Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Golfsport topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Artbij
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 25-04 14:16
quote:
Alsatian schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:57:
[...]

Als je uit gaat van een standaard van 18 holes wel inderdaad. Dan heb je 35 sbf punten. Maar wat mij betreft heb je gewoon 17 punten en speel je in de buffer. Overigens is het niet de ngf die dit doet maar de EGA. Zie hiervoor dit document:
http://www.ega-golf.ch/si...ooklet_2016_3.11.2015.pdf

[...]

Jij zal dan ook geen 18 holes wedstrijden spelen.
Er bestaat geen stableford over 9 holes. Bij stableford ga je altijd uit van 18 holes. Als je 17 punten hebt, heb je gewoon heel slecht gespeeld en stijgt je hcp.
quote:
CasGas schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:52:
[...]

Daar zeg je iets verkeerd, bij ieder ander mens is het zo dat ze een fout maken en kans hebben om het goed te doen. Zoals de topgolfers ook zeggen, iedereen speelt slecht, alleen wij proberen onze eigen misses zoveel mogelijk te reduceren.

Ik snap hoe stableford werkt, maar dan snap ik je redenatie nog steeds niet?
Hoe krijg ik dan alsnog 18 punten gratis erbij?

Gisteren een rondje gespeeld op de grote 9 (omdat wij ook par3 9 holes hebben) en dan gisteren 17 punten gescoord op basis van stableford, dus volgens jou heb ik er nu dan 35 op basis van stableford?
Ik zeg niets verkeerd, het kwartje valt bij jou gewoon niet. ;) .

Even on-topic. Heb laatst de Callaway Rogue getest...wat een beest. Sla er zomaar 30m verder mee. Helaas kost die in mijn specs €695,-......en ben ik niet van plan dat uit te geven.

Artbij wijzigde deze reactie 23-08-2018 13:36 (6%)

Met gestrekt been.

• CasGas
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 24-04 23:37
quote:
Artbij schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:23:
[...]

Er bestaat geen stableford over 9 holes. Bij stableford ga je altijd uit van 18 holes. Als je 17 punten hebt, heb je gewoon heel slecht gespeeld en stijgt je hcp.
[...]

Ik zeg niets verkeerd, het kwartje valt bij jou gewoon niet. ;) .

Even on-topic. Heb laatst de Callaway Rogue getest...wat een beest. Sla er zomaar 30m verder mee. Helaas kost die in mijn specs €695,-......en ben ik niet van plan dat uit te geven.
Dus jij hebt bij elke hole geen kans op een birdie?

A7III | 5D3 | 7D | 14 2.8 | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 24-105 4 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 00:41

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

quote:
[...]

[...]
Dat is toch alleen als je handicap onder de 36 ligt?

Ik heb zelf ook nooit tijd voor 18 holes. Ik doe in een hele snelle ronde als ik alleen loop en niemand voor me of achter me heb, de eerste 9 in zo'n 1:45. En dan begint het echt al wel donker te worden. Ik heb de back 9 op onze golfclub nog nooit kunnen doen, en ben al twee jaar lid.

BeQuietAndDrive wijzigde deze reactie 23-08-2018 15:25 (28%)

www.digitalracing.nl

• Roenie
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
quote:
Artbij schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:10:
[...]
Golf wordt gespeel op een par 72 baan over 18-holes vanuit oudsher. Niet over 3, 6, 9, 12 etc. Zeker niet op een par 3 baan waar je meestal met 2 clubs wel rond kunt.

Ik snap de NGF wel, die wil zoveel mogelijk mensen aan het golfen hebben. Dus maken ze par 3 q en ook 9 holes q. Ik zou daar 3 aparte hcp van maken. Dus een par 3 hcp, een 9 holes hcp en een 18 holes hcp. Over 9 holes je hcp verbeteren is nl makkelijker dan over 18.

Raar is eigenlijk dat je bij het spelen van 9 holes gratis 18 punten over de tweede negen krijgt.
Ik snap de NGF ook zeer goed. Juist het feit dat je par3/4, 9 of 18 kunt lopen maakt immers dat het veel aantrekkelijker wordt om te gaan golfen en het motiveert om het te leren. Alleen maar leuk toch :) Bij zwemles spring je ook niet gelijk in een olympisch zwembad maar begin je in het ondiepe.

Stel je voor dat je alleen maar 18 holes qualifying kunt lopen en je begint net met golf? Dan is een hole van 150 meter al een heel eind als je daar 10 slagen over doet.

Als jij 9 holes of een par3/4 baan niets vindt dan doe je dat simpelweg niet. En golfer X die weinig tijd heeft ,18 holes niet vol houdt of net begonnen is en het allemaal heel spannend vindt of een andere reden heeft die doet dat wel.

Wat betreft verschillende hcp, er is net een poging gedaan de handicapregistratie simpeler te maken en dan wil jij weer verschillende registraties. Wat voor voordeel zie je daarin?

• 3xNix
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 07:48

3xNix

golfr in hart en nieren

Een baan die Qualifying is telt gewoon mee voor je HCP en is de juiste sterkte.
Sterker nog, op een PAR3 baan kan moelijker zijn omdat je veel minder ruimte hebt mis-hits in te halen..
Eagle kans op PAR5 is percentueel veel hoger dan op een PAR3 hole.

golfr.

• SnowDude
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 25-04 17:00

SnowDude

Nu met 400+ RWHP!

quote:
[...]

[...]
Bij stableford over 9 holes moet je 18 punten bij je score optellen. ;)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore. Mijn SingleTurbo Supra

• Artbij
quote:
3xNix schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:55:

Eagle kans op een reguliere per 5 ten opzichte van een par 3 op een echte par 3 baan scheelt niet zoveel denk ik, denk zelfs dat er op een par 3 baan meer worden gemaakt. Al is het maar omdat iedereen de afstand heeft om op een par 3 baan de graan te halen, een par 5 in drie is voor meer mensen onmogelijk.
quote:
SnowDude schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:08:
[...]

Bij stableford over 9 holes moet je 18 punten bij je score optellen. ;)
En dat moet omdat je een 18 holes score wilt immiteren ;).
quote:
Par 3 is een ander spelletje dan een reguliere baan. Midgetgolf telt ook niet, maar doe je ook met een putter en een balletje....

Met gestrekt been.

• SnowDude

SnowDude

Nu met 400+ RWHP!

quote:
Artbij schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:11:
[...]

Eagle kans op een reguliere per 5 ten opzichte van een par 3 op een echte par 3 baan scheelt niet zoveel denk ik, denk zelfs dat er op een par 3 baan meer worden gemaakt. Al is het maar omdat iedereen de afstand heeft om op een par 3 baan de graan te halen, een par 5 in drie is voor meer mensen onmogelijk.
bij de meeste par 3 banen is de green vaak wel kleiner dan bij een "grote" baan
quote:
En dat moet omdat je een 18 holes score wilt immiteren ;).
I know
quote:
Par 3 is een ander spelletje dan een reguliere baan. Midgetgolf telt ook niet, maar doe je ook met een putter en een balletje....
Midgetgolf ballen voldoen niet aan de materiaal eisen van de R&A ;)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore. Mijn SingleTurbo Supra

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

quote:
SnowDude schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:16:
[...]

bij de meeste par 3 banen is de green vaak wel kleiner dan bij een "grote" baan
Op een par3 baan maakt de grote van de green niet heel veel uit bij een Eagle :+ O+

golfr.

• Artbij
quote:
3xNix schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:33:
[...]

Op een par3 baan maakt de grote van de green niet heel veel uit bij een Eagle :+ O+
Niet? Hoe groter de green hoe makkelijker de vlag geplaatst kan worden. Jij hebt het over slam dunk eagles en die zijn er niet veel. Daar maakt de green inderdaad niet uit.

Met gestrekt been.

• wodkabuikje
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online
Ik geef jullie allemaal een beetje gelijk :)

Toen ik begon speelde ik veel qualifying op de PAR3 omdat dat vertrouwd was. Op onze PAR3 baan kon je je handicap verlagen tot laag in de 30 als ik me niet vergis. Het is echter wel zo dat je veel minder slagen meekrijgt dan in een grote baan. Als ik nu de PAR3 speel krijg ik volgens mij nog maar 2 slagen mee ofzo (niet gecheckt).

Ik ben het dus ook met voor- en tegenstanders eens van 9 holes qualifying lopen op de grote baan. Ik doe het zowel vaak over 9 holes maar ook 18 holes als ik de kans heb. 18 holes lopen is simpelweg moeilijker om je handicap te lopen. In dat opzicht is het niet helemaal eerlijk als je slechts 9 holes en de overige cadeau krijgt. Er zijn echter ook veel banen die maar 9 holes hebben, dan zou het vreemd zijn als je daar niet qualifying zou kunnen lopen.

niet iedereen heeft een bierbuikje

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 07:49

Boudewijn

omdat het kan

PAR3 is anders omdat je geen course-management hebt. Ik speel op mijn homecourse en moet daar gewoon bogey spelen. Ik krijg 18 punten over 18 holes. Aan de andere kant heb je op een par5 wel meer kansen om dingen te fixen als iets niet lekker is gegaan. Bij een beroerde afslag op een par3 ben je gewoon vrij snel klaar.
Homecourse = 7x par3, 2x par4. Op de par3's moet ik gewoon direct voor de green gaan.

