20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ik LOL'deberndgeurts schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:06:
[...]
Woooo serieus dichtbij. Wel gewoon drie putt bogey neem ik aan?Welke baan?
Ben zelf nu net lid geworden bij golfpark Almkreek. Uitdagende baan voor ons omdat we geen longhitters zijn en allergisch zijn voor het vele water daar ๐
niet iedereen heeft een bierbuikje
Dat is voor mij dan weer amper 30km, ik woon in Den Bosch. Ziet er ook wel uit als een leuke baan, maar eens een keertje heen.wodkabuikje schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 20:19:
Ziet er wel uit als een leuke baan om eens te spelen. Maar 34km afstand zie ik ๐
Ben zelf nu net lid geworden bij golfpark Almkreek. Uitdagende baan voor ons omdat we geen longhitters zijn en allergisch zijn voor het vele water daar ๐
Ik ben ooit eens in het voorjaar (maart) op Almkreek geweest. Hen de baan toen een prima voldoende gegeven maar zou er nog wel eens willen spelen met goed weer in de zomer.wodkabuikje schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 20:19:
Vanaf 1 september word ik lid op de Hooge Rotterdamsche.
Maar, de baan kan behoorlijk nat zijn in sommige maanden. Ik weet niet of dat ook opgelost is of รผberhaupt op te lossen valt.
Na wat zoeken (want dat ding is nergens deftig in stock, behalve de iรฉts te opvallende kleuren), uiteindelijk besteld in Frankrijk (scherpe prijs trouwens, โฌ249 bij Golfplus.fr; jammer genoeg wel โฌ20 verzending naar BE dus de totale prijs is vergelijkbaar met de prijzen in NL
Het enige probleem was: Ik ken die shop niet (maar ze hebben blijkbaar 20 fysieke winkels, dus zal wel goed zitten) รฉn hun site is enkel en alleen beschikbaar in het Frans

Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Als je Delft durft aan te rijden, zou je de pro kunnen proberen die @VanRoyal en ik ook hebben. Hij heeft verschillende hulpmiddelen, ook trackman, maar ook k-motion (3d swing) en power plates (gewichtsverplaatsing swing). Meeste gepeupel is natuurlijk high handicap, maar je kan natuurlijk altijd proberen of hij bij je past. Indien je interesse hebt, DM ff, dan stuur ik zijn naam door.berndgeurts schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:26:
Weet er iemand een goede pro rondom Utrecht? Eentje die film en launch monitor data gebruikt en daarnaast nog eens goed les kan geven? Zoek namelijk nog een goede pro, maar meestal vind ik pro's die vooral hoge handicappers lesgeven. Ik ben niet ergens lid, dus heb geen idee van de kwaliteit van pro's als ik moet afgaan op hun internetpagina's.
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
/f/image/zXwhOzL6LKBhpRtJX3MRccwM.png?f=fotoalbum_large)
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Gebruikt in principe de GPS van je telefoon. Vraag even aan Arccos, ze hebben een hele goede klantenservice.Zwerver schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:11:
Wow, okay, vandaag voor het eerst gespeeld met Arccos sensors en ik moet zeggen, dat was even een deceptie... Om de een of andere reden was de GPS in de app compleet off - en dan ook helemaal. Als ik vervolgens in Google Maps keek, was de GPS correct? Iemand een idee waar dat mee te maken kan hebben? Zowel de iPhone app als mijn watch gaven de verkeerde afstanden aan en als ik bijvoorbeeld onderstaand dashboard screenshot bekijk dan zie je het heel duidelijk
[Afbeelding]
Ik heb ze even gemaild. Ik heb ook een Apple Watch dus verwachte dat รฉรฉn van de twee toch een correcte gps fix zou moeten geven. Anyway; gaan zien wat ze zeggen.berndgeurts schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 14:14:
[...]
Gebruikt in principe de GPS van je telefoon. Vraag even aan Arccos, ze hebben een hele goede klantenservice.
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Ik heb wel een Apple watch, maar gebruik die niet voor shot-tracking. Dat is althans nu twee keer niet goed gegaan en dus vond ik het wel even genoeg. Kan zijn dat je course niet goed staat ofzo wellicht. Hoop dat Arccos je helpen kanZwerver schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:12:
[...]
Ik heb ze even gemaild. Ik heb ook een Apple Watch dus verwachte dat รฉรฉn van de twee toch een correcte gps fix zou moeten geven. Anyway; gaan zien wat ze zeggen.
Bericht hierboven
Ik zou er eerst eens een paar rondjes mee lopen. Wellicht heb je met een club naar een bal gezocht en een plotselingenbeweging gemaakt?Zwerver schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:11:
Wow, okay, vandaag voor het eerst gespeeld met Arccos sensors en ik moet zeggen, dat was even een deceptie... Om de een of andere reden was de GPS in de app compleet off - en dan ook helemaal. Als ik vervolgens in Google Maps keek, was de GPS correct? Iemand een idee waar dat mee te maken kan hebben? Zowel de iPhone app als mijn watch gaven de verkeerde afstanden aan en als ik bijvoorbeeld onderstaand dashboard screenshot bekijk dan zie je het heel duidelijk
[Afbeelding]
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hรจ.
Dan zouden niet 90% van alle GPS waarnemingen verkeerd zijn... Als ik in mijn dashboard kijk sta ik meestal niet eens op de hole waar ik volgens Arccos gestaan heb.bert pit schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:29:
[...]
Ik zou er eerst eens een paar rondjes mee lopen. Wellicht heb je met een club naar een bal gezocht en een plotselingenbeweging gemaakt?

