Afgelopen zaterdag tijdens de les is mijn hybride club (21 graden) gebroken

Ik merkte bij de start van de swing al dat er iets mis was en vervolgens vlogen bal en kop de range op. Voor de kop een afstand van zo'n 30 meter, de bal vloog zelfs nog wat verder

Volgens de pro duidelijk een gevolg van de kwaliteit. Dat geloof ik ook wel, het betrof een Tornade hybride uit een startersset van mijn broer die ik gedeeltelijk nog gebruik.
Ik heb zelf tweedehands een set ijzers gekocht enige tijd geleden (Titleist AP1 714) die ook wat langer zijn (ben zelf 2 meter). De hybrides, driver en putter zijn nog van mijn broer.
Maar goed, begon net wat meer te oefenen met de hybride en dat beviel goed. Ik sla met mijn 7 een 100 meter (landing) en met de hybride komt daar nog een 25 meter bij wat zeker op de grote baan wel prettig is. Slaan met de hybride is nog wat moeizaam maar ging in de les steeds beter.
Ik wil dus toch graag weer een nieuwe hybride aanschaffen. Ik heb nog een 24 graden exemplaar van Tornado in de tas zitten maar die is ook korter en geeft ook minder afstand. Nu twijfel ik een beetje wat te doen. Deze hybride nieuw kopen en laten fitten of toch ergens een tweedehands exemplaar op de kop tikken? Als ik kijk naar de nieuwprijs van een club dan kan dat toch wel hard oplopen vandaar de gedachte naar een tweedehands exemplaar (bijvoorbeeld via golfbidder? heb ik verder geen ervaringen mee). Van de andere kant verwacht ik hem veel te gaan gebruiken en dan is aanmeten wellicht verstandig ondanks dat ik er pas net mee leer te slaan.
Iemand van jullie die daar nog wat zinnigs over kan zeggen?