Het grote Golfsport topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 36 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:28
Artbij schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:43:
In Tilburg bij Prise hebben ze iets vergelijkbaars. Zelfde apparatuur volgens mij.
Mijn homecourse, Amsteldijk, heeft al een jaar of twee op alle DR bays een Protracer scherm hangen. Zelf gebruik ik de spelletjes niet, wel de informatie die de launch monitor me geeft. Ball speed (swing speed registreert hij niet) en launch angle kijk ik naar. Ik vind het zeer waardevolle info omdat ik meteen feedback krijg op mijn slagen tijdens het trainen.

Met een groep vrienden zou ik mij bij Topgolf uitermate goed vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

donleone83 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:50:
[...]

Mijn homecourse, Amsteldijk, heeft al een jaar of twee op alle DR bays een Protracer scherm hangen. Zelf gebruik ik de spelletjes niet, wel de informatie die de launch monitor me geeft. Ball speed (swing speed registreert hij niet) en launch angle kijk ik naar. Ik vind het zeer waardevolle info omdat ik meteen feedback krijg op mijn slagen tijdens het trainen.

Met een groep vrienden zou ik mij bij Topgolf uitermate goed vermaken.
TopGolf zou ik ook echt tof vinden. Ook omdat ik het zie als een avondje vermaak, paar gasten uitnodigen die je niet zo vaak ziet (wonen wat verder bijvoorbeeld) en lekker balletjes slaan. Die spelletjes vind ik wèl erg tof, spelen voor een drankje ofzo erbij: net een beetje extra druk en competitie :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:42
Afgelopen zondag 1e 9-holes Waterland gelopen, HCP verlaagd naar 37 :). Dat was nog met 2 verschrikkelijk slechte holes waar ik 0 punten kreeg, maar met 1 echte par en diverse 3 puntertjes kwam ik uiteindelijk toch op een mooie score terecht.

Zijn er meer mensen hier rond mijn hcp die een keer baantje willen lopen regio Delft/Den Haag/Amsterdam?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Hammetje schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 17:26:
Afgelopen zondag 1e 9-holes Waterland gelopen, HCP verlaagd naar 37 :). Dat was nog met 2 verschrikkelijk slechte holes waar ik 0 punten kreeg, maar met 1 echte par en diverse 3 puntertjes kwam ik uiteindelijk toch op een mooie score terecht.
Lekker!
Zijn er meer mensen hier rond mijn hcp die een keer baantje willen lopen regio Delft/Den Haag/Amsterdam?
Heb iets lagere handicap (±5), maar ben wel in voor wandelen hoor! Eerst nog eens met onze gehandicapte vriend trouwens, hopelijk is hij het niet vergeten :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Floor-is schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 17:45:
[...]

Lekker!

[...]

Heb iets lagere handicap (±5), maar ben wel in voor wandelen hoor! Eerst nog eens met onze gehandicapte vriend trouwens, hopelijk is hij het niet vergeten :)
Haha, thx! Lijkt me leuk! Mocht je plannen (willen) hebben/ maken, geef gerust ff een seintje.

Ik heb het al een keer eerder gezegd, maar ik kan via mijn werk gratis golfen op Waterland (Amsterdam), dat scheelt weer wat centen :P

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Floor-is schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:40:
Heb wel op de 13e hole iemand (op de voet/enkel) geraakt, wat ik pas een paar holes later hoorde trouwens. De 13e is een ±320m par4, waar je direct naar de green kan als je 170m carry kunt slaan, of waar je rechtsom kunt als je dat niet redt (of denkt te redden). De hole speelde wind mee, heftig harde wind mee: windkracht 5-6.
Afslag met mijn houten 3, geweldig geraakt, prachtige hoge draw. Ik dacht nog een meter of 60 over te hebben. Alle anderen gingen over rechts, dus een beetje zoeken en twee drops (toch water gevonden) later had iedereen richting de green geslagen. Daarheen lopend was ik aan het kijken waar mijn bal was uitgekomen, niet op de fairway te zien: balen :| Tot ik hem op de green spotte! \o/
Bleek aldus dat ik iemand op de green heb geraakt, de bal kwam uiteindelijk ongeveer 8 stappen van de hole tot stilstand :o (Eagle-put gemist, wel keurige birdie :P) Volgens GameGolf was die klap 327m :
Het is niet omdat ik twijfel aan je golfcapaciteiten, maar eerder, uit eigen ervaring, aan de correctheid van Game Golf: Je afslag was volgens Google Maps een kleine 300m, 290m tot op green, van de blauwe Champions teebox.

Overzicht hole 13
(Je kan de grijze marker verslepen om de afstanden te zien. Tee en green marker kan je uiteraard niet verslepen)

Maar ondanks bovenstaande correctie, toch gefeliciteerd met je knappe slag. Ik zou het je niet nadoen!

[ Voor 3% gewijzigd door Brynnie op 30-06-2018 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:04
Brynnie schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 00:13:
[...]

Het is niet omdat ik twijfel aan je golfcapaciteiten, maar eerder, uit eigen ervaring, aan de correctheid van Game Golf: Je afslag was volgens Google Maps een kleine 300m, 290m tot op green, van de blauwe Champions teebox.

Overzicht hole 13
(Je kan de grijze marker verslepen om de afstanden te zien. Tee en green marker kan je uiteraard niet verslepen)

Maar ondanks bovenstaande correctie, toch gefeliciteerd met je knappe slag. Ik zou het je niet nadoen!
Denk niet date @Floor-is van blauw gespeeld heeft.....

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Hammetje schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 17:54:
[...]

Haha, thx! Lijkt me leuk! Mocht je plannen (willen) hebben/ maken, geef gerust ff een seintje.

Ik heb het al een keer eerder gezegd, maar ik kan via mijn werk gratis golfen op Waterland (Amsterdam), dat scheelt weer wat centen :P
Waterland, lang niet geweest. Leuk! Een keertje twilight spelen door de week of ga je liever in een weekend?
Brynnie schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 00:13:
[...]

Overzicht hole 13

Blauw is dames back tees, ik moest van geel. Op mobiel werkt die site voor geen meter trouwens 👎
Volgens diezelfde site zou ik 340 hebben geslagen, want hij kiest de verkeerde teebox :')
Of die slag nu 270, 290 of 320 was vind ik minder boeiend, een kans (puttend) op eagle is altijd +1

[ Voor 53% gewijzigd door Floor-is op 01-07-2018 01:40 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bottom line van mijn bericht was dat het hoe dan ook een niet evidente slag was en het resultaat meer dan voortreffelijk was 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 19:28

3xNix

golfr in hart en nieren

Ik heb het vermoeden dat de banen in het westen allemaal dor en droog zijn, hoe is dat in zuid-oost nederland?
Heeft het daar nog wel geregend oid?

Gisteren op Zeegesloot waren er plekken waar het gras gewoon kraakt als je er over rijd met de trolly.
Zo dor en droog... alleen rond en op de greens was het nat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:04
Hammetje schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 17:26:
Ik wil ook wel keer rondje mee! Ga regelmatig naar driving range, maar heb het net niet voor over om alleen een rondje te lopen op de lokale golfbaan (kagerzoom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
@Floor-is beetje dimmen met je “gehandicapte vriend” he? :p

Driebal met @Hammetje op Waterland zou ik heel gezellig vinden! Gratis greenfee, leuke baan: top! Zeker in voor Twilight. Ik kan donderdag 12 juli nog en anders wordt het begin augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Bartvw schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:29:
[...]

