Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Golfsport topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• WittiW
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 23-06 13:08
Speelgoed laten liggen is niet mijn sterkste kant. Dus maar een driving range opgezocht (De hoge dijk, tussen Aboude en Amsterdam ZO) en die heeft een TrackMan! Nog meer speelgoed! Helaas snap ik nog niet helemaal hoe ik resultaten bewaar in de TrackMan app.

Eerst maar begonnen met twee stokken, omdat ik anders helemaal niet meer snap wat ik aan het doen ben. Honderd ballen geslagen, waarvan ongeveer 60 met de ijzer 5 en 40 met de houten 3. Bij de houten 3 zo'n beetje alleen maar vanaf de lage tee.

De IJzer 5

Gemiddelde carry rond de 100 meter en met uitrol richting de 120 meter.

De Hout 3 (volgens mij meer een hout 5 met 18 graden loft)

Gemiddelde carry rond de 125 meter en met uitrol erg verschillend of ik die ballen de lucht inschoot of een meer normale strakke baan meegaf.

Om de eea reden eindig ik maar zelden met mijn gewicht op mijn linkervoet. Misschien moet ik ook eens kijken of ik linkshandig aangenamer vind.

• donleone83
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 08:21
WittiW schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:24:
Speelgoed laten liggen is niet mijn sterkste kant. Dus maar een driving range opgezocht (De hoge dijk, tussen Aboude en Amsterdam ZO) en die heeft een TrackMan! Nog meer speelgoed! Helaas snap ik nog niet helemaal hoe ik resultaten bewaar in de TrackMan app.

Eerst maar begonnen met twee stokken, omdat ik anders helemaal niet meer snap wat ik aan het doen ben. Honderd ballen geslagen, waarvan ongeveer 60 met de ijzer 5 en 40 met de houten 3. Bij de houten 3 zo'n beetje alleen maar vanaf de lage tee.

De IJzer 5
[Afbeelding] [Afbeelding]

Gemiddelde carry rond de 100 meter en met uitrol richting de 120 meter.

De Hout 3 (volgens mij meer een hout 5 met 18 graden loft)
[Afbeelding] [Afbeelding]

Gemiddelde carry rond de 125 meter en met uitrol erg verschillend of ik die ballen de lucht inschoot of een meer normale strakke baan meegaf.

Om de eea reden eindig ik maar zelden met mijn gewicht op mijn linkervoet. Misschien moet ik ook eens kijken of ik linkshandig aangenamer vind.
Leuk dat je enthousiast bent en je prima start doet vermoeden dat je in ieder geval voldoende aanleg hebt om niet megagefrustreerd binnen een jaar te stoppen. Leuk dus!

Over je laatste punt: gewicht goed op links verplaatsen en niet op rechts houden en naar achter gaan hangen is een heel veel voorkomende swingfout die je oplost door les te nemen en gericht te gaan oefenen. Met je andere hand gaan slaan gaat daar helemaal niks aan oplossen. Dus: lekker bezig, ga zo door en boek snel je eerste lesje om de basis goed te krijgen!

• WittiW
Ik weet nooit of ik links of rechts ben in sport.

• WittiW
En dat is dus geen voordeel! Het is met name lastig en reden tot twijfel. Nog een paar van die trackman app, ik vind dat mooi! Jammer dat er weinig te tweaken valt. En het ding neemt de meters niet op bij "in my bag". Dat zal mijn gebrek aan richtvermogen wel zijn.

Na deze post, horen jullie pas van me na mijn gvb met bijhorend handicap :). Dus dat kan wel ff duren

• Herbie0412
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 29-03 23:42
Zijn er hier golfers die trainen met een launch monitor? En zo ja, welke gebruiken jullie?

Ben voornemens om z’on apparaat aan te schaffen. Heb mij er al behoorlijk in verdiept, prijzen variëren van 200 euro tot dik 2000 euro ( ja, er zijn echt veel duurdere en betere, maar als ik mijn brood er niet mee kan verdienen, krijg ik ook geen toestemming van de bazin om er meer aan uit te geven....🤣🤣)

Afstand, clubsnelheid, smashfactor, spin, apex lijken mij het belangrijkst. En er zijn er vele doe dat kunnen meten, maar ben benieuwd naar ervaringen hier op het forum.

• appelflap1992
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 06:54
ik heb een skymax swing caddy gehad maar eigenlijk heb je er weinig aan als je het niet binnen kunt gebruiken met een mooi groot scherm erbij enzo. Als je het mee moet nemen naar de range dan moet je echt een goede kopen die ook swingpath, spin enzo meet anders is er weinig nut en is de lol er ook snel af. Ooit als ik de ruimte (en de hoogte) heb in mijn schuur dan bouw ik er wel een, wellicht met een skytrack. Niet heel duur maar wel goed volgens mij.

• WittiW
Volgens mij alleen geschikt voor driving range? En dan gebruik je ballen die iets anders doen dan normaal. Lastig hoor.

https://www.swingcaddie.com/sc300/genevieveling

Zij is wel erg serieus, dus grappig.

In maart ga ik een beetje oefenen op amsteldijk met een 55 euro maandkaartje, regen en weer wederdienende. Daarna maar een keer zo'n hcp halen.Een tweaker toernooi in de zomer?

• berndgeurts
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23-06 05:59
WittiW schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 23:29:
Volgens mij alleen geschikt voor driving range? En dan gebruik je ballen die iets anders doen dan normaal. Lastig hoor.

https://www.swingcaddie.com/sc300/genevieveling

Zij is wel erg serieus, dus grappig.

In maart ga ik een beetje oefenen op amsteldijk met een 55 euro maandkaartje, regen en weer wederdienende. Daarna maar een keer zo'n hcp halen.Een tweaker toernooi in de zomer?
Ik sta daar ook vaak. Verkopen ze weer maandkaarten? Want ik wil er wel weer een, maar vanwege corona is de maandkaart verkoop gestopt.

• brommer1
  • Registratie: februari 2007
  • Niet online
Ik heb dit forum gevonden, hoop dat ik met mijn vraag over Golftv hier terecht kan, Ik heb alleen internet met draad, geen WiFi.
Ik heb 2 weken geleden abonnement genomen op Golftv, omdat nu de Europese tour aanwezig is, maar ze hebben week geleden billing information verandert, hoe kan ik nu betalen?, eerst hadden ze website 1.0, nu hebben ze 2.0, helemaal veranderd.
Heb een simpel mobieltje van € 20,-.
Ik had dit geschreven mijn engels zeer slecht.
How can you pay in March if you don't have a mobile phone, credit card is no longer possible
I don't have a subscription with Google Play but with GolfTV, I have nothing to do with Google Play.
BILLING INFORMATION
You can manage your subscription by visiting your Google Play Store.
You can manage your subscription by visiting your Google Play Store account.

Ik kreeg dit als antwoord:
We accept payments by credit and debit card. On GOLFTV you may use Visa, Mastercard, or American Express cards. Once you have a new card, you can update payment details in your account and subscribe again(dit is niet meer aanwezig) to a GOLFTV pass that you wish. Unfortunately, at this point, it is not possible to pay on our web.

Alternatively, you can subscribe to a third-party vendor like Google or Apple on their stores if they accept any other methods of payment other than cards.

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 08:36

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb GolfTV. Billing deed ik via de App Store. Ik moet zeggen: ik heb dit jaar heb abonnement niet verlengd, maar ik kan vrijwel alle main broadcasts bekijken. European tour weet ik niet, ik kan vanavond wel even kijken.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• brommer1
  • Niet online
Graag, hartelijk dank, ik heb weer een email gestuurd, ze blijven ontwijkende antwoorden sturen.

13 Feb 2021, 19:13 GMT
So you can never pay on the Golftv website with credit card again?
If I understand correctly, you can only pay via:
BILLING INFORMATION

The website is being written:
Which payment methods are accepted? – GOLFTV

We accept payments by credit and debit card. On GOLFTV you may use Visa, Mastercard or American Express cards.
This is no longer available + your status of your subscription

Antwoord:
Yes, you can pay on www.golf.tv website using your Visa, Mastercard, American Express, debits, and credit cards. Your subscription is still active until 05/03/2021. Once this subscription expires, you should be able to purchase a new Pass without any issues.
There are still a few weeks to go, so in the meantime, please sit back and enjoy! 8)7

• Alsatian
  • Registratie: juni 2007
  • Niet online
brommer1 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 19:59:
Ik heb dit forum gevonden, hoop dat ik met mijn vraag over Golftv hier terecht kan, Ik heb alleen internet met draad, geen WiFi.
Ik heb 2 weken geleden abonnement genomen op Golftv, omdat nu de Europese tour aanwezig is, maar ze hebben week geleden billing information verandert, hoe kan ik nu betalen?
https://help.golf.tv/hc/e...ent-methods-are-accepted-

We accept payments by credit and debit card. On GOLFTV you may use Visa, Mastercard or American Express cards.