Hieronder mijn score van mijn ronde. Dit is exemplarisch voor mijn spel. Het wordt langzaam beter maar nog veel te veel holes die ik verknal.

Vorige maand heb ik een OptiShot Golfsim gekocht met het idee om thuis een simulator te bouwen, maar ik merk dat ik makkelijker 400 meter naar de driving range rij dan dat ik mijn schuur omgooi om de sim te gebruiken. (daarbij heb ik nog wat te investeren in een impactscherm en een beamer..)
Dus wellicht dat ik de OptiShot verkoop en dat geld investeer in een ShotScope V3, maar ik twijfel nog wat te doen.
Van diegenen die hem hebben hoor ik veel positieve verhalen.
Misschien een beetje out of the box, maar heb je niet meedere apps tegelijk draaien die vechten om een beetje GPS? Tel even wat fitnesstrackers, nav/maps appjes mee en het gaat al hard.Zwerver schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 01:30:
[...]
Dan zouden niet 90% van alle GPS waarnemingen verkeerd zijn... Als ik in mijn dashboard kijk sta ik meestal niet eens op de hole waar ik volgens Arccos gestaan heb.
Ik weet niet of dit invloed heeft, maar is een poging waard wellicht.
Ja dat ken ik ook. Lekker rondje aan het spelen en dan toch weer een 8-je noteren en een par 3 op 5 of 6 slagen... Gaat ooit wel goed komen hopelijkAlsatian schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:25:
Hieronder mijn score van mijn ronde. Dit is exemplarisch voor mijn spel. Het wordt langzaam beter maar nog veel te veel holes die ik verknal.
[Afbeelding]
Willen we weten wat zoiets voor ons normale mortals zou kosten?BeQuietAndDrive schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 17:04:
Tiger Woods heeft wel een fijne high tech putt sim in zijn garage: https://www.golfdigest.co...20&utm_campaign=golfworld
Wel jaloersmakend vet hoor.
[ Voor 0% gewijzigd door devindazzle op 29-07-2020 18:53 . Reden: stomme autocorrect gecorrigeerd. ]
Recap:
- Ijzers gaan erg goed, stuk rechter en verder. Ijzer 7 carry was ~ 115m, nu ~125m. Ijzer 4 gebruik ik steeds makkelijker in de baan - die krijg ik met doorrol op ongeveer ~160m.
- Chippen en pitchen gaat steeds beter, waardoor ik vaker een 1tot 2 putt over weet te houden
- Putten gaat ook steeds beter. Gisten, over 9 holes in totaal 14 putts.
- Driver moet beter. Ik heb een enorme slice, dat zorgt voor minder afstand en regelmatig voor hele onhandige vervolgslagen
- Houten 3 moet ik (durven) gaan gebruiken voor de langere PAR4's en PAR5's.
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Goede keuze, is een prachtige baan. Hier je handicap verbeteren is lastig, dus mooie score.Alsatian schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:25:
Ik heb gisteravond een rondje proef gespeeld op de Hooge Rotterdamsche. De baan ligt er erg goed bij en heb besloten om er vanaf 1 september lid te worden.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Alleen heb ik het idee dat je hole 10-18 hebt gespeeld, terwijl je volgens je plaatje op hole 1 begonnen bent.
Ik heb inderdaad hole 10-18 gespeeld. Maar de golf.nl app geeft dit gewoon aan als hole 1-9 als je maar 9 holes speelt.Roenie schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:17:
Alleen heb ik het idee dat je hole 10-18 hebt gespeeld, terwijl je volgens je plaatje op hole 1 begonnen bent.
Heb je de eerste negen ook al gespeeld? Die heeft alleen een nogal afgelegen en vergeleken met de rest ietwat saaie hole 7 en 8. Hole 9 is dan weer een fraaie. Net als 17 (die op je foto) trouwens. Kortom, mooie baan, maar lastig.Alsatian schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:18:
[...]
Ik heb inderdaad hole 10-18 gespeeld. Maar de golf.nl app geeft dit gewoon aan als hole 1-9 als je maar 9 holes speelt.
Vandaag met alle andere apps uit, Apple Watch uit en het was nog beroerder dan dinsdag qua gps fix. Zo slecht dat er zelfs slagen van hole 6 bij 5 opgeteld werden en ik uiteindelijk de hele run maar weggegooid heb.BeQuietAndDrive schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:18:
[...]
Misschien een beetje out of the box, maar heb je niet meedere apps tegelijk draaien die vechten om een beetje GPS? Tel even wat fitnesstrackers, nav/maps appjes mee en het gaat al hard.
Ik weet niet of dit invloed heeft, maar is een poging waard wellicht.
Lekker bezig Mark, dat beloofd wat voor Vianen over 2 weken... pieken op het juiste momentHammetje schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:15:
De afgelopen maanden flink aan het lessen geweest, dat lijkt zich nu langzamerhand uit te betalen: Gisteren mijn beste rondje ooit gelopen! +8 over 9 holes (44 slagen) wat 22stb punten heeft opgeleverd. Afgelopen maanden non-stop aan mijn swing gewerkt, van een beweging uit mijn armen naar een roterende heup beweging. Kost me nog veel moeite- maar ik voel als ik durf los te laten en mijn heupen het werk laat doen, ik zoveel energie de bal ik krijg - dat ik daar steeds beter op durf te vertrouwen.
Recap:
- Ijzers gaan erg goed, stuk rechter en verder. Ijzer 7 carry was ~ 115m, nu ~125m. Ijzer 4 gebruik ik steeds makkelijker in de baan - die krijg ik met doorrol op ongeveer ~160m.
