Het grote Golfsport topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 31 ... 36 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndgeurts
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-06 06:53
Loekoe schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 12:27:
[...]

Ik meld me ook even in dit topic, gelijk met een inhoudelijke reactie. En dan stel ik zo mezelf voor. :-)

Wat je schetst in de tweede alinea is niet hoe golf werkt. Je verwachtingen zijn niet realistisch, denk ik. De sweet spot van goed contact is heel klein - de margin of error dus ook. Een swing duurt waanzinnig kort, en tijdens je downsing heb je eigenlijk bijna geen kans om te corrigeren. Niet bewust in ieder geval. Daarom is setup, backswing en de 'langzame start' van de downsing zo belangrijk. Als je swing plane goed start, ben je goed op weg.

Met andere woorden: je wilt 'minder ver' slaan (hetgeen jij als basis ziet), maar dan wel consistent. Dat lijkt een reële trade-off, maar dat is het niet: ook voor wat jij beschrijft als 'minder ver' slaan, moet je gewoon goed contact maken. Wel zijn de korte ijzers natuurlijk wat makkelijker, omdat die meer loft hebben. En je hebt in principe bij redelijk contact gemiddeld wat minder links/rechts afwijking.

Tot slot: wat je beschrijft is compleet herkenbaar. Mijn vermoeden is (maar ik weet het niet zeker), dat je iets teveel polsen gebruikt. Als je timing dan even 'off' is, raak je niks meer. Je polsen moeten eigenlijk releasen doordat je in een goede swing plane zit: de krachten van de club releasen je handen dan. Dit is mijn grote probleem in de golfswing, net als teveel en te vroeg indraaien van de heupen (waardoor ik door de bal heen spin). De hip-bump werkt voor mij totaal niet, mijn schouders genereren nooit genoeg snelheid om de veel kortere rotatie van de heup relatief bij te houden. Dus: downswing juist starten vanuit linkerschouder met weggedraaide heup, en dan de heup proberen niet meteen mee te laten draaien maar parallel tov van de bal bij impact te krijgen. Als dit me lukt, hoef ik in principe niks met mijn polsen te doen (mits setup en backswing goed zijn). Mike Malaska heeft me hier veel over geleerd (zie YT). Maar geen idee of ook echt het probleem is hoor.

Verder, ik ben een 38.0 handicap golfer. Gevoelsmatig en rationeel weet ik best goed wat de 'bedoeling' is, maar dit consistent voor mekaar krijgen vind ik nog erg lastig. Het is soms heel moeilijk te bepalen wat nou precies hetgeen is waar je swing 'consistenter' door is geworden - je kunt moeilijk bepaalde deelvaardigheden van de swing isoleren. Het is een totaalpakket.

Ik golf veel op Delfland en Kagerzoom, in de Randstad. Ik heb veel gesport in mijn leven, vaak met tegenzin (omdat het 'goed voor je is'), maar golfen is vooral gewoon waanzinnig leuk. Ik zou het leuk vinden om bij de appgroep te gaan en wil denk ik ook wel naar Amelisweerd komen in juni. Leuk, hopelijk kunnen we dit topic lekker levend brengen en houden. :)
Probeer je heupen bij impact juist 40gr open te hebben, niet parallel. Parallel zorgt er juist voor dat je met je armen slaat ipv swingt met je lichaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackjack21
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Leuk dat er een golf topic op Tweakers is!

Met een gezin en regelmatig in het buitenland zijn lukt het niet om vaker dan 1x per week/om de week een ronde te lopen. Dat is wel het enige nadeel nadeel van deze sport, de tijd dat het kost :D
Gelukkig kan ik dat wel compenseren met een paar keer per week op de DR te trainen in de ochtend.

Paar weken geleden wezen fitten voor een nieuwe driver, man man wat hopeloos :X Ik weet nu waarom mijn driver alle kanten op zwabbert maar voordat ik een nieuwe koop eerst de driver swing verbeteren O-)

Meer mensen hier uit regio Haaglanden/Rotterdam? En op Amelisweerd in Juni klinkt erg leuk, eens kijken of er wat gepland kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-06 16:50
Hallo @blackjack21 ; welkom!

Jazeker, woon in Pijnacker en train voornamelijk op Delfland. Speel regelmatig in de buurt (Delfland, Bentwoud, Zeegersloot, Hooge Rotterdamsche). Als je keertje zin hebt in een oefensessies op de DR of de baan in wilt, geef maar een gil :-).

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blackjack21
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Dank je @Hammetje.

Ik heb toevallig vanochtend 18 holes gelopen op Delfland, leuke baan. De Hooge Rotterdamsche is toevallig mijn home course en verder speel ik op verschillende banen, wat net uitkomt.

Zal je zeker een keertje een DM sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
blackjack21 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 16:46:
Dank je @Hammetje.
De Hooge Rotterdamsche is toevallig mijn home course en verder speel ik op verschillende banen, wat net uitkomt.
Ik ben ook lid op de Hooge Rotterdamsche. Wie weet eens samen afspreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Hi allen. Na jaren geroepen te hebben dat ik mijn GVB/HCP 54 wel eens wilde gaan halen wil ik er deze zomer toch echt eens aan gaan beginnen maar dan komt de grote vraag... waar te beginnen.

Nu kwam ik in mijn zoektocht volgende tegen, https://www.nederlandgolft.nl/locaties/driebergen. Mijn idee was om de GVB cursus daar te gaan doen (zit niet al te ver weg) en vervolgens gewoon de rest van de zomer de "onbeperkt les" optie aan te schaffen. Ik zag alleen dat er in Driebergen niet "afgetekend" kan worden voor de handicap 54 dus dat zal op een andere aangesloten baan moeten gebeuren (als ik het goed begrijp). Kan eventueel ook uitwijken naar de aangesloten banen in Nieuwegein of Amsterdam, dingetje is alleen... ik heb echt niemand in mijn omgeving die golft maar daar is tegen die tijd vast wel een mouw aan te passen.

Daarnaast heb ik een beetje zitten zoeken naar "The Birdy club / Nederland golft" maar ik kom eigenlijk 0 ervaringen van anderen tegen. Hier misschien mensen met ervaring met deze partij?

Andere optie (ook in de buurt van Amersfoort), https://www.golfclubputte...us-incl-proeflidmaatschap.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-05 17:11
Zoek een club in de buurt die je aanstaat en doe daar mee aan een GVB cursus. Leer je als het goed is vanzelf mensen kennen en wekelijks oefenen over een paar weken heb je veel profijt van in de basis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berndgeurts
R2D2 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:58:
Hi allen. Na jaren geroepen te hebben dat ik mijn GVB/HCP 54 wel eens wilde gaan halen wil ik er deze zomer toch echt eens aan gaan beginnen maar dan komt de grote vraag... waar te beginnen.

Nu kwam ik in mijn zoektocht volgende tegen, https://www.nederlandgolft.nl/locaties/driebergen. Mijn idee was om de GVB cursus daar te gaan doen (zit niet al te ver weg) en vervolgens gewoon de rest van de zomer de "onbeperkt les" optie aan te schaffen. Ik zag alleen dat er in Driebergen niet "afgetekend" kan worden voor de handicap 54 dus dat zal op een andere aangesloten baan moeten gebeuren (als ik het goed begrijp). Kan eventueel ook uitwijken naar de aangesloten banen in Nieuwegein of Amsterdam, dingetje is alleen... ik heb echt niemand in mijn omgeving die golft maar daar is tegen die tijd vast wel een mouw aan te passen.

Daarnaast heb ik een beetje zitten zoeken naar "The Birdy club / Nederland golft" maar ik kom eigenlijk 0 ervaringen van anderen tegen. Hier misschien mensen met ervaring met deze partij?

Andere optie (ook in de buurt van Amersfoort), https://www.golfclubputte...us-incl-proeflidmaatschap.
Klinkt als een goede deal! Je kan je HCP 54 tegenwoordig door iedereen laten tekenen als je maar baanpermissie en theorie hebt. Die krijg je van een pro. Kom een rondje met me lopen als je je baanpermissie hebt. Ik woon in Utrecht, speel mee op de kroonprins, dan kan ik je HCP aftekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
@MacbookProx Ook nog een optie inderdaad.

@berndgeurts Kijk, bedankt voor het aanbod, ik ga hem in het achterhoofd houden. Eerst maar eens even een datum gaan prikken voor de GVB cursus en daarna wat lessen mee pakken... heb in een grijs verleden ooit eens een paar jaar ijshockey gespeeld dus ik heb stille hoop dat "iets" raken nog wel gaat lukken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fyr0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-06 14:53
R2D2 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:58:

Ik heb het ook bij de birdy club gehaald, je bent 2/3 dagen kwijt voor de lessen. Ik had een prima instructeur, legde alles netjes uit. Maar je zit een een grotere groep, dus echt leren is het niet. Het is een meer een stoomcursus voor je GVB. Ik deed ook het voornamelijk om even snel mijn gvb te halen (ik leste al ergens anders). Daar is het goed voor.

Maar ga er van uit dat je na de lessen nog amper wat kan qua golfen. Je mag dan wel de baan op bij de aangesloten banen. Maar het echte lessen en leren begint daarna pas natuurlijk.

Ik zou eigenlijk aanbevelen om een lessenpakket (10 dagen) aan te schaffen met aan het einde je GVB halen, dan hou je er het meeste plezier in. Dan kan je aan het einde wat zelfverzekerder de baan op namelijk!

Amelisweerd heeft daar mooie pakketten voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
Alsatian schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:50:
[...]

Ik ben ook lid op de Hooge Rotterdamsche. Wie weet eens samen afspreken?
Goed plan; ik vind het een erg leuke (& uitdagende) baan!

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Had mijzelf eerder al in dit topic gemeld omtrent het halen van de GVB en na afgelopen weekend 2 dagen op Waterland doorgebracht te hebben voor de GVB cursus ook maar besloten dat dit de nieuwe hobby gaat worden voor buiten de deur.

