Het grote Golfsport topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 21 ... 36 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:23

Typhone

Who Dares Wins

3xNix schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 08:28:

Het lijkt er op dat de baan zo is dat je drives vanzelf weer naar midden fairway rollen, niet dat ik dat nodig heb ;) O-)
Sinds 1,5 week sla ik allemaal van die keiharde pile drivers op 1m hoog over het gras.
200m met rol geen probleem maar waar de hoogte opeens is gebleven? ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Wat ik wel eens gedaan heb: jezelf eens filmen met je telefoon. Liefst een paar keer, waar ook een goede slag bij zit. Vooral in slowmotion zie je vrij snel waar de pijn zit. Anders even aan je pro laten zien. Mogelijk kom je in je draai te ver naar voren, in plaats van meer achter de bal te blijven. Of je handen te ver naar voren. Gokje vanaf hier natuurlijk.

Hoger op-tee'en (?) kun je ook eens proberen, ook zo'n mooie valkuil van mezelf....tegenwoordig check ik dat voor elke driverslag.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 19:28

3xNix

golfr in hart en nieren

Typhone schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 08:39:
[...]

Sinds 1,5 week sla ik allemaal van die keiharde pile drivers op 1m hoog over het gras.
Als beginnend golfer heb ik hier verschillende ideeën over...

Indien je normaal "fade biased" slaat
Het zou kunnen dat: je ijzer swing dominant aan het worden is, en deze werkt minder goed met de driver.
Dus je beweegt teveel naar je voorste been, en/of je schouder hoek is niet correct bij contact moment.

Oplossing voor mij was Schouder tilt(links boven rechts), m'n torso niet naar mijn linker been verplaatsen en meer focus op het indraaien van de heup.
Hierdoor was mijn kleine fade op drives weer hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:44

bert pit

asdasd

Typhone schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 08:39:
[...]

Ik heb ook een lage balvlucht met de driver en h3. Daarom moet ik er altijd aan denken iets hoger op te T-en het bovenlichaam iets scheef naar rechts te zetten. De knoop van je polo zit dan een cm of 5 uit de lijn van je riem gesp.

Het laagste punt van de boog die de driver maakt moet een iets achter de bal zitten ("hitting up on te ball". Dus let er ook op dat je bal niet te ver achter in de stand ligt. Ergens op de lijn van de linkerhiel zou goed moeten zijn. Daardoor raak je de bal in een opgaande lijn en zal je bal hoger vertrekken. Pas wel op voor de "reverse pivot", dus niet achterover vallen na de slag.

(ja... de theorie heb ik onder de knie, nu de praktijk nog... 8)7 )

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devindazzle
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-03 17:11
bert pit schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:15:
[...]

Ik heb ook een lage balvlucht met de driver en h3. Daarom moet ik er altijd aan denken iets hoger op te T-en het bovenlichaam iets scheef naar rechts te zetten. De knoop van je polo zit dan een cm of 5 uit de lijn van je riem gesp.

Het laagste punt van de boog die de driver maakt moet een iets achter de bal zitten ("hitting up on te ball". Dus let er ook op dat je bal niet te ver achter in de stand ligt. Ergens op de lijn van de linkerhiel zou goed moeten zijn. Daardoor raak je de bal in een opgaande lijn en zal je bal hoger vertrekken. Pas wel op voor de "reverse pivot", dus niet achterover vallen na de slag.

(ja... de theorie heb ik onder de knie, nu de praktijk nog... 8)7 )
Mijn drives zijn ook nooit bijster goed geweest.
Mede omdat ik hier op een kleine PAR-3 speel met een gemiddelde van 79 meter per hole, waarbij de langste hole 115 meter is.

Maar best regelmatig op de driving range staan prutsen. Alle ballen verdwenen 30 meter verderop, of 180 meter verder rechts naast de driving range.
Tot ik eigenlijk 2 dingen heb veranderd. Als eerste heb ik de 'Fix your Slice' tips van Rick Shiels in mijn swing verwerkt. (YouTube: 5 SIMPLE WAYS TO FIX YOUR GOLF SLICE - GUARANTEED) Dat hielp al heel veel tegen de slice, maar de resultaten waren nog erg wisselend.

En als 2e ben ik het principe van de lelijkste swing in de PGA tour gaan uitproberen. De swing van Bryson DeChambeau (YouTube: Bryson DeChambeau’s best drives from the Charles Schwab Challenge)
Dus niet mijn armen laten hangen maar uitstrekken zodat je driver een extensie van je armen is. Ook laat ik mijn linkervoet meer loskomen van de grond, waardoor ik makkelijker draai.
(Dit deed ik van nature al, maar is er door de golfpro uitgestampt)
Het resultaat is een super lelijk swing, maar een bal die nu vrijwel altijd rechtdoor lanceert. Langzaam maar zeker probeer ik er ook meer snelheid in te krijgen voor grotere afstanden. Al wordt dat resultaat lastig meten hier, want de driving range is slechts een 220 meter lang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

devindazzle schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:48:
[...]

Mijn drives zijn ook nooit bijster goed geweest.
Mede omdat ik hier op een kleine PAR-3 speel met een gemiddelde van 79 meter per hole, waarbij de langste hole 115 meter is.

Maar best regelmatig op de driving range staan prutsen. Alle ballen verdwenen 30 meter verderop, of 180 meter verder rechts naast de driving range.
Tot ik eigenlijk 2 dingen heb veranderd. Als eerste heb ik de 'Fix your Slice' tips van Rick Shiels in mijn swing verwerkt. (YouTube: 5 SIMPLE WAYS TO FIX YOUR GOLF SLICE - GUARANTEED) Dat hielp al heel veel tegen de slice, maar de resultaten waren nog erg wisselend.

En als 2e ben ik het principe van de lelijkste swing in de PGA tour gaan uitproberen. De swing van Bryson DeChambeau (YouTube: Bryson DeChambeau’s best drives from the Charles Schwab Challenge)
Dus niet mijn armen laten hangen maar uitstrekken zodat je driver een extensie van je armen is. Ook laat ik mijn linkervoet meer loskomen van de grond, waardoor ik makkelijker draai.
(Dit deed ik van nature al, maar is er door de golfpro uitgestampt)
Het resultaat is een super lelijk swing, maar een bal die nu vrijwel altijd rechtdoor lanceert. Langzaam maar zeker probeer ik er ook meer snelheid in te krijgen voor grotere afstanden. Al wordt dat resultaat lastig meten hier, want de driving range is slechts een 220 meter lang.
Grappig, ik imiteerde dezelfde swing ook een paar jaar geleden, maar heb op zich geen last van een slice.

Die DeChanbeau swing komt van Mo Norman. Mo was een bijzondere en interessante Canadese golfer in de jaren 60 met zijn eigen typische swing en (waarschijnlijk) authisme. Dat was de reden dat hij niet goed mee kwam in het PGA circuit. Hij heeft wel 4 keer 59 geslagen op officiële wedstrijden. Het verhaal gaat dat hij regelmatig met een wedge afsloeg op vervolgens met de H2 naar de green ging om zo de bunkers te ontwijken.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mooi verhaal!

Even wat anders he. Een tijdje geleden kwamen de single length ijzers in opmars. Hoe is het daar, vandaag de dag, mee gesteld eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 13:01:
Mooi verhaal!

Even wat anders he. Een tijdje geleden kwamen de single length ijzers in opmars. Hoe is het daar, vandaag de dag, mee gesteld eigenlijk?
Een golfmaatje heeft zo'n set van Cobra, maar ik zie mij er toch niet mee lopen.

Zoals iedereen met een nieuwe set, zegt hij dat het fantastisch is en hij beter slaat dan ooit....
Maar een wedge met de lengte van een 7ijzer... zie ik niet zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitchelmusters
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-09 12:21
Mooi verhaal!

Ikzelf ben een single length ijzer speler en zie mij ook niet snel meer terug gaan naar een traditionele set.
(60gr, 56 gr, GW, PW, 9, 8, 7, 6, 5, Hybrid 3)

Ik geloofde in het verhaal van Bryson DeChambeau en ben daarom ook binnen 2 maanden nadat ik mijn handicap 54 registratie gehaald heb overgestapt van een 2de hands set naar One Length
Ik geloof wel dat als je jarenlang met een traditionele set hebt gespeeld, het best een overstap kan zijn naar one lengths.

Maar voor mensen die net beginnen zie ik het echt als een ideale start omdat je jezelf maar 1 stand hoeft aan te leren. En dat heeft bij mij echt geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvertVdB
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
Op advies van hier ben ik vandaag bij Jumbogolf geweest voor een clubfitting. Het voorstel is Ping G410 ijzers met stalen shaft.

Het jammere aan heel het verhaal is dat die ongeveer het dubbele kosten van wat ik wilde uitgeven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appel-tje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:13
EvertVdB schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 17:54:
Op advies van hier ben ik vandaag bij Jumbogolf geweest voor een clubfitting. Het voorstel is Ping G410 ijzers met stalen shaft.

