Ik beweer ook niet dat zij beginnende golfers zijn, maar zelfs zij (met lage handicaps en veel vlieguren) enorme afzwaaiers produceren, of drie/vier keer over de green heen chippen voordat ze uitholen.Typhone schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:29:
[...]
Ik zou alleen als beginnende golfer niet denken dat zij beginnende golfers zijn met hun + (!) handicaps. Vooral erg leuk vermaak maar een afzwaaier met hun swingsnelheid heeft natuurlijk ook een forse afwijking tot gevolg. En zij spelen vanuit de rough zoals de gemiddelde amateur nog niet speelt vanaf de fairway
Dat zijn vooral Bobby & Steve ^^loeberce schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:37:
[...]
Ik beweer ook niet dat zij beginnende golfers zijn, maar zelfs zij (met lage handicaps en veel vlieguren) enorme afzwaaiers produceren, of drie/vier keer over de green heen chippen voordat ze uitholen.
Die dialed series op het kanaal van GM_Golf met Garret en Clark daar zie je eigenlijk zo goed als 0 afzwaaiers. Goddamn mooi om te zien

[Voor 16% gewijzigd door Typhone op 23-09-2022 11:51]
Belgen zijn ook een slag apart, veel meer ingetogen, vooral bij "vreemd volk". Maar als je ze lachend hooit zijn ze meestal vrij vrolijk terug. Heb nog niet zoveel Nederlandse banen gezien, maar daar zie je vind ik vaak juist meer omhoog gevallen volk.Typhone schreef op woensdag 21 september 2022 @ 22:47:
[...]
Ja België is extreem elitair. Paar keer geweest dit jaar met klanten maar MET Belgen golfen doe ik voorlopig niet meer. Niet van die stempel. Poehee.
I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...
Grant en GarrettTyphone schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:42:
[...]
Dat zijn vooral Bobby & Steve ^^
Die dialed series op het kanaal van GM_Golf met Garret en Clark daar zie je eigenlijk zo goed als 0 afzwaaiers. Goddamn mooi om te zien

Ik vind Grants swing zo mooi en soepel. Jaloersmakend
DUGG
Dat, en dan alsnog 300m+ slaan....Mach schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:25:
[...]
Grant en Garrett![]()
Ik vind Grants swing zo mooi en soepel. Jaloersmakend
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Gisteren begonnen met de lessen. Bevalt me wel om eerlijk te zijn. Afslaan gaat redelijk, dus denk dat ik er wel mee door ga. Waarschijnlijk voorlopig het afslaan alleen.
Theorie ook geslaagd, maar dat was wel te verwachten...
Nederland is het enige land wat die examens doet.
En toen had ik een beginners set en karretje.:+
Binnenkort even voor kleding kijken.
Heel veel oefenen in ieder geval.
[Voor 28% gewijzigd door Arunia op 25-09-2022 17:55]
Wat leuk dat je enthousiast bent. Als je het virus eenmaal hebt... Er is ook een whatsapp groep vrij actief over golf, allemaal tweakers. Dm ff @Hammetje als je er bij wil.Arunia schreef op zondag 25 september 2022 @ 10:47:
Gisteren begonnen met de lessen. Bevalt me wel om eerlijk te zijn. Afslaan gaat redelijk, dus denk dat ik er wel mee door ga. Waarschijnlijk voorlopig het afslaan alleen.
Duitsland en Frankrijk hebben ook examens zover ik weet. In Duitsland heet het Platzreife oid.
In België is er ook een theorie exaam, oefenexaam zie je op http://golfbelgium.info/
Ik ga er eens naar kijken. We willen wel lessen gaan nemen. Uiteraard is dat een aanbieding van degene die het weekend deed.berndgeurts schreef op maandag 26 september 2022 @ 18:05:
[...]
Wat leuk dat je enthousiast bent. Als je het virus eenmaal hebt... Er is ook een whatsapp groep vrij actief over golf, allemaal tweakers. Dm ff @Hammetje als je er bij wil.
Duitsland en Frankrijk hebben ook examens zover ik weet. In Duitsland heet het Platzreife oid.
Maar mijn vrouw en ik kunnen samen voor 1 keer dat bedrag. Dat scheelt ook. 10 lessen gaat het dan om.
Dus dat en überhaupt de bal raken. Maar dat komt zeker wel goed.
Welke golfbal spelen jullie?
Zelf ben ik begonnen met lakeballs,
nadien de black diamond van jumbo genomen
Momenteel de inesis500 van decathlon aan het testen
Hebben jullie bepaalde favorieten?
Merk je echt verschil tussen de budgetballen en de dure reeksen?
Kan dat niet gewoon in Het grote Golfsport topic - Deel 2 ?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Lekker lakeballs van een goed merk spelen. Ik kocht altijd Titleist Thrusoft. Helemaal prima voor die ene euro per stuk.
De action had vroeger ook ballen: 5 euro de 12 (in België zelfs 3 euro). Lekker als je veel ballen kwijt raakt als je net begint, maar eigenlijk niet lekker om mee te spelen.
De action had vroeger ook ballen: 5 euro de 12 (in België zelfs 3 euro). Lekker als je veel ballen kwijt raakt als je net begint, maar eigenlijk niet lekker om mee te spelen.
Met lakeballs ben ik niet verder gegaan omdat de lokale shops geen sortering meer deden op merk, enkel nog op schade.
Internetshops met lakeballs heb ik nog niet getest, tips zijn welkom.
Internetshops met lakeballs heb ik nog niet getest, tips zijn welkom.
Bij deze in het juiste topic gezetJosie schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:22:
Welke golfbal spelen jullie?