- Chippen en pitchen gaat steeds beter, waardoor ik vaker een 1tot 2 putt over weet te houden
- Putten gaat ook steeds beter. Gisten, over 9 holes in totaal 14 putts.
- Driver moet beter. Ik heb een enorme slice, dat zorgt voor minder afstand en regelmatig voor hele onhandige vervolgslagen
- Houten 3 moet ik (durven) gaan gebruiken voor de langere PAR4's en PAR5's.

Ik hoop dat mโn rug dan weer volledig op oorlogssterkte is! Lekker met een man of 10 de baan in!3xNix schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:44:
[...]
Lekker bezig Mark, dat beloofd wat voor Vianen over 2 weken... pieken op het juiste moment
Bericht hierboven
Dus nu vraag ik me dus af of ze de boel gewoon moeten remappen en of het dan wel goed gaat, of dat er echt iets misgaat met de GPS fix. Ik ga het misschien vanmiddag nog eens bekijken door de handelingen te doen die ze aangeven...Hey Zwerver,
I did check the mapping f this course and it could certainly do for a good remapping to clean up features. I have alerted our mapping team and they will have this course fixed up as soon as possible.
In regards to the GPS information provided though for distances and shot locations this is being pulled from the phone directly. We use the phone's GPS to track you during your round and provide distance information. so if you noticed some discrepancies what I recommend before your next round is restarting the phone by turning it off and back on. When back on go into the settings of the phone, select privacy, and for location turn this off and back on. I also recommend checking to make sure in this section the Caddie app has location set to always. Doing this will refresh the software of the phone and toggling location will reset the GPS.
If you have further questions, our number is (844) 692-7226. Our phone lines are open Monday-Friday 11:00 am to 5:00 pm EST or feel free to visit https://support.arccosgolf.com!
Have a wonderful day!!
Tevens zin in 15 augustus op de Kroonprins. Een uitdagende baan.
PhD i.o.
Als je een "gewone" gps app gebruikt, ziet die je op een juiste locatie?Zwerver schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 04:55:
Goed antwoord van Arccos:
[...]
Dus nu vraag ik me dus af of ze de boel gewoon moeten remappen en of het dan wel goed gaat, of dat er echt iets misgaat met de GPS fix. Ik ga het misschien vanmiddag nog eens bekijken door de handelingen te doen die ze aangeven...
Ik heb de Ping G410 ook van ijzer 9 t/m ijzer 6, met een stiff flex graphite shaft. De reden dat ik geen ijzer 5 heb is dat de loft ervan sterker is dan de loft van mijn hybride.... en ik vind de ijzer 5 lastig consistent de lucht in te krijgen.Maximus schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 14:09:
Vandaag mijn nieuwe clubs in ontvangst genomen: Ping G410 I5, 7 en 9, H5, SW en putter. Moet wel even wennen met de nieuwe clubs maar ben zeer tevreden over de kwaliteit van Ping en de speelbaarheid. Op de driving range al wat geoefend, komende week 18 holes lopen.
Je gaat veel plezier beleven aan je nieuwe Pings
Jup. Lijkt echt een Arccos dingetje te zijn. Maar ik ga dinsdag wel weer kijken.Jebus4life schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 17:04:
[...]
Als je een "gewone" gps app gebruikt, ziet die je op een juiste locatie?
Ik had laatst dat mijn mapping ook niet klopte toen ik een preview deed met caddie functie. Uitloggen in de app ( dit delete je gedownloade courses) en weer inloggen fixte dit. Misschien nog een idee. Het kan zo zijn dat de download niet goed is gegaan.Zwerver schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 07:36:
[...]
Jup. Lijkt echt een Arccos dingetje te zijn. Maar ik ga dinsdag wel weer kijken.
Heb voor mijn baan ook als een remapping laten doen, dat hielp eigenlijk niet veel.
Ik ben een Android-gebruiker (telefoon + smartwatch), wellicht dat dat ook nog verschil maakt.
Ik gebruik puur de 3 afstanden mbt de green, verder niets... dus beetje overkill gekocht.
Nadeel van het horloge vind ik de aansluiting voor opladen e.d.
Maakt gewoon slecht contact, staan ook 100.000 berichten van online.
Maar ik verdiep me ook steeds meer in een rangefinder, ik heb wel het idee dat de GPS er soms best naast zit (en meer dan een paar meter). Zijn ook wel youtube vergelijkingen te vinden. Vind het alleen misschien nog wat overkill gezien mijn spel momenteel.
Twee van mijn golfmaatjes hebben zo'n ding. Voor mij is het nu nog teveel gedoe. Ik wil zo min mogelijk afleiding hebben om mij goed te kunnen focussen op mijn spel. Het liefst zou ik ook zonder headcovers spelen. (ook weer gedoe)BeQuietAndDrive schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:20:
Ik gebruik Golfshot en denk eraan een (ouder model) Apple watch daarbij te kopen. Ik gebruik ook afstanden tot waterhindernissen bijv, om te bekijken wat slim is om te spelen.
Maar ik verdiep me ook steeds meer in een rangefinder, ik heb wel het idee dat de GPS er soms best naast zit (en meer dan een paar meter). Zijn ook wel youtube vergelijkingen te vinden. Vind het alleen misschien nog wat overkill gezien mijn spel momenteel.
Daarnaast is het ook weer tijdrovend. Op een rondje van 90 slagen wordt er namelijk zo'n 40 ( x 2 personen) keer op dat ding gekeken. inclusief opbergen is dat 2 X 40 X 30 seconden = 40 minuten over 18 holes extra.
