Het grote Golfsport topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 33 ... 36 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:46
Ik las ergens dat driver range tees ook handig zijn?

Deze bv:

https://www.bol.com/nl/nl...vE6-y9bSaJShoCIksQAvD_BwE

Of is dat onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco91
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-08 22:59
TweakerVincent schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:28:
Ik las ergens dat driver range tees ook handig zijn?

Deze bv:

https://www.bol.com/nl/nl...vE6-y9bSaJShoCIksQAvD_BwE

Of is dat onzin?
Zeker geen onzin. Bij niet alle ranges zijn er tees aanwezig, dus dan is zelf bij je hebben best handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:46
Jacco91 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:32:
[...]

Zeker geen onzin. Bij niet alle ranges zijn er tees aanwezig, dus dan is zelf bij je hebben best handig.
ok besteld :). Ik heb nu tees die 7 cm lang zijn, is het verstandig ook 83 mm tees voor de driver te kopen of is 70 mm genoeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-08 14:40
TweakerVincent schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:39:
[...]

ok besteld :). Ik heb nu tees die 7 cm lang zijn, is het verstandig ook 83 mm tees voor de driver te kopen of is 70 mm genoeg?
Dat hangt af van je driver. Richtlijn is dat de bovenste helft van je bal op de tee boven de bovenzijde van je driver clubhoofd moet uitsteken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:07
TweakerVincent schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:39:
[...]

Ik zou gewoon eens even lekker gaan spelen en er dan achter komen wat je nog nodig hebt. Als je nog niet weet wat je prettig vindt, kan je bezig blijven.
Ik vind die driving range tees bijvoorbeeld ook volstrekt overbodig en kom echt zowat nooit op een range waar ze ze niet hebben (of ze dan gewoon bij de balie verkopen). Ieder een andere voorkeur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:10
Ik zou overigens ook verwachten dat als beginner (je eerste set, en vragen over van alles) je de driver meestal nog in de tas laat, rechtuit slaan is een stuk belangrijker dan ver slaan.
Rechtuit en ver slaan is het streven, en mijn hcp 21 is daar (met 17 jaar golfen) nog altijd geen garantie voor ;-).

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Peter-036 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:07:
Ik zou overigens ook verwachten dat als beginner (je eerste set, en vragen over van alles) je de driver meestal nog in de tas laat, rechtuit slaan is een stuk belangrijker dan ver slaan.
Rechtuit en ver slaan is het streven, en mijn hcp 21 is daar (met 17 jaar golfen) nog altijd geen garantie voor ;-).
Mijn advies zou zijn om direct de driver uit de tas te halen en te leren slaan. En of recht slaan belangrijker is dan ver slaan is ook maar de vraag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Alsatian schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:16:
[...]

Mijn advies zou zijn om direct de driver uit de tas te halen en te leren slaan. En of recht slaan belangrijker is dan ver slaan is ook maar de vraag. ;)
Zegt de man die zonder pre-shot routine momenteel de bal aan een touwtje heeft met zijn driver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacco91
donleone83 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 18:29:
[...]

Zegt de man die zonder pre-shot routine momenteel de bal aan een touwtje heeft met zijn driver.
Dat komt natuurlijk omdat hij de driver direct is gaan gebruiken en er mee heeft leren slaan ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:39
Wellicht interessant voor iemand. Executieveiling golfzaak. Afhaalpunt is in Gilze:

https://www.troostwijkauctions.com/nl/auction/01-46315/

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09
Vandaag gegolfd met vrienden. 9 holes en ging aardig. Moeten nog kijken of we de handicap hebben gehaald.

Was wel leuk om te doen.

En mijn vrouw heeft blijkbaar geen baanpermissie op haar pas staan terwijl we beide dezelfde cursus hebben gedaan en behaald.
Maar, er is bij haar wel eerder wat dingen misgegaan vanuit de organisatie.

Heb zelf handicap 55 op dit moment. Ging af en aan qua slaan. Wel wat ballen kwijt geraakt. Waaronder een zakje ballen die denk ik van de tas af is gevallen. Maar niemand die het zakje gezien heeft. Maar ja, we hebben nog ballen gelukkig.

[ Voor 62% gewijzigd door Arunia op 29-04-2023 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
En morgen samen met mijn vrouw 9 holes down in delfland. Dochter is uit logeren en het wordt prima weer. Wel pas rond half 6 in de avond, maar dat mag de pret niet drukken.

Voor mijn vrouw is de baanpermissie gefixt. Echter ook maar even een mail gestuurd met de vraag of we niet ook handicap 54 hadden moeten hebben, dacht dat dat bij die cursus zat namelijk.

Zaterdag nog wat dingen besteld zoals een tweede bagboy trolley in navi/rood. Dan neemt mijn vrouw de black/white en ik die laatste omdat die bij mijn tas past. :+
Ook wat andere spulletjes.

Zaterdag ook een netje met wat ballen kwijt geraakt. Teruglopen niet veel later resulteerde niet in het netje. Dus blijkbaar gevonden door iemand en meegenomen. Nah ja, het is niet anders. Gaan we als deze op zijn wel verder met lakeballs. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-08 20:25
Arunia schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:19:
En morgen samen met mijn vrouw 9 holes down in delfland. Dochter is uit logeren en het wordt prima weer. Wel pas rond half 6 in de avond, maar dat mag de pret niet drukken.

Voor mijn vrouw is de baanpermissie gefixt. Echter ook maar even een mail gestuurd met de vraag of we niet ook handicap 54 hadden moeten hebben, dacht dat dat bij die cursus zat namelijk.

Zaterdag nog wat dingen besteld zoals een tweede bagboy trolley in navi/rood. Dan neemt mijn vrouw de black/white en ik die laatste omdat die bij mijn tas past. :+
Ook wat andere spulletjes.

Zaterdag ook een netje met wat ballen kwijt geraakt. Teruglopen niet veel later resulteerde niet in het netje. Dus blijkbaar gevonden door iemand en meegenomen. Nah ja, het is niet anders. Gaan we als deze op zijn wel verder met lakeballs. :P
Handicap 54 krijg je door een qualifying ronde te lopen waarbij je 36 stableford punten haalt (of 19 wanneer je 9 holes loopt), dan wordt de baanpermissie omgezet naar een handicap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@tommerd_ Thanks. Kreeg toevallig net daar ook mail over. Dat wordt dus spelen inderdaad.
Geen idee of we voor elkaar af kunnen tekenen eigenlijk, maar we vullen gewoon lekker alles in en dan zien we het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:14
Arunia schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:30:
@tommerd_ Thanks. Kreeg toevallig net daar ook mail over. Dat wordt dus spelen inderdaad.
Geen idee of we voor elkaar af kunnen tekenen eigenlijk, maar we vullen gewoon lekker alles in en dan zien we het wel.
Alleen iemand met een GVB kan jouw handicap goedkeuren. Als jouw vrouw BP heeft en jij ook, kan je elkaar geen handicapbewijs toekennen.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Hammetje Ah ok, dan moeten we gewoon spelen om beter te worden en dan met iemand die een GVB heeft de handicap toegekend krijgen. Dat gaat wel goedkomen. En uiteraard ook logisch dat het niet kan met een BP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Geef gerust een gil als je keertje rondje wilt lopen. Ik kom zeer regelmatig op Delfland, altijd wel in voor een rondje ;-)

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeetwee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:14
Hammetje schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:52:
Geef gerust een gil als je keertje rondje wilt lopen. Ik kom zeer regelmatig op Delfland, altijd wel in voor een rondje ;-)
Je bedoelt dat je na genoeg rondjes aan de bar wel bereid bent om een handicap te schrijven? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Jeetwee schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:44:
[...]

