Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Golfsport topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21:35
Alsatian schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:47:
[...]

Ik denk dat je deze ‘tweederangs’ bal niet gespeeld hebt. Check even die mygolfspy test waar ik al meermaals naar gelinkt heb. Wilson dx2 is een tweederangs bal.
Denk dat jij niet goed gekeken hebt. Weinig spin, weinig afstand en veel afwijking. Dat is die Inesis bal....

De dx2 zie ik niet in het onderzoek....

Artbij wijzigde deze reactie 14-05-2019 22:04 (5%)

Met gestrekt been.

• Alsatian
  • Registratie: juni 2007
  • Niet online
Eerste plaatje bij top performers: 3 plaats Value.
Tweede plaatje bij performance breakdown: Very good.

Verder is het voor zijn geld echt een topbal. Dus ik heb prima gekeken.

De DX2 zit er niet bij omdat ze alleen ballen in het hogere segment hebben getest.

• Floor-is
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:09
Alsatian schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:47:
[...]

Ik denk dat je deze ‘tweederangs’ bal niet gespeeld hebt. Check even die mygolfspy test waar ik al meermaals naar gelinkt heb. Wilson dx2 is een tweederangs bal.
is vergelijkbaar met de Amerikaanse Wilson Duo Urethane :)

If comedy is tragedy plus time, I need more time. But I'd really settle for less f*cking tragedy to be honest with you. (c) Jon Stewart, 2014

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Nee, dat is niet waar hoor. De DX2 heeft geen urethaan cover maar ionomeer. Hij is vergelijkbaar met de DUO soft.

Alsatian wijzigde deze reactie 15-05-2019 09:58 (7%)

• Artbij
Alsatian schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:23:
Eerste plaatje bij top performers: 3 plaats Value.
Tweede plaatje bij performance breakdown: Very good.

Verder is het voor zijn geld echt een topbal. Dus ik heb prima gekeken.

De DX2 zit er niet bij omdat ze alleen ballen in het hogere segment hebben getest.
Value ja, prijs kwaliteit, als eerste staat daar een afstandsbal, die moet je echt niet hebben voor gevoel. Die Inesis ook niet... Dat hij goedkoop is maakt het nog geen topbal.

Maar als jij er lekker mee speelt, moet je dat zeker doen :).

Artbij wijzigde deze reactie 15-05-2019 11:00 (5%)

Met gestrekt been.

• Alsatian
  • Niet online
Die Inesis bal is een uitstekende bal. Nee het is inderdaad geen Pro V1 maar hij komt wel beter uit de test dan bijvoorbeeld een Chromesoft die ook op de Tour gebruikt wordt. Waar die het wat minder op doet is afstand en spreiding op lange schoten.

Maar voor gevoel en approachslagen met wedges is hij uitstekend. Leg hem maar eens naast de Titleist ballen uit de test.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 19:32
Dan heb ik wellicht last gehad van twee zaken:
1. Een bias tegen Decathlon;
2. Verwarring met een andere Inesis bal.

Ik weet vrij zeker dat ik deze geprobeerd heb, maar zal hem nog eens testen als ik hem tegenkom.

• Alsatian
  • Niet online
Wat ik wel begrepen heb is dat er een verschil is tussen het nieuwste model van de Inesis tour en eerdere modelen. Maar dat kan ik niet checken omdat ik de bal niet eerder ben tegen gekomen.

• Artbij
Alsatian schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:37:
Die Inesis bal vind ik een uitstekende bal. Nee het is inderdaad geen Pro V1 maar hij komt wel beter uit de test dan op dingen die ik belangrijk vind dan bijvoorbeeld een Chromesoft die ook op de Tour gebruikt wordt. Waar die het veel minder op doet is afstand en spreiding op lange schoten.

Maar voor gevoel en approachslagen met wedges vind ik hem uitstekend. Leg hem maar eens naast de Titleist ballen uit de test.

[Afbeelding]
Ik heb je tekst even aangepast voor je.

Maar je weet dat deze test uitgevoerd is door een robot? En dat je gevoel niet kun kwantificeren?

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
weg

Alsatian wijzigde deze reactie 15-05-2019 13:57 (94%)

• 3xNix
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16:52

3xNix

golfr in hart en nieren

Om maar met een cliché te komen...

Lastig verhaal golfballen, ja de cijfers zullen vast kloppen... maar golf zit in je hoofd.
Als je vertrouwen hebt in je materiaal, speel je beter.

Mijn Pinacle soft of Wilson DX2 soft ballen voelen super fijn aan, speel daardoor waarschijnlijk beter.
Het zou goed kunnen dat een Pro V1 ook zo fijn aanvoelt, en mijn spel marginaal zal verbeteren... maar die heb ik niet.
Voor mij was de stap van lakeballs naar Soft al een hele grote, daar laat ik het voorlopig bij.

golfr.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Belangrijkste is om met 1 type bal te spelen.

• Artbij
3xNix schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:36:
Om maar met een cliché te komen...

Lastig verhaal golfballen, ja de cijfers zullen vast kloppen... maar golf zit in je hoofd.
Als je vertrouwen hebt in je materiaal, speel je beter.

Mijn Pinacle soft of Wilson DX2 soft ballen voelen super fijn aan, speel daardoor waarschijnlijk beter.
Het zou goed kunnen dat een Pro V1 ook zo fijn aanvoelt, en mijn spel marginaal zal verbeteren... maar die heb ik niet.
Voor mij was de stap van lakeballs naar Soft al een hele grote, daar laat ik het voorlopig bij.
Je moet inderdaad vertrouwen in je materiaal hebben. Golf zit voor een groot percentage in je hoofd. Kijk maar eens naar de pro's die kunnen echt wel alle ballen slaan, maar op belangrijke momenten gaan ze ook de fout in.

Als je denkt dat je een goede bal speelt, zul je er ook beter mee spelen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Artbij schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:16:
[...]

Ik heb je tekst even aangepast voor je.

Maar je weet dat deze test uitgevoerd is door een robot? En dat je gevoel niet kun kwantificeren?
Wat een onzin is dit toch. Daarvoor had ik er een afbeelding bijgevoegd van de vergelijking met titleist wedges.

De testconclusie is heel duidelijk over de Inesis bal tov de Chrome soft. Evenals dat de Inesis een uitstekende bal is. Zie volgende afbeelding:

Je aanpassing van veel is een gradatie waarover te discussiëren valt. Het enige waar je een punt hebt is misschien het woordje gevoel en verder absoluut niet.

En hier laat ik het bij.

Alsatian wijzigde deze reactie 15-05-2019 15:01 (6%)

• BreiTech
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 21:20
Hammetje schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:43:
Tweakerts Golf-meet uitnodiging: https://datumprikker.nl/afspraak/overzicht/fmwr8cpbdisjypf6
Plan is: 18holes in de buurt van Utrecht, laatste week van mei of in juni.