Met creditcard dus. En eventueel via google play en apple appstore volgens mij.

https://help.golf.tv/hc/e...a-new-card-to-my-account-

You can easily modify your payment details from your Account Information page. To do so, please follow these steps:

1. Login into your account
2. When on your Account Information page, go to “Billing information”
3. Click on “Modify”
4. Wait for confirmation that the change has gone through successfully

[Voor 23% gewijzigd door Alsatian op 15-02-2021 09:32]

• brommer1
  • Niet online
Dat is niet meer aanwezig, ik krijg heel vaak deze melding met inloggen wat ik vroeger nooit had: Apologies for the inconvenience. Our registration service is currently down. Please try again later. (PR-01), Network error: Failed to fetch, ik heb KPN internet zonder tv.
Ik stop maar met golfTV kijken, het is niet meer te doen,
Google Play heb ik een app nodig, dat kan niet ik heb maar eenvoudig mobieltje.
Bedankt voor alle moeite.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

brommer1 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:07:
Dat is niet meer aanwezig, ik krijg heel vaak deze melding met inloggen wat ik vroeger nooit had: Apologies for the inconvenience. Our registration service is currently down. Please try again later. (PR-01), Network error: Failed to fetch, ik heb KPN internet zonder tv.
Ik stop maar met golfTV kijken, het is niet meer te doen,
Google Play heb ik een app nodig, dat kan niet ik heb maar eenvoudig mobieltje.
Bedankt voor alle moeite.
Probeer het eens met een gratis account zoals ik al aangaf? Volgens mij zit alles er momenteel gewoon in.

En had je het nog geprobeerd via de appstore?

• brommer1
  • Niet online
En had je het nog geprobeerd via de appstore?
Daar moet je toch een app voor hebben? ik heb alleen een mobieltje?
U kunt apps, games en digitale content voor uw apparaten downloaden via de Google Play Store-app. De Play Store-app is vooraf geïnstalleerd op Android-apparaten die Google Play ondersteunen

Volgens mij zit alles er momenteel gewoon in.
Dat lukt niet, ik met eerst een ander email adres hebben.
Als ik op: My GolfTV Pass klikt krijg ik dit te zien:
GOLFTV LIVE PASS
Monthly
BILLING INFORMATION
Meer niet, alles is weg.
GOLFTV: Welcome to our new home
https://www.golf.tv/explo...--welcome-to-our-new-home

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Je installeert de app op je telefoon, en je neemt het abonnement af via die weg. Dan komt het in de abonnementen lijst van je apps te staan (op een iPhone onder Instellingen > Apple ID > abonnementen). De betaalmethode is dan de methode gekoppeld aan je App Store account, in mijn geval een creditcard. Je kunt op die plek ook altijd weer annuleren trouwens.

Android ken ik niet goed, maar zal op vergelijkbare wijze werken denk ik zo.
Dus niet vanuit de app zelf, maar via Instellingen > Apple ID > abonnementen

Ze hebben wel onlangs de website en apps vernieuwd. Helemaal lekker werkt het nog niet, bijv. go live werkt nog niet goed op de Apple TV app, maar dat zal wel snel opgelost worden.

Succes!

[Voor 11% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 15-02-2021 11:39]

• brommer1
  • Niet online
Ik heb ontdekt wat er aan de hand is, kennis heeft een account gemaakt op GolfTV, daar werkt alles, conclusie mijn account werkt niet op de nieuwe site.
Ik heb bij KPN 2e email adres aangemaakt, nu werkt alles weer als van ouds.
Sorry voor alle ongemak.
Ga proberen of ik oude account kan verwijderen. Bedankt voor alles.

[Voor 14% gewijzigd door brommer1 op 15-02-2021 13:23]

• WittiW
berndgeurts schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 17:57:
[...]

Ik sta daar ook vaak. Verkopen ze weer maandkaarten? Want ik wil er wel weer een, maar vanwege corona is de maandkaart verkoop gestopt.
Goedemiddag Joost,

Een maandabonnement kunt u afsluiten op elk gewenst moment bij onze receptie.

Op dit moment zijn veel werelden en de par 3 gesloten vanwege het weer.

Het beste is dan ook om de baanstatus op onze website in de gaten te houden om te zien wanneer dit weer open is.

Met vriendelijke groet,

Aranka

---

Moet lukken lijkt me. Ik vroeg medio Maart. Ik verwacht met een weekendje voorjaar, dat alles daar snel weer open is.

• brommer1
  • Niet online
Het is gelukt account is verwijderd, daarna opnieuw aangemeld, alles werkt, heb alles terug.
Heb ook deze melding niet meer: Apologies for the inconvenience. Our registration service is currently down. Please try again later. (PR-01), Network error: Failed to fetch

Conclusie je account werkt niet niet met de nieuwe website, ik had het moeten weten, ik kreeg geen bevestiging van de betaling en werd 4x afgeschreven op de credit card(3x terug gehad).
Toen ik gisteren voor een maand abonnement nam kreeg ik direct een bevestiging.
Dus, nooit betalen op de nieuwe website, eerst je account van de oude site(versie 1.0) laten verwijderen, anders krijg je dezelfde problemen wat ik had, ze regeren snel op je vragen of problemen.
De nieuwe site is versie 2.0.

[Voor 4% gewijzigd door brommer1 op 16-02-2021 15:36]

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

OK, ik kan nog wel inloggen op de nieuwe omgeving met mijn oude account. Betaling nog niet getest. Dank voor de tip.

• brommer1
  • Niet online
Inloggen gaat goed, je kan pas zien of je account werkt, als je een betaling doet, als je niet kan zien tot hoelang/geen bevestiging ontvangt van je betaling, werk je account niet.
Zo ziet het uit op de nieuwe website als je een betaling doet met je nieuwe account:

Billing Information
You will pay €8.99/Month (including local taxes) unless you turn off auto-renew at least one day before 22 March, 2021. Payment will be automatically debited from your chosen method of pay
Payment Method
MASTERCARD ending in ************

Zo ziet een bevestiging uit:
PURCHASE SUMMARY
Order Date: 15/02/2021
Order Reference: A-xxxxxxxx
Your Details: xxxx(naam), Netherlands
-------------------------------------------------------------------------------
Charge Name: Monthly Pass
Charge Type: Recurring
Effective Start Date: 02/22/2021
Unit Price: 8.99
Qty: 1.00
Total: 8.99
EUR
If you have purchased a GOLFTV Pass from a third party, refer to the receipt provided by third party.
Your first payment will be charged on 22/02/2021(ik heb 7 days Free)

[Voor 20% gewijzigd door brommer1 op 16-02-2021 19:44]

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

OK helder. Als ik zou verlengen zou ik dat niet via de site doen maar gewoon via de abonnementen in de instellingen op m'n telefoon, zoals mijn screenshot. Dat zou toch goed moeten gaan. Maar vooralsnog verleng ik het nog niet.

• brommer1
  • Niet online
Helaas ik heb geen Ipad of hoe ze heten, ik heb simpel mobieltje, misschien kan je wel checken of ze de app hebben veranderd, in een van van hun emails schreven ze dat ze app gingen verbeteren,helaas heb ik alle emails van hun weg gegooid.

This app is available only on the App Store for iPhone, iPad and Apple TV.
https://apps.apple.com/ca/app/golftv/id1006676445
IOS App:
What’s New
Feb 9, 2021
Version 4.0.5
Introducing a brand new GOLFTV experience. Get closer to the game than ever before with a completely redesigned interface built to seamlessly deliver the content you care about the most.
• Watch PGA TOUR events your own way – live or on demand with an exciting new video experience.
• Binge exclusive original series with Tiger Woods and perfect your game with a deep archive of lessons from world-class instructors and PGA TOUR pros.

[Voor 4% gewijzigd door brommer1 op 17-02-2021 00:44]

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

De app is ook helemaal gewijzigd, maar dat wist ik al :)

• WittiW
Het golfvirus heeft compleet toegeslagen.