Je bedoelt dat je na genoeg rondjes aan de bar wel bereid bent om een handicap te schrijven? O-)
Alleen wanneer die gepaard gaan met een bruine fruitschaal! ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Hammetje Haha, ik ga het onthouden!
Wij wonen zelf wat verder naar beneden. De lessen gedaan in Rhoon, maar aangezien ik toch meestal voorbij Delft komt voor werk op de terugweg en mijn vrouw in Delft werkt, wilden we deze gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeetwee
Even wat anders: heeft iemand ervaring met de Garmin R10 launch monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Jeetwee schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:11:
Even wat anders: heeft iemand ervaring met de Garmin R10 launch monitor?
Zeker. Ik heb er één. Wat wil je weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeetwee
Hammetje schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:50:
[...]

Zeker. Ik heb er één. Wat wil je weten?
Ik ben wel benieuwd hoe vaak en met welk doel je de R10 gebruikt.
En of de app goed en overzichtelijk is. Ik twijfel namelijk nog of het voldoende zou toevoegen aan verbeteren van m'n techniek (zonder indoor opzet, alleen op de driving range of thuis met slagnet). Uit reviews maak ik op dat de R10 voor het geld best goed meet, dus dat is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Jeetwee schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:05:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe vaak en met welk doel je de R10 gebruikt.
En of de app goed en overzichtelijk is. Ik twijfel namelijk nog of het voldoende zou toevoegen aan verbeteren van m'n techniek (zonder indoor opzet, alleen op de driving range of thuis met slagnet). Uit reviews maak ik op dat de R10 voor het geld best goed meet, dus dat is het niet.
Eigenlijk gebruik ik hem te weinig. Ik denk dat ie 1 of 2 x per maand mee gaat naar de driving range, daar gebruiken mijn vrouw en ik hem dan samen. Ik weet dat er iemand hier in dit topic een slagkooi op zolder heeft waar die de R10 ook bij gebruikt, ik weet alleen niet meer wie dat is en of dat naar tevredenheid werkt.

Ook @berndgeurts heeft een R10, die gebruikt hem geloof ik wel redelijk vaak.

De garmin app zelf werkt op zich prima voor op de range. De dingen die ik er zelf mee meet is of ik binnen-buiten kom en met de driver of ik opwaarts sla ja of nee. De afstanden op de DR zijn niet altijd even betrouwbaar, vaak omdat driving range ballen veel meer spin genereren dan normale ballen. Targets op driving ranges zijn hier vaak op ingericht (als in, met ingecalculeerd verlies op afstand). Daarnaast kan je ook virtueel banen lopen, daar vind ik de software van Garmin (in gratis variant) wel erg karig. Een leuke toevoeging is Awesome golf, maar die kost je ook even 400 euro (eenmalig, lifetime).

Zou ik hem nog een keer kopen? Nee, dat denk ik niet - daar gebruik ik dat ding eigenlijk te weinig voor. Is het een goede prijs kwaliteit verhouding? Ja, maar dan moet je hem wel gaan gebruiken ;-).

Via de ING is hij trouwens wat goedkoper te krijgen: https://www.ing.nl/punten/productdetail/1011930
€419,- met wat punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Vandaag is er een pakket bezorgd met onder andere de Bagboy Nitron en wat kleiner spul waaronder een slagen teller, maar uiteraard vandaag geen mogelijkheid het spul op te halen. Dan maar lopen met mijn tas of een trolley huren. Weet nog even niet wat ik doe.

Ben benieuwd of hoe het vanmiddag/vanavond gaat met slaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 02-05-2023 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeetwee
Hammetje schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:14:
[...]
Zou ik hem nog een keer kopen? Nee, dat denk ik niet - daar gebruik ik dat ding eigenlijk te weinig voor. Is het een goede prijs kwaliteit verhouding? Ja, maar dan moet je hem wel gaan gebruiken ;-).

Via de ING is hij trouwens wat goedkoper te krijgen: https://www.ing.nl/punten/productdetail/1011930
€419,- met wat punten.
Dat is nou precies waarom ik twijfel denk ik. Nice to have, maar uiteindelijk gebruik je hem te weinig.
En meestal geven andere dingen al feedback genoeg over de swing en slag.
Maar omdat het zo een leuk ding is, zegt een stemmetje in m'n hoofd steeds 'kopen - kopen - kopen' |:( .
Dank voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacox
  • Registratie: Juni 2014
Arunia schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:19:
Vandaag is er een pakket bezorgd met onder andere de Bagboy Nitron en wat kleiner spul waaronder een slagen teller, maar uiteraard vandaag geen mogelijkheid het spul op te halen. Dan maar lopen met mijn tas of een trolley huren. Weet nog even niet wat ik doe.

Ben benieuwd of hoe het vanmiddag/vanavond gaat met slaan.
Ik heb een paar weken geleden ook een Bagboy Nitron gekocht met een Bagboy Lite Rider Pro tas, had er genoeg van om mijn standbag mee te sjouwen.
De Nitron is een feestje om in- en uit elkaar te klappen en met easy-lock is de tas supersnel geplaatst. Dat terwijl mijn golfmaatjes hun trolleys met de hand uitklappen, vastzetten en vervolgens de tas met straps vast moeten maken!!! Ben erg blij met mijn Bagboy spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
jacox schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:27:
[...]

Ik heb een paar weken geleden ook een Bagboy Nitron gekocht met een Bagboy Lite Rider Pro tas, had er genoeg van om mijn standbag mee te sjouwen.
De Nitron is een feestje om in- en uit elkaar te klappen en met easy-lock is de tas supersnel geplaatst. Dat terwijl mijn golfmaatjes hun trolleys met de hand uitklappen, vastzetten en vervolgens de tas met straps vast moeten maken!!! Ben erg blij met mijn Bagboy spullen.
Dit wordt onze tweede bagboy omdat we ook 2 tassen hebben. Erg mooie trolley inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Jeetwee schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:24:
[...]

Dat is nou precies waarom ik twijfel denk ik. Nice to have, maar uiteindelijk gebruik je hem te weinig.
En meestal geven andere dingen al feedback genoeg over de swing en slag.
Maar omdat het zo een leuk ding is, zegt een stemmetje in m'n hoofd steeds 'kopen - kopen - kopen' |:( .
Dank voor je reactie!
Ik heb hem gekocht met ING rentepunten en na een maand of twee weer verkocht via Marktplaats (klein beetje winst nog op gemaakt zelfs). Je krijgt er heel veel info uit, maar het eerlijke verhaal is dat al die info mij niet echt hielp. Je kan heel erg gaan zitten focussen op bepaalde numbers maar als je zelf niet de kennis hebt om te weten wat je dan precies anders moet doen in je swing om die cijfers te veranderen of te verbeteren, voegt het alleen maar meer ruis toe aan een sport die van zichzelf al moeilijk zat is.

Ook is de vraag in hoeverre je iets met de info wil doen. Als je bijvoorbeeld de neiging hebt out to in te komen gaat de Garmin dat bevestigen (maar zie je dat vaak ook zelf wel omdat je dan een fade zal slaan) maar niet voor je oplossen. Er is echter niks mis met een gecontroleerde fade.