Hallo @Josie , welkom in het grote golfsport topic
. Wat is jouw handicap, hoeveel ballen raak je gemiddeld kwijt per ronde en hoeveel wil je uitgeven?
Lakeballs zijn de meningen over verdeeld. Raak je nog relatief veel ballen kwijt, is het zeker een optie. Hier goede ervaringen met Heitoo. Tip: probeer altijd met dezelfde bal te spelen (zelfde merk en type). Hier erg groot fan van Vice Pro Plus.
Wil je nieuw voor een schappelijke prijs, dan zou je eens kunnen kijken naar de Wilson Duo Soft. Via ING rentepunten kan je die relatief voordelig aanschaffen. Prima prijs kwaliteit verhouding.

Lakeballs zijn de meningen over verdeeld. Raak je nog relatief veel ballen kwijt, is het zeker een optie. Hier goede ervaringen met Heitoo. Tip: probeer altijd met dezelfde bal te spelen (zelfde merk en type). Hier erg groot fan van Vice Pro Plus.
Wil je nieuw voor een schappelijke prijs, dan zou je eens kunnen kijken naar de Wilson Duo Soft. Via ING rentepunten kan je die relatief voordelig aanschaffen. Prima prijs kwaliteit verhouding.
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Een handicap heb ik niet, ben begonnen met golfen tijdens een verblijf van 2 jaar in de States, daar zeurt men niet over pasjes en handicaps maar speelt men gewoon het spelletje voor het plezier
Was wel een aanpassing toen ik terug kwam
Momenteel golf ik dan ook onder een pasje van een collega… Geen haan die er naar kraait!
Aangezien ik hier alles zelf moet bekostigen zoek ik dus de best mogelijke budgetoplossing.
Op 18 holes geraak ik een 3 tot 6 ballen kwijt, hangt af van hoeveel waterpartij er is.
Momenteel golf ik dan ook onder een pasje van een collega… Geen haan die er naar kraait!
Aangezien ik hier alles zelf moet bekostigen zoek ik dus de best mogelijke budgetoplossing.
Op 18 holes geraak ik een 3 tot 6 ballen kwijt, hangt af van hoeveel waterpartij er is.
Groupon heeft meestal wel goedkope deals voor GVB halen in een dag. Wel zo ankelijk als je toch al kan golfen.Josie schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:06:
Een handicap heb ik niet, ben begonnen met golfen tijdens een verblijf van 2 jaar in de States, daar zeurt men niet over pasjes en handicaps maar speelt men gewoon het spelletje voor het plezier
Voor de balletjes raad ik je aan goedkope lakeballs te kopen. Zijn het in ieder geval altijd dezelfde en wordt het spel rond de greens voorspelbaarder.
Heeft er iemand ervaring met golfles bij Millenium Golf?
Is 99€ voor 4 lessen in groepsverband.
https://www.millenniumgolf.be/starten-met-golf
Over de baan zelf zijn er wel wat reviews, maar over het lessen zie ik niets vermeld.
Is 99€ voor 4 lessen in groepsverband.
https://www.millenniumgolf.be/starten-met-golf
Over de baan zelf zijn er wel wat reviews, maar over het lessen zie ik niets vermeld.
Wat vinden de heren en dames golf-tweakers van het Arccos smart sensor systeem?
Ik rond dit jaar mijn tweede golfseizoen af. 2021 lesjes gevolgd en gvb gehaald. Dit jaar par3 lid geworden bij mijn vereniging dus veel par3 rondjes en circa 10 grote rondes (9 holes). Eindig dit seizoen rond hcp25.
Had begin dit jaar met mijzelf afgesproken dat als ik eind seizoen golf nog leuk vind ik vol lid van de vereniging word zodat ik meer grote banen kan spelen.
Om mijn statistieken beter bij te houden denk ik dus aan de smart sensors. De meeste reviews zijn behoorlijk positief maar ben benieuwd wat hier de ervaringen zijn.
Ik rond dit jaar mijn tweede golfseizoen af. 2021 lesjes gevolgd en gvb gehaald. Dit jaar par3 lid geworden bij mijn vereniging dus veel par3 rondjes en circa 10 grote rondes (9 holes). Eindig dit seizoen rond hcp25.
Had begin dit jaar met mijzelf afgesproken dat als ik eind seizoen golf nog leuk vind ik vol lid van de vereniging word zodat ik meer grote banen kan spelen.
Om mijn statistieken beter bij te houden denk ik dus aan de smart sensors. De meeste reviews zijn behoorlijk positief maar ben benieuwd wat hier de ervaringen zijn.
DUGG
Arccos is prachtig, werkt fantastisch maar is duur.Mach schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 17:39:
Je betaalt niet alleen voor de sensoren, maar ook jaarlijks voor een abonnement. Die is kort geleden verhoogd naar $155,- per jaar.
Alternatief voor Arccos is bijvoorbeeld ShotScope V3. Daar betaal je eenmalig voor, geen abonnementskosten en in grote lijnen werkt het hetzelfde. Kijk er in ieder geval naar.
Thx voor de snelle reactie. De abbo kosten had ik inderdaad al aan de min-kant van mijn lijstje gezetHammetje schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 17:50:
[...]
Arccos is prachtig, werkt fantastisch maar is duur.
Je betaalt niet alleen voor de sensoren, maar ook jaarlijks voor een abonnement. Die is kort geleden verhoogd naar $155,- per jaar.
Alternatief voor Arccos is bijvoorbeeld ShotScope V3. Daar betaal je eenmalig voor, geen abonnementskosten en in grote lijnen werkt het hetzelfde. Kijk er in ieder geval naar.