Je kunt er echter prima stableford op spelen. Alleen is dan 18 gewoon je richtpunt ipv 36. Echt geen rocket science.

Wel ben ik het met artbij eens dat het raar is dat de NGF ervanuit gaat dat je in je 2e 9 je hcp speelt (en dus 18 pt krijgt).

Boudewijn wijzigde deze reactie 23-08-2018 20:31 (30%)

• Floor-is
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:05
quote:
Boudewijn schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 08:39:
[...]

Sommige par3s, zeker niet allemaal.je krijgt dan ook vaak heel weinig slagen mee.
En boven een bepaalde handicap neem ik aan?
quote:
Artbij schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:11:
Ik heb hetzelfde. Q spelen doe je op een a-baan over 18 holes.
Nouja hangt wel van je handicap af vind ik. Ik heb er geen probleem mee als je met zeg >15 handicap op 9 holes qualifying speelt :)
quote:
RAM1979 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:30:
[...]

Dat alleen 18 holes qualifying kunnen zijn zou ik raar vinden. Ik heb in ieder geval eigenlijk geen tijd om 18 holes te lopen en zou daarmee dus ook niet de kans hebben mijn handicap te verbeteren. Juist het afwisselend spelen op de par 3 baan of 9 holes grote baan vind ik ook een leuke afwisseling.
Alleen 18 holes voor handicap categorie 2 zou ik niet gek vinden.
Cat 1 is 4.4 en lager, die kunnen alleen qualifying spelen tijdens wedstrijden.
Cat 2 (tot 11.4) dan 18 holes
Cat 3 & 4 (tot 26.4) mogen ook 9 holes
Cat 5 & 6 kunnen ook par3 banen

Lijkt mij reëel :)

If comedy is tragedy plus time, I need more time. But I'd really settle for less f*cking tragedy to be honest with you. (c) Jon Stewart, 2014

• Floor-is
quote:
CasGas schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:18:
[...]

Waarom zou je hcp verbeteren over 9 holes makkelijker zijn? Je doet er inderdaad korter over, maar dat is volgens mij het enige verschil.

En hoe krijg je bij 9 holes dan gratis 18 punten erbij voor de 2e 9 als je die niet zou spelen?
1. Op 9 holes heb je minder last van vermoeidheid :)
2. Omdat het systeem er van uit gaat dat je totaal 36 stableford nodig hebt om je handicap te behalen :)

If comedy is tragedy plus time, I need more time. But I'd really settle for less f*cking tragedy to be honest with you. (c) Jon Stewart, 2014

• Floor-is
quote:
8<

Welke shaft en grip dan? Want die club kan je voor heel veel minder echt wel vinden. Eventueel kan je mij wel een DM sturen voor een adresje :)

• Floor-is
quote:
Sterker nog, op een PAR3 baan kan moelijker zijn omdat je veel minder ruimte hebt mis-hits in te halen..
Dat is ook geen vergelijk, putten voor eagle of een 40-50-60m slag..

• Floor-is
quote:
Artbij schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:11:
[...]

Een eagle op een par3 is een hole in one.. Een eagle op een par5 kan ook putten voor eagle zijn, of een chip. Zelfs als je een par3 oefenbaantje met holes van 40-50-60m meeneemt, denk ik dat er meer Eagles op par5's worden gemaakt dan op de par3 baan. :)

Ik denk namelijk dat je vergeet hoeveel mensen een par5 in twee kunnen halen, zeker de kortere par5's (waar je wellicht nog kunt afsnijden).
Ik sla relatief ver, kan tot 460m par5 gewoon* in twee halen. De meeste jaren maak ik daarom wel een stuk of 4-5 eagles, ik maak echter niet zoveel hole in one's ;) (2 in iets van 10-12 jaar spelen)

* Gewoon wil ik mee zeggen dat ik driver/ijzer of 3hout/5hout kan slaan. Ik vind het buitengewoon als je Driver/hout moet spelen en ja ik weet dat het een absolute luxe is om mijn afstanden te hebben..

Floor-is wijzigde deze reactie 24-08-2018 09:14 (10%)

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

@Floor-is Dus eigenlijk geef je me gelijk, maar in andere woorden :)

PAR 3 banen vind ik mentaal moeilijker dan "normale" PAR 72 banen.
Reden: Lengte in slagen is voor mij makkelijker dan richting en scoren is makkelijker met meer slagen mee krijgen... foutmarge is groter.... minder druk.
(HCP 24,9 momenteel) 21 extra slagen op 18holes grote baan
8 extra slagen op 9 holes PAR3 baan.

Wel weer jammer dat ik afgelopen week dan weer een lekkere ronde heb gelopen op onze PAR3 baan.
(Zeegersloot) 4-4-3-4-4-3-3-4-4 = 33 slagen +6 waar ik erg tevreden mee was.
(heel hard gewerkt aan mijn chip-shots rond de green, om 2putt na chip te minimaliseren)

Dat is me op de grote baan nog nooit gelukt, par of single bogey op 9 holes.
En toch lijkt de grote baan makkelijker 8)7

golfr.

• Floor-is
quote:
3xNix schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:58:
@Floor-is Dus eigenlijk geef je me gelijk, maar in andere woorden :)
Ja :P
quote:
PAR 3 banen vind ik mentaal moeilijker dan "normale" PAR 72 banen.
Reden: Lengte in slagen is voor mij makkelijker dan richting en scoren is makkelijker met meer slagen mee krijgen... foutmarge is groter.... minder druk.
Ik ook :)
quote:
(HCP 24,9 momenteel) 21 extra slagen op 18holes grote baan
Op Zeegersloot krijg je 29 slagen mee volgens de handicaptabel?
Bij ons 27 trouwens.
quote:
8 extra slagen op 9 holes PAR3 baan.
Voor mij is dat wel "ruim marge", ik krijg er 4 en dat moet toch echt genoeg zijn lijkt me.
quote:
Wel weer jammer dat ik afgelopen week dan weer een lekkere ronde heb gelopen op onze PAR3 baan.
(Zeegersloot) 4-4-3-4-4-3-3-4-4 = 33 slagen +6 waar ik erg tevreden mee was.
(heel hard gewerkt aan mijn chip-shots rond de green, om 2putt na chip te minimaliseren)

Dat is me op de grote baan nog nooit gelukt, par of single bogey op 9 holes.
En toch lijkt de grote baan makkelijker 8)7
Up&downs oefenen, approaches oefenen, putten oefenen; een par3 baan is zo goed voor je spel!
En hoewel je denkt meer marge te hebben op langere holes, moeten je slagen voor je puts nog wel recht genoeg zijn om de green te halen binnen je handicap. Dat is nog niet zo gemakkelijk als het lijkt :)

• Alsatian
  • Registratie: juni 2007
  • Niet online
quote:
Er bestaat geen stableford over 9 holes.
Feit is dat de EGA de mogelijkheid hiervoor laat. Dus of je nu vind dat het bestaat of niet, het kan. Laten we niet verzanden in terminologie.

• SnowDude

SnowDude

Nu met 400+ RWHP!

Vandaag voor het eerst op Bentwoud gelopen (C-lus). En ik moet zeggen die baan bevalt best goed. Greens zijn wat glooiender dan wat ik normaal gewend ben, maar de baan is erg fijn. Tevens weer een handicap puntje omlaag, zit nu op 32 :)

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Is fijne baan. Ook nette prijs/kwaliteit verhouding.

• Floor-is
Gisteren eerst 18 gelopen, echt onwijs goed gespeeld. 10/14 fairways, 14/18 greens, 31 puts. Twee birdies, een double bogey en 15 parren. :)

In de avond een fun wedstrijdje waar ik met drie 54-handicap spelers de baan in mocht om van de damestees te spelen. Had de vier langste stokken uit m'n tas (driver, 3w, 5w, 4i) gehaald met de gedachte dat de anderen dan misschien wel een heel klein beetje mee konden komen. Nou nee dus, de oudste van het stel (78!) sloeg het verste, drives van ~110 meter.
Concentreren op m'n eigen spel was lastig, wat eigenlijk alleen op hole 5 en hole 8 een niet goed gelukte slag opleverde. Op de 5e wist ik het recht te trekken en kwam ik met een par weg, op de 8e had ik een lastige chip over: downhill rechts-links met een sprinkler in de weg.. Werd een bogey.
Op de 6e (par5) en de 7e (par3) maakte ik birdies waardoor ik uiteindelijk met -1 binnenkwam. \o/

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

quote:
Floor-is schreef op zondag 2 september 2018 @ 19:21:
Gisteren eerst 18 gelopen, echt onwijs goed gespeeld. 10/14 fairways, 14/18 greens, 31 puts. Twee birdies, een double bogey en 15 parren. :)

In de avond een fun wedstrijdje waar ik met drie 54-handicap spelers de baan in mocht om van de damestees te spelen. Had de vier langste stokken uit m'n tas (driver, 3w, 5w, 4i) gehaald met de gedachte dat de anderen dan misschien wel een heel klein beetje mee konden komen. Nou nee dus, de oudste van het stel (78!) sloeg het verste, drives van ~110 meter.
Concentreren op m'n eigen spel was lastig, wat eigenlijk alleen op hole 5 en hole 8 een niet goed gelukte slag opleverde. Op de 5e wist ik het recht te trekken en kwam ik met een par weg, op de 8e had ik een lastige chip over: downhill rechts-links met een sprinkler in de weg.. Werd een bogey.
Op de 6e (par5) en de 7e (par3) maakte ik birdies waardoor ik uiteindelijk met -1 binnenkwam. \o/
Netjes Floor-is !
Het is ook lastig om in je eigen spel te komen als je met beginners rond loopt.
Het tempo is laag, en de verveling schiet er dan al snel in denk ik... bovendien wordt je gewoon moe van het uur extra dat 9-holes kost.

