Ik las ergens dat driver range tees ook handig zijn?
Deze bv:
https://www.bol.com/nl/nl...vE6-y9bSaJShoCIksQAvD_BwE
Of is dat onzin?
Deze bv:
Of is dat onzin?
Zeker geen onzin. Bij niet alle ranges zijn er tees aanwezig, dus dan is zelf bij je hebben best handig.TweakerVincent schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:28:
Ik las ergens dat driver range tees ook handig zijn?
Deze bv:
Of is dat onzin?
ok besteldJacco91 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:32:
[...]
Zeker geen onzin. Bij niet alle ranges zijn er tees aanwezig, dus dan is zelf bij je hebben best handig.
Dat hangt af van je driver. Richtlijn is dat de bovenste helft van je bal op de tee boven de bovenzijde van je driver clubhoofd moet uitsteken.TweakerVincent schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:39:
[...]
ok besteld. Ik heb nu tees die 7 cm lang zijn, is het verstandig ook 83 mm tees voor de driver te kopen of is 70 mm genoeg?
Ik zou gewoon eens even lekker gaan spelen en er dan achter komen wat je nog nodig hebt. Als je nog niet weet wat je prettig vindt, kan je bezig blijven.TweakerVincent schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:39:
[...]
ok besteld. Ik heb nu tees die 7 cm lang zijn, is het verstandig ook 83 mm tees voor de driver te kopen of is 70 mm genoeg?
It is what it is.If you can't change it, deal with it!
Mijn advies zou zijn om direct de driver uit de tas te halen en te leren slaan. En of recht slaan belangrijker is dan ver slaan is ook maar de vraag.Peter-036 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:07:
Ik zou overigens ook verwachten dat als beginner (je eerste set, en vragen over van alles) je de driver meestal nog in de tas laat, rechtuit slaan is een stuk belangrijker dan ver slaan.
Rechtuit en ver slaan is het streven, en mijn hcp 21 is daar (met 17 jaar golfen) nog altijd geen garantie voor ;-).
Zegt de man die zonder pre-shot routine momenteel de bal aan een touwtje heeft met zijn driver.Alsatian schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:16:
[...]
Mijn advies zou zijn om direct de driver uit de tas te halen en te leren slaan. En of recht slaan belangrijker is dan ver slaan is ook maar de vraag.
Dat komt natuurlijk omdat hij de driver direct is gaan gebruiken en er mee heeft leren slaandonleone83 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 18:29:
[...]
Zegt de man die zonder pre-shot routine momenteel de bal aan een touwtje heeft met zijn driver.
niet iedereen heeft een bierbuikje
[ Voor 62% gewijzigd door Arunia op 29-04-2023 21:08 ]
Handicap 54 krijg je door een qualifying ronde te lopen waarbij je 36 stableford punten haalt (of 19 wanneer je 9 holes loopt), dan wordt de baanpermissie omgezet naar een handicapArunia schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:19:
En morgen samen met mijn vrouw 9 holes down in delfland. Dochter is uit logeren en het wordt prima weer. Wel pas rond half 6 in de avond, maar dat mag de pret niet drukken.
Voor mijn vrouw is de baanpermissie gefixt. Echter ook maar even een mail gestuurd met de vraag of we niet ook handicap 54 hadden moeten hebben, dacht dat dat bij die cursus zat namelijk.
Zaterdag nog wat dingen besteld zoals een tweede bagboy trolley in navi/rood. Dan neemt mijn vrouw de black/white en ik die laatste omdat die bij mijn tas past.
Ook wat andere spulletjes.
Zaterdag ook een netje met wat ballen kwijt geraakt. Teruglopen niet veel later resulteerde niet in het netje. Dus blijkbaar gevonden door iemand en meegenomen. Nah ja, het is niet anders. Gaan we als deze op zijn wel verder met lakeballs.
Alleen iemand met een GVB kan jouw handicap goedkeuren. Als jouw vrouw BP heeft en jij ook, kan je elkaar geen handicapbewijs toekennen.Arunia schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:30:
@tommerd_ Thanks. Kreeg toevallig net daar ook mail over. Dat wordt dus spelen inderdaad.