Ik heb de neiging om mijzelf te verliezen in data en verbeteren en techniek maar het eerlijke verhaal is dat het mij niets brengt. Ik golf zonder uitzondering altijd het beste als ik gewoon de swing van die dag accepteer en mijzelf daarmee door de baan beweeg. Je swing tweaken in het midden van de ronde worden weinig spelers beter van.

Het kan zeker toegevoegde waarde hebben, maar wat mij betreft alleen als je spelniveau én je technische begrip van de golfswing en de laws of ball flight etc. goed genoeg is om te weten wat je dan zoekt. Natuurlijk is het voor de rest wel een leuke gimmick (maar wel vrij inaccuraat qua afstanden op de range).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeetwee
donleone83 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 14:51:
[...]

Het kan zeker toegevoegde waarde hebben, maar wat mij betreft alleen als je spelniveau én je technische begrip van de golfswing en de laws of ball flight etc. goed genoeg is om te weten wat je dan zoekt. Natuurlijk is het voor de rest wel een leuke gimmick (maar wel vrij inaccuraat qua afstanden op de range).
Mooie aanvulling, ;leuk te horen dat je hem gratis hebt kunnen proberen.
Je laatste opmerking over de afstanden op de range is misschien wel de hoofdreden om hem niet te kopen. Voor mij zou daar zeker meerwaarde in zitten voor een goede distance control in de baan. Dan zou je vooral met gewone golfballen icm een slagnet moeten slaan. Dat is toch veel minder leuk met oefenen dan een bal weg zien vliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrTomatosoup
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 19:06
Nou ja zeg, een golftopic! Als ik dat eerder had geweten...

Ik speel regelmatig op delfland, handicap 25 inmiddels. Ze hebben recent de PAR 3 baan verlicht daar, dan kan je ook 's avonds spelen, erg vermakelijk! Maar uiteindelijk is de gewone grote baan toch het leukst, als die driver maar rechtuit gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
MrTomatosoup schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 16:19:
Nou ja zeg, een golftopic! Als ik dat eerder had geweten...

Ik speel regelmatig op delfland, handicap 25 inmiddels. Ze hebben recent de PAR 3 baan verlicht daar, dan kan je ook 's avonds spelen, erg vermakelijk! Maar uiteindelijk is de gewone grote baan toch het leukst, als die driver maar rechtuit gaat...
Welkom! En, er is niet alleen een golftopic, maar ook een golf whatsapp groep met de bende van ellende uit dit topic. Wil je erbij? Stuur even een DM :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Met klaar met slaan. Man, wat ging dat belabberd. Wel gezellig met mijn vrouw samen. Vrij grote baan, wat best wel veel is voor beginners. Lees, tweede keer dat we zoiets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Arunia schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 20:10:
Met klaar met slaan. Man, wat ging dat belabberd. Wel gezellig met mijn vrouw samen. Vrij grote baan, wat best wel veel is voor beginners. Lees, tweede keer dat we zoiets doen.
Welke lus heb je gespeeld? Gezelligheid is het belangrijkste - hou vol, je gaat steeds makkelijker de baan door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Hammetje schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 20:23:
[...]

Welke lus heb je gespeeld? Gezelligheid is het belangrijkste - hou vol, je gaat steeds makkelijker de baan door.
Ah sorry, rood en dan vanaf de oranje plek. Verder naar achteren is voor ons te veel.
Wel een mooie bij hole 6 geloof ik over dat water heen.
Maar gewoon echt teveel slecht ballen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
Rode lus is inderdaad leuk. Samen met de gele lus zijn dat de 'oudste' lussen op Delfland, dus relatief veel bebossing/bomen. Hole 6 is leuk ja; dogleg naar links met die mooie treurwilg in de bocht.

Goed dat je van oranje gaat. Eerst comfortabel worden met het spelletje, dan langzaam als het niveau beter wordt opschuiven naar de juiste tee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22:50
Papa hier van een dochter van 5 jaar die ik graag zou willen kennis willen laten maken met golf, mensen tips/adviezen/ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berndgeurts
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-08 15:12
BaBoK schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 00:42:
Papa hier van een dochter van 5 jaar die ik graag zou willen kennis willen laten maken met golf, mensen tips/adviezen/ervaringen?
Over het algemeen geldt principe zoals bij alle sporten: Hou het leuk/fun.
Spelletjes, putten, aanmoedigen.
Er zijn ook best wel wat Kids programma's, ook vanuit de ngf. Vraag het eens je lokale pro, soms is er op de zaterdag een kinder uurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 29-08 15:35
Vaak is er vanuit de basisschool een programma (Sjors Sportief heet dat hier) om kinderen kennis te laten maken met verschillende sporten, hierbij worden ook 2 golfmiddagen aangeboden.

Mijn zoontje van 7 is net begonnen met lessen (golfclub Midden Brabant). Eerst twee proeflessen en hij was helemaal verkocht. Ze krijgen les door 2 pro's in een groepje van 8. Het credo daarbij is inderdaad plezier hebben, ze beginnen de les vaak met een wedstrijdje verspringen in de bunker bijvoorbeeld.

Tips voor als je zelf met je kind gaat oefenen: Geef vooral geen tips over hoe de swing anders/beter moet. Kinderen leren dat vanzelf, net als lopen. Doe het hooguit een paar keer voor. Wat je wel kan doen is het kind na een slag vertellen wat er gebeurde. Bijvoorbeeld: Merkte je dat je eerst de grond raakte en daarna de bal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deathrow1986
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-08 11:38
Nooit geweten dat hier een golf topic was!
Dan snel maar eens voorstellen.
Momenteel speel ik een jaartje op de Loonsche duynen na er een goede 12 jaar uit te zijn geweest. Momenteel speel ik hcp 11 met het plan om dit jaar rond de 5 te eindigen.
Jarenlang in de golfbranche gewerkt in de verkoop en als clubfitter. Enorme equipment geek en help hier en daar mee met coaching en les geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
Leuk, welkom @deathrow1986 ! Erg scherpe doelstelling, maar uiteraard veel succes gewenst met de tocht naar hcp 5! Loonsche Duynen is een leuke baan. Is er al meer bekend over de baansluiting?

Mocht je trouwens zin hebben; we hebben een zeer actieve tweakers whatsapp groep (meer dan 50 leden), als je daarbij wilt, stuur dan even een PB, dan krijg je van mij een link om te joinen. Als jij dacht dat jij een enorme equipment geek bent, pas je daar prima tussen ;-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berndgeurts
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-08 15:12
deathrow1986 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 15:08:
Nooit geweten dat hier een golf topic was!
Dan snel maar eens voorstellen.
Momenteel speel ik een jaartje op de Loonsche duynen na er een goede 12 jaar uit te zijn geweest. Momenteel speel ik hcp 11 met het plan om dit jaar rond de 5 te eindigen.
Jarenlang in de golfbranche gewerkt in de verkoop en als clubfitter. Enorme equipment geek en help hier en daar mee met coaching en les geven.
Klinkt als een echte golf fanaat, er zijn er heel wat hier op tweakers. Kom in de app er bij en je kan met veel users een rondje lopen. Ook spelen we elk jaar een tweakers toernooi. Van 11 naar 5 is een grote stap, ik hoop dat het lukt. Van 13 naar 7 duurde voor mij 2 jaar, maar na 5 jaar vond ik dat ik pas stabieler dat niveau haalde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deathrow1986
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-08 11:38
Hammetje schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 15:23:
Leuk, welkom @deathrow1986 ! Erg scherpe doelstelling, maar uiteraard veel succes gewenst met de tocht naar hcp 5! Loonsche Duynen is een leuke baan. Is er al meer bekend over de baansluiting?