DUGG
Heb je ook Garmin bekeken?
Ze geven volgens hun uitleg wel heel veel korting?!
To good to be true?
Heb je ervaring met die aanbieders?berndgeurts schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:09:
[...]
Groupon heeft meestal wel goedkope deals voor GVB halen in een dag. Wel zo ankelijk als je toch al kan golfen.
Ze geven volgens hun uitleg wel heel veel korting?!
To good to be true?
@Josie ; je leert op zo'n dag niet golfen en ook het behalen van het theorieexamen is eigenlijk een wassen neus. Echter; gezien je aangeeft al te kunnen golfen, is het 'behalen' / kopen van een GVB dus een goede tip.
Wat je ook zou kunnen doen, is bij een golfvereniging kijken naar het NGF stappenplan. Dat is een begeleidende lesserie waar je eerst op gaat voor een baanpermissie (= alleen spelen op die betreffende golfbaan) en vervolgens naar een GVB. In die hele serie wordt wel aandacht gegeven aan alle elementen van het spel.
Wat je ook zou kunnen doen, is bij een golfvereniging kijken naar het NGF stappenplan. Dat is een begeleidende lesserie waar je eerst op gaat voor een baanpermissie (= alleen spelen op die betreffende golfbaan) en vervolgens naar een GVB. In die hele serie wordt wel aandacht gegeven aan alle elementen van het spel.
Ik heb de Arccos een tijdje gebruikt. Het geeft je heel mooi inzicht in de afstanden die je met je clubs slaat in de baan. Ook laat het duidelijk zien waar verbeterpunten liggen in het spel. Ook erg leuk om achteraf je weg door de baan terug te zien, dat kan echter ook met andere (gratis) apps. De caddiefunctie vind ik minder accuraat. Geeft niet altijd een logisch voorstel voor een clubkeuze in relatie tot je handicap.Mach schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 17:39:
Waarom ik er mee gestopt ben is de kwetsbaarheid van het systeem, het werkt met het geluid dat je met een club hebt geslagen om de slag te registreren. Ik heb best veel keer gehad dat slagen niet werden opgepikt. De combi met een smartwatch is op zich super, dan hoef je je telefoon niet in de broekzak te houden, maar dat is eigenlijk alleen in de zomer mogelijk. Heb je een mouw over je watch, dan hoort die de slag niet en geeft de app niet thuis. Een alternatief is het kopen van het Arccos apparaat "de link', die je aan je broekriem doet. Maar ook dan mag daar geen trui of jas overheen vallen.
De tweede reden om te stoppen is, dat ik beter leer / verbeter door zelf te experimenteren met een baanplan (met welke club wil ik waar slaan om binnen of onder mijn hcp te spelen, waar liggen risico's e.d.). Dat leert mij de baan beter kennen en geeft mij sneller inzicht in de gevolgen van mijn keuzes. En het leert je in mijn ervaring beter de neiging te onderdrukken om toch verder te willen slaan dan eigenlijk nodig is.
Succes met je keuze!
Kijk, dat is nou een mooie review. Dank je welJeetwee schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:07:
[...]
Ik heb de Arccos een tijdje gebruikt. Het geeft je heel mooi inzicht in de afstanden die je met je clubs slaat in de baan. Ook laat het duidelijk zien waar verbeterpunten liggen in het spel. Ook erg leuk om achteraf je weg door de baan terug te zien, dat kan echter ook met andere (gratis) apps. De caddiefunctie vind ik minder accuraat. Geeft niet altijd een logisch voorstel voor een clubkeuze in relatie tot je handicap.
Waarom ik er mee gestopt ben is de kwetsbaarheid van het systeem, het werkt met het geluid dat je met een club hebt geslagen om de slag te registreren. Ik heb best veel keer gehad dat slagen niet werden opgepikt. De combi met een smartwatch is op zich super, dan hoef je je telefoon niet in de broekzak te houden, maar dat is eigenlijk alleen in de zomer mogelijk. Heb je een mouw over je watch, dan hoort die de slag niet en geeft de app niet thuis. Een alternatief is het kopen van het Arccos apparaat "de link', die je aan je broekriem doet. Maar ook dan mag daar geen trui of jas overheen vallen.
De tweede reden om te stoppen is, dat ik beter leer / verbeter door zelf te experimenteren met een baanplan (met welke club wil ik waar slaan om binnen of onder mijn hcp te spelen, waar liggen risico's e.d.). Dat leert mij de baan beter kennen en geeft mij sneller inzicht in de gevolgen van mijn keuzes. En het leert je in mijn ervaring beter de neiging te onderdrukken om toch verder te willen slaan dan eigenlijk nodig is.
Succes met je keuze!
DUGG
@Jeetwee Ik heb Arccos met de caddie in gebruik (die clip aan je broekriem) maar die heeft geen enkele moeite met het registreren van slagen en dergelijke als er een trui of een vest (of regenjack) over heen valt.
Waar hij wel moeite mee heeft zijn typische user errors zoals in de grond duffen met chippen waarbij de bal max 1m ofzo naar voren rolt. Dat zijn dingen die je even moet controleren of aanpassen. Tussen de holes door kan dat zo gefixed worden en iets zegt me dat je het achteraf ook nog wel weet al is de afstand dan wat lastiger te bepalen. De caddie-functies van Arccos zelf gebruik ik daarentegen dan weer nooit.
Waar hij wel moeite mee heeft zijn typische user errors zoals in de grond duffen met chippen waarbij de bal max 1m ofzo naar voren rolt. Dat zijn dingen die je even moet controleren of aanpassen. Tussen de holes door kan dat zo gefixed worden en iets zegt me dat je het achteraf ook nog wel weet al is de afstand dan wat lastiger te bepalen. De caddie-functies van Arccos zelf gebruik ik daarentegen dan weer nooit.
Ik ken het apparaatje, de Link, die je aan je broekriem hangt. Heb daar echter geen ervaring mee, wilde niet ook nog die uitgave doen. Mooi te horen dat het goed werkt. Misschien eigenlijk wel noodzakelijk. Tussendoor in de baan met de app bezig zijn om slagen aan te passen, zie ik niet zo zitten. Wil me alleen bezig houden met het golfen.Typhone schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:55:
@Jeetwee Ik heb Arccos met de caddie in gebruik (die clip aan je broekriem) maar die heeft geen enkele
Dan zou ik meteen al die apparatuur links laten liggen. Achteraf corrigeren schijnt met Shotscope in bepaalde gevallen niet zo eenvoudig te zijn maar ook bij Arccos is dat niet altijd eenvoudig. Het probleem komt met name wanneer de holes wat dichter bij elkaar liggen en er bijvoorbeeld een putt niet geregistreerd is. Dan krijg je een kriskras van slagen te zien wat niet altijd even eenvoudig te fixen is. Ik check na elke hole altijd even of alles correct staat. Wat daar overigens verkeerd aan is zou ik niet weten want ofwel je vult je scorecard in ofwel je controleert je slagen op je telefoon. Dat is om het even.Jeetwee schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 08:01:
[...]
Ik ken het apparaatje, de Link, die je aan je broekriem hangt. Heb daar echter geen ervaring mee, wilde niet ook nog die uitgave doen. Mooi te horen dat het goed werkt. Misschien eigenlijk wel noodzakelijk. Tussendoor in de baan met de app bezig zijn om slagen aan te passen, zie ik niet zo zitten. Wil me alleen bezig houden met het golfen.
We gaan waarschijnlijk in het voorjaar weer verder en dan beginnen met lessen.
Enige is alleen, dat tot het einde van het jaar de lidmaatschap is geregeld, maar kom er nu niet achter waar je het beste/goedkoopste lid kunt zijn. De huidige plek lijkt vrij prijzig te zijn per jaar (geen idee wat de kosten precies waren, maar hoor bedragen tegen of over de 1000 euro).
Vrienden van ons hebben een lidmaatschap via ANWB, dus daar ga ik ook zeker nog in duiken.
We moeten uberhaupt ook nog eens voor onze handicap. Met alles wat er is gebeurd (overlijden van schoonvader en nog veel meer), niet aan toe gekomen. Maar dat komt ook zeker wel goed.
Enige is alleen, dat tot het einde van het jaar de lidmaatschap is geregeld, maar kom er nu niet achter waar je het beste/goedkoopste lid kunt zijn. De huidige plek lijkt vrij prijzig te zijn per jaar (geen idee wat de kosten precies waren, maar hoor bedragen tegen of over de 1000 euro).
Vrienden van ons hebben een lidmaatschap via ANWB, dus daar ga ik ook zeker nog in duiken.
We moeten uberhaupt ook nog eens voor onze handicap. Met alles wat er is gebeurd (overlijden van schoonvader en nog veel meer), niet aan toe gekomen. Maar dat komt ook zeker wel goed.
[Voor 16% gewijzigd door Arunia op 14-12-2022 12:16]
Gecondoleerd, veel sterkte de komende tijd.Arunia schreef op woensdag 14 december 2022 @ 12:12:
Wanneer je het hebt over 1000 euro aan lidmaatschap, is dat waarschijnlijk inclusief speelrecht. Als in; je hoeft dan niet te betalen wanneer je een rondje wilt lopen. Wanneer je alleen puur jouw handicap wilt registreren, kan dat inderdaad bij bijvoorbeeld ANWB Golf - maar dat is zonder speelrecht. ANWB heeft zelf geen 'gras', je zult dus bij elke golfbaan een greenfee moeten afrekenen.
Als je dat wilt, omdat je weinig golft, kan je inderdaad zoeken voor een plek waar je de NGF registratie kan laten plaatsvinden. ANWB is daar relatief duur, wel krijg je daarmee recht op een aantal banen op korting op de greenfee. Goedkoper NGF registreren kan ook, bijvoorbeeld Golfbaan Delfland biedt NGF registratie voor 43 euro aan (per jaar): https://delflandgolf.nl/ngf-registratie/. Je krijgt daarmee geen korting op andere banen.
Golf je weinig, dan is NGF registratie bij ANWB waarschijnlijk het meest slim. Je hoeft dan inderdaad niet ook ergens bij een club het speelrecht af te nemen, je zult dan wel losse greenfee's moeten afrekenen elke keer wanneer je de baan in gaat.
Als je je handicapregistratie wil halen en slechts een paar keer per jaar de baan in gaat, dan is lid worden van een golfclub veel duurder. Maar als je wat meer serieus wil gaan spelen en de gezelligheid van een club waardeert, is een lidmaatschap zo gek nog niet. Stel dat je wekelijks 18 holes of meer speelt en dat kost ongeveer €50 tot €60, dan kan je na ongeveer een half jaar goedkoper uit zijn. Mijn ervaring is dat als je lid bent, je toch eerder even een baantje extra pakt. Zeker in de zomer. En je zal zien dat je spel ook sneller zal verbeteren. Het is dus maar net wat je voor ogen hebt.Arunia schreef op woensdag 14 december 2022 @ 12:12:
Tweakers Golf Community Open 2023
Allereerst iedereen een gelukkig nieuwjaar gewenst!Het nieuwe jaar brengt een leuk (jaarlijk terugkerend) evenement terug op de rol namelijk het Tweakers Open.
Het jaar 2023 is alweer het vierde jaar waarin het Tweakers Golf Community Open georganiseerd wordt. De eerste editie vond in 2020 plaats in Vianen op golfbaan De Kroonprins. Sindsdien zijn er edities geweest in Someren (2021, golfbaan de Swinkelsche) en Utrecht (2022, golfclub Amelisweerd).
Dit jaar gaat de reis naar het Gelderse Nunspeet waar golfbaan Het Rijk van Nunspeet het decor gaat vormen voor onze Tweakers Golf Community Open. Deze dag is na overleg bevestigd op:
Zaterdag 24 juni 2023
Wij hopen dat er net zoveel animo gaat zijn als de afgelopen edities!
Iedereen met een Tweakersaccount en een passie voor de golfsport nodigen wij hierbij uit om deel te nemen aan deze dag.
Let op
Vanwege het wisselbokaal beleid zijn alleen actieve Tweakers deelnemers welkom. Mensen van buitenaf kunnen helaas niet deelnemen aan deze dag (hij heet niet voor niets Tweakers Golf Community Open)
Aanmelding & kosten
Aanmelden kan per direct bij de organisatie:@Hammetje (oprichter)
@Typhone (mede-organisator)
@VanRoyal (mede-organisator)
Stuur ons eens DM of meld je hier in het topic.
Verdere informatie wordt op dit moment nog besproken maar zal hier deze week in het topic aangevuld worden!
Deadline:
Inschrijven kan tot uiterlijk 01-02-2023. Dan moeten wij de definitieve lijst bevestigen richting de golfbaan.
Kosten:
De kosten per deelnemer bedragen: €92,50 (zonder diner) of €107,50 (met diner).
Inbegrepen in de kosten zijn de volgende zaken:
- Ontvangst met koffie/thee + een lokale lekkernij
- 18-holes greenfee Rijk van Nunspeet
- Twee consumpties + bittergarnituur achteraf
- (optioneel) Diner (dieetwensen nog mogelijk) t.w.v. €15,-
Lijst van deelnemers voor de 2023 editie
@VanRoyal@Hammetje
@Typhone
@berndgeurts
@Trapezoid
@Tijn96
@BeQuietAndDrive
@donleone83
@Trasos
@Tin0
@mitchelmusters
@Luuk_Luchtloper
@Ossi
@InSander
@blackjack21
@michaeltpas
@appel-tje
@BilnaadBob
@herofruit
@Alsatian
Inschrijven voor de Tweakers Golf Community Open
Deelnemers kunnen zich hier inschrijven voor het toernooi:https://forms.office.com/e/XFa6gyqQMp
[Voor 39% gewijzigd door Typhone op 10-01-2023 15:23]
Heb er zin in!
Heb toevallig een vriend die op fiets afstand woont van de baan waar we gaan spelen, met een beetje geluk kan ik een paar keer oefenen
Heb toevallig een vriend die op fiets afstand woont van de baan waar we gaan spelen, met een beetje geluk kan ik een paar keer oefenen

