrouwen in je techniek/golfswing is.

Tuurlijk is het goed als je begint met de sport om o.b.v. je fysieke eigenschappen en soort golfswing een soort baseline te vinden wat betreft het materiaal wat bij je past maar meer ook niet.

Ik hoor bijna dagelijks op de range/baan/clubhuis mensen die alleen maar bezig zijn met hun materiaal ipv hun spel en dat wordt door de golfpros uiteraard doodleuk aangemoedigd en in stand gehouden. Naar mijn mening gaat je materiaal pas echt wat uitmaken bij hcp <15 en dan nog gaat het meer om clubvoorkeur (hoeveel wedges e.d.) dan om het soort materiaal. Ik golf al 20 jaar (op het moment hcp 11) en speel nog steeds met mijn Ping G15 irons en Yonex Nanospeed woods. Ik kom regelmatig mensen tegen die zeggen 'Speel je nog steeds met die beginnersclubs? Je zou je echt wat anders moeten laten aanmeten bij de clubfitter!'

Nee bedankt, dan bewaar ik mijn geld liever voor greenfees op mooie banen! :w

• donleone83
quote:
Floor-is schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 22:22:
[...]

Fantastische baan, hoewel ik het iets te vaak een verhoogde green vind. :)

[...]

Leuke hole, ik kan die echt onwijs afsnijden :P Lekker gespeeld!

[...]

Als de greens een beetje snel zijn is het wel een listige baan hoor, veel hoogteverschil, veel ondulatie, maar zoals je zelf al concludeerde: heerlijke baan!
Ik was er zo blij mee omdat mijn keuzes die hole goed waren en ik elke slag vol overtuiging goed heb uitgevoerd. Geen twijfel, en de twijfel kost mij vask punten. Commit to the shot!

• Floor-is
Mijn ronde op The International: http://www.gamegolf.com/player/FlorisDiemel/round/2318239
1e hole niet goed getagged, maar score klopt :P

Dit was vandaag: http://www.gamegolf.com/player/FlorisDiemel/round/2318244

Het spel loopt best wel goed, was in de 2e 9 vergezeld van een vriendelijke heer die me het me af en toe niet gemakkelijk maakte om me te concentreren :)

• Floor-is
quote:
3xNix schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:48:
[...]

Ziet er wel erg mooi uit zo, feed me statistics! :9~
Kosten van zo'n systeem vallen ook wel mee, gewoon dopjes op al je clubs en een app doet de rest?
Ja, even syncen van tevoren natuurlijk. Je schijnt je telefoon wel in een broekzak aan de voorkant te moeten houden; ik heb nog niet getest of een achterzak ook werkt. :)
quote:
Geen oplaad/update periekelen oid?
Nee, tijdens de ronde kan je de slagen zien, editen (strafslagen ;)), zelfs de app gebruiken om afstanden te zien etc. Dat is nog niet heel betrouwbaar trouwens, denk dat het systeem de baan daarvoor iets beter moet kennen ofzo.
quote:
Vraag me wel af of dopjes wel blijven zitten in mijn "Ping hoofer" relatief kleine tas soms erg druk met maar 10 clubs + putter + Hengel.
Bij mij zit het in een Titleist StaDry van 2017: gaat prima vooralsnog. Enige die misschien lastig wordt is die van de putter. Daar kon ik de schroef niet gebruiken vanwege de counterbalance, dus die zit met tape vast.
quote:
Ik mis bij m'n Garmin de putts en dat hij automatisch m'n ronde noteerd, ik moet altijd m'n score bevestigen... en dat doe ik meestal pas halverwege de opvolgende hole :X
Ja daar heb ik dus allemaal geen last van.
quote:
Screenshot werkt wel inderdaad :) - laatste ronde is alweer een tijdje geleden. (9 holes)
[afbeelding]
Screenshots is natuurlijk wel beetje jammer vergeleken met GameGolf, daar lijkt het sociale aspect wel een stuk belangrijker.

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Dat zijn serieuze afstanden Flooris, zeker 30meter over mijn houtjes en 40mtr over mijn ijzers... ouch.

golfr.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

quote:
Floor-is schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 17:01:
[...]

