Het grote Golfsport topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 35 36 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:28
mitchelmusters schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:56:
@joopvossen

Ik wil best een keer met je meelopen op de Peelse Golf.
Die baan ligt een kleine 40 minuten bij mij vandaan en heb daar al vaker gespeeld.
Zal de komende tijd wel alleen weekenden.
DM me maar met een voorstel voor een dag, of join onze whatsapp community door Hammetje of Berndgeurts een bericht te sturen dan kunnen zij je toevoegen.
Daar hebben we ook een kanaal om makkelijk golfafspraken te maken.
Heb ik nog nooit gespeeld, dus ik ga graag ook eens mee ;-).
Voor mij geldt hetzelfde - bij voorkeur ergens in een weekend.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-07 17:22

Jentae

Houdt van aglets.

Ook maar eens gestart met het mooie spel golf!
Baanpermissie een paar jaar geleden gehaald met een weekendcursus, maar er vervolgens nooit wat mee gedaan.

Nu aangemeld bij Burggolf om op de Par-3 banen eens wat oefening te krijgen en toe te werken naar HCP54/GVB. Tweedehands golfset en karretje gekocht, golfschoenen (sneakers werden toch wel wat nat in dit regenachtige seizoen).

Zijn er nog andere dingen die ik kan doen om snel naar HCP54 te werken behalve golflessen te nemen? :)

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
Jentae schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:09:
Baanpermissie een paar jaar geleden gehaald met een weekendcursus, maar er vervolgens nooit wat mee gedaan.

Nu aangemeld bij Burggolf om op de Par-3 banen eens wat oefening te krijgen en toe te werken naar HCP54/GVB. Tweedehands golfset en karretje gekocht, golfschoenen (sneakers werden toch wel wat nat in dit regenachtige seizoen).

Zijn er nog andere dingen die ik kan doen om snel naar HCP54 te werken behalve golflessen te nemen? :)
Lekker bezig! Naast golflessen; veel oefenen. Inderdaad, lekker de Par 3 op, maar ook oefenen op de range en de oefengreens. Putten, chippen, pitchen - en natuurlijk fullswing ijzers. Qua golflessen zou je ook kunnen overwegen om je aan te melden voor groeps/thema lessen, dan leer je ook andere beginners kennen.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeetwee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-07 21:06
Jentae schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:09:
Jazeker, als je er voor open staat gelijk een sprongetje te maken naar iets wat velen pas later doen of soms helemaal niet: coursemanangement hoe je de baan wil spelen. Bijv. een Par5 van 480 meter voor HCP54 = 8 slagen. Dus 480 meter / 5 a 6 slagen van 90 a 100 meter meter en 2 puts. Als je comfy bent met een hybride op de afslag en ijzer 9-8 of 7 in de baan red je dat makkelijk. Probeer nu al te leren denken in persoonlijke pars in plaats van de par van de hole te willen halen. Dan maak je het jezelf zoveel makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:13

bert pit

asdasd

Ik heb me de Shotscope V5 golfhorloge alvast voor Sinterklaas gegeven 8) Ik zat er al een tijd met een schuin oog naar te kijken en 40 euro Black Friday korting was mooi meegenomen.

Toen de V3 uitkwam een jaar of 5 geleden heb ik die gekocht. Echt een horloge met een onverslaanbare prijs kwaliteit verhouding. Je schroeft de tags op je clubs, leert ze in en vanaf dat moment registreert het horloge alle slagen en afstanden per club. Daarna weet je dus hoe ver je echt slaat, wat je afwijkingen zijn etc.

Voor geïnteresseerden zit er een overload aan statistieken in die je op je smartphone kunt aflezen. Smartphone hoeft nooit in de buurt te zijn, behalve als je de data wil overhevelen vanuit je horloge. Dat kan direct of weken later.

De reden dat ik naar de V5 over wilde stappen: ik heb het visuele geheugen van een schilpad. Op dit horloge word de layout van de baan met bunkers etc grafisch weergegeven, dat gaat me dus echt helpen op onbekende banen.

Bovendien kun je ook de afstand tot doglegs zien, waardoor je de juiste club kunt pakken om niet aan het einde in de struiken te belanden of je shot juist te kort houdt. Ik heb eerst gedacht aan een kijkertje, maar vind dat toch teveel gedoe. En bovendien spreekt die baanlayout mij erg aan.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeetwee
Ja, de Shotscope is een mooi ding. Ik heb hier trouwens nog een Shot Scope H4 GPS met tags liggen. In combinatie met je telefoon doet die hetzelfde, maar minder luxe in het gebruik. Iemand interesse om over te nemen? Stuur maar een DM.

• Yogio
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 19-12-2024

Yogio

Yogia!

Wie heeft er goede tips op in de winter te oefenen zonder op de driving range te staan?

Zijn er bepaalde fysieke oefeningen die men kan doen om kracht en souplesse te onderhouden?

Yogi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJ Cruiser
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-07 22:50

FJ Cruiser

Sand Ladder

Hallo allemaal,

Ik ben mij eens gaan verdiepen in indoor golf simulators. Op youtube veel filmpjes maar waarvan ik de helft als reclame verdenk. Toch zijn er wat interessante nieuwkomers.

Het plan is om een net in een lege kamer te plaatsen met een launch monitor (LM) ervoor en een TV achter de LM. Op dit moment heb ik geen plannen voor een groot impact scherm met projector. Dat is iets voor de volgende uitbreiding. Ik denk dat GSPro de beste software biedt. Garmins eigen software is uitgebreid maar mist bijvoorbeeld spelen met vrienden.

Ik zie op dit moment twee set ups voor mijn indoor golf baan:

1. Garmin R50 Launch Monitor met een televisie ernaast om niet steeds op een klein schermpje to hoeven kijken.

2. De Square Golf luanch monitor met een gaming PC en dezelfde televisie ernaast.

De Garmin kost EUR 5000,- (!) terwijl de Square Golf LM EUR 850,- kost. Het verschil zit in de hoeveelheid camera's maar ook door Garmin's eigen software (denk ik).

Als je voor de SG LM nog een gaming PC meerekent van EUR 1000, ben je nog steeds EUR 3.150 goedkoper uit. Dat is toch wel heel erg veel voor wat nauwkeuriger baldata.

Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met indoor golf set ups?

"Some people eat to live, others live to eat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltpas
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09-07 07:23
FJ Cruiser schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:05:
Hallo allemaal,

Ik ben mij eens gaan verdiepen in indoor golf simulators. Op youtube veel filmpjes maar waarvan ik de helft als reclame verdenk. Toch zijn er wat interessante nieuwkomers.

Het plan is om een net in een lege kamer te plaatsen met een launch monitor (LM) ervoor en een TV achter de LM. Op dit moment heb ik geen plannen voor een groot impact scherm met projector. Dat is iets voor de volgende uitbreiding. Ik denk dat GSPro de beste software biedt. Garmins eigen software is uitgebreid maar mist bijvoorbeeld spelen met vrienden.

1. Garmin R50 Launch Monitor met een televisie ernaast om niet steeds op een klein schermpje to hoeven kijken.

2. De Square Golf luanch monitor met een gaming PC en dezelfde televisie ernaast.

De Garmin kost EUR 5000,- (!) terwijl de Square Golf LM EUR 850,- kost. Het verschil zit in de hoeveelheid camera's maar ook door Garmin's eigen software (denk ik).

Als je voor de SG LM nog een gaming PC meerekent van EUR 1000, ben je nog steeds EUR 3.150 goedkoper uit. Dat is toch wel heel erg veel voor wat nauwkeuriger baldata.