Ik had verwacht als een slager om me heen te staan hakken maar dat viel me 100% mee en zeker dag 2 ging eigenlijk best lekker (voor iemand die nog nooit een golf club vast had gehad… ik maak mezelf geen illusies ;) ). Driving range ging zo’n 50% mooi kaarsrecht de juiste kant op, 25% wel een eind maar verre van recht en 25% sloeg helemaal nergens op. Putten ging ook best lekker waarbij ik het in een onderling wedstrijdje met de golf pro nog won ook alleen tijdens het echte werk op de baan zelf leek ik het gros van de ballen niet echt lekker te raken… prima daar hebben we les voor.

Nu heb ik in de buurt een aantal banen met onbeperkte les mogelijkheden dus daar kom ik wel uit, een ander verhaal is het materiaal. Ik heb in mijn directe omgeving niemand die hier iets zinnigs over kan zeggen dus maar even een poging hier.

Wat is wijsheid om mee te beginnen? Ik kwam een Cobra Fly XL set tegen, helemaal klaar voor 800 euro en daar zou je dan als het goed is een x aantal jaar mee vooruit moeten kunnen. Marktplaats is een andere optie maar de vraag is natuurlijk, is dat wijsheid? Veel aangeboden sets zijn al behoorlijk wat jaren oud en wat is dan een juiste prijs, waar let je op e.d. Nog een optie is tweedehands aanschaffen bij een partij als dutchgolfclubfitter.nl waar ook de wat gerenommeerdere merken worden verkocht en je ook nog iets van garantie hebt op je aankoop.

Iemand die hier iets zinnigs over durft te zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berndgeurts
R2D2 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 22:20:
Had mijzelf eerder al in dit topic gemeld omtrent het halen van de GVB en na afgelopen weekend 2 dagen op Waterland doorgebracht te hebben voor de GVB cursus ook maar besloten dat dit de nieuwe hobby gaat worden voor buiten de deur.

Ik had verwacht als een slager om me heen te staan hakken maar dat viel me 100% mee en zeker dag 2 ging eigenlijk best lekker (voor iemand die nog nooit een golf club vast had gehad… ik maak mezelf geen illusies ;) ). Driving range ging zo’n 50% mooi kaarsrecht de juiste kant op, 25% wel een eind maar verre van recht en 25% sloeg helemaal nergens op. Putten ging ook best lekker waarbij ik het in een onderling wedstrijdje met de golf pro nog won ook alleen tijdens het echte werk op de baan zelf leek ik het gros van de ballen niet echt lekker te raken… prima daar hebben we les voor.

Nu heb ik in de buurt een aantal banen met onbeperkte les mogelijkheden dus daar kom ik wel uit, een ander verhaal is het materiaal. Ik heb in mijn directe omgeving niemand die hier iets zinnigs over kan zeggen dus maar even een poging hier.

Wat is wijsheid om mee te beginnen? Ik kwam een Cobra Fly XL set tegen, helemaal klaar voor 800 euro en daar zou je dan als het goed is een x aantal jaar mee vooruit moeten kunnen. Marktplaats is een andere optie maar de vraag is natuurlijk, is dat wijsheid? Veel aangeboden sets zijn al behoorlijk wat jaren oud en wat is dan een juiste prijs, waar let je op e.d. Nog een optie is tweedehands aanschaffen bij een partij als dutchgolfclubfitter.nl waar ook de wat gerenommeerdere merken worden verkocht en je ook nog iets van garantie hebt op je aankoop.

Iemand die hier iets zinnigs over durft te zeggen?
Gefeliciteerd je GVB! En welkom bij je nieuwe verslaving.

Ga voor een half setje: een ijzer 5, 7, 9, pw en putter. Ik zou met marktplaats beginnen. Als je het dan echt doorzet, trakteer je je zelf op een fitting. Dat is nog leuk ook.
800 piek voor de Cobra kan, maar als je in die regionen iets gaat uitgeven, dan kan je inderdaad beter langs dutchclubfitter of Jumbo. Uiteindelijk wil je gewoon een gefitte set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
berndgeurts schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 06:22:
[...]

Thanks! Nou ja binnen, half de GVB binnen, de qualifier moet natuurlijk nog gelopen worden voor ie echt binnen is. Maar ga komende maanden eerst maar eens wat lessen pakken bij een club hier in de buurt en dan over een maand of 2 á 3 maar eens die qualifier lopen.
[
Ga voor een half setje: een ijzer 5, 7, 9, pw en putter. Ik zou met marktplaats beginnen. Als je het dan echt doorzet, trakteer je je zelf op een fitting. Dat is nog leuk ook.
800 piek voor de Cobra kan, maar als je in die regionen iets gaat uitgeven, dan kan je inderdaad beter langs dutchclubfitter of Jumbo. Uiteindelijk wil je gewoon een gefitte set.
Dan gaan we daar maar eens wat proberen op te snorren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-06 19:37

Mach

[END]Avengers

berndgeurts schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 06:22:
[...]

@R2D2
Hoewel dit zeker geen slechte tip is (de halve set) kun je misschien ook de pre owned site van Callaway overwegen. Uitstekende kwaliteit voor een goede prijs. Ik ben anderhalf jaar geleden begonnen met een half setje Spalding maar al vrij snel overgestapt op pre owned Callaway mavrik. En die set dit jaar uitgebouwd tot een nagenoeg volledige set. Achteraf kijk je een koe uiteraard in zijn hol, maar toch spijt van de uitgave aan dat beginners setje Spalding. Zeker omdat je die nu aan straatstenen niet meer kwijt kan.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
@Mach dat is dus ook een beetje mijn overweging, ik kan nu voor absolute instap gaan maar aangezien ik wel wat budget heb wil ik dus een beetje voorkomen dat ik straks met een set zit die je aan de straatstenen niet kwijt raakt en vervolgens alsnog grof bij in schiet.

Inmiddels in contact met iemand die een hagelnieuwe Titleist AP1-712 (set gaat van een ijzer 3 tot pw) te koop heeft voor een prijs die heel schappelijk is als ik af ga op de prijzen die op een golfbidder staan, zou ik alleen nog een putter nodig hebben en dan kan ik aan de gang. De afgang met een driver bespaar ik mezelf dan voorlopig even en die komt dan later als ik groot ben ooit wel een keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Pas op met Titleist tweedehands, die kunnen nep zijn! Vraag maar aan @herofruit...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
VanRoyal schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:59:
Pas op met Titleist tweedehands, die kunnen nep zijn! Vraag maar aan @herofruit...
Ja daar had ik al het één en ander over gelezen online, in dit geval gaat het overigens om een nieuwe set die afkomstig is uit overjarige voorraad uit een winkel. Althans dat is wat de verkoper beweerd en ik zou er in dit geval dan ook voor kiezen om hem in de winkel op te halen inclusief bonnetje en niet bij de beste man thuis.

Edit: Net nog even contact gehad met de verkoper, is een winkel die bij een golfbaan zit dus ik ga er maar even vanuit dat imitatie dan niet heel waarschijnlijk is en dat het met de garantie ook wel "snor" zit.

[ Voor 35% gewijzigd door R2D2 op 07-06-2022 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-06 18:21
R2D2 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:02:
[...]

Ja daar had ik al het één en ander over gelezen online, in dit geval gaat het overigens om een nieuwe set die afkomstig is uit overjarige voorraad uit een winkel. Althans dat is wat de verkoper beweerd en ik zou er in dit geval dan ook voor kiezen om hem in de winkel op te halen inclusief bonnetje en niet bij de beste man thuis.

Edit: Net nog even contact gehad met de verkoper, is een winkel die bij een golfbaan zit dus ik ga er maar even vanuit dat imitatie dan niet heel waarschijnlijk is en dat het met de garantie ook wel "snor" zit.
Het klinkt goed, maar let wel: deze ijzers kwamen 11 jaar geleden op de markt en waren toen al niet echt ijzers voor beginners maar gericht op de mid-handicapper. Zijn vrij lastige ijzers om het spelletje mee te leren, ook omdat de nieuwere ijzers van de afgelopen jaren qua technologie een reuzesprong hebben gemaakt en makkelijker geworden zijn om mee te slaan.

Dus: klinkt zeker niet slecht, maar het is geen set waarmee je het jezelf makkelijk maakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
donleone83 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:13:
[...]

Het klinkt goed, maar let wel: deze ijzers kwamen 11 jaar geleden op de markt en waren toen al niet echt ijzers voor beginners maar gericht op de mid-handicapper. Zijn vrij lastige ijzers om het spelletje mee te leren, ook omdat de nieuwere ijzers van de afgelopen jaren qua technologie een reuzesprong hebben gemaakt en makkelijker geworden zijn om mee te slaan.

Dus: klinkt zeker niet slecht, maar het is geen set waarmee je het jezelf makkelijk maakt!
Klopt, maar (correct me if i'm wrong want die kans is best groot ;) ) het lijkt een beetje kiezen tussen 2 kwaden te zijn, of ik ga voor instap en schrijf daar op af OF ik geen nu iets meer uit, maak het me misschien nu iets lastiger maar rek daarmee wel de tijd voor ik weer toe ben aan iets nieuws.

Als ik Golfbidder aan hou als leidraad zou ik iets meer betalen dan wat daar gevraagd wordt (voor een set in redelijke staat) maar dan is het wel een nieuwe set (voor wat het waard is) + ijzer 3 + SW.

Nu heb ik de wijsheid niet in pacht dus als iemand hier zegt: joh doe maar gewoon lekker niet want je gaat er spijt van krijgen sta ik daar zeker voor open ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Een ijzer 3 en 4 zijn voor beginnende (en gevorderde) spelers nou niet direct de meest vergevingsgezinde clubs, dus daar hoef je het in ieder geval niet voor te doen. Wat vragen ze voor de set? Als dat bijvoorbeeld 300 euro is dan kun je het nog overwegen, wordt het meer dan kun je je afvragen of je niet beter naar iets anders op zoek moet gaan.