Wil je mee, geef dan aan wanneer je kan :).
Wat is de gemiddelde hcp van diegene die mee gaan? Misschien voor de minder gevorderde speler(s) ook leuk om wat contacten op te doen m.b.t. golf. Ik wil niet degene zijn die de rest ophoudt maar zoek wel mensen om samen te spelen :).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Floor-is haalt het gemiddelde flink omlaag ;) maar dan nog is het 20+ gok ik. Er zijn aardig wat spelers met HCP rond de 30, je hoeft niet bang te zijn dat je iemand ophoudt. En het hele doel is juist om nieuwe contacten op te doen, leuk als je meegaat!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Gemiddelde hangt ook heel erg af van de vorm van de dag :+

Bij mij varieert dat tussen de hcp 16 en 36.

Bijvoorbeeld:
Gisteren Woensdag avond competitie, maar 12 punten gehaald met 3 strepen... (9 holes)
Driver liep niet, alleen maar helmgras/struiken/bomen geraakt ipv fairways, dus eigenlijk alleen gescoord op de PAR3 holes 3 stuks.

Hole 1 raak ik m'n approach te goed met een 8ijzer, en gaat 130-140mtr en de green voorbij.
(blind shot vanuit het bos, 119mtr voorkant green)
Geen idee waarom, of hoe.. maar ik had 4 chips nodig om 4 meter terug te komen op de green. 8)7
en 2putt, 8 op PAR4 - Beginnen met een streep is altijd handig :F

golfr.

• Hammetje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23-06 22:41
BreiTech schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:10:
[...]

Wat is de gemiddelde hcp van diegene die mee gaan? Misschien voor de minder gevorderde speler(s) ook leuk om wat contacten op te doen m.b.t. golf. Ik wil niet degene zijn die de rest ophoudt maar zoek wel mensen om samen te spelen :).
Leuk dat je mee wilt! Zoals al gezegd, hoef je niet te bang voor je niveau te zijn. Gewoon aansluiten :).

Picobello B.V.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Floor-is
En als ik voor mijzelf mag praten, wat ik mag, ik vind het leuk om te spelen. Of dat nu met een hcp +2 is of een hcp32. Ja in het laatste geval gaat dat wat ten koste van mijn spel, maar het gaat mij om het plezier op de baan en uiteindelijk doen we het daarvoor toch :)

If comedy is tragedy plus time, I need more time. But I'd really settle for less f*cking tragedy to be honest with you. (c) Jon Stewart, 2014

• Artbij
BreiTech schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:10:
[...]

Dit heb ik ook een tijd gehad. Dat ik eigenlijk niet met wedstrijden mee wilde spelen omdat ik bang ben alles op te houden. Maar kwam er achter dat het onzin is. Dus gewoon overal aan meedoen ;).

Met gestrekt been.

• Hammetje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23-06 22:41
Floor-is schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:13:
En als ik voor mijzelf mag praten, wat ik mag, ik vind het leuk om te spelen. Of dat nu met een hcp +2 is of een hcp32. Ja in het laatste geval gaat dat wat ten koste van mijn spel, maar het gaat mij om het plezier op de baan en uiteindelijk doen we het daarvoor toch :)
Kan het niet beter verwoorden. Het is een te mooie sport om je druk te gaan zitten maken. Geniet van het moment, de natuur, het gezelschap om je heen :).

Picobello B.V.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Gister avond de hooge Rotterdamsche gespeeld, eerste 9
Wat een mooie en uitdagende baan zeg, echt een goede ervaring geweest.

Jammer van hole 6, Teeshot mooi over de bomen richting green nooit meer terug gevonden :|

Baan ziet er netjes verzorgd uit en mooi gelegen ook, met aardig wat hoogteverschil.
Ga z.s.m. weer langs voor de 18 holes ervaring, waarbij het aantal (18holes)banen gespeeld zal oplopen tot een grand-totaal van 4 :9

golfr.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 11:32

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

3xNix schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:14:

Jammer van hole 6, Teeshot mooi over de bomen richting green nooit meer terug gevonden :|

Baan ziet er netjes verzorgd uit en mooi gelegen ook, met aardig wat hoogteverschil.
Ga z.s.m. weer langs voor de 18 holes ervaring, waarbij het aantal (18holes)banen gespeeld zal oplopen tot een grand-totaal van 4 :9
Haha, hier ook hoor. Ik speel zelden 18 holes, dat red je niet op de doordeweekse avonden. En in de weekenden zijn er vaak wedstrijden/teesluitingen.

www.digitalracing.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:11

Was het groot onderhoud afgerond?
Ik was daar vorige week dinsdag, kon op hole 1 en 5 niet spelen. Heb hiervoor wel maar de helft van de greenfee betaald.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 19:32

Als je handicap ergens rond de 30 is, is dat afsnijden ook echt gewoon een heel slecht idee. Als ik zo af en toe lees hoe je goede slagen zijn, kan jij hard dalen als je goede keuzes in de baan maakt. Ik zit in hetzelfde proces dus ken het gevoel. Een i5 of hybride naar achterkant van de fairway op die hole haalt alle gevaar uit het spel. Dan heb je een approach van 60-80m over en is een tweeputt een easy par voor drie punten.. Beter dan een lost ball en met 3 van de tee weg.

Ik had dit weekend het NK voor disabled spelers op Dorhout Mees (wit/blauw). Een korte baan en ik speelde vanaf rood. Ondanks het feit dat mijn driver top liep (210m is voor mij top) heb ik heel vaak afgeslagen met ijzertjes om het gevaar uit het spel te halen. Zelfs een par 4 met een ijzer 9 afgeslagen.

Mezelf heel veel kansen voor een goede score gegeven, maar door een paar slechtere holes “maar” 34 punten. Helaas voor dag twee moeten terugtrekken (lang verhaal). Uiteindelijk heb ik maar 3 parren gemaakt, 10 bogeys, 4 dubbels en een quadruple. Wel waren minimaal 5-6 van de bogeys tap in bogeys. Ik was net niet scherp genoeg om mezelf echt goede kansen te geven voor een topscore.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Bartvw schreef op maandag 20 mei 2019 @ 22:56:
[...]

Was het groot onderhoud afgerond?
Ik was daar vorige week dinsdag, kon op hole 1 en 5 niet spelen. Heb hiervoor wel maar de helft van de greenfee betaald.
Het was afgerond inderdaad, maar nog wel voor 50% van de prijs.
(die vrijdag ook nog)
donleone83 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:28:
[...]

Als je handicap ergens rond de 30 is, is dat afsnijden ook echt gewoon een heel slecht idee. Als ik zo af en toe lees hoe je goede slagen zijn, kan jij hard dalen als je goede keuzes in de baan maakt. Ik zit in hetzelfde proces dus ken het gevoel. Een i5 of hybride naar achterkant van de fairway op die hole haalt alle gevaar uit het spel. Dan heb je een approach van 60-80m over en is een tweeputt een easy par voor drie punten.. Beter dan een lost ball en met 3 van de tee weg.