Voor zover ik weet: wanneer je GSPro wilt gebruiken dan heb je altijd een PC nodig, zo ook bij de Garmin R50. Als je nog geen bruikbare PC hebt liggen dan is het, samen met de jaarlijkse abonnementskosten voor GSPro, best een investering.

De Garmin R50 zal vooral een goede keuze zijn wanneer je hem op meerdere plekken inclusief buiten wilt gebruiken en/of je vooral de Garmin software gaat blijven gebruiken.

Je zou kunnen overwegen om te beginnen met een goedkopere LM (zoals de Square), de bijgeleverde software, een telefoon/tablet, en dan het net + de televisie.

Wat zijn de afmetingen van de ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23:09
Enige tijd geleden is dit topic (high over) aan bod gekomen in met Nerds om Tafel (aflevering 402). Heeft Floris een account actief op Tweakers?

Stack Sats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hammetje
Stovirpi schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 15:00:
Enige tijd geleden is dit topic (high over) aan bod gekomen in met Nerds om Tafel (aflevering 402). Heeft Floris een account actief op Tweakers?
@Floor-is ; uw aanwezigheid is gewenst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-07 00:01

Floor-is

5.2

Stovirpi schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 15:00:
Ja hoi, hier ben ik :)

Druk doende met m’n techniek, momenteel is het het chippen en pitchen waar ik echt onwijs van moet janken, maar dat trekt vanzelf weer bij, schijnt, toch, alsjeblieft?

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

FJ Cruiser schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:05:
Hallo allemaal,

De meesten zijn echt meer reclame dan iets anders. Als je wat meer onafhankelijk wilt: Joe Lagowski doet zijn best om het zo onafhankelijk mogelijk te houden.
Prima uitgedacht, mits je genoeg hoogte hebt. Voor een volle swing met een driver wil je IMO minstens 2m75, maar liever 3m. GSPro is absoluut geweldig.

Ik denk dat ik een van de weinigen ben met een eigen sim thuis. :)

Kort door de bocht: Ga voor de Square met een leuke PC. Die PC heb je toch al nodig om GSPro te spelen, dus ook al koos je voor de R50, dan was dat een welhaast verplichte aankoop.
Neem een abonnement bij https://simulatorgolftour.com ($80-120) en meld je aan op de discord, dan kan je zowel toernooitjes spelen als online met een ieder die online is.

Hoewel ik het wel heb gedaan, is 4K voor simgolf niet bepaald een noodzakelijke toevoeging. Dat betekent dan ook dat je met een goedkopere videokaart uitkunt. Wel belangrijk te onthouden dat je een gamePC bouwt, minstens een 3060Ti of equivalent met 32GB en een snelle (1TB) SSD is wel een beetje de minimale vereiste.

Als je online gaat spelen (discord) is een webcam wel echt noodzakelijk, jij wilt de anderen kunnen zien en zij jou immers. Hoeft allemaal niet duur, paar tientjes heb je al zo'n ding. Je hoeft echt geen instacam die tracking doet en weet ik wat. :)

Ter info mijn setup:Het deel waar gras ligt is 3,8m breed en 6m diep/lang. Dat is serieus, zoveel heb je niet per se nodig. Ik heb bovendien wat balken boven me waardoor ik de afslagplek verder van het scherm moet hebben, anders swing ik tegen de balken aan.

Ik heb nu een drivingrange-mat waar ik op sta, maar dat zint me nog niet helemaal. Ik denk dat ik die binnenkort nog ga vervangen door een ander model, maar dat is echt een onwijze zoektocht helaas.

Verder:
- Twee webcams, want eentje voor overzicht en eentje van meer vooraf. Die combineer ik in OBS met de game zelf zodat ik een compleet beeld richting Discord stream. Lijk wel een game-streamer :P
- Tweede beamer voor projectie op de vloer. Kostte niet veel, vond het leuk om mee te pielen, bevalt me echt onwijs goed.
- Je wilt goede geluidsisolatie, want het maakt HERRIE

Ik zal dadelijk wat foto's toevoegen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Floor-is op 05-03-2025 19:57 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Wat oudere foto's, maar geven goed idee:

Overzicht bla-bla, je ziet een van de webcams hier op een witte houder bovenin de foto trouwens.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MhzODlSunbVxjC1S-QSUmkw04vM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/iG3w0WKxMVQLsiabKcsuqrt2.jpg?f=user_large

Projectie op de vloer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hz7opQCrK_9qhYdcepgmACqR6Hg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/k00EUHasPbHSStoPSMsRTMGe.jpg?f=user_large

Als er behoefte aan is, maak ik wel wat meer foto's :)

[ Voor 6% gewijzigd door Floor-is op 05-03-2025 19:58 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJ Cruiser

FJ Cruiser

Sand Ladder

@Floor-is dat ziet er erg goed uit! Als je de ruimte hebt, dan maar beter volledig benutten. Hoe vaak raak je het dak met een 9 of P ijzer?

Wij gaan over ruim 1 jaar verhuizen, dus ik houd het nu simpel. Ook omdat ik niet weet welke ruimte we in ons volgende huis zullen hebben.

In het huidige huis is het plafond bijna 4 meter hoog, dus de hoogte hebben we wel. Alles wordt tijdelijk in een tussenhal geplaatst. Van de zomer gaat mijn oudste dochter het huis uit en dan hebben we een kamer vrij hiervoor.

Het net:
Dit net van 3m breed en 2,1 meter hoog van playgosport zou volgende week moeten aankomen (https://www.playgosports....-with-steel-frame-10-size)

Afslag:
Ook meteen deze grasmat erbij besteld van 1,5 bij 1,5 meter https://www.playgosports....-mat-pro-5-x-4-ft-5-mm-02)

Launch monitor
De Launch Monitor wordt inderdaad de Square LM. Denk dat het op dit moment een hele goede prijs kwaliteit factor heeft.

Ps. voor de Garmin R50 LM heb je geen PC nodig. Er zit een HDMI aansluiting op voor een beamer of TV. Maar ik weet niet hoe lang de hardware courant blijft en je bent dan volledig afhankelijk van Garmin native software.

Gaming PC: mijn dochter heeft er nog eentje staan waarin we een wat betere videokaart plaatsen (RTX4060 TI).

Software: beginnen met GSPro en zodra we helemaal geinstalleerd zijn kunnen we kijken naar Simulator golf.

En dan nog een tafeltje met een TV en muis en keyboard. Misschien wat verder aankleden met kunstgras zoals Floor-is ook heeft gedaan.

Dus grofweg zijn de kosten:
Net = USD500,-
Mat = USD 100,-
LM = EUR 850,-
GPU = EUR 600,-

Overige spullen zoals tafel en tv hebben we nog liggen.

Half april zijn alle spullen binnen en zal ik wat fotos plaatsen en een review van de set-up.

Dank voor jullie input en ideeen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJ Cruiser

FJ Cruiser

Sand Ladder

Net nog even naar de PC van mijn dochter gekeken.

Deze heeft nu een i5 10400F @ 2.9GHz. 16GB ram 500GB SSD, 550w voeding en GTX 1650. Ik wil er een RTX 4070 (TI) in plaatsen ipv de GTX. Denk je dat dit voldoende is om GSPro soepel te draaien?

