Het grote Golfsport topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 26 ... 36 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Alsatian schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:55:
[...]

Wat een opmerking zeg.

Voorlopig is The Masters het enige toernooi dat niet afgelast maar uitgesteld is. En er zijn golfjournalisten die rekening houden met het toernooi in de herfst. Dus met die mogelijkheid houd ik ook nog rekening. Jij bent vrij om dat anders te zien maar om dan maar gelijk te melden dat ik alles onderschat, wat een larie!
[Twitter: https://twitter.com/themasters/status/1325543774341242886?s=21]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:00

Typhone

Who Dares Wins

Pacoo__ schreef op zondag 1 november 2020 @ 19:33:
Wat een onverwacht heerlijk weer vanmorgen! Bij aankomst zeiden we nog tegen elkaar dat het jammer was dat we vandaag geen baanles hadden..

[Afbeelding]

Zowaar kregen we een leuke verrassing en was er onverwacht een starttijd geboekt. Back nine gedaan en werkelijk waar genoten. Lang niet alles ging goed maar wel weer een hoop tips gehad om aan te kunnen werken.

[Afbeelding]

Binnenkort theorie examen en in december ons HCP 54 rondje ingepland. Tot die tijd nog een stuk of 5-6 lessen en vooral veel oefenen.

Wel lastig om je bal te vinden tussen al die blaadjes :P
Waar heb je die tas vandaan? :P
Met PGA logo erop ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pacoo__
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 15:01
Haha, tas te leen gekregen van onze pro aangezien de levertijd van onze sets wat langer blijkt te zijn.
Gek genoeg niemand naar ons toe gekomen of ze een lesje konden boeken :P :P

Komend weekend nog mensen die een rondje gaan lopen? Wij gaan zaterdag naar Bentwoud (par3/4) en zondag weer een baanles op de Rotterdamsche.

En uiteraard Masters week dus gaat een weekend worden boordevol golf.
Voor de volledigheid maar gelijk het uitzendschema:

Donderdag 12 november

13:45 - Ziggo Golf: The Masters (Featured Groups)
13:30 - Ziggo Docu: The Masters (Live stream hole 11, 12 en 13)
19:00 - Ziggo Golf: The Masters

Vrijdag 13 november

19:00- Ziggo Golf: The Masters

Zaterdag 14 November

16:00 - Ziggo Golf: The Masters (Featured Groups)
16:10 - Ziggo Docu: The Masters (Live stream hole 11, 12 en 13)

Zondag 15 November

14:00- Ziggo Golf: The Masters (Featured Groups)
14:10- Ziggo Docu: The Masters (Live stream hole 11, 12 en 13)
16:00- Ziggo Golf: The Masters

Op BBC2 nog iedere dag highlights na afloop van de ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 10:35
Pacoo__ schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:13:
Haha, tas te leen gekregen van onze pro aangezien de levertijd van onze sets wat langer blijkt te zijn.
Gek genoeg niemand naar ons toe gekomen of ze een lesje konden boeken :P :P

Komend weekend nog mensen die een rondje gaan lopen? Wij gaan zaterdag naar Bentwoud (par3/4) en zondag weer een baanles op de Rotterdamsche.

Donderdag 12 november

Vrijdag 13 november

19:00- Ziggo Golf: The Masters

Zaterdag 14 November

16:00 - Ziggo Golf: The Masters (Featured Groups)
16:10 - Ziggo Docu: The Masters (Live stream hole 11, 12 en 13)

Zondag 15 November

14:00- Ziggo Golf: The Masters (Featured Groups)
14:10- Ziggo Docu: The Masters (Live stream hole 11, 12 en 13)
16:00- Ziggo Golf: The Masters

Op BBC2 nog iedere dag highlights na afloop van de ronde.
Gunstige tijden nu. Andere jaren werd het elke keer nachtwerk.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Pacoo__ schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:13:
Ik heb zaterdag nog 9 holes kunnen boeken op de Hooge Rotterdamsche.
Ook op de site van The Masters zelf en in de app kan je kijken. Je kan kiezen wie je wilt volgen en zo alle slagen van je favoriete speler(s) zien.

[ Voor 31% gewijzigd door Alsatian op 10-11-2020 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berndgeurts
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-09 07:41
Morgen nog ff snel 9 holes geboekt op Amsteldijk. Denk dat ik ook een keer de toptracer range uitprobeer. Schijnt wel leuk te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:43
berndgeurts schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:32:
Morgen nog ff snel 9 holes geboekt op Amsteldijk. Denk dat ik ook een keer de toptracer range uitprobeer. Schijnt wel leuk te zijn.
Ja is heel leuk. Voegt wel wat toe aan de range beleving vind ik. Veel plezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berndgeurts
De protracer range is echt de bom. Wat een vermaak.

Oke, ik kan het echt niet laten, maar sindskort volg ik Monte Scheinblum op golfwrx. Een ex Korn ferry Tour speler en long drive champ, die teaching pro is. Hij heeft een serie video's te koop die de no turn cast heet. Zoveel goede reacties, dus ik dacht ik koop ze gewoon (29 dollar oid). Wat een goede lessen en duidelijk.
Ik ben zelf al een redelijk goede ballstriker (hcp 7 en 250m drives), maar ik volg deze oefeningen nu 3 weken en heb het gevoel dat ik echt op een punt kom dat ik een stap kan maken. Raak de ballen consistent goed en meer en lichte draw (was eerst baby fade) en heb geen block fade misses meer met de driver. Bizar verschil.
Dit is de thread https://forums.golfwrx.co...-montes-new-no-turn-cast/

Kijk maar wat je er mee doet, maar gok dat het iedereen kan helpen beter te swingen. De pro Monte zou zelf ook in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ben een grote schoonmaak aan het houden en moet wat oud golf-spul kwijt. Iemand nog interesse in een Ben Sayers M11 Graphite beginners-setje met Master 3 wheel trolley? Gaat om de cart variant van deze set: https://www.golfonline.co...ackage-set-steel/graphite en deze trolley: https://www.amazon.co.uk/...l-Golf-Cart/dp/B07R5KKK12. Prima setje om mee te beginnen (en door te groeien). TEAB voor Tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelflap1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-09 22:47
berndgeurts schreef op zondag 15 november 2020 @ 07:22:
De protracer range is echt de bom. Wat een vermaak.

