Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Golfsport topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Alsatian
  • Registratie: juni 2007
  • Niet online
quote:
3xNix schreef op maandag 30 juli 2018 @ 08:51:
Ping Gmax set, paste het beste bij een beginnend golfer...
Is elke beginnend golfer gelijk dan?
quote:
Pas bij 7 6 en 5 gaat het mis, misschien ook omdat het vertrouwen ontbreekt...
Wat zegt je pro hierover?
quote:
Houten niet kunnen slaan is een kwestie van les nemen, niet van alleen maar met ijzers te hebben geslagen.
Geldt dit niet voor lange ijzers dan?

• Bartvw
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 06:55
quote:
Hammetje schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:53:

Voorstel; weer een soort meet-up doen?
Donderdag 2 augustus, starten rond 17.00 uur? Willen er tweakerts mee?
Hammetje, hoe zijn de aanmeldingen voor donderdag?

• 3xNix
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online

3xNix

golfr in hart en nieren

quote:
Alsatian schreef op maandag 30 juli 2018 @ 09:49:
[...]

Is elke beginnend golfer gelijk dan?
Niet dat ik weet, maar toen ik begon heb ik het advies van de winkel blind opgevolgd...
De problemen waren in het begin ook niet aanwezig, ook niet met langere ijzers.
quote:
Wat zegt je pro hierover?
Vanavond een afspraak, wil dan ook met zijn arsenaal clubs gaan testen.
quote:
Geldt dit niet voor lange ijzers dan?
Als je club niet meer bij je swing past, kun je lessen wat je wilt... maar daar ligt het dan niet aan.
Zelfs van de tee raak ik deze clubs niet zuiver genoeg.

En ja, je kan op de drivingrange na meerdere ballen slaan en manier vinden hoe het wel werkt... maar dat is niet natuurlijk. Maar dat zal vanavond tijdens de les naar boven moeten komen.

Als ik black-dot wel zuiver raak en green-dot niet... you do the math

golfr.

• Hammetje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 09:24
quote:
Bartvw schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:17:
[...]

Hammetje, hoe zijn de aanmeldingen voor donderdag?
Voor nu zijn de geïnteresseerden:
- @brainovic
- @donleone83
- @Floor-is
- Ik

Reserve:
- GJ

Van Floor-is was nog niet zeker of hij kon, dan zou GJ mee kunnen. Jij ook op de reservelijst :)?

Picobello B.V.

• Alsatian
  • Niet online
quote:
3xNix schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:22:
Als je club niet meer bij je swing past, kun je lessen wat je wilt... maar daar ligt het dan niet aan.
Zelfs van de tee raak ik deze clubs niet zuiver genoeg.
Een ijzer 7 is geen moeilijk ijzer. Ik sla elke ijzer 7 zonder problemen meer dan 130 meter. Misschien dat een enkele blade te moeilijk is maar daar gaat het hier niet om. Dat het probleem in de club zit kan ik me dan ook moeilijk voorstellen. Hierdoor kom ik dus uit op jouw opmerking over vertrouwen.
quote:
Pas bij 7 6 en 5 gaat het mis, misschien ook omdat het vertrouwen ontbreekt... geen idee
Zoals jouw reactie op mijn opmerking over het vertrouwen in mijn houten. ;)

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 09:54

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik had het in het begin ook: problemen met lange ijzers. Vooral aan mijn backswing gesleuteld toen met de Pro. En nu sla ik eigenlijk alle clubs even relaxt.

www.digitalracing.nl

• 3xNix
  • Nu online

3xNix

golfr in hart en nieren

quote:
Alsatian schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:43:
[...]

Een ijzer 7 is geen moeilijk ijzer. Ik sla elke ijzer 7 zonder problemen meer dan 130 meter. Misschien dat een enkele blade te moeilijk is maar daar gaat het hier niet om. Dat het probleem in de club zit kan ik me dan ook moeilijk voorstellen. Hierdoor kom ik dus uit op jouw opmerking over vertrouwen.

[...]

Zoals jouw reactie op mijn opmerking over het vertrouwen in mijn houten. ;)
Oooh dus het was eigenlijk een verkapte reactie op mijn opmerking over het niet kunnen slaan van houten.. logisch.

Beargumenteren heeft voor jou dus ook geen nut, want het gaat je puur om de gevatte repliek.
Nou gefeliciteerd hiermee... heel nuttig.

Voor de geintereseerde in de techniek hier achter:
Omdat de club - too upright is t.o.v. mijn swing gebeuren er vaak 2 dingen:
1.) Heel-strike - sta te dicht op de bal om de club toch vlak te kunnen adresseren.
Resultaat: bal raakt heel of hosel van de club --> shank.
2.) Adresseren op de Toe, resulteerd in meer hits in het midden van de club.
Resultaat: bal met vlucht links van het target. (vooral met Tee shots, deze zijn overwegend links van het target)

Clubs zijn al ietwat ingekort door mijn huidige fitter/golf pro om dit probleem te tackelen... iets dat blijkbaar meer effect heeft gehad bij SW tot ijzer 8 en minder bij 7-6-5
(gratis ingekort+rebalance bij re-grippen van mijn ijzers)

Omdat een nieuwe set de duurdere oplossing zou zijn, maar nu toch onafwendbaar lijkt te zijn...

golfr.

• Alsatian
  • Niet online
quote:
3xNix schreef op maandag 30 juli 2018 @ 12:49:
[...]
Oooh dus het was eigenlijk een verkapte reactie op mijn opmerking over het niet kunnen slaan van houten.. logisch.
Geen flauw idee waarom je het persoonlijk probeert te maken. Ik vergelijk twee situaties die beiden met vertrouwen te maken hebben.

De verandering in adressering kan te maken met een ander balpositie. Je bent zo te horen wat meer voorover gekanteld in je swing waardoor de punt van je clubblad verder omhoog komt. Dit is waarschijnlijk gekomen door de swingaanpassing die je samen met je pro hebt gemaakt. Met als gevolg dat je clubs wel zijn ingekort maar de lie niet is aangepast. Dat is wel te volgen maar heb je niet in een eerder bericht geplaatst. Vandaar dat ik in ben gegaan over jouw opmerking met betrekking tot vertrouwen.

De vraag is dus, is het vertrouwen of is het een swingaanpassing waardoor je de bal niet goed raakt?

• Hammetje
@brainovic , @donleone83 en @Floor-is - vervelend nieuws; de directeur wil deze week met een aantal zakenrelaties de baan op. Deze week kan ik dus (iig niet gratis) gebruik maken van Waterland.

Kunnen jullie een week later ook? Dan boek ik een flight op 9 augustus 17.00 uur.

Picobello B.V.

• donleone83
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 06:57
@Hammetje : die vrijdag ga ik voor een driedaags toernooi naar Hamburg. Donderdag 9 gaat mij dus niet lukken. Jammer maar helaas!

• brainovic
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 13:56
@Hammetje waarschijnlijk kan ik niet. Een troost, morgen had ik ook niet gered :)

• Floor-is
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 08:39
quote:
3xNix schreef op maandag 30 juli 2018 @ 08:51:
[...]

Ping Gmax set, paste het beste bij een beginnend golfer... SW t/m 8 sla ik ook heerlijk.
Pas bij 7 6 en 5 gaat het mis, misschien ook omdat het vertrouwen ontbreekt... geen idee.
Volgens plaza kan de Gmax niet worden aangepast...
Volgens mijn bronnen kan je de Gmax 3-5 kleurcodes aanpassen. GolfPlaza is gemiddeld niet de partij die het meest van kennis is voorzien..
quote:
Zojuist even gekeken, ik heb groene dot. (gefit na het behalen van m'n handicap / voor ik hybrids en houtjes ging slaan) hierna is mijn swing behoorlijk veranderd...
Rustige backswing, minder lang ook... waardoor ik veel meer controle heb met alles behalve 5-6-7ijzer
Goed plan dus om je clubs nog eens te laten controleren en waar nodig aanpassen :)
quote:
i210 getest en hierbij waren de mis-hits gewoon minder mis... geen tour-speler afstanden maar gewoon aardig... 130m met ijzer 7
De i210 is echt een veel minder vergevingsgezinde club, dus dat is eigenlijk raar.. Die afstand is niet verkeerd hoor. (170m ijzer7 is vrij normaal op de tour trouwens)

If comedy is tragedy plus time, I need more time. But I'd really settle for less f*cking tragedy to be honest with you. (c) Jon Stewart, 2014

• Floor-is
quote:
Hammetje schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:24:
[...]

Voor nu zijn de geïnteresseerden:
- @brainovic
- @donleone83
- @Floor-is
- Ik

Reserve:
- GJ

Van Floor-is was nog niet zeker of hij kon, dan zou GJ mee kunnen. Jij ook op de reservelijst :)?
Ik moet helaas verstek laten gaan, heb van 16:00-17:00 een afspraak staan vlakbij Schagen die ik niet kan (noch wil) verzetten :)

If comedy is tragedy plus time, I need more time. But I'd really settle for less f*cking tragedy to be honest with you. (c) Jon Stewart, 2014

• Floor-is
quote:
3xNix schreef op maandag 30 juli 2018 @ 12:49:
[...]

8< 8<

Voor de geintereseerde in de techniek hier achter:
Omdat de club - too upright is t.o.v. mijn swing gebeuren er vaak 2 dingen:
1.) Heel-strike - sta te dicht op de bal om de club toch vlak te kunnen adresseren.
Resultaat: bal raakt heel of hosel van de club --> shank.
2.) Adresseren op de Toe, resulteerd in meer hits in het midden van de club.
Resultaat: bal met vlucht links van het target. (vooral met Tee shots, deze zijn overwegend links van het target)
Eigenlijk zou het volgende aan de hand moeten zijn. De hak van de club is te laag bij impactor waardoor:
  • De hak zich in de grond kan graven, het clubblad draait dan wat open.
  • De club wat scheef bij de bal uitkomt, hooguit een paar graden. Je balvlucht wordt hierdoor hoger en naar links.
  • Je gaat zelf compenseren: clubblad een beetje open en misschien iets dichter bij de bal om de hoek van de shaft te "verbeteren"
  • Foute adressering waardoor je je handen te hoog wilt hoog wilt houden, te dicht op de bal gaat staan of nog iets anders.
Verminderd vertrouwen is niet goed voor je spel, les is in principe het eerste waar je aan denken moet. Grote kans dat je met relatief kleine aanpassingen weer een stuk beter door de bal komt :)
quote:
Clubs zijn al ietwat ingekort door mijn huidige fitter/golf pro om dit probleem te tackelen... iets dat blijkbaar meer effect heeft gehad bij SW tot ijzer 8 en minder bij 7-6-5
(gratis ingekort+rebalance bij re-grippen van mijn ijzers)
Inkorten is wel een rigoureuze stap.. Je staat er dan wel dichter op en dus kan die lie beter worden. Maar zou er zelf niet zo snel voor kiezen.
quote:
Omdat een nieuwe set de duurdere oplossing zou zijn, maar nu toch onafwendbaar lijkt te zijn...
Denk dat een goede fitter je wèl kan helpen. Loft, lie, lengte, swing-weight is allemaal aan te passen zonder nieuwe clubs te hoeven kopen.
Dat gezegd hebbende: als dit jouw smoesje is om nieuwe clubs te kunnen kopen 😋

• 3xNix
  • Nu online

3xNix

golfr in hart en nieren

quote:
Floor-is schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:59:
[...]

Volgens mijn bronnen kan je de Gmax 3-5 kleurcodes aanpassen. GolfPlaza is gemiddeld niet de partij die het meest van kennis is voorzien..

[...]

Goed plan dus om je clubs nog eens te laten controleren en waar nodig aanpassen :)

[...]