Geen idee of we voor elkaar af kunnen tekenen eigenlijk, maar we vullen gewoon lekker alles in en dan zien we het wel.
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Je bedoelt dat je na genoeg rondjes aan de bar wel bereid bent om een handicap te schrijven?Hammetje schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:52:
Geef gerust een gil als je keertje rondje wilt lopen. Ik kom zeer regelmatig op Delfland, altijd wel in voor een rondje ;-)
Alleen wanneer die gepaard gaan met een bruine fruitschaal! ;-)Jeetwee schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:44:
[...]
Je bedoelt dat je na genoeg rondjes aan de bar wel bereid bent om een handicap te schrijven?
Zeker. Ik heb er één. Wat wil je weten?Jeetwee schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:11:
Even wat anders: heeft iemand ervaring met de Garmin R10 launch monitor?
Ik ben wel benieuwd hoe vaak en met welk doel je de R10 gebruikt.
Eigenlijk gebruik ik hem te weinig. Ik denk dat ie 1 of 2 x per maand mee gaat naar de driving range, daar gebruiken mijn vrouw en ik hem dan samen. Ik weet dat er iemand hier in dit topic een slagkooi op zolder heeft waar die de R10 ook bij gebruikt, ik weet alleen niet meer wie dat is en of dat naar tevredenheid werkt.Jeetwee schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:05:
[...]
Ik ben wel benieuwd hoe vaak en met welk doel je de R10 gebruikt.
En of de app goed en overzichtelijk is. Ik twijfel namelijk nog of het voldoende zou toevoegen aan verbeteren van m'n techniek (zonder indoor opzet, alleen op de driving range of thuis met slagnet). Uit reviews maak ik op dat de R10 voor het geld best goed meet, dus dat is het niet.
[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 02-05-2023 12:20 ]
Dat is nou precies waarom ik twijfel denk ik. Nice to have, maar uiteindelijk gebruik je hem te weinig.Hammetje schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:14:
[...]
Zou ik hem nog een keer kopen? Nee, dat denk ik niet - daar gebruik ik dat ding eigenlijk te weinig voor. Is het een goede prijs kwaliteit verhouding? Ja, maar dan moet je hem wel gaan gebruiken ;-).
Via de ING is hij trouwens wat goedkoper te krijgen: https://www.ing.nl/punten/productdetail/1011930
€419,- met wat punten.
Ik heb een paar weken geleden ook een Bagboy Nitron gekocht met een Bagboy Lite Rider Pro tas, had er genoeg van om mijn standbag mee te sjouwen.Arunia schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:19:
Vandaag is er een pakket bezorgd met onder andere de Bagboy Nitron en wat kleiner spul waaronder een slagen teller, maar uiteraard vandaag geen mogelijkheid het spul op te halen. Dan maar lopen met mijn tas of een trolley huren. Weet nog even niet wat ik doe.
Ben benieuwd of hoe het vanmiddag/vanavond gaat met slaan.
Dit wordt onze tweede bagboy omdat we ook 2 tassen hebben. Erg mooie trolley inderdaad.jacox schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:27:
[...]
Ik heb een paar weken geleden ook een Bagboy Nitron gekocht met een Bagboy Lite Rider Pro tas, had er genoeg van om mijn standbag mee te sjouwen.
De Nitron is een feestje om in- en uit elkaar te klappen en met easy-lock is de tas supersnel geplaatst. Dat terwijl mijn golfmaatjes hun trolleys met de hand uitklappen, vastzetten en vervolgens de tas met straps vast moeten maken!!! Ben erg blij met mijn Bagboy spullen.