Ik vind die jumbogolfhuismerk ijzers niet zo slecht. Maar ik mis wel een driver. En ik vind/vond de 3 hout maar waaierig. Dus in al mijn overmoed heb ik bij een duitse webshop nog wat onnodige clubs gekocht

Driver: Callaway Rogue (bouwjaar 2018?)
IJzer 4: Cleveland cbx (ook een paar jaar geleden model?)
AW (49 graden): Callaway epic ijzer, hahaha totale impulsaankoop, maar mis wel erg veel lengte met de jumboset (SW tot 9 ijzer)...dingen kosten 68,99 per stuk bij all4golf.de tot middernacht

Driver en AW hebben dezelfde shaft Aldila 50 synergy. De cleveland ijzer heeft ook een regular graphite shaft. Nu heb ik 9 clubs en ik wil er uiteindelijk 11 of 12, dus ik vraag me erg af of ik geen 2 ijzer nodig heb :))))

Tweede helft maart ga ik een maandje in training op Amsteldijk. Als het weer een beetje zomer blijft uiteraard.

• Cai
  • Registratie: december 2001
  • Nu online
Ijzer 2 is voor velen een lastige club.
Ik zit nu “vol” met de volgende set.
Callaway xhot: Dr, W3, i3 t/m sw.
Mack daddy: 52 & 60
Odessey putter

Driver 215-225 doorrol tot 240-250m
W3: 190 doorrol tot 215
i3: 180
Enz enz

Mijn tip (daar heb ik 10 jaar over gedaan:
Laat de focus op je verre afstanden los. Zorg voor vertrouwd balcontact en sla rechtdoor.

Vaak genoeg met bedrijvendagen dat ik 230m de bal in de bosjes ramde, terwijl een kerel die met z’n i7 op een par4 in 3x op de green lag en vervolgens met 2 putjes een mooie 5 mocht noteren. Dan speel je dus +-hcp 18

• herofruit
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 21-06 20:14
Yehess, een golftopic.. Heb het 3 jaar geleden weer opgepakt (na 15 jaar niet gespeeld te hebben) en ben afgelopen jaren van 21.3 naar 14.1 naar 8.9 gezakt. Nu 9.3 (WHS). Maar goed, het belangrijkste is om lekker te ontspannen en lol te hebben met je medespelers en dat lukt prima :D

Dit weekend weer de baan in geweest, viel me alles mee.. Deze winter weinig gespeelt/getraint dus het was even inkomen. Eind vorig jaar wel een nieuwe putter gekocht (Spider) dus het doel is dit jaar om echt véél minder putts te maken. Vooral hard werken aan m'n leg puts en alles binnen 1,5 meter te holen.

Taylormade SLDR 460 (2015)
Titleist AP3 Stiff - 3-P
Vokey SM7 wedsges met 10 bounce
49 graden F grind
54 graden S grind
58 graden S grind

@WittiW Wat is je handicap? Ijzer 2 is een moeilijke club hoor. Veel afstand t.o.v. je I4 ga je niet halen. Je bent dan beter uit met een hybrid of W5. :)

4800wp zuid - pvoutput.org

• Hammetje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 00:04
herofruit schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:25:
Yehess, een golftopic.. Heb het 3 jaar geleden weer opgepakt (na 15 jaar niet gespeeld te hebben) en ben afgelopen jaren van 21.3 naar 14.1 naar 8.9 gezakt. Nu 9.3 (WHS). Maar goed, het belangrijkste is om lekker te ontspannen en lol te hebben met je medespelers en dat lukt prima :D

Dit weekend weer de baan in geweest, viel me alles mee.. Deze winter weinig gespeelt/getraint dus het was even inkomen. Eind vorig jaar wel een nieuwe putter gekocht (Spider) dus het doel is dit jaar om echt véél minder putts te maken. Vooral hard werken aan m'n leg puts en alles binnen 1,5 meter te holen.

Taylormade SLDR 460 (2015)
Titleist AP3 Stiff - 3-P
Vokey SM7 wedsges met 10 bounce
49 graden F grind
54 graden S grind
58 graden S grind

@WittiW Wat is je handicap? Ijzer 2 is een moeilijke club hoor. Veel afstand t.o.v. je I4 ga je niet halen. Je bent dan beter uit met een hybrid of W5. :)
Welkom! We hebben ook een heuse Tweakers golf Whatsapp groep. Als je wilt joinen, geef even een DM, dan stuur ik je een link om deel te kunnen nemen.

@WittiW ; ik sluit me aan bij hierboven. Ijzer 2 is behoorlijk lastig. Als je 'makkelijk' lengte wilt maken, raad ik je aan te kijken naar een hybride en/of fairway wood. Mocht je ook toegevoegd willen worden aan de tweakers app groep, DM me dan even, dan krijg ook jij de link :).

[Voor 10% gewijzigd door Hammetje op 22-02-2021 13:14]

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• WittiW
herofruit schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:25:
...

Nog geen :*) , maar in April ga ik er wel vanuit dat ik een hcp haal. Ik speel eens per maand 2x 9 holes met mijn ouders op Engelenburg. Omdat het allemaal nog wel een drassige zooi was (op zijn best), ga ik nu nog geen hcp halen. Beste ronde was 50 slagen (een paar keer) en de slechtste 71.

@Hammetje Ik stuur je een dm

@Cai Mijn afstanden zijn ongeveer
Driver - 180 meter carry (doorrol weet ik nog niet, de ballen rolden nog niet echt)
Houten - 3 165 meter carry (maar deze vind ik moeilijk)
Ijzer 4 (20 graden) - 155 meter carry
Ijzer 5 (geen idee hoeveel graden) - 145 meter carry
Ijzer 7 - 130 meter carry
Ijzer 9 - 110 meter carry
AW (49 graden) - 90 meter carry
SW - 70 meter carry

Dit is als ik rustig sla, met maar een matige backswing. Als ik een grotere backswing gebruik, dan neemt de afstand best wat toe, maar dan wordt het totaal inconsistent met afzwaaiers en toppen. Nog veel werk aan de winkel.

• hutch
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 23-06 07:28
WittiW schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:05:
[...]

Nog geen :*) , maar in April ga ik er wel vanuit dat ik een hcp haal. Ik speel eens per maand 2x 9 holes met mijn ouders op Engelenburg. Omdat het allemaal nog wel een drassige zooi was (op zijn best), ga ik nu nog geen hcp halen. Beste ronde was 50 slagen (een paar keer) en de slechtste 71.

Driver - 180 meter carry (doorrol weet ik nog niet, de ballen rolden nog niet echt)
SW - 70 meter carry

Dit is als ik rustig sla, met maar een matige backswing. Als ik een grotere backswing gebruik, dan neemt de afstand best wat toe, maar dan wordt het totaal inconsistent met afzwaaiers en toppen. Nog veel werk aan de winkel.
Mijn suggestie zou zijn om je in het begin vooral te richten op je ijzers t/m ijzer 5 en eerder voor hybrides te kiezen wanneer je bv. een 4 wilt voor meer afstand. Die is een stuk vergevingsgezinder en consistenter voor de meeste spelers. Ik speel rond de HCP 12 en kies zelf nog steeds liever een hybride 4 dan een ijzer 3 of 4

• Hammetje
WittiW schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:05:
[...]

SW - 70 meter carry

Dat doe je dan netjes, dat zijn ongeveer ook mijn afstanden (HCP 18,6/WHS 21,5). Kortom, jouw HCP haal je wel - zeker als je 50 slagen doet over 9 holes, dat is 14 boven par - dus je zakt gelijk richting hcp ~41 met zo'n ronde.

Als ik jou zo hoor ben je nog wel veel aan het 'slaan'. Lengte van jouw backswing zou niet hetzelfde moeten zijn als harder slaan. Heb je ook les?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Zonder handicap al op weg naar 'breaking 100' :)

Snel die HCP halen, eens kijken hoe rap je daalt d:)b

Die afstanden zijn prima. Ik zou zelf een ijzer 8 erg missen in die line-up trouwens. en 70m met een SW is ook best ruig, ik pak meestal ca 50-55m als ik doorswing. Bal gaat wel hoog dan :D heeft waarschijnlijk ook met balpositie en loft van je club te maken.