We zullen het op een 55inch TV bekijken, dus het hoeft (nog) geen 4K te zijn. Wel moet het soepel kunnen draaien en niet 10sec wachten tot je de bal flight op het scherm ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

FJ Cruiser schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 08:03:
@Floor-is dat ziet er erg goed uit! Als je de ruimte hebt, dan maar beter volledig benutten. Hoe vaak raak je het dak met een 9 of P ijzer?
Thanks. Het dak raak ik alleen als ik een flopshot met een 58/60º doe en dan is het nog niet hard ofzo.
Wij gaan over ruim 1 jaar verhuizen, dus ik houd het nu simpel. Ook omdat ik niet weet welke ruimte we in ons volgende huis zullen hebben.
Mijn tip: iets dat niet aan je huis vast zit. Golfen maakt ongelooflijk veel herrie, je gezin gaat dat echt heel niet tof vinden om mee te moeten maken.
In het huidige huis is het plafond bijna 4 meter hoog, dus de hoogte hebben we wel. Alles wordt tijdelijk in een tussenhal geplaatst. Van de zomer gaat mijn oudste dochter het huis uit en dan hebben we een kamer vrij hiervoor.
4 meter is supermooi, dan heb je echt ruimte te over man. Sowieso zijn hoge plafonds echt wel mooi in een woning IMO :)
Het net:
Dit net van 3m breed en 2,1 meter hoog van playgosport zou volgende week moeten aankomen (https://www.playgosports....-with-steel-frame-10-size)

Afslag:
Ook meteen deze grasmat erbij besteld van 1,5 bij 1,5 meter https://www.playgosports....-mat-pro-5-x-4-ft-5-mm-02)

Launch monitor
De Launch Monitor wordt inderdaad de Square LM. Denk dat het op dit moment een hele goede prijs kwaliteit factor heeft.
Ik moet nog een nieuwe mat, denk dat ik voor (een versie van) deze ga -> https://www.duchell.com/c...customfilter%2FOntheRange

Ik heb een fijnmazig aanhangwagennet van ecotools voor als ik buiten wil meppen. Werkt geweldig, kost geen drol. https://www.ecotools.nl/a...ssoires/aanhangerwagennet
Ps. voor de Garmin R50 LM heb je geen PC nodig. Er zit een HDMI aansluiting op voor een beamer of TV. Maar ik weet niet hoe lang de hardware courant blijft en je bent dan volledig afhankelijk van Garmin native software.

Gaming PC: mijn dochter heeft er nog eentje staan waarin we een wat betere videokaart plaatsen (RTX4060 TI).
Ik wil per se GSPro spelen, het is leuk om een sim te hebben, maar de juiste software maakt het af. Dan is een gaming-PC dus wel een verplichting. Een bestaande uitbreiden met een betere videokaart is nu ongeveer het ideale moment voor gezien de nieuwe range videokaarten op de markt komt. :)
Software: beginnen met GSPro en zodra we helemaal geinstalleerd zijn kunnen we kijken naar Simulator golf.
GSPro is top en IMO wat je nodig hebt, SGT is leuk als je toernooien wilt spelen, maar hoeft echt niet.
En dan nog een tafeltje met een TV en muis en keyboard. Misschien wat verder aankleden met kunstgras zoals Floor-is ook heeft gedaan.
Jysk, kringloop etc zijn allemaal prima plaatsen om je meubeltjes te scoren.
8< 8<
Half april zijn alle spullen binnen en zal ik wat fotos plaatsen en een review van de set-up.

Dank voor jullie input en ideeen!
Nice dude, ben echt benieuwd, ook waarom je in de US hebt besteld. (Tenzij je stiekem in de US woont oid dan)

Bericht hierboven

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FJ Cruiser

FJ Cruiser

Sand Ladder

Kleine update, het net en de afslagmat zijn binnen. Het net is erg fijn, maakt totaal geen geluid bij impact. Erg groot, de afmeting is 3 meter bij 2.10. Deze Opstelling is tijdelijk totdat de slaapkamer van mijn oudste dochter vrijkomt :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TnZyPXVCwdLHS7cnufLkP5QHCRw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bA128DNIHjT4WogJiHBwv4Us.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pjMpvcHXiBBQLL8dcDfhYtdxock=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bQvnD7k4qr6SKhP11mv8qEkj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltpas
FJ Cruiser schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:12:
Kleine update, het net en de afslagmat zijn binnen. Het net is erg fijn, maakt totaal geen geluid bij impact. Erg groot, de afmeting is 3 meter bij 2.10. Deze Opstelling is tijdelijk totdat de slaapkamer van mijn oudste dochter vrijkomt :-)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Het weer is er weer naar mensen, zijn we al de wei in geweest?

Ik ben op het punt dat er telkens iets anders van m'n spel niet werkt.

Sta echt lekker te driven? Mooi, dan gaan al je 10:30-schoten (75% wedges) linksaf.
Sta je lekkere wedges en drives te slaan? Puik! Greens lezen ben je verleerd.
Loopt alles voor je gevoel lekker? Haha, think again: chippen is yippen.

Zo vreselijk frustrerend, want ik voel aan alles dat als het wel bij elkaar komt ik het beste ben dat ik ooit ben geweest.

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PixelRanger03
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-07 10:04
Herkenbaarder dan dat wordt 't niet. Ben ook lekker aan het lessen, maar dat onderdeel gaat dan prima. De rest, 3x ruk.

Part of the game zullen we maar zeggen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23:09
Hier ook (weer) met lessen begonnen en mijn nieuwe swing zit nog niet echt in het muscle memory, waardoor het in de baan toch iedere keer weer een uitdaging is.

Trust the process denk ik dan maar!

Stack Sats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Op de sim gaat het wel aardig, hoewel ik ook hier wat moeite heb om echt laag te gaan.

Hier is m'n profiel: https://simulatorgolftour.com/profile/FlorisBot

TL;DR: Combo-handicap is -0.7, club -3.8, league -1.8 en autoputt (speel ik eigenlijk niet, ik haat het) staat al tijden op 1.

Combo is de combinatie van de tours die ik speel op SGT, nu voornamelijk SGT-tour.
Club is een groep waar ik in zit (Twisted Sticks) die onderling veel wedstrijden speelt, zo'n 6-8 elke twee weken.
League is de Joe Lagowski golf league, een 1x18h wedstrijd die elke week gespeeld wordt.

Normaliter ben ik vrij steady in mijn scores op de sim. Maar bijvoorbeeld afgelopen week eindig ik met dubbel-dubbel op de SGT-Tour, wat echt onwijs balen was/is.

Buiten speel ik ook weer meer, nog niet echt goed helaas: https://dashboard.arccosg...909e8227b92/stats/overall (hopelijk werkt de link)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJ Cruiser

FJ Cruiser

Sand Ladder

Bij ons (Midden Oosten) begint het helaas ongemakkelijk warm te worden na 11uur in de ochtend. Maar met een starttijd tot 7.30 gaat het nog. Dit zal vanaf half mei, wanneer de vochtigheid omhoog knalt, ook niet prettig meer zijn.

Afgelopen weekend een 18 holes gelopen. De front 9 speelde heerlijk met mijn beste score ooit. Helaas begon de back 9 met 2 triple bogeys en op de derde hole een 5 putter (!). weg mooie score.... De fiarway ijzers vlogen alle kanten op en ik had geen idee wat ik fout deed op dat moment.

Na de ronde nog op de driving range alles eens goed geanalyseerd en 10 slagen verder vlogen ze weer kaarsrecht; Grrrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

FJ Cruiser schreef op donderdag 24 april 2025 @ 05:27:
Bij ons (Midden Oosten) begint het helaas ongemakkelijk warm te worden na 11uur in de ochtend. Maar met een starttijd tot 7.30 gaat het nog. Dit zal vanaf half mei, wanneer de vochtigheid omhoog knalt, ook niet prettig meer zijn.