Ik heb hem gekocht met ING rentepunten en na een maand of twee weer verkocht via Marktplaats (klein beetje winst nog op gemaakt zelfs). Je krijgt er heel veel info uit, maar het eerlijke verhaal is dat al die info mij niet echt hielp. Je kan heel erg gaan zitten focussen op bepaalde numbers maar als je zelf niet de kennis hebt om te weten wat je dan precies anders moet doen in je swing om die cijfers te veranderen of te verbeteren, voegt het alleen maar meer ruis toe aan een sport die van zichzelf al moeilijk zat is.Jeetwee schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:24:
[...]
Dat is nou precies waarom ik twijfel denk ik. Nice to have, maar uiteindelijk gebruik je hem te weinig.
En meestal geven andere dingen al feedback genoeg over de swing en slag.
Maar omdat het zo een leuk ding is, zegt een stemmetje in m'n hoofd steeds 'kopen - kopen - kopen'.
Dank voor je reactie!
Mooie aanvulling, ;leuk te horen dat je hem gratis hebt kunnen proberen.donleone83 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 14:51:
[...]
Het kan zeker toegevoegde waarde hebben, maar wat mij betreft alleen als je spelniveau én je technische begrip van de golfswing en de laws of ball flight etc. goed genoeg is om te weten wat je dan zoekt. Natuurlijk is het voor de rest wel een leuke gimmick (maar wel vrij inaccuraat qua afstanden op de range).
Welkom! En, er is niet alleen een golftopic, maar ook een golf whatsapp groep met de bende van ellende uit dit topic. Wil je erbij? Stuur even een DMMrTomatosoup schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 16:19:
Nou ja zeg, een golftopic! Als ik dat eerder had geweten...
Ik speel regelmatig op delfland, handicap 25 inmiddels. Ze hebben recent de PAR 3 baan verlicht daar, dan kan je ook 's avonds spelen, erg vermakelijk! Maar uiteindelijk is de gewone grote baan toch het leukst, als die driver maar rechtuit gaat...
Welke lus heb je gespeeld? Gezelligheid is het belangrijkste - hou vol, je gaat steeds makkelijker de baan door.Arunia schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 20:10:
Met klaar met slaan. Man, wat ging dat belabberd. Wel gezellig met mijn vrouw samen. Vrij grote baan, wat best wel veel is voor beginners. Lees, tweede keer dat we zoiets doen.
Ah sorry, rood en dan vanaf de oranje plek. Verder naar achteren is voor ons te veel.Hammetje schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 20:23:
[...]
Welke lus heb je gespeeld? Gezelligheid is het belangrijkste - hou vol, je gaat steeds makkelijker de baan door.
Over het algemeen geldt principe zoals bij alle sporten: Hou het leuk/fun.BaBoK schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 00:42:
Papa hier van een dochter van 5 jaar die ik graag zou willen kennis willen laten maken met golf, mensen tips/adviezen/ervaringen?
Klinkt als een echte golf fanaat, er zijn er heel wat hier op tweakers. Kom in de app er bij en je kan met veel users een rondje lopen. Ook spelen we elk jaar een tweakers toernooi. Van 11 naar 5 is een grote stap, ik hoop dat het lukt. Van 13 naar 7 duurde voor mij 2 jaar, maar na 5 jaar vond ik dat ik pas stabieler dat niveau haalde.deathrow1986 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 15:08:
Nooit geweten dat hier een golf topic was!
Dan snel maar eens voorstellen.
Momenteel speel ik een jaartje op de Loonsche duynen na er een goede 12 jaar uit te zijn geweest. Momenteel speel ik hcp 11 met het plan om dit jaar rond de 5 te eindigen.
Jarenlang in de golfbranche gewerkt in de verkoop en als clubfitter. Enorme equipment geek en help hier en daar mee met coaching en les geven.
Danku danku! Ik houd wel van een uitdaging. Het is zeer moeilijk maar op dit moment nog een kleine 10 uur per week om te trainen dus we houden hoop!Hammetje schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 15:23:
Leuk, welkom @deathrow1986 ! Erg scherpe doelstelling, maar uiteraard veel succes gewenst met de tocht naar hcp 5! Loonsche Duynen is een leuke baan. Is er al meer bekend over de baansluiting?