Bericht hierboven
Oefen jij maar vooral even nietFloor-is schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:12:
Heb er zin in!

Nunspeet is smal en veel bomen, de laatste keer dat ik er speelde (jaren geleden) was m’n eerste bal hard links en net niet OB.. Als ik me goed herinner had ik al 3 slagen nodig om het bos weer uit te komen

Bericht hierboven
Capture the flagJeetwee schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 11:51:
Wat is trouwens de wedstrijdvorm?
Kut @berndgeurts . Nee, niet capture the flag.Bernd, doe is terug je hok in gaan.
@Jeetwee
Er worden 2 spelvormen gehanteerd; Stableford voor de wisselbokaal (mogelijk met een limiet op handicap verrekening). Omdat dat voor de single handicappers lastig is, hanteren we tegelijkertijd ook een strokeplay spelvorm, daar komt een 'nieuwe' prijs voor.
@Jeetwee
Er worden 2 spelvormen gehanteerd; Stableford voor de wisselbokaal (mogelijk met een limiet op handicap verrekening). Omdat dat voor de single handicappers lastig is, hanteren we tegelijkertijd ook een strokeplay spelvorm, daar komt een 'nieuwe' prijs voor.
En hcp categorieën:Hammetje schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:21:
Kut @berndgeurts . Nee, niet capture the flag.Bernd, doe is terug je hok in gaan.
@Jeetwee
- 0 tot 9
- 10 tot 19
- 20 tot 29
- 30 tot 39
- 40 tot 54
En longest putt
En longest drive
En neary
En leary
En texas scramble
En best ball
En dat dan verdeelt over 3 dagen op 3 verschillende continenten
Toch?
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
We zoeken nog sponsoren voor deze bekers!Tijn96 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:52:
[...]
En hcp categorieën:
- 0 tot 9
- 10 tot 19
- 20 tot 29
- 30 tot 39
- 40 tot 54
En longest putt
En longest drive
En neary
En leary
En texas scramble
En best ball
En dat dan verdeelt over 3 dagen op 3 verschillende continenten
Toch?

