Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Golfsport topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Bartvw
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 17:16
Hammetje schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:28:
[...]

Een paar vrienden van me spelen het spelletje ook, dus daar heb ik mazzel mee. Daarnaast heb ik via dit topic wel eens met @Floor-is gespeeld en loop ik ook met @VanRoyal regelmatig een rondje. Als je een keer wilt aansluiten, kan dat natuurlijk ook.
Welke baan? Ben regelmatig in regio den haag. Speel zoals eerder al gezegd niet op een vaste baan. Maar zou graag een keer aanhaken!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 00:43

Boudewijn

omdat het kan

ik speel ook in de buurt van den haag. merk dat het met mij en de burnout wat beter gaat, en dus ook met mijn goifspel. Nu heel rustig aan weer beetje beginnen met spelen en trainen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 20-11 09:10
[...]

Een paar vrienden van me spelen het spelletje ook, dus daar heb ik mazzel mee. Daarnaast heb ik via dit topic wel eens met @Floor-is gespeeld en loop ik ook met @VanRoyal regelmatig een rondje. Als je een keer wilt aansluiten, kan dat natuurlijk ook.
Als je nog eens wilt, dan hoor ik het wel! :)
Sowieso, ik speel graag met nieuwe mensen hoor. En ik heb nogal wat dagen beschikbaar de komende 1-2 maanden, dus kom maar op!

If comedy is tragedy plus time, I need more time. But I'd really settle for less f*cking tragedy to be honest with you. (c) Jon Stewart, 2014 | Met Nerds om Tafel Podcast

• Trasos
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
wodkabuikje schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 19:12:
[...]

Ik ben lid bij 2 banen waarvan 1 Twilight. Kan in de zomertijd elke dag spelen na 16:00uur en in de winter na 13:00uur voor iets van 40 euro per maand.
Op de andere baan ben ik normaal lid inclusief 1x priveles per maand van 25 minuten, gratis driving range ballen, onbeperkt spelen op de PAR3 en normale baan voor iets van 80 euro als ik mij niet vergis.
Dat zijn betere prijzen dan bij mij (Burggolf). Betaal 1.200 voor een jaar lidmaatschap, maar dat is alleen greenfees dus zonder les of ballen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floor-is
€1440 hier, wel iets van lessen (maar gericht op beginners en zeer zelden), ballen gewoon betalen etc.
Hoop geld, wel mooie baan. :)

If comedy is tragedy plus time, I need more time. But I'd really settle for less f*cking tragedy to be honest with you. (c) Jon Stewart, 2014 | Met Nerds om Tafel Podcast

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21-11 13:24
bert pit schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:27:
[...]

Ik ben met een vriend begonnen 7 jaar geleden, op aanraden van weer een andere vriend. Als je eenmaal een paar wedstrijden hebt meegelopen, of hier en daar wat helpt, dan gaat de rest van zelf. Of je belt en vraagt aan degene die boekt of er nog anderen alleen lopen.
Ik ben ook samen met een vriend begonnen. Hij woont echter in Den Haag en ik in Den Helder. Als de mogelijkheid daar is dan spelen we wel samen. Zeker nu het langer licht is kan ik uit mijn werk die kant op.
Bij mijn eigen club zie ik alleen maar oudere mensen nooit mensen van mijn leeftijd. En wat ik zie spelen slaat alleen maar lage ballen. Lijkt in mijn ogen niet op golf O-)
[...]

Een keer aansluiten lijkt me wel leuk. Samen golfen met een paar Tweakers is altijd goed 8) In principe kan ik doordeweeks vanaf 5 uur in Noord Holland overal spelen. Eventueel richting Den Haag of Utrecht zou ook nog kunnen. Maar dan wordt het wel iets later.
Trasos schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 23:05:
[...]

Dat zijn betere prijzen dan bij mij (Burggolf). Betaal 1.200 voor een jaar lidmaatschap, maar dat is alleen greenfees dus zonder les of ballen.
Ik betaal momenteel € 95 per maand (€ 1140 per jaar). Is ook alleen voor greenfees. Driving range ballen en les moeten apart betaald worden.
Stap waarschijnlijk volgend jaar over naar een andere club. Zit nog te twijfelen tussen Regthuys (in Winkel) of Dirkshorn.

The_Ghost16 wijzigde deze reactie 01-05-2019 09:38 (15%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Als we iets bij den haag gaan doen doe ik mee. Hebben jaren geleden ook ooit zoiets gedaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 15:29
Bartvw schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:43:
[...]

Welke baan? Ben regelmatig in regio den haag. Speel zoals eerder al gezegd niet op een vaste baan. Maar zou graag een keer aanhaken!
Ik ben regelmatig op Waterland te Amsterdam te vinden, daar kan ik door mijn werk gratis golfen. Daarnaast woon ik zelf in Pijnacker (vlakbij Den Haag), en kom ik ook regelmatig op Concordia (Ypenburg), Delfland (Delft :+ ) en Bentwoud (Benthuizen, naast Zoetermeer). Burggolf Zoetermeer vind ik niks; ouwe meuk en de laatste keer dat ik daar was, was de baan een onverzorgde puinhoop. Alphen a/d Rijn heeft ook een leuke (betaalbare) baan, wel veeeeeel water. @Boudewijn wil ook wel mee zie ik, gezellig!

@The_Ghost16 ; Dat komt dan goed uit, ik kan doordeweeks in principe ook vanaf 5 de baan op.Ervaringen over Dirkshorn kan je bij @Floor-is terecht, die is daar dacht ik ook lid. Als ik hem moet geloven, is dat een prachtige baan.

Hebben mensen hier behoefte aan een Tweakers-Golf-whatsappgroep om hier maar is over te babbelen? Zo ja, DM me even je nummer, dan maak ik die groep wel aan.

Picobello B.V.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floor-is
The_Ghost16 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:36:
[...]

Ik ben ook samen met een vriend begonnen. Hij woont echter in Den Haag en ik in Den Helder. Als de mogelijkheid daar is dan spelen we wel samen. Zeker nu het langer licht is kan ik uit mijn werk die kant op.
Bij mijn eigen club zie ik alleen maar oudere mensen nooit mensen van mijn leeftijd. En wat ik zie spelen slaat alleen maar lage ballen. Lijkt in mijn ogen niet op golf O-)
Ooghduyne? Ik speel op Dirkshorn :)
[...]

Een keer aansluiten lijkt me wel leuk. Samen golfen met een paar Tweakers is altijd goed 8) In principe kan ik doordeweeks vanaf 5 uur in Noord Holland overal spelen. Eventueel richting Den Haag of Utrecht zou ook nog kunnen. Maar dan wordt het wel iets later.
Ik kan gemiddeld tijd maken :)
[...]