Afgelopen weekend een 18 holes gelopen. De front 9 speelde heerlijk met mijn beste score ooit. Helaas begon de back 9 met 2 triple bogeys en op de derde hole een 5 putter (!). weg mooie score.... De fiarway ijzers vlogen alle kanten op en ik had geen idee wat ik fout deed op dat moment.

Na de ronde nog op de driving range alles eens goed geanalyseerd en 10 slagen verder vlogen ze weer kaarsrecht; Grrrrr.
Klinkt helemaal niet onbekend :/

Dan denk je 'oh nu heb ik hem' en dat blijkt weer eens niet geval..

Bericht hierboven

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:41
Zo helemaal nieuw in de wereld van golfen.

Afgelopen december van mijn vrouw een advent kalender gekregen waarbij ik eerst gekke plastic dingen kreeg (ja ik weet nu dat het een tee is) en nog wat golfspullen en plots op een dag een golfbal. Toen kwam het bericht dat wij samen een golfcursus gaan doen. Enorm leuk! Mijn vrouw heeft voordat wij kinderen kregen wel wat gespeeld en daarna gestopt wegens gebrek aan tijd.

Nu eindelijk begonnen. Paar weken terug samen de cursus gehad en dat ging ok. Teveel kracht, te weinig, gras alle kanten op en de bal lag nog mooi op de plek te schitteren :*) . Doorgezet en uiteindelijk alles behaald.

Vandaag weer gespeeld en het gaat gelukkig wel beter. Zelfs een paar keer on par gespeeld. En trots dat ik dan ben *O*

Waar ik wel klaar mee ben is het gesleep van die tas dus maar eens kijken voor een trolley. Mijn vrouw heeft een 3wieler. Mij lijkt 2 prima maar goed geloof dat ik weinig keuze heb als ik mijn vrouw zo hoor.

Kwam er wel achter dat mijn afslag met een ijzer 9 beter gaat dan met een hout 3. Met een hout 3 was het soms alsof ik een pro ben en soms nog geen 10 meter ver. Dat was wel frustrerend maar goed doorzetten en oefenen dan komt het vast goed.

Komende maanden in ieder geval meer en meer genieten van het spel, het wandelen, het zoeken en na afloop een prima lunch of een biertje. Wij hebben vandaag maar gelijk gebruik gemaakt van een aanbieding vanuit de cursus, 2 maanden onbeperkt spelen voor €100. Eind van de zomer vast een stukje beter en nog belangrijkste er nog steeds plezier in hebben. En dan ook met een trolley. Dus als daar nog tips voor zijn dan graag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• michaeltpas
Pannekoek81 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 19:11:

Afgelopen december van mijn vrouw een advent kalender gekregen waarbij ik eerst gekke plastic dingen kreeg (ja ik weet nu dat het een tee is) en nog wat golfspullen en plots op een dag een golfbal. Toen kwam het bericht dat wij samen een golfcursus gaan doen. Enorm leuk! Mijn vrouw heeft voordat wij kinderen kregen wel wat gespeeld en daarna gestopt wegens gebrek aan tijd.

Nu eindelijk begonnen. Paar weken terug samen de cursus gehad en dat ging ok. Teveel kracht, te weinig, gras alle kanten op en de bal lag nog mooi op de plek te schitteren :*) . Doorgezet en uiteindelijk alles behaald.

Vandaag weer gespeeld en het gaat gelukkig wel beter. Zelfs een paar keer on par gespeeld. En trots dat ik dan ben *O*

Waar ik wel klaar mee ben is het gesleep van die tas dus maar eens kijken voor een trolley. Mijn vrouw heeft een 3wieler. Mij lijkt 2 prima maar goed geloof dat ik weinig keuze heb als ik mijn vrouw zo hoor.

Kwam er wel achter dat mijn afslag met een ijzer 9 beter gaat dan met een hout 3. Met een hout 3 was het soms alsof ik een pro ben en soms nog geen 10 meter ver. Dat was wel frustrerend maar goed doorzetten en oefenen dan komt het vast goed.

Komende maanden in ieder geval meer en meer genieten van het spel, het wandelen, het zoeken en na afloop een prima lunch of een biertje. Wij hebben vandaag maar gelijk gebruik gemaakt van een aanbieding vanuit de cursus, 2 maanden onbeperkt spelen voor €100. Eind van de zomer vast een stukje beter en nog belangrijkste er nog steeds plezier in hebben. En dan ook met een trolley. Dus als daar nog tips voor zijn dan graag.
Klinkt goed! Waar speel/les je? Fijn in ieder geval dat je er zo veel plezier in hebt en dat je het kunt delen met jouw vrouw.

Er is een aardige groep Tweakers actief via een gezamelijke Whatsapp groep, mocht je het nu of later leuk vinden om eens samen te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Nu online

Tip:
Af en toe naar je vrouw luisteren, in ieder geval mbt die 3 wielen.

En Marktplaats staan er veel op!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekoek81
michaeltpas schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 19:58:
[...]

Klinkt goed! Waar speel/les je? Fijn in ieder geval dat je er zo veel plezier in hebt en dat je het kunt delen met jouw vrouw.

Er is een aardige groep Tweakers actief via een gezamelijke Whatsapp groep, mocht je het nu of later leuk vinden om eens samen te spelen.
Wij spelen nu op Harderwold. Niet de grootste baan, maar prima om te beginnen met voor ons voldoende plezier en uitdaging voor nu.

Dat klinkt zeker leuk. Zodra ik iets verder ben dan laat ik het weten voor de groep.
Yorro schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 19:58:
[...]

Tip:
Af en toe naar je vrouw luisteren, in ieder geval mbt die 3 wielen.

En Marktplaats staan er veel op!
Op Marktplaats al gekeken, maar goed degene van mijn vrouw kost nieuw ook “maar” €159. Momenteel tenminste in de aanbieding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Pannekoek81 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 20:46:
[...]

Wij spelen nu op Harderwold. Niet de grootste baan, maar prima om te beginnen met voor ons voldoende plezier en uitdaging voor nu.

Dat klinkt zeker leuk. Zodra ik iets verder ben dan laat ik het weten voor de groep.

[...]

Op Marktplaats al gekeken, maar goed degene van mijn vrouw kost nieuw ook “maar” €159. Momenteel tenminste in de aanbieding.
In de groep waar @michaeltpas aan refereert zitten een paar mensen die op Harderwold spelen, waarvan er één ook een (relatieve) beginner is. We hebben ook een zogenaamde “high handicappers” subgroep, waar ikzelf onderdeel van uitmaak. Dus je bent zeker al welkom!

Mbt het karretje: op MP moet je mazzel hebben, maar denk ook aan sites als IBOOD die af en toe ook wat golf aanbiedingen hebben. Verder zijn all4golf (een Duitse site) en Dormy (Deens) prima. En als je bij Harderwold speelt is GolfUSA in Leusden sowieso een erg fijne winkel.

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-07 09:38
@Pannekoek81 Kijk dan ook eens bij 'Sporthaantje' in Zwolle.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-07 17:04

Mach

[END]Avengers

een twee of driewieler is erg voorkeursafhankelijk.

Mijn vriendin is ook voorstander van tweewieler, terwijl ik een stoere driewieler heb >:)

En in de whatsgroep zul je genoeg lotgenoten aantreffen, dus erg aan te raden

DUGG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:46

ZieMaar!

