Het grote Golfsport topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 36 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 20:23

3xNix

golfr in hart en nieren

onkruidzaaier schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:34:
Binnenkort wil ik mezelf ook gaan onderdompelen in de golfwereld. Echter zit ik te dubben wat voor materiaal ik nou allemaal nodig heb om te beginnen. Voornamelijk wat voor kwaliteit/prijs.
Ben in de afgelopen 2 maanden enthousiast geraakt over het zelf spelen van golf, ik keek eerder vaak wel de mooie weekenden op Ziggo sport, maar speelde nooit eerder zelf.
In die afgelopen twee maanden heb ik nu twee keer op de driving range gestaan en 1 keer meegedaan met een golfclinic op de Somertijd golfdag in Alkmaar. Ik merk dat ik het heel erg gaaf vind om te spelen en heb een tegoedbon voor een tweedaagse cursus naar baanpermissie aangeschaft. Deze ga ik als het goed is begin juni volgen. De cursus is inclusief materiaal, dus voor die tijd hoef ik zelf geen materiaal aan te schaffen.
Wel zit ik al te dubben over wat ik daarna voor type clubs moet gaan kopen.
Ik twijfel tussen:
1. een hele golf set van Wilson Pro Staff (dit werd mij geadviseerd bij JumboGolf) van 400 euro. Deze is wat slijtvaster en toekomstbestendig dan de goedkopere set die ze verkopen. (maar misschien groei ik er al na 2 jaar uit en had ik beter optie 3 gehad)
2. een goede tweedehandse halve set (alleen ijzers en een putter), bijvoorbeeld via dutchgolfclubfitter.
3. een goedkope set (Decathlon? Black Diamond?) voor de eerste een/twee jaar. Met wat minder clubs dan in optie 1, maar wellicht genoeg om mee te starten.

Hebben jullie misschien ideeën hierover? Hoe zijn jullie hiermee begonnen?
Ik heb een overhaaste beslissing genomen met het kopen van een set.
Direct na mijn "gvb" een setje ijzers aan laten meten en hier mee begonnen.
Mijn swing is in de loop van de 8 maanden die ik speel best veranderd en de set is inmiddels(2 weken geleden) hierop aangepast.

Achteraf gezien had ik beter kunnen blijven spelen met de leen-set tot ik precies wist wat ik wilde hebben.
Dat had iets in de kosten gescheelt, niet overdreven veel overigens.

Half setje is prima om mee te beginnen, tot je weet waar je ambitie ligt en wat op korte termijn haalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkruidzaaier
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:58
Ah, dus de wilson set is ook niet de moeite, dan ga ik me daar niet aan wagen. Begin steeds meer naar de Decathlon set te neigen, daar een jaar mee te spelen en dan te upgraden...
Degene met stalen shaft kost 180 euro en bevat een driver, hybride 4, ijzer 6,8,pw,sw en een putter.
Tegen de tijd dat ik daar mee klaar ben zal mn swing zich wel ontwikkeld hebben en ik zeker weten dat ik er geld aan wil besteden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

180 euro kan je geen buil aan vallen lijkt mij, dat koste het aanpassen van mijn ijzers ook.
Lie angle / shaft lengte aangepast - andere grips.

Ik zou er wel eerst mee gaan slaan, voor je een set koopt.
Nagenoeg alle winkels hebben een halve of starter set van ongeveer € 200,-
En een matje om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-06 21:36
onkruidzaaier schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:52:
Ah, dus de wilson set is ook niet de moeite, dan ga ik me daar niet aan wagen. Begin steeds meer naar de Decathlon set te neigen, daar een jaar mee te spelen en dan te upgraden...
Degene met stalen shaft kost 180 euro en bevat een driver, hybride 4, ijzer 6,8,pw,sw en een putter.
Tegen de tijd dat ik daar mee klaar ben zal mn swing zich wel ontwikkeld hebben en ik zeker weten dat ik er geld aan wil besteden...
Kijk anders even naar een tweedehands startersset van bijvoorbeeld SkyMax. Die zijn prima qua prijs/kwaliteitverhouding en je kan je er geen buil aan vallen. Wat verkoopt Decathlon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkruidzaaier
donleone83 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:28:
[...]

Kijk anders even naar een tweedehands startersset van bijvoorbeeld SkyMax. Die zijn prima qua prijs/kwaliteitverhouding en je kan je er geen buil aan vallen. Wat verkoopt Decathlon?
Decathlon heeft z'n eigen lijn. Inesis heet het, alleen de 500-serie heeft stalen shafts de rest is allemaal graphite.
Wat me er aan opvalt is dat de clubhoofden nogal dik zijn, weet niet in hoeverre dit invloed heeft op mijn spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Boudewijn schreef op maandag 30 april 2018 @ 20:45:
Inderdaad. De combine van pinpositie, teepositie en GPS-afwijking maken een horloge minder nauwkeurig.
Ik ben daarom, en vwg zeker geen verboden features, en zonder horloge willen spelen dit jaar in de markt voor een laser.
Hoor goede dingen over de callaway en nikon exemplaren.
Vandaag voor het eerst met mijn Nikon Coolshot 20 de baan in geweest. Was mijn horloge vergeten maar eigenlijk geen moment echt gemist! Prima apparaat dat snel en nauwkeurig doet waarvoor hij bedoeld is. Aanrader dus.
onkruidzaaier schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:32:
[...]

Decathlon heeft z'n eigen lijn. Inesis heet het, alleen de 500-serie heeft stalen shafts de rest is allemaal graphite.
Wat me er aan opvalt is dat de clubhoofden nogal dik zijn, weet niet in hoeverre dit invloed heeft op mijn spel?
Zal prima zijn, Inesis is meestal verrassend goed spul in andere sporten ook namelijk. Dikke clubhoofden heten SGI ijzers: super game improvement. Met andere woorden: de invloed gaat alleen maar positief zijn! Waarom wil je stalen shafts? Ik weet niet hoe hard je slaat etc. maar er zijn zat mensen voor wie graphite stiekem veel beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkruidzaaier
Thanks, ga ik daar mooi voor. Wat betreft staal. Verkoper bij jumbogolf en pro bij de clinic vertelde dat je meer feedback krijgt van staal en als je genoeg snelheid door de bal kan maken, je er sneller van leert. Aangezien ik 28 ben en genoeg kracht heb, kon ik volgens hen het beste met staal beginnen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oZy
  • Laatst online: 13-06 13:03

oZy

@onkruidzaaier ik ben 12 jaar geleden begonnen, en ivm lengte (2+m) had ik weinig el cheapo / tweedehands aanbod, en heb daarom gekozen voor gelijk een set van A merk voor hoog tot mid handicap (Ping G2). Daar speel ik nu nog steeds mee. In de tussentijd bij golfmaatjes menig beginnersset vervangen zien worden, tot rondvliegende clubhoofden aan toe.

Mijn tip: koop een tweedehands set van een A merk (bijv. 5jr oud) en laat ze regrippen voor een paar tientjes.

Oh, en als je enig balgevoel hebt zeker staal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsja maar dan moet net het heel harde staal van Ping je liggen. Ik zou er bijvoorbeeld niet per se blij van worden.

Mijn tip is of een game improvement set (half setje) tweedehands kopen en laten regrippen, of een goedkoop setje en daar 2-3 jaar mee spelen. Wat je bespaart in les en spelen stoppen, heb je meer aan.