Maar aan de andere kant:
is het ook wel weer leuk omdat het toch wel mensen zijn die golf (mijn verslaving) spelen.
En ik daar ook weer van leer... omdat ik hun denkwijze ook weer analizeer en zelf rustiger ga spelen / dichterbij de basis ga staan.

Afgelopen weekend analyse van mijn spel:
Ik vond het wel weer erg wennen aan het gras 8)7 bal in de rough is nu ineens weer een dingetje geworden. Dus fairways raken is weer belangrijker geworden.
Drives met Houten3 zijn beter geworden - rustig slaan (80%) richting is veel beter afstand variatie nog onbegrijpelijk... Sommige Tee-shots 165meter... andere weer 200meter. :F
Houten 5 Tee-shots zijn wel erg stabiel.. 170-180 meter en redelijk on target.

Ik heb flink gewerkt aan mijn ijzers, en die zijn redelijk onder controlle nu - zelfs 7-6 & 5 :X
Van de fairway goede resultaten, afstanden zijn beter in te schatten nu.

Moet de ligging van de bal wel beter lezen, soms haal ik de beoogde afstand niet door slecht contact/ligging.
Voorbeeld: PW van de mat of fairway 80-90 meter, vanuit de rough soms net aan de 60 meter..
(alsof je er onder door slaat, of er doorheen..)
Houtjes vanuit de rough soms ook erg slecht contact, 60% van de afstand.
Misschien daarom wel FAIRWAYwoods?

Resultaten:
Bijna m'n eerste Eagle geslagen, 10cm van de Cup op PAR4-311meter.
Mooie drive heuvel op, +/-120m over met i8 blind op 10cm van de cup gelegd. O+

Een paar mooie birdies gemaakt, waar alles werkt maar ook verschrikkelijke holes gelopen met 3-4putts en de zogenaamde "mis-hit-repair-shots" die ook het geforceerde resultaat niet halen. |:(

Ik heb besloten voorlopig mijn hcp niet meer te verbeteren, omdat dit extra druk legt om mijn spel.
Competitie is afgelopen, dus speel puur voor mijn eigen ontwikkeling.
bijv. "mis-hit-repair-shots" daar moet ik echt vanaf, het risico is veel te hoog.
Vanaf 13Sept vakantie, dus ruim 2 weken om andere banen te lopen en te leren.

golfr.

• SnowDude

SnowDude

Nu met 400+ RWHP!

quote:
3xNix schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:38:
[...]

Moet de ligging van de bal wel beter lezen, soms haal ik de beoogde afstand niet door slecht contact/ligging.
Voorbeeld: PW van de mat of fairway 80-90 meter, vanuit de rough soms net aan de 60 meter..
(alsof je er onder door slaat, of er doorheen..)
Houtjes vanuit de rough soms ook erg slecht contact, 60% van de afstand.
Misschien daarom wel FAIRWAYwoods?
Daarom noemen ze een hybrid ook wel een rescue club ;) Een hybrid komt beter door het gras heen
quote:
Resultaten:
Bijna m'n eerste Eagle geslagen, 10cm van de Cup op PAR4-311meter.
Mooie drive heuvel op, +/-120m over met i8 blind op 10cm van de cup gelegd. O+

Een paar mooie birdies gemaakt, waar alles werkt maar ook verschrikkelijke holes gelopen met 3-4putts en de zogenaamde "mis-hit-repair-shots" die ook het geforceerde resultaat niet halen. |:(

Ik heb besloten voorlopig mijn hcp niet meer te verbeteren, omdat dit extra druk legt om mijn spel.
Competitie is afgelopen, dus speel puur voor mijn eigen ontwikkeling.
bijv. "mis-hit-repair-shots" daar moet ik echt vanaf, het risico is veel te hoog.
Vanaf 13Sept vakantie, dus ruim 2 weken om andere banen te lopen en te leren.
Goed bezig!

Zelf ben ik naar een betaalbare mogelijkheid aan het zoeken om deze winter toch te blijven trainen. Ik wil me volgend jaar toch maar eens gaan wagen aan een wedstrijd.

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

quote:
SnowDude schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:16:
[...]

Daarom noemen ze een hybrid ook wel een rescue club ;) Een hybrid komt beter door het gras heen

[...]

Goed bezig!

Zelf ben ik naar een betaalbare mogelijkheid aan het zoeken om deze winter toch te blijven trainen. Ik wil me volgend jaar toch maar eens gaan wagen aan een wedstrijd.
Erg nuttige info, m'n Hybrid... waarom denk ik daar niet over na in dergelijke situaties... :F
Ik probeer er nu standaard gewoon doorheen te rammen... met wisselende resultaten, als de hybrid daar beter is... toch maar eens proberen.

In de winter blijf ik gewoon naar de drivingrange gaan, en/of naar indoor golf hier in mijn dorpje.
(Alphen a/d Rijn)
Winter kan koud zijn.. en dan is indoor wel lekker. Maar ook de feedback die je krijgt kan erg nuttig zijn.
Als je van cijfers zoals: launchangles, carry, dynamic loft e.d. houdt.
En je kan spelletjes of challenges spelen, en hiermee je afstanden trainen.
Ik heb er over nagedacht een garagebox te kopen, en een SkyTrak systeem... kan ik het thuis ook doen :9~

golfr.

• Artbij
quote:
SnowDude schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:16:
[...]

[...]

Goed bezig!

In de winter kun je gewoon de baan op :).

Effectief trainen kun je doen door elke 2 a 3 weken een lesje te nemen en tussendoor 2 keer per week te trainen.

Met gestrekt been.

• Hammetje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23:54
In het verleden hebben we het hier al eerder gehad over Game Golf vs Arccos. Ik zit sterk te twijfelen aan een refurbished Arccos setje, is 'maar' 50 tot 70 dollar: https://www.2ndswing.com/...acturerID:847,Condition:1

@Floor-is , Jij hebt inmiddels ervaring met beide, toch? Welke is 'beter'?

Andere ervaringen tussen die 2? Ik ga in oktober naar Florida, is kijken of ik daar zo'n setje kan scoren :).

Hammetje wijzigde deze reactie 04-09-2018 16:18 (3%)

Picobello B.V.

• CasGas
Ik zelf heb nu een weekje game golf, gewoon een refurb via ebay gescored voor 80 euro en werkt prima. Ik krijg meteen statieken te zien en hoever ik nou eigenlijk sla etc, wat mij betreft een prima systeem waar ik geen minpunten aan zie. Ik hoef namelijk ook niet op mijn telefoon iets te doen (wel in de broekzak houden voor de positie en niet op de kar), maar hij ziet dan vanzelf al als ik op de volgende hole sta door middel van de gps, wat mij betreft heel makkelijk in gebruik.

A7III | 5D3 | 7D | 14 2.8 | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 24-105 4 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

• Alsatian
  • Niet online
Ik ga over een paar weken naar Parijs. Een of ander golftoernooitje bekijken. En ene Tiger Woods live zien spelen.

• Artbij
quote:
CasGas schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:32:
Ik zelf heb nu een weekje game golf, gewoon een refurb via ebay gescored voor 80 euro en werkt prima. Ik krijg meteen statieken te zien en hoever ik nou eigenlijk sla etc, wat mij betreft een prima systeem waar ik geen minpunten aan zie. Ik hoef namelijk ook niet op mijn telefoon iets te doen (wel in de broekzak houden voor de positie en niet op de kar), maar hij ziet dan vanzelf al als ik op de volgende hole sta door middel van de gps, wat mij betreft heel makkelijk in gebruik.
Bij Gamegolf heb je de telefoon helemaal niet nodig.

Met gestrekt been.

• CasGas
quote:
Artbij schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:15:
[...]

