Ik heb een overhaaste beslissing genomen met het kopen van een set.onkruidzaaier schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:34:
Binnenkort wil ik mezelf ook gaan onderdompelen in de golfwereld. Echter zit ik te dubben wat voor materiaal ik nou allemaal nodig heb om te beginnen. Voornamelijk wat voor kwaliteit/prijs.
Ben in de afgelopen 2 maanden enthousiast geraakt over het zelf spelen van golf, ik keek eerder vaak wel de mooie weekenden op Ziggo sport, maar speelde nooit eerder zelf.
In die afgelopen twee maanden heb ik nu twee keer op de driving range gestaan en 1 keer meegedaan met een golfclinic op de Somertijd golfdag in Alkmaar. Ik merk dat ik het heel erg gaaf vind om te spelen en heb een tegoedbon voor een tweedaagse cursus naar baanpermissie aangeschaft. Deze ga ik als het goed is begin juni volgen. De cursus is inclusief materiaal, dus voor die tijd hoef ik zelf geen materiaal aan te schaffen.
Wel zit ik al te dubben over wat ik daarna voor type clubs moet gaan kopen.
Ik twijfel tussen:
1. een hele golf set van Wilson Pro Staff (dit werd mij geadviseerd bij JumboGolf) van 400 euro. Deze is wat slijtvaster en toekomstbestendig dan de goedkopere set die ze verkopen. (maar misschien groei ik er al na 2 jaar uit en had ik beter optie 3 gehad)
2. een goede tweedehandse halve set (alleen ijzers en een putter), bijvoorbeeld via dutchgolfclubfitter.
3. een goedkope set (Decathlon? Black Diamond?) voor de eerste een/twee jaar. Met wat minder clubs dan in optie 1, maar wellicht genoeg om mee te starten.
Hebben jullie misschien ideeën hierover? Hoe zijn jullie hiermee begonnen?
Direct na mijn "gvb" een setje ijzers aan laten meten en hier mee begonnen.
Mijn swing is in de loop van de 8 maanden die ik speel best veranderd en de set is inmiddels(2 weken geleden) hierop aangepast.
Achteraf gezien had ik beter kunnen blijven spelen met de leen-set tot ik precies wist wat ik wilde hebben.
Dat had iets in de kosten gescheelt, niet overdreven veel overigens.
Half setje is prima om mee te beginnen, tot je weet waar je ambitie ligt en wat op korte termijn haalbaar is.