Ik wil er wel een sponsoren
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Weet ook niet hoe we capture the flag vorm kunnen geven, maar het kan sowieso een epische spelvorm worden.
Nunspeet ziet je aankomen. "Meneer @berndgeurts , zou u de meegenomen 18 vlaggen uit uw grijze Volkswagen willen halen? Die hebben we nog nodig."berndgeurts schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:16:
Weet ook niet hoe we capture the flag vorm kunnen geven, maar het kan sowieso een epische spelvorm worden.
Elke hole op de green een vlag (zo'n cokctailprikker met landenvlaggetje) neerzetten. Elke approach van meer dan 50m binnen 5m van die vlag 'captured' de vlag. Ofzoiets....
Die kunnen we dan mooi bedrukken met teksten als: @VanRoyal waar is het inschrijfformulier? @berndgeurts drivebomber etc.
Die kunnen we dan mooi bedrukken met teksten als: @VanRoyal waar is het inschrijfformulier? @berndgeurts drivebomber etc.
Inschrijvingen zijn geopend in de post iets hierboven
[Voor 66% gewijzigd door Typhone op 10-01-2023 11:59]
Even voor de duidelijkheid. Inschrijven voor het Tweakers Golf Community Open kan tot 1 februari 2023 via deze link: https://forms.office.com/e/XFa6gyqQMp.
Hoop niet dat ik hiermee de aanmelding ondersneeuw, maar wil toch hier mijn ervaring eens delen. Ben in september begonnen met lessen en binnenkort staat het examen op het programma. Van mijn leraar een site met een hoop oefenvragen gekregen en ben dus aan het oefenen, allemaal goed te doen.
Met deze lessen mogen we bij de club op 1 van de speciale banen spelen waar je nog geen GVB voor nodig hebt (zit inbegrepen bij de lessen) en dit ga ik aanstaande zaterdag doen. Heel benieuwd hoe ik dat ga vinden daar ik nu alleen maar bezig ben geweest met het oefenen met alle losse elementen. Voor mijn gevoel heb ik de afstanden voor een beginner aardig onder controle. Mochten mensen nou tips hebben voor de eerste keer op de baan (ik las ook iets over een whatsapp groep) dan zijn die tips natuurlijk altijd welkom
Misschien kan ik me dan volgend jaar ook opgeven voor de Tweakers Open 
Met deze lessen mogen we bij de club op 1 van de speciale banen spelen waar je nog geen GVB voor nodig hebt (zit inbegrepen bij de lessen) en dit ga ik aanstaande zaterdag doen. Heel benieuwd hoe ik dat ga vinden daar ik nu alleen maar bezig ben geweest met het oefenen met alle losse elementen. Voor mijn gevoel heb ik de afstanden voor een beginner aardig onder controle. Mochten mensen nou tips hebben voor de eerste keer op de baan (ik las ook iets over een whatsapp groep) dan zijn die tips natuurlijk altijd welkom

Eerste keer op de baan: vooral even onder de indruk zijn hoe ver zo'n vlag nu echt weg staat hahaha.tommerd_ schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:30:
Hoop niet dat ik hiermee de aanmelding ondersneeuw, maar wil toch hier mijn ervaring eens delen. Ben in september begonnen met lessen en binnenkort staat het examen op het programma. Van mijn leraar een site met een hoop oefenvragen gekregen en ben dus aan het oefenen, allemaal goed te doen.
Met deze lessen mogen we bij de club op 1 van de speciale banen spelen waar je nog geen GVB voor nodig hebt (zit inbegrepen bij de lessen) en dit ga ik aanstaande zaterdag doen. Heel benieuwd hoe ik dat ga vinden daar ik nu alleen maar bezig ben geweest met het oefenen met alle losse elementen. Voor mijn gevoel heb ik de afstanden voor een beginner aardig onder controle. Mochten mensen nou tips hebben voor de eerste keer op de baan (ik las ook iets over een whatsapp groep) dan zijn die tips natuurlijk altijd welkomMisschien kan ik me dan volgend jaar ook opgeven voor de Tweakers Open
Dat was bij mij in elk geval zo (Swinkelsche hole 1). Voor de rest gewoon lekker bezig zijn met het spelletje en je in dat stadium nog niet te druk maken over alles. Dat komt vanzelf naarmate je wat vaker gaat lopen. Let op: driving range is NIET hetzelfde als in de baan. Maar dat kan iedereen hier beamen.
Je kunt @Hammetje vragen voor een uitnodiging / link naar de Whatsapp groep en voel je welkom.
Tip: zet die app op mute!