Bij Gamegolf heb je de telefoon helemaal niet nodig.
Verrek, de GPS zit er al in.. dat wist ik geen eens :)

CasGas wijzigde deze reactie 05-09-2018 11:48 (14%)

• Floor-is
quote:
Hammetje schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:59:
In het verleden hebben we het hier al eerder gehad over Game Golf vs Arccos. Ik zit sterk te twijfelen aan een refurbished Arccos setje, is 'maar' 50 tot 70 dollar: https://www.2ndswing.com/...acturerID:847,Condition:1

@Floor-is , Jij hebt inmiddels ervaring met beide, toch? Welke is 'beter'?

Andere ervaringen tussen die 2? Ik ga in oktober naar Florida, is kijken of ik daar zo'n setje kan scoren :).
Arccos 360 is beter, het vorige systeem is relatief onhandig met de batterijen en ze zijn relatief zwaar (en groot).
GameGolf is absoluut goed, vooral het sociale aspect. Je kunt mensen makkelijker volgen, met competities meedoen, je rondes delen etc. De insights zijn ongeveer vergelijkbaar denk ik.

De Arccos caddy is wel een farce :')

• Artbij
quote:
Floor-is schreef op woensdag 5 september 2018 @ 21:21:
[...]

Arccos 360 is beter, het vorige systeem is relatief onhandig met de batterijen en ze zijn relatief zwaar (en groot).
GameGolf is absoluut goed, vooral het sociale aspect. Je kunt mensen makkelijker volgen, met competities meedoen, je rondes delen etc. De insights zijn ongeveer vergelijkbaar denk ik.

De Arccos caddy is wel een farce :')

[afbeelding]

[afbeelding]
Waarom is Arccos beter? Naar wat is lees moet je telefoon in je broekzak zitten, zo'n systeem zou bij mij meteen afvallen.....

Het taggen van het shot bij Gamegolf vind ik een van de voordelen. Vanaf dat moment weet je wat je gaat doen en ga je het uitvoeren.

Artbij wijzigde deze reactie 05-09-2018 22:00 (15%)

Met gestrekt been.

• Bartvw
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 00:19
quote:
3xNix schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 08:34:
[...]

Ik heb er over nagedacht een garagebox te kopen, en een SkyTrak systeem... kan ik het thuis ook doen :9~
Misschien dat dit een leuke kickstarter voor je is ;) https://www.kickstarter.c...s-smallest-golf-simulator

Overigens ook bedankt voor de tip in Alphen, is dat gewoon vrij aan te lopen of is reserveren noodzakelijk?

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

quote:
Bartvw schreef op donderdag 6 september 2018 @ 07:34:
[...]

Misschien dat dit een leuke kickstarter voor je is ;) https://www.kickstarter.c...s-smallest-golf-simulator

Overigens ook bedankt voor de tip in Alphen, is dat gewoon vrij aan te lopen of is reserveren noodzakelijk?
De officiele manier via de sportschool is heel ingewikkeld, als je er verder niet komt...
Maar als je een contact verzoekje maakt via de website belt hij je gewoon op en is alles bespreekbaar.

Ik app even een paar dagen van te voren wat schikt.

Bedankt voor de tip.
Kickstarter ziet er wel leuk uit, maar om na elke swing een bal uit het net te halen...
Ik heb nog veel meer bezwaren bij dit systeem... no thanks :)

3xNix wijzigde deze reactie 06-09-2018 08:32 (12%)

golfr.

• CasGas
Ik heb toevallig wel ee swing caddie sc200 gekocht (bij amazon in .DE) , al wel binnen gekregen maar nog niet kunnen gebruiken. Voor op de DR lijkt mij dat heel leuk en handig om te testen hoe ver je nu komt maar zeker de practice mode, zodat je die lengtes slaat wat dat apparaat van je kan vragen. Als ik zo de reviews allemaal lees dan zou het een hele kleine afwijking hebben, echt maar iets van 1 meter. Soort trackman, maar heeeeeeeeeeeeeeel beperkt :)

• Floor-is
quote:
Artbij schreef op woensdag 5 september 2018 @ 21:58:
[...]

Waarom is Arccos beter? Naar wat is lees moet je telefoon in je broekzak zitten, zo'n systeem zou bij mij meteen afvallen.....
De GPS van je telefoon is accurater, ik vind het taggen wel vervelender San er niet over na hoeven denken :)
quote:
Het taggen van het shot bij Gamegolf vind ik een van de voordelen. Vanaf dat moment weet je wat je gaat doen en ga je het uitvoeren.
Je kunt het onderdeel van je routine maken, maar voor mij werkte dat uiteindelijk niet fijn. In wedstrijden en competitie wilde ik er geen gedoe van hebben. Dan neem je je GameGolf misschien niet mee, maar dan valt het weer op dat je hem niet bij je hebt. Het zat mij in de weg :)

• Alsatian
  • Niet online
quote:
Artbij schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 08:58:
In de winter kun je gewoon de baan op :).
Absoluut, gewoon spelen in de winter. Des te makkelijker is het ook in de zomer.
quote:
Effectief trainen kun je doen door elke 2 a 3 weken een lesje te nemen en tussendoor 2 keer per week te trainen.
Had ik de tijd maar...

• VanRoyal
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Ik maak morgen nog even gebruik van het lekkere weer en loop 's middags (14:40 uur) 9 holes op Bentwoud. Grote kans dat jullie allemaal gewoon aan het werk zijn, maar mocht iemand zin hebben om mee te gaan: gezellig!

Vorige week was hier in Voorschoten trouwens open dag op de lokale golfbaan, een korte par 3 baan (+- 1000 meter). Normaal gesproken is de greenfee 27 euro voor en dagkaart en dat vind ik vrij prijzig voor een par 3 baan, dus ik was er nog nooit geweest. Op de open dag kon je er gratis een rondje spelen, dus ik ben toch maar eens gaan kijken.

Ik vind het knap wat ze op zo'n klein oppervlak hebben weten te maken. Een aantal holes zijn nogal apart, op de eerste bijvoorbeeld staan twee enorme bomen midden in de fairway. Als je recht slaat kun je er net tussendoor, maar anders is een par halen daar erg lastig. Zo ook op hole 3, een korte hole van zo'n 65 meter dacht ik, daar staat een boom op zo'n 10 meter (?) van de teebox. Daar móet je dus wel overheen.

De eerste 9 was wat aftasten qua clubkeuze en het leren kennen van de baan en die speelde ik in +11 (uiteraard ging mijn bal op hole 1 niet netjes tussen de bomen door ;-). Ik heb hem direct daarna nog een keer gespeeld en op een aantal holes een kleine clubaanpassing gedaan en speelde hem, tot mijn eigen verbazing, in +3 :D Vier bogeys en een birdie op de moeilijkste hole.

Zal er overigens niet veel vaker komen denk ik, dan moeten ze echt iets aan de greenfee prijs doen.

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb niets tegen par3/4 (ben zelf ook op een dergelijke baan lid), maar Voorschoten vind ik niet cool... want:

- duur. En dat voor (en dankzij) een zwembad met een baantje ernaast. Het is een ambiance van knakworstjes en kinderfeestjes
- een afslagkooi ipv range. Tsja.
- erg gekunstelde baan. Een paar goede holes maar als jij een 80m hole hebt die erg makkelijk is en je hem dan ' de moeite waard ' maakt door heggen en bomen neer te zetten lijkt me dat minder de bedoeling.
- heel slechte drainage.

Wij speelden begin dit jaar daar c competitie. De giller is dat de rest van de banen reciprociteit bij voorspelen aanbiedt maar Voorschoten niet. They didn't get the message.

• VanRoyal
  • Niet online
Die afslagkooi slaat inderdaad nergens, maar ze hebben gewoon géén ruimte. De hele baan ligt op een oppervlakte van 160x180 meter. Ik heb even vergeleken, de drivingrange bij Bentwoud is alleen al 160x330 meter. Het is voor mijn gevoel echt een baan voor de lokale gepensioneerde / bejaarde golfer, daar is de sfeer dan ook naar.

• Artbij
Ik wil ergens in de komende weken in noord Frankrijk gaan spelen voor een dag of twee. Iemand suggesties? Dacht zelf aan Touquet.

Met gestrekt been.

• Alsatian
  • Niet online
Helaas geen ervaring met banen in Noord Frankrijk. Ik ga zelf op de zaterdag terug van de Ryder Cup spelen op Royal Golf Club du Hainaut in zuid België. Mocht je daar informatie over willen dan hoor ik het wel.

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

VanRoyal schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:07:
Die afslagkooi slaat inderdaad nergens, maar ze hebben gewoon géén ruimte. De hele baan ligt op een oppervlakte van 160x180 meter. Ik heb even vergeleken, de drivingrange bij Bentwoud is alleen al 160x330 meter.
Dat snap ik , maar ze vragen er wel de hoofdprijs voor. Als het clubhuisje ziet (Dat lege hokje bij de driving range), tsja daar spat de sfeer ook niet echt vanaf.

• Artbij
Op Engelse dorpsbanen is een afslagkooi heel gewoon. Daar is het ook gewoon dat je zelf je ballen raapt op de range.

Met gestrekt been.

