Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Ziggo Sport Golf zend het al de hele dag (vanaf 11:00 uur) live uit.Keida schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 14:10:
Andere vraag: Waar kun je The Open tegenwoordig kijken?
BBC heeft alleen nog highlights en niet de hele dag coverage. Online kom ik ook niet verder, zelf pay for view is lastig te vinden lijkt het wel?
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Mijn vriendin heeft vrijdag haar hcp van 54 naar 53.5 gespeeld, tweede rondje van het jaar. Soit.
Slaat ze vandaag verdorie 30 punten op 9 holes bij elkaar, de duikboo. Wel leuk om zoiets eens mee te maken. Was tijdens een baanles (q-kaartje lopen met de pro) en die concludeerde dat het puur mentaal was. Herkenbaar.
[ Voor 52% gewijzigd door Boudewijn op 23-07-2017 21:10 ]
Maar credit where credit is due; gewoon echt een fenomenaal recovery shot, direct daarna die feilloze afslag op 14 en die 2 meesterlijke puts op 15 & 16.
Ik had het Kuchar echt zo hard gegund om eindelijk die major te pakken, maar Spieth was gewoon fenomenaal de voorbije 4 dagen dus hij verdiende hem gewoon.
(en verdorie, ik kan zelf nog altijd niet opnieuw spelen
[ Voor 14% gewijzigd door Jebus4life op 23-07-2017 21:35 ]
Ik zag meteen de beelden van hole 12 op Augusta voor me en ik was bang dat hij weer zou choken. Maar hij sloeg echt een fenomenale blinde bal vanaf de driving range. En als je dan op 14 zo'n afslag hebt dan laat je wel zien dat je mentaal erg goed ben. Om dan als kers op de taart nog even twee wereld puts er achter aan te doen. Ik denk dat Kuchar

Ik had het Kuchar echt gegund, ik heb bij hem alleen het gevoel dat hij nog steeds zijn clubs gebruikt van toen hij nog een jaar of 12 was. Zijn shafts zijn echt kort.
[ Voor 0% gewijzigd door SnowDude op 24-07-2017 11:33 . Reden: oeps het is Kuchar niet Kutcher |:( ]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Dat gezegd hebbende vraag ik mij wel heel erg af wat het met de scores van de spelers zou doen als er geen toeschouwers rond de baan zouden staan. Tegenwoordig mag je nog maar een paar minuten zoeken. Ik heb behoorlijk wat uren naar The Open gekeken en verbaas me erover hoe bizar veel ballen er wel niet in de hoge rough terecht (of OOB

Kuchar zelfs (ja, deze kon ik nu niet laten voorbijgaan)Glashelder schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:28:
Dat valt mij ook altijd op bij Kucher (Niet Kutcher). Heel vaag gezicht die korte clubs. Lijkt me niet prettig slaan om zo voorovergebogen te staan. Een beetje is wel OK natuurlijk maar dit lijkt erg overdreven. Die puts van Spieth waren echt ronduit bizar te noemen.. Het was een tijd geleden dat ik Spieth zo bezig was maar hij liet nu weer even zien een echte topper te zijn.
Dat gezegd hebbende vraag ik mij wel heel erg af wat het met de scores van de spelers zou doen als er geen toeschouwers rond de baan zouden staan. Tegenwoordig mag je nog maar een paar minuten zoeken. Ik heb behoorlijk wat uren naar The Open gekeken en verbaas me erover hoe bizar veel ballen er wel niet in de hoge rough terecht (of OOB) komen. Als amateur vind je die lang niet altijd terug. Ik kan me voorstellen dat je dat als pro ook hebt, maar dan heb je altijd de camera's en het publiek nog..
Klopt trouwens, meerdere ballen gezien waarvan je denkt: nooit terug te vinden geweest zonder dat publiek
Daarnaast: ook sommige van die ballen tussen de toeschouwers, daar is dat gras volledig platgetrapt door al dat volk, anders zou de ligging van die bal een stuk moeilijker zijn, nu was het bij wijze van spreken niet slechter dan een bal in de semi-rough, helpt ook nog eens
Aan de andere kant wij als amateurs hebben geen 80.000 man op de baan lopen die je eventueel kunnen afleiden.
[ Voor 19% gewijzigd door SnowDude op 24-07-2017 11:37 ]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Jebus4life schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:35:
[...]
Kuchar zelfs (ja, deze kon ik nu niet laten voorbijgaan)![]()
Klopt trouwens, meerdere ballen gezien waarvan je denkt: nooit terug te vinden geweest zonder dat publiek
Daarnaast: ook sommige van die ballen tussen de toeschouwers, daar is dat gras volledig platgetrapt door al dat volk, anders zou de ligging van die bal een stuk moeilijker zijn, nu was het bij wijze van spreken niet slechter dan een bal in de semi-rough, helpt ook nog eens

En inderdaad.. vanaf die paden kunnen wij ook nog wel een balletje weg krijgen denk ik

Als wij dit proberen dan worden we levenslang geband denk ik en voor gek verklaard
230 yards met de driver is wel te doen overigens.. Mijn record (met uitrollen) is 245 meter.
[ Voor 3% gewijzigd door SnowDude op 24-07-2017 12:39 ]
Ik heb een tijdje op hoog niveau aan bowlen gedaan en die mensen ga je vergeten weet ik uit ervaring
Gisteren was ik bezig met een meesterrondje op de E holes van Spaarnwoude.. Op rij vanaf hole 3: par, par, birdie, par.. Gevolg door een quadruple bogey op 7 omdat de afslag _ietsjes_ links was
Kuchar is lang en de lengte van sommige clubs ziet er werkelijk niet uit, absoluut eens. En hoewel ik Kuchar echt een leuke speler vind, mist hij wel een beetje die 6e versnelling soms. Het is allemaal echt goed wat hij doet, maar er is eigenlijk niks waarvan je zegt 'wauw, geniaal'. Dat gezegd hebbende: hij speelde in het weekend echt heel goed, ik vond het heel vreemd dat hij relatief zo weinig in beeld was, zowel hij als Jordan stonden op een bepaald moment 3 onder na een gelijk aantal holes, maar Jordan was zeker 3x zoveel in beeld geweest.SnowDude schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:28:
Tja die drop van Spieth geeft wel aan dat het belangrijk is om als speler de regels goed te kennen. Al denk ik wel dat die trucks niet op de lijn van de vlag stonden. Maar goed er stonden 3 of 4 referees om heen, die zouden toch beter moeten weten.