Het is én warm en je hebt veel meer rol inderdaad. Wij hebben geen kleigrond, de baan ligt op een uitloop van de duinen, lees: zandgrond. We hebben daardoor enorm goede drainage, het is wel relatief hard, maar het blijft prima te doen om gewoon divots te slaan.
Bij ons is zojuist een nieuwe baanregel ingegaan dat je de droogtescheuren in de grond (soms wel een meter diep) mag ontwijken... daar sla je geen divots in.

De greens zijn wel prima nog trouwens.

En in other news: vanavond op de par 3/4 baan, op een 71m korte hole, voor het eerst een hole in 1 geslagen :D Ik zag 'm erheen rollen, maar kon het net niet zien omdat de green wat lager ligt de de bunkerrand ervoor. Toen ik op de green kwam, zag ik mijn bal nergens, tot ik in de hole keek :)

BeQuietAndDrive wijzigde deze reactie 12-08-2018 22:58 (23%)

www.digitalracing.nl

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Ik heb zeker naar het PGA Championship gekeken, en was ook blij met al die Tee-shots het publiek in.
Voel ik me een stuk minder stom als ik ook weer eens een slice het bos in sla :+

Ja, platgetrapte rough zal een fractie beter zijn, maar als je ziet dat het publiek op 1 meter afstand staat bij de slag zelf... ik zou de bal niet eens meer durven slaan, of bloed nerveus zijn een fotograaf te raken.

Of zoals JT, die iemand waarschijnlijk een tripje naar een arts heeft bezorgd.
Dat zou me wel uit mijn comfort-zone halen denk ik.

golfr.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

quote:
SnowDude schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:42:
Ik gebruik hole 19 op de iphone maar ook daar heb je een "dure" pro versie nodig om de afstanden per club te kunnen opslaan.
Dat kan volgens mij ook met Golfshot (die gebruik ik liever dan hole 19). Het Pro abonnement kost daarvan de helft van wat het kost bij Hole 19. 29 dollar per jaar dacht ik.

www.digitalracing.nl

• VanRoyal
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Heb dit topic al regelmatig voorbij zien komen en me elke keer voorgenomen om er iets in te posten, maar ik haak nu toch even aan. Een jaar of vijf geleden ben ik ook besmet geraakt met het golfvirus. Sindsdien ben ik twee keer vader geworden, de laatste keer 7 maanden geleden, waardoor het helaas steeds moeilijker wordt om tijd te vinden om de baan in te gaan. Ik merk dat ik toch wel dagelijks met golf bezig ben (kijken, lezen, WGT), maar zou het veel vaker willen dóen.

Momenteel heb ik hcp 33. In de praktijk zal ik er inmiddels wellicht iets onder lopen, maar heb al heel lang geen Q kaart gelopen omdat ik eigenlijk geen golfbuddies heb en vrijwel altijd alleen speel ;w Op de driving range sla ik prima ballen, maar het lukt me eigenlijk nooit om dit in de baan 9 of 18 holes lang vol te houden. Er zitten op 9 holes altijd wel 1 of 2 holes tussen die ik helemaal verpest (triple of erger) waardoor mijn average erg omhoog gaat. Omdat ik veel alleen loop ontbreekt het soms misschien ook aan concentratie, dan wil ik de ronde er te snel doorheen jagen. En momenteel heb ik een soort driver-angst ontwikkeld 8)7 Op de driving range gaan 9 van de 10 ballen prima, maar zodra ik hem in de baan gebruik gaan ze naar rechts. Die heb ik daarom de laatste weken, samen met mijn houten en hybride, in de tas gelaten en speelde ik alleen met mijn ijzers. Ondanks het tekort aan lengte zorgde dit wel voor veel meer plezier - dichterbij op de fairway is beter dan ver weg in de bosjes ;-) Heb helaas nog steeds geen tijd gehad om hier met mijn pro (ik les op Delfland) naar te kijken.

Tot voor kort speelde ik met een Ben Sayers M11 setje, maar heb daarvan al snel de driver ingeruild voor een Ping G30 SF-Tec. Een paar maanden geleden heb ik de ijzers vervangen voor een set Mizuno JPX-900 Hot Metal 5 tot GW en een Cleveland 588 RTX 2.0 SW (56°, bounce 12). Houten, hybride en putter zijn nog van de M11 set, waarvan de putter het eerste vervangen moet worden.