De i210 is echt een veel minder vergevingsgezinde club, dus dat is eigenlijk raar.. Die afstand is niet verkeerd hoor. (170m ijzer7 is vrij normaal op de tour trouwens)
Gister avond op de monitor weer heerlijk om te zien... getallen, balvluchten e.d. :9~
En natuurlijk veel clubs geprobeerd.

Hij is zelf van de KzG forged clubs, en raadt mij deze ook aan met speciale shafts. :?
Geslagen o.a. met : K-tour, ZO Plus en ME-I clubs... met ook goede resultaten.
Afstanden met deze sets waren ongeveer gelijk, of beter dan mijn huidige Gmax set en ook veel minder afwijking. Ze klinken en voelen ook veel zachter aan... en ook wel de nodige feedback op misshits.

Uiteindelijk zouden we uitkomen op een K-Tour set, 4tot9 met diverse wedges maar die stap kan ik mentaal nog niet maken.
Ben nog te veel gehecht aan mijn Ping set en merk... I210 vind ik ook nog zo aantrekkelijk.

Ik denk er nog over na... ben voorzichtiger geworden na mijn Gmax set die binnen een jaar al niet meer optimaal past bij mijn spel... en wil misschien nog wel wat DEMO's bijwonen om me wat breder te orienteren.

golfr.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 09:47
Niet om de negatieveling uit te hangen maar ik vind het hele clubfitting gebeuren echt grote geldklopperij voor 95% van golfend Nederland.. Je wordt doodgegooid met stats met als doel je portemonnee leeg te trekken terwijl (zoals hier gelukkig ook vaak wordt aangegeven) het voor 90% gewoon vertrouwen in je techniek/golfswing is.

Tuurlijk is het goed als je begint met de sport om o.b.v. je fysieke eigenschappen en soort golfswing een soort baseline te vinden wat betreft het materiaal wat bij je past maar meer ook niet.

Ik hoor bijna dagelijks op de range/baan/clubhuis mensen die alleen maar bezig zijn met hun materiaal ipv hun spel en dat wordt door de golfpros uiteraard doodleuk aangemoedigd en in stand gehouden. Naar mijn mening gaat je materiaal pas echt wat uitmaken bij hcp <15 en dan nog gaat het meer om clubvoorkeur (hoeveel wedges e.d.) dan om het soort materiaal. Ik golf al 20 jaar (op het moment hcp 11) en speel nog steeds met mijn Ping G15 irons en Yonex Nanospeed woods. Ik kom regelmatig mensen tegen die zeggen 'Speel je nog steeds met die beginnersclubs? Je zou je echt wat anders moeten laten aanmeten bij de clubfitter!'

Nee bedankt, dan bewaar ik mijn geld liever voor greenfees op mooie banen! :w

• Floor-is
quote:
3xNix schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:49:
[...]

Gister avond op de monitor weer heerlijk om te zien... getallen, balvluchten e.d. :9~
En natuurlijk veel clubs geprobeerd.

Hij is zelf van de KzG forged clubs, en raadt mij deze ook aan met speciale shafts. :?
Geslagen o.a. met : K-tour, ZO Plus en ME-I clubs... met ook goede resultaten.
Afstanden met deze sets waren ongeveer gelijk, of beter dan mijn huidige Gmax set en ook veel minder afwijking. Ze klinken en voelen ook veel zachter aan... en ook wel de nodige feedback op misshits.
KZG is meer bekend als (zelf)bouw merk, op zich best goed en zeker goed betaalbaar, maar ik denk dat de grote merken je een betere kwaliteit kunnen leveren.
quote:
Uiteindelijk zouden we uitkomen op een K-Tour set, 4tot9 met diverse wedges maar die stap kan ik mentaal nog niet maken.
K-Tour zou ik écht niet doen, muscle-backs zijn voor de serieus goede spelers. Dat zijn echt moeilijke clubs, vergelijkbaar met de iBlades van PING..
quote:
Ben nog te veel gehecht aan mijn Ping set en merk... I210 vind ik ook nog zo aantrekkelijk.
Als je, net als ik, aan een bepaald merk gehecht bent én dat merk biedt nogal wat mogelijkheden.. Dan is het toch niet gek dat je daar eerst naar kijkt?
Ik ken je swing niet, je handicap niet, niet waar je kracht en je zwakte ligt ook. Maar ik zou de i210 niet snel doen als je >15 handicap hebt. Hel, de i500 zie ik ook door 3-handicappers gebruikt worden ;)
quote:
Ik denk er nog over na... ben voorzichtiger geworden na mijn Gmax set die binnen een jaar al niet meer optimaal past bij mijn spel... en wil misschien nog wel wat DEMO's bijwonen om me wat breder te orienteren.
Je kunt ook gewoon verschillende winkels binnenlopen en clubs proberen. Hoef je niet naar een demo-dag :)

• 3xNix
  • Nu online

3xNix

golfr in hart en nieren

quote:
Floor-is schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:19:
[...]
*knip*

Je kunt ook gewoon verschillende winkels binnenlopen en clubs proberen. Hoef je niet naar een demo-dag :)
Dan voel ik me altijd zo ongemakkelijk... neem ik wel tijd in beslag.. maar koop ik niets.
Ik ben ook niet het type dat in diverse auto's gaat rond rijden voordat ik er 1 koop... kweetnie, gewoon ongemakkelijk. Ik kies er 1 uit... ga daar in rijden, en dan bestel ik dat type...
(als er maar een golftas in past :*) )

Ik raak alles wel aardig, (blades t/m gameimprovers) tenminste op wat onbedoelde effecten hier en daar na.

golfr.

• Floor-is
quote:
3xNix schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:55:
[...]

Dan voel ik me altijd zo ongemakkelijk... neem ik wel tijd in beslag.. maar koop ik niets.
Ik ben ook niet het type dat in diverse auto's gaat rond rijden voordat ik er 1 koop... kweetnie, gewoon ongemakkelijk. Ik kies er 1 uit... ga daar in rijden, en dan bestel ik dat type...
(als er maar een golftas in past :*) )

Ik raak alles wel aardig, (blades t/m gameimprovers) tenminste op wat onbedoelde effecten hier en daar na.
Je hebt gelijk hoor, maar je bent ook op zoek naar nieuwe clubs. Bij een nieuwe auto ga je ook naar verschillende dealers zonder proefrit ;)

Kijk ik ben een sucker voor PING, maar ik wil vooral iets dat ik mooi vind, dat mooi oogt. Natuurlijk is de kop belangrijk, hoe het gewicht verdeeld is (voorin, achterin, meer op de hak, meer op de teen), hoe de top-level is, de offset etc. Maar ik vind de shaft ook van groot belang, daarom denk ik dat de komende set steelfiber of zelfs graphite kan worden.
Heb in m'n driver sinds een paar weken voorzien van een nieuwe shaft: Project X HZRDUS Yellow, 7x gram in stiff (6.0). Sla er erg fijn mee, hij past beter bij mijn swing dan wat ik had. :)

Morgen ga ik The International spelen, heb er wel zin in. Weinig voorbereiding wel, weet het pas net :D
Ga met een goede vriend en een goede kennis, handicap 6 en -1.iets respectievelijk. Heb m'n GameGolf opgeladen, helaas is mijn bestelde Arccos er nog niet..

• Floor-is
quote:
Grimmie187 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 12:32:
Niet om de negatieveling uit te hangen maar ik vind het hele clubfitting gebeuren echt grote geldklopperij voor 95% van golfend Nederland.. Je wordt doodgegooid met stats met als doel je portemonnee leeg te trekken terwijl (zoals hier gelukkig ook vaak wordt aangegeven) het voor 90% gewoon vertrouwen in je techniek/golfswing is.
Dat mag je vinden, je kunt echter ook kijken naar het stukje 'hoe werkt de swing van deze unieke persoon'. Je kunt kijken naar snelheid van wegnemen, transitie en swingsnelheid, maar ook naar hoe hoog de persoon zijn/haar bal wil slaan, of het gewicht van de shaft/kop/grip en natuurlijk het totale swingweight.

Ter illustratie kan ik mijzelf wel nemen:
  • Geen hele snelle take-away
  • Relatief harde transitie
  • Vrij hoge swingsnelheid
  • Wil niet al te hoge balvlucht, maar heb een relatief hoge van nature
  • Omdat ik een rugpatient ben, is een wat lichtere shaft beter voor mijn rugspieren. Bovendien kan je met een lichtere shaft meer snelheid genereren. Hij moet dan wel weer wat stijf zijn om er voor te zorgen dat ik geen hele hoge balvlucht krijg; ik weet dat ik genoeg spin sla om met een stijvere shaft toch afdoende stop op de bal te hebben. (Feitelijk kan ik nog een stap stijver dan ik nu mee speel)
  • Gewicht in de kop liever wat meer achterin om een nog hogere balvlucht te voorkomen. Het clubhoofd zelf wil ik liever niet al te zwaar omdat ik dan het gevoel krijg dat al het gewicht aan het einde van de shaft zit en dat vind ik niet prettig.
  • Grip wil ik dikker dan nodig is voor mijn handen, dat zorgt er voor dat ik minder ga knijpen en met zachte handen sla ik gewoon betere ballen.
  • Swingweight is wat minder dan normaal door mijn wens voor lichte shaft en relatief licht clubhoofd.
Ik heb er bewust voor gekozen om een stapje minder stijve shafts te gebruiken dan ik zou kunnen hebben, dit om ervoor te zorgen dat ik niet te veel kracht ga gebruiken. Bij >90% swing met mijn shafts ga ik hoge fades slaan, terwijl met een goede swing ik een mid tot hoge draw sla.
quote:
Tuurlijk is het goed als je begint met de sport om o.b.v. je fysieke eigenschappen en soort golfswing een soort baseline te vinden wat betreft het materiaal wat bij je past maar meer ook niet.
Je golfswing maak je samen met de pro, je leraar. Die hoort te kijken wat bij jouw lichaam en kunde past en op basis daarvan ga je trainen. Vervolgens pas je dat (samen) telkens aan naar wat beter voelt en beter werkt. Dat kan betekenen dat je swing (dermate) verandert dat je je materiaal moet laten aanpassen.

Uiteindelijk geld zoals altijd "It's the Indian, not the arrow", maar ook bij Indianen geld dat ze niet met elke boog een goed resultaat kunnen behalen. ;)
quote:
Ik hoor bijna dagelijks op de range/baan/clubhuis mensen die alleen maar bezig zijn met hun materiaal ipv hun spel en dat wordt door de golfpros uiteraard doodleuk aangemoedigd en in stand gehouden. Naar mijn mening gaat je materiaal pas echt wat uitmaken bij hcp <15 en dan nog gaat het meer om clubvoorkeur (hoeveel wedges e.d.) dan om het soort materiaal. Ik golf al 20 jaar (op het moment hcp 11) en speel nog steeds met mijn Ping G15 irons en Yonex Nanospeed woods. Ik kom regelmatig mensen tegen die zeggen 'Speel je nog steeds met die beginnersclubs? Je zou je echt wat anders moeten laten aanmeten bij de clubfitter!'
Hier ben ik het absoluut mee eens, je moet meer bezig zijn met je kunde dan met je materiaal. Dat gezegd hebbende: ik denk dat het veel eerder dan hcp15 zin heeft.
De indeling van je tas, de gapping, de clubs waar je dat mee gaat doen, dat is absoluut belangrijk, maar noem ik geen clubvoorkeur. ;)

Ik speel nu ruim 10 jaar (20, maar met een 10 jaar hiatus). Heb mijn PING ISI gebruikt van '99 tot ±2003 en van 2013 tot maart 2016. Wel twee keer wedges vervangen in die tijd trouwens.
Toen gewisseld naar PING E i1 met nieuwe wedges die ik eigenlijk weer moet vervangen na er zo'n 250 rondes mee te hebben gespeeld.
De reden om naar de clubfitter te gaan zou moeten zijn omdat je ofwel aan vervanging toe bent, of omdat andere clubs je méér kunnen brengen: meer hulp, meer hoogte, meer spin, meer rol (minder spin :P), meer shape en uiteindelijk meer plezier in je spel. Niet omdat iemand anders zegt 'goh oude zooi' ;)
quote:
Nee bedankt, dan bewaar ik mijn geld liever voor greenfees op mooie banen! :w
Dat is sowieso een goed streven, naar je homecourse op mooie banen spelen :)

• 3xNix
  • Nu online

3xNix

golfr in hart en nieren

quote:
Floor-is schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 22:50:
[...]