Het jammere aan heel het verhaal is dat die ongeveer het dubbele kosten van wat ik wilde uitgeven :)
Ik heb de ping G410 ijzers ben er erg blij mee. Ik heb wel alleen maar ijzer 6 t/m ijzer 9. Vanaf ijzer 6 ga ik naar een hybride 5 en hybride 4.

Maar inderdaad als je een setje in een keer haalt dan is het even slikken :-(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
bert pit schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:15:
[...]

De knoop van je polo zit dan een cm of 5 uit de lijn van je riem gesp.
En dit, heren, is dus waarom je een polo in de broek draagt als je gaat golfen. Spijkerbroek en t-shirt = slechte drives ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvertVdB
appel-tje schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:59:
[...]

Ik heb de ping G410 ijzers ben er erg blij mee. Ik heb wel alleen maar ijzer 6 t/m ijzer 9. Vanaf ijzer 6 ga ik naar een hybride 5 en hybride 4.

Maar inderdaad als je een setje in een keer haalt dan is het even slikken :-(
Zeker, zeker als het om een eerste set gaat. Maar de set beviel me wel heel goed. Ga eens op zoek naar een set G400. Of zijn de G series en vorige modellen ook niet zo significant anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel-tje
EvertVdB schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 21:20:
[...]

Zeker, zeker als het om een eerste set gaat. Maar de set beviel me wel heel goed. Ga eens op zoek naar een set G400. Of zijn de G series en vorige modellen ook niet zo significant anders?
Hier is een youtube clip waarin ze beide met elkaar worden vergeleken: https://www.youtube.com/watch?v=X-JWXrEpr78 zoek de verschillen :)

Mijn bevindingen:
  • G410 heeft meer carry dan de G400
  • G410 heeft minder spin dan de G400
  • G410 ziet er aantrekkelijker uit.... :)
Maar als je de G400 significant goedkoper kan krijgen, zeker doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Laatst online: 09:16

Jebus4life

BE User

Ik stel me de vraag, maakt het echt zoveel uit als je in het beginners segment zit? Je kan natuurlijk direct zorgen dat je future proof zit (niks mis mee natuurlijk), maar dat is toch stevig aan de prijs? Mag ik vragen hoeveel je betaald hebt?

Toen ik begon, heb ik na wat spelen met een geleende set mezelf gewoon online een set (4-PW) gekocht voor 300 euro (dat waren toen de Nike Vapor Fly's, maar eerlijk is eerlijk: dat was ook wel omdat Nike aankondigde te stoppen met materiaal en dat dus een scherpe prijs was... Wie weet had ik anders gewoon hetzelfde gedaan)

[ Voor 8% gewijzigd door Jebus4life op 17-07-2020 22:31 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• berndgeurts
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-09 07:41
Ik denk ook dat het als beginner niet echt uitmaakt. Ik heb als redelijke longhitter jaren met een ben sayers graphite setje gespeeld. Alleen ijzers. Ben er uit hcp 18 mee gekomen, daarna pas overgegaan naar betere clubs. Nu hcp 7 en blij met mijn p760 van TaylorMade. Dit komt ook omdat mijn contract gewoon veel beter is dan vroeger.
Mijn eerste set was trouwens een dames set van Dunlop. Ik was toen 14 en speelde er prima mee.
Gisteren met beginner skymax stokken van een vriend geslagen, ging prima.

Advies: koop een goedkope set bij de Decathlon en met het bespaarde geld lessen. Wedden dat je dan snel in hcp zakt...

[ Voor 7% gewijzigd door berndgeurts op 18-07-2020 09:03 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-09 23:24

Reintji

(2 x dad)²

EvertVdB schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 07:42:
[...]

Via jouw test kwam ik ook de Wilson D350 tegen: https://www.jumbogolfwere...9.html?sqr=wilson%20d350&

Dit zou ook nog eens een kanshebber kunnen zijn. Bedankt voor de tip
Deze set heb ik recent aangeschaft (Hybride 5, 6-9, SW en PW). Bevallen goed (als beginnende golfer). Leraar was er ook erg over te spreken. Was via een veilingsite van een golfwinkel (Golfhaantje). Zijn game-improving ijzers. Vandaag een putter ophalen die ik er los bij gehaald heb.

[ Voor 15% gewijzigd door Reintji op 18-07-2020 12:27 ]

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Hammetje schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:46:
De beste tip die ik je kan geven, overleg met je (toekomstige) pro. Vaak heeft jouw pro nog wel wat oude golfstokken die je kan overnemen - daarnaast weet diegene ook wat bij je past. Golf is in dat opzicht echt een gevoelssport, waar vertrouwen in het materiaal ook belangrijk is.

Mij is verteld dat graphite vs staal ook te maken heeft met swingsnelheid. Bij mijn type swing past graphite (blijkbaar) beter, dat is nou niet iets waar ik mij voor schaam.
Sorry, nee.

Er is staal wat prima is, die kan je al vanaf 70gram vinden tot ruim in de 130-range. (Zelos70 en S400 of X7).
Er is graphite dat prima is, die kan je vanaf zo’n 55 tot ruim in de 120-range vinden. Van superlight flex tot >7 op de rifle scale.

Het “grafiet is voor oude mensen” verhaal gaat tegenwoordig echt niet meer op :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Mooi verhaal!

Nou eigenlijk zouden die veel meer verkocht moeten worden dan ze worden. Zeker voor beginnende spelers is het een onwijze sprong voorwaarts, voor hen die single-length niet gewend zijn is het misschien wel vervelend om aan te wennen.
De winkels lijken ze niet te pushen, bijna geen enkele fitter die ik heb gesproken raad het aan (omdat het meer werk voor ze is en ze het niet gewend zijn, bang zijn voor de reactie van de klant ook). Echt ontzettend zonde, want het idee is heel weinig mis mee!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

appel-tje schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 22:11:
[...]

Hier is een youtube clip waarin ze beide met elkaar worden vergeleken: https://www.youtube.com/watch?v=X-JWXrEpr78 zoek de verschillen :)

Mijn bevindingen:
  • G410 heeft meer carry dan de G400
  • G410 heeft minder spin dan de G400
  • G410 ziet er aantrekkelijker uit.... :)
Maar als je de G400 significant goedkoper kan krijgen, zeker doen!
G410 heeft minder loft per ijzer en dat verklaart al het bovenstaande (helaas!). Een set G400 is echt heel prima, zou ik absoluut aanraden :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel-tje
Floor-is schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:48:
[...]

G410 heeft minder loft per ijzer en dat verklaart al het bovenstaande (helaas!). Een set G400 is echt heel prima, zou ik absoluut aanraden :)
Even gegoogled...

Lofts G400:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Es_ZycH_fpLo_lUH2dDZ3xfyy1s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hYdjYfco69AwZ9PwZBFA0Rd4.png?f=user_large

Lofts G410:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uDj57txLecTn0RpJVhkt2fqBLgo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/foXxmgfYsXHZM51IEdqPiqL5.png?f=user_large

Ik zie weinig verschil, ze hebben de extra carry toch op een andere manier bewerkstelligd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:40

Erazzzer

Fear me, I'm German!

appel-tje schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:35:
[...]

Even gegoogled...

Lofts G400:

Lofts G410:

Ik zie weinig verschil, ze hebben de extra carry toch op een andere manier bewerkstelligd :)
Een PW met een loft onder de 45. Dit is gewoon het schandalige punt van marketing. Het verschil tussen een ijzer en wedge is de 45 graden hoek. De hoek dat de hoogte hoger wordt dan de afstand, Ook al gaat dit niet bij golfclubs op, maar de 45 graden grens was altijd het verschil. Bij 44,5 praten we niet over een PW, maar een ijzer 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Erazzzer schreef op zondag 19 juli 2020 @ 02:51:
[...]

Een PW met een loft onder de 45. Dit is gewoon het schandalige punt van marketing. Het verschil tussen een ijzer en wedge is de 45 graden hoek. De hoek dat de hoogte hoger wordt dan de afstand, Ook al gaat dit niet bij golfclubs op, maar de 45 graden grens was altijd het verschil. Bij 44,5 praten we niet over een PW, maar een ijzer 10.
Je hebt overschot van gelijk, maar helaas zijn ze niet de enigen... Mijn Nike PW is zelfs 44 graden... En gebruik ik dus idd als een ijzer 10

Dat is toch een tikje vervelend, want dan is het kiezen tussen een extra wedge in de tas of behoorlijk grote spacing... Persoonlijk ben ik dan voor gelijkmatige spacing gegaan (48-52-56 graden wedges), en speel ik dus zonder lob wedge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel-tje
[...]