Na een paar jaar heb je een wat stabielere swing en kun je je clubs laten fitten :).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Laatst online: 13-06 13:03

oZy

Ik zei ook niet 'koop Ping' maar een A merk. Taylormade, Mizuno, Callaway, Cobra, die trant. Voor 150 vind je daar makkelijk een (halve) set van en die zou ik aanbevelen boven een nieuwe set van skymax, dunlop, en dat soort budget merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja okay fair enough. Aan de andere kant is voor een beginner dat dunlop setje prima. Je hebt dan wel ijzers+tas+putter, dat heb je vaak niet als je een tweedehands ijzersetje koopt. Goed om te overwegen wmb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkruidzaaier
Heeft iemand van jullie ervaring met de dutch golffitter in Gorinchem? Dan ga ik daar ook eens kijken voor een tweedehandse set ijzers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
onkruidzaaier schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:16:
Heeft iemand van jullie ervaring met de dutch golffitter in Gorinchem? Dan ga ik daar ook eens kijken voor een tweedehandse set ijzers.
Ik weet niet hoeveel tijd je kan wachten, maar binnen nu en een week of 4 komen ook mijn oude Callaway Diablo Edge ijzers op Marktplaats. De set is 5-SW. Zou je ook prima een paar jaar mee vooruit kunnen. Laat maar weten als je interesse hebt. Prijs komen we wel uit vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb er evt ook nog een, zonder de SW staan. Prima clubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:42

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Over een paar weken gaan we een midweekje naar de Duitse Eifel, in de driehoek Bonn/Koblenz/Nurburg. Kent iemand daar een beetje toegankelijke baan voor een stel hoge handicappers? Het lijkt ons leuk om eens een baantje te lopen daar.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 14:19

Floor-is

5.2

Boudewijn schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 22:18:
Tsja maar dan moet net het heel harde staal van Ping je liggen. Ik zou er bijvoorbeeld niet per se blij van worden.
Ik speel al ~15 jaar met PING ijzers en kan absoluut niet mee in de "zijn zo hard" meningen. Als je slag goed is zijn ze net zo boterzacht als elke andere club.
Mijn tip is of een game improvement set (half setje) tweedehands kopen en laten regrippen, of een goedkoop setje en daar 2-3 jaar mee spelen. Wat je bespaart in les en spelen stoppen, heb je meer aan.

Na een paar jaar heb je een wat stabielere swing en kun je je clubs laten fitten :).
Ik ga mee in de 'koop een A-merk, halve set, gebruikt'. Ben zelf ook met een halve set begonnen, heb daar een goede putter aan toegevoegd. Houtjes en driver kwamen allemaal later pas, maar ik kan me voorstellen dat je als beginnend speler die afstand zo leuk vindt..

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Blijf weg bij alle Ben Ross meuk die hij verkoopt. En probeeriets te vinden dat niet ouder is dan zeg een jaar of 5-6, maar dan krijgeje wel weer met zijn hoge prijzen van doen..

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Mijn nieuwe clubs zijn klaar, dus laat maar weten of je interesse hebt in de oude Callaway Diablo Edge die vaak als uitmuntende beginnersclubs worden gezien (vriendje van mijn heeft ze probleemloos doorgespeeld tot handicap 9). Ze gaan volgende week Marktplaats op. Zoals gezegd: ik hoef er echt de wereld niet voor. Dus doe maar een leuk bod.

Zaterdag naar Zuid-Afrika. Zoveel zin in. Voor degenen die mij willen volgen: ik ga er vanuit dat op de Facebook van de South African Disabled Golf Association updates gaan verschijnen. Ik heet Leon en ben 1 van de 3 aanwezige Nederlanders. Ik moet dus wel te vinden zijn bij interesse :)

@Floor-is Gaan wij in juni/juli nou een keer samen spelen? Lijkt me leuk om Dirkshorn onveilig te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Vanmiddag had ik gehoopt lekker in mijn eentje 18 holes te lopen, maar nu zijn er twee mensen in mijn flight bijgeplaatst. Aan de ene kant snap ik het vanwege de efficiency, maar aan de andere kant heb ik niet zo'n zin om vier uur met twee wildvreemden te moeten doorbrengen. Hoe zien jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

donleone83 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 20:47:
[...]

8< 8<

Zaterdag naar Zuid-Afrika. Zoveel zin in. Voor degenen die mij willen volgen: ik ga er vanuit dat op de Facebook van de South African Disabled Golf Association updates gaan verschijnen. Ik heet Leon en ben 1 van de 3 aanwezige Nederlanders. Ik moet dus wel te vinden zijn bij interesse :)
Vet, als ik het niet vergeet ga ik een keertje kijken!
@Floor-is Gaan wij in juni/juli nou een keer samen spelen? Lijkt me leuk om Dirkshorn onveilig te maken!
Natuurlijk! Stuur me maar een DM als je er uit bent wanneer je kunt, dan gaan we dat regelen :)

Ik heb nu de laagste handicap die ik in 15 jaar heb gehad, ik weet ook waar m'n zwakke punten zijn en waar ik dus aan zou moeten werken. Maar heb ook besloten dat ik daar niet echt zin in heb, dat ik merk dat ik minder plezier heb in het spelletje als het alleen maar om lage scores gaat. Dat besluit is heel dubbel, ik kan met een paar weken intensief trainen ook dat laatste zwakke punt uit mijn spel waarschijnlijk wel tackelen waardoor m'n handicap zeker 2-3 punten omlaag kan. Maar ik voel er niks voor, ik wil plezier maken, niet continue de lat hoger leggen, meer trainen, meer streven naar verbetering.

Momenteel zit ik op 4.9, ik verwacht dat dat naar ±8 gaat stijgen als ik niet meer zoveel train. Nog steeds prima respectabel natuurlijk :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

We (duinzicht IV) zijn tweede geworden in de C-clubs 18h mixed poule. Holy shit, wat spannend was het gisteren. We konden 2e of 3e worden, en 's ochtends hadden we de greensomes met 6up, 5 holes te gaan gewonnen.

's middags moest ik tegen een van mijn tegenspelers spelen, en ik sta na de eerste hole 1 down. Dat is square geworden, maar 9, 10 en 12 heb ik verloren. 3 down. Konijne, wat zuur. Allemaal lullige onnodige fouten en mijn tegenstander deed weinig fout.

Tot ik erachter kwam dat als ik wat verder sloeg (meer risico neem en dus een 5i of 4i nam, ik sla weinig hout) ik zijn driver voorbij ging. Dat leek hij niet goed te trekken en begon telkens harder te meppen. Uiteindelijk stond ik op 17 1up en heb 18 gehalveerd (had meer ingezeten maar vond het wel prima). Bleek later dat we met 1 punt marge 2e zijn geworden... dat was dus mijn 2 punten op de 18e hole (ik speelde als een-na-laatste). Reteblij dat ik het niet wist.

Volgend jaar weer NGF-competitie 8).

En ja mijn matchplay ervaring is beperkt tot de competitie van dit seizoen. Wat is dat een ander spel dan stbf of strokeplay zeg...

[ Voor 6% gewijzigd door Boudewijn op 12-05-2018 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Roenie schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 11:19:
Vanmiddag had ik gehoopt lekker in mijn eentje 18 holes te lopen, maar nu zijn er twee mensen in mijn flight bijgeplaatst. Aan de ene kant snap ik het vanwege de efficiency, maar aan de andere kant heb ik niet zo'n zin om vier uur met twee wildvreemden te moeten doorbrengen. Hoe zien jullie dat?
Een flight van 1 persoon is voor een golfbaan niet aantrekkelijk en zal als het wat drukker is dan logischerwijs vaak aangevuld worden.

Persoonlijk vind ik het niet leuk om alleen te golfen en probeer die enkele keer dat ik alleen naar een golfbaan ga (bijvoorbeeld in een vakantie) dan ook aan te haken bij een andere flight. Altijd leuk nieuwe golfers leren kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik vind het zeker 's avonds in mijn eentje echt wel zen. Wij hebben ook een baan zonder reserveringen (maar met spiraal). Prima dus. Als het daarentegen druk is moet je indikken, soit.