Ik zag meteen de beelden van hole 12 op Augusta voor me en ik was bang dat hij weer zou choken. Maar hij sloeg echt een fenomenale blinde bal vanaf de driving range. En als je dan op 14 zo'n afslag hebt dan laat je wel zien dat je mentaal erg goed ben. Om dan als kers op de taart nog even twee wereld puts er achter aan te doen. Ik denk dat Kucharop hole 15 al gebroken was door die lange put.
Ik had het Kuchar echt gegund, ik heb bij hem alleen het gevoel dat hij nog steeds zijn clubs gebruikt van toen hij nog een jaar of 12 was. Zijn shafts zijn echt kort.
Ik zit zelf in een dip, m'n spel loopt voor geen meter. Speelde een wedstrijdje skinnen tegen een maatje (hcp 8.4 oid) van me zondag, hij won 18 skins om mijn 9 op de 27 holes die we speelden.
Bericht hierboven

Morgenavond uitproberen. Al heb ik natuurlijk wel mee geslagen bij de winkel waar hij vandaan kwam maar had er direct een goede klik mee
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Had gisteren voor het eerst 100% geen pijn meer. Ik wist dat ik best nog rustig aan deed (misschien aankomend weekend echt gaan spelen terug bijvoorbeeld), maar ik dacht rustig wat ritme op te doen op de range (geen harde slagen, gewoon rustig op gevoel, lage intensiteit).
Dat ging eigenlijk heel goed, ook nog steeds niets van last. Dus ik werd een beetje overmoedig en dat heb ik mogen bekopen dus... Tsja, komende 2/3 dagen weer een beetje afzien en m'n eerste rondje met minstens een week uitstellen dus
[ Voor 7% gewijzigd door Jebus4life op 26-07-2017 10:56 ]
Leuke en verslavende sport! Kreeg gisteren bericht dat mijn pasje klaar ligt bij de golfclub, a.s. zondag maar meteen ophalen als ik weer een ronde ga lopen.
O ja, meteen nog een vraag. Ik gebruik voorlopig een beginnersset aan golfclubs die ik van mijn broer mag lenen, eerst maar eens kijken of ik het ook voor langere tijd blijf doen en de handicap omlaag halen. Is het echter verstandig om steeds met een zelfde bal te golfen? Ik gebruik nu als het ware de ballen die nog in de tas van mijn broer zaten (zakje lakeballs) dus eigenlijk van alles wat. Verliezen doe ik er niet al te veel, gemiddeld misschien 1 per ronde (laatst een keer 3 ballen verloren maar nu alweer drie rondes met dezelfde bal). Als het inderdaad verstandig is om steeds dezelfde bal te gebruiken welke raden jullie dan aan voor een beginner?
[ Voor 46% gewijzigd door RAM1979 op 27-07-2017 10:49 ]
Het vervelende aan die ballen is dat je ze volgens mij alleen nieuw kan krijgen en dan is een verloren balletje wel erg prijzig
Zelf heb ik HCP 18 en heb mijn golfballen gewoon gekocht als Lake Balls [wel premier kwaliteit
Stonden er een aantal end of sale clubs (vooral waardeloos spul tbh); maar ook een Taylormade M1 hybrid 3 (model 2016) voor 99€. Aangezien dat ding er quasi splinternieuw uitzag (was een testmodel, maar echt moeten zoeken om zelfs maar een paar krassen te vinden) heb ik die snel meegenomen; dat leek me een steal. Na m'n putter vorige maand een tweede nieuwe club dus
(ik zit nog met zo'n echt half beginnerssetje, dus ik kan bijna niet anders dan voorstellen dat die M1 een leuke verbetering is tegenover mijn generische hybride van Skymax
Hopen dat volgende week de schouder genezen is en dat we hem eens kunnen gaan uittesten. En dan volgende maand de grens eens overgaan richting de Jumbogolf in Kerkrade want ik zou toch een nieuw setje ijzers willen laten fitten
[ Voor 3% gewijzigd door Jebus4life op 27-07-2017 14:19 ]
Als beginner maakt het nog geen wereld van verschil.RAM1979 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:45:
Ik ben sinds enkele maanden ook begonnen met de golfsport, samen met een aantal collega's hebben we in korte tijd 5 blokken van 2 lessen gevolgt. Twee weken geleden mijn qualifying ronde gelopen met 19 punten op de par3 baan
Leuke en verslavende sport! Kreeg gisteren bericht dat mijn pasje klaar ligt bij de golfclub, a.s. zondag maar meteen ophalen als ik weer een ronde ga lopen.
O ja, meteen nog een vraag. Ik gebruik voorlopig een beginnersset aan golfclubs die ik van mijn broer mag lenen, eerst maar eens kijken of ik het ook voor langere tijd blijf doen en de handicap omlaag halen. Is het echter verstandig om steeds met een zelfde bal te golfen? Ik gebruik nu als het ware de ballen die nog in de tas van mijn broer zaten (zakje lakeballs) dus eigenlijk van alles wat. Verliezen doe ik er niet al te veel, gemiddeld misschien 1 per ronde (laatst een keer 3 ballen verloren maar nu alweer drie rondes met dezelfde bal). Als het inderdaad verstandig is om steeds dezelfde bal te gebruiken welke raden jullie dan aan voor een beginner?
M1 is wel van het type 'lastige club', maar de prijs is top.Jebus4life schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:18:
Cool; ik ben vandaag wat nieuwe ballen gaan halen (ik ga altijd in de Decathlon, die Inesis 520 ballen vind ik nog wel goed (+- 1 euro het stuk) (ik verlies er veel teveel om met goede ballen te spelen)
Stonden er een aantal end of sale clubs (vooral waardeloos spul tbh); maar ook een Taylormade M1 hybrid 3 (model 2016) voor 99€. Aangezien dat ding er quasi splinternieuw uitzag (was een testmodel, maar echt moeten zoeken om zelfs maar een paar krassen te vinden) heb ik die snel meegenomen; dat leek me een steal. Na m'n putter vorige maand een tweede nieuwe club dus
(ik zit nog met zo'n echt half beginnerssetje, dus ik kan bijna niet anders dan voorstellen dat die M1 een leuke verbetering is tegenover mijn generische hybride van Skymax)
Hopen dat volgende week de schouder genezen is en dat we hem eens kunnen gaan uittesten. En dan volgende maand de grens eens overgaan richting de Jumbogolf in Kerkrade want ik zou toch een nieuw setje ijzers willen laten fitten
Er zijn een paar dingen belangrijk in mijn ogen:
1. Plezier hebben en plezier maken
2. Beter worden (doen, oefenen, lessen, nog meer doen en nog meer oefenen)
3. Spullen die je niet tegenhouden in je verbetering (maar met een budget dat past bij jou, hoevaak je speelt en dergelijke)
Enjoy!