Mocht je trouwens zin hebben; we hebben een zeer actieve tweakers whatsapp groep (meer dan 50 leden), als je daarbij wilt, stuur dan even een PB, dan krijg je van mij een link om te joinen. Als jij dacht dat jij een enorme equipment geek bent, pas je daar prima tussen ;-).
Ik weet niet of je al lid bent van de tweakersgolf whatsapp groep? Daar worden regelmatig afspraken gemaakt om een rondje te lopen!Arunia schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:43:
Afgelopen weekend erachter gekomen dat de zoon van de nicht van mijn vrouw ook golft.
Even contact gezocht. Het lijkt erop dat hij alleen op de driving range slaat. Maar wellicht krijg ik hem zover om de baanpermissie te halen. Ken verder persoonlijk weinig mensen die spelen.
Om eerlijk te zijn ben ik daar geen lid van. Zal even snel kijken wie ik daar een DM voor moest sturen. Had het wel voorbij zien komen.DennusF schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:51:
[...]
Ik weet niet of je al lid bent van de tweakersgolf whatsapp groep? Daar worden regelmatig afspraken gemaakt om een rondje te lopen!
[ Voor 8% gewijzigd door Arunia op 14-06-2023 14:59 ]
Je hebt een DM, daarin staat de link om deel te nemen. Tot snel!Arunia schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:55:
[...]
Om eerlijk te zijn ben ik daar geen lid van. Zal even snel kijken wie ik daar een DM voor moest sturen. Had het wel voorbij zien komen.
Gevonden. @Hammetje gaat daarover.
Zou ik de link kunnen krijgen?
Ik zou vooral alles adviseren dat NIET op een Spalding True Black lijkt qua materiaal en kwaliteit in ieder geval 😜 Je zoekt een mallet putter inderdaad. Alles wat je tweedehands op Marktplaats koopt of van een gerenommeerd merk uit de budgetbak haalt van een golfwinkel gaat beter zijn. Een andere optie is een Inesis putter van de Decathlon. Gekeken naar prijs kwaliteit verhouding zijn dat prima golfspullen.Josie schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:26:
Welke putter die lijkt op eentje van een spalding True Black set kinnen jullie adviseren in de budgetreeks?
De putter van deze set is blijkbaar niet los verkrijgbaar, maar zoeken een gelijkaardig alternatief.
Het moet niet per se spalding te zijn, maar de huidige deed voortreffelijk zijn werkVanRoyal schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 23:27:
Als ik het goed heb is dat een wat diepere blade putter?
Als je per se Spalding wil zou je hier eens naar kunnen kijken: https://www.dormy.com/en/...lade-putters/535-03282036
Of deze: https://www.dormy.com/en/...de-putters/blade-03282042
En hoe test je die dan in een winkel?VanRoyal schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 23:27:
Persoonlijk zou ik, als je toch geld gaat uitgeven, eens een golfwinkel inlopen en wat putters uitproberen.
Welk budget en welke merken/modellen zou je dan aanraden?VanRoyal schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 23:27:
Grote kans dat je voor iets meer geld een veel betere putter kunt vinden.
Die spalding deed wat die deed, puttendonleone83 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 09:10:
[...]
Ik zou vooral alles adviseren dat NIET op een Spalding True Black lijkt qua materiaal en kwaliteit in ieder geval 😜 Je zoekt een mallet putter inderdaad. Alles wat je tweedehands op Marktplaats koopt of van een gerenommeerd merk uit de budgetbak haalt van een golfwinkel gaat beter zijn.
Helaas heeft iemand mijn putter stuk gemaaktPeter-036 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 13:31:
Kortom, als je ergens aan gewend bent, en het werkt voor jou, waarom veranderen?
Josie schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:26:
Welke putter die lijkt op eentje van een spalding True Black set kinnen jullie adviseren in de budgetreeks?
De putter van deze set is blijkbaar niet los verkrijgbaar, maar zoeken een gelijkaardig alternatief.