Ik had dit weekend het NK voor disabled spelers op Dorhout Mees (wit/blauw). Een korte baan en ik speelde vanaf rood. Ondanks het feit dat mijn driver top liep (210m is voor mij top) heb ik heel vaak afgeslagen met ijzertjes om het gevaar uit het spel te halen. Zelfs een par 4 met een ijzer 9 afgeslagen.

Mezelf heel veel kansen voor een goede score gegeven, maar door een paar slechtere holes “maar” 34 punten. Helaas voor dag twee moeten terugtrekken (lang verhaal). Uiteindelijk heb ik maar 3 parren gemaakt, 10 bogeys, 4 dubbels en een quadruple. Wel waren minimaal 5-6 van de bogeys tap in bogeys. Ik was net niet scherp genoeg om mezelf echt goede kansen te geven voor een topscore.
Dit is inderdaad helemaal waar, en dat zeggen de pro's op de club ook steeds O-)
Ik speel te veel op mooie shots, en te weinig voor een goed resultaat.
Mijn gedachte hierbij is, als de mooie shots steeds beter lukken komen de resultaten vanzelf :+
Anders speel ik altijd op het topje van mijn kunnen... resultaat gericht golf lijkt stressvoller.

Chips bijvoorbeeld doe ik nagenoeg altijd met S , pro's blijven maar hameren op pak de putter altijd als het kan, anders hybrid tot P voor meer rol en S alleen in extreme omstandigheden..

Om eerlijk te zijn was hole6 een misshit, het wat bedoelt als een fade(ik sla meestal draw)
Het plan was swing van buiten naar binnen, en een fade shapen zodat ik om de bomen heen zou gaan.
Maar ik raakte hem anders... geen draw maar op de punt geraakt en vertrok wat meer naar rechts met een rechte bal, met ook veel meer hoogte dan ik verwachtte. (moet ook wel want die bomen zijn echt gigantisch)

Dit komt eigenlijk omdat mijn "om de boom heen" super draws of hooks? zo goed werken in de baan.
Fade shape bijna nooit nodig gehad, en op demand slaan lukt nog niet zo goed in de baan.

golfr.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik was ook vooral bezig met die mooie slagen maken. Maar met de focus op puur mijn handicap verlagen (doel = 36 dit jaar), in overleg met de Pro, gewoon eens op safe gaan spelen. Rustig afslaan met ijzer of hybride. Met ijzertje 6/7/8 door de baan. Als ik met par op de green lig en 2 putts maak, speel ik handicap 36. En laatst had ik een ronde met zelfs 4 bogeys op 9 holes (helaas geen qualifying).

Mentaal werkt het ook prima zo. No pressure.

Dus ik ga dit even een tijdje volhouden, tot ik mijn doel heb bereikt. Zodra deze 'makkelijke' slagen goed lopen en ik het gevoel heb dat ik dit goed beheers, ga ik het weer interessanter maken :)

BeQuietAndDrive wijzigde deze reactie 21-05-2019 16:46 (5%)

www.digitalracing.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15-06 15:04
3xNix schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:16:
[...]
Chips bijvoorbeeld doe ik nagenoeg altijd met S , pro's blijven maar hameren op pak de putter altijd als het kan, anders hybrid tot P voor meer rol en S alleen in extreme omstandigheden..
Mijn pro zegt omdat de onderkant van de S dikker is je meer kans hebt dat je club alweer omhoog stuit en je de bal dus topt. Serieuze spelers mogen niet eens de S in de tas hebben (volgens mijn pro he).

Ik chip, mede daarom, bijna alleen nog maar met de 8. Alleen als ik over een bunker moet, dan wel met de S natuurlijk ;)

niet iedereen heeft een bierbuikje

• The_Ghost16
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16:08
wodkabuikje schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:08:
[...]

Mijn pro zegt omdat de onderkant van de S dikker is je meer kans hebt dat je club alweer omhoog stuit en je de bal dus topt. Serieuze spelers mogen niet eens de S in de tas hebben (volgens mijn pro he).

Ik chip, mede daarom, bijna alleen nog maar met de 8. Alleen als ik over een bunker moet, dan wel met de S natuurlijk ;)
Dit vind ik wel een vreemde uitspraak van je pro. Alles wat tot 60/70 meter van de green af ligt speel ik bijna altijd met mijn S (bij gebrek aan een gap wedge en lob wedge). Misschien een chip en roll met mijn 8. Maar over het algemeen zijn deze slagen prima te doen met een S.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Artbij
Ga weer even generaliseren, maar beginners maken veel minder fouten met putten dan met chippen. Daarom is de putter vaak een veilige keus.

Als je de chips consistent gaat raken kun je gaan experimenteren met verschillende stokken en liggingen.

Als je pro dus zegt dat je niet met de S mag chippen of dat je alles moet putten doet hij dat om je te beschermen tegen fouten. Als je pro echt vindt dat betere spelers ook niet met een S mogen chippen moet je een andere pro gaan zoeken voor je korte spel ;).

Ik gebruik alles van 60 graden tot ijzer 7.

Artbij wijzigde deze reactie 22-05-2019 09:00 (38%)

Met gestrekt been.

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Mijn pro zegt:

Als je 120mtr slaat in de baan pak je ook een andere club t.o.v. 100mtr
Waarom doe je dat dan niet ook met "chippen"
Dus:
Putter altijd, tenzij het niet mogelijk is, want de putter is meest accurate club.
S indien je hoogte nodig hebt, 3/4 vlucht 1/4 rol
PW als putter niet werkt, 1/2 vlucht 1/2 rol
9 blabla... 1/3 vlucht 2/3 rol
8 blabla... 1/4 vlucht 3/4 rol
etc... etc..

Maar, ik blijf S gebruiken tenzij Putter mogelijk is... want over dat stukje ben ik het wel eens... :9

golfr.

• bert pit
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 22-06 23:28
[...]

Het hangt van je vaardigheid af en de omstandigheden. Hoe minder vaardig, hoe makkelijker het is om altijd met dezelfde club rond de green te chippen. Tenzij je ergens overheen moet natuurlijk, dan pak ik de gapwedge of de S.

Als je dat dan na lange tijd goed onder de knie hebt, kun je meer gaan kijken naar de landingspot en uitrol. Mijn eigen credo is: keep it simple. Ik gebruik dus standaard mijn 9 rond de green. Op golf.nl staat een heel goede instructie van onze Joost, makkelijk toet te passen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Het is ook gewenning misschien. Ik chip zowat alles met een P. Daar ben ik redelijk behendig in geworden, dus is het een hele makkelijke keuze in de baan. Ik heb mezelf wel voorgenomen meer te gaan afwisselen, ik vind dat ik dat repertoire ook moet gaan uitbreiden naar 8/9 enz.