• Artbij
Alsatian schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:06:
Helaas geen ervaring met banen in Noord Frankrijk. Ik ga zelf op de zaterdag terug van de Ryder Cup spelen op Royal Golf Club du Hainaut in zuid België. Mocht je daar informatie over willen dan hoor ik het wel.
Bedankt voor het aanbod maar ik zoek echt iets aan de opaalkust.

Met gestrekt been.

• Alsatian
  • Niet online
Succes met je zoektocht. Ik neem aan dat je al op Leadingcourses hebt gekeken?

• VanRoyal
  • Niet online
Ik ben het helemaal met je eens hoor Boudwijn. Het ergste is nog dat je 5 euro mag lappen (excl. ballen) voor de 'driving range' als je alleen zou willen oefenen....

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Artbij schreef op donderdag 20 september 2018 @ 21:30:
Op Engelse dorpsbanen is een afslagkooi heel gewoon. Daar is het ook gewoon dat je zelf je ballen raapt op de range.
Ja maar daar heb je wel nog een sfeervolle locatie en vaak mooie baan. Zonder jackpot.
Ik vind een baantje als doorn (met kooi maat zonder echte range) dan al 10x beter.

• Floor-is
Artbij schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:46:
Ik wil ergens in de komende weken in noord Frankrijk gaan spelen voor een dag of twee. Iemand suggesties? Dacht zelf aan Touquet.
Touqet is fantastisch, zeker de zeebaan!

• Floor-is
Ik had de No laying up podcast geluisterd waar een van de gasten zei dat een goede manier om te wennen aan betere scores dan je normaal hebt het spelen van veel kortere tees is. Ik heb pas van rood gespeeld met alleen ijzers in de tas en kwam toen na 9 binnen met -1.
Vandaag nog maar eens gedaan, maar dan met de hele tas.. Dat levert voor een (relatieve) longhitter als mij echt vrij bizarre situaties op.

Hole 10 is geen 510m, maar 400m. Zelfs met windkracht 4-5 tegen is die te halen. Normaal 3hout, 5-6ijzer en een wedge.
Hole 12 (normaal 389m) had ik wind mee, drive en halve lobwedge. Sla normaal driver en een mid ijzer (6-7-8).
Hole 13 moet ik normaal voor water (~220m) houden, nu is dat water 180 carry: 3hout net naast de green! (Normaal ijzer4-5 en dan een 7-8-9)
Hole 15 komt een bunker in het spel die vanaf wit op 315m ligt :')
Hole 16 sloeg ik een 5hout bijna op de green (8m naar de vlag over). Normaal is dat 5hout+gapwedge.
Hole 18 is een par5 die ik slechts zelden haal in 2. Nu driver, gapwedge :Y)

Lip uit op 18 voor -3, best tevreden met de wind en de zachte fairways die ik mocht navigeren :)

Floor-is wijzigde deze reactie 22-09-2018 19:44 (8%)

• Artbij
Floor-is schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:41:
Ik had de No laying up podcast geluisterd waar een van de gasten zei dat een goede manier om te wennen aan betere scores dan je normaal hebt het spelen van veel kortere tees is. Ik heb pas van rood gespeeld met alleen ijzers in de tas en kwam toen na 9 binnen met -1.
Vandaag nog maar eens gedaan, maar dan met de hele tas.. Dat levert voor een (relatieve) longhitter als mij echt vrij bizarre situaties op.

Hole 10 is geen 510m, maar 400m. Zelfs met windkracht 4-5 tegen is die te halen. Normaal 3hout, 5-6ijzer en een wedge.
Hole 12 (normaal 389m) had ik wind mee, drive en halve lobwedge. Sla normaal driver en een mid ijzer (6-7-8).
Hole 13 moet ik normaal voor water (~220m) houden, nu is dat water 180 carry: 3hout net naast de green! (Normaal ijzer4-5 en dan een 7-8-9)
Hole 15 komt een bunker in het spel die vanaf wit op 315m ligt :')
Hole 16 sloeg ik een 5hout bijna op de green (8m naar de vlag over). Normaal is dat 5hout+gapwedge.
Hole 18 is een par5 die ik slechts zelden haal in 2. Nu driver, gapwedge :Y)

Lip uit op 18 voor -3, best tevreden met de wind en de zachte fairways die ik mocht navigeren :)
Wat is je playing hcp van rood?

Heb het ook eens gedaan. Tee shots zijn veel minder imponerend. En soms met een ijzer naar de green op een par 4....

Met gestrekt been.

• Floor-is
Artbij schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 20:48:
[...]

Wat is je playing hcp van rood?
-1 :)
Heb het ook eens gedaan. Tee shots zijn veel minder imponerend. En soms met een ijzer naar de green op een par 4....
Het wordt een ander spelletje, ik heb op vrij veel holes driver en dan hooguit een wedge.. Terwijl ik op dezelfde hole vanaf wit bijvoorbeeld driver ijzer6 sla normaal :)

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Met als langste stokje een hybride 4 speel ik altijd vanaf blauw. Waarom zou ik verder af spelen? Als ik ooit een driver koop, pak ik wel geel of wit.

www.digitalracing.nl

• SnowDude

SnowDude

Nu met 400+ RWHP!

Leeft de Ryder cup hier een beetje?

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik kan het helaas nergens zien, ik heb geen Ziggo. Vanavond wel de samenvatting op BBC. De filmpjes op twitter zijn ook bijna allemaal niet te zien vanwege locatiebeperkingen. America first :(

BeQuietAndDrive wijzigde deze reactie 28-09-2018 16:43 (37%)

www.digitalracing.nl

• Midget1990
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 14-10-2018
Na een tijdje op de achtergrond te hebben meegelezen ook maar weer eens reageren. Tv gaat aan zodra ik thuis ben van me werk. Is wat ik tot nu toe gezien heb nog niet bijster spannend, komt nog wel hopelijk!

• Artbij
Midget1990 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 17:42:
Na een tijdje op de achtergrond te hebben meegelezen ook maar weer eens reageren. Tv gaat aan zodra ik thuis ben van me werk. Is wat ik tot nu toe gezien heb nog niet bijster spannend, komt nog wel hopelijk!
Niet bijster spannend?

Het was een mooie dag, zeker in de ochtend. In de middag waren de amerikanen te slecht.

Met gestrekt been.

• Midget1990
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 14-10-2018
Dat is ook het enige wat ik gezien heb de middag, sochtends was inderdaad een ander verhaal hoorde ik!

Geeft mij wel altijd weer heel veel zin om zelf weer de baan in te stappen!

• Alsatian
  • Niet online
Ryder Cup was een feestje om meegemaakt te hebben!

• SnowDude

SnowDude

Nu met 400+ RWHP!

Ik had het Poulter zo gegund om het winnende punt te maken. Wat een fanatisme laat die man zien.

• wodkabuikje
  • Nu online
Ik ben gisteren ook geweest naar mijn eerste Ryder Cup ooit. Uiteraard krijg je daar veel minder mee ondanks de schermen en de live scoring bij mijn vrouw op haar telefoon.

Al die mensen, de sfeer, dat was wel iets leuks om mee te mogen maken. Het weer op de zondag was ook perfect.

7 Euro voor een platte tosti was schandalig, maar goed, snel weer vergeten.

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Voor het eerst de Ryder cup gezien, gewoon thuis op de buis.
Maar wat een spanning en sensatie zeg, 3 dagen op het puntje van mn stoel gezeten.

Fantastische baan ook... lijkt me heeeeeel moeilijk om te spelen.

golfr.

• SnowDude

SnowDude

Nu met 400+ RWHP!

wodkabuikje schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 19:37:

Dat valt me nog mee, tijdens de intersport in frankrijk kost het ook.zo veel.

Ben wel jaloers dat je geweest ben!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

3xNix schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 08:50:
Voor het eerst de Ryder cup gezien, gewoon thuis op de buis.
Maar wat een spanning en sensatie zeg, 3 dagen op het puntje van mn stoel gezeten.

Fantastische baan ook... lijkt me heeeeeel moeilijk om te spelen.
Lijkt mij ook een moeilijke baan. Vooral die hoge rough schijnt voor amateurs onmogelijk te zijn. Ik lees dat in reviews op leadingcourses ook lage handicappers adviseren om minimaal 10 ballen mee te nemen 8)

www.digitalracing.nl

• Alsatian
  • Niet online
wodkabuikje schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 19:37:
10 euro voor een biertje. Die hamburger met friet voor 13,50 viel dan nog mee.

• wodkabuikje
  • Nu online
Ja ik vraag me wel af hoeveel bier er doorheen is gegaan, bij binnenkomst rond half tien zag je veel mensen al met halve liters lopen :)

De baan was echt perfect (voor de Ryder Cup). Vanwege de heuvels had je echt op veel plaatsen goed zicht ondanks de drukte. Echt wel een baan die ik zelf ook eens zou willen spelen en dan echt wel veel ballen meenemen want er is heeeel veel water.

Met de 13,50 had ik overigens wel vrede gehad want die zagen er goed uit :) spijt dat ik die niet genomen heb. De tosti was echt plat! met alleen in het midden wat kaas en ham. En een rijen die er stonden, goede business voor die foodtrucks daar.