Mijn opmerking was meer naar alle reageerders die je naar (veel) duurdere putters verwezen.Josie schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:53:
[...]
Helaas heeft iemand mijn putter stuk gemaakt
Heb nu een gelijkaardige putter van odyssey in de leen, maar zo duur wil ik niet bekostigen
Dan moet je @Hammetje even een dm sturen. Die kan je vast verder helpen 😊Worra schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 16:21:
Ik wil ook weer wel in de appgroep. Wie moest ik daar een bericht voor sturen?
“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)
Gewoon, voor het overleven van de rondeTyphone schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:04:Tweakers Community Golf Open 24 juni 2023
Winnaar geen idee wat eigenlijk?
Hé! Ik was 2de geworden daarom kreeg ik, wederom, deze fantastische prijs! 😇Typhone schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:04:Tweakers Community Golf Open 24 juni 2023
Goedemiddag allemaal!
Afgelopen zaterdag was het weer zover: de vierde editie van het Tweakers Community Golf Open stond op de rol en dit was met afstand de drukste editie van allemaal met ook weer veel nieuwe gezichten.
2020 -> Editie 1: De Kroonprins, Viannen
2021 -> Editie 2: De Swinkelsche, Someren
2022 -> Editie 3: Amelisweerd, Utrecht
2023 -> Editie 4, Rijk van Nunspeet, Nunspeet
Na een goede ontvangst en het begroeten van bekende en nieuwe gezichten was er kort tijd voor koffie met gebak (lees: een grote cookie in dit geval). Dit jaar zou er een Stableford en een Strokeplay klassement gehouden worden aangevuld met een Neary (closest to the pin op een specifieke par 3 hole) en een Longest (verste afslag op een specifieke hole). De flightindelingen waren van tevoren compleet random gemaakt via een online randomizer. Veel nieuwe gezichten ook die erbij waren wat leuk is om te zien. In de bekende/beruchte Tweakers Golf App zitten inmiddels 57 mensen en daarvan deed bijna de helft mee tijdens de Tweakers dag.
Nunspeet was warm, moeilijk maar tegelijk ook gezellig. De prijzen waren netjes geregeld en ook de wisselbeker was weer van de partij. Voor en na de Tweakers dag was door enkele deelnemers besloten nog een lang weekend er aan vast te plakken wat ook zeer gezellig was. Op de vrijdag werd er door enkelen nog gespeeld in Ermelo (Links Valley), op zondag werd er gespeeld op Scherpenbergh en op maandag werden er tenslotte nog 18-holes gelopen op Heelsum. De foto's hiervan worden niet gedeeld.
Van de Tweakersdag zelf (en om nieuwelingen een impressie te geven) zijn er wel foto's gemaakt.
Omdat ik deze foto's gemaakt heb maar niet weet of iedereen het op prijs stelt open en bloot op internet te staan zijn alle gezichten om privacyredenen geblurred. In het echt zijn het allemaal leuke mensen hoorMet zijn allen een hapje eten en wat koels drinken na binnenkomst
[Afbeelding]Winnaar Strokeplay (82 slagen) klassement. Netjes!
[Afbeelding]Winnaar Stableford klassement. 103 slagen totaal
[Afbeelding]Winnaar geen idee wat eigenlijk?
[Afbeelding]Winnaar Neary!
[Afbeelding]Het diefje. Winnaar longest drive!
[Afbeelding]The unlucky one. Meeste slagen nodig gehad dus een doosje ballen cadeau!
[Afbeelding]
Al met al een prachtige dag, geweldige sfeer en op naar volgend jaar!
Plannen lopen om aan het einde van de zomer nog een Scramble-toernooi te organiseren.
Via hier (en in de app) zal t.z.t. een update volgen!
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Wederom tweede?Tijn96 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:13:
[...]
Hé! Ik was 2de geworden daarom kreeg ik, wederom, deze fantastische prijs! 😇
Wel lekker constant hèTyphone schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:13:
[...]
Wederom tweede?
En wederom trots erop zijn?