Ik betaal momenteel € 95 per maand (€ 1140 per jaar). Is ook alleen voor greenfees. Driving range ballen en les moeten apart betaald worden.
Stap waarschijnlijk volgend jaar over naar een andere club. Zit nog te twijfelen tussen Regthuys (in Winkel) of Dirkshorn.
Ben op Regthuys zo'n 2,5 jaar lid geweest en inmiddels denk ik 3,5 jaar op Dirkshorn. Kom met enige regelmaat nog op Regthuys, want is op 5min van m'n huis :)

Regthuys is druk en iets meer gericht op beginners die het sociale stuk erg belangrijk vinden. Een recreantenbaan zegmaar, je wordt minder gestraft als je de fairways mist en de greens zijn relatief iets trager zodat je iets minder 'last' hebt van de ondulaties. Het aantal spelers met een sub-10 handicap is relatief laag, helemaal als je kijkt naar hoe die handicap reizen kan.

Dirkshorn is wat statiger, iets meer gericht op de golfsport ook. Meer betere spelers, wat meer competatief. Kom een keertje spelen, kan ik je de baan leren kennen ;)

Floor-is wijzigde deze reactie 01-05-2019 09:57 (19%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb liever een dm thread hier dan Whatsapp. Verder goed initiatief.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The_Ghost16
Hammetje schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:51:
[...]

Ik ben regelmatig op Waterland te Amsterdam te vinden, daar kan ik door mijn werk gratis golfen. Daarnaast woon ik zelf in Pijnacker (vlakbij Den Haag), en kom ik ook regelmatig op Concordia (Ypenburg), Delfland (Delft :+ ) en Bentwoud (Benthuizen, naast Zoetermeer). Burggolf Zoetermeer vind ik niks; ouwe meuk en de laatste keer dat ik daar was, was de baan een onverzorgde puinhoop. Alphen a/d Rijn heeft ook een leuke (betaalbare) baan, wel veeeeeel water. @Boudewijn wil ook wel mee zie ik, gezellig!

@The_Ghost16 ; Dat komt dan goed uit, ik kan doordeweeks in principe ook vanaf 5 de baan op.Ervaringen over Dirkshorn kan je bij @Floor-is terecht, die is daar dacht ik ook lid. Als ik hem moet geloven, is dat een prachtige baan.

Hebben mensen hier behoefte aan een Tweakers-Golf-whatsappgroep om hier maar is over te babbelen? Zo ja, DM me even je nummer, dan maak ik die groep wel aan.
Ik heb nu pas op 3 golfbanen gespeeld. Heb 1 keer een van de 9-holes lussen van Spaarnwoude gelopen. De overige keren in Den Haag bij Leeuwenbergh en in Den Helder bij Ooghduyne.

Ik ben wel in voor een whatsappgroep of iets anders. Altijd leuk om met wat mensen samen te lopen.
Floor-is schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 09:53:
[...]

Ooghduyne? Ik speel op Dirkshorn :)

[...]

Ik kan gemiddeld tijd maken :)

[...]

Ben op Regthuys zo'n 2,5 jaar lid geweest en inmiddels denk ik 3,5 jaar op Dirkshorn. Kom met enige regelmaat nog op Regthuys, want is op 5min van m'n huis :)

Regthuys is druk en iets meer gericht op beginners die het sociale stuk erg belangrijk vinden. Een recreantenbaan zegmaar, je wordt minder gestraft als je de fairways mist en de greens zijn relatief iets trager zodat je iets minder 'last' hebt van de ondulaties. Het aantal spelers met een sub-10 handicap is relatief laag, helemaal als je kijkt naar hoe die handicap reizen kan.

Dirkshorn is wat statiger, iets meer gericht op de golfsport ook. Meer betere spelers, wat meer competatief. Kom een keertje spelen, kan ik je de baan leren kennen ;)
Ik speel inderdaad bij Ooghduyne. Op zich een prima baan maar de gemiddelde leeftijd is er hoog en het heeft weinig uitstraling. Daarnaast is het een 9-holes baan die, bijna, net zo duur is als een volwaardige 18-holes baan in de buurt.

Ik wil dit jaar op beide banen spelen. Eens kijken hoe het er is. Ik houd juist wel van een uitdagende baan. Ooghduyne vind ik al relatief eenvoudig. Ben ook meer competitief ingesteld dan recreatief. Kan juist meer genieten van mensen die goed en mooi golfen dan van mensen die zomaar wat doen.

Ik wil zeker wel een keer komen spelen in Dirkshorn. Regelmatig langs gereden :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hammetje
Boudewijn schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:55:
ik speel ook in de buurt van den haag. merk dat het met mij en de burnout wat beter gaat, en dus ook met mijn goifspel. Nu heel rustig aan weer beetje beginnen met spelen en trainen.
Goed om te horen man! Blijf vooral aan jezelf denken (en werken, waar mogelijk).

Picobello B.V.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Voeg mij maar toe aan een DM of Whatsapp groep @Hammetje :) Ik heb sinds ons rondje 2 weken geleden niet meer gespeeld of geoefend zodat mijn schouder kon herstellen, maar het wordt tijd om weer te spelen.

Nu het toch over samen spelen gaat: Het lijkt me heel gaaf om een keer mee te doen met de 36 van Bentwoud. Zijn er misschien andere Tweakers die samen een flight willen vormen? Durf jij het aan @Hammetje? Ik heb overigens geen idee of hij dit jaar wordt gehouden, ik zie nog niets op de agenda, maar normaal gesproken is het volgens mij ergens op een zaterdag in juni.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hammetje
VanRoyal schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:05:
Voeg mij maar toe aan een DM of Whatsapp groep @Hammetje :) Ik heb sinds ons rondje 2 weken geleden niet meer gespeeld of geoefend zodat mijn schouder kon herstellen, maar het wordt tijd om weer te spelen.

Nu het toch over samen spelen gaat: Het lijkt me heel gaaf om een keer mee te doen met de 36 van Bentwoud. Zijn er misschien andere Tweakers die samen een flight willen vormen? Durf jij het aan @Hammetje? Ik heb overigens geen idee of hij dit jaar wordt gehouden, ik zie nog niets op de agenda, maar normaal gesproken is het volgens mij ergens op een zaterdag in juni.
Toegevoegd!

36 holes, holy crap - op 1 dag????
Ik ga eind deze maand voor het eest 18 holes lopen, vind je het goed als ik dat even aankijk :P?

Picobello B.V.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Floor-is
Hammetje schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:09:
[...]

Toegevoegd!

36 holes, holy crap - op 1 dag????
Ik ga eind deze maand voor het eest 18 holes lopen, vind je het goed als ik dat even aankijk :P?
De 45 van Nijmegen dan? :P (Zit al vol, maak je geen zorgen)

Floor-is wijzigde deze reactie 01-05-2019 13:00 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Tsja, misschien moet ik eerst ook weer eens 18 holes lopen. Misschien kom ik er dan op terug :0

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20-11 23:05

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Gisteravond voor het eerst de geleende driver eens in de praktijk gebracht. Rechtdoor slaan daarmee is nog een uitdaging, dus alleen op de meest brede fairways (twee stuks, ik speelde 9 holes) gebruikt. De eerste slag ging goed, lichte afwijking naar rechts maar wel een mooie afstand geslagen. Ik weet niet precies hoe ver, ik moet nog eens met zo'n app aan de slag gaan.

De tweede keer meer afwijking naar rechts, maar wel in de fairway, nog net. Maar qua afstand niet verder dan wat ik daar normaal met de hybride 4 sla, dus dat was geen zuivere slag helaas.