[Voor 78% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 23-02-2021 12:47]

• WittiW
Zeg maar gerust dat ik probeer 'slaan' af te leren @Hammetje. 20 jaar hockey met heel veel jaren op gewoon gras heeft mijn golfswing geen goed gedaan. Nee, geen les nog. Ik stuit wel ergens op een plafond en dan wordt het tijd. Vooralsnog wordt het wat (redelijk veel) oefenen en dan ook kort werk, hcp halen en dan wat banen lopen.

Ik zal de afstand nog een keer opmeten bij de hoge dijk, met die trace app. Misschien ben ik wat optimistisch met 70m voor mijn Sandy. En inderdaad, die ballen gaan erg omhoog!

@hutch Klopt en heb je gelijk in. Die ijzer 4 was ook gewoon te goedkoop, 27 euro voor een cleveland. Ik had ballen en handschoenen nodig. 't Was meer bijvangst....Ik vind lange ijzers wel sexy. Als je dan als een kruk speelt, kan je er beter maar goed uitzien! LOL

• wodkabuikje
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 23:44
Heb nu 1 ronde van 9 holes gelopen met het shotscope horloge.
Werd direct eigenlijk even op de feiten gewezen dat ik echt geen afstanden haal :(
Was wel aan het proberen om een rustige swing aan te houden waardoor de balvluchten wel recht waren. Ik heb de neiging om veel te wild te swingen. Daardoor waarschijnlijk iets verder maar vaak of afzwaaiers.

Ik gebruik nog geen driver maar had de driver van mijn vrouw wel toegevoegd aan mijn shotscope. 1 keer geslagen en was 169 meter. Voor mijn gevoel zeker 200 :) maar het horloge zei nadien anders...

Het zegt nog niet heel veel omdat ik maar 9 holes heb gelopen en niet iedere club heb gebruikt maar cijfers tot nu toe:

Driver: 169 meter totaal
i4: 165 meter
i5: 129 meter
i9: 108 meter
Pw: 98 meter
Gw: 50 meter
Sw: 32 meter
Deze 2 laatste zijn waarschijnlijk approaches geweest.

Mijn vraag, wat zetten jullie in beweging als de backswing klaar is?
Deed nu (op advies van les van een paar jaar geleden) armen ontspannen en dan rustig draaien.

Op YouTube zie je bijvoorbeeld ook instructies dat je net moet doen alsof je aan het touwtrekken bent en moet draaien en de club naar beneden trekken. Dat gaat ook wel maar dan is mijn swing veel agressiever en afstanden moet ik dan nog meten.

niet iedereen heeft een bierbuikje

• Alsatian
  • Niet online
WittiW schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:13:
Ik zal de afstand nog een keer opmeten bij de hoge dijk, met die trace app. Misschien ben ik wat optimistisch met 70m voor mijn Sandy. En inderdaad, die ballen gaan erg omhoog!
70 meter met een sw kan toch prima? Ik sla rond de 85 met mijn 56° wedge en rond de 100 met mijn 50° wedge.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik ga het morgenavond eens proberen, met de balpositie meer naar het midden misschien.

Geen idee hoeveel graden mijn SW is trouwens. Ik zal mijn geodriehoek eens opzoeken :p

• bregweb
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 23-06 16:30
WittiW schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:13:
Nee, geen les nog. Ik stuit wel ergens op een plafond en dan wordt het tijd. Vooralsnog wordt het wat (redelijk veel) oefenen en dan ook kort werk, hcp halen en dan wat banen lopen.
Doe toch maar een keer les. Nu ga je jezelf zaken aanleren die je van de leraar (M/V) misschien weer moet afleren, dan is het beter om het gelijk goed te leren.

Hattrick: Thorgal Eagles

• herofruit
Gaan we dit weekend nog wat rondjes lopen? :)

• Hammetje
herofruit schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:37:
Morgen met een andere tweakert naar de Kroonprins, 9 holes (B-lus). Zin an....
Wel jammer dat afgelopen week op de DR mijn driver en korte ijzers fantastisch liepen, maar de lange ijzers en mijn houtjes voor geen meter.... #kutsport.

• herofruit
Hammetje schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:41:
[...]

Morgen met een andere tweakert naar de Kroonprins, 9 holes (B-lus). Zin an....
Wel jammer dat afgelopen week op de DR mijn driver en korte ijzers fantastisch liepen, maar de lange ijzers en mijn houtjes voor geen meter.... #kutsport.
Haha! Dat is altijd vervelend... Mij helpt het dan vaak om een stuk of 5 half swings te doen en te variëren in schot (hoog/laag/draw/fade) om weer even het goed de verschillende extremen te voelen. Maakt niet uit hoe ver, zolang ze maar uit het midden van je blad komen. Daarna je standaard routine.. Werkt niet altijd, soms blijft de ijzer 4 om te huilen. Zowel op de range als in de baan. :'(

Hier morgen een rondje op de homecourse, 1e negen. 18H is nog niet toegestaan.

• Alsatian
  • Niet online
herofruit schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:37:
Morgenochtend 9 holes op mijn homecourse De Hooge Rotterdamsche.

• Cai
  • Nu online
Zondag 9 holes Strijen. Begin van het seizoen. Kijken of we dit jaar van 24 naar 18 kunnen

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Zondag 9 holes lopen. De baan is nog steeds geen qualifying, maar wel zomergreens gelukkig. Trage zomergrens, maar: zomergreens ;)

Dat viel me vorige week tegen zeg. Mijn putter loopt over het algemeen best aardig, maar was na de winter toch aardig roestig. Trage greens helpen dan ook niet, dus ineens 4x een drieput :-( Na hole 6 had ik hem pas weer redelijk onder controle.

• WittiW
bregweb schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:04:
[...]

Doe toch maar een keer les. Nu ga je jezelf zaken aanleren die je van de leraar (M/V) misschien weer moet afleren, dan is het beter om het gelijk goed te leren.
Dit vind ik wel interessant. Waarom is er echt reden een pro te bezoeken? Zelf vind ik het klooien met die bal en clubs grappig. Uiteraard leer ik me niks efficiënt aan, dat realiseer ik me, ook word ik nooit echt goed zonder les. Ook niet echt een probleem voor me, ik speel niet om goed te worden.

Vandaag in de rough geoefend. Vlakbij me staat wat polderland in te kelderen voor bebouwing in 2 jaar. Nu ruige zooi, maar droog.

Terugvinden van ballen was lastig, maar nog wel een portefeuille gevonden met een 10tje erin...

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Golf is een technisch spelletje. Het kan geen kwaad de basis techniek goed aan te leren. Kun je daarna altijd nog kijken in hoeverre je dat nog moet tweaken.

Het ligt inderdaad aan je doelstellingen. Mijn ervaring is wel, dat het spel echt leuker wordt als je er beter in wordt. Oh, en les op zichzelf kan ook leuk zijn ;)

[Voor 7% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 01-03-2021 20:48]

• hutch
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 23-06 07:28
BeQuietAndDrive schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:47:
Golf is een technisch spelletje. Het kan geen kwaad de basis techniek goed aan te leren. Kun je daarna altijd nog kijken in hoeverre je dat nog moet tweaken.

Het ligt inderdaad aan je doelstellingen. Mijn ervaring is wel, dat het spel echt leuker wordt als je er beter in wordt. Oh, en les op zichzelf kan ook leuk zijn ;)
Exact dit en daarnaast, doordat het zo technisch is loop je ook kans op blessures a.g.v. het verkeerd aanleren van zaken. Die kans is nog groter als je, net als ik, normaal gesproken veel op een stoel achter een scherm zit. De enige periode in mijn 10 jarige golf carrière die ik zonder les heb doormaakt heb ik er zelf een langdurige vervelende rug/schouder blessure aan over gehouden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 08:21
BeQuietAndDrive schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:47:
Oh, en les op zichzelf kan ook leuk zijn ;)
Kom er maar in @Typhone 😜

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 07:31
@WittiW ... als je je de basis verkeerd aanleert (en dat moment komt er) of er sluipen gewoontes in (muscle memory) dan gaat een half jaar tot een jaar van je lessen niet op aan beter worden maar aan het eruit stampen van iets wat niet meer werkt. En dat ontneemt je langere tijd alle plezier in golf.

Ik zie en krijg die dingen al even mee ivm wat @donleone83 zei aangezien mijn vriendin golfpro (A) is ;).

[Voor 3% gewijzigd door Typhone op 02-03-2021 08:21]

• bregweb
WittiW schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:15:
[...]