Oke, ik kan het echt niet laten, maar sindskort volg ik Monte Scheinblum op golfwrx. Een ex Korn ferry Tour speler en long drive champ, die teaching pro is. Hij heeft een serie video's te koop die de no turn cast heet. Zoveel goede reacties, dus ik dacht ik koop ze gewoon (29 dollar oid). Wat een goede lessen en duidelijk.
Ik ben zelf al een redelijk goede ballstriker (hcp 7 en 250m drives), maar ik volg deze oefeningen nu 3 weken en heb het gevoel dat ik echt op een punt kom dat ik een stap kan maken. Raak de ballen consistent goed en meer en lichte draw (was eerst baby fade) en heb geen block fade misses meer met de driver. Bizar verschil.
Dit is de thread https://forums.golfwrx.co...-montes-new-no-turn-cast/

Kijk maar wat je er mee doet, maar gok dat het iedereen kan helpen beter te swingen. De pro Monte zou zelf ook in het topic.
Ik ben wel geïnteresseerd. Op youtube staan ook wat filmpjes van hem. Als je die video van de no turn cast koopt voor 28 dollar is dat dan 1 video of zijn dat meerdere lessen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berndgeurts
appelflap1992 schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:30:
[...]

Ik ben wel geïnteresseerd. Op youtube staan ook wat filmpjes van hem. Als je die video van de no turn cast koopt voor 28 dollar is dat dan 1 video of zijn dat meerdere lessen?
Het is een hele serie van 15 video's en 4 voorbeeldlessen. Hij legt het rustig uit met oefeningen. Het is geen magic tip maar een pakket wat je goed moet uitvoeren en oefenen, maar dat is logisch met golf. Het gaat over de full swing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndgeurts
Nog gestart de training?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelflap1992
twijfel nog, ben bezig met zijn tips die op youtube staan. Resultaat is een beter balcontact maar wel een fade terwijl ik altijd een draw had en dat vind ik wel minder. Mijn swingbaan was altijd iets van binnen naar buiten maar met zijn tips kom ik juist iets van buiten naar binnen. Ik denk dat het komt omdat nu iets "over de top" kom.

Komt door dit filmpje: YouTube: Get your golf swing unstuck-Left arm off chest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appel-tje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:15
berndgeurts schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:47:
[...]

Het is een hele serie van 15 video's en 4 voorbeeldlessen. Hij legt het rustig uit met oefeningen. Het is geen magic tip maar een pakket wat je goed moet uitvoeren en oefenen, maar dat is logisch met golf. Het gaat over de full swing.
Is nu voor 18 dollar black friday korting te kopen. :)

Ik vind de serie erg geslaagd, vooral omdat ik last heb van een over the top move. Zat al op het juiste pad voor de fix, maar om er zelf precies uit te komen dat valt niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelflap1992
Ik heb het toch gekocht maar nog niet echt tijd gehad om er op de driving range mee aan de slag te gaan, volgende week meer tijd voor en dan laat ik het wel even weten hier.

Wie van jullie heeft wel eens de shaft van de club gebroken zonder er heel gek mee te doen?
Ik heb vorige week 2 clubs (ijzer 4 en 5) naar de jumbo golfstore gebracht omdat de het clubhoofd afgebroken was. De shafts breken net boven het clubhoofd af terwijl ik de bal en het gras gewoon normaal raak. Vandaag weer op de driving range een goeie bal geslagen met een ijzer 6 maar het clubhoofd ging achter de bal aan.
Dus als ik de ijzers op kom halen bij de reparateur kan ik er ook meteen weer een achter laten. Gaat toch in de papieren lopen en ik loop nu steeds met een incompleet golfset. Erg irritant en het tast het vertrouwen om vrij uit te swingen aan.

Hebben jullie hier ook last van? Ik swing wel vrij snel en natuurlijk kan er wel een keer een club afbreken als je echt hard in de grond slaat of tegen een boom e.d. maar dat doe ik niet, ik sla ook geen mega plaggen.

Ook vraag ik mij af of stiff shafts of zwaardere shafts sterker zijn. Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndgeurts
appelflap1992 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:51:
Ik heb het toch gekocht maar nog niet echt tijd gehad om er op de driving range mee aan de slag te gaan, volgende week meer tijd voor en dan laat ik het wel even weten hier.

Wie van jullie heeft wel eens de shaft van de club gebroken zonder er heel gek mee te doen?
Ik heb vorige week 2 clubs (ijzer 4 en 5) naar de jumbo golfstore gebracht omdat de het clubhoofd afgebroken was. De shafts breken net boven het clubhoofd af terwijl ik de bal en het gras gewoon normaal raak. Vandaag weer op de driving range een goeie bal geslagen met een ijzer 6 maar het clubhoofd ging achter de bal aan.
Dus als ik de ijzers op kom halen bij de reparateur kan ik er ook meteen weer een achter laten. Gaat toch in de papieren lopen en ik loop nu steeds met een incompleet golfset. Erg irritant en het tast het vertrouwen om vrij uit te swingen aan.

Hebben jullie hier ook last van? Ik swing wel vrij snel en natuurlijk kan er wel een keer een club afbreken als je echt hard in de grond slaat of tegen een boom e.d. maar dat doe ik niet, ik sla ook geen mega plaggen.

Ook vraag ik mij af of stiff shafts of zwaardere shafts sterker zijn. Weet iemand dit?
Nog nooit gehad, wel zien gebeuren. Ook bij niet snelle tempo's. Geen idee hoe het komt. Wat zei Jumbo?
Het is al helemaal raar als een ijzeren shaft breekt door normaal gebruik.
Stiff en extra stiff zijn stijver niet zozeer sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelflap1992
berndgeurts schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 22:09:
[...]

Nog nooit gehad, wel zien gebeuren. Ook bij niet snelle tempo's. Geen idee hoe het komt. Wat zei Jumbo?
Het is al helemaal raar als een ijzeren shaft breekt door normaal gebruik.
Stiff en extra stiff zijn stijver niet zozeer sterker.
Ik heb er niet naar gevraagd of dat normaal is. Zal dat de bij het ophalen even doen. Ik vind het in ieder best vreemd dat het nu al 3x is gebeurd met relatief moderne clubs van een paar jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

appelflap1992 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:51:

wat voor clubs heb je? Ik heb het nooit gehad, 1x zien gebeuren met hakkietakkie clubs.

En ja ik heb wel eens hard in de mat geslagen. Geen probleem, voor de club dan :+

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelflap1992
Boudewijn schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:35:
[...]
wat voor clubs heb je? Ik heb het nooit gehad, 1x zien gebeuren met hakkietakkie clubs.

En ja ik heb wel eens hard in de mat geslagen. Geen probleem, voor de club dan :+
Ping G30's, zijn toch geen budgetclubs als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

appelflap1992 schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:11:
[...]

Ping G30's, zijn toch geen budgetclubs als je het mij vraagt.
Uhhh nee. Best apart. Productiefout? Heb wel zoiets gehad met TM M2s. De plastics in de kop lieten daarbij na half jaar los (ijzer 6+7+8 meen ik) .