[ Voor 37% gewijzigd door Floor-is op 27-07-2017 14:41 ]
Bericht hierboven
Lastig in de zin van moeilijk? Want dan moet ik gewoon veel oefenen heFloor-is schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:38:
[...]
Als beginner maakt het nog geen wereld van verschil.
[...]
M1 is wel van het type 'lastige club', maar de prijs is top.
Enjoy!
Ik zou het wel bij "gelijksoortige" ballen houden. Het verschil moet niet te groot zijn (voorbij bij putten/chippen). Ik zou niet tijdens een ronde willen wisselen tussen zachtere en "range" kwaliteit ballen.Floor-is schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:38:
[...]
Als beginner maakt het nog geen wereld van verschil.
Eigenlijk zijn die extreem harde ballen imo alleen geschikt voor de drivingrange
Waarschijnlijk: Weinig vergevingsgezindJebus4life schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:45:
[...]
Lastig in de zin van moeilijk? Want dan moet ik gewoon veel oefenen he
Als je hem stelselmatig goed speelt heb je waarschijnlijk een goede weg te pakken.
Noot ik zat begin dit jaar op 30.9 en doel was 25 eind van het jaar. Serieus gelest.... 26.6 nu. Dat doel mag ik dus bijstellen.
Moeilijk, minder vergevingsgezind, veel meer afstraffing bij een beetje misser. Dat soort zakenJebus4life schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:45:
[...]
Lastig in de zin van moeilijk? Want dan moet ik gewoon veel oefenen he
Bericht hierboven
Vanaf de range is het een top ding. Vanaf het gras heb ik echt moeite met deze club..
Met name het afslaan ging erg goed, jammer van enkele gemiste korte puts anders was het een super score geworden
Ik had helaas wel last van mijn onderrug gisteravond en vanmorgen, nog niet eerder last van gehad. Mogelijk dat mijn clubs wat aan de korte kant zijn, heb standaard lengte en ben zelf 2 meter lang.
Ik vind de EPIC juist enorm makkelijk?Glashelder schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:29:
ik hoop dat ie makkelijker is dan mijn Epic FW 3 want heb er nog geen goede bal mee geslagen vanaf de fairway
Vanaf de range is het een top ding. Vanaf het gras heb ik echt moeite met deze club..
Heb zelf een 2015 Callaway XR 3deep, die is echt een stuk lastiger vrees ik. Sla je wel gigantisch ver mee overigens
Even naar de lengte laten kijken dan, verlengen is redelijk eenvoudig en goedkoop bovendien. Maar het kan ook zijn dat je met een holle rug staat bijvoorbeeld, dus een teaching-pro is misschien ook handig om even naar je swing en setup te laten kijkenRAM1979 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:41:
Gisteravond op de par3 baan 2 rondes gelopen met een score van 36Het was heerlijk weer, mijn vrouw was werken en de kids zijn logeren... Snel naar de golfbaan
![]()
Met name het afslaan ging erg goed, jammer van enkele gemiste korte puts anders was het een super score geworden
Ik had helaas wel last van mijn onderrug gisteravond en vanmorgen, nog niet eerder last van gehad. Mogelijk dat mijn clubs wat aan de korte kant zijn, heb standaard lengte en ben zelf 2 meter lang.
[ Voor 47% gewijzigd door Floor-is op 28-07-2017 17:53 ]
Bericht hierboven
Tsja ik weet ook niet wat het is. Heb er ook nog nauwelijks mee geslagen dus wellicht is het gewoon gewenning. Probleem is dat de range bij Spaarnwoude matten heeft en daar sla ik er goed mee.Floor-is schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 17:51:
[...]
Ik vind de EPIC juist enorm makkelijk?
Heb zelf een 2015 Callaway XR 3deep, die is echt een stuk lastiger vrees ik. Sla je wel gigantisch ver mee overigens
Komende week ff uitstapje Houtrak maken om vanaf gras te oefenen
Heb je zelf de epic vanaf de fairway geslagen of geprobeerd bij de fitter?
[ Voor 6% gewijzigd door Glashelder op 28-07-2017 18:44 ]
Toevallig ook nog golfers uit regio Breda?
De tip die ik kreeg van een winkel was dat je iig wel met dezelfde bal moet Putten.
Zelf gebruik ik lakeballs (geel) omdat ik er nogal wat kwijt kan raken indien er veel water in het spel is.
Ben benieuwd of jullie tips hebben voor leuke banen in jullie omgeving...
Speel zelf nu ongeveer 2,5 jaar samen met mijn vrouw en hebben een 22.5 handicap.
[ Voor 75% gewijzigd door wodkabuikje op 29-07-2017 22:15 . Reden: wat meer info ]
niet iedereen heeft een bierbuikje
Ik heb ze nog niet bij een fitter geprobeerd, ook omdat ik voor de 2016 Great Big Bertha 815 5-hout aan het winkelen was. Maar wel op de baan, met standaard shaft van een vriend, Puik ding wel hoor!Glashelder schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 18:43:
[...]
Tsja ik weet ook niet wat het is. Heb er ook nog nauwelijks mee geslagen dus wellicht is het gewoon gewenning. Probleem is dat de range bij Spaarnwoude matten heeft en daar sla ik er goed mee.
Komende week ff uitstapje Houtrak maken om vanaf gras te oefenen
Heb je zelf de epic vanaf de fairway geslagen of geprobeerd bij de fitter?
Spaarnwoude is voor mij niet zo ver (vlakbij Schagen), zullen we eens samen 9 lopen?
Diep in Noord-Holland hier, vlakbij Schagen.wodkabuikje schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 15:03:
Leuk topic!
De tip die ik kreeg van een winkel was dat je iig wel met dezelfde bal moet Putten.
Zelf gebruik ik lakeballs (geel) omdat ik er nogal wat kwijt kan raken indien er veel water in het spel is.
Speel zelf nu ongeveer 2,5 jaar samen met mijn vrouw en hebben een 22.5 handicap.
Ik gebruik ook lakeballs hoor, Callaway SuperSoft in mijn geval. Lekker zacht, houd ik van
Bij mij in de omgeving is Regthuys (Winkel) de meest gezellige baan, maar is wel kort en relatief simpel.
Dirkshorn ligt er gemiddeld het beste bij, is ook ruim 1200m langer dan Regthuys.
Sluispolder (Alkmaar) is wel een leuke baan, maar in de winter/bij regen grote problemen met de 2e negen: onbespeelbaar.
Westwoud (blokker) is leuk, vlotte greens en wat interessante holes met serieus hoogteverschil.
Heiloo is een 9-holes baan waar de greens gemiddeld goed zijn, wel erg kleine greens.