Omdat ik toch een Tweaker ben houd ik wel van wat statistieken en heb veel met Game Golf gespeeld op mijn telefoon, maar het begon me toch te storen dat ik elke keer mijn telefoon uit mijn zak moest halen. Het weten van een afstand vind ik wel erg prettig en neemt een hoop twijfel weg, daarom heb ik een tijdje terug voor een leuk prijsje een nieuwe TomTom Golfer 2 weten te scoren. Ben er tot nu toe erg tevreden mee, al geeft het niet de statistieken die je in Game Golf hebt. Voor de rust in de baan is het wel beter :)

Ik zag dat er aardig wat Tweakers zijn die spelen op de banen waar ik normaal gesproken kom: Bentwoud en Delfland. Mochten jullie zin hebben om een keer een balletje te slaan houd ik me aanbevolen (ook op andere banen)!

• Floor-is
quote:
Boudewijn schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 21:46:
[...]

Nou ja ik heb er 4. De vokey7's doen zonder tweaks 150E/stuk bij golfplaza, dus dat is 600E.
Wellicht beetje korting, maar het blijft veel geld.

Punt is ook dat ik niet goed kan meten hoe mijn groeven eraan toe zijn. Heb jij daar nog tips voor?
Helaas niet, daarom gebruik ik met enige regelmaat een trackman..
Een nieuwe 50° doet bij mij minimaal 8500 rpm, optimaal net boven 10k. Als dat onder de 7500 zakt wordt het toch echt tijd. Daar heb je weinig aan ben ik bang.

Ik heb ook vier wedges:
  • PING Ei1 Pitching Wedge. (45°, 0.75° flat, 12° bounce)
  • PING Glide 50° SS (49°, 0.75° flat, 11° bounce)
  • PING Glide 54° SS (53°, 0.75° flat, 11° bounce)
  • PING Glide 58° SS (58°, 0.75° flat, 10° bounce)
Allen met True Temper XP95 stiff, Golf Pride MCC 4plus midsize align grips met 2 tapes.

Zou graag minder bounce willen en uiteindelijk naar een andere shaft. Ik sla nog net iets lekkerder met de Steelfiber i95's, maar de meerprijs is even slikken. Bij Titleist op de site kom ik uit op $280 per wedge :o

Heb gisteren het Westfries Open gespeeld op Regthuys in Winkel. Startte bogey (3put), double (water), daarna pakte ik het wel weer redelijk goed op gelukkig. :)

Op de 6e een wereldse birdie: dogleg rechts par 5, 3 hout van de tee, 7 ijzer naar binnen die ik wegduwde naar rechts een bunker in. Shit ligging, downhill vlakbij een lip, geen green om mee te werken, een bunker aan de andere kant van de green en een teebox (hole5) vlak daar weer achter. Natuurlijk een flight op die teebox en de Marshall stond ook te kijken, op de teebox rechts achter me (7) stond een flight en ook op de teebox links achter (8 ) een flight.
Sla de bal binnen een meter van de pin! Putje erin en blije Floris ;)
Putten liep niet op de wat trage greens, het brak ook allemaal niet zoals verwacht en dus 4 3puts :(
Uiteindelijk plus 6, 77 gelopen wat goed genoeg bleek voor een play-off voor de winst.

De play-off werd gespeeld op de 9e hole van de dijklus, een ~245m par4 direct tegen de wind in. Met windkracht 5-6 best een tricky hole.
Ik sloeg een Ijzer4 naar 100m op de linkerkant van de fairway. Tegenstander sloeg een driver links in de rough (geen slechte plek trouwens), ik denk een meter of 40-50 verder.
Met 107m tegen de wind te gaan koos ik voor twee stokken langer: ijzer 9. Veilig links van de vlag om een bunker en water rechts uit het spel te houden. Helaas wat lang, nèt over de green in de rough. M'n tegenstander had geen goede pitch/approach, die had nog een meter of 10-12 te gaan naar de hole..
Uiteindelijk koos ik voor de 50° voor m'n chip en die legde ik zowaar ~60cm rechts van de hole. Woop-woop! Tegenstander besloot er voor te gaan met zijn put, die er vervolgens ruim 4m langs liep.. Zijn put voor par was er denk ik 80cm langs, voor bogey deed hij z'n best al niet meer en die miste hij helaas ook.
Mijn put viel, par en de winst. Erg tof met play-off moet ik zeggen :)

Waarom m'n tegenstander niet een lag-put speelde om naar de volgende hole te gaan begrijp ik niet zo goed. Als hij hem binnen zeg een meter had gelegd hadden we waarschijnlijk gehalved en moesten we naar de volgende hole waar hij weer kans op de winst had. Nu nam hij echt veel te veel risico vind ik.