Nieuwe set gekregen van Golfplaza (ik mocht kiezen, nog een keer M2's of gewoon nieuwe fitting). Zij merkten op dat TM dit bij een hele serie had (3 fabrieken oid, en 1 fabriek had dit structureel) met dit probleem. Uiteindelijk Callaway Rogues gekocht. (moest 50E oid bijleggen vvwg verschil in setprijs)

[ Voor 31% gewijzigd door Boudewijn op 29-11-2020 13:52 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
  • Laatst online: 21-03 10:24
appelflap1992 schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:32:
[...]

Ik heb er niet naar gevraagd of dat normaal is. Zal dat de bij het ophalen even doen. Ik vind het in ieder best vreemd dat het nu al 3x is gebeurd met relatief moderne clubs van een paar jaar oud.
Ik heb ooit een gebroken shaft gehad bij een (goedkope) hybride. Ik voelde al iets raars bij de backswing en zag vervolgens bal en kop over de driving range vliegen ;w ;)

Maar goed, zou eigenlijk niet mogen zonder dat je echt met geweld aan het 'slaan' bent. Als je je clubs gaat ophalen dan zou ik je andere clubs eens laten zien, misschien is het inderdaad een productiefout oid en is er al iets te zien aan de shafts.

Gisteren trouwens nog 9 holes gelopen bij de Stippelberg. De baan ziet er nog geweldig uit, prachtig. Hele mooie zonsopgang trouwens gistermorgen en lekker frisjes. De rust in de baan in het najaar is dan wel weer heerlijk moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Zijn de banen bij jullie in de buurt nog goed speelbaar? Hier bij mij (omgeving Rotterdam) is alles zo nat als wat. Sommige banen zijn al weer dicht geweest vanwege wateroverlast.

Morgen ga ik naar de Swinkelsche. Als het goed is kan je daar nog gewoon spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Alsatian op 07-12-2020 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Alsatian schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:40:
Zijn de banen bij jullie in de buurt nog goed speelbaar? Hier bij mij (omgeving Rotterdam) is alles zo nat als wat. Sommige banen zijn al weer dicht geweest vanwege wateroverlast.

Morgen ga ik naar de Swinkelsche. Als het goed is kan je daar nog gewoon spelen.
Hier een kleibaan. Chippen lastig, soms pak je een grote kwak modder, en de bal teleurstellend resultaat. Greens zijn nog wel goed.

Schijnt op zand ondergrond allemaal wat beter te zijn, maar heb daar nog niet veel ervaring mee in de winter.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:38

bert pit

asdasd

De Zeeuwsche is gewoon open maar erg nat, je loopt hier en daar door de blubber. Vieze broekspijpen en schoenen zijn onvermijdelijk. Op de zanderige Domburgse gaat dat een stuk beter.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Sallandsche lag er gisteren top bij. Maar daar heb je niets aan, daar kom je niet op als je geen lid bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 12:30

MrScratch

I am rubber, you are glue

Mijn baan de Heemskerkse is ook al weer sinds afgelopen vrijdag dicht. Veel te nat. Is eigenlijk al tijden heel erg drassig en eigenlijk niet echt fijn om op te spelen.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndgeurts
Jup, het seizoen dan de driving range is weer aangebroken. Nu alleen nog een lekkere warme indoor studio met gcquad of trackman om echt leuk te kunnen oefenen.
Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Laatst online: 19-09 10:35
berndgeurts schreef op woensdag 9 december 2020 @ 06:36:
Jup, het seizoen dan de driving range is weer aangebroken. Nu alleen nog een lekkere warme indoor studio met gcquad of trackman om echt leuk te kunnen oefenen.
Iemand suggesties?
Bernardus.
Alle banen met Pro tracer.
Eindhovensche.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 19:28

3xNix

golfr in hart en nieren

Iemand suggesties?
https://www.indoorgolfbarendrecht.com/

Joost heeft hier een online toernooi gespeeld, en gewonnen?

[ Voor 8% gewijzigd door 3xNix op 09-12-2020 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Iemand suggesties?
Hier ook, winter inlooplessen om bezig te blijven :) Heelsumsche heeft nu ook Toptracers. Ik ga dat een keer boeken deze winter denk ik, ben er toch wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 22:50
3xNix schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:54:
[...]

https://www.indoorgolfbarendrecht.com/

Joost heeft hier een online toernooi gespeeld, en gewonnen?
Ziet er leuk uit. Kosten zijn wel flink; 35 euro voor 55 minuten een golfstudio.
Zou het wel een keer willen proberen, maar is mij te prijzig om structureel te gaan trainen.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik denk dat het goed is om te combineren met reguliere lessen. Met een opdracht die studio in, en daarna weer bespreken en opvolgen met je pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-08 15:32
Erazzzer schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:35:
Sallandsche lag er gisteren top bij. Maar daar heb je niets aan, daar kom je niet op als je geen lid bent.
Dat is alleen tijdens corona hoor. Normaal zijn gasten van harte welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Erazzzer

Fear me, I'm German!

RensJ schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:42:
[...]

Dat is alleen tijdens corona hoor. Normaal zijn gasten van harte welkom.
De vraag was waar je nu nog goed kan spelen. En nu zitten we in coronatijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Artbij schreef op woensdag 9 december 2020 @ 07:56:
[...]

Bernardus.
Alle banen met Pro tracer.
Eindhovensche.
Kan je als greenfeespeler op de Eindhovensche terecht om alleen te trainen?

€ 150 voor trainen op een trackman bij Bernardus vind ik een beetje overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Hammetje schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:06:
[...]

Ziet er leuk uit. Kosten zijn wel flink; 35 euro voor 55 minuten een golfstudio.
Zou het wel een keer willen proberen, maar is mij te prijzig om structureel te gaan trainen.
Is niet p.p. dus als je met 2 maatjes 2 uren gaat spelen is 70 euro goed te doen toch?
excl. hapjes en drankjes ;)

[ Voor 3% gewijzigd door 3xNix op 11-12-2020 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berndgeurts
Dat lijkt me oprecht best grappig nog, maar wel aan de prijzige kant.
Een protracer Bay bijna Amsteldijk kost 5.50 per uur. Entree voor de 7 werelden 17.50 en dat is een heel trainingscentrum en onbeperkt ballen.
Vooralsnog ga ik daar heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

berndgeurts schreef op maandag 14 december 2020 @ 07:45:
Dat lijkt me oprecht best grappig nog, maar wel aan de prijzige kant.
Een protracer Bay bijna Amsteldijk kost 5.50 per uur. Entree voor de 7 werelden 17.50 en dat is een heel trainingscentrum en onbeperkt ballen.
Vooralsnog ga ik daar heen.
Tja, ziet er ook wel leuk uit... maar je wilde een locatie binnen en warm toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndgeurts
Helemaal gelijk, maar bedacht me dat een winddichte trui en een winter golf broek ook warmte vast houden ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Alsatian schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:40:

Hoe beviel dat?
Dat is mijn thuisbasis namelijk ;). Die is het hele jaar qualifying.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Dat is me prima bevallen. Leuke baan, strategische holes. De verhoogde greens wat too much. Maar heb er van genoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Delfland is erg zompig, helaas. Fairways vallen wel mee, rough is extra 'scheizze'.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Alsatian schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:54:
[...]
€ 150 voor trainen op een trackman bij Bernardus vind ik een beetje overdreven.
Waar had jij die prijzen gevonden?
Ik heb nooit iets kunnen vinden op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Hammetje schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:56:
Delfland is erg zompig, helaas. Fairways vallen wel mee, rough is extra 'scheizze'.
Hoe wordt hier in het algemeen over gedacht onder de tweakers?