Verder heb ik wel een hele goede ronde gelopen! Op de een of andere manier lukte bijna alles. Van de 9 holes 4 bogey's (ten opzichte van de echte par dus), terwijl mijn handicap nog steeds 52 is. Dus dit was normaal gezien een hele leuke qualifying kaart geweest, iets van 28 stablefort punten. Ik heb relaxt gespeeld en weinig risico genomen. Veel met de ijzer 7 door de baan, en dan kom je nog best een eind :) die ijzers sla ik ook relatief rechtdoor tegenwoordig, de afwijking bij mij zit 'm nog in de hybrides. Gebruik ik alleen van de tee.

www.digitalracing.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: juni 2007
  • Niet online
ik ga dit jaar wel weer meedoen met de 36 van bentwoud denk ik. Was te laat voor de 45 van Nijmegen. Volgend jaar maar eens kijken voor die wedstrijd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Is wel leuk. Als het goed met mij gaat (en ik dus lol haal uit golf) doe ik ook wel mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Ik begrijp dat jij al een keer hebt meegedaan @Alsatian ? Is het goed te doen of loodzwaar? Max dat ik ooit heb gelopen is iets van 22 of 23 holes, maar dat was in mijn eentje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Ik vind het goed te doen hoor. Ik zou het een handicap 54 niet aanraden. Maar als je een beetje kan golfen (onder de 30 ofzo) is het prima te doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

36 is prima te doen voor iemand die fysiek fit is en een beetje kan spelen. Doe het nu al paar jaar met competitie (Weliswaar matchplay dus iets sneller klaar).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Boudewijn schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 18:06:
36 is prima te doen voor iemand die fysiek fit is en een beetje kan spelen. Doe het nu al paar jaar met competitie (Weliswaar matchplay dus iets sneller klaar).
Dat wilde ik net zeggen, de spelvorm maakt ook wel een verschil.

www.digitalracing.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Floor-is
Een trolley is wel aan te raden dan overigens, 36 holes je tas tillen is toch wel serieuze business. Je loopt een kilometer of 15-20 en dat doen met 10kg(+) op je rug wordt het er niet gemakkelijker op. ;)

• 3xNix
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 17:00

3xNix

golfr in hart en nieren

Wanneer is deze 36 van bentwoud?
Heb ik op zich wel oren naar, maar ik kom het evenement niet tegen op de site

golfr.

• Artbij
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21:09
Of 36 te doen is ligt niet alleen aan je fysiek, maar ook aan je mindset. Een golfmaat van mij is fysiek erg sterk, maar is uitgeput na 18 holes omdat hij veel te veel bezig is met alle slagen en erg moe wordt van het elke keer opnieuw focussen.

36-holes matchplay is echt anders dan 36-holes strokeplay of stableford. Al ben ik het ermee eens dat iedereen het eigenlijk zou moeten kunnen.

Ik snap dat het leuk is om de hele baan te spelen, maar de meeste mensen vinden het echt niet leuk om 36 te spelen. Sterker nog, denk dat 50% van de rondjes zelfs maar 9 holes is.

Artbij wijzigde deze reactie 02-05-2019 08:56 (28%)

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Normaal gesproken is de 36 van Bentwoud ergens in juni, maar het staat inderdaad nog nergens op de agenda. Gefeliciteerd trouwens @3xNix !

Ik heb de 36 van Bentwoud al vrij vaak gespeeld, alleen nooit in één dag :) Het zou dus echt een 'uitdaging' dingetje zijn. Ik speel (i.v.m. tijd) inderdaad meestal 9 holes. Dan baal ik dat ik moet stoppen. Loop ik een keer door dan begint de concentratie af te nemen bij hole 13 / 14. Na 18 ben ik meestal wel blij dat ik klaar ben. Toch knaagt het om het te een keertje te doen.

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

VanRoyal schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:52:
Normaal gesproken is de 36 van Bentwoud ergens in juni, maar het staat inderdaad nog nergens op de agenda. Gefeliciteerd trouwens @3xNix !

Ik heb de 36 van Bentwoud al vrij vaak gespeeld, alleen nooit in één dag :) Het zou dus echt een 'uitdaging' dingetje zijn. Ik speel (i.v.m. tijd) inderdaad meestal 9 holes. Dan baal ik dat ik moet stoppen. Loop ik een keer door dan begint de concentratie af te nemen bij hole 13 / 14. Na 18 ben ik meestal wel blij dat ik klaar ben. Toch knaagt het om het te een keertje te doen.
Dankje (y)

Zelf heb ik op Bentwoud nooit meer dan 9 holes gespeeld, B lus denk ik.
Dus ga graag nog eens terug, en als het dan 36 op 1 dag zijn... heb je wel de volledige ervaring. 8)

golfr.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Ik heb het even gevraagd bij Bentwoud:
Ik kan u alvast informeren dat de 36 van Bentwoud gepland staat op 22 juni. De inschrijving volgt nog en zal bij u bekend worden via de nieuwsbrief.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:05
Het spelen met andere mensen klinkt inderdaad heel leuk. Ben het echter niet gewend (nog nooit gedaan) en ik sla ongeveer 3 meter ver als ik weet dat een onbekend iemand staat te kijken :(. Dat zal ik eerst moeten oplossen door met wedstrijden mee te doen denk ik.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Wat wodka in je buikje helpt voor het ontspannen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wodkabuikje
En wat boude in je wijn ook?
Ben het niet gewend, komt nog wel...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Het is ook niet echt een wedstrijd toch?
Je doet uiteraard wel je best, maar er staat niet de Tweakers-bokaal op het spel.

Vandaag een nieuw item aan de uitrusting toegevoegd; een trolley.
Nu ik een abonnement heb helpt dat hoop ik wel met het gezeul over de baan.

Trasos wijzigde deze reactie 04-05-2019 23:22 (37%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 23:33
Ik hoor er ook graag bij!!!

Ik heb de mazzel dat ik morgen trouwens weer op Noordwijk mag spelen! Te leuk!

Verder goed de winter uit gekomen. Speel eigenlijk voornamelijk in mijn buffer en dat is met heel veel fouten. Liep laatst bijvoorbeeld 34 punten op de Westfriese ondanks 41 putts. Mijn putt gemiddelde over 18 holes is 32. Ik stond van tee tot green heerlijk ontspannen te spelen alleen geen putt wilde vallen. Had belachelijk veel drieputts.

Afgelopen woensdag gespeeld op Kromme Rijn in Bunnik, prima 9 holes baantje. Ik begon met een hele mooie par door goede keuzes te maken (tweede slag voor het water houden en de bal vanaf 80m op 1,5m van de vlag leggen) maar raakte gedurende de ronde mijn timing en tempo wat kwijt. Hopen dat het morgen op Noordwijk weer beter gaat! Die baan is niet zo heel erg vergevingsgezind 🤣

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hammetje
donleone83 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 07:51:
[...]

Ik hoor er ook graag bij!!!

Ik heb de mazzel dat ik morgen trouwens weer op Noordwijk mag spelen! Te leuk!