Moderator General Chat
Mach schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 06:57:
[...]

Zeker aan te raden, als je maar snel de mute knop indrukt :). Ook als beginner erg fijne groep…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pannekoek81
Zo inmiddels in bezit van een 3wieler. Beetje proppen in de auto met 2 golf tassen en 2 trolley’s maar gelukt. Bedankt voor de tips en toch maar geluisterd naar vrouwlief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Mach schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 06:57:
[...]

een twee of driewieler is erg voorkeursafhankelijk.

Mijn vriendin is ook voorstander van tweewieler, terwijl ik een stoere driewieler heb >:)

Ik heb een vierwieler! HUTS

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-07 11:25
Echt Hollands weer bij de KLM open!

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:53

Erazzzer

Fear me, I'm German!

SnowDude schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 14:36:
Echt Hollands weer bij de KLM open!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zYdP2OOFpkm1E0G7JSAavie3cow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0XkgQ6wogaZFjC9lRAJB21gr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Gelukkig wel droog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:02
Ik ben aan het rondkijken voor een fijne putting mat (3 á 4 meter) om thuis ook wat te oefenen. Hebben jullie aanraders qua merk/type? Budget is even niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeetwee
pipapaulus schreef op zondag 8 juni 2025 @ 10:57:
Ik ben aan het rondkijken voor een fijne putting mat (3 á 4 meter) om thuis ook wat te oefenen. Hebben jullie aanraders qua merk/type? Budget is even niet relevant.
Ik heb bijna 10 jaar teug deze gekocht: Best Track Puttingmatte Edition 2. Een meter of 3 en 2 snelheden. Heel veel aan gehad om mijn stroke te verbeteren, vooral het tempo.

https://tesi-golf.de/BEST-TRACK-PUTTINGMAT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leondekort
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 03-07 16:22
Dag allemaal,

Ik heb begin dit jaar mijn GVB gehaald en sinds kort probeer ik ook elke week wel een keer 9 holes te lopen. Heb er aardig plezier in en ondanks dat ik (nog) niet zo goed ben wil ik wel graag beter worden. Straks als ik klaar ben met de verbouwing van mijn huis ben ik ook van plan om wat lessen te gaan volgen, waar ik nu vooral zelf beter probeer te worden.

Ik ben nu op zoek naar een mooie beginner set die de perfecte combinatie is tussen prijs en kwaliteit. Ik hoef niet het aller goedkoopste, maar ik wil ook zeker niet het aller duurste. Ik denk dat op mijn niveau het verschil tussen de clubs niet zo veel uitmaakt, en daarom ben ik benieuwd of iemand tips heeft over welke set ik het beste kan kopen? Ik wil het liefst een volledige set kopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• michaeltpas
Leondekort schreef op maandag 16 juni 2025 @ 10:29:
Dag allemaal,

Ik heb begin dit jaar mijn GVB gehaald en sinds kort probeer ik ook elke week wel een keer 9 holes te lopen. Heb er aardig plezier in en ondanks dat ik (nog) niet zo goed ben wil ik wel graag beter worden. Straks als ik klaar ben met de verbouwing van mijn huis ben ik ook van plan om wat lessen te gaan volgen, waar ik nu vooral zelf beter probeer te worden.

Ik ben nu op zoek naar een mooie beginner set die de perfecte combinatie is tussen prijs en kwaliteit. Ik hoef niet het aller goedkoopste, maar ik wil ook zeker niet het aller duurste. Ik denk dat op mijn niveau het verschil tussen de clubs niet zo veel uitmaakt, en daarom ben ik benieuwd of iemand tips heeft over welke set ik het beste kan kopen? Ik wil het liefst een volledige set kopen.
Leuk dat je de smaak te pakken hebt!

Tussen het allergoedkoopste en allerduurste zit enorm veel. Heb je een budget in gedachten? Als je lest, zou ik aan jouw pro vragen of hij tips heeft waar op te letten. Daarna zou je naar bijvoorbeeld een Jumbo filiaal kunnen gaan om verschillende clubs te proberen (vooraf afspraak maken). Of misschien heb je golfers om jou heen waarvan je iets kunt proberen op de range en voor jezelf kunt bedenken wat je fijn vindt of juist niet (uiterlijk, gewicht, lengte, gripdikte, stijfheid). De clubs bedoel ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leondekort
michaeltpas schreef op maandag 16 juni 2025 @ 12:26:
[...]

Leuk dat je de smaak te pakken hebt!

Tussen het allergoedkoopste en allerduurste zit enorm veel. Heb je een budget in gedachten? Als je lest, zou ik aan jouw pro vragen of hij tips heeft waar op te letten. Daarna zou je naar bijvoorbeeld een Jumbo filiaal kunnen gaan om verschillende clubs te proberen (vooraf afspraak maken). Of misschien heb je golfers om jou heen waarvan je iets kunt proberen op de range en voor jezelf kunt bedenken wat je fijn vindt of juist niet (uiterlijk, gewicht, lengte, gripdikte, stijfheid). De clubs bedoel ik dan.
Bedankt voor je bericht! Ik dacht qua budget rond de 300-400 euro. Ik heb zeker tips gevraagd en e.e.a. geprobeerd. Wat ik zelf fijn vind moet ik echt nog aan wennen. Wat ik merk is dat ik op de driving range moeite heb om heel ver te slaan (met bijvoorbeeld een ijzeren-3 of een driver), maar tijdens het afslaan op par-3 of par-4 banen kom ik echt wel makkelijk tot de afstand die ik in gedachten had (dat is beter dan andersom denk ik).

Ik dacht gewoon een setje te kopen wat in ieder geval goed aangeschreven staat voor weinig geld. Zo zie ik goede dingen voorbij komen over Skymax S1, Skymax IX-5, Spalding, Wilson, Black Diamond. Maar geen idee wat het beste bij me zou passen...

Misschien moet ik inderdaad eens langsgaan bij Jumbo Golf (waar ik tevens mijn schoenen heb gekocht).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Leondekort schreef op maandag 16 juni 2025 @ 13:12:
[...]

Ik dacht gewoon een setje te kopen wat in ieder geval goed aangeschreven staat voor weinig geld. Zo zie ik goede dingen voorbij komen over Skymax S1, Skymax IX-5, Spalding, Wilson, Black Diamond. Maar geen idee wat het beste bij me zou passen...

Misschien moet ik inderdaad eens langsgaan bij Jumbo Golf (waar ik tevens mijn schoenen heb gekocht).
Hier op de club, met veel golfstarters, zie je erg veel Skymax IX-5. Voordeel: qua gripmaat/shaftlengte te customizen (als je dat nodig hebt). Wellicht hoort een setje van de Decathlon nog in die lijst?

Geen idee waar je woont, maar ik weet zeker dat er Tweakers zat zijn die je wel een keer met hun (beginners)set willen laten slaan. Dat gaat overigens wel wat makkelijker via de appgroep. (@Hammetje kan je daar volgens mij wel aan toe voegen als je het lief vraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan1234
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 12:34
Wij hebben de Skymax IX-5, goede aanrader voor beginners zoals wij. Komt ook goed uit testen, en als je door wilt kun je altijd een set laten aanmeten als je wat verder bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leondekort
Thanks voor al jullie reacties!!

Uit online reviews neigde ik sowieso al het meest richting IX-5, daar kreeg ik het beste gevoel bij.