Wat @Artbij zegt, ga ik ook wel in mee. Ik heb onlangs een paar keer de inkooplessen meegelopen met de groep van handicap 36 en lager (kwam toevallig even zo uit) en daar wordt toch wel specifieker gekeken naar jouw spel, in plaats van naar het 'vooral eerst leren golfen' in de groep voor handicap 54 - 36. Beide is goed denk ik.

www.digitalracing.nl

• Alsatian
  • Niet online
Bij het chippen kijk ik naar wat ik wil dat de bal doet. Waar moet ik hem laten landen om hem naar de vlag te laten rollen. De focus bij de chip ligt bij mij dus ook bij de landingsplaats als ik ga chippen. De gebruikte club varieert van 7 t/m 56 graden wedge.

En dan maakt het nog uit wat de ligging is. Hoog of laag gras, op het gras of in het gras.

• Floor-is
[...]

De onderkant is niet per se dikker, er zit 'bounce'. Dat moet je maar even Googlen, want ik kan dat vast niet zo goed uitleggen als iemand die dat al heeft gedaan.

Voor het goede zou je moeten kunnen chippen vanaf een lang ijzer (5-6) tot het kortste in je tas. In mijn geval is dat een 58º wedge; ik chip met alles vanaf een 5hout tot m'n lobwedge.
The_Ghost16 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 07:56:
[...]

Dit vind ik wel een vreemde uitspraak van je pro. Alles wat tot 60/70 meter van de green af ligt speel ik bijna altijd met mijn S (bij gebrek aan een gap wedge en lob wedge). Misschien een chip en roll met mijn 8. Maar over het algemeen zijn deze slagen prima te doen met een S.
60-70m is geen chip, zelfs geen pitch. Maar een 3/4 tot volle slag. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
VanRoyal schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:43:
Ik heb het even gevraagd bij Bentwoud:

[...]
Weet je al wat meer over de 22e? Zie niks op de site en meestal is er toch wel eerder een mogelijkheid om in te schrijven voor zover ik weet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Nee, nog geen nieuws. Heb even gekeken in mijn mailbox en vorig jaar kwam de aankondiging pas op 7 juni.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Ah oke, ik had me vorig jaar op 14 mei ingeschreven, dus vandaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
https://golfbaanbentwoud....eel-alle-holes-op-een-dag

Het staat nu op de site. Is weer duurder en kariger dan vorig jaar. Beetje een melkkoe geworden zo.

Alsatian wijzigde deze reactie 28-05-2019 14:44 (23%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15-06 15:04
Vandaag naar de Belgian Knock Out geweest. Vond het erg rustig. Een tijdje meegelopen met Darius van Driel. Daarna nog met Thomas Detry. Dat was ineens een stuk drukker 😉 daarna Thomas Pieters en toen werd het steeds moeilijker om wat te kunnen zien.

Het blijft mooi om te zien, die verre slagen. Viel me ook wel op dat veel puts te kort waren.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Alsatian schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:30:
https://golfbaanbentwoud....eel-alle-holes-op-een-dag

Het staat nu op de site. Is weer duurder en kariger dan vorig jaar. Beetje een melkkoe geworden zo.
Helaas kan ik deze niet meelopen, valt samen met Open Oosterhoutse Golfkampioenschappen :|

Golf report afgelopen weekend:
Het was toch weer schitterend golf weer afgelopen weekend, en wederom iets geleerd.
Niet overmoedig worden, dat is slecht voor je spel.

Drives waren op alle holes echt super, steeds 220+ en op de fairway.
Begon de ronde ook met 3x PAR, waarna overmoed me de das om deed...

PAR 5 13de, 455mtr - na de 2de slag lag ik +/- 30mtr van de green...
Easy pitch/chip en 4de PAR op rij zou je zeggen... helaas niets minder waar dan dat.
1rste poging: finaal de grond in... 6-8mtr hobbeltje...
2de poging: volledig mis, op de teen zo de greenside-bunker in 8)7
3de poging: Hoge rand bunker, blad open en netjes geslagen alleen niet hard genoeg.
bal eindigt op de rand.
4de poging: Putter de green op (downhill) helaas ietwat te hard.
2 putts - 8 slagen Netto
Vanaf dat moment alleen maar double bogeys }:O

golfr.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paraiso
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 15:52
Na een tijd van meelezen in dit topic:

Vorig jaar met flink wat rondjes lopen handicap kunnen brengen naar 19.9.
2 weken geleden een fitting-sessie geboekt bij Jumbo om aan een nieuwe driver te gaan.

Was erg leuk om te zien wat een nieuwe driver doet.
De oude driver was een Nike VRS en de nieuwe is een Cobra F8 geworden.

Met de fitting zagen we dat de regular shaft te flexibel en te licht was, heb dus nu een zwaardere stiff shaft, maar een lichtere kop.

Zaterdag wat ballen mee geslagen en moet zeggen, het ziet er goed uit, helaas geen tijd deze week om de baan in te gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
3xNix schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:35:
[...]

Helaas kan ik deze niet meelopen, valt samen met Open Oosterhoutse Golfkampioenschappen :|
Ik doe dit jaar ook niet meer mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

paraiso schreef op maandag 3 juni 2019 @ 12:04:
Na een tijd van meelezen in dit topic:

Vorig jaar met flink wat rondjes lopen handicap kunnen brengen naar 19.9.
2 weken geleden een fitting-sessie geboekt bij Jumbo om aan een nieuwe driver te gaan.

Was erg leuk om te zien wat een nieuwe driver doet.
De oude driver was een Nike VRS en de nieuwe is een Cobra F8 geworden.

Met de fitting zagen we dat de regular shaft te flexibel en te licht was, heb dus nu een zwaardere stiff shaft, maar een lichtere kop.

Zaterdag wat ballen mee geslagen en moet zeggen, het ziet er goed uit, helaas geen tijd deze week om de baan in te gaan.
Welkom op het Forum dan! :)

En waar is je "homecourse" als je er 1 hebt?

golfr.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Update, het gaat prima dit jaar. Ik wilde eind dit jaar hcp 36 hebben, maar ik zit nu al op 37. En dan loop ik steeds maar 9 holes, vanwege de tijd. Dat beperkt de voortgang nu, dus binnenkort een keer 18 lopen en dan de handicap hopelijk verder verlagen naar hopelijk 34. Even de tijd voor vinden nog.

Rechte par 4 holes vanaf de gele tee, met een lengte van ca 300-330 meter, en ik raak de bal lekker, kom ik met twee slagen een heel eind richting de green. Hybrid 4 - ijzer 6/7. Moet ik het wel zuiver raken, maar dat lukt ook steeds beter. Paar parretjes gespeeld al, alleen nog nooit op een par 5.

Alleen die geleende driver wil nog totaal niet, ik ben benieuwd of iemand daar recht mee kan slaan :) die laat ik dus in de tas voorlopig. Die shift beweegt ook alle kanten op, lijkt wel spaghetti.

www.digitalracing.nl

• paraiso
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 15:52
Een homecourse heb ik niet.