Verder goed de winter uit gekomen. Speel eigenlijk voornamelijk in mijn buffer en dat is met heel veel fouten. Liep laatst bijvoorbeeld 34 punten op de Westfriese ondanks 41 putts. Mijn putt gemiddelde over 18 holes is 32. Ik stond van tee tot green heerlijk ontspannen te spelen alleen geen putt wilde vallen. Had belachelijk veel drieputts.

Afgelopen woensdag gespeeld op Kromme Rijn in Bunnik, prima 9 holes baantje. Ik begon met een hele mooie par door goede keuzes te maken (tweede slag voor het water houden en de bal vanaf 80m op 1,5m van de vlag leggen) maar raakte gedurende de ronde mijn timing en tempo wat kwijt. Hopen dat het morgen op Noordwijk weer beter gaat! Die baan is niet zo heel erg vergevingsgezind 🤣
Je kunt via deze link deel nemen aan de groep: https://chat.whatsapp.com/E81qIv74TqzDrGJfsSotdg

Picobello B.V.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
donleone83 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 07:51:
Hopen dat het morgen op Noordwijk weer beter gaat! Die baan is niet zo heel erg vergevingsgezind 🤣
Als je het nog leest heel veel plezier!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Hebben mensen hier nog recente ervaringen met iets als Arccos, of iets soortgelijks? Het lijkt me erg interessant om te zien wat nu je sterke en zwakke punten zijn en om precies te weten wat voor afstanden je slaat.

Ze hebben tegenwoordig ook complete grips met de sensor ingebouwd, waarbij de aanschaf goedkoper is maar je wel een abonnement moet aanschaffen. Ik zou dan wel gewoon voor de schroefvariant willen gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb een gamegolf. Toen ik stabiel speelde gebruikte ik die veel. Nu zit er teveel variatie in mijn spel en speel ik te weinig. Wellicht binnenkort weer veel gaan gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Ik heb een tijdje GameGolf op mijn telefoon gebruikt. Was erg handig om inzicht te krijgen in afstanden e.d. maar het taggen van slagen op de telefoon was niet goed voor mijn concentratie. Ik had geen zin om met zo'n kastje aan mijn riem rond te lopen, dus nu heb ik een TomTom Golfer 2 horloge, die doet eigenlijk alles wat ik wil: afstanden geven en geslagen afstanden inzichtelijk maken. Niet zo uitgebreid als Arccos of GameGolf, maar qua gebruiksgemak voldoet het. Ik was door de reviews bang dat het automatisch detecteren van slagen niet goed zou werken, maar in de praktijk werkt het prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The_Ghost16
Ik maak gebruik van de Hole19 golf app in combinatie met een Apple Watch. Op dit moment gebruik hem voor het meten van de afstand, registreren van het aantal slagen, putts, bunkerslagen en strafslagen. Als ook de tee-shot locatie ten opzichte van de fairway. Heb een premium abonnement genomen om matchplay er mee te kunnen doen. Maar daarmee kan ik ook mijn slagen opnemen alleen heb ik nog niet uitgezocht hoe dit werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Wellicht dat de Apple Watch-variant van Hole19 dan wat fijner werkt dan de WearOS-versie. Het registreren van geslagen afstanden is dan niet erg intuïtief. Je bent dan de hele tijd aan het scrollen op je horloge.

Vind het ook wel jammer dat je geen info krijgt over afstanden tot aan hindernissen, maar alleen de afstand naar de green. Ik had gehoopt dat er ondertussen wel een app zou zijn met features als de Garmin S60, waarbij je via een druk op de kaart van de hole direct de afstanden kunt bepalen.

Eigenlijk zoek ik twee dingen dus...
Iets om statistieken vast te leggen en iets om actuele afstanden inzichtelijk te krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Trasos schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:57:
Wellicht dat de Apple Watch-variant van Hole19 dan wat fijner werkt dan de WearOS-versie. Het registreren van geslagen afstanden is dan niet erg intuïtief. Je bent dan de hele tijd aan het scrollen op je horloge.

Vind het ook wel jammer dat je geen info krijgt over afstanden tot aan hindernissen, maar alleen de afstand naar de green. Ik had gehoopt dat er ondertussen wel een app zou zijn met features als de Garmin S60, waarbij je via een druk op de kaart van de hole direct de afstanden kunt bepalen.

Eigenlijk zoek ik twee dingen dus...
Iets om statistieken vast te leggen en iets om actuele afstanden inzichtelijk te krijgen.
De watch app van hole 19 ken ik niet, maar in de app zelf kun je die afstanden wel zien, gewoon die lijn verslepen naar de hindernis. Ik gebruik het regelmatig, het helpt mij nu nog steeds goed met het kiezen van de juiste club.

www.digitalracing.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Dat gebruik ik zelf ook, maar je moet dan toch weer je telefoon uit je broekzak halen. Al valt het aantal keer dat je dat per ronde wilt weten ook wel mee, dus misschien moet ik het daar maar even bij laten.

Qua bijhouden van statistieken is het met een horloge nog steeds niet ideaal. Handmatig je slag en gebruikte stok ingeven moet je toch telkens aan denken.

Daarnaast zijn gadgets altijd leuk, zeker als het me kan helpen.

Trasos wijzigde deze reactie 07-05-2019 23:19 (8%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RAM1979
  • Laatst online: 07-11 09:28
Ik heb zelf Gamegolf maar ik gebruik het eigenlijk nooit, vind het toch een beetje een gedoe om steeds te moeten taggen. Ik moet overigens wel zeggen dat het goed werkt en de uitkomsten erg leuk zijn om te bekijken.

Voor wat betreft een app op de apple watch gebruik ik zelf FunGolf GPS. Je geeft op de telefoon aan waar je speelt en je ziet op je horloge de baan layout en afstanden. Je kunt daarbij zelf instellen of je de afstanden tot de volgende hindernis wilt zien of de afstand tot de green (dit is volgens mij wel een betaalde feature). Je kunt op je watch zelf scrollen zodat je altijd afstanden kunt zien tot bunkers, water, green, etc. Ik vind het een prettige app om te gebruiken en geeft me op mijn watch precies de info die ik wil hebben. Je kunt overigens ook je scores/slagen bijhouden met de app maar dat doe ik niet.

EDIT: ik zie dat deze app is overgenomen door TAG Heuer Golf, meteen deze app maar eens gedownload om ook eens te proberen.

RAM1979 wijzigde deze reactie 08-05-2019 10:07 (7%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Trasos schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:57:
Voor afstanden is een rangefinder in de praktijk beter? Een fairway slag die land voor of na een bunker komt op +- 10-15 meter, ik weet niet of ik het zou aandurven om daarbij op GPS af te gaan.

En bij twijfel geen risico nemen, hoewel ik fairway woods leuk blijf vinden. Als je wel slagtechniek hebt door een andere sport heb je sowieso 80 meter over de grond en bij een succesje 200 meter door de lucht :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Persoonlijk vind ik het zwaar overschat hoe goed een dergelijke tool werkt.
Het hangt van zo onwijs veel factoren af welke afstand je haalt, die info staat er niet bij.
Mijn Garmin S60 houd de gemiddelde afstand bij, daar heb ik ook niets aan.

Zelf weet iedereen wel welke afstanden je ongeveer haalt, en waar het aan ligt als je daar van afwijkt.
verkeerde bounce, verkeerd geraakt, hoeveel rol was er hoe hard was de ondergrond... etc... etc..