Ik wil ook wel keer rondje mee! Ga regelmatig naar driving range, maar heb het net niet voor over om alleen een rondje te lopen op de lokale golfbaan (kagerzoom).
Ik zit in den haag en doe graag mee. (hcp 21-nogwat).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
@Bartvw @donleone83 @Boudewijn Gezellig!

Donderdag 12 juli zou ik ook kunnen. Bart en Boudewijn, kunnen jullie ook?
18.00 starten - 1e 9 holes? Is dat haalbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Hammetje schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:06:
@Bartvw @donleone83 @Boudewijn Gezellig!

Donderdag 12 juli zou ik ook kunnen. Bart en Boudewijn, kunnen jullie ook?
18.00 starten - 1e 9 holes? Is dat haalbaar?
Voor mij prima! We vergeten @Floor-is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

18 is denk is wat veel gevraagd he? Al we met vijf zijn worden het wel twee flights. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik moet even kijken, heb wellicht een klusje. Schrijf mij dus maar mer potlood op. Voor na het werk is 9 genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
Ik ga 12e niet redden, vanaf de 15e wel 6 weken vrij. Dus dan alle tijd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
Komt toevallig goed uit, we mogen via mijn werk met max 4 man tegelijk de baan op. Daar doen ze op Waterland ook niet moeilijk over als je dan 1 flight neemt :).

18 holes is voor mij in ieder geval nog te veel, dus liever even rustig starten op 1 van de 2 lussen. 1e of 2e 9 maakt mij niet uit, de 1e 9 holes is meer water maar relatief korter, de 2e 9 is smaller maar relatief langer.

Tot nu toe kunnen @Floor-is en @donleone83 en staat @Boudewijn met een 'potlood' genoteerd :). Dus; donderdag 12 juli om 18.00 ga ik boeken. Graag nog even je voorkeur voor lus. Ik zal reserveren voor 4 personen, mocht Boudewijn kunnen, sluit je aan, zo niet, geen ramp.

@Bartvw ; na 15 juli lekker vaak de baan op dus; gaan we wat mij betreft zeker doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

C00L dit, heren! Wie weet de start van een periodieke GOT golfmeet :) 18:00 is het ook wel lekker rustig op de baan denk ik. Ik red het zelf nooit om voor 19:45 op de baan te staan op een doordeweekse dag, met werk > koken > eten.

Ik kom er zelf achter dat het best lastig word om eens een Q-kaart te spelen. Je moet dan met iemand meespelen die een handicap heeft, maar die ken ik helaas niet. Ik ga me binnenkort eens inschrijven voor een wedstrijdje denk ik, om dat maar eens voor elkaar te krijgen. Mijn vrouw idem, en daarna mogen we dan elkaar 'marken' dus dan is dat probleem opgelost.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:51:
C00L dit, heren! Wie weet de start van een periodieke GOT golfmeet :) 18:00 is het ook wel lekker rustig op de baan denk ik. Ik red het zelf nooit om voor 19:45 op de baan te staan op een doordeweekse dag, met werk > koken > eten.

Ik kom er zelf achter dat het best lastig word om eens een Q-kaart te spelen. Je moet dan met iemand meespelen die een handicap heeft, maar die ken ik helaas niet. Ik ga me binnenkort eens inschrijven voor een wedstrijdje denk ik, om dat maar eens voor elkaar te krijgen. Mijn vrouw idem, en daarna mogen we dan elkaar 'marken' dus dan is dat probleem opgelost.
Dit had ik 2 jaar geleden ook, toen heb ik een rondje gelopen met @Boudewijn, die toen zijn meest verschrikkelijke ronde ooit liep als ik hem moet geloven.
En als je dan je handicap hebt, blijken er ineens heleboel collega's ook te golfen.. haha.
Arnhem is niet helemaal mijn regio, maar er zal vast wel een GOT-er zijn die jou hiermee wil helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat was inderdaad geen heel beste ronde. Is daarna wel weer goed gekomen. Was leuk inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

@BeQuietAndDrive Ook niet mijn regio helaas, anders had ik wel een Q-kaart met je gelopen hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Lama.

[ Voor 99% gewijzigd door Artbij op 06-07-2018 16:23 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:51:

Ik ben vaak op maandag en donderdag in Den Haag. Als jij nu regelt dat je een broodje de baan mee in neemt ;) Ik werk tot 17:30, dan even eten en naar de baan.. 19:00 afslaan moet toch lukken zou je denken :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

donleone83 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 21:36:
@Floor-is beetje dimmen met je “gehandicapte vriend” he? :p

Driebal met @Hammetje op Waterland zou ik heel gezellig vinden! Gratis greenfee, leuke baan: top! Zeker in voor Twilight. Ik kan donderdag 12 juli nog en anders wordt het begin augustus.
Maar serieus: kom spelen!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Hammetje schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:19:
Komt toevallig goed uit, we mogen via mijn werk met max 4 man tegelijk de baan op. Daar doen ze op Waterland ook niet moeilijk over als je dan 1 flight neemt :).

18 holes is voor mij in ieder geval nog te veel, dus liever even rustig starten op 1 van de 2 lussen. 1e of 2e 9 maakt mij niet uit, de 1e 9 holes is meer water maar relatief korter, de 2e 9 is smaller maar relatief langer.

Tot nu toe kunnen @Floor-is en @donleone83 en staat @Boudewijn met een 'potlood' genoteerd :). Dus; donderdag 12 juli om 18.00 ga ik boeken. Graag nog even je voorkeur voor lus. Ik zal reserveren voor 4 personen, mocht Boudewijn kunnen, sluit je aan, zo niet, geen ramp.

@Bartvw ; na 15 juli lekker vaak de baan op dus; gaan we wat mij betreft zeker doen!
tof dat je het regelt, de lus maakt mij niet uit hoor. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Hammetje schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:19:

@Floor-is , @donleone83 en @Boudewijn - starttijd is gereserveerd. Aanstaande donderdag, 17.00 uur starten, 1e 9 holes.

Ik rij in een witte Polo, zie eruit als een hipster (inclusief Bril en Baard). Zie jullie daar! Ik probeer rond 16.15 er al te zijn om nog even wat balletjes in te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Hammetje schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:52:
[...]

@Floor-is , @donleone83 en @Boudewijn - starttijd is gereserveerd. Aanstaande donderdag, 17.00 uur starten, 1e 9 holes.

Ik rij in een witte Polo, zie eruit als een hipster (inclusief Bril en Baard). Zie jullie daar! Ik probeer rond 16.15 er al te zijn om nog even wat balletjes in te slaan.
Sorry mannen, ik moet helaas verstek laten gaan! Heb donderdagavond nog een afspraak waar ik niet onderuit kan :( Begin augustus nogmaals proberen? Veel plezier met elkaar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Jammer donleone!

Ik rijd in een zwarte BMW 1-serie, voorzien van baard en bril. 9 holes, dus ik zal m'n tas wel dragen. ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Yes!!! Mijn doel voor dit jaar is bereikt, ik wilde handicap 36 halen en dit jaar is mijn handicap omlaag gegaan van 45 naar nu 35.5.