Dit vind ik wel interessant. Waarom is er echt reden een pro te bezoeken? Zelf vind ik het klooien met die bal en clubs grappig. Uiteraard leer ik me niks efficiënt aan, dat realiseer ik me, ook word ik nooit echt goed zonder les. Ook niet echt een probleem voor me, ik speel niet om goed te worden.

Vandaag in de rough geoefend. Vlakbij me staat wat polderland in te kelderen voor bebouwing in 2 jaar. Nu ruige zooi, maar droog.

Terugvinden van ballen was lastig, maar nog wel een portefeuille gevonden met een 10tje erin...
Ik beweer niet dat je gelijk jarenlang elke week les moet krijgen van een Pro, het gaat er meer om dat iemand de basis uitlegt en 1 of 2 tips geeft. Dat kan al met een proefles, ikzelf krijg nu 6 uur les in een groepje voor € 99. Onder mijn niveau, maar gezellig om samen met mijn vriendin te doen. Vervolgens kun je zelf weer gaan klooien met bal en clubs op een bouwplaats. ;)

Je leert andere mensen kennen, je leert waar je op moet letten, kan geen kwaad.

• Typhone
bregweb schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:22:
[...]

Ik beweer niet dat je gelijk jarenlang elke week les moet krijgen van een Pro, het gaat er meer om dat iemand de basis uitlegt en 1 of 2 tips geeft. Dat kan al met een proefles, ikzelf krijg nu 6 uur les in een groepje voor € 99. Onder mijn niveau, maar gezellig om samen met mijn vriendin te doen. Vervolgens kun je zelf weer gaan klooien met bal en clubs op een bouwplaats. ;)

Ey een bekende van de poule ;). Zit jij al in de Tweakers app?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 07:39
Op zich ben ik het grotendeels eens met dat het beter is om te beginnen met lessen. Echter wil ik daar wel een kantekening bij plaatsen. Het is volledig afhankelijk van hoe goed je in staat bent kritisch te kijken naar je eigen swing en of je echt verbeter punten er in kunt vinden (en dit ook kunt voelen).

Zelf heb ik, buiten de GVB weekend cursus om, geen enkele les gehad. Momenteel handicap 24 en ben sinds het najaar erg druk bezig met het verbeteren van mijn backswing. Film mezelf af en toe om te kijken hoe het gaat (vooral in slowmotion). Zit nog genoeg ruimte in voor verbetering maar dat het niet zo snel gaat komt ook doordat ik te weinig tijd heb om te spelen.

Heb zelf een tennis achtergrond dus het voelen van je swing en hoe je een bal raakt zit er wel in.

• bregweb
@Typhone Zit nog niet in de app, betwijfel of ik daar iets aan heb, maar zal wel dit topc wat intensiever gaan volgen ;-)

@The_Ghost16 Vooral dat laatste, heb je een 'sport' achtergrond. Ik speel het minder lang dan mijn vriendin, maar verbeter veel sneller, voornamelijk doordat ik al heel lang diverse sporten beoefen en zij niet verder komt dan wandelen.

Maar mijn advies blijft staan, neem een les, dan kun je zelf beoordelen of het iets is voor jou.

• Hammetje
@AGee , @DeX en @Artbij : We zien de laatste tijd het topic én de tweakersapp gezellig drukker worden. Wat mij betreft is de TS toe een een grondige update. Hebben jullie zin én tijd om dit aan te pakken? Zo nee, kunnen jullie mij mede-auteur maken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Topicstarter
Hammetje schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:40:
@AGee , @DeX en @Artbij : We zien de laatste tijd het topic én de tweakersapp gezellig drukker worden. Wat mij betreft is de TS toe een een grondige update. Hebben jullie zin én tijd om dit aan te pakken? Zo nee, kunnen jullie mij mede-auteur maken?
Done. Ik zou even overleggen met de lokale mods (dat ben ik niet meer, maar was ik wel ten tijde van het openen van dit topic, vandaar dat ik als TS sta) of het misschien beter is om een nieuw deeltje te openen ipv veel werk te steken om een OP uit 2016 te updaten. :)

Lokale mods zijn: @DaniëlWW2 @Ramzzz @Outerspace en @tweakduke.

[Voor 11% gewijzigd door AGee op 02-03-2021 09:51]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 08:44

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hi :) Voor mij het is geen probleem om een nieuw deel te starten @Hammetje :)
Laat je mij tzt even weten wanneer je het topic hebt geopend? Dan kan ik deze dan sluiten.

Bedankt voor de tag @AGee

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

• Cai
  • Nu online
En mijn inziens minstens zo belangrijk. Iemand (als je geen vriend(in) in de buurt hebt die dat doet) je wijst op goede baan etiquette.

Het hoeft echt niet zo stijf als in de 80'er jaren, maar iemand die je uitlegt waar je je tas neerzet als je naar je bal loopt, zodat je niet 5x op en neer loopt. Hoe om te gaan met plaggen, pitching marks, verloren ballen én ga zo maar door.

• WittiW
bregweb schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:22:
[...]

De hoge dijk geeft wekelijks les in een groepje voor bijna niks (15 per uur?)? Je weet nooit vooraf waar je les in krijgt, maar wel met een pro.

Zoiets ga ik uiteraard nog wel een keer doen. Maar wel na covid. Ik vind covid een drempel voor elk normaal sociaal contact met vreemden...

• WittiW
Typhone schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:21:
@WittiW ... als je je de basis verkeerd aanleert (en dat moment komt er) of er sluipen gewoontes in (muscle memory) dan gaat een half jaar tot een jaar van je lessen niet op aan beter worden maar aan het eruit stampen van iets wat niet meer werkt. En dat ontneemt je langere tijd alle plezier in golf.

Ik zie en krijg die dingen al even mee ivm wat @donleone83 zei aangezien mijn vriendin golfpro (A) is ;).
Wat zijn jouw eerste ervaringen met golf? Of een pro? Volgens mij zal je toch eerst best een aantal ballen geslagen moeten hebben, voordat een pro nou zoveel gaat doen. Ik wordt nooit meer TW...

Zou ik nou 5 van de 10 keer misslaan, en desondanks golf willen leren, dan denk ik dat een golf pro nodig is. Ook denk ik dat een golf pro nodig is als je een plafond bereikt. Maar ik denk niet dat een golf pro nodig is, als je alleen een beetje kijkt of je het spel leuk vindt.

Moet het spelletje niet met name leuk zijn? Of is dat een term die niet echt bij golf hoort?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Typhone
Ik moet ergens nog een filmpje hebben van het klooien met een bal. Nou dat was bidden tot de goden dat ik hem raakte maar omhoog ging de bal in elk geval niet. Dat was tijdens een clinic.

Daarna les genomen om gvb te gaan halen en toen bleek dat ik gevoel voor het spelletje had in de basis. Krachtige swing, enorm veel power maar nog wel een hele ruwe diamant. Om dat zelf bij te gaan schaven denk ik dat een klein deel wel lukt maar zonder keiharde data om te zien welke impact een miniscule verandering heeft raak je je plateau aan rond hcp 20.

Golf is leuk maar golf is ook gezellig. Iedereen die ik ken heeft ooit een absolute mishit gehad. Echter is het hebben van een bepaalde handicap wel handig als je ooit ergens anders wilt golfen of wanneer je op hoog aangeschreven banen wilt spelen. In NL is leuk en aardig maar als jij naar de wat moeilijkere banen gaat dan heb je flinke carry nodig met een extreme mate van nauwkeurigheid en anders kun je het shaken. Dan gaat de lol er sneller vanaf dan een keer een lesje boeken.

Maar goed dat heeft ook met ambitie te maken. Ik zou graag een lage handicap hebben en leuk mee kunnen golfen maar ik weet ook wel dat dat tijd gaat kosten en dedication. Op dat moment wordt het spelletje echt wel leuker. Wel of geen pro maakt mij niet uit. Ik les minder dan de meesten maar heb wel het geluk dat ik regelmatig met mijn vriendin loop en dan een shitload aan tips meekrijg.

Misslaan is trouwens een relatieve term. Een bal goed raken zoals bedoeld met een flight path zoals bedoeld 9 van de 10 keer voor elkaar krijgen is goed. Misslaan is per definitie een gebrek aan techniek en het absolute teken dat les/een pro nodig is!

Ik kijk graag naar mensen die goed golf spelen en loop er graag mee mee maar het zelf kunnen is toch wel leuk. Met 7x een rollertje over de baan lopen kan toch niet leuk zijn op de lange termijn denk ik toch?