Je hebt gelijk hoor, maar je bent ook op zoek naar nieuwe clubs. Bij een nieuwe auto ga je ook naar verschillende dealers zonder proefrit ;)

Kijk ik ben een sucker voor PING, maar ik wil vooral iets dat ik mooi vind, dat mooi oogt. Natuurlijk is de kop belangrijk, hoe het gewicht verdeeld is (voorin, achterin, meer op de hak, meer op de teen), hoe de top-level is, de offset etc. Maar ik vind de shaft ook van groot belang, daarom denk ik dat de komende set steelfiber of zelfs graphite kan worden.
Heb in m'n driver sinds een paar weken voorzien van een nieuwe shaft: Project X HZRDUS Yellow, 7x gram in stiff (6.0). Sla er erg fijn mee, hij past beter bij mijn swing dan wat ik had. :)

Morgen ga ik The International spelen, heb er wel zin in. Weinig voorbereiding wel, weet het pas net :D
Ga met een goede vriend en een goede kennis, handicap 6 en -1.iets respectievelijk. Heb m'n GameGolf opgeladen, helaas is mijn bestelde Arccos er nog niet..
PING voor mij ook, zonder dat ik ook maar iets wist van golfclubs was ik gelijk gecharmeerd van de tassen en clubs bij mijn eerste bezoekje aan golfplaza en heb ook bijna alles PING sinds dien.

"The international" lijkt me een bijzondere ervaring! Eén die voor mij nog ver weg lijkt op het moment.
2 Augustus vorig jaar mijn hcp gehaald en lid geworden van de club in de buurt, heb hier naast nog maar op één andere baan gespeeld.(Cromstrijen) Maar het golf virus heb ik goed te pakken.
Mijn tijd komt nog wel... :9

edit*
Grappig verhaaltje(vind ik zelf), in 2017 werd ik uitgenodigd om mee te gaan naar het KLM open door een collega.
Gewoon kijken, en wat grappige shows e.d. bijwonen.
Mijn repliek op deze uitnodiging was "Ben je gek ofzo, golf is nog saaier dan kijken naar opdrogende verf"
Een week later, ergens in Juli ben ik op aandringen van deze zelfde collega mee gegaan naar de 9-holes op Hitland, en de driving range.
Sinds die dag, is er geen dag meer voorbij gegaan zonder golf 8)7
Als ik niet speel, kijk ik wel filmpjes of ben ik op zoek naar data over golf voor mijn analyse ter verbetering van mijn eigen spel...

Speel sinds kort(Juli) ook 2 avonden per week club-competitie... gezellig met andere mensen spelen met een competatief element er in... wat best spannend is voor mij nu nog.

GameGolf, werkt dat ook als swing analyzer of alleen puur voor afstanden per club?

3xNix wijzigde deze reactie 01-08-2018 09:29 (13%)

golfr.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Leuk :) en kijken naar golf, tja, ik pak de highlights wel mee. Dan vind ik dat wel boeiend trouwens.

Die wedstrijdavonden doen ze hier ook, alleen met 'avond' bedoelen ze vanaf 18:00. Ja euh, dan zijn we net thuis en moeten we nog koken, eten enz. Niet echt bedoeld voor de werkende mensch dus. Maar er zijn gelukkig ook in de weekenden genoeg wedstrijden, dus ik ga eens kijken binnenkort wat ik kan meedoen. Sommige wedstrijden heb je een HCP voor nodig namelijk.

BeQuietAndDrive wijzigde deze reactie 01-08-2018 10:26 (6%)

www.digitalracing.nl

• donleone83
Gisteravond voor de tweede keer in mijn leven op Noordwijk gespeeld. Wat een geweldige ervaring zeg. De baan lag er werkelijk geweldig bij, ook omdat het in de ochtend nog best wel geregend had waardoor de greens écht uitzonderlijk goed waren.

Mijn spel was wisselend. Ik fixte op hole 11 pas een fout die al langer in mijn swing zit (ik was iets te ver van mijn bal gaan staan) waardoor ik beter begon te spelen van tee tot green. Maakt het een stuk leuker :)

Hoogtepunt voor mij was hole 15, waar je een eind van de fairway start en eerst richting een heuvel slaat waar je een relatief smal landingsgebied hebt en je schot blind is. Mijn drive was perfect iets links, ging over de heuvel en rolde helemaal door naar beneden. 200 meter met een klein beetje wind tegen is voor mij (ook met mijn beperking) een hele mooie bal. Ik had 150 meter over vanuit de rough aan de linkerkant van de fairway, besloot op te leggen en sloeg een heerlijk ijzer 6. 30 meter over was een chip met mijn ijzer 9 die een metertje van de pin stopte. Puttje viel voor een erg fijne par.

We speelden matchplay dus de scores niet helemaal bij gehouden. Sowieso teveel drieputts gemaakt om in mijn buffer te lopen waardoor ik relatief veel doubles en triples had. Toch niet slecht staan spelen en lekker gevoel over gehouden aan een prachtige ronde. Wat een heerlijke baan zeg!

• Floor-is
quote:
3xNix schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 09:07:
[...]

PING voor mij ook, zonder dat ik ook maar iets wist van golfclubs was ik gelijk gecharmeerd van de tassen en clubs bij mijn eerste bezoekje aan golfplaza en heb ook bijna alles PING sinds dien.

"The international" lijkt me een bijzondere ervaring! Eén die voor mij nog ver weg lijkt op het moment.
2 Augustus vorig jaar mijn hcp gehaald en lid geworden van de club in de buurt, heb hier naast nog maar op één andere baan gespeeld.(Cromstrijen) Maar het golf virus heb ik goed te pakken.
Mijn tijd komt nog wel... :9
Ik kan je op dit moment niet adviseren om The International te gaan spelen, niemand eigenlijk. Je moet er iemand kennen en geïntroduceerd worden, waarna je alsnog €75 mag aftikken voor 18 holes. Een flesje water kost €3,50 en koud water is er nergens te vinden in het clubhuis, dus je moet wel. De fairways zijn uitgedroogd: dor en kaal, de greens lopen goed, grijpen ook goed, maar er komen is geen fun: je moet echt werken. Omdat je bovendien geen idee hebt waar je heen moet op 13 van de 18 holes is het continu zoeken en bidden dat je slagen tot enig resultaat leiden.

De eerste hole had ik gelijk een triple :X Drive kreeg een kick naar links via een gur-paaltje in de fairway, lag tegen een lip aan waardoor ik met een lobwedge net er uit kwam. Toen gegokt dat ik langs de volgende fairwaybunker kon slaan, wat resulteerde in de bunker die er links achter lag. Die kwam ik niet goed uit, nog een bunkerslag die over de green was, toen een chip en twee puts. :|
Twee triples, een double en vier bogeys, twee parren.. 49 slagen en dus +12 na 9 :(

2e negen heel ander verhaal, ging meer m'n eigen spel spelen. Drie bogeys, 6 parren: 39 slagen. Uiteindelijk dus 88 slagen (+15). Wat ik vooral meeneem is dat ik m'n eigen spel niet speelde op de 1e 9, dat er veel meer in zit en dat ik met baankennis deze baan in principe gewoon in 6-7 boven moet kunnen spelen.
quote:
edit*
Grappig verhaaltje(vind ik zelf), in 2017 werd ik uitgenodigd om mee te gaan naar het KLM open door een collega.
Gewoon kijken, en wat grappige shows e.d. bijwonen.
Mijn repliek op deze uitnodiging was "Ben je gek ofzo, golf is nog saaier dan kijken naar opdrogende verf"
Een week later, ergens in Juli ben ik op aandringen van deze zelfde collega mee gegaan naar de 9-holes op Hitland, en de driving range.
Sinds die dag, is er geen dag meer voorbij gegaan zonder golf 8)7
Als ik niet speel, kijk ik wel filmpjes of ben ik op zoek naar data over golf voor mijn analyse ter verbetering van mijn eigen spel...
Ik hockeyde vroeger, de vriend van mijn vriendin golfde, ik wilde wel eens weten of het wat was. Na een hoop zeuren een keer mee naar de driving range, binnen 3 maanden was ik in het bezit van een participatie (8000 gulden meen ik) en dus lid..
quote:
Speel sinds kort(Juli) ook 2 avonden per week club-competitie... gezellig met andere mensen spelen met een competatief element er in... wat best spannend is voor mij nu nog.
Competitie is leuk, zet extra druk waardoor andere facetten van het spel ineens naar boven komen. Geen rustige kop is geen goed spel :P
quote:
GameGolf, werkt dat ook als swing analyzer of alleen puur voor afstanden per club?
Geen swing-analyse, wel analyse van afstanden, richting, rough/fairway/bunker, inzicht in putten, chippen, up&downs, sand saves, je afstanden en meer.
Hij ligt nog in de auto, ik ben best wel moe en moet morgen weer gewoon aan de slag, dus ga later deze week synchroniseren.
Ik ga trouwens naar Arccos, als het goed is worden die morgen verzonden :)

• Floor-is
quote:
donleone83 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:51:
Gisteravond voor de tweede keer in mijn leven op Noordwijk gespeeld. Wat een geweldige ervaring zeg. De baan lag er werkelijk geweldig bij, ook omdat het in de ochtend nog best wel geregend had waardoor de greens écht uitzonderlijk goed waren.

Mijn spel was wisselend. Ik fixte op hole 11 pas een fout die al langer in mijn swing zit (ik was iets te ver van mijn bal gaan staan) waardoor ik beter begon te spelen van tee tot green. Maakt het een stuk leuker :)
Fantastische baan, hoewel ik het iets te vaak een verhoogde green vind. :)
quote:
Hoogtepunt voor mij was hole 15, waar je een eind van de fairway start en eerst richting een heuvel slaat waar je een relatief smal landingsgebied hebt en je schot blind is. Mijn drive was perfect iets links, ging over de heuvel en rolde helemaal door naar beneden. 200 meter met een klein beetje wind tegen is voor mij (ook met mijn beperking) een hele mooie bal. Ik had 150 meter over vanuit de rough aan de linkerkant van de fairway, besloot op te leggen en sloeg een heerlijk ijzer 6. 30 meter over was een chip met mijn ijzer 9 die een metertje van de pin stopte. Puttje viel voor een erg fijne par.
Leuke hole, ik kan die echt onwijs afsnijden :P Lekker gespeeld!
quote:
We speelden matchplay dus de scores niet helemaal bij gehouden. Sowieso teveel drieputts gemaakt om in mijn buffer te lopen waardoor ik relatief veel doubles en triples had. Toch niet slecht staan spelen en lekker gevoel over gehouden aan een prachtige ronde. Wat een heerlijke baan zeg!
Als de greens een beetje snel zijn is het wel een listige baan hoor, veel hoogteverschil, veel ondulatie, maar zoals je zelf al concludeerde: heerlijke baan!

• donleone83
quote:
Floor-is schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 22:22:
[...]

Fantastische baan, hoewel ik het iets te vaak een verhoogde green vind. :)

[...]

Leuke hole, ik kan die echt onwijs afsnijden :P Lekker gespeeld!

[...]