Ik bedoel nagenoeg alle banen zijn Qualifying omdat ze allemaal local rules hebben.
Oprapen / Schoonmaken en plaatsen van ballen e.d. en "Winter tee" posities maakt de baan korter, dus Q.

Maar het speelt nu toch voor geen meter op die sompige banen...
Als ik nu zou spelen, zou ik geen Q kaart lopen omdat de omstandigheden niet prettig zijn.
Gisteren voor het eerst in weken gaan spelen, maar dingen zoals een chip die na 10 meter op de fringe dood slaat omdat het modderig of drassig is.
Je staat af te slaan in een kuil naast de Teebox, waar ik toch niet zo lekker kan staan.
Waarschijnlijk door het missen van Ritme ook 2-3 slagen boven m'n hcp gespeeld, maar ik erger me aan de baan tijdens het spelen..

1.) Daar moet je maar mee leren spelen, Q is Q en als je je hcp niet speelt ben je het ook niet waard. }:O
2.) Eigenlijk zijn de banen geen Q O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
1) Q = Q.

Banen die een goed afwatering/dreinage systeem hebben, zijn nu de ideale te spelen banen. Oh; en minder plaggen proberen te slaan Ary, dat scheelt ook een hoop modderpret ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Hammetje schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:41:
1) Q = Q.

Banen die een goed afwatering/dreinage systeem hebben, zijn nu de ideale te spelen banen. Oh; en minder plaggen proberen te slaan Ary, dat scheelt ook een hoop modderpret ;-).
Nou dat ook inderdaad, modder spat om me oren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Trasos schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:01:
Waar had jij die prijzen gevonden?
Ik heb nooit iets kunnen vinden op hun site.
Daglidmaatschap van Bernardus is € 150. https://bernardusgolf.com/nl/reserveren
3xNix schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:37:
Ik speel nog wel maar niet qualifying. Puur voor de ontspanning en om lekker buiten te zijn. Genieten van de enkele mooie ballen en de rest neem ik voor lief.

[ Voor 38% gewijzigd door Alsatian op 14-12-2020 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Oh zo, ik dacht dat je iets specifieks voor trainen/lessen had gevonden. Dit is natuurlijk inclusief greenfee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Trasos schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:06:
[...]

Oh zo, ik dacht dat je iets specifieks voor trainen/lessen had gevonden. Dit is natuurlijk inclusief greenfee.
Uit niets blijkt dat je daar terecht kan zonder daglidmaatschap. Misschien kan @Artbij ons meer vertellen aangezien hij dit opperde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Volgens mij kan dat niet inderdaad. Je neemt een daglidmaatschap van 150 euro, en als je voor dat geld 10u lang op de drivingrange wilt staan, dan mag dat gewoon denk ik.

Maar 1 belletje naar Bernardus en je weet het, is ook sneller dan hier maar wat gokken :)

[ Voor 21% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 14-12-2020 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndgeurts
3xNix schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:37:
[...]

Ik bedoel nagenoeg alle banen zijn Qualifying omdat ze allemaal local rules hebben.
Oprapen / Schoonmaken en plaatsen van ballen e.d. en "Winter tee" posities maakt de baan korter, dus Q.

Maar het speelt nu toch voor geen meter op die sompige banen...
Als ik nu zou spelen, zou ik geen Q kaart lopen omdat de omstandigheden niet prettig zijn.
Gisteren voor het eerst in weken gaan spelen, maar dingen zoals een chip die na 10 meter op de fringe dood slaat omdat het modderig of drassig is.
Je staat af te slaan in een kuil naast de Teebox, waar ik toch niet zo lekker kan staan.
Waarschijnlijk door het missen van Ritme ook 2-3 slagen boven m'n hcp gespeeld, maar ik erger me aan de baan tijdens het spelen..

1.) Daar moet je maar mee leren spelen, Q is Q en als je je hcp niet speelt ben je het ook niet waard. }:O
2.) Eigenlijk zijn de banen geen Q O-)
Kleigrond banen in de winter en echt onmogelijke ondergrond door drassigheid of vorst zijn voor mij geen q. Niet echt representatief voor je handicap. Laatst een ronde echt prima gespeeld en met moeite er 34 punten uit gekregen omdat het allemaal zo veel langer speelt. Dan ga ik weer 0.1 omhoog, terwijl mijn slagen en spel best oké waren. In de zomer had ik met gemak 38 punten met dit spel gescoord. :( }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Hier ook klei, het voegt echt niets toe om dan Q te gaan spelen. Nog geen wintergreens hier trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-09 21:38

Reintji

(2 x dad)²

Afgelopen week een avondje op een simulator geslagen. Dat werkte verbazend goed.

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pacoo__
Afgelopen zaterdag - na eerder uitstel door corona maatregelen, en nog net op tijd voor de nieuwe afgekondigde lockdown - mijn theorie kunnen behalen.

Digitaal NGF pasje is inmiddels ook binnen en kan nu dus eindelijk voor mijn HCP54 gaan spelen. Mits de condities het toelaten moet dit de 27ste gaan gebeuren onder toeziend oog van de pro. In ieder geval fijn dat we ondanks de lockdown nog wel kunnen blijven golfen!

Helaas is de levering van onze beginnersets wel weer uitgesteld met de verwachte levering nu rond half januari. Gelukkig kunnen wij als we willen gaan golfen meestal wel een tasje clubs lenen bij de golfschool. En toevallig van de week een nog vrij net starterssetje op de kop kunnen tikken bij de lokale kringloop. Voor €22,50 kon ik het niet laten staan en bij thuiskomst kwam ik erachter dat er ook nog een nieuw netje ballen in zat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Als je wel baanpermissie hebt voor een PAR3 en je therorie, kan je met elke golfer je handicap halen.
Als ze maar een geldige hcp hebben, en je kaart tekenen als je 18 punten gehaald hebt t.o.v. hcp 54

Meestal moet je die dan inleveren met een speciale sticker op de kaart dat het je eerste kaart is oid.
Dus mocht het niet lukken op de 27ste, heb je nog kansen zat om het te halen d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dat zal tegenwoordig ook wel digitaal gaan, neem ik aan. Volgens mij kon ik toen in e-Golf een 'eerste Q-kaart' specifiek selecteren, maar ik weet dat niet precies meer.