Ik haal statistiek van een trackman krijg oefeningen in balpositie, draai, swing, pitch, chip, handpositie, grip, bal boven voet, bal onder voet etc etc. Daar komt zo gigantisch veel bij kijken dat pik je niet ‘zomaar’ even op. En als je mid hcp genoeg vindt dan zul je geen les nodig hebben maar zul je moeten accepteren dat je van de mooiste banen niet kunt genieten.

@Hammetje als je nog input nodig hebt voor de OP dan gil :).

[Voor 15% gewijzigd door Typhone op 02-03-2021 15:32]

• Pacoo__
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 08:33
Typhone schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:24:
Ik moet ergens nog een filmpje hebben van het klooien met een bal. Nou dat was bidden tot de goden dat ik hem raakte maar omhoog ging de bal in elk geval niet. Dat was tijdens een clinic.
Exact zo'n zelfde filmpje heb ik ook nog wel. Ik ben eind vorig jaar ook begonnen met golf. Eerst naar een introductiedag gegaan en heb daarna een lespakket afgenomen, samen met een groepje van 4 vrienden. Ergens in Januari mijn HCP54 gespeeld. Persoonlijk merk ik dat aangezien mijn spel nog behoorlijk wisselvallig kan zijn, vaak terug grijp op simpele basis dingen die ik van mijn pro heb geleerd. Dit helpt me echt enorm om toch wat constanter te spelen en als het allemaal even niet wil lukken me er toch doorheen kan helpen.

Binnenkort weer even twee uurtjes ingepland, om alles weer een beetje bij te schaven.

Maar mijn ervaring is ook wel dat ik aan die lessen, puur om de basis te leren, wel enorm veel heb gehad. En niet alleen qua resultaat, maar ook zeker qua spelplezier.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Quincy2003
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 23-06 11:54
Wow! Een golftopic op Tweakers, waarom kom ik daar nu pas achter?

Even een korte introductie;
Mijn naam is Quincy, 36 en nu ongeveer 12 jaar bezig met golf, waarvan alleen het laatste jaar serieus.

12 jaar geleden begonnen met een setje van Marktplaats, GVB gehaald en een paar lessen gehad. Toen er kinderen kwamen geen tijd meer voor lessen en oefenen op de driving range, dus de rondjes die ik liep werden alsmaar frustrerender. Daarom 6 jaar geleden alles maar in de schuur geknikkerd.

5 jaar later blijkt dat een scheiding ook positieve kanten heeft, waaronder eens per 2 weken een heel weekend voor jezelf, toevallig (ahum) dezelfde weekenden als mijn beste kameraad. Dus in mei van 2020 het golfspelletje weer opgepakt, maar dit keer wat serieuzer.

Gelukkig ondertussen ook in de positie gekomen dat ik mijn tijden wat vrijer in kan delen, dus lekker veel rondjes gelopen en ook regelmatig les.

Gisteren heb ik een clubfitting gehad, waaruit onder andere bleek dat het setje wat ik toen via Marktplaats heb gekocht eigenlijk flink te kort is. Nu is het wachten op de nieuwe set (kan ff duren op dit moment), maar heb al weer zin in het nieuwe seizoen!

Tesla Model S - www.voltic.nl Eerlijk over elektrisch rijden

• Typhone
Wat is je huidige handicap @Quincy2003 ?

• Quincy2003
Pre-WHS zat ik op 32.2, dat is nu 35.4 geworden.

Mooie uitdaging om dat lekker naar beneden te krijgen, mijn grootste winst is te behalen in het korte spel en de korte puts.

• Hammetje
Hé @Quincy2003 , welkom :).
Mocht je dat leuk vinden, we hebben ook een whatsapp groep met tweakende golfers & golfende tweakers - mocht je daaraan willen deelnemen, DM me dan even - dan stuur ik je een uitnodigingslink.

• Quincy2003
Lijkt me zeker leuk, ik heb je een PM gestuurd.

Ik heb nog geen idee van het aantal golfers in dit topic (ben nog even bij aan het lezen), maar ik heb afgelopen september een golfdag georganiseerd op GC Gendersteyn in Veldhoven (mijn homecourse), met de mogelijkheid tot het lopen van 18 holes, 9 holes of het deelnemen aan een clinic. Zoiets is altijd leuk om te organiseren en om aan deel te nemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Quincy2003 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:10:

Ik heb nog geen idee van het aantal golfers in dit topic (ben nog even bij aan het lezen), maar ik heb afgelopen september een golfdag georganiseerd op GC Gendersteyn in Veldhoven (mijn homecourse), met de mogelijkheid tot het lopen van 18 holes, 9 holes of het deelnemen aan een clinic. Zoiets is altijd leuk om te organiseren en om aan deel te nemen.
[topsecret]Dan val je met je neus in de boter... Blokkeer 21 augustus maar alvast in je agenda ;)[/topsecret]

• Quincy2003
Haha, nice!

• Typhone
Quincy2003 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:10:

Heu Veldhoven, iemand die vlakbij zit! (Someren, Swinkelsche ik).

• Quincy2003
Mooie baan, de Swinckelsche!

• WittiW
Typhone schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:24:
....

Ik kijk graag naar mensen die goed golf spelen en loop er graag mee mee maar het zelf kunnen is toch wel leuk. Met 7x een rollertje over de baan lopen kan toch niet leuk zijn op de lange termijn denk ik toch?
......
Hahaha, volgens mijn leeft de gemiddelde golfclub in Nld van deze mensen.

• scrappy.doo
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 23-06 13:56
WittiW schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:35:
[...]

Ik moet toch ergens beginnen O-)

• Typhone
WittiW schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:35:
[...]

Ik zie ze niet zo vaak maar maak er soms wel deel van uit.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22-06 19:07

Maximus

There is no substitute

Goedemorgen mannen, ik heb mij gisteren afgemeld voor de app-groep. Heb op dit moment teveel zaken prive lopen waardoor ik mij daar op focus. Als dat in rustiger vaarwater is gekomen, zal ik mij weer bij jullie vervoegen.

Matthijs en Linde zijn lief!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Sterkte daarmee!

Heren, ik gebruik nu de hole 19 app voor in de baan de afstanden te zien, en snel scores in te vullen. Gisteren een ronde mee gelopen. Alleen die app blijft me stableford punten geven, terwijl we met WHS naar aangepaste bruto score zijn overgestapt. Golf.nl:

De waarden waarmee een handicap wordt berekend, zullen in het WHS geen stablefordpunten meer zijn. In het WHS wordt gekeken naar je bruto score tot een maximum van een netto dubbele bogey (de eerste score die geen stablefordpunten meer oplevert). Dat noem je de aangepaste bruto score.

Zijn er hier meer hole 19 gebruikers, ik kan geen instelling vinden om dit om te schakelen.

Verder, tot nu toe bevalt hole 19 me minder goed dan Golfshot. Die had vooral op de Apple watch meer functies, bijvoorbeeld afstanden tot hindernissen. Dat mis ik in hole 19.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• berndgeurts
BeQuietAndDrive schreef op maandag 8 maart 2021 @ 08:54:
Sterkte daarmee!

Heren, ik gebruik nu de hole 19 app voor in de baan de afstanden te zien, en snel scores in te vullen. Gisteren een ronde mee gelopen. Alleen die app blijft me stableford punten geven, terwijl we met WHS naar aangepaste bruto score zijn overgestapt. Golf.nl:

De waarden waarmee een handicap wordt berekend, zullen in het WHS geen stablefordpunten meer zijn. In het WHS wordt gekeken naar je bruto score tot een maximum van een netto dubbele bogey (de eerste score die geen stablefordpunten meer oplevert). Dat noem je de aangepaste bruto score.

Zijn er hier meer hole 19 gebruikers, ik kan geen instelling vinden om dit om te schakelen.

Verder, tot nu toe bevalt hole 19 me minder goed dan Golfshot. Die had vooral op de Apple watch meer functies, bijvoorbeeld afstanden tot hindernissen. Dat mis ik in hole 19.
Niet heel erg, stableford heeft nog steeds weer hoe je tov je handicap hebt gespeeld. Het systeem dat misschien niet meer over sbf punten, maar sbf kan je nog prima als spelvorm gebruiken. Heeft geeft trouwens precies weer of je met je aangepaste bruto score en goede ronde hebt gelopen.