Nu kijken of ik wat meer lengte in mijn spel kan krijgen, de langste club die ik tot nu toe gebruik in de baan is mijn ijzer 6.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Betekent wel dat we een plekje over hebben. Daarnaast is het ook niet zeker of Boudewijn mee kan, dus een reserve is ook altijd prima.

Andere tweakerts die mee willen?

@SnowDude - Netjes man, goed bezig! Volgende club Hybride 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Wil ja, kan nee..
Donderdag is competitie dag, moet rustig spelen ter voorbereiding van een tournooi vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Hammetje schreef op maandag 9 juli 2018 @ 12:47:
Betekent wel dat we een plekje over hebben. Daarnaast is het ook niet zeker of Boudewijn mee kan, dus een reserve is ook altijd prima.

Ja ik heb nog een Hybride 5, een houten 4 en een driver in de tas. Binnen kort maar weer eens echt uren maken op de driving range.

Ik merk wel dat ik de laatste tijd meer ontspannen swing waardoor alles veel rechter gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door SnowDude op 09-07-2018 13:52 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

SnowDude schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:51:
[...]

Ja ik heb nog een Hybride 5, een houten 4 en een driver in de tas. Binnen kort maar weer eens echt uren maken op de driving range.

Ik merk wel dat ik de laatste tijd meer ontspannen swing waardoor alles veel rechter gaat.
Dat herken ik. De hybride 4 is mijn langste, en ik sla ook steeds relaxter. Rustige swing, dan gaat 'ie ver en recht (meestal dan). Blijven oefenen denk ik. Ik begin langzaamaan te denken aan een leuke fairwaywood om wat afstand te maken, maar ik wil nog iets constanter gaan swingen voordat ik dat ga doen.

Gisteravond nog even door de 1e 9 holes gegaan hier. Ging wisselend: van de ene prima hole naar de volgende, die dan weer minder ging. Vooral mijn kort spel, wat meestal wel goed loopt, schoot er bij in helaas. Misschien door de spierpijn/vermoeidheid: afgelopen dagen met terrastegels lopen sjouwen ;)

Maar, wel de score even bij gehouden. Als dat een Q kaart geweest was, had ik nu handicap 47 gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hammetje schreef op maandag 9 juli 2018 @ 12:47:

wat ik al vreesde, ik moet op pad. In augustus ofzo doe ik graag mee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Boudewijn schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:32:
[...]
wat ik al vreesde, ik moet op pad. In augustus ofzo doe ik graag mee :).
Helaasch, is niet anders.

Naast @Floor-is nog andere tweakerts die willen meedoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Starttijd van 17:00 is voor mij echt veel te vroeg. 19:30 zijn starttijden die te halen zijn. Dus helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Jullie hebben prachtig weer gemist en een gezellige flight ook. Okay de grens zijn wat traag, maar best een leuk baantje. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Floor-is schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 08:46:
Jullie hebben prachtig weer gemist en een gezellige flight ook. Okay de grens zijn wat traag, maar best een leuk baantje. :)
Was erg gezellig! Wat mij betreft voor herhaling vatbaar ;-).

Bizar mooie driverslag op hole 5 voor jou - wat was het, 325 meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Fijn dat jullie genoten hebben! Ik mag vanavond Wilnis onveilig gaan maken en morgen Crayestein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Hammetje schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 08:51:
[...]

Was erg gezellig! Wat mij betreft voor herhaling vatbaar ;-).

Bizar mooie driverslag op hole 5 voor jou - wat was het, 325 meter?
Ik moet GameGolf nog synchroniseren, maar volgens mij was het 483 naar midden green en had ik 156 over naar een pin voorop. Zeg 310

Oh dat is waar ook, GameGolf was ik gisteren vergeten. Euhm.. Ja nou het was een teringeind in ieder geval :D

[ Voor 12% gewijzigd door Floor-is op 13-07-2018 21:18 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Alsatian schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:21:
Fijn dat jullie genoten hebben! Ik mag vanavond Wilnis onveilig gaan maken en morgen Crayestein.
Oi Wilnis, hopelijk zijn de greens er op vooruit gegaan de afgelopen maanden! Was echt niet best zo rond eind maart.
Crayestein ken ik niet, ben benieuwd :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Net terug van de baan, Eerst een half uur getraint met mijn driver. Ik heb eindelijk gevonden waarom mijn driver altijd afwijkt, de shaft van mijn driver is gewoon te lang. Als ik mijn driver een cm of 3 korter grip gaat hij over het algemeen zo recht als maar kan.

Ik speel nu nog met een redelijk low-level Spalding Sp-99 set maar misschien wordt het volgend jaar wel eens tijd om naar een clubfitter te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
SnowDude schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 22:03:
Net terug van de baan, Eerst een half uur getraint met mijn driver. Ik heb eindelijk gevonden waarom mijn driver altijd afwijkt, de shaft van mijn driver is gewoon te lang. Als ik mijn driver een cm of 3 korter grip gaat hij over het algemeen zo recht als maar kan.

Ik speel nu nog met een redelijk low-level Spalding Sp-99 set maar misschien wordt het volgend jaar wel eens tijd om naar een clubfitter te gaan.
Hoe korter de club, hoe makkelijker die slaat. Maar ook hoe korter. Die 3cm korter grippen kosten je wel wat meters.

Dat je met 3 cm langer niet uit de voeten kunt ligt aan iets in je swing.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Artbij schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 22:53:
[...]

Hoe korter de club, hoe makkelijker die slaat. Maar ook hoe korter. Die 3cm korter grippen kosten je wel wat meters.

Dat je met 3 cm langer niet uit de voeten kunt ligt aan iets in je swing.
Korter grippen maakt de club ook (een klein beetje) stijver. Maar je hebt absoluut gelijk: als 3cm het verschil maakt, is er eerder iets met de setup en / of swing.

Sowieso hebben nagenoeg alle spelers waarmee ik speel te weinig les. Met lessen kan je zo veel sneller beter worden en minstens begrijpen wat je verkeerd doet of hoe het zou moeten voelen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Floor-is schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 20:41:
Oi Wilnis, hopelijk zijn de greens er op vooruit gegaan de afgelopen maanden! Was echt niet best zo rond eind maart.
Crayestein ken ik niet, ben benieuwd :)
Greens waren langzaam. Ook langzamer dan ze lijken, veel putts te kort. Veel pitchmarks ook. Jammer want de baan is echt tof!

Crayestein is wel een aardige baan, redelijk smalle fairways. Wel prijzig voor wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
  • Laatst online: 21-03 10:24
Afgelopen zaterdag tijdens de les is mijn hybride club (21 graden) gebroken :( Ik merkte bij de start van de swing al dat er iets mis was en vervolgens vlogen bal en kop de range op. Voor de kop een afstand van zo'n 30 meter, de bal vloog zelfs nog wat verder ;) Volgens de pro duidelijk een gevolg van de kwaliteit. Dat geloof ik ook wel, het betrof een Tornade hybride uit een startersset van mijn broer die ik gedeeltelijk nog gebruik.

Ik heb zelf tweedehands een set ijzers gekocht enige tijd geleden (Titleist AP1 714) die ook wat langer zijn (ben zelf 2 meter). De hybrides, driver en putter zijn nog van mijn broer.

Maar goed, begon net wat meer te oefenen met de hybride en dat beviel goed. Ik sla met mijn 7 een 100 meter (landing) en met de hybride komt daar nog een 25 meter bij wat zeker op de grote baan wel prettig is. Slaan met de hybride is nog wat moeizaam maar ging in de les steeds beter.

