jacox schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 20:14:
@
Jeetwee & @
BeQuietAndDrive bedankt voor jullie respons!!!
Vorig jaar september ben ik begonnen met de zgn. Golfstart pakketten. Dus les en de mogelijkheid om veel te spelen waar ik dan ook volop gebruik van maakte. Ik merkte dat mijn handicap best wel snel omlaag naar de hdc 28 die ik nu ben maar ik merk dat ik dat na de zomer het nauwelijks lager krijg; mijn fijne aflopende lijn is inmiddels behoorlijk horizontaal geworden.
[...]
Ik heb naast mijn Skymax clubs ook gespeeld met beginnersclubs van Wilson en Spalding van mijn golfmaatjes maar ik had niet het idee dat-ie beter zijn dan die van mij. Ik sloeg er in ieder geval niet verder of nauwkeuriger mee. Het Skymax setje had ik vrij snel gekocht via mijn pro omdat ik het vervelend vond om steeds verschillende leenstokken te moeten uitzoeken gedurende de Golfstart periode; heb ze destijds dus "blind" gekocht.
[...]
Ben zeker van plan om clubs te laten fitten maar wil niet helemaal blanco het proces in gaan.
Doel is om richting de hdc 15 te gaan, alles lager is mooi meegenomen. En ik hoef dat niet perse in 2024 te halen maar ik probeer mijn hdc trendlijn weer naar beneden te krijgen. Op dit moment sla ik de ballen redelijk recht, niet bijzonder ver. Met een ijzer 7 sla ik ca. 100-110m. Technieken als fade of draw gebruik ik (nog) niet, is ook niet nodig op mijn homecourse met vooral rechte, relatief smalle holes.
Of ik echt nieuwe clubs nodig heb weet ik natuurlijk niet maar vindt het wel leuk om nu "zelf" een setje te kopen. Zoals gezegd, mijn doel is hdc 15 en wil natuurlijk geen clubs kopen die dan een beperkende factor zouden kunnen worden.
En natuurlijk staat het internet vol met al dan niet commerciële reviewers en marketing materiaal maar hoop in dit forum gebruikerservaringen te horen zonder sturende ondertoon.....
Beste @
jacox
Wat mooi dat je zo enthousiast bent. Het is ook echt een goed spelletje.
Je hebt voor ijzers verschillende opties:
Super game improvement: dikke clubs, veel hulp, makkelijk de bal in de lucht.
Game improvement: makkelijke clubs, vergevingsgezind, iets minder bulky
Players distance: clubs nog steeds wel vergevingsgezind, maar stapje lastiger. HCP 5 tot 20 speelt hier mee. Je kan er nog steeds ver mee slaan.
Players cavity: lastige clubs, nog wel wat hulp door een ringetje gewicht aan de buitenkant. Slaan iets minder ver, maar consistenter 1 afstand. HCP scratch tot 15
Player blades: moeilijke clubs, minste hulp, wel super gevoel en controle, mits je vaak het midden van het blad raakt.
Van deze categorieën kan ik voor nu voor jou de game improvement aanraden. Genoeg hulp en daarmee kan je prima naar HCP 15.
Zeker gezien de afstand die je nu nog slaat, kan je nog hulp gebruiken.
Kijk eens rond op mygolfspy voor hun clubtesten. En op de sites van de merken wat je mooi vindt .
Daarnaast kan je je via @
Hammetje aanmelden voor onze whatsapp groep. Daarin maken we veel tweakers golf dates.
Het bevat enthousiaste golfers/tweakers die veel samen spelen en ook wat wedstrijdjes organiseren. Tevens zitten er ook hele goede golfers bij die je graag op sleeptouw nemen.
Groetjes!