Klinkt goed! Ik denk dat lol hebben het allerbelangrijkste is de eerste keer in de baan. Neem iemand mee waarmee je kan lachen om je spel. Slechte slagen gaan sowieso komen, slechte liggingen ook.tommerd_ schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:30:
Met deze lessen mogen we bij de club op 1 van de speciale banen spelen waar je nog geen GVB voor nodig hebt (zit inbegrepen bij de lessen) en dit ga ik aanstaande zaterdag doen. Heel benieuwd hoe ik dat ga vinden daar ik nu alleen maar bezig ben geweest met het oefenen met alle losse elementen. Voor mijn gevoel heb ik de afstanden voor een beginner aardig onder controle. Mochten mensen nou tips hebben voor de eerste keer op de baan (ik las ook iets over een whatsapp groep) dan zijn die tips natuurlijk altijd welkomMisschien kan ik me dan volgend jaar ook opgeven voor de Tweakers Open
Als je nu in het hoge gras ligt, achter takken of in een bosje, dan zou ik lekker het balletje makkelijk leggen. Het spelletje is al moeilijk genoeg in het begin. Moeilijkheid kan je vanzelf
Dus mijn tip: veel plezier en veel lachen, maak het spelletje makkelijk en geniet van die ene lekkere slag.
Dank voor al jullie reacties! Ik heb me ook voorgenomen om niet eens te kijken naar de score de komende weken/maanden en alleen maar plezier te maken. Zal ook mijn ervaring delen wat ik ervan vond en hoe het gegaan is 

Een idee en iets wat ik zelf ook doe als ik alleen loop is 2 ballen spelen. Mocht er dan een slechte slag tussen zitten kun je deze nog eens opnieuw proberen (of toch een keer een 'hero-shot' proberen). Maakt het lopen een stuk meer ontspannen, wetende dat een tweede bal een optie is.tommerd_ schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:39:
Dank voor al jullie reacties! Ik heb me ook voorgenomen om niet eens te kijken naar de score de komende weken/maanden en alleen maar plezier te maken. Zal ook mijn ervaring delen wat ik ervan vond en hoe het gegaan is
Wel rekening houden met de doorloop en/of een groep achter je
Volgens de bij mij bekende gegevens is de bokaal vorige keer door diegene met een van de laagste (al dan niet de laagste) handicap gewonnen? Dus is Stableford inderdaad lastig voor singlehandicappers?Hammetje schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:21:
@Jeetwee
Is een netto strokeplay score niet een betere oplossing? Met eventueel een maximale score (dubbel par) op een hole ivm met de snelheid?
Dat eerste klopt, met daarbij de notitie dat er een handicap verrekening van 80% heeft plaatsgevonden. Dat gaat op Nunspeet waarschijnlijk niet gebeuren, met als uitzondering dat je maximale aantal stableford punten tot hcp 36 wordt gelimiteerd.Alsatian schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:25:
[...]
Volgens de bij mij bekende gegevens is de bokaal vorige keer door diegene met een van de laagste (al dan niet de laagste) handicap gewonnen? Dus is Stableford inderdaad lastig voor singlehandicappers?
Is een netto strokeplay score niet een betere oplossing? Met eventueel een maximale score (dubbel par) op een hole ivm met de snelheid?
Speelsnelheid was afgelopen keren inderdaad iets waar we nu beter op willen inspelen. Daar kan ik nu (nog) geen verdere uitspraken over doen.
Hoe ver de vlag staat? Man, Hole 1 kan je met een goede drive gewoon erop leggen!Typhone schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:40:
[...]
Eerste keer op de baan: vooral even onder de indruk zijn hoe ver zo'n vlag nu echt weg staat hahaha.
Dat was bij mij in elk geval zo (Swinkelsche hole 1). Voor de rest gewoon lekker bezig zijn met het spelletje en je in dat stadium nog niet te druk maken over alles. Dat komt vanzelf naarmate je wat vaker gaat lopen. Let op: driving range is NIET hetzelfde als in de baan. Maar dat kan iedereen hier beamen.
Je kunt @Hammetje vragen voor een uitnodiging / link naar de Whatsapp groep en voel je welkom.
Tip: zet die app op mute!

Hopelijk is de baan morgen wel open. Ik wil m'n nieuwe clubs gebruiken, die ik vanmorgen heb opgehaald.
Ping i525 ijzers 5 t/m 9 en 3 wedges
. Heeft iemand ook deze?

Even een kleine reminder dat het nog een week mogelijk is om in te schrijven voor de Tweakers Golf Community Open. Bij inschrijving voor 1 februari is deelname gegarandeerd. Momenteel zitten we op 25 deelnemers 
Inschrijven kan via https://forms.office.com/e/XFa6gyqQMp.