Pwoooooah, Second Man noem ik je voortaan!![]()
Jij mag dat.Typhone schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:13:
[...]
Wederom tweede?
En wederom trots erop zijn?
Pwoooooah, Second Man noem ik je voortaan!![]()
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
www.automotivemike.com | youtube.com/AutomotiveMike
Heb je ze al eens getest in de winkel? Lijkt me dat je zo een betere afweging kan maken dan alleen af te gaan op persoonlijke ervaringen.Josie schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:41:
Als jullie moesten kiezen uit onderstaande putters, welke werd het dan?
Wilson prostaff SGI I https://www.jumbosports.c...prostaff-sgi-i-3453341487
Wilson prostaff SGI III https://www.jumbosports.c...ostaff-sgi-iii-3453341488
Decathlon Inesis putter 100 https://www.decathlon.nl/...g/_/R-p-333221?mc=8648339
En wat nou als je 1 greenfee minder doet en dat geld gebruikt voor een fatsoenlijke putter? Eentje die je gewoon test, ipv van random mensen vraagt welke ze denken. Je kan beter een paraplu gebruiken dan 1 van deze putters, terwijl je voor 100 euro goede putters kan krijgen.Josie schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:41:
Als jullie moesten kiezen uit onderstaande putters, welke werd het dan?
Wilson prostaff SGI I https://www.jumbosports.c...prostaff-sgi-i-3453341487
Wilson prostaff SGI III https://www.jumbosports.c...ostaff-sgi-iii-3453341488
Decathlon Inesis putter 100 https://www.decathlon.nl/...g/_/R-p-333221?mc=8648339
Wat een onzin. Als je daarover gaat beginnen kan je beter adviseren dat hij het geld van een dure putter bespaard en daar lessen van neemt, daar zal hij veel meer aan hebben.Erazzzer schreef op maandag 3 juli 2023 @ 23:10:
[...]
En wat nou als je 1 greenfee minder doet en dat geld gebruikt voor een fatsoenlijke putter? Eentje die je gewoon test, ipv van random mensen vraagt welke ze denken. Je kan beter een paraplu gebruiken dan 1 van deze putters, terwijl je voor 100 euro goede putters kan krijgen.
[ Voor 5% gewijzigd door Jacco91 op 04-07-2023 08:30 ]
Welcome to the clubmatthijscamp schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:17:
Hier een (bijna) beginnende golfer. Roep al jaren tegen mijn vrouw dat ik graag wil gaan golfen en nu eindelijk als cadeau kan ik mijn GVB gaan halen. Heb altijd hockey gespeeld en hoop dat ik nog wat heb aan mijn vaardigheden om met een stok tegen een bal te slaan![]()
Nu wil ik natuurlijk gelijk doorpakken en niet helemaal als leek beginnen aan dit avontuur, dus hopelijk kunnen jullie mij wat advies geven.
Is het verstandig om al eigen materiaal aan te schaffen bijvoorbeeld?
Wil daar wel wat aan uitgeven, maar natuurlijk niet gelijk duizenden euro's. Is een tweedehands set via Marktplaats of via een website als dutchgolfclubfitter.nl bijvoorbeeld een goed idee of kan ik beter eerst een set huren op de golfclub?
Zijn er andere dingen die ik echt MOET aanschaffen of waar ik me in moet verdiepen? Het boek Golfregels voor startende golfers is al onderweg.
Golf is een spullen sport. Dus zodra je je gvb hebt een nieuwe tas met clubs kopen, karretje erbij en pro v1's!!VanRoyal schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 14:34:
[...]
Welcome to the club![]()
Mijn advies: eerst die cursus volgen, daar krijg je wel materiaal als het goed is. Dan lessen nemen om écht te leren golfen, daar krijg je ook materiaal. En als je het dan nog steeds leuk vindt kun je eens gaan nadenken over een eigen setje.
Jouw set is ook alweer een half jaar oud. Volgens mij wordt het tijd om nieuwe te laten fittenTijn96 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:51:
[...]