Als de greens een beetje snel zijn is het wel een listige baan hoor, veel hoogteverschil, veel ondulatie, maar zoals je zelf al concludeerde: heerlijke baan!
Ik was er zo blij mee omdat mijn keuzes die hole goed waren en ik elke slag vol overtuiging goed heb uitgevoerd. Geen twijfel, en de twijfel kost mij vask punten. Commit to the shot!

• 3xNix
  • Nu online

3xNix

golfr in hart en nieren

quote:
Floor-is schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 22:16:
[...]

Ik kan je op dit moment niet adviseren om The International te gaan spelen, niemand eigenlijk.
*knip*
Dat valt wel tegen dan, je zou betere omstandigheden verwachten bij een "Premium course" of is dat redelijk normaal?

Gisteren in de competitie wedstrijd 9 holes, op de eerste 3 in totaal 9 punten gehaald... op de laatste 6 hier nog maar 5 punten bij weten te halen 8)7

Stond soms perplex van de shots die ik speelde.
bijv. op de fringe 5mtr van de vlag en dan gewoon 10 meter over de vlag heen "chippen"...
3 of 4putts...
of 2x over de green heen slaan, waarvan de 2de de bunker in verdween...
Bunkershot was wel binnen 1 meter van de vlag.. maar onverklaarbaar waarom ik zo speelde.
3x streep en 3x double bogey

snap er nu nog niets van.. focus weg of te gefocussed op de swing en geen oog voor de afstand gehad... ik kan het mezelf nu nog niet uitleggen waar ik mee bezig was. -O-

Was wel erg tevreden over m'n Teeshots op par4/5, op 1 hole na alles midden fairway met houten 3 of 5.
1x bunker, maar bunkers ben ik niet meer bang voor... zeker de bunkers bij de greens niet.

golfr.

• Bartvw
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 06:55
Vandaag op Seve geweest on Rotterdam, maar wat is zo'n kleine par 3 baan dan ineens veel technischer dan par 4 of 5. Zeker met alle bunkers en bomen langs en in de baan. Geen super ronde, was meer aan kletsen met oud collega, maar wel weer even leuk!

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 09:36

Boudewijn

omdat het kan

quote:
Bartvw schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 22:13:
Vandaag op Seve geweest on Rotterdam, maar wat is zo'n kleine par 3 baan dan ineens veel technischer dan par 4 of 5. Zeker met alle bunkers en bomen langs en in de baan. Geen super ronde, was meer aan kletsen met oud collega, maar wel weer even leuk!
Dan moet ik je maar eens meenemen naar duinzicht.

Zal van de week eens posten hoe ij gevaren ben. Heb oa op Groendael gespeeld, ook een aparte toko.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_
Ik kook graag, kijk wat ik maak

• Floor-is
Mijn ronde op The International: http://www.gamegolf.com/player/FlorisDiemel/round/2318239
1e hole niet goed getagged, maar score klopt :P

Dit was vandaag: http://www.gamegolf.com/player/FlorisDiemel/round/2318244

Het spel loopt best wel goed, was in de 2e 9 vergezeld van een vriendelijke heer die me het me af en toe niet gemakkelijk maakte om me te concentreren :)

• 3xNix
  • Nu online

3xNix

golfr in hart en nieren

Hole 1 was opwarmen denk ik, en hard zand in de bunker? :)
Mooie ronde, veel PAR... en wat een afstanden met ijzers zeg...

Ik heb gelijk weer zin om weer eens lopen.. 3 dagen zonder golf al -O-
jammer dat ik mijn Garmin kaarten niet kan delen

golfr.

• Floor-is
quote:
3xNix schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 20:48:
Hole 1 was opwarmen denk ik, en hard zand in de bunker? :)
Vrij wisselvallig eigenlijk. In fairwaybunkers heb ik liever niet al te veel, maar daar lag wel veel, greenside heb ik liever meer maar daar lag soms heel weinig.
quote:
Mooie ronde, veel PAR... en wat een afstanden met ijzers zeg...
Op the International de 2e negen dan, eerste 9 immers maar twee ;)
Bij mij op de baan wel trouwens ja, vrij saai golf als je het zo bekijkt.
quote:
Ik heb gelijk weer zin om weer eens lopen.. 3 dagen zonder golf al -O-
jammer dat ik mijn Garmin kaarten niet kan delen
Ik weet eigenlijk niet of ik m'n Arccos kan delen, eens bekijken. Ga er morgen de baan mee in voor het eerst :)

• Floor-is
quote:
Floor-is schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 22:53:
8< 8<

[...]

Ik weet eigenlijk niet of ik m'n Arccos kan delen, eens bekijken. Ga er morgen de baan mee in voor het eerst :)
Nou sharen blijkt nogal shit :P

Heb een screenshot gemaakt van de eerste ronde die ik ermee heb gelopen. Valt me echt alles mee hoe het werkt, behalve dat één sensor stuk is dan: die club heb ik vandaag dus ook niet gebruikt. (Ijzer 4)

Expres een screen van de 2e hole, omdat ik m'n eerste drive prachtig zo linksaf out of bounce sloeg :P
De tweede was nèt iets beter, die bleef gelukkig in spel. De lay-up kwam op de green, niet verwacht :?

Waarom die twee puts op 13 'poor' zijn snap ik niet, ontiegelijk moeilijke sidehill ligging en de eerste put was maar 30cm te lang ofzo..

Heb vanmiddag nog 9 holes gespeeld, hoewel dat echt heel goed was, neem ik die niet in de statistieken mee. Speelde met een kennis en z'n twee kinderen dus om het een beetje leuk te houden heb ik niet langer dan een ijzer 5 geslagen. Ter info dan het screenshot maar even :) En ja ik sloeg m'n approach op 6 het water in, dus dat was de domper op de score..

Floor-is wijzigde deze reactie 05-08-2018 18:53 (19%)

• CasGas
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 20-02 23:57
Zo, vandaag mijn Callaway Rogue Driver WD Dr 10.5 opgehaald na de fitting, helaas was de Callaway Rogue houten 5 nog niet binnen, maar zolang degene van de fitting kunnen gebruiken, ergens volgende week die ook weer ophalen.

Driver blijft nog een lastig iets voor mij, maar die houten 5 was meteen duidelijk dat die het moest worden, heerlijk!

Iemand hier nog ervaring met de OGIO Silencer Golf Cart Bag (2018) model? Mijn tas is wel eens aan vervanging toe en dat systeem lijkt mij wel wat, geen geratel meer van de clubs de hele tijd en altijd je clubs in een vak hebben ipv altijd maar erin rammen waar er plek is :)

A7III | 5D3 | 7D | 14 2.8 | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 24-105 4 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

• 3xNix
  • Nu online

3xNix

golfr in hart en nieren

quote:
Floor-is schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 18:46:
[...]

Nou sharen blijkt nogal shit :P

Heb een screenshot gemaakt van de eerste ronde die ik ermee heb gelopen. Valt me echt alles mee hoe het werkt, behalve dat één sensor stuk is dan: die club heb ik vandaag dus ook niet gebruikt. (Ijzer 4)

Expres een screen van de 2e hole, omdat ik m'n eerste drive prachtig zo linksaf out of bounce sloeg :P
De tweede was nèt iets beter, die bleef gelukkig in spel. De lay-up kwam op de green, niet verwacht :?
[afbeelding]

Waarom die twee puts op 13 'poor' zijn snap ik niet, ontiegelijk moeilijke sidehill ligging en de eerste put was maar 30cm te lang ofzo..

Heb vanmiddag nog 9 holes gespeeld, hoewel dat echt heel goed was, neem ik die niet in de statistieken mee. Speelde met een kennis en z'n twee kinderen dus om het een beetje leuk te houden heb ik niet langer dan een ijzer 5 geslagen. Ter info dan het screenshot maar even :) En ja ik sloeg m'n approach op 6 het water in, dus dat was de domper op de score..

[afbeelding]
Ziet er wel erg mooi uit zo, feed me statistics! :9~
Kosten van zo'n systeem vallen ook wel mee, gewoon dopjes op al je clubs en een app doet de rest?
Geen oplaad/update periekelen oid?

Vraag me wel af of dopjes wel blijven zitten in mijn "Ping hoofer" relatief kleine tas soms erg druk met maar 10 clubs + putter + Hengel.
Ik mis bij m'n Garmin de putts en dat hij automatisch m'n ronde noteerd, ik moet altijd m'n score bevestigen... en dat doe ik meestal pas halverwege de opvolgende hole :X

Screenshot werkt wel inderdaad :) - laatste ronde is alweer een tijdje geleden. (9 holes)

3xNix wijzigde deze reactie 06-08-2018 12:10 (4%)

golfr.

• Floor-is
quote:
3xNix schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:48:
[...]

Ziet er wel erg mooi uit zo, feed me statistics! :9~
Kosten van zo'n systeem vallen ook wel mee, gewoon dopjes op al je clubs en een app doet de rest?
Ja, even syncen van tevoren natuurlijk. Je schijnt je telefoon wel in een broekzak aan de voorkant te moeten houden; ik heb nog niet getest of een achterzak ook werkt. :)
quote:
Geen oplaad/update periekelen oid?
Nee, tijdens de ronde kan je de slagen zien, editen (strafslagen ;)), zelfs de app gebruiken om afstanden te zien etc. Dat is nog niet heel betrouwbaar trouwens, denk dat het systeem de baan daarvoor iets beter moet kennen ofzo.
quote:
Vraag me wel af of dopjes wel blijven zitten in mijn "Ping hoofer" relatief kleine tas soms erg druk met maar 10 clubs + putter + Hengel.
Bij mij zit het in een Titleist StaDry van 2017: gaat prima vooralsnog. Enige die misschien lastig wordt is die van de putter. Daar kon ik de schroef niet gebruiken vanwege de counterbalance, dus die zit met tape vast.
quote:
Ik mis bij m'n Garmin de putts en dat hij automatisch m'n ronde noteerd, ik moet altijd m'n score bevestigen... en dat doe ik meestal pas halverwege de opvolgende hole :X
Ja daar heb ik dus allemaal geen last van.
quote:
Screenshot werkt wel inderdaad :) - laatste ronde is alweer een tijdje geleden. (9 holes)
[afbeelding]
Screenshots is natuurlijk wel beetje jammer vergeleken met GameGolf, daar lijkt het sociale aspect wel een stuk belangrijker.

• Floor-is
Ben nogal verbaasd over m'n afstanden eerlijk gezegd. Ik zou zweren dat alles hieronder een club verschoven is..

Ik dacht:
  • D - 240-ish
  • 3W - 225-ish
  • 5W - 205-ish
  • 4 - ~183
  • 5 - ~174
  • 6 - 163
  • 7 - 150-155
  • 8 - 140-145
  • 9 - 130-135
  • W - 123
  • 50° - 105
  • 54° - 90
  • 58° - sla ik niet vol
De 7 heb ik maar 1x geslagen in 45 holes. Wind tegen, probeerde een punch en faalde vrij serieus :')

Floor-is wijzigde deze reactie 08-08-2018 23:34 (65%)

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

De ballen rollen een kilometer door momenteel he, op die harde grond. Hier op de club ligt van die kleigrond en die is nu kurkdroog. De clubs ketsen gewoon van de grond af in plaats van een mooie divot te slaan, op sommige plekken. Best lastig voor iemand die nog niet zoveel ervaring heeft, zoals naastgetekende.

www.digitalracing.nl

• 3xNix
  • Nu online

3xNix

golfr in hart en nieren

Dat zijn serieuze afstanden Flooris, zeker 30meter over mijn houtjes en 40mtr over mijn ijzers... ouch.

golfr.

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Inderdaad, je hebt nu echt giga veel rol. Ik merk het ook, ben laatste tijd veel op bentwoud aan het spelen geweest en die baan is nu ook spijkerhard.

Wel irritant overigens, als je verkeerd landt op de fairway heb je soms een heel rare stuiter naar rechts of links.

• 3xNix
  • Nu online

3xNix

golfr in hart en nieren

Afgelopen dinsdag met de avondcompetitie mijn eerste birdie geslagen in wedstrijd formaat.

Helaas steeg het zo erg naar mijn hoofd dat ik de hole er na helemaal verziekt heb 7(8)7
Drive misthit op green van 1, drop achter een bos.. daar kwam ik niet over/door heen
(verkeerde ligging, downhill in een kuiltje gedropt) - uiteindelijke maar opgeraapt zonder score.
Overige 7 holes +8 gelopen, voor mijn doen best netjes.

3xNix wijzigde deze reactie 10-08-2018 08:26 (9%)

golfr.

• Floor-is
quote:
CasGas schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 23:34:
Zo, vandaag mijn Callaway Rogue Driver WD Dr 10.5 opgehaald na de fitting, helaas was de Callaway Rogue houten 5 nog niet binnen, maar zolang degene van de fitting kunnen gebruiken, ergens volgende week die ook weer ophalen.
Lekker man, nieuwe spulletjes! Natuurlijk jammer dat je houten5 er nog niet was, maar erg goede service dat je die van de fitting kunt gebruiken!
quote:
Driver blijft nog een lastig iets voor mij, maar die houten 5 was meteen duidelijk dat die het moest worden, heerlijk!
Driver is eigenlijk de makkelijkste club in je tas :X
Mijn houten5 is een relatief oudje, maar ik vind dat ding echt net zo gemakkelijk als m'n ijzer 7. :P
quote:
Iemand hier nog ervaring met de OGIO Silencer Golf Cart Bag (2018) model? Mijn tas is wel eens aan vervanging toe en dat systeem lijkt mij wel wat, geen geratel meer van de clubs de hele tijd en altijd je clubs in een vak hebben ipv altijd maar erin rammen waar er plek is :)
Nee, maar OGIO is best wel kwaliteit op zich. Ik heb nu een 6-divider tas en dat vind ik eigenlijk te weinig. Zou heel graag weer een tas willen hebben waarin elke stok z'n eigen vak heeft (en dan van helemaal boven tot helemaal beneden).

• Floor-is
quote:
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:07:
De ballen rollen een kilometer door momenteel he, op die harde grond. Hier op de club ligt van die kleigrond en die is nu kurkdroog. De clubs ketsen gewoon van de grond af in plaats van een mooie divot te slaan, op sommige plekken. Best lastig voor iemand die nog niet zoveel ervaring heeft, zoals naastgetekende.
Het is én warm en je hebt veel meer rol inderdaad. Wij hebben geen kleigrond, de baan ligt op een uitloop van de duinen, lees: zandgrond. We hebben daardoor enorm goede drainage, het is wel relatief hard, maar het blijft prima te doen om gewoon divots te slaan.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

quote:
Floor-is schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 17:01:
[...]

Het is én warm en je hebt veel meer rol inderdaad. Wij hebben geen kleigrond, de baan ligt op een uitloop van de duinen, lees: zandgrond. We hebben daardoor enorm goede drainage, het is wel relatief hard, maar het blijft prima te doen om gewoon divots te slaan.
Bij ons is zojuist een nieuwe baanregel ingegaan dat je de droogtescheuren in de grond (soms wel een meter diep) mag ontwijken... daar sla je geen divots in.

De greens zijn wel prima nog trouwens.

En in other news: vanavond op de par 3/4 baan, op een 71m korte hole, voor het eerst een hole in 1 geslagen :D Ik zag 'm erheen rollen, maar kon het net niet zien omdat de green wat lager ligt de de bunkerrand ervoor. Toen ik op de green kwam, zag ik mijn bal nergens, tot ik in de hole keek :)

BeQuietAndDrive wijzigde deze reactie 12-08-2018 22:58 (23%)

www.digitalracing.nl

• BM
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09:19

BM

Moderator Spielerij
Nice!

Afgelopen zaterdag voor het eerst een ronde op Bentwoud gespeeld (C-Lus). Eerste wat me opviel is dat de baan enorm open was, en er was dan ook flink wat invloed van de wind, even wennen, maar wel leuk. Verder geen ronde om qua score heel blij mee te zijn (9 puntjes op 9 holes), maar wel aantal positieve zaken om aan vast te houden.
- Aantal approach shots van een meter op 60 die toch wel heel mooi op de green vielen.
- Paar keer de invloed van de wind erg lekker ingeschat, en 1 of 2 clubs meer of minder gepakt.

Voor de rest blijft de conclusie (al tijden) dat ik 'simpeler' moet spelen. Ik heb te vaak de neiging om te moeilijke, maar mooie oplossing te kiezen. Als ik 80/90 meter over het water zie ga ik daar voor, 'want dat moet makkelijk kunnen', met als resultaat dat de bal te vaak het water in verdwijnt. Ik moet dan gewoon slim genoeg zijn om er omheen te spelen, dat kost me per saldo minder slagen. Uiteindelijk heb ik die 9 punten ook op 4 holes gehaald, dus als ik wat slimmer speel moet ik 'makkelijk' in de buurt van de 18 punten kunnen komen.

Nog wel een vraagje aan de mensen die bekender zijn met Bentwoud (volgens mij spelen er een aantal mensen hier regelmatig daar?). Ik zag in het clubhuis border hangen met reclame voor Golfacademy Bentwoud, 'vanaf 29 euro per maand'. Nu kan ik op de website niet 1-2-3 terugvinden wat daar dan onder valt, weet iemand hier dat misschien? Anders ga ik er een mailtje tegenaan gooien. Ik wil het lessen toch echt weer gaan oppakken, op eigen houtje aan blijven modderen word 'm ook niet.

X1 Gamercard | iRacing
Even the dark has a silver lining

• CasGas
quote:
Floor-is schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 16:59:
[...]

Lekker man, nieuwe spulletjes! Natuurlijk jammer dat je houten5 er nog niet was, maar erg goede service dat je die van de fitting kunt gebruiken!

[...]

Driver is eigenlijk de makkelijkste club in je tas :X
Mijn houten5 is een oudje, maar ik vind dat ding echt net zo gemakkelijk als m'n ijzer 7. :P

[...]

Nee, maar OGIO is best wel kwaliteit op zich. Ik heb nu een 6-divider tas en dat vind ik eigenlijk te weinig. Zou heel graag weer een tas willen hebben waarin elke stok z'n eigen vak heeft (en dan van helemaal boven tot helemaal beneden).

Toch maar gekocht, lekker tasje hoor, clubs druk je er als het ware in waardoor het geheel vast blijft zitten en niet meer dat gekletter als je aan het lopen bent.

Ik sla op dit moment mijn ijzer 3 ongeveer 20/40 meter korter dan mensen met een driver die op HC +/- 15 zitten. Mijn driver gaat op dit moment nog rechtsaf, maar nu ben ik om de avond op de drivingrange om te oefenen op mijn release, daar gaat het op dit moment nog mee fout bij mij, dus mijn handen draaien te laat tijdens de swing waardoor ik echt slice als een malle.. Daarintegen heb ik dat absoluut niet met mijn houten 5, die 2" extra lengte op de driver (want dat is eigenlijk het enige verschil) heb ik gewoon moeite mee.

A7III | 5D3 | 7D | 14 2.8 | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 24-105 4 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

• SnowDude
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21-02 14:58

SnowDude

Nu met 400+ RWHP!

Heeft iemand nog naar het PGA Championship gekeken? Het viel me weer op dat de "grote" jongens voordeel hebben van het publiek. Als ze een grote afzwaaier hebben dan komen ze vaak in volledig platgetrapte rough terecht waardoor ze vaak toch een goede slag hebben. Ok ze hebben hier een daar een boom in de weg staan, maar daar kunnen ze vaak wel omheen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore. Mijn SingleTurbo Supra

• 3xNix
  • Nu online

3xNix

golfr in hart en nieren

Ik heb zeker naar het PGA Championship gekeken, en was ook blij met al die Tee-shots het publiek in.
Voel ik me een stuk minder stom als ik ook weer eens een slice het bos in sla :+

Ja, platgetrapte rough zal een fractie beter zijn, maar als je ziet dat het publiek op 1 meter afstand staat bij de slag zelf... ik zou de bal niet eens meer durven slaan, of bloed nerveus zijn een fotograaf te raken.

Of zoals JT, die iemand waarschijnlijk een tripje naar een arts heeft bezorgd.
Dat zou me wel uit mijn comfort-zone halen denk ik.

golfr.

• CasGas
Is er ook een plek waar je normaal gratis golf kan kijken van de wedstrijden? Soms op Ziggo sport komt er wel eens wat voorbij, maar 20 euro in de maand alleen voor golf is mij weer teveel, ik heb al een te duur pakket :)

• Floor-is
quote:
CasGas schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 19:06:
Is er ook een plek waar je normaal gratis golf kan kijken van de wedstrijden? Soms op Ziggo sport komt er wel eens wat voorbij, maar 20 euro in de maand alleen voor golf is mij weer teveel, ik heb al een te duur pakket :)
PGA Tour in de US Twittert regelmatig tijdens wedstrijden URL'S waar je kunt kijken :)

• CasGas
quote:
Floor-is schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:22:
[...]

PGA Tour in de US Twittert regelmatig tijdens wedstrijden URL'S waar je kunt kijken :)
Zoveel zit ik niet op twitter, maar dat ga ik dan nu maar wel in de gaten houden, dank je :)

Ik zie dat ook verschillende mensen Game Golf gebruiken, dit lijkt mij dan wel weer ideaal om ook je eigen afstanden per club in kaart te krijgen. Nu komt er binnen een maand ook een Pro versie vanuit, dus dan hoef je ook niet meer te tikken tegen dat kastje, dan zou die het praktisch automatisch moeten registreren.
Iemand daar al meer over gezien/gehoord/gelezen of zijn er nog andere systemen die hetzelfd doen zodat er een vergelijk is?

• SnowDude
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21-02 14:58

SnowDude

Nu met 400+ RWHP!

Ik gebruik hole 19 op de iphone maar ook daar heb je een "dure" pro versie nodig om de afstanden per club te kunnen opslaan.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore. Mijn SingleTurbo Supra

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

quote:
SnowDude schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:42:
Ik gebruik hole 19 op de iphone maar ook daar heb je een "dure" pro versie nodig om de afstanden per club te kunnen opslaan.
Dat kan volgens mij ook met Golfshot (die gebruik ik liever dan hole 19). Het Pro abonnement kost daarvan de helft van wat het kost bij Hole 19. 29 dollar per jaar dacht ik.

www.digitalracing.nl

• CasGas
Het liefste heb ik iets wat ik alleen van te voren aan hoef te zetten en daarna niet meer mee bezig hoef te houden, dus wat Game Golf Pro zegt dat het zou moeten doen..

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

quote:
CasGas schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:11:
[...]

Zoveel zit ik niet op twitter, maar dat ga ik dan nu maar wel in de gaten houden, dank je :)

Ik zie dat ook verschillende mensen Game Golf gebruiken, dit lijkt mij dan wel weer ideaal om ook je eigen afstanden per club in kaart te krijgen. Nu komt er binnen een maand ook een Pro versie vanuit, dus dan hoef je ook niet meer te tikken tegen dat kastje, dan zou die het praktisch automatisch moeten registreren.
Iemand daar al meer over gezien/gehoord/gelezen of zijn er nog andere systemen die hetzelfd doen zodat er een vergelijk is?
Ik heb de gamegolf ook, is prima product.
Niet hoeven taggen is wel cool, maar ik vraag me dan wel af hoe foutloos die clubdetectie werkt als je de club passief wil houden.

Zit nu al tijdje vast op hcp21, best leuk maar ook niet ideaal. Merk dat ik sinds een goede 2 maanden veel aan het fitnessen ed ben en mijn lichaam anders aanvoelt... Mijn swing voelt heel onwennig. TIjd om weer ff op de driving range te gaan staan dus.

• CasGas
En hoe weet Game Golf dan nu dat je uitgeholed hebt? Als je daarna weer slaat op een andere plek met een andere club?

Ik moet maar eens wat youtube filmpjes gaan kijken denk ik :)

• wodkabuikje
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 08:33
quote:
CasGas schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 17:19:
En hoe weet Game Golf dan nu dat je uitgeholed hebt? Als je daarna weer slaat op een andere plek met een andere club?

Correct :)

Ik heb zelf ook Gamegolf maar gebruik het momenteel niet veel meer. Dit omdat ik tijdens het gebruik inmiddels heb geleerd wat mijn afstanden zijn met de diverse clubs. Nu eerst weer een tijdje gewoon spelen en daarna eens kijken of er verandering is.

niet iedereen heeft een bierbuikje

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

quote:
CasGas schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 17:19:

Je putts moetje zelf taggen. Ook is de afstand tot het gaatje altijd een vraag, gamegolf kijkt volgens naar de afstand tot midden van de green.

• CasGas
Hm ok, met het putten kom ik dan nog wel weg, dat is voor mij zelf makkelijk terug te halen op de puttinggreen wat ik daar goed of slecht doe, met de normale clubs is dat een stuk lastiger om te zien hoe je aan het spelen bent.

Ik ga eens verder kijken, bedankt voor de info :)

• Floor-is
quote:
CasGas schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:11:
[...]

Ik gebruikte GameGolf denk ik een jaar of 3, nu net over op Arccos en er echt heel blij mee. Dat taggen is vervelender dan je denkt: je moet er actief mee bezig zijn, soms pakt hij niet goed bijvoorbeeld. Dat heb ik nu niet :)
Maar Arccos doet geen zak aan social, geen mogelijkheid om te delen, geen challenges en omdat er minder gebruikers zijn ook minder vergelijkingsmateriaal.. Gelukkig vind ik dat nu met niet het meest interessante staan dus dat helpt :)

GameGolf is wel veel goedkoper, maar het kastje ging telkens stuk bij mij, dan weer de clip, dan weer iets anders..

Vandaag loft&lie laten checken en twee clubs laten aanpassen. De 50° was ruim 51° en is nu naar 49° gezet. De 54° is nu 53°.
Ik had een te groot gat tussen de Wedge en de 50, ongeveer 22meter. Dat zou nu minder dan 15 moeten zijn.
De 54 strong laten zetten om het gat tussen de 50 en 54 niet te groot te maken; met 53° zou die club nu ~95m moeten zijn.

Gelijk 13 nieuwe grips erop, kan ik weer fijn vooruit :)

• Artbij
  • Nu online
quote:
Boudewijn schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 19:53:
[...]
Je putts moetje zelf taggen. Ook is de afstand tot het gaatje altijd een vraag, gamegolf kijkt volgens naar de afstand tot midden van de green.
Game golf kijkt niet naar midden green. Hij gaat er vanuit dat je laatste put binnen 30cm was. Tenminste dit was vorig jaar zo. Je kunt overigens zelf achteraf de vlag op de goede plek zetten.

Met gestrekt been.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Vraagje over golfballen. Ik begon in het begin met Black Diamond van de Jumbogolf. Lekker goedkoop per netje. Daarna heb ik een voorraadje Srixon AD333's opgemaakt die ik had gekregen via een kennis. Die bevielen eigenlijk best goed. Mijn niveau is nog niet zodanig dat ik met drivers, draws en fades bezig ben. Als ik nu een bal zou zoeken in de prijsrange van 20-30 euro per 12 stuks (wat kennelijk vrij gangbaar is), wat is dan een leuke keuze?

Ik denk dat ik het verschil tussen een mid- en toprange bal niet snel zal merken, maar ik wil wel graag consequent bij 1 merk & type bal blijven, en niet met een mengelmoesje van gevonden ballen spelen. Wel merkte ik verschil tussen die Srixon en Black Diamond, in het nadeel van die laatste ;)

www.digitalracing.nl

• 3xNix
  • Nu online

3xNix

golfr in hart en nieren

Ik speel nog alles met "lakeballs" gewoon 200 AA/AAA ballen voor 60 piek.
Verschil merk ik eigenlijk nooit tussen ballen x en y - daar sla ik nog niet consistent genoeg voor.

Ik heb ook wel pinnacle gold ballen van het werk, maar die slaan net zo goed/slecht.

golfr.

• CasGas
Ik speel alleen met Titleist Velocity ballen, meer omdat ik er altijd mee speel en dus ook consistent daarmee verder ga. Bij Jumbo Golf redelijk te betalen als je direct 2x een setje besteld, dan zijn ze 26,42 euro per 12.

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Bij Heitoo heb je voor 1.80 ofzo per stuk V1 of V1x lakeballs in AA of AAA categorie. Doe ik dus zelf. Ben vooral bezig met draws en fades (en erger :+ ) voorkomen :). De V1s zijn bijna op bij mij, dus nu een oude voorraad NXT tours' wegslaan.

Nieuwe ballen in die categorie is te duur voor me.

• VanRoyal
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Heb dit topic al regelmatig voorbij zien komen en me elke keer voorgenomen om er iets in te posten, maar ik haak nu toch even aan. Een jaar of vijf geleden ben ik ook besmet geraakt met het golfvirus. Sindsdien ben ik twee keer vader geworden, de laatste keer 7 maanden geleden, waardoor het helaas steeds moeilijker wordt om tijd te vinden om de baan in te gaan. Ik merk dat ik toch wel dagelijks met golf bezig ben (kijken, lezen, WGT), maar zou het veel vaker willen dóen.

Momenteel heb ik hcp 33. In de praktijk zal ik er inmiddels wellicht iets onder lopen, maar heb al heel lang geen Q kaart gelopen omdat ik eigenlijk geen golfbuddies heb en vrijwel altijd alleen speel ;w Op de driving range sla ik prima ballen, maar het lukt me eigenlijk nooit om dit in de baan 9 of 18 holes lang vol te houden. Er zitten op 9 holes altijd wel 1 of 2 holes tussen die ik helemaal verpest (triple of erger) waardoor mijn average erg omhoog gaat. Omdat ik veel alleen loop ontbreekt het soms misschien ook aan concentratie, dan wil ik de ronde er te snel doorheen jagen. En momenteel heb ik een soort driver-angst ontwikkeld 8)7 Op de driving range gaan 9 van de 10 ballen prima, maar zodra ik hem in de baan gebruik gaan ze naar rechts. Die heb ik daarom de laatste weken, samen met mijn houten en hybride, in de tas gelaten en speelde ik alleen met mijn ijzers. Ondanks het tekort aan lengte zorgde dit wel voor veel meer plezier - dichterbij op de fairway is beter dan ver weg in de bosjes ;-) Heb helaas nog steeds geen tijd gehad om hier met mijn pro (ik les op Delfland) naar te kijken.

Tot voor kort speelde ik met een Ben Sayers M11 setje, maar heb daarvan al snel de driver ingeruild voor een Ping G30 SF-Tec. Een paar maanden geleden heb ik de ijzers vervangen voor een set Mizuno JPX-900 Hot Metal 5 tot GW en een Cleveland 588 RTX 2.0 SW (56°, bounce 12). Houten, hybride en putter zijn nog van de M11 set, waarvan de putter het eerste vervangen moet worden.

Omdat ik toch een Tweaker ben houd ik wel van wat statistieken en heb veel met Game Golf gespeeld op mijn telefoon, maar het begon me toch te storen dat ik elke keer mijn telefoon uit mijn zak moest halen. Het weten van een afstand vind ik wel erg prettig en neemt een hoop twijfel weg, daarom heb ik een tijdje terug voor een leuk prijsje een nieuwe TomTom Golfer 2 weten te scoren. Ben er tot nu toe erg tevreden mee, al geeft het niet de statistieken die je in Game Golf hebt. Voor de rust in de baan is het wel beter :)

Ik zag dat er aardig wat Tweakers zijn die spelen op de banen waar ik normaal gesproken kom: Bentwoud en Delfland. Mochten jullie zin hebben om een keer een balletje te slaan houd ik me aanbevolen (ook op andere banen)!

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Ik ben op beide te vinden, op bentwoud best wel vaak. Laten we over week of 3 keer gaan. Ping jij mij tzt even?

• Hammetje
Op Bentwoud of Delfland kom ik ook regelmatig, ik hou me aanbevolen :-).

Afgelopen zondag had ik een haat- liefde verhouding met het spelletje wat men ‘Golfen’ noemt. 2e lus op Waterland, 1e 3 holes gingen waardeloos. Heb uit pure ellende maar de bal opgeraapt omdat ik geen stb punten kon krijgen. Vanaf hole 13 ging het gelukkig beter en vanaf hole 16 ging het weer super goed. Hole 16 met 1 slag op de green, door druk toch een 3 put en dus met 4 slagen afgerond, maar op hole 17 een birdie en op hole 18 een par. Uiteindelijk met 17 punten geindigd, toch gaaf na die 1e 3 holes met 0 punten.

Bizarre blijft dat ik naar mijn idee niets anders deed dan normaal. Enorm frustrerend als je ene moment geen bal de lucht in krijgt en volgende moment je ballen slaat zoals je niet eerder hebt gedaan.

Picobello B.V.

• TakeAway
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 09:43
quote:
CasGas schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 09:41:
[...]

[afbeelding]

Toch maar gekocht, lekker tasje hoor, clubs druk je er als het ware in waardoor het geheel vast blijft zitten en niet meer dat gekletter als je aan het lopen bent.

Ik sla op dit moment mijn ijzer 3 ongeveer 20/40 meter korter dan mensen met een driver die op HC +/- 15 zitten. Mijn driver gaat op dit moment nog rechtsaf, maar nu ben ik om de avond op de drivingrange om te oefenen op mijn release, daar gaat het op dit moment nog mee fout bij mij, dus mijn handen draaien te laat tijdens de swing waardoor ik echt slice als een malle.. Daarintegen heb ik dat absoluut niet met mijn houten 5, die 2" extra lengte op de driver (want dat is eigenlijk het enige verschil) heb ik gewoon moeite mee.
Hier dezelfde tas(zwarte versie), zeker een aanrader, geen gekletter van je stokken en genoeg opberg ruimte. Ik gebruik hem icm de Clickgear 3.5+.

• Artbij
  • Nu online
quote:
Boudewijn schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:31:
Bij Heitoo heb je voor 1.80 ofzo per stuk V1 of V1x lakeballs in AA of AAA categorie. Doe ik dus zelf. Ben vooral bezig met draws en fades (en erger :+ ) voorkomen :). De V1s zijn bijna op bij mij, dus nu een oude voorraad NXT tours' wegslaan.

Nieuwe ballen in die categorie is te duur voor me.
Als je draws en fades wil voorkomen moet je juist niet met een topbal spelen. Die pakken nl meer spin dan 2-piece ballen.

Met gestrekt been.

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

quote:
Artbij schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:55:
[...]

Als je draws en fades wil voorkomen moet je juist niet met een topbal spelen. Die pakken nl meer spin dan 2-piece ballen.
Klopt. Ik vind alleen het gevoel op korte afstanden zo fijn dat ik die extra spin accepteer. Een 2piece bal chipt gewoon niet lekker.

• Artbij
  • Nu online
quote:
Boudewijn schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:47:
[...]

Klopt. Ik vind alleen het gevoel op korte afstanden zo fijn dat ik die extra spin accepteer. Een 2piece bal chipt gewoon niet lekker.
Wat.voor wedges heb je? De meeste wedges zijn namelijk keihard.