Soms vraag ik even de afstand en dan blijkt ook weer heel vaak dat mijn horloge dezelfde afstand geeft.
Een groot voordeel is wel dat je exacte afstanden kunt meten op banen waar je niet vaak komt, van zaken die je horloge niet weergeeft. Dus bijvoorbeeld naar het eind van de fairway op een dogleg.
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hรจ.
Bij mijn horloge (oud ding, weet zo het type niet) kan ik de fairway aanklikken en redelijk de afstand zien. Uiteraard niet exact het einde van de fairway. Ook water wordt goed weergegeven wat helpt bij de keuze om verstandig te spelen of om het erop te wagenbert pit schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:40:
[...]
Dus bijvoorbeeld naar het eind van de fairway op een dogleg.
Gedoe kan afleiden, maar headcovers gaan bij mij de tas in op hole 1 en gaan pas weer op de club bij 18. Ik heb wel zo'n tas met vakjes voor elke club apart, dus sowieso geen gerammel bijna.bert pit schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:40:
[...]
Twee van mijn golfmaatjes hebben zo'n ding. Voor mij is het nu nog teveel gedoe. Ik wil zo min mogelijk afleiding hebben om mij goed te kunnen focussen op mijn spel. Het liefst zou ik ook zonder headcovers spelen. (ook weer gedoe)
Daarnaast is het ook weer tijdrovend. Op een rondje van 90 slagen wordt er namelijk zo'n 40 ( x 2 personen) keer op dat ding gekeken. inclusief opbergen is dat 2 X 40 X 30 seconden = 40 minuten over 18 holes extra.
Soms vraag ik even de afstand en dan blijkt ook weer heel vaak dat mijn horloge dezelfde afstand geeft.
Een groot voordeel is wel dat je exacte afstanden kunt meten op banen waar je niet vaak komt, van zaken die je horloge niet weergeeft. Dus bijvoorbeeld naar het eind van de fairway op een dogleg.
Rangefinder zou ik gewoon in het netje mikken van mijn trolley denk ik. Hoeft zeker niet na elk gebruik terug in zijn hoesje (behalve bij regen misschien).
Dat ziet er wel mooi en betaalbaar uit! Eens kijken waar ik dit kan kopen!VanRoyal schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:03:
Ik heb heel lang met een TomTom Golfer 2 gespeeld (prima ding) en heb nu een Shotscope V3. Als het puur om de afstanden te doen is dan voldoet denk ik elk golfhorloge wel. Wil je ook statistieken en inzichten over je slagen dan kan ik de Shotscope V3 aanbevelen. Enige dat je - tijdens je ronde - hoeft te doen is na het putten even op een knopje drukken om aan te geven hoeveel putts je hebt gemaakt. Qua GPS is hij ook uitstekend, zit er hooguit een meter of 2 vanaf t.o.v. van een rangefinder. Als je zou nauwkeurig kunt spelen dan moet je vooral voor een rangefinder gaan ;-)
Ik heb goede ervaringen met Golfsupport.co.uk.DennusF schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:11:
[...]
Dat ziet er wel mooi en betaalbaar uit! Eens kijken waar ik dit kan kopen!
Die heeft ze volgens mij vrij snel leverbaar
Dan kom je bij een S40 uit, maar ik vraag me af wat de รฉchte added value van zo'n S40 is tegenover een Vivoactive 4 (ook Garmin) met hun eigen golf app. Met zo'n Vivoactive heb je nog een massa extra's (muziek storage, veel meer sporten (ik loop regelmatig en wil in de winter terug op de latten staan, ... De S40 ziet er wel wat beter/mannelijker uit.
En dan nog vraag ik me af wat de รฉchte value is tegenover een goede GPS app (VPAR, 18 birdies, ...) is. Misschien enkel dat je niet continue die telefoon uit je broek moet halen?

*Bovendien vind ik nergens een deftige review over hoe die Garmin golf app (op je smartphone) nu eigenlijk werkt praktisch werkt, ik wil gerust in het ecosysteem van Garmin stappen, maar dan wil ik zeker zijn dat de smartphone app niet onderdoet voor een third party app. Brengt er toevallig niemand zijn Garmin mee op de 15e dat ik hem in actie kan zien?
Shotscope heeft dan die dingetjes die je op je clubs schroeft (zoals Arccos?), maar dat horloge vind ik persoonlijk nu niet echt mooi...
*Owja, PGA Championship start straks. Ben benieuwd ^^
Wel de minst prestigieuze major van het jaar, maar gezien corona het schema helemaal door elkaar heeft gehaald zullen er toch een aantal spelers nรฉt iets geprikkelder staan...
[ Voor 28% gewijzigd door Jebus4life op 06-08-2020 15:21 ]
Daar heb je gelijk in, ik heb nu zo'n shotscope besteld. Bestelproces gaat wel een beetje raar, ik heb voor achteraf betalen gekozen. Je krijgt een mail met als onderwerp "Payment Received Email" maar geen order bevestiging met een order nummer oid.Hammetje schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:18:
Misschien in je aankoopproces ook meenemen hoe Garmin omgaat met securtiy (gezien de recente ransomware aanval en betaling van losgeld). Ik koop in ieder geval geen Garmin meer, zeker niet met genoeg alternatieven op de markt.
Ik heb wel zojuist voor in mijn vakantie in de Ardenne Five Nations geboekt, lijkt me een mooie baan voor een rondje!