Mijn N=1 ervaring: Ooit begonnen (8 jaar geleden) met een Ben Sayers M11 set voor iets van 220 euro geloof ik. Daar een paar jaar mee gespeeld en langzaam dingen gaan vervangen. Eerst de driver, toen de ijzers, vervolgens de putter en later de houten en hybrides. Maar alles is denk ik afhankelijk van je budget. Klotst het tegen de plinten dan kun je andere keuzes maken dan wanneer je elk dubbeltje moet omdraaien ;-)

Je zou ook eens in Engeland kunnen kijken, daar is het soms wat voordeliger. Als je toch niet laat fitten, maar off the rack koopt, dan is dat een serieuze optie: https://www.clubhousegolf...Sets__Package_Deals_.html of https://www.clubhousegolf...og/Iron_Sets_On_Sale.html

[ Voor 16% gewijzigd door VanRoyal op 07-06-2022 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
VanRoyal schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:47:
Een ijzer 3 en 4 zijn voor beginnende (en gevorderde) spelers nou niet direct de meest vergevingsgezinde clubs, dus daar hoef je het in ieder geval niet voor te doen.
True, maar de SW zit er dan wel weer bij en ik kan me voorstellen dat die nog wel van pas kan komen.
Wat vragen ze voor de set? Als dat bijvoorbeeld 300 euro is dan kun je het nog overwegen, wordt het meer dan kun je je afvragen of je niet beter naar iets anders op zoek moet gaan.
450,-
Mijn N=1 ervaring: Ooit begonnen (8 jaar geleden) met een Ben Sayers M11 set voor iets van 220 euro geloof ik. Daar een paar jaar mee gespeeld en langzaam dingen gaan vervangen. Eerst de driver, toen de ijzers, vervolgens de putter en later de houten en hybrides.
Mijn gedachte was, qua ijzers nu maar een goede basis leggen en in plaats van een set met drivers kiezen voor goede ijzers. Drivers zit ik voorlopig toch nog te ver van weg om daar comfortabel mee te kunnen gaan spelen dus het geld wat ik daar mee "bespaar" zou dan mooi in de ijzers kunnen gaan en tegen de tijd dat ik drivers nodig ga hebben is dat budget ook wel weer aangevuld was mijn gedachte.
Maar alles is denk ik afhankelijk van je budget. Klotst het tegen de plinten dan kun je andere keuzes maken dan wanneer je elk dubbeltje moet omdraaien ;-)
Was het maar zo'n feest dat het klotste, maar gelukkig hoef ik ook niet ieder dubbeltje om te draaien en kan ik het mezelf veroorloven zonder er iets anders om te hoeven laten. Ik kan het alleen net als ieder ander maar 1x uitgeven dus doe ik dat liever zo verstandig mogelijk (vandaar dat ik het hier ook een bericht plaatste, liever iemand die me hier onder de neus wrijft dat ik niet heel slim bezig ben dan er na de aankoop achter komen ;)

Ik ga https://www.clubhousegolf.co.uk/ in ieder geval eens even bekijken vanavond.

[ Voor 4% gewijzigd door R2D2 op 07-06-2022 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Ik snap je gedachte. Als je verder gemiddeld bent qua lengte en je geen verlengde ijzers of iets dergelijks nodig hebt dan zou ik persoonlijk voor 450 euro niet die 11 jaar oude Titleist's kopen, maar eerder zoiets als https://www.clubhousegolf...Steel-Shafts.html#SID=422. Vervolgens koop je er een putter bij en kun je de komende tijd wel even vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
Yes, veel beter dan zo'n half setje. Ben je na paar rondjes op uitgekeken.
Kwaliteit is matig en het stikt ervan op Marktplaats.

Andere opties:
https://www.dormy.com/en/...-s-silver-black-01002a0g4
https://www.dormy.com/en/brands/callaway/mavrik-22-01005429
https://www.dormy.com/en/brands/mizuno/jpx-919-hm-01001460

Die Cobra set icm met deze Cobra wedge 56 graden: https://www.dormy.com/en/...dges/king-pur-s-05002a0b5, ben je voor 418 euro een eind.

[ Voor 86% gewijzigd door MacbookProx op 07-06-2022 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
VanRoyal schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:00:
Ik snap je gedachte. Als je verder gemiddeld bent qua lengte en je geen verlengde ijzers of iets dergelijks nodig hebt dan zou ik persoonlijk voor 450 euro niet die 11 jaar oude Titleist's kopen, maar eerder zoiets als https://www.clubhousegolf...Steel-Shafts.html#SID=422. Vervolgens koop je er een putter bij en kun je de komende tijd wel even vooruit.
Ik wilde dus echt net exact dezelfde ijzers gaan posten hier, bedankt voor de tip in ieder geval, lijkt me bij nader inzien inderdaad een betere keuze.

En ja, hoewel ik daar normaal gesproken nooit vrolijk van wordt als het om “gemiddeld” ben ik qua lengte en gewicht e.d. vrij gemiddeld.

Ik denk dus dat ik er dan wel uit ben, de M2 set en dan nog even een leuke putter er bij uitzoeken. Tas krijg krijg je 50% korting op momenteel dus dan ben ik voor minder dan de Cobra Fly XL set waar ik mee begon beter af voor zover ik na kan gaan.
MacbookProx schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 19:00:

Andere opties:

Die Cobra set icm met deze Cobra wedge 56 graden: https://www.dormy.com/en/...dges/king-pur-s-05002a0b5, ben je voor 418 euro een eind.
Kijk aan… nog meer keuze. Ik heb vanavond wat te doen, ziet er ook verrekte interessant uit wat ze daar allemaal hebben aan sets.

Ok ik denk dat ik er uit ben,

Afbeeldingslocatie: https://cleanshot-cloud-fra.s3.eu-central-1.amazonaws.com/media/12512/Crw7fFzkT5oEpKyguMKnPNqWylMFjLcSLNKDYcdq.jpeg?X-Amz-Content-Sha256=UNSIGNED-PAYLOAD&X-Amz-Security-Token=IQoJb3JpZ2luX2VjEOL%2F%2F%2F%2F%2F%2F%2F%2F%2F%2FwEaDGV1LWNlbnRyYWwtMSJHMEUCIQDq7efKL6XZq6Pm%2FKvc%2BwuYjo2gU2v9ZRcIUTkFD%2FOqIgIgX4LbS9eIV%2BVUTPOrIxGue2DQumsZp5kIvyBjw3oQdLQqqgII2%2F%2F%2F%2F%2F%2F%2F%2F%2F%2F%2FARAAGgw5MTk1MTQ0OTE2NzQiDIqPHmcj0ovdODolVyr%2BAUnjEMW3Mf%2FlLSEQewscg0gGcaLrvsa6%2BHLI4rGwdpjrpnewZN0jtcljOOdGE9tQubPkiMnOAPyMLKaP61KyIUA8CR%2F6ij0XSLq14u3x%2F4dzZzFsYY98AhoZpFffE9hcAkaTPg6yDwaaGpGmAq3fcpeQABmMZqo6uKCQan5Ec5rq%2BICK9OnuGn6Zl0248dRCMBBNDCCd4wk1b5RmwqKGqn7NpCi1X%2FGWq6n1qrZ1ff62QcdQj254e5dniVsOPE10c7p8FpZt3QhxN%2B8j6aFhNaWTESX4IIrXRyajkBU8EO%2F0l08mtkB6q1vFDe%2B%2FhkGLe2qYPwe1hEcOPLymWdxEMOim%2FpQGOpoB5UTYJVdasURC6mIWZNmm1UoiGcH7iL1fmt7jDeGk9O7ZOS0%2BenZX7PX6cwAAcQ%2Fo9ZCciQpJm7Tt2TU6wMOxRqsKJuJxvfLRg9EKaymFxC2EhaqaC1yhsnyYtCzeHnmkOkNBUGdBBGkvnk3fjLmWYm1J6OizodKQ1W8Y0D4euv1QjUglzf2wIthjgkMgc%2BfzwSxRQU907LWH0Q%3D%3D&X-Amz-Algorithm=AWS4-HMAC-SHA256&X-Amz-Credential=ASIA5MF2VVMNF357FXFH%2F20220607%2Feu-central-1%2Fs3%2Faws4_request&X-Amz-Date=20220607T181608Z&X-Amz-SignedHeaders=host&X-Amz-Expires=300&X-Amz-Signature=e77cae88550474b411babc3c5967a3911371a34e416777d568a9911bd2b0d15f

OF

Afbeeldingslocatie: https://cleanshot-cloud-fra.s3.eu-central-1.amazonaws.com/media/12512/loJMJEziIL6rF2Sf8DfKqIhXoft0JUcpZWYgv463.jpeg?X-Amz-Content-Sha256=UNSIGNED-PAYLOAD&X-Amz-Security-Token=IQoJb3JpZ2luX2VjEOL%2F%2F%2F%2F%2F%2F%2F%2F%2F%2FwEaDGV1LWNlbnRyYWwtMSJIMEYCIQDAQ%2F%2FMFfrS4VnLeanA3uL%2BE2FCtgDHliXcGoKK3V6oUAIhAOwZU77Fs4wN9skfa%2BAu498QcEo%2FGYQl7jCmWUFlU%2B1XKqoCCNz%2F%2F%2F%2F%2F%2F%2F%2F%2F%2FwEQABoMOTE5NTE0NDkxNjc0IgyF3OQuGmJQwjTXbwQq%2FgF3IyN9LwMgWRX7A%2B24AjurayvQXPYnI%2Fr0svhDxCKJvtoFQPK4jYY%2FYIXXki9Y12zR5sHL29MCtQh56QPAqISXLidqWrDeKBnyJAEHpruqZ7VTeU8c8ik9RHg8xUQzmFR2GT%2FsR%2BaAKXJl5pSh6t9FI1EoYuLKTDe4C3mbeMPFDo%2BwOtw%2BoZlxBuAo8rvOgGt29EUksQSb%2FwyMaAoPsyOT44WotvdSDRpk4TQaKKYRxuuQAmhzU13FyClTqg%2B0BbYCA%2BGX1gKZa4k4xxh8QKQk5JcHECQszH6FnOxKLiuDTTTpbI3NvbJqFrsFQUrjpr0gne7ksRsD6ixM6NuVvTC2r%2F6UBjqZATPQaq1fyq8whPvABM3KMV9bODaKrrRvD0Ww%2FvbAL8yB3Rw1R0JqsIWvEI2UedinRqqahVDX1vvpqrx623Xbvma6e265yookLXD0SorGL3jNxxZWy6HSX%2Fu7MM8qgVob%2Bf7PWSj9nIs5m%2FJzevueuN0yiYnLJHCC9eXMCQ4x0Z4oGZMHMNG9PrAuihKDbhtc6%2FVN%2FKwalbkT4A%3D%3D&X-Amz-Algorithm=AWS4-HMAC-SHA256&X-Amz-Credential=ASIA5MF2VVMNAJHSGANV%2F20220607%2Feu-central-1%2Fs3%2Faws4_request&X-Amz-Date=20220607T182959Z&X-Amz-SignedHeaders=host&X-Amz-Expires=300&X-Amz-Signature=6ec159ba11c2fa274fe888ce55a791b2b50654e5b0c679844c32f20ff69105ac

Ik neig momenteel naar de M2 set van Taylormade na het kijken / lezen van wat reviews.

