De meesten zijn echt meer reclame dan iets anders. Als je wat meer onafhankelijk wilt:
Joe Lagowski doet zijn best om het zo onafhankelijk mogelijk te houden.
Het plan is om een net in een lege kamer te plaatsen met een launch monitor (LM) ervoor en een TV achter de LM. Op dit moment heb ik geen plannen voor een groot impact scherm met projector. Dat is iets voor de volgende uitbreiding. Ik denk dat GSPro de beste software biedt. Garmins eigen software is uitgebreid maar mist bijvoorbeeld spelen met vrienden.
Prima uitgedacht,
mits je genoeg hoogte hebt. Voor een volle swing met een driver wil je IMO minstens 2m75, maar liever 3m. GSPro is absoluut geweldig.
Ik zie op dit moment twee set ups voor mijn indoor golf baan:
1. Garmin R50 Launch Monitor met een televisie ernaast om niet steeds op een klein schermpje to hoeven kijken.
2. De Square Golf luanch monitor met een gaming PC en dezelfde televisie ernaast.
De Garmin kost EUR 5000,- (!) terwijl de Square Golf LM EUR 850,- kost. Het verschil zit in de hoeveelheid camera's maar ook door Garmin's eigen software (denk ik).
Als je voor de SG LM nog een gaming PC meerekent van EUR 1000, ben je nog steeds EUR 3.150 goedkoper uit. Dat is toch wel heel erg veel voor wat nauwkeuriger baldata.
Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met indoor golf set ups?
Ik denk dat ik een van de weinigen ben met een eigen sim thuis.
Kort door de bocht: Ga voor de Square met een leuke PC. Die PC heb je toch al nodig om GSPro te spelen, dus ook al koos je voor de R50, dan was dat een welhaast verplichte aankoop.
Neem een abonnement bij
https://simulatorgolftour.com ($80-120) en meld je aan op de discord, dan kan je zowel toernooitjes spelen als online met een ieder die online is.
Hoewel ik het wel heb gedaan, is 4K voor simgolf niet bepaald een noodzakelijke toevoeging. Dat betekent dan ook dat je met een goedkopere videokaart uitkunt. Wel belangrijk te onthouden dat je een gamePC bouwt, minstens een 3060Ti of equivalent met 32GB en een snelle (1TB) SSD is wel een beetje de minimale vereiste.
Als je online gaat spelen (discord) is een webcam wel echt noodzakelijk, jij wilt de anderen kunnen zien en zij jou immers. Hoeft allemaal niet duur, paar tientjes heb je al zo'n ding. Je hoeft echt geen instacam die tracking doet en weet ik wat.
Ter info mijn setup:
Het deel waar gras ligt is 3,8m breed en 6m diep/lang. Dat is serieus, zoveel heb je niet per se nodig. Ik heb bovendien wat balken boven me waardoor ik de afslagplek verder van het scherm moet hebben, anders swing ik tegen de balken aan.
Ik heb nu een drivingrange-mat waar ik op sta, maar dat zint me nog niet helemaal. Ik denk dat ik die binnenkort nog ga vervangen door een ander model, maar dat is echt een onwijze zoektocht helaas.
Verder:
- Twee webcams, want eentje voor overzicht en eentje van meer vooraf. Die combineer ik in OBS met de game zelf zodat ik een compleet beeld richting Discord stream. Lijk wel een game-streamer

- Tweede beamer voor
projectie op de vloer. Kostte niet veel, vond het leuk om mee te pielen, bevalt me echt onwijs goed.
- Je wilt goede geluidsisolatie, want het maakt
HERRIE
Ik zal dadelijk wat foto's toevoegen
[
Voor 3% gewijzigd door
Floor-is op 05-03-2025 19:57
]