Over 4 jaar in Rome, daar wil ik ook wel naartoe en er dan een paar dagen extra blijven om Rome eens te bekijken, nog nooit geweest. Moet ik wel geluk hebben met de kaartjes weer :)

Verbleef overigens in Saint-Germain-en-Laye in het Ibis hotel (met parking ondergronds). Wel een leuke stad en een goede uitvalbasis om Parijs aan te doen via de metro.

• RAM1979
  • Laatst online: 25-04 14:45
Gistermiddag weer een heerlijke ronde van 9 holes gespeeld op De Swinkelsche. Erg leuk gezelschap en het was ook een van mijn beste rondes van dit jaar. Uiteindelijk een score van 22 punten en handicap van 44 naar 40.

Wat hebben we toch een mazzel met het weer dit jaar. Aanstaande zaterdag nog een ronde lopen bij De Golfhorst, even kijken wat we gaan doen 18 holes par 3 baan of 9 holes op de grote baan, nu al zin in.

• donleone83
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 01:16
Ik heb gisteren voor het eerst op De Pan gelopen op een corporate event van mijn werkgever met klanten. Wát een onwijs gave baan zeg!!! Prachtig onderhouden, hele mooie holes en een baan vol met uitdaging. Niet extreem moeilijk, wel een hele tactische baan. Heel veel holes die me bij blijven en echt geweldig ontworpen zijn. Hoop daar binnenkort nog eens te kunnen spelen, wat mij betreft een baan waarvan ik me niet kan voorstellen dat die ooit gaat vervelen...

• Alsatian
  • Niet online
Daar zou ik graag eens spelen zeg op die baan!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Nooit van gehoord "De Pan", maar via de website ziet de baan er mooi uit!
Helaas ben ik HCP 24,7 .... 0,7 te hoog voor deze baan :9

Afgelopen weken voor het eerst andere golfbanen bezocht en bespeeld.
3x 18 holes gelopen:
Het rijk van Margraten
128meter hoogteverschil... wat een geklim zeg maar heerlijk gespeeld. (Baan kurk droog nog, helaas)
1x Teeshot met houten 5 van 272 meter geslagen :+

De Turfvaert
Bij aankomst kreeg ik een verkeerde indruk, aankomst zag er wat "gewoontjes tot goedkoop" uit zeg maar.
Maar de baan speelt echt geweldig, ik heb er echt onwijs van genoten.
Helaas was ik erg moe en wat pijntjes (dag ervoor de oprit garage opgetrokken), waardoor vanaf hole 11 er niets meer uit m'n handen kwam. Teeshots niet verder dan 10meter of out of bounds e.d. moest me er echt doorheen slepen. -O-

GC Liemeer
18 Holes gespeeld als baan-les, laatste 6 holes wedstrijdje van gemaakt tegen de leraar.
Speelt leuk, heel open / wind, veel doglegs en/of blinde slagen.
Echt mooie ervaring geweest, waardoor ik wel twijfel of mijn "home course" wel de juiste is :X

Al met al erg leuk geweest om vreemde banen te spelen, met toch wel erg leuke resultaten soms.
Turfvaert liep ik de eerste 8 holes +5 t.o.v. PAR, buitengewoon goed voor mijn doen.
Helaas wel geeindigd met 102 slagen :(

golfr.

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

De pan is echt wel een heel mooie baan. Margraten schijnt ook tof te zijn.

Ik ga deze winter trainen om mijn backswing minder vlak te maken en meer vanuit mijn schouders te draaien. Ben ergens deze zomer in de knoop geraakt en dat begint nu langzaam aan beter te worden door hier sterk aan te werken. Ben 6 hcp punten gedaald dus eigenlijk wel tevreden met dit jaar :).

Heeft iemand ervaring met putterfittingen?

• Trasos
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Hoe houden jullie eigenlijk het aantal slagen van de hole bij?
Ik heb nu zo'n pitchfork en teller combiding, maar dat werkt eigenlijk niet lekker.
Zeker als je eigenlijk ook nog de score van de ander moet bijhouden.

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Ik tel gewoon tijdens het spelen. Speel je al lang? Ik zie bij veel mensen om me heen dat het na een tijdje stukken beter gaat met tellen en spelen tegelijk.

• Trasos
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Ik speel inderdaad pas een paar maanden.
De scores bepalen door de slagen in je hoofd te reproduceren lukt normaliter op zich wel, maar het wordt wat lastiger als er ook strafslagen bij komen bijvoorbeeld.

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Komt vanzelf goed, gewoon ook bij funpotjes blijven tellen en het gaat telkens makkelijker. Echt waar :).

• BreiTech
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 24-04 08:05
Nice! Een golfsport topic!

Ik golf nu een paar maanden, helaas elke keer met pauzes i.v.m. geen tijd. Waar ik nu met name tegen aanloop is het verlagen van de HCP. Zit nu op 52.0 en wil graag verbeteren maar geen kennissen/vrienden die ook Golfen om me hierin te helpen. Zoals jullie zien aan mijn score niet heel ervaren en dus af en toe flinke afzwaaiers wat niet ten goede komt van het zelfvertrouwen.

Nog andere (beginnende) golfers hier die eens samen een Qualifying ronde willen lopen. Om het zowel te leren als HCP te verbeteren? Ik woon zelf in het midden van het land met verschillende banen in de omgeving (Golf4All, DorhoutMees, GC Zeewolde, Dronten, Nunspeet, Putten).

• RAM1979
Trasos schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 00:10:
Ik speel inderdaad pas een paar maanden.
De scores bepalen door de slagen in je hoofd te reproduceren lukt normaliter op zich wel, maar het wordt wat lastiger als er ook strafslagen bij komen bijvoorbeeld.
Daar heb ik ook wel eens moeite mee, zeker op de grote baan als je veel slagen nodig hebt. Ik was een keer in de buurt bij Jumbo Golfwereld en heb deze teller gekocht:

http://www.jumbogolfwerel...nter.html?sqr=counter&amp;

Goedkoop dingetje maar wel handig. Ik gebruik hem eigenlijk tot aan de green, na afloop van de hole moet ik dan alleen nog maar de slagen met de putter er bij optellen.

• RAM1979
BreiTech schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 08:25:
Ik golf nu een paar maanden, helaas elke keer met pauzes i.v.m. geen tijd. Waar ik nu met name tegen aanloop is het verlagen van de HCP. Zit nu op 52.0 en wil graag verbeteren maar geen kennissen/vrienden die ook Golfen om me hierin te helpen. Zoals jullie zien aan mijn score niet heel ervaren en dus af en toe flinke afzwaaiers wat niet ten goede komt van het zelfvertrouwen.
Daar liep ik ook tegenaan en wat mij enorm heeft geholpen is lessen. Vorig jaar les gehad en mijn GVB gehaald, op 21 juli begonnen met handicap 53 en vervolgens een paar keer kunnen verbeteren naar 49 eind vorig jaar. Toen ben ik eigenlijk 7 maanden op hetzelfde niveau gebleven maar wel weer lessen genomen (serie van 5x 2 uur lessen) en dat heeft veel geholpen. Kleine aanwijzingen in je slag die in eerste instantie weer lastig zijn maar ineens brengt dat verbetering in je spel.

Ik speel nu ongeveer 2x per maand en sinds eind juli is mijn handicap gedaald van 49 naar 40. Spelen doe ik 1x per maand met twee vrienden en 1x per maand doe ik de business wedstrijd vanuit mijn werk. Ik hoop het even zo te houden maar neem volgend voorjaar weer een serie van lessen. Uiteindelijk hoop ik dan volgend jaar rond deze tijd handicap 36 te halen.

• Alsatian
  • Niet online
RAM1979 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:19:
Ik speel nu ongeveer 2x per maand en sinds eind juli is mijn handicap gedaald van 49 naar 40. Spelen doe ik 1x per maand met twee vrienden en 1x per maand doe ik de business wedstrijd vanuit mijn werk. Ik hoop het even zo te houden maar neem volgend voorjaar weer een serie van lessen. Uiteindelijk hoop ik dan volgend jaar rond deze tijd handicap 36 te halen.
Als je 2x per maand speelt zou je het doel toch wat lager kunnen zetten? Je hebt nu handicap 40 en met 1 goede ronde zit je al op 36.
Trasos schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:30:
Hoe houden jullie eigenlijk het aantal slagen van de hole bij?
Als je niet tot 10 kan tellen kan je dan wel golfen? ;-) Gewoon ff turven op je scorekaart misschien?
BreiTech schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 08:25:

Nog andere (beginnende) golfers hier die eens samen een Qualifying ronde willen lopen. Om het zowel te leren als HCP te verbeteren? Ik woon zelf in het midden van het land met verschillende banen in de omgeving (Golf4All, DorhoutMees, GC Zeewolde, Dronten, Nunspeet, Putten).
Hebben ze geen groeps- of beginnerslessen op de club? Mooie methoden om je golfspel aan te scherpen en contacten op te doen. En afzwaaiers heb ik ook nog wel eens hoor.

• RAM1979
Alsatian schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:57:
[...]