Ik twijfel nog om me in te schrijven. Na een ruime pauze van ruim 10 jaar ben ik nu weer begonnen op de driving range en hoop morgen weer eens 9 holes te gaan lopen. Mijn HCP van 20.7 is nog actief maar verre van reëel.VanRoyal schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:32:
Even een kleine reminder dat het nog een week mogelijk is om in te schrijven voor de Tweakers Golf Community Open. Bij inschrijving voor 1 februari is deelname gegarandeerd. Momenteel zitten we op 25 deelnemers
Goedemorgen allemaal, ik kende dit topic nog niet, maar zojuist stond het bovenaan in de 'actieve topics', dus ik ga het volgen.
Zoals aan m'n avatar (met enige moeite/fantasie) te zien is, ben ik een lefty.
Home course De Gelpenberg.
Welkom! Er is ook een overactieve whatsapp groep ontstaan vanuit dit topic. @Hammetje kan je uitnodigen. Schrijf je vooral ook in voor het Tweakers Open, iedereen is welkom!Peter-036 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:46:
Goedemorgen allemaal, ik kende dit topic nog niet, maar zojuist stond het bovenaan in de 'actieve topics', dus ik ga het volgen.
Dat geldt dus ook voor jou @Bauke87!
@Bauke87 @Peter-036
Inschrijven!
Join the club!
@donleone83
"overactieve" Whatsapp groep nice
Inschrijven!
Join the club!
@donleone83
"overactieve" Whatsapp groep nice

[Voor 34% gewijzigd door Typhone op 03-02-2023 12:23]
Overactief is relatief zacht uitgedrukt, hoe dan ook in ieder geval belachelijk gezellig.
Yes ingeschreven voor Tweakers Golf Community Open 2023. Nu nog wat trainen om een beetje in vorm te komen en hopen op een gezellige flight.
Vanavond thuis even aanmelden voor de appgroep.
Vanavond thuis even aanmelden voor de appgroep.
Frappant toch dat IEDEREEN bij mij in de flight wil!Bauke87 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:21:
..en hopen op een gezellige flight...

We zitten nu op 28 deelnemers voor het Tweakers Community Golf Open, dat zijn 7 volle flights en daarmee is de inschrijving gesloten. Nunspeet kan door bloktijden van leden helaas geen extra flights meer inboeken. Informatie over betaling e.d. om je inschrijving definitief te maken volgt nog.
T-minus 138
T-minus 138

Ik verwacht een live counter dat snap je?VanRoyal schreef op maandag 6 februari 2023 @ 10:51:
We zitten nu op 28 deelnemers voor het Tweakers Community Golf Open, dat zijn 7 volle flights en daarmee is de inschrijving gesloten. Nunspeet kan door bloktijden van leden helaas geen extra flights meer inboeken. Informatie over betaling e.d. om je inschrijving definitief te maken volgt nog.
T-minus 138

Hier ook een nieuwe liefhebber van het spel:)
Zojuist baanpermissie gehaald en mogen we starten met Handicap 54.
Ik wil gaan kijken voor een prettige starterset.
Ben zelf 1,76mtr met normaal postuur.
Budget voor startersset en tas is ca. 300-400euro.
Zijn jullie bekend met de volgende set?
https://www.jumbosports.c...l-rechtshandig-0025002068
Of kennen jullie Dutchgolfclubfitter en hebben jullie voor mij tips/advies?
Welkom bij je nieuwe verslavingBaBoK schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 22:54:

Bij Jumbo hebben ze ook Wilson startsets. Gevoelsmatig wel beter dan Black Diamond, dat is echt hun budgetmerk. Wilson heb ik zelf toch een aantal jaren met plezier mee gespeeld eigenlijk, kun je best een tijdje mee vooruit. Ik kreeg toen wat korting op het totaal (dat was incl. tas, trolley en wat los spul).
Linkje https://www.jumbosports.c...eren/complete-sets/wilson
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Gefeliciteerd! Leuk spelletje he? Via @Hammetje kan je eventueel ook in onze appgroep, dat kun je makkelijk met andere tweakers afspreken om te golfen.BaBoK schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 22:54:
Wat betreft de set, kan ik ook de Decathlon aanraden. Prima spul voor een scherpe prijs. De inesis 100 serie is voor de beginnende golfer aan te raden.
Dutchgolfclubfitter is een stapje hoger. Dan krijg je gefit goed materiaal. Vrienden van mij hebben een hele goede ervaring met deze winkel.
Als je in de golf whatsapp wilt, stuur me dan even een DM, dan voeg ik je toe.
Eens met hierboven. Qua starterset is Wilson of Decathlon een betere keuze. Wil je nog beter, zoals Bernd zegt laten fitten, is dutchgolfclubfitter helemaal leuk, die fitten ook gebruikte sets. Kosten liggen dan wel een stuk - tot een groot stuk - hoger dan zo’n instap set, maar daar doe je dan waarschijnlijk ook langer mee omdat het beter bij jouw type swing past.
Eens met hierboven. Qua starterset is Wilson of Decathlon een betere keuze. Wil je nog beter, zoals Bernd zegt laten fitten, is dutchgolfclubfitter helemaal leuk, die fitten ook gebruikte sets. Kosten liggen dan wel een stuk - tot een groot stuk - hoger dan zo’n instap set, maar daar doe je dan waarschijnlijk ook langer mee omdat het beter bij jouw type swing past.
Shot Scope heeft een nieuw horloge uitgebracht, de X5. Nou ben ik héél tevreden met mijn V3, maar bestaande gebruikers kregen een mooie deal voor de X5, dus ik stap binnenkort over
Mocht iemand interesse hebben in mijn V3 stuur dan even een DM! Hij staat ook op Marktplaats, maar een Tweaker mag hem voor 10 euro minder komen ophalen.
[5 andere Tweakers die hun V3 gaan aanbieden in 3....2....1]

[5 andere Tweakers die hun V3 gaan aanbieden in 3....2....1]

Ik heb voor de lange beginnende golfer een verlengde Ping Gmax set in de verkoop. IJzers graphite 5, 7,8,9,PW,GW en SW. Stuur maar een DM bij interesse voor foto’s e.d.