Maatje van me, die trouwens de laatste twee holes beide double bogey maakte voor een rondje 78, was nog even mijn caddie voor de play-off. Scheelt echt onwijs moet ik zeggen, je kunt even overleggen en hij geeft je stokken aan enzo. Gaf mij wel rust :)

Heb een Wilson Hybride gewonnen. Een D300 geloof ik, heb eerlijk gezegd niet eens gekeken, ik speel er niet mee en heb ook geen behoefte aan een hybride in mijn tas. :)

Floor-is wijzigde deze reactie 20-08-2018 22:52 (4%)

• RAM1979
  • Laatst online: 21-10 11:43
quote:
Artbij schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:11:
Ik heb hetzelfde. Q spelen doe je op een a-baan over 18 holes.
Dat alleen 18 holes qualifying kunnen zijn zou ik raar vinden. Ik heb in ieder geval eigenlijk geen tijd om 18 holes te lopen en zou daarmee dus ook niet de kans hebben mijn handicap te verbeteren. Juist het afwisselend spelen op de par 3 baan of 9 holes grote baan vind ik ook een leuke afwisseling.

• Alsatian
  • Niet online
quote:
Artbij schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:10:
Golf wordt gespeel op een par 72 baan over 18-holes vanuit oudsher. Niet over 3, 6, 9, 12 etc. Zeker niet op een par 3 baan waar je meestal met 2 clubs wel rond kunt.
Vroeger waren er meer golfbanen met een variabel aantal holes die 18 holes is pas later de standaard geworden.

Zoals elke sport is ook golf aan veranderingen onderhevig. 9 holes is inmiddels de standaard en niet meer 18 holes. Waarom dan star vasthouden als iets wat de norm zou moeten zijn? Wie doe je daar een plezier mee?

Alsatian wijzigde deze reactie 23-08-2018 12:24 (4%)

• Alsatian
  • Niet online
Welke wedstrijdvorm is 18 als ik vragen mag? Over welke golfers heb je het nu? De recreatieve golfer die ook steeds vaker wedstrijden van 9 holes speelt? Of heb je het over dat kleine percentage golfers dat een lage single handicap heeft?

Ik vind het een mooie oplossing om 9 holes qualifying te spelen. Aan 18 holes kom ik niet vaak toe. Als ik eens 18 holes speel is mijn score vergelijkbaar met mijn 9 holes rondes en zie ik daar dus ook geen beren op de weg.

Dat voor de lage single handicappers nog 18 holes leidend is in verband met de officiële wedstrijden die ze (moeten) spelen voor hun handicap is toch prima?

Je doet er de sport geen plezier mee door vast te houden aan 18 holes. Er blijven niet veel golfers meer over (en dus ook niet veel golfbanen). Maar misschien is dat voor de groep die hier aan vast wil houden ook geen probleem en moet golf weer terug naar de elite.

• SnowDude
Vandaag voor het eerst op Bentwoud gelopen (C-lus). En ik moet zeggen die baan bevalt best goed. Greens zijn wat glooiender dan wat ik normaal gewend ben, maar de baan is erg fijn. Tevens weer een handicap puntje omlaag, zit nu op 32 :)

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Is fijne baan. Ook nette prijs/kwaliteit verhouding.

