Het was afgerond inderdaad, maar nog wel voor 50% van de prijs.
(die vrijdag ook nog)
donleone83 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 09:28:
[...]
Als je handicap ergens rond de 30 is, is dat afsnijden ook echt gewoon een heel slecht idee. Als ik zo af en toe lees hoe je goede slagen zijn, kan jij hard dalen als je goede keuzes in de baan maakt. Ik zit in hetzelfde proces dus ken het gevoel. Een i5 of hybride naar achterkant van de fairway op die hole haalt alle gevaar uit het spel. Dan heb je een approach van 60-80m over en is een tweeputt een easy par voor drie punten.. Beter dan een lost ball en met 3 van de tee weg.
Ik had dit weekend het NK voor disabled spelers op Dorhout Mees (wit/blauw). Een korte baan en ik speelde vanaf rood. Ondanks het feit dat mijn driver top liep (210m is voor mij top) heb ik heel vaak afgeslagen met ijzertjes om het gevaar uit het spel te halen. Zelfs een par 4 met een ijzer 9 afgeslagen.
Mezelf heel veel kansen voor een goede score gegeven, maar door een paar slechtere holes “maar” 34 punten. Helaas voor dag twee moeten terugtrekken (lang verhaal). Uiteindelijk heb ik maar 3 parren gemaakt, 10 bogeys, 4 dubbels en een quadruple. Wel waren minimaal 5-6 van de bogeys tap in bogeys. Ik was net niet scherp genoeg om mezelf echt goede kansen te geven voor een topscore.
Dit is inderdaad helemaal waar, en dat zeggen de pro's op de club ook steeds
Ik speel te veel op mooie shots, en te weinig voor een goed resultaat.
Mijn gedachte hierbij is, als de mooie shots steeds beter lukken komen de resultaten vanzelf
Anders speel ik altijd op het topje van mijn kunnen... resultaat gericht golf lijkt stressvoller.
Chips bijvoorbeeld doe ik nagenoeg altijd met S , pro's blijven maar hameren op pak de putter altijd als het kan, anders hybrid tot P voor meer rol en S alleen in extreme omstandigheden..
Om eerlijk te zijn was hole6 een misshit, het wat bedoelt als een fade(ik sla meestal draw)
Het plan was swing van buiten naar binnen, en een fade shapen zodat ik om de bomen heen zou gaan.
Maar ik raakte hem anders... geen draw maar op de punt geraakt en vertrok wat meer naar rechts met een rechte bal, met ook veel meer hoogte dan ik verwachtte. (moet ook wel want die bomen zijn echt gigantisch)
Dit komt eigenlijk omdat mijn "om de boom heen" super draws of hooks? zo goed werken in de baan.
Fade shape bijna nooit nodig gehad, en op demand slaan lukt nog niet zo goed in de baan.