Het grote Golfsport topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 29 ... 36 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:45

Typhone

Who Dares Wins

Mach schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:34:
[...]

Om mezelf maar even te quoten.

Ben nu over de helft met mijn startcursus golf, doe volgende week mijn theorie-examen en dan een week later mijn qualifying ronde met mijn pro.

Zoals ik al zei, heb ik een gebruikt setje oude ijzers 6,8,9 en PW (leeftijd onbestemd, maar zeker +10 jaar)

Volgens mijn pro zijn de materiaalontwikkelingen de afgelopen 10 jaar toch wel sterk verbeterd, waardoor het vervangen deze oude ijzers door iets nieuws toch wel aan te bevelen is.

Ik ben dus een beetje aan het rondkijken en zie eigenlijk verschillende opties:

1. Een complete beginnerset bij Jumbo Golf of iets dergelijks (prijs ergens tussen 300 en 400 euro)
2. Een set ijzers (vanaf 5 tot SW) van rond 500-600 euro (bijvoorbeeld: https://www.golfplaza.nl/...lfclubs-ijzers-heren.html) + eventueel een aanvullende driver a 250/300 euro)

Mijn putter volstaat nog wel op dit moment

Voordeel optie 1...complete set en niet te duur. Twijfelpunt..ben ik dan (even optimistisch gezien) niet na een jaar klaar met zo'n set en wil ik dan opnieuw investeren.

Voordeel optie 2, wellicht een duurzamere investering, die flexibel aangevuld kan worden na verloop van tijd met extra drivers of hybrids. Wel de duurdere oplossing.

ik neig naar optie 2, maar ben benieuwd wat de ervaringsdeskundigen aanbevelen
Spalding heeft tassen en clubs voor beginners compleet voor €379,-.
Nog iets goedkoper en zodra je wat beter wordt goed te verkopen want erg gewild.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:31

Mach

[END]Avengers

Typhone schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:04:
[...]

Spalding heeft tassen en clubs voor beginners compleet voor €379,-.
Nog iets goedkoper en zodra je wat beter wordt goed te verkopen want erg gewild.
Quincy2003 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:38:
[...]

Ik ben zelf met een (oud) Dunlop setje van Marktplaats begonnen. Vorig jaar het spelletje weer serieus opgepakt, en toen m'n handicap tot rond de 30 gezakt was, in overleg met m'n pro, een afspraak gemaakt voor een fitting.

Ik zou eerst lekker gaan spelen met die startersset van de Jumbo, en inderdaad over een jaar eens verder kijken. Dat setje raak je dan echt wel weer kwijt. Ik heb mijn setje aan een vriend gegeven en heb daarmee nu nog iemand die ik kan bellen om een rondje mee te lopen :*)
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:13:
Die Wilson Staff startersets bij bijv. Jumbo zijn zo slecht niet. Reviews onderschrijven dit. Ik heb die zelf ook, en speel er al vier jaar mee. Shafts zijn wel ietwat gericht op de lagere swingspeeds, denk ik.

Maar je kunt er even mee slaan in de winkel.

In 1x een betere set kopen klinkt natuurlijk mooi, maar als ik naar mezelf kijk toen ik mijn hcp haalde: ik zou geen idee hebben gehad waar ik op had moeten letten. Je loopt kans een set te kopen die helemaal niet bij je past misschien.
VanRoyal schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:22:
Het is denk ik allemaal afhankelijk van je financiële mogelijkheden, je ambities, je aanleg, etc. Ik heb persoonlijk de volgende route afgelegd: startersset (Ben Sayers M11), toen na één of twee jaar een goede driver gekocht, weer een paar jaar later de ijzers vervangen, kort daarna de putter en vervolgens de 'nieuwe' set aangevuld een hybride en uiteindelijk twee houtjes.

In het begin (eerste twee jaar?) ben je zelf de allergrootste beperkende factor en niet je materiaal. Dus ik zou zeggen koop een startersset of een tweedehands set en kijk hoe het gaat de komende 1 a 2 jaar.
Heren, dank voor jullie snelle reacties en de benodigde sturing :)

[ Voor 6% gewijzigd door Mach op 15-04-2021 10:10 ]

DUGG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 18:04
VanRoyal schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:22:
Het is denk ik allemaal afhankelijk van je financiële mogelijkheden, je ambities, je aanleg, etc. Ik heb persoonlijk de volgende route afgelegd: startersset (Ben Sayers M11), toen na één of twee jaar een goede driver gekocht, weer een paar jaar later de ijzers vervangen, kort daarna de putter en vervolgens de 'nieuwe' set aangevuld een hybride en uiteindelijk twee houtjes.

In het begin (eerste twee jaar?) ben je zelf de allergrootste beperkende factor en niet je materiaal. Dus ik zou zeggen koop een startersset of een tweedehands set en kijk hoe het gaat de komende 1 a 2 jaar.
zo ga ik het ook aanvliegen.
Heb al aardig wat op de driving range gestaan met een bij elkaar geraapt zooitje ijzers, maar volgende week start ik met mijn eerste golfles. Ik ben aardig lang dus heb een +1 inch set nodig. Na zoeken op internet heb ik deze set in +1 uitvoering nieuw gekocht voor EUR 188,- https://www.onlinegolf.eu...l-package-set-358394.html.
Hiermee ga ik kijken of ik het golfen leuk vind en dan upgrade ik wel naar een betere set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Mach schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:07:

Heren, dank voor jullie snelle reacties en de benodigde sturing :)
https://www.golf.nl/equip...-golfclubs-voor-beginners

Misschien een nuttige link

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

T7D_Sneezy schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:44:
[...]

zo ga ik het ook aanvliegen.
Heb al aardig wat op de driving range gestaan met een bij elkaar geraapt zooitje ijzers, maar volgende week start ik met mijn eerste golfles. Ik ben aardig lang dus heb een +1 inch set nodig. Na zoeken op internet heb ik deze set in +1 uitvoering nieuw gekocht voor EUR 188,- https://www.onlinegolf.eu...l-package-set-358394.html.
Hiermee ga ik kijken of ik het golfen leuk vind en dan upgrade ik wel naar een betere set.
Ben dus Ggelukkig niet de enige n00b in dit topic :o

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-09 21:38

Reintji

(2 x dad)²

Mach schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:34:
[...]

Om mezelf maar even te quoten.

Ben nu over de helft met mijn startcursus golf, doe volgende week mijn theorie-examen en dan een week later mijn qualifying ronde met mijn pro.

Zoals ik al zei, heb ik een gebruikt setje oude ijzers 6,8,9 en PW (leeftijd onbestemd, maar zeker +10 jaar)

Volgens mijn pro zijn de materiaalontwikkelingen de afgelopen 10 jaar toch wel sterk verbeterd, waardoor het vervangen deze oude ijzers door iets nieuws toch wel aan te bevelen is.

Ik ben dus een beetje aan het rondkijken en zie eigenlijk verschillende opties:

1. Een complete beginnerset bij Jumbo Golf of iets dergelijks (prijs ergens tussen 300 en 400 euro)
2. Een set ijzers (vanaf 5 tot SW) van rond 500-600 euro (bijvoorbeeld: https://www.golfplaza.nl/...lfclubs-ijzers-heren.html) + eventueel een aanvullende driver a 250/300 euro)

Mijn putter volstaat nog wel op dit moment

Voordeel optie 1...complete set en niet te duur. Twijfelpunt..ben ik dan (even optimistisch gezien) niet na een jaar klaar met zo'n set en wil ik dan opnieuw investeren.

Voordeel optie 2, wellicht een duurzamere investering, die flexibel aangevuld kan worden na verloop van tijd met extra drivers of hybrids. Wel de duurdere oplossing.

ik neig naar optie 2, maar ben benieuwd wat de ervaringsdeskundigen aanbevelen
Ik ben geen ervaringsdeskundige, maar heb de clubs van optie 2. Daar kom ik als beginner redelijk mee uit de voeten. Keek eerst naar tweedehands clubs, maar deze kwamen op mijn pad voor een hele scherpe prijs. Misschien nog even goed rondkijken?

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Ik heb in eerste instantie een set gekocht van marktplaats met van alles er bij. Hoop oude meuk vooral maar om te kijken of ik golfen echt zo leuk vind goed genoeg.
Na een half jaar ongeveer besloten dat de clubs niet bij mij passen, graphite shaft en niet verlengd (ben 1,94m lang). Naar de jumbo golf gegaan voor een club fitting van een ijzerset. Prima geholpen en verschillende keuzes geprobeerd. Ook erg rekening gehouden met het feit dat je beginner bent en niet al teveel geld er aan uit wilt geven, maar ook dat je swing toch nog heel erg zal veranderen in het begin. Uiteindelijk gekozen voor een Ben Ross set van 5 t/m sw voor 500 euro ongeveer. Deze kwam in de test redelijk in de buurt van de duurdere merken die gelijk over de 1000 euro per set gingen.

Speel momenteel nog steeds met deze set. Heb nog een houten 3 en 5 uit de set van marktplaats (Sla er bijna nooit mee omdat ik er niks mee kan). En sinds augustus een andere driver (overgenomen van een mede-tweaker tijdens de tweakers golfdag :) ). Putter komt ook nog uit de set van marktplaats.