Ben lid bij Seve golf in Rotterdam, voor de faciliteiten daar.

Speel op Hitland en/of Delfland zo nu en dan, daarnaast de bedrijfsgolf is dit jaar op Leeuwenberg, waar het vorig jaar Rijswijk was.

• Artbij
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:17:
Update, het gaat prima dit jaar. Ik wilde eind dit jaar hcp 36 hebben, maar ik zit nu al op 37. En dan loop ik steeds maar 9 holes, vanwege de tijd. Dat beperkt de voortgang nu, dus binnenkort een keer 18 lopen en dan de handicap hopelijk verder verlagen naar hopelijk 34. Even de tijd voor vinden nog.

Rechte par 4 holes vanaf de gele tee, met een lengte van ca 300-330 meter, en ik raak de bal lekker, kom ik met twee slagen een heel eind richting de green. Hybrid 4 - ijzer 6/7. Moet ik het wel zuiver raken, maar dat lukt ook steeds beter. Paar parretjes gespeeld al, alleen nog nooit op een par 5.

Alleen die geleende driver wil nog totaal niet, ik ben benieuwd of iemand daar recht mee kan slaan :) die laat ik dus in de tas voorlopig. Die shift beweegt ook alle kanten op, lijkt wel spaghetti.
In de regel is het makkelijk om op 9 holes je hcp te lopen dan op 18. Bij jou is het andersom?

Met gestrekt been.

• bert pit

Je kunt ook gewoon een kaart lopen op 9 holes rondjes.

Qua driver: Dat is mijns inziens de meest misbruikte stok, ook door mezelf. Zelf sla ik er circa 20% verder mee dan met mijn hibride 4, maar die laatste ;) is veel rechter. Soms heb je hem nodig, maar thuis laten kan wel eens de beste optie zijn. ;)

• Bartvw
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:11

De golf.nl app adviseert je met handicap >36 vanaf rood te spelen. Dat scheelt je flink meters per hole.

• Trasos
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Mijn vriendin speelt meestal van oranje, en soms loop ik dan, met alleen m'n ijzers, ook mee vanaf die tee.
Je krijgt wel minder slagen mee, scheelt vaak niet heel veel, maar qua gevoel is het wel lekker als je ook daadwerkelijk GIR's kunt slaan in plaats van een par5 na 4 slagen op de green te liggen.

Ik speel nu nog vanaf rood, omdat m`n houten nog steeds niet betrouwbaar genoeg zijn, en sla meestal dus af met ijzers.Toevallig van de week het weer eens geprobeerd en toen kwam ik met de driver mooi op de fairway, maar dan wel van de hole ernaast... Gelukkig ging de approach daarna goed, dus maakte het uiteindelijk niet veel uit maar dit was natuurlijk puur geluk.

• The_Ghost16
Ik snap eigenlijk het nut niet zo van al die verschillende kleuren afslagplaatsen. Op zich een afslagplaats voor mannen en een voor vrouwen zou toch voldoende moeten zijn? Je handicap zorgt er mijns inziens voor dat je altijd goed staat.

Als ik met handicap 36 op een par 5 na 4 slagen op de green lig dan betekend dit dat ik voor mijn handicap niet een par 5 maar een par 7 speel. Oftewel ik behaal voor mijn handicap gewoon een GIR. Alleen wordt dit niet als zodanig geregistreerd. Maar heb je 2 putts nog nodig heb je wel 3 stableford punten en eigenlijk een birdie ipv een bogey. Maar voor het gevoel is het natuurlijk een bogey. Maar dat is iets waar je volgens mij tot handicap 18 niet mee bezig moet zijn (ik doe het ook wel hoor met mijn handicap 33:))

Nog een week wachten denk ik en dan mijn nieuwe clubs ophalen in Amsterdam. Dan kan ik dan weer eens werken aan mijn handicap.

• Puc van S.
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16:48
The_Ghost16 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:05:
Ik snap eigenlijk het nut niet zo van al die verschillende kleuren afslagplaatsen. Op zich een afslagplaats voor mannen en een voor vrouwen zou toch voldoende moeten zijn? Je handicap zorgt er mijns inziens voor dat je altijd goed staat.

Als ik met handicap 36 op een par 5 na 4 slagen op de green lig dan betekend dit dat ik voor mijn handicap niet een par 5 maar een par 7 speel. Oftewel ik behaal voor mijn handicap gewoon een GIR. Alleen wordt dit niet als zodanig geregistreerd. Maar heb je 2 putts nog nodig heb je wel 3 stableford punten en eigenlijk een birdie ipv een bogey. Maar voor het gevoel is het natuurlijk een bogey. Maar dat is iets waar je volgens mij tot handicap 18 niet mee bezig moet zijn (ik doe het ook wel hoor met mijn handicap 33:))

Nog een week wachten denk ik en dan mijn nieuwe clubs ophalen in Amsterdam. Dan kan ik dan weer eens werken aan mijn handicap.
Moreel/tijd technisch is het niet altijd even leuk voor een beginner (hcp 54) om meteen van de "pro" teebox af te slaan, los van het punt dat er verschillende holes kunnen zijn waar je als beginner nooit over het water heen kan komen door hoeveelheid water tussen de pro teebox en en de landingsplek.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Artbij
The_Ghost16 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:05:

Je speelt altijd de normale par. Niet je stableford par. Als je als hogere hcp-er van een kortere tee speelt heb je daar gewoon veel meer kans op.

Dames en heren tees hadden we, daar zijn we vanaf gestapt om dat er genoeg dames zijn die van geel kunnen spelen, terwijl er ook genoeg heren zijn waar oranje beter bij past.

In de US staat er op veel banen een bordje met tee-advies adhv je hcp. Dat zou hier ook moeten zijn.

Met gestrekt been.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Artbij schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:23:
[...]

In de regel is het makkelijk om op 9 holes je hcp te lopen dan op 18. Bij jou is het andersom?
Uiteraard. Ik speel de eerste 9 en scoor 21 punten. Voor de volgende 9 krijg ik er maar 18, terwijl ik daar misschien ook wel 21 had gespeeld, gezien de vorm van die avond. Dus die loop je dan mis. Als ik niet 18 holes ga lopen, dan denk ik dat de progressie ergens gaat staken, zeker als je handicap steeds lager wordt en het steeds lastiger wordt om een puntje extra te scoren.

BeQuietAndDrive wijzigde deze reactie 06-06-2019 14:09 (18%)

www.digitalracing.nl

• Artbij
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:08:
[...]

