Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Golfsport topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 13:30

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ja, vorig weekend hadden we 72u nonstop regen, dus eens kijken of ik dit weekend ook weer wat tijd kan vinden om te spelen. Laat die langere avonden maar weer komen.

www.digitalracing.nl

• VanRoyal
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Gisteren even de 6 holes par 3 van Bentwoud gespeeld, het is wel weer wennen hoor. Voor mijn gevoel sla ik alle ijzers zo'n 15 meter korter dan voor mijn winterslaap. Nu eerst even op wintersport en daarna volle bak er tegenaan :*) Iemand anders nog van het lekkere weer genoten in de baan?

• scrappy.doo
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 14-10 22:10
VanRoyal schreef op maandag 18 februari 2019 @ 09:00:
...Iemand anders nog van het lekkere weer genoten in de baan?
Nou niet in de baan, maar les 4 zit er inmiddels op. Het was een stuk aangenamer op de driving range dan eind januari. Voor het eerst ook de oefenweide ingegaan, korte slag, bunkerslagen en putten geoefend. (bunkerslag zou nog wel een tijdje |:( |:( |:( blijven)

Ik merk dat er zo langzaam aan wat meer consistentie in mijn slagen komt. Enige hoogmoed wordt wel meteen afgestraft. Naar 3x een goede slag produceer ik daarna geheid een afzwaaier of rolletje van jewelste. Mijn swing was wat beter, maar aan de korte hoge bal over de bunker van m'n vriendin kon ik dan weer niet aan tippen. Zo houden we elkaar een beetje in evenwicht.

Waar we voor onze wintersport letterlijk de enige 2 gasten op de club waren zat de kantine en met name het terras zaterdag helemaal vol. Blijkbaar vallen 2 nieuwe aspirant leden op, want we hebben flink wat handjes geschud.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Zaterdag even een groepslesje gedaan en daarna de par 3-4 baan in, ik had maar een uurtje helaas. Voor het eerst weer op de mat in 6 weken (badkamerverbouwing thuis, etc dus niet van gekomen). De les ging niet zo best qua zuiver ballen raken. En wat ik wel raakte ging voor minder dan de helft rechtdoor. In de baan ging het een stuk beter en heb ik leuk 6 holes gespeeld en dat ging best aardig. Alleen dat putten, man wat liggen die greens er slecht bij momenteel op de kleine baan :-( ik snap dat de championship course prio krijgt, en dat het in de winter lastig is, maar ik heb er toch even melding van gemaakt.

www.digitalracing.nl

• 3xNix
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16:41

3xNix

golfr in hart en nieren

Aankomend weekend zou het weer vol zon worden... weer een fantastisch golf weekend waarschijnlijk.
Daar gaan we maar weer uitgebreid van genieten.

Gisteren op Zeegersloot de "winterwedstrijd" gespeeld, met een heel gezellige flight.
Lekker scramble, als team op de baan... in een T-shirtje + trui in Februari O+
Heerlijk gespeeld, vanaf het gras slaan is weer leuk... niet meer zo hard(bevroren) en ook niet drassig.

golfr.

• Alsatian
  • Registratie: juni 2007
  • Niet online

Ik kon het niet laten. Air Max 1 in de golfvariant.

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

In het eng wit :D

golfr.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb maar eens een plan getrokken. Tussen april en november zitten ruwweg 30 weken. Als ik om de twee weken in het weekend een ronde kan spelen, speel ik dus 15 ronden. Om de twee weken in verband met weer, andere verplichtingen en teesluitingen vanwege wedstrijden. Van die 15 ronden hoop ik er 10 te spelen over 18 holes.

Daarnaast op de lange avonden in de zomer, zal ik 's avonds proberen een hole of 4-5 mee te pakken. En regelmatig een inlooplesje, dat doe ik eigenlijk het hele jaar door. Onze baan heeft daar een gunstig abonnement voor.

Handicap nu 52, maar ik speel wel iets lager. Dus zo snel mogelijk eens een kwalificatiekaart lopen, en eens kijken waar ik sta. Ik denk 45-48. Dus lijkt een mooi doel mezelf richting de hcp 40 te krijgen tegen november. Als dat lukt, ga ik mezelf eens belonen met een fijne putter denk ik. Of toch een keer een driver, ik ben er nog niet uit.

Ik zal af en toe progressie delen hier :)

www.digitalracing.nl

• Alsatian
  • Niet online
Gewoon voor de 36 gaan.

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Of anders gewoon lekker op de range prutsen met een paar maatjes... wie het eerst x raakt oid...
Beetje trick-shots proberen... stingers of draw/fade via de zij-netten als die er zijn..

Klooien kan leuk zijn, en heel nuttig voor je bal gevoel ook d:)b

golfr.

• Artbij
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 08:56
@BeQuietAndDrive ik zou sowieso gaan voor een echte handicap. Maximaal 36 dus.

Met gestrekt been.

• Alsatian
  • Niet online
Dat is wel ouderwets hoor. 54 is tegenwoordig ook een echte handicap. :Y

• Artbij
Alsatian schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 19:40:
Dat is wel ouderwets hoor. 54 is tegenwoordig ook een echte handicap. :Y
Maar net hoe je het bekijkt, 54 is een clubhandicap geen EGA handicap, dat is pas vanaf 36. Wedstrijden en competities speelt in de regel iedere speler met een hcp boven de 36, met 36.

Toen er nog geen hcp 54 was had iedereen die nog normaal kan bewegen en er een beetje tijd in steekt binnen de kortste keren hcp 36. Sinds de invoering van de clubhandicap is het steeds lastiger geworden om die 36 te halen blijkbaar.

Let wel, bij hcp 54 krijg je op elke hole minimaal 3! slagen meer dan par......

Ook in het wereldwijde handicapsysteem dat over een paar jaar ingaat is 36 de hoogste handicap (36,4 om precies te zijn).

Het maakt mij persoonlijk niet uit, maar hoe lager je hcp (en hoe beter je dus in golf bent) hoe leuker het is.

Artbij wijzigde deze reactie 21-02-2019 21:23 (14%)

Met gestrekt been.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Thanks. Misschien is 36 ook wel een goed doel. Ik heb nog geen driver, langste is hybride 4, dus ik heb wel wat minder meter vanaf de tee. Maar ook dat is nog wel te doen over het algemeen. Alleen op sommige holes moet ik om een water heen in plaats van eroverheen :)

BeQuietAndDrive wijzigde deze reactie 21-02-2019 21:32 (4%)

www.digitalracing.nl

• Alsatian
  • Niet online
Artbij schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 21:01:
[...]