Exacte cijfers heb je eigenlijk alleen nodig bij approach shots, een gemiddelde heb je hier eigenlijk niets aan. Zeker niet als je ook shanks, misshits, chips en pitches registreerd op al je clubs.

Het is altijd een berekening, hoe groot is de kans dat ik de green haal, waar wil ik zeker niet liggen.
Welke slag levert het meeste op, heeft het minste risico op onwenselijke situaties (water/bomen/bunkers) en heeft de grootste kans van slagen.
Hoe hard is het nodig dat ik een slag win op deze hole...

Conclusie:
Met de gelimiteerde ervaring die ik heb met dergelijke gadgets vind ik het jammer dat ik een duur horloge heb i.p.v. een rangefinder/afstandsmeter. Ook op een DR heb ik deze graag bij me, om serieus te kunnen trainen.

golfr.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Ik gebruik Golfshot op de iPhone/Apple Watch. Dat vind ik voldoende voor afstanden. Die meter afwijking die er mogelijk is neem ik wel voor lief. Ik sla mijn ballen toch niet op centimeters nauwkeurig.

Bij de app die ik gebruik zie ik afstanden voor/midden/achterkant van de green. Hindernissen en doglegs en kan mijn afstanden tracken. Deze laatste functie gebruik ik niet.

Daarvoor zou ik dan wel een product als Arccos aan kunnen schaffen. Die gewoon al je slagen bijhoudt zonder dat je er iets voor hoeft te doen. In het geval van Arccos dan wel je telefoon in je rechter broekzak. Over een tijdje komt daarvoor een kastje uit die je aan je riem hangt. Je hoeft in ieder geval niet bewust elke bal te taggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Artbij
3xNix schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:28:
Het hangt van zo onwijs veel factoren af welke afstand je haalt, die info staat er niet bij.

Zelf weet iedereen wel welke afstanden je ongeveer haalt, en waar het aan ligt als je daar van afwijkt.
verkeerde bounce, verkeerd geraakt, hoeveel rol was er hoe hard was de ondergrond... etc... etc..

Exacte cijfers heb je eigenlijk alleen nodig bij approach shots, een gemiddelde heb je hier eigenlijk niets aan. Zeker niet als je ook shanks, misshits, chips en pitches registreerd op al je clubs.

Het is altijd een berekening, hoe groot is de kans dat ik de green haal, waar wil ik zeker niet liggen.
Welke slag levert het meeste op, heeft het minste risico op onwenselijke situaties (water/bomen/bunkers) en heeft de grootste kans van slagen.

Conclusie:
Met de gelimiteerde ervaring die ik heb met dergelijke gadgets vind ik het jammer dat ik een duur horloge heb i.p.v. een rangefinder/afstandsmeter. Ook op een DR heb ik deze graag bij me, om serieus te kunnen trainen.
De goede meters halen mishits etc eruit. Je krijgt dus echt je gemiddelde afstanden. En daar heb je veel aan. Wind moet je in de baan rekening mee houden en de meeste amateurs kunnen toch niet exacte afstanden slaan.

De mix van gamegolf/arccoss en ervaring maakt dat je echt wel beter je afstanden kunt slaan.

Rangefinders is inderdaad fijn, maar een horloge met bunkerafstanden en afstanden tot doglegs/hindernissen is ook makkelijk.

Artbij wijzigde deze reactie 08-05-2019 11:47 (3%)

Met gestrekt been.

• Floor-is
Trasos schreef op maandag 6 mei 2019 @ 19:13:
Hebben mensen hier nog recente ervaringen met iets als Arccos, of iets soortgelijks? Het lijkt me erg interessant om te zien wat nu je sterke en zwakke punten zijn en om precies te weten wat voor afstanden je slaat.

Ze hebben tegenwoordig ook complete grips met de sensor ingebouwd, waarbij de aanschaf goedkoper is maar je wel een abonnement moet aanschaffen. Ik zou dan wel gewoon voor de schroefvariant willen gaan.
Ik heb Arccos, had eerst GameGolf.

Het grote voordeel van Arccos is dat je nooit een apparaat nodig hebt om te taggen. Nadeel is dat je je telefoon in je zak moet hebben en dat met de oude sensoren je sensor een batterij heeft die relatief vlot leeg gaat. (De nieuwe 360's heb ik al flink wat rondes mee gespeeld zonder problemen)

GameGolf is beter in hun social-gedeelte: virtuele wedstrijdjes op strokes gained, parren, birdies, eagles, minste puts en het kunnen delen van je resultaten. Dat heb ik bij Arccos allemaal niet, maar ik mis het ook niet echt.

Die in de grip ingebouwd is niet aan mij besteed omdat ik andere grips wil dan die beschikbaar zijn. (En als je je grips vervangt, wat dan? :P)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Floor-is
3xNix schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:28:
Arccos houdt rekening met het weer, dagen met veel wind of regen tellen minder hard mee in de gemiddelden. Koud weer ook meen ik.

Ben ik absoluut niet met je eens :)
Ik ben veel bezig met course-management, niet zomaar een lange slag van de tee en dan zien we dan weer. Op een par5 die ik toch niet halen kan, pak ik regelmatig expres een houten3 of 5 bijvoorbeeld, op relatief korte holes ook zodat ik een fijnere afstand overhouden kan. Op andere holes weet ik dat ik ofwel voorbij of voor bunkers/water/andere hindernis moet blijven. Op een baan die ik niet ken, kan ik mijn afstanden naast een birdieboekje houden of rekening houden met de tekening van de hole op de teebox en dan is het wel echt supergoed om te weten hoe ver je daadwerkelijk slaat met welk ijzer.

Conclusie:
Oh met die insteek: absoluut! Ik heb zowel Arccos als een rangefinder. Die rangefinder gebruik ik door de baan, Arccos eigenlijk niet, behalve om even te checken hoe ver ik heb geslagen misschien. (Ik heb een nieuwe driver, daarmee sla ik heel veel verder dan eerst, ik kom in situaties die ik nog niet ken. Dan wil ik nog wel eens kijken 'is dit iets dat ik vaker verwachten kan?', of juist 'holy crap dat is ver, hoe ver dan?)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Artbij
Floor-is schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:02:
[...]

Arccos houdt rekening met het weer, dagen met veel wind of regen tellen minder hard mee in de gemiddelden. Koud weer ook meen ik.

[...]

Ben ik absoluut niet met je eens :)
Ik ben veel bezig met course-management, niet zomaar een lange slag van de tee en dan zien we dan weer. Op een par5 die ik toch niet halen kan, pak ik regelmatig expres een houten3 of 5 bijvoorbeeld, op relatief korte holes ook zodat ik een fijnere afstand overhouden kan. Op andere holes weet ik dat ik ofwel voorbij of voor bunkers/water/andere hindernis moet blijven. Op een baan die ik niet ken, kan ik mijn afstanden naast een birdieboekje houden of rekening houden met de tekening van de hole op de teebox en dan is het wel echt supergoed om te weten hoe ver je daadwerkelijk slaat met welk ijzer.

[...]