Mocht je trouwens zin hebben; we hebben een zeer actieve tweakers whatsapp groep (meer dan 50 leden), als je daarbij wilt, stuur dan even een PB, dan krijg je van mij een link om te joinen. Als jij dacht dat jij een enorme equipment geek bent, pas je daar prima tussen ;-).
Danku danku! Ik houd wel van een uitdaging. Het is zeer moeilijk maar op dit moment nog een kleine 10 uur per week om te trainen dus we houden hoop!
De sluiting lijkt vooralsnog wel enigzins van de baan gezien er toch nog flink geinvesteerd is in de baan. Hole 2 is verlegd en deze lente gaat de 9 holes par 3 ook open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josie
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online
Welke parapluhouder voor op een trolley kunnen jullie aanraden

Aangezien ik nog steeds een trolley huur, moet het een universeel model zijn dat eenvoudig op een trolley is te plaatsen en terug te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorendi
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-06-2023
Wat is de reden dat men voor een afslag op de teebox de bal op een tee (plastic, bamboe, hout) zet?

Bij driver snap ik het zo wel,
maar waarom ook bij afslag met de ijzers?
Die speel je in de baan rechtstreeks vanop het gras, waar zit het verschil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-08 14:15
Bij een driver is het noodzakelijk, want die bal wil je ‘upwards’ raken. Zou je deze van het gras slaan, ‘off the deck’, dan wordt het heel lastig 1) er een gecontroleerde vlucht uit te halen en 2) hem precies goed te raken.

Qua ijzers is het een ander verhaal inderdaad. Je kan het ook omdraaien: in feite zou je ‘m bij iedere swing willen optee-
en, want dan heb je een perfecte ligging - heel laag op de tee - leidt tot consistentie. Let wel, je tee’t dus meestal dusdanig laag, dat je met je bal niet te hoog op het clubblad zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Afgelopen weekend erachter gekomen dat de zoon van de nicht van mijn vrouw ook golft.
Even contact gezocht. Het lijkt erop dat hij alleen op de driving range slaat. Maar wellicht krijg ik hem zover om de baanpermissie te halen. Ken verder persoonlijk weinig mensen die spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusF
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08 14:52
Arunia schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:43:
Afgelopen weekend erachter gekomen dat de zoon van de nicht van mijn vrouw ook golft.
Even contact gezocht. Het lijkt erop dat hij alleen op de driving range slaat. Maar wellicht krijg ik hem zover om de baanpermissie te halen. Ken verder persoonlijk weinig mensen die spelen.
Ik weet niet of je al lid bent van de tweakersgolf whatsapp groep? Daar worden regelmatig afspraken gemaakt om een rondje te lopen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arunia
DennusF schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:51:
[...]

Ik weet niet of je al lid bent van de tweakersgolf whatsapp groep? Daar worden regelmatig afspraken gemaakt om een rondje te lopen!
Om eerlijk te zijn ben ik daar geen lid van. Zal even snel kijken wie ik daar een DM voor moest sturen. Had het wel voorbij zien komen.

Gevonden. @Hammetje gaat daarover.
Zou ik de link kunnen krijgen?

[ Voor 8% gewijzigd door Arunia op 14-06-2023 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
Arunia schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:55:
[...]

Om eerlijk te zijn ben ik daar geen lid van. Zal even snel kijken wie ik daar een DM voor moest sturen. Had het wel voorbij zien komen.

Gevonden. @Hammetje gaat daarover.
Zou ik de link kunnen krijgen?
Je hebt een DM, daarin staat de link om deel te nemen. Tot snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josie
  • Niet online
Welke putter die lijkt op eentje van een spalding True Black set kinnen jullie adviseren in de budgetreeks?

De putter van deze set is blijkbaar niet los verkrijgbaar, maar zoeken een gelijkaardig alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Als ik het goed heb is dat een wat diepere blade putter?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bh3kURpR_kYZJ1EFxUsNpOMhcnY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/41bcF6JnQW0nG8BA7wuxZr6K.jpg?f=fotoalbum_large

Als je per se Spalding wil zou je hier eens naar kunnen kijken: https://www.dormy.com/en/...lade-putters/535-03282036

Of deze: https://www.dormy.com/en/...de-putters/blade-03282042

Persoonlijk zou ik, als je toch geld gaat uitgeven, eens een golfwinkel inlopen en wat putters uitproberen. Grote kans dat je voor iets meer geld een veel betere putter kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Josie schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:26:
Welke putter die lijkt op eentje van een spalding True Black set kinnen jullie adviseren in de budgetreeks?

De putter van deze set is blijkbaar niet los verkrijgbaar, maar zoeken een gelijkaardig alternatief.
Ik zou vooral alles adviseren dat NIET op een Spalding True Black lijkt qua materiaal en kwaliteit in ieder geval 😜 Je zoekt een mallet putter inderdaad. Alles wat je tweedehands op Marktplaats koopt of van een gerenommeerd merk uit de budgetbak haalt van een golfwinkel gaat beter zijn. Een andere optie is een Inesis putter van de Decathlon. Gekeken naar prijs kwaliteit verhouding zijn dat prima golfspullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josie
  • Niet online
VanRoyal schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 23:27:
Als ik het goed heb is dat een wat diepere blade putter?

Als je per se Spalding wil zou je hier eens naar kunnen kijken: https://www.dormy.com/en/...lade-putters/535-03282036

Of deze: https://www.dormy.com/en/...de-putters/blade-03282042
Het moet niet per se spalding te zijn, maar de huidige deed voortreffelijk zijn werk
Persoonlijk zou ik, als je toch geld gaat uitgeven, eens een golfwinkel inlopen en wat putters uitproberen.
En hoe test je die dan in een winkel?
Ikzelf merk weinig verschil op de baan als ik eens dure modellen gebruik van flightgenoten
Grote kans dat je voor iets meer geld een veel betere putter kunt vinden.
Welk budget en welke merken/modellen zou je dan aanraden?
donleone83 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 09:10:
[...]

Ik zou vooral alles adviseren dat NIET op een Spalding True Black lijkt qua materiaal en kwaliteit in ieder geval 😜 Je zoekt een mallet putter inderdaad. Alles wat je tweedehands op Marktplaats koopt of van een gerenommeerd merk uit de budgetbak haalt van een golfwinkel gaat beter zijn.
Die spalding deed wat die deed, putten :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
Tja, mijn echtgenote gebruikt al 17 jaar haar eerste putter van Dynatour, ooit eigen (?) merk van Intersport, toen die nog golfspullen verkochten.
Kortom, als je ergens aan gewend bent, en het werkt voor jou, waarom veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josie
  • Niet online
Peter-036 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 13:31:
Kortom, als je ergens aan gewend bent, en het werkt voor jou, waarom veranderen?
Helaas heeft iemand mijn putter stuk gemaakt

Heb nu een gelijkaardige putter van odyssey in de leen, maar zo duur wil ik niet bekostigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:41

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CxHhV5gidXXiXP7LLke_xHrjgqQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Vdb1sK3pD36olF6MRhR3tzsh.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter-036
Josie schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:53:
[...]