Uiteraard. Ik speel de eerste 9 en scoor 21 punten. Voor de volgende 9 krijg ik er maar 18, terwijl ik daar misschien ook wel 21 had gespeeld, gezien de vorm van die avond. Dus die loop je dan mis. Als ik niet 18 holes ga lopen, dan denk ik dat de progressie ergens gaat staken, zeker als je handicap steeds lager wordt en het steeds lastiger wordt om een puntje extra te scoren.
Ik snap je redenatie. Maar in de regel werkt het andersom, amateurs moeten zo weinig mogelijk holes spelen voor de laagste score. Al denk ik dat dit wellicht pas van toepassing is bij een hcp onder de 25 oid.

Met gestrekt been.

• The_Ghost16
Ik snap best dat het tijd technisch beter is om kortere holes te spelen als beginner. Maar daardoor duikt je handicap toch als een malle naar beneden? Want je hebt ongeveer even veel slagen maar wel behoorlijk wat minder afstand. Dus het scheelt je dan automatisch al 1 slag. Dat je als beginner nog niet 100 meter over het water kunt spelen dat kan ik nog begrijpen.
Ik snap ook best dat het niet mannen/vrouwen tees moet zijn. Maar meer dan 2 opties heb je toch niet nodig? Wat korter en makkelijker en 'normaal'.

Volgens mij is het ook lastiger scoren op 18 holes dan op 9 holes. 9 holes is 1,5 tot 2 uur concentratie en lopen. Bij 18 holes ga je al naar 3 tot 4 uur toe. De kans op minder goed geslagen ballen neemt alleen maar toe naarmate het langer duurt. Dus dat je op je 2e 9 net zoveel punten zult scoren als op je 1e 9 is niet vanzelfsprekend.

• Puc van S.
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16:48
The_Ghost16 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:36:
Ik snap best dat het tijd technisch beter is om kortere holes te spelen als beginner. Maar daardoor duikt je handicap toch als een malle naar beneden? Want je hebt ongeveer even veel slagen maar wel behoorlijk wat minder afstand.
Nou ja... op mijn homecourse is het verschil tussen voorste en achterste teebox op max handicap 16 extra slagen (in het voordeel van de achterste teebox) Noem dat maar ongeveer evenveel ;)

Komt dus ongeveer wel op die 1 slag waar jij het over hebt ;)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Bij ons op de club staat een bord met aanbeveling op basis van je gemiddelde Tee-shot afstand.
Staat ook op de Hooge Rotterdamsche zie ik...

golfr.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Artbij
3xNix schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:09:
Bij ons op de club staat een bord met aanbeveling op basis van je gemiddelde Tee-shot afstand.
Staat ook op de Hooge Rotterdamsche zie ik...

[Afbeelding]
Dat is een algemeen NGF bord. Die gaan er vanuit dat de afstand van je tee shot je niveau bepaald. Dat vind ik onzin.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Artbij schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:12:
[...]

Dat is een algemeen NGF bord. Die gaan er vanuit dat de afstand van je tee shot je niveau bepaald. Dat vind ik onzin.
Ik neem aan dat een NGF er best over nadenkt, maar op welke data heb jij je mening gebaseerd?

Ik denk dat dit wel erg goed is, het verschil tussen man en vrouw is al gebaseerd op Teeshot lengte, dus waarom dat niet gender neutraal maken?

golfr.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Artbij
3xNix schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:31:
[...]

Ik neem aan dat een NGF er best over nadenkt, maar op welke data heb jij je mening gebaseerd?

Ik denk dat dit wel erg goed is, het verschil tussen man en vrouw is al gebaseerd op Teeshot lengte, dus waarom dat niet gender neutraal maken?
Bot gezegd, welke hcp heb jij en hoe ver sla je?

Een aantal jaren geleden was het ngf advies om onder de hcp 4 of 5 van wit te spelen. Nu ineens zou iedereen die wat verder slaat dit moeten kunnen....

Artbij wijzigde deze reactie 07-06-2019 10:55 (15%)

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Je moet vooral doen waar je je zelf goed bij voelt en niet vanuit een soort van sociale druk maar vasthouden aan de gele tee 'omdat dit nou eenmaal de heren tee is'. Ik vind het van meer lef getuigen als je met HCP 36+ vanaf rood speelt dan wanneer je vanaf geel speelt en vervolgens zes slagen nodig hebt om op de green te komen. Ze hebben niet voor niets verschillende tees voor verschillende niveaus bedacht.

Ik speel regelmatig vanaf blauw wanneer die aanwezig is en merk dan dat ik vaak een betere score neerzet dan wanneer ik vanaf geel speel. Soms is het ook niet heel handig, op Bentwoud bijvoorbeeld zijn er veel bunkers op de fairway waar ik vanaf geel nooit last van heb, maar vanaf blauw wel. Dan kan het nog wel eens voordeliger zijn om vanaf geel te spelen ;-)

Dit is wel een redelijke richtlijn vind ik:
De 5 kleuren tee's, gekoppeld aan het handicapsysteem
De kleuren tee’s zijn gekoppeld aan het handicapsysteem. Er zijn dus richtlijnen vanaf welke kleur tee een speler het best kan spelen. Het gaat hier om richtlijnen, het is dus geen verplichting.

Witte tee
Gereserveerd voor @Floor-is heren met ‘single’ handicap en professionals.

Gele tee
Voor heren met handicap 5-28.

Blauwe tee
Voor heren met handicap 20-36 en dames met handicap lager dan 10.

Rode tee
Voor heren met handicap 29-36 en dames met handicap 10-36.

Oranje tee
Voor beginnende golfers met baanpermissie of met handicap 37 t/m 54.
Leesvoer: https://www.golf.nl/~/med...df?la=nl-nl&rev=565168274

VanRoyal wijzigde deze reactie 07-06-2019 11:58 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
[...]
Kleur tee bepaald eigenlijk alleen waar jouw eerste bal land. Terwijl het ook erg veel slagen mee scheelt. Vanaf rood spelen vanwege handicap terwijl je genoeg lengte slaat is in het nadeel van een speler. Zoals hierboven genoemd: Tot 10 slagen per ronde.

Bij de verkeerde tee komen er opeens hindernissen in het spel die geen hindernis horen te zijn óf land de bal in een veel smaller stuk van de hole. Dus ik snap deze hints wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Artbij
ANdrode schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:37:
[...]

Kleur tee bepaald eigenlijk alleen waar jouw eerste bal land. Terwijl het ook erg veel slagen mee scheelt. Vanaf rood spelen vanwege handicap terwijl je genoeg lengte slaat is in het nadeel van een speler. Zoals hierboven genoemd: Tot 10 slagen per ronde.

Bij de verkeerde tee komen er opeens hindernissen in het spel die geen hindernis horen te zijn óf land de bal in een veel smaller stuk van de hole. Dus ik snap deze hints wel.
Je hoef niet allen holes met Driver af te slaan....

Als je op een te smal stuk van de hole terecht komt heb je gewoon de verkeerde stok in je handen.

Gein van spelen van andere tees is juist dat sommige hindernissen wel in het spel komen. En dat je andere over slaat. Van oranje kand ik. Betere speler regelmatig de green driven. En krijgt daarom ook minder slagen mee.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Artbij schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:49:
[...]