Maar net hoe je het bekijkt, 54 is een clubhandicap geen EGA handicap, dat is pas vanaf 36. Wedstrijden en competities speelt in de regel iedere speler met een hcp boven de 36, met 36.
Tegenwoordig (sinds 2016) is 54 ook gewoon een EGA handicap. Vandaar dat ik niet zo ouderwets zei ;) .
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 21:32:
Thanks. Misschien is 36 ook wel een goed doel. Ik heb nog geen driver, langste is hybride 4, dus ik heb wel wat minder meter vanaf de tee. Maar ook dat is nog wel te doen over het algemeen. Alleen op sommige holes moet ik om een water heen in plaats van eroverheen :)
Ik gebruik alleen ijzers en heb handicap 14.2.

Alsatian wijzigde deze reactie 21-02-2019 21:46 (34%)

• Artbij
Alsatian schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 21:45:
[...]

Tegenwoordig (sinds 2016) is 54 ook gewoon een EGA handicap. Vandaar dat ik niet zo ouderwets zei ;) .

[...]

Ik gebruik alleen ijzers en heb handicap 14.2.
Nope, volgens mij niet. Heb je een bron?

Alle bronnen die ik kan vinden spreken van een clubhandicap, in het buitenland kom ik het ook nooit tegen...

Artbij wijzigde deze reactie 21-02-2019 21:49 (14%)

Met gestrekt been.

• Alsatian
  • Niet online
Jazeker: http://www.ega-golf.ch/si...ooklet_2016_3.11.2015.pdf

Pagina 7

Alsatian wijzigde deze reactie 21-02-2019 21:52 (6%)

• Hammetje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 17:06
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 21:32:
Naar HCP 36 als doel is an sich prima, maar bedenk wel hoe je dat wilt bereiken. Pak je zwakke punten eerst aan.

Ik speel nu een jaar of 2,5 en zit inmiddels op 29,6. Mijn doelen waren voorheen beter leren chippen en rechter slaan.

Zoals hierboven al genoemd kan je met ijzers prima sterk je HCP verlagen. Denk eraan dat je deze vrijwel overal kunt gebruiken op eenzelfde manier, dat geldt niet voor je driver en hybride(s). Mensen willen veel te vaak naar de driver toe. Ja, het geven van een rotklap geeft een enorme kick, maar goede controle over je ijzers heeft veel meer impact op je complete spel.

Moraal van het verhaal: focus je niet zozeer op een bepaald HCP, maar meer hoe je dat wilt bereiken.

Picobello B.V.

• Artbij
Concentreren op ijzers is leuk, maar de driver hoort toch echt bij het spel. Zonder kun je niet echt laag gaan. Kan ook geen reden bedenken om lang te wachten met het spelen met een driver,

Artbij wijzigde deze reactie 21-02-2019 22:11 (83%)

Met gestrekt been.

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Artbij schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 22:06:
Concentreren op ijzers is leuk, maar de driver hoort toch echt bij het spel. Zonder kun je niet echt laag gaan. Kan ook geen reden bedenken om lang te wachten met het spelen met een driver,
Mijn reden is dat ik ver genoeg sla van de Tee met de houten 3 (200+ meter)

Daarbij wil ik de duurste club voor mijn tas pas aanschaffen als mijn swing het waard is..
Ik heb al 2 ijzer sets gekocht, omdat de eerste set zonder enige ervaring of stabiele swing was aangemeten.

Deze zomer zal ik gaan testen met de driver, maar alleen maar om te zien wat het me brengt t.o.v. de houten 3.
Pas als ik er mee kan slaan, koop ik 'm... Cobra F9 staat hoog op mijn lijst om te proberen...

golfr.

• Artbij
3xNix schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 22:40:
[...]

Mijn reden is dat ik ver genoeg sla van de Tee met de houten 3 (200+ meter)

Daarbij wil ik de duurste club voor mijn tas pas aanschaffen als mijn swing het waard is..
Ik heb al 2 ijzer sets gekocht, omdat de eerste set zonder enige ervaring of stabiele swing was aangemeten.

Deze zomer zal ik gaan testen met de driver, maar alleen maar om te zien wat het me brengt t.o.v. de houten 3.
Pas als ik er mee kan slaan, koop ik 'm... Cobra F9 staat hoog op mijn lijst om te proberen...
Driver slaat makkelijker dan een 3 wood.
Tweedehands is altijd een optie als je spullen zoekt.

Met gestrekt been.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Goeie tips allemaal, had ik zelf ook al (deels) over nagedacht, en al met m'n Pro kort besproken. Mijn korte spel (kan altijd beter, maar) ben ik niet zo heel bang voor, chippen gaat best aardig, ik zou er nog wel een wedge bij willen met iets meer loft om eens mee te experimenteren.

Consequent ijzers slaan gaat de meeste progressie in zitten voor mij. Als ik dan een ijzer 8 pak voor die ca 110 meter, dat ik die dan meestal ook ga slaan. En niet door onzuiver contact of een lullige graspol ineens maar 80 sla en ineens een extra slag nodig heb naar de green. Daar zit voor mij momenteel de grootste inconsequentheid.

www.digitalracing.nl

• Artbij
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 23:27:
Goeie tips allemaal, had ik zelf ook al (deels) over nagedacht, en al met m'n Pro kort besproken. Mijn korte spel (kan altijd beter, maar) ben ik niet zo heel bang voor, chippen gaat best aardig, ik zou er nog wel een wedge bij willen met iets meer loft om eens mee te experimenteren.

Consequent ijzers slaan gaat de meeste progressie in zitten voor mij. Als ik dan een ijzer 8 pak voor die ca 110 meter, dat ik die dan meestal ook ga slaan. En niet door onzuiver contact of een lullige graspol ineens maar 80 sla en ineens een extra slag nodig heb naar de green. Daar zit voor mij momenteel de grootste inconsequentheid.
Consistente ijzers is de wens van iedereen :).

Maar je zou eigenlijk eens kritisch moeten kijken naar waar je slagen verliest. Dat je een keer 30 meter te kort bent is niet zo erg als je kort spel goed is. Het is vele malen moeilijker om je langere slagen altijd in de buurt van de vlag te krijgen dan om goed te leren chippen.

Met gestrekt been.

• Alsatian
  • Niet online
Artbij schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 21:47:
[...]

Nope, volgens mij niet. Heb je een bron?
Geen feedback meer van je gekregen. Tevreden met mijn bron?

• Artbij
Alsatian schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:09:
[...]

Geen feedback meer van je gekregen. Tevreden met mijn bron?
Niet echt, kan de bron niet echt achterhalen. Maar het is ook niet echt belangrijk :).

Met gestrekt been.

• Alsatian
  • Niet online
Heel belangrijk is het inderdaad niet. Maar je beweert iets vrij stellig. En zelfs met een bron van de European Golf Association die aangeeft dat wat je zegt toch een beetje achterhaalt is kom je met de opmerking dat je de bron niet kunt achterhalen?

http://www.ega-golf.ch/page/system-manual

Alsatian wijzigde deze reactie 22-02-2019 09:41 (42%)

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Artbij schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 22:56:
[...]

Driver slaat makkelijker dan een 3 wood.
Tweedehands is altijd een optie als je spullen zoekt.
Ik dacht dat een driver moeilijker zou zijn omdat de loft nog minder is 14,5 3wood naar --> 10 graden driver

golfr.

• Artbij
3xNix schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:21:
[...]

Ik dacht dat een driver moeilijker zou zijn omdat de loft nog minder is 14,5 3wood naar --> 10 graden driver
Je slaat van een tee en omhoog dus de loft is niet zo van belang. Wat driver wel moeilijker maakt is de langere shaft. Mijn ervaring met "beginners" is dat een houten 3 met de kleine kop echt moeilijker slaat.

Met gestrekt been.

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

We gaan het mee maken deze zomer, lijkt me leuk als ik er 20-30mtr extra uit haal... kunnen we korte PAR4's drivable maken :+

golfr.

• Alsatian
  • Niet online
Ik sla geen driver omdat ik die gewoon niet lekker onder controle krijg. Shaft is eigenlijk te stijf (via marktplaats gekocht) en dat gaat tussen mijn oren zitten. De hybride die ik in m'n tas heb is een club die ik nooit gebruik omdat hij ongeveer hetzelfde is als mijn ijzer 6 qua afstand en dan sla ik liever een ijzer. Mijn houten 3 zit ook onaangeroerd omdat mijn ijzer 4 ongeveer even ver gaat.... Een nieuwe driver vind ik eigenlijk gewoon te duur. € 400 of meer voor 1 club gaat er bij mij gewoon niet in. Ik ga eerder op zoek naar een mooie driving ijzer.

• Artbij
Ben het met je eens dat de prijzen voor clubs de pan uit rijzen. Ik wilde eigenlijk nieuwe ijzers dit seizoen, maar met een prijs van €175,- per stuk ga ik nog wat langer met mijn huidige stokken spelen.

Op marktplaats zijn wel veel drivers te vinden voor rond de €100,-.

Met gestrekt been.

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

@Alsatian Wat sla jij dan met een 4ijzer ?

Mwah, ik zie ook veel langs komen op facebook, club hier en daar.. ik heb ook een driver liggen maar ik sla daar niet lekker mee, en minder ver dan met mijn 3wood. (Ping G400, met nieuwe stif shaft)
ik heb liever die bij me past en een hobby mag geld kosten.. koop liever een nieuwe via Lemmens oid

Het is dit jaar ook wel anders, ik wil zelfs omschakelen van lakeballs naar ballen die bij me passen.
En die dus ook laten fitten 8)7

3xNix wijzigde deze reactie 22-02-2019 12:57 (3%)

golfr.

• Artbij
3xNix schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 12:56:
@Alsatian Wat sla jij dan met een 4ijzer ?

Mwah, ik zie ook veel langs komen op facebook, club hier en daar.. ik heb ook een driver liggen maar ik sla daar niet lekker mee, en minder ver dan met mijn 3wood.
ik heb liever die bij me past en een hobby mag geld kosten.. koop liever een nieuwe via Lemmens oid

Het is dit jaar ook wel anders, ik wil zelfs omschakelen van lakeballs naar ballen die bij me passen.
En die dus ook laten fitten 8)7
Wat is je hcp?

Met gestrekt been.

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Op dit moment 24,7
HCP year 1

3xNix wijzigde deze reactie 22-02-2019 13:10 (82%)

golfr.

• Alsatian
  • Niet online
Die sla ik rond de 195 - 200. Een houten 3 zou ik verder moeten kunnen slaan. Maar ik merk een groot verschil tussen de clubs die gefit zijn en de clubs die ik tweedehands heb gekocht (houten 3 en driver). En of dat nou tussen m'n oren zit of dat ze gewoon echt niet bij me passen weet ik niet. Overigens is de loft van mijn ijzer 4 vergelijkbaar met wat bij players ijzers een ijzer 3 is.

Alsatian wijzigde deze reactie 22-02-2019 13:15 (9%)

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Ik ben al blij als ik mijn 5 ijzer goed raak, 4 en 3 zijn echt uit den boze op dit moment...
Als ze al rechtdoor gaan... dan zeker nog geen afstanden waar je iets aan hebt.

5ijzer vind ik ook een slag lastiger dan 6 t/m p - 5hybrid redelijk stabiel op 160 meter oid
5Wood 175-185

golfr.

• Slavy
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

He een golftopique :) Vroeger jarenlang actief gespeeld in jeugdcompetitie, 36 holes op een dag met singles en duels in matchplay mode, speel het nu voor recreatie, paar jaar terug nog prijs gewonnen voor Longest Drive á 260/270 meter.

Slavy wijzigde deze reactie 22-02-2019 13:26 (20%)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

36 holes op een dag... daar moet ik nog even niet aan denken.
Ik vind beide dagen in het weekend 18 holes lopen al veel :P

Welkom Slavy, voel je vrij je overal mee te bemoeien... d:)b

golfr.

• Alsatian
  • Niet online
3xNix schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:11:
Jawel joh, goed te doen hoor. Op Bentwoud hebben ze in juni de 36 van Bentwoud. Erg leuk! Ik twijfel of ik me inschrijf voor de 45 holes wedstrijd van het Rijk van Nijmegen. Zie net dat ik al te laat ben....

Alsatian wijzigde deze reactie 22-02-2019 14:25 (18%)

• The_Ghost16
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 04-10 15:41
Ik heb vorige week ook weer even 9 holes gelopen. Ging niet eens echt slecht maar consistentie is er nog niet echt. Komend weekend eens kijken of we er nog een keer 9 holes tegenaan kunnen gooien, of misschien zelfs wel 18.

Ik ben in augustus begonnen met golfen en ondertussen zit ik op handicap 34,5. Heb al eens een club fitting gedaan bij de jumbo golf wereld om te kijken wat het verschil is tussen mijn random gekochte set op marktplaats en een aangemeten golf set. Het was een enorm verschil qua consistentie van de slagen. Ook kwam ik met een ijzer 7 30 meter verder. Momenteel speel ik eigenlijk alleen met ijzers 5 t/m 9 en een SW en PW. Heb het voornemen om komende tijd iets meer de driver te gaan pakken voor de afslag. Zeker als ik alleen loop kan ik mooi wat extra ballen afslaan om de driver te oefenen.

Nu nog even geld bij elkaar sparen om een nieuwe set te kopen die beter bij mij past. Want sinds ik die fitting heb gedaan wil ik die graag kopen :) Gelukkig was het niet de duurste set. Zodra ik deze set heb is het mijn doel om richting de handicap 24 te gaan of lager tegen het einde van het jaar.

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Alsatian schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:24:
[...]

Jawel joh, goed te doen hoor. Op Bentwoud hebben ze in juni de 36 van Bentwoud. Erg leuk! Ik twijfel of ik me inschrijf voor de 45 holes wedstrijd van het Rijk van Nijmegen. Zie net dat ik al te laat ben....
Eerste jaar was nog prutsen en richting zoeken, ben nu wel van plan aan diverse evenementen deel te nemen dit jaar.
Goede tip, evenementen op Bentwoud houdt ik ook zeker wel in de gaten O+

golfr.

• Slavy
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

3xNix schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:11:
Ik vind beide dagen in het weekend 18 holes lopen al veel :P

Welkom Slavy, voel je vrij je overal mee te bemoeien... d:)b
Dank! :) Toen was ik nog wat jonger en onbezonnen, toen ging dat nog :P Ik speel nu al meer dan 20 jaar was het om 8 uur starten, 18 holes dubbel, als kanttekening dan de beste bal kiezen en als duo om en om verder met die bal ala Texas Scramble, en de 18 's middags was het mano-a-mano Match play.

Soms liep je ze natuurlijk niet alle 36, maar heb dagen gehad dat het wel zo was. Heb genoeg mooie banen gezien zoals de Wouwse Plantage, Efteling, Broekpolder, Melissant, noem ze maar op. :)

@Alsatian zijn dat 45 unieke holes of is dat 2x 18 gevolgd door 1x 9? En hoe ziet dat dagschema er dan uit?

Slavy wijzigde deze reactie 22-02-2019 16:15 (6%)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Alsatian
  • Niet online
Dat zijn alle 45 holes die Het Rijk van Nijmegen telt. Bij zonsopgang beginnen en dan buffelen ;-).

https://www.golfenophetrijk.nl/meer/45-holes-wedstrijd.html

Alsatian wijzigde deze reactie 22-02-2019 16:58 (24%)

• Hammetje
Na 3 maanden winterstop, vandaag weer de baan op geweest. 1e lus op Waterland. Met 16stb punten niet geheel ontevreden, al was het alles behalve consistent vandaag. Ik heb 2 PARretjes geslagen, maar ook op 1 baan 3 x een bal het water in....

Ben op dit moment golfles aan het regelen. Ik ben sinds vorig jaar mei 35KG afgevallen, wat een behoorlijke impact heeft op het golfspel (houding, swing, soepelheid) waardoor ik echt weer even door iemand op het juiste pad moet worden gezet.

Picobello B.V.

• Alsatian
  • Niet online
Knap Hammetje! Nu op gewicht blijven, succes daarmee! Neem een paar lessen van een goede pro om jezelf te belonen.

Hebben jullie Joost Luiten nog gezien gisteravond? Die heeft weer een knappe prestatie geleverd hoor!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Joost was echt on fire gisteren, echt een knappe prestatie...
Jammer van de chips die niet lopen bij hem, grote frustratie lijkt me dat.
En ronduit jammer van dag 3, waar hij een podiumplek heeft weggegooid met een +3

Dag 3 met 80% Fairway hits toch nog maar 61% GIR gehaald, met -1,8 SG Putting
Hele slechte approaches geslagen, en als chips niet lopen...

Dag 4 met 50% Fairway hits toch nog wel 78% GIR gehaald, met 2,1 SG putting

Verder heb ik dit weekend 2x 18 holes gelopen, en ging verrassend goed *O*
Ik had ergens verwacht dat ik helemaal gesloopt zou zijn vandaag... maar op 1 klein teentje na schade vrij
Zaterdag: 6x PAR 1x Birdie rest Bogey of slechter.
Drives waren goed, maar altijd wel 1 swing met "onverwacht resultaat" per hole.

Zondag: 1x PAR de rest Bogey of slechter -O-
Drives liepen niet op de laatste 4 holes na, moeilijk scoren als je al een slag achter loopt.
Mindset is dan niet goed, probeer de schade met de volgende swing goed te maken... dat werkt niet |:(

golfr.

• Artbij
Als Luiten in de top 50 kan komen dan wordt het interessant.

Met gestrekt been.

• Alsatian
  • Niet online
3xNix schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:10:
Zondag: 1x PAR de rest Bogey of slechter -O-
Drives liepen niet op de laatste 4 holes na, moeilijk scoren als je al een slag achter loopt.
Mindset is dan niet goed, probeer de schade met de volgende swing goed te maken... dat werkt niet |:(
Dit vind ik het moeilijkste van het spel. Als je niet goed begint dat zien om te draaien en het gewoon per slag bekijken. Blijf vaak in een negatieve mindset.

Ik ga zaterdag spelen op de efteling. Iemand daar al eens geweest?

Alsatian wijzigde deze reactie 25-02-2019 09:28 (6%)

• Artbij
Alsatian schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:27:
[...]

Dit vind ik het moeilijkste van het spel. Als je niet goed begint dat zien om te draaien en het gewoon per slag bekijken. Blijf vaak in een negatieve mindset.

Hebben ze weer een carnavalsaanbieding?

Efteling is wel leuk. Op 13 ofzo staan reuzenvoetstappen in de vorm van bunkers wel grappig om te zien.

Met gestrekt been.

• Alsatian
  • Niet online
Artbij schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:34:
Hebben ze weer een carnavalsaanbieding?
Jups, 33 euro voor 18 holes.

• Artbij
Alsatian schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:42:
[...]

Mooie aanbieding. Maar de leden worden er helemaal gek van, al die acties....

Met gestrekt been.

• Alsatian
  • Niet online
Hebben de leden daar geen inspraak in? Is het nodig voor de exploitatie van de baan?

• Artbij
Alsatian schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:00:
Hebben de leden daar geen inspraak in? Is het nodig voor de exploitatie van de baan?
Nee leden hebben niets te vertellen. In de regel mogen externe spelers eerder reserveren dan leden waardoor veel mooie tijden niet meer beschikbaar zijn voor leden.

Daarnaast duurt een rondje veel langer met greenfeeers in de baan.

Wij zaten afgelopen zondag met zeven spelers en een pro in een flight achter een twee al greenfeeers en we moesten gewoon bij elke slag wachten....

Met gestrekt been.

• Alsatian
  • Niet online
Dat is het omgekeerde van wat ik zaterdag had. Bij ons op de club achter een pro met 4 spelers. Ik was even een snel rondje alleen. Sloeg twee ballen. Begon de pro te zeiken dat ik met 2 ballen speelde, ik betaal maar voor 1 volgens hem. Hij was aan het lesgeven en daar moest ik maar rekening mee houden. Terwijl hij gewoon in mijn tijd liep.

Heb hem verteld dat hij op deze manier geen visitekaartje voor de baan is.

Alsatian wijzigde deze reactie 25-02-2019 10:06 (4%)

• Artbij
Alsatian schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:06:
Dat is het omgekeerde van wat ik zaterdag had. Bij ons op de club achter een pro met 4 spelers. Ik was even een snel rondje alleen. Sloeg twee ballen. Begon de pro te zeiken dat ik met 2 ballen speelde, ik betaal maar voor 1 volgens hem. Hij was aan het lesgeven en daar moest ik maar rekening mee houden. Terwijl hij gewoon in mijn tijd liep.

Op de meeste banen heeft de pro voorrang. Dus dat jij moest wachten klopt wel.

Dat hij gaat zeuren over die twee ballen klopt natuurlijk van kanten.

Met gestrekt been.

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Alsatian schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:27:
[...]

Ik heb dan inderdaad moeite om te "resetten" als het ware... voorbeeld:

Gisteren PAR 4 - 320 meter met water na 225 meter. (Witte Tee Hole 3 Zeegersloot, vlag achterop de green)
Mijn gameplan: 3W - 200-210meter - ijzer 9/8 voor de 110-125 meter - 2 putts voor PAR

Wat er gebeurde:
getopte drive, 100 mtr rechts in de rough.
Kan niet meer in 1x naar de Green, layup moet wel.. 100-120mtr om comfortabel te zijn.
Dat zou een PW of 9 zijn, 100-115mtr, 8 is risico als ik 'm te goed raak.
maar zonder nadenken pak ik m'n 56 graden uit de tas, effe een klein tikkie de fairway op denk ik ... :F

Bij de bal verander ik van gedachte, full swing zou beter zijn... geen zin om andere club te pakken...
Door het bedje van gras sla ik er onder door, raak de bal te hoog op m'n blad en ik sla 80mtr hoog en 40 meter ver.. randje van de fairway 8)7

2 slagen, 140 meter gekomen, niet ideaal.
180 meter te gaan met de green op een eiland.. water/bunker/bomen beschermen alle kanten.
2de layup met nog 90 meter voor het water is uit den boze.. daar ben ik te trots voor.
180 lukt wel, 5wood +/-175 meter maar op de green heb ik dan geen stop op de bal en ben ik bang voor het water achter de green... dus ik pak m'n 5, 160meter en net voor de green moet lukken.

slecht geraakt 5je net over het water heen... halve meter, puur geluk.
lastige chip bij de waterkant haalt de green nog maar net, 2 putts, Double Bogey...

zo onnodig, een goede layup had me een kortere approach en meer stop op de bal gegeven met een 8 oid
en had me 2 slagen opgeleverd t.o.v. dit resultaat.
Snap nu wel waarom pro's een caddy hebben, gewoon iemand die mee denkt..

golfr.

• Alsatian
  • Niet online
Artbij schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:28:
Op de meeste banen heeft de pro voorrang. Dus dat jij moest wachten klopt wel.
Daar is mij niks van bekend (staat niet de local rules) en mij nooit geleerd dus misschien ben ik daarin onwetend. Maar als je een half uur op de eerste hole loopt en geen moment om kijkt en dan vervolgens op een niet plesante manier de speler die achterop komt uitkaffert ben je gewoon een ontzettende eikel.

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Alsatian schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:06:

Als je achter een langzame flight speelt moet je zelf weten met hoeveel ballen je speelt als je in het zelfde tempo kan spelen als de flight voor je is het prima lijkt mij..

Pro's met grote baanles flight gaan bij ons wel opzij voor spelers, ze reserveren ook geen starttijd maar proppen zich ergens tussen als er plek is.

Het lijkt me echter niet heel handig om met 2 ballen te spelen op het moment dat ze je voorbij laten :+

golfr.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

3xNix schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:01:
[...]

Ik heb dan inderdaad moeite om te "resetten" als het ware... voorbeeld:

Gisteren PAR 4 - 320 meter met water na 225 meter. (Witte Tee Hole 3 Zeegersloot, vlag achterop de green)
Mijn gameplan: 3W - 200-210meter - ijzer 9/8 voor de 110-125 meter - 2 putts voor PAR

Wat er gebeurde:
getopte drive, 100 mtr rechts in de rough.
Kan niet meer in 1x naar de Green, layup moet wel.. 100-120mtr om comfortabel te zijn.
Dat zou een PW of 9 zijn, 100-115mtr, 8 is risico als ik 'm te goed raak.
maar zonder nadenken pak ik m'n 56 graden uit de tas, effe een klein tikkie de fairway op denk ik ... :F

Bij de bal verander ik van gedachte, full swing zou beter zijn... geen zin om andere club te pakken...
Door het bedje van gras sla ik er onder door, raak de bal te hoog op m'n blad en ik sla 80mtr hoog en 40 meter ver.. randje van de fairway 8)7

2 slagen, 140 meter gekomen, niet ideaal.
180 meter te gaan met de green op een eiland.. water/bunker/bomen beschermen alle kanten.
2de layup met nog 90 meter voor het water is uit den boze.. daar ben ik te trots voor.
180 lukt wel, 5wood +/-175 meter maar op de green heb ik dan geen stop op de bal en ben ik bang voor het water achter de green... dus ik pak m'n 5, 160meter en net voor de green moet lukken.

slecht geraakt 5je net over het water heen... halve meter, puur geluk.
lastige chip bij de waterkant haalt de green nog maar net, 2 putts, Double Bogey...

zo onnodig, een goede layup had me een kortere approach en meer stop op de bal gegeven met een 8 oid
en had me 2 slagen opgeleverd t.o.v. dit resultaat.
Snap nu wel waarom pro's een caddy hebben, gewoon iemand die mee denkt..
Mooi verslag. Herken ik wel. Die ene club die je wilt, toch niet pakken want als je hem dan zuiver raakt, zou het juist niet goed komen :) dan pak je een andere club, en pakt het toch weer anders uit dan je hoopte.

Wel leerzaam.

www.digitalracing.nl

• Artbij
Alsatian schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:06:
[...]

Daar is mij niks van bekend (staat niet de local rules) en mij nooit geleerd dus misschien ben ik daarin onwetend. Maar als je een half uur op de eerste hole loopt en geen moment om kijkt en dan vervolgens op een niet plesante manier de speler die achterop komt uitkaffert ben je gewoon een ontzettende eikel.
Dat van die eikel klopt wel :).

Op welke baan heb je gespeeld?

Met gestrekt been.

• Alsatian
  • Niet online
3xNix schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:14:
[...]
Het lijkt me echter niet heel handig om met 2 ballen te spelen op het moment dat ze je voorbij laten :+
2 ballen vlak achter elkaar van 1 persoon of een flight van 4 met 4 ballen. Ik vind het echt grote lariekoek dat 2 ballen dan een probleem is. Zeker met het excuus dat ik maar voor 1 zou betalen. Ik ben daar lid met onbeperkt speelrecht en hij die starttijd geboekt. En als ik in 4 minuten met 2 ballen die hole speel is dat prima.

• Hammetje
Alsatian schreef op maandag 25 februari 2019 @ 08:32:
Knap Hammetje! Nu op gewicht blijven, succes daarmee! Neem een paar lessen van een goede pro om jezelf te belonen.

Hebben jullie Joost Luiten nog gezien gisteravond? Die heeft weer een knappe prestatie geleverd hoor!
Dank, wordt gewaardeerd :).

Yes, ga ik zeker doen - nu nog een goede en betaalbare pro. Iemand aanbevelingen regio Zoetermeer/Delft?

Picobello B.V.

• Alsatian
  • Niet online
Artbij schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:22:
[...]
Op welke baan heb je gespeeld?
Ik ben lid op Crimpenerhout. Dit jaar voor het eerst.

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Alsatian schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:22:
[...]

2 ballen vlak achter elkaar van 1 persoon of een flight van 4 met 4 ballen. Ik vind het echt grote lariekoek dat 2 ballen dan een probleem is.
Dan als in het moment dat je een andere flight in mag halen... en ze even opzij stappen om je door te laten.
Dan is het toch geen probleem om die éne hole maar met 1 bal te spelen?

Daarna kan je gewoon weer verder met 2 ballen, of 3 als je dat leuk vind...

golfr.

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 18:50

Boudewijn

omdat het kan

3xNix schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:00:
[...]

Dan als in het moment dat je een andere flight in mag halen... en ze even opzij stappen om je door te laten.

Even met minder ballen spelen om er soepel voorbij te komen en dan kun je daarna inderdaad weer doen wat je wil. Ik oefen ook wel eens een bunker of approach op de baan waar ik lid ben.

Zou dat op een baan waar ik greenfee speler ook doen als ik in mijn tijdslot blijf.

• Alsatian
  • Niet online
3xNix schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:00:
[...]

Daar zit wat in. Maar ik was al te pissig om daar aan te denken door zijn initiële reactie. >:)

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Alsatian schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:44:
[...]

Daar zit wat in. Maar ik was al te pissig om daar aan te denken door zijn initiële reactie. >:)
Je hebt duidelijk een caddy nodig, net zoals ik overigens... die af en toe even een corrigerende tik geeft >:)
Om weer even te resetten en de huidige situatie te evalueren.

Neemt niet weg dat de pro een hork is, en hij wel een voorbeeld moet zijn voor de club en leden.
Toevallig speelde een maatje van me ook op Krimpen, ga ik ook maar eens doen binnenkort.

golfr.

• Alsatian
  • Niet online
Wees welkom, gaan we samen. Nog even wachten hoor. Wintertees en 1 wintergreen nog.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Hier ook nog wintertees helaas. Met dit mooie weer kriebelt het wel om weer te spelen! Zondag eens kijken.

www.digitalracing.nl

• wodkabuikje
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 14:41
Alsatian schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:42:
[...]

Interesting :)
Woon op ongeveer 30 minuutjes denk. Kijk wel eens maar is vaak al vol. Tot nu toe nog nooit gespeeld daar.

niet iedereen heeft een bierbuikje

• Alsatian
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd naar de baan. Wat ik begrepen heb zijn het wel afwisselende holes. En in de wandelgangen hoorde ik dat hij van 18 naar 9 gaat in verband met de aanleg van bungalows. Maar dit heb ik nog niet kunnen verifiëren.

• Artbij
Alsatian schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 08:28:
Ik ben wel benieuwd naar de baan. Wat ik begrepen heb zijn het wel afwisselende holes. En in de wandelgangen hoorde ik dat hij van 18 naar 9 gaat in verband met de aanleg van bungalows. Maar dit heb ik nog niet kunnen verifiëren.
Je speelt inderdaad tussen de huisjes van het vakantiepark. Mooi om te zien wel.

Zou het wel zonde vinden als de baan verdwijnt. 9 holes heeft weinig nut denk ik, daar zullen de leden niet voor warm lopen.

Hoor laatste tijd veel verhalen over banen die gedeeltelijk verdwijnen voor woningbouw of zonneparken.

Met gestrekt been.

• Hammetje
Met dit weer lekker wat golfplannen :).
- Morgen middag weer rondje Waterland
- Volgend weekend 18 holes (1e keer) op de Beemster
- Weekend erna wellicht naar Texel

Man, wat heb ik dat gemist. Zonnetje op je knar, balletje meppen, ongegeneerd lekker ouwehoeren met je flight genoten. Man man man, wat een leven.

Picobello B.V.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ja, wel echt lekker als je overdags kunt spelen inderdaad. Ooit, als ik met pensioen ben.... :) Ik had het voor zondag in de planning, met dit mooie weer, maar zondag gaat het weer regenen :( nou ja, dan het weekend daarna maar.

Op de Efteling heb ik wel een paar keer gespeeld trouwens. Mijn vader is daar lid geweest. De baan zelf is prima, niet spectaculair mooi, wel leuke holes over het algemeen. Qua leden gebeurt er weinig qua activiteiten. Daar is wel kritiek op maar ze doen er niets mee.

www.digitalracing.nl

• Alsatian
  • Niet online
Oeh, Texel... Die staat ook ergens hoog op m'n lijstje...

Gebruiken jullie ook de all square app?

https://www.allsquaregolf.com

Alsatian wijzigde deze reactie 27-02-2019 15:34 (15%)

• Artbij
Texelse is echt wel een mooie baan. Zeker voor Nederlandse begrippen.

Waar gebruik jij die app voor? Mijn meeste golfcontacten gaan via www.golfchat.nl.

Met gestrekt been.

• Alsatian
  • Niet online
Ik heb de app net gisteren gedownload. Ben nog aan het ontdekken of het wat is. Ik ken mijn meeste contacten via de golfbaan zelf en instagram. Op golfchat lees ik mee en post ik af en toe wat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hammetje
Wilde vandaag rondje lopen- beetje regen vind ik niet erg, maar dit ging me toch net wat te ver.

Afgelopen week setje ijzers besteld. Mijn pro adviseerde me een set aan te schaffen van staal, heb een mooi setje Mizuno MX-25's gevonden (3-PW) voor een zeer acceptabele prijs. Komen dinsdag binnen, ik ben benieuwd :).

Picobello B.V.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Artbij schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:52:
[...]

Je slaat van een tee en omhoog dus de loft is niet zo van belang. Wat driver wel moeilijker maakt is de langere shaft. Mijn ervaring met "beginners" is dat een houten 3 met de kleine kop echt moeilijker slaat.
Gisteren een nieuwe driver aan laten meten, Jumbo golf Bunnik.
Echt een erg goede ervaring gehad daar, het is even rijden (37km) maar zeker de moeite waard.

Ik denk dat ik hier maar vaste klant ga worden *O*

golfr.

• Artbij
3xNix schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 07:46:
[...]

Gisteren een nieuwe driver aan laten meten, Jumbo golf Bunnik.
Echt een erg goede ervaring gehad daar, het is even rijden (37km) maar zeker de moeite waard.

Ik denk dat ik hier maar vaste klant ga worden *O*
Wat is het geworden?

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Oooh sorry, Cobra F9 driver

golfr.

• Artbij
3xNix schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:46:
[...]

Oooh sorry, Cobra F9 driver
Heb ik veel goeds over gelezen?

Sloeg hij makkelijker dan gedacht? En wat heb je nog meer getest?

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Getest:
Cobra F9, Ping G410, Srixon driver en een Mizuno.

Mizuno en Srixon vielen eigenlijk al direct af... mijn swing lukte niet met deze twee... gewicht dingetje?
Leken iets zwaarder dan de Ping en F9, raakte steeds de grond.

Tee iets lager gezet voor de G410 en F9, middelste of 2de kootje wijsvinger waarna het een stuk beter ging.
Clubhead speed en afstand waren beter met de F9, en spread ook vreemd genoeg.
Had graag nog een Ping stok in m'n tas gehad, maar met de prestaties en € 100,- verschil was de keuze best simpel.

Nu in the bag: (13 stokken)
Cobra F9 driver (nouja, zodra hij binnen is 8) )
Ping G400 3wood
Ping G3 5wood
Ping G3 5Hybrid
KzG K-tour ijzers 5-PW + 52 en 56 graden wedges
ijzer 3 en 4, uit de bag, kan ik niet mee slaan
Putter:
Odyssey White hot pro 2ball (Wil ik "Ping Sigma 2 Fetch" van maken op termijn, nog aan het testen)
De huidige putter is te zacht, afstand controle heb ik moeite mee.

golfr.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Vorige week ben ik even bij Jumbo de kuip geweest voor een afspraak met een vertegenwoordiger van Cobra om Single Length te proberen. Ik snap het concept en denk ook dat het voor mensen die beginnen met golf een uitstekend idee is. Voor mij persoonlijk werkte het niet. Vooral de lange wedges is een dealbreaker.

Ook geconstateerd dat ik een wat rare golfer ben. Verhouding swingspeed met ijzers en driver klopt voor geen meter. Swingspeed met driver is in verhouding echt heel erg laag. Misschien heeft het met vertrouwen te maken, misschien met mijn swing. Ik ga deze zomer kijken voor een drivingiron.

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Single length lijkt me ook wel super eigenlijk, op de wedges na dan inderdaad...
Ik zou alles wel 7-8 ijzer lengte willen hebben, maar snap de gapping dan niet echt.
6-5-4 hebben dan een overdreven sterke loft oid ?

Voor welke lengte ben je gegaan?

golfr.

• Hammetje
Alsatian schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:31:
Vorige week ben ik even bij Jumbo de kuip geweest voor een afspraak met een vertegenwoordiger van Cobra om Single Length te proberen. Ik snap het concept en denk ook dat het voor mensen die beginnen met golf een uitstekend idee is. Voor mij persoonlijk werkte het niet. Vooral de lange wedges is een dealbreaker.

Ook geconstateerd dat ik een wat rare golfer ben. Verhouding swingspeed met ijzers en driver klopt voor geen meter. Swingspeed met driver is in verhouding echt heel erg laag. Misschien heeft het met vertrouwen te maken, misschien met mijn swing. Ik ga deze zomer kijken voor een drivingiron.
Hoe ver sla je met je driver? Als in; heb je een driving iron wel echt nodig voor je spel?

Picobello B.V.

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Hammetje schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:42:
[...]

Hoe ver sla je met je driver? Als in; heb je een driving iron wel echt nodig voor je spel?
Gisteren op de sim bij Jumbo:

Driver +/- 240 mtr
3wood +/- 220 mtr
5wood +/- 195 mtr

Als je ijzer gapping 10meter per stok is, scheelt het al zeker 2 stokken voor je approach of je 2de slag.
in ideale condities natuurlijk, maar daar bereken je alles op... niet op mishits

PS. ik ga ff een klein baantje lopen, het is droog *O*
tot over een uurtje of 3

3xNix wijzigde deze reactie 12-03-2019 09:51 (7%)

golfr.

• Alsatian
  • Niet online
3xNix schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:40:
Voor welke lengte ben je gegaan?
Cobra gaat standaard uit van i7.
Hammetje schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:42:
[...]

Ik wil juist een driving iron omdat ik geen goed gevoel met mijn houten heb. Ik ben een ijzerspeler.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Artbij
In de regel geeft een driving iron een veel betere controle.

Ik heb zelf een i2 in de tas zitten, vanaf de tee gaat die een meter of 210. Maar als het droog is, zoals afgelopen zomer rolt hij door de lage balvlucht zo nog een meter of 40 door.

Met gestrekt been.

• Alsatian
  • Niet online
Daar ben ik dus ook naar op zoek. Mijn i4 (20.5°) gaat zo'n 195 - 200. Dus als ik daar een meter of 15 op kan krijgen zou dat erg welkom zijn.

De i3 van mijn serie zou ook nog een optie kunnen zijn. Die is 18°. Dan zit je al aan de loft van een reguliere 2.

Alsatian wijzigde deze reactie 12-03-2019 11:39 (29%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hammetje
Daar ben ik jaloers op. Ik heb nu een graphite ijzer 4 van cobra als langste ijzer in mijn tas zitten, daar sla ik 150-160 mee. Ik heb letterlijk net mijn Mizuno MX-25 setje binnen van staal, ik lees/hoor dat daar ook flink lengte verschil in kan zitten. Vanmiddag maar eens richting driving range om te proberen. Bijkomend voordeel is dat bij deze Mizuno set ook een ijzer 3 zit, eens kijken of ik die in mijn golfspel kan krijgen.

Picobello B.V.

• Alsatian
  • Niet online
Wat een mooie overwinning van McIlroy op The Players gisteravond. Ik ben fan van hem dus goed om te zien dat hij weer een mooie overwinning pakt. Nu The Masters nog...

• appelflap1992
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 14-10 21:45
wat een laatste dag van de players, tot de laatste 3 holes waren er nog wel 6 spelers die konden winnen. Uiteindelijk heeft Mcllroy door missers van de anderen (Fleetwood, Rahm) en door zelf de laatste holes super goed te spelen zonder enige voorzichtigheid of angst de overwinning binnen gehaald. Was echt een geweldig toernooi.

De vraag die nu bij mij speelt is of Luiten de Dell Matchplay mag spelen, hij staat 67 op de wereld ranglijst en top 64 is uitgenodigd. Hopen dat er wat gaan afzeggen, zal toch wel??

• Alsatian
  • Niet online
Bij 3 afzeggingen mag hij meedoen, dus daar is het hopen op inderdaad.

• VanRoyal
  • Niet online
Ik heb tot nu toe altijd met een Wilson Mix AAAA van Heitoo gespeeld, een voordelige optie wanneer je veel ballen kwijtraakt. Nu dat iets minder wordt wil ik eigenlijk met één soort bal gaan spelen. Heb online wat research gedaan naar de verschillen, maar zie door de bomen (en alle marketingpraat) het bos niet meer. Ionomer / Surlyn of Urethane, 2 piece of 3 piece (of nog hoger), hard of zacht, lakeballs of nieuw. Puur op basis van specs kiezen is nog vrij lastig.

Met welk merk / type bal spelen jullie en waarom heb je daarvoor gekozen? Ben ook benieuwd of jullie die nieuw kopen of als lakeball.

• The_Ghost16
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 04-10 15:41
The Players was zeker een mooie wedstrijd om te zien. Zaterdag de superscore van John Rahm en een haperende Tommy Fleetwood die nog wel aan de leiding ging na de derde dag (samen met Rahm). Beide spelers maakten in hun laatste ronde best wel veel fouten. Waarbij ze allebei op de 17e hole (eiland hole) de bal in het water sloegen waardoor ze kansloos waren voor een overwinning. Minder risico daar en een degelijke par had ze nog een kans gegeven op de laatste hole. Maar wel een mooie overwinning van McIlroy die wel wat haperend begon aan zijn laatste ronde.
VanRoyal schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:27:
Ik heb tot nu toe altijd met een Wilson Mix AAAA van Heitoo gespeeld, een voordelige optie wanneer je veel ballen kwijtraakt. Nu dat iets minder wordt wil ik eigenlijk met één soort bal gaan spelen. Heb online wat research gedaan naar de verschillen, maar zie door de bomen (en alle marketingpraat) het bos niet meer. Ionomer / Surlyn of Urethane, 2 piece of 3 piece (of nog hoger), hard of zacht, lakeballs of nieuw. Puur op basis van specs kiezen is nog vrij lastig.

Met welk merk / type bal spelen jullie en waarom heb je daarvoor gekozen? Ben ook benieuwd of jullie die nieuw kopen of als lakeball.
Ik speel zelf met Callaway Chrome Soft ballen omdat ik deze via mijn werk met bedrijfslogo heb. Verder nooit iets anders gebruikt behalve een mix van oude ballen (speel ook pas een half jaar). Vind ze wel lekker spelen maar kan niet zeggen of ze goed of slecht zijn doordat ik geen ervaren speler ben.

Deze week maar weer eens golfen nu het mindere weer over lijkt te zijn en het weer langer licht is.

The_Ghost16 wijzigde deze reactie 18-03-2019 10:38 (50%)

• Alsatian
  • Niet online
VanRoyal schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:27:

Tegenwoordig vliegen nagenoeg alle ballen even ver. Misschien afgezien van de echte budget ballen uit 1 stuk. Het grote verschil zit hem in de hoeveelheid spin die ballen genereren en in hoeverre je de spin kan controleren.

Wat verwacht je van je bal?

• VanRoyal
  • Niet online
Lastige vraag @Alsatian. Ik denk dat ik een wat zachtere bal wil voor iets meer gevoel, maar dat is puur gebaseerd op wat ik lees over de verschillende eigenschappen. Geen idee of dat in de praktijk ook zo is. Dat maakt het zo lastig. Het beste zou natuurlijk zijn om wat verschillende ballen te testen in de praktijk, maar dan spelen er zoveel andere factoren mee dat ik me afvraag of ik daar iets aan ga hebben.

• Alsatian
  • Niet online
Ik speel zelf met wilson dx2 soft. Zachte bal, niet veel spin. Voelt lekker aan.

• MB147
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 01-10 14:34
VanRoyal schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:51:
Lastige vraag @Alsatian. Ik denk dat ik een wat zachtere bal wil voor iets meer gevoel, maar dat is puur gebaseerd op wat ik lees over de verschillende eigenschappen. Geen idee of dat in de praktijk ook zo is. Dat maakt het zo lastig. Het beste zou natuurlijk zijn om wat verschillende ballen te testen in de praktijk, maar dan spelen er zoveel andere factoren mee dat ik me afvraag of ik daar iets aan ga hebben.
Heb uiteraard met verschillende ballen gespeeld en vond dat er best wel wat verschil in zitten. Vooral de spin die er vanaf kwam. Onderstaande vind ik toch wel de betere ballen.

Titleist Prov1 geeft veel spin
Titleist NXT tour nog meer spin en zachte bal
Taylormade Tour preferred voldoende spin, voor het gevoel een betere controle dan de titleist.
Srixon trispeed, verrassend goede bal voor die prijs.

Succes met uitzoeken.
Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True