Heb nu een gelijkaardige putter van odyssey in de leen, maar zo duur wil ik niet bekostigen
Mijn opmerking was meer naar alle reageerders die je naar (veel) duurdere putters verwezen.
Kijk eens bij Jumbo golf en (zoals iemand anders ook al schreef) Decathlon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 29-08 15:35
Ik durf het haast niet te zeggen, maar ik ben extreem content met mijn fake Scotty Cameron Newport 2.5 val Aliexpress à €80....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-07 09:37
Ik wil ook weer wel in de appgroep. Wie moest ik daar een bericht voor sturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikloon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:26

ikloon

Product Owner
Worra schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 16:21:
Ik wil ook weer wel in de appgroep. Wie moest ik daar een bericht voor sturen?
Dan moet je @Hammetje even een dm sturen. Die kan je vast verder helpen 😊

“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-07 09:37
Gedaan! Tot gauw.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:05

Typhone

Who Dares Wins

Tweakers Community Golf Open 24 juni 2023

Goedemiddag allemaal!

Afgelopen zaterdag was het weer zover: de vierde editie van het Tweakers Community Golf Open stond op de rol en dit was met afstand de drukste editie van allemaal met ook weer veel nieuwe gezichten.

2020 -> Editie 1: De Kroonprins, Viannen
2021 -> Editie 2: De Swinkelsche, Someren
2022 -> Editie 3: Amelisweerd, Utrecht
2023 -> Editie 4, Rijk van Nunspeet, Nunspeet

Na een goede ontvangst en het begroeten van bekende en nieuwe gezichten was er kort tijd voor koffie met gebak (lees: een grote cookie in dit geval). Dit jaar zou er een Stableford en een Strokeplay klassement gehouden worden aangevuld met een Neary (closest to the pin op een specifieke par 3 hole) en een Longest (verste afslag op een specifieke hole). De flightindelingen waren van tevoren compleet random gemaakt via een online randomizer. Veel nieuwe gezichten ook die erbij waren wat leuk is om te zien. In de bekende/beruchte Tweakers Golf App zitten inmiddels 57 mensen en daarvan deed bijna de helft mee tijdens de Tweakers dag.

Nunspeet was warm, moeilijk maar tegelijk ook gezellig. De prijzen waren netjes geregeld en ook de wisselbeker was weer van de partij. Voor en na de Tweakers dag was door enkele deelnemers besloten nog een lang weekend er aan vast te plakken wat ook zeer gezellig was. Op de vrijdag werd er door enkelen nog gespeeld in Ermelo (Links Valley), op zondag werd er gespeeld op Scherpenbergh en op maandag werden er tenslotte nog 18-holes gelopen op Heelsum. De foto's hiervan worden niet gedeeld.

Van de Tweakersdag zelf (en om nieuwelingen een impressie te geven) zijn er wel foto's gemaakt.
Omdat ik deze foto's gemaakt heb maar niet weet of iedereen het op prijs stelt open en bloot op internet te staan zijn alle gezichten om privacyredenen geblurred. In het echt zijn het allemaal leuke mensen hoor >:)
Met zijn allen een hapje eten en wat koels drinken na binnenkomst
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/FDcWjQfmAxQ7BChUZFHE1rTg.jpg
Winnaar Strokeplay (82 slagen) klassement. Netjes!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/8R39JsaLHcT8UIfiOeEojg6o.jpg
Winnaar Stableford klassement. 103 slagen totaal
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/EkPiP9RfXGKVh2XhVE3SAltQ.jpg
Winnaar geen idee wat eigenlijk?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/0O586sIYgGixkmAmPoLr7j1B.jpg
Winnaar Neary!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/h3qN3sFih4SR5dlksAJgINnX.jpg
Het diefje. Winnaar longest drive!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/F3diqE1sd46M77jIFcmsGaoo.jpg
The unlucky one. Meeste slagen nodig gehad dus een doosje ballen cadeau!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/poL8qVuknVqgKjzvdvnFEa8E.jpg

Al met al een prachtige dag, geweldige sfeer en op naar volgend jaar!

Plannen lopen om aan het einde van de zomer nog een Scramble-toernooi te organiseren.
Via hier (en in de app :+ ) zal t.z.t. een update volgen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:04:

Gewoon, voor het overleven van de ronde >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-08 14:43

Tijn96

In speed we trust

Typhone schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:04:

Goedemiddag allemaal!

Afgelopen zaterdag was het weer zover: de vierde editie van het Tweakers Community Golf Open stond op de rol en dit was met afstand de drukste editie van allemaal met ook weer veel nieuwe gezichten.

2020 -> Editie 1: De Kroonprins, Viannen
2021 -> Editie 2: De Swinkelsche, Someren
2022 -> Editie 3: Amelisweerd, Utrecht
2023 -> Editie 4, Rijk van Nunspeet, Nunspeet

Na een goede ontvangst en het begroeten van bekende en nieuwe gezichten was er kort tijd voor koffie met gebak (lees: een grote cookie in dit geval). Dit jaar zou er een Stableford en een Strokeplay klassement gehouden worden aangevuld met een Neary (closest to the pin op een specifieke par 3 hole) en een Longest (verste afslag op een specifieke hole). De flightindelingen waren van tevoren compleet random gemaakt via een online randomizer. Veel nieuwe gezichten ook die erbij waren wat leuk is om te zien. In de bekende/beruchte Tweakers Golf App zitten inmiddels 57 mensen en daarvan deed bijna de helft mee tijdens de Tweakers dag.

Nunspeet was warm, moeilijk maar tegelijk ook gezellig. De prijzen waren netjes geregeld en ook de wisselbeker was weer van de partij. Voor en na de Tweakers dag was door enkele deelnemers besloten nog een lang weekend er aan vast te plakken wat ook zeer gezellig was. Op de vrijdag werd er door enkelen nog gespeeld in Ermelo (Links Valley), op zondag werd er gespeeld op Scherpenbergh en op maandag werden er tenslotte nog 18-holes gelopen op Heelsum. De foto's hiervan worden niet gedeeld.

Van de Tweakersdag zelf (en om nieuwelingen een impressie te geven) zijn er wel foto's gemaakt.
Omdat ik deze foto's gemaakt heb maar niet weet of iedereen het op prijs stelt open en bloot op internet te staan zijn alle gezichten om privacyredenen geblurred. In het echt zijn het allemaal leuke mensen hoor >:)
Met zijn allen een hapje eten en wat koels drinken na binnenkomst
[Afbeelding]
Winnaar Strokeplay (82 slagen) klassement. Netjes!
[Afbeelding]
Winnaar Stableford klassement. 103 slagen totaal
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Winnaar Neary!
[Afbeelding]
Het diefje. Winnaar longest drive!
[Afbeelding]
The unlucky one. Meeste slagen nodig gehad dus een doosje ballen cadeau!
[Afbeelding]

Al met al een prachtige dag, geweldige sfeer en op naar volgend jaar!

Plannen lopen om aan het einde van de zomer nog een Scramble-toernooi te organiseren.
Via hier (en in de app :+ ) zal t.z.t. een update volgen!
Hé! Ik was 2de geworden daarom kreeg ik, wederom, deze fantastische prijs! 😇

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:05

Typhone

Who Dares Wins

Tijn96 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:13:
[...]

