Floor-is schreef op zondag 2 september 2018 @ 19:21:
Gisteren eerst 18 gelopen, echt onwijs goed gespeeld. 10/14 fairways, 14/18 greens, 31 puts. Twee birdies, een double bogey en 15 parren.
In de avond een fun wedstrijdje waar ik met drie 54-handicap spelers de baan in mocht om van de damestees te spelen. Had de vier langste stokken uit m'n tas (driver, 3w, 5w, 4i) gehaald met de gedachte dat de anderen dan misschien wel een heel klein beetje mee konden komen. Nou nee dus, de oudste van het stel (78!) sloeg het verste, drives van ~110 meter.
Concentreren op m'n eigen spel was lastig, wat eigenlijk alleen op hole 5 en hole 8 een niet goed gelukte slag opleverde. Op de 5e wist ik het recht te trekken en kwam ik met een par weg, op de 8e had ik een lastige chip over: downhill rechts-links met een sprinkler in de weg.. Werd een bogey.
Op de 6e (par5) en de 7e (par3) maakte ik birdies waardoor ik uiteindelijk met -1 binnenkwam. \o/
Netjes Floor-is !
Het is ook lastig om in je eigen spel te komen als je met beginners rond loopt.
Het tempo is laag, en de verveling schiet er dan al snel in denk ik... bovendien wordt je gewoon moe van het uur extra dat 9-holes kost.
Maar aan de andere kant:
is het ook wel weer leuk omdat het toch wel mensen zijn die golf (mijn verslaving) spelen.
En ik daar ook weer van leer... omdat ik hun denkwijze ook weer analizeer en zelf rustiger ga spelen / dichterbij de basis ga staan.
Afgelopen weekend analyse van mijn spel:
Ik vond het wel weer erg wennen aan het gras

bal in de rough is nu ineens weer een dingetje geworden. Dus fairways raken is weer belangrijker geworden.
Drives met Houten3 zijn beter geworden - rustig slaan (80%) richting is veel beter afstand variatie nog onbegrijpelijk... Sommige Tee-shots 165meter... andere weer 200meter.
Houten 5 Tee-shots zijn wel erg stabiel.. 170-180 meter en redelijk on target.
Ik heb flink gewerkt aan mijn ijzers, en die zijn redelijk onder controlle nu - zelfs 7-6 & 5
Van de fairway goede resultaten, afstanden zijn beter in te schatten nu.
Moet de ligging van de bal wel beter lezen, soms haal ik de beoogde afstand niet door slecht contact/ligging.
Voorbeeld: PW van de mat of fairway 80-90 meter, vanuit de rough soms net aan de 60 meter..
(alsof je er onder door slaat, of er doorheen..)
Houtjes vanuit de rough soms ook erg slecht contact, 60% van de afstand.
Misschien daarom wel
FAIRWAYwoods?
Resultaten:
Bijna m'n eerste Eagle geslagen, 10cm van de Cup op PAR4-311meter.
Mooie drive heuvel op, +/-120m over met i8 blind op 10cm van de cup gelegd.
Een paar mooie birdies gemaakt, waar alles werkt maar ook verschrikkelijke holes gelopen met 3-4putts en de zogenaamde "mis-hit-repair-shots" die ook het geforceerde resultaat niet halen.
Ik heb besloten voorlopig mijn hcp niet meer te verbeteren, omdat dit extra druk legt om mijn spel.
Competitie is afgelopen, dus speel puur voor mijn eigen ontwikkeling.
bijv. "mis-hit-repair-shots" daar moet ik echt vanaf, het risico is veel te hoog.
Vanaf 13Sept vakantie, dus ruim 2 weken om andere banen te lopen en te leren.