[ Voor 16% gewijzigd door Boudewijn op 14-05-2018 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Afgelopen vrijdag voor het eerst een volledige 18 holes gelopen (mocht ook wel na bijna 2 jaar golfen :+). Toch wel behoorlijk stukje langer dan de 'normale' 9 holes die ik loop, maar ging verder wel prima. Waren de gele + blauwe lus op Delfland. Beide lussen nog nooit gespeeld, en met dat in achterhoofd ging het eigenlijk best heel lekker, en uiteindelijk op 32 punten uitgekomen, waarvan een nette (imho) 18 op de blauwe (moeilijkste) lus gehaald zijn. Helaas geen handicapverbetering (wacht nog steeds op 1e verbetering), maar als ik blijf spelen zoals ik vrijdag deed moet dat goedkomen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:31
BM schreef op maandag 14 mei 2018 @ 20:05:
Afgelopen vrijdag voor het eerst een volledige 18 holes gelopen (mocht ook wel na bijna 2 jaar golfen :+). Toch wel behoorlijk stukje langer dan de 'normale' 9 holes die ik loop, maar ging verder wel prima. Waren de gele + blauwe lus op Delfland. Beide lussen nog nooit gespeeld, en met dat in achterhoofd ging het eigenlijk best heel lekker, en uiteindelijk op 32 punten uitgekomen, waarvan een nette (imho) 18 op de blauwe (moeilijkste) lus gehaald zijn. Helaas geen handicapverbetering (wacht nog steeds op 1e verbetering), maar als ik blijf spelen zoals ik vrijdag deed moet dat goedkomen :)
Kom je vaker op Delfland? Is mijn vaste plek voor oefenen (drivingrange, pitchingrange en puttinggreen). Vorig jaar lag een van die lussen helemaal overhoop; is dat nu weer helemaal mooi geworden? Zo ja, wil ik daar binnenkort ook wel rondje wagen. Mocht je nog een keer die baan gaan lopen en je zoekt iemand die mee wil spelen, stuur me gerust een berichtje :).

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Ja, de verbouwingen zijn achter de rug, lag er allemaal redelijk netjes bij :) Her en der beetje dun gras, maar had verder weinig te klagen. Zal het in gedachten houden, maar ivm verhuizing en verbouwing zal het komende tijd waarschijnlijk op een lager pitje komen te staan.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Boudewijn schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 22:49:
We (duinzicht IV) zijn tweede geworden in de C-clubs 18h mixed poule. Holy shit, wat spannend was het gisteren. We konden 2e of 3e worden, en 's ochtends hadden we de greensomes met 6up, 5 holes te gaan gewonnen.

's middags moest ik tegen een van mijn tegenspelers spelen, en ik sta na de eerste hole 1 down. Dat is square geworden, maar 9, 10 en 12 heb ik verloren. 3 down. Konijne, wat zuur. Allemaal lullige onnodige fouten en mijn tegenstander deed weinig fout.

Tot ik erachter kwam dat als ik wat verder sloeg (meer risico neem en dus een 5i of 4i nam, ik sla weinig hout) ik zijn driver voorbij ging. Dat leek hij niet goed te trekken en begon telkens harder te meppen. Uiteindelijk stond ik op 17 1up en heb 18 gehalveerd (had meer ingezeten maar vond het wel prima). Bleek later dat we met 1 punt marge 2e zijn geworden... dat was dus mijn 2 punten op de 18e hole (ik speelde als een-na-laatste). Reteblij dat ik het niet wist.

Volgend jaar weer NGF-competitie 8).
Leuk te lezen!

Wij moesten de laatste dag op de Beemster, die baan vind ik niet echt tof. De greens zijn best redelijk, maar traag (dus lijnen zijn anders), er zijn heel veel gemaakte hindernissen en als speler die wat verder slaat heb je er absoluut weinig voordeel, op één hole na.
Uiteindelijk sla ik dus op twee holes na overal een ijzer af, ik heb er weinig aan om een houtje af te slaan op een 300m hole (waar ik 210-240 sla met een hout). M'n ochtendpartij overtuigend gewonnen, in de middag echter niet.
We hebben als team gewonnen, maar zijn uiteindelijk 2e in de poule geworden.

Ik weet niet of ik volgend jaar weer competitie speel, ik vind het Godsonmogelijk duur voor wat je krijgt. Als ik ons teambuilding weekend niet meereken kom ik toch op zo'n €700 uit voor 4 wedstrijden en 4x voorspelen. Met dat weekend erbij gaat dat richting €1000. En voor dat geld kan je ook een minimaal week naar Portugal, Spanje, Marokko of Turkije bijvoorbeeld.
En ja mijn matchplay ervaring is beperkt tot de competitie van dit seizoen. Wat is dat een ander spel dan stbf of strokeplay zeg...
Ik vind matchplay echt ontzettend leuk, juist omdat elke hole weer een wedstrijdje op zich is. Een hole verknallen is niet gelijk je ronde voorbij, en je kunt elke hole dus druk krijgen of druk zetten. Omdat ik wat verder sla dan de gemiddelde golfer heb ik vaak wel voordeel, tegelijkertijd kan ik ook wel eens een veel kortere club op de teebox pakken omdat ik juist wil dat ik als eerste naar de green ga. Het is zo veel flexibeler dan strokeplay (stableford doe ik alleen achteraf, op m'n scorekaart).

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Hammetje schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:21:
Vorig jaar lag een van die lussen helemaal overhoop; is dat nu weer helemaal mooi geworden?
Dat was Rood, met name de eerste paar holes. Stuk beter geworden. Fairways van blauw waren best dunbegroeid en ook geprikt. Harde wind ook gisteravond (kracht 4). IJzer 4 sloeg ik tegen de wind in 80 meter minder ver dan met de wind mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Thanks man :).
We hebben als team gewonnen, maar zijn uiteindelijk 2e in de poule geworden.
Prima toch? :)
Ik weet niet of ik volgend jaar weer competitie speel, ik vind het Godsonmogelijk duur voor wat je krijgt. Als ik ons teambuilding weekend niet meereken kom ik toch op zo'n €700 uit voor 4 wedstrijden en 4x voorspelen. Met dat weekend erbij gaat dat richting €1000. En voor dat geld kan je ook een minimaal week naar Portugal, Spanje, Marokko of Turkije bijvoorbeeld.
Ik hoef er niet voor te betalen. Voorspelen is gratis op basis van reciprociteit. Kost me alleen wat vrije dagen en de consumpties na het spelen. Soit.
Ik vind matchplay echt ontzettend leuk, juist omdat elke hole weer een wedstrijdje op zich is. Een hole verknallen is niet gelijk je ronde voorbij, en je kunt elke hole dus druk krijgen of druk zetten. Omdat ik wat verder sla dan de gemiddelde golfer heb ik vaak wel voordeel, tegelijkertijd kan ik ook wel eens een veel kortere club op de teebox pakken omdat ik juist wil dat ik als eerste naar de green ga. Het is zo veel flexibeler dan strokeplay (stableford doe ik alleen achteraf, op m'n scorekaart).
Inderdaad, dat is wel het mooie. Waarom zou je als eerste naar de green willen gaan? Psychologisch voordeel op de tegenstander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Hebben jullie nog doelen gesteld voor dit jaar op golfgebied? Ik stel elk jaar een hcp als target. Zo was wilde ik mijn eerste golfjaar onder de 36, het tweede jaar onder de 25 en het derde jaar (vorig jaar) onder de 20. Dat was gelukt met 18.6 en het doel voor dit jaar is onder de 15. Dat wordt nog een beste klus.

Fouten worden veel sneller afgestraft en een dubbel of trippel doet best veel pijn tijdens een ronde van 9 holes. Daar moeten gelijk parren tegenover staan. Tot nu toe gaat het redelijk. 4 keer gestegen en 4 keer gezakt. Ik zit nu op 17.1 dus het doel is nog in zicht.

Ik merk dat ik vooral rond de greens nog wel wat winst kan halen. Betere chips en minder 3-putts.

Ik ben wel benieuwd naar jullie doelstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Mijn doelstelling is van 26 naar onder de 20 (eigenlijk 18). Na mijn (overigens geweldige) Zuid-Afrika trip (scores kut, nieuwe ijzers en stimp 12 op de greens was wel even anders) merk ik dat ik een betere speler aan het worden ben. Ik snap de swing veel beter, heb 20m per club gewonnen (dat helpt!) en weet beter wat ik fout doe en wat niet. Ik merk nu dat het veel meer aankomt op juiste keuzes maken in plaats van godzegene de greep en hopen dat mijn swing toevallig goed is. Zo liep ik gisteren een vet slechte ronde van dik boven de 100 (op de Efteling), maar was over het algemeen mijn balcontact goed. Tuurlijk gaat er nog wel eens een bal mis maar die fouten zijn vaak minder kostbaar. Heel veel slagen verloren gisteren door voor die par te gaan ipv accepteren dat een bogey voor mij prima is. Heeft ook te maken dat GIR op veel holes ineens een optie voor mij wordt en het daardoor aanlokkelijk is om er voor te gaan. Ik moet als er gevaar is meer opleggen en dat gevaar uit het spel halen. Met slimme keuzes kan ik snel zakken is mijn gevoel nu.