Ooghduyne (Julianadorp) is een 9-holes baan met -vind ik een- vrij saai ontwerp, wel goede greens!
Nieuwediep/Marinegolf (Den Helder) heb ik nog niet gespeeld, hoor wisselende verhalen.
Als we wat verder reizen: Houtrak is top, De Amsterdamsche nog leuker (wel langzamer greens), Spaarnwoude heeft een leuke C&D lus voor de wat betere speler, A&B lus heb ik niet gespeeld, Haarlemmermeersche is ook leuk.
Ik speel nu 11 jaar, waarvan zo'n 7 serieus. Handicap is nu 5.3
[ Voor 52% gewijzigd door Floor-is op 30-07-2017 11:03 ]
Bericht hierboven
Hier uit omgeving Tilburg. Heb vorig jaar op Princenbosch gespeeld. Aanrader!wodkabuikje schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 15:03:
Leuk topic!
Met gestrekt been.
Prise d'eau Golf in Tilburg ben ik 1 keer geweest maar dat was aan het begin van onze carriere
Mensen die een uitdaging zoeken zou ik de Kurenpolder in Hank willen aanbevelen. Erg moeilijke baan en het zou me verbazen als je daar gelijk je handicap loopt.
[ Voor 0% gewijzigd door wodkabuikje op 30-07-2017 11:21 . Reden: Plaatsnaam toegevoegd. ]
ik speel zelf met lakeballs, maar wel 1 merk en eigenlijk 1 type. Geeft met name bij korte werk meer vertrouwen voor me.
Handicap is ondertussen na een rondje 21stbf weer gedaald, doelstelling voor dit jaar bijna behaald. Met 21 punten ben ik van 26.6 naar 25.3 gegaan, dat vind ik raar. Je daalt toch 0.5 hcp per stbf punt? Of gaat dat vanaf hcp25 anders?
Wel heel lekker om nu in zo'n flow te zitten trouwens!
Bedankt voor de tips!Ik speel nu 11 jaar, waarvan zo'n 7 serieus. Handicap is nu 5.3
5.3 handicap is wel erg laag
Nee, wel bekeken uiteraard maar moeten er nog naar toe. Ik probeer ook met hetzelfde type lakeballs te spelen.bij breda, toxandria en de efteling al geprobeerd? Wouwse plantage schijnt ook mooi te zijn.
ik speel zelf met lakeballs, maar wel 1 merk en eigenlijk 1 type. Geeft met name bij korte werk meer vertrouwen voor me.
De handicap gaat inderdaad wat langzamer omlaag nu. Ik liep gisteren 20 stabbleford en zakte met 0.8. Echt ideaal de golf.nl app, voor mij een echte toevoeging voor het golfen.
Wij zijn sinds kort Twilight member bij Bergvliet Oosterhout. Redelijk makkelijke baan waardoor we nu redelijk snel aan het dalen zijn...
De Golfhorst in America (Limburg) is ook een aanrader. Is gebouwd op een oude vuilnisbelt waardoor je veel hoogteverschillen hebt tot 35 meter.
Zelf speel ik heel veel op Duinzicht, een 9 holes PAR3/4 baan. Ziet er lullig uit (2850 meter, "mickey mousebaan" hoor ik nog wel eens) maar het is allemaal heel klein en dus worden fouten nogal afgestraft. Ook omdat het 7 PAR3-holes zijn, is je afslag knaken... dan ben je al de sigaar omdat je weinig meer kunt compenseren. Veel mensen spelen daar hun handicap niet.
Nadeel is wel dat ik dus zelden iets langers uit de tas haal dan een ijzer 6 of 7. Ben dus benieuwd hoe dat binnenkort weer eens op een grote baan gaat.
Was van plan binnenkort om wat testings te gaan doen met vanalles in de jumbo golf, maar met de end of life status van Nike golfclubs en de geweldige ratio pond/euro ben ik toch overstag gegaan.
Nike Vapor Fly (4I-PW); 300£ (€350) (+ free delivery)
Ik verwacht (of hoop iig
Binnen 3 a 6 working days zou ik ze binnen moete hebben

[ Voor 11% gewijzigd door Jebus4life op 31-07-2017 09:27 ]
Ben beniewd, als je accepteert dat ze eol zijn zijn het prima clubs denk ik. En qua eol: ach tzt koop je gewoon een nieuwe set, losse ijzertjes koopt toch bijna niemand.
Heb je ze ergens getest? Ik heb dit jaar voor het eerst een goede selectie (inclusief) fitting gedaan bij de aanschaf van nieuwe clubs en ik kan me voor mijn hoofd slaan dat ik dat nooit eerder gedaan heb.
Als ik kijk naar de clubs die ik wou uittesten/laten fitten kwam ik minimaal 350-500 euro duurder uit dan wat ik nu betaald heb voor dit setje. Dus het plan is dit enkele jaren te gebruiken tot ik echt een bepaald niveau heb en dan laten fitten. Of het de juiste keuze zal blijken zal ik nooit zeker weten, maar rationeel kon ik (in vergelijking met dit) die meerkost niet aan m'n vriendin verdedigen denk ik
*En ja, ik vind het eigenlijk wel heel mooie clubs, maar de gele swoosh is er toch een beetje (veel) over
[ Voor 21% gewijzigd door Jebus4life op 31-07-2017 11:33 ]
Ik speel zelf nog niet zo lang golf en speel tot op heden altijd de par3 baan op De Golfhorst. Ondanks dat het een zeer korte baan is (kortste hole is slechts 57 meter) is met name de afslag erg van belang. Bij een verkeerde afslag heb je al snel bomen te pakken en het valt soms erg tegen om hem weer uit het bos te krijgen (had laatst een flipperkast effect waarbij de bal uiteindelijk letterlijk 1 meter achter mij weer op de grond terecht kwam). Ik merk nu dat de afslag steeds beter gaat en dan heb je de bal met 1 of 2 slagen op de green liggen, met een beetje een goede put haal je dan al snel je punten.Boudewijn schreef op zondag 30 juli 2017 @ 12:39:
Als je dat leuk vindt moet je ook even bij Burggolf in Eindhoven kijken of in Zoetermeer (die is wat verder weg voor je). Ook vuilnisbeltbanen waar je dus forse hoogteverschillen hebt.
Zelf speel ik heel veel op Duinzicht, een 9 holes PAR3/4 baan. Ziet er lullig uit (2850 meter, "mickey mousebaan" hoor ik nog wel eens) maar het is allemaal heel klein en dus worden fouten nogal afgestraft. Ook omdat het 7 PAR3-holes zijn, is je afslag knaken... dan ben je al de sigaar omdat je weinig meer kunt compenseren. Veel mensen spelen daar hun handicap niet.
