Het grote Golfsport topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 36 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 11:21

Floor-is

5.2

brainovic schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:16:
Wist helemaal niet dat we hier ook een golftopic hadden!
Een jaar of 6 geleden heb ik mijn HCP54 (toen nog GVB) gehaald. Tussendoor eigenlijk nooit meer echt opgepakt, maar deze zomer wel. Heb een aantal vrienden flink enthousiast weten te maken en ben het gelukkig zelf nog niet verleerd.

Het enige waar ik tegenaan loop is dat die vrienden nog niet hun HCP54 hebben. Dat betekent dus dat we eigenlijk altijd naar een openbare baan (Spaarnwoude) gaan. En dat ik niet met een van hun samen een scorekaart kan lopen.

Daarom de vraag of er misschien mensen zijn hier die het leuk vinden om dat een keer te doen? Ik kom zelf uit de regio Amsterdam.
Ik wil wel hoor, woon bij Schagen in de buurt. Stuur me maar een DM :)
Glashelder schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:35:
[...]

Altijd leuk. Toevallig loop ik zelf elke week op Spaarnwoude :p
Ja, wanneer gaan wij weer eens?
BM schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 09:55:
Toevallig iemand hier die zin heeft om morgen(middag) een rondje te lopen ergens rondom... Rotterdam (straal 50km). Met een volslagen amateur, dat is dan wel de catch :+
Als je nog een keer wilt, mijn DM weet je wel te vinden :)
CasGas schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 20:43:
Iemand hier trouwens ervaring met rangefinders? Zelf een keer geprobeerd met mijn apple watch, maar dat is mij echt niks waard.

Meeste mensen waar ik mee golf hebben een Bushnell Tour V3, maar die heeft volgens mij geen functie dat je kan locken op de vlag, zoiets zoek ik wel. Iemand suggesties?
Ik heb een V4, maar zou een oudere Tournament 1600 adviseren. Gewoon 2e hands, scheelt flink. Staan prima op eBay :)

Die V4 kocht ik omdat mijn 1600 stuk ging en ik twee dagen later competitie moest spelen ermee. Maar ik vind hem minder fijn dan de 1600..

[ Voor 43% gewijzigd door Floor-is op 07-10-2017 11:55 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
wodkabuikje schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:37:
[...]

Welke baan ga je zelf spelen?
Dat weten we nog niet. Tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:12
Alsatian schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 14:39:
[...]

Dat weten we nog niet. Tips?
Albatros op golf national is erg mooi :).
CasGas schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 20:43:
Iemand hier trouwens ervaring met rangefinders? Zelf een keer geprobeerd met mijn apple watch, maar dat is mij echt niks waard.

Meeste mensen waar ik mee golf hebben een Bushnell Tour V3, maar die heeft volgens mij geen functie dat je kan locken op de vlag, zoiets zoek ik wel. Iemand suggesties?
Naar mijn weten hebben de bushnells gewoon een locker op de pin.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
artbij schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:02:
Albatros op golf national is erg mooi :).
Heb gebeld voor een teetime, was al volgeboekt. Zal wel een of ander evenement zijn denk ik. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Floor-is schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 11:49:
[...]
Ja, wanneer gaan wij weer eens?
[...]
Goede, moeten we inderdaad binnenkort even gaan doen.

21e of 22e ergens in de middag (spaarnwoude is altijd erg vol..) ?

Dan kan ik komend weekend nog even wennen aan het ander type baan :D De afgelopen anderhalve week gewend geraakt aan een woestijnbaan :p

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Glashelder schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 10:59:
[...]

Goede, moeten we inderdaad binnenkort even gaan doen.

21e of 22e ergens in de middag (spaarnwoude is altijd erg vol..) ?

Dan kan ik komend weekend nog even wennen aan het ander type baan :D De afgelopen anderhalve week gewend geraakt aan een woestijnbaan :p
21&22 heb ik wedstrijden.. Weekje later wellicht?

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

d:)b

We ‘appen’ ( :') ) nog wel ff :p

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 980457

Na alle berichten doorgelezen te hebben, toch ook maar een account aangemaakt!

Na 2 golfclinics in hank, kan ook ik niet meer onder de verslaving uit.. ondertussen een eigen beginnerssetje aangeschaft(wilson x31) en al een ronde of 16 op de par3 baan in hank gelopen. Tot nu toe alle rondes onder de 45 gelopen, met 35 als record.

Meer mensen met hank al "thuisbaan"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maduth
  • Laatst online: 28-05 15:33

Maduth

Probeersel

Belangrijk: Komend weekend mooi weer voor een rondje 18 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Anoniem: 980457 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 16:42:
Na alle berichten doorgelezen te hebben, toch ook maar een account aangemaakt!

Na 2 golfclinics in hank, kan ook ik niet meer onder de verslaving uit.. ondertussen een eigen beginnerssetje aangeschaft(wilson x31) en al een ronde of 16 op de par3 baan in hank gelopen. Tot nu toe alle rondes onder de 45 gelopen, met 35 als record.

Mijn vader heeft er gespeeld. Erg moeilijke baan, zou er niet graag beginnen met spelen. Erg smal en veel water.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Anoniem: 980457 schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 16:42:
Tot nu toe alle rondes onder de 45 gelopen, met 35 als record.
Je bent een natuurtalent zeker? Rondje van 1 boven par voor een beginner is niet misselijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:15
[b][message=52830241,noline]
Ik ben daar net weg qua abonnement. Ben daar ook begonnen na het bezoeken van een open dag en was direct verslaafd. Abbo genomen van 2 jaar (grote baan + groepslessen) en die heb ik nu niet verlengd.

Ben wel van plan om meerdere keren per jaar daar te spelen. Recht slaan is noodzaak op de grote baan en dan kan ik mooi testen of het steeds wat beter gaat :)

De PAR3 is ook niet makkelijk. Vanuit de Golfschool wordt er wel eens wedstrijd georganiseerd. Daar heb ik 3 keer aan meegedaan.

Heb je voornamelijk les van Frank of Gerben?

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
Alsatian schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:37:
[...]

Je bent een natuurtalent zeker? Rondje van 1 boven par voor een beginner is niet misselijk...
35 - 27 = 8 boven PAR?
Ook dat is inderdaad erg goed voor een beginner. Het is best een lastige PAR3 baan.

Mijn beste resultaat was 3 boven PAR tijdens de wedstrijd daar. Goed voor een emmer en schoonmaakmiddel voor de auto :9

[ Voor 10% gewijzigd door wodkabuikje op 10-10-2017 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb nu in de US voor $49,95 een certified pre-owned (ingeruilde of RMA'ed en repaired) Arccos V1 gekocht. Zoveel rondes loop ik niet per jaar en het complete systeem vond ik altijd wat prijzig voor die paar rondes. Maar nu ik op deze werd gewezen vond ik het wel de moeite. Ben benieuwd. Ik zie regelmatig GameGolfers tegenkomen hier, maar zijn er nog Arccos gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 980457

Lijkt mij inderdaad 8 boven par. Het is wel een uitschieter geweest hoor! Normaal zo tussen de 41 en 45 rond, lijkt me ook niet slecht voor een beginner?

Op dit moment nog geen les. Straks wel beginnen met inlooplessen. 2 keer een clinic gehad van Gerben, dat beviel opzich wel! Hier ook gelijk verslaafd geraakt! Frank ken ik nog niet, maar als ik zie hoe gemoedelijk de de hele club is, moet dat ook bevallen.

Aankomende zaterdag maar weer een paar rondjes op de par3 lopen, wat een weerbericht!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 980457 op 10-10-2017 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wodkabuikje
De inlooplessen zijn goed betaalbaar. Frank is meer een teaching pro. Ideaal voor een beginner om de juiste setup en swing te leren. Gerben komt goed van pas als je al wat langer speelt en gaat fine-tunen.

Veel plezier op de baan. Zeker niet slecht hoor, bij ons ging het 3 jaar geleden een stuk slechter (en nog steeds op sommige dagen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online

Jebus4life

BE User

Mensen hier ervaring met golfclinics in het buitenland?

Heb nog wel wat verlof op overschot dus lijkt me tof om er een weekje tussenuit te gaan en wat te gaan spelen. Probleem zou zijn dat het voor november ofzo is en als ik online kijk lijken die clinics te stoppen tegen eind oktober? (dat is ook vooral gericht op Spanje/Portugal precies)

Richting Marokko/Canarische eilanden/Cyprus zie ik wel vanalles aangeboden worden, maar dat zijn dan vooral golfreizen en geen clinics, en wat uurtjes les kunnen natuurlijk weinig kwaad ^^ (enja, ik zou op m'n eentje gaan dus dan zou ik graag voor/na het golfen nog wat aan het zwembad willen liggen met een goed boek, dus die regio is qua temperatuur iets aantrekkelijker ^^)

[ Voor 3% gewijzigd door Jebus4life op 11-10-2017 14:15 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
wodkabuikje schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:23:
[...]

35 - 27 = 8 boven PAR?
Ook dat is inderdaad erg goed voor een beginner. Het is best een lastige PAR3 baan.

Mijn beste resultaat was 3 boven PAR tijdens de wedstrijd daar. Goed voor een emmer en schoonmaakmiddel voor de auto :9
De info die ik van golfbaankhank.nl haal is dat een 9-holes par 68 course is. Dat zou par 34 zijn en dan is 35 1 boven par. Maar mogelijk is er nog een golfbaan Hank?

edit: Ah, ik lees nu pas dat het een par 3 baan is. 8)7 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Alsatian op 12-10-2017 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Potjandorie, de pot op valderrama was bijna tot het laatst heel spannend met luiten en garcia.

Tweede plaats is jammer maar wmb heeft luiten echt prachtig gespeeld :). Behalve die 3putt op 16 ;).

i3 + moederbord + gehuegen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
  • Laatst online: 21-03 10:24
Inderdaad erg jammer, dit geeft natuurlijk wel weer de nodige zelfvertrouwen maar een overwinning was wel heel erg mooi geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Gisteren met Glashelder, zijn vader en een vriend van hen rondje E-D lus op Spaarnwoude gespeeld.
M'n spel was er niet helemaal, best wel een paar hele goede slagen hoor, maar ook een aantal die echt niet in m'n spel thuishoren.

De baan ligt er niet best bij, heeft teveel last van de regen en de typische "te lang gras op de fairway" van Spaarnwoude. De greens zijn weliswaar zacht (kan je lekker de vlag aanvallen), maar zijn geverticuteerd én gesneden én traag: je bal hobbelt van de lijn, heeft onvoorspelbare snelheid nodig en zorgt zo voor flinke frustratie (bij mij althans).
De potentie van deze twee lussen is er zeker, heb ze nu vier of vijf keer gespeeld en vragen best wat van je spel. Maar tegelijkertijd merk je dat alles en iedereen hier rondloopt, bijna niemand plaatst plaggen terug of repareert pitchmarks, echt zonde.

Oh iets van 85 slagen nodig gehad, met name de 2e negen op laten liggen. Glashelder speelde de 2e 9 juist sterk, was leuk om te zien!

[ Voor 7% gewijzigd door Floor-is op 30-10-2017 09:28 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Zijn er nog meer mensen nieuwsgierig naar de prestaties van Tiger dit weekend? Ik ben erg benieuwd naar zijn spel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wodkabuikje
Zit te kijken op het moment. Ziet er goed uit tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
En, heeft iedereen al doelstellingen gemaakt voor 2018? Meer spelen? Lagere handicap?

Mijn doelstelling is om met mijn handicap onder de 15 te komen dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mijn doelstelling wordt de 18 halen. Ik zit nu op 25, maar heb best wat gelest en blijf dat zeker in Q1 doen. Daarnaast ga ik ook C-competitie spelen en meer grote banen spelen (ik speel vooral korte werk, lastig scoren).

Minder leuk verhaal: ik heb vorig jaar mei Taylormade M2s gekocht na een uitgebreide fitting, en daar breken de plastic speed slots (de plasticjes in het clubhoofd) af. Bij het ijzer7 was het al compleet stuk, de 6 en de 8 begonnen ook. Terug naar golfplaza, en die vertellen met dat Taylormade aangeeft dat het vaker voorkomt (dat had ik ook gezien ja) en ik krijg de keuze:

Nieuwe set M2s
Nieuwe set M4s (zodra die half feb beschikbaar komen)
Nieuwe set M CGB's.

Die laatste lijken me nogal dikke klompen (zie http://www.golfalot.com/P.../reviewcompareaddress.jpg voor de M2 naast de CGB) , iets waarvan ik juist vorig jaar blij was om afscheid van te mogen nemen. De M2's, tsja ik vond het fijne clubs maar ben bang over een half jaar hetzelfde euvel te hebben, het is nogal veel voorkomend. Houd je de M4's over, die pas in februari komen... en dus vast pas op 1/3 aangepast in de tas kunnen zitten.

Wat zouden jullie doen? Die CGBs hebben een PW met een loft van 43 graden, dat is best wel weinig. Ze zijn wel prijzig, maar ik kan gratis een nieuwe ijzerset krijgen. Wel heb ik moeite met de dikte van de ijzers.
Op zich heb ik niet per se meer afstand nodig.

Alternatief is (en dat lijkt me nu het wijste) om pas half februari op een flightscope de clubs naast elkaar te vergelijken (met de shafts die ik nu heb). Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?

Noot: niets ten nadele van de service van golfplaza of taylormade. Ik zit meer met de keuze voor de clubs nu.

[ Voor 5% gewijzigd door Boudewijn op 09-01-2018 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Boudewijn schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 17:45:
Mijn doelstelling wordt de 18 halen. Ik zit nu op 25, maar heb best wat gelest en blijf dat zeker in Q1 doen. Daarnaast ga ik ook C-competitie spelen en meer grote banen spelen (ik speel vooral korte werk, lastig scoren).

Minder leuk verhaal: ik heb vorig jaar mei Taylormade M2s gekocht na een uitgebreide fitting, en daar breken de plastic speed slots (de plasticjes in het clubhoofd) af. Bij het ijzer7 was het al compleet stuk, de 6 en de 8 begonnen ook. Terug naar golfplaza, en die vertellen met dat Taylormade aangeeft dat het vaker voorkomt (dat had ik ook gezien ja) en ik krijg de keuze:

Nieuwe set M2s
Nieuwe set M4s (zodra die half feb beschikbaar komen)
Nieuwe set M CGB's.

Die laatste lijken me nogal dikke klompen (zie http://www.golfalot.com/P.../reviewcompareaddress.jpg voor de M2 naast de CGB) , iets waarvan ik juist vorig jaar blij was om afscheid van te mogen nemen. De M2's, tsja ik vond het fijne clubs maar ben bang over een half jaar hetzelfde euvel te hebben, het is nogal veel voorkomend. Houd je de M4's over, die pas in februari komen... en dus vast pas op 1/3 aangepast in de tas kunnen zitten.

Wat zouden jullie doen? Die CGBs hebben een PW met een loft van 43 graden, dat is best wel weinig. Ze zijn wel prijzig, maar ik kan gratis een nieuwe ijzerset krijgen. Wel heb ik moeite met de dikte van de ijzers.
Op zich heb ik niet per se meer afstand nodig.

Alternatief is (en dat lijkt me nu het wijste) om pas half februari op een flightscope de clubs naast elkaar te vergelijken (met de shafts die ik nu heb). Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?

Noot: niets ten nadele van de service van golfplaza of taylormade. Ik zit meer met de keuze voor de clubs nu.
Mag je alleen TM kiezen?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja de vervanging wordt door TM gedaan. Juridisch heb ik de overeenkomst goflplaza maar ik wil het niet zover laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Ik zou lekker de M4 afwachten. Logisch dat je alleen TM kan kiezen toch? Ze moeten een gelijkwaardig product leveren en dat doen ze inderdaad op een keurige manier door je zelfs nog meer opties te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Inderdaad, ik vind dat ook prima.

Qua afwachten: ik wil wel zo in de competitie meespelen... en heb dus als ik de M4 afwacht tot 1/3 geen goede ijzers (mijn oude ongefitte set... niet verlengd, verkeerde grips, etc) . Dat vind ik niet echt handig.

Maar ik denk dat ik toch op de M4s ga wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Alsatian schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 16:30:
Ik zou lekker de M4 afwachten. Logisch dat je alleen TM kan kiezen toch? Ze moeten een gelijkwaardig product leveren en dat doen ze inderdaad op een keurige manier door je zelfs nog meer opties te geven.
Je heb recht op vervangende clubs van de winkel. Dat staat los van TM.

De competitie beginnen met nieuwe clubs in je tas is niet echt handig. Waar train je nu mee dan?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Dat staat inderdaad los van TM en als ze hem alleen de optie geven om nieuwe M2 te leveren is dat voldoende, dat zijn namelijk de clubs die hij heeft.

De winkel bij moet TM aankloppen en daarom is het dus best logisch dat het TM is toch? Waarschijnlijk krijgt de winkel van TM deze opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Even juridisch afpellend, ik heb een overeenkomst met Golfplaza. Die overeenkomst betreft de aanschaf van clubs van fabrikant Taylormade.
Met TM heb ik geen overeenkomst.

Gezien zowel Golfplaza als internet aangeven dat er meer problemen zijn met die speed slots (zie http://www.golfwrx.com/fo...irons-face-slot-problems/, https://www.reddit.com/r/...ns_speed_slots_caving_in/, https://twitter.com/mygolfspy/status/862347672040222721, kennelijk zijn er mensen die dit binnen 2 maanden al hebben :P )verwacht ik dat TM bij Golfplaza heeft gemeld "Goh we kunnen wel weer M2s leveren, maar zijn M4's of CGBs ook niet een optie". Zowel ik, als TM, als GP heeft er weinig baat bij als ik weer clubs krijg die over 3 maanden weer naar de winkel kunnen. Daardoor vind ik het fijn dat GP (of eigenlijk TM vermoed ik dus) mij de keuze geeft een betere serie te kiezen.

Als het GP was geweest had ik immers verwacht dat ik ook andere merken had mogen kiezen.
Maar ik vind het een prima chique oplossing van TM, dus ik ga ook niet juridische pet opzetten in de discussie met hen.
Artbij schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:21:
De competitie beginnen met nieuwe clubs in je tas is niet echt handig. Waar train je nu mee dan?
Mijn vorige ijzers. Callaway Diablo edge (niet verlengd, normale maat grips, regular shaft ipv +0.5", midsize en stiff). Ik vind het vooral enorme klompen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Boudewijn schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 18:27:
Even juridisch afpellend, ik heb een overeenkomst met Golfplaza. Die overeenkomst betreft de aanschaf van clubs van fabrikant Taylormade.
Met TM heb ik geen overeenkomst.

Gezien zowel Golfplaza als internet aangeven dat er meer problemen zijn met die speed slots (zie http://www.golfwrx.com/fo...irons-face-slot-problems/, https://www.reddit.com/r/...ns_speed_slots_caving_in/, https://twitter.com/mygolfspy/status/862347672040222721, kennelijk zijn er mensen die dit binnen 2 maanden al hebben :P )verwacht ik dat TM bij Golfplaza heeft gemeld "Goh we kunnen wel weer M2s leveren, maar zijn M4's of CGBs ook niet een optie". Zowel ik, als TM, als GP heeft er weinig baat bij als ik weer clubs krijg die over 3 maanden weer naar de winkel kunnen. Daardoor vind ik het fijn dat GP (of eigenlijk TM vermoed ik dus) mij de keuze geeft een betere serie te kiezen.

Als het GP was geweest had ik immers verwacht dat ik ook andere merken had mogen kiezen.
Maar ik vind het een prima chique oplossing van TM, dus ik ga ook niet juridische pet opzetten in de discussie met hen.

[...]

Mijn vorige ijzers. Callaway Diablo edge (niet verlengd, normale maat grips, regular shaft ipv +0.5", midsize en stiff). Ik vind het vooral enorme klompen ;).
Dat zijn het zeker. Wat is je hcp?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ha @Artbij Ik zit nu op 25, maar speel wat beter dan dat (homecourse ligt er niet super bij, dus laatste drie maanden weinig kaarten gelopen) . Ben vorig jaar structureel gaan lessen en ik duikelde door dat en mijn nieuwe ijzers (?) omlaag van 31. Dus ja sta niet te springen om mijn oude clubs, en die taylormade cgbs doen me er sterk aan denken.

[ Voor 9% gewijzigd door Boudewijn op 11-01-2018 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Goed, ik heb net even met de golfplaza gebeld en in overleg met hun materiaalman besloten dat ik waarschijnlijk de M4's wil, en deze ga proefspaan in de flightscope zodra de demo-modellen binnen zijn.
Als dat bevalt neem ik die set gewoon.

Prima opgelost van TM+GP wat mij betreft :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
  • Laatst online: 21-03 10:24
Inderdaad een nette oplossing. Helaas is het momentum altijd ongelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Boudewijn schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 17:26:
Goed, ik heb net even met de golfplaza gebeld en in overleg met hun materiaalman besloten dat ik waarschijnlijk de M4's wil, en deze ga proefspaan in de flightscope zodra de demo-modellen binnen zijn.

Het klinkt als een prima oplossing. Het is alleen jammer dat je de beschadigde ijzers niet mag gebruiken tot de vervangende binnen zijn.

Of kan je door het ontbreken van het stuk plastic slechter met de stokken spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Boudewijn schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 17:26:

Heb je je nieuwe ijzers voor de competitie dan?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ANdrode schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:22:
[...]

Het klinkt als een prima oplossing. Het is alleen jammer dat je de beschadigde ijzers niet mag gebruiken tot de vervangende binnen zijn.

Of kan je door het ontbreken van het stuk plastic slechter met de stokken spelen?
Nouja die staan dus vermoedelijk bij taylormade. Ook voelt het (al dan niet tussen de oren) raar aan.
Artbij schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:28:
[...]

Heb je je nieuwe ijzers voor de competitie dan?
ik hoop het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Boudewijn schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:58:
[...]

Nouja die staan dus vermoedelijk bij taylormade. Ook voelt het (al dan niet tussen de oren) raar aan.

[...]
ik hoop het.
Ruim op tijd hoop ik voor je :), wel fijn om vertrouwen in je ijzers te hebben voordat je de competitie begint.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:39
Grappig dat tweakers een topic heeft over Golf! :)

1,5 jaar geleden door mijn schoonvader ook interesse gekregen in het golfen. Sindsdien een simpel setje gekocht van Wilson. Via mijn werk kan ik gratis spelen op Waterland (Amsterdam-Noord), daar maak ik sinds kort gretig gebruik van. HCP inmiddels verlaagd naar 38.

Ik heb vooral moeite met consistent spelen. Driver en houten 3 beheers ik redelijk, kan ik voor de PAR4/5 een behoorlijk eind mee komen. Mijn korte spel is niet fantastisch, met mijn 7 of 9 haal ik of mooie slagen of sla ik compleet verkeerd. Putten daarentegen gaat me redelijk goed af.

Meer mensen rond mijn niveau die eventueel keertje mee willen lopen op Waterland?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 17:45

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Afgelopen week hebben wij (mijn vrouw en ik) het Nederlandse weer even ontvlucht met een weekje zuid Portugal. Alleen maar zon en graadje of 18. Niet om jullie jaloers te maken of zo ;) Hoe dan ook, we wilden een dagje golfen daar. Genoeg banen en resorts, maar bijna alles >100 euro greenfee. Wel veel mooie banen daar.

Uiteindelijk een baan gevonden die bij ons als beginners paste: Pine Cliffs. 9-holes par 3/4 (vooral 4, zeker geen heel klein baantje). Lekker glooiend, ook de greens... maar prima te doen. Ook qua prijs, we moesten immers ook nog spullen huren. Mooie hole 5 langs de oceaan, en hole 6 'Devils Parlour' waarbij je over een ravijn moet slaan om bij de green te komen. Vanaf de witte tee moet je dan minimaal 175 meter vlucht slaan. Wij hebben de gele tee gepakt, met 130 m nog altijd een leuke uitdaging. Met de 5h sloegen we er mooi rustig overheen :)

Op hole 6 is dit je tee (geen eigen foto's):

Afbeeldingslocatie: https://itccms.imgix.net/wo/pine-cliffs-hotel_6_golf-course-devils-parlour.jpg?fit=crop&auto=compress&w=800&h=360

En gezien vanaf de green:
Afbeeldingslocatie: https://www.bookyourgolf.net/assets/image/Pine-Cliffs-greenfee.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 23-01-2018 21:28 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
Jaloers :)

Ziet er goed uit! Welke plaats/regio was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Pine Cliffs in Portugal:
Overzicht hole lay-out

Nog niet gespeeld, maar wel gehoord dat het inderdaad een aanradertje is.

[ Voor 31% gewijzigd door Brynnie op 25-01-2018 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Gisteren weer mijn 2wekelijkse rondje op Waterland gelopen (a'dam noord). Wat een drama was dat zeg, zakte regelmatig tot mijn enkels in de blubber.

Paar mooie holes gelopen, uiteindelijk op 14stb punten uitgekomen. Ik merk dat ik nog te vaak de grond/ mat raak voor het raken van de bal, daar wil ik mij de komende tijd meer op gaan focussen.

Bij Delfland hebben ze nog een leuke winteraanbieding voor 5 golflessen van 25 min voor €100,-, die heb ik maar gelijk gekocht.

Anderen dit weekend nog een baan gelopen?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ja, ik gisteren. Het contrast met Portugal kon niet groter. Wind, kou... Omgewaaide vlaggen en enkeldiepe modder, ook. Ik heb maar geen punten bij gehouden, gewoon voor de lol even zes holes gepakt. Uiteindelijk toch wel weer even leuk en ontspannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:22
Ik lees hier al een tijdje mee maar heb nog niet eerder gereageerd. Ik ben 34 jaar, heb handicap 26 en ben dalende :) In februari 2015 belandde ik in het ziekenhuis, waarna in april 2015 mijn beide onderbenen geamputeerd moesten worden, waardoor ik golf op twee protheses. Ik speelde al recreatief golf voordat ik ziek werd, heb door mijn veranderde lijf eigenlijk haast alles weer opnieuw moeten leren maar het laatste jaar is golf mijn nummer 1 sport geworden doordat ik meedraai in het wedstrijdcircuit voor spelers met een fysieke handicap, zowel nationaal als internationaal. Ontzettend leuk!

Ik speel dit weekend een toernooi op Troia in Portugal. Schijnbaar een bijzonder moeilijke baan en houder van het European Tour record met de cut op +12 toen het Portuguese Open daar in 1987 plaatsvond (winnaar op -2). Het wordt mijn eerste toernooi van de EDGA Premier series, veel zin in!

Eind maart met vrienden een weekendje Duitsland, en in mei naar het SADGA Disabled Open in Zuid-Afrika. Daarnaast wellicht nog naar toernooien in Tsjechië en Spanje dit jaar, en nationaal nog vele leuke wedstrijden en trainingen op mooie banen.

Ik heb er zin in dit jaar. Mijn doelstelling is om naar de 18 te gaan. Dat is relatief lastig doordat ik minder lengte heb (ik kan mijn gewichtsverplaatsing in mijn lijf niet gebruiken omdat ik geen enkels heb) maar moet prima haalbaar zijn.

Ik ben overigens lid op Amsteldijk in Amstelveen en woon in Utrecht. Als iemand zin heeft in een rondje hoor ik het wel! Ik kan alleen pas weer de baan in als buggy's weer toegestaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Gaaf om te horen dat je deze leuke sport zo fanatiek uitoefent. Succes bij de wedstrijd in Portugal! :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Bijzonder verhaal inderdaad!

[ Voor 3% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 01-02-2018 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Arghhhh.... Gisteren weer even wezen afslaan, wat een drama was dat.

Echt bizar, de ene dag gaat het golfen zo ontzettend fijn, de volgende keer heb ik weer zo'n dag als gisteren. Continue de bal verkeerd raken, te vaak eerst de mat en dan pas de bal raken.... Ik heb disndag maar weer een les op Delfland geboekt, even kijken of een pro kan zien wat ik nou exact verkeerd doe. Frustrerend is het in ieder geval wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Eerst mat, dan bal komt vaak door te laat indraaien toch? Dan komen je armen eerst, in plaats van je draai eigenlijk. Krijg ik ook vaak last van als ik een tijdje bezig ben en vermoeider begin te raken. Lesje is altijd goed om bij te houden inderdaad, doe ik ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

donleone83 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:49:
Ik lees hier al een tijdje mee maar heb nog niet eerder gereageerd. Ik ben 34 jaar, heb handicap 26 en ben dalende :) In februari 2015 belandde ik in het ziekenhuis, waarna in april 2015 mijn beide onderbenen geamputeerd moesten worden, waardoor ik golf op twee protheses. Ik speelde al recreatief golf voordat ik ziek werd, heb door mijn veranderde lijf eigenlijk haast alles weer opnieuw moeten leren maar het laatste jaar is golf mijn nummer 1 sport geworden doordat ik meedraai in het wedstrijdcircuit voor spelers met een fysieke handicap, zowel nationaal als internationaal. Ontzettend leuk!

Ik speel dit weekend een toernooi op Troia in Portugal. Schijnbaar een bijzonder moeilijke baan en houder van het European Tour record met de cut op +12 toen het Portuguese Open daar in 1987 plaatsvond (winnaar op -2). Het wordt mijn eerste toernooi van de EDGA Premier series, veel zin in!

Eind maart met vrienden een weekendje Duitsland, en in mei naar het SADGA Disabled Open in Zuid-Afrika. Daarnaast wellicht nog naar toernooien in Tsjechië en Spanje dit jaar, en nationaal nog vele leuke wedstrijden en trainingen op mooie banen.

Ik heb er zin in dit jaar. Mijn doelstelling is om naar de 18 te gaan. Dat is relatief lastig doordat ik minder lengte heb (ik kan mijn gewichtsverplaatsing in mijn lijf niet gebruiken omdat ik geen enkels heb) maar moet prima haalbaar zijn.

Ik ben overigens lid op Amsteldijk in Amstelveen en woon in Utrecht. Als iemand zin heeft in een rondje hoor ik het wel! Ik kan alleen pas weer de baan in als buggy's weer toegestaan zijn.
Ik woon bij Alkmaar in de buurt en heb altijd al eens met een speler met fysieke handicap aan beide benen willen spelen. Had een golfmaatje op m'n vorige baan die een aantal vingers aan de rechterhand mist, periode 1999-2003 in Utrecht met een speler met een missend rechteronderbeen regelmatig gespeeld. Maar beide benen heb ik nog niet mogen meemaken. Ben erg benieuwd hoe de fysieke beperking zich in je spel manifesteert en hoe je daar omheen werkt!

Ben zelf rugpatient, maar heb er relatief erg weinig last van gelukkig. Speel een ruime 5-handicap waarbij mijn sterke kant juist m'n lengte is. Mocht je een keertje, na de competitieperiode, willen spelen: ik speel op Dirkshorn en dat is een top20 baan :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
Floor-is schreef op zondag 11 februari 2018 @ 00:20:
[...]

Ik woon bij Alkmaar in de buurt en heb altijd al eens met een speler met fysieke handicap aan beide benen willen spelen. Had een golfmaatje op m'n vorige baan die een aantal vingers aan de rechterhand mist, periode 1999-2003 in Utrecht met een speler met een missend rechteronderbeen regelmatig gespeeld. Maar beide benen heb ik nog niet mogen meemaken. Ben erg benieuwd hoe de fysieke beperking zich in je spel manifesteert en hoe je daar omheen werkt!

Ben zelf rugpatient, maar heb er relatief erg weinig last van gelukkig. Speel een ruime 5-handicap waarbij mijn sterke kant juist m'n lengte is. Mocht je een keertje, na de competitieperiode, willen spelen: ik speel op Dirkshorn en dat is een top20 baan :)
Heel graag Floor-is! Lijkt mij onwijs leuk. Dirkshorn staat dit jaar ook al twee of drie keer in de planning geloof ik.

Met welke speler met een beenamputatie heb je toentertijd vaker gespeeld? Het is een klein wereldje namelijk.

Mijn weekend in Tróia, Portugal, zit er weer op voor het eerste EDGA Premier toernooi van het jaar. Jezus wat een baan... Dit is met afstand het allermoeilijkste wat ik ooit heb gespeeld. Over twee dagen 44 (20/24) punten gehaald. Niet trots op. De eerste dag was mijn swing dramatisch waardoor ik veel strepen en een paar goede holes had. De tweede dag was de swing goed maar miste ik scherpte in teveel chips en putts wat resulteerde in weinig strepen maar veel holes met maar één puntje.

Maar toch: de baan is eerlijk. Goede shots worden beloond. Mooie drives rollen ver door en zolang je op de smalle fairways blijft is de baan goed te bespelen. Wel moeilijk, bijna geen vlakke liggingen, maar goed onderhouden. De greens zijn postzegels zo klein. En met stimp 10 retesnel. Bijna allemaal bewaakt door bunkers aan de voorkant waardoor je carry spot-on moet zijn. Maar vervolgens wel zo hard dat als je niet oppast je er aan de andere kant weer af stuitert of achter de green weer een andere bunker in rolt.

En dan alles buiten de fairway. Veel Zuid-Europese bomen (pas hoog begroeiing) maar daaronder allemaal wasteland. En dat is allemaal zand. Je speelt dus als je de fairway af gaat alles uit de bunker ongeveer. Er is gewoon weinig ruimte voor missers of foute beslissingen en met handicap 26 maak ik die natuurlijk nog wel regelmatig.

Je leert wel veel van zo'n baan over je eigen spel. Wat bij mij blijft hangen is dat ik meer aandacht moet besteden aan oplijnen (heb de neiging om te ver naar links te staan) en dat mijn korte spel scherper moet. Chips en pitches moeten beter en uiteindelijk dichter bij de vlag. Daarnaast moet ik meer snappen wat schuine liggingen met mijn bal doen.

Wat niet hielp is dat het op de oefendag windkracht 4 was, op de eerste toernooidag windkracht 3 en op de tweede toernooidag zelfs in de middag windkracht 5. Dat maakte de baan nog veel lastiger dan hij al was. Het hele veld speelde dan ook ongeveer 10 slagen boven zijn eigen handicap op beide dagen. Hier leer ik wel enorm van. Over keuzes maken in de baan maar ook over zenuwen en concentratie. Als je op dit soort banen hebt gestaan is een doorsnee baan in Nederland niet zo intimiderend meer.

Al met al een heerlijk weekend gehad. Prachtige en intimiderende baan, veel zon, gezellige flights en lekker gegolfd. Alle vertrouwen in dat ik dit jaar naar die handicap 18 kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

donleone83 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 03:22:
[...]

Heel graag Floor-is! Lijkt mij onwijs leuk. Dirkshorn staat dit jaar ook al twee of drie keer in de planning geloof ik.
VET, heb er nu al zin in!
Met welke speler met een beenamputatie heb je toentertijd vaker gespeeld? Het is een klein wereldje namelijk.
Oh jeetje dat durf ik je echt niet te zeggen. Dat is inmiddels zo'n 15 jaar geleden en mijn geheugen is echt belabberd :(

De rest moet ik nog eens uitgebreid lezen, moet nu even snel m'n bureau aan kant maken omdat mijn vrouw besloten heeft nog even te gaan werken (ja op dit tijdstip :o)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Wat was het toch weer een mooi toernooi afgelopen weekend! Over 2 weken is het de week van The Masters. Worden jullie ook zo enthousiast? Tiger terug, Rory in vorm. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik ben vandaag in verband met voorspelen voor de competitie op Voorschoten geweest. Wat een knollenveld zeg... ik heb van de 9 holes 5x een ingebedde bal gehad op de fair of rond de green. Zo'n natte bagger.

Ze hebben daarnaast een korte baan die ze kunstmatig moeilijk hebben gemaakt door over bomen te laten spelen enzo. Wel grappig, maar heel anders dan gewoon spelen. Volgende week competitie daar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Boudewijn schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 18:33:
ik ben vandaag in verband met voorspelen voor de competitie op Voorschoten geweest. Wat een knollenveld zeg... ik heb van de 9 holes 5x een ingebedde bal gehad op de fair of rond de green. Zo'n natte bagger.

Ze hebben daarnaast een korte baan die ze kunstmatig moeilijk hebben gemaakt door over bomen te laten spelen enzo. Wel grappig, maar heel anders dan gewoon spelen. Volgende week competitie daar...
Wij zijn in het kader van de competitie naar het Rijk van Nijmegen geweest. Ik kon écht niet met de greens overweg, noch met de bunkers.
Zaterdag de Nijmeegse gelopen, 40 puts, een keer niet uit een bunker gekomen ook. Uiteindelijk 83.
Zondag de Groesbeekse (zuid-noord) gelopen, wederom 40 puts, OB op de 2e hole, ruzie met bunkers en met een bosje op de 18e. Wederom een rondje 83.

Wat kan ik meenemen?
1. 90% swing, ik sla toch al ver zat dus waarom op 100% gaan
2. Putten compleet verbouwd: grip veranderd, houding veranderd (dichter op de bal), positie van armen veranderd.
3. Heb een zwaardere putter nodig, als het even kan met counterbalance en een heel stuk langer.
4. Schijnbaar kan ik echt ab-surd ver slaan, want ik heb een drive van 342m geslagen op zaterdag. (Ik wist wel dat het ver was, maar zó ver :o)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
342m is wel heel ver! Wind mee, helling af? Of gewoon in neutrale omstandigheden?

Mijn doelstelling voor dit jaar is met mijn handicap onder de 15 te komen. Heb nu 18.6. Elk jaar een beetje eraf. In 2015 van 54 naar 33.9. In 2016 naar 25.3 en in 2017 naar 18.6.

Ik speel nu eigenlijk alleen met mijn ijzers want ik moet eens laten kijken naar mijn houten. Ik hoop dat er nog een ijzer 3 van mijn set verkrijgbaar is. De houten zijn een allegaartje van clubs waarvan de drivershaft te stijf is, van mijn houten 3 te soepel en van mijn hybride is de loft te groot zodat de toegevoegde waarde er eigenlijk niet is. En ook geen vertrouwen in die clubs. Maar ja, de prijs van die clubs he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Alsatian schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 17:12:
342m is wel heel ver! Wind mee, helling af? Of gewoon in neutrale omstandigheden?
Wind mee en downhill, maar dan nog..
Mijn doelstelling voor dit jaar is met mijn handicap onder de 15 te komen. Heb nu 18.6. Elk jaar een beetje eraf. In 2015 van 54 naar 33.9. In 2016 naar 25.3 en in 2017 naar 18.6
Dan moet je wel iets onder de 15 uit kunnen komen ;) Goed je korte spel oefenen, daar heb je nog jaren plezier van :)
Ik speel nu eigenlijk alleen met mijn ijzers want ik moet eens laten kijken naar mijn houten. Ik hoop dat er nog een ijzer 3 van mijn set verkrijgbaar is. De houten zijn een allegaartje van clubs waarvan de drivershaft te stijf is, van mijn houten 3 te soepel en van mijn hybride is de loft te groot zodat de toegevoegde waarde er eigenlijk niet is. En ook geen vertrouwen in die clubs. Maar ja, de prijs van die clubs he...
Ik zou geen ijzer3 adviseren, eerder een hybride :)
Laten fitten wordt telkens belangrijker als je handicap lager wordt. Het kost een berg, maar levert ook heel wat op als het goed is.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Floor-is schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 20:24:
[...]

Laten fitten wordt telkens belangrijker als je handicap lager wordt. Het kost een berg, maar levert ook heel wat op als het goed is.
Mwa ik heb gefitte ijzers genomen op hcp30, vorig jaar. Dat scheelde enorm. Dus ook op hogere handicap is het best handig, als je swing maar wat constanter is.

Nu de desbetreffende TM M2's stuk zijn gegaan heb ik weer laten fitten (dank je wel golfplaza, goede service) en Callaway Rogues laten fitten. Zou ik anders niet per se op uit zijn gekomen, maar zeker het verschil in shaft merk je. Ik heb met XP95 S300, XP105 S300 (10 gram zwaarder meen ik) en nog wat shafts een weekend mogen spelen. Dat merk je echt enorm. Ook met mijn hcp (nu 25 op papier, maar in de praktijk op een geconcentreerde serieuze dag 22).
Heb 4-PW staan, daarnaast 4 vokeys (48, 52, 56,60) staan. Die vokeys ga ik niet veel aan doen, die vind ik fijn. De hybride (Titliest 909H, 19gr, aldila voodoo stiff) en de driver (callaway tour pro, voodoo shaft, 9.5gr) ga ik tzt eens vervangen door gefitte exemplaren. Op dit moment voldoet het voor mijn spel, ik speel vrij veel korte banen (daarom ook de wedges).

Wel cool trouwens dat mijn swingspeed tussen april2017 en feb2018 zon 5mph omhoog is gegaan. Zowel piek als gemiddeld :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Boudewijn op 29-03-2018 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Floor-is schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 20:24:
Wind mee en downhill, maar dan nog..
Absoluut, maar anders zou het helemaal absurd zijn. ;)
Mijn pro adviseerde mij een ijzer 3. Omdat ik een goede ijzerspeler ben. Mijn huidige set van ijzers en wedges is gefit dus dat komt wel goed. Als ik ga kijken voor andere clubs laat ik die ook zeker fitten.

[ Voor 27% gewijzigd door Alsatian op 29-03-2018 11:23 . Reden: opmaak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Boudewijn schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 22:17:
[...]

Mwa ik heb gefitte ijzers genomen op hcp30, vorig jaar. Dat scheelde enorm. Dus ook op hogere handicap is het best handig, als je swing maar wat constanter is.

Nu de desbetreffende TM M2's stuk zijn gegaan heb ik weer laten fitten (dank je wel golfplaza, goede service) en Callaway Rogues laten fitten. Zou ik anders niet per se op uit zijn gekomen, maar zeker het verschil in shaft merk je. Ik heb met XP95 S300, XP105 S300 (10 gram zwaarder meen ik) en nog wat shafts een weekend mogen spelen. Dat merk je echt enorm. Ook met mijn hcp (nu 25 op papier, maar in de praktijk op een geconcentreerde serieuze dag 22).
Ik heb XP95 S300's in zowel mijn ijzers als mijn wedges, dit trouwens omdat ik een zwakke rug heb en minder gewicht rondslingeren nu eenmaal prettiger is.
Heb 4-PW staan, daarnaast 4 vokeys (48, 52, 56,60) staan. Die vokeys ga ik niet veel aan doen, die vind ik fijn. De hybride (Titliest 909H, 19gr, aldila voodoo stiff) en de driver (callaway tour pro, voodoo shaft, 9.5gr) ga ik tzt eens vervangen door gefitte exemplaren. Op dit moment voldoet het voor mijn spel, ik speel vrij veel korte banen (daarom ook de wedges).
In mijn tas, van kort naar lang:[list]
• Callaway GBB DBD 9.5º ingesteld op D, +1
• Callaway GBB 18º
• Callaway XR 3Deep, 14º
• 4-PW Ping E1's met XP95 S300
• 50-54-58º Ping Glide wedges met XP95 X300 shafts
• Bettinardi BB32 putter
Mijn thuisbaan is niet heel kort met 6225m (wit, 5724m geel) :)
Wel cool trouwens dat mijn swingspeed tussen april2017 en feb2018 zon 5mph omhoog is gegaan. Zowel piek als gemiddeld :*)
Geinig, ik ben juist van 112mph terug naar ±106mph :)
Alsatian schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:46:
[...]

Absoluut, maar anders zou het helemaal absurd zijn. ;)
Ik sla wel ver, maar zo ver ook weer niet. Volgens GameGolf is mijn drive gemiddeld 238 meter over de laatste 10 ronden.
[...]

Mijn pro adviseerde mij een ijzer 3. Omdat ik een goede ijzerspeler ben. Mijn huidige set van ijzers en wedges is gefit dus dat komt wel goed. Als ik ga kijken voor andere clubs laat ik die ook zeker fitten.
Ben zelf geen groot fan van dergelijk lange ijzers, terwijl ik ook een sterke ijzer speler ben, ik heb ook wel een ijzer 3, een ijzer 1 zelfs. Maar een 5hout is zo ontzettend gemakkelijk ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Floor-is schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:26:
Ben zelf geen groot fan van dergelijk lange ijzers, terwijl ik ook een sterke ijzer speler ben, ik heb ook wel een ijzer 3, een ijzer 1 zelfs. Maar een 5hout is zo ontzettend gemakkelijk ;)
Ik vind het heerlijk die lange ijzers. Maar dat komt misschien ook wel doordat ik gewoon geen vertrouwen heb in mijn houten.

Zo speelde ik mijn laatste hole (par 4 van 375) met ijzer 4 -> ijzer 5 en 2 putts.

Van mijn pro moet ik overigens wel op zoek gaan naar een goede driver(shaft) zodat ik niet van die lange ijzers naar de green hoef te slaan.

Mijn tas:

Taylormade R1 10,5º
Ping Anser 14º
Callaway N415 Hybride 25º
Callaway XR Steelhead 4 - pw
Cleveland RTX-3 50º bounce 10 en 56º bounce 11
Odyssey Tank putter

[ Voor 15% gewijzigd door Alsatian op 29-03-2018 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Alsatian schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 14:22:
[...]

Ik vind het heerlijk die lange ijzers. Maar dat komt misschien ook wel doordat ik gewoon geen vertrouwen heb in mijn houten.

Zo speelde ik mijn laatste hole (par 4 van 375) met ijzer 4 -> ijzer 5 en 2 putts.

Van mijn pro moet ik overigens wel op zoek gaan naar een goede driver(shaft) zodat ik niet van die lange ijzers naar de green hoef te slaan.

Mijn tas:

Taylormade R1 10,5º
Ping Anser 14º
Callaway N415 Hybride 25º
Callaway XR Steelhead 4 - pw
Cleveland RTX-3 50º bounce 10 en 56º bounce 11
Odyssey Tank putter
Ik heb nog een 16.5º Anser meen ik, een houten4. Wat een fijne club was dat, heb trouwens ook de 20º hybride ervan, ook zo'n fijn dingetje.
Jij gaat met je 25º hybride inderdaad heftig tekort komen aan het lange eind. Zeker gezien het enorme gat dat je hebt van je hout naar de eerstkomende club. Elf graden is echt heel veel! Je ziet bij mij ook 10.5º, 14º, 18º en dan m'n ijzers. Daarin zit eigenlijk ook teveel tussen de 18º houten5 en m'n ijzer 4, maar daar heb ik slechts zelden echt last van. :)

Het voordeel van een hout of hybride naar de green slaan ten opzichte van een lang ijzer is ook de balvlucht, die is hoger waardoor de bal sneller stil zal liggen. Als jij 170m+ naar binnen moet en je ijzer gaat vrolijk 10-15m doorstuiteren heeft het vaak weinig zin om de green aan te vallen ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Floor-is schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:48:
Jij gaat met je 25º hybride inderdaad heftig tekort komen aan het lange eind. Zeker gezien het enorme gat dat je hebt van je hout naar de eerstkomende club. Elf graden is echt heel veel! Je ziet bij mij ook 10.5º, 14º, 18º en dan m'n ijzers. Daarin zit eigenlijk ook teveel tussen de 18º houten5 en m'n ijzer 4, maar daar heb ik slechts zelden echt last van. :)

Het voordeel van een hout of hybride naar de green slaan ten opzichte van een lang ijzer is ook de balvlucht, die is hoger waardoor de bal sneller stil zal liggen. Als jij 170m+ naar binnen moet en je ijzer gaat vrolijk 10-15m doorstuiteren heeft het vaak weinig zin om de green aan te vallen ;)
Eigenlijk moeten al mijn houten vervangen worden, dus dat wordt een projectje voor dit jaar. Ga niet overhaasten. Alles op z'n tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Sta ik dan met een 4 hybride als langste stokje :D Ik ben wel bezig met mijn Pro om daar wat verder mee te gaan slaan, puur op techniek. En dan automatisch sla je met alle stokken iets verder natuurlijk. En toevallig laatst ook even met hem over uitbreiding in de tas gesproken. Ik ga dit jaar gewoon proberen regelmatig een rondje te lopen en dan merk ik vanzelf het beste waar ik iets mis. En misschien ook eens langzaamaan naar een driver kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 14:26:
Sta ik dan met een 4 hybride als langste stokje :D Ik ben wel bezig met mijn Pro om daar wat verder mee te gaan slaan, puur op techniek. En dan automatisch sla je met alle stokken iets verder natuurlijk. En toevallig laatst ook even met hem over uitbreiding in de tas gesproken. Ik ga dit jaar gewoon proberen regelmatig een rondje te lopen en dan merk ik vanzelf het beste waar ik iets mis. En misschien ook eens langzaamaan naar een driver kijken.
Toen ik weer begon met spelen, ik denk zo'n vijf jaar geleden heb ik van handicap 54 terug naar handicap 15 ergens (schat ik) als langste een ijzer 3 in de tas gehad. Inmiddels speel ik 5.5 en dan heb je die lange stokken gewoon nodig :)

Edit

Vandaag bij Jeroen in Noordwijk geweest om een nieuwe putter te laten fitten. Erg prettige fitting moet ik zeggen, vriendelijke man, veel productkennis; kundig en snel!

Hij heeft een tiental putters neergezet die ik moest proberen, beginnend bij modellen die ik niet prettig vind, met wat in mijn ogen verkeerde balans is en meer van dat. Gewoon om te kijken of ik gelijk heb met mijn vooroordeel, wat redelijk dicht bij de waarheid bleek te liggen.
Uiteindelijk zo'n 2 uur bezig geweest, waarna ik bijzonder tevreden met een Scotty Cameron Futura X7m het pand verliet.

Specs: 36,25" lang, 2x20gram onderin, voorzien van een SuperStroke PistolGT 2.0 grip met counterbalance. Op de mat kon ik er geen hole mee missen, op de baan heb ik ook een uurtje staan putten, daar ging het ook heel veel lekkerder dan met mijn oude Bettinardi BB32, met name omdat deze langer is (prettig met mijn rug) en een stuk zwaarder (±60gram!).

Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/185267/files/100324091/scotty-cameron-futura-x7m-dual-balance.jpg?_ga=2.40950690.1617975941.1522517618-1414274864.1522517618

[ Voor 41% gewijzigd door Floor-is op 31-03-2018 19:37 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Ik was dit weekend met 7 vrienden golfen in Duitsland. Zaterdag Kosaido gespeeld. Beetje gekunsteld, wel mooi en moeilijk met veel hoogteverschillen.

Vanwege het extreem natte weer en mijn afhankelijkheid van een buggy liep de rest van het weekend anders. Zondag vanuit Duitsland heen en weer met twee teamgenoten op de Keppelsche gespeeld (weinig boeiende baan), maandag met de Duitsland groep The Dutch gespeeld. Wat een onwijs gave baan zeg. Elk shot vraagt aandacht en een strategie. Blind rammen wordt afgestraft.

In mijn tas:
- Wilson D300 Driver
- MD Golf 3 Wood
- Wilson D300 Hy3
- Taylormade Hy4
- Callaway Diablo Edge 5-SW
- Titleist 54 en 60 graden Vokeys
- Odyssey Backstryke 2Ball putter

De 3W heb ik maandag voor het eerst weer een paar keer geslagen omdat mijn 3Hy niet liep. Hele fijne ballen mee geslagen. De 4Hy ga ik uit de tas halen want gebruik hem niet en de 5W uit dezelfde lijn als de 3W gaat er in. IJzers worden dit jaar waarschijnlijk ingeruild voor Wilson C200. Denk dat ik met R flex graphite shafts ga spelen om te compenseren voor mijn lagere swing speed door mijn fysieke beperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

donleone83 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 20:53:
Ik was dit weekend met 7 vrienden golfen in Duitsland. Zaterdag Kosaido gespeeld. Beetje gekunsteld, wel mooi en moeilijk met veel hoogteverschillen.

Vanwege het extreem natte weer en mijn afhankelijkheid van een buggy liep de rest van het weekend anders. Zondag vanuit Duitsland heen en weer met twee teamgenoten op de Keppelsche gespeeld (weinig boeiende baan), maandag met de Duitsland groep The Dutch gespeeld. Wat een onwijs gave baan zeg. Elk shot vraagt aandacht en een strategie. Blind rammen wordt afgestraft.
Nice!
In mijn tas:
- Wilson D300 Driver
- MD Golf 3 Wood
- Wilson D300 Hy3
- Taylormade Hy4
- Callaway Diablo Edge 5-SW
- Titleist 54 en 60 graden Vokeys
- Odyssey Backstryke 2Ball putter

De 3W heb ik maandag voor het eerst weer een paar keer geslagen omdat mijn 3Hy niet liep. Hele fijne ballen mee geslagen. De 4Hy ga ik uit de tas halen want gebruik hem niet en de 5W uit dezelfde lijn als de 3W gaat er in. IJzers worden dit jaar waarschijnlijk ingeruild voor Wilson C200. Denk dat ik met R flex graphite shafts ga spelen om te compenseren voor mijn lagere swing speed door mijn fysieke beperking.
Manusje van alles zo. Ik ken je budget natuurlijk niet, maar overweeg om je te laten fitten. Zeker met een beperking is het enorm de moeite om juist een handje hulp van je spullen te krijgen.

In shafts bijvoorbeeld kan je van ~43 tot ~135gram, wat een enorm verschil maakt. Dan heb je nog lichte en zwaardere koppen, moet je misschien de lie laten aanpassen omdat jouw houding achter de bal anders kan zijn en ook in grips zijn er heel veel keuzes die jou misschien niet direct bekend zijn. (The Grip Master Ethiopian Kid ken je denk ik niet, maar zou zomaar een uitkomst kunnen zijn.)

Je hebt nu trouwens twee sandwedges in je tas, is dat bewust?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik had ook die Diablo edges (en vokeys) en fitten is echt fijn. Ja prima clubs maar wel heel erg game improvement en helpend.
Mijn eerste gefitte clubs daarna waren een feest. Heb net weer drie maanden met die Diablo edges gespeeld en je merkt dan weer verschil.

Ik heb sinds een paar dagen twee paar footjoys met boa sluiting.jeetje wat is dat fijn. Een paar freestyles en een paar Tour dryjoys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Floor-is schreef op woensdag 4 april 2018 @ 22:46:
[...]

Nice!

[...]

Manusje van alles zo. Ik ken je budget natuurlijk niet, maar overweeg om je te laten fitten. Zeker met een beperking is het enorm de moeite om juist een handje hulp van je spullen te krijgen.

In shafts bijvoorbeeld kan je van ~43 tot ~135gram, wat een enorm verschil maakt. Dan heb je nog lichte en zwaardere koppen, moet je misschien de lie laten aanpassen omdat jouw houding achter de bal anders kan zijn en ook in grips zijn er heel veel keuzes die jou misschien niet direct bekend zijn. (The Grip Master Ethiopian Kid ken je denk ik niet, maar zou zomaar een uitkomst kunnen zijn.)
I know. Mee bezig. Ik stap waarschijnljjk naar C200 ijzers over en ga de shaft dan laten fitten. Lie hoeft bij mij niets aan te gebeuren. Grip ga ik opzoeken!
Je hebt nu trouwens twee sandwedges in je tas, is dat bewust?
Ja. Mijn 54 Vokey is geweldig voor het korte werk rond de green en kan ik heel strak mee chippen en pitchen tot maximaal 50 meter. Maar met de GI SW vanuit mijn ijzerset sla ik 15 meter verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Maar die 15m bij je sw.... Hoe vaak heb je dat nodig?

De p is 44graden en de sw is 54graden. Kun je niet beter een vokey oppikken rond de 48 graden en die callaway wegdoen. Ben je van je gat in je lineup af. 44,48,54,60 is dan best prima. Dit wel uitgaande van een normale bounce op je vokey.

offtopic:
ik heb een pw van 44gr uit mijn ijzerset, daarnaast 48,52,56,60 vokeys. Fijn om geen gekke gaten te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Boudewijn schreef op donderdag 5 april 2018 @ 15:28:
Maar die 15m bij je sw.... Hoe vaak heb je dat nodig?

De p is 44graden en de sw is 54graden. Kun je niet beter een vokey oppikken rond de 48 graden en die callaway wegdoen. Ben je van je gat in je lineup af. 44,48,54,60 is dan best prima. Dit wel uitgaande van een normale bounce op je vokey.

offtopic:
ik heb een pw van 44gr uit mijn ijzerset, daarnaast 48,52,56,60 vokeys. Fijn om geen gekke gaten te hebben.
Nou, nog verrassend vaak eerlijk gezegd. Ook omdat hij makkelijker slaat. De green in 2 heb ik meestal de lengte niet voor (heb afstand ingeleverd door mijn beperking) en heb nu wel een mooie range approaches over met logische opbouw. Doordat ik die SW prima kan shapen en een rechte bal, fade of draw op commando er mee kan slaan, vergroot hij mijn mogelijkheden om de bal richting de vlag te krijgen.

Overigens is die extra wedge met goede bounce wel iets wat hoog op mijn verlanglijstje staat. Dan is inderdaad die SW niet meer nodig en ben ik het gat kwijt.

[ Voor 7% gewijzigd door donleone83 op 05-04-2018 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Boudewijn schreef op donderdag 5 april 2018 @ 07:23:
Ik had ook die Diablo edges (en vokeys) en fitten is echt fijn. Ja prima clubs maar wel heel erg game improvement en helpend.
Mijn eerste gefitte clubs daarna waren een feest. Heb net weer drie maanden met die Diablo edges gespeeld en je merkt dan weer verschil.
Waarom weer drie maanden mee gespeeld dan? :P
Ik heb sinds een paar dagen twee paar footjoys met boa sluiting.jeetje wat is dat fijn. Een paar freestyles en een paar Tour dryjoys.
Ik heb twee paar Hyperflex 2.0 met boa. Van een is het BOA-systeem stuk geweest, heb dat zelf gefikst gelukkig. Maar garantie geven ze er niet echt op, iets om rekening mee te houden!
Daarnaast trouwens nog een paar Callaway, Adidas en Nike in de roulatie.
donleone83 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 08:41:
[...]

I know. Mee bezig. Ik stap waarschijnljjk naar C200 ijzers over en ga de shaft dan laten fitten. Lie hoeft bij mij niets aan te gebeuren. Grip ga ik opzoeken!
Je hebt niet eens 0.5º afwijking op je lie? Wow, dat heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezien. De C200 is een club die zich niet leent voor fitten vind ik, je kunt zo'n beetje alleen de shaft doen inderdaad. En ja ik weet dat je anders (flink) je bankrekening moet aanspreken, maar tegelijkertijd: mijn vorige gefitte setje heb ik bijna 10 jaar mee gespeeld en de huidige gaat ook alweer een tijdje mee; tenzij ik iets ga veranderen zal ik daar ook zomaar 6-7 seizoenen mee doen.
[...]

Ja. Mijn 54 Vokey is geweldig voor het korte werk rond de green en kan ik heel strak mee chippen en pitchen tot maximaal 50 meter. Maar met de GI SW vanuit mijn ijzerset sla ik 15 meter verder.
Je hebt het dus voor je gapping zo gedaan, helder. Normaalgesproken heb je 5-P in je tas en dan 2-3 wedges namelijk. Zoals je hierboven al ergens kon lezen heb ik 4-P in mijn tas en dan 50,54 en 58º aan wedges. Dat maakt voor mij redelijk ideale gapping in de wedges: 120/105/90/75 meter bij volle slagen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Floor-is schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 08:50:
[...]

Je hebt niet eens 0.5º afwijking op je lie? Wow, dat heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezien. De C200 is een club die zich niet leent voor fitten vind ik, je kunt zo'n beetje alleen de shaft doen inderdaad. En ja ik weet dat je anders (flink) je bankrekening moet aanspreken, maar tegelijkertijd: mijn vorige gefitte setje heb ik bijna 10 jaar mee gespeeld en de huidige gaat ook alweer een tijdje mee; tenzij ik iets ga veranderen zal ik daar ook zomaar 6-7 seizoenen mee doen.
Ik sta hetzelfde achter mijn bal als ieder ander. Zal vast wel iets van een afwijking hebben, maar uit tests blijkt dat ik er niets aan hoef te veranderen.

Mijn team heeft vanuit de stichting die er ahter zit bepaalde afspraken met Wilson waardoor ik graag met Wilson speel. Bovendien vind ik de C200s voor nu prima. Wel GI, geen SGI zoals de Diablo’s vanaf nu. Als ik richting de 10 ga dan wordt een echte fitting zeker wel eens tijd. Voor nu is dit prima.
Je hebt het dus voor je gapping zo gedaan, helder. Normaalgesproken heb je 5-P in je tas en dan 2-3 wedges namelijk. Zoals je hierboven al ergens kon lezen heb ik 4-P in mijn tas en dan 50,54 en 58º aan wedges. Dat maakt voor mij redelijk ideale gapping in de wedges: 120/105/90/75 meter bij volle slagen :)
Ja en voor de speelbaarheid. Op mijn niveau is de kans op een misslag met de Vokeys groter, helemaal op natte polderbanen. De bounce op mijn 60 graden is voor mij in deze omstandigheden dan ook niet ideaal. Maar op buitenlandse toernooien met hele andere grassoorten die vaak veel dikker en stugger zijn ben ik rond de greens vanuit de rough juist extreem goed met de 60 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
24 april ga ik naar Aruba, naar Divi Hotel & Golf resort. Iemand hier al op die baan gespeeld?

Ik wil zaterdag 21 of zondag 22 april nog even een rondje lopen op Waterland (1e 9 holes). Via mijn werk kan ik daar gratis spelen, mochten er tweakerts zijn die eventueel mee zouden willen hoor ik dat graag. Mogelijk gaat een vriend van me mee, dus voorlopig heb ik 2 vrije plekken. Qua niveau zit ik op HCP38.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Enjoy, klinkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Iemand nog rangefinder tips? Ik ga er eentje aanschaffen en twijfel tussen de Bushnell V4 of de Nikon Coolshot 40. Ik hoor nooit iemand negatief over Bushnell, maar het prijsverschil maakt het het waard om de Nikon in overweging te nemen.

Edit: laat maar. Toch voor de Coolshot 20 gegaan. Veel goedkoper en ik lees zeer goede beoordelingen.

[ Voor 18% gewijzigd door donleone83 op 13-04-2018 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

donleone83 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 13:59:
Iemand nog rangefinder tips? Ik ga er eentje aanschaffen en twijfel tussen de Bushnell V4 of de Nikon Coolshot 40. Ik hoor nooit iemand negatief over Bushnell, maar het prijsverschil maakt het het waard om de Nikon in overweging te nemen.

Edit: laat maar. Toch voor de Coolshot 20 gegaan. Veel goedkoper en ik lees zeer goede beoordelingen.
Prima keuze, ik heb die andere en die is gewoon heel duur.. Maar had haast omdat ik een dag later wedstrijd had en m'n vorige stuk was gegaan die ochtend..

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Floor-is schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 23:54:
[...]

Prima keuze, ik heb die andere en die is gewoon heel duur.. Maar had haast omdat ik een dag later wedstrijd had en m'n vorige stuk was gegaan die ochtend..
Thanks, hij is al binnen. Ding is nog kleiner dan ik verwacht had, mooie aanwinst! Mag vanwege een kleine operatie vorige week alleen nog 2,5 week niet golfen. Half mei naar Zuid Afrika voor het Canon South Africa Disabled Golf Open. Gooit mijn voorbereiding wel een beetje in de war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Het kan niet zijn dat ik de enige ben die competitie speelt, dus: hoe staan jullie er voor? (Welke baan kom je voor uit, welk team, welke klasse?)

Ik speel voor Dirkshorn, heren 1 van de 27-holes competitie, 1e man. We hebben het eerste weekend mogen spelen, op Spaarnwoude tegen Beemster. 13-5 gewonnen, hoewel ik m'n single in de middag hard verloor (6&5).
Afgelopen weekend gastheer, dat hebben we nu dus gelukkig gehad!

Komend weekend op Sluispolder, baan ligt er nog niet heel lekker bij helaas, we mogen tegen de Haarlemmermeersche. Morgen voorspelen hoewel ik de baan wel goed ken. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voor de regelkenners heb ik een vraag.

In onze laatste ronde sloeg een speler een bal, en daarna een provisionele. Ik vond beide ballen ongeveer anderhalve meter uit elkaar. 1 bal out of bounds de andere niet.

De ballen lagen achter een bosje en niet te zien van de tee box. Maar de speler en de marker waren beide ervan overtuigd dat de originele bal veel verder ging dan de provisionele. (Ik denk dat je dat niet kan bepalen op een shot van 120 meter met 1 meter verschil).

Punt is, de provisionele bal was identiek en niet gemarkeerd.....

Wat zeggen de regels hierover? Nummer 1,2 en 3 zaten 2 slagen uit elkaar (morgen en zondag nog 2 rondes). Maar de nummers 3 en 4 moeten koken voor 1+2 (inclusief aanhang) dus de discussie laait hier (op vriendelijke wijze) op ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Floor-is schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:09:
Het kan niet zijn dat ik de enige ben die competitie speelt, dus: hoe staan jullie er voor? (Welke baan kom je voor uit, welk team, welke klasse?)

Ik speel voor Dirkshorn, heren 1 van de 27-holes competitie, 1e man. We hebben het eerste weekend mogen spelen, op Spaarnwoude tegen Beemster. 13-5 gewonnen, hoewel ik m'n single in de middag hard verloor (6&5).
Afgelopen weekend gastheer, dat hebben we nu dus gelukkig gehad!

Komend weekend op Sluispolder, baan ligt er nog niet heel lekker bij helaas, we mogen tegen de Haarlemmermeersche. Morgen voorspelen hoewel ik de baan wel goed ken. :)
C klasse, we doen het redelijk. Met een beetje geluk 2e in de poule. 1e in de poule is een degradatieteam uit hogere klasse.

Prima dus, ik doe het voor de lol.
Saus schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 19:19:
Voor de regelkenners heb ik een vraag.

In onze laatste ronde sloeg een speler een bal, en daarna een provisionele. Ik vond beide ballen ongeveer anderhalve meter uit elkaar. 1 bal out of bounds de andere niet.

De ballen lagen achter een bosje en niet te zien van de tee box. Maar de speler en de marker waren beide ervan overtuigd dat de originele bal veel verder ging dan de provisionele. (Ik denk dat je dat niet kan bepalen op een shot van 120 meter met 1 meter verschil).

Punt is, de provisionele bal was identiek en niet gemarkeerd.....

Wat zeggen de regels hierover? Nummer 1,2 en 3 zaten 2 slagen uit elkaar (morgen en zondag nog 2 rondes). Maar de nummers 3 en 4 moeten koken voor 1+2 (inclusief aanhang) dus de discussie laait hier (op vriendelijke wijze) op ;).
Tsja sorry maar dan ben je een l*l als je je bal niet markeert en gewoon niet weet welk nummer je slaat (en derhalve niet meet een ander nummer slaat en dat even expliciet benoemt).

Ik heb een mooie vraag: ik speel greensomes met een dame (hcp 27 ofzo) die het gewoon niet goed kan. 5 woods , 2 ijzers en een sandwedge in de tas. Dat idee. Houtje5 bij >50 meter.

Nu is dat allemaal prima, maar zij zweert bij zware en lichte ballen (!). Zware bal komt verder tegen de wind in ofzo. Nu is dat natuurlijk enorme bullshit want ballen hebben een reglementair gewicht (net geen 46gr). Punt is dat we een greensome spelen met een bij elkaar geraapte verzameling shit, waaronder dus vorige keer zelfs een DR bal. Hoe kan ik zo iemand op nette wijze suggereren een goede bal te gebruiken? Ik heb al aangeboden met mijn bal te spelen, maar ze heeft heel fijne rode stipjes op haar bal staan en dat vindt ze mooier...
Hoe gaan jullie met dit soort mensen om? In de C-competitie speel je dus par3/4, en dan is het korte werk gewoon erg belangrijk. En dus een fijne zachte bal (callway chrome soft, sommige srixons, bridgestons of pro-v1(x), om maar wat e noemen) helpt met scoren

(ik heb merkvoorkeur qua ballen, maar vind het prima acceptabel om met eender welk merk/type A-kwaliteit bal te spelen...)

offtopic:
Deze mevrouw vindt ook dat ze beter speelt sinds ze geen les meer heeft.... :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 20-04-2018 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83

Volgt er nog een verslagje? :)
Boudewijn schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 19:52:
[...]

Ik heb een mooie vraag: ik speel greensomes met een dame (hcp 27 ofzo) die het gewoon niet goed kan. 5 woods , 2 ijzers en een sandwedge in de tas. Dat idee. Houtje5 bij >50 meter.

Nu is dat allemaal prima, maar zij zweert bij zware en lichte ballen (!). Zware bal komt verder tegen de wind in ofzo. Nu is dat natuurlijk enorme bullshit want ballen hebben een reglementair gewicht (net geen 46gr). Punt is dat we een greensome spelen met een bij elkaar geraapte verzameling shit, waaronder dus vorige keer zelfs een DR bal. Hoe kan ik zo iemand op nette wijze suggereren een goede bal te gebruiken? Ik heb al aangeboden met mijn bal te spelen, maar ze heeft heel fijne rode stipjes op haar bal staan en dat vindt ze mooier...
Hoe gaan jullie met dit soort mensen om? In de C-competitie speel je dus par3/4, en dan is het korte werk gewoon erg belangrijk. En dus een fijne zachte bal (callway chrome soft, sommige srixons, bridgestons of pro-v1(x), om maar wat e noemen) helpt met scoren

(ik heb merkvoorkeur qua ballen, maar vind het prima acceptabel om met eender welk merk/type A-kwaliteit bal te spelen...)

offtopic:
Altijd zorgen dat jouw bal de betere is en je dus met de jouwe verder speelt? :P
Ik zou daar toch echt een keer wat van zeggen. Als jij kan uitleggen waarom jij een andere bal wilt spelen en zij kan niet uitleggen waarom je met die van haar moet spelen, heeft zij natuurlijk weinig in te brengen. Je bent een team dus je maakt de juiste keuze voor het team. Eventueel je captain erbij betrekken. En over die lichte en zware ballen: leg maar uit dat elke bal exact hetzelfde gewicht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Boudewijn schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 19:52:
[...]

C klasse, we doen het redelijk. Met een beetje geluk 2e in de poule. 1e in de poule is een degradatieteam uit hogere klasse.

Prima dus, ik doe het voor de lol.
Lol is het belangrijkste inderdaad :)
[...]

Tsja sorry maar dan ben je een l*l als je je bal niet markeert en gewoon niet weet welk nummer je slaat (en derhalve niet meet een ander nummer slaat en dat even expliciet benoemt).
Verlies van hole, geen score. Ongemarkeerde bal is geen bal :)

offtopic:
Afdwingen, we spelen mijn ballen. Daar voel ik me het comfortabelste bij.
donleone83 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:24:
[...]

Volgt er nog een verslagje? :)
In de ochtend 9 holes matchplay greensome achtige opstelling. (Kies de beste drive, ga vanaf daar verder)
Eerste hole is een par5. Tegenstander sloeg als eerste af: eentje kort rechts tussen bomen, andere lang links in de bosjes. Mijn dubbelmaatje sloeg een verre midden op de fairway, ik kon rossen en sloeg linksaf de bosjes in :P Zij moesten meters maken, slaan wederom in de rough (vanuit rechts van de fairway naar links van de fairway). Ik sla een ijzer naar midden fairway. Hun derde slag is getopt, weer in de rough, hun 4e slag is (net) over de green maar wel downhill chip en waarschijnlijk een tweeput, want de greens zijn absurd slecht. Wij slaan de derde op de green. Hun chip is niet goed, dikke kans dat ze een drieput gaan maken. Mijn put is veel te kort, we gaan een bogey maken. Zij een dubbel of een triple, dus dat is snel geregeld.
Tweede hole liggen wij na de drive goed, zij niet. We winnen de hole redelijk gemakkelijk.
Derde hole is mijn afslag meer dan geniaal, die van hun niet. We winnen de hole gemakkelijk.
Vierde hole liggen we extreem ver, zij in de fairwaybunker, slaan naar de volgende en vanaf daar halen ze nog steeds onze drive niet, de volgende wordt over de green getopt en de hole wordt gegeven.
Vijfde hole slaan we allemaal niet goed af, we hebben een 60cm put voor par, zij 1m30 voor bogey. Wij geven hun slag, wij krijgen hem niet. Ik maak hem: 5 up en nog 4 te gaan.

In de middag liep mijn spel de eerste paar holes niet helemaal lekker, mijn tegenstander slaat af en toe mirakels van schoten. Hierdoor gaan we de eerste 7 holes gelijk op, waarbij hij telkens 1 up staat en dan weer all-square. Vanaf hole 8 win ik alles. :)

M'n team liet me wel een beetje in de steek moet ik bekennen, de tegenstander is niet echt heel sterk en we komen slechts met 4-2 de ochtend uit. In de middag halved onze 2e man (6.5hcp tegen 10.6) en onze 3e verliest zelfs (7.2 tegen 10.7), de vierde wint, de vijfde verliest, de 6e wint en uiteindelijk is het 11-7.

Komend weekend tegen het andere team dat tot nu toe alles gewonnen heeft. Zij hebben 8.6-13.6 handicap, waar wij 4.9-20.2 hebben dus dat wordt een serieuze uitdaging. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001

BM

Moderator Spielerij
Afgelopen zaterdag met een maatje een ronde gelopen op Crimpenerhout, en zo goed als het van de week ging op de driving range, zo beroerd ging het op de baan. Geloof dat ik max 2/3 puntjes gescored heb. Snel vergeten, en hopen op betere tijden. Bij vlagen extreme faded, terwijl ik volgens mij (en volgens flightgenoot) gewoon goed opgelijnt stond.

Sowieso geen hele beste indruk van de baan. Opzich best geinig, maar vond de baan vooral erg... stroperig. Hele zachte greens, en gras op de fairways vond ik behoorlijk lang. Baan was ook nog erg nat aan de zijkanten, ondanks het feit dat het toch al tijdje best ok weer was.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Speelde je tegen Daniel? YouTube: Daniel Bjork
BM schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:59:
Sowieso geen hele beste indruk van de baan. Opzich best geinig, maar vond de baan vooral erg... stroperig. Hele zachte greens, en gras op de fairways vond ik behoorlijk lang. Baan was ook nog erg nat aan de zijkanten, ondanks het feit dat het toch al tijdje best ok weer was.
Heb ook geen beste ervaringen met die baan. Aantal jaar geleden gespeeld vond hem toen echt heel slecht. Kapotte greens bijvoorbeeld. Had begrepen dat hij beter zou zijn en ging een tijdje geleden. Volle pond voor wintergreens, ben weggegaan zonder te spelen naar een baan in de buurt. Kan in de zomer een keer komen spelen als de baan beter is met z'n tweeën voor de prijs van 1. Om daarna om de tafel te gaan met de manager.

[ Voor 58% gewijzigd door Alsatian op 24-04-2018 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ja, eerste wedstrijd. Hij heeft mij 6&5 de baan afgerost. Hij speelde gewoon veel beter dan ik :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Floor-is schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:30:
[...]

Ja, eerste wedstrijd. Hij heeft mij 6&5 de baan afgerost. Hij speelde gewoon veel beter dan ik :)
Gelukkig wel een bijzonder vriendelijke kerel (alhoewel ik natuurlijk geen idee heb hoe hij zich tijdens de competitie gedraagt). Het lijkt mij zelf toch fijn om tegen relaxte mensen te spelen. Ik vind het in toernooien al heel belangrijk dat mijn flightgenoten een beetje leuk zijn. Hoe ervaar jij dat op jouw niveau? Is er ruimte voor een praatje en wat gezelligheid met elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

donleone83 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:51:
[...]

Gelukkig wel een bijzonder vriendelijke kerel (alhoewel ik natuurlijk geen idee heb hoe hij zich tijdens de competitie gedraagt). Het lijkt mij zelf toch fijn om tegen relaxte mensen te spelen. Ik vind het in toernooien al heel belangrijk dat mijn flightgenoten een beetje leuk zijn. Hoe ervaar jij dat op jouw niveau? Is er ruimte voor een praatje en wat gezelligheid met elkaar?
Ontzettend aardige kerel, hard mee gelachen terwijl ik afgeslacht werd. Collin was er ook, ook een leuke gast :)

Ik heb in de competitie slechts zelden dat ik geen leuke tegenstander heb, in wedstrijden is dat helaas anders. Denk dat het niveau van spel enkel uitmaakt in de zin dat we wat serieuzer met het spelletje bezig zijn trouwens. Dat vraagt wel om een bepaalde mindset en dat verbindt wat makkelijker, dus het zal heus verschil maken. Maar echt goed heb ik er nog niet over nagedacht :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 20:23

3xNix

golfr in hart en nieren

Goedemiddag Golfers,

Ik ben nu een half jaartje bezig, en vind het echt heerlijk om een balletje te slaan nu het steeds beter gaat.
Heb afgelopen zondag ook 9 holes par 3 gelopen op "onze" baan.
Ik heb 2 vragen voor de ervaren golfers.

1.) Afgelopen ronde had ik 15 slagen nodig op hole 6 (eerste 5 gingen het water in)
Normaal gesproken zet je dan een streepje neer? Maar mijn app geeft dan aan 8 holes gespeeld score +4
Dit is niet realistisch.. hoe ga je met een dergelijke situatie om bij een Q-kaart of een wedstrijd?

2.) Hierboven een discussie over rangefinders, en welke goed zijn.
Waarom geen GPS horloge? Ik ben beperkt met regel kennis, maar erg tevreden met mijn Golf horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
3xNix schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:36:
1.) Afgelopen ronde had ik 15 slagen nodig op hole 6 (eerste 5 gingen het water in)
Normaal gesproken zet je dan een streepje neer? Maar mijn app geeft dan aan 8 holes gespeeld score +4
Dit is niet realistisch.. hoe ga je met een dergelijke situatie om bij een Q-kaart of een wedstrijd?
Welke app gaat het om? Als je gewoon de score invult waarmee je geen punten meer krijgt zit je altijd goed. Met 5 slagen boven par zit je daar aan.
Waarom geen GPS horloge? Ik ben beperkt met regel kennis, maar erg tevreden met mijn Golf horloge.
GPS horloge is een prima hulpmiddel en voor veel golfers ook afdoende. Maar niet iedereen speelt graag met een horloge om. En voor de goede spelers, en dan heb ik het over spelers die nagenoeg exacte afstanden slaan met ijzers en wedges, is gps niet accuraat genoeg. Je kan best wel eens afwijking van een paar meter hebben. En dat kan als het tegen zit je makkelijk 1 of zelfs meerdere slagen kosten.

En het kan zijn dat een golfhorloge niet is toegestaan omdat je er mogelijk meer informatie mee kan krijgen dan toegestaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Alsatian op 30-04-2018 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
3xNix schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:36:
Bij een rangefinder weet je de afstand naar de positie van de vlag (inclusief pinpositie). Bij GPS horloge is de pin positie constant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Inderdaad. De combine van pinpositie, teepositie en GPS-afwijking maken een horloge minder nauwkeurig.
Ik ben daarom, en vwg zeker geen verboden features, en zonder horloge willen spelen dit jaar in de markt voor een laser.
Hoor goede dingen over de callaway en nikon exemplaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 20:23

3xNix

golfr in hart en nieren

Alsatian schreef op maandag 30 april 2018 @ 17:10:
[...]

Welke app gaat het om? Als je gewoon de score invult waarmee je geen punten meer krijgt zit je altijd goed. Met 5 slagen boven par zit je daar aan.

[...]

GPS horloge is een prima hulpmiddel en voor veel golfers ook afdoende. Maar niet iedereen speelt graag met een horloge om. En voor de goede spelers, en dan heb ik het over spelers die nagenoeg exacte afstanden slaan met ijzers en wedges, is gps niet accuraat genoeg. Je kan best wel eens afwijking van een paar meter hebben. En dat kan als het tegen zit je makkelijk 1 of zelfs meerdere slagen kosten.

En het kan zijn dat een golfhorloge niet is toegestaan omdat je er mogelijk meer informatie mee kan krijgen dan toegestaan.
Rangefinder, nog niet aan gedacht inderdaad... voor mij zit een meter meer of minder al in mijn afwijking per club :+
Op de Par3 baan is een horloge ook niet echt nuttig omdat greens binnen 1 slag liggen.
Maar ik heb 'm pas 2 dagen dus moet er nog een beetje mee spelen.

De app was in dit geval Garmin Golf - van m'n horloge, die telde niet hoger dan 16 en ik dacht toen aan 17 slagen te zitten... met het streepje kwam mijn ronde uit op +4.

Heb ook geen Q-kaart gelopen of iets dergelijks, maar heb wel a.s. donderdag mijn eerste competitie avond op die baan. Dat zal Q zijn, en een wedstrijd dus vroeg me af hoe je handeld als je 5 ballen in het water slaat. Ik vind het best spannend oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
3xNix schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:57:
[...]

Rangefinder, nog niet aan gedacht inderdaad... voor mij zit een meter meer of minder al in mijn afwijking per club :+
Op de Par3 baan is een horloge ook niet echt nuttig omdat greens binnen 1 slag liggen.
Maar ik heb 'm pas 2 dagen dus moet er nog een beetje mee spelen.

De app was in dit geval Garmin Golf - van m'n horloge, die telde niet hoger dan 16 en ik dacht toen aan 17 slagen te zitten... met het streepje kwam mijn ronde uit op +4.

Heb ook geen Q-kaart gelopen of iets dergelijks, maar heb wel a.s. donderdag mijn eerste competitie avond op die baan. Dat zal Q zijn, en een wedstrijd dus vroeg me af hoe je handeld als je 5 ballen in het water slaat. Ik vind het best spannend oOo
Dan zet je een streep neer voor 0 punten, zo makkelijk is het :)

Boudewijn schreef op maandag 30 april 2018 @ 20:45:

Inderdaad. De combine van pinpositie, teepositie en GPS-afwijking maken een horloge minder nauwkeurig.
Ik ben daarom, en vwg zeker geen verboden features, en zonder horloge willen spelen dit jaar in de markt voor een laser.
Hoor goede dingen over de callaway en nikon exemplaren.
Ik heb twee weken geleden de Nikon gekocht maar nog niet mee de baan in geweest. Ik laat het je snel weten maar tot nu toe lijkt het een superkeuze qua prijs/kwaliteitverhouding.

Ik speel zelf met een TomTom Golfer 2 horloge en heb toch een rangefinder er bij gekocht. Het zit hem bij mij in bijvoorbeeld vragen als: hoe ver is de afstand tot die grote boom midden fairway, of hoe ver carry moet ik precies slaan om over het water te komen. Daarnaast inderdaad in pinpositie. Voor-, midden- of achterop kan zo 15 tot 20 meter schelen soms. In combinatie met hoe hard de fairway/greens zijn maakt dit een enorm verschil in hoe je de vlag aanspeelt. In principe is midden green ALTIJD goed. Wat bij mij mee speelt is dat ik door mijn beperking weinig lengte heb en dus meestal in 3 naar de green moet op een par 4. Precies weten hoe ver ik mijn tweede slag moet slaan om mijn favo club naar binnen over te houden als er nog water of bunkers de green bewaken (een babyfade met een SW van 61 meter carry en een hoge balvlucht dus snelle stop) zorgt er voor dat ik voor par of maximaal bogey kan putten vanaf max 5 meter in plaats van dat ik soms twintig meter putts over hou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik heb een rangefinder, enige nadeel is dat je geen afstanden kunt meten als je geen line-of-sight hebt, maar verder vind ik het superfijn. Nu weet ik mijn afstanden ook heel goed, dat helpt enorm. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Ik heb geen horloge en geen rangefinder. Voor mijn verjaardag krijg ik een Apple Watch. Ik ben benieuwd wat ik daarmee kan in combinatie met bijvoorbeeld hole 19 (app). Nu gebruik ik de app daarvan op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkruidzaaier
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-05 10:30
Binnenkort wil ik mezelf ook gaan onderdompelen in de golfwereld. Echter zit ik te dubben wat voor materiaal ik nou allemaal nodig heb om te beginnen. Voornamelijk wat voor kwaliteit/prijs.
Ben in de afgelopen 2 maanden enthousiast geraakt over het zelf spelen van golf, ik keek eerder vaak wel de mooie weekenden op Ziggo sport, maar speelde nooit eerder zelf.
In die afgelopen twee maanden heb ik nu twee keer op de driving range gestaan en 1 keer meegedaan met een golfclinic op de Somertijd golfdag in Alkmaar. Ik merk dat ik het heel erg gaaf vind om te spelen en heb een tegoedbon voor een tweedaagse cursus naar baanpermissie aangeschaft. Deze ga ik als het goed is begin juni volgen. De cursus is inclusief materiaal, dus voor die tijd hoef ik zelf geen materiaal aan te schaffen.
Wel zit ik al te dubben over wat ik daarna voor type clubs moet gaan kopen.
Ik twijfel tussen:
1. een hele golf set van Wilson Pro Staff (dit werd mij geadviseerd bij JumboGolf) van 400 euro. Deze is wat slijtvaster en toekomstbestendig dan de goedkopere set die ze verkopen. (maar misschien groei ik er al na 2 jaar uit en had ik beter optie 3 gehad)
2. een goede tweedehandse halve set (alleen ijzers en een putter), bijvoorbeeld via dutchgolfclubfitter.
3. een goedkope set (Decathlon? Black Diamond?) voor de eerste een/twee jaar. Met wat minder clubs dan in optie 1, maar wellicht genoeg om mee te starten.

Hebben jullie misschien ideeën hierover? Hoe zijn jullie hiermee begonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Een halve set is niet erg. Je wil sowieso na een aantal jaren toch clubs kopen die bij je passen. Ook merk je als ultieme beginner het verschil tussen een 7 en een 8 niet goed denk ik.

De 400€-wilson set heeft een vriend van me een half jaar, hij heeft dan ook en half jaar zijn gvb. De houten en hybride zijn spaghetti, hij wil de putter en tas ook vervangen.

Je kunt dat geld wmb beter in les stoppen.

[ Voor 5% gewijzigd door Boudewijn op 02-05-2018 12:44 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 36 Laatste