Succes met het halen van je HCP, ik heb dat toen ook met de Pro gedaan. Mijn probleem in het begin was dat ik niemand kende op de club, dus vindt dan maar eens iemand (die ook nog zin heeft met een rookie rond te lopen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pacoo__
Ja het is onderdeel van onze starterscursus dat de pro een qualifying rondje met ons loopt. Maar daarnaast ken ik ook nog wel een aantal mensen die wel een ronde zouden kunnen marken dus dat moet goed komen. Het gaat in ieder geval steeds beter dus heb er vertrouwen in. Volgende week (mits het door mag gaan) de laatste les dan hebben we er 20 gehad, dus hopelijk heb ik daarmee dan een redelijke basis gelegd om m’n spel verder te gaan ontwikkelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Mooi @Pacoo__. Mocht de pro niet kunnen ben ik ook wel in de gelegenheid als marker een ronde te lopen.

Moet de baan wel qualifying zijn natuurlijk. Zag dat dit zaterdag niet het geval was.

[ Voor 29% gewijzigd door Alsatian op 15-12-2020 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:51
appel-tje schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:58:
Jullie hadden nog een korte review tegoed van mijn Shotscope V3.

Positieve punten:
  • Alleen eenmalig aanschafprijs, ik had 'm in de prerelease gekocht voor 199 euro
  • Met de statistieken in de app krijg je inzicht in je clubafstanden, je missers, of je te lang of te kort bent naar de green, aantal puts. Al met al genoeg om mee aan de slag te gaan tijdens je training
  • Geen mobiel nodig in de baan
  • Frequente updates met nieuwe functionaliteit. Ze werken aan een update waarin de stats Shots Gained wordt toegevoegd.
Negatieve punten:
  • Mist een aantal slagen per ronde, gebeurt meestal met swings waarbij ik de club wat korter grip en de sensor geen contact maakt. Deze zijn achteraf natuurlijk wel toe te voegen.
  • UI is niet altijd even intuitief
  • In vergelijking met Arcoss erg beknopte statistieken
Mijn verdict:
Voor de prijs die ik heb betaald, is het zeker waar voor mijn geld. Ik heb een goed inzicht wat ik voor afstanden sla met elke club en met de statistieken kan ik prima in mijn trainingen de focus leggen op mijn zwakkere onderdelen.

Het alternatief is Arcoss, maar daar betaal je gauw het dubbele voor (aanschafprijs sensoren en abonnementskosten). Arcoss heeft wel aanzienlijk uitgebreidere stats en een caddy functie, die je in een wedstrijd natuurlijk niet mag gebruiken :-)
Nog steeds tevreden met de Shotscope?
Heb Game Golf maar al een hele tijd niet meer gebruikt. Onlangs weer geprobeerd om aan de praat te krijgen maar lukte niet en ook niet bij mijn vrouw. Shotscope ziet er wel uit als een wat gebruiksvriendelijker alternatief :)

Heb ook een oud Garmin golfhorloge dus deze kan ik dan ook thuis laten omdat de Shotscope ook de afstanden weergeeft.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pacoo__
Alsatian schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:21:
Mooi @Pacoo__. Mocht de pro niet kunnen ben ik ook wel in de gelegenheid als marker een ronde te lopen.

Moet de baan wel qualifying zijn natuurlijk. Zag dat dit zaterdag niet het geval was.
Thanks, maar voor de HCP moet het wel goed komen. Wellicht kunnen we in de toekomst wel een keer een rondje lopen? Vorige week ook nog 9 holes gedaan maar inderdaad niet qualifying. Wintergreen en opteeen door de baan heen. Sowieso lastig een starttijd te krijgen op de Rotterdamsche momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Goed idee. Het is overal druk op dit moment. Aan de ene kant goed aan de andere kant lastig. Dan maar wat meer naar de drivingrange en minder in de baan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Alsatian schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:01:
Goed idee. Het is overal druk op dit moment. Aan de ene kant goed aan de andere kant lastig. Dan maar wat meer naar de drivingrange en minder in de baan.
Daar ben ik de laatste tijd de hele tijd de holes aan het nabootsen.
Ergo hole 1 par 4:

1e slag op de DR: driver
2e slag op de DR: 7
3e slag op de DR: 60

Rinse en repeat. Op gevoel sla ik met andere clubs tussendoor. Wat ik in het verleden deed, 30x achter elkaar met een club staan zorgt er op een gegeven moment voor dat het met die clubs goed gaat maar op het moment dat ik mijn ijzeren 5 voor het eerste pak in de baan is daar niks meer van over :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
Typhone schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:01:
[...]

Daar ben ik de laatste tijd de hele tijd de holes aan het nabootsen.
Ergo hole 1 par 4:

1e slag op de DR: driver
2e slag op de DR: 7
3e slag op de DR: 60

Rinse en repeat. Op gevoel sla ik met andere clubs tussendoor. Wat ik in het verleden deed, 30x achter elkaar met een club staan zorgt er op een gegeven moment voor dat het met die clubs goed gaat maar op het moment dat ik mijn ijzeren 5 voor het eerste pak in de baan is daar niks meer van over :+
Yes, dat doe ik ook. Ik pak er meestal een oude scorekaart bij om '9 holes op de DR' te spelen. Je kunt nauturlijk ook van een willekeurige baan een scorekaart downloaden en die naspelen ;-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Dit had ik laatst ook een keer gedaan toen ik even wat anders wou doen op de driving range. Gewoon de app Hole19 gestart en daar iedere hole 'gelopen'. Miste ik een slag doordat hij gewoon echt beroerd was dan gokte ik een beetje wat hij gedaan zou hebben en paste mijn volgende slag daar op aan. Daarmee dus nooit er vanuit gegaan dat het een perfecte bal was.

Momenteel probeer ik toch iedere week wel 1x op de driving range te staan. Ben momenteel erg aan het focussen op het correct vertrekken in mijn achterzwaai. Draaide mijn lichaam teveel in de rondte in plaats van dat ik mijn club naar achteren liet vertrekken. Hierdoor vertrok mijn bal prima op lijn maar trok hij regelmatig te ver naar rechts.
Daarnaast ook nog de focus op mijn doorzwaai. Ik kom niet met mijn rechterhand boven mijn linkeruit waardoor mijn doorzwaai ontzettend blokkeert. Merk dat dit echt veel afstand scheelt (meter of 20 tot 30 op de driving range). Sla ook meer een mooie plag na de bal hierdoor omdat je automatisch ook je gewicht beter verplaatst.