Alleen over het customizen: hoe pak ik dit precies aan? Ik ben 1.89m lang en heb (denk ik) normale armlengte, maar ik heb geen idee wat fijn is of wat ik moet doen. Zou ik dan overal standaard moeten pakken?

En ook: ik heb de laatste tijd best vaak geslagen met een ijzeren-3 bij bijvoorbeeld het afslaan. kreeg hier een goed gevoel bij. Maar nu gaan die sets vaak vanaf ijzeren-5 of 6 omhoog en is er bijvoorbeeld een fairway 3 of hybride 4 bij, waar ik weinig ervaring mee heb. Zou ik dit moeten negeren en gewoon voor zo'n set gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Welke regio woon je? If near Leusden: golfusa. Die hebben skymax volgens mij en hebben niet de neiging je te dure shit te verkopen. Golfmaatje van me (hcp 26-ish) met Skymax setje is daar wezen fitten, maar volgens hun was upgraden zonde en moest ie nog maar ff doorspelen met Skymax (wel andere putter iirc).

Denk dat Skymax eigenlijk via pro’s verkocht moet worden, zodat die je swing etc kennen en het juiste kunnen verkopen. Maar jij hebt nu geen pro denk ik toch?

Qua clubs: voor mijn gevoel zijn er idd weinig hoge hcp’s die met lage ijzers spelen. Ik vind ijzer 5 al lastig, terwijl mijn w5 en h4 prima lopen…

Maar goed, als jij i3 fijn vindt…al denk ik dat die wel los te krijgen is van skymax?

[ Voor 20% gewijzigd door ZieMaar! op 16-06-2025 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leondekort
ZieMaar! schreef op maandag 16 juni 2025 @ 14:12:
Welke regio woon je? If near Leusden: golfusa. Die hebben skymax volgens mij en hebben niet de neiging je te dure shit te verkopen. Golfmaatje van me (hcp 26-ish) met Skymax setje is daar wezen fitten, maar volgens hun was upgraden zonde en moest ie nog maar ff doorspelen met Skymax (wel andere putter iirc).

Denk dat Skymax eigenlijk via pro’s verkocht moet worden, zodat die je swing etc kennen en het juiste kunnen verkopen. Maar jij hebt nu geen pro denk ik toch?

Qua clubs: voor mijn gevoel zijn er idd weinig hoge hcp’s die met lage ijzers spelen. Ik vind ijzer 5 al lastig, terwijl mijn w5 en h4 prima lopen…

Maar goed, als jij i3 fijn vindt…al denk ik dat die wel los te krijgen is van skymax?
Nee hoor is ook maar een gevoel, toevallig paar keer goed geslagen met die 3 dus dat wil niet zeggen dat het meteen de beste club is. Als ervaren golfers mij vertellen dat je met een driver/fairway 3/hybride 4 en dan ijzers t/m S overal kan spelen, ga ik niet het omgekeerde roepen haha.

Ik woon in Brabant vlakbij Den Bosch, dus Leusden is helaas niet om de hoek voor mij... Ik ben geinteresseerd in Skymax IX-5, maar ik weet dus niet zo goed welke opties ik overal moet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
Wellicht een laagdrempelige manier om wat wedstrijden op verschillende banen te (gaan) spelen:
http://www.budgetgolf.nl/
Ze organiseren elk jaar een 'golftour' van 6 wedstrijdjes, inmiddels zijn er 2 gespeeld, de 3e is as donderdag, inschrijven daarvoor kan al niet meer.
Dit jaar volgen nog Zwolle, Best en Heelsum, zoals gezegd, laagdrempelige en (mijn mening, evenals van vele andere regelmatige deelnemers) gezellige wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leondekort
https://www.golf123.nl/sk...set-met-stalen-shaft.html

Is er iemand die mij hierbij kan helpen in het maken van de keuzes voor gripmaat en clublengte? Ik heb echt geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacox
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:38
Leondekort schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 09:35:

Is er iemand die mij hierbij kan helpen in het maken van de keuzes voor gripmaat en clublengte? Ik heb echt geen idee...
Je zou hier eens kunnen kijken : http://golf.okrasa.eu/lan...ub-length/length-fitting/

Zelf zou ik eerder langs b.v. Jumbo Sport gaan en wat te laten aanmeten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-07 21:04

Lengte Opties
Lengte Aanbevolen voor lichaamslengte
Standaard Tot ±185 cm (6’1”)
+0.5 inch verlengd ±185 – 190 cm (6’1” – 6’3”)
+1 inch verlengd ±190 – 195 cm (6’3” – 6’5”)
+1.5 inch verlengd 195 cm en langer (6’5”+)
Verkorting mogelijk Op aanvraag, voor kleinere spelers of aangepaste houding

Grip Maat Opties
Grip Maat Aanbevolen voor
Standaard Grip Normale handgrootte
Midsize Grip Iets grotere handen of extra comfort gewenst
Oversize Grip (Jumbo) Grote handen of meer demping en minder polsbelasting

dit staat er gewoon bij, maar het beste advies is wel om in een winkel even te gaan voelen.
hoewel dit voor een eerste set misschien niet super belangrijk is, speelt het toch lekkerder, zeker als je lichaam afwijkt van de standaard Europese maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJ Cruiser

FJ Cruiser

Sand Ladder

Op basis van mijn ervaring zou ik de clublengte aanhouden van de website. Ik heb zelf een 0,5 inch verlengd en ben 1.84.

Grip grote kun je midsize kiezen als je normale handen hebt. De grip kun je achteraf altijd laten vervangen voor een dunnere of dikkere.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-07 21:04
FJ Cruiser schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:23:

Grip grote kun je midsize kiezen als je normale handen hebt. De grip kun je achteraf altijd laten vervangen voor een dunnere of dikkere.
dat klopt, maar houd er dan wel rekening mee dat achteraf grips verwisselen wel circa 15 euro per club kost, dat is een setje skymax meestal niet echt waard IMO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berndgeurts
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 21:14

Niet direct een idee welke verlenging of gripmaat je nodig hebt. Heb je ook naar Wilson en Inesis gekeken?
Die zijn kwalitatief echt goed.

https://www.decathlon.nl/...r-ultra-hl/_/R-p-X8923624

Of

https://www.clubhousegolf...s_.html#viewallusestorage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJ Cruiser

FJ Cruiser

Sand Ladder

Ik wil eind van dit jaar mijn 15 jaar oude clubs gaan vervangen.

De technologie van driver, wood en hybrids is, als ik experts mag geloven, er hard op vooruit gegaan.

Nieuwe ijzers omdat ik dan ook graag meteen clubfitting wil laten doen. Ik speel nu met standaard ijzers en zonde om 15 jaar oude clubs te laten fitten.

Heeft iemand hier ervaring mee? het liefst doe ik een fitting bij een onafhankelijke fitter waarna ik de aanbevolen clubs zelf meeneem uit de US (goedkoper). Maar is dit mogelijk?

Weet iemand hoe de prijzen zijn van clubs bij fitters tov webshops?

Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, maar als je bv het prijsverschil ziet van een Qi10 driver ziet bij Jumbo NL en in de US (100 euro verschil) dan tikt dat aardig aan op een complete set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
custombuiltgolfclubs.nl
Zit in Almere.
Anders deze vraag aan jouw pro of de pro op je golfclub stellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Als ik nog een duit in het zakje mag doen:

Ik zou nu alleen een set ijzers kopen. Met zo'n €350 kan je dan echt een heel prettig gebruikte set kopen. En dan 'gewoon' naar de grote merken kijken: Cobra, Titleist, Callaway, TaylorMade, Mizuno, PING, Cleveland-Srixon.