Ik heb hier een Garmin 945, met de golf app. In vergelijking met een S60 of S40, is de functionaliteit beperkt. Wel afstanden tot de vlag maar geen afstanden tot hazards, slagen door de baan worden wel geregistreerd en kunnen in de app worden bekeken als je je ronde upload. Alleen de statistieken van de app en op de garmin connect website, daar heb je niet zoveel aan.Jebus4life schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:48:
Ook al een aantal keer bekeken, een Garmin S60 (of nu de S62) vind ik gewoon te duur.
Dan kom je bij een S40 uit, maar ik vraag me af wat de รฉchte added value van zo'n S40 is tegenover een Vivoactive 4 (ook Garmin) met hun eigen golf app. Met zo'n Vivoactive heb je nog een massa extra's (muziek storage, veel meer sporten (ik loop regelmatig en wil in de winter terug op de latten staan, ... De S40 ziet er wel wat beter/mannelijker uit.
En dan nog vraag ik me af wat de รฉchte value is tegenover een goede GPS app (VPAR, 18 birdies, ...) is. Misschien enkel dat je niet continue die telefoon uit je broek moet halen?![]()
*Bovendien vind ik nergens een deftige review over hoe die Garmin golf app (op je smartphone) nu eigenlijk werkt praktisch werkt, ik wil gerust in het ecosysteem van Garmin stappen, maar dan wil ik zeker zijn dat de smartphone app niet onderdoet voor een third party app. Brengt er toevallig niemand zijn Garmin mee op de 15e dat ik hem in actie kan zien?
Shotscope heeft dan die dingetjes die je op je clubs schroeft (zoals Arccos?), maar dat horloge vind ik persoonlijk nu niet echt mooi...
*Owja, PGA Championship start straks. Ben benieuwd ^^
Wel de minst prestigieuze major van het jaar, maar gezien corona het schema helemaal door elkaar heeft gehaald zullen er toch een aantal spelers nรฉt iets geprikkelder staan...
Ik heb nu een Shotscope V3, dat laat veel meer interessante statistieken zien. Je krijgt sensoren bij het horloge voor alle clubs. Met het uiterlijk van het horloge heb ik niet zoveel problemen, je hebt 'm toch alleen om als je golft :-)
Ah serieus, ik dacht dat je ook afstanden tot hazards kreeg met golf app.appel-tje schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:39:
[...]
Ik heb hier een Garmin 945, met de golf app. In vergelijking met een S60 of S40, is de functionaliteit beperkt. Wel afstanden tot de vlag maar geen afstanden tot hazards, slagen door de baan worden wel geregistreerd en kunnen in de app worden bekeken als je je ronde upload. Alleen de statistieken van de app en op de garmin connect website, daar heb je niet zoveel aan.
Ik heb nu een Shotscope V3, dat laat veel meer interessante statistieken zien. Je krijgt sensoren bij het horloge voor alle clubs. Met het uiterlijk van het horloge heb ik niet zoveel problemen, je hebt 'm toch alleen om als je golft :-)
Dat is wel erg teleurstellend dan!
Voor alle andere activiteiten zoals hardlopen, hiken, wandelen, fietsen is de Garmin natuurlijk wel top.Jebus4life schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:47:
[...]
Ah serieus, ik dacht dat je ook afstanden tot hazards kreeg met golf app.
Dat is wel erg teleurstellend dan!
Ik volg het topic al een tijdje, maar nog niets in geplaatst, maar wil toch even wat โ bijdragenโ
Herbie, 40 jaar, nu 1,5 jaar aan het golfen, en het gaat over het algemeen erg goed!
Mbt de Garmin, ik heb de s40, deze geeft goed de afstanden weet tot aan de vlag, maar geeft ook de afstanden weer tot aan de obstakels. Daarnaast een goede koppeling met de Garmin app, die alle slagen registreert, en waarbij ja achteraf de clubs kunt noteren bij elke slag.
Voorbeeld:
/f/image/Z5MhlfTJ89PZjZKw3OzhBzxP.png?f=fotoalbum_large)
Ben er erg tevreden over!!
Ah, top, bedankt voor de post!Herbie0412 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:49:
Goedenavond!
Ik volg het topic al een tijdje, maar nog niets in geplaatst, maar wil toch even wat โ bijdragenโ
Herbie, 40 jaar, nu 1,5 jaar aan het golfen, en het gaat over het algemeen erg goed!
Mbt de Garmin, ik heb de s40, deze geeft goed de afstanden weet tot aan de vlag, maar geeft ook de afstanden weer tot aan de obstakels. Daarnaast een goede koppeling met de Garmin app, die alle slagen registreert, en waarbij ja achteraf de clubs kunt noteren bij elke slag.
Voorbeeld:
[Afbeelding]
Aantal vraagjes:
Als ik je correct begrijp zie je dus standaard afstanden tot de green op je horloge (front-center-back), maar kan je met een tik/swipe/whatever ook de afstanden tot hazards zien? (ook lay-up afstanden als ik me niet vergis?)
(maar zoals gezegd, een Approach, geen "generieke" garmin waar de golf app ook op draait)
Maar als je op de baan loopt, kan je dus bv niet via de app zien waar je op dat moment bent op de hole (waarschijnlijk ook niet echt nodig gezien je daarvoor het horloge hebt).
Enige waarvoor je de app zelf gebruikt zal dan het ingeven van scores zijn (al kan dat misschien ook gewoon via het horloge?) en het aangeven welke club je voor welke slag gebruikte?
