Zo als beginnend golfer gisteren weer een belangrijke les geleerd. Goede paraplu regelen en die meenemen. Om 07:52 begonnen op de 2e 9-holes in Someren en volgens buienradar zou het vanaf 10:10 gaan regenen. We sloegen af en voordat we bij de tweede slag waren regende het (stevig en steady). Dat is niet meer gestopt dus nat als een verzopen kat. Gelukkig had ik een thermoshirt aangetrokken in de ochtend dus verder geen kou moeten lijden maar fijn is ook wel anders.
Qua spel an sich:
- Ik heb nog geen driver dus afslaan is altijd nog met de 5. Vanaf een tee afslaan is rampzalig en gaat bijna altijd mis. Leg ik de bal gewoon op het gras dan gaat het stukken beter. Dat zal wel gewenning zijn nog maar vreemd is het wel. De hybride beheers ik nog te slecht om te gebruiken voor het afslaan. Daar gaat aan gewerkt worden.
- Inschatten van afstanden naar de vlag is fors wennen. Omdat mijn skills nog dusdanig laag zijn dat ik niet 100% kan inschatten waar ik de bal ga slaan (en of ik die goed vervolgens goed raak

). Even zitten kijken hoe ik dat kan oplossen met trainen maar ik zie daar geen andere oplossing voor dan zoveel mogelijk rondes blijven lopen. Blijf een kwestie van gevoel en routine.
- Putten niet onderschatten... Gisteren lag ik met mijn ijzeren 5 na de 3e slag op de green op een PAR5 baan. Vervolgens put ik de eerste keer véél te hard, rol van de green af aan de andere kant en chip hem vervolgens verkeerd terug. Ipv een mooie par (was mogelijk geweest) eindig ik op 8 slagen (met mijn handicap 50). Dom en onnodig.
In november ga ik met mijn trainster (golfpro is een vrouw) alle ontbrekende clubs aanschaffen en ook nieuwe ijzers. Liever 1x de investering zodat ik volgend jaar klaar ben dan elke keer achter de feiten moeten aanlopen. Goede putter is nodig maar ook zeker een driver en dan blijft het vooral veel oefenen.
Ben in elk geval erg blij met golf als sport (naast het hardlopen, mountainbiken en fitnessen). Geeft erg veel rust, leuk competitie element en zoals de andere sporten die ik beoefen is er niets of niemand die je de schuld kunt geven behalve jezelf. I love it!