Oftewel genoeg te trainen de komende periode. Nu hopen dat het weer nog redelijk blijft (niet teveel regen en wind) zodat we vrolijk verder kunnen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik doe dat ook regelmatig, leuke oefening. Met name omdat je de afstanden goed kunt zien op de DR, en kunt relateren aan de baan (mits je die goed kent).

Ik heb wel ineens 18 1-puts :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• berndgeurts
Leuke oefeningen inderdaad. Ik ben momenteel veel bezig met de no turn cast van Monte Scheinblum. Daarmee echt solide contact en veel meer strepen dan voorheen. Werkt als een malle. Daarnaast ook training bij mij mijn pro, dat gaat goed samen.
Ik speel nu vaak spelletjes tegen mijzelf 5 ballen op 5 verschillende targets en daarna een hogere score neerzetten. Afstand tot het target bepaalt de score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel-tje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:15
wodkabuikje schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:32:
[...]

Nog steeds tevreden met de Shotscope?
Heb Game Golf maar al een hele tijd niet meer gebruikt. Onlangs weer geprobeerd om aan de praat te krijgen maar lukte niet en ook niet bij mijn vrouw. Shotscope ziet er wel uit als een wat gebruiksvriendelijker alternatief :)

Heb ook een oud Garmin golfhorloge dus deze kan ik dan ook thuis laten omdat de Shotscope ook de afstanden weergeeft.
Met de meeste zaken nog tevreden, alleen nu in de winter mist hij soms vooral de korte slagen of putts omdat de sensor in de horlogeband zit en mijn mouw er overheen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
appel-tje schreef op zondag 20 december 2020 @ 21:07:
[...]

Met de meeste zaken nog tevreden, alleen nu in de winter mist hij soms vooral de korte slagen of putts omdat de sensor in de horlogeband zit en mijn mouw er overheen zit.
Bedankt voor het antwoord! Ja, kan ik begrijpen. Met GameGolf moet je de club echt tegen de ontvanger drukken en wachten tot hij trilt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pacoo__
Vandaag eindelijk een qualifying rondje kunnen spelen voor m'n handicap. 9 holes par 3/4 Benthuizen. Na een matige eerste 2 holes toch in totaal nog 20 punten kunnen sprokkelen, en zodoende HCP 52 weten te halen. Weet niet precies hoe het in z'n werk gaat met het nieuwe World Handicap System aangezien dit mijn eerste Q-ronde was. Maar mijn digitale pas in de golf.nl app geeft nu in ieder geval HCP 52 aan, en vanmorgen toen ik ging aanmelden stond hier enkel nog baanpermissie.

Op naar een mooi golf jaar zou ik zeggen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hammetje
Gefeliciteerd @Pacoo__ ! Mocht je eind deze maand nog een rondje willen lopen regio Delft/Zoetermeer/Benthuizen/Rotterdam, geef me even een PB, gaan we samen de wei in ;-).

Wist je trouwens dat we een Tweakers Golf WhatsApp groep hebben? Mocht je het leuk vinden om die te joinen, geef me dan ook even een PB, dan stuur ik je een link om deel te kunnen nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berndgeurts
Pacoo__ schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:46:
Vandaag eindelijk een qualifying rondje kunnen spelen voor m'n handicap. 9 holes par 3/4 Benthuizen. Na een matige eerste 2 holes toch in totaal nog 20 punten kunnen sprokkelen, en zodoende HCP 52 weten te halen. Weet niet precies hoe het in z'n werk gaat met het nieuwe World Handicap System aangezien dit mijn eerste Q-ronde was. Maar mijn digitale pas in de golf.nl app geeft nu in ieder geval HCP 52 aan, en vanmorgen toen ik ging aanmelden stond hier enkel nog baanpermissie.

Op naar een mooi golf jaar zou ik zeggen :)
Gefeliciteerd!! Mooi werk.
Het whs telt in het begin je laagste score daarna worden het gemiddelden. Uiteindelijk het gemiddelde van de beste 8 van de laatste 20 kaarten.
Podje golf podcast aflevering 1 gaat hierover.

De app is erg gezellig btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
Ik ga met de whs van 23 maar 29. Geeft wel aan hoe slecht ik speel tegenwoordig. Ben er eigenlijk wel blij mee, geeft wat rust in de tent.

Anderen ook al naar de nieuwe handicap gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dat is een forse stijging eigenlijk, meeste wat ik om me heen hoor zit tussen de 2 a 3 punten.

Ik ga van 27,6 naar 29,9. Komt denk ik doordat ik de laatste jaar pas echt ben gaan qualifyen, en in die periode ook lekker gedaald ben met de hcp. Dan zitten er bij de beste 8 kaarten vanzelf een aantal die nog uit een mindere periode kwamen.

Ik had een afgelopen jaar een sidequest (ik zat in mei op 35) om naar 27 te gaan en dat is gelukt, dus dat het nu weer iets stijgt maakt me niet zoveel uit eigenlijk. Ik ben nu niet meer zo actief met mijn hcp bezig, maar meer met doelen behalen in mijn spel.

Persoonlijk doel voor 2021 is mijn spel rondom de greens verbeteren. Putten loopt lekker, maar die chip naar de vlag toe spelen in plaats van 'ergens in die richting, op gevoel' is iets waar ik wel aan wil werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Hier van HCP 18.9 naar 23.6. Zelfde als hierboven; afgelopen jaar veel beter gaan spelen (o.a. door regelmatig te lessen), maar weinig kunnen spelen in de Corona tijd, mede omdat er simpelweg geen starttijd te krijgen is. Ik hoop eind deze maand en februari weer wat de baan in te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:44
Ik lees overal van alles over HCPs die omhoog gaan, maar die van mij gaat van 35 naar 32. Ik heb niet heel veel Q-kaarten gespeeld maar mijn afgelopen rondes waren allemaal rond mijn handicap, dus moet nog even uitzoeken hoe dit nou kan. Heb nu al een paar keer geprobeerd om te begrijpen hoe de scores nou precies bepaald worden, maar vind het eigenlijk best complex en lijkt weinig transparant. Kan ook zijn dat ik het zelf nog niet echt voldoende begrijp, maar ben toch wel verbaasd dat een HCP zo complex moet zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
timmie78 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:36:
Ik lees overal van alles over HCPs die omhoog gaan, maar die van mij gaat van 35 naar 32. Ik heb niet heel veel Q-kaarten gespeeld maar mijn afgelopen rondes waren allemaal rond mijn handicap, dus moet nog even uitzoeken hoe dit nou kan. Heb nu al een paar keer geprobeerd om te begrijpen hoe de scores nou precies bepaald worden, maar vind het eigenlijk best complex en lijkt weinig transparant. Kan ook zijn dat ik het zelf nog niet echt voldoende begrijp, maar ben toch wel verbaasd dat een HCP zo complex moet zijn
Hij pakt het gemiddelde van de 8 beste kaarten van de laatste 20 rondes die je hebt gelopen. Heb je er minder dan 8 gelopen, is de kans aanwezig dat jouw nieuwe WHS hcp degene is van jouw beste score.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berndgeurts
timmie78 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:36:
Check de podcast maar eens. Daar kregen ze het best rustig uit en op golf.nl staan veel filmpjes. De stijging is met name omdat we naar een gemiddelde systeem gaan. Maar eigenlijk best prima, Nederland zit erg vast in handicaps. Het is voor veel mensen erg belangrijk, terwijl men juist meer gewoon moet gaan golfen. Lekker spelen en genieten. Ik ga ook omhoog, maar weet dat ik toch weer dak op den duur omdat ik continu leer en verbeter. Met dit hogere handicap kan ik weer een wedstrijdje winnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