[ Voor 71% gewijzigd door R2D2 op 07-06-2022 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-06 19:37

Mach

[END]Avengers

R2D2 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 19:48:
[...]

Ik wilde dus echt net exact dezelfde ijzers gaan posten hier, bedankt voor de tip in ieder geval, lijkt me bij nader inzien inderdaad een betere keuze.

En ja, hoewel ik daar normaal gesproken nooit vrolijk van wordt als het om “gemiddeld” ben ik qua lengte en gewicht e.d. vrij gemiddeld.

Ik denk dus dat ik er dan wel uit ben, de M2 set en dan nog even een leuke putter er bij uitzoeken. Tas krijg krijg je 50% korting op momenteel dus dan ben ik voor minder dan de Cobra Fly XL set waar ik mee begon beter af voor zover ik na kan gaan.

[...]

Kijk aan… nog meer keuze. Ik heb vanavond wat te doen, ziet er ook verrekte interessant uit wat ze daar allemaal hebben aan sets.

Ok ik denk dat ik er uit ben,

[Afbeelding]

OF

[Afbeelding]

Ik neig momenteel naar de M2 set van Taylormade na het kijken / lezen van wat reviews.
Let ook even op de invoerkosten en btw naheffing omdat de UK tegenwoordig geen EU meer is. Kan flink optellen en achteraf tot een zure nasmaak leiden.

DUGG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Dat regelt men allemaal vooraf bij Clubhouse, geen bijkomende kosten dus. Had vooraf al even geïnformeerd namelijk want dat was ook het eerste waar ik aan dacht.

Anyway, zojuist de trekker overgehaald en besteld, het is de M2 geworden met putter en tas. Nu de golf lessen hier in de buurt maar eens boeken en hopen op een beetje beter weer komende tijd want een paar drupjes regen was geen ramp afgelopen zondag maar die stortbui bij de laatste hole was best nat :+

[ Voor 48% gewijzigd door R2D2 op 07-06-2022 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Leuk hoor @R2D2, ga je denk ik geen spijt van krijgen! Welke putter heb je gekozen?

Wist je trouwens dat we een app-groep hebben? Mocht je af en toe willen slowchatten over golf (en niet gerelateerde zaken) moet je @Hammetje even vragen om een invite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndgeurts
@R2D2 goede keuze hoor. Waanzinnig setje. 18 juni spelen we de Tweakers golf cup op Amelisweerd. Je kan hier nog aan meedoen als je zin hebt.
Ook is er een app groep voor fanaten zoals jij. Dan moet je ff @Hammetje DMen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
VanRoyal schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 23:04:
Leuk hoor @R2D2, ga je denk ik geen spijt van krijgen! Welke putter heb je gekozen?

Wist je trouwens dat we een app-groep hebben? Mocht je af en toe willen slowchatten over golf (en niet gerelateerde zaken) moet je @Hammetje even vragen om een invite.
Dat hoop ik niet dat ik er spijt van ga krijgen, maar dat zal wel los lopen ;)

Putter is de Taylormade redline daytona geworden, was lastiger kiezen dan de ijzers overigens. Qua ijzers en drivers zijn er genoeg reviews, video's en meningen te vinden, putters lijkt een heel ander verhaal. Geen idee waarom want als er 1 club is waarvan je zeker weet dat je hem nodig hebt is het de putter wel.

En ik had over de appgroep gelezen inderdaad, eerst maar eens wat lessen gaan nemen en wat meters gaan maken. Ik heb wat dat betreft nog wel heeeeeeeel erg nat achter de oren als het om golf gaat ;)
berndgeurts schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 06:00:
@R2D2 goede keuze hoor. Waanzinnig setje. 18 juni spelen we de Tweakers golf cup op Amelisweerd. Je kan hier nog aan meedoen als je zin hebt.
Ook is er een app groep voor fanaten zoals jij. Dan moet je ff @Hammetje DMen.
Ik denk dat 18 Juni nog een beetje te vroeg is tenzij men iemand zoekt die de boel waarschijnlijk op houd maar ik haak later dit jaar misschien nog wel eens aan. Ik ga in ieder geval dit topic even bookmarken want het heeft me al de nodige info opgeleverd en voor wat "miskopen" behoed (waarvoor iedereen nogmaals dank!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
R2D2 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 07:17:
[...]

Dat hoop ik niet dat ik er spijt van ga krijgen, maar dat zal wel los lopen ;)

Putter is de Taylormade redline daytona geworden, was lastiger kiezen dan de ijzers overigens. Qua ijzers en drivers zijn er genoeg reviews, video's en meningen te vinden, putters lijkt een heel ander verhaal. Geen idee waarom want als er 1 club is waarvan je zeker weet dat je hem nodig hebt is het de putter wel.

En ik had over de appgroep gelezen inderdaad, eerst maar eens wat lessen gaan nemen en wat meters gaan maken. Ik heb wat dat betreft nog wel heeeeeeeel erg nat achter de oren als het om golf gaat ;)

[...]

Ik denk dat 18 Juni nog een beetje te vroeg is tenzij men iemand zoekt die de boel waarschijnlijk op houd maar ik haak later dit jaar misschien nog wel eens aan. Ik ga in ieder geval dit topic even bookmarken want het heeft me al de nodige info opgeleverd en voor wat "miskopen" behoed (waarvoor iedereen nogmaals dank!).
Je bent niet de enige beginner in de app; dus laat je vooral niet tegenhouden.
Als je keertje rondje wil lopen, geef gerust een gil - ik ga graag een keertje met je de baan in.

Veel plezier & veilige slagen met de nieuwe ijzers gewenst! ;-)

[ Voor 19% gewijzigd door Hammetje op 08-06-2022 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-06 18:00

MrScratch

I am rubber, you are glue

Hammetje schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:40:
[...]

Je bent niet de enige beginner in de app; dus laat je vooral niet tegenhouden.
Als je keertje rondje wil lopen, geef gerust een gil - ik ga graag een keertje met je de baan in.

Veel plezier & veilige slagen met de nieuwe ijzers gewenst! ;-)
Zijn er ook Tweakers golfers in de regio IJmond? Ik ben speel zelf vaak op Heemskerk en ben best in voor een rondje. Ook de app-groep lijkt me best leuk om in te zitten.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Een paar weken geleden heb ik een Odyssey putter en een callaway driver gekocht.
De putter geeft veel meer gevoel dan een cheape set putter van Wilson en ook de oversized grip is veel fijner met grote handen.
Ik merkte dat de shaft van de driver van mijn standaard set nogal slapjes was.
Aangezien ik 2 meter lang ben (met best lange armen) zwiepte het uiteinde van de driver waardoor ik ontiegelijk veel hoogte kreeg.
Nu geswitcht naar een Callaway Mavrik met een stijve shaft en sla ik gewoon tientallen meters verder.
Eigenlijk wil ik ook naar betere ijzers, maar nergens krijg ik een leuke set gevonden met +1 inch zonder ze meteen gefit (en dus duur) te moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
T7D_Sneezy schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:17:
Nu geswitcht naar een Callaway Mavrik met een stijve shaft en sla ik gewoon tientallen meters verder.
Eigenlijk wil ik ook naar betere ijzers, maar nergens krijg ik een leuke set gevonden met +1 inch zonder ze meteen gefit (en dus duur) te moeten kopen.
Dat kan bij clubhousegolf.co.uk die ik gister hier als tip kreeg van @VanRoyal, setje ijzers aanklikken, rechts bovenin de groene knop "view custom fitting options" en je kunt helemaal los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:08

Typhone

Who Dares Wins

T7D_Sneezy schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:17:
Staat een beetje haaks op jouw eerdere opmerking over de putter en de driver. Zeker omdat je ook al aangeeft dat je andere grips wilt hebben (€150,- minimaal). Bij een fatsoenlijke fitter kun je mooi terecht en schaf je alles 1x goed en nieuw aan. Tegen de tijd dat je met dat materiaal serieuze veranderingen moet gaan doen zit je zowat op HCP 0.x. Al het andere ga je niet direct merken.

Lees: die investering is er probably één voor je leven maar geeft je wel het plezier. Dat geldt natuurlijk alleen als je serieus met golf bezig bent. Golfwereld staat is berucht/beroemd om de vele externe factoren die mensen erbij gaan halen. Driver van 10m verder en men splashed the cash voor een €599,- kostende driver. Maar stabiel door de baan gaan met fatsoenlijke en goed gefitte ijzers wordt vaak vergeten. Mocht je zeer casual golf spelen dan zou ik niet snel gaan fitten trouwens :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
R2D2 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:23:
[...]

Dat kan bij clubhousegolf.co.uk die ik gister hier als tip kreeg van @VanRoyal, setje ijzers aanklikken, rechts bovenin de groene knop "view custom fitting options" en je kunt helemaal los.
Thanks voor de tip! Maar alleen bij de duurdere ijzetsets bieden ze dit aan.
Typhone schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:25:
[...]

Staat een beetje haaks op jouw eerdere opmerking over de putter en de driver. Zeker omdat je ook al aangeeft dat je andere grips wilt hebben (€150,- minimaal). Bij een fatsoenlijke fitter kun je mooi terecht en schaf je alles 1x goed en nieuw aan. Tegen de tijd dat je met dat materiaal serieuze veranderingen moet gaan doen zit je zowat op HCP 0.x. Al het andere ga je niet direct merken.