De app gebruik je om in de avond bvโs je gelopen holes te analyseren. De afstanden, waar je op de baan terecht kwam enz. En geeft ook de gemiddelde afstanden per club aan, en ook de Max afstand per club. Na verkoop van tijd krijg je een goed bed wat je per club doet aan afstand.
En je hebt idd niet nodig om te weten waar je in de baan staat.
Welkom.Herbie0412 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:49:
Goedenavond!
Voorbeeld:
[Afbeelding]
Mooi plaatje, maar wat een ontzettende moeilijke hole voor niet longhitters..
Dat Garmin ziet er goed uit. Heeft hij ook statistieken?
Als je nog wil, de 15e augustus slaan tot nu toe 10 Tweakers af bij de eerste Tweakers bokaal. Je bent welkom.
Ziet er een beetje uit als een hink stap sprong holeberndgeurts schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 06:30:
[...]
Welkom.
Mooi plaatje, maar wat een ontzettende moeilijke hole voor niet longhitters..
Dat Garmin ziet er goed uit. Heeft hij ook statistieken?
Als je nog wil, de 15e augustus slaan tot nu toe 10 Tweakers af bij de eerste Tweakers bokaal. Je bent welkom.
Mooie score op deze toch wel moeilijke hole, wat gebeurde er met je eerste ijzer 6? Ik neem aan dat ie over het water gepland was?Herbie0412 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:49:
Goedenavond!
Voorbeeld:
[Afbeelding]
[/quote]
dat was een hele dikke vette topper..... helaas... ๐คฃ๐คฃ
Mooie LayupHerbie0412 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:42:
Mooie score op deze toch wel moeilijke hole, wat gebeurde er met je eerste ijzer 6? Ik neem aan dat ie over het water gepland was?
[/quote]
dat was een hele dikke vette topper..... helaas... ๐คฃ๐คฃ
Ik heb onlangs Golf Gamebook gedownload. Leuk voor wedstrijdjes. En je kan zien wanneer je vrienden spelen en de scores die ze maken.
Wel ben ik enorm geรฏnteresseerd in de shotscope v3 vanwege de statistieken die je krijgt. In de baan heb je hier weer iets minder aan.
[ Voor 12% gewijzigd door Alsatian op 07-08-2020 09:16 ]
Heb hier Shotscope v3, heb er nu een 3 rondjes op zitten, zal over een tijdje mijn ervaringen delen.Alsatian schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:15:
Ik heb een apple watch met golfshot/golf gamebook en voor in de baan is dat voor mij afdoende.
Wel ben ik enorm geรฏnteresseerd in de shotscope v3 vanwege de statistieken die je krijgt. In de baan heb je hier weer iets minder aan.
[ Voor 25% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 07-08-2020 13:20 ]
TaylorMade M2 driver
Ping G410 4H
Ping G400 iron 5-9
Ping G400 P en U
Odyssey O-works #1 Superstroke 2.0 Putter
En direct bij het fitten - alhoewel er weinig aan te passen moest - ook even mijn afwijking naar rechts eruit gesloopt. Yup, club head niet genoeg closed...
[ Voor 25% gewijzigd door Zwerver op 07-08-2020 14:23 ]
Ben benieuwd naar de afstanden met je G410H, wat zijn je afstanden met je ijzers?Zwerver schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:16:
Right, vandaag een Hybrid 4 toegevoegd aan het arsenaal, Ping G410 aangezien ik alles - behalve de driver en putter - heb van Ping. Nu dus:
TaylorMade driver (weet even niet zo welke)
Ping G410 4H
Ping G400 iron 5-9
Ping G400 P en U
Odyssey O-works #1 Superstroke 2.0 Putter
Mijn arsenaal bestaat uit de volgende clubs:
- Taylormade Driver RBZ Black 10.5
- Taylormade Steel 200 5W 19 - dit is een club die is bijna uit het stenen tijdperk :-)
- Taylormade GAPR H4 22
- Taylormade GAPR H3 25
- Ping G410 graphite stiff ijzer 6-9
- Ping Stealth 2.0 46
- Ping Stealth 2.0 52
- Ping Stealth 2.0 58
- Odyssey Putter White Hot #5
Gebaseerd op mijn home course (wat een short course par-3 Is):appel-tje schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:24:
[...]
Ben benieuwd naar de afstanden met je G410H, wat zijn je afstanden met je ijzers?
Mijn arsenaal bestaat uit de volgende clubs:
- Taylormade RBZ Black 10.5
- Taylormade Steel 200 19 - dit is een club die is bijna uit het stenen tijdperk :-)
- Taylormade GAPR H4
- Taylormade GAPR H3
- Ping G410 graphite stiff ijzer 6-9
- Ping Stealth 2.0 46
- Ping Stealth 2.0 52
- Ping Stealth 2.0 58
- Odyssey Putter White Hot #5
/f/image/radrwdNMhHK3OIaerWpxTy8H.png?f=fotoalbum_large)
Ik vermoed dat je nog wel wat meters winst kan behalenZwerver schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:31:
[...]
Gebaseerd op mijn home course (wat een short course par-3 Is):
[Afbeelding]
Het is dat ik absoluut niet op een niveau ben voor nieuwe ijzers, want anders

:strip_exif()/f/image/FWG0SqbS56AG7u2UP3c3KzLB.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben al een tijdje aan het overwegen om een utility iron te halen (ik kan totaal niet overweg met driver/woods, terwijl ik mijn ijzer 4 (21 graden) over het algemeen wel รฉrg lekker wegsla), dus hoopte de Srixon ZU85 2-iron (18 graden) ergens te kunnen vinden tegen een leuk prijsje. Maar echt nergens in BE/NL/UK lijkt die te verkrijgen... Hogere lofts dan weer wel, maar die heb ik dus niet nodig

Oh zeker. Zowel met de i5/7 en de 4Happel-tje schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:35:
[...]