Golfporn uit Zuid Afrika:

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/its7sd/unnamed.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
donleone83 schreef:
Ik merk nu dat het veel meer aankomt op juiste keuzes maken in plaats van godzegene de greep en hopen dat mijn swing toevallig goed is
Dit is wel herkenbaar inderdaad. Geen domme dingen doen. Af en toe even een chipje uit de rotzooi (wedge met bounce) in plaats van toch meters willen maken met een verkeerde club. Of niet dat gaatje van een halve meter tussen de bomen door.
[afbeelding]
Oef wat een lekker plaatje zeg! Maakt me jaloers! Heb wel zulk soort plaatjes van Durbuy maar dit is toch net ff lekkerder hoor!

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/fsCyXd/klein01.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Alsatian op 29-05-2018 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:15
donleone83 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:16:
Mijn doelstelling is van 26 naar onder de 20 (eigenlijk 18). Na mijn (overigens geweldige) Zuid-Afrika trip (scores kut, nieuwe ijzers en stimp 12 op de greens was wel even anders) merk ik dat ik een betere speler aan het worden ben. Ik snap de swing veel beter, heb 20m per club gewonnen (dat helpt!) en weet beter wat ik fout doe en wat niet. Ik merk nu dat het veel meer aankomt op juiste keuzes maken in plaats van godzegene de greep en hopen dat mijn swing toevallig goed is. Zo liep ik gisteren een vet slechte ronde van dik boven de 100 (op de Efteling), maar was over het algemeen mijn balcontact goed. Tuurlijk gaat er nog wel eens een bal mis maar die fouten zijn vaak minder kostbaar. Heel veel slagen verloren gisteren door voor die par te gaan ipv accepteren dat een bogey voor mij prima is. Heeft ook te maken dat GIR op veel holes ineens een optie voor mij wordt en het daardoor aanlokkelijk is om er voor te gaan. Ik moet als er gevaar is meer opleggen en dat gevaar uit het spel halen. Met slimme keuzes kan ik snel zakken is mijn gevoel nu.

[afbeelding]
Hoi Leon, volgens mij zaten wij een aantal jaar geleden met Frank op het terras bij Prise, toen heb ik je al verteld wat je boven schrijft. Mooi dat het verstand toch met de jaren komt :P.

Bij een goede score neerzetten komt veel meer kijken dan een goede swing, juist course management, concentratie etc maakt in wedstrijden het verschil.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Mijn doel, voor dit eerste jaar was onder 36 - en dat is nu gelukt met 34,5
Voor mijn gevoel zou ik tussen de 26 en 30 wel kunnen halen dit jaar.

Ik loop geen q-kaarten meer buiten de officiele wedstrijden, omdat hier veel verschil in zit voor mij.
In het algemeen zijn wedstrijden voor mij erg spannend, met als resultaat dat ik te voorzichtig speel.
Veel te korte ijzers, chips en putts dat weer extra slagen kost.

1.) Fouten zijn te grof, soms slagen op 10% van het beoogde resultaat - die moeten er uit.
(rust vinden in mijn spel, backswing rustiger en kort - niet te veel nadenken en naar de grond kijken ipv de bal en tempo houden tussen oefenswing en swing - nadenken elimineren)
2.) chips zijn slecht, chip te vaak op het halen van de green met als resultaat een 2-3putt van 10meter
3.) Zekerheid boven GIR zetten, ijzer 8 met 25meter pitch naar de green is beter dan een slice ijzer 6 in het water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:31
Ik wil dit jaar onder HCP 36 komen, zit nu op HCP 38. Voornaamste doelen om dat te bereiken:
- Ijzers rechter leren spelen (zit al sterke verbetering in)
- Driver slice eruit krijgen

We zullen zien. Ik probeer vrij veel te spelen, zeker 1 x per 2 weken sta ik op Waterland. Morgen voor het korte spel de PAR3 op Delfland.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik begin ook steeds meer grip op de swing te krijgen. Belangrijk als je een beetje fatsoenlijk door de grote baan wilt komen. Laatst eens met de pro gekeken, en er zitten nog genoeg meters in mijn huidige swing en dat begint er nu ook een beetje uit te komen. Ik heb de mazzel dat ik vanaf het begin al weinig afwijking in de swing heb, ze gaan meestal vrij goed rechtdoor, alleen consequentie en afstand waren lastig. Chip en putten gaat allemaal voorlopig wel even aardig genoeg.

Verder speel ik steeds relaxter, en dat merk ik ook goed. Vorige week even 9 holes op de grote baan gelopen (ik speel 's avonds meestal even par 3/4 omwille van de tijd) en als ik die score had ingeleverd, had ik handicap 51 gehad (heb nu nog 54 denk ik, de golf.nl app is daar niet duidelijk in, heb ze al gemaild). En daar zat 1 uberslechte hole tussen dus die hcp kan dit jaar wel omlaag. Het is alleen jammer dat ik gewoon te weinig tijd heb. Eens in de paar weken een balletje slaan en een lesje is gewoon erg weinig. Nu snap ik al die pensionado's die zeggen dat ze meer gaan golfen in hun nieuwe vrije tijd :)

Op termijn eens kijken naar een wat langer stokje, de hybride 4 (mijn langste) krijg ik nu leuk vat op en dan is het wel leuk om er eens een fairway wood naast te proberen.

[ Voor 18% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 29-05-2018 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:18:
Ik begin ook steeds meer grip op de swing te krijgen. Belangrijk als je een beetje fatsoenlijk door de grote baan wilt komen. Laatst eens met de pro gekeken, en er zitten nog genoeg meters in mijn huidige swing en dat begint er nu ook een beetje uit te komen. Ik heb de mazzel dat ik vanaf het begin al weinig afwijking in de swing heb, ze gaan meestal vrij goed rechtdoor, alleen consequentie en afstand waren lastig. Chip en putten gaat allemaal voorlopig wel even aardig genoeg.

Verder speel ik steeds relaxter, en dat merk ik ook goed. Vorige week even 9 holes op de grote baan gelopen (ik speel 's avonds meestal even par 3/4 omwille van de tijd) en als ik die score had ingeleverd, had ik handicap 51 gehad (heb nu nog 54 denk ik, de golf.nl app is daar niet duidelijk in, heb ze al gemaild). En daar zat 1 uberslechte hole tussen dus die hcp kan dit jaar wel omlaag. Het is alleen jammer dat ik gewoon te weinig tijd heb. Eens in de paar weken een balletje slaan en een lesje is gewoon erg weinig. Nu snap ik al die pensionado's die zeggen dat ze meer gaan golfen in hun nieuwe vrije tijd :)

Op termijn eens kijken naar een wat langer stokje, de hybride 4 (mijn langste) krijg ik nu leuk vat op en dan is het wel leuk om er eens een fairway wood naast te proberen.
Je hebt altijd een marker nodig om een q-kaart te lopen, ook via de golf app.
Bovendien zou het wel erg vreemd zijn dat een hcp omlaag zou gaan na het spelen van 1 of 2 holes, dat lijkt mij niet representatief voor je algemene niveau.
Verkeerd gelezen, 9 holes zou wel goed moeten zijn. indien qualifying en marker.

Maar eerlijk gezegd weet ik niet wat de exacte criteria zijn, omdat ik ook nog maar net begonnen ben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
Artbij schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:55:
[...]

Hoi Leon, volgens mij zaten wij een aantal jaar geleden met Frank op het terras bij Prise, toen heb ik je al verteld wat je boven schrijft. Mooi dat het verstand toch met de jaren komt :P.