• Floor-is
Gisteren eerst 18 gelopen, echt onwijs goed gespeeld. 10/14 fairways, 14/18 greens, 31 puts. Twee birdies, een double bogey en 15 parren. :)

In de avond een fun wedstrijdje waar ik met drie 54-handicap spelers de baan in mocht om van de damestees te spelen. Had de vier langste stokken uit m'n tas (driver, 3w, 5w, 4i) gehaald met de gedachte dat de anderen dan misschien wel een heel klein beetje mee konden komen. Nou nee dus, de oudste van het stel (78!) sloeg het verste, drives van ~110 meter.
Concentreren op m'n eigen spel was lastig, wat eigenlijk alleen op hole 5 en hole 8 een niet goed gelukte slag opleverde. Op de 5e wist ik het recht te trekken en kwam ik met een par weg, op de 8e had ik een lastige chip over: downhill rechts-links met een sprinkler in de weg.. Werd een bogey.
Op de 6e (par5) en de 7e (par3) maakte ik birdies waardoor ik uiteindelijk met -1 binnenkwam. \o/

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

quote:
Floor-is schreef op zondag 2 september 2018 @ 19:21:
Gisteren eerst 18 gelopen, echt onwijs goed gespeeld. 10/14 fairways, 14/18 greens, 31 puts. Twee birdies, een double bogey en 15 parren. :)

In de avond een fun wedstrijdje waar ik met drie 54-handicap spelers de baan in mocht om van de damestees te spelen. Had de vier langste stokken uit m'n tas (driver, 3w, 5w, 4i) gehaald met de gedachte dat de anderen dan misschien wel een heel klein beetje mee konden komen. Nou nee dus, de oudste van het stel (78!) sloeg het verste, drives van ~110 meter.
Concentreren op m'n eigen spel was lastig, wat eigenlijk alleen op hole 5 en hole 8 een niet goed gelukte slag opleverde. Op de 5e wist ik het recht te trekken en kwam ik met een par weg, op de 8e had ik een lastige chip over: downhill rechts-links met een sprinkler in de weg.. Werd een bogey.
Op de 6e (par5) en de 7e (par3) maakte ik birdies waardoor ik uiteindelijk met -1 binnenkwam. \o/
Netjes Floor-is !
Het is ook lastig om in je eigen spel te komen als je met beginners rond loopt.
Het tempo is laag, en de verveling schiet er dan al snel in denk ik... bovendien wordt je gewoon moe van het uur extra dat 9-holes kost.

Maar aan de andere kant:
is het ook wel weer leuk omdat het toch wel mensen zijn die golf (mijn verslaving) spelen.
En ik daar ook weer van leer... omdat ik hun denkwijze ook weer analizeer en zelf rustiger ga spelen / dichterbij de basis ga staan.

Afgelopen weekend analyse van mijn spel:
Ik vond het wel weer erg wennen aan het gras 8)7 bal in de rough is nu ineens weer een dingetje geworden. Dus fairways raken is weer belangrijker geworden.
Drives met Houten3 zijn beter geworden - rustig slaan (80%) richting is veel beter afstand variatie nog onbegrijpelijk... Sommige Tee-shots 165meter... andere weer 200meter. :F
Houten 5 Tee-shots zijn wel erg stabiel.. 170-180 meter en redelijk on target.

Ik heb flink gewerkt aan mijn ijzers, en die zijn redelijk onder controlle nu - zelfs 7-6 & 5 :X
Van de fairway goede resultaten, afstanden zijn beter in te schatten nu.

Moet de ligging van de bal wel beter lezen, soms haal ik de beoogde afstand niet door slecht contact/ligging.
Voorbeeld: PW van de mat of fairway 80-90 meter, vanuit de rough soms net aan de 60 meter..
(alsof je er onder door slaat, of er doorheen..)
Houtjes vanuit de rough soms ook erg slecht contact, 60% van de afstand.
Misschien daarom wel FAIRWAYwoods?

Resultaten:
Bijna m'n eerste Eagle geslagen, 10cm van de Cup op PAR4-311meter.
Mooie drive heuvel op, +/-120m over met i8 blind op 10cm van de cup gelegd. O+

Een paar mooie birdies gemaakt, waar alles werkt maar ook verschrikkelijke holes gelopen met 3-4putts en de zogenaamde "mis-hit-repair-shots" die ook het geforceerde resultaat niet halen. |:(

Ik heb besloten voorlopig mijn hcp niet meer te verbeteren, omdat dit extra druk legt om mijn spel.
Competitie is afgelopen, dus speel puur voor mijn eigen ontwikkeling.
bijv. "mis-hit-repair-shots" daar moet ik echt vanaf, het risico is veel te hoog.
Vanaf 13Sept vakantie, dus ruim 2 weken om andere banen te lopen en te leren.

golfr.

• SnowDude
quote:
3xNix schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:38:
[...]