Daar heb je inderdaad een punt, helaas zijn alle merken er debet aan om deze loftcreep in stand te houden |:(

Ik heb daarom ook geen PW van de Ping G410, maar drie Ping Glide wedges met 46, 52 en 58 graden loft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dit weekend mijn eerste wedstrijd(je, 9-holes) meegedraaid. Ik had me al 2x eerder opgegeven ergens vorig jaar, maar steeds ging het niet door wegens enorm hondenweer. Aangezien het funwedstrijdjes zijn die verder om niets gaan, komt dan de helft niet eens opdagen, dus houdt de club de eer aan zichzelf :)

Hoe dan ook, was wel even wennen om met 3 andere mensen te lopen. Tempo aanzienlijk lager dan wanneer je alleen loopt. Maar was een gezellig clubje en ik heb me uitstekend vermaakt. Leuke mix van ervaring en handicap. Ikzelf had een beetje een rough start met gelijk een 8 op de eerste par-5, maar daarna begon het te lopen. Paar pars, paar bogeys en wat double bogeys, beetje the usual. Alleen helaas op een lastige par 3 een out of sounds tee-shot, die hole was uiteindelijk het duurst in mijn einduitslag. Uiteindelijk gedeeld 9e geworden (stableford was de scoring) van de 38, dus ik was best tevreden eigenlijk.

Het grappige was dat er een iets oudere heer meeliep met een handicap van rond de 20. Als je hem ziet slaan denk je echt, waarom neem ik nog les? Matige swing, op het oog matige houding. Maar wel gewoon ver slaan dus, en strak rechtdoor. Hoe werkt dat?! :D En als het erop aan komt, gewoon par of bogey spelen. Mooi om te zien.

[ Voor 4% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 19-07-2020 23:44 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• appelflap1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08:02
Ik was gisteren in de gelukkige omstandigheden dat ik op The Duke in Nistelrode mocht spelen. Ik speel nooit op andere banen dan mijn thuisbaan dus was wel een hele ervaring. Het speelt zo anders als je een baan niet kent. En The duke heeft ook nog eens vrij veel doglegs en daarmee blinde slagen. De baan ligt er echt super bij, de fairways zijn zo fijn om goed contact te maken, een heel verschil met mijn thuisbaan. Ook is de baan niet lang, dit maakte de baan voor mij niet moeilijk aangezien ik redelijke afstanden haal en sinds 2 weken ook de driver in de baan gebruik met goede resultaten.

Met mijn handicap van 15,9 kreeg ik 15 slagen mee op 18 holes, hiervan verspilde ik er op de eerste 3 holes al 5 van, was een beetje gespannen, je hebt hoge verwachtingen en je wil graag goed spelen. Toen ik een beetje gewent was en een iets veiligere keuzes maakte qua slagen ging ik steeds beter spelen. Resultaat mocht er zijn, 10 parren 2 birdies (waarvan 1 met een put van +/- 10 meter op hole 18) en uiteindelijk met 81 slagen de baan af gekomen. Nog nooit zo laag gescoord en een goede hap uit mijn handicap genomen onder hele mooie omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel-tje
BeQuietAndDrive schreef op zondag 19 juli 2020 @ 23:43:
Het grappige was dat er een iets oudere heer meeliep met een handicap van rond de 20. Als je hem ziet slaan denk je echt, waarom neem ik nog les? Matige swing, op het oog matige houding. Maar wel gewoon ver slaan dus, en strak rechtdoor. Hoe werkt dat?! :D En als het erop aan komt, gewoon par of bogey spelen. Mooi om te zien.
Ik zie die oudjes vaak spelen en dan verwonder je inderdaad over de consistente drives en slagen door de baan. Ze slaan meestal niet ver, maar dat wordt ruimshoots gecompenseerd door hun korte spel en goed putten. Uiteindelijk is het doel om in zo min mogelijk slagen de bal uit te holen, en hoe? dat mag je zelf invullen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@BeQuietAndDrive
Hahaha dat heeft meestal te maken met de lagere snelheid in de achterzwaai. Ik ben in februari op golftrip geweest naar Marrakech en daar liep een vrouw mee (handicap 25 en een beetje, leeftijd 71) en die sloeg niks verder dan 120m maar alles kaarsrecht, midden fairway en netjes alles met 2 putts. Wonderlijk. Welgeteld 1x een foute afslag wat ongeveer zo ging: 'hahah #insert eigen naam#, dommerd' en ze liep door en ging verder waar ze altijd mee bezig was.

Gisteren ben ik maar even wezen wat de problemen met mijn driver en hybride waren met 'mijn' pro. Dat was ook weer terug te relateren aan de enorm snelle backswing. Rustiger naar achter en 'door' zwaaien en klaar is kees. Tegelijk kwam ik er achter dat wanneer mijn vriendin (de pro dus voor hen die denken wat een apart verhaal) het op haar heupen krijgt zij serieus goed speelt. Par 5: Eagle, Par 4 birdie, par 4 birdie, par 3 birdie, par 4 birdie par 5 birdie. Ik speel zelf niet met een houten 3 maar zij wel. Meestal reserveert ze die voor de langere PAR4's en PAR5's in het buitenland maar gisteren kon ze die eens testen...wat een kanonnen en extreme precisie.

Wat ik ook wel grappig vond is dat er een paar andere PGA professionals waren gisteren en die bevestigden wat ik al een keer gehoord had, namelijk dat ze maar zelden tot nooit hun rondjes lopen. De meesten zien het lessen echt als werk en hebben verder niet zoveel op met de golfsport. Daar kan ik zelf nu helemaal NIKS van begrijpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Met betrekking tot backswing:

In PGA-2019 golfspelletje wordt benadrukt dat een snelle backswing nodig is om afstand te maken.
Dat scheelt in het spel, zeker 10% als deze "te langzaam" is...
Dan vraag ik me af of dit een game-based hindernis is, om een swing toch nog moeilijk te maken.
Of zou een snellere backswing ook effect hebben op de lengte van de balvlucht.

Persoonlijk heb ik een HEEEL erg trage backswing, maar kom ik relatief vaak midden clubblad terug op de bal.
Hierdoor sla ik toch wel redelijk comfortabel 150meter met een ijzer 7 bijvoorbeeld.
Zou dit dan 165meter kunnen worden als ik een snellere backswing ga maken?

Golf update:
Gisteren voor het eerst Links Valley gelopen, wat een schitterende baan is dat!
Heel indrukwekkend als je naar de eerste Tee loopt, door het hoogteverschil e.d.

Wel wat slechte holes gelopen omdat course-management nog niet aanwezig is bij mij....
Ik was alleen maar bezig met de totale afstand opdelen in leuke ijzer slagen waardoor ik vaak vervelende slagen over hield. bijv. 170 voorkant green over een bunker van 50 meter 8)7
Uiteindelijk in de buffer gelopen door wat mooie PAR holes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:24

Maximus

There is no substitute

Typhone schreef op maandag 20 juli 2020 @ 08:47:
@BeQuietAndDrive

[...]

Hahaha dat heeft meestal te maken met de lagere snelheid in de achterzwaai. Ik ben in februari op golftrip geweest naar Marrakech en daar liep een vrouw mee (handicap 25 en een beetje, leeftijd 71) en die sloeg niks verder dan 120m maar alles kaarsrecht, midden fairway en netjes alles met 2 putts. Wonderlijk. Welgeteld 1x een foute afslag wat ongeveer zo ging: 'hahah #insert eigen naam#, dommerd' en ze liep door en ging verder waar ze altijd mee bezig was.

Gisteren ben ik maar even wezen wat de problemen met mijn driver en hybride waren met 'mijn' pro. Dat was ook weer terug te relateren aan de enorm snelle backswing. Rustiger naar achter en 'door' zwaaien en klaar is kees. Tegelijk kwam ik er achter dat wanneer mijn vriendin (de pro dus voor hen die denken wat een apart verhaal) het op haar heupen krijgt zij serieus goed speelt. Par 5: Eagle, Par 4 birdie, par 4 birdie, par 3 birdie, par 4 birdie par 5 birdie. Ik speel zelf niet met een houten 3 maar zij wel. Meestal reserveert ze die voor de langere PAR4's en PAR5's in het buitenland maar gisteren kon ze die eens testen...wat een kanonnen en extreme precisie.

Wat ik ook wel grappig vond is dat er een paar andere PGA professionals waren gisteren en die bevestigden wat ik al een keer gehoord had, namelijk dat ze maar zelden tot nooit hun rondjes lopen. De meesten zien het lessen echt als werk en hebben verder niet zoveel op met de golfsport. Daar kan ik zelf nu helemaal NIKS van begrijpen.
Dat laatste inderdaad. Mooiste vind ik juist de banen lopen.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

EvertVdB schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 17:54:

Ik kan natuurlijk niet in iemands portemonnee kijken, maar als het goed voelt dan zou ik er voor gaan. De set heeft goede reviews. Als je de kosten wil beperken laat dan de I5 en i4 er uit en vervang deze door een hybride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
3xNix schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 08:28:
Zondag Links Valley - Eindelijk eens spelen daar. Veel over gehoord en dan nu eens zelf gaan spelen.
Het lijkt er op dat de baan zo is dat je drives vanzelf weer naar midden fairway rollen, niet dat ik dat nodig heb ;) O-)
Hoe vond je Links Valley? Ik heb hem 2 jaar geleden gespeeld en vond hem erg gaaf!