Bij een goede score neerzetten komt veel meer kijken dan een goede swing, juist course management, concentratie etc maakt in wedstrijden het verschil.
Helemaal eens J :) Toen was golf voor mij nog leuk tijdverdrijf en niet meer dan een van vele halfslachtige hobby's. Nu het sport nummer 1 is en ik ook nog te dealen heb met de nieuwe fysieke beperking, komt dan toch het verstand :-P

Je raadde mij toen ook aan om de driver uit de tas te halen. Dat heb ik nooit gedaan en is inmiddels één van mijn beste clubs. Soms betaalt die koppigheid zich uit.

Zou leuk zijn weer eens samen een rondje te lopen, via GC of gewoon zomaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
donleone83 schreef:
Zou leuk zijn weer eens samen een rondje te lopen, via GC of gewoon zomaar!
Grappig ik zit ook op gc. Plaats een enkele keer iets daar. Lees voornamelijk mee.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• donleone83
Ik heb ooit een zeer geslaagde GoT Hardloopmeet georganiseerd toen ik nog geen beperking opgelopen had. Is er animo voor een GoT Golfmeet? Ik vind het altijd leuk om andere golfers te ontmoeten. Vermoed dat "veelposters" als @Floor-is en @Boudewijn en @Alsatian ook wel te porren zijn (hinthint).

Hebben natuurlijk niet veel meer nodig dan een baan en wat starttijden en als we een toernooitje er van maken een kleine bijdrage voor de prijzentafel. Animo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Wat mij betreft wel. Ik vind het een leuk idee. Zal wel na de zomer moeten plaatsvinden dan. Mijn voorkeur gaat naar een zaterdag, op zondagen ben ik niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja hoor dat is prima. Zoiets is een jaar of 6 geleden ook ooit georganiseerd. Ik doe graag mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:09
Ik ga dan ook proberen aan te schuiven, goede reden om het golfen er beetje in te houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Dat lijkt mij ook erg leuk d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Handschoenen zijn in dit topic nog niet langsgekomen volgens mij. Ik gebruik Footjoy Weathersof handschoenen en op zich zijn die ok, maar ik vroeg mij af wat de ervaringen zijn met leren handschoenen. Comfortabeler en beter gevoel dat zal best, maar wel duurder en hoe zit het met de slijtage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Gezien ik ze gewoon verslijt of kwijt raak zijn die weathersof dingen prima. Leer lijkt me ook niet handig met vocht eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Ik heb Titleist Permasoft (leer). Zoveel comfortabeler dan niet leren handschoenen. Slijten vanzelfsprekend wel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
  • Laatst online: 21-03 10:24
Enkele weken geleden ook een handschoen gekocht en er eens 9 holes mee gelopen. Ik vind het toch wel prettig, je kunt de club wat 'losser' vasthouden, inderdaad wat meer grip.

Komende week begin ik weer met lessen. Vorig jaar mei begonnen, handicap staat op 49 en hoop er dit jaar nog wat vanaf te krijgen. Ik moet nog werken aan de afslag en het korte spel (laatste slag naar de green van zeg 30-50 meter). Putten gaat wel erg goed de laatste tijd, daar maak ik nog wel wat misslagen mee goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Vandaag matchplay gespeeld voor onze matchplaybeker, in de wetenschap dat ik die niet ging winnen. Dit was de 8e finale.

Ik moest tegen HCP12, ben blij dat ik met 3 om 4 er uiteindelijk uit ben gegaan. Zit zelf op 24.5 namelijk :X. Wel jammer, ik zou de eerste 9 22 punten hebben geslagen, en de 2e 9 een stuk of 20.

Merk dat ik heel veel meer gepushed word tot presteren dan stbf. Raar is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Boudewijn schreef:
Gewoon een combinatie spelen in je funrondjes. Matchplay en SBF. Dus wel ff elke hole uitholen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ach ja ik speelde net 22 punten tijdens een q rondje... soms lukt het gewoon wel. En dan nog een hole verknald hebben ... :P

Hcp22.9 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/k4x8V8/hit.jpg

Even een plaatje van gisteravond. Zaterdag speel ik op de nieuwe Links Valley, ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Boudewijn schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:32:
Ach ja ik speelde net 22 punten tijdens een q rondje... soms lukt het gewoon wel. En dan nog een hole verknald hebben ... :P

Hcp22.9 :)
9 holes? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja na het werk zit 18 er vaak niet in helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Roenie schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 20:32:
Handschoenen zijn in dit topic nog niet langsgekomen volgens mij. Ik gebruik Footjoy Weathersof handschoenen en op zich zijn die ok, maar ik vroeg mij af wat de ervaringen zijn met leren handschoenen. Comfortabeler en beter gevoel dat zal best, maar wel duurder en hoe zit het met de slijtage?
Ik gebruik Callaway Dawn patrol: cabretta leer.
Van Footjoy vind ik de GTExtreme echt heel fijn, maar die zijn ongeveer 2x zo duur :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Boudewijn schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 18:57:
Vandaag matchplay gespeeld voor onze matchplaybeker, in de wetenschap dat ik die niet ging winnen. Dit was de 8e finale.

Ik moest tegen HCP12, ben blij dat ik met 3 om 4 er uiteindelijk uit ben gegaan. Zit zelf op 24.5 namelijk :X. Wel jammer, ik zou de eerste 9 22 punten hebben geslagen, en de 2e 9 een stuk of 20.

Elke hole is een nieuwe wedstrijd he :)

Ik heb afgelopen weekend ook matchplay kampioenschappen gespeeld, dat ging niet echt goed. Ik kan een hele stapel smoesjes aanhalen, maar ik kreeg het gewoon niet voor elkaar én mijn tegenstander is sowieso veel sterker (±2 HCP). Maar 7&6 deed wel serieus pijn. Uiteindelijk in de kwart finale gestrand, waar ik me op zich niet echt voor hoef te schamen.
Alsatian schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:18:
[afbeelding]

Even een plaatje van gisteravond. Zaterdag speel ik op de nieuwe Links Valley, ben erg benieuwd.
Ben ik heel benieuwd naar, heb wat mensen die me stevig pushen er te gaan spelen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Floor-is op 06-06-2018 19:32 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/gxqPyT/lv01.jpg

Absoluut de moeite! Als je de fairways raakt is het goed scoren en dat ging me goed af. Allemaal ijzer 4 fairwayfinders van 200. Speelde 2 slagen onder mijn handicap dus die is weer iets lager geworden. Na de lunch een tweede keer en toen wat gaan klooien met drivers vanaf de tee. Drama en vervolgens zijn de ijzers ook weer minder. Moet echt eens op zoek naar een driver die bij me past.

Nu nog een keer terug om de andere kant op te spelen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Het ziet er prachtig uit!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Alsatian schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:42:
[afbeelding]
Absoluut de moeite! Als je de fairways raakt is het goed scoren en dat ging me goed af. Allemaal ijzer 4 fairwayfinders van 200. Speelde 2 slagen onder mijn handicap dus die is weer iets lager geworden. Na de lunch een tweede keer en toen wat gaan klooien met drivers vanaf de tee. Drama en vervolgens zijn de ijzers ook weer minder. Moet echt eens op zoek naar een driver die bij me past.
Win je dan veel als je met een consistent zou slaan met een driver? Waar ik regelmatig speel heb op ~200 meter "last" van fairway bunkers dus je zou daar met balvlucht overheen moeten om "veilig" een driver te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Als ik consistent met mijn driver sla, kan ik op veel holes met een wedge naar de green. Dus ja, daar is veel te winnen. Mijn ijzer 4 sla ik 200. Mijn driver als ik die goed raak 250. Dan kan ik de meeste bunkers zonder probleem vermijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Alsatian schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 19:47:
Als ik consistent met mijn driver sla, kan ik op veel holes met een wedge naar de green. Dus ja, daar is veel te winnen. Mijn ijzer 4 sla ik 200. Mijn driver als ik die goed raak 250. Dan kan ik de meeste bunkers zonder probleem vermijden.
Meestal is een groot deel van de oplossing eenvoudigweg minder hard slaan ;)