Ik vermoed dat je nog wel wat meters winst kan behalen
Nah, ik speel voornamelijk i7 en i9 op deze course, de >120m holes met de 4H of i5BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:43:
Of je speelt een korte hole met een langere club dan noodzakelijk (om niet een full swing te hoeven maken). Dit verstoort de meting wel enigszins natuurlijk.
Ik quote jou even want het was de enige post die ik vond op golftv in de zoekbalk.BeQuietAndDrive schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 21:25:
Even een kleine sidequest: volgen jullie de PGA tour ook? Ik gebruik daar nu Golf.tv voor, voor 6,65 per maand vind ik dat niet al te duur. Verslaggeving is ook prima, hoewel natuurlijk volledig engelstalig (NBC). Nu kan ik natuurlijk ook het Ziggo Sport Totaal pakket nemen (bij KPN), die bevat ook een golfkanaal. Kost 15 euro per maand, maar dan krijg ik er ook F1 bij. Maar heeft iemand ervaring met de verslaggeving op Ziggo van de grote golftoernooien? Hebben ze dat goed voor elkaar?
Heb je het nog steeds? Heb zelf ziggo golf maar het begint soms laat. Commentaar is overigens prima. Niet bij alle wedstrijden wordt er commentaar gegeven. Mijn vraag, moet je Golftv echt streamen vanaf je telefoon? Iemand die weet of er toevallig ook een app is op de Nvidia Shield? Ik kan er maar heel erg weinig over vinden online.
Het airplayt en chromecast vanaf de app op de telefoon. Het werkt ook met een native Apple TV app (gebruik ik het meest). En natuurlijk in je browser.wodkabuikje schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 18:59:
[...]
Ik quote jou even want het was de enige post die ik vond op golftv in de zoekbalk.
Heb je het nog steeds? Heb zelf ziggo golf maar het begint soms laat. Commentaar is overigens prima. Niet bij alle wedstrijden wordt er commentaar gegeven. Mijn vraag, moet je Golftv echt streamen vanaf je telefoon? Iemand die weet of er toevallig ook een app is op de Nvidia Shield? Ik kan er maar heel erg weinig over vinden online.
Ze hebben echt heel veel content, ook naast de wedstrijden. Ook een klein beetje European Tour en de Korn Ferry tour. En het meeste van de PGA, alleen toevallig de wedstrijd van dit weekend niet: die is kennelijk exclusief voor ESPN+. Geen idee waarom, maar er is veel kritiek op, op Twitter. Ik zie wel dat CBS het op zaterdag en zondag uitzend, dus ik denk dat die twee dagen wel live op Golf TV worden uitgezonden.
Ze beloven immers:
Watch every round of every PGA TOUR Champions event live in HD.
Ik heb er ook een mailtje aan gewaagd, maar ik verwacht daar niet al te veel van...
PGA Championship is dan ook geen PGA Tour wedstrijd. Het wordt door de PGA van America georganiseerd. Dat is de organisatie van de PGA pro's, daarom doen er ook een hoop van die 'leraren' mee.BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 19:47:
[...]
Ze beloven immers:
Watch every round of every PGA TOUR Champions event live in HD.
Ik heb er ook een mailtje aan gewaagd, maar ik verwacht daar niet al te veel van...
Kun je de andere majors wel zien dan? Die worden ook niet door de PGA Tour georganiseerd.
Edit:
Het zijn natuurlijk wel wedstrijden die tellen voor de tour, dus in dat opzicht is het wel vreemd.
[ Voor 18% gewijzigd door Trasos op 07-08-2020 22:43 ]
Helaas zijn WGC wedstrijden in Nederland niet op GOLFTV.
Majors zijn vaan goed te zien op Ziggo en veelal ook op de site van de desbetreffende major. Zo is sowieso the masters goed te bekijken.
Dat is waar, snijd je een goed punt aan... hmmmAlsatian schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 07:24:
GOLFTV begint vaak eerder dan de reguliere wedstrijden op Ziggo Sport.
Dat was ook mijn motivatie om er eens in te duiken. Golf begon gisteren pas om 22.00 uur op Ziggo. Ik las ook dat je via Golftv bepaalde spelers kan volgen tijdens een wedstrijd. Geen flauw idee of dat ook echt kan.Herbie0412 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 08:42:
[...]
Dat is waar, snijd je een goed punt aan... hmmm
Featured groups is dat. Dat is leuk als je Thomas, Spieth of Fowler fan bent, want het zijn alleen de Amerikaanse youngsters die ze kiezen uiteraard. Ik heb GolfTV eruit gegooit. Ze hebben een tijd terug de prijs verhoogd, waardoor het niet meer een leuke extra naast Ziggo is geworden, maar eerder een vervanging van. En het ontbreken van de European Tour en WGC's is dan een ramp.wodkabuikje schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:21:
[...]
Dat was ook mijn motivatie om er eens in te duiken. Golf begon gisteren pas om 22.00 uur op Ziggo. Ik las ook dat je via Golftv bepaalde spelers kan volgen tijdens een wedstrijd. Geen flauw idee of dat ook echt kan.
Ze zenden echt wel veel uit hoor, ik heb normaal niet het idee dat ik iets mis. Die Featured Groups (en nog stommer, de Featured Hole) zijn soms de gratis te bekijken streams. De echte TV stream met commentaar is waar je voor betaalt.