• berndgeurts
Maximus schreef op maandag 8 maart 2021 @ 07:17:
Goedemorgen mannen, ik heb mij gisteren afgemeld voor de app-groep. Heb op dit moment teveel zaken prive lopen waardoor ik mij daar op focus. Als dat in rustiger vaarwater is gekomen, zal ik mij weer bij jullie vervoegen.
Snap ik goed, sterkte. Het is ook wel een actieve groep geworden.

• Cai
  • Nu online
Voor mijzelf ben ik toe aan de volgende leerfase. Vroeger was ik gebrand op het ver slaan van mijn afslagen en op de fairway te komen.

Dat lukt nu dusdanig dat ik op vrijwel alle holes (soms een straf ivm water uitgezonder) GIR of GIR+1 haal.

Dan begint nu het probleem. Putten, korte chips of korte pitches.
- 3 putts (of zelfs 4 putts)
- Dunne chips met straaljagers over de green
- Te dik geraakte pitches die dan weer te kort landen

Op de oefenfaciliteiten allemaal zaken die best prima gaan, maar in het echt blijkt het (waarschijnlijk) mentale aspect er nu voor te zorgen dat ik met moeite onder de HCP 20 kom.

Als ik kijk naar mijn 8 jaar oude set dan zie ik dat op het gebied van putters er veel veranderd is.

Heeft er iemand een tip om in omgeving Rotterdam een putter te laten fitten met goede ervaring?

PS.
Is er nog ruimte in de Whatsapp groep? Zo ja, wie kan ik mijn 06 dm'en

• Hammetje
Cai schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:56:
Voor mijzelf ben ik toe aan de volgende leerfase. Vroeger was ik gebrand op het ver slaan van mijn afslagen en op de fairway te komen.

Dat lukt nu dusdanig dat ik op vrijwel alle holes (soms een straf ivm water uitgezonder) GIR of GIR+1 haal.

Dan begint nu het probleem. Putten, korte chips of korte pitches.
- 3 putts (of zelfs 4 putts)
- Dunne chips met straaljagers over de green

Op de oefenfaciliteiten allemaal zaken die best prima gaan, maar in het echt blijkt het (waarschijnlijk) mentale aspect er nu voor te zorgen dat ik met moeite onder de HCP 20 kom.

Als ik kijk naar mijn 8 jaar oude set dan zie ik dat op het gebied van putters er veel veranderd is.

Heeft er iemand een tip om in omgeving Rotterdam een putter te laten fitten met goede ervaring?

PS.
Is er nog ruimte in de Whatsapp groep? Zo ja, wie kan ik mijn 06 dm'en
Voor de whatsappgroep mag je mij een DM sturen. Qua fitten voor een putter heb ik niet specifiek een tip voor je, maar het is zeker belangrijk je op dat gebied te laten adviseren. Mijn eerste gedachte is jouw golfpro - die kent je immers op dat vlak het beste :-).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Ik heb geen idee wat je budget is. Vrienden van mij zijn hier geweest en erg enthousiast. Is erg technisch, analyse van je eigen puttingstroke en dan kijken wat past. Je betaald voor de fitting en krijgt een advies. Wat je daarmee doet is dan aan jou, je kan bij hem terecht voor een putter maar ook met het advies naar een golfwinkel. De fitting is niet goedkoop, ik dacht zo'n € 150.

https://puttingcontrol.nl/

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dat is natuurlijk wel gaaf, en waarom zou je een driver wel laten fitten en een putter niet? Eigenlijk best logisch. Wel handig misschien, om vooraf je techniek op orde te hebben. Als je daar nog niet mee bezig bent, dan is je pro het eerste (en goedkoopste) aanspreekpunt denk ik. Tenminste, zo zou ik het doen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Tin0
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 07:54
Hi! Na al een tijdje meegelezen te hebben met dit leuke topic heb ik eindelijk een account aangemaakt. Lang geleden heb ik mijn GVB gehaald om vervolgens jaren niet te spelen. Inmiddels heb ik het weer opgepakt en hoop ik de komende maanden onder hcp 20 te komen. Daarvoor train en les ik regelmatig op Amsteldijk, maar omdat er in mijn vriendenkring weinig mensen golfen speel ik minder dan ik zou willen.

Misschien vind ik langs deze weg dus wat mensen om af en toe een ronde mee te spelen in de omgeving van Amsterdam (nog meer mensen hier met een vrije woensdagochtend?). En anders kan ik in ieder geval wat bijdragen aan de discussie!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tin0
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 07:54
Overigens heb ik volgens mij toevallig al een keer met berndgeurts gespeekd op Amsteldijk een tijd geleden. Mijn ijzers liepen toen voor geen meter maar het was wel gezellig :)

• Artbij
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 23-06 13:38

Hoe kan dat? Als je je ijzers en driver zo goed beheerst dat je altijd GIR of GIR+1 maakt?

Met gestrekt been.

• Yptisme
  • Laatst online: 23-06 15:42
Ben vanaf halverwege vorig jaar begonnen met lessen met een aantal collega's. Inmiddels met een groepje van vier erg fanatiek aan het spelen. Nu WHS 35.6 is blijven steken omdat banen waar wij spelen al een hele tijd non qualifying zijn. Doelstelling voor komend jaar is om minimaal WHS 24.0 wel te doorbreken.

Eerst begonnen met een verroeste set ijzers die ik van iemand had gekregen maar dat was zo waardeloos dat ik na twee weken al een ander beginners setje van een kennis had overgenomen voor een paar tientjes. Vanuit daar ben ik de set per onderdeel eigenlijk gaan vervangen als ik een goede deal tegen kwam tot de volgende clubs welke ik nu heb.

Driver: TaylorMade SIM MAX
FW3: Titleist 904F
Iijzers: 4 tm PW TaylorMade CB (2014)
Wegdes: TaylorMade Milled Grind 2 50/54
Putter: TaylorMade Spider X

Moet zeggen dat ik erg tevreden ben net even berekend en bovenstaande clubs hebben mij in totaal EUR 1090 gekost. Driver, putter en wedges nieuw gekocht overige via via.

Hoe is jullie ervaring om competitie te spelen? Begrijp dat nu alles even stop staat maar willen dit mogelijk wel oppakken. Begreep alleen van sommige dat we nu geen competitie moesten spelen met HCP rond de 36 omdat we dan mogelijk bij mensen terecht komen die het al jaren spelen maar die een beetje stil hebben gestaan in de groei en dat dit kan irriteren als je zelf juist fanatiek bent en wilt groeien. Merk dat ik nu op de baan het liefste loop met mensen rond HCP 18-24. Dan hoef ik mezelf niet schuldig te voelen als er nog af en toe een mishit tussen zit maar ze zijn al wel stukje verder om wat af te kijken bij tactiek in de baan.

• WittiW
Hcp 24 of 36 is ook maar minder dan een slag per hole verschil. Golfcompetitie ken ik niet, maar bij elke competitie komt er wel een spanning bij, die je niet hebt met NQ rondes.

Probeer het een keer en je weet wat het is. Najaar, niet eerder start er weer iets, misschien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• berndgeurts
Tin0 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:53:
Overigens heb ik volgens mij toevallig al een keer met berndgeurts gespeekd op Amsteldijk een tijd geleden. Mijn ijzers liepen toen voor geen meter maar het was wel gezellig :)
Dm Hammie even, die heeft een link voor de Whatsapp groep. Genoeg mensen rondom Amsterdam hier. Via Whatsapp groepje al heel wat golfmaatjes gevonden.

Kan me die ronde nog wel herinneren, was heel gezellig ja! Geen idee hoe voor schut ik mezelf heb gezet 8)7

• WittiW
Zodra de storm voorbij is (ergens volgende week?), ga ik een dagje naar Amsteldijk, die 9 werelden en daarna afsluiten met de par 3, of eerst par 3....weet ik nog niet.

17 maart vooralsnog.

• bert pit
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 23-06 20:51
Yptisme schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:52:
Ben vanaf halverwege vorig jaar begonnen met lessen met een aantal collega's. Inmiddels met een groepje van vier erg fanatiek aan het spelen. Nu WHS 35.6 is blijven steken omdat banen waar wij spelen al een hele tijd non qualifying zijn. Doelstelling voor komend jaar is om minimaal WHS 24.0 wel te doorbreken.