Golf is een spullen sport. Dus zodra je je gvb hebt een nieuwe tas met clubs kopen, karretje erbij en pro v1's!!
www.automotivemike.com | youtube.com/AutomotiveMike
mijn ijzers alweer bijna een jaarmikejong schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:56:
[...]
Jouw set is ook alweer een half jaar oud. Volgens mij wordt het tijd om nieuwe te laten fitten
Josie schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 20:26:
Josie schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:53:
Helaas heeft iemand mijn putter stuk gemaakt
Heb nu een gelijkaardige putter van odyssey in de leen, maar zo duur wil ik niet bekostigen
Welke balance of hang heeft een spalding True black putter?Hammetje schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 08:40:
het is belangrijker dat die putter bij jouw putting stroke past. De een is meer gebaat bij een face balanced putter; de ander heeft weer meer baat bij wat toe hang.
Is het niet gewoon deze? https://www.dormy.com/en/...jVshIBvjFJ2xoC5wYQAvD_BwEJosie schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 22:06:
[...]
[...]
[...]
Welke balance of hang heeft een spalding True black putter?
Volgens vele blijkbaar een paraplu of bezemsteel, maar die putter deed het wel voortreffelijk
[ Voor 0% gewijzigd door AmateurVinoloog op 19-07-2023 11:18 . Reden: spelvout ]
Vooral die ballen ga je nodig hebben!AmateurVinoloog schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:12:
Impulsief voor 65 euro de complete golf set van een geblesseerde golfer gekocht (karretje, Wilson golfclubs, en een paar andere clubs, een stuk of 70 ballen, enorme load tees, muntjes, en een pitchfork).
Ik heb er al een stuk of 4 de Eyserbeek ingejaagd
Ik heb deze cursus gedaan onlangs gedaan en ik ben er wel tevreden over. Je leert de basis, haalt je regelexamen en je handicap 54. Je moet niet denken dat je daarna kan golven, maar je kunt in ieder geval beginnen.Bots schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:40:
Iemand ervaring met een snelle cursus om een handicap te verkrijgen? (Dus niet enkel baanpermissie)
Is anwb golf een aanrader? Deze komt op 220 euri
https://www.anwbgolf.nl/o...eekendcursus-voorheen-gvb
Tijdens onze vakantie heb ik wel wat lessen gehad, dus een balletje slaan lukt al een beetje. (Aan het hotel lag een 9 holes baan)
Heb echter niet de nood om lid te worden op een nederlandse baan,
dus zou graag een ngf kaart hebben met handicap en dan af en toe een ronde lopen en een les nemen
Komende zaterdag ga ik (hopelijk) mijn Handicap Registratie halen via een voucher van vakantieveilingen. Cadeau gekregen van mijn vrouw. Deze kun je bij meerdere clubs gebruiken in Nederland.Bots schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:40:
Iemand ervaring met een snelle cursus om een handicap te verkrijgen? (Dus niet enkel baanpermissie)
Is anwb golf een aanrader? Deze komt op 220 euri
https://www.anwbgolf.nl/o...eekendcursus-voorheen-gvb
Tijdens onze vakantie heb ik wel wat lessen gehad, dus een balletje slaan lukt al een beetje. (Aan het hotel lag een 9 holes baan)
Heb echter niet de nood om lid te worden op een nederlandse baan,
dus zou graag een ngf kaart hebben met handicap en dan af en toe een ronde lopen en een les nemen
Nou, de zaterdag overleefd hoor!matthijscamp schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:31:
[...]
Komende zaterdag ga ik (hopelijk) mijn Handicap Registratie halen via een voucher van vakantieveilingen. Cadeau gekregen van mijn vrouw. Deze kun je bij meerdere clubs gebruiken in Nederland.
Is een dagcursus, van 09:00 tot 17:00. Ik zal na zaterdag laten weten hoe dit is gegaan, hierbij het programma: [Afbeelding]
Ik wens je veel plezier en hoop dat je naast alle regels ook hebt geleerd: ergernis voorkomen bij flight(s) achter je.matthijscamp schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:49:
[...]