Ben nog steeds bezig met swing aanpassingen/verbeteringen dat ik het niet nuttig vind om nieuwe clubs aan te schaffen. Zodra ik daar tevreden over ben wil ik eens kijken wat de beste opties zijn voor nieuwe clubs (alles vervangen of eerst aanvullen en dan af en toe wat vervangen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 19:28

3xNix

golfr in hart en nieren

Ik heb mijn oude setje ijzers nog redelijk compleet.

Ping Gmax 5 t/m SW - Hybride 5 en Putter. (Odyssey 2ball)
IJzers zijn groene dot, Hyb5 en Putter standaard.

@VanRoyal Die ik inderdaad nog van de hand wil doen :)
Voor aan passend prijsje...

[ Voor 21% gewijzigd door 3xNix op 16-04-2021 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Bedoel je nou dat je die te koop hebt @3xNix ? Want jij speelt toch met blades en niet met die Gmax knotsen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Mach schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:23:
[...]

Ben dus Ggelukkig niet de enige n00b in dit topic :o
Om mijzelf even te quoten. Deze n00b heeft intussen zijn gvb/handicap 54 gehaald vorige week.

Vandaag voor het eerst 9 holes op een echte baan gelopen (De Blaak) op Prise d’eau en zoveel stablefords gescoord dat mijn handicap nu naar 46 is gedaald :o

Gevoelsmatig krijg je op een echte baan meer slagen mee dan op een par3 baan(tje). Zal wel aan de handicap liggen >:)

DUGG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Gefeliciteerd @Mach oOo

Ik ben het zeker met je eens dat je gevoelsmatig meer slagen meekrijgt op een baan met langere holes. Daar heb je meer ruimte om een matige of slechte slag te corrigeren. Met mijn handicap krijg ik op een 9 holes par 3 baan in de buurt maar 1 slag mee terwijl dat bij andere banen 6 - 9 slagen is op 9 holes. Al vind ik een goede par 3 baan ook zeker een echte baan. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Alsatian op 30-04-2021 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Alsatian schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:37:
Gefeliciteerd @Mach oOo

Ik ben het zeker met je eens dat je gevoelsmatig meer slagen meekrijgt op een baan met langere holes. Daar heb je meer ruimte om een matige of slechte slag te corrigeren. Met mijn handicap krijg ik op een 9 holes par 3 baan in de buurt maar 1 slag mee terwijl dat bij andere banen 6 - 9 slagen is op 9 holes. Al vind ik een goede par 3 baan ook zeker een echte baan. ;)
Op de par 3 van prise d’eau krijg ik nu nog 11 slagen mee inderdaad. Iets meer dus dan 1 per hole. Ben het met je eens. Als je op een par 3 de hole vernaggelt bij de eerste of tweede slag dan is min of meer voorbij voor die hole.

Vandaag kreeg ik op een par5 bij 8 slagen nog 2 punten 8)7

DUGG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Mach schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:41:
[...]
Geniet er nog maar even van >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berndgeurts
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-09 07:41
Mach schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:23:
[...]

Om mijzelf even te quoten. Deze n00b heeft intussen zijn gvb/handicap 54 gehaald vorige week.

Vandaag voor het eerst 9 holes op een echte baan gelopen (De Blaak) op Prise d’eau en zoveel stablefords gescoord dat mijn handicap nu naar 46 is gedaald :o

Gevoelsmatig krijg je op een echte baan meer slagen mee dan op een par3 baan(tje). Zal wel aan de handicap liggen >:)
Gefeliciteerd! Mooi werk. Nu lekker blijven dalen en blijven spelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Mach schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:41:
[...]

Op de par 3 van prise d’eau krijg ik nu nog 11 slagen mee inderdaad. Iets meer dus dan 1 per hole. Ben het met je eens. Als je op een par 3 de hole vernaggelt bij de eerste of tweede slag dan is min of meer voorbij voor die hole.

Chipje, putje, parretje na een vernaggelde slag toch? >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
Na een paar lessen en zelf al een paar keer de oefenbaan te hebben gelopen moet ik zeggen dat het golfen me wel pakt. Ik tennis en hockey al mijn hele leven en heb in het verleden al vaak op de driving range gestaan. Volgens mijn instructeur pak ik het heel snel op.
Mijn setje beginnersclubs Wilson XD Steel +1 inch bevalt me tot dusver echt prima.
Ik kan niet wachten om zaterdag weer te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:30
T7D_Sneezy schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:24:
Na een paar lessen en zelf al een paar keer de oefenbaan te hebben gelopen moet ik zeggen dat het golfen me wel pakt. Ik tennis en hockey al mijn hele leven en heb in het verleden al vaak op de driving range gestaan. Volgens mijn instructeur pak ik het heel snel op.
Mijn setje beginnersclubs Wilson XD Steel +1 inch bevalt me tot dusver echt prima.
Ik kan niet wachten om zaterdag weer te gaan!
Leuk Sneezy! Wat is jouw homecourse & handicap?
Mocht je het leuk vinden om de tweakers-golf-whatsapp groep te joinen, stuur me dan even een DM, dan voeg ik je toe.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
Hammetje schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:07:
[...]

Leuk Sneezy! Wat is jouw homecourse & handicap?
Mocht je het leuk vinden om de tweakers-golf-whatsapp groep te joinen, stuur me dan even een DM, dan voeg ik je toe.
Thuisbaan is Efteling/Loonsche Duynen. Ik heb nog geen handicap, die krijg ik pas aan het einde van de cursus. T.z.t geef ik dat wel aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 12:30

MrScratch

I am rubber, you are glue

Ik heb enorme moeite met het korte spel en heb hier een sessie met mijn coach aan gewijd. Voor alle wedges (ik heb PW (48gr), GW (52gr), SW (56gr), LW (60gr) in mijn tas zitten) hebben we drie swingvarianten geoefend. Hierbij de afstanden proberen te vinden en dat geeft dus 3x4 = 12 verschillende afstandsopties om het gebied tussen de 30 - 100 meter te coveren.

Naar aanleiding van een tip van Shortgame Guru Dave Pelz heb ik die afstanden op mijn wedges geplakt. Vond ik wel een goeie tip. Je staat achter de bal, weet welke swing je gaat maken. Je kijkt op je wedge en ziet de bevestiging dat die afstand volgt uit het goed uitvoeren van de swing. Geeft vertrouwen dat je een solide plan hebt om het shot uit te voeren.

Misschien een tip voor anderen? Ik heb altijd erg last van de "oke, wat moet ik nu in vredesnaam voor shot gaan doen voor deze situatie" gedachte bij de <100 meter afstanden. Hiermee hoop ik uit deze valkuil weg te komen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/coYzLV6zrQJ69zGvS8SVfHo1OhY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mfReE57zsqSIuX9SYhTMmGr9.jpg?f=fotoalbum_large
N9A: Normale swing met backswing met de Arm op 9 uur
O9A: Open stand swing met backswing met de Arm op 9 uur
O9S: Open stand swing met backswing met de Shaft op 9 uur

[ Voor 9% gewijzigd door MrScratch op 19-05-2021 12:19 ]

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:05
Leuk, maar ik word nogal kriebelig van zulke schema’s. Speel dan ook niet met afstandsmeters ed, maar met de 100-150m paaltjes, baankennis en vertrouwen in m’n afstanden.

Of probeer je van 5 naar 0 te komen of van 0 naar +3 oid?

Edit: Cleveland wedges zijn wel lekker, speel zelf met RTX4’s. 50-54-58 (edit: 2 is eigenlijk meer dan genoeg).

[ Voor 20% gewijzigd door MacbookProx op 19-05-2021 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

MacbookProx schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:20:
Leuk, maar ik word nogal kriebelig van zulke schema’s. Speel dan ook niet met afstandsmeters ed, maar met de 100-150m paaltjes, baankennis en vertrouwen in m’n afstanden.
Ieder moet doen zoals hij zich daar zelf prettig bij voelt natuurlijk, maar bij jouw laatste punt zit precies mijn probleem. Stel ik heb 75 meter over, dan heb ik geen idee wat te doen. Dan ga ik halfslachtige swings maken en top ik een wedge op halve kracht, met als gevolg dat ik 40 meter over de green ga en een lost bal heb.

Nu weet ik dat ik mijn GapWedge moet gebruiken en dan kom ik waar ik wil zijn. Dat is precies wat ik hiermee wil bereiken. Vertrouwen in mijn shots en mijn afstanden.

Met mijn gewone full swing ijzers heb ik dat wel. 150 meter is een ijzer 7, dus daar vertrouw ik volle bak op.
Of probeer je van 5 naar 0 te komen of van 0 naar +3 oid?
Nee, ik heb nu 28 en vind dat het onder de 20 zou moeten kunnen met mijn mogelijkheden, maar door mijn enorme wankele shortgame is dat op dit moment niet haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

MacbookProx schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:20:
Edit: Cleveland wedges zijn wel lekker, speel zelf met RTX4’s. 50-54-58 (3 is eigenlijk meer dan genoeg).
Scherp gezien, de Clevelands zijn de LW en SW. GW is een Miura en de PW is gewoon wat bij mijn ijzerset zat. Met de 3 wedges is genoeg ben ik het oneens. Ik vind dat ik juist in het korte spel zoveel mogelijk opties moet hebben qua afstanden, anders worden de gaten tussen de lofts te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

MrScratch schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:30:
[...]