Hé! Ik was 2de geworden daarom kreeg ik, wederom, deze fantastische prijs! 😇
Wederom tweede?
En wederom trots erop zijn?
Pwoooooah, Second Man noem ik je voortaan! :> :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jacco91
Typhone schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:13:
[...]

Wederom tweede?
Wel lekker constant hè ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Typhone schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:13:
[...]

Wederom tweede?
Jij mag dat.

Het was wel echt top georganiseerd! Maar inderdaad een erg pittig baantje

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mikejong
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 28-08 18:32
Heerlijke dag gehad, ondanks dat de score tegen viel.. Nogmaals dank aan de organisatie en uiteraard aan de club zelf!

www.automotivemike.com | youtube.com/AutomotiveMike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josie
  • Niet online
Als jullie moesten kiezen uit onderstaande putters, welke werd het dan?

Wilson prostaff SGI I https://www.jumbosports.c...prostaff-sgi-i-3453341487

Wilson prostaff SGI III https://www.jumbosports.c...ostaff-sgi-iii-3453341488

Decathlon Inesis putter 100 https://www.decathlon.nl/...g/_/R-p-333221?mc=8648339

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeetwee
Josie schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:41:

Decathlon Inesis putter 100 https://www.decathlon.nl/...g/_/R-p-333221?mc=8648339
Heb je ze al eens getest in de winkel? Lijkt me dat je zo een betere afweging kan maken dan alleen af te gaan op persoonlijke ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:41

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Josie schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:41:

En wat nou als je 1 greenfee minder doet en dat geld gebruikt voor een fatsoenlijke putter? Eentje die je gewoon test, ipv van random mensen vraagt welke ze denken. Je kan beter een paraplu gebruiken dan 1 van deze putters, terwijl je voor 100 euro goede putters kan krijgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jacco91
Erazzzer schreef op maandag 3 juli 2023 @ 23:10:
[...]

En wat nou als je 1 greenfee minder doet en dat geld gebruikt voor een fatsoenlijke putter? Eentje die je gewoon test, ipv van random mensen vraagt welke ze denken. Je kan beter een paraplu gebruiken dan 1 van deze putters, terwijl je voor 100 euro goede putters kan krijgen.
Wat een onzin. Als je daarover gaat beginnen kan je beter adviseren dat hij het geld van een dure putter bespaard en daar lessen van neemt, daar zal hij veel meer aan hebben.

Edit: Ik zou die goedkope Inesis kopen. Waarschijnlijk goed genoeg

[ Voor 5% gewijzigd door Jacco91 op 04-07-2023 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
Ik zou voor de putter van Decathlon gaan, maar dat is voornamelijk omdat ik die mooier vind.
Mijn 2e keus is dan de Wilson prostaff SGlll om dezelfde reden.
Putten is door sommige mensen tot een 'wetenschap' of zelfs een 'religie' verheven, maar mijn insteek: als het voor jou werkt, is het voor jou de juiste.
Terzijde:
Bij golfballen was het voor mij als beginner: een Titleist of Callaway bal doet op dezelfde maniet 'plons' als een bal van de Blokker of Lidl. Inmiddels raak ik er veel minder kwijt, maar ben ik redelijk positief over de Inesis 500 ballen van Decathlon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
Eens met @Jeetwee . Koop zo’n ding nou niet blind en ga gewoon proberen. Pak er dan voor de grap gerust een duurdere putter bij, of je verschil merkt én of je dat het eventueel waard zou vinden. Over het algemeen is Inesis prima spul, maar het is belangrijker dat die putter bij jouw putting stroke past. De een is meer gebaat bij een face balanced putter; de ander heeft weer meer baat bij wat toe hang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijscamp
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 29-08 10:17
Hier een (bijna) beginnende golfer. Roep al jaren tegen mijn vrouw dat ik graag wil gaan golfen en nu eindelijk als cadeau kan ik mijn GVB gaan halen. Heb altijd hockey gespeeld en hoop dat ik nog wat heb aan mijn vaardigheden om met een stok tegen een bal te slaan 8)7

Nu wil ik natuurlijk gelijk doorpakken en niet helemaal als leek beginnen aan dit avontuur, dus hopelijk kunnen jullie mij wat advies geven.

Is het verstandig om al eigen materiaal aan te schaffen bijvoorbeeld?
Wil daar wel wat aan uitgeven, maar natuurlijk niet gelijk duizenden euro's. Is een tweedehands set via Marktplaats of via een website als dutchgolfclubfitter.nl bijvoorbeeld een goed idee of kan ik beter eerst een set huren op de golfclub?
Zijn er andere dingen die ik echt MOET aanschaffen of waar ik me in moet verdiepen? Het boek Golfregels voor startende golfers is al onderweg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
@matthijscamp Als beginner kan ik je zeggen dat Golfen niets te maken heeft met slaan. Dus nope, vergeet wat je geleerd hebt met hockey. :P
Je maakt een pendulum beweging.

Wij hebben de cursus gedaan en beide een beginnersset gekocht waar van alles in zat. Mijn vrouw een wat duurdere omdat die roze had. :+
Daarnaast een golftaskar gekocht omdat we dat wilden. Wat ballen, maar uiteindelijk kun je beter lakeballs kopen, want dat is waar ze voor een deel ook in verdwijnen. Dure ballen zijn leuk, maar het is toch zonde om ze te zien zwemmen of kwijt te raken in de bosjes.
Mijn vrouw heeft een fel gele gevonden en daar lang mee gespeeld. Daarnaast een zak fel roze gekocht. Want die zijn goed zichtbaar.

Download de golf.nl app en de golfregels app van R&A.
Tees zijn absoluut handig, een steker om het gras weer goed te steken en platte zolen volgens mij zijn verplicht. Wij hebben golfschoenen gekocht overigens. Omdat we toch verder wilden gaan voordat we de cursus hebben gedaan.

Als het goed is geven ze bij de bestelling van de GVB cursus aan wat je voor die dag nodig hebt. Meeste zoals clubs en dergelijke lenen ze je uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
Bij bijvoorbeeld Jumbo golf kun je voor betrekkelijk weinig een halve set aanschaffen, daar zit vaak al een draagtas bij, om je hcp 54/baanpermissie mee te halen, het GVB bestaat niet meer.
Ik heb het zelf indertijd met een gebruikte halve set gedaan, mede omdat ik linkshandig ben,en golf.
Huurclubs, of lenen van de golfschool is een veilige optie, dan kun je tzt een goede set aanschaffen.
Sportschoenen met een goed profiel of golfschoenen zijn ook een aanrader wanneer je echt de baan in gaat, op de driving range maakt het niet uit wat voor schoenen je draagt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
matthijscamp schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:17:
Hier een (bijna) beginnende golfer. Roep al jaren tegen mijn vrouw dat ik graag wil gaan golfen en nu eindelijk als cadeau kan ik mijn GVB gaan halen. Heb altijd hockey gespeeld en hoop dat ik nog wat heb aan mijn vaardigheden om met een stok tegen een bal te slaan 8)7

Nu wil ik natuurlijk gelijk doorpakken en niet helemaal als leek beginnen aan dit avontuur, dus hopelijk kunnen jullie mij wat advies geven.

Is het verstandig om al eigen materiaal aan te schaffen bijvoorbeeld?
Wil daar wel wat aan uitgeven, maar natuurlijk niet gelijk duizenden euro's. Is een tweedehands set via Marktplaats of via een website als dutchgolfclubfitter.nl bijvoorbeeld een goed idee of kan ik beter eerst een set huren op de golfclub?
Zijn er andere dingen die ik echt MOET aanschaffen of waar ik me in moet verdiepen? Het boek Golfregels voor startende golfers is al onderweg.
Welcome to the club :+

Mijn advies: eerst die cursus volgen, daar krijg je wel materiaal als het goed is. Dan lessen nemen om écht te leren golfen ;), daar krijg je ook materiaal. En als je het dan nog steeds leuk vindt kun je eens gaan nadenken over een eigen setje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
@matthijscamp Als er eentje in je omgeving zit, ga een aantal keren oefenen op een pitch & putt baan, je krijgt een pitching wedge (of iets degelijks) en een putter mee, en het is erg leuk, en moeilijk genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

VanRoyal schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:34:
[...]

Welcome to the club :+

Mijn advies: eerst die cursus volgen, daar krijg je wel materiaal als het goed is. Dan lessen nemen om écht te leren golfen ;), daar krijg je ook materiaal. En als je het dan nog steeds leuk vindt kun je eens gaan nadenken over een eigen setje.
Golf is een spullen sport. Dus zodra je je gvb hebt een nieuwe tas met clubs kopen, karretje erbij en pro v1's!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikejong
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 28-08 18:32
Tijn96 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:51:
[...]

Golf is een spullen sport. Dus zodra je je gvb hebt een nieuwe tas met clubs kopen, karretje erbij en pro v1's!!
Jouw set is ook alweer een half jaar oud. Volgens mij wordt het tijd om nieuwe te laten fitten >:)

www.automotivemike.com | youtube.com/AutomotiveMike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

mikejong schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:56:
[...]

Jouw set is ook alweer een half jaar oud. Volgens mij wordt het tijd om nieuwe te laten fitten >:)
mijn ijzers alweer bijna een jaar :X
dringend tijd idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josie
  • Niet online

Josie schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:53:

Hammetje schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 08:40:
het is belangrijker dat die putter bij jouw putting stroke past. De een is meer gebaat bij een face balanced putter; de ander heeft weer meer baat bij wat toe hang.
Welke balance of hang heeft een spalding True black putter?

Volgens vele blijkbaar een paraplu of bezemsteel, maar die putter deed het wel voortreffelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Josie schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 22:06:
[...]

[...]

[...]

Welke balance of hang heeft een spalding True black putter?

Volgens vele blijkbaar een paraplu of bezemsteel, maar die putter deed het wel voortreffelijk
Is het niet gewoon deze? https://www.dormy.com/en/...jVshIBvjFJ2xoC5wYQAvD_BwE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
Als het inderdaad de putter is die @donleone83 zegt, dan vind jij een beetje toe-hang fijn. Dit haal ik uit de beschrijving: “This toe hang putter suits golfers with a slightly arched putting stroke.”

Toe hang helpt bij het sluiten van het clubblad. Kijk je dus naar één van die andere 3 die je noemt, moet je zelf even uitzoeken/navragen of die ook dat kenmerk heeft. Maar, probeer ook gerust eens een compleet andere putter die bijvoorbeeld face balanced is.

Doe je het gewoon vanwege het geld en heb je geen grote ambities qua handicap; dan gewoon lekker kopen wat je kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
Het blijft een gokje, maar aan het model zou ik zeggen dat die putter 'face balanced' is.
Wanneer je een putter op 1 of 2 vingers balanceert, kun je zien of het 'slagvlak' meer of minder sterk met de punt omlaag draait.
Zowel Golfdiscounter.nl als Golfdriver.nl hebben zo te zien betaalbare putters in het assortiment die vrij sterk op je oude putter lijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AmateurVinoloog
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 29-08 12:38
Wij hebben laatst met kenissen short golf gespeeld om te kijken of wij (vrouw en ik) golf leuk vinden. Helaas hebben we er weer een nieuwe hobby bij ;), want we vonden het heel erg leuk. Het ging ook nog best goed; sloeg zelf met een Sandwedge voor de '80 meter overbruggen' (je kreeg alleen een putter en sand-wedge) en dat ging best geinig.

Daarom ons opgegeven voor een beginners-weekend-cursus en we gaan kijken of we nog wat verder kunnen oefenen (voor de cursus) op de shortgolf (bij ons in de buurt). Impulsief voor 65 euro de complete golf set van een geblesseerde golfer gekocht (karretje, Wilson golfclubs, en een paar andere clubs, een stuk of 70 ballen, enorme load tees, muntjes, en een pitchfork). Het zal z'n beste tijd wel gehad hebben, maar het zag er nog netjes uit en al die kleine rommel telt toch snel op.

Eens kijken of die HCP 54 dan in een weekend valt te halen of dat we toch met onze kenissen moeten gaan golven om een paar rondes te lopen met de baanpermissie op zak.

[ Voor 0% gewijzigd door AmateurVinoloog op 19-07-2023 11:18 . Reden: spelvout ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BasV.
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-08 16:14
AmateurVinoloog schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:12:

Impulsief voor 65 euro de complete golf set van een geblesseerde golfer gekocht (karretje, Wilson golfclubs, en een paar andere clubs, een stuk of 70 ballen, enorme load tees, muntjes, en een pitchfork).
Vooral die ballen ga je nodig hebben! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmateurVinoloog
BasV. schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:16:
[...]

Vooral die ballen ga je nodig hebben! ;)
Ik heb er al een stuk of 4 de Eyserbeek ingejaagd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bots
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 31-08-2023

Bots

Sigibot

Iemand ervaring met een snelle cursus om een handicap te verkrijgen? (Dus niet enkel baanpermissie)

Is anwb golf een aanrader? Deze komt op 220 euri

https://www.anwbgolf.nl/o...eekendcursus-voorheen-gvb

Tijdens onze vakantie heb ik wel wat lessen gehad, dus een balletje slaan lukt al een beetje. (Aan het hotel lag een 9 holes baan)
Heb echter niet de nood om lid te worden op een nederlandse baan,
dus zou graag een ngf kaart hebben met handicap en dan af en toe een ronde lopen en een les nemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
Lang geleden (2006) heb ik het GVB gehaald na een weekendcursus van Flogolf.
Zojuist even gekeken, ze bestaan nog.
Ook ANWB golf zal een gedegen cursus bieden.
Maar het echte leren golfen komt sowieso pas na het verkrijgen van HCP 54, dan kan/mag je 'de wei in'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AmateurVinoloog
Bots schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:40:
Iemand ervaring met een snelle cursus om een handicap te verkrijgen? (Dus niet enkel baanpermissie)

Tijdens onze vakantie heb ik wel wat lessen gehad, dus een balletje slaan lukt al een beetje. (Aan het hotel lag een 9 holes baan)
dus zou graag een ngf kaart hebben met handicap en dan af en toe een ronde lopen en een les nemen
Ik heb deze cursus gedaan onlangs gedaan en ik ben er wel tevreden over. Je leert de basis, haalt je regelexamen en je handicap 54. Je moet niet denken dat je daarna kan golven, maar je kunt in ieder geval beginnen.