Nadeel is wel dat ik dus zelden iets langers uit de tas haal dan een ijzer 6 of 7. Ben dus benieuwd hoe dat binnenkort weer eens op een grote baan gaat.
Gistermorgen nog een ronde gelopen met een kennis voor zijn GVB qualifying, 21 punten behaald! Helaas voor mij geen qualifying maar het gaat steeds beter.
Nee duidelijk, in dat geval lekker doen. Is prima dealJebus4life schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:30:
Nope, maar prijs/kwaliteit kan ik echt niets beters kopen momenteel lijkt me, dat heeft me toch overstag doen gaan... Als blijk dat het me echt niet ligt raak ik ze met een gelukje nog wel voor 250-300€ tweedehands kwijt.
Als ik kijk naar de clubs die ik wou uittesten/laten fitten kwam ik minimaal 350-500 euro duurder uit dan wat ik nu betaald heb voor dit setje. Dus het plan is dit enkele jaren te gebruiken tot ik echt een bepaald niveau heb en dan laten fitten. Of het de juiste keuze zal blijken zal ik nooit zeker weten, maar rationeel kon ik (in vergelijking met dit) die meerkost niet aan m'n vriendin verdedigen denk ik
*En ja, ik vind het eigenlijk wel heel mooie clubs, maar de gele swoosh is er toch een beetje (veel) over
Ben heel benieuwd hoe ze bevallen!
Juist, bij een PAR3 waar je weinig slagen meekrijgt ben je gewoon de sjaak als je een verloren/oob bal hebt...RAM1979 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:35:
[...]
Ik speel zelf nog niet zo lang golf en speel tot op heden altijd de par3 baan op De Golfhorst. Ondanks dat het een zeer korte baan is (kortste hole is slechts 57 meter) is met name de afslag erg van belang.
Vanwaar (nog) geen q-kaart? Ik probeer alle rondes waarbij het kan (soms speel ik alleen, soms rare spelvormen) op mijn homecourse Q te spelen, dat geeft gewoon het eerlijkste beeld.Gistermorgen nog een ronde gelopen met een kennis voor zijn GVB qualifying, 21 punten behaald! Helaas voor mij geen qualifying maar het gaat steeds beter.
Herkenbaar[b]RAM1979 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:35(had laatst een flipperkast effect waarbij de bal uiteindelijk letterlijk 1 meter achter mij weer op de grond terecht kwam).
Ik heb trouwens al 3 keer een hole-in-one gezien op een PAR3 baan. Helaas was ik het zelf niet...
Maar hoe speel ik die qualifying dan? Ik laat de scorekaart door mijn marker in vullen (in dit geval iemand zonder GVB en dus niet ingeleverd) en ik loop zelf ook wel eens een ronde alleen en dan vul ik de kaart zelf in om mijn score bij te houden. Ik vul de kaarten in in de app van Golf.nl en zij geven dan aan dat de score wordt verzonden naar Golfvereniging Golfhorst waar ik lid van ben.Boudewijn schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:42:
[...]
Vanwaar (nog) geen q-kaart? Ik probeer alle rondes waarbij het kan (soms speel ik alleen, soms rare spelvormen) op mijn homecourse Q te spelen, dat geeft gewoon het eerlijkste beeld.
Ik heb in ieder geval begrepen dat ik altijd met een (GVB) marker moet lopen wil je een score kunnen meenemen voor je handicap.
Ik zie nu trouwens dat ik ook scorekaarten kan inleveren via de app die dan niet qualifying zijn, dan heb ik geen marker nodig. Maar deze scores hebben dan neem ik aan geen effect op je handicap? Zal in ieder geval deze scores ook gaan invoeren.
Een q-kaart moet door iemand met GVB (of hcp) getekend worden, stableford als spelvorm hebben, op een qualifying baan (als je baan normaliter qualifying is maar bijvoorbeeld wintergreens heeft is de baan vaak niet qualifying), en telt mee voor je hcp.
Non-Q kaarten inleveren is vooral voor je eigen plezier, niet voor je hcp.
Het heeft geen effect op je handicap al kan de app wel een vertekend beeld geven daarna van je handicap. De enige echt handicap is terug te vinden op http://www.ngfhandicap.nl/
Gamegolf is ook niet perfect maar wmb wel beter (Behalve gebrek aan Stableford)
[ Voor 34% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 31-07-2017 16:14 ]
Leuk dat je het zegt, maar dat is dus een mythe. Ik heb al een paar weken geen driver meer in de tas, speel er prima mijn handicap meewodkabuikje schreef op zondag 30 juli 2017 @ 12:24:
[...]
Bedankt voor de tips!
5.3 handicap is wel erg laagMijn doel is handicap 18 dan zou ik al erg blij zijn. Ik sla alleen nog niet met de driver en zal dat wel nodig hebben om beneden de 20 te komen vrees ik.
Mooie ijzers wel, ben benieuwd hoe dat bevallen zalJebus4life schreef op maandag 31 juli 2017 @ 09:26:
Nieuwe ijzers besteld!
Was van plan binnenkort om wat testings te gaan doen met vanalles in de jumbo golf, maar met de end of life status van Nike golfclubs en de geweldige ratio pond/euro ben ik toch overstag gegaan.
Nike Vapor Fly (4I-PW); 300£ (€350) (+ free delivery)
Ik verwacht (of hoop iig) dat ik die redelijk snel ga ontgroeien, maar de prijs was gewoon echt te goed om ze te laten liggen... (ze Vapor Fly Pro boden ze niet aan
De Vapor pro's dan weer wel (en voor dezelfde prijs zelfs), maar dat is echt nog een brug te ver, lijkt me dat ik mezelf daar geen plezier mee deed op korte termijn)
Binnen 3 a 6 working days zou ik ze binnen moete hebben![]()
[afbeelding]
Bericht hierboven
De Golfhorst! Heb ik het ook geleerd (van Remo, prettige teaching pro), die par3 is wel een leuke baan, dagkaart voor weinig en dan kun je wel 2 rondjes lopen. Alleen geloof ik echt niet dat die hole achterin (7?) bijna 60 meter is (en die ervoor was ook altijd kort). Niet dat dat dat uitmaakt overigens.RAM1979 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:35:
[...]
Ik speel zelf nog niet zo lang golf en speel tot op heden altijd de par3 baan op De Golfhorst. Ondanks dat het een zeer korte baan is (kortste hole is slechts 57 meter) is met name de afslag erg van belang. Bij een verkeerde afslag heb je al snel bomen te pakken en het valt soms erg tegen om hem weer uit het bos te krijgen (had laatst een flipperkast effect waarbij de bal uiteindelijk letterlijk 1 meter achter mij weer op de grond terecht kwam). Ik merk nu dat de afslag steeds beter gaat en dan heb je de bal met 1 of 2 slagen op de green liggen, met een beetje een goede put haal je dan al snel je punten.