Oh met die insteek: absoluut! Ik heb zowel Arccos als een rangefinder. Die rangefinder gebruik ik door de baan, Arccos eigenlijk niet, behalve om even te checken hoe ver ik heb geslagen misschien. (Ik heb een nieuwe driver, daarmee sla ik heel veel verder dan eerst, ik kom in situaties die ik nog niet ken. Dan wil ik nog wel eens kijken 'is dit iets dat ik vaker verwachten kan?', of juist 'holy crap dat is ver, hoe ver dan?)
Hier ben ik het met je eens. Denk dat @3xNix het na wat meer golfervaring ook met ons eens gaat zijn ;).

Met gestrekt been.

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Artbij schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:59:
[...]

Hier ben ik het met je eens. Denk dat @3xNix het na wat meer golfervaring ook met ons eens gaat zijn ;).
Totale afstand die mijn Garmin weergeeft hecht ik weinig waarde aan.

Carry vind ik belangrijker dan totale afstand, ik ga liever een middagje op een trackman staan om carry te bekijken per club... want wat daarna gebeurd is niet altijd even nuttig.

Logischerwijs ga ik er van uit dat rol verschilt per club, maar dat is eerder ervaring dan exacte data lijkt me.
Situatie lezen en verwachting daar op afstemmen.

golfr.

• Artbij
3xNix schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:01:
[...]

Totale afstand die mijn Garmin weergeeft hecht ik weinig waarde aan.

Carry vind ik belangrijker dan totale afstand, ik ga liever een middagje op een trackman staan om carry te bekijken per club... want wat daarna gebeurd is niet altijd even nuttig.

Logischerwijs ga ik er van uit dat rol verschilt per club, maar dat is eerder ervaring dan exacte data lijkt me.
Situatie lezen en verwachting daar op afstemmen.
Als het goed is rollen je ijzers bijna niet als je de green aanvalt. Je rol is kleiner dan e gps afwijking.

Met gestrekt been.

• wodkabuikje
Met een 9, p en een 's niet. Lager dan dat en ze krijgen toch wel een flinke rol hoor. We zijn niet allemaal pro's hier met dure ballen 😉

• Artbij
wodkabuikje schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 21:21:
Met een 9, p en een 's niet. Lager dan dat en ze krijgen toch wel een flinke rol hoor. We zijn niet allemaal pro's hier met dure ballen 😉
Dure ballen heeft weinig te maken met wel of geen rol. Zeker niet met langere ijzers :).

Geen rol bij approach hangt af van hardjheid van de green en hoogte van je approach, minder met spin.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Floor-is
Artbij schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:33:
[...]

Dure ballen heeft weinig te maken met wel of geen rol. Zeker niet met langere ijzers :).

Geen rol bij approach hangt af van hardjheid van de green en hoogte van je approach, minder met spin.
Wel man.

Als ik met een Callaway SuperSoft en een ijzer7 naar de green sla, heb ik echt wel meer rol dan een TaylorMade TP5x, Callaway ChromeSoft X of Titleist ProV1x. (Een van die drie gaat het worden dit seizoen, lijk wel gek, maar ik scoor er daadwerkelijk stukken beter mee)

• Artbij
Floor-is schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:38:
[...]

Wel man.

Als ik met een Callaway SuperSoft en een ijzer7 naar de green sla, heb ik echt wel meer rol dan een TaylorMade TP5x, Callaway ChromeSoft X of Titleist ProV1x. (Een van die drie gaat het worden dit seizoen, lijk wel gek, maar ik scoor er daadwerkelijk stukken beter mee)
Hoeveel meer? 3 ipv 2 meter? En dan heb je nog een redelijk hardere green.

Speelde twee weken terug op een baan waar ik 40 meter rol had met een ijzer 4 die op de green lande. Twee dagen later op een andere baan had diezelfde ijzer 4 maar 3 meter rol. Denk je echt dat dat aan het balletje ligt?

Met gestrekt been.

• Floor-is
Artbij schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:43:
[...]

Speelde twee weken terug op een baan waar ik 40 meter rol had met een ijzer 4 die op de green lande. Twee dagen later op een andere baan had diezelfde ijzer 4 maar 3 meter rol. Denk je echt dat dat aan het balletje ligt?
Wij hebben relatief harde greens, ijzer7 scheelt op de greens schat ik zo'n 5m rol :)

9 Ijzer scheelt ook zo iets, PW en lager is binnen een meter stilliggen ipv 4-5m rol.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Artbij
Floor-is schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 23:07:
[...]

Wij hebben relatief harde greens, ijzer7 scheelt op de greens schat ik zo'n 5m rol :)

9 Ijzer scheelt ook zo iets, PW en lager is binnen een meter stilliggen ipv 4-5m rol.
Dan kun je beter iets aan je balvlucht doen ;).

Al is spelen met een premium bal zeker geen straf.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Gebruik nu Wilson DX2 soft ballen, van de zaak (y)

Ben ook wat minder ballen kwijt met spelen tegenwoordig dus durf nu wel te spelen met dergelijke ballen.

Ik reken alles op carry afstanden.

Wedges vallen dood of spinnen terug,
9-8 vallen nagenoeg dood
7-6 kleine rol
5-4 gebruik ik niet voor approaches

Hybrid 5 heeft paar meter rol, na 150mtr carry
idem voor houten 5 of 3 met 170 - 190 carry
Hybrid/houtjes moeten de green op rollen dus zijn altijd te kort t.o.v. de green met carry afstand.

Als houtje teveel risico is, dan de lay-up met tot 8

3xNix wijzigde deze reactie 10-05-2019 09:43 (5%)

golfr.

• Alsatian
  • Niet online
Ik heb de Wilson DX2 ingewisseld voor de Inesis Tour 900. Check ook even deze test van mygolfspy:
https://mygolfspy.com/most-wanted-golf-ball/

• Floor-is
Artbij schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:19:
[...]

Dan kun je beter iets aan je balvlucht doen ;).

Al is spelen met een premium bal zeker geen straf.
Kom een keertje mee, dan zie je dat mijn vlucht voor ijzers als heel hoog is ;)

• Artbij
Floor-is schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 20:48:
[...]

Kom een keertje mee, dan zie je dat mijn vlucht voor ijzers als heel hoog is ;)
Met een paar man rond Utrecht spelen kan wel een keer toch?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hammetje
Prima weer deze week! Vanmiddag rondje Waterland, morgen naar Nunspeet. Zaterdag wil ik denk ik ergens nog een rondje lopen. Jullie nog golfplannen deze week?

Picobello B.V.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Voorlopig alleen vanavond 9 holes op de Hooge Rotterdamsche.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Ik ben vorig jaar augustus begonnen met golf en sindsdien ben ik aardig verslaafd.
Mijn vriendin probeer ik ook aan te steken met het virus, en zij heeft inmiddels ook haar handicap.
Afgelopen weekend heb ik met haar een clinic/cursus gevolgd om van handicap 54 naar 36 te gaan.
Dat is natuurlijk net zo'n onzin als haal in een weekend je handicap, maar je pikt toch altijd wel een paar dingen mee als je twee dagen wat intensiever aan het lessen bent.

