Spalding heeft tassen en clubs voor beginners compleet voor €379,-.Mach schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:34:
[...]
Om mezelf maar even te quoten.
Ben nu over de helft met mijn startcursus golf, doe volgende week mijn theorie-examen en dan een week later mijn qualifying ronde met mijn pro.
Zoals ik al zei, heb ik een gebruikt setje oude ijzers 6,8,9 en PW (leeftijd onbestemd, maar zeker +10 jaar)
Volgens mijn pro zijn de materiaalontwikkelingen de afgelopen 10 jaar toch wel sterk verbeterd, waardoor het vervangen deze oude ijzers door iets nieuws toch wel aan te bevelen is.
Ik ben dus een beetje aan het rondkijken en zie eigenlijk verschillende opties:
1. Een complete beginnerset bij Jumbo Golf of iets dergelijks (prijs ergens tussen 300 en 400 euro)
2. Een set ijzers (vanaf 5 tot SW) van rond 500-600 euro (bijvoorbeeld: https://www.golfplaza.nl/...lfclubs-ijzers-heren.html) + eventueel een aanvullende driver a 250/300 euro)
Mijn putter volstaat nog wel op dit moment
Voordeel optie 1...complete set en niet te duur. Twijfelpunt..ben ik dan (even optimistisch gezien) niet na een jaar klaar met zo'n set en wil ik dan opnieuw investeren.
Voordeel optie 2, wellicht een duurzamere investering, die flexibel aangevuld kan worden na verloop van tijd met extra drivers of hybrids. Wel de duurdere oplossing.
ik neig naar optie 2, maar ben benieuwd wat de ervaringsdeskundigen aanbevelen
Nog iets goedkoper en zodra je wat beter wordt goed te verkopen want erg gewild.