Nevermind had een pagina gemist en lees je bericht net.

[ Voor 6% gewijzigd door Alsatian op 20-07-2020 13:37 . Reden: bericht gemist ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Alsatian schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:15:
[...]

Hoe vond je Links Valley? Ik heb hem 2 jaar geleden gespeeld en vond hem erg gaaf!

Nevermind had een pagina gemist en lees je bericht net.
Uitgebreid over Links Valley...

Als je aan komt rijden is het parkeer gedeelte nogal klein, dus je hebt niet het gevoel dat je bij een echte golfbaan aankomt. Eenmaal uit de auto was de eerste indruk goed, alles zag er nieuw, netjes en opgeruimd uit.
Geen onkruid dat meters hoog staat, of rondslingerende tassen / karren of rommel.

Het clubhuis zag er modern uit, netjes een Corona - looprichting aangegeven met voetstappen op de grond.
Achter de servicedesk zat een leuke spontane meid die ons goed op weg heeft geholpen.
Een scorekaart met layout van de baan, tag voor aan je tas, muntje voor de ballenautomaat en buiten kon je ook een tasje met zand/graszaad? meepakken, dus erg compleet allemaal.

Eenmaal geïnstalleerd aan de tas&trolley gingen we heuvel op naar de range waar het fantastische uitzicht vanaf de Teebox van 1 ons al gelijk enthousiast maakte om de baan in te gaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y802CmDHOcXuenuLHoypMlMYOAo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cHf28EqngoNUGUn0z9JHSlLJ.jpg?f=fotoalbum_large

Scorekaart heeft m'n maat weg gegooid (destroying evidence of my victory }) ), maar ik heb 3 PAR gespeeld 1 streep en de rest bogey/Dbogey... tot net binnen de buffer.

Achteraf nog wat gedronken met een luxe borrelplank op het terras hoog - achter de green van 9, waar je de flights al van ver aan ziet komen. Lekker golf kijken met een biertje. d:)b

Dat biertje duurde wel even want de bediening was niet echt heel goed, er waren 4 tafels bezet en hij liep enkele keren langs zonder ook maar een vriendelijk knikje of wat ook. We moesten echt na 5-10 minuten zelf even aan de bel trekken om iets te kunnen bestellen.

Al met al, een goede ervaring... we gaan zeker nog eens terug om van de back-tee te spelen, en om de reverse 9 te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelflap1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08:02
3xNix schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:56:
[...]

Een scorekaart met layout van de baan, tag voor aan je tas, muntje voor de ballenautomaat en buiten kon je ook een tasje met zand/graszaad? meepakken, dus erg compleet allemaal.
Is het de bedoeling dat je daarmee het gras repareert na een slag?

Zou opzich best een goed idee zijn had er zelf nog nooit van gehoord dat ze dat deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
3xNix schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:56:
[...]
Achteraf nog wat gedronken met een luxe borrelplank op het terras hoog - achter de green van 9, waar je de flights al van ver aan ziet komen. Lekker golf kijken met een biertje. d:)b
Dan heb ik de andere lus gespeeld. Toen ik er was stond er nog een noodgebouw als clubhuis, dus ik moet nodig eens terug. Voor zover ik weet is er elke maand een dag dat je beide lussen kan spelen. Dat trekt mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:54
3xNix schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:38:

In PGA-2019 golfspelletje wordt benadrukt dat een snelle backswing nodig is om afstand te maken.
Dan vraag ik me af of dit een game-based hindernis is, om een swing toch nog moeilijk te maken.

Persoonlijk heb ik een HEEEL erg trage backswing, maar kom ik relatief vaak midden clubblad terug op de bal.
Hierdoor sla ik toch wel redelijk comfortabel 150meter met een ijzer 7 bijvoorbeeld.
“The ball doesn’t know” is een gevleugelde uitspraak van John Woof. Het gaat om niets anders dan je contact op het moment van impact. Hoe je daar komt maakt helemaal niets uit. Als jij er met een snellere backswing voor kan zorgen dat je een hogere clubheadspeed hebt op het moment van impact kan dat inderdaad voor meer lengte zorgen, maar alleen als je de bal center face blijft raken. Maar staar je niet blind op je backswing. Kijk naar Rahm en Finau die allebei tandjes ver slaan maar een hele korte backswing hebben. Of naar Matsuyama die een hele trage backswing heeft met een soort pauze in de top.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Heb mezelf even toegevoegd aan de WhatsApp groep die her vermeld stond (geen idee dat die er was zelfs, ik was iets aan het terugzoeken en kwam de link tegen :*) ). Gezien ik de enige BE'r in de groep lijk te zijn zal mijn bijdrage wel enigsinds beperkt blijven :+

Ik was zelf nog aan het denken dat we misschien toch een soort meet-up moeten organiseren (zoals al meermaals vermeld hier, maar het komt er nooit van). We moeten gewoon enkele parameters uitklaren en iemand moet het initiatief nemen om een definitieve datum te prikken.

Ik zal de voorzet geven ;)

Locatie/Course/Greenfee
Ik weet niet exact hoe verspreid iedereen zit, maar als ik vrij centraal in NL wil nemen lijken Utrecht & Gelderland logisch. Ook Zuid-Holland of Noord-Brabant hebben behoorlijk wat courses maar indien er wat members uit het noorden moeten komen zal dat al een pittige afstand zijn?
*Indien we voldoende spelers hebben, kunnen we natuurlijk ook gewoon de meet-up splitsen, per flight zitten we toch max met 4.

Dat we 18-holes spelen lijkt me een uitgemaakt zaak? Lijkt me niet dat je 2 uur in de wagen wilt zitten om een kleine par-3 course te spelen? Ik weet dat hier meerdere mensen vaak par-3 courses lopen, dus met een vriendelijke tweaker aan de zijde is de drempel om je aan een 18-holes te wagen misschien wat kleiner :)

Qua greenfee, dat loopt snel op: weten we allemaal. Typisch zit je snel aan €60 a €75, dat lijkt me ook misschien wel een mooi maximum? €100 of €150 lijkt me al pittig als we wat inclusief willen zijn (en truth be told, ik vind mezelf ook niet goed genoeg om dat soort bedragen te rechtvaardigen...)

Als ik snel eens kijk op leading courses vind ik "Rijk van Nunspeet": 27 holes (3 verschillende lussen, elk Par 72), centraal gelegen binnen NL, greenfee in het weekend ligt op €73 en een average rating van boven de 8. Dat lijkt me een kandidaat? Maar suggesties (een leuke baan die je kent, of een leuke baan die je al langer eens wilt spelen), gooi het gerust in de groep.

Datum:
We gaan nooit een datum vinden die voor iedereen past, er zijn nu eenmaal behoorlijk veel posters hier.
Dat het in een weekend zal gebeuren lijkt me voor zich te spreken. Augustus is misschien te kort dag voor sommigen (het is tenslotte ook nog een vakantieperiode), maar ik gooi voorlopig het weekend 22/23 augustus op tafel als een startpunt voor een discussie. Desnoods kunnen we ook gewoon een doodle lanceren bij concrete interesse van genoeg mensen.

Format:
Wat vriendelijke competitie is altijd leuk, dus we kunnen scores zowel netto als bruto verrekenen op de 19e hole en zo 2 winnaars uitroepen (ik stel voor dat die winnaars dan trakteren om hun zege te vieren :+ >:) )

Alright, het startschot is gegeven, kom op met die ideeën & feedback 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndgeurts
Jebus4life schreef op maandag 20 juli 2020 @ 23:41:
Heb mezelf even toegevoegd aan de WhatsApp groep die her vermeld stond (geen idee dat die er was zelfs, ik was iets aan het terugzoeken en kwam de link tegen :*) ). Gezien ik de enige BE'r in de groep lijk te zijn zal mijn bijdrage wel enigsinds beperkt blijven :+

Ik was zelf nog aan het denken dat we misschien toch een soort meet-up moeten organiseren (zoals al meermaals vermeld hier, maar het komt er nooit van). We moeten gewoon enkele parameters uitklaren en iemand moet het initiatief nemen om een definitieve datum te prikken.

Ik zal de voorzet geven ;)

Locatie/Course/Greenfee
Ik weet niet exact hoe verspreid iedereen zit, maar als ik vrij centraal in NL wil nemen lijken Utrecht & Gelderland logisch. Ook Zuid-Holland of Noord-Brabant hebben behoorlijk wat courses maar indien er wat members uit het noorden moeten komen zal dat al een pittige afstand zijn?
*Indien we voldoende spelers hebben, kunnen we natuurlijk ook gewoon de meet-up splitsen, per flight zitten we toch max met 4.