Mijn swingspeed met de driver is bijna 10mph omlaag sinds vorig jaar, ik sla nu:
Driver - 239
3hout - 222
5hout - 210
Ijzer4 - 185
Ijzer5 - 175
Ijzer6 - 165
Ijzer7 - 155
Ijzer8 - 145
Ijzer9 - 135
P - 125
50° - 105
54° - 95
58° - 85

M in gapping tussen P en 50° overbrug ik door de P korter te grippen, dat scheelt een club en dus wordt het dan 110-115 :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Dat speelt zeker mee, dat minder hard slaan. Maar ik heb er ook een te stijve shaft in zitten. Tweedehandsje van MP. Met mijn ijzers sla ik redelijk constante afstanden. Eigenlijk wil ik dat gamegolfsysteem zodat ik het echt goed kan gaan bepalen. Dit is ongeveer wat ik sla:
IJzer 4 - 200
IJzer 5 - 185
IJzer 6 - 175
IJzer 7 - 165
IJzer 8 - 155
IJzer 9 - 145
P - 135
50° - 115
56° - 95

Zaterdag speel ik de 36 van Bentwoud, zijn er nog mensen die daar ook heen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Hmm.. wist niet dat er een speciale dag was op Bentwoud...
Twijfel nog, en verzin nog even hoe ik dat thuis moet brengen dat ik de hele zaterdag weg ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Pfff als ik met een P sla gaat de bal vooral heel hoog en komt een metertje of 80 verder weer neer. 135 meter moet ik al naar ijzer 6 toe. Werk aan de winkel dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 16:32:
Pfff als ik met een P sla gaat de bal vooral heel hoog en komt een metertje of 80 verder weer neer. 135 meter moet ik al naar ijzer 6 toe. Werk aan de winkel dus.
Hoog is veel stop, en 80 meter accuraat slaan kan heel nuttig zijn.
Ik weet niet of je 135m met een P wel zou willen halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Ik ben lang en dat scheelt al enorm in lengte. Daarbij heeft mijn set een sterke loft, de p heeft een loft van 44° waar dit bij andere sets 48° of meer is. En daarbij kan het zijn dat mijn afstanden iets verschillen met wat ik nu vermoed. Daarom wil ik ook graag een keer gamegolf omdat je dan echt kan zien welke afstanden je door de baan slaat. En men is graag geneigd iets positiever te denken dan de werkelijkheid. Maar ik heb geprobeerd daar rekening mee te houden.

Spelers verschillen zoveel van elkaar. En afstanden zeggen echt niet veel.

[ Voor 40% gewijzigd door Alsatian op 20-06-2018 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb ook een 44gr pw en ben ook een grote jongen. 110m oid.
Om dat wat op te vangen heb ik minder lang spul in de tas en een 48,52,56,60 setje vokeys. Die 48 is wat vroeger een P was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Mijn PW is 45gr en sla hier confortabel 85meter mee - 95 full swing.
Maar dat is de marge die ik me met ijzers geef... +/- 10meter tussen full en 3kwart/halfje

Mijn clubs / afstanden: ( Hcp 34,5 - speel nu 11 maanden)
Houten 3: 175 ~ 220mtr van de Tee
Houten 5: 170 ~ 185 Fairway
Hybride 5 : 135 - 165 (gebruik ik als vervanger van ijzer 7 t/m 5)
ijzer 5t/m7 lopen niet krijg deze niet confortabel/betrouwbaar.
8 - 110 ~125
9 - 100 ~110
P - 85 ~ 95
S - 50 ~ 60 (56gr)
Binnen 50 meter is pitch met ijzer 8 (veel rol) of P voor obstakels/veel stop

Ik heb het idee dat lie angle van ijzers 7-5 te rechtop is waardoor ik niet confortabel sta t.o.v. lengte van club. (psychologische oorlog met mezelf)

PS. ik kan geen Q kaarten inleveren... de App blijft zeggen "in progress" behalve als ik 'm leeg laat.
Dan kan het ineens wel 8)7 goed voor je hcp een lege kaart inleveren

[ Voor 11% gewijzigd door 3xNix op 21-06-2018 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
3xNix schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:13:
PS. ik kan geen Q kaarten inleveren... de App blijft zeggen "in progress" behalve als ik 'm leeg laat.
Dan kan het ineens wel 8)7 goed voor je hcp een lege kaart inleveren
Heb je het dan over de golf.nl app? Zo ja, even een mailtje sturen naar app@golf.nl dan kunnen ze je daar wel verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Alsatian schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:16:
[...]

Heb je het dan over de golf.nl app? Zo ja, even een mailtje sturen naar app@golf.nl dan kunnen ze je daar wel verder helpen.
Dankje zal ik zeker doen, ik kom er nu ook achter dat ik via de website ook geen Q-kaart kan doen.

Quote:
"Je mag nog geen qualifying spelen omdat je nog niet aan de voorwaarden voldoet. Jouw club kan je hier alles over vertellen."

Heeft er waarschijnlijk mee te maken dat ik van compact course lidmaatschap over ben gestapt naar twilight lidmaatschap :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik had ook zoiets, maar dat kwam omdat Q-kaarten bij onze club via E-golf4u verwerkt moeten worden. Maar ja, die app ondersteund ook uitsluitend Q-kaarten, dus ik gebruik er nu 2: golf.nl voor mijn 'recreatieve' rondjes (dat hou ik ook graag bij namelijk), en e-Golf4u voor Q. Beetje omslachtig maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Het grote voordeel van de golf.nl app is dat je marker jouw kaart in die app kan goedkeuren en je dus de fysieke kaart helemaal niet meer nodig hebt.

Je zou in de golf.nl app gewoon je q-kaarten moeten kunnen registreren hoor ook als je club gebruik maakt van e-golf4u.

[ Voor 8% gewijzigd door Alsatian op 21-06-2018 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Zojuist mailtje gehad van app@golf.nl
Er was een probleem met de app met update 19.6 maar dat is opgelost met de update van vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik vind het gebrek aan fysieke kaarten tof aan de app, maar ook de vergelijking met je vrienden/stad/club . Leuk om jezelf te zien dalen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dat vergelijken maakt me dan weer helemaal niets uit. Heb al te weinig tijd voor mijn eigen spel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik speel op een kleine club dus vind het wel grappig. Gisteren een zesbal eclectic fun wedstrijd gehad. 2x9h met 3 stokken.

Nooit Meer, ondanks dat ik 3 stokken leuk vind. Maar wat een fokking clowns trekt dat aan. Ik markeerde voor iemand die: niet wist hoe een kaart in te vullen , geen stbf kon berekenen, niet kon droppen, op willekeurige plaatsen dichter bij de hole ontweek en een hole met andermans bal speelde (ja ik speel met een bal met het logo van onze club... tsja je bent op onze homecourse vast de enige :') ) en dan gewoon doorspeelt.

Erge is dat deze Truus hcp 26 heeft. En er niets van bakte.

Zo die frustratie is eruit. Vanmiddag hopelijk wel serieus spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Gisteren heb ik op de Zaanse gespeeld op uitnodiging van A2B, een dag georganiseerd door Acronis. Mijn rol was niet zozeer goed spelen, maar ervoor zorgen dat de mensen in de flight het leuk hadden. De flight was top, ontzettend gelachen en een prachtige side-bet gedaan met één van de mannen. (Heb een greenfee met lunch gewonnen :P).