Moet de ligging van de bal wel beter lezen, soms haal ik de beoogde afstand niet door slecht contact/ligging.
Voorbeeld: PW van de mat of fairway 80-90 meter, vanuit de rough soms net aan de 60 meter..
(alsof je er onder door slaat, of er doorheen..)
Houtjes vanuit de rough soms ook erg slecht contact, 60% van de afstand.
Misschien daarom wel FAIRWAYwoods?
Daarom noemen ze een hybrid ook wel een rescue club ;) Een hybrid komt beter door het gras heen
quote:
Resultaten:
Bijna m'n eerste Eagle geslagen, 10cm van de Cup op PAR4-311meter.
Mooie drive heuvel op, +/-120m over met i8 blind op 10cm van de cup gelegd. O+

Een paar mooie birdies gemaakt, waar alles werkt maar ook verschrikkelijke holes gelopen met 3-4putts en de zogenaamde "mis-hit-repair-shots" die ook het geforceerde resultaat niet halen. |:(

Ik heb besloten voorlopig mijn hcp niet meer te verbeteren, omdat dit extra druk legt om mijn spel.
Competitie is afgelopen, dus speel puur voor mijn eigen ontwikkeling.
bijv. "mis-hit-repair-shots" daar moet ik echt vanaf, het risico is veel te hoog.
Vanaf 13Sept vakantie, dus ruim 2 weken om andere banen te lopen en te leren.
Goed bezig!

Zelf ben ik naar een betaalbare mogelijkheid aan het zoeken om deze winter toch te blijven trainen. Ik wil me volgend jaar toch maar eens gaan wagen aan een wedstrijd.

• Alsatian
  • Niet online
Ik ga over een paar weken naar Parijs. Een of ander golftoernooitje bekijken. En ene Tiger Woods live zien spelen.

• CasGas
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 19:01
quote:
Artbij schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:15:
[...]

Bij Gamegolf heb je de telefoon helemaal niet nodig.
Verrek, de GPS zit er al in.. dat wist ik geen eens :)

CasGas wijzigde deze reactie 05-09-2018 11:48 (14%)

A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

• CasGas
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 19:01
Ik heb toevallig wel ee swing caddie sc200 gekocht (bij amazon in .DE) , al wel binnen gekregen maar nog niet kunnen gebruiken. Voor op de DR lijkt mij dat heel leuk en handig om te testen hoe ver je nu komt maar zeker de practice mode, zodat je die lengtes slaat wat dat apparaat van je kan vragen. Als ik zo de reviews allemaal lees dan zou het een hele kleine afwijking hebben, echt maar iets van 1 meter. Soort trackman, maar heeeeeeeeeeeeeeel beperkt :)

A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

• Artbij
Ik wil ergens in de komende weken in noord Frankrijk gaan spelen voor een dag of twee. Iemand suggesties? Dacht zelf aan Touquet.

Met gestrekt been.

• Artbij
Alsatian schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:06:
Helaas geen ervaring met banen in Noord Frankrijk. Ik ga zelf op de zaterdag terug van de Ryder Cup spelen op Royal Golf Club du Hainaut in zuid België. Mocht je daar informatie over willen dan hoor ik het wel.
Bedankt voor het aanbod maar ik zoek echt iets aan de opaalkust.

Met gestrekt been.

• VanRoyal
  • Niet online
Ik ben het helemaal met je eens hoor Boudwijn. Het ergste is nog dat je 5 euro mag lappen (excl. ballen) voor de 'driving range' als je alleen zou willen oefenen....

• Artbij
Midget1990 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 17:42:
Na een tijdje op de achtergrond te hebben meegelezen ook maar weer eens reageren. Tv gaat aan zodra ik thuis ben van me werk. Is wat ik tot nu toe gezien heb nog niet bijster spannend, komt nog wel hopelijk!
Niet bijster spannend?

Het was een mooie dag, zeker in de ochtend. In de middag waren de amerikanen te slecht.

Met gestrekt been.

• donleone83
Ik heb gisteren voor het eerst op De Pan gelopen op een corporate event van mijn werkgever met klanten. Wát een onwijs gave baan zeg!!! Prachtig onderhouden, hele mooie holes en een baan vol met uitdaging. Niet extreem moeilijk, wel een hele tactische baan. Heel veel holes die me bij blijven en echt geweldig ontworpen zijn. Hoop daar binnenkort nog eens te kunnen spelen, wat mij betreft een baan waarvan ik me niet kan voorstellen dat die ooit gaat vervelen...