Dat we 18-holes spelen lijkt me een uitgemaakt zaak? Lijkt me niet dat je 2 uur in de wagen wilt zitten om een kleine par-3 course te spelen? Ik weet dat hier meerdere mensen vaak par-3 courses lopen, dus met een vriendelijke tweaker aan de zijde is de drempel om je aan een 18-holes te wagen misschien wat kleiner :)

Qua greenfee, dat loopt snel op: weten we allemaal. Typisch zit je snel aan €60 a €75, dat lijkt me ook misschien wel een mooi maximum? €100 of €150 lijkt me al pittig als we wat inclusief willen zijn (en truth be told, ik vind mezelf ook niet goed genoeg om dat soort bedragen te rechtvaardigen...)

Als ik snel eens kijk op leading courses vind ik "Rijk van Nunspeet": 27 holes (3 verschillende lussen, elk Par 72), centraal gelegen binnen NL, greenfee in het weekend ligt op €73 en een average rating van boven de 8. Dat lijkt me een kandidaat? Maar suggesties (een leuke baan die je kent, of een leuke baan die je al langer eens wilt spelen), gooi het gerust in de groep.

Datum:
We gaan nooit een datum vinden die voor iedereen past, er zijn nu eenmaal behoorlijk veel posters hier.
Dat het in een weekend zal gebeuren lijkt me voor zich te spreken. Augustus is misschien te kort dag voor sommigen (het is tenslotte ook nog een vakantieperiode), maar ik gooi voorlopig het weekend 22/23 augustus op tafel als een startpunt voor een discussie. Desnoods kunnen we ook gewoon een doodle lanceren bij concrete interesse van genoeg mensen.

Format:
Wat vriendelijke competitie is altijd leuk, dus we kunnen scores zowel netto als bruto verrekenen op de 19e hole en zo 2 winnaars uitroepen (ik stel voor dat die winnaars dan trakteren om hun zege te vieren :+ >:) )

Alright, het startschot is gegeven, kom op met die ideeën & feedback 8)
Super idee. Ik wil ook wel bij die groep, gaat dat via DM? Wil ook graag helpen organiseren. NB is een mooie tussenweg wat betreft provincie. Zijn genoeg mooie banen daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Superleuk idee @Jebus4life maar er is in de appgroep net een meetup datum geprikt. Details via de groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:54
berndgeurts schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 06:55:
[...]

Super idee. Ik wil ook wel bij die groep, gaat dat via DM? Wil ook graag helpen organiseren. NB is een mooie tussenweg wat betreft provincie. Zijn genoeg mooie banen daar!
Ik heb je een DM gestuurd met link om deel te kunnen nemen.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

appel-tje schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:35:
[...]

Even gegoogled...

Lofts G400:

Lofts G410:

I stand corrected. Dan moet het inderdaad iets anders zijn. Lichtere shaft en zwaardere kop bijvoorbeeld, want de verplaatsing van de MOI helpt in principe heel weinig.

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

[...]

1. 45º was al het absolute minimum dat was aangepast. Dit was 47º of meer immers.
2. Bij iets als de G410 of Mavrik Max hebben we het over 42.5/43º en dan krijg je dus een enorm probleem aan de korte kant van de tas. Normaalgesproken kies je 4º tussen wedges, laten we zeggen dat dat inmiddels 5º is geworden, met grotere afstandsverschillen tussen je wedges.
Bij de G410 ga je dan 42.5-47.5-52.5-57.5 voor vier wedges. Bij de Mavrik Max is het 43-48-53-58.

Wat ik dus heel grappig vind is dat ik met mensen in de baan kan staan die vragen wat voor ijzer ik heb geslagen op een bepaalde hole. Mijn lofts lijken in niks op de jouwe naar alle waarschijnlijkheid man. Je hebt inderdaad prachtig glimmende Marvik ijzers, maar die lofts zijn een grote grap :D Jouw 7i heeft de loft van mijn 4 zo'n beetje. Doe eens normaal ofzo :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nn7FYKZVxerX3vqD3zE1LHrZbdo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8fyfEVxedyYpoNox2cpgFZi0.png?f=user_large

Ter vergelijk, mijn lofts:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fa-IbPOCBhOK0BhSl-4AYmIixKc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ds5fJS2ecTR1IxYAvAFgA9gI.png?f=user_large

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

3xNix schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:38:

Nee, die snellere backswing is voor PGA-2019 bedacht, heeft NIKS met de werkelijkheid te maken.
Denk je dat Matsuyama nog verder gaat slaan met een snellere backswing of Ernie Els misschien? Vergeet het :)
Golf update:
Gisteren voor het eerst Links Valley gelopen, wat een schitterende baan is dat!
Heel indrukwekkend als je naar de eerste Tee loopt, door het hoogteverschil e.d.

Wel wat slechte holes gelopen omdat course-management nog niet aanwezig is bij mij....
Ik was alleen maar bezig met de totale afstand opdelen in leuke ijzer slagen waardoor ik vaak vervelende slagen over hield. bijv. 170 voorkant green over een bunker van 50 meter 8)7
Uiteindelijk in de buffer gelopen door wat mooie PAR holes.
Wil ook graag Links Valley spelen!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Die backswing heb ik gisteren nog nagevraagd maar doet 0,0 in de voorwaartse beweging die het uiteindelijk wél gaat bepalen. Hooguit is je balcontact beter/minder goed naarmate de snelheid van je backswing verandert waardoor de illusie kan ontstaan dat het er wel mee te maken heeft maar feitelijk is dat dus niet zo. :)

[ Voor 44% gewijzigd door Typhone op 21-07-2020 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

donleone83 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:32:
[...]

“The ball doesn’t know” is een gevleugelde uitspraak van John Woof. Het gaat om niets anders dan je contact op het moment van impact. Hoe je daar komt maakt helemaal niets uit. Als jij er met een snellere backswing voor kan zorgen dat je een hogere clubheadspeed hebt op het moment van impact kan dat inderdaad voor meer lengte zorgen, maar alleen als je de bal center face blijft raken. Maar staar je niet blind op je backswing. Kijk naar Rahm en Finau die allebei tandjes ver slaan maar een hele korte backswing hebben. Of naar Matsuyama die een hele trage backswing heeft met een soort pauze in de top.
Ben echt fel tegenstander van een snellere backswing. Laat ik dan een video gebruiken als voorbeeld. Alhier hebben we Matt Blois, een buitengewoon goed amateur die twee houtjes met elkaar vergelijkt. In dit geval de Callaway Mavrik versus de TaylorMade SIM Ti. Kijk eens naar de snelheid van zijn swing en kijk eens naar de afstanden die hij weet te slaan.
Het gaat niet om de snelheid, het gaat om goed uitkomen, jezelf op dat punt brengen aan het einde van de backswing dat je transitie goed kan gaan en dat je voor je gevoel vol door kunt halen om het maximale uit de club te halen.

Als je geen zin in het gewauwel hebt, kijken vanaf 1min10

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel-tje
[Afbeelding]
[/quote]

Interessante ijzer line up, wat is het verschil tussen de 919 Forged en de 919 Tour?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Heeft iemand trouwens nog golftips voor provincie Zeeland? Wij gaan daar binnenkort een weekje bivakkeren. We zitten op Schouwen-Duivenland maar een stukje rijden naar een ander eiland is geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Domburg schijnt een mooie baan te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

appel-tje schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:37:
[Afbeelding]
[/quote]

Interessante ijzer line up, wat is het verschil tussen de 919 Forged en de 919 Tour?
De tour is een kleiner blad met minder “hulp” en meer spin. De forged is dus een wat groter blad, meer hulp en wat minder spin. Wel goed samenstellen met je fitter! De forged heeft normaliter veel sterkere lofts, wat bij mij 6i heet heeft meen ik meer loft dan de standaard forged 7i :)
Ik vind dit de ideale comboset, mits de juiste lofts dan. Tot de 7i krijg ik best gemakkelijk weg zonder hulp, daarboven is hulp welkom :) Je kunt natuurlijk zelf schuiven waar je de forged wilt gaan gebruiken, misschien wil je de 7i ook forged of juist pas vanaf de 6 :)

[ Voor 18% gewijzigd door Floor-is op 21-07-2020 16:42 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devindazzle
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:09:
Heeft iemand trouwens nog golftips voor provincie Zeeland? Wij gaan daar binnenkort een weekje bivakkeren. We zitten op Schouwen-Duivenland maar een stukje rijden naar een ander eiland is geen probleem.
Op Schouwen-Duivenland heb je Grevelingenhout in Bruinisse. (Krijgt een 8 op Leadingcourses:https://nl.leadingcourses.com/europa+nederland+zeeland/golfclub-grevelingenhout/)
Zelf nooit gespeeld, maar het is maar een kwartier van me vandaan, dus moet ik zeker een keer doen.