Heb wel op de 13e hole iemand (op de voet/enkel) geraakt, wat ik pas een paar holes later hoorde trouwens. De 13e is een ±320m par4, waar je direct naar de green kan als je 170m carry kunt slaan, of waar je rechtsom kunt als je dat niet redt (of denkt te redden). De hole speelde wind mee, heftig harde wind mee: windkracht 5-6.
Afslag met mijn houten 3, geweldig geraakt, prachtige hoge draw. Ik dacht nog een meter of 60 over te hebben. Alle anderen gingen over rechts, dus een beetje zoeken en twee drops (toch water gevonden) later had iedereen richting de green geslagen. Daarheen lopend was ik aan het kijken waar mijn bal was uitgekomen, niet op de fairway te zien: balen :| Tot ik hem op de green spotte! \o/
Bleek aldus dat ik iemand op de green heb geraakt, de bal kwam uiteindelijk ongeveer 8 stappen van de hole tot stilstand :o (Eagle-put gemist, wel keurige birdie :P) Volgens GameGolf was die klap 327m :o
Alsatian schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:06:
Dat speelt zeker mee, dat minder hard slaan. Maar ik heb er ook een te stijve shaft in zitten. Tweedehandsje van MP. Met mijn ijzers sla ik redelijk constante afstanden. Eigenlijk wil ik dat gamegolfsysteem zodat ik het echt goed kan gaan bepalen. Dit is ongeveer wat ik sla:
IJzer 4 - 200
IJzer 5 - 185
IJzer 6 - 175
IJzer 7 - 165
IJzer 8 - 155
IJzer 9 - 145
P - 135
50° - 115
56° - 95
Ik heb GameGolf, de eerste versie (niet de live dus). Werkt prima, hoewel de GPS er nog wel eens naast zit. Ik overweeg een Arccos, maar de prijs (€230+) houdt me tegen.

Je slaat ver hoor, ik sla al flink verder dan nagenoeg iedereen met wie ik speel.
Zaterdag speel ik de 36 van Bentwoud, zijn er nog mensen die daar ook heen gaan?
Wij hebben midzomerwedstrijd op de baan, ik ga lekker bij ons spelen. Zondag ook trouwens, dan is er een 'wedstrijd' waarbij de jeugd samen met een laag-handicap speler de baan in gaat. Niet goed voor het spel, wel heel leuk :)

[ Voor 29% gewijzigd door Floor-is op 22-06-2018 11:39 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Zaterdag heb ik de 36 van Bentwoud gespeeld. Leuk toernooitje, wisselend gespeeld. Er was een floating green voor extra sponsoring. Mijn flightgenoot heeft zijn bal erin geslagen en was daarmee 1 van de 2 op de hele dag.
Floor-is schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:40:
Je slaat ver hoor, ik sla al flink verder dan nagenoeg iedereen met wie ik speel.
Zaterdag nog even gelet op mijn afstanden en ik denk dat ze wel redelijk kloppen. Op een par 3 van 156 sloeg ik mijn ijzer 8 pin high en een par 3 van 170 mijn 7 over de green. Deze holes hadden iets wind mee. Een andere par 3 van 150 iets tegen de wind in mijn ijzer 7 iets over het midden van de green. De wind heeft wel duidelijk meer invloed op korte ijzers en wedges merkte ik bij de kortere par 3 holes.

Afstand is leuk, maar consistentie leuker... En dat gaat langzamerhand beter.

[ Voor 6% gewijzigd door Alsatian op 25-06-2018 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij

Heb wel op de 13e hole iemand (op de voet/enkel) geraakt, wat ik pas een paar holes later hoorde trouwens. De 13e is een ±320m par4, waar je direct naar de green kan als je 170m carry kunt slaan, of waar je rechtsom kunt als je dat niet redt (of denkt te redden). De hole speelde wind mee, heftig harde wind mee: windkracht 5-6.
Afslag met mijn houten 3, geweldig geraakt, prachtige hoge draw. Ik dacht nog een meter of 60 over te hebben. Alle anderen gingen over rechts, dus een beetje zoeken en twee drops (toch water gevonden) later had iedereen richting de green geslagen. Daarheen lopend was ik aan het kijken waar mijn bal was uitgekomen, niet op de fairway te zien: balen :| Tot ik hem op de green spotte! \o/
Bleek aldus dat ik iemand op de green heb geraakt, de bal kwam uiteindelijk ongeveer 8 stappen van de hole tot stilstand :o (Eagle-put gemist, wel keurige birdie :P) Volgens GameGolf was die klap 327m :o
Ik zou me hier eerder voor schamen dan het op een forum etaleren.....

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

[...]
Ik heb GameGolf, de eerste versie (niet de live dus). Werkt prima, hoewel de GPS er nog wel eens naast zit. Ik overweeg een Arccos, maar de prijs (€230+) houdt me tegen.
Ik heb op Ebay samen met 3 vrienden 3 sets refurbished V1 Arccos gekocht voor $50 per set. Gewoon bij Arccos zelf. 2 sensoren waren defect bij aankomst en zijn binnen een week gratis vervangen. Achteraf bleek bij 1 een defecte batterij (die je zelf kan vervangen) t euvel te zijn. Prima service van Arccos.

Moet zeggen dat ik het een leuke toevoeging aan het spelletje en voor die prijs absoluut de moeite waard.

//edit: Hier besteld: https://www.2ndswing.com/...acturerID:847,Condition:1

Ze hebben er nu 1 met conditie 7.0 en 8.0. Serieus, wij hadden 7 en 8 maar zagen zelf geen verschil. Sure, er zitten slijt plekken op die sensoren en ze zijn gebruikt, maar ons boeide het niets (want qua prijs niets te klagen).

---------------------------------------------

Afgelopen week een sessie (3,5 uur ongeveer) doorgebracht op de range van 'TopGolf' in Las Vegas. Moet zeggen dat het met vrienden (collega's in mijn geval) echt wel leuk is. Soort range waarbij je ballen getracked worden + dat ze bijhouden in welke target de bal terecht komt. Met een computer erbij kun je verschillende games spelen (met of tegen elkaar). Je hebt je eigen 'booth' met hapjes en drankjes.

Je moet het meer zien zoals wij doen bowlen in NL. Hele families en groepen die er waren. Heb me serieus vermaakt (al sloeg ik verschrikkelijk, maar toch).

Wachttijd voor walk-ins was een uur, 't was geld printen ($65 per booth per uur, met drankjes en eten waren voor 4 man ong $400 kwijt).
Afbeeldingslocatie: https://cdn.vox-cdn.com/thumbor/M_TEjT5-rsno2cnpD_BR_ojKX5Y=/53x0:923x653/920x613/filters:focal(53x0:923x653):format(webp)/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_image/image/49389569/TopGolf_12-19-2014_2.0.0.jpg
Een foto van je booth die ik zo snel kon vinden.
Afbeeldingslocatie: https://media-cdn.tripadvisor.com/media/photo-s/0b/6e/1d/e2/topgolf-las-vegas.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Saus op 25-06-2018 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb er ook naar gekeken toen ik 2 maanden geleden in de VS was. Vond het heel erg duur voor een range en een protracer in mijn eentje. Raar, een baan spelen kost minder daar :P.

Heb net een rondje stbf 20 gelopen, ondanks een double bogey en 2 3-putts. Die ene was zonde, ik heb gewoon 3 putts op 5 meter nodig gehad (okay het was downhill en redelijk steil, maar toch). Nu HCP21.7 :*).

[ Voor 37% gewijzigd door Boudewijn op 25-06-2018 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Ik vind het wel een gaaf concept hoor dat Topgolf. Hoop nog steeds dat we zoiets hier in Nederland krijgen.

Lekker rondje Boudewijn. Nog een doel voor dit jaar met je handicap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mja, in m'n eentje zou ik er ook snel klaar mee zijn denk ik. Dan is er niets aan (of: een hele dure range inderdaad). Maar in een groep (2 tegen 2 of individueel) vond ik het ook wel erg lachen. Zag dat ze het in de UK ook hadden, misschien nog een idee voor ons jaarlijkse golf weekendje met vrienden. Dat is nog wel makkelijk te reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
In Tilburg bij Prise hebben ze iets vergelijkbaars. Zelfde apparatuur volgens mij.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
Inmiddels weer wat lessen gehad, dat gaat hopelijk weer leiden tot een wat beter spel. Heb met namen nog problemen bij het afslaan, chippen gaat nu weer vooruit en putten loopt doorgaans goed. Afgelopen vrijdag nog een oefenronde van 18 holes gelopen op de par 3 baan van De Golfhorst. Helaas ging het nog niet zo goed (weer het afslaan) en slechts 29 punten. Ik merk dat ik nog te veel moet nadenken over de nieuwe tips bij het afslaan, dat moet er nog in slijten.