Ik wil dus toch graag weer een nieuwe hybride aanschaffen. Ik heb nog een 24 graden exemplaar van Tornado in de tas zitten maar die is ook korter en geeft ook minder afstand. Nu twijfel ik een beetje wat te doen. Deze hybride nieuw kopen en laten fitten of toch ergens een tweedehands exemplaar op de kop tikken? Als ik kijk naar de nieuwprijs van een club dan kan dat toch wel hard oplopen vandaar de gedachte naar een tweedehands exemplaar (bijvoorbeeld via golfbidder? heb ik verder geen ervaringen mee). Van de andere kant verwacht ik hem veel te gaan gebruiken en dan is aanmeten wellicht verstandig ondanks dat ik er pas net mee leer te slaan.

Iemand van jullie die daar nog wat zinnigs over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik ga er zelf van uit dat ik mijn beginnersset ooit een keer in zijn geheel vervang, en tevens ga ik er van uit dat ik daarna losse clubs ga bijkopen/vervangen naarmate ik echt beter gaat spelen. De vraag is gewoon hoe ver je nu bent qua spelen.

Anderse kant: stel je koopt nu een nieuwe hybride met clubfitting. Dan kun je gewoon nog steeds kiezen voor een prijsinteressante stok, maar van zo'n fitting leer je misschien ook wel weer veel. Lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Alsatian schreef op zondag 15 juli 2018 @ 23:03:
[...]

Greens waren langzaam. Ook langzamer dan ze lijken, veel putts te kort. Veel pitchmarks ook. Jammer want de baan is echt tof!
Jammer is dat he, toen ik er was waren ze ook heel hobbelig.. Heb er competitie gespeeld, de baan zelf is echt wel leuk :)
Crayestein is wel een aardige baan, redelijk smalle fairways. Wel prijzig voor wat je krijgt.
Dan gaan we daar dus niet heen ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

RAM1979 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 11:11:
Afgelopen zaterdag tijdens de les is mijn hybride club (21 graden) gebroken :( Ik merkte bij de start van de swing al dat er iets mis was en vervolgens vlogen bal en kop de range op. Voor de kop een afstand van zo'n 30 meter, de bal vloog zelfs nog wat verder ;) Volgens de pro duidelijk een gevolg van de kwaliteit. Dat geloof ik ook wel, het betrof een Tornade hybride uit een startersset van mijn broer die ik gedeeltelijk nog gebruik.

Ik heb zelf tweedehands een set ijzers gekocht enige tijd geleden (Titleist AP1 714) die ook wat langer zijn (ben zelf 2 meter). De hybrides, driver en putter zijn nog van mijn broer.

Maar goed, begon net wat meer te oefenen met de hybride en dat beviel goed. Ik sla met mijn 7 een 100 meter (landing) en met de hybride komt daar nog een 25 meter bij wat zeker op de grote baan wel prettig is. Slaan met de hybride is nog wat moeizaam maar ging in de les steeds beter.

Ik wil dus toch graag weer een nieuwe hybride aanschaffen. Ik heb nog een 24 graden exemplaar van Tornado in de tas zitten maar die is ook korter en geeft ook minder afstand. Nu twijfel ik een beetje wat te doen. Deze hybride nieuw kopen en laten fitten of toch ergens een tweedehands exemplaar op de kop tikken? Als ik kijk naar de nieuwprijs van een club dan kan dat toch wel hard oplopen vandaar de gedachte naar een tweedehands exemplaar (bijvoorbeeld via golfbidder? heb ik verder geen ervaringen mee). Van de andere kant verwacht ik hem veel te gaan gebruiken en dan is aanmeten wellicht verstandig ondanks dat ik er pas net mee leer te slaan.

Iemand van jullie die daar nog wat zinnigs over kan zeggen?
Ik heb een 20° Ping Anser, geweldig clubje en maar 49 GBP op golfbidder: https://www.golfbidder.co..._Hybrid_Anser_Hybrid.html

Wel even op lengte laten maken en een passende grip erop, maar dat zou niet meer dan €20-25 mogen kosten :)

Totdat je beslist dat golf echt je ding is zou ik voorzichtig zijn met m'n uitgaven. Je kunt echt diep de buidel in als je wilt met custom fitting en alles, maar ik denk dat je daar nog niet aan toe bent. (2m, 100m carry met je 7 zegt mij dat je nog niet zo lang bezig bent)

Ik ben ongeveer om de maand aan het kijken of ik m'n tas niet eens volledig opnieuw zal doen en telkens weer denk ik "die €3500-4000 kan ik ook aan andere dingen besteden die misschien nuttiger zijn" :P
Wel nieuwe grips nodig, eens met de shop op de baan overleggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Floor-is op 17-07-2018 09:18 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb mijn ijzers laten fitten vorig jaar en het is een wereld van verschil. Zowel tussen oud (neit gefit en niet verlengd) en nieuw, als tussen de diverse merken die ik tijdens de fitting geprobeerd heb.
Aan de andere kant heb je genoeg groeiruimte met je huidige clubs als ik het zo lees. Je kunt ook gewoon eens voor advies (met je budget duidelijk in de hand) naast golfplaza gaan. Kijken of ze je kunnen helpen. Wel is het goed te weten dat als je swing niet goed ontwikkeld is en je op deze swing gaat fitten les wellicht een betere investering is.

Dan sla je dat 7 ijzer ook meteen een stuk verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Vandaag de editie 1 en 2 van The Golfers Journal gekregen van mijn collega's. Verlaat verjaardagscadeau omdat de levertijd maar liefst 6 tot 8 weken is.. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Gisteren B-lus gelopen op Waterland. Ging erg goed, 2 x par, 2 x bijna par. Uiteindelijk 49 slagen nodig gehad, 23 stb punten behaald = HCP verlaagd naar 34 :).

Voorstel; weer een soort meet-up doen?
Donderdag 2 augustus, starten rond 17.00 uur? Willen er tweakerts mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Afgelopen week ook nog twee keer lekker gespeeld. Ik sta dan rond 20:00 op de baan, ik werk tot 17:00 en ben rond 18:00 thuis, dan koken, eten enz), dus dat gaat niet sneller (ik hoop ook dat de EU niet de zomertijd, maar de wintertijd afschaft) ;)

Het ging eigenlijk beide keren best goed. 1x alleen gelopen en de clubs van mijn vrouw per ongeluk meegenomen. Iets korter en max. hybrid 6, dus even omschakelen. Dunnere grip ook, en natuurlijk ook geen handschoen mee, maar eigenlijk ging dat allemaal wel OK. Alleen het korte werk (chippen met name) was even opnieuw wat gevoel bij krijgen.

De andere keer was samen met mijn vrouw. Dan merk ik wel dat ik meer oefen en speel, zij slaat gewoon bij lange na niet de afstanden die ik sla, en ze topt nog best wat slagen. Die ballen rollen dan wel lekker ver door op die droge baan trouwens :) Wordt aan gewerkt trouwens, haar techniek is steeds beter geworden maar haar swing is gewoon niet zonder spanning.

[ Voor 4% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 19-07-2018 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:05:

De andere keer was samen met mijn vrouw. Dan merk ik wel dat ik meer oefen en speel, zij slaat gewoon bij lange na niet de afstanden die ik sla, en ze topt nog best wat slagen. Die ballen rollen dan wel lekker ver door op die droge baan trouwens :) Wordt aan gewerkt trouwens, haar techniek is steeds beter geworden maar haar swing is gewoon niet zonder spanning.
Heel herkenbaar, mijn vriendin slaat ook zo.