Als je 2x per maand speelt zou je het doel toch wat lager kunnen zetten? Je hebt nu handicap 40 en met 1 goede ronde zit je al op 36.
Daar heb je gelijk in maar ben dit jaar al behoorlijk gezakt van 49 naar 40, even kijken of ik dit niveau vast kan houden. Maar ben het met je eens dat de weg naar 36 niet meer lang is.

• VanRoyal
  • Niet online
Wat betreft slagen tellen: Ik heb inmiddels een TomTom Golfer 2 die mijn slagen telt, maar daarvoor gebruikte ik de tee-holder van mijn trolley. Daar zitten 4 gaatjes voor tee's en deed ik elke slag het teetje één gaatje omhoog. Dat werkte vrij redelijk.

Heb onlangs weer een baanles gehad en me wat meer opengesteld voor de filosofie / lesmethode van mijn pro en ik moet zeggen dat dit in mijn laatste ronde goed heeft gewerkt. Ik probeer nu een vaste pre-shot routine in te bouwen; in plaats van één of meerdere oefenswings maak ik twee gooibewegingen, wat feitelijk dezelfde beweging is als een swing.

Ik was er wat sceptisch over, maar ik heb gemerkt dat ik daardoor veel minder bezig ben met het resultaat, de club meer ontspannen vast houd (= betere 'knik' en release) en veel meer vertrouwen heb, ook met mijn driver. Mede hierdoor een paar prachtballen geslagen - van die ballen waarvan je baalt dat niemand het heeft gezien, maar je wel met een dikke smile van de green loopt - die dan helaas weer worden opgeheven door wat verloren ballen (water, hoge rough Bentwoud). Maar er zit duidelijk progressie in.

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Het maximum aantal nuttige slagen is 9 - alles boven 9 slagen is onbelangrijk. (HCP 54)
Par 5 + 3 = 8 voor 2 punten 9 voor 1 punt, bij 10 t/m 100 krijg je 0 punten.

Het lijkt me dat je dit toch wel moet kunnen onthouden...
Dit wordt wel steeds makkelijker als je HCP zakt.. O-)

Ik tel de slagen van mij flight genoten ook nooit, werkt verwarrend en het is hun eigen verantwoordelijkheid.
Als ze 4 slagen melden, schrijf ik er 4 op... ze houden alleen zich zelf voor de gek als het niet zo is.

golfr.

• Alsatian
  • Niet online
3xNix schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:15:
Ik tel de slagen van mij flight genoten ook nooit, werkt verwarrend en het is hun eigen verantwoordelijkheid.
Als ze 4 slagen melden, schrijf ik er 4 op... ze houden alleen zich zelf voor de gek als het niet zo is.
Als je qualifying speelt dien je de slagen van je flightgenoot te tellen als marker. En zeker als het bij wedstrijden is. Anders kunnen ze de functie van marker wel afschaffen.

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Wedstrijden zijn wel anders inderdaad, dan gaat het echt ergens om...
Gelukkig heb ik nog nooit "Sjoemelaars" gehad tijdens een wedstrijd.

met 1 jaartje golf heb ik ook nog niet suuuper veel ervaring natuurlijk ;)

golfr.

• Alsatian
  • Niet online
We boffen met het weer dit jaar zeg! Gister nog heerlijk in mijn korte broek op de golfbaan gestaan. En dat half oktober!

• VanRoyal
  • Niet online
Het is zeker nog even genieten nu!

Tot nu toe was ik een mooi weer golfer, maar ik heb zo'n vermoeden dat ik dit 'seizoen' geen winterslaap ga houden. Wat zijn de must-haves (winterbanden / standbag / winterhandschoenen, etc.) en tips om golfend de winter door te komen?

Tip van mij om op een andere manier om de winter door te komen: Adventures In Golf op Youtube.

S1: YouTube: Adventures in Golf: Slum Golf in Mumbai
S2: YouTube: Kathmandu | Adventures in Golf Season 2
S3: YouTube: Golf on a Frozen Lake | Adventures In Golf Season 3

VanRoyal wijzigde deze reactie 17-10-2018 11:14 (49%)

• Floor-is
Dat is van Erik (Anders) Lang. Die heeft ook een Podcast, hoewel dat wel buffelen is (2x per week minimaal een uur, eentje over hem persoonlijk, eentje met gast).

Die filmpjes zijn meer seizoenen van, onder Skratch (Golf) uitgebracht.

Mijn tip wat video's betreft zijn de coursevlogs van Rick Shiels/Peter Finch, Andrew Jensen, Golficity, Aussie Golf viewer, Daniel Bjork, Karl Vilips en natuurlijk Mark Crossfield. Eventueel kan je nog Mood Swings Golf, Buzsa Golf en Average Golfers toevoegen aan dat lijstje, kits het nog niet genoeg was dan ;)

• Alsatian
  • Niet online
Floor-is schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 20:44:
Mijn tip wat video's betreft zijn de coursevlogs van Rick Shiels/Peter Finch, Andrew Jensen, Golficity, Aussie Golf viewer, Daniel Bjork, Karl Vilips en natuurlijk Mark Crossfield. Eventueel kan je nog Mood Swings Golf, Buzsa Golf en Average Golfers toevoegen aan dat lijstje, kits het nog niet genoeg was dan ;)
Leuke tips mannen! Die Adventures in Golf zijn zeker de moeite van het bekijken waard. Daniel is ook een leuke vent.

• VanRoyal
  • Niet online
Ik was altijd fan van MeAndMyGolf, maar die zijn te commercieel geworden. Rick Shiels kijk ik ook weleens, vooral voor hardware reviews ;-) Zal de anderen ook eens opzoeken.

Zit even de coursvlog van Daniel Björg met Aydan Verdonk te kijken. Par 5, 446 meter. Driver 311 meter, PW voor 135 8)7

YouTube: I take on Dutch top amateur golfer Aydan Verdonk! 1 of 2

VanRoyal wijzigde deze reactie 18-10-2018 09:14 (43%)

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Andy and Pierce.. ja, vroeger keek ik veel meandmygolf, maar nu eigenlijk alleen maar Peter Finch
Ook niet alles, maar course vlogs wel... zeker samen met Rick, zoals 2nd hand challenge e.d.

Voor tech talk over shafts, clubs e.d. kijk ik meestal naar TXG op youtube.
Is wat minder hip, maar voor mijn analytische geest erg goed.

golfr.

• donleone83
Rustig hier! Iedereen al in winterslaap?

Afgelopen woensdag was ik uitgenodigd als deelnemer en spreker op een golfdag van het Fonds Gehandicaptensport op The Duke. Supergaaf, want ik was zeer benieuwd naar de baan!

Als je aan komt rijden valt allereerst het clubhuis op. Prachtig, maar wel een beetje pompeus. Toch straalt het wel iets van gezelligheid uit, met een fijne ruimte om te eten/drinken, mooi terras en allervriendelijkst personeel. Alles top verzorgd, van de caddymaster die je tas op de buggy zet, je voorziet van water/fruit, scorekaart, pinpositieboekje, etc., tot de driving range waar de ballentorentjes klaar staan. Qua verzorging deed het me enigszins denken aan The Dutch, maar eerlijkheidshalve is daar het niveau van faciliteiten wel echt net even een tandje hoger. Wel een enorm verschil met een gewone pay and play baan zoals ik meestal speel.

Dan de baan. Hij lag er prachtig onderhouden bij. De greens waren relatief snel voor deze tijd van het jaar met stimp 8.5 en rolden goed. Doordat ze recent geprikt en gezand waren, hielden ze echter niet altijd even goed lijn en waren ze moeilijk te lezen. Veel drieputts. Verder is de baan mooi maar niet heel moeilijk. Relatief veel korte holes. Wel veel holes die je bijblijven. Hole 7 springt er meteen uit: een 105m lange par 3 waar je vanaf een sterk verhoogde teebox afslaat naar een eiland green. In combinatie met de wind zorgde dat toch voor wat spanning op de teebox. Had een clubje minder mogen nemen ipv de ijzer 9 die ik sloeg, belandde in de rough achter de vlag en had nog drie putts nodig, ik was bang voor de downslope waarop de vlag gestoken was en hield mijn eerste putt veel te kort. Dan hole 13.. Wat een plaatje zeg. De hole heeft een hoek van 90 graden, waarbij de dogleg beschermt is door bunkers aan de linkerkant van de fairway en je approach bemoeilijkt wordt door het water waar de hole omheen loopt en de sterk verhoogde green die je aan moet spelen over het water.