Ook heb je op 10 minuten van Schouwen-Duivenland de PAR3 baan in Heense Molen, Akkermans Golf.
(https://nl.leadingcourses...t/akkermans-leisure-golf/)
Een korte baan, maar erg goed onderhouden.
En je koopt er een dagkaart in plaats van een greenfee. Dus je kunt er voor nog geen 20 euro de hele dag spelen.
Dat is overigens momenteel mijn home-course aangezien het 200 meter van mijn huis is.

En even verderop heb je in Roosendaal een erg toegangelijke PAR-3 baan met aardig wat lengte. (2 PAR-5 holes van zon'n 400 meter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel-tje
Floor-is schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:36:
[...]

De tour is een kleiner blad met minder “hulp” en meer spin. De forged is dus een wat groter blad, meer hulp en wat minder spin. Wel goed samenstellen met je fitter! De forged heeft normaliter veel sterkere lofts, wat bij mij 6i heet heeft meen ik meer loft dan de standaard forged 7i :)
Ik vind dit de ideale comboset, mits de juiste lofts dan. Tot de 7i krijg ik best gemakkelijk weg zonder hulp, daarboven is hulp welkom :) Je kunt natuurlijk zelf schuiven waar je de forged wilt gaan gebruiken, misschien wil je de 7i ook forged of juist pas vanaf de 6 :)
Ik dacht dat single handicappers geen hulp nodig hadden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berndgeurts
Oostburg is echt waanzinnig. Bizar mooi clubhuis en een hele mooie baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

appel-tje schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 20:12:
[...]

Ik dacht dat single handicappers geen hulp nodig hadden :)
Tuurlijk wel! Ik speel ook voor m’n plezier hè 🤷🏻‍♂️
Beetje hulp is altijd fijn hoor.

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Gisteren lag tot mijn grote genoegen mijn Shot Scope V3 golfhorloge in de postbus. Jawel, een horloge van meer dan 200 Euro gewoon in de groene postbus voor mijn huis.

Gisteren hadden we ook onze tweewekelijkse Q wedstrijd over 9 holes. Dus de doppen op mijn clubs geschroefd, de app had ik al voorbereid, horloge op de juiste stand en gaan met die banaan. Bij twee clubs kreeg ik die dop er niet op. De putter: die heeft contragewicht op de grip en een h5 van Cobra: die heeft zijn eigen systeem in de grip. Dus die twee worden nog aangepast.

Voor de rest is het eigenlijk heel eenvoudig en werkt het direct. Hoewel ik op één hole volgens de app op een volledig verkeerde plek heb afgeslagen. Voor de rest staan alle slagen er op. Putten stond op automatisch. Dat was prima want dat is iets wat ik makkelijk vergeet in te voeren. Eigenlijk zou je even een trillinkje of een piepje willen horen bij het verlaten van de green. Maar misschien went het nog.

Voor de rest voelt het goed. Lekker licht, goed afleesbaar en in kleur. Als hij even goed lang mee gaat als mijn bushnell, ben ik tevreden.

En of het kwam door extra concentratie of iets anders, dat weet ik niet, maar 20 stableford punten dat was weer lang geleden.

[ Voor 5% gewijzigd door bert pit op 22-07-2020 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dat Oostburg ziet er wel mooi uit zeg. Dank voor alle tips. Het lijkt me sowieso leuk om eens wat meer banen te gaan spelen. Hier in de buurt ligt ook nog Heelsum, moet ook prima zijn.

Wat dat betreft ben ik wel jaloers op een kennis van me. Die vliegt veel, en pakt waar mogelijk wel een baan mee ergens. Heeft echt al op hele mooie banen gespeeld, bijv. Oak Quarry en Pebble Beach (500 dollar fee! maar ja, je leeft maar 1x).

Ik kom tot op heden niet veel verder dan Efteling Golfpark en Pine Cliffs in Portugal. Die laatste is trouwens ook erg fraai, langs de zee gelegen en met deze hole.

[ Voor 3% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 22-07-2020 11:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Grevelingenhout is een prima baan voor zijn prijs. Mocht je nog golfschoenen nodig hebben dan krijg je als je die bij golfsucces.nl besteld een gratis greenfee voor die baan. https://www.golfsucces.nl/service/gratis-greenfee/

De Domburgsche is de enige echte linksbaan van Nederland en staat hoog op mijn wenslijstje van banen die ik wil spelen.
devindazzle schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:59:
En even verderop heb je in Roosendaal een erg toegangelijke PAR-3 baan met aardig wat lengte. (2 PAR-5 holes van zon'n 400 meter)
Een par-3 baan met par-5 holes vind ik wel bijzonder. ;) Een par-5 van 400 meter is een hele korte par-5. Maar ik zie dat ze 471 en 498 meter zijn.

Overigens ben ik afgelopen zaterdag voor het eerst op de Noordwijkse geweest en dat was wel echt een feestje! Ook mijn eerste golfbaan van de oude negen trouwens. Meer foto's op Instagram.

[Instagram: Made birdie on this par 5 hole @noordwijksegolfclub #lekkergolfen #instagolfnl]

[ Voor 35% gewijzigd door Alsatian op 22-07-2020 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devindazzle
Alsatian schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:05:
[...]

Een par-3 baan met par-5 holes vind ik wel bijzonder. ;) Een par-5 van 400 meter is een hele korte par-5. Maar ik zie dat ze 471 en 498 meter zijn.

Overigens ben ik afgelopen zaterdag voor het eerst op de Noordwijkse geweest en dat was wel echt een feestje! Ook mijn eerste golfbaan van de oude negen trouwens. Meer foto's op Instagram.

[Instagram: Made birdie on this par 5 hole @noordwijksegolfclub #lekkergolfen #instagolfnl]
Ja, dat dus :) zo'n 500 meter. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Ik ben eens aan het rondkijken voor een trolley (voorlopig altijd tas gedragen, ik zit met een Ogio Silencer Standbag (die draagt best wel relax), maar dat begint echt wel te wegen na een hole of 9, ik vermoed ook dat het wel effect op mijn slagen begint te krijgen vanaf dan).

De keuze en features zijn behoorlijk uitgebreid, en ik ben aan het uitzoeken wat ik het beste koop Clicgear lijkt zowat het go-to merk te zijn, maar de Clicgear 4.0 is al wat duurder dan ik voorzien had om uit te geven...(nuja, als ik over dat merk lees is het kwalitatief echt wel top). Als ik online wat opzoek lees ik op veel fora de naam TGW/Caddytek naar voor komen, die qua value blijkbaar echt top zijn.

Enige suggesties hier, zowel naar merk/type als naar specifieke features die echt wel "nodig" zijn?
Moet ik ook ergens specifiek naar kijken of mijn standbag op zo'n trolley "past", of zou dat wel in orde moeten komen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Jebus4life schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:26:
Ik ben eens aan het rondkijken voor een trolley (voorlopig altijd tas gedragen, ik zit met een Ogio Silencer Standbag (die draagt best wel relax), maar dat begint echt wel te wegen na een hole of 9, ik vermoed ook dat het wel effect op mijn slagen begint te krijgen vanaf dan).

De keuze en features zijn behoorlijk uitgebreid, en ik ben aan het uitzoeken wat ik het beste koop Clicgear lijkt zowat het go-to merk te zijn, maar de Clicgear 4.0 is al wat duurder dan ik voorzien had om uit te geven...(nuja, als ik over dat merk lees is het kwalitatief echt wel top). Als ik online wat opzoek lees ik op veel fora de naam TGW/Caddytek naar voor komen, die qua value blijkbaar echt top zijn.

Enige suggesties hier, zowel naar merk/type als naar specifieke features die echt wel "nodig" zijn?
Moet ik ook ergens specifiek naar kijken of mijn standbag op zo'n trolley "past", of zou dat wel in orde moeten komen?
Koop een Clicgear. Dat ding koop je 1 keer en gaat 20 jaar mee. Er bestaat geen betere. Ik heb er 4 trolleys over gedaan voordat ik mijn Clicgear kocht. Toen ik eenmaal hem had vroeg ik mijzelf af waarom ik zo stom ben geweest.

[ Voor 5% gewijzigd door Erazzzer op 22-07-2020 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
Erazzzer schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:30:
[...]

Koop een Clicgear. Dat dit koop je 1 keer en gaat 20 jaar mee. Er bestaat geen betere.
20 jaar? Na 2 jaar gaan de elastieken kapot. De rest blifjt wel heel inderdaad.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Artbij schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:45:
[...]

Clicgear verkoopt losse onderdelen. Mijn elastieken gaan trouwens al 6 jaar mee. Het is maar hoe je met je spullen om gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
Erazzzer schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:46:
[...]