Gistermorgen nog een ronde gelopen met een kennis voor zijn GVB qualifying, 21 punten behaald! Helaas voor mij geen qualifying maar het gaat steeds beter.
De grote baan is ook wel leuk, alleen vind ik nu Bleijenbeek mooier om eerlijk te zijn. Meer zuidelijk heb je Herkenbosch (par3) ook erg mooi om het te leren.
Heb zelf niet veel gepost in dit topic, zit nu op HCP 35 en probeer nu wat meer te gaan spelen als werk/thuis het weer wat meer toelaat natuurlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Saus op 31-07-2017 23:43 ]
Easy for you to say, jij kan aardig ver meppen las ik ergens in dit topicFloor-is schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:12:
Leuk dat je het zegt, maar dat is dus een mythe. Ik heb al een paar weken geen driver meer in de tas, speel er prima mijn handicap mee
Mijn hibryde is mijn driver. Meestal slechts 165 meter met excessen naar de 190. Jammer genoeg nog niet echt constant op de langste afstand.
Aan de andere kant, sla je recht met die hybride?
Inderdaad les gehad van Remo, erg fijne pro om les van te krijgen, goede gastSaus schreef op maandag 31 juli 2017 @ 19:38:
[...]
De Golfhorst! Heb ik het ook geleerd (van Remo, prettige teaching pro), die par3 is wel een leuke baan, dagkaart voor weinig en dan kun je wel 2 rondjes lopen. Alleen geloof ik echt niet dat die hole achterin (7?) bijna 60 meter is (en die ervoor was ook altijd kort). Niet dat dat dat uitmaakt overigens.
De grote baan is ook wel leuk, alleen vind ik nu Bleijenbeek mooier om eerlijk te zijn. Meer zuidelijk heb je Herkenbosch (par3) ook erg mooi om het te leren.
Heb zelf niet veel gepost in dit topic, zit nu op HCP 35 en probeer nu wat meer te gaan spelen als werk/thuis het weer wat meer toelaat natuurlijk.
Ding is bovendien dat ik veel meer fairways raak, maar dat zie ik bij anderen ook. Als je jezelf minder uit de penarie hoeft te helpen is een houten3 eenvoudigweg de betere keuzewodkabuikje schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:54:
[...]
Easy for you to say, jij kan aardig ver meppen las ik ergens in dit topic
Mijn hibryde is mijn driver. Meestal slechts 165 meter met excessen naar de 190. Jammer genoeg nog niet echt constant op de langste afstand.
Bericht hierboven
Toen ik begon met Golf was ik nog aan het meppen en haalde ik ook 150 meter met de 7 maar dat is nu alleen maar korter geworden des te langer ik golf. Ik probeer nu, op het moment, echt alleen maar met mijn heupen de swing te doen en hopelijk worden de afstanden ooit weer beterBoudewijn schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:19:
Ja dat is niet heel ver. Mijn 7 ijzer zit volgens gamegolf gemiddeld op 150 meter, met uitschieters naar 170.
Aan de andere kant, sla je recht met die hybride?
P = 100 meter
9 = 110
8 = 120
7 = 130
6 = 140
5 = 150
Hybride = 165 tot 190 max
Met alle clubs zit wel een marge van ongeveer 10 meter. Ik mep ze dus wel eens te ver.
Edit: ja, gelukkig wel recht. Al sluipt er soms ineens wel weer een onverklaarbare afwijking in maar dat zal iedereen die golft wel eens hebben
[ Voor 9% gewijzigd door wodkabuikje op 02-08-2017 08:51 ]

Wat voor afstand sla je daar ongeveer mee?Floor-is schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 08:32:
[...]
Ding is bovendien dat ik veel meer fairways raak, maar dat zie ik bij anderen ook. Als je jezelf minder uit de penarie hoeft te helpen is een houten3 eenvoudigweg de betere keuze
Wanneer je met een stok 200-225 meter haalt dan levert een langere stok waarschijnlijk niet zoveel meer op. Ik heb sowieso het gevoel dat drivers vooral meer vergevingsgezind zijn en weinig afstand geven tov een 3.
En waarde van consistentie >>> afstand
VerANdrode schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:03:
[...]
Wat voor afstand sla je daar ongeveer mee?
GameGolf geeft m'n average als 225m aan op het moment.
Het verschil voor mij is wel dat ik 1-2 stokken minder nodig zou moeten hebben voor de volgende slag, dat een lange par4 tegen de wind in goed haalbaar wordt en dat ik bepaalde par5's kan halen in twee slagen. Uiteindelijk kan dat zomaar weer slagen op de handicap schelenWanneer je met een stok 200-225 meter haalt dan levert een langere stok waarschijnlijk niet zoveel meer op. Ik heb sowieso het gevoel dat drivers vooral meer vergevingsgezind zijn en weinig afstand geven tov een 3.
offtopic:
[ Voor 3% gewijzigd door Floor-is op 03-08-2017 14:09 ]
Bericht hierboven
Ik kan met mijn golfhorloge ook redelijk afstanden zien (als ik niet vergeet om het te tellen
Driver is makkelijker meestal. Maar extra meters van de tee leveren juist veel op. Elke pakweg 10 meter verder is een stok minder voor je volgende shot. Je moet zorgen dat je met wedges de vlag aan kunt vallen om birdies te maken. Overigens geld dit pas vanaf een bepaalde handicap.ANdrode schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:03:
[...]
Wat voor afstand sla je daar ongeveer mee?
Wanneer je met een stok 200-225 meter haalt dan levert een langere stok waarschijnlijk niet zoveel meer op. Ik heb sowieso het gevoel dat drivers vooral meer vergevingsgezind zijn en weinig afstand geven tov een 3.
offtopic:
Met gestrekt been.
Is veel meer dan dat, zie gamegolf.com.wodkabuikje schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 23:07:
Wat is GameGolf? Een GPS aan je riem die communiceert met een app op je phone?
Ik kan met mijn golfhorloge ook redelijk afstanden zien (als ik niet vergeet om het te tellen). Of is het meer dan dat?
Met gestrekt been.
De reden om geen driver mee te nemen is toch dat het ruimte geeft voor een extra wedge (of lange ijzer) mee te nemen. Dat is alleen een keuze als je de lengte niet echt nodig hebt.artbij schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 23:38:
[...]