Qua maten: tenzij je enorm lang bent of juist heel kort, enorm lange armen hebt of juist heel kort.. Gewoon standaard lengte doen. En qua grips: standaard werkt voor bijna iedereen goed, hoewel ik persoonlijk vind dat bijna iedereen met te dunne grips speelt :P

Wat mij betreft goede tip qua set (ik ben geen affiliate oid, gewoon eentje die ik snel vond)
https://www.golfbidder.com/nl/wilson-d9-set-ijzers (3-4 jaar oud)

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FJ Cruiser

FJ Cruiser

Sand Ladder

Peter-036 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 07:40:
custombuiltgolfclubs.nl
Zit in Almere.
Anders deze vraag aan jouw pro of de pro op je golfclub stellen.
Dank voor de tip. Even met mijn pro besproken en gisteren een lessessie gebruikt voor een club fitting. Het was zelf zijn laatste dag als Pro bij deze club en misschien dat dit geholpen heeft om ook niet meteen een set clubs aan mij te 'verkopen'.

Op basis van de data en als laatste de 'look en feel' (hij vindt het belangrijk dat je clubs hebt waar je graag naar kijkt of vastpakt) hebben we Titleist T200 en Ping G440 gekozen. Hiervan heeft hij een complete set als advies meegegeven inclusief de aanpassingen aan shaft en grip.

Het verschil met een ijzer 7 tov mijn 15 jaar oude clubs was meteen al 15-20 yards, constanter en een veel beter gevoel met afslaan. Volgens mijn Pro is dit een combinatie van de verbetere clubs en de aanpassingen.

Ik ga eens rondkijken naar aanbiedingen :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-07 22:55
Floor-is schreef op maandag 30 juni 2025 @ 14:07:
[...]

Als ik nog een duit in het zakje mag doen:

Ik zou nu alleen een set ijzers kopen. Met zo'n €350 kan je dan echt een heel prettig gebruikte set kopen. En dan 'gewoon' naar de grote merken kijken: Cobra, Titleist, Callaway, TaylorMade, Mizuno, PING, Cleveland-Srixon.

Qua maten: tenzij je enorm lang bent of juist heel kort, enorm lange armen hebt of juist heel kort.. Gewoon standaard lengte doen. En qua grips: standaard werkt voor bijna iedereen goed, hoewel ik persoonlijk vind dat bijna iedereen met te dunne grips speelt :P

Wat mij betreft goede tip qua set (ik ben geen affiliate oid, gewoon eentje die ik snel vond)
https://www.golfbidder.com/nl/wilson-d9-set-ijzers (3-4 jaar oud)
@Leondekort volg ajb het bovenstaande advies van Floris op. Skymax is best wel troep qua driver en houtjes enzo en met een boxsetje zit je vast aan 1 merk. De slimmere keuze is inderdaad een tweedehands ijzersetje en dan ook een driver of hybrides tweedehands toevoegen totdat je een beetje een prima setje hebt. Met een standaard setje ijzers kan je normaal gesproken vrij makkelijk door tot handicap 24 ofzo sowieso.

Ja het is wat meer werk, ja het kost alles bij elkaar opgeteld misschien net wat meer geld op de korte termijn (omdat je zaken als een tas, driver en wedges los moet gaan aanschaffen), maar je geeft jezelf kwalitatief betere spullen die langer mee kunnen.

Heb je golfende vrienden? Regelmatig worden er viavia setjes ijzers maar ook andere clubs voor lage prijzen verkocht of zelfs weggegeven via de appgroep ook of op de club waar je speelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
FJ Cruiser schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 05:29:
[...]

Het verschil met een ijzer 7 tov mijn 15 jaar oude clubs was meteen al 15-20 yards, constanter en een veel beter gevoel met afslaan. Volgens mijn Pro is dit een combinatie van de verbetere clubs en de aanpassingen.
Zoek voor de gein eens naar 'loft jacking'. De loft van jouw 15 jaar oude ijzer 7 komt hoogst waarschijnlijk niet overeen met de loft van een G440 ijzer 7. In een notendop: je vergelijkt een ijzer 7 met een ijzer 6 (of misschien wel 5). Het verschil in afstand is dus heel goed te verklaren. Maar gevoel en consistentie is uiteraard ook erg belangrijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik speel sinds oktober ‘24 en ik heb ook een Skymax setje. Ik heb verlengde clubs nodig (ben 1,97m) en dan is Skymax wel een betaalbare en makkelijk te krijgen optie. Ik heb inderdaad wel een andere driver en inmiddels andere houtjes en daar (met die houtjes) merk ik wel echt een heel groot verschil met de houtjes van Skymax. Zoveel dat ik ook op zoek ga naar vervanging van de hybride die ik heb. Qua ijzers weet ik het nog niet, dat is helaas ook net iets lastiger te vinden (tweedehands) als ze verlengd moeten zijn.

De tas heb ook gelijk vervangen, overigens. Zou ik t opnieuw doen en geen verlengde clubs nodig hebben, dan kocht ik inderdaad tweedehands een mooie ijzerset en putter en de rest los erbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FJ Cruiser

FJ Cruiser

Sand Ladder

VanRoyal schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 07:14:
[...]

Zoek voor de gein eens naar 'loft jacking'. De loft van jouw 15 jaar oude ijzer 7 komt hoogst waarschijnlijk niet overeen met de loft van een G440 ijzer 7. In een notendop: je vergelijkt een ijzer 7 met een ijzer 6 (of misschien wel 5). Het verschil in afstand is dus heel goed te verklaren. Maar gevoel en consistentie is uiteraard ook erg belangrijk!
Ik heb het opgezocht en je hebt gelijk. Mijn Callaway RAZR X heeft 32gr en de Ping G440 29 gr voor ijzer 7.

Ondanks dit verschil slaat de nieuwere Ping veel lekkerder met meer gevoel. Was door het lagere zwaartepunt en überhaupt lager gewicht.

De Trackman liet goed zien dat ik met beide clubs meestal precies op de sweetspot de bal raakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

ZieMaar! schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 07:43:
Ik speel sinds oktober ‘24 en ik heb ook een Skymax setje. Ik heb verlengde clubs nodig (ben 1,97m) en dan is Skymax wel een betaalbare en makkelijk te krijgen optie. Ik heb inderdaad wel een andere driver en inmiddels andere houtjes en daar (met die houtjes) merk ik wel echt een heel groot verschil met de houtjes van Skymax. Zoveel dat ik ook op zoek ga naar vervanging van de hybride die ik heb. Qua ijzers weet ik het nog niet, dat is helaas ook net iets lastiger te vinden (tweedehands) als ze verlengd moeten zijn.

De tas heb ook gelijk vervangen, overigens. Zou ik t opnieuw doen en geen verlengde clubs nodig hebben, dan kocht ik inderdaad tweedehands een mooie ijzerset en putter en de rest los erbij.
Je kunt heel eenvoudig clubs laten verlengen, met als nadeel dat je dan ook nieuwe grips moet.
Voordeel is dat je met je 1m97 waarschijnlijk grotere handen hebt dan iemand van 1m75, dus dikkere grips echt een enorme stap vooruit zullen betekenen. :)

Zoveel mensen spelen met te kleine grips, het is echt ongelooflijk. Als de middelvinger van je linkerhand net aan de duim van je hand raakt zit je perfect. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

FJ Cruiser schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 20:17:
[...]

Ik heb het opgezocht en je hebt gelijk. Mijn Callaway RAZR X heeft 32gr en de Ping G440 29 gr voor ijzer 7.