Clicgear verkoopt losse onderdelen. Mijn elastieken gaan trouwens al 6 jaar mee. Het is maar hoe je met je spullen om gaat.
:+ Maat heeft die dingen verkocht, 80% kwam binnen 2 jaar garantie claimen op de elastieken. Clickgear wist dat die dingen slecht waren, hij had gewoon een partij op voorraad gekregen zodat hij ze meteen mee kon geven.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Misschien daarom dat ze de nieuwe 4.0 met andere elastieken hebben uitgerust? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Wellicht, die elastieken van mijn Clicgear zijn al 3 jaar heel. Ik zet er ook weinig spanning op trouwens, is ook helemaal niet nodig. Zo'n Clicgear is echt top, er zijn veel accessoires voor verkrijgbaar en hij vouwt klein op. Vooral om die laatste reden hebben wij ze toen gekocht, want er moesten er 2 in de kofferbak passen van het golfje.

Vanavond weer eens heerlijk 9 holes gelopen met mijn vader. Die is 74, en het spel gaat wat minder natuurlijk, maar kan nog steeds best een balletje slaan. Grote afstanden lopen met een trolley is voor hem lastig geworden, dus heb ik voor het eerst in een handicart gereden. Wel even wennen, op mijn trolley heb ik alles binnen handbereik (scorekaartje, ballen, tees enz) maar nu staat je tas achterop en je hebt wat losse spullen voorin liggen. Je gaat wel sneller door de baan trouwens, dat scheelt wel.

Van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn vader als marker te misbruiken, en ook mijn HCP weer ietsje verlaagd, dus altijd mooi meegenomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AwDiuAKJQeYNkDjk6zEhfekKqg4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Po5mjeiUlzoJKDMhriZHqQ6q.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 66% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 22-07-2020 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Artbij schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:45:
[...]

Mijn elastieken zijn nog prima, ook van de 3.0 die ik 5-6 jaar terug kocht. Mijn 8 heeft wel wat slijtage, maar doet het nog uitermate prima :)
Ik raad een vierwieler aan, tenzij je een tourbag gebruikt, want die past niet op de Clickgear (en er is geen tourbag extender).

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Bij mijn clicgear is de klem deze week stukgegaan. Nu blijft hij niet meer vastgeklikt zitten als ik hem opvouw. Zijn er mensen met dezelfde ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Nee, maar de importeur (er is een 06-nummer zelfs) of een winkel kan je vast aan een nieuwe helpen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Floor-is schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:55:
[...]

Mijn elastieken zijn nog prima, ook van de 3.0 die ik 5-6 jaar terug kocht. Mijn 8 heeft wel wat slijtage, maar doet het nog uitermate prima :)
Ik raad een vierwieler aan, tenzij je een tourbag gebruikt, want die past niet op de Clickgear (en er is geen tourbag extender).
Waarom zou je een vierwieler adviseren? Hou er rekening mee dat die ook iets groter zijn in ingeklapte staat.

Er bestaat een Tourbag kit van Clicgear: https://www.clicgear.com/accessories/tour-bag-kit.php

[ Voor 8% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 23-07-2020 11:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Floor-is schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:55:
[...]

Amateurs die een tour bag gebruiken zou je moeten schorsen. Dergelijke reacties zijn nergens voor nodig

[ Voor 9% gewijzigd door tweakduke op 24-07-2020 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
Als iemand nog een Clicgear gaat verkopen, let me know ajb. Vorig jaar zo stom geweest om die van mij voor een vrij zachte prijs te verkopen, vanuit de gedachte dat ik de rest van mijn leven uit een buggy zou spelen. Inmiddels wil ik weer gaan lopen. Geeft toch een andere beleving door de baan heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
donleone83 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:13:
Als iemand nog een Clicgear gaat verkopen, let me know ajb. Vorig jaar zo stom geweest om die van mij voor een vrij zachte prijs te verkopen, vanuit de gedachte dat ik de rest van mijn leven uit een buggy zou spelen. Inmiddels wil ik weer gaan lopen. Geeft toch een andere beleving door de baan heen.
Dat is zuur inderdaad. Ik vind het zelfs jammer dat ik niet kan dragen, dat speelt ook veel fijner.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Ik dacht een tijdje terug ook dat ik een Clicgear moest hebben, totdat ik de Bagboy Nitron tegenkwam. Na één keer de Clicgear te hebben uitgeklapt was het een uitgemaakte zaak ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
VanRoyal schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:36:
Ik dacht een tijdje terug ook dat ik een Clicgear moest hebben, totdat ik de Bagboy Nitron tegenkwam. Na één keer de Clicgear te hebben uitgeklapt was het een uitgemaakte zaak ;-)
Net dat filmpje gekeken, dat verschil is toch niet zo groot? Je hoeft alleen het voorwiel niet om te klappen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb zelf een Big Max Blade IP, omdat die echt helemaal plat opvouwt. Daar bovenop (met een verhuisdekentje ertussen) gooi ik dan m'n tas. Past precies in de kofferbak van m'n Fiesta zo. Ik laat het dus ook altijd erin liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Ik vond het uit- en inklappen van de Clicgear dermate irritant dat het voor mij een no-brainer was, maar zo heeft iedereen z'n voorkeur.

YouTube: Bag Boy Nitron vs Clicgear 3.5+ vs Bag Boy Quad XL

Deze doet het iets sneller, maar let niet op de oh zo grappige verkoper 8)7

YouTube: Golfplaza - What's new in the shop: Bagboy Nitron

[ Voor 28% gewijzigd door VanRoyal op 23-07-2020 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Hier een eigenaar van een Clicgear 3.5 (Zwart/geel). Prima trolley. In de ~2,5 jaar dat ik die heb, heb ik 1 x de bevestigingsscharnieren moeten aandraaien, omdat anders mijn tas tegen het voorwiel kwam. Daaromtrent ook contact gehad met de supportafdeling, zeer snelle en vriendelijke reactie met daarbij een link naar een youtube filmpje om mijn 'probleem' te verhelpen.

Opvouwen wordt je steeds handiger in, voor mij is het letterlijk 3 seconden werk en dan is dat ding in- of uitgevouwen.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Hammetje schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:49:
Opvouwen wordt je steeds handiger in, voor mij is het letterlijk 3 seconden werk en dan is dat ding in- of uitgevouwen.
Waarom sta ik dan altijd een half uur op je te wachten op de parkeerplaats? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

VanRoyal schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:43:
Ik vond het uit- en inklappen van de Clicgear dermate irritant dat het voor mij een no-brainer was, maar zo heeft iedereen z'n voorkeur.

Hij klapt die Clicgear heel anders in dan ik het zelf altijd doe haha ;).
Ik vind die karretjes (model ken ik niet) die je kunt 'uitgooien' altijd wel wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
VanRoyal schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:51:
[...]

Waarom sta ik dan altijd een half uur op je te wachten op de parkeerplaats? ;-)
Omdat jij die nodig hebt om jouw set uit te laden? Zo blijkt maar weer - ik kom een half uur later, maar kan wel gelijk met jou de baan in :> >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Artbij
VanRoyal schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:43:

Als je de clickgear zo opvouwt maak je het jezelf wel heel lastig inderdaad.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:22:
[...]

Waarom zou je een vierwieler adviseren? Hou er rekening mee dat die ook iets groter zijn in ingeklapte staat.
Stabieler :)
Er bestaat een Tourbag kit van Clicgear: https://www.clicgear.com/accessories/tour-bag-kit.php
Past niet op de vierwieler en die kit is EOL :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Erazzzer schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:49:
[...]

Amateurs die een tour bag gebruiken zou je moeten schorsen. Als je een kleine piemel hebt hoef je dat niet te compenseren met je tas hoor :D
Ga ik hier nu serieus op in? Ik heb er eentje te leen, die past helemaal niet fijn op m'n kar.
Heb een andere tas besteld, die moet zonder probleem op m'n kar passen :)

Deze overigens
Afbeeldingslocatie: https://www.carlsgolfland.com/media/catalog/product/cache/a812aa7ff089d6cec05908af65d97742/t/i/titleist_jet_black_collection_midsize_staff_bag_tb20sf4.jpg

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Floor-is schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 16:59:
[...]

Ga ik hier nu serieus op in? Ik heb er eentje te leen, die past helemaal niet fijn op m'n kar.
Heb een andere tas besteld, die moet zonder probleem op m'n kar passen :)

Deze overigens
[Afbeelding]
Ja, als je bij ons met zo'n tas aan komt gaan ze je "de blanke Woods" noemen. Past ook lekker in deze BLM tijd, maar dat valt echt onder categorie overdreven snobberig gedrag.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Erazzzer schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:03:
[...]