Met gestrekt been.

• Hammetje
Op de ballen discussie; ik blijf het liefst bij 1 merk. Ik voel me prettig bij pinnacle gold, regelmatig komen daarvoor leuke advertenties op marktplaats voorbij. Ik heb een paar maanden geleden 300 pinnacle Gold ballen gekocht voor 75,- bij een jongen uit Cappelle, woont tegen een vaart aan die langs een golfbaan loopt. Zijn uit het water gevist en gesorteerd, bevallen prima.

Picobello B.V.

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

quote:
Artbij schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:52:
[...]

Wat.voor wedges heb je? De meeste wedges zijn namelijk keihard.
Vokeys.

• Artbij
  • Nu online
quote:
Ik ook. Ben hard op zoek naar iets zachters. Zijn de hardste clubs uit mijn tas.

Met gestrekt been.

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

quote:
Artbij schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:01:
[...]

Ik ook. Ben hard op zoek naar iets zachters. Zijn de hardste clubs uit mijn tas.
Ik hoorde bij mijn clubfitter dat ze sinds hun 5e generatie gegoten zijn ipv gesmeed. Weet jij daar meer van? Ik heb diverse generaties door elkaar (heb 48-52-56-60, en nog een 54 in de kelder staan) maar voel dat verschil minder.

• Floor-is
quote:
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:38:
Vraagje over golfballen. Ik begon in het begin met Black Diamond van de Jumbogolf. Lekker goedkoop per netje. Daarna heb ik een voorraadje Srixon AD333's opgemaakt die ik had gekregen via een kennis. Die bevielen eigenlijk best goed. Mijn niveau is nog niet zodanig dat ik met drivers, draws en fades bezig ben. Als ik nu een bal zou zoeken in de prijsrange van 20-30 euro per 12 stuks (wat kennelijk vrij gangbaar is), wat is dan een leuke keuze?

Ik denk dat ik het verschil tussen een mid- en toprange bal niet snel zal merken, maar ik wil wel graag consequent bij 1 merk & type bal blijven, en niet met een mengelmoesje van gevonden ballen spelen. Wel merkte ik verschil tussen die Srixon en Black Diamond, in het nadeel van die laatste ;)
Wilson DX2 geeft denk ik de beste 'bang for buck', prima ballen!

Speel zelf met Titleist TruSoft en Callaway SuperSoft :)

• Floor-is
quote:
Boudewijn schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:03:
[...]

Ik hoorde bij mijn clubfitter dat ze sinds hun 5e generatie gegoten zijn ipv gesmeed. Weet jij daar meer van? Ik heb diverse generaties door elkaar (heb 48-52-56-60, en nog een 54 in de kelder staan) maar voel dat verschil minder.
Heb je SM4/5/6/7 door elkaar?

Ik heb de Glide wedges van PING, enige nadeel is dat die meer bounce hebben dan ik eigenlijk wil. Maar ze zijn wel fijn licht en geven heerlijk veel spin..

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

quote:
Floor-is schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 22:58:
[...]

Heb je SM4/5/6/7 door elkaar?
Ja. In de loop der tijd gekocht. Ik zou best nieuwe willen maar heb daar nu het geld niet voor over.

• Alsatian
  • Niet online
quote:
Artbij schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:01:
Cleveland RTX-3 al geprobeerd? Bevallen mij prima.

Ik speel met de DX-2 Soft ballen van Wilson. Doen het prima, ik heb toch niet zo'n hele goede spin controle en dan is wat mij betreft een bal met iets minder spin het resultaat constanter.

• Floor-is
quote:
Boudewijn schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 07:39:
[...]

Ja. In de loop der tijd gekocht. Ik zou best nieuwe willen maar heb daar nu het geld niet voor over.
Ik ook niet hoor! Zou wel naar de SM7's willen, maar die moeten dan ook weer naar mij gespect worden en dat is dan weer ingewikkeld enzo. Dus ik spaar lekker door voor een (bijna) geheel nieuwe tas :)
quote:
Alsatian schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 08:33:
[...]

Cleveland RTX-3 al geprobeerd? Bevallen mij prima.
Toevallig vanmorgen of gisteren iemand die een foto postte op Facebook van z'n nieuwe RTX-4's, gaat vlot met die releases!
quote:
Ik speel met de DX-2 Soft ballen van Wilson. Doen het prima, ik heb toch niet zo'n hele goede spin controle en dan is wat mij betreft een bal met iets minder spin het resultaat constanter.
Erg fijne bal wel, lekker zacht :)

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

quote:
Floor-is schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 21:20:
[...]

Ik ook niet hoor! Zou wel naar de SM7's willen, maar die moeten dan ook weer naar mij gespect worden en dat is dan weer ingewikkeld enzo. Dus ik spaar lekker door voor een (bijna) geheel nieuwe tas :)
Nou ja ik heb er 4. De vokey7's doen zonder tweaks 150E/stuk bij golfplaza, dus dat is 600E.
Wellicht beetje korting, maar het blijft veel geld.

Punt is ook dat ik niet goed kan meten hoe mijn groeven eraan toe zijn bij met name mijn 56-10 die ik als SW gebruik. Heb jij daar nog tips voor?

Boudewijn wijzigde deze reactie 20-08-2018 22:03 (3%)

• Floor-is
quote:
Boudewijn schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 21:46:
[...]

Nou ja ik heb er 4. De vokey7's doen zonder tweaks 150E/stuk bij golfplaza, dus dat is 600E.
Wellicht beetje korting, maar het blijft veel geld.

Punt is ook dat ik niet goed kan meten hoe mijn groeven eraan toe zijn. Heb jij daar nog tips voor?
Helaas niet, daarom gebruik ik met enige regelmaat een trackman..
Een nieuwe 50° doet bij mij minimaal 8500 rpm, optimaal net boven 10k. Als dat onder de 7500 zakt wordt het toch echt tijd. Daar heb je weinig aan ben ik bang.

Ik heb ook vier wedges:
  • PING Ei1 Pitching Wedge. (45°, 0.75° flat, 12° bounce)
  • PING Glide 50° SS (49°, 0.75° flat, 11° bounce)
  • PING Glide 54° SS (53°, 0.75° flat, 11° bounce)
  • PING Glide 58° SS (58°, 0.75° flat, 10° bounce)
Allen met True Temper XP95 stiff, Golf Pride MCC 4plus midsize align grips met 2 tapes.

Zou graag minder bounce willen en uiteindelijk naar een andere shaft. Ik sla nog net iets lekkerder met de Steelfiber i95's, maar de meerprijs is even slikken. Bij Titleist op de site kom ik uit op $280 per wedge :o

Heb gisteren het Westfries Open gespeeld op Regthuys in Winkel. Startte bogey (3put), double (water), daarna pakte ik het wel weer redelijk goed op gelukkig. :)

Op de 6e een wereldse birdie: dogleg rechts par 5, 3 hout van de tee, 7 ijzer naar binnen die ik wegduwde naar rechts een bunker in. Shit ligging, downhill vlakbij een lip, geen green om mee te werken, een bunker aan de andere kant van de green en een teebox (hole5) vlak daar weer achter. Natuurlijk een flight op die teebox en de Marshall stond ook te kijken, op de teebox rechts achter me (7) stond een flight en ook op de teebox links achter (8 ) een flight.
Sla de bal binnen een meter van de pin! Putje erin en blije Floris ;)
Putten liep niet op de wat trage greens, het brak ook allemaal niet zoals verwacht en dus 4 3puts :(
Uiteindelijk plus 6, 77 gelopen wat goed genoeg bleek voor een play-off voor de winst.

De play-off werd gespeeld op de 9e hole van de dijklus, een ~245m par4 direct tegen de wind in. Met windkracht 5-6 best een tricky hole.
Ik sloeg een Ijzer4 naar 100m op de linkerkant van de fairway. Tegenstander sloeg een driver links in de rough (geen slechte plek trouwens), ik denk een meter of 40-50 verder.
Met 107m tegen de wind te gaan koos ik voor twee stokken langer: ijzer 9. Veilig links van de vlag om een bunker en water rechts uit het spel te houden. Helaas wat lang, nèt over de green in de rough. M'n tegenstander had geen goede pitch/approach, die had nog een meter of 10-12 te gaan naar de hole..
Uiteindelijk koos ik voor de 50° voor m'n chip en die legde ik zowaar ~60cm rechts van de hole. Woop-woop! Tegenstander besloot er voor te gaan met zijn put, die er vervolgens ruim 4m langs liep.. Zijn put voor par was er denk ik 80cm langs, voor bogey deed hij z'n best al niet meer en die miste hij helaas ook.
Mijn put viel, par en de winst. Erg tof met play-off moet ik zeggen :)

Waarom m'n tegenstander niet een lag-put speelde om naar de volgende hole te gaan begrijp ik niet zo goed. Als hij hem binnen zeg een meter had gelegd hadden we waarschijnlijk gehalved en moesten we naar de volgende hole waar hij weer kans op de winst had. Nu nam hij echt veel te veel risico vind ik.

Maatje van me, die trouwens de laatste twee holes beide double bogey maakte voor een rondje 78, was nog even mijn caddie voor de play-off. Scheelt echt onwijs moet ik zeggen, je kunt even overleggen en hij geeft je stokken aan enzo. Gaf mij wel rust :)

Heb een Wilson Hybride gewonnen. Een D300 geloof ik, heb eerlijk gezegd niet eens gekeken, ik speel er niet mee en heb ook geen behoefte aan een hybride in mijn tas. :)

Floor-is wijzigde deze reactie 20-08-2018 22:52 (4%)

• VanRoyal
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
quote:
Floor-is schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 22:35:
[
Waarom m'n tegenstander niet een lag-put speelde om naar de volgende hole te gaan begrijp ik niet zo goed. Als hij hem binnen zeg een meter had gelegd hadden we waarschijnlijk gehalved en moesten we naar de volgende hole waar hij weer kans op de winst had. Nu nam hij echt veel te veel risico vind ik.
Volgens het wedstrijdverslag omdat hij al een paar biertjes ophad ;)

Wel gaaf hoor, zo'n wedstrijd winnen, ik doe het je niet na, gefeliciteerd! Lijkt me zelf ook wel eens leuk, alleen heb ik in mijn hoofd zitten dat meedoen aan een wedstrijd pas leuk is wanneer je structureel een aardig balletje weet te slaan, maar misschien is dat wel helemaal niet zo - juist omdat er een handicapsysteem is? Vanaf welke handicap zijn jullie gaan meespelen in wedstrijden?

• RAM1979
  • Laatst online: 19-02 20:25
Proficiat me je overwinning!

De afgelopen weken ook een paar goede rondes gespeeld, zowel op de grote baan als op de par 3 baan. De lessen hebben toch geholpen om met name de afslag te verbeteren waardoor de start vaak een stuk beter is (bijna geen misslagen meer vanaf de afslag van 30-40 meter maar direct een 100-120 meter afhankelijk van de lengte van de hole). Op de grote baan gebruik ik nu ook vaker de hybride 3 die me wat meer afstand geeft.

Bovenstaande heeft de afgelopen maand geresulteerd in een daling van handicap van 49 naar 44. 2 Punten eraf door een goede ronde op de grote baan en 3 punten eraf door een goede ronde op de par 3 baan. Afgelopen week nog een non-qualifying gelopen op de par 3 baan, 17 punten waarbij ik op 2 holes de mist in ging en geen punten had, toch wederom niet ontevreden, 17 punten op de resterende 7 holes.

Daarmee heb ik mijn handicap sinds de start in juli vorig jaar toch mooi kunnen verbeteren het eerste jaar. Kijken of we die lijn kunnen doorzetten ;)

Over twee weken heb ik voorlopig mijn laatste les maar ik denk dat ik in de winter toch wat lessen blijf nemen, maakt toch wel veel verschil.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mooi leesvoer, feli!

www.digitalracing.nl

• Floor-is
quote:
VanRoyal schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:58:
[...]