Ondanks dit verschil slaat de nieuwere Ping veel lekkerder met meer gevoel. Was door het lagere zwaartepunt en überhaupt lager gewicht.

De Trackman liet goed zien dat ik met beide clubs meestal precies op de sweetspot de bal raakte.
De getallen onderop een club slaan inmiddels echt nergens meer op. Jouw RAZR X ijzers zijn van 2011 en dat geeft je een 7i met 32º loft. Mijn Mizuno JPX 921's zijn van 2020 (ik kocht ze in 2021), mijn 7i heeft 36º loft.

Als ik oaan het spelen ben en iemand vraagt mij 'wat sloeg je', dan kan je eigenlijk helemaal niks met het antwoord. Al helemaal niet omdat ik ook veel driekwart slagen doe, dat lijken volle slagen voor de mensen die niet goed kijken, maar gaan ±15m minder ver.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Floor-is schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 12:01:
[...]

Je kunt heel eenvoudig clubs laten verlengen, met als nadeel dat je dan ook nieuwe grips moet.
Voordeel is dat je met je 1m97 waarschijnlijk grotere handen hebt dan iemand van 1m75, dus dikkere grips echt een enorme stap vooruit zullen betekenen. :)

Zoveel mensen spelen met te kleine grips, het is echt ongelooflijk. Als de middelvinger van je linkerhand net aan de duim van je hand raakt zit je perfect. :)
Jumbo grips heb ik inderdaad, dus grips moeten toch vervangen worden. Maar voor verlengen heb je dan geen hele nieuwe schaft nodig? Dat lijkt me ook niet iets dat ik ff zelf in de garage doe, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Jongens, stop aub met slecht advies geven. Je lichaamslengte zegt helemaal niets over welke lengte clubs je nodig hebt. Echt 0,0. Als je langer bent zijn ook je armen langer en zijn normale lengtes prima.

Factoren die bepalen voor een beginner of je een andere lengte clubs nodig hebt zijn, hoe ver buig je door je knieën, hoe wijd sta je, hoe ver leun je voorover ect. En 90% van de gevallen is het gewoon een standaard lengte.
Doe je echt een tourfitting komen meer factoren kijken, zoals de lie ect.

Wil je weten wat je nodig hebt? Ga naar een golfwinkel en doe een gratis fitting die je bij de clubs krijgt. Vind je clubs in de golfstore te duur? Bedenk dan of je überhaupt wilt gaan golfen, want een starterset is maar het begin van de vele kosten die je gaat maken. 200 euro meer is echt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeetwee
Erazzzer schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 14:00:
Jongens, stop aub met slecht advies geven. Je lichaamslengte zegt helemaal niets over welke lengte clubs je nodig hebt. Echt 0,0. Als je langer bent zijn ook je armen langer en zijn normale lengtes prima.

Factoren die bepalen voor een beginner of je een andere
Dus als ik je goed begrijp, is met mijn lengte van 1.98m gewone clubs genoeg omdat mijn armen ook langer zijn?🤔🤔🤔. Is dat niet wat kort door bocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Jeetwee schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 15:42:
[...]

Dus als ik je goed begrijp, is met mijn lengte van 1.98m gewone clubs genoeg omdat mijn armen ook langer zijn?🤔🤔🤔. Is dat niet wat kort door bocht?
Ik ben 1.93 en heb een 1/2 inch ingekort.
En het is niet kort door de bocht, want ik heb niet gezegd dat gewone clubs genoeg zijn. Ik zeg laat je informeren door een professional en niet door reacties op een tech forum of door een tabelletje wat bij goedkope internet clubs staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndgeurts
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 21:14

Factoren die bepalen voor een beginner of je een andere lengte clubs nodig hebt zijn, hoe ver buig je door je knieën, hoe wijd sta je, hoe ver leun je voorover ect. En 90% van de gevallen is het gewoon een standaard lengte.
Doe je echt een tourfitting komen meer factoren kijken, zoals de lie ect.

Wil je weten wat je nodig hebt? Ga naar een golfwinkel en doe een gratis fitting die je bij de clubs krijgt. Vind je clubs in de golfstore te duur? Bedenk dan of je überhaupt wilt gaan golfen, want een starterset is maar het begin van de vele kosten die je gaat maken. 200 euro meer is echt niets.
Je afstand van je handen tot de grond is echt wel anders als je langer bent hoor.
Maar goed de benodigde lengte is ook erg afhankelijke van de lie. Dat komt bij een simpele fitting hopelijk ook naar voren. Niet alleen bij tourfitting.
Ping heeft een vrij goede chart waar hun pro's mee fitten:
Afbeeldingslocatie: https://www.thegolfshoponline.co.uk/blog/wp-content/uploads/2017/01/download-new-ping-colour-code-chart_1831.jpg

Als jij 1/2 inch korter speelt en zo lang bent, dan zal je lie ook flink zijn aangepast.
Zijn je houtjes en driver ook allemaal korter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Wil je weten wat je nodig hebt? Ga naar een golfwinkel en doe een gratis fitting die je bij de clubs krijgt.
Hiermee kon je volstaan. De rest wat je zegt is ook niet bepaald goed advies. Het feit dat jij met 1.93 1/2 inch kortere clubs hebt en ik met 1.93 1 inch langer zegt wat dat betreft genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

berndgeurts schreef op zondag 6 juli 2025 @ 15:57:
[...]

Je afstand van je handen tot de grond is echt wel anders als je langer bent hoor.
Maar goed de benodigde lengte is ook erg afhankelijke van de lie. Dat komt bij een simpele fitting hopelijk ook naar voren. Niet alleen bij tourfitting.
Ping heeft een vrij goede chart waar hun pro's mee fitten:
[Afbeelding]

Als jij 1/2 inch korter speelt en zo lang bent, dan zal je lie ook flink zijn aangepast.
Zijn je houtjes en driver ook allemaal korter?
Dat ding van PING is inmiddels ook wel achterhaald stiekem. Want het hangt onwijs van je houding af ook.

Neem een Keegan Bradley: dat ziet er niet uit met die korte clubs, maar werkt voor hem. Terwijl je misschien wel een voorbeeld kunt vinden ook van een andere speler wiens clubs te lang lijken..

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

ZieMaar! schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 13:56:
[...]

Jumbo grips heb ik inderdaad, dus grips moeten toch vervangen worden. Maar voor verlengen heb je dan geen hele nieuwe schaft nodig? Dat lijkt me ook niet iets dat ik ff zelf in de garage doe, toch?
Vooropgesteld dat ik niet meer weet wie begon over verlengen: ga bij een fitter langs. Zelfs Jumbo golf kan je daarbij helpen, een locale pro of een van de vele fysieke winkels.

Laat hen met je kijken naar de lengte van de clubs en de dikte van je grip :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolene
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 22:49
Besloten om tijdens de 18 holes rondes voor een trolley te kiezen.

Een BagBoy Nitron spreekt me aan door de eenvoudige open-sluit beweging en compact opbergen in de koffer
Maar ik zou graag de versie met een gewone velcro gebruiken om de zak vast te zetten en niet de standaard uitvoering met de elastische veters.

is er een officiële verdeler in Nederland , Benelux, Europa?
https://www.dynamicbrands...roducts/nitron-customizer
Dan kan daar een custom versie bekomen worden??

Of is er een winkel die veel keuze in kleuren heeft én ook de BagBoy accessoires in stock heeft?
Pagina: 1 ... 35 36 Laatste