Duur, kost 15 euro per maand extra. Golf TV kost de helft.Herbie0412 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:43:
Wat is er mis met ziggo golf? Alle wedstrijden, samenvattingen, terug kijken enz enz. Werkt prima, ned commentaar is niet altijd om een huis over te schrijven....
[ Voor 34% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 08-08-2020 14:07 ]
Ik heb al 10 jaar een klein PC-tje aan mijn TV hangen en kijk eigenlijk alles via internet. Eergisteren heb ik het go.ziggosport abo weer geactiveerd. 9,95 per maand. Zoonlief kijk dan ook voetbal champoins league en ook kun je formule 1 kijken (nog nooit naar gekeken overigens).BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:04:
Ik heb hem gisteren toch kunnen kijken, gewoon VPN op Japan en gaan
Ze zenden echt wel veel uit hoor, ik heb normaal niet het idee dat ik iets mis. Die Featured Groups (en nog stommer, de Featured Hole) zijn soms de gratis te bekijken streams. De echte TV stream met commentaar is waar je voor betaalt.
[...]
Duur, kost 15 euro per maand extra. Golf TV kost de helft.
Overigens is 9,95 per maand nog steeds duurder dan golf.tv (ok je krijgt er ook andere sporten bij).
Pfff srixon weet wel hoe ze ijzers moeten maken. Die zien er echt mooi uit. Slaan waarschijnlijk ook super. Doemijdiemaar...Jebus4life schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:01:
Wai wai, de nieuwe Srixon's zien er lekker uit![]()
![]()
Het is dat ik absoluut niet op een niveau ben voor nieuwe ijzers, want anders
[Afbeelding]
[YouTube: All-New ZX Irons | Beautiful Power]
Ik ben al een tijdje aan het overwegen om een utility iron te halen (ik kan totaal niet overweg met driver/woods, terwijl ik mijn ijzer 4 (21 graden) over het algemeen wel รฉrg lekker wegsla), dus hoopte de Srixon ZU85 2-iron (18 graden) ergens te kunnen vinden tegen een leuk prijsje. Maar echt nergens in BE/NL/UK lijkt die te verkrijgen... Hogere lofts dan weer wel, maar die heb ik dus niet nodig
Vind de 3wood F65 van srixon ook een top club.
Fowler fan wel een beetje denk ik maar er zijn veel leuke spelers in de baan.Erazzzer schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:44:
[...]
Featured groups is dat. Dat is leuk als je Thomas, Spieth of Fowler fan bent, want het zijn alleen de Amerikaanse youngsters die ze kiezen uiteraard. Ik heb GolfTV eruit gegooit. Ze hebben een tijd terug de prijs verhoogd, waardoor het niet meer een leuke extra naast Ziggo is geworden, maar eerder een vervanging van. En het ontbreken van de European Tour en WGC's is dan een ramp.
Mijn interesse in golftv heeft een nee gekregen van mijn vrouw, die is te gehecht aan Ziggo.
Gisteren gespeeld op Almkerk. Er waren er nog meer maar niet veel
Zo nog even 9 holes lopen op Bergvliet. Reserveren van een starttijd was geen probleem
Nu al zin in
Vond het vandaag eigenlijk net iets te warm, was geen wind. Het sloopt je dan redelijk snel.berndgeurts schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 17:41:
Voor mij komende dinsdag, woensdag en zaterdag as natuurlijk de Tweakers bokaal.
Nu al zin in
Veel plezier en succes alvast!
Proberen deze week een avondje 9 holes te gaan spelen (maar ze geven nog serieus warm komende dagen).
Zaterdag dan inderdaad de tweakers bokaal (met als doelstelling niet te hard af te gaan), en zondag wedstrijd op de club (hopelijk is die tweakers bokaal een goede opwarmer om wat puntjes te scoren en die handicap naar beneden te halen!).
Hole 1 PAR, Hole 2, Bogey, Hole 3 PAR, Hole 4 Dbogey, Hole 5 streep, Hole 6 streep...
De hele dag op de bank liggen puffen betekend niet dat je energie spaart voor een avondje golf
Zondag niets gedaan, hoop wel dat ik nog een ronde kan lopen voor de Tweakers bokaal...
Want in de huidige vorm speel ik nog geen hcp 30 (alvast indek modus
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Als je wilt, we hebben nog een plekje vrij. Woensdag, 19.16 teetime, rode lus Delfland (9 holes). Is dan met mij en Rob. Wil je mee?3xNix schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:10:
Zaterdag avond nog naar de baan geweest, maar na 6 holes afgedropen... had er geen puf meer voor...
Hole 1 PAR, Hole 2, Bogey, Hole 3 PAR, Hole 4 Dbogey, Hole 5 streep, Hole 6 streep...
De hele dag op de bank liggen puffen betekend niet dat je energie spaart voor een avondje golf![]()
Zondag niets gedaan, hoop wel dat ik nog een ronde kan lopen voor de Tweakers bokaal...
Want in de huidige vorm speel ik nog geen hcp 30 (alvast indek modus)
Lekker man! Goed bezig! Als je wilt hรฉ, je kan nog meedingen naar de tweakers-bokaal zaterdag....SnowDude schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:17:
Zondag in Spaarnwoude 9 holes (C-lus) gelopen in 49 slagen en mijn handicap aangescherpt naar 28.5Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo lekker heb staan golfen.
Dan ben ik helaas op vakantieHammetje schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:33:
[...]
Lekker man! Goed bezig! Als je wilt hรฉ, je kan nog meedingen naar de tweakers-bokaal zaterdag....
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.