Ze beweegt haar bovenlichaam naar achter in de backswing, ipv slaan uit rotatie.
Komt ze niet optijd terug en topt ze de bal via de grond, of komt ze niet laag genoeg terug.

Soms als ze zich concentreerd en slaat vanuit rotatie slaat ze wel 100m met haar 7.
Maar de ontspanning die ze heeft in de oefenswing kan ze niet overbrengen tijdens de bal slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Nou, die rotatie gaat juist wel aardig eigenlijk. Het is vooral nog teveel slaan met de stok in plaats van relaxt die stok 'laten vallen', of teveel knijpen in de grip. Binnenkort plant ze een priveles in speciaal daarvoor. Ik denk dat ze er bijna is namelijk, beetje tweaken en aanpassen gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Hammetje schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:53:
Gisteren B-lus gelopen op Waterland. Ging erg goed, 2 x par, 2 x bijna par. Uiteindelijk 49 slagen nodig gehad, 23 stb punten behaald = HCP verlaagd naar 34 :).

Voorstel; weer een soort meet-up doen?
Donderdag 2 augustus, starten rond 17.00 uur? Willen er tweakerts mee?
Ben ik graag bij! @Floor-is : ga je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 14:06
Lijkt mij ook wel een leuk plan! Waat gaat dat plaatsvinden, op Waterland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
brainovic schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 23:17:
Lijkt mij ook wel een leuk plan! Waat gaat dat plaatsvinden, op Waterland?
Top! Ja, Golfbaan Waterland. Ligt tegen Amsterdam Noord aan; is zeker nu het vakantietijd is goed aan te rijden.

Voor nu zijn de geïnteresseerden:
- @brainovic
- @donleone83
- @Floor-is
- Ik

Donderdag 2 augustus, starten om 17.00 uur gaan jullie redden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Hammetje schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 08:44:
[...]

Top! Ja, Golfbaan Waterland. Ligt tegen Amsterdam Noord aan; is zeker nu het vakantietijd is goed aan te rijden.

- @brainovic
- @donleone83
- @Floor-is
- Ik

Staat in mijn agenda! Mijn werk zit in Amstelveen dus ik ben er snel zat. Als je reserveert, kan je een handicart mee reserveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
donleone83 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:06:
[...]

Staat in mijn agenda! Mijn werk zit in Amstelveen dus ik ben er snel zat. Als je reserveert, kan je een handicart mee reserveren?
Yes, doe ik.

Ik probeer er rond 16.00 al te zijn, ff een bak leut en rustig balletje inslaan. Wil je dat ook, of rol jij vanuit je auto de baan op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 14:06
[...]

Yes, al is er bij mij altijd een klein voorbehoud dat er als ZZP-er werk tussendoor kan komen.
Mag trouwens hopen dat we dan 9 holes doen? Anders ga ik van mijn stokje zonder eten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Hammetje schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:18:
[...]

Yes, doe ik.

Ik probeer er rond 16.00 al te zijn, ff een bak leut en rustig balletje inslaan. Wil je dat ook, of rol jij vanuit je auto de baan op?
Ik doe mijn best! Vind het altijd wel lekker om uiterlijk een half uurtje voor start aanwezig te zijn en zal proberen op 16 uur te mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

donleone83 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 23:13:
[...]

Ben ik graag bij! @Floor-is : ga je mee?
Kom bij jullie terug, het idee is top. Maar ik werk gewoon op donderdag en met de vakantie van m'n zoontje is het schipperen met de tijd die we hebben. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
Floor-is schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:12:
[...]

Ik heb een 20° Ping Anser, geweldig clubje en maar 49 GBP op golfbidder: https://www.golfbidder.co..._Hybrid_Anser_Hybrid.html

Wel even op lengte laten maken en een passende grip erop, maar dat zou niet meer dan €20-25 mogen kosten :)

Totdat je beslist dat golf echt je ding is zou ik voorzichtig zijn met m'n uitgaven. Je kunt echt diep de buidel in als je wilt met custom fitting en alles, maar ik denk dat je daar nog niet aan toe bent. (2m, 100m carry met je 7 zegt mij dat je nog niet zo lang bezig bent)

Ik ben ongeveer om de maand aan het kijken of ik m'n tas niet eens volledig opnieuw zal doen en telkens weer denk ik "die €3500-4000 kan ik ook aan andere dingen besteden die misschien nuttiger zijn" :P
Wel nieuwe grips nodig, eens met de shop op de baan overleggen.
Dat golf mijn ding is, dat is wel een ja. Ben nu een jaartje bezig en vind het erg leuk. Tijd is wat anders, speel ongeveer 1-2 keer per maand dus dan is de vooruitgang ook voorzichtig om het zo maar te zeggen. Inmiddels handicap 49 maar ik merk bij het spelen op de grote banen dat ik vooral op de langere holes nog teveel slagen nodig heb. Wel weer een aantal lessen gevolgd maar dat is nu voorlopig weer afgelopen.

Ik denk dat ik inderdaad via golfbidder/marktplaats oid eens een tweedehands exemplaar koop zodat ik er in ieder geval weer een in de tas heb zitten om te kunnen oefenen. Vervolgens laat ik die dan inderdaad nog op lengte checken e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

RAM1979 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 08:44:
[...]

Dat golf mijn ding is, dat is wel een ja. Ben nu een jaartje bezig en vind het erg leuk. Tijd is wat anders, speel ongeveer 1-2 keer per maand dus dan is de vooruitgang ook voorzichtig om het zo maar te zeggen. Inmiddels handicap 49 maar ik merk bij het spelen op de grote banen dat ik vooral op de langere holes nog teveel slagen nodig heb. Wel weer een aantal lessen gevolgd maar dat is nu voorlopig weer afgelopen.
Ik ben gek van het spelletje, speel daarom heel veel. Dat heb je ook nodig als je echt beter wilt worden, minimaal 1x per week naar de oefenfaciliteiten en proberen elke week te spelen maakt het dat je veel sneller goed wordt. Ik krijg vaak de vraag hoe lang ik al speel, dan geef ik vaak aan dat de intensiteit nogal effect heeft op de duur. Een maatje van me speelt nu iets meer dan 2 jaar denk ik, maar wel 3x per week: handicap is nu onder 8 gezakt. Een andere bekende van me speelt misschien 1-2x per maand en is al een jaar of 6-7 bezig, die heeft moeite om onder handicap 18 te komen.
Ik denk dat ik inderdaad via golfbidder/marktplaats oid eens een tweedehands exemplaar koop zodat ik er in ieder geval weer een in de tas heb zitten om te kunnen oefenen. Vervolgens laat ik die dan inderdaad nog op lengte checken e.d.
Mijn tip: koop geen meuk. Koop een van de grote merken: Titleist, Callaway, Mizuno, Ping, Cobra of TaylorMade. Dunlop, Spalding, Wilson (ja echt), Bullet en dat soort merken absoluut links laten liggen.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
[...]