Zondag vervolgens weer een les met veel aandacht op de afslag en toen had ik ineens de smaak te pakken. Morgen weer les, kijken of het dan weer zo goed gaat, dan gaan we ook weer even de baan in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
Artbij schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:43:
In Tilburg bij Prise hebben ze iets vergelijkbaars. Zelfde apparatuur volgens mij.
Heb ik inderdaad gelezen, een toptracer:

Toptracer bij Prise d’eau

Met Toptracer range gaat Prise d’eau als een van de eersten in Nederland over naar de next generation driving range. Elke bal die je slaat wordt gemeten, en je statistieken kun je met andere spelers vergelijken, zelfs als ze op een driving range elders in de wereld staan!

Met Toptracer kun je zowel spelletjes spelen als serieus trainen. Oefenen op de driving range wordt een interactief spel, ook kun je wedstrijden doen zoals Longest drive en Hole-In-One challenges. Je kunt bovendien virtuele banen spelen als je geen tijd hebt om een van onze drie 9-holes banen te lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Artbij schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:19:
[...]

Ik zou me hier eerder voor schamen dan het op een forum etaleren.....
Ja, het is ook logisch dat je 328,3 meter met een 3 hout slaat 8)7
Natuurlijk vind ik het vervelend, heb de mensen een drankje aangeboden bovendien. Maar komaan 🙄

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Floor-is schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 20:50:
[...]

Ja, het is ook logisch dat je 328,3 meter met een 3 hout slaat 8)7
Natuurlijk vind ik het vervelend, heb de mensen een drankje aangeboden bovendien. Maar komaan 🙄
328,3? Had je je rolmaat bij je?

Van binnen mag je trots zijn, naar buiten zou je je mond moeten houden.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Artbij schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 21:38:
[...]

Als je nu een beetje had gelezen had je geweten dat ik GameGolf gebruik.

Ik vind dat je als een enorme pannenkoek reageert, ga lekker ergens anders de moraalridder uithangen.
Edit: prima als jij je er voor schamen zou, maar ga dat niet op een ander projecteren.

[ Voor 9% gewijzigd door Floor-is op 27-06-2018 23:56 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Het kan een keer gebeuren, juist omdat 300+ meter met een houten3 is echt een debiel lange afstand is. Zeker als je daarna die mensen een drankje aanbiedt vind ik dat best chique. Ik snap Floor-is zijn mening wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Boudewijn op 27-06-2018 23:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-06 14:48

Edgarz

Tweako-active since1986

Artbij schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 21:38:
[...]

Waarom? Hij deed het niet express....Het komt gewoon weleens voor dat je boven jezelf uitstijgt en (heel) riant boven je afstanden slaat. En ja, dan kan de flight voor je even last hebben. Maar daar komen ze echt wel weer overheen. Netjes opgelost met een drankje en excuses, zoals het bij deze sport hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Floor-is schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 23:54:
[...]

Als je nu een beetje had gelezen had je geweten dat ik GameGolf gebruik.

Ik vind dat je als een enorme pannenkoek reageert, ga lekker ergens anders de moraalridder uithangen.
Edit: prima als jij je er voor schamen zou, maar ga dat niet op een ander projecteren.
Moet de eerste gamegolf nog zien die geen meters afwijking heeft...

Je stoort je nogal aan mijn mening. Dat zegt genoeg....

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Artbij schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 00:29:
[...]

Moet de eerste gamegolf nog zien die geen meters afwijking heeft...

Je stoort je nogal aan mijn mening. Dat zegt genoeg....
He man, kom even van die ivoren toren af en zeg even lief hoi tegen elkaar. Sure een gamegolf heeft afwijking, dan heeft Floris 325 geslagen. Onverwacht enorm ver. Dat blijft. Zelfs als hij er 25m bij aangedikt heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Als je niet meer blij en trots mag zijn met een goed geslagen bal... Ik vind het prima dat je dat deelt, leuk! Floris had ook niet kunnen zeggen dat hij iemand geraakt had. Het is keurig opgelost en dat lijkt mij voldoende. En om daar nou 3 posts over door te gaan is wat mij betreft behoorlijk overdreven.

Mooie bal Floris!

[ Voor 15% gewijzigd door Alsatian op 28-06-2018 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Boudewijn schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 00:35:
[...]

He man, kom even van die ivoren toren af en zeg even lief hoi tegen elkaar. Sure een gamegolf heeft afwijking, dan heeft Floris 325 geslagen. Onverwacht enorm ver. Dat blijft. Zelfs als hij er 25m bij aangedikt heeft.
Het was een 320meter dogleg, waar je kan afsnijden als je 170m carry hebt.
Dus hij sloeg 175, en het telde als 325 ?

Het is absoluut niet mogelijk 325m te slaan met een houten 3 als je normaal 230 slaat, tenzij het 40% downhill is en windje 6 mee, je op het pad land met een bounce van heb ik jou daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Mijn opmerking gaat niet over de afstand, zelfs niet over dat hij per ongeluk iemand raakt. Het gaat erover dat hij er trots over verteld.
3xNix schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:48:
[...]

Het was een 320meter dogleg, waar je kan afsnijden als je 170m carry hebt.
Dus hij sloeg 175, en het telde als 325 ?

Het is absoluut niet mogelijk 325m te slaan met een houten 3 als je normaal 230 slaat, tenzij het 40% downhill is en windje 6 mee, je op het pad land met een bounce van heb ik jou daar...
Denk dat jij het over een andere hole hebt....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6EikjPEGHAiJq9pyeMql8jDl/full.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Artbij op 28-06-2018 09:06 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Zie twee posts naar beneden, want ik had een post nog niet gezien :)

[ Voor 199% gewijzigd door Floor-is op 28-06-2018 09:28 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Floor-is schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:19:
[...]

Ik stoor me er aan omdat jij extreem hangt aan het stukje "heeft iemand geraakt" en niet verder kijkt naar "heeft het netjes opgelost", noch 'bal rolde/stuiterde tegen een voet aan'. Verwacht je nu echt dat iemand die normaliter 225m met z'n houten3 slaat, gaat wachten tot de green vrij is op een hole van >300m? Zelfs met windkracht 6 mee kan je niet verwachten dat je 100m (grofweg 40%) verder slaat dan normaal.
De andere reden dat ik me er aan stoor is omdat je me inderdaad m'n genieten van dit schot niet lijkt te gunnen. Denk je dat een tourspeler die met een gekke bounce een green haalt die hij nooit verwachtte te halen zich kapot gaat schamen omdat een of andere pannenkoek het niet vind kunnen dat hij een medespeler tegen een voet op die green heeft geraakt?

[afbeelding]

[afbeelding]
Probeer mijn post eerst te lezen.....

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Artbij schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:03:
Mijn opmerking gaat niet over de afstand, zelfs niet over dat hij per ongeluk iemand raakt. Het gaat erover dat hij er trots over verteld.
Ben trots op de klap, ben niet happy dat ik iemand raakte, maar heb dat netjes opgelost. Dan kan ik dat loslaten en uiteindelijk is dat deel -rolde/stuiterde tegen voet aan- dan wel een kleine smet, maar slechts een kleine. Zeker als ik er excuses voor maak en de beste man (gehele flight) een drankje aanbiedt.
[...]

Denk dat jij het over een andere hole hebt....

[afbeelding]
Juist :)

edit:
Even nieuwe post omdat ik deze post nog niet had gezien :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Artbij schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:03:
Mijn opmerking gaat niet over de afstand, zelfs niet over dat hij per ongeluk iemand raakt. Het gaat erover dat hij er trots over verteld...
Hij is trots over de afstand en dat begrijp ik. Hij vindt het niet leuk dat hij iemand geraakt heeft. Hij heeft die flight excuses en een drankje aangeboden en daarmee is de kous af. Etiquette is een groot goed in golf, maar jouw reactie is echt over de top.
Pagina: 1 ... 6 ... 36 Laatste