Ieder moet doen zoals hij zich daar zelf prettig bij voelt natuurlijk, maar bij jouw laatste punt zit precies mijn probleem. Stel ik heb 75 meter over, dan heb ik geen idee wat te doen. Dan ga ik halfslachtige swings maken en top ik een wedge op halve kracht, met als gevolg dat ik 40 meter over de green ga en een lost bal heb.
Grappig dat je dit zegt, want ik zie 75 niet tussen je afstanden staan.
Wat sla je dan precies... ?
Is dat dan een 3 kwart open stand arm 9uur ?

Geen spel erger dan golf hoor, je kan dit soort lijstjes maken en proberen je er aan te houden.
Maar een dag later sla je 5 meter verder of korter en is je lijst overbodig geworden.
Sterker nog, zodra je beter word in het uitvoeren van deze slagen... of je setup iets veranderd is je lijstje al niet meer houdbaar.

Ik had vorig jaar een halfje voor 50 meter met 56gr, en nu is het +/- 60 meter geworden...
De truc zit niet in het omgaan met deze afstanden, maar het voorkomen van deze afstanden.

Ik weet dat 20-30 meter een hel is voor mij, omdat het tussen chip en pitch in zit... en die verneuk ik vaak.
Dus als ik 250mtr van de green lig met 4 slagen voor PAR sla ik eerst een 8 en dan een PW. (of 9)
IPV een houten 3 die het misschien haalt, maar waarschijnlijk 20-50 meter te kort komt.

De grootste winst haal je uit slagen combineren die je wel kunt, niet uit slagen leren die je niet kunt.
Voor mij is het altijd terugrekenen:
2Putts of up and down
110 - 160 meter approach shot, 110 (PW) makkie tot 160(i6) lastiger
Hoe kom ik op 110-160 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

3xNix schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:12:
[...]
Grappig dat je dit zegt, want ik zie 75 niet tussen je afstanden staan.
Wat sla je dan precies... ?
Is dat dan een 3 kwart open stand arm 9uur ?
Nee, 75 staat er niet tussen, maar het is natuurlijk niet zo dat ik op mijn niveau op meters precisie moet gaan denken. Dus ga ik voor de club waarmee ik 70 sla en dan is het niet erg als ik ietsie te hard ga. Ik moet af van 3 slagen nodig te hebben om van 75 meter op de green te komen, omdat ik een mishit heb en in de bushbush of erger eindig.
Geen spel erger dan golf hoor, je kan dit soort lijstjes maken en proberen je er aan te houden.
Maar een dag later sla je 5 meter verder of korter en is je lijst overbodig geworden.
Sterker nog, zodra je beter word in het uitvoeren van deze slagen... of je setup iets veranderd is je lijstje al niet meer houdbaar.
Ik snap dat de afstanden gaan veranderen over tijd, maar enige consistentie in de afstanden hoop ik wel te hebben. Als dat in de loop der tijd anders wordt, dan passen we het gewoon weer aan. En de bedoeling is de setup natuurlijk juist niet te wijzigen, want ik ga juist van "geen idee wat ik doe" naar "dit is wat ik moet doen".
Ik had vorig jaar een halfje voor 50 meter met 56gr, en nu is het +/- 60 meter geworden...
De truc zit niet in het omgaan met deze afstanden, maar het voorkomen van deze afstanden.
Dat realiseer ik me heel goed. Ik probeer altijd tussen de 120 en 160 meter te komen om een relatief makkelijke approach te hebben. Ik sla gewoon op dit moment nog wel eens een mishit en eindig dan in de range waar ik nu van gruwel. Om te zorgen dat niet elke hole waar dit gebeurt in een streep eindigt, daarvoor heb ik juist deze slagenrange nodig.
Ik weet dat 20-30 meter een hel is voor mij, omdat het tussen chip en pitch in zit... en die verneuk ik vaak.
Dus als ik 250mtr van de green lig met 4 slagen voor PAR sla ik eerst een 8 en dan een PW. (of 9)
IPV een houten 3 die het misschien haalt, maar waarschijnlijk 20-50 meter te kort komt.

De grootste winst haal je uit slagen combineren die je wel kunt, niet uit slagen leren die je niet kunt.
Voor mij is het altijd terugrekenen:
2Putts of up and down
110 - 160 meter approach shot, 110 (PW) makkie tot 160(i6) lastiger
Hoe kom ik op 110-160 meter
Duidelijk. Dat is ook mijn aanpak. 250 meter is 9 en PW ongeveer en dan gaan we niet mijn houten 4 pakken waar ik 230 mee moet kunnen halen. Dat is gekkenwerk.

Overigens: Leuke discussie. Dank voor alle input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
Grappig, dacht toen ik begon met lezen van de post van 3xNix het eens te zijn, maar uiteindelijk is zo dicht mogelijk bij de green het makkelijkst. Dat laat iedere statistiek zien: hoe dichter bij de green, hoe meer kans om accuraat bij de hole te komen. Die kans neem significant toe van 160m naar 120m en 100m naar 70m of 70m naar 20m.
MrScratch schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:32:
[...]

Nee, 75 staat er niet tussen, maar het is natuurlijk niet zo dat ik op mijn niveau op meters precisie moet gaan denken. Dus ga ik voor de club waarmee ik 70 sla en dan is het niet erg als ik ietsie te hard ga.
[...]

Dat realiseer ik me heel goed. Ik probeer altijd tussen de 120 en 160 meter te komen om een relatief makkelijke approach te hebben.
Je kijkt niet op een meter meer of minder, maar je hebt met die 4x4 matrix enorm veel variabelen. Ik wil je pro niet tegenspreken (hij kent jou), maar dit is redelijk absurt als je zo'n moeite hebt met kort spel.

Sla gewoon altijd zo dicht mogelijk bij de green, kan je de bovenste helft van je matrix al vergeten :)
Vervolgens lekker oefenen op chips.

Voor je het weet sla je alleen nog:
- van de tee
- zo dicht mogelijk bij de green, met als opties:
1. op de green --> 2 puts
2. naast de green, met als opties: chip en 2 puts (en incidenteel 1 put na een goede chip - die je geoefend hebt)

En gooi die 60 graden tijdelijk uit je tas. Mogelijk ook je 52.
Lekker spelen met die Pw en Sw en leren op zowel de oefengreen als in de baan - je hoeft niet iedere ronde te schrijven/scoren. Gewoon de baan in en in lastige situaties gewoon eens 3 ballen spelen van dezelfde plek. Ga je vanzelf leren chippen en voeg je eerst je 52 weer toe en je 60 pas veel later weer.

[ Voor 14% gewijzigd door MacbookProx op 19-05-2021 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

MacbookProx schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:32:
Grappig, dacht toen ik begon met lezen van de post van 3xNix het eens te zijn, maar uiteindelijk is zo dicht mogelijk bij de green het makkelijkst. Dat laat iedere statistiek zien: hoe dichter bij de green, hoe meer kans om accuraat bij de hole te komen. Die kans neem significant toe van 160m naar 120m en 100m naar 70m of 70m naar 20m.
Ik snap je niet. Dit is juist het probleem bij mij, de kans om de green te raken neemt inderdaad toe van 160 tot naar de 100. Onder de honderd schiet het juist omhoog, omdat ik daar niets van kan/geen houvast heb. Dat is juist de hele reden om een vast stappen plan te hebben.
Je kijkt niet op een meter meer of minder, maar je hebt met die 4x4 matrix enorm veel variabelen. Ik wil je
pro niet tegenspreken (hij kent jou), maar dit is redelijk absurd als je zo'n moeite hebt met kort spel.
Het is een 3x4 matrix, maar ik snap niet wat je bedoelt met enorm veel variabelen. Het doel is juist om alle variabelen uit te sluiten. Afstand x is gelijk aan swingmethode Y met club Z. Niet meer nadenken, gewoon uitvoeren.
Sla gewoon altijd zo dicht mogelijk bij de green, kan je de bovenste helft van je matrix al vergeten :)
Vervolgens lekker oefenen op chips.
Als ik toch eens altijd sloeg wat ik in mijn hoofd had, dan zou deze strategie werken. Geloof het of niet, maar dat is natuurlijk het plan. Gewoon elke bal pin high op de green, probleem alleen is dat dit nog wel eens mislukt. En dan moet je wat in je arsenaal hebben om dat te kunnen herstellen. Ik ben er ziek van als elke keer als ik een mishit heb en op 100-30 meter eindig, dat ik dan die hole kan afschrijven. Dat is toch te gek voor woorden.
Voor je het weet sla je alleen nog:
- van de tee
- zo dicht mogelijk bij de green, met als opties:
1. op de green --> 2 puts
2. naast de green, met als opties: chip en put, chip en 2 put.
Dat zou echt geweldig zijn, maar hier sla ik voorlopig nog veel te veel afzwaaiers en onzuivere ballen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

MacbookProx schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:32:
En gooi die 60 graden tijdelijk uit je tas. Mogelijk ook je 52.
Lekker spelen met die Pw en Sw en leren op zowel de oefengreen als in de baan - je hoeft niet iedere ronde te schrijven/scoren. Gewoon de baan in en in lastige situaties gewoon eens 3 ballen spelen van dezelfde plek. Ga je vanzelf leren chippen en voeg je eerst je 52 weer toe en je 60 pas veel later weer.
Maar hoe dan? Wat voor swing/beweging maak je voor welke afstand? Wat is de swingsnelheid, wat is de balpositie? Gewoon oefenen en proberen doe ik nu al twee jaar en daar kom ik geen stap verder mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

MrScratch schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:57:
[...]