- @brainovic
- @donleone83
- @Floor-is
- Ik

Ik zou graag een keer meedoen maar aangezien ik zelf in Horst woon is de afstand me dan toch wat te ver, bijna 2 uur rijden. Zelf speel ik op de Golfhorst en De Swinkelsche en zeker die laatste is wel een aanrader om eens te bezoeken. Maar goed, mocht het een keer dichterbij zijn dan hou ik me zeker aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
RAM1979 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 09:35:
[...]

Ik zou graag een keer meedoen maar aangezien ik zelf in Horst woon is de afstand me dan toch wat te ver, bijna 2 uur rijden. Zelf speel ik op de Golfhorst en De Swinkelsche en zeker die laatste is wel een aanrader om eens te bezoeken. Maar goed, mocht het een keer dichterbij zijn dan hou ik me zeker aanbevolen.
Snap ik, is logisch. We kunnen sowieso een nieuwe meetup plannen op een wat meer centrale plek in NL. Afhankelijk van wie mee wil, kunnen we wel een leuke uitzoeken. De Swinkelsche is voor mij dan weer 2 uur rijden, dus mogelijk dat we baan zoeken rond Utrecht/Arnhem/Nijmegen? Dat is redelijk centraal?

Ik heb zaterdag een erg leuke avond gehad in het casino, 400 euro winst. Vanmiddag dan maar even langs de golfplaza voor een andere putter. Heb vorige week die van @Floor-is even mogen gebruiken, dat was wel erg prettig. Ik hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen/ aankoop :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Ik wil ooit m'n Odessey 2ball inwisselen voor een Ping putter... dan is alles in de tas weer Ping.
Sigma G, nogiets - Mallet

Ik wil geen "trampoline" effect meer omdat deze niet liniear oploopt met afstand.
Gewoon een massive putter, voor mijn gevoel beter op langere putts.

En tevens een putter met makkelijkere bal-opraap mogelijkheden... want ik ben er soms klaar mee... met een opstapeling van fouten oid... en wil dan geen moeite meer doen met oprapen.

[ Voor 19% gewijzigd door 3xNix op 23-07-2018 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Floor-is schreef op maandag 23 juli 2018 @ 09:32:
[...]

Mijn tip: koop geen meuk. Koop een van de grote merken: Titleist, Callaway, Mizuno, Ping, Cobra of TaylorMade. Dunlop, Spalding, Wilson (ja echt), Bullet en dat soort merken absoluut links laten liggen.
Waarom zou je als beginner geen instapsetje van bijvoorbeeld Wilson kopen?
De X31 wordt bijvoorbeeld veel aangeprezen voor beginners.

Raad je het af, omdat je na een jaar (?) dan toch iets professionelers wilt kopen en dan dus duurder uit bent of omdat het echt prut is?
Je wilt als beginner ook niet meteen 'lastige' stokken kopen lijkt me, dat is niet echt motiverend.
Dus je bent als beginner naar iets op zoek dat misschien wat minder lengte geeft, maar wel iets vergevingsgezinder is bij een niet perfecte slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Trasos schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:49:
[...]

Raad je het af, omdat je na een jaar (?) dan toch iets professionelers wilt kopen en dan dus duurder uit bent of omdat het echt prut is?
Je wilt als beginner ook niet meteen 'lastige' stokken kopen lijkt me, dat is niet echt motiverend.
Dus je bent als beginner naar iets op zoek dat misschien wat minder lengte geeft, maar wel iets vergevingsgezinder is bij een niet perfecte slag.
Ik denk dat je als beginner sowieso beter op marktplaats kan kijken voor een set. Een maat van mij heeft kort geleden een Callaway set gekocht (3-SW) inclusief tas voor 60 euro. Dat is dan mega cheap en wel gebruikt, maar dan heb je kwalitatief wel een veel betere set voor minder geld. Ook niet onbelangrijk als je een nieuwe sport gaat doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Hammetje schreef op maandag 23 juli 2018 @ 09:42:
[...]

Snap ik, is logisch. We kunnen sowieso een nieuwe meetup plannen op een wat meer centrale plek in NL. Afhankelijk van wie mee wil, kunnen we wel een leuke uitzoeken. De Swinkelsche is voor mij dan weer 2 uur rijden, dus mogelijk dat we baan zoeken rond Utrecht/Arnhem/Nijmegen? Dat is redelijk centraal?

Ik heb zaterdag een erg leuke avond gehad in het casino, 400 euro winst. Vanmiddag dan maar even langs de golfplaza voor een andere putter. Heb vorige week die van @Floor-is even mogen gebruiken, dat was wel erg prettig. Ik hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen/ aankoop :).
Laten fitten als je zo iets zoekt, ik heb het perfecte adresje voor je :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Trasos schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:49:
[...]

Zie het een beetje als het kopen van een auto. Koop je liever een Dacia nieuw of een jaar oude Mercedes voor ongeveer de helft meer?
Wilson heeft goedkope meuk, maar ook high-end spul: kan ik persoonlijk niet zo goed tegen. Jura maakt toch ook geen koffiemachine van €30 en van €3500? En als dat al zo was, dan zéker niet onder dezelfde naam.

De grote merken hebben absoluut goede stokken voor beginners; de PING G serie is alom aangeschreven als een van de absoluut meest vergevingsgezinde stokken die je kopen kunt. Callaway heeft ook zo iets, net als de andere merken :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Aangezien er een mooie discussie is over welke golfset je het beste kunt kopen als beginner meld ik mij even.

Ik heb afgelopen weekend mijn handicap pas gehaald dus voor mij gaat het golf avontuur nu echt beginnen. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een leuke golfset voor een interessante prijs (denk rond de 200 euro, heb wel wat marge). Als ik bijvoorbeeld op marktplaats kijk dan kom ik echt een hele verzameling aan golfsets tegen. Van over compleet tot echt een basis set. Nu heb ik alleen geen idee wat ik het beste kan doen.
Ik zie bijvoorbeeld een set met een 5 t/m S inclusief hybrid (welke weet ik niet), een putter, een driver en een tas. Dit kost rond de 400 euro.
Ook zie ik setjes staan van 5 t/m P voor 225 euro met tas.

Dit gaat dan voornamelijk over Callaway en Taylormade 2e hands.

Hebben jullie tips over waar ik op moet letten en wat nou het verstandigst is om te doen?
Ik ben zelf wel lang (1.94m) dus is het dna aan te raden om te letten op verlengde shafts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Qua lengte: het gaat om de afstand tussen je pols en de grond. Je kunt gigantisch lang zijn en geen verlengde clubs nodig hebben. PING heeft hier uitleg over :)

Wat te doen, altijd moeilijk. Persoonlijk zeg ik: laat de houten en driver uit je tas tot je sub36 handicap hebt. Niet iedereen is dat met me eens trouwens, maar het geeft je wel meer budget voor een goede set ijzers :)
Oh en beknibbel niet op je putter, die gebruik je by far het meeste van alles in je tas!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Ik vind het kopen van clubs zo persoonlijk. Wat is je doel en binnen welke termijn. De meesten die ik ken beginnen met een setje beginnersclubs van bijvoorbeeld (ja Floris daar komt ie) Wilson of een tweedehands setje van een gerenommeerd merk. Maar voor € 50 koop je ook een complete beginners-set op marktplaats en is het niks verkoop je die voor € 50 weer.

Het heeft, als je het mij vraagt, echt geen zin om een dure set clubs te laten fitten als je net begint. Wat is de basis voor het fitten dan? En swing die elke andere slag anders is?