Bot gezegd, welke hcp heb jij en hoe ver sla je?

Een aantal jaren geleden was het ngf advies om onder de hcp 4 of 5 van wit te spelen. Nu ineens zou iedereen die wat verder slaat dit moeten kunnen....
20.5
Met driver? 220-240 (carry)
Weet niet wat dit er toe doet, of waar je naar toe wilt...

golfr.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Artbij
3xNix schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:47:
[...]

20.5
Met driver? 220-240 (carry)
Weet niet wat dit er toe doet, of waar je naar toe wilt...
Hcp 20 past niet bij wit. Driver afstand wel. Maar je zult van rood/geel veel meer plezier hebben.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Artbij schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:55:
[...]

Hcp 20 past niet bij wit. Driver afstand wel. Maar je zult van rood/geel veel meer plezier hebben.
Ik speel vanaf geel, omdat ik vanaf wit spelen patserig vind over komen.
Wit is meestal maar 3-10 meter verder... die afstand zal mij geen slag extra kosten.

Ik verlies het puur op het korte werk, afstanden slaan is meestal het issue niet.

golfr.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Of iemand van wit of geel speelt vind ik vaak niet zo'n issue. Wel vind ik het problematisch als de 30+ hcpers allemaal van geel gaan spelen. Dat kost gewoon een hoop tijd.

Overigens is vaak afstand niet het probleem maar wel de daarmee gepaard gaande afwijking. Hogere hcpers hebben over het algemeen meer fouten en die worden met meer afstand nog eens uitvergroot. De fout is dan ook minder snel hersteld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Artbij
Alsatian schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:40:
Of iemand van wit of geel speelt vind ik vaak niet zo'n issue. Wel vind ik het problematisch als de 30+ hcpers allemaal van geel gaan spelen. Dat kost gewoon een hoop tijd.

Overigens is vaak afstand niet het probleem maar wel de daarmee gepaard gaande afwijking. Hogere hcpers hebben over het algemeen meer fouten en die worden met meer afstand nog eens uitvergroot. De fout is dan ook minder snel hersteld.
Juist omdat het niet gaat om de afstand snap ik het bord van de NGF niet....

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Maar wat is dan de reden dat vrouwen meestal vanaf rood of blauw spelen?
Dat is toch omdat ze minder ver kunnen slaan... waarom dan niet breder trekken dan "vrouw"

golfr.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Wat jij zegt is toch allang achterhaald. Dames- en herentees bestaan sinds ik golf al niet meer, alleen nog maar kleuren. Als je met je langste club maximaal 100 meter slaat dan speelt lengte natuurlijk wel een rol.

Wat mij betreft maken ze ook geen onderscheid in hcp voor mannen en vrouwen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Nouja, elke wedstrijd van de club is het standaard zo dat vrouwen van rood spelen en heren van geel.
Dus de verdeling is er nog wel degelijk...

Dat jij daar met spelen geen last van heb snap ik, je wisselt niet vaak van sekse gok ik...

golfr.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Omdat vrouwen minder ver slaan is dit toch ook logisch? Gezien mijn vorige bericht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:16

Boudewijn

omdat het kan

3xNix schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 16:34:
Nouja, elke wedstrijd van de club is het standaard zo dat vrouwen van rood spelen en heren van geel.
Dus de verdeling is er nog wel degelijk...

Dat jij daar met spelen geen last van heb snap ik, je wisselt niet vaak van sekse gok ik...
Ja maar niet meer in de regels. Ik vind het wel logisch dat je kijkt naar iemands afslagafstand (en eigenlijk vaak ook handicap) en dan een tee adviseert.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
[...]Dat is een algemeen NGF bord. Die gaan er vanuit dat de afstand van je tee shot je niveau bepaald. Dat vind ik onzin.
Op het bord wordt niets gezegd over het niveau, maar dat je dan min of meer dezelfde landingsplaats hebt. Hoewel de handicap en afstand van het teeshot niet 1:1 zal correleren, zit daar natuurlijk wel een bepaalde verhouding in. Vandaar ook het lijstje gebaseerd op handicap. Het is ook geen natuurkundige wet of zo, maar een advies/richtlijn waar je letterlijk en figuurlijk mee kunt spelen. Alleen maar mooi dat golf toegankelijker wordt voor verschillende niveaus

Sowieso heb je met veel verschillende tees (zoals ook op die pagina te lezen is die @VanRoyal linkt) het voordeel dat je samen van dezelfde tee kunt spelen. Gezellig en sneller. Al heb ik een golfmaat 'golfkennis' die een beetje is blijven hangen in het 'ouderwetse' golf van jaren geleden en die weigert van iets anders dan de back tee te spelen. Hij vindt al het andere beneden zijn stand en kijkt neer op mensen die nog niet zo lang golfen. Die mensen zijn niet leuk in de baan en hij speelt door die houding tegenwoordig vaak alleen.

Daarnaast wordt ook genoemd dat variëren van tee een extra dimensie geeft aangezien hindernissen anders komen te liggen. Ik sla dan ook regelmatig van verschillende tees af. Zelfs in één ronde. Het leuke vind ik dat je bij de ene hole een keer iets moeilijks kunt proberen, terwijl je bij een andere hole weer de kick wil hebben om een goede score neer te zetten. Het maakt een rondje dus veel flexibeler.

• Sjefke_koning
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 18-06 09:06
Afgelopen jaar heb ik mijn GVB gehaald en ik moet zeggen dat het mij boven verwachting goed bevalt. Ik speel nu om de paar weken 9-holes met vrienden en het begint allemaal wat constanter te worden.

Ik heb na mijn GVB voor een klein bedrag van de Pro een begin setje overgenomen. Dat was een set met van alles door elkaar. Verschillende merken ijzers, verschillende shafts (graphite en steel). Nu het spel mij bevalt wil ik eigenlijk wat gaan vervangen. Ik kan me namelijk voorstellen dat dit het spel wat constanter maakt.

In de winkel werd mij dan geadviseerd eerst de ijzers te vervangen, daarna een goede putter te kopen en dan pas te kijken naar een hybride of driver. Dus geen beginnersset meer, want dat is waarschijnlijk van dezelfde kwaliteit wat ik nu heb. Klonk eigenlijk wel logisch. Nu wil ik ook niet gelijk een set ijzers aanschaffen van 1000 euro, dat vind ik nu te fors. Ik zag een set Wilson D250 (5-SW) voor een mooi bedrag. Is dat een set ijzers die van betere kwaliteit zijn dan een startersset?

• bert pit
Sjefke_koning schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:54:
Afgelopen jaar heb ik mijn GVB gehaald en ik moet zeggen dat het mij boven verwachting goed bevalt. Ik speel nu om de paar weken 9-holes met vrienden en het begint allemaal wat constanter te worden.