In het WHS systeem en als je maar 9 holes speelt (wat ik erg vaak doe na het werk) tellen de 9 niet gespeelde holes voor 17 punten ipv 18.
dwz dat je 9 holes resultaten 1 punt lager scoren dan voorheen.
Dat zou een reden kunnen zijn dat mijn HCP van 16.7 naar 17.2 is gegaan... B)

80% van mijn gespeelde rondes is maar 9 holes.
De club competities van woensdag en donderdag avond zijn ook 9 holes, en qualifying
Dus daar heb ik de laatste jaren veel kaarten van ingeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

3xNix schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:19:
In het WHS systeem en als je maar 9 holes speelt (wat ik erg vaak doe na het werk) tellen de 9 niet gespeelde holes voor 17 punten ipv 18.

De club competities van woensdag en donderdag avond zijn ook 9 holes, en qualifying
Ah, ja dat heb ik ook. Na 9 a 10 holes is het vaak alweer toe donker om nog verder te spelen. Goed punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndgeurts
3xNix schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:19:

Whs werkt niet met stableford. Allemaal iets anders. Anders zou je dus altijd 19 punten de 1e 9 moeten scoren om je hcp te lopen. Whs maakt het juist makkelijker om 9 holes mee te laten tellen.

De formule voor een 9-holes ronde: (Handicap ÷ 2) x (9-holes Slope Rating ÷ 113) + (9-holes Course Rating – 9-holes Par)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Maar als je negen holes speelt krijg je voor de tweede 9 1 slag meer dan je hcp. Het equivalent van 17 sbf punten. Hierdoor moet je dus op de eerste 9 een slag beter dan je hcp (19 sbf punten) spelen om je handicapscore over 18 holes te halen.

[ Voor 5% gewijzigd door Alsatian op 12-01-2021 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

In het nieuwe systeem zou je ook 14h kunnen spelen en dan nog een Q-kaart in kunnen leveren.
Maar die berekening snap ik nog niet helemaal.

Opent de deur naar jezelf voor de gek houden, 18h gespeeld... tot aan 15 ging het lekker, dus lever ik 15holes in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Daar zijn wel wat voorwaarden aan verbonden. Van te voren aangeven. Is het logisch? Stopt hole 15 bij het clubhuis? Etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Ik las ergens in de golf media, kan het niet meer vinden de volgende stelling:
Je bent lekker 18holes aan het lopen, maar de duisternis valt vroeger in dan verwacht.
Dan is het mogelijk je ronde af te breken op hole 16 en die score in te leveren... Qualifying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
iemand dat linkje naar de Tweakers Golf WhatsApp groep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
RensJ schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:45:
iemand dat linkje naar de Tweakers Golf WhatsApp groep?
Ik stuur je hem via DM. In het verleden wilde het delen van de link, ook hier op tweakers, nog wel eens zorgen voor spam omtrent diensten van schaard geklede dames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
Hammetje schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:01:
[...]

Ik stuur je hem via DM. In het verleden wilde het delen van de link, ook hier op tweakers, nog wel eens zorgen voor spam omtrent diensten van schaard geklede dames.
wat is er mis met schaars geklede dames? :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
RensJ schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:03:
[...]

wat is er mis met schaars geklede dames? :9~
Dat vinden de wederhelften van ons meestal niet zo prettig, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndgeurts
Alsatian schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:02:
Maar als je negen holes speelt krijg je voor de tweede 9 1 slag meer dan je hcp. Het equivalent van 17 sbf punten. Hierdoor moet je dus op de eerste 9 een slag beter dan je hcp (19 sbf punten) spelen om je handicapscore over 18 holes te halen.
Dat aanvullen hoeft dus niet bij 9 holes. Met 9 geldt de formule die ik hierboven heb gepost. Als je meer dan 9 en minder dan 18 speelt, dan wordt er aangevuld.

https://www.ngf.nl/caddie...11-12-13-14-of-meer-holes

Edit: bij het beter lezen gebeurt dit ook bij 9 holes

[ Voor 13% gewijzigd door berndgeurts op 12-01-2021 16:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:38

bert pit

asdasd

Ik ga van 13.9 naar 15.

Omdat ik een half jaar geleden geprobeerd heb de nieuwe hcp alvast te berekenen weet ik ongeveer hoe het werkt. Inderdaad het gemiddelde van 8 van de 20 beste rondjes, in combinatie met een formule.

Maar er speelt nog iets.
Het is zo dat voor de "omrekening" alleen Q kaarten meegenomen worden waarop alle scores genoteerd zijn per individuele hole. Dat wordt bij wedstrijden vaak niet gedaan: teveel werk. Het comité voert meestal alleen de totaal score in.
Dus had je met een Q wedstrijd meegedaan en je stableford was 39, dan werd vaak alleen die uitkomst (39) verwerkt in het systeem en niet de score per hole. Die kaart telt nu niet mee voor je nieuwe handicap. :'(

De formule is als volgt:
(113 : Slope Rating) X (Aangepaste Bruto Score : Course Rating) = Dagresultaat (SD)
Volg je nog?

Waarin de Aangepaste Bruto Score als volgt wordt berekend:
Per hole wordt de score berekend aan de hand van je "eigen par" + 2 (max)

Voorbeeld:

Je krijgt op hole 1 (par5) 1 slag mee, dan is je "eigen par": 6
Bij 9 slagen wordt de maximale score van 6 + 2 = 8 genoteerd.
Tel alle scores per hole op en je hebt de Aangepaste Bruto Score.

ps. Na 8 slagen moet je je bal oppakken in dit voorbeeld.

[ Voor 3% gewijzigd door bert pit op 13-01-2021 14:52 ]

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macbommel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-02-2024
Beste mensen, ik heb een vraagje. Ik heb sinds kort (na lange tijd) het golfen weer opgepakt.Ik wil mijn swing verbeteren en nu kom ik op internet een handig hulpmiddel tegen. de golfswing traineer.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a9SfX8qpOKPIKMo8jLqIKw6eaDk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T2lfUMsdQnIhzVFgKx7m7gZC.png?f=fotoalbum_large
Mijn vraag heeft iemand er ervaring mee, is het een handige tool. Of is er een ander iets waarmee ik mijn swing kan trainen/verbeteren?
groten
Peter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Die heb ik een tijdje terug op Ali besteld, maar nog niet geprobeerd.... was puur omdat ik voor € 2,50 wel eens wilde zien of het wat deed. Andere gimmick die ik wel aardig vond werken was zo'n elastieken band die je om je armen kunt doen, zodat je 'connected' blijft.