Zodra je wat langer golft ben je wat meer thuis in de wereld van golf en wat er te koop is en dan kan je eens om je heen gaan kijken wat je wilt en, ook belangrijk, waar je wilt gaan kopen. Een golfsuper (jumbo, golfplaza) of een gespecialiseerde fitter? Bij een golfsuper moet je geluk hebben met de verkoper/fitter. En als je gaat fitten neem iemand mee, het liefst de pro waar je les van hebt, die met je mee kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Eens met @Floor-is . Je basis moet eerst goed zijn, begin met je ijzers. Start met 7 t/m 9, gaat dat lekker, pak de 5 en 6 erbij. Gaat dat ok, dan kan je het beste een hybride erbij pakken. Meestal is een hybride vergelijkbaar met de loft van een 5.

Naar mijn mening is golf het grote voorbeeld van een 'voel' sport. Je moet clubs gebruiken waar je je lekker bij voelt.

Heel eerlijk; een startersset van Wilson is weinig mis mee als startersset, al zou ik die persoonlijk niet nieuw kopen. De x1200v set van Wilson kost snel al 300,- . Je kunt beter een setje 5-SW op Marktplaats kopen van een wat bekender merk. Hybride/houten/driver niet op letten tijdens je zoektocht. ZIt die erbij, leuk, maar daar ga je waarschijnlijk voorlopig toch niet mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Mij is aangeleerd te beginnen met ijzers, dat is een van de dingen die ik jammer vind. Ik sla nog steeds alleen ijzers en er is een enorme drempel om mijn houten te gaan slaan. Vanaf het beginnen gelijk die houten meepakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Ligt er ook wel aan welk type speler je bent, (sommige)vrouwen bijvoorbeeld beginnen al snel met hybrids, houtjes en drivers omdat ze de lengte niet hebben met ijzers.

Het punt is dat je meer profeit haalt uit goed geslagen ijzers, dan je enkele Tee shot.
Ik snap wel dat het lekker is om 200+ meters te slaan... maar als je ijzers daarna niet goed zijn heb je er niets aan.

Ik speel vanaf 2 Augustus 1 jaar, en heb pas 1-2 maanden een houten 3&5 in de tas.(geen driver, volgend jaar misschien)
tot aan hcp 36 heb ik ze ook niet nodig gehad... tot 150meter slaan is dan meer dan genoeg.
Inmiddels HCP 27, en merk nu dat 200 meter slaan nuttig kan zijn als ik dan een korte ijzer over heb voor de green... ipv 2 lange ijzers met grotere afwijking.

Houten niet kunnen slaan is een kwestie van les nemen, niet van alleen maar met ijzers te hebben geslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb gewoon vanaf het begin gekozen voor een halve beginnerset, nieuw en 'gefit' in de winkel, dat wil zeggen, grip/lengte. Ik heb ook een Wilson set, en ik moet zeggen dat ik daar prima mee door de baan kom.

Wij kregen nog wat korting omdat mijn vrouw ook een set kocht.

2e hands kopen, proberen, toch weer verkopen, weer wat anders zoeken, sorry maar daar heb ik geen tijd voor en is me de ergernis niet waard. Ik heb al te weinig tijd om te oefenen en te spelen en dan ga ik niet lopen klooien met diverse 2e hands setjes tot ik wat heb gevonden dat bij me past.

Pfff naar hcp 36 in een jaar... speel nu twee jaar en moet nog steeds eens wat laten marken. Binnenkort mijn vader eens strikken.

[ Voor 16% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 24-07-2018 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Bedankt voor de tips allemaal. Ik ga wel even op zoek op marktplaats voor wat leuks. Voorlopig lijkt mijn techniek toch nog nergens op dus zal het niet heel veel uitmaken.

Ik wil eigenlijk wel al een driver of houten erbij hebben zodat ik er op de driving range wel mee kan oefenen. Zal ze niet tot weinig gebruiken op de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:54:
Ik heb gewoon vanaf het begin gekozen voor een halve beginnerset, nieuw en 'gefit' in de winkel, dat wil zeggen, grip/lengte. Ik heb ook een Wilson set, en ik moet zeggen dat ik daar prima mee door de baan kom.

Wij kregen nog wat korting omdat mijn vrouw ook een set kocht.

2e hands kopen, proberen, toch weer verkopen, weer wat anders zoeken, sorry maar daar heb ik geen tijd voor en is me de ergernis niet waard. Ik heb al te weinig tijd om te oefenen en te spelen en dan ga ik niet lopen klooien met diverse 2e hands setjes tot ik wat heb gevonden dat bij me past.

Pfff naar hcp 36 in een jaar... speel nu twee jaar en moet nog steeds eens wat laten marken. Binnenkort mijn vader eens strikken.
Je hoeft niet veel te proberen, elke beginner set is geschikt voor je. Ga je fanatiek spelen, elke week minimaal 18-holes en trainen, dan kun je eens fitten.

Nieuwe set kopen als je plannen hebt om naar een lage hcp te gaan zou ik niet doen als je nog HCP36 hebt.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
3xNix schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:52:
Ligt er ook wel aan welk type speler je bent, (sommige)vrouwen bijvoorbeeld beginnen al snel met hybrids, houtjes en drivers omdat ze de lengte niet hebben met ijzers.

Het punt is dat je meer profeit haalt uit goed geslagen ijzers, dan je enkele Tee shot.
Ik snap wel dat het lekker is om 200+ meters te slaan... maar als je ijzers daarna niet goed zijn heb je er niets aan.

Ik speel vanaf 2 Augustus 1 jaar, en heb pas 1-2 maanden een houten 3&5 in de tas.(geen driver, volgend jaar misschien)
tot aan hcp 36 heb ik ze ook niet nodig gehad... tot 150meter slaan is dan meer dan genoeg.
Inmiddels HCP 27, en merk nu dat 200 meter slaan nuttig kan zijn als ik dan een korte ijzer over heb voor de green... ipv 2 lange ijzers met grotere afwijking.

Houten niet kunnen slaan is een kwestie van les nemen, niet van alleen maar met ijzers te hebben geslagen.
Waarom zouden je ijzers ineens niet meer goed gaan als je ook je driver leert slaan? Een drivers sla je gewoon heel anders dan een ijzer. Het een moet niet in de plaats komen van het ander. En wat mij betreft zou dat vanaf het begin gewoon aangeleerd mogen/moeten worden.

Ik heb nu hcp 16.1 en heb nog steeds geen houten nodig om mijn handicap te spelen en te zakken. Maar als ik mijn driver goed en met vertrouwen zou slaan scheelt me dat in mijn approach een kleine 50 meter. En zijn de meeste par-5 holes binnen bereik van mijn tweede slag. Dat maakt het spelletje weer iets eenvoudiger.

Wie zegt dat ik geen les heb? Als golf zo simpel was waren we allemaal wel scratch-spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Alsatian schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:14:
[...]

Waarom zouden je ijzers ineens niet meer goed gaan als je ook je driver leert slaan? Een drivers sla je gewoon heel anders dan een ijzer. Het een moet niet in de plaats komen van het ander. En wat mij betreft zou dat vanaf het begin gewoon aangeleerd mogen/moeten worden.

Ik heb nu hcp 16.1 en heb nog steeds geen houten nodig om mijn handicap te spelen en te zakken. Maar als ik mijn driver goed en met vertrouwen zou slaan scheelt me dat in mijn approach een kleine 50 meter. En zijn de meeste par-5 holes binnen bereik van mijn tweede slag. Dat maakt het spelletje weer iets eenvoudiger.