Ik heb het gevoel dat ik de houten nu wat beter onder controle heb, dankzij een kleine aanpassing aan m`n grip. Tot nu toe heb ik in de baan eigenlijk alleen maar m`n ijzers gebruikt, dus om wat betere scores neer te gaan zetten is wat extra (rechte) lengte altijd handig.

Zondag als afsluiter nog een kaart gelopen en er nog volledig punt vanaf gelopen, ondanks twee strepen, waardoor ik nu 33.5 zit. Op de laatste hole bijna m`n eerste par4-birdie gemaakt, dankzij een mooie rechte slag met m`n houten 5 waardoor een rustige P genoeg was om `m op de green te leggen. Jammer genoeg rolde m`n putt net 5 centimeter achter de hole.
De rek is er in ieder geval nog niet uit. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floor-is
Artbij schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 20:58:
[...]

Met een paar man rond Utrecht spelen kan wel een keer toch?
Sure!

We slaan trouwens nogal andere afstanden dus dan is andere rol ook wel soort van logisch :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Artbij
Denk dat dat wel meevalt...

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

ik denk dat hcp ~5 versus hcp~36 wel een andere balvlucht en dus balrol oplevert. Ik merk met hcp21 al verschil in bal, denk ik. Als ik de bal echt vanuit mijn tenen sla, kom ik een beetje bij floris in de buurt,

Boudewijn wijzigde deze reactie 13-05-2019 23:53 (22%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Artbij
Boudewijn schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:52:
[...]

ik denk dat hcp ~5 versus hcp~36 wel een andere balvlucht en dus balrol oplevert. Ik merk met hcp21 al verschil in bal, denk ik. Als ik de bal echt vanuit mijn tenen sla, kom ik een beetje bij floris in de buurt,
Hcp zegt niet veel over balvlucht. Ken hcp 5 spelers die de bal op de green laten rollen en ken ook hcp 20 spelers die alles huizenhoog slaan en waarbij de bal stil ligt binnen 2m.

Het grootste verschil in consistentie. Die wordt veel groter bij lagere hcp.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Artbij schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:55:
[...]

Hcp zegt niet veel over balvlucht. Ken hcp 5 spelers die de bal op de green laten rollen en ken ook hcp 20 spelers die alles huizenhoog slaan en waarbij de bal stil ligt binnen 2m.

Het grootste verschil in consistentie. Die wordt veel groter bij lagere hcp.
Sorry hoor maar de gemiddelde hcp36-kerel slaat veel toppers. Of je een getopte bal slaat, of een bal die opstijgt en daarna vrij recht omlaag valt heeft echt wel met je competentie-niveau te maken.
Dat niveau vertaalt zich vrij direct in je handicap, tenzij je grote fuckups maakt elders.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Artbij
Boudewijn schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:56:
[...]

Sorry hoor maar de gemiddelde hcp36-kerel slaat veel toppers. Of je een getopte bal slaat, of een bal die opstijgt en daarna vrij recht omlaag valt heeft echt wel met je competentie-niveau te maken.
Dat niveau vertaalt zich vrij direct in je handicap, tenzij je grote fuckups maakt elders.
Ik heb het over 20 vs 5.

Een getopte bal is niet zo relevant. Die kan niet anders dan rollen. En een getopte bal heeft geen balvlucht. Zoals ik al eindig net, grootste verschil in hcp is consistentid.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Artbij schreef op maandag 13 mei 2019 @ 23:59:
[...]

Ik heb het over 20 vs 5.

Een getopte bal is niet zo relevant. Die kan niet anders dan rollen. En een getopte bal heeft geen balvlucht. Zoals ik al eindig net, grootste verschil in hcp is consistentid.
Prima joh maar dan ben ik het gewoon niet met je eens ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Artbij
Boudewijn schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 00:01:
[...]

Prima joh maar dan ben ik het gewoon niet met je eens ;)
Komt nog wel als je leert golfen ;) 8).

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Artbij schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 00:03:
[...]

Komt nog wel als je leert golfen ;) 8).
Is goed joh :> als jij ook een beetje liev doet.
offtopic:
Stiekem vind ik je nog een grotere troll dan ik zelf ben :>

Boudewijn wijzigde deze reactie 14-05-2019 00:07 (22%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Floor-is
Blijf me verbazen over je reacties, ik probeer ruimte te laten voor een gesprek en dit te doen op een stukje inzicht. Jij doet oneliners waarin je dat juist niet doet. Vind het geen prettige manier van communiceren.
We kennen elkaars spel niet, jij weet niet hoe mijn balvlucht is, wat m'n trackman nummers zijn (hoewel, die heb ik hier wel eens geplaatst). Ik weet het sowieso van jou niet. ;)

Het is goed voorstelbaar dat mijn houten 5, die ik gemiddeld ~210m sla, een andere vlucht heeft dan jouw houten 5 waarvan je aangeeft dat je deze 170m slaat. De hoogte zal anders zijn, misschien fade/draw/recht wat de ander niet heeft, (side)spin anders en dus absoluut andere karakteristieken. Maar ongezien weet jij "dat het wel meevalt". 🤔

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Artbij
Floor-is schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 07:50:
[...]

Blijf me verbazen over je reacties, ik probeer ruimte te laten voor een gesprek en dit te doen op een stukje inzicht. Jij doet oneliners waarin je dat juist niet doet. Vind het geen prettige manier van communiceren.
We kennen elkaars spel niet, jij weet niet hoe mijn balvlucht is, wat m'n trackman nummers zijn (hoewel, die heb ik hier wel eens geplaatst). Ik weet het sowieso van jou niet. ;)

Het is goed voorstelbaar dat mijn houten 5, die ik gemiddeld ~210m sla, een andere vlucht heeft dan jouw houten 5 waarvan je aangeeft dat je deze 170m slaat. De hoogte zal anders zijn, misschien fade/draw/recht wat de ander niet heeft, (side)spin anders en dus absoluut andere karakteristieken. Maar ongezien weet jij "dat het wel meevalt". 🤔
170m met een h5? Ik heb nog nooit een h5 in mijn tas gehad, dus weet niet waar je dat vandaan haalt.....

Wat ik bedoel met dat het wel meevalt is ons hcp verschil en afstanden :).

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Floor-is
Heb ik denk ik iemand anders' post als de jouwe aangezien :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Artbij schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:43:
[...]

Volgens mij dragen beiden bij aan de stop op de bal. Ik denk dat de hoogte van je balvlucht de meeste invloed hierop heeft. Maar ook de bal die je speelt is een factor. Het lijkt erop dat jij dat uitsluit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Artbij
Alsatian schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:40:
[...]