Mijn spel was wisselend. Ik wisselde bogeys en een paar parren af met een aantal triples en erger. Wat wel heel fijn was, was dat ik ergens op de tweede negen doorkreeg dat ik de afgelopen maanden onbewust mijn backswing te lang gemaakt had en daarmee mijn timing verkeerd geworden was. Ik worstelde al een aantal weken met een slice op mijn drive en slecht contact met ijzers/houtjes/hybrides en raakte redelijk gefrustreerd omdat ik het zocht in mijn tempo en daar volgens mij niet heel veel aan veranderd was. Met een gevoelsmatig wat kortere backswing stond ik ze bijzonder lekker te raken. Drives waren ver en recht met een babydraw er in en mijn balvlucht met mijn ijzers was meteen wat hoger en strakker. En dat geeft dan weer vertrouwen. Hoogtepunt voor mij in dat opzicht was hole 14, waar ik met een beetje wind in de rug een heerlijke drive sloeg van ongeveer 200 meter en 145 meter over had tot de vlag op een iets verhoogde green. Ik sloeg een perfect geraakte ijzer 4 die een meter of 10 achter de vlag net buiten de green belandde. Heel trots op die voor mijn doen enorme klap. De laatste 6 holes regende het overigens behoorlijk hard. Ook trots op dat ik me daar niet door heb laten afleiden.

Mijn chippen en putten waren niet zo scherp. Teveel drieputts en volgens mij geen enkele up and down. Uiteindelijk tevreden, met 32 punten prima in mijn buffer gespeeld op een voor mij nieuwe baan onder niet ideale omstandigheden. Als je de kans krijgt, zeker een gave baan om te spelen! Nu hopen dat ik zelf het goede gevoel nog even vast kan houden in de staart van dit seizoen. Dan de hele winter door lessen en hopelijk vanaf het nieuwe jaar een vliegende start met meteen goed spel.

• Artbij
VanRoyal schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:01:
Ik was altijd fan van MeAndMyGolf, maar die zijn te commercieel geworden. Rick Shiels kijk ik ook weleens, vooral voor hardware reviews ;-) Zal de anderen ook eens opzoeken.

Zit even de coursvlog van Daniel Björg met Aydan Verdonk te kijken. Par 5, 446 meter. Driver 311 meter, PW voor 135 8)7

YouTube: I take on Dutch top amateur golfer Aydan Verdonk! 1 of 2
Heb een paar keer met Aydan en Daniel gespeeld. Daniel is al een longhitter, maar wat Aydan doet slaat nergens op. Ijzer 7 dik 200 meter. En dan komt dat niet eens uit zijn tenen, maar gewoon souplesse swing....

Met gestrekt been.

• Alsatian
  • Niet online
Wie gaat er vrijdag naar Tiger en Phill kijken? Ik twijfel nog. Voor de liefhebber is het vanaf 20:00 uur op Ziggo Sport golf en vanaf 23:40 op het open net van Ziggo.
donleone83 schreef op zondag 11 november 2018 @ 14:06:
Rustig hier! Iedereen al in winterslaap?

Afgelopen woensdag was ik uitgenodigd als deelnemer en spreker op een golfdag van het Fonds Gehandicaptensport op The Duke. Supergaaf, want ik was zeer benieuwd naar de baan!
...
Die baan zou ik ook graag eens willen spelen.
[Dan de hele winter door lessen en hopelijk vanaf het nieuwe jaar een vliegende start met meteen goed spel.
Die wens deel ik met je. Alleen mijn pro is er mee gestopt dus moet eens gaan kijken waar en hoe ik ga lessen.

Alsatian wijzigde deze reactie 20-11-2018 09:17 (70%)

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Alsatian schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:06:
Wie gaat er vrijdag naar Tiger en Phill kijken? Ik twijfel nog. Voor de liefhebber is het vanaf 20:00 uur op Ziggo Sport golf en vanaf 23:40 op het open net van Ziggo.
Yep, ga ik zeker kijken... om 20.00uur met hapjes en drankjes op de bank onder een dekentje :D
Vrouwlief wil het ook zien, dus win win O-)

golfr.

• donleone83
Alsatian schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:06:
Die wens deel ik met je. Alleen mijn pro is er mee gestopt dus moet eens gaan kijken waar en hoe ik ga lessen.
Gisteren mijn eerste les gehad, de eerste 7 zijn geboekt. Focus lag gisteren niet op de swing, maar op keuzes maken en vertrouwen. De eerste uitdaging voor mij wordt om rond de greens veel meer met ijzer 7/ijzer 8 te doen, waar ik nu de neiging heb om alles met mijn LW te doen. Het gaat even wennen worden qua gevoel en vertrouwen, maar met een ijzer 8 uit de rough naar een vlag chippen op ongeveer 15 meter afstand waren de eerste 5 ballen allemaal binnen 1,5m van de vlag, waarvan 3 binnen 1m. De 5 met een LW waren allemaal verder weg, dus misschien moet ik gaan leren accepteren dat de foutmarges kleiner worden als ik meer rol en minder vlieg rond de greens. Daarna nog een tijdje met wedges geslagen, en moet mezelf een heel consistente 3 tot 9 swing aanleren (met en zonder polsknik) en 3 tot 12 (met polsknik). Dit om veel meer inzicht te krijgen in mijn afstanden met ijzer 9, PW, GW, SW en LW. Als ik die allemaal inzichtelijk heb hoef je dus ook niet meer te gokken rond de green. Het idee er achter is dat je de bal bijvoorbeeld binnen 100m van de vlag kan krijgen met 2 shots op een par 4, en dan dus gewoon dezelfde swing met verschillende clubs kan uitvoeren en weet wat je afstanden zijn en waar mogelijk vanaf een meter of 30/40 met clubs met veel rol laag naar de vlag toe om de foutmarge te minimaliseren. Dit moet er voor gaan zorgen dat mijn dubbel bogeys en erger van de kaart af gaan.

Ik ben benieuwd! Op basis van mijn swing, drie eerdere lessen bij deze pro en drie holes baanles gisteren hebben we een weddenschap afgesloten. Als ik eind 2019 niet onder de 15 zit, duikt hij op onze baan het water in. Ik zit nu op 26.1. Zijn vertrouwen in mij is heel groot blijkbaar :+

• Alsatian
  • Niet online
Op en rond de greens is vaak zoveel winst te behalen! Ik chip ook vaak met mijn 9 en pw voor een lagere balvlucht en meer rol. Mijn 7 en 8 gebruik ik alleen als ik echt langs de rand lig en heel weinig door de lucht hoef.

Leuk zo'n pro die vol vertrouwen is, dan is de kans waarschijnlijk ook realistisch.

Bij mij is de consistentie echt het grootste probleem. Wat zou ik graag mijn ijzers altijd hetzelfde slaan, zelfde balvlucht, weinig missers. Misschien train ik te weinig om dat voor elkaar te krijgen of begrijp ik de swing gewoon niet goed genoeg. Op dit moment heb ik 14,8 maar ik zou zo graag richting de single handicap gaan.

• Artbij
donleone83 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:46:
[...]

Gisteren mijn eerste les gehad, de eerste 7 zijn geboekt. Focus lag gisteren niet op de swing, maar op keuzes maken en vertrouwen. De eerste uitdaging voor mij wordt om rond de greens veel meer met ijzer 7/ijzer 8 te doen, waar ik nu de neiging heb om alles met mijn LW te doen. Het gaat even wennen worden qua gevoel en vertrouwen, maar met een ijzer 8 uit de rough naar een vlag chippen op ongeveer 15 meter afstand waren de eerste 5 ballen allemaal binnen 1,5m van de vlag, waarvan 3 binnen 1m. De 5 met een LW waren allemaal verder weg, dus misschien moet ik gaan leren accepteren dat de foutmarges kleiner worden als ik meer rol en minder vlieg rond de greens. Daarna nog een tijdje met wedges geslagen, en moet mezelf een heel consistente 3 tot 9 swing aanleren (met en zonder polsknik) en 3 tot 12 (met polsknik). Dit om veel meer inzicht te krijgen in mijn afstanden met ijzer 9, PW, GW, SW en LW. Als ik die allemaal inzichtelijk heb hoef je dus ook niet meer te gokken rond de green. Het idee er achter is dat je de bal bijvoorbeeld binnen 100m van de vlag kan krijgen met 2 shots op een par 4, en dan dus gewoon dezelfde swing met verschillende clubs kan uitvoeren en weet wat je afstanden zijn en waar mogelijk vanaf een meter of 30/40 met clubs met veel rol laag naar de vlag toe om de foutmarge te minimaliseren. Dit moet er voor gaan zorgen dat mijn dubbel bogeys en erger van de kaart af gaan.

Ik ben benieuwd! Op basis van mijn swing, drie eerdere lessen bij deze pro en drie holes baanles gisteren hebben we een weddenschap afgesloten. Als ik eind 2019 niet onder de 15 zit, duikt hij op onze baan het water in. Ik zit nu op 26.1. Zijn vertrouwen in mij is heel groot blijkbaar :+
Leuk om te volgen. Nu is chippen met de lw zowat de moeilijkste club die er is. Dus vandaar gaat alles makkelijker ;).

Met gestrekt been.

• Artbij
3xNix schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 09:27:
[...]

Yep, ga ik zeker kijken... om 20.00uur met hapjes en drankjes op de bank onder een dekentje :D
Vrouwlief wil het ook zien, dus win win O-)
Stel je er niet te veel van voor. Hopelijk wordt het spannend, maar je zult ook veel moeten wachten, tussen de slagen zit al snel 5 tot 10 minuten....

Met gestrekt been.

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True