Wie zegt dat ik geen les heb? Als golf zo simpel was waren we allemaal wel scratch-spelers.
Duidelijk het verhaal niet begrepen, of als aanval ervaren... dat is niet mijn intentie geweest.

Auto leren rijden doe je ook niet gelijk alles, en een ronde lopen zonder ijzers is niet verstandig/mogelijk.
Dus is dat je basis, als die goed is kan je uitbreiden.

Dat is geen wet, dat is logica

Bovendien heb ik Tiger Woods ook de fairway zien missen met houten of drivers, soms wel flink mis ook.
Zelfs met ijzers op "The Open"
Als je de lat hoog legt met je slag ligt het niet aan je gekozen club, maar aan de lat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Verhaal begrepen, niet met je eens. Dat kan toch ook?

Misschien zelfs wel eerst driver leren slaan en daarna pas naar ijzers.

[ Voor 41% gewijzigd door Alsatian op 24-07-2018 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
Om de discussie nog verder aan te slingeren, een graphite of steel shaft?

Ik speel nu zelf 2 jaar met een graphite Wilson setje, maar heb dan ook geen vergelijking met andere stokken. Voor mijn hobby zoals het nu is gaat het prima.

Ik dub nog even over 2 augustus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Gewoon uitproberen. Staal geeft meer feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Bartvw schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:48:
Om de discussie nog verder aan te slingeren, een graphite of steel shaft?

Ik speel nu zelf 2 jaar met een graphite Wilson setje, maar heb dan ook geen vergelijking met andere stokken. Voor mijn hobby zoals het nu is gaat het prima.

Ik dub nog even over 2 augustus!
Sinds een jaar of wat zijn graphite shafts echt niet minder dan staal. Het heeft zelfs voordelen voor hen die wat minder swingsnelheid hebben :)

In m'n komende set denk ik dat ik voor steelfiber ga: een combinatie van beide :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik kwam bij fitting uit op staal. Goed modern graphite of steelfiber doet echt niet onder voor staal. Cheap-ass spul overigens wel.

Ik heb er dus niet zo'n emotie bij, wat het lekkerste/beste slaat koop ik ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
Heb gisteren een Skymax hybride 3 gekocht en op advies de grip een maat dikker genomen, prijs € 70. Nog even getwijfeld (en nog wel een beetje) of ik niet nog wat meer had moeten uitgeven. Van de andere kant, het eerlijke advies was ook dat ik nog maar een jaartje bezig ben met handicap 49, echt grote uitgaven maken kon altijd nog als je handicap uiteindelijk gaat dalen. Tel daarbij op dat we een nieuw huis hebben gekocht en druk aan het sparen zijn, je kunt je geld maar één keer uitgeven...

Ik moet overigens wel zeggen dat hij lekker sloeg en de dikkere grip ook wel prettig aanvoelt. Even kijken hoe de club maar met name de wat dikkere grip bevalt, wellicht dat ik mijn ijzers dan ook een keer van een nieuwe wat dikkere grip laat voorzien.

Vanavond misschien nog even naar de driving range en zaterdagmorgen een ronde van 9 holes lopen, nu al zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Grips moeten gewoon fijn zijn, ik vervang ze sowieso elk jaar. Goed moment voor mij om tegelijkertijd de loft&lie te laten checken (en goedzetten). Nu speel ik met al m'n ijzers 1° weak, dus minder loft dan de fabrikant heeft bedacht voor ons, omdat de lengtes zo beter werken voor me. Nadeel is wel dat ik iets meer bounce heb, maar dat overleef ik wel ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Floor-is schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 08:54:
Goed moment voor mij om tegelijkertijd de loft&lie te laten checken (en goedzetten).
Waar laat jij dat checken? Mijn lie is 3º upright maar mijn loft niet aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Mijn ijzers zijn ook 2-3 graden upright... en vooral de lange ijzers sla ik niet lekker.
Kunnen ze dat gewoon bijstellen dan?

"Off the shelf" clubs sla ik meestal beter... ik zit al een tijdje te overwegen een nieuwe set te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Niet elke ijzer kan aangepast worden. Heeft volgens mij te maken met het materiaal etc. Moet sterk genoeg zijn om gebogen te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
Mijn nieuwe putter is een Cleveland TFI CERO 2135 geworden. Goed geholpen bij Golfplaza, uiteindelijk voor de clevenland gekozen omdat ik deze het lekkerste vond spelen.

Op de baan zelf is het flink wennen; komende tijd maar wat extra extra aandacht stoppen in het putten :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Alsatian schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 09:28:
[...]

Waar laat jij dat checken? Mijn lie is 3º upright maar mijn loft niet aangepast.
Jeroen in Noordwijk, DM me even voor meer info; die heb ik niet bij de hand, :)

Mijn lie is 0.75° flat trouwens.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

3xNix schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 10:11:
Mijn ijzers zijn ook 2-3 graden upright... en vooral de lange ijzers sla ik niet lekker.
Kunnen ze dat gewoon bijstellen dan?

"Off the shelf" clubs sla ik meestal beter... ik zit al een tijdje te overwegen een nieuwe set te halen
2-3° is echt veel, heb je dat laten fitten?

Je kunt maar een paar merken laten bijstellen, PING en de meeste forged clubs van de bekende merken. Zeker die forged clubs moet je elk jaar laten doen. Ze zijn zo zacht dat ze vrij eenvoudig en dus snel kunnen veranderen. :)
Mijn rule of thumb is dat je je grips elke 100 rondes (18 holes) of elke twee jaar vervangt. De grips slijten ook aan de binnenkant, waar je dat niet kunt zien.. Ik moet dus zelf eigenlijk meer dan eens per jaar de boel laten doen.. Speel veel ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Floor-is op 28-07-2018 00:35 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Floor-is schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 00:33:
[...]

2-3° is echt veel, heb je dat laten fitten?

Je kunt maar een paar merken laten bijstellen, PING en de meeste forged clubs van de bekende merken. Zeker die forged clubs moet je elk jaar laten doen. Ze zijn zo zacht dat ze vrij eenvoudig en dus snel kunnen veranderen. :)
Mijn rule of thumb is dat je je grips elke 100 rondes (18 holes) of elke twee jaar vervangt. De grips slijten ook aan de binnenkant, waar je dat niet kunt zien.. Ik moet dus zelf eigenlijk meer dan eens per jaar de boel laten doen.. Speel veel ;)
Ping Gmax set, paste het beste bij een beginnend golfer... SW t/m 8 sla ik ook heerlijk.
Pas bij 7 6 en 5 gaat het mis, misschien ook omdat het vertrouwen ontbreekt... geen idee.
Volgens plaza kan de Gmax niet worden aangepast...

Zojuist even gekeken, ik heb groene dot. (gefit na het behalen van m'n handicap / voor ik hybrids en houtjes ging slaan) hierna is mijn swing behoorlijk veranderd...
Rustige backswing, minder lang ook... waardoor ik veel meer controlle heb met alles behalve 5-6-7ijzer

i210 getest en hierbij waren de mis-hits gewoon minder mis... geen tour-speler afstanden maar gewoon aardig... 130m met ijzer 7

[ Voor 9% gewijzigd door 3xNix op 30-07-2018 08:53 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 36 Laatste