Driver is makkelijker meestal. Maar extra meters van de tee leveren juist veel op. Elke pakweg 10 meter verder is een stok minder voor je volgende shot. Je moet zorgen dat je met wedges de vlag aan kunt vallen om birdies te maken. Overigens geld dit pas vanaf een bepaalde handicap.
Ik heb zelf het gevoel dat +- 225 meter vaak genoeg is om op een "logische" plek in een lange hole uit te komen (geel). In de dogleg/voorbij de fairway bunkers. Om een dogleg af te snijden heb je veel meer lengte nodig (> 250).
Ik vind een 3 vooral fijn vanuit de baan, dat probeer ik niet eens met een driver

@Floor-is jij speelt vanaf wit?
Waar ik speel als ik speel: ~5750 meter vanaf geel. Dat is een gemiddeld-lange baan voor iets dat voor 2000 is aangelegd?
Hoeveel wedges neem je mee dan?ANdrode schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:34:
[...]
De reden om geen driver mee te nemen is toch dat het ruimte geeft voor een extra wedge (of lange ijzer) mee te nemen. Dat is alleen een keuze als je de lengte niet echt nodig hebt.
Ik heb zelf het gevoel dat +- 225 meter vaak genoeg is om op een "logische" plek in een lange hole uit te komen (geel). In de dogleg/voorbij de fairway bunkers. Om een dogleg af te snijden heb je veel meer lengte nodig (> 250).
Ik vind een 3 vooral fijn vanuit de baan, dat probeer ik niet eens met een driver
Waar ik speel als ik speel: ~5750 meter vanaf geel. Dat is een gemiddeld-lange baan voor iets dat voor 2000 is aangelegd?
Ik heb zelf:
Putter
60
56
52
p t/m 4
i2
3w
Driver
Ijzer 3 zou ik neit graag ruilen voor driver.
Met gestrekt been.
Dat lijkt me gemiddeld (meeste golfbanen (vanaf wit) zal tussen de 6000 & 6500 zijn schat ik zo (je hebt natuurlijk beduidend langer, en korter). Ik speel bijvoorbeeld bij een club met een korte (maar dan weer behoorlijk technische) baan (5390 meter vanaf geel (5900 vanaf wit). Dat is toch wel kort voor een par 72ANdrode schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:34:
[...]
De reden om geen driver mee te nemen is toch dat het ruimte geeft voor een extra wedge (of lange ijzer) mee te nemen. Dat is alleen een keuze als je de lengte niet echt nodig hebt.
Beetje tevreden van? Ik was aan het denken om Arccos aan te schaffen
[ Voor 9% gewijzigd door Jebus4life op 04-08-2017 11:04 ]
Ik wel, maar niet iedereen. Je moet natuurlijk zelf ook e.a. doen.En dat consequent anders werkt het niet. Ook meot je veel spelen, anders zijn de gegevens waardeloos.Jebus4life schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:45:
[...]
Dat lijkt me gemiddeld (meeste golfbanen (vanaf wit) zal tussen de 6000 & 6500 zijn schat ik zo (je hebt natuurlijk beduidend langer, en korter). Ik speel bijvoorbeeld bij een club met een korte (maar dan weer behoorlijk technische) baan (5390 meter vanaf geel (5900 vanaf wit). Dat is toch wel kort voor een par 72
[...]
Beetje tevreden van? Ik was aan het denken om Arccos aan te schaffen
Arccoos is ook mooi spul, site is zeker mooier, maar vind de doppen op je stokken wel kwetsbaar
Met gestrekt been.
Die van Golf.nl wordt ook veel gebruikt, maar die kan ik niet gebruiken omdat registreren niet lukt: iemand anders heeft zich al geregistreerd met mijn e-mail adres (welke ik al sinds 2004 heb). Dus gebruik ik dan maar een andere app.
Ben het niet helemaal met je eens dat het alleen voor gevorderden is.Je kunt nl ook zien wat je standaard mis is bijvoorbeeld, of dat je consequent te weinig club pakt.BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:42:
Prachtige apps, maar meer voor de gevorderde golfer zo te zien. Ik gebruik nu voor mijn scores Golfshot. Werkt heel aardig. Ook heb ik Hole 19 geprobeerd, werkt eigenlijk hetzelfde.
Die van Golf.nl wordt ook veel gebruikt, maar die kan ik niet gebruiken omdat registreren niet lukt: iemand anders heeft zich al geregistreerd met mijn e-mail adres (welke ik al sinds 2004 heb). Dus gebruik ik dan maar een andere app.
Met gestrekt been.
Heeft het ook nut bij een handicap van 22.7 of is het meer voor de lage handicappers?
Ik kon het dus niet laten om vanavond voorzichtig eens wat holes te doen (schouder is nog wat gevoelig), dat ging behoorlijk goed (na 6 holes wel ermee gekapt, geen pijn, maar ik begon het te voelen en ik wou niet forceren en opnieuw 2 weken stil liggen)
Eerste opmerking: Fuuuuuck man die dingen gaan hoooooog; mijn vorige clubs (setje beginnersijzers van Skymax) was nog wat sterker qua loft, maar nu voel je wel direct hoeveel meer technologie in dit spul steekt
Korte ijzers gingen heel goed; langere ijzers (5-6 (4 in de tas gelaten maar ongetwijfeld ook) heb ik nog problemen mee (maar ligt niet aan de ijzers
Ondanks dat ik ze wel héél flashy verwacht had vallen ze trouwens goed mee in het echt. Lekker hip, maar als twintiger kom ik daar nog wel mee weg
Ik speel normaal van de back tees inderdaad, zo 5750 voor geel is prima. Bij ons is de back gees 6480 meen ik, geel zal wel 600-800m korter zijn? Weet het eigenlijk nietANdrode schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:34:
[...]
Bericht hierboven
Heeft in die zin nut dat:wodkabuikje schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 19:07:
De Arccos en Gamegolf is in de basis hetzelfde?
Heeft het ook nut bij een handicap van 22.7 of is het meer voor de lage handicappers?
1. Je je echte gemiddelde afstand gaat zien per club
2. Je gaat zien waar je zwakste punt is in je spel én hoeveel je kunt winnen als je dat verbeterd
3. Je zult zien wat je gemiddelde mis is op fairways, uit bunkers, naar de greens etc zodat je ook daarmee rekening kunt gaan houden.
Het helpt iedereen en GameGolf is echt zo duur niet: ~150 heb je het al
Bericht hierboven
GameGolf op de website zelf is 199,-. Kan ik het elders goedkoper krijgen?
Heb wel een vraagje voor de ervaringsdeskundigen hier mbt materiaal. Ik ben van plan het meteen goed aan te pakken en zit een beetje met een kip/ei-dilemma. Zoals ik het nu zie ben je afhankelijk van techniek en materiaal op maat (ik ben vrij lang) maar momenteel heb ik geen van beide, dus waar begin je mee?