• RAM1979
  • Laatst online: 21-10 11:43
Trasos schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 00:10:
Ik speel inderdaad pas een paar maanden.
De scores bepalen door de slagen in je hoofd te reproduceren lukt normaliter op zich wel, maar het wordt wat lastiger als er ook strafslagen bij komen bijvoorbeeld.
Daar heb ik ook wel eens moeite mee, zeker op de grote baan als je veel slagen nodig hebt. Ik was een keer in de buurt bij Jumbo Golfwereld en heb deze teller gekocht:

http://www.jumbogolfwerel...nter.html?sqr=counter&amp;

Goedkoop dingetje maar wel handig. Ik gebruik hem eigenlijk tot aan de green, na afloop van de hole moet ik dan alleen nog maar de slagen met de putter er bij optellen.

• VanRoyal
  • Niet online
Het is zeker nog even genieten nu!

Tot nu toe was ik een mooi weer golfer, maar ik heb zo'n vermoeden dat ik dit 'seizoen' geen winterslaap ga houden. Wat zijn de must-haves (winterbanden / standbag / winterhandschoenen, etc.) en tips om golfend de winter door te komen?

Tip van mij om op een andere manier om de winter door te komen: Adventures In Golf op Youtube.

S1: YouTube: Adventures in Golf: Slum Golf in Mumbai
S2: YouTube: Kathmandu | Adventures in Golf Season 2
S3: YouTube: Golf on a Frozen Lake | Adventures In Golf Season 3

VanRoyal wijzigde deze reactie 17-10-2018 11:14 (49%)

• Floor-is
Dat is van Erik (Anders) Lang. Die heeft ook een Podcast, hoewel dat wel buffelen is (2x per week minimaal een uur, eentje over hem persoonlijk, eentje met gast).

Die filmpjes zijn meer seizoenen van, onder Skratch (Golf) uitgebracht.

Mijn tip wat video's betreft zijn de coursevlogs van Rick Shiels/Peter Finch, Andrew Jensen, Golficity, Aussie Golf viewer, Daniel Bjork, Karl Vilips en natuurlijk Mark Crossfield. Eventueel kan je nog Mood Swings Golf, Buzsa Golf en Average Golfers toevoegen aan dat lijstje, kits het nog niet genoeg was dan ;)

• donleone83
Rustig hier! Iedereen al in winterslaap?

Afgelopen woensdag was ik uitgenodigd als deelnemer en spreker op een golfdag van het Fonds Gehandicaptensport op The Duke. Supergaaf, want ik was zeer benieuwd naar de baan!

Als je aan komt rijden valt allereerst het clubhuis op. Prachtig, maar wel een beetje pompeus. Toch straalt het wel iets van gezelligheid uit, met een fijne ruimte om te eten/drinken, mooi terras en allervriendelijkst personeel. Alles top verzorgd, van de caddymaster die je tas op de buggy zet, je voorziet van water/fruit, scorekaart, pinpositieboekje, etc., tot de driving range waar de ballentorentjes klaar staan. Qua verzorging deed het me enigszins denken aan The Dutch, maar eerlijkheidshalve is daar het niveau van faciliteiten wel echt net even een tandje hoger. Wel een enorm verschil met een gewone pay and play baan zoals ik meestal speel.

Dan de baan. Hij lag er prachtig onderhouden bij. De greens waren relatief snel voor deze tijd van het jaar met stimp 8.5 en rolden goed. Doordat ze recent geprikt en gezand waren, hielden ze echter niet altijd even goed lijn en waren ze moeilijk te lezen. Veel drieputts. Verder is de baan mooi maar niet heel moeilijk. Relatief veel korte holes. Wel veel holes die je bijblijven. Hole 7 springt er meteen uit: een 105m lange par 3 waar je vanaf een sterk verhoogde teebox afslaat naar een eiland green. In combinatie met de wind zorgde dat toch voor wat spanning op de teebox. Had een clubje minder mogen nemen ipv de ijzer 9 die ik sloeg, belandde in de rough achter de vlag en had nog drie putts nodig, ik was bang voor de downslope waarop de vlag gestoken was en hield mijn eerste putt veel te kort. Dan hole 13.. Wat een plaatje zeg. De hole heeft een hoek van 90 graden, waarbij de dogleg beschermt is door bunkers aan de linkerkant van de fairway en je approach bemoeilijkt wordt door het water waar de hole omheen loopt en de sterk verhoogde green die je aan moet spelen over het water.