Eerst begonnen met een verroeste set ijzers die ik van iemand had gekregen maar dat was zo waardeloos dat ik na twee weken al een ander beginners setje van een kennis had overgenomen voor een paar tientjes. Vanuit daar ben ik de set per onderdeel eigenlijk gaan vervangen als ik een goede deal tegen kwam tot de volgende clubs welke ik nu heb.

Moet zeggen dat ik erg tevreden ben net even berekend en bovenstaande clubs hebben mij in totaal EUR 1090 gekost. Driver, putter en wedges nieuw gekocht overige via via.

Hoe is jullie ervaring om competitie te spelen? Begrijp dat nu alles even stop staat maar willen dit mogelijk wel oppakken. Begreep alleen van sommige dat we nu geen competitie moesten spelen met HCP rond de 36 omdat we dan mogelijk bij mensen terecht komen die het al jaren spelen maar die een beetje stil hebben gestaan in de groei en dat dit kan irriteren als je zelf juist fanatiek bent en wilt groeien. Merk dat ik nu op de baan het liefste loop met mensen rond HCP 18-24. Dan hoef ik mezelf niet schuldig te voelen als er nog af en toe een mishit tussen zit maar ze zijn al wel stukje verder om wat af te kijken bij tactiek in de baan.
Je zult lid moeten worden van een club, een team samenstellen en dan kun je competitie spelen. De najaarscompetitie is zeer laagdrempelig, voor iedereen toegankelijk en erg gezellig. Voor andere competities zul je je afhankelijk van je club wellicht moeten kwalificeren zeker als er veel animo is.

Iemand van een wedstrijdcommissie kan je daar vast verder mee helpen.

• Cai
  • Nu online
Artbij schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:47:
[...]

Hoe kan dat? Als je je ijzers en driver zo goed beheerst dat je altijd GIR of GIR+1 maakt?
Mijn “problemen” beginnen binnen 50-60 meter van de pin.

Daarbuiten ben ik tevreden en raak ik voor mijn handicap ruim voldoende de green (en fairways).

Mijn winst is te halen bij het korte spel. Met name Putts en de 52 56 58 wedges

• Artbij
Cai schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:39:
[...]

Mijn “problemen” beginnen binnen 50-60 meter van de pin.

Daarbuiten ben ik tevreden en raak ik voor mijn handicap ruim voldoende de green (en fairways).

Mijn winst is te halen bij het korte spel. Met name Putts en de 52 56 58 wedges
Je handicap zal rond de 0 zijn, waarom zorg je dan niet dat je altijd meer dan 60m over hebt?

Met gestrekt been.

• Artbij
Yptisme schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:52:

Mijn ervaring is dat je er weinig plezier aan zult beleven. En niet omdat anderen stil zouden staan in de groei, maar omdat je zelf eigenlijk nog niet goed genoeg bent om competitie te spelen. Je doet hier jezelf en je tegenstander geen plezier mee. Als je hcp 14 ofzo hebt kun je er eens aan denken.

Dit geldt voor de heren NGF voorjaarscompetitie, serioren of dames kan het anders zijn.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 12-06 21:50

Reintji

(2 x dad)²

Ging lekker vandaag op de drivingrange. Wat meer consistentie met de ijzer 7, 70-80% rechtdoor en tussen de 100 en 120m. Woensdag weer Par3 lopen, kijken hoe het dan gaat. Oefenen op de sim heeft wel een beetje geholpen lijkt het.

Nintendo speler sinds '94.

• WittiW
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:45:
.... en 70m met een SW is ook best ruig, ik pak meestal ca 50-55m als ik doorswing. Bal gaat wel hoog dan :D heeft waarschijnlijk ook met balpositie en loft van je club te maken.

Ik was een beetje overmoedig, maar scheelt dus een 5/6 meter. Maar degenereert wel richting langere ijzers en hout (die vind ik moeilijk). De driver lukte me vandaag tot 190 meter (totaal). Maar van dat ding is mijn swing niet solide als ik snel probeer te swingen.

Ik ben nog wel steeds benieuwd wat nu een leuke ijzer 2 is voor een redelijke prijs! LOL. Ik weet dat het niet rationeel is, maar laat me...

9 april doe ik een dagcursus baanpermisssie op de hoge dijk. Eens kijken of ik de theorie ken.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Oh ja. Laatst nog geprobeerd op de DR. Ik moet wel echt spelen met balpositie, maar dan komen we zo rond de 60m (op het oog gemeten, ik ga er van uit dat de 50m markers op de DR uitgemeten zijn). En flink door swingen. Iets wat ik in de baan gewoon nooit snel zou doen. Een normale 50m pak ik blind de S voor, dat gaat me vrij goed af. Een P krijg ik op 80-85 ongeveer, maximaal. Liever 70-75.

Geen idee van de loft trouwens, staat er niet op bij mijn set :D

[Voor 15% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 22-03-2021 19:49]

Acties:
  • +12Henk 'm!
  • Pinned

• Typhone

Open Tweakers Golfkampioenschap

Datum: 21 augustus 2021
Afgelopen jaar is er bij de Golfbaan De Kroonprins in Vianen een heuse Tweakers Open Golfkampioenschap geweest. Hierbij is @The_Ghost16 als winnaar uit de bus gekomen en huidig bezitter van deze wisselbeker. Ook dit jaar willen we graag een meet/kampioenschap organiseren. Datum hiervoor is momenteel vastgezet op 21 augustus 2021. Via de Tweakers-App groep is één en ander al besproken maar wellicht maakt niet iedereen daar gebruik van én is er wel de behoefte om deel te nemen.

Vanwege corona is het maken van afspraken niet altijd even eenvoudig en omdat niet iedereen centraal in het land woont is een algehele interessepeiling gewenst.

Voorlopig ligt er het volgende globale voorstel:

Starttijd: Tussen 12:50-13:30 (afhankelijk van hoeveelheid flights)
Kosten: Tussen €75-€90 euro inclusief welkomstgebak + koffie, greenfee (18-holes) + diner (1, 2 of 3-gangen)
Niet inbegrepen: eigen vervoer, driving range ballen, drank, andere onkosten
Locatie: Golfbaan de Swinkelsche, Maarheezerdijk 10, 5712 PC Someren
Beslissingsdeadline: 20 mei 2021

Mini spelvormen:
- Neary (hole #9) (dichtste bij de vlag op deze par 3 wint een prijs)
- Longest drive (hole #10) (langste drive op deze par 4 wint een prijs)

Lijst met bevestigde deelnemers:

1. @Hammetje
2. @VanRoyal
3. @The_Ghost16
4. @Floor-is
5. @Typhone
6. @berndgeurts
7. @herofruit
8. @3xNix
9. @d8nser

Hierbij heb ik zelf de handen uit de mouwen gestoken en ben in overleg getreden met de manager van de golfbaan waar ik zelf lid ben. Andere locaties zijn wat mij betreft gewoon prima maar vanwege privéomstandigheden (bouw huis + aanstaande verhuizing) kan ik me niet met volledige ziel en zaligheid op al het regeltechnische storten.

Zijn er mensen die 21 augustus erbij willen zijn? Zouden jullie dan door middel van een tag (@) + reply even willen laten weten wat jullie voorkeur is? Ik zal de opsomming hier verder maken in nieuw te bepalen kopjes in deze post.

AANMELDEN?

Aanmelden kan hier

Foto's:

Driving Range:

Hole 18 vanaf terras gezien:

Bloei van de rough in augustus 2020:

Extra informatie:

Handicaptabel is hier te vinden.

Baan lay-out is hier te vinden.

***LET OP, deze post wordt regelmatig aangepast c.q. geüpdatet***

[Voor 117% gewijzigd door Typhone op 25-03-2021 15:41]

• herofruit
Ook al wordt het voor mij een eerste keer, heel veel zin in!

Inmiddels al 11 aanmeldingen, gaat rap!!!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Die rough -O-

Even extra ballen bestellen.

• 3xNix
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18-06 16:22

3xNix

golfr in hart en nieren

Uitdagende baan zo van de plaatjes gezien, soms wat lengte nodig en soms verstandig veilig te spelen...
Maar ja wie doet dat >:)

Kheb er nu al zin in, revange op mijn eigen spel van de eerste pot...

• Floor-is
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23-06 09:52
Kan niet wachten hoor!

If comedy is tragedy plus time, I need more time. But I'd really settle for less f*cking tragedy to be honest with you. (c) Jon Stewart, 2014 | Nog niet genoeg van me gehad? -> Check Met Nerds om Tafel Podcast

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WittiW
Spelen vanaf zwart?
Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True