Maar hoe dan? Wat voor swing/beweging maak je voor welke afstand? Wat is de swingsnelheid, wat is de balpositie? Gewoon oefenen en proberen doe ik nu al twee jaar en daar kom ik geen stap verder mee.
Ik denk wel dat hij hier een punt heeft.

Als je alleen maar een 56 en PW hebt leer je beter op gevoel te spelen.
Het steeds wisselen van clubs zorgt dat je minder snel gevoel ontwikkelt voor een afstand.

Ik weet helemaal niet hoe ik 40-70 meter sla... ik pak gewoon mn 56gr en speel op gevoel.
(Ik kom nagenoeg nooit op deze afstand, maar soms door een te goede drive of een takje geraakt oid...)

Idem met chippen, mijn pro zegt dat je moet chippen met 56gr t/m een ijzer 5 of zelfs een houtje.
Allemaal leuk, maar ik kan lezen en schrijven met mijn 56gr... op elke (chip) afstand wat de ligging ook is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

3xNix schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:15:
[...]
Ik denk wel dat hij hier een punt heeft.

Als je alleen maar een 56 en PW hebt leer je beter op gevoel te spelen.
Het steeds wisselen van clubs zorgt dat je minder snel gevoel ontwikkelt voor een afstand.

Ik weet helemaal niet hoe ik 40-70 meter sla... ik pak gewoon mn 56gr en speel op gevoel.
(Ik kom nagenoeg nooit op deze afstand, maar soms door een te goede drive of een takje geraakt oid...)
Oke, op gevoel dus. De hele range dek je af met 1 club en je varieert in afstand door aan de backswing knop te draaien. Klinkt heel logisch, maar ik vind dit dus heel moeilijk juist omdat ik totaal geen vertrouwen heb en daardoor geen houvast. Misschien ben ik te analytisch ingesteld, maar ik ervaar het juist als een enorme hulp dat ik een idee heb wat het resultaat gaat zijn bij een gelimiteerde set van soorten swings. Als ik daarmee uit de (voor mijn gevoel) superdiepe kuil kan komen en een basis leg, dan kan ik daarna gaan vertrouwen en dan vervolgens dit gevoel gaan krijgen waarover je spreekt. Dan kunnen die referentieafstanden weg en kan ik dit op gevoel gaan doen, zoals jij aangeeft.
Idem met chippen, mijn pro zegt dat je moet chippen met 56gr t/m een ijzer 5 of zelfs een houtje.
Allemaal leuk, maar ik kan lezen en schrijven met mijn 56gr... op elke (chip) afstand wat de ligging ook is.
Hier heb ik dan weer wel dezelfde strategie, probeer dit zoveel mogelijk met 1 club te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:17
Het lijkt me leuk om af en toe eens met iemand te gaan golfen. 3 keer per jaar ofzo. Nu dacht ik altijd dat je eenmalig je GVB moet halen, waarna je op de meest golfbanen mag spelen. Maar als ik het nu goed begrijp betaal je jaarlijks ~80 euro om geregistreerd te blijven. Klopt dit? Of kan ik eenmalig een GVB cursus doen en daarna altijd spelen zonder overige lidmaatschap / registratie kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Opperhoof schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 17:31:
Het lijkt me leuk om af en toe eens met iemand te gaan golfen. 3 keer per jaar ofzo. Nu dacht ik altijd dat je eenmalig je GVB moet halen, waarna je op de meest golfbanen mag spelen. Maar als ik het nu goed begrijp betaal je jaarlijks ~80 euro om geregistreerd te blijven. Klopt dit? Of kan ik eenmalig een GVB cursus doen en daarna altijd spelen zonder overige lidmaatschap / registratie kosten?
Je GVB kost jaarlijks geld. Daar zit een stukje handicap registratie in, maar ook een WA-verzekering zodat je gedekt bent bij ongelukjes in de baan.

80 euro per jaar is wel extreem hoor. Ik betaal op mijn homecourse (Delfland) 35 euro p/j. AnWB heeft vaak ook leuke acties voor het eerste jaar, beetje shoppen voor aanbiedingen kan aardig lonen.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-03 10:24
Voor het oefenen van je korte spel zou je ook eens kunnen overwegen wat vaker een par3 baan te spelen. Zelf speel ik vaak bij ons op de par3 baan (De Golfhorst - Americaan) en daar is mijn korte spel echt wel beter door geworden. Holes variëren dan in lengte van 55 meter tot 135 meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:54
RAM1979 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:16:
Voor het oefenen van je korte spel zou je ook eens kunnen overwegen wat vaker een par3 baan te spelen. Zelf speel ik vaak bij ons op de par3 baan (De Golfhorst - Americaan) en daar is mijn korte spel echt wel beter door geworden. Holes variëren dan in lengte van 55 meter tot 135 meter.
Beetje offtopic maar afgelopen zaterdag nog 18 holes gelopen op de Golfhorst! Blijft een leuke baan met de hoogteverschillen maar ik vind de blinde slagen af en toe toch wel erg link.

Lag op hole 3 met 3 slagen precies naast de pin! Mijn birdie gemist :(

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
wodkabuikje schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:24:
[...]

Beetje offtopic maar afgelopen zaterdag nog 18 holes gelopen op de Golfhorst! Blijft een leuke baan met de hoogteverschillen maar ik vind de blinde slagen af en toe toch wel erg link.

Lag op hole 3 met 3 slagen precies naast de pin! Mijn birdie gemist :(
Klopt, op de berg liggen de holes langs elkaar en kom je elkaar nog wel eens tegen ;) Jammer van de birdie, vind zelf hole 3 een erg leuke hole om te spelen omdat je vaak een blinde slag bergaf hebt richting de green.

Ze zijn overigens de komende 2 maanden op zowel de grote baan als de par3 baan, na enkele droge zomers, fairway beregening aan het aanleggen. Echt een top investering moet ik zeggen, komt de kwaliteit van de baan straks in de zomer zeker ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
Klopt, ik zag wel wat wagens staan bij de green van hole 5. Ook daar was ik mijn bal weer kwijt, weet zeker dat hij perfect was 😉

Greenfee was maar 40 euro dus volgens mij kregen we al korting vanwege de werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndgeurts
MrScratch schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:39:
[...]

Oke, op gevoel dus. De hele range dek je af met 1 club en je varieert in afstand door aan de backswing knop te draaien. Klinkt heel logisch, maar ik vind dit dus heel moeilijk juist omdat ik totaal geen vertrouwen heb en daardoor geen houvast. Misschien ben ik te analytisch ingesteld, maar ik ervaar het juist als een enorme hulp dat ik een idee heb wat het resultaat gaat zijn bij een gelimiteerde set van soorten swings. Als ik daarmee uit de (voor mijn gevoel) superdiepe kuil kan komen en een basis leg, dan kan ik daarna gaan vertrouwen en dan vervolgens dit gevoel gaan krijgen waarover je spreekt. Dan kunnen die referentieafstanden weg en kan ik dit op gevoel gaan doen, zoals jij aangeeft.

[...]

Hier heb ik dan weer wel dezelfde strategie, probeer dit zoveel mogelijk met 1 club te doen.
Zoek vooral hoe je consistent het lage punt in je swing vindt. Gebruik weinig shaft lean, maar ga niet scheppen. Hoe meer shaft lean, hoe meer je gaat graven. Je moet proberen de bounce van je wedges te gebruiken. Klinkt alsof je op de goede weg zit hoor.

Oefenen oefenen oefenen. Pak een stuk dikke ondergrond en probeer je lage punt in de woonkamer te oefenen. Werkt echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

RAM1979 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:16:
Zeker goed idee. Gelukkig heeft de golfbaan waar ik lid ben (Heemskerk) zowel een 18 holes baan als een 9 holes Par3 baan, dus daar moet ik maar veel gaan oefenen. Vanavond meteen een starttijd geboekt voor mezelf alleen. Probeer dan vaak met 2 ballen te spelen, om wat meer oefening te genereren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

berndgeurts schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 07:22:
[...]

Zoek vooral hoe je consistent het lage punt in je swing vindt. Gebruik weinig shaft lean, maar ga niet scheppen. Hoe meer shaft lean, hoe meer je gaat graven. Je moet proberen de bounce van je wedges te gebruiken. Klinkt alsof je op de goede weg zit hoor.