Volgens mij dragen beiden bij aan de stop op de bal. Ik denk dat de hoogte van je balvlucht de meeste invloed hierop heeft. Maar ook de bal die je speelt is een factor. Het lijkt erop dat jij dat uitsluit?
Sluit het niet uit, maar ik denk niet dat een bal na een vlucht van 170m nog veel spin heeft. Om echt meters korter te rollen moet er nogal wat spin op die bal zitten.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Ik denk dat je je daar nog wel wat in kan vergissen. Maar volgens mij heeft backspin ook meer gevolgen naarmate de bal rechter naar beneden komt, en dit is weer afhankelijk van de balvlucht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Artbij
Alsatian schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:22:
Ik denk dat je je daar nog wel wat in kan vergissen. Maar volgens mij heeft backspin ook meer gevolgen naarmate de bal rechter naar beneden komt, en dit is weer afhankelijk van de balvlucht.
Ik kan ergens cijfers vinden. Al zag ik wel op de trackman site dat je voor stop op je ijzers hoge ballen moet slaan, niet hogere spin.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Daar ga ik in mee met je. Maar ik denk dat de spin niet te verwaarlozen is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Artbij
Alsatian schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:31:
Daar ga ik in mee met je. Maar ik denk dat de spin niet te verwaarlozen is.
Floris heeft het over 5 meter minder rol door spin, dat vind ik erg veel.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Dat lijkt mij wel erg veel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Floor-is
Artbij schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:35:
[...]

Floris heeft het over 5 meter minder rol door spin, dat vind ik erg veel.
Meer spin zorgt ook voor een hogere balvlucht mensen, vergeet dat niet ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Floor-is schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:38:
[...]

Meer spin zorgt ook voor een hogere balvlucht mensen, vergeet dat niet ;)
Zeker weten?
http://oi64.tinypic.com/10wpf6s.jpg
bron: https://mygolfspy.com/most-wanted-golf-ball/

Alsatian wijzigde deze reactie 14-05-2019 13:54 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Ik zou hier eigenlijk toch wel de sample sizes en uitspraken over het betrouwbaarheidsinterval (of dat de waarde de mediaan is) bij willen zien omdat ze consistentie zo specifiek noemen in de tekst.

En saillant punt dat je pas als je echt lengte over hebt voordeel krijgt van een zachtere bal met een beter gevoel omdat een zachtere bal wel echt meters kost.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
ANdrode schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:49:
[...]

En saillant punt dat je pas als je echt lengte over hebt voordeel krijgt van een zachtere bal met een beter gevoel omdat een zachtere bal wel echt meters kost.
Welk voordeel heeft een zachtere bal buiten dat hij zachter aanvoelt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Floor-is
Ik geloof dat ik mijn huiswerk weer eens moet gaan doen, wat zij vertellen komt niet overeen met wat ik in de loop der jaren heb opgepikt en ik durf hardop te stellen dat zij er zonder twijfel meer verstand van hebben dan ik.
Alsatian schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:54:
[...]

Volgens het artikel: helemaal niks, tussen je oren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Artbij
Floor-is schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:01:
[...]

Ik geloof dat ik mijn huiswerk weer eens moet gaan doen, wat zij vertellen komt niet overeen met wat ik in de loop der jaren heb opgepikt en ik durf hardop te stellen dat zij er zonder twijfel meer verstand van hebben dan ik.

[...]

Volgens het artikel: helemaal niks, tussen je oren.
:)

Ik dacht ook dat een bal met achterwaardse spin klimt.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Alsatian schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:54:
[...]
Bij hoge swing snelheid: Gevoel (en zeker het gevoel van gevoel bij chippen en putten) in ruil voor klein verschil in carry (<3%). Bij lage swing snelheid: significant verschil in carry.

Wat deze data vooral laat zien is dat je een premium bal moet spelen, het grote gat zit tussen elk van deze ballen en iets dat op een range bal lijkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Artbij
ANdrode schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:23:
[...]

Bij hoge swing snelheid: Gevoel (en zeker het gevoel van gevoel bij chippen en putten) in ruil voor klein verschil in carry (<3%). Bij lage swing snelheid: significant verschil in carry.

Wat deze data vooral laat zien is dat je een premium bal moet spelen, het grote gat zit tussen elk van deze ballen en iets dat op een range bal lijkt.
Waarom zou je een premium bal moeten spelen? Golf gaat niet om afstand, ik zou kiezen voor een combi met afstand en afwijking.Lever graag 3 yards in voor 3 yards minder afwijking.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
ANdrode schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:23:
[...]
Lekker gevoel is fijn maar als dat ten koste gaat van prestatie is het de vraag of je dat moet willen. Ik heb mijn zachte bal (dx2 soft) pas ingeruild voor een wat hardere (Inesis Tour 900) waar ik meer controle/check op de greens heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Artbij
Alsatian schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:17:
[...]

Lekker gevoel is fijn maar als dat ten koste gaat van prestatie is het de vraag of je dat moet willen. Ik heb mijn zachte bal (dx2 soft) pas ingeruild voor een wat hardere (Inesis Tour 900) waar ik meer controle/check op de greens heb.
Met een zachtere bal zou je meer controle op de greens moeten hebben. Als je met zacht tenminste de buitenlaag bedoeld en niet de compressie....

Hoe zachter hoe meer controle.

Ze spelen op de Tour niet voor niets met premium ballen en niet met ballen van de Blokker....

Artbij wijzigde deze reactie 14-05-2019 20:08 (11%)

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Ik heb twee ballen genoemd, waarvan je de buitenlaag weet of zou kunnen weten. Dan weet je wat ik bedoel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 23:33
Alsatian schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:11:
Ik heb twee ballen genoemd, waarvan je de buitenlaag weet of zou kunnen weten. Dan weet je wat ik bedoel.
Ik ben net zo benieuwd omdat het ook in mijn beleving precies andersom is. Een tweederangs bal als de Inesis Tour voelt veel harder aan dan de Wilson DX2 en is daarmee veel moeilijker te controleren. Met zo’n harde buitenlaag is ook spin ongeveer niet te genereren. Ik vind die Inesis enigszins vergelijkbaar met de Pinnacles waar ik mee speelde toen ik net begon. Knikkers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Alsatian schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:17:
[...]

Dat is eigenlijk precies wat ze benoemen. Een hardere (aanvoelende) bal is voor de gemiddelde speler beter.

De DX2 soft is een Ionomer (Surlyn?)/low compression bal, wat vergeleken wordt zijn tour-achtige vooral polyurethane ballen.

Als ik het goed interpreteer voelt een bal die weinig vervormt zachter aan.
En ik moet opzoeken welke taylor made ballen ik ok vindt want ik speel met een mix en merk mentaal zeker een verschil :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hammetje
Tweakerts Golf-meet uitnodiging: https://datumprikker.nl/afspraak/overzicht/fmwr8cpbdisjypf6
Plan is: 18holes in de buurt van Utrecht, laatste week van mei of in juni.

Wil je mee, geef dan aan wanneer je kan :).

Picobello B.V.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
donleone83 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:38:
[...]

Ik ben net zo benieuwd omdat het ook in mijn beleving precies andersom is. Een tweederangs bal als de Inesis Tour voelt veel harder aan dan de Wilson DX2 en is daarmee veel moeilijker te controleren. Met zo’n harde buitenlaag is ook spin ongeveer niet te genereren. Ik vind die Inesis enigszins vergelijkbaar met de Pinnacles waar ik mee speelde toen ik net begon. Knikkers.
Ik denk dat je deze ‘tweederangs’ bal niet gespeeld hebt. Check even die mygolfspy test waar ik al meermaals naar gelinkt heb. Wilson dx2 is een tweederangs bal.
Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True