Eerst kijken hoe mijn natuurlijke swing is en daar de stokken bij uitzoeken of eerst goed materiaal zoeken en daarmee de techniek ontwikkelen?
Ik wil er best wat aan uitgeven maar heb weinig zin om binnen een jaar op zoek te moeten naar iets anders. Anderzijds vind ik het niet erg om eerst met Mickey Mouse-stokjes de basis te leren zolang dat de ontwikkeling van m'n techniek maar niet negatief beïnvloedt.
... not as I do.
Je moet eerst een swing ontwikkelen voor je je op je swing kunt laten fitten
Mooiste was hole10 was mij betreft, na een afzwaaier van Glashelder besloten om beide via een naastgelegen hole te spelen, we moesten toen wel strak tegen de wind in naar de green. 160m speelde als 210+..
Binnenkort eens op zijn thuisbaan kijken, heb ik al eerder gespeeld gelukkig dus dat helpt hopelijk
Bericht hierboven
Gisteren 9 holes gelopen met 2 beginners met net een handicap en dat was best een lang rondje
Heb ook de GameGolf Live besteld via Amazon. Komt als het goed is woensdag binnen, ben erg benieuwd, zonder dit topic had ik nooit geweten dat het bestond
http://www.ebay.com/itm/2...551bfe:g:MWYAAOSwnHZYcJAJwodkabuikje schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 17:01:
Leuk hoor!
Gisteren 9 holes gelopen met 2 beginners met net een handicap en dat was best een lang rondjeLiep zelf wel 41 stabbleford dus was daar wel blij mee.
Heb ook de GameGolf Live besteld via Amazon. Komt als het goed is woensdag binnen, ben erg benieuwd, zonder dit topic had ik nooit geweten dat het bestond
Bericht hierboven
Ik heb ze bij Amazon gekocht voor USD 140,-
Het verschil is te klein om het daarvoor te cancellen en ze gaan vandaag verzenden.
Wel een goede tip voor eventuele andere kopers!
En jouw slag terug naar de green natuurlijk op de 10eFloor-is schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 23:14:
Ik heb gisteren met Glashelder 18 holes op mijn thuisbasis, Dirkshorn, gespeeld. Erg gezellig en gezien het weer niet echt slecht gespeeld ook, was gewoon lastig met windkracht 6-7
Mooiste was hole10 was mij betreft, na een afzwaaier van Glashelder besloten om beide via een naastgelegen hole te spelen, we moesten toen wel strak tegen de wind in naar de green. 160m speelde als 210+..
Binnenkort eens op zijn thuisbaan kijken, heb ik al eerder gespeeld gelukkig dus dat helpt hopelijk
Al was de mijne op de 16e (geloof ik? Toen we allebei weer rechts lagen..) een goede tweede
Vandaag de handicap overigens weer kunnen verlagen naar 16,9 met een 42 op de E

Zodadelijk mag ik weer met Hans, hopelijk blijft het weer goed!
Heb besloten dat de 5hout nog één kans krijgt, nadat ik de gewichten heb omgewisseld. Ik sla de PING crossover verder, waardoor die prettiger is qua afstand onder de 3hout.
En met de swing die veranderingen ondergaat, misschien wel een goed moment om de driver weer eens mee te nemen
Bericht hierboven
Golf is geen sport, maar een spelletje.Clush schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 00:58:
Komende vrijdag mijn eerste les gepland. Volgens mij is het wel een sport voor mij.
Heb wel een vraagje voor de ervaringsdeskundigen hier mbt materiaal. Ik ben van plan het meteen goed aan te pakken en zit een beetje met een kip/ei-dilemma. Zoals ik het nu zie ben je afhankelijk van techniek en materiaal op maat (ik ben vrij lang) maar momenteel heb ik geen van beide, dus waar begin je mee?
Eerst kijken hoe mijn natuurlijke swing is en daar de stokken bij uitzoeken of eerst goed materiaal zoeken en daarmee de techniek ontwikkelen?
Ik wil er best wat aan uitgeven maar heb weinig zin om binnen een jaar op zoek te moeten naar iets anders. Anderzijds vind ik het niet erg om eerst met Mickey Mouse-stokjes de basis te leren zolang dat de ontwikkeling van m'n techniek maar niet negatief beïnvloedt.
Je pro kan je snel genoeg vertellen of je langere clubs nodig hebt. Dat is het enige dat ik zou doen bij een beginner, fitten op je swing komt later wel.
Met gestrekt been.
Alsof die twee elkaar uitsluiten? https://wikikids.nl/Golf_(sport)
Ik heb een beginnerssetje besteld, wel met verlengde shafts en dikkere grips.
... not as I do.
Probeer je nu echt met een link naar wikikids je punt te maken?Clush schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:37:
[...]
Alsof die twee elkaar uitsluiten? https://wikikids.nl/Golf_(sport)
Ik heb een beginnerssetje besteld, wel met verlengde shafts en dikkere grips.
Nu maar hopen dat je verlengd nodig hebt en dat die verlenging ook goed is.
[ Voor 6% gewijzigd door Artbij op 08-08-2017 11:00 ]
Met gestrekt been.
Ik heb me even snel laten meten in de winkel, maar ik heb sowieso wel een verlenging nodig. Ik tik de 2 meter aan en heb geen overdreven lange armen.
En ook bij mijn beginners-halfsetje is het gratis.
... not as I do.
Gisteren voor het eerst in bijna een jaar weer eens een paar ballen geslagen op de driving range... m'n linkerhand was het er niet mee eens na een uurtje, knijp zeker teveel ^^
Viel gelukkig niet tegen, nu nog even tijd om te spelen, zal wel voorbij zijn binnenkort.
Per definitie is het wel degelijk een sport.artbij schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:00:
[...]
Golf is geen sport, maar een spelletje.
Je pro kan je snel genoeg vertellen of je langere clubs nodig hebt. Dat is het enige dat ik zou doen bij een beginner, fitten op je swing komt later wel.
Het is dan wel een technische sport (en zo zijn er nog anderen, denk maar stomweg aan boogschieten ofzo, dat zien we ook op de spelen), maar inderdaad geen atletische sport zoals pakweg voetbal.
Maar dan vervallen we uiteindelijk in de eeuwige discussie of schaken & gamen ook sporten zijn (al vind ik de fysieke inspanning bij golf nog duidelijk hoger, toch zeker als ik naar de swing van een McIroy of DJ kijk
[ Voor 3% gewijzigd door Jebus4life op 08-08-2017 15:21 ]