Sommige clubs hebben soms ook aanbiedingen, bijvoorbeeld voor een half jaar en dan inclusief het behalen van een baanpermissie en/of handicap 54. Kan soms ook gunstig uitkomen, vooral als je een half jaar wil rammen qua oefenen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• matthijscamp
Bots schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:40:

Komende zaterdag ga ik (hopelijk) mijn Handicap Registratie halen via een voucher van vakantieveilingen. Cadeau gekregen van mijn vrouw. Deze kun je bij meerdere clubs gebruiken in Nederland.
Is een dagcursus, van 09:00 tot 17:00. Ik zal na zaterdag laten weten hoe dit is gegaan, hierbij het programma: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xbrZEBYGZux3m_29gCNj_CZ-vPw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bLOlShlnbxbYa4SY4oXKrivx.jpg?f=user_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• matthijscamp
matthijscamp schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:31:
[...]

Komende zaterdag ga ik (hopelijk) mijn Handicap Registratie halen via een voucher van vakantieveilingen. Cadeau gekregen van mijn vrouw. Deze kun je bij meerdere clubs gebruiken in Nederland.
Is een dagcursus, van 09:00 tot 17:00. Ik zal na zaterdag laten weten hoe dit is gegaan, hierbij het programma: [Afbeelding]
Nou, de zaterdag overleefd hoor!
Erg leerzame en leuke dag gehad. We waren met een groep van 12 mensen met 1 golfpro, dus de aandacht verdelen was het enige minpuntje. Basis techniek wordt bijgebracht, heel even putten en daarna bijna de gehele dag met de P aan de gang geweest. Laatste uurtje nog een klein beetje met de ijzers en een hybride kunnen slaan.
Theorie examen was echt een wassen neus, die werd klassikaal afgenomen. Werd gevraagd of we voor de vorm een paar foute antwoorden in konden vullen...
Wel veel om binnen 1 dag allemaal te doen, maar blijkbaar heb ik een soort van aanleg voor de sport... Hierdoor alleen maar meer zin gekregen om de baan op te gaan! Eerste kaart wil ik komend weekend gaan lopen, eens kijken hoe snel we die handicap omlaag kunnen krijgen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 10:40

bert pit

asdasd

matthijscamp schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:49:
[...]

Erg leerzame en leuke dag gehad. We waren met een groep van 12 mensen met 1 golfpro, dus de aandacht verdelen was het enige minpuntje. Basis techniek wordt bijgebracht, heel even putten en daarna bijna de gehele dag met de P aan de gang geweest. Laatste uurtje nog een klein beetje met de ijzers en een hybride kunnen slaan.
Theorie examen was echt een wassen neus, die werd klassikaal afgenomen. Werd gevraagd of we voor de vorm een paar foute antwoorden in konden vullen...
Wel veel om binnen 1 dag allemaal te doen, maar blijkbaar heb ik een soort van aanleg voor de sport... Hierdoor alleen maar meer zin gekregen om de baan op te gaan! Eerste kaart wil ik komend weekend gaan lopen, eens kijken hoe snel we die handicap omlaag kunnen krijgen!
Ik wens je veel plezier en hoop dat je naast alle regels ook hebt geleerd: ergernis voorkomen bij flight(s) achter je.

Dus:
- aansluiten bij de flight voor je, of de achteroploper door laten gaan
- en graag de bal op pakken als je geen stableford punten meer kun scoren.

Let er ook op dat je niet met vier 36 handicappers (of meer) in een flight gaat.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeetwee
[...]

Hierdoor alleen maar meer zin gekregen om de baan op te gaan! Eerste kaart wil ik komend weekend gaan lopen, eens kijken hoe snel we die handicap omlaag kunnen krijgen!
Leuk te horen dat je enthousiast(er) bent geworden om te gaan golfen. Ik wil wel een dikke maar plaatsen bij de ontvangen handicap. Met een dagje met een wedge en een paar ijzers slaan, kom je in mijn beleving niet echt een grote baan door. Dat is toch andere koek, niets af willen doen aan jouw talent hoor.
Mijn advies is om eerst een goede (en leuke) qualifying PAR-3/4 baan te zoeken en daarop te gaan oefenen.
Ik denk behalve voor de andere flights in de baan ook leuker voor jezelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijscamp
bert pit schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:59:
[...]

Ik wens je veel plezier en hoop dat je naast alle regels ook hebt geleerd: ergernis voorkomen bij flight(s) achter je.

Dus:
- aansluiten bij de flight voor je, of de achteroploper door laten gaan
- en graag de bal op pakken als je geen stableford punten meer kun scoren.

Let er ook op dat je niet met vier 36 handicappers (of meer) in een flight gaat.
Jeetwee schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:54:
[...]

Leuk te horen dat je enthousiast(er) bent geworden om te gaan golfen. Ik wil wel een dikke maar plaatsen bij de ontvangen handicap. Met een dagje met een wedge en een paar ijzers slaan, kom je in mijn beleving niet echt een grote baan door. Dat is toch andere koek, niets af willen doen aan jouw talent hoor.
Mijn advies is om eerst een goede (en leuke) qualifying PAR-3/4 baan te zoeken en daarop te gaan oefenen.
Ik denk behalve voor de andere flights in de baan ook leuker voor jezelf.
Dat had de pro wel goed door inderdaad, het tempo in het spel is belangrijker dan alle regels. Vooral niet te moeilijk doen en zorgen dat de flight achter je geen last heeft was zeker belangrijk, voorlaten is absoluut geen schande.
De club waar ik nu 3 keer ben geweest (De Turfvaert in Rijsbergen) heeft een kleine PAR 3 baan waar ik kan oefenen, dit ging best wel soepel dus geeft moed.
Ben absoluut niet overmoedig hoor, de kans is vrij groot dat ik met mijn eerste ronde op 'de echte baan' keihard met mijn neus op de feiten gedrukt ga worden. Deze club biedt nu ook 3 maanden inlooplessen aan voor mensen die niet de gewenste 19 Stableford punten kunnen halen na het behalen van de baanpermissie, ik weet bijna zeker dat ik daar gebruik van ga maken. Na mijn eerste kaart weet ik hoeveel werk ik nog heb.

Bedankt voor de feedback!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:00

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

[...]

Leuk man! Die theorie, tja. Uiteindelijk help je jezelf als je de belangrijkste regels en baanetiquette gewoon kent. Dat is het belangrijkste.

Verder sluit ik me aan bij de rest hier, maak het jezelf niet gelijk te moeilijk. Als je de grote baan in gaat, pak gewoon de kortste tee's om van te starten. Er zijn altijd een paar dinosauriërs die dat de dames-tee's noemen, lekker belangrijk. En vooral: vergeet niet plezier te hebben :)

[ Voor 3% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 04-09-2023 14:00 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:16
Ik golf nu ondertussen bijna een jaar en heb al die tijd met de halve startersset van m'n wijlen oom gegolfd. Ik merk steeds vaker dat ik bepaalde clubs mis. Bijv. een ijzer 8 of 6, waar ik een 9, 7 en 5 heb. Ik ben dus al een tijdje aan het rondkijken en heb voor morgen een clubfitting ingepland. Zijn er nog tips of dingen waar ik op moet letten voor een eerste nieuwe set?

Ter toevoeging, ik zit op dit moment op hcp 42,5 en ik zou graag steeds meer richting de 30 zakken.
Pagina: 1 ... 33 ... 36 Laatste