Oefenen oefenen oefenen. Pak een stuk dikke ondergrond en probeer je lage punt in de woonkamer te oefenen. Werkt echt goed.
Volgens mijn pro is mijn kracht dat ik goed door de bal heen kan accelereren. Dan krijg ik consistent contact en hoef ik niet te "werken" in mijn swing. Omdat de shortgame om korte afstand en precisie gaat, heb ik juist de neiging rustig te swingen en in te houden/met de handrem erop. Dat leidt juist tot grondballen, getopte ballen enzovoort. Dus consistent het lage punt vinden, gaat bij mij het beste door commitment en vertrouwen in het shot en dan kan ik ongeremd door de bal gaan omdat ik vertrouwen heb dat de bal niet te ver gaat.

Dat is de paradox, om controle te krijgen moet ik minder controle in mijn swing leggen en gewoon "swingen".

Maar ik heb inderdaad altijd thuis een club staan en probeer heel veel swings te oefenen daar. Oefenen, oefenen, oefenen is inderdaad het devies. You get out what you put in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndgeurts
MrScratch schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:37:
[...]

Volgens mijn pro is mijn kracht dat ik goed door de bal heen kan accelereren. Dan krijg ik consistent contact en hoef ik niet te "werken" in mijn swing. Omdat de shortgame om korte afstand en precisie gaat, heb ik juist de neiging rustig te swingen en in te houden/met de handrem erop. Dat leidt juist tot grondballen, getopte ballen enzovoort. Dus consistent het lage punt vinden, gaat bij mij het beste door commitment en vertrouwen in het shot en dan kan ik ongeremd door de bal gaan omdat ik vertrouwen heb dat de bal niet te ver gaat.

Dat is de paradox, om controle te krijgen moet ik minder controle in mijn swing leggen en gewoon "swingen".

Maar ik heb inderdaad altijd thuis een club staan en probeer heel veel swings te oefenen daar. Oefenen, oefenen, oefenen is inderdaad het devies. You get out what you put in.
Dan kan je nog proberen een kwart swing te maken met wel versnelling en normaal tempo. Dat helpt weer contact met korte swings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tin0
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 02-09 08:41
Ik heb ook het systeem van Pelz aangeleerd gekregen en vind het wel prettig. Volgens mij wel net iets anders: het is een swing met een losse grip en iets lager tempo (2:1). Je setup is altijd gelijk, gewicht iets links en stand iets open. Je maakt ook altijd een volledige follow through. Blijven over de lengte van je backswing en de club als variabelen.
Mijn pro ramde het er echt in met een metronoom voor het tempo en hij had ooit een systeem met een in hoogte verstelbare lat achter zich waardoor de drie backswings elke keer hetzelfde waren.

Bij mij past het wel, al kost het natuurlijk wel oefening om echt consistent te worden. Voor een ronde sla ik altijd een paar ballen op deze manier om nog even te kalibreren voor de omstandigheden op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndgeurts
Tin0 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 12:22:
Ik heb ook het systeem van Pelz aangeleerd gekregen en vind het wel prettig. Volgens mij wel net iets anders: het is een swing met een losse grip en iets lager tempo (2:1). Je setup is altijd gelijk, gewicht iets links en stand iets open. Je maakt ook altijd een volledige follow through. Blijven over de lengte van je backswing en de club als variabelen.
Mijn pro ramde het er echt in met een metronoom voor het tempo en hij had ooit een systeem met een in hoogte verstelbare lat achter zich waardoor de drie backswings elke keer hetzelfde waren.

Bij mij past het wel, al kost het natuurlijk wel oefening om echt consistent te worden. Voor een ronde sla ik altijd een paar ballen op deze manier om nog even te kalibreren voor de omstandigheden op dat moment.
Ja zo doe ik het het ook, wist niet dat het pelz was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

***UPDATE Tweakers Golfdag 21 augustus 2021

Ik heb zojuist de deelnemerslijst doorgestuurd naar de Golfbaan de Swinkelsche. Iedereen die hem ingevuld heeft staat er nu bij voor:

21 augustus 2021

Aanpassingen voor extra deelname kunnen tot en met vrijdagmiddag 12:00 bij mij ingediend worden. Daarna sluit de registratie omdat het anders teveel schipperen wordt.

Meer info zie:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/66647520

[ Voor 14% gewijzigd door Typhone op 25-05-2021 13:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hammetje
Zo, nog ~3 maanden tot de wisselbokaal. Heel veel zin in! Vorige keer was een groot succes :).

Nu nog 3 maanden hard aan de bak om een kans te maken op de bokaal, haha. Nieuwe Driver (Ping G425 LST) en nieuwe putter (TaylorMade Spider X SB) in de tas, komende tijd flink aan werken. Daarnaast ook wat swing veranderingen door de pro aan het laten aanmeten. Meer centered blijven, kortere backswing, rustigere takeaway. Hopen dat het weer snel opknapt, heerlijk om met korte mouwen de baan in te kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WittiW
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-03-2022
Is er een hotel waar ik kan slapen? Dat was mijn vraag op het formulier.

Ook mijn enige vraag eigenlijk. Gokken gaat uiteraard 2 kanten op. Snap dat men (en men snapt mij) die me wil uitdagen om een driver 300 meter te slaan, wel begrijpt dat ik daar gewoon odds voor hanteer....???

Ik wil er graag bij zijn. Draag ik mijn wollen broek, mijn kekkie shirt en gaan met de banaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
Je zou bij @Typhone of hij nog slaapplekken heeft. Anders zitten er rond Eindhoven best prima hotels, van der Valk heeft een locatie aan de goede kant van Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

WittiW schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:24:

Ook mijn enige vraag eigenlijk. Gokken gaat uiteraard 2 kanten op. Snap dat men (en men snapt mij) die me wil uitdagen om een driver 300 meter te slaan, wel begrijpt dat ik daar gewoon odds voor hanteer....???

Ik wil er graag bij zijn. Draag ik mijn wollen broek, mijn kekkie shirt en gaan met de banaan!
DM me als je niet in de Tweakersapp zit voor hints en tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
WittiW schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:24:
Als je heel erg dichtbij wilt overnachten dan zou je nog kunnen informeren bij de buren:
https://www.campingdekuilen.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

RAM1979 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:28:
[...]

Als je heel erg dichtbij wilt overnachten dan zou je nog kunnen informeren bij de buren:
https://www.campingdekuilen.nl/
Daar shank ik regelmatig ballen op de caravans dus een extra WA verzekering lijkt me verstandig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
Gewoon een emmertje naast je tent zetten, gratis ballen met ervaring van @Typhone !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
Typhone schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:00:
[...]

Daar shank ik regelmatig ballen op de caravans dus een extra WA verzekering lijkt me verstandig!
Haha, ik speel er vaak maar dat is me nog nooit overkomen :) De Swinkelsche is wel een heerlijke baan om op te spelen, helaas kan ik die dag niet anders had ik zeker mee gedaan. Heb trouwens deze week onverwacht weer last gekregen van een oude voetblessure, hopelijk valt het komende seizoen niet in het water.

Ik heb deze week trouwens mijn clubs even na laten kijken en een nieuwe hybride 3 gekocht, een Taylormade M6. Gisteravond op de range maar eens een tijdje mee geoefend maar hij slaat echt heerlijk. Op de trackman in de winkel zag ik al dat ik er toch echt verder mee sla dan mijn skymax hybride. Gemiddeld genomen zo'n 160-180 meter carry, totale afstand oplopend tot 200 meter en dat ben ik niet gewend te slaan met de skymax (die me ook heel erg goed bevalt).

[ Voor 30% gewijzigd door RAM1979 op 28-05-2021 15:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
Gisteren voor het eerst (door baanpermissie) de eerste 9 holes van Loonsche Duynen (voorheen Efteling) gelopen. Lekker vroeg, prachtig weer. Op 9 holes 14 boven par gespeeld (waarvan 4 op 1 hole die ik helemaal verprutste), dus ik ben best tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Typhone schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:00:
[...]

Als NGF lid ben jij toch voor zulke dingen verzekerd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WittiW
Nouja, dan vind ik mijn eigen hotel wel. Zijn ook niet zoveel keuzes. Maar als iemand anders, of 2 ook in een hotelletje overnachten, denk ik dat een gezamenlijke deal een uitkomst biedt. Krijg je toch een glas slechte prosecco gratis....

Ergens eind deze maand boek ik denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

WittiW schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:08:
Nouja, dan vind ik mijn eigen hotel wel.
Mijn reply nog gelezen? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wodkabuikje
Alsatian schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:56:
[...]

Als NGF lid ben jij toch voor zulke dingen verzekerd? ;)
Is dat zo? Ik heb wel eens een Tesla geraakt op de parkeerplaats maar volgens mij heeft mijn vrouw het toen via onze eigen verzekering afgehandeld. Zou wel fijn zijn, dan kan ik weer naar hartenlust meppen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wodkabuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

wodkabuikje schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 19:03:
[...]

Is dat zo? Ik heb wel eens een Tesla geraakt op de parkeerplaats maar volgens mij heeft mijn vrouw het toen via onze eigen verzekering afgehandeld. Zou wel fijn zijn, dan kan ik weer naar hartenlust meppen :)
Hoe vond @Hammetje dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
Geen idee. Ik rij in een iPad, toch @Artbij ;-)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Laatst online: 22:54
wodkabuikje schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 19:03:
[...]

Ik golf met een rechter. En die zegt gewoon: "als je daar parkeert neem je zelf het risico dat er een bal op je auto kan komen". Daar vind ik ook wel iets voor te zeggen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Goed punt :) Ik parkeer om die reden ook nooit vlak achter de oefen/chipping green. Er hangt wel een net, maar toch..

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusF
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19-09 14:54
Morgen een rondje lopen op de Batouwe! Ben benieuwd!

GIng helaas niet door :| de windhoos had ook huisgehouden op de Batouwe. Toen maar een rondje gelopen op Golf4all.

Jammer is dat wanneer je zelf in een 2 flight loopt en er een 4 flight voor je loopt die je gewoon 18 holes niet voorbij laten... Want het is hun dagje weg... uiteindelijk 4 uur over 18 holes gedaan.... waarvan we zeker 45 minuten hebben moeten wachten.. Gelukkig was het lekker weer :-)

[ Voor 79% gewijzigd door DennusF op 22-06-2021 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:54

bert pit

asdasd

Ik ben positief over het nieuwe handicap systeem, jullie?

Mijn handicap komt dankzij het nieuwe systeem en de baancondities weer op niveau, omlaag dus. In 15 Q rondes ben ik van 13,9 naar 16,5 gegaan. Twee oorzaken, mijn slechte spel op dit moment en onze baan die de afgelopen maanden veel moeilijker speelt dan anders.

Dat laatste klinkt wellicht vreemd, maar eerst hadden we pech met de greens die enorm hobbelden waardoor er geen normale put te maken was (is inmiddels opgelost). Echter op dit moment staat het onkruid naast de "first cut" zo hoog, dat je meestal je eigen bal niet meer vind. Zeer frustrerend en dat kost je per ronde een aantal ballen. Korte afslagen met een lang ijzer of hybride biedt wel een oplossing, maar om par of bogey te spelen heb ik af en toe een driver nodig.

Nu hebben wij op 5 van de 9 holes water aan de linkerkant, wil je risico nemen dan is water de beste optie want dat kost je slechts één slag en kost doorgaans maar een klein beetje afstand. Je bal kwijt in de second cut of rough betekent twee slagen verlies.

Bovenstaande in combinatie met een hardnekkige shank die ik er niet goed uit krijg betekent een sterkt oplopende handicap. Op zich geeft dat niets, echter vorig jaar zou ik met dezelfde scores (of moet ik zeggen sores) 1,1 punt gestegen zijn wegens de buffer en nu ineens 2,6 punt.

Ik ben veel kaarten gaan lopen omdat ik zsm in het nieuwe systeem wilde zitten en mijn conclusie op dit moment is dat het veel sneller reageert dan het oude systeem en dus op korte termijn je echte handicap veel beter representeert. Vooruitgang dus.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
Toch minder tevreden wel: speel vooral veel 9 holes. Dan kreeg je op de fictieve tweede 9 vroeger 18 stableford punten, maar nu slagen mee o.b.v. je WHS handicap.

Had effectieve lessen gehad van de winter. Scoor het eerste rondje Q op 9 holes 46 slagen. Dat betekent met WHS 32.8 een dagresultaat van 26.9. Vervolgens na nog een aantal van dat soort rondjes en inmiddels gezakt naar WHS 28.0 met 50 slagen op dezelfde 9 holes weer hetzelfde dagresultaat van 26.9.... Meer slagen op de gespeelde 9, maar krijg minder fictieve slagen mee o.b.v. 28.0 i.p.v die 32.8.

Voelt toch wat krom. Snap dat het uiteindelijk om 18 holes gaat, maar heb daar zelden tijd voor.

Even teruggerekend: had voor invoering 26.5, met het oude systeem zat ik nu ergens tussen HCP 18-20. Nu +- 27.4, met bogey-spel.

[ Voor 13% gewijzigd door MacbookProx op 23-06-2021 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Was het niet zo, dat je over de 2e 9 geen 18 maar 17 stableford punten rekent? Verder is het qua opzet gelijk aan de oude situatie, dacht ik.

Ik zal vanavond eens naar mijn score kaarten kijken. Ik speel ook altijd 9 holes, omdat ik vrijwel alleen 's avonds kan spelen. Of soms iets meer.
Valt me wel op dat je in de Golf.nl app alleen 9 of 18 holes scores mag invoeren. Terwijl je met WHS eigenlijk ook over bijv. 12 holes moet kunnen invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
Klopt inderdaad, bedoelde iets anders te zeggen.
“Speelt iemand 9 holes, dan krijgt men er 'gratis' 17 Stableford-punten bij (8 keer een netto par en één netto bogey). In het verleden, in het EGA-tijdperk, werd een 9-holes ronde aangevuld met 18 Stableford-punten. Maar het bleek dat de spelers van wie de handicap voornamelijk gebaseerd was op scores over 9 holes in 18-holes ronden zelden 18-holes scores inleverden die op basis van hun handicap verwacht mochten worden. Uit studies voor de invoering van het WHS en uit onze eigen bevindingen blijkt dat het 'geven' van 17 Stableford-punten over de niet gespeelde 9 holes tot een juistere handicap leidt.”
Het heeft naar mijn idee net te veel effect op je dagresultaat. Zie mijn andere voorbeeld.

Waar vroeger de tweede fictieve 9 compleet geneutraliseerd werd, krijg je nu 17 punten, omgerekend naar aantal slagen obv je WHS. Opgeteld bij je aantal daadwerkelijke slagen op 9.

In mijn geval dus 46 gescoord en de tweede negen, die is: par36 + 18 slagen (aantal dat je meekrijgt via handicaptabellen volgens je WHS HCP) + 1 (want 17 ipv 18 stablefords) = 55.

Maakt 46 + 55 = 101 over 18 holes, waarmee vervolgens los van je HCP een dagresultaat wordt berekend.

Snap dat het een 18 holes spelletje is, maar die 55 is een flink blok aan het been wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:58:
Was het niet zo, dat je over de 2e 9 geen 18 maar 17 stableford punten rekent? Verder is het qua opzet gelijk aan de oude situatie, dacht ik.

Ik zal vanavond eens naar mijn score kaarten kijken. Ik speel ook altijd 9 holes, omdat ik vrijwel alleen 's avonds kan spelen. Of soms iets meer.
Valt me wel op dat je in de Golf.nl app alleen 9 of 18 holes scores mag invoeren. Terwijl je met WHS eigenlijk ook over bijv. 12 holes moet kunnen invullen.
In de app kun je als je 18 holes opgeeft, afronden na de 10e hole. Je hoeft ze dus niet allemaal te spelen.

Als je 9 holes opgeeft kun je geen 10 holes spelen en afronden.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

MacbookProx schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:35:
Klopt inderdaad, bedoelde iets anders te zeggen.

[...]

Het heeft naar mijn idee net te veel effect op je dagresultaat. Zie mijn andere voorbeeld.

Waar vroeger de tweede fictieve 9 compleet geneutraliseerd werd, krijg je nu 17 punten, omgerekend naar aantal slagen obv je WHS. Opgeteld bij je aantal daadwerkelijke slagen op 9.

In mijn geval dus 46 gescoord en de tweede negen, die is: par36 + 18 slagen (aantal dat je meekrijgt via handicaptabellen volgens je WHS HCP) + 1 (want 17 ipv 18 stablefords) = 55.

Maakt 46 + 55 = 101 over 18 holes, waarmee vervolgens los van je HCP een dagresultaat wordt berekend.

Snap dat het een 18 holes spelletje is, maar die 55 is een flink blok aan het been wel.
Ik snap het, we moeten accepteren dat we met 9 holes spelen onze hcp minder snel verlagen, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
bert pit schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 14:08:
Dat laatste klinkt wellicht vreemd, maar eerst hadden we pech met de greens die enorm hobbelden waardoor er geen normale put te maken was (is inmiddels opgelost). Echter op dit moment staat het onkruid naast de "first cut" zo hoog, dat je meestal je eigen bal niet meer vind. Zeer frustrerend en dat kost je per ronde een aantal ballen. Korte afslagen met een lang ijzer of hybride biedt wel een oplossing, maar om par of bogey te spelen heb ik af en toe een driver nodig.
Amelisweerd?
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:09:
[...]

Ik snap het, we moeten accepteren dat we met 9 holes spelen onze hcp minder snel verlagen, denk ik.
Vaak spelen de 9 holes golfers 18 holes ook minder goed.

[ Voor 19% gewijzigd door Alsatian op 24-06-2021 19:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Alsatian schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 18:59:

Vaak spelen de 9 holes golfers 18 holes ook minder goed.
Ja, dat is de discussie natuurlijk altijd. Bij mij was dat voornamelijk omdat ik de achterste 9 de eerste twee jaar nooit gespeeld had :) dus vooral baankennis.

Aan de andere kant, als je met 22 punten van de 1e 9 afloopt, kun je wat 'lijden' op de 2e 9 natuurlijk.

Het systeem is verder prima eigenlijk: als je wilt bewijzen dat je meer dan 17 punten kunt lopen op die tweede 9, dan speel ze maar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wodkabuikje
Artbij schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:42:
[...]

Ik golf met een rechter. En die zegt gewoon: "als je daar parkeert neem je zelf het risico dat er een bal op je auto kan komen". Daar vind ik ook wel iets voor te zeggen.
Wel een beetje mee eens maar het was een supershank die nog zelfs voor het hek de dr uitvloog. Denk niet dat iemand het zou kunnen nadoen :)

Gisteren samen met mijn vrouw en 2 vrienden die nog nooit hadden gegolft 18 holes gelopen op Exloo. Daar mag je ook spelen als je geen handicap hebt. Was superkoel omdat je ook een paar PAR4 holes hebt en een PAR5. Wel beste bal gespeeld om het tempo er wat in te houden :)

Al die airshots en topballen, heb erg gelachen maar ze vonden het gelukkig toch nog een leuke dag ;)
Ook zij dachten vooraf dat het erg makkelijk zou zijn, je slaat toch gewoon even dat balletje weg? Guess again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

De Zeeuwsche. Het onkruid blijft altijd tot begin juli hoog staan wegens nesten van vogels en pas geboren konijnen. Maar.... er zijn nu zoveel klachten, dat het komende week gemaaid wordt. Daarna kan ik alleen mezelf nog maar de schuld geven. ;)

[ Voor 42% gewijzigd door bert pit op 25-06-2021 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Ik heb een vraag over lichaamslengte en clublengte

Ben nog steeds een beginnende golfer en speel met een beginners set van Spalding.

Nu heb ik een callaway marvrik iron 9 te leen gekregen en zie dat deze een kleine centimeter korter is dan de Spalding ijzeren 9. Beiden zijn standaard lengte.

Had al het gevoel dat ik vrij ver moet buigen maar met de Callaway heb ik nu echt het gevoel dat ik te ver moet buigen.

Maar gezien mijn lengte van 1,83 meter zou standaard lengte goed moeten zijn. Of hoort bij mij lengte toch al een verlengde shaft?

DUGG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
Mach schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:46:
Ik heb een vraag over lichaamslengte en clublengte

Ben nog steeds een beginnende golfer en speel met een beginners set van Spalding.

Nu heb ik een callaway marvrik iron 9 te leen gekregen en zie dat deze een kleine centimeter korter is dan de Spalding ijzeren 9. Beiden zijn standaard lengte.

Had al het gevoel dat ik vrij ver moet buigen maar met de Callaway heb ik nu echt het gevoel dat ik te ver moet buigen.

Maar gezien mijn lengte van 1,83 meter zou standaard lengte goed moeten zijn. Of hoort bij mij lengte toch al een verlengde shaft?
Alleen over jouw lichaamslengte is dat moeilijk te zeggen; ook de lengte van jouw armen en handen spelen een rol. Een tip die ik je kan geven is om deze vraag bij jouw golfpro of golfclub neer te leggen. Vaak kunnen zij zo voor je meten of het materiaal wat je nu hebt geschikt is.

Overigens, met mijn 1,84m speel ik ook met 'regular' lengtes - dus daar ligt het bij jou in ieder geval niet aan ;-).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WittiW
Meer liefde voor golf! Weer wordt ook beter de komende dagen.

Nog een kleine maand tot het nu al legendarische Tweakers Swinkelsche Open.

Je kan de baan dus een beetje bekijken met de volgende app. Die staat nu op Championship, maar met een beetje zoomen en pin aanpassen, kan je dat makkelijk veranderen.

Ik prefereer een groepsindeling obv handicap. Als mensen een andere groepsindeling leuker vinden, vind ik eigenlijk alles prima.

de app:
https://www.provisualizer.com/courses/swinkelsche.php

/wijzig
Mijn hcp is nu 28.6

[ Voor 3% gewijzigd door WittiW op 28-07-2021 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Geen ervaring met groep indeling. Ik laat het aan de organisatie over. Op zich vind ik het ook wel eens grappig om naast iemand te spelen met hcp 7 of zo. Alleen of die het geduld hebben met mijn spel... :D

[ Voor 9% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 29-07-2021 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji

Reintji

(2 x dad)²

Wellicht andere golfende tweakers hier ook last van gehad? Sinds paar maanden een tenniselleboog, denk combinatie van werkzaamheden in ziekenhuis & onvoldoende souplesse en techniek in de swing. Volgens een collega van de ortho zou dit voornamelijk komen door de houding van de pols en strekken van de linker arm. Nu heb ik daar inderdaad veel aandacht aan besteed tijdens het oefenen.

Anderen die dit herkennen en daar een oefening voor hebben (gevonden)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nBfrRxU9Y2x6FHhIhlbChzePiGM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/injIEUmwWHxxvHSQjwbF1Hou.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Vervelend! Maar, ik zou toch niet zelf gaan 'klungelen' met wat oefeningen van internet, mogelijk maak je het juist erger... Misschien een (golf)fysio inschakelen? Op bepaalde golfbanen vind je wel zo'n fysio, of een pro kan je wellicht doorverwijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herbie0412
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17-12-2023
Reintji schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:49:
Wellicht andere golfende tweakers hier ook last van gehad? Sinds paar maanden een tenniselleboog, denk combinatie van werkzaamheden in ziekenhuis & onvoldoende souplesse en techniek in de swing. Volgens een collega van de ortho zou dit voornamelijk komen door de houding van de pols en strekken van de linker arm. Nu heb ik daar inderdaad veel aandacht aan besteed tijdens het oefenen.

[Afbeelding]
Misschien dat je je linkerarm te statisch houdt. komt rechterhand over de linker in de follow trough? Genoeg heup rotatie? Goede release? Teveel spierspanning? Het op “ slot “ gooien van je linkerarm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:50

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Kan er geen disclaimer op het topic komen met: Help, kan iemand mij helpen met mijn swing? Ja, een pro.
Het is echt zinloos iemand tips te gaan geven op een forum. Wil je beter swingen, dan heb je gewoon een pro nodig.
Met zo'n disclaimer kunnen we tenminste de helft van alle posts hier tegenhouden en blijft het nog nuttig om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji

Reintji

(2 x dad)²

FYI ik heb les van een pro, veel aandacht aan besteed. Neemt niet weg dat ik beetje een houten klaas ben waarbij de houding zoals de pro deze probeert aan te leren te geforceerd wordt. Wellicht had ik mijn initiële post niet voldoende geformuleerd. Vroeg mij alleen af of mensen zijn dit herkennen en hoe zij dit opgepakt hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MacbookProx
Mwa niet zo zuur, dit is meer een ervaringsvraag naar een blessure dan swingadvies naar mijn idee. Bovendien, zo druk is het hier toch niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berndgeurts
Reintji schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:51:
FYI ik heb les van een pro, veel aandacht aan besteed. Neemt niet weg dat ik beetje een houten klaas ben waarbij de houding zoals de pro deze probeert aan te leren te geforceerd wordt. Wellicht had ik mijn initiële post niet voldoende geformuleerd. Vroeg mij alleen af of mensen zijn dit herkennen en hoe zij dit opgepakt hebben.
Maak alles soepeler en natuurlijker, begin met halve swings met je wedge. Het moet allemaal niet geforceerd voelen. Onnatuurlijk kan soms wel, geforceerd niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:53
Weet je zeker dat het een tenniselleboog is en niet een golferselleboog? Zit daadwerkelijk verschil tussen. Heb zelf een tijd last gehad van een golferselleboog, ironisch genoeg had ik die al voordat ik begon met golfen. Met meer rust en strekoefeningen voor de onderarm is het overgegaan gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
Heb je ook last van het buigen van je vingers? Als in, een vuist maken?

Zou gewoon even naar een fysio gaan, die draait een aantal keren stevig aan je arm, weet je precies wat er aan de hand is.

Ik dacht ook zoiets te hebben en was bang niet meer te mogen swingen, maar na een bezoekje bleek ik net iets anders en was juist bewegen/swingen het advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:48

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Erazzzer schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 23:43:
Kan er geen disclaimer op het topic komen met: Help, kan iemand mij helpen met mijn swing? Ja, een pro.
Het is echt zinloos iemand tips te gaan geven op een forum. Wil je beter swingen, dan heb je gewoon een pro nodig.
Met zo'n disclaimer kunnen we tenminste de helft van alle posts hier tegenhouden en blijft het nog nuttig om te lezen.
Ik zie daar geen heil in, ik vind het prima dat het topic wat drukker bezocht wordt dan dat het helemaal wegzakt in de topiclisting.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:50

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Outerspace schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:21:
[...]

Ik zie daar geen heil in, ik vind het prima dat het topic wat drukker bezocht wordt dan dat het helemaal wegzakt in de topiclisting.
Kwantiteit voor kwaliteit. Oké, dat is ook een keuze :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
Belang van een goede pro is altijd goed om aan te geven, niet alleen voor tips omtrent de golfswing. Wellicht kunnen we hier (in de toekomst) in de TS wat mee, dan kunnen we daar altijd naar verwijzen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Andersom is het natuurlijk ook zo dat elke tip van een gebruiker hier die tot verbetering leidt een goede tip is. Er zit nogal een verschil in de types die daar heel veel belang aan hechten of de mensen die daar minder specifiek mee bezig zijn (zoals ik).

@Erazzzer vergeet niet dat echt veel mensen van hier ook al actief zijn in de Whatsapp-groep op de achtergrond. Daar gaat het soms regelmatig vaak extreem tot in detail de diepte in. Dat is hier een stuk minder haalbaar in het topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Met oog op de aankomende wedstrijd ben ik bereid alle Tweakers te voorzien van gratis tips :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Reintji schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:49:

[Afbeelding]
Anderhalf tot twee jaar sukkelen, dan is het over. Wil je dat niet dan kun je je laten behandelen met de 'methode van de Ven'. Dit is een erg pijnlijke maar zeer effectieve behandeling die ontwikkeld is door van de Ven (voormalig sportmasseur van PSV).

In Roosendaal zit een fysiotherapeut die de behandeling kan doen. Eén, soms twee of drie behandelingen zijn voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Reintji schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:51:
De 'textbook swing' is niet voor iedereen weggelegd. Jonge golfers met een beetje aanleg kunnen vaak de standaard swing makkelijk leren en zelfs een typische swing van Rory Mcilroy of andere golfcoryfee nabootsen. Als je leert golfen op latere leeftijd of gewoon niet veel aanleg hebt voor soepele bewegingen, dan wordt het lastiger.

Na verloop van tijd ontwikkel je je eigen swing. Ook alle professionals op de tour hebben tot op zekere hoogte hun eigen swing. Toch is het belangrijk om een goede basis te hebben, omdat je na verloop van tijd ook swingfouten gaat maken. Met de juiste basis zijn deze te corrigeren, zonder goede basis wordt dat lastig.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Verslag van de Tweakers Open Golfdag 21-08-2021

Afgelopen zaterdag was het zo ver... na iets meer dan 5 maanden voorbereiding was de jaarlijkse wedstrijd weer georganiseerd op de Swinkelsche. Het topic hier oogt soms wat stil maar de gezellige Whatsapp groep draait in de achtergrond met soms wel een paar honderd berichten per dag en dat werd er in de dagen vooraf niet minder op.

Vanaf 10:30 droppen de eerste mensen binnen en respect voor enkelen @The_Ghost16 en @Floor-is voor de afstand die ze af hebben moeten leggen! Gelukkig voor ons was het weer nagenoeg perfect. Wat wolkjes aan de hemel maar verder een prima 25 graden.

Onderstaand een kleine impressie van deze dag. Om de privacy te waarborgen heb ik niemand herkenbaar in beeld gebracht.

Hier 'el Trofeo Grande' waar het allemaal om te doen was! Kudo's aan @VanRoyal voor het birdieboekje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VEj-1pxLKCJWXFdE1eV4vqJ6dBk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wrZQ43KfYJkg9XOHqicdhXuY.jpg?f=fotoalbum_large

Rustig beginnen met koffie en gebak. Herinneringen ophalen, nieuwe mensen leren kennen en enkele bekende gezichten weer leuk begroeten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t6kOcjmUzT7LoZgE7vNn5FwfObY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cDjeWEwoyKm1uabNts7RKjIk.jpg?f=fotoalbum_large

Spanning op hole 1 waar iedereen één mulligan kreeg. Dus enkel slag 1 op hole 1 was vanwege de spanning een mulligan. Door sommigen gebruikt, door sommigen niet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EZhQQ7EkMbPyNcX_Epg8cXnvg9o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dckvNVfWz6SOGpBKVX6VqMZZ.jpg?f=fotoalbum_large

Op hole 10 was de challenge voor longest drive. Na een goede afslag (dacht ik) zagen bijna 100m verder een paraplu staan die iemand vergeten was...dachten we. Dat bleek niemand minder dan @Floor-is te zijn die besloot even op halve kracht een drive van 297m te slaan en daarmee winnaar werd. Kudo's once more Floris! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UW4FdWqqfRDeG7N-qZASgvDuu_U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PLDGHb2KZKe8jYxU5DOgWQM1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mZVsggyHJcnydNVwbN2SZzyYqCE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/12UmtfrE8qucaHEqg3OIyuDg.jpg?f=fotoalbum_large

@VanRoyal hier extreem gelukkig dat zijn bal voorbij de rode tee lag. Geen bitterballen voor onze flight helaas :'( :'( :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JAjCWLdwKiSUN_I6cqPWyhwxSOM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VJI0mbrWVPrQqaTWt9t6oE9w.jpg?f=fotoalbum_large

Spanning op hole 18:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EiHO2cE5ARnOwhl0C1wTRXzQxks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xSjdaEkBLZX2Evx5r4GjHm0V.jpg?f=fotoalbum_large

Binnenkomst bij hole 18 waar de 'kanonnengroep' inmiddels zat te wachten op het terras met @berndgeurts in de rol van cheerleader *O* :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/43ewxR4jc8NQvHdM7kdBFvzs0KE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ePsEtjuenHE3R9WNg5dzB8QT.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteindelijke winnaar Sake (geen lid op Tweakers voor zover ik weet) met 42SBF punten voor de dag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yZd_jSAq_eF_9rguV_jW8PZ8jcU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KIK9I873F7Rmt9nmtgRrCBvH.jpg?f=fotoalbum_large

De knal der knallen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lpoXU1drpXVJIl--LX7CJVtNJiE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PZrnmRz7l2ml6GZgDkhennJE.jpg?f=fotoalbum_large

Al met al een zeer geslaagde dag, veel gezelligheid en extreem goed gezelschap! Het was mij een waar genoegen heren om dit (met hulp van @Hammetje) te organiseren in de achtergrond. Volgend jaar wordt de locatie wat centraler (beloofd) maar ik hoop dat iedereen genoten heeft van de Swinkelsche!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Ik heb echt onwijs genoten van de dag. Het weer was prachtig, de baan bijna mooier, de organisatie top, mijn flight meer dan gezellig. Echt een van de betere dagen golf die ik heb mogen meemaken en ik loop inmiddels toch al een jaar of 15 over golfbanen :)

Ik ging er wel redelijk voor moet die drive overigens, dat was zeker geen 4e versnelling! ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Floor-is op 25-08-2021 21:36 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hammetje
Floor-is schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:34:
Ik heb echt onwijs genoten van de dag. Het weer was prachtig, de baan bijna mooier, de organisatie top, mijn flight meer dan gezellig. Echt een van de betere dagen golf die ik heb mogen meemaken en ik loop inmiddels toch al een jaar of 15 over golfbanen :)

Ik ging er wel redelijk voor moet die drive overigens, dat was zeker geen 4e versnelling! ;)
We gaan je voortaan gewoon Flo'deaBeau noemen ;-). Belachelijke drive kerel, lekker gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndgeurts
@Typhone cheerleader 😀😀😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
Ziet er zeer geslaagd uit, echt jammer dat ik niet kon. Hopelijk volgend jaar een keer van de partij.

• Alsatian
  • Niet online
Ziet er goed uit! Mooi dat het een geslaagde dag was.

• Trapezoid
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-08 13:23
Gekke vraag misschien, maar hoe vinden jullie speelpartners?

Ik wilde golf weer wat regelmatiger gaan oppakken maar de vrienden met wie ik wel eens speelde hebben het allemaal vrij druk en ik merk dat het voor mij niet genoeg is om mijn spel te onderhouden.

Ik sta hier op de wachtlijst van een club maar die is ruim boven de 100 mensen dus dat zal ook nog wel een tijd duren.

Als hier toevallig mensen zitten rond omgeving Apeldoorn die een rondje willen lopen hoor ik het graag! Heb volgens whs hcp 12 maar m’n laatste ronde was een 95 dus het is allemaal niet meer wat het geweest is:). Vind het overigens geen probleem om een stukje te rijden.

[ Voor 4% gewijzigd door Trapezoid op 11-09-2021 14:08 ]

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik ga juist heel vaak alleen. Ik ga meestal na mijn werk 's avonds de baan in voor 9 holes. Sowieso geen vrienden te vinden die dan tijd hebben i.v.m. kinderen, avondeten en zo. Maar, ik vind het juist wel lekker. Even mijn hoofd leegmaken.

Desondanks kom ik regelmatig in de baan wel andere spelers tegen, als we allebei bij een hole even moeten wachten of zo, en niet zelden maken we dan een praatje en spelen we dan samen even verder. Best leuk om zo wat mensen te leren kennen.

Maar met anderen spelen vind ik ook leuk, dat gebeurt wel eens via de Tweakers groep hier, of met een (fun)wedstrijdje nu en dan.

Pagina: 1 ... 29 ... 36 Laatste