Ik heb na mijn GVB voor een klein bedrag van de Pro een begin setje overgenomen. Dat was een set met van alles door elkaar. Verschillende merken ijzers, verschillende shafts (graphite en steel). Nu het spel mij bevalt wil ik eigenlijk wat gaan vervangen. Ik kan me namelijk voorstellen dat dit het spel wat constanter maakt.

In de winkel werd mij dan geadviseerd eerst de ijzers te vervangen, daarna een goede putter te kopen en dan pas te kijken naar een hybride of driver. Dus geen beginnersset meer, want dat is waarschijnlijk van dezelfde kwaliteit wat ik nu heb. Klonk eigenlijk wel logisch. Nu wil ik ook niet gelijk een set ijzers aanschaffen van 1000 euro, dat vind ik nu te fors. Ik zag een set Wilson D250 (5-SW) voor een mooi bedrag. Is dat een set ijzers die van betere kwaliteit zijn dan een startersset?
Als je nu verschillende clubs door elkaar hebt is de Wilson D250 een prima set.

In het begin is vergevingsgezindheid belangrijk. Later overigens ook. Ik ben in 6 jaar naar hcp15 gegaan en speel ook nog steeds met een set oversized ijzers. Dat hou ik ook zo bij eventuele vervanging.

De sport is al moeilijk genoeg en alle hulp is welkom. Bij twijfel: vraag het je pro.

• Artbij
bert pit schreef op maandag 10 juni 2019 @ 15:42:
[...]

Als je nu verschillende clubs door elkaar hebt is de Wilson D250 een prima set.

In het begin is vergevingsgezindheid belangrijk. Later overigens ook. Ik ben in 6 jaar naar hcp15 gegaan en speel ook nog steeds met een set oversized ijzers. Dat hou ik ook zo bij eventuele vervanging.

De sport is al moeilijk genoeg en alle hulp is welkom. Bij twijfel: vraag het je pro.
Je leert beter swingen met "players" ijzers. Ook kun je meer shapen met die ijzers. Daarnaast is het gevoel van een goed geraakte bal met een players ijzer echt prachtig. Dat alleen al is een reden voor mij om forged players ijzers te spelen.

Met gestrekt been.

• appelflap1992
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 20:00
Ik geloof niet dat je beter leert swingen met moeilijke players ijzers. Je weet beter wanneer je de bal goed geraakt hebt en de sweetspot van die clubs is kleiner waardoor je dus gedwongen wordt de bal zuiverder te raken. Maar dat zijn andere dingen dan een goede swing maken. Een club geeft geen feedback over je swing, enkel over het raken.

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:16

Boudewijn

omdat het kan

Artbij schreef op maandag 10 juni 2019 @ 23:06:
[...]

Je leert beter swingen met "players" ijzers. Ook kun je meer shapen met die ijzers. Daarnaast is het gevoel van een goed geraakte bal met een players ijzer echt prachtig. Dat alleen al is een reden voor mij om forged players ijzers te spelen.
niet iedereen hier is een halve pro met jouw goddelijke skills he ;)

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Nouja, ik ben het ergens wel eens met de stelling.
Ik ben echt ijzers beter gaan spelen toen ik een blade setje te leen had voor een maandje of 2-3

Nu ben ik me voor 80% op de ijzer 3 aan het storten, omdat ik overtuigd ben dat als ik deze goed kan raken ik alles goed kan spelen.
Is voorlopig nog een theorie, maar wie weet O-)

Je zou het zelfs wetenschappelijk kunnen onderbouwen, het is immers bewezen dat je sneller leert van fouten.
En met blades maak je waarschijnlijk meer fouten.

3xNix wijzigde deze reactie 13-06-2019 09:22 (19%)

golfr.

• Floor-is
The_Ghost16 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:36:
Ik snap best dat het tijd technisch beter is om kortere holes te spelen als beginner. Maar daardoor duikt je handicap toch als een malle naar beneden? Want je hebt ongeveer even veel slagen maar wel behoorlijk wat minder afstand. Dus het scheelt je dan automatisch al 1 slag. Dat je als beginner nog niet 100 meter over het water kunt spelen dat kan ik nog begrijpen.
Ik snap ook best dat het niet mannen/vrouwen tees moet zijn. Maar meer dan 2 opties heb je toch niet nodig? Wat korter en makkelijker en 'normaal'.
Grappig, ik ben voorstander van 6 teeboxen.
Kids lekker oranje en dan naar gelang je kunde telkens langer en/of andere hoek naar de fairway cq green. Kunnen wisselen van teebox vind ik leuk, ik speel rood/blauw/geel/wit op m'n thuisbaan, al was het maar omdat je de baan dan anders bekijkt. :)

Ik speel graag en veel met een man van 68, hij slaat z'n driver 200-210 op een goede dag, maar wel 12/14 fairways. Zet je hem op rood, dan heb je het echt zwaar tegen hem. Op wit (of zwart) heb ik echter zoveel profijt van mijn lengte dat hij alleen daardoor al holes verliest. Hij speelt overigens ~7 handicap, niet misselijk dus ;)
Volgens mij is het ook lastiger scoren op 18 holes dan op 9 holes. 9 holes is 1,5 tot 2 uur concentratie en lopen. Bij 18 holes ga je al naar 3 tot 4 uur toe. De kans op minder goed geslagen ballen neemt alleen maar toe naarmate het langer duurt. Dus dat je op je 2e 9 net zoveel punten zult scoren als op je 1e 9 is niet vanzelfsprekend.
Vermoeidheid en focus spelen wel een rol ;)

• Artbij
appelflap1992 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:17:
Ik geloof niet dat je beter leert swingen met moeilijke players ijzers. Je weet beter wanneer je de bal goed geraakt hebt en de sweetspot van die clubs is kleiner waardoor je dus gedwongen wordt de bal zuiverder te raken. Maar dat zijn andere dingen dan een goede swing maken. Een club geeft geen feedback over je swing, enkel over het raken.
Tuurlijk wel. Je voelt aan je vingers waar je de bal raakt bij een players ijzer. Dus op welke plek op de face. Daarnaast zie je elk effect dat je geeft aan de bal terug. Dus zie je of je swingbaan wel goed is.

Met gestrekt been.

• appelflap1992
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 20:00
ja maar als jij de bal van buiten naar binnen raakt met een open clubblad dan gaat die bal ook met beginnersclubs naar rechts afbuigen. Daar heb je geen blades voor nodig.

• Artbij
appelflap1992 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:27:
ja maar als jij de bal van buiten naar binnen raakt met een open clubblad dan gaat die bal ook met beginnersclubs naar rechts afbuigen. Daar heb je geen blades voor nodig.
Ik heb het over players clubs, niet over blades.

Een beginnersclub compenseert een deel van de afwijkingen. Dus als je er een beetje naast zit valt dat niet op. Bij players clubs wel.

Met gestrekt been.

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True