Mijn spel was wisselend. Ik wisselde bogeys en een paar parren af met een aantal triples en erger. Wat wel heel fijn was, was dat ik ergens op de tweede negen doorkreeg dat ik de afgelopen maanden onbewust mijn backswing te lang gemaakt had en daarmee mijn timing verkeerd geworden was. Ik worstelde al een aantal weken met een slice op mijn drive en slecht contact met ijzers/houtjes/hybrides en raakte redelijk gefrustreerd omdat ik het zocht in mijn tempo en daar volgens mij niet heel veel aan veranderd was. Met een gevoelsmatig wat kortere backswing stond ik ze bijzonder lekker te raken. Drives waren ver en recht met een babydraw er in en mijn balvlucht met mijn ijzers was meteen wat hoger en strakker. En dat geeft dan weer vertrouwen. Hoogtepunt voor mij in dat opzicht was hole 14, waar ik met een beetje wind in de rug een heerlijke drive sloeg van ongeveer 200 meter en 145 meter over had tot de vlag op een iets verhoogde green. Ik sloeg een perfect geraakte ijzer 4 die een meter of 10 achter de vlag net buiten de green belandde. Heel trots op die voor mijn doen enorme klap. De laatste 6 holes regende het overigens behoorlijk hard. Ook trots op dat ik me daar niet door heb laten afleiden.

Mijn chippen en putten waren niet zo scherp. Teveel drieputts en volgens mij geen enkele up and down. Uiteindelijk tevreden, met 32 punten prima in mijn buffer gespeeld op een voor mij nieuwe baan onder niet ideale omstandigheden. Als je de kans krijgt, zeker een gave baan om te spelen! Nu hopen dat ik zelf het goede gevoel nog even vast kan houden in de staart van dit seizoen. Dan de hele winter door lessen en hopelijk vanaf het nieuwe jaar een vliegende start met meteen goed spel.

• Artbij
VanRoyal schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:01:
Ik was altijd fan van MeAndMyGolf, maar die zijn te commercieel geworden. Rick Shiels kijk ik ook weleens, vooral voor hardware reviews ;-) Zal de anderen ook eens opzoeken.

Zit even de coursvlog van Daniel Björg met Aydan Verdonk te kijken. Par 5, 446 meter. Driver 311 meter, PW voor 135 8)7

YouTube: I take on Dutch top amateur golfer Aydan Verdonk! 1 of 2
Heb een paar keer met Aydan en Daniel gespeeld. Daniel is al een longhitter, maar wat Aydan doet slaat nergens op. Ijzer 7 dik 200 meter. En dan komt dat niet eens uit zijn tenen, maar gewoon souplesse swing....

Met gestrekt been.

• Artbij
3xNix schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:27:
[...]

Yep, ga ik zeker kijken... om 20.00uur met hapjes en drankjes op de bank onder een dekentje :D
Vrouwlief wil het ook zien, dus win win O-)
Stel je er niet te veel van voor. Hopelijk wordt het spannend, maar je zult ook veel moeten wachten, tussen de slagen zit al snel 5 tot 10 minuten....

Met gestrekt been.

• Alsatian
  • Niet online
Voor de liefhebber is straks vanaf 14:00 de laatste ronde van de Ladies European Tour te zien met Anne van Dam aan de leiding.

Via: https://ladieseuropeantour.com/

• donleone83
Anne van Dam gaat denk ik binnen een aantal jaar volledig domineren op de LPGA. Ze heeft onwijs veel lengte in haar spel, een groot voordeel op Amerikaanse banen, en daarmee altijd een relatief kort shot naar binnen. Als ze zich blijft ontwikkelen denk ik dat er in het vrouwengolf geen maat op haar staat. Ze heeft technisch zo’n bijzonder prachtige en soepele swing en daarnaast die absurde lengte (gemiddeld 300 yards vanaf de tee).
Pagina: 1 2 3

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True