Ja, als je bij ons met zo'n tas aan komt gaan ze je "de blanke Woods" noemen. Past ook lekker in deze BLM tijd, maar dat valt echt onder categorie overdreven snobberig gedrag.
Gasten zoals jij gaan dat doen denk ik ja. Wat kan jou het schelen wat voor tas iemand anders heeft? Net zoveel als een mening hebben over iemand anders' clubs, jij hoeft er niet mee te lopen of spelen toch? Laat mensen lekker :)

Als ik kijk zie ik mensen met oude gare tassen en afgeragde clubs die handicap 3-4 spelen en mensen met een tour-tas en glimmende onderhouden (nieuwe) clubs die dat ook doen. Ik zie mensen met goedkope meuk die hcp 36 spelen, mensen met PXG die 36 spelen, mensen met een elektrische trolley van 4k en mensen die niet anders doen dan dragen, mensen die niet anders doen dan rijden.. Echt het zal mij werkelijk aan m'n billen corroderen waarmee je speelt, zolang je plezier hebt :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Floor-is schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:08:
[...]

Gasten zoals jij gaan dat doen denk ik ja. Wat kan jou het schelen wat voor tas iemand anders heeft? Net zoveel als een mening hebben over iemand anders' clubs, jij hoeft er niet mee te lopen of spelen toch? Laat mensen lekker :)

Als ik kijk zie ik mensen met oude gare tassen en afgeragde clubs die handicap 3-4 spelen en mensen met een tour-tas en glimmende onderhouden (nieuwe) clubs die dat ook doen. Ik zie mensen met goedkope meuk die hcp 36 spelen, mensen met PXG die 36 spelen, mensen met een elektrische trolley van 4k en mensen die niet anders doen dan dragen, mensen die niet anders doen dan rijden.. Echt het zal mij werkelijk aan m'n billen corroderen waarmee je speelt, zolang je plezier hebt :)
En ik kom uit het oosten waar de mentaliteit "doe maar normaal, dan doe je gek genoeg" hangt. Zo zijn we allemaal verschillend. Het is dan ook niet zozeer de tas, maar meer het gedrag wat er vaak omheen hangt. Wij hebben ook hcp36ers met p760's en MP-20's, waar niets mis mee is. Wij zijn allemaal golfers en houden allemaal van glimmende stokken. Maar zogauw een hcp36 over zijn blades begint dat hij ze nodig heeft om meer feedback te voelen, dan wordt je vanaf dat moment niet meer serieus genomen. Net als de hoge handicappers die trainen op spinrate, launchangle ect. maar nog steeds een distance afwijking van 25% hebben op hun ijzers.

Dat voorbeeld heeft niets met de tas te maken, maar is er om je een idee te schetsen wat er vaak mee samenhangt.

[ Voor 4% gewijzigd door Erazzzer op 23-07-2020 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndgeurts

https://kaddey.com/

Een van de meer state of the art opties. Wel vet en Tweakers waardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Tour-tas past ook gewoon op een clickgear - alleen dwars en niet recht...

Duit in het zakje m.b.t. mensen met een tour tas:
Als je op het terras zit en een flight aan ziet komen, en 1 heeft een tour-tas...
Dan hoor je al snel iets in de trant van: even kijken of tour-tas een beetje kan golfen...
(dat hoorde ik wel op Links Valley terras iig)

Ik zou het persoonlijk niet eens zien wat voor tas/petje of club iemand heeft, ik kijk puur naar de ballen die ze slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

https://mygolfspy.com/best-push-carts-for-2020/
Kijk ook bij de comments

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
berndgeurts schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:42:
[...]

https://kaddey.com/

Een van de meer state of the art opties. Wel vet en Tweakers waardig.
Proberen ze nou op een hippe manier een steekwagentje voor een golftas te verkopen? Ik vind het maar een afschuwelijk ding 8)7
Wel handig als je daarna boodschappen moet doen. Je golftas er af en je kunt er makkelijk je kratjes bier op meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devindazzle
The_Ghost16 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 07:26:
[...]

Proberen ze nou op een hippe manier een steekwagentje voor een golftas te verkopen? Ik vind het maar een afschuwelijk ding 8)7
Wel handig als je daarna boodschappen moet doen. Je golftas er af en je kunt er makkelijk je kratjes bier op meenemen.
Ik heb vorige week een ronde gelopen met iemand die deze cart heeft.
Hij rijdt erg soepel, weegt niet heel veel, heeft best wat geinige opties en voelde heel degelijk.

Kwam ik daar aan met mijn Dunlop 3-wieler. Daar ben je 6 keer zo lang mee bezig om alles op te tuigen.
Maar aan de andere kant heb ik die voor net geen €30,- kunnen scoren op SportsDirect en van die 250 euro verschil kan ik aardig wat rondes lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik ken niemand wiens 3-wiel Clickgear ooit is omgevallen volgens mij hoor. Wel redelijk vlakke baan hier, hoe dat in Zwitserland gaat, weet ik niet. Of met een Tourbag wellicht dan.

[ Voor 5% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 24-07-2020 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Floor-is schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:08:
[...]

Juist :)

Het enige wat ik zou doen als ik ooit mijn tas vervang, is een weerbestendige kopen. Ik heb er nu zo'n regenhoes bij, maar dat is toch best een geklungel eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertVdB
Wat zijn zo de bekendste/beste sites om wat kledij te kopen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DennusF
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 11:23
Leuk een Golf topic! Ik speel op Zeewolde, ben lid op de Par 3 baan maar maak regelmatig uitstapjes naar banen in de buurt via bijvoorbeeld GreenFree.com. Ik speel momenteel handicap 17.. Heb dit jaar mijn GVB gehaald, maar speelde hiervoor een jaar of 7 Pitch en Putt.

Ik probeer 1 a 2 keer in de week een 18 holes ronde te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Haha die tour/staffbag discussie hierboven. Wat maakt het uit wat voor tas iemand heeft? Ik neem in de regel een shitload spulletjes mee tijdens het golfen. Twee doppers, altijd reservewater, wat knabbels en energiebars en allemaal goodies voor bij het golfen zelf. Nu heb ik gewoon een Big Boy Silencio 14.0 Cartbag maar sinds ik nieuwe ijzers heb (Callaway) zou ik zo'n mooie bijbehorende tas wel heel erg vet vinden.

Maar €650,- en de onmogelijkheid hem goed op mijn trolley te plaatsen weerhouden mij ervan. Wat een ander er van zou vinden maakt me niks uit. Ik heb als draagtas een Titleist tas maar ik heb bijv. geen Titleist clubs of ballen ;). Oh the drama.

Ben eerlijk ;) ;), dit is toch een brute tas?:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/Sbix0DfvBTYY19xOAcZeic0g.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Typhone schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:25:
Ben eerlijk ;) ;), dit is toch een brute tas?:
Smaken verschillen. 8)

Ik heb 2 tassen, een niet al te grote cartbag en een waterdichte carrybag. Zo'n enorme tourbag vind ik gewoon niet praktisch.

Diegenen die op zoek zijn naar een nieuwe tas raad ik aan zeker naar de tassen van Inesis (Decathlon) te kijken. Waterdichte tassen voor een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Erazzzer schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 17:36:
[...]

En ik kom uit het oosten waar de mentaliteit "doe maar normaal, dan doe je gek genoeg" hangt. Zo zijn we allemaal verschillend. Het is dan ook niet zozeer de tas, maar meer het gedrag wat er vaak omheen hangt. Wij hebben ook hcp36ers met p760's en MP-20's, waar niets mis mee is. Wij zijn allemaal golfers en houden allemaal van glimmende stokken. Maar zogauw een hcp36 over zijn blades begint dat hij ze nodig heeft om meer feedback te voelen, dan wordt je vanaf dat moment niet meer serieus genomen. Net als de hoge handicappers die trainen op spinrate, launchangle ect. maar nog steeds een distance afwijking van 25% hebben op hun ijzers.

Dat voorbeeld heeft niets met de tas te maken, maar is er om je een idee te schetsen wat er vaak mee samenhangt.
"doe maar normaal, dan doe je gek genoeg"

Modbreak:En nu is het klaar met op de man reageren.
Voor allen: smaakverschillen zijn er altijd, maar laat elkaar in hun waarde

[ Voor 9% gewijzigd door tweakduke op 24-07-2020 14:28 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• devindazzle
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQgjA532sEfzgcRDkaJiy2uMiD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3A4yWgaVLAH1nkEnXwfRaaqH.jpg?f=fotoalbum_large

Dichterbij een hole in one ga ik niet komen...
Dit was daarnet op een 104 meter lange par3.

Nu op naar de volgende hole

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndgeurts
devindazzle schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:45:
[Afbeelding]

Dichterbij een hole in one ga ik niet komen...
Dit was daarnet op een 104 meter lange par3.

Nu op naar de volgende hole
Woooo serieus dichtbij. Wel gewoon drie putt bogey neem ik aan? :+ Welke baan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devindazzle
berndgeurts schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:06:
[...]

Woooo serieus dichtbij. Wel gewoon drie putt bogey neem ik aan? :+ Welke baan?
:P Met veel geluk nog een birdie kunnen maken.
Dit is bij Akkermans Golf in Heense Molen.
Pagina: 1 ... 21 ... 36 Laatste