Lees: die investering is er probably één voor je leven maar geeft je wel het plezier. Dat geldt natuurlijk alleen als je serieus met golf bezig bent. Golfwereld staat is berucht/beroemd om de vele externe factoren die mensen erbij gaan halen. Driver van 10m verder en men splashed the cash voor een €599,- kostende driver. Maar stabiel door de baan gaan met fatsoenlijke en goed gefitte ijzers wordt vaak vergeten. Mocht je zeer casual golf spelen dan zou ik niet snel gaan fitten trouwens :).
Nee voor mijn reguliere clubs wil ik geen andere grips. Maar een putter met een oversized grip vind ik veel fijner omdat je dan wat meer feeling hebt.
Mijn startset (Wilson XD) kon ik makkelijk in +1 kopen met stalen shafts, maar als ik iets betere ijzers zou willen moet ik meteen naar erg dure ijzersets waar +1 mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
MrScratch schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:01:
[...]

Zijn er ook Tweakers golfers in de regio IJmond? Ik ben speel zelf vaak op Heemskerk en ben best in voor een rondje. Ook de app-groep lijkt me best leuk om in te zitten.
Als je wilt deelnemen aan de app; stuur even een DM, dan krijg je een invite link.
In de app groep zitten ook @Floor-is en @The_Ghost16 , zij zijn regelmatig op golfbanen in Noord Holland te vinden ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-06 17:49

Floor-is

5.2

Oh hoi :W

Ik speel op Dirkshorn en woon in Den Helder, normaliter kan ik prima reizen, maar m’n auto is even nogal stuk :P Je bent welkom om jezelf via de bovengenoemde groep uit te nodigen hoor!

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Hammetje schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:29:
[...]

Als je wilt deelnemen aan de app; stuur even een DM, dan krijg je een invite link.
In de app groep zitten ook @Floor-is en @The_Ghost16 , zij zijn regelmatig op golfbanen in Noord Holland te vinden ;-).
Dank, aanmelding is inmiddels gedaan. Dus thanks for the invite. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Zit te kijken naar shottracking. Denk op Golfscope V3 uit te gaan komen, want wil direct een gps-horloge erbij voor de afstanden.

Nog tips waar deze te kopen? Bij golfscope zelf lijkt het 259 EUR te kosten, maar bijvoorbeeld Golfsupport.com lijkt veel goedkoper. Maar daarvan is me niet duidelijk of dat inclusief de pins is die in je stokken gestopt moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
MrScratch schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 12:02:
Zit te kijken naar shottracking. Denk op Golfscope V3 uit te gaan komen, want wil direct een gps-horloge erbij voor de afstanden.

Nog tips waar deze te kopen? Bij golfscope zelf lijkt het 259 EUR te kosten, maar bijvoorbeeld Golfsupport.com lijkt veel goedkoper. Maar daarvan is me niet duidelijk of dat inclusief de pins is die in je stokken gestopt moeten worden.
Goede keuze, heb 'm zelluf ook!
De Shotscope V3 kan je op golfsupport kopen voor €185,-. Als je onderaan de pagina kijkt, zeggen ze dat er 16 tags bijzitten. Die schroef je dus per club in de grip :).

https://golfsupport.com/g...-gps-tracking-golf-watch-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Hammetje schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 12:28:
[...]

Goede keuze, heb 'm zelluf ook!
De Shotscope V3 kan je op golfsupport kopen voor €185,-. Als je onderaan de pagina kijkt, zeggen ze dat er 16 tags bijzitten. Die schroef je dus per club in de grip :).

https://golfsupport.com/g...-gps-tracking-golf-watch-
Thanks! Inmiddels besteld en onderweg. Ben benieuwd hoe het werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeetwee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-06 20:34
Dag allemaal,

Leuk om hier allerlei golfervaringen en vragen te lezen.
Ik speel bij Golf en Countryclub Liemeer in Nieuwveen en ben dit jaar (eindelijk) hard op weg naar een lagere handicap richting de 20 :) . Om kort aan te haken op de vorige post over shottracking; ik gebruik de Arccos caddie tags met app. Werkt geweldig en geeft achteraf mooi inzicht in de geslagen afstanden en hoe je door de baan bent gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Jeetwee schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:10:
Dag allemaal,

Leuk om hier allerlei golfervaringen en vragen te lezen.
Ik speel bij Golf en Countryclub Liemeer in Nieuwveen en ben dit jaar (eindelijk) hard op weg naar een lagere handicap richting de 20 :) . Om kort aan te haken op de vorige post over shottracking; ik gebruik de Arccos caddie tags met app. Werkt geweldig en geeft achteraf mooi inzicht in de geslagen afstanden en hoe je door de baan bent gelopen.
Wacht maar tot je de app kent. De absolute reden waarom dit topic altijd vrijwel dood is hahahaha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Welkom @Jeetwee. Liemeer is een leuke baan, zelf lid bij de buren (Zeegersloot). Als je keer rondje wil lopen, geef gerust een gil ;-).

Zoals @Typhone noemt is er ook een (zeer actieve) tweakers-golf whatsapp groep. Als je wilt deelnemen, stuur even een DM - dan krijg je een invite link van me. Tip; wel gelijk op dempen zetten. We hebben dagen met 200+ berichten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeetwee
Hammetje schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:56:
Welkom @Jeetwee. Liemeer is een leuke baan, zelf lid bij de buren (Zeegersloot). Als je keer rondje wil lopen, geef gerust een gil ;-).

Zoals @Typhone noemt is er ook een (zeer actieve) tweakers-golf whatsapp groep. Als je wilt deelnemen, stuur even een DM - dan krijg je een invite link van me. Tip; wel gelijk op dempen zetten. We hebben dagen met 200+ berichten…
Dank je voor de uitnodigingen. Mocht ik in de groep willen dan geef ik wel ff een seintje. Voorlopig helaas geen tijd om meer te doen, ben aardig actief op de club met wedstrijden. Liemeer is idd een leuke baan en ook in de winter goed bespeelbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvertVdB
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
Inmiddels weer een tijdje geleden dat ik hier nog gepost heb. Sinds enkele maanden zit ik ondertussen op handicap 27.7 na anderhalf jaar 1x per week te spelen, dus ik ben best tevreden van de vooruitgang. Afgelopen week heb ik ook een nieuwe driver gekocht (Sim Max) maar dat is voorlopig nog heel hard wennen om niet keihard naar rechts te slicen.

Wellicht kan iemand mij helpen met het volgende: wij willen in het najaar een golftripje doen op max 6-7 uur rijden van Eindhoven en ter plaatse een baan of 4 gaan spelen. Het gezelschap bestaat uit handicap 27.7. 38 en 45. Heeft er iemand waar we met dergelike handicap op korte afstand terecht kunnen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacbookProx
Dichterbij nog: Boulange-Sur-Mer. Leuk vissersdorp. Ben je zo. Kan je spelen op Wimereux (uitzicht op Dover) en d’Hardelot, maar er zijn ook andere banen in de buurt.

Zie ook: https://www.golfnorthernfrance.com/golf-on-the-opal-coast/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelflap1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:28
Typhone schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:39:
[...]

Wacht maar tot je de app kent. De absolute reden waarom dit topic altijd vrijwel dood is hahahaha ;)
Wat bedoel je hier precies mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

appelflap1992 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:38:
[...]

Er is een whatsapp groep van Golfende Tweakers (of Tweakende Golfers) en je kunt een aanvraag doen om daar bijgevoegd te worden. De berichtfrequentie van die Appgroep is af en aan errug hoog, dus ik denk dat de meesten bij golfzaken in die appgroep posten en minder hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Dit topic kun je meer zien als een gateway drug ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

appelflap1992 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:38:
[...]

Het forum hier is nagenoeg dood met berichten in dit topic. Dat heeft er niet zozeer mee te maken dat wij elkaar niet kennen of spreken maar dat heeft alles te maken met de Whatsapp groep die @Hammetje heeft bedacht.

Dientengevolge is het hier rustig en komen er in de app groep soms 500-600 berichten op een dag bij.
Toegegeven het is niet ALTIJD golf (ook maatschappelijke discussies komen langs) maar in de regel ligt de focus toch echt wel voor 95% op golf gerelateerde zaken in de groep.

Mocht je daar dus niet bij zitten dan wil ik een ieder die hier soms lurkt of meeleest willen adviseren naar die groepwhatsapp te komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:23:
[...]
Dientengevolge is het hier rustig en komen er in de app groep soms 500-600 berichten op een dag bij.
Toegegeven het is niet ALTIJD golf (ook maatschappelijke discussies komen langs) maar in de regel ligt de focus toch echt wel voor 95% op golf gerelateerde zaken in de groep.

Mocht je daar dus niet bij zitten dan wil ik een ieder die hier soms lurkt of meeleest willen adviseren naar die groepwhatsapp te komen!
Moet je daarvoor ook golfen of is dit ook voor de lurkers :+.
Handicap 54 en laatst na een jaar geen golf negen holes pitch and put gespeeld. Viel niet tegen, twee keer par

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berndgeurts
Jeetwee schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:48:
[...]

Dank je voor de uitnodigingen. Mocht ik in de groep willen dan geef ik wel ff een seintje. Voorlopig helaas geen tijd om meer te doen, ben aardig actief op de club met wedstrijden. Liemeer is idd een leuke baan en ook in de winter goed bespeelbaar.
De app groep is naast veel gezelligheid ook erg chill om korte golfvragen te stellen. Soms zelfs leerzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
ANdrode schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 17:36:
[...]

Moet je daarvoor ook golfen of is dit ook voor de lurkers :+.
Handicap 54 en laatst na een jaar geen golf negen holes pitch and put gespeeld. Viel niet tegen, twee keer par
Ook voor de lurkers hoor. Tweakers is wat strenger qua slow-chat en daarnaast komen in de golfapp soms ook andere onderwerpen dan golf voorbij. Dat zou hier weer offtopic zijn, vandaar dat er is besloten een whatsappgroep op te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 16:31

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

EvertVdB schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:50:
Inmiddels weer een tijdje geleden dat ik hier nog gepost heb. Sinds enkele maanden zit ik ondertussen op handicap 27.7 na anderhalf jaar 1x per week te spelen, dus ik ben best tevreden van de vooruitgang. Afgelopen week heb ik ook een nieuwe driver gekocht (Sim Max) maar dat is voorlopig nog heel hard wennen om niet keihard naar rechts te slicen.

Wellicht kan iemand mij helpen met het volgende: wij willen in het najaar een golftripje doen op max 6-7 uur rijden van Eindhoven en ter plaatse een baan of 4 gaan spelen. Het gezelschap bestaat uit handicap 27.7. 38 en 45. Heeft er iemand waar we met dergelike handicap op korte afstand terecht kunnen?
Het lijkt mij mooi om eens in de bergen te Golfen, dus ik zou zeggen: Zwitserland? Verder geen banen bekend bij mij.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrkoekie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:34
goedemiddag,

volgens mij al een keertje voorgesteld hier, maar das alweer lang geleden. in de tussentijd veel gelurkt hier voor zover er iets voorbij kwam :P

Bijna iedere woensdagavond ben ik te vinden op de drivingrange van Delflandgolf. We (m'n schoonvader en m'n broer) proberen enige regelmaat te vinden in het lopen van een rondje.
Afgelopen donderdag 40 jaar geworden en een ShotScope v3 en eindelijk een fatsoenlijke trolley gekregen voor m'n verjaardag :D

PH-MRK request startup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Laatst online: 30-05 23:06
Recentelijk ben ik begonnen met lessen en ben zo langzaam aan het kijken om zelf een setje clubs aan te schaffen voor als de lessen voorbij zijn.
echter is er zoveel keus dat ik een klein beetje advies zoek. ik zie in dit topic veel voorbij komen dat je als beginner beter een 2e hands setje kan kopen en later als je een stijl hebt ontwikkeld pas voor iets knaps gaan.
nu heb ik een set gevonden op marktplaats;
https://www.marktplaats.n...346330-king-cobra-golfset
aantrekkelijke prijs en ziet er voor mij netjes uit.
van wat ik kan vinden is het wel een iets oudere set, maar weet niet in hoeverre dit uitmaakt?
kan ik bijvoorbeeld beter een goedkope nieuwe set halen van bijvoorbeeld spalding, of is dit prima voor het eerste jaartje golf?
qua budget hoeft het niet perse supergoedkoop, een paar honderd meer mag ook als dat nodig is. maar als ik het hiermee red is het ook niet nodig om meer uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BilnaadBob
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-06 18:44
@Denniz0229 zelf had ik na een aantal lessen een Cobra Fly XL set aangeschaft en erg tevreden over.

Een combinatie van lengte (langere/kortere clubs), swing snelheid (shaft flex& verschil graphite/staal), maakt wel een hoop verschil. Lastig om hier direct goed advies over te geven, maar je locale pro zou hierbij kunnen helpen

Die set die je linkt ziet er wel ok uit voor de prijs, maar kijk ook eens naar een halve set bij de verschillende winkels. Dan heb je iets moderner materiaal (wat wel veel verschilt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeetwee
@Denniz0229 ik denk dat je als beginner juist gebaat bent bij clubs die bij jouw golfspel passen, anders heb je naast je eigen onervarenheid ook nog eens een verkeerde club te compenseren. Zelf heb ik vanwege mijn lengte bij de lessen direct clubs laten fitten, maar ben toen ook begonnen met eerst een halve set en die naderhand uitgebreid. Daar heb ik nu nog heel veel plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Hallo @Denniz0229 en welkom in het grote golfsport topic :-). Leuk dat je bent begonnen met lessen en blijkbaar de smaak te pakken hebt.

Een en ander hangt natuurlijk ook af van jouw budget en hoe zeker je weet dat je de golfsport leuk vindt. Als je nu een setje uitzoekt die bij je past, kan je jaren plezier hebben. In dat geval kan je beter laten fitten; zelfs een spalding of black diamond set kan verlengd worden; indien dat nodig is. Zo’n (halve) set begint vanaf een paar honderd euro, maar een set van een beter merk kan net zo duur worden als dat jij het wilt.

De set die linkt van marktplaats is een vrij volledige set. Je loopt vrij weinig risico; is het niks gooi je het weer op marktplaats - het is maar wat de gek ervoor geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Laatst online: 30-05 23:06
@BilnaadBob @Hammetje @Jeetwee

bedankt voor jullie reacties, als ik het goed begrijp kan ik dus beter voor iets moderners gaan.
opzich is het budget gewoon aanwezig hoor om iets meer uit te geven.
de door Bilnaadbob genoemde set van cobra is ook wel iets om naar te kijken, wel iets duurder, maar dat maakt opzich niet uit als ik daar de eerste jaren mee uit de voeten kan.

ik had alleen wel begrepen dat fitten pas zin heeft als je iets meer je eigen swing ontwikkeld hebt.
dat is bij mij nu nog niet het geval, is het dan mogelijk om bijvoorbeeld de cobra set eerst te gebruiken en deze later alsnog te laten fitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
MacbookProx schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 19:00:

Andere opties:

^ gewoon zoiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:27

Roy

Hobbies?

Ook hier een ‘nieuwe’ golfer. Al enkele jaren geleden een paar proeflessen gehad, vond het toen al erg leuk, maar (helaas) toen nooit doorgepakt. Tot 2 maand geleden; toen gestart met golflessen (op een kleine baan in Twente), en nu merk ik al hoe verslavend/frustrerend het spelletje kan zijn :)

Ik ben nu aan het kijken naar een eigen set clubs; en hoor ook van vrienden en collega’s dat een tweedehands setje prima is om mee te beginnen. Mijn pro heeft twee setjes Callaway Razr X HL (ijzer 4,5,6,7,8,9 en P) aan me meegeven om te testen of dat wat is (1 setje staal, 1 setje graphite). Vandaag even mee geoefend en de staal variant slaat eigenlijk best wel goed (voor zover ik dat nu zou kunnen beoordelen). Deze setjes zitten zo rond de 300 euro en zien er nog goed uit. Nu heb ik geen idee of dat een redelijke optie/prijs is, of dat ik beter voor een nieuwe (halve) set kan gaan? (Bijvoorbeeld een voordelige Wilson D7).

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zensu
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 00:10
Roy schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 22:36:
Ook hier een ‘nieuwe’ golfer. Al enkele jaren geleden een paar proeflessen gehad, vond het toen al erg leuk, maar (helaas) toen nooit doorgepakt. Tot 2 maand geleden; toen gestart met golflessen (op een kleine baan in Twente), en nu merk ik al hoe verslavend/frustrerend het spelletje kan zijn :)

Ik ben nu aan het kijken naar een eigen set clubs; en hoor ook van vrienden en collega’s dat een tweedehands setje prima is om mee te beginnen. Mijn pro heeft twee setjes Callaway Razr X HL (ijzer 4,5,6,7,8,9 en P) aan me meegeven om te testen of dat wat is (1 setje staal, 1 setje graphite). Vandaag even mee geoefend en de staal variant slaat eigenlijk best wel goed (voor zover ik dat nu zou kunnen beoordelen). Deze setjes zitten zo rond de 300 euro en zien er nog goed uit. Nu heb ik geen idee of dat een redelijke optie/prijs is, of dat ik beter voor een nieuwe (halve) set kan gaan? (Bijvoorbeeld een voordelige Wilson D7).
Hier ook een beginnende golfer. Zat ook te denken Wilson d7. Online voordelig, maar fitting is wel belangrijk. Moet alleen wel ver voor rijden.

Of is fitting niet een must voor beginner ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 13:56

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Denniz0229 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:36:
@BilnaadBob @Hammetje @Jeetwee

bedankt voor jullie reacties, als ik het goed begrijp kan ik dus beter voor iets moderners gaan.
opzich is het budget gewoon aanwezig hoor om iets meer uit te geven.
de door Bilnaadbob genoemde set van cobra is ook wel iets om naar te kijken, wel iets duurder, maar dat maakt opzich niet uit als ik daar de eerste jaren mee uit de voeten kan.

ik had alleen wel begrepen dat fitten pas zin heeft als je iets meer je eigen swing ontwikkeld hebt.
dat is bij mij nu nog niet het geval, is het dan mogelijk om bijvoorbeeld de cobra set eerst te gebruiken en deze later alsnog te laten fitten?
Compleet fitten heeft geen zin, maar ga asjeblieft gewoon naar een winkel en laat je daar adviseren op kooidata. Dat kost niets extra's en dan weet je zeker dat je clubs hebt die bij je passen.

Ik snap echt dat gedrag niet clubs online te kopen zodat je 100 euro goedkoper uit bent en vervolgens clubs hebt die totaal niet bij je passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndgeurts
Zensu schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:05:
[...]

Hier ook een beginnende golfer. Zat ook te denken Wilson d7. Online voordelig, maar fitting is wel belangrijk. Moet alleen wel ver voor rijden.

Je kan ook aan je eigen pro vragen wat je past. Die kan je vast adviseren.
Als je niet extreem lang of kort bent en een redelijk normale bouwen hebt, dan passen meestal veel clubs bij je.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Azure
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 04-06 21:44
Zensu schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:05:
[...]

Een fitting heeft pas echt zin als je ook gefit kan worden. Daarmee bedoel ik, je moet een bal kunnen raken. Alleen dan kan de fitter jou ook echt een set aanmeten die past bij jou. Dus ook iemand met een handicap tussen de 54 en 36 kan in mijn ogen gefit worden, je zal alleen een goede basis techniek moeten hebben om als fitter niet met hagel te hoeven schieten.

Daarnaast is het woord fitten binnen de golf wereld echt een buzz word. Echt fitten wordt maar weinig gedaan. Zelf bij golf etc. geweest in Valkenswaard bij Rob verhappen. Deze man mag en kan zelf clubs bouwen van alle merken. Dat noem je fitten. De juiste grip, grip dikte, shaft, loft, lie en clubhoofd. Echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zensu
Azure schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 11:25:
[...]

Een fitting heeft pas echt zin als je ook gefit kan worden. Daarmee bedoel ik, je moet een bal kunnen raken. Alleen dan kan de fitter jou ook echt een set aanmeten die past bij jou. Dus ook iemand met een handicap tussen de 54 en 36 kan in mijn ogen gefit worden, je zal alleen een goede basis techniek moeten hebben om als fitter niet met hagel te hoeven schieten.

Daarnaast is het woord fitten binnen de golf wereld echt een buzz word. Echt fitten wordt maar weinig gedaan. Zelf bij golf etc. geweest in Valkenswaard bij Rob verhappen. Deze man mag en kan zelf clubs bouwen van alle merken. Dat noem je fitten. De juiste grip, grip dikte, shaft, loft, lie en clubhoofd. Echt een aanrader!
Bedankt voor je feedback. Ik had toevallig met de pro contact gehad over fitting. is voor mij niet nodig omdat ik beginner ben. Hij heeft wel een halve set skymax voor mij 275 euro inclusief tas. Mijn zwager vind skymax niet hele goede merk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:25
Zensu schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:15:
[...]

Bedankt voor je feedback. Ik had toevallig met de pro contact gehad over fitting. is voor mij niet nodig omdat ik beginner ben. Hij heeft wel een halve set skymax voor mij 275 euro inclusief tas. Mijn zwager vind skymax niet hele goede merk...
En jouw zwager heeft daar meer kijk op dan je pro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeetwee
Zensu schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:15:
[...]

Er is altijd kwaliteitsverschil en daarmee prijsverschil, maar wat denk ik belangrijker is, dat je er lekker mee slaat en vertrouwen hebt in je clubs. Ik zou vragen of je met die set een paar mandjes ballen mag slaan of ermee een les doet. Als je dan niet het idee krijgt dat je opeens geen bal meer kan raken, neem je ze toch over van de pro. Kan er je even vooruit. Ik ga er vanuit dat hij wel weet dat deze clubs voor jou geschikt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berndgeurts
Skymax is inderdaad een instapmerk, niet heel speciaal. Als je hier over nadenkt, pak dan een set van de Decathlon, zelfde of betere kwaliteit naar nog goedkoper.

https://www.decathlon.nl/..._/R-p-X8544881?mc=8544881

[ Voor 4% gewijzigd door berndgeurts op 06-08-2022 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zensu
scrappy.doo schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 15:48:
[...]

En jouw zwager heeft daar meer kijk op dan je pro?
Hij is misschien eerlijker haha. Zwager handicap is 10, dus ook wel beetje ervaring.

De skymax clubs van pro heeft hij al thuis, dus dan weet je niet of hij skymax (gebruikt) juist ervan af wilt. Maar zoals @Jeetwee zegt; even paar mandjes slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BehindCorner
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 07-06 21:15

BehindCorner

Battlcruiser operational!

Nadat ik mij gisteren voor de zoveelste keer afvroeg waarom er geen Nederlandstalig (actief) golf forum bestaat vroeg ik mij af of er op tweakers geen golf topic bestond, en uiteraard bestaat deze :)

In Nederland kennen we https://golfchat.nl/, waar op dit moment (buiten de toernooi berichten om) sporadisch wat berichten geplaatst worden, meest recente is meer dan een maand oud.

In het Engels bestaan er diverse fora, voorbeelden welke ik zelf wel eens bezoek zijn https://thesandtrap.com/, https://golfsimulatorforum.com/ Voor mijn gevoel is er echter nog best wel ruimte (en behoefte) voor een Nederlands talig forum. Ik zelf denk aan het delen van product ervaringen, swing videos, baan ervaringen, PGA (LIV ;) ) tour nieuws (jullie weten zelf ook wel wat er op een forum besproken wordt).

Golf heeft helaas nog een beetje dat bejaarden imago maar juist de afgelopen jaren zie ik steeds meer leeftijdgenoten (ben zelf 38) die met forums zijn opgegroeid. Ik zie zelfs dat er een whatsapp groep is met meer dan 100 leden? Is er wel eens gesproken over het opzetten van een open forum voor golfers in Nederland/Belgie?

18x Hanwha Q cells peak blk 290WP - SolarEdge SE7K PVoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
BehindCorner schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 09:39:
Nadat ik mij gisteren voor de zoveelste keer afvroeg waarom er geen Nederlandstalig (actief) golf forum bestaat vroeg ik mij af of er op tweakers geen golf topic bestond, en uiteraard bestaat deze :)

In Nederland kennen we https://golfchat.nl/, waar op dit moment (buiten de toernooi berichten om) sporadisch wat berichten geplaatst worden, meest recente is meer dan een maand oud.

In het Engels bestaan er diverse fora, voorbeelden welke ik zelf wel eens bezoek zijn https://thesandtrap.com/, https://golfsimulatorforum.com/ Voor mijn gevoel is er echter nog best wel ruimte (en behoefte) voor een Nederlands talig forum. Ik zelf denk aan het delen van product ervaringen, swing videos, baan ervaringen, PGA (LIV ;) ) tour nieuws (jullie weten zelf ook wel wat er op een forum besproken wordt).

Golf heeft helaas nog een beetje dat bejaarden imago maar juist de afgelopen jaren zie ik steeds meer leeftijdgenoten (ben zelf 38) die met forums zijn opgegroeid. Ik zie zelfs dat er een whatsapp groep is met meer dan 100 leden? Is er wel eens gesproken over het opzetten van een open forum voor golfers in Nederland/Belgie?
Hey @BehindCorner ; leuk dat je ‘ons’ topic gevonden hebt! We zijn een zeer actieve community die, gezien alle slowchat, vooral kletsen via de whatsapp groep die je noemt. Bestaat op dit moment uit een kleine 50 man, bestaande uit mensen uit heel NL. We hadden ook 1 Belg, maar die golfde niet zo veel en die is alweer een jaar geleden uit de groep gegaan. Mocht je willen deelnemen, stuur even een DM, dan krijg je van mij een invite link.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:23

Golfchat is veel actiever dan je hier schrijft. Als je een account aanmaakt zie je veel meer en merk je dat er dagelijks gepost wordt.

Ik heb zelf via dat forum tientallen golfers leren kennen. Ben meerdere malen via dat forum naar het buitenland geweest, heb daardoor toernooien gespeeld in Duitsland, Italie en Belgie. Ik raad iederaan aan daar lid te worden, de communitie die er achter zit is erg groot.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndgeurts

Nog een leuk Engels talig forum:
forums.golfwrx.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 16:31

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Artbij schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 10:30:
[...]

Golfchat is veel actiever dan je hier schrijft. Als je een account aanmaakt zie je veel meer en merk je dat er dagelijks gepost wordt.

Ik heb zelf via dat forum tientallen golfers leren kennen. Ben meerdere malen via dat forum naar het buitenland geweest, heb daardoor toernooien gespeeld in Duitsland, Italie en Belgie. Ik raad iederaan aan daar lid te worden, de communitie die er achter zit is erg groot.
Dat is toch ook gek? Stel. je hebt geen account en je ziet alleen maar oude berichten. Dan is de zin om zelf toch een account aan te maken al snel weg, lijkt me.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

BeQuietAndDrive schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 09:12:
[...]

Dat is toch ook gek? Stel. je hebt geen account en je ziet alleen maar oude berichten. Dan is de zin om zelf toch een account aan te maken al snel weg, lijkt me.
Haha precies wat ik dacht toen ik er keek. Op een enkel bericht na alleen maar heel oude berichten (gedateerd) dus de kans is nihil dat ik daar zou gaan kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-06 16:55
Mijn tip voor alle beginnende golfers: Koop/leen een goedkoop/2e hands set en besteed het geld dat je overhoud aan lessen. Ik ben een gevorderde beginner en heb voor komende winter deze lessen geboekt:

• 12 trainingen van 1½ uur = 18 uur om (nog) beter te leren golfen
• 5-8 personen per groep
• € 320 p.p.

laat tijdens de lessen je set aan de instructeur zien en vraag advies. Merk je na de lessen dat je het nog steeds leuk vind en dat je veel speelt, kun je altijd nog extra geld gaan uitgeven.

Zo zonde om een set van € 1000 te kopen die dan na een jaar op zolder verdwijnt.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met de Dormy? Best een mooie prijs voor deze Callaway maar helaas weinig reviews te vinden. Heb ook geen creditcard met aankoopverzekering dus dat is wel een risico. Thanks!

https://www.dormy.com/en/brands/callaway/mavrik-22-02005669

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fyr0
  • Laatst online: 11-06 14:53
JPtjeeNL schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 23:27:
Heeft iemand ervaring met de Dormy? Best een mooie prijs voor deze Callaway maar helaas weinig reviews te vinden. Heb ook geen creditcard met aankoopverzekering dus dat is wel een risico. Thanks!

https://www.dormy.com/en/brands/callaway/mavrik-22-02005671
Dormy is naar mijn mening een van de betere golfzaken waar je online kan bestellen, snelle levering ook al komen ze uit het noorden.

Al een aantal clubs en andere dingen besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
fyr0 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:21:
[...]

Dormy is naar mijn mening een van de betere golfzaken waar je online kan bestellen, snelle levering ook al komen ze uit het noorden.

Al een aantal clubs en andere dingen besteld
Thanks, heb de driver besteld. Ben benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeetwee
JPtjeeNL schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 17:11:
[...]

Thanks, heb de driver besteld. Ben benieuwd :)
Klopt het dat je link niet naar de driver is? Das namelijk een houten 3.

• JPtjeeNL
  • Niet online
Jeetwee schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 21:10:
[...]

Klopt het dat je link niet naar de driver is? Das namelijk een houten 3.
Oops, thanks. Ik heb wel de driver besteld. 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Mijn vrouw wilde golflessen gaan nemen en mij lijkt het ook erg leuk om te doen.
Nu hadden we al de 2 daagse cursus via de anwb gezien. Maar nu kwamen we ook op de volgende uit:
https://www.golfacademien...2YmAb2EAAYAyAAEgKKrfD_BwE
Is hier iemand bekend met deze site?
Kun je in 1 dag alles behalen inclusief de handicap.
Nu gaat het daar niet zozeer om, maar wel dat we eerder kunnen.

De Google reviews zijn best positief te noemen. De negatieve worden beantwoord met naar mijn idee goede en logische uitleg.

[ Voor 12% gewijzigd door Arunia op 30-08-2022 16:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Azure
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 04-06 21:44
Arunia schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:16:
Mijn vrouw wilde golflessen gaan nemen en mij lijkt het ook erg leuk om te doen.
Nu hadden we al de 2 daagse cursus via de anwb gezien. Maar nu kwamen we ook op de volgende uit:
https://www.golfacademien...2YmAb2EAAYAyAAEgKKrfD_BwE
Is hier iemand bekend met deze site?
Kun je in 1 dag alles behalen inclusief de handicap.
Nu gaat het daar niet zozeer om, maar wel dat we eerder kunnen.

De Google reviews zijn best positief te noemen. De negatieve worden beantwoord met naar mijn idee goede en logische uitleg.
De link die je doorstuurt, ken ik eerlijk gezegd niet, maar het aantal aanbieders dat je een GVB "cadeau" geeft in één weekend is behoorlijk groot. Begrijp mij niet verkeerd, ik bedoel dit niet neerbuigend. Maar je GVB halen is tegenwoordig echt niet meer heel moeilijk, onder andere door dit soort weekenden.

Het komt erop neer dat je aan het eind van zo'n weekend bekend bent met de geschreven en ongeschreven regels van de golf sport. Je zult echt niet direct goed spelen, maar je krijgt wel de handvaten om met je nieuwe GVB op zak je golf spel te gaan trainen en kaarten te kunnen lopen. Mede door het hebben van een GVB en een handicap registratie heb je alle vrijheid om starttijden te boeken bij clubs en stap voor stap beter te worden.

Mijn vriendin heeft de cursus bij de ANWB gedaan, daar proberen je ze gewoon in een weekend klaar te stomen om zelfstandig te kunnen spelen en je duidelijk te maken hoe je jezelf gedraagt op en rondom de golfbaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trapezoid
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-06 21:05
Ik lees in 1 review dat je gewoon een getekende kaart krijgt. Ik twijfel ook of je zonder veel aanleg gelijk 54 zou kunnen lopen maar wie weet.

Persoonlijk denk ik dat je meer baat hebt bij een lokale golfschool die een lessenpakket aanbied. Als je dan 1 keer per week een les hebt bijvoorbeeld geeft het je de tijd om tussendoor nog wat te oefenen en je lichaam te laten wennen aan die rare beweging. Het theorie gedeelte is in principe een klein boekje lezen.

Ook met zon weekend ga je daarna echt niet gelijk alleen maar de baan in, je zult in het begin toch voornamelijk bezig zijn met de techniek oefenen op de driving range en putting green.

Dan wordt in de baan lopen ook een stuk leuker.

Edit:
Vaak kun je bij een lokale baan ook baanpermissie krijgen. Dat betekend dat je dan daar dus wel mag spelen maar nog geen hcp 54 speelt.

[ Voor 9% gewijzigd door Trapezoid op 30-08-2022 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
@Arunia ; daar heb ik ~5 jaar geleden ook mijn GVB gekocht. Op zich een redelijke pro, echter verwacht niet al te hoge kwaliteit lessen. Je krijgt zoals hierboven al genoemd gewoon een getekende kaart. Het proefexamen maak je 'samen' met de groep. Kortom; wil je puur je GVB, dan heb je die daar ook na 1 dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berndgeurts
Azure schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:08:
[...]

De link die je doorstuurt, ken ik eerlijk gezegd niet, maar het aantal aanbieders dat je een GVB "cadeau" geeft in één weekend is behoorlijk groot. Begrijp mij niet verkeerd, ik bedoel dit niet neerbuigend. Maar je GVB halen is tegenwoordig echt niet meer heel moeilijk, onder andere door dit soort weekenden.

Het komt erop neer dat je aan het eind van zo'n weekend bekend bent met de geschreven en ongeschreven regels van de golf sport. Je zult echt niet direct goed spelen, maar je krijgt wel de handvaten om met je nieuwe GVB op zak je golf spel te gaan trainen en kaarten te kunnen lopen. Mede door het hebben van een GVB en een handicap registratie heb je alle vrijheid om starttijden te boeken bij clubs en stap voor stap beter te worden.

Mijn vriendin heeft de cursus bij de ANWB gedaan, daar proberen je ze gewoon in een weekend klaar te stomen om zelfstandig te kunnen spelen en je duidelijk te maken hoe je jezelf gedraagt op en rondom de golfbaan.
Golfstart
Kijk hier eens naar. Dit is van de NGF zelf het initiatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• idutcher
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-05-2024
berndgeurts schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 05:53:
[...]

Golfstart
Kijk hier eens naar. Dit is van de NGF zelf het initiatief.
Hier net klaar met Golfstart 1 en 2, zeker aan te raden. Golfstart is een initiatief van de NGF, omdat ze merkte dat veel golfers die direct de baan in gaan zonder enige training na een jaar stoppen. Golf is niet een hele leuke sport als je constant ballen aan het zoeken bent 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
We hebben nu een weekend voor de lessen en je bewijs.
De basis spulletjes gekocht gisteren en ook golfschoenen.
Nu alleen nog een broek en polo, maar dat doen we na het salaris maar even.
Clubs huren we nog voorlopig.

Nog een maand wachten voor we kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• berndgeurts
idutcher schreef op maandag 19 september 2022 @ 16:05:
[...]

Hier net klaar met Golfstart 1 en 2, zeker aan te raden. Golfstart is een initiatief van de NGF, omdat ze merkte dat veel golfers die direct de baan in gaan zonder enige training na een jaar stoppen. Golf is niet een hele leuke sport als je constant ballen aan het zoeken bent 😜
Vind ook dat golf veel te veel om de regels en handicaps draait. Als we beginnende golfers nou eens leren om fun te hebben, dan zouden mensen veel meer golfen.
Als je bal in de rough ligt en je hebt HCP 54, dan is dat vaak gewoon niet leuk. Sta je daar te hakken. Mijn insteek: leg als beginner gewoon de bal lekker neer op een betere plek. Het swingen is al moeilijk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

berndgeurts schreef op maandag 19 september 2022 @ 20:18:
[...]

Vind ook dat golf veel te veel om de regels en handicaps draait. Als we beginnende golfers nou eens leren om fun te hebben, dan zouden mensen veel meer golfen.
Als je bal in de rough ligt en je hebt HCP 54, dan is dat vaak gewoon niet leuk. Sta je daar te hakken. Mijn insteek: leg als beginner gewoon de bal lekker neer op een betere plek. Het swingen is al moeilijk genoeg.
+1000 helemaal mee eens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeetwee
berndgeurts schreef op maandag 19 september 2022 @ 20:18:
[...]Vind ook dat golf veel te veel om de regels en handicaps draait. Als we beginnende golfers nou eens leren om fun te hebben, dan zouden mensen veel meer golfen.
Dat kan toch gewoon? Imho hoeven de regels e.d. daar niet voor te veranderen. Verklaar de bal onbespeelbaar en ga met een strafbal verder. Daar zijn de extra slagen bij hcp 54 ook voor. Of je speelt niet voor een kaart en je legt de bal na twee keer proberen op een betere plek. Hou je vanzelf meer plezier in het spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berndgeurts
Ik had het ook niet over het veranderen van de regels, maar over de manier waarop in NL met golf wordt omgegaan en dus ook de manier die we beginnende golfers leren.
In NL is HCP zo belangrijk voor veel mensen en stableford wedstrijdjes. Op alle clubs is het bijna altijd stableford. Nooit foursomes, fourball, alternate shot etc. Af en toe een scramble.
In Amerika draait het veel meer om lol maken. Geen HCP, gewoon met maten balletjes slaan, proberen laag te scoren en eventueel een weddenschap tussendoor.
Als je in Nederland aan iemand vraagt hoe zn ronde ging is het altijd: x stableford. Bij a nooit: wedstrijdje gedaan, veel holes verloren, maar de side bets gewonnen.

De regels van golf zijn best redelijk, er is aan veel gedacht en echt goed voor een echte wedstrijd.

• Jorendi
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-06-2023
Als je denkt dat Nederland erg is... moet je eens in België gaan golfen.

Vele banen vereisen minimum hcp36, sommige zelf een stuk lager.
Ben je greenfee speler bezien ze je vaak ook als een indringer en geven andere spelers negatieve commentaar.

Op dat vlak is Nederland een stuk meer relaxed

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Jorendi schreef op woensdag 21 september 2022 @ 21:51:
Als je denkt dat Nederland erg is... moet je eens in België gaan golfen.

Vele banen vereisen minimum hcp36, sommige zelf een stuk lager.
Ben je greenfee speler bezien ze je vaak ook als een indringer en geven andere spelers negatieve commentaar.

Op dat vlak is Nederland een stuk meer relaxed
Ja België is extreem elitair. Paar keer geweest dit jaar met klanten maar MET Belgen golfen doe ik voorlopig niet meer. Niet van die stempel. Poehee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-06 11:56
berndgeurts schreef op woensdag 21 september 2022 @ 20:37:
Ik had het ook niet over het veranderen van de regels, maar over de manier waarop in NL met golf wordt omgegaan en dus ook de manier die we beginnende golfers leren.
In NL is HCP zo belangrijk voor veel mensen en stableford wedstrijdjes. Op alle clubs is het bijna altijd stableford. Nooit foursomes, fourball, alternate shot etc. Af en toe een scramble.
In Amerika draait het veel meer om lol maken. Geen HCP, gewoon met maten balletjes slaan, proberen laag te scoren en eventueel een weddenschap tussendoor.
Als je in Nederland aan iemand vraagt hoe zn ronde ging is het altijd: x stableford. Bij a nooit: wedstrijdje gedaan, veel holes verloren, maar de side bets gewonnen.

De regels van golf zijn best redelijk, er is aan veel gedacht en echt goed voor een echte wedstrijd.
Dan moet je Good Good op Youtube kijken. Jongen gasten die allerlei wedstrijdjes doen. Echt leuk om te zien en fijn voor de beginnende golfer om te weten dat ook dit soort spelers soms enorme afzwaaiers produceren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

loeberce schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:31:
[...]

Dan moet je Good Good op Youtube kijken. Jongen gasten die allerlei wedstrijdjes doen. Echt leuk om te zien en fijn voor de beginnende golfer om te weten dat ook dit soort spelers soms enorme afzwaaiers produceren.....
Ik zou alleen als beginnende golfer niet denken dat zij beginnende golfers zijn met hun + (!) handicaps. Vooral erg leuk vermaak maar een afzwaaier met hun swingsnelheid heeft natuurlijk ook een forse afwijking tot gevolg. En zij spelen vanuit de rough zoals de gemiddelde amateur nog niet speelt vanaf de fairway :P
Pagina: 1 ... 31 ... 36 Laatste