Beste manier om je swing te verbeteren is toch altijd nog les nemen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hammetje
Dat wat @VanRoyal zegt. Sowieso is het lastig om aan te geven of een willekeurig hulpmiddel jou gaat helpen met het verbeteren van jouw swing. Mijn advies is; zoek een goede pro en neem wat lessen. Als hij/zij zegt dat je het gedeelte van jouw swing die je wilt verbeteren kan trainen middels zo'n hulpmiddel, zeker doen - maar dan train je gericht, in de 'leerlijn' van jouw golfpro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berndgeurts
macbommel schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:45:
Beste mensen, ik heb een vraagje. Ik heb sinds kort (na lange tijd) het golfen weer opgepakt.Ik wil mijn swing verbeteren en nu kom ik op internet een handig hulpmiddel tegen. de golfswing traineer.[Afbeelding]
Mijn vraag heeft iemand er ervaring mee, is het een handige tool. Of is er een ander iets waarmee ik mijn swing kan trainen/verbeteren?
groten
Peter
Lijkt me een gimmick, wie houdt er nu zo laag z'n grip vast? Lag en lag vasthouden, is ook niet iets om te trainen. Er zijn genoeg swing oefeningen met beter resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herbie0412
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik heb dit hulpmiddel ook, en werkt erg fijn!

Het verteld je of je nog in de juiste swingbaan zit.

Google eens op Joost luiten swingtrainer of iets in die richting. Hij werkt er ook mee. Je kunt het kunstof wat rekken of warm maken en groter maken, zodat ie beter op je grip past. Het is absoluut geen vervanger van een goede pro, maar het geeft je wel direct feedback. Ik heb er veel aan, want als ik mijn backswing iets te groot maak, merk ik dat de dwingeland niet goed meer is, en dus zou moeten corrigeren. Swing wat korter, iets minder afstand, maar wel preciezer en beter balcontact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WittiW
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-03-2022
Uit armoede en verveling maar eens een rondje gaan golfen met pa en ma. En nu heb ik drie rondes gelopen:
1) Op hole drie kreeg ik een bal op mijn kop. Een drive die sliced echt midden op mijn hoofd terecht kwam. Ik ging KO voor 10 seconden, maar ok. Met 5 hechtingen heb ik het overleefd. Best een slechte introductie.
2) Overmoedig dacht ik dat met houten 3 wel een eind geslagen kon worden. Op 9 holes heb ik 1 keer die bal goed geraakt, dus de tweede slag was eigenlijk mijn afslag. IJzers liggen me wel, mooi hoog en rechtdoor.
3) Op advies van mijn pa, maar de hybride 4 gepakt voor de afslag. Dat ging prima!!! Afslagen dik boven de 140 meter en over het algemeen goed recht. Een ronde gelopen van 50 slagen op 9 holes (par 72 baan). Ik kan echt niet putten. Op hole 7 heb ik drie keer achterelkaar de paal zo hard geraakt dat die bal ongeveer weer even ver weg lag. Ik begin potentie te zien in het spelletje.

Nu mijn vraag. Voor slechts een 150 euro (zonder tas) zie ik een half setje te koop van black diamond. Uiteraard verwacht ik voor 6 clubs geen wonderen met zo'n prijs. Ook is het meer om te proberen of golf dan echt leuk is voor langere tijd. Is er een goede reden om veel meer geld te investeren? Ik heb wel eerder gezien dat black diamond in dit topic verguisd wordt, ik vraag me af of dat echt terecht is. Zijn er betere alternatieven voor niet een veel hogere prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Gewoon kopen dat setje. Zeker als het voor het proberen is. Als je golfen echt leuk gaat vinden wil je daarna toch iets anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Jeetje, geraakt door een bal... dat heb ik nog niet meegemaakt (ook niet zien gebeuren nog). Wat een pech. Normaal roepen ze dan ff fore. Je hebt geluk gehad, het kan erger aflopen.

Als ik jouw verhaal zo lees (niet van de tee af komen, en het niet lukt met putten) denk ik, dat je met 50 slagen niet mag klagen. Sterker nog, het is een doel voor sommige golfers: breaking 100, oftewel onder de 100 slagen lopen op 18 holes. Je was in je eerste rondjes dus al halverwege dat doel. Komt neer op 1,5 slag gemiddeld per hole mee, dus handicap in de buurt van 27-ish. Ik ken mensen die slechter starten.

Ik zou wel lesjes gaan nemen en aan je basistechniek werken, daar heb je later veel aan.

Qua clubs, tja. Ik heb Wilson van de Jumbo als beginnerset. Krijgen ook nog aardige reviews trouwens. Ik speel er nu vier jaar mee, en ik vind ze eigenlijk nog best lekker spelen en ik kan er prima balcontact mee maken. Zelfs mijn Pro vind ze 'niet helemaal ruk' slaan :D alleen de hybrides zijn wat minder geweldig.

Nog 1 tip dan: laat wel even de grip op maat erop zetten. Niets zo vervelend als grote handen met veel te kleine grips. Mocht dat een issue zijn trouwens. En veel plezier :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WittiW
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-03-2022
Nou inderdaad, de kans is groter om geraakt te worden door een golfbal dan dat je iets wint in de staatsloterij, maar op je hoofd als je nog nooit een baan hebt gelopen is wel bizar. Ik weet nu iig dat ik, als ik ooit fore hoor, ik wegduik. In dit geval heb ik nooit iets gehoord.

Dank voor de info en ik heb de halve set gekocht. 200,- voor clubs, tas en schoenen is toch nog wel wat goedkoper dan die Wilson setjes die ik heb gezien.

Les neem ik nog wel, ik wil een ngf pasje en dus handicap halen ergens dit jaar. Voorlopig is de afspraak met mijn pa en ma een balletje slaan eens per maand op een mooie baan in Brummen. Er is toch niks anders te doen op het moment.

nb ik heb redelijk kleine handen en ben 1.80 lang. Alles wat standaard is gemaakt, past me :)))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pacoo__
Zo, onze sky-max sets zijn eindelijk binnen. Ergens in oktober was de order al geplaatst dus was een behoorlijk lange levertijd.

Vandaag gelijk een rondje mee gelopen. Was niet heel denderend, al zal dat vast niet aan het materiaal hebben gelegen :+
Pagina: 1 ... 26 ... 36 Laatste