Boudewijn schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 21:46:
[...]
Nou ja ik heb er 4. De vokey7's doen zonder tweaks 150E/stuk bij golfplaza, dus dat is 600E.
Wellicht beetje korting, maar het blijft veel geld.
Punt is ook dat ik niet goed kan meten hoe mijn groeven eraan toe zijn. Heb jij daar nog tips voor?
Helaas niet, daarom gebruik ik met enige regelmaat een trackman..
Een nieuwe 50° doet bij mij minimaal 8500 rpm, optimaal net boven 10k. Als dat onder de 7500 zakt wordt het toch echt tijd. Daar heb je weinig aan ben ik bang.
Ik heb ook vier wedges:
[list]
• PING Ei1 Pitching Wedge. (45°, 0.75° flat, 12° bounce)
• PING Glide 50° SS (49°, 0.75° flat, 11° bounce)
• PING Glide 54° SS (53°, 0.75° flat, 11° bounce)
• PING Glide 58° SS (58°, 0.75° flat, 10° bounce)
Allen met True Temper XP95 stiff, Golf Pride MCC 4plus midsize align grips met 2 tapes.
Zou graag minder bounce willen en uiteindelijk naar een andere shaft. Ik sla nog net iets lekkerder met de Steelfiber i95's, maar de meerprijs is
even slikken. Bij Titleist op de site kom ik uit op $280 per wedge
Heb gisteren het Westfries Open gespeeld op Regthuys in Winkel. Startte bogey (3put), double (water), daarna pakte ik het wel weer redelijk goed op gelukkig.
Op de 6e een wereldse birdie: dogleg rechts par 5, 3 hout van de tee, 7 ijzer naar binnen die ik wegduwde naar rechts een bunker in. Shit ligging, downhill vlakbij een lip, geen green om mee te werken, een bunker aan de andere kant van de green en een teebox (hole5) vlak daar weer achter. Natuurlijk een flight op die teebox en de Marshall stond ook te kijken, op de teebox rechts achter me (7) stond een flight en ook op de teebox links achter (8 ) een flight.
Sla de bal binnen een meter van de pin! Putje erin en blije Floris

Putten liep niet op de wat trage greens, het brak ook allemaal niet zoals verwacht en dus 4 3puts

Uiteindelijk plus 6, 77 gelopen wat goed genoeg bleek voor een play-off voor de winst.
De play-off werd gespeeld op de 9e hole van de dijklus, een ~245m par4 direct tegen de wind in. Met windkracht 5-6 best een tricky hole.
Ik sloeg een Ijzer4 naar 100m op de linkerkant van de fairway. Tegenstander sloeg een driver links in de rough (geen slechte plek trouwens), ik denk een meter of 40-50 verder.
Met 107m tegen de wind te gaan koos ik voor twee stokken langer: ijzer 9. Veilig links van de vlag om een bunker en water rechts uit het spel te houden. Helaas wat lang, nèt over de green in de rough. M'n tegenstander had geen goede pitch/approach, die had nog een meter of 10-12 te gaan naar de hole..
Uiteindelijk koos ik voor de 50° voor m'n chip en die legde ik zowaar ~60cm rechts van de hole. Woop-woop! Tegenstander besloot er voor te gaan met zijn put, die er vervolgens ruim 4m langs liep.. Zijn put voor par was er denk ik 80cm langs, voor bogey deed hij z'n best al niet meer en die miste hij helaas ook.
Mijn put viel, par en de winst. Erg tof met play-off moet ik zeggen
Waarom m'n tegenstander niet een lag-put speelde om naar de volgende hole te gaan begrijp ik niet zo goed. Als hij hem binnen zeg een meter had gelegd hadden we waarschijnlijk gehalved en moesten we naar de volgende hole waar hij weer kans op de winst had. Nu nam hij echt veel te veel risico vind ik.
Maatje van me, die trouwens de laatste twee holes beide double bogey maakte voor een rondje 78, was nog even mijn caddie voor de play-off. Scheelt echt onwijs moet ik zeggen, je kunt even overleggen en hij geeft je stokken aan enzo. Gaf mij wel rust
Heb een Wilson Hybride gewonnen. Een D300 geloof ik, heb eerlijk gezegd niet eens gekeken, ik speel er niet mee en heb ook geen behoefte aan een hybride in mijn tas.
[
Voor 4% gewijzigd door
Floor-is op 20-08-2018 22:52
]