Het grote Golfsport topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 2 ... 36 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Die pings zijn dan ook wel heel dikke grote sloffen. Ik heb naar de G-series gekeken maar vond het minder fijn. De trackman vond het echter een betere keuze :X.

Lage ijzers klinken goed bij die TMs ja, zeker. ik twijfel nu of ik mijn 44 (pw) 48-8 (nieuw) 54-8 60-7 wedge setup ga vervangen voor 44(pw) 48-8 (houd ik) 52-7 56-10 60-7 (houd ik) .
Heb de ruimte in de tas, maar 2 vokeys is zo weer 300E. Kan het ook zo laten en een oude 50-12 of 60-10 in de golftas erbij stoppen.

Eerst maar eens zonder proberen, er ligt toch niet gek veel zand in onze bunkers :').

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-05 21:39

Maduth

Probeersel

Iemand gespeeld het weekend? Vandaag heb ik een 9 holes oefenronde gespeeld met een sterling [single lenght ijzer] en dat is zeker bevallen. Had de 5, GW en SW meegenomen en nu is het tijd om de andere ijzers een te bestuderen. Maar dat ze gaan komen is bijna zekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:06

Jebus4life

BE User

Wat voor tracking apps gebruiken jullie eigenlijk op jullie telefoons?
Aangezien ik meestal weinig zin heb in veel glitter/glamour hou ik van iets relatief lightweight/easy to use en ben ik na wat testen uitgekomen mscorecard.

De GPS lijkt me gewoon normaal te werken (idem aan de 100 andere apps) maar ik vind het lekker simplistisch, de data die ik wil zonder teveel poespas errond.

Swing by Swing lijkt me de grootste, maar die lijkt me nogal bloated met téveel data (ik wil gewoon lekker makkelijk m'n scorekaart kunnen bijhouden, een view van hoeveel meter ik van de voor/achterkant van de green sta, aangeven hoeveel puts ik nodig had, welke club ik gebruik heb voor m'n tee shot, ...)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Jebus4life schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:35:
Aangezien ik meestal weinig zin heb in veel glitter/glamour hou ik van iets relatief lightweight/easy to use en ben ik na wat testen uitgekomen mscorecard.

De GPS lijkt me gewoon normaal te werken (idem aan de 100 andere apps) maar ik vind het lekker simplistisch, de data die ik wil zonder teveel poespas errond.

Swing by Swing lijkt me de grootste, maar die lijkt me nogal bloated met téveel data (ik wil gewoon lekker makkelijk m'n scorekaart kunnen bijhouden, een view van hoeveel meter ik van de voor/achterkant van de green sta, aangeven hoeveel puts ik nodig had, welke club ik gebruik heb voor m'n tee shot, ...)
Waarom koop je geen horloge? Zelf heb ik mijn S4 verkocht en nu heb ik de garmin Fenix 3. Ik heb vrienden met de S6 en TomTom varianten. Geen gedoe met je telefoon en gewoon makkelijk om je pols.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Leuk, een golftopic. Had geen idee dat we dat hier op dit forum hadden :) Ik speel nu al zo'n 3/4 jaar redelijk vaak en zit nu op handicap 18.4 (ik moet erkennen dat ik als 6 jarige al redelijk wat met pa op de golfbaan rond liep O-) ), al moet ik zeggen dat er ook wel dagen tussen zitten dat ik het niet haal :X De laatste 3 rondjes dan wel weer wat gezakt :)

Swing By Swing kan je precies zo gebruiken zoals jij wilt..zo gebruik ik 'm namelijk ook. Je hoