Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Golfsport topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Floor-is
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 17:19
Heb vandaag een in-promptu fitting voor een nieuwe driver gedaan bij Hans Lemmens, geholpen door Max. Is mij goed bevallen :)

Tevoren wat uitleg:
Mijn huidige driver is de Callaway Great Big Bertha Double Black Diamond 816 met een HZRDUS Yellow in 75gram, stiff (274cpm is eigenlijk flink x-stiff bleek). Probleem dat ik ermee heb is dat ik écht door moet slaan om een goede bal te slaan, op wat ik 90% noem is het nagenoeg niet te doen om deze driver goed weg te krijgen. Als ik hem raak gaan ze ver, serieus ver, maar dat doe ik gewoonweg niet genoeg. (Cijfers: 109mph, smash 1.42, ballspeed 155mph, carry 224m. Rammen en doorrammen: 115mph/1.42/163mph/±235m)

Wat ik dus wilde is een driver waar ik minder moeite voor hoef te doen, die ik niet echt vanuit m'n tenen hoef te slaan elke keer. Een lichtere shaft, lichtere kop en meer vergevingsgezindheid. Hoewel ik TaylorMade kut vind, had ik besloten dat het me niet uit zou maken wat het werd. Laat de fitter maar koppen en shafts aangeven en sla gewoon: kijk naar het resultaat!
In gesprek met Max besloten we dat we wel vrij technisch konden praten met elkaar en dat we op ons zouden focussen op hoe vergevingsgezind het geheel is én een combinatie van smash-factor en spin (en angle of attack, want effect op spin).

Ik kreeg natuurlijk de volgende drivers in handen gedrukt:[list]
• Callaway Flash: kreeg ik niet goed opgelijnd, voelde niet goed, sloeg er letterlijk alleen maar hooks mee
• Callaway Rogue: niet bovenmatig goed, niet overmatig slecht eigenlijk.
• Titleist TS2: stond me visueel niet aan, had te hoge spin bovendien (2800+)
• TaylorMade M6: fantastische ballen, redelijk hoge smash-factor, maar niet de afstand, te hoge spin (2900+). Beviel me echt heel veel beter dan ik had verwacht moet ik zeggen.
• Ping G410: behalve hoe lelijk ik hem vind en hoe hij klinkt is hij belachelijk makkelijk, maar.. te hoge spin (3300+)
• Honma TW747: niet mooi, niet lelijk, wel 2400+ spin

Heb een heleboel shafts mogen uitproberen, ik weet echt niet meer welke ik in 55/65 of 75 gram had:[list]
• Blackboard
• Evenflow
• Oban purple
• Verschillende tensei's
• Fujikura Atmos
• Fujikura Speeders (oude serie, die ik vroeger echt fantastisch vond)

Uiteindelijk is het heel iets anders geworden dan ik had bedacht dat het zou gaan worden :o
Een Callaway XR Speed met een Oban Kiyoshi White 65gram in X-flex.

Om het een beetje in perspectief te plaatsen, trackman cijfers:
- Gemiddelde swingsnelheid ±109mph
- Angle of attack rond -2º (daar heb ik werk te doen!)
- Path gemiddeld 2º buiten-binnen (heb ik ook wel wat werk te doen ;))
Resultaat: 1.47 smashfactor, ±160mph ballspeed. Carry ergens tussen 235-240m geloof ik, heb ik eerlijk gezegd niet echt goed op gelet omdat het mij vooral om de spin ging. Dat klinkt misschien gek, maar ik ga nog wat lessen om die angle of attack en m'n path te verbeteren; ik had best wat slagen waar ik tussen -0.5 en 0º uitkwam en daar zagen we de spin verder zakken naar <1800 en de carry enorm stijgen (zomaar 15m)

Nadat we er een beetje uit leken te zijn heb ik een stuk of 10 ballen wat meer doorgehaald, dan kom ik op 112mph uit, zonder impact op de smashfactor, noch de angle of attack. :)
Omdat de fitter het leuk vond heb ik nog 2-3 ballen echt doorgehaald waarbij ik dan op ±115mph uitkwam; die gingen goed, maar dat is niet iets dat ik 18 holes zou kunnen. (En de reden waarom ik überhaupt wilde wisselen).
VanRoyal schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:27:
Ik heb tot nu toe altijd met een Wilson Mix AAAA van Heitoo gespeeld, een voordelige optie wanneer je veel ballen kwijtraakt. Nu dat iets minder wordt wil ik eigenlijk met één soort bal gaan spelen. Heb online wat research gedaan naar de verschillen, maar zie door de bomen (en alle marketingpraat) het bos niet meer. Ionomer / Surlyn of Urethane, 2 piece of 3 piece (of nog hoger), hard of zacht, lakeballs of nieuw. Puur op basis van specs kiezen is nog vrij lastig.

Met welk merk / type bal spelen jullie en waarom heb je daarvoor gekozen? Ben ook benieuwd of jullie die nieuw kopen of als lakeball.
Ik heb vrij lang met de Callaway SuperSoft gespeeld, want lekker zacht en gingen voor mij best lang mee. Nu een tijdje over op de Titleist TourSoft en hoewel best fijn, mis ik nog steeds spin rond de greens. Ik vrees dat ik aldus op zoek mag naar iets nieuws.. Misschien toch de trekker eens overhalen en een paar dozijn ballen bestellen: ProV, ProVx, AVX, TP5, TP5x.. Moet ik weer even vooruit kunnen ;)

Floor-is wijzigde deze reactie 27-03-2019 22:19 (13%)

If comedy is tragedy plus time, I need more time. But I'd really settle for less f*cking tragedy to be honest with you. (c) Jon Stewart, 2014

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 11:59

Boudewijn

omdat het kan

Ik speel met Titleist NXT Tour danwel Pro V1x's van Heitoo. Kwaliteit AA of AAA. Best prima en ik geloof niet echt in de het verhaal dat goflballen water zouden opnemen en er nog steeds goed uit zien.
Maatje van mij vertelt dat verhaal altijd als hij hoort dat ik met lakeballs speel. Mijn weegschaal die tot 0.02gr kan meten meet geen verschil tussen een dozijn nieuwe ballen en een dozijn lakeballs (heb ze gemiddeld etc).
Vind de Wilson DX2, Callaway Chromesoft/supersoft, Vice Tour, Bridgestone 330 (meen ik) en de Taylormade hex dingen ook wel fijn. Zachte ballen dus... mijn sterke punt is het werk rond de green.
Srixon is ook fijn.

Bij ons op de club vind je veel Pinnacle knikkers. Als je die eens geprobeerd hebt, of top flite... ook zoiets, weet je weer wat je niet wil :P.
En ja ik realiseer me dat een pro v1 slaan met hcp21 wellicht wat ambitieus is, maar het is een hobby. Hobby kost geld ;).

Boudewijn wijzigde deze reactie 27-03-2019 23:19 (19%)

• Baroe
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 09-04 09:56
Dag allemaal,

Ik zou ook graag een start willen maken met de golfsport. Ik woon zelf in Nijverdal. Weet iemand een goede locatie voor het nemen van lessen in de provincie overijssel?

Dank!

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Boudewijn schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 23:18:
Mijn weegschaal die tot 0.02gr kan meten meet geen verschil tussen een dozijn nieuwe ballen en een dozijn lakeballs (heb ze gemiddeld etc).
Duidelijk :D

Bij een ABX test lijkt het mij dan ook onwaarschijnlijk dat je de impact van "opgenomen water" boven fysieke beschadigingen door gebruik zou kunnen onderscheiden.

• Alsatian
  • Registratie: juni 2007
  • Niet online
Baroe schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:09:
Dag allemaal,

Ik zou ook graag een start willen maken met de golfsport. Ik woon zelf in Nijverdal. Weet iemand een goede locatie voor het nemen van lessen in de provincie overijssel?

Dank!
Via de site leadingcourses.nl kan je over alle golfbanen in Nederland informatie vinden.
https://nl.leadingcourses...y=nijverdal/?q=nijverdal&

Informeer eens bij de golfbanen in de buurt wat ze voor je kunnen betekenen.

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23-05 14:10

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

@Floor-is Mooi verhaal over die driver fitting! Mooi ook om daar op technisch niveau mee bezig te kunnen zijn. Zelf heb ik nog geen driver, maar ik krijg wel steeds meer een hekel aan mijn putter. Binnenkort eens met een Pro kijken naar de techniek, maar misschien dat ik eerst eens ga investeren in een nieuwe putter(fitting).

@Baroe Welkom bij je nieuwe verslaving :) Tip qua golfclub: let op welke club een beetje bij je past. Als bijvoorbeeld de geruite broekenparade niet helemaal jouw ding is, ga je het waarschijnlijk ook niet naar je zin hebben op zo'n club :p In het weekend van 20 april is er weer open golfdagen op veel clubs, kun je eens ongedwongen een paar uurtjes meedraaien. Vaak organiseren ze dan ook wat leuke workshops en evenementen, en zijn er leuke aanbiedingen voor nieuwe leden.

www.digitalracing.nl

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Ik moet dit jaar vrees ik ook fitting doen voor hout/driver. Ik sla ze nu zelden en ga eerst een redelijk stabiele swing aanleren voor ik een nieuwe driver neem.
De oude driver heb ik bovenop de bal weten te slaan een maand of wat geleden, en daar zit nu een deuk in en hangt iets los in. Mooie kwaliteit van callaway :X

• VanRoyal
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Boudewijn schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 23:18:
Ik speel met Titleist NXT Tour danwel Pro V1x's van Heitoo. Kwaliteit AA of AAA. Best prima en ik geloof niet echt in de het verhaal dat goflballen water zouden opnemen en er nog steeds goed uit zien.
Ik heb tot nu toe de Wilson Mix AAAA van Heitoo gehad en die zagen er als nieuw uit. Hoe is de AAA kwaliteit van Heitoo?

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Er zitten markeringen op van de vorige eigenaar . Meen ik, kan zijn dat dat AA was. Technisch prima in orde.

• Alsatian
  • Niet online
Floor-is schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 22:14:
Cijfers: 109mph, smash 1.42, ballspeed 155mph, carry 224m. Rammen en doorrammen: 115mph/1.42/163mph/±235m)
Flinke clubheadspeed! Ik kom met de driver niet boven de 103.

• Artbij
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 08:11
Alsatian schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 11:14:
[...]

Cijfers zijn leuk om te posten. Maar ik zie op geen enkele scorekaart de clubheadspeed genoteerd staan 😎.

Nog meer mensen die zondag aan de bak mogen voor de competitie? Wij mogen naar The Duke.

Artbij wijzigde deze reactie 29-03-2019 11:54 (13%)

Met gestrekt been.

• Alsatian
  • Niet online
Artbij schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 11:53:
[...]
Cijfers zijn leuk om te posten. Maar ik zie op geen enkele scorekaart de clubheadspeed genoteerd staan 😎.
Ah, de bekende dooddoener als het om golf gaat :+
Nog meer mensen die zondag aan de bak mogen voor de competitie? Wij mogen naar The Duke.
Ik speel geen competitie. The Duke, daar zou ik ook wel eens willen spelen! O+

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Hier ook competitie zondag. Dat is wel een nadeel van de start van het golf seizoen: de vele wedstrijden (en dus teesluitingen) in de weekenden. Aangezien ik alleen in de weekenden tijd heb, is dat best beperkend. Eigenlijk zou je dan op twee banen lid moeten zijn, dan heb je een uitwijk. Maar dat loopt dan wel aardig in de papieren.

BeQuietAndDrive wijzigde deze reactie 29-03-2019 13:39 (22%)

www.digitalracing.nl

• Baroe
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 09-04 09:56
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:14:
@Floor-is Mooi verhaal over die driver fitting! Mooi ook om daar op technisch niveau mee bezig te kunnen zijn. Zelf heb ik nog geen driver, maar ik krijg wel steeds meer een hekel aan mijn putter. Binnenkort eens met een Pro kijken naar de techniek, maar misschien dat ik eerst eens ga investeren in een nieuwe putter(fitting).

@Baroe Welkom bij je nieuwe verslaving :) Tip qua golfclub: let op welke club een beetje bij je past. Als bijvoorbeeld de geruite broekenparade niet helemaal jouw ding is, ga je het waarschijnlijk ook niet naar je zin hebben op zo'n club :p In het weekend van 20 april is er weer open golfdagen op veel clubs, kun je eens ongedwongen een paar uurtjes meedraaien. Vaak organiseren ze dan ook wat leuke workshops en evenementen, en zijn er leuke aanbiedingen voor nieuwe leden.
Heb me via opengolfdag.nl opgegeven, 20 april a.s aanwezig zijn in Lochem :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Floor-is
Artbij schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 11:53:
[...]

Mijn handicap is niks om je voor te schamen ;)
The Duke is wel vet, ik speel dit jaar geen competitie :)
Met een beetje geluk eind mei of begin juni naar Schotland om m'n geld aan uit te geven ;)

If comedy is tragedy plus time, I need more time. But I'd really settle for less f*cking tragedy to be honest with you. (c) Jon Stewart, 2014

• Artbij
Floor-is schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 22:07:
[...]

Mijn handicap is niks om je voor te schamen ;)

[...]

The Duke is wel vet, ik speel dit jaar geen competitie :)
Met een beetje geluk eind mei of begin juni naar Schotland om m'n geld aan uit te geven ;)
Sinds wanneer is een handicap iets om je voor te schamen? :?

Met gestrekt been.

• Floor-is
Alsatian schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 11:14:
[...]

Swingsnelheid is maar één van de factoren. Wat je voor je driver wilt is een combinatie van factoren: spin, launch-angle, smash factor en dan nog je angle (binnen-buiten/buiten-binnen), je face-angle bij impact en dan uiteindelijk de swingsnelheid nog ;)

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

ik doe mee aan de competitie. vrijdag, ouwe lullen, mixed 36 holes par3/4 competitie.

Yup.

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

VanRoyal schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:48:
[...]

Ik heb tot nu toe de Wilson Mix AAAA van Heitoo gehad en die zagen er als nieuw uit. Hoe is de AAA kwaliteit van Heitoo?
Ik heb net weer een buts AA ballen gekocht bij ze, zal als ze binnen zijn wel even een willekeurige greep maken.
Ik vind het gat tussen AA (80ct) versus de AAA (175ct) te groot. Speel liever met een lelijke kwaliteitsbal dan een prachtige knikker.

• VanRoyal
  • Niet online
Ben benieuwd! Ik wil juist niet met een lelijke (afgeragde) bal spelen. Soms vind ik een bal die er niet al te best uitziet en dan heb ik moeite om die in het spel te brengen. Na een hoop online research en de tips uit dit topic zat ik te kijken naar Wilson DX2 Soft ballen. Die kwamen bij Heitoo voor 50 stuks AAAA en inclusief verzendkosten op 1,18 per bal. Nieuw heb ik ze echter gevonden voor 1,33 per bal. Het verschil van 15 cent per bal heeft me doen besluiten om eens een keer met nieuwe ballen te gaan spelen, dus 4 dozijn besteld. Kijken hoe dat bevalt de komende tijd. Misschien vind ik de bal niets, of ga ik voorzichtiger spelen omdat ik de bal niet kwijt wil raken, of misschien geeft het juist wel een confidence boost. We gaan het zien.

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Die DX2 is wel een fijne bal :).

• Alsatian
  • Niet online
VanRoyal schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:52:
Nieuw heb ik ze echter gevonden voor 1,33 per bal.
Waar?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 16:24
Heb m'n vriendin wat ballen met leuke print cadeau gedaan….. en de eerste eigenhandig meteen de sloot ingeramd ;w

nou ja hebben we dat ook weer meegemaakt.

• 3xNix
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 04:42

3xNix

golfr in hart en nieren

Alsatian schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 12:03:
[...]

Ah, de bekende dooddoener als het om golf gaat :+
Oooh ooh, mag ik er ook één plaatsen... :+

"Het is niet voor niet golf, het heeft ups en downs"
(maak hierbij golvende bewegingen)

Ik heb afgelopen zondag voor het eerst een driver geslagen... en het was even wennen moet ik zeggen.
Resultaten waren wisselend, maar ook 1 hele mooie drive geslagen, draw van +/- 230 meter *O*

Helaas moet ik ook weer werken vanaf deze maand, dus alleen nog maar avonden en weekend plezier.

golfr.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
https://www.dutchgolfdeal...SubProducts/GB042018-0006

Heb ze gisteren binnengekregen, hopelijk deze week uitproberen. Stuitertestje toont al aan dat ze een stuk zachter zijn dan mijn WIlson mix ballen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• appelflap1992
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 23-05 10:31
Aangezien mijn (3de hands) dunlop ijzers ondertussen helemaal verrot geslagen zijn en er 2 clubs ontbreken ben ik opzoek naar een nieuw set ijzers. Het budget van deze student is niet toereikend om een nieuwe set aan te laten meten dus ben ik opzoek naar goed 2de hands setje. Mijn handicap is 20,7 en speel nu een goed jaar. Nu is mijn ook gevallen op een setje nette pings G30 4 - SW voor ongeveer 300 euro. De clubs zien er niet zo lomp uit maar pretenderen wel vergevingsgezind te zijn en daarom goed voor de mid-handicapper die ik ben.

Heeft iemand ervaringen met Ping G30? Of heeft iemand nog andere suggesties voor mij?

Budget is 250-300 euro.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Masters week....!

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

@appelflap1992 Probeer aub even wat clubs in de winkels. Pings zijn goede clubs waar ik toevallig lekker mee sla. Met titleists, ook goede clubs, sla ik dus geen deuk in een pakje boter.

Boudewijn wijzigde deze reactie 08-04-2019 12:02 (5%)

• bert pit
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 24-05 20:24
appelflap1992 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 14:36:
Aangezien mijn (3de hands) dunlop ijzers ondertussen helemaal verrot geslagen zijn en er 2 clubs ontbreken ben ik opzoek naar een nieuw set ijzers. Het budget van deze student is niet toereikend om een nieuwe set aan te laten meten dus ben ik opzoek naar goed 2de hands setje. Mijn handicap is 20,7 en speel nu een goed jaar. Nu is mijn ook gevallen op een setje nette pings G30 4 - SW voor ongeveer 300 euro. De clubs zien er niet zo lomp uit maar pretenderen wel vergevingsgezind te zijn en daarom goed voor de mid-handicapper die ik ben.

Heeft iemand ervaringen met Ping G30? Of heeft iemand nog andere suggesties voor mij?

Budget is 250-300 euro.
Je moet goed kijken en beoordelen of je talent heb voor golf, of niet. Heb je geen of weinig talent (zoals ikzelf), dan heb je de maximale hulp van de clubs nodig. Je komt dan uit bij super game improvement clubs, of game improvement. De G30 is game improvement en staat bekend als prima clubs, niet "strong lofted".
Kijk eens op oude reviews bijvoorbeeld hier:

https://mygolfspy.com/201...ed-game-improvement-iron/
https://mygolfspy.com/201...er-game-improvement-iron/

• appelflap1992
Tja wanneer heb je talent? Ik speel nu ruim een jaar, ongeveer 10 lessen gehad in het begin, en ga ongeveer 2x per week naar de golfbaan. Wat moet je handicap zijn om als talent beschouwd te worden? ik kan ze redelijk raken maar ik zal zeker niet zeggen dat ik talent heb, hooguit wat gevoel voor de sport.
Daarom kan ik zeker (nog) wel een beetje hulp van de clubs gebruiken, ik heb veel reviews gekeken en ook vergelijkingen tussen clubs maar over het algemeen zijn ze altijd positief over de clubs.

Naar een winkel gaan en wat ijzers testen met in de wetenschap dat je daar toch niet gaat kopen (te duur) voel ik mijzelf niet prettig bij, dus dat doe ik dan ook niet. Worden winkels ook helemaal gek van trouwens, mensen die naar de winkel gaan voor advies over de juiste wasmachine voor hen en vervolgens die wasmachine op internet bestellen ben een goedkope webshop.

Ik ga de G30's kopen en dan zie ik wel of het wat is, ik laat het hier nog wel weten.

#masters: even een kleine gok wedstrijd doen? Iedereen mag 1 naam zeggen waarvan hij denkt dat die wint, en een "side bet" voor de laagste dagscore, deze mag niet hetzelfde zijn als de beoogde winnaar. Als 2x personen de winnaar goed hebben geeft de side bet de doorslag, de speler met de laagste dagscore heeft dan gewonnen. Is die score ook gelijk dan heeft diegene gewonnen die als eerste gepost heeft.

Ik zeg, winnaar Francesco Molinari, laagste score, Bryson DeChambeau.

• Alsatian
  • Niet online
Winnaar: Rory McIlroy (de wens is de vader van de gedachte)
Laagste score: John Rahm.

Op www.golfchamps.net heb ik een pooltje aangemaakt voor tweakers. Voor de geïnteresseerden. Je moet wel even een account aanmaken.

Dit wachtwoord ingeven: 48399788

Alsatian wijzigde deze reactie 08-04-2019 13:29 (51%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 24-05 10:38
Winnaar: Francesco Molinari
Laagste score: Brooks Koepka
Alsatian schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:26:
Op www.golfchamps.net heb ik een pooltje aangemaakt voor tweakers. Voor de geïnteresseerden. Je moet wel even een account aanmaken.

Dit wachtwoord ingeven: 48399788
Heb me aangemeld. Weer eens wat anders dan voetbal of tennis poules :D

The_Ghost16 wijzigde deze reactie 09-04-2019 11:39 (75%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

VanRoyal schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:48:
[...]

Zoals beloofd een foto van een willekeurige greep AA's van Heitoo.
https://tweakers.net/ext/f/hJfbdDftT25RCTRl0n5YrW6g/thumb.jpg
Ja het zijn echt niet de mooiste exemplaren, maar goed genoeg voor wat ik ermee wil :).

• Alsatian
  • Niet online
Ik weet niet of het hier mag maar hebben jullie dit Kickstarter project gezien?

https://www.kickstarter.c...olf-glove-youll-ever-want

Mooie kwaliteit leren golfhandschoenen. Project van Nederlandse jongens.

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

ik zou ze graag even willen voelen voor de maatvoering voor ik ze blind bestel, of ben ik raar?

• Alsatian
  • Niet online
Nee, dat is absoluut niet raar.

Ze geven aan dat de maatvoering overeenkomt met de andere grote merken (Footjoy, Titleist). Ik heb er zelf 1tje even aangehad en dat voelde inderdaad prima.

Mocht de maat niet goed zijn ruilen ze die vanzelfsprekend zonder problemen en kosteloos om.

• The_Ghost16
Alsatian schreef op woensdag 10 april 2019 @ 09:27:
Ik weet niet of het hier mag maar hebben jullie dit Kickstarter project gezien?

https://www.kickstarter.c...olf-glove-youll-ever-want

Mooie kwaliteit leren golfhandschoenen. Project van Nederlandse jongens.
Ziet er interessant uit. Nu de vraag of ze natuurlijk echt zo goed zijn als ze zelf beweren. Alleen wel jammer dat ze de stretch goals er niet op hebben gezet (of ik kijk er overheen).

• Alsatian
  • Niet online
Dat is natuurlijk altijd de vraag. Van wat ik ervan gezien en gevoeld heb ben ik wel enthousiast. Heb gewoon een 10-pack besteld. € 8.80 voor een leren handschoen is geen geld.

• Artbij
Wat is het voordeel van deze handschoenen? Waarom zijn deze beter dan anderen?

Verder zijn ze ook vrij prijzig. FJ handschoen kost je ook maar een euro of 8 a 9 en dan hoef je er maar een te kopen.

Denk dat ze vooral voor mensen zijn die van kleurtjes houden.

Artbij wijzigde deze reactie 10-04-2019 12:59 (54%)

Met gestrekt been.

• Alsatian
  • Niet online
Artbij schreef op woensdag 10 april 2019 @ 12:55:
Verder zijn ze ook vrij prijzig. FJ handschoen kost je ook maar een euro of 8 a 9 en dan hoef je er maar een te kopen.
Een vergelijkbare kwaliteit handschoen van FJ vind je niet voor 8 a 9 euro. Tenzij jij adresjes hebt die ik niet ken?

• Artbij
Alsatian schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:02:
[...]

Een vergelijkbare kwaliteit handschoen van FJ vind je niet voor 8 a 9 euro. Tenzij jij adresjes hebt die ik niet ken?
Footjoy

Of deze Mizuno's, 2 voor ongeveer €15,-.

En die ace handschoenen zijn €18,- per stuk als je ze los koopt. Dat vind ik flink wat geld.

Artbij wijzigde deze reactie 10-04-2019 13:05 (16%)

Met gestrekt been.

• Alsatian
  • Niet online
Dat zijn toch geen leren handschoenen? Appels met peren vergelijken...

• Artbij
Alsatian schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:06:
Dat zijn toch geen leren handschoenen? Appels met peren vergelijken...
De essentiele stukken zijn leer. Waarom zou je de rest ook leer willen?

Deze dan.

Met gestrekt been.

• Hammetje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 24-05 08:53
Voor de leuk ook setje besteld. Ben benieuwd. Speelde tot voor kort met handschoenen van Top-Flite (gekocht tijdens mijn USA trip), maar die is helaas overleden. Speel nu met Footjoy's, an sich prima, maar wil best wel beetje helpen de Nederlandsche economie te stumuleren :).

Picobello B.V.

• Trasos
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Hoe vaak vervangen jullie je handschoen?

Ik heb het idee dat die dingen lang genoeg mee gaan om me niet druk te maken over een paar euro meer of minder per handschoen.

• Artbij
Trasos schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:37:

Ik heb het idee dat die dingen lang genoeg mee gaan om me niet druk te maken over een paar euro meer of minder per handschoen.
Mijn handschoenen gaan niet zo lang mee, zeker niet in een hete zomer. Rondje of 10 denk ik en dan zijn ze echt versleten. Zeker met wat langere range sessies. Nu moet ik wel zeggen dat ik cord grips heb, die zijn wat ruwer waardoor de handschoen sneller slijt.

Met gestrekt been.

• bert pit
Hanschoenen van dunlop (soort kunststof) zijn niet super maar goed genoeg en deze zijn zeer duurzaam. Voordeel is dat je ze in de wasmachine kunt gooien. Al die schitterende andere handschoenen moet je op gegeven moment weggooien.

• Alsatian
  • Niet online
Artbij schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:28:
[...]

De essentiele stukken zijn leer. Waarom zou je de rest ook leer willen?

Deze dan.
De stukken zijn van kunstleer. En ik heb echt diverse handschoenen geprobeerd maar de volledig leren zijn verreweg het comfortabelste.
Trasos schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:37:

Ik rouleer mijn handschoenen, dit bevordert de levensduur. Dus ik heb er altijd meerdere in mijn tas. Als het regent is een paar extra handschoenen ook geen overbodige luxe. Ik denk dat ik er op jaarbasis heel wat verslijt.

Alsatian wijzigde deze reactie 10-04-2019 14:11 (36%)

• VanRoyal
  • Niet online
Ik ben ooit begonnen met Footjoy Weathersof handschoenen en die bevielen goed, dus die gebruik ik nog steeds. Afgelopen zomer bij een 3 for 2 actie op https://www.clubhousegolf.co.uk/ 9 stuks besteld voor iets van 60 euro, geen geld :) Ik vervang mijn handschoen zodra ik het idee heb dat hij versleten (vies, stug, beschadigd) is. Geen idee hoeveel ik er op jaarbasis verbruik... zullen er een stuk of 4 / 5 zijn denk ik.

Ben wel benieuwd naar die Major Ace handschoenen en zo'n case lijkt me wel handig, dus heb me net ingeschreven voor de laatste first shipment 5 pack + case. Je kunt nooit genoeg handschoenen hebben :)

• RAM1979
  • Laatst online: 24-05 10:13
Ik heb gisteren ook maar een 3 pack van de Major Ace handschoenen gedaan. Ik gebruik eigenlijk al een jaar lang dezelfde handschoen (vergeet hem ook wel eens aan te doen ;)). Maar eerlijk is eerlijk, hij begint wel behoorlijk te slijten.

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

ik gebruik 3-5 paar aan handschoenen per jaar. maar als ik fors in de regen speel zijn het er meer. ik wil alleen witte handschoenen, ik wil geen shiny dingen.

Wellicht toch overwegen om een paar exemplaren te kopen.
Zonder handschoen spelen vind ik heel vervelend, maar pitches/chips/putts doe ik bijna religieus zonder.

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Ik gebruik 2 bijna uit elkaar vallende witte handschoenen voor de range.. en inslaan.

Zodra ik de baan op ga rouleer ik 2 zwarte FJ weathersof handschoenen.

Witte zitten in vakje links gefrommeld, zwarte buiten de tas "geklitteband".
Na het eerste jaar zien die zwarte er nog prima uit.. duim wel iets gedraaid, stoort verder niet.

golfr.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hammetje
Wauw, wat een laatste ronde. Fantastische eindstrijd, verdiende winst voor Woods!

Picobello B.V.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online
Vanaf hole 12 werd het ineens spannend inderdaad :). Had TW nog nooit een major zien winnen en was erg blij dat ze de teetimes vervroegd hadden zodat het niet wederom nachtwerk werd.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +1Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 04:07
Thanks voor de handschoenen tip! Ook maar even een 5-pack besteld. 10 euro per stuk inclusief shipping en een case er bij is een steal voor cabretta leer en een beetje kleur kan ik ook wel waarderen.

En Woods.. wow!!!

• Hammetje
Wel triest voor Molinari, die heeft ook een geweldig toernooi gespeeld, maar die 2 ballen in het water.....

Picobello B.V.

• appelflap1992
ja ik had het Molinari ook zeker gegund, en het zag er na 9 holes ook erg goed voor hem uit. Hij maakte gewoon bijna geen fouten, helaas 2 slechte ballen in het water en zijn kansen waren weg.
Tiger speelde eigenlijk ook helemaal niet zo goed, zijn putter was niet hot maar op de holes waar je birdie moet maken deed hij het en zijn teeshots gingen net op tijd lopen, bij de eerste holes sloeg hij een paar keer slecht af maar kwam er ook vaak goed mee weg. Het zat hem niet tegen in ieder geval, mooi toernooi met een geweldige winnaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Zo, dat was mee een mooie finale van The Masters. Ze moeten daar vaker slecht weer opgeven. Dit zijn fatsoenlijke tijden.

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Schitterende pot op de masters inderdaad, ook mooi om TW een major te zien winnen. Goat

Wat ik niet begreep, was dat Finau dropte binnen 1 stok lengte toen zijn bal in het water kwam. (12de hole)
Er zijn toch maar 2 opties, opnieuw slaan of in een rechte lijn vanaf de vlag, zo ver naar achter als je zou willen.

:?

golfr.

• SnowDude
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:33

SnowDude

Nu met 400+ RWHP!

3xNix schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:03:
Schitterende pot op de masters inderdaad, ook mooi om TW een major te zien winnen. Goat

Wat ik niet begreep, was dat Finau dropte binnen 1 stok lengte toen zijn bal in het water kwam. (12de hole)
Er zijn toch maar 2 opties, opnieuw slaan of in een rechte lijn vanaf de vlag, zo ver naar achter als je zou willen.

:?
Niewe regels zijn iets anders voor waterhazards:

https://golfrules.com/201...19-part-17-water-hazards/
17.1. Area.
Water hazards will in the proposal to the 2019-Rules of Golf no longer be “water hazards”; rather they will be called “penalty areas”.

17.2. Red and yellow.
Red and yellow water hazards / penalty areas will still exist, but the golf club is entitled to deem them all to be red. Thereby the extra “two-clublenght-option” will be available.
Ik heb gisteren voor het eerst in tijden weer eens op het puntje van mijn stoel gezeten met The Masters :9

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore. Mijn SingleTurbo Supra

• Alsatian
  • Niet online
Ik vond het vooral slordig dat de commentator (R.J. Derksen) die regelwijzing niet kende. Inderdaad in een rechte lijn maar dan moet je op die lijn wel aan beide zijden van de lijn een stoklengte afmeten en dan is daartussen in een halve cirkel naar achteren je reliefarea.

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Mja, heb ik misschien verkeerd begrepen... ik dacht een straf is 2 stok lengten, hij doet er maar 1... dus ik weet niet waarom...
Als Fowler al een straf krijgt als hij van schouder hoogte dropt... maarja niet belangrijk ook.

golfr.

• Artbij
3xNix schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 20:26:
Mja, heb ik misschien verkeerd begrepen... ik dacht een straf is 2 stok lengten, hij doet er maar 1... dus ik weet niet waarom...
Als Fowler al een straf krijgt als hij van schouder hoogte dropt... maarja niet belangrijk ook.
Golfregels zijn moeilijk. Je krijgt geen straf omdat je verkeerd dropt. Je krijgt straf omdat je een verkeerd gedropte bal speelt....

Met gestrekt been.

• Alsatian
  • Niet online
3xNix schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 20:26:
1 stoklengte aan weerszijde van de lijn.

In het geval van het plaatje is dit bij een ingebedde bal. Maar dit gaat ook op voor een rechte lijn naar achter. Punt bepalen op de lijn en dan op deze manier een reliefarea creëren.

Alsatian wijzigde deze reactie 17-04-2019 12:53 (26%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• appelflap1992
Ik zou nog laten weten hoe de ping G30 ijzers bevallen. Ik heb ze nu 2 weken in bezit en inmiddels 4 keer 9 holes mee gelopen en op de range mee geslagen.

Het zijn erg makkelijke ijzers, de vergevingsgezindheid die ze beweren is echt waar en dat komt mijn spel ten goede. Ik heb meer spreiding in afstanden in vergelijking met mijn oude clubs. De P en de S wedge gaan wat minder ver en hoger en de lange ijzers gaan verder en lager. Wat te verklaren is door de loft die ze bij de lange ijzers wat sterker gemaakt hebben. Ik merk wel dat ik minder spin krijg, dat is het enige waar ik wat minder enthousiast over ben. Moet ik ook nog erg aan wennen, eerste ronde haalde ik mijn handicap niet, inmiddels gezakt naar net onder de 20. Ben benieuwd hoever ik kan zakken deze zomer.

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Wat een heerlijke dagen zijn het toch.. wel bizar dat de baan nu al tekenen van verdroging laat zien..
Is het echt al zo super droog geweest de laatste tijd?

Maarja, in ieder geval begin ik het 2de golfjaar best sterk.
Gisteren 18 holes gespeeld in 95 slagen, waarbij ik 2 par4 holes 8 (en 2x 6)slagen heb laten noteren.

Stomme fouten in combinatie met botte pech.
Als het je 3 slagen kost om een rij bomen voorbij te komen doe je waarschijnlijk iets fout }:O
Boom = 90% lucht regel kost me best veel slagen :9

Maarja, ook bijvoorbeeld Hole 9: (klein windje mee, welke wind gisteren?)
460 meter in 2 slagen en 5 meter van de green, helaas nog wel PAR gespeeld i.p.v. birdie

Iemand hier rade me aan een driver te proberen, ik ben u eeuwig dankbaar. O+
Nu heb ik een kort ijzertje over naar de green na de Tee-shot op een PAR4.
Mijn driver shots zijn echt heel erg stabiel... 210-230 carry en gewoon mooi rechtdoor.

golfr.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Artbij
3xNix schreef op zondag 21 april 2019 @ 19:08:
Wat een heerlijke dagen zijn het toch.. wel bizar dat de baan nu al tekenen van verdroging laat zien..
Is het echt al zo super droog geweest de laatste tijd?

Maarja, in ieder geval begin ik het 2de golfjaar best sterk.
Gisteren 18 holes gespeeld in 95 slagen, waarbij ik 4 par4 holes 7 á 8 slagen heb laten noteren.

Stomme fouten in combinatie met botte pech.
Als het je 3 slagen kost om een rij bomen voorbij te komen doe je waarschijnlijk iets fout }:O
Boom = 90% lucht regel kost me best veel slagen :9

Maarja, ook bijvoorbeeld Hole 9: (klein windje mee, welke wind gisteren?)
460 meter in 2 slagen en 5 meter van de green, helaas nog wel PAR gespeeld i.p.v. birdie

Iemand hier rade me aan een driver te proberen, ik ben u eeuwig dankbaar. O+
Nu heb ik een kort ijzertje over naar de green na de Tee-shot op een PAR4.
Mijn driver shots zijn echt heel erg stabiel... 210-230 carry en gewoon mooi rechtdoor.
Graag gedaan. Als drives recht en ver zijn dan wordt het spelletje veel makkelijker....

Met gestrekt been.

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Artbij schreef op maandag 22 april 2019 @ 08:54:
[...]

Graag gedaan. Als drives recht en ver zijn dan wordt het spelletje veel makkelijker....
Dankje O+

Kleine draw zit op de drives, 1 op de 10 drives is de draw wat groter dan gewenst. (hook)
Trek ik 'm om of iets dergelijks, ben er nog niet achter wat ik dan precies verkeerd doe...
timing dingetje denk ik.

Ben nu vooral bezig m'n heup eerder in te draaien in de swing, dan raak ik de bal beter en rechter.
Daarbij ook meer richting een draw balvlucht.
90 breken moet 50% van de rondes wel lukken... 80 is nog net even een brug te ver.

Om 80 te breken zal ik voor "zekerheid" moeten gaan, zoals de putter net buiten de green omdat het je meest accurate club uit de tas is. of als je toch 2 slagen nodig hebt voor de green... neem dan 2x zekerheid.
Vervelende bunker ligging, speel een andere kant op... uit de bunker komen is belangrijker dan de green halen.

In de baan kies ik toch vaak de "legendarische oplossingen" die je onder het genot van een biertje achteraf nog even bespreek. alleen lukken die 80% van de keren niet.
Verlies pakken, minimaliseren en zekerheid.

Doel: Voor het einde van dit jaar 80 breken.

golfr.

• Artbij
Wat is je hcp? En wat is je laagste rondje?

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• appelflap1992
Als je nu een ronde met 95 slagen als goed bestempelt dan is 80 slagen nog ver weg. Zou ik heel knap vinden als je dat dit jaar nog lukt.

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Artbij schreef op maandag 22 april 2019 @ 09:49:
Wat is je hcp? En wat is je laagste rondje?
Laagste ronde is +4 op 9 holes, afgelopen zaterdag was m'n eerste 18 van het seizoen.
Waarbij ik niet echt goed gelopen heb, veel 3putts en 2 PAR4 echt verprutst met water/bomen.

Kaart die ik liep:
+1 / +1 / +4 / +1 / +2 / +2 / +1 / Par / Par / +4 / +2 / +2 / (-1) / +1 / Par / +1 / +2 / +1
24 slagen boven PAR

HCP van 24,7 naar 22,7 gegaan hierdoor *O*

golfr.

• donleone83
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 04:07
3xNix schreef op maandag 22 april 2019 @ 18:09:
[...]

Laagste ronde is +4 op 9 holes, afgelopen zaterdag was m'n eerste 18 van het seizoen.
Waarbij ik niet echt goed gelopen heb, veel 3putts en 2 PAR4 echt verprutst met water/bomen.

Kaart die ik liep:
+1 / +1 / +4 / +1 / +2 / +2 / +1 / Par / Par / +4 / +2 / +2 / (-1) / +1 / Par / +1 / +2 / +1
24 slagen boven PAR

Die +4 op 9 holes, was dat op een normale baan? Zo ja, dan heb je zeker wel talent als je amper een jaar speelt. Onder de 80 met zo kort spelen zou heel bijzonder zijn. Hou je bij hoeveel totaal putts je maakt en hoe vaak je GIR en FIR slaat?

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Prachtig weer, wel van de 2 paasdagen anderhalve dag teesluiting hier ivm wedstrijden :-( ga daar toch eens wat over melden.

Deze week voor het eerst dit jaar maar eens serieus de baan door. Heb een weekje vrij, dus moet toch eens lukken. En dan ga ik ook die geleende driver eens proberen.

BeQuietAndDrive wijzigde deze reactie 22-04-2019 18:43 (9%)

www.digitalracing.nl

• Artbij
3xNix schreef op maandag 22 april 2019 @ 18:09:
[...]

Kaart die ik liep:
24 slagen boven PAR

Ik zou eerst eens proberen om onder de 90 te gaan.. Die beste ronde van +4 moet je dus op 18 volhouden en dan nog beter, anders speel je 80.

Er zijn single hcp-ers die nog nooit onder de 80 gespeelt hebben.

Artbij wijzigde deze reactie 22-04-2019 19:03 (6%)

Met gestrekt been.

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Realiseer me wel dat 80 wel erg laag is, maar met een beetje geluk en betere putts....

FIR/GIR vind ik lastig in te schatten, deze ronde 7x GIR.
FIR(PAR4-5) ligt aanzienlijk hoger, 4x gemist: 1x bunker, 1x water, 1x fairway andere hole, 1x tee box dames

Totaal: Baan: 71 / Netto: 95 / Putts 41
Start was op 10, dus eigenlijk:

Hole 10 11 12 13 14 15 16 17 18 1 2 3 4 5 6 7 8 9
PAR 4 4 3 5 4 3 4 3 5 4 4 4 5 4 3 4 3 5
Netto 8 6 5 4 5 3 5 5 6 5 5 8 6 6 5 5 3 5
Putts 3 2 3 1 2 2 2 3 2 3 2 3 3 2 1 3 2 2

Eerste 3 holes ging er van alles mis, was niet warm of focus kwijt... geen idee.
PAR4:
1rste Teeshot 210meter in de bunker, daarna 2x in dezelfde boom 4rde naast de green, 5 chip bijna in cup... 3putt binnen een meter 8)7

2de Tee miste m'n drive compleet... rolletje van 40 meter. 2de 5wood herstel naar mid fairway - approach rechts van green op het pad... stuiterde het bos in chip naar de green 2putt

3rde Tee shot PAR3 140 meter, bunker in, bunker uit green op, en 3 putt

Daarna kwam een PAR5 waar ik een birdie sloeg, en mijn spel stabiliseerde.

3xNix wijzigde deze reactie 22-04-2019 20:05 (42%)

golfr.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Nu online
Gisteren 38 (9 holes dus eigenlijk 20). Handicap naar 18.4
Vandaag 26 (9 holes dus eigenlijk 8 ). 7 ballen kwijt, elk teeshot zwaaide af naar rechts (extreem). 3 ballen in het water en 4 spoorloos.

Zelfde baan, zelfde omstandigheden. Ik was vandaag alleen mijn handschoen vergeten maar dat kan dit niet veroorzaken lijkt me. Leuk man, golf ;)

En toch vind ik het jammer dat ik maar 0.1 omhoog ga, voor zulke wanpraktijken moet je gewoon zwaarder gestraft worden :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Artbij
3xNix schreef op maandag 22 april 2019 @ 19:22:
Realiseer me wel dat 80 wel erg laag is, maar met een beetje geluk en betere putts....

FIR/GIR vind ik lastig in te schatten, deze ronde 7x GIR.
FIR(PAR4-5) ligt aanzienlijk hoger, 4x gemist: 1x bunker, 1x water, 1x fairway andere hole, 1x tee box dames

Totaal: Baan: 71 / Netto: 95 / Putts 41
Start was op 10, dus eigenlijk:

Hole 10 11 12 13 14 15 16 17 18 1 2 3 4 5 6 7 8 9
PAR 4 4 3 5 4 3 4 3 5 4 4 4 5 4 3 4 3 5
Netto 8 6 5 4 5 3 5 5 6 5 5 8 6 6 5 5 3 5
Putts 3 2 3 1 2 2 2 3 2 3 2 3 3 2 1 3 2 2

Eerste 3 holes ging er van alles mis, was niet warm of focus kwijt... geen idee.
PAR4:
1rste Teeshot 210meter in de bunker, daarna 2x in dezelfde boom 4rde naast de green, 5 chip bijna in cup... 3putt binnen een meter 8)7

2de Tee miste m'n drive compleet... rolletje van 40 meter. 2de 5wood herstel naar mid fairway - approach rechts van green op het pad... stuiterde het bos in chip naar de green 2putt

3rde Tee shot PAR3 140 meter, bunker in, bunker uit green op, en 3 putt

Daarna kwam een PAR5 waar ik een birdie sloeg, en mijn spel stabiliseerde.
Je hebt nog maar weinig ervaring en echte kennis van het spelletje denk ik. Je gaat er nog wel achter komen dat van een rondje 95 naar 90 vele malen makkelijker is dan van 90 naar 85, laat staan van 85 naar 80.

Maar het is mooi om te zien dat je zo enthousiast bent. In mijn omgeving meerdere mensen die na anderhalf seizoen op hcp 16 a 17 zitten. Dat is al een mooi streven. Rondjes waar je niet meer maakt dan bogey.

Met gestrekt been.

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Artbij schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 08:30:
[...]

Maar het is mooi om te zien dat je zo enthousiast bent.
Guilty O-)

golfr.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Wobbit
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 24-05 15:17
Afgelopen zaterdag van 9 tot half 2 bezig geweest op de Lochemse Golf En Countryclub (via open golf dagen). Wat een fantastische sport, was ik er maar eerder mee begonnen. _/-\o_

Ga me nu aanmelden voor de groepslessen, zin in! 8)

Ik heb begrepen dat men voor de lessen gebruik kan maken van de golfclubs van de vereniging. Moet ik nog wat aanschaffen voor deze lessen? Is het bijvoorbeeld gebruikelijk al schoenen te hebben?

Groetjes.

big hairy feet, vertically challenged , hairy body, short temper and wookie roar.

• appelflap1992
Wobbit schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:51:

Ik heb begrepen dat men voor de lessen gebruik kan maken van de golfclubs van de vereniging. Moet ik nog wat aanschaffen voor deze lessen? Is het bijvoorbeeld gebruikelijk al schoenen te hebben?
Nee eigenlijk niet, in het begin kun je gerust op normale schoenen golfen. Misschien in de store even een handschoentje kopen maar zelfs dat is niet echt nodig.

Succes met je lessen, en post hier gerust over je belevenissen. :)

• bert pit
Wobbit schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:51:
Afgelopen zaterdag van 9 tot half 2 bezig geweest op de Lochemse Golf En Countryclub (via open golf dagen). Wat een fantastische sport, was ik er maar eerder mee begonnen. _/-\o_

Groetjes.
Als je er mee door wilt gaan is het hebben van een paar schoenen wel zo handig. Maar de eerste paar keer zijn sportieve schoenen ook prima. Ook een linker handschoentje kan handig zijn. Voor de rest kun je op de internetsite over het algemeen vinden welke dresscode er is. Bij twijfel raadpleeg je de pro.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Artbij
Zou nog niets aanschaffen. Schoenen en handschoenen komen nog wel een keer.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Wobbit
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 24-05 15:17
Voor diegene die een echte noob aan het werk willen zien, hieronder mijn eerste keer golf _O-

big hairy feet, vertically challenged , hairy body, short temper and wookie roar.

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Artbij schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:29:
Zou nog niets aanschaffen. Schoenen en handschoenen komen nog wel een keer.
Indeed, ga eerst je groepslessen afronden om te zien of het echt leuk is. Zodra je er echt achter komt dat dat het is en het goed waardeert komt de rest vanzelf.

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Wobbit schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:05:
Voor diegene die een echte noob aan het werk willen zien, hieronder mijn eerste keer golf _O-

[YouTube: First attempt at golf]
Ik zeg talent is aanwezig, begin houding is best aardig.
Vooral blijven door gaan d:)b

golfr.

• Alsatian
  • Niet online
Wobbit schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:05:

[YouTube: First attempt at golf]
Ik heb ze minder gezien :*)

De laatste tijd raak ik geen pepernoot meer. Sla alles alle kanten op. Meer mensen die met dit bijltje gehakt hebben? Rondje lager dan 90 is al ff geleden.

Alsatian wijzigde deze reactie 24-04-2019 13:41 (19%)

• bert pit
Alsatian schreef op woensdag 24 april 2019 @ 13:40:
[...]

De laatste tijd raak ik geen pepernoot meer. Sla alles alle kanten op. Meer mensen die met dit bijltje gehakt hebben? Rondje lager dan 90 is al ff geleden.
Same here, helaas dat is golf. En wat het is, daar krijg je je vinger niet achter, althans ik niet. Vorig jaar had ik een vast spel, dit jaar gaat het met name met de ijzers alle kanten op.

Het enige dat een klein beetje helpt is de knieën iets naar buiten drukken, om onnodige beweging tegen te gaan.

• Bartvw
  • Registratie: april 2005
  • Nu online
Alsatian schreef op woensdag 24 april 2019 @ 13:40:
[...]

Haha, heel herkenbaar. Stond van de week op driving range en ineens gingen alle ballen naar rechts. Heel frustrerend. Je wil natuurlijk niet ineens je houding of swing gaan aanpassen. Dus toch maar weer een lesje.
Gister wel redelijk rondje gelopen op burggolf in Zoetermeer. Liep precies mijn handicap (hcp39). Was eerste rondje dat ik afsla met driver.
Merk dat ik gewoon meer rondes moet gaan lopen, dat is gewoon anders dan mikken op driving range.
Maarja blijft ook een prijzige bedoeling iedere keer die greenfee.

• Artbij
Als het eventjes slecht gaat moet je gewoon een lesje van 30 min nemen. In de regel volstaan een of twee tips om alles weer recht te krijgen.

Ik heb zelf in de winter wat gelest. Speel nu mijn beste golf ooit. B-)

Met gestrekt been.

• Alsatian
  • Niet online
Heb inderdaad vorige week een lesje gehad, speelde gisteren al beter. Liep in mijn buffer.

• wodkabuikje
  • Nu online
Bartvw schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:33:
[...]
Maarja blijft ook een prijzige bedoeling iedere keer die greenfee.
Ben je nog nergens lid? Ik ben lid bij 2 banen waarvan 1 Twilight. Kan in de zomertijd elke dag spelen na 16:00uur en in de winter na 13:00uur voor iets van 40 euro per maand.
Op de andere baan ben ik normaal lid inclusief 1x priveles per maand van 25 minuten, gratis driving range ballen, onbeperkt spelen op de PAR3 en normale baan voor iets van 80 euro als ik mij niet vergis.

In de zomer gaan we ook regelmatig op andere banen spelen en dan tikken de greenfees aardig aan. Een paar jaar geleden heb ik op 5 verschillende banen gespeeld in Mallorca met mijn vrouw. Allebei nog beginner en was blij dat we overal mochten spelen. 5 rondjes met buggy en uitrusting voor 2 man, ongeveer 1.000 euro kwijt. Terugkijkend heb ik daar spijt van, maar ja, we hadden toen net het golfvirus te pakken ;)

• Hammetje
1,5 week geleden 20stb punten gelopen, dit weekend 19stb gelopen.... Mag niet klagen :). Heb alweer een paar weken geleden een nieuwe set ijzers laten fitten, daar is de King Cobra F7 uitgekomen (5-SW). Heb mezelf getrakteerd op een Ijzer 4 en een nieuwe driver, beide uit die serie. Kortom; klaar voor de zomer :).

Jullie nog leuke golfplannen komende week/weken?

Picobello B.V.

• Artbij
Veel spelen is het plan.

Zondag op 18 single in competitie verloren van een hcp 5 speler. Baal er nu nog van :(.

Met gestrekt been.

• Hammetje
Artbij schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:39:
Veel spelen is het plan.

Zondag op 18 single in competitie verloren van een hcp 5 speler. Baal er nu nog van :(.
Had je voor je gevoel wel goed gespeeld? Of had je een mindere dag?

Veel spelen is hier ook het plan :).

Picobello B.V.

• Artbij
Mwa, op de greens maakte ik niets klaar. Putjes en chips leken nergens op. Van de tegenstander ook niet trouwens ;). Erg veel gehalved met PAR, dus echt slecht was het niet. Maar had graag gewonnen.

Met gestrekt been.

• The_Ghost16
Veel golfen wanneer het uit komt is zeker het plan. Maar ben ook nog volop aan het hardlopen en tennissen. Dus moet de juiste momenten uitkiezen. Ben sowieso een mooi weer golfer dus dat scheelt al enorm in de keuze :)

Ik vraag me wel af hoe jullie aan een golf maatje komen. Ik ken wel mensen die golfen maar die wonen niet allemaal in de buurt. Dus daar speel ik sporadisch mee. En bij mij op de golfbaan (Julianadorp) lopen niet echt veel mensen waarvan ik denk daar wil ik vaker mee optrekken. Gemiddelde leeftijd is er ook wel erg hoog volgens mij.

Ondanks dat ik nog steeds met mijn eerste set 2e hands clubs speel gaat het wel al veel beter. Afgelopen vrijdag een ronde van 47 op de eerste 9 holes (+12). Niet slecht met clubs die niet bij mij passen. Ze zijn namelijk tekort en hebben een shaft van grafiet. Maar ja echt geld op zij leggen voor een nieuwe set lukt ook niet.

• bert pit
The_Ghost16 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:20:

Ik vraag me wel af hoe jullie aan een golf maatje komen.
Ik ben met een vriend begonnen 7 jaar geleden, op aanraden van weer een andere vriend. Als je eenmaal een paar wedstrijden hebt meegelopen, of hier en daar wat helpt, dan gaat de rest van zelf. Of je belt en vraagt aan degene die boekt of er nog anderen alleen lopen.

• Artbij
Veel golfen wanneer het uit komt is zeker het plan. Maar ben ook nog volop aan het hardlopen en tennissen. Dus moet de juiste momenten uitkiezen. Ben sowieso een mooi weer golfer dus dat scheelt al enorm in de keuze :)

Ik vraag me wel af hoe jullie aan een golf maatje komen. Ik ken wel mensen die golfen maar die wonen niet allemaal in de buurt. Dus daar speel ik sporadisch mee. En bij mij op de golfbaan (Julianadorp) lopen niet echt veel mensen waarvan ik denk daar wil ik vaker mee optrekken. Gemiddelde leeftijd is er ook wel erg hoog volgens mij.

Ondanks dat ik nog steeds met mijn eerste set 2e hands clubs speel gaat het wel al veel beter. Afgelopen vrijdag een ronde van 47 op de eerste 9 holes (+12). Niet slecht met clubs die niet bij mij passen. Ze zijn namelijk tekort en hebben een shaft van grafiet. Maar ja echt geld op zij leggen voor een nieuwe set lukt ook niet.
Ik ken een grote groep golfers via www.golfchat.nl en heb daar wedstrijden meegedaan.

Met gestrekt been.

• Hammetje

Een paar vrienden van me spelen het spelletje ook, dus daar heb ik mazzel mee. Daarnaast heb ik via dit topic wel eens met @Floor-is gespeeld en loop ik ook met @VanRoyal regelmatig een rondje. Als je een keer wilt aansluiten, kan dat natuurlijk ook.

Picobello B.V.

• Artbij
Nog mensen uit het midden van Brabant in dit topic?

Met gestrekt been.

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Autosport

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True