Volgens het wedstrijdverslag omdat hij al een paar biertjes ophad ;)
Slap verhaal, hij had echt een goede ronde gespeeld, maar ik was veel langer binnen na m'n ronde dan hij :)
quote:
Wel gaaf hoor, zo'n wedstrijd winnen, ik doe het je niet na, gefeliciteerd! Lijkt me zelf ook wel eens leuk, alleen heb ik in mijn hoofd zitten dat meedoen aan een wedstrijd pas leuk is wanneer je structureel een aardig balletje weet te slaan, maar misschien is dat wel helemaal niet zo - juist omdat er een handicapsysteem is? Vanaf welke handicap zijn jullie gaan meespelen in wedstrijden?
Euhm 54 :)
Er zijn categorieen, in dit geval 100% handicap verrekening, 50% en strokeplay. Voor ieder wat wils dus!

• Floor-is
quote:
RAM1979 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:39:
Proficiat me je overwinning!

De afgelopen weken ook een paar goede rondes gespeeld, zowel op de grote baan als op de par 3 baan. De lessen hebben toch geholpen om met name de afslag te verbeteren waardoor de start vaak een stuk beter is (bijna geen misslagen meer vanaf de afslag van 30-40 meter maar direct een 100-120 meter afhankelijk van de lengte van de hole). Op de grote baan gebruik ik nu ook vaker de hybride 3 die me wat meer afstand geeft.

Bovenstaande heeft de afgelopen maand geresulteerd in een daling van handicap van 49 naar 44. 2 Punten eraf door een goede ronde op de grote baan en 3 punten eraf door een goede ronde op de par 3 baan. Afgelopen week nog een non-qualifying gelopen op de par 3 baan, 17 punten waarbij ik op 2 holes de mist in ging en geen punten had, toch wederom niet ontevreden, 17 punten op de resterende 7 holes.

Daarmee heb ik mijn handicap sinds de start in juli vorig jaar toch mooi kunnen verbeteren het eerste jaar. Kijken of we die lijn kunnen doorzetten ;)

Over twee weken heb ik voorlopig mijn laatste les maar ik denk dat ik in de winter toch wat lessen blijf nemen, maakt toch wel veel verschil.
Top! Ik wist niet dat je qualifying kunt spelen op par3 eigenlijk.. Ik heb het een paar keer gedaan met 9 holes maar dat voelt eigenlijk ook niet helemaal goed :)

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

quote:
Floor-is schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 22:56:
[...]

Top! Ik wist niet dat je qualifying kunt spelen op par3 eigenlijk.. Ik heb het een paar keer gedaan met 9 holes maar dat voelt eigenlijk ook niet helemaal goed :)
Sommige par3s, zeker niet allemaal.je krijgt dan ook vaak heel weinig slagen mee.

• Artbij
  • Nu online
Ik heb hetzelfde. Q spelen doe je op een a-baan over 18 holes.

Met gestrekt been.

• RAM1979
  • Laatst online: 19-02 20:25
quote:
Artbij schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:11:
Ik heb hetzelfde. Q spelen doe je op een a-baan over 18 holes.
Dat alleen 18 holes qualifying kunnen zijn zou ik raar vinden. Ik heb in ieder geval eigenlijk geen tijd om 18 holes te lopen en zou daarmee dus ook niet de kans hebben mijn handicap te verbeteren. Juist het afwisselend spelen op de par 3 baan of 9 holes grote baan vind ik ook een leuke afwisseling.

• Artbij
  • Nu online
quote:
RAM1979 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:30:
[...]

Dat alleen 18 holes qualifying kunnen zijn zou ik raar vinden. Ik heb in ieder geval eigenlijk geen tijd om 18 holes te lopen en zou daarmee dus ook niet de kans hebben mijn handicap te verbeteren. Juist het afwisselend spelen op de par 3 baan of 9 holes grote baan vind ik ook een leuke afwisseling.
Golf wordt gespeel op een par 72 baan over 18-holes vanuit oudsher. Niet over 3, 6, 9, 12 etc. Zeker niet op een par 3 baan waar je meestal met 2 clubs wel rond kunt.

Ik snap de NGF wel, die wil zoveel mogelijk mensen aan het golfen hebben. Dus maken ze par 3 q en ook 9 holes q. Ik zou daar 3 aparte hcp van maken. Dus een par 3 hcp, een 9 holes hcp en een 18 holes hcp. Over 9 holes je hcp verbeteren is nl makkelijker dan over 18.

Raar is eigenlijk dat je bij het spelen van 9 holes gratis 18 punten over de tweede negen krijgt.

Met gestrekt been.

• CasGas
quote:
Artbij schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:10:
[...]

Golf wordt gespeel op een par 72 baan over 18-holes vanuit oudsher. Niet over 3, 6, 9, 12 etc. Zeker niet op een par 3 baan waar je meestal met 2 clubs wel rond kunt.

Ik snap de NGF wel, die wil zoveel mogelijk mensen aan het golfen hebben. Dus maken ze par 3 q en ook 9 holes q. Ik zou daar 3 aparte hcp van maken. Dus een par 3 hcp, een 9 holes hcp en een 18 holes hcp. Over 9 holes je hcp verbeteren is nl makkelijker dan over 18.

Raar is eigenlijk dat je bij het spelen van 9 holes gratis 18 punten over de tweede negen krijgt.
Waarom zou je hcp verbeteren over 9 holes makkelijker zijn? Je doet er inderdaad korter over, maar dat is volgens mij het enige verschil.

En hoe krijg je bij 9 holes dan gratis 18 punten erbij voor de 2e 9 als je die niet zou spelen?

• Alsatian
  • Niet online
quote:
Artbij schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:10:
Vroeger waren er meer golfbanen met een variabel aantal holes die 18 holes is pas later de standaard geworden.

Zoals elke sport is ook golf aan veranderingen onderhevig. 9 holes is inmiddels de standaard en niet meer 18 holes. Waarom dan star vasthouden als iets wat de norm zou moeten zijn? Wie doe je daar een plezier mee?

Alsatian wijzigde deze reactie 23-08-2018 12:24 (4%)

• Artbij
  • Nu online
quote:
Alsatian schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:24:
[...]

Vroeger waren er meer golfbanen met een variabel aantal holes die 18 holes is pas later de standaard geworden.

Zoals elke sport is ook golf aan veranderingen onderhevig. 9 holes is inmiddels de standaard en niet meer 18 holes. Waarom dan star vasthouden als iets wat de norm zou moeten zijn? Wie doe je daar een plezier mee?
Wedstrijdvorm is nog steeds 18, geen negen. Je hcp is bedoeld voor die westrijden dus zou 18 nog steeds moeten gelden voor je hcp.
quote:
CasGas schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:18:
[...]

Waarom zou je hcp verbeteren over 9 holes makkelijker zijn? Je doet er inderdaad korter over, maar dat is volgens mij het enige verschil.

En hoe krijg je bij 9 holes dan gratis 18 punten erbij voor de 2e 9 als je die niet zou spelen?
Bij een topgolfer is elke hole een kans op een birdie. Bij zowat alle andere spelers is een hole een kans om fouten te maken.

Je weet hoe stableford werkt?

Met gestrekt been.

• Alsatian
  • Niet online
Welke wedstrijdvorm is 18 als ik vragen mag? Over welke golfers heb je het nu? De recreatieve golfer die ook steeds vaker wedstrijden van 9 holes speelt? Of heb je het over dat kleine percentage golfers dat een lage single handicap heeft?

Ik vind het een mooie oplossing om 9 holes qualifying te spelen. Aan 18 holes kom ik niet vaak toe. Als ik eens 18 holes speel is mijn score vergelijkbaar met mijn 9 holes rondes en zie ik daar dus ook geen beren op de weg.

Dat voor de lage single handicappers nog 18 holes leidend is in verband met de officiële wedstrijden die ze (moeten) spelen voor hun handicap is toch prima?

Je doet er de sport geen plezier mee door vast te houden aan 18 holes. Er blijven niet veel golfers meer over (en dus ook niet veel golfbanen). Maar misschien is dat voor de groep die hier aan vast wil houden ook geen probleem en moet golf weer terug naar de elite.

• CasGas
quote:
Artbij schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:30:
[...]

Bij een topgolfer is elke hole een kans op een birdie. Bij zowat alle andere spelers is een hole een kans om fouten te maken.

Je weet hoe stableford werkt?
Daar zeg je iets verkeerd, bij ieder ander mens is het zo dat ze een fout maken en kans hebben om het goed te doen. Zoals de topgolfers ook zeggen, iedereen speelt slecht, alleen wij proberen onze eigen misses zoveel mogelijk te reduceren.

Ik snap hoe stableford werkt, maar dan snap ik je redenatie nog steeds niet?
Hoe krijg ik dan alsnog 18 punten gratis erbij?

Gisteren een rondje gespeeld op de grote 9 (omdat wij ook par3 9 holes hebben) en dan gisteren 17 punten gescoord op basis van stableford, dus volgens jou heb ik er nu dan 35 op basis van stableford?

• Hammetje
quote:
CasGas schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:52:
[...]

Daar zeg je iets verkeerd, bij ieder ander mens is het zo dat ze een fout maken en kans hebben om het goed te doen. Zoals de topgolfers ook zeggen, iedereen speelt slecht, alleen wij proberen onze eigen misses zoveel mogelijk te reduceren.

Ik snap hoe stableford werkt, maar dan snap ik je redenatie nog steeds niet?
Hoe krijg ik dan alsnog 18 punten gratis erbij?

Gisteren een rondje gespeeld op de grote 9 (omdat wij ook par3 9 holes hebben) en dan gisteren 17 punten gescoord op basis van stableford, dus volgens jou heb ik er nu dan 35 op basis van stableford?
Hij bedoelt dat je je stb punten altijd op basis van 18 holes berekend. Loop je maar 9 holes en haal je daar bijvoorbeeld 18 stb punten, dan krijg je voor die 2e niet gelopen 9 holes 'gratis' 18 punten erbij, alsof je die holes allemaal conform persoonlijke par hebt gelopen.

Ik ben het wel met hem eens, 18 holes is nou eenmaal fysiek en qua concentratie een stuk intensiever dan het lopen van 9 holes. Ik moet je heel eerlijk toegeven dat 18 holes voor mij écht te veel is. Wel een aantal keer gedaan, maar je kan me echt opvegen daarna.

Picobello B.V.

• Alsatian
  • Niet online
quote:
CasGas schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:52:
Als je uit gaat van een standaard van 18 holes wel inderdaad. Dan heb je 35 sbf punten. Maar wat mij betreft heb je gewoon 17 punten en speel je in de buffer. Overigens is het niet de ngf die dit doet maar de EGA. Zie hiervoor dit document:
http://www.ega-golf.ch/si...ooklet_2016_3.11.2015.pdf
quote:
Hammetje schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:56:
Ik ben het wel met hem eens, 18 holes is nou eenmaal fysiek en qua concentratie een stuk intensiever dan het lopen van 9 holes. Ik moet je heel eerlijk toegeven dat 18 holes voor mij écht te veel is. Wel een aantal keer gedaan, maar je kan me echt opvegen daarna.
Jij zal dan ook geen 18 holes wedstrijden spelen.

Alsatian wijzigde deze reactie 23-08-2018 12:58 (25%)

• CasGas
Maar dat zijn het geen 18 gratis punten, maar dan heeft het geen positief of negatief effect op wat je gedaan hebt, dat kan je dan inderdaad op 2 manier zien, maar in mijn opzicht heb je geen voor of nadeel daaraan. (los van het feit dat 18 holes intensiever zou kunnen zijn voor sommige)

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True