Nou, de zaterdag overleefd hoor!
Erg leerzame en leuke dag gehad. We waren met een groep van 12 mensen met 1 golfpro, dus de aandacht verdelen was het enige minpuntje. Basis techniek wordt bijgebracht, heel even putten en daarna bijna de gehele dag met de P aan de gang geweest. Laatste uurtje nog een klein beetje met de ijzers en een hybride kunnen slaan.
Theorie examen was echt een wassen neus, die werd klassikaal afgenomen. Werd gevraagd of we voor de vorm een paar foute antwoorden in konden vullen...
Wel veel om binnen 1 dag allemaal te doen, maar blijkbaar heb ik een soort van aanleg voor de sport... Hierdoor alleen maar meer zin gekregen om de baan op te gaan! Eerste kaart wil ik komend weekend gaan lopen, eens kijken hoe snel we die handicap omlaag kunnen krijgen!
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Leuk te horen dat je enthousiast(er) bent geworden om te gaan golfen. Ik wil wel een dikke maar plaatsen bij de ontvangen handicap. Met een dagje met een wedge en een paar ijzers slaan, kom je in mijn beleving niet echt een grote baan door. Dat is toch andere koek, niets af willen doen aan jouw talent hoor.matthijscamp schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:49:
[...]
Hierdoor alleen maar meer zin gekregen om de baan op te gaan! Eerste kaart wil ik komend weekend gaan lopen, eens kijken hoe snel we die handicap omlaag kunnen krijgen!
bert pit schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:59:
[...]
Ik wens je veel plezier en hoop dat je naast alle regels ook hebt geleerd: ergernis voorkomen bij flight(s) achter je.
Dus:
- aansluiten bij de flight voor je, of de achteroploper door laten gaan
- en graag de bal op pakken als je geen stableford punten meer kun scoren.
Let er ook op dat je niet met vier 36 handicappers (of meer) in een flight gaat.
Dat had de pro wel goed door inderdaad, het tempo in het spel is belangrijker dan alle regels. Vooral niet te moeilijk doen en zorgen dat de flight achter je geen last heeft was zeker belangrijk, voorlaten is absoluut geen schande.Jeetwee schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:54:
[...]
Leuk te horen dat je enthousiast(er) bent geworden om te gaan golfen. Ik wil wel een dikke maar plaatsen bij de ontvangen handicap. Met een dagje met een wedge en een paar ijzers slaan, kom je in mijn beleving niet echt een grote baan door. Dat is toch andere koek, niets af willen doen aan jouw talent hoor.
Mijn advies is om eerst een goede (en leuke) qualifying PAR-3/4 baan te zoeken en daarop te gaan oefenen.
Ik denk behalve voor de andere flights in de baan ook leuker voor jezelf.
Leuk man! Die theorie, tja. Uiteindelijk help je jezelf als je de belangrijkste regels en baanetiquette gewoon kent. Dat is het belangrijkste.matthijscamp schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:49:
[...]
Nou, de zaterdag overleefd hoor!
Erg leerzame en leuke dag gehad. We waren met een groep van 12 mensen met 1 golfpro, dus de aandacht verdelen was het enige minpuntje. Basis techniek wordt bijgebracht, heel even putten en daarna bijna de gehele dag met de P aan de gang geweest. Laatste uurtje nog een klein beetje met de ijzers en een hybride kunnen slaan.
Theorie examen was echt een wassen neus, die werd klassikaal afgenomen. Werd gevraagd of we voor de vorm een paar foute antwoorden in konden vullen...
Wel veel om binnen 1 dag allemaal te doen, maar blijkbaar heb ik een soort van aanleg voor de sport... Hierdoor alleen maar meer zin gekregen om de baan op te gaan! Eerste kaart wil ik komend weekend gaan lopen, eens kijken hoe snel we die handicap omlaag kunnen krijgen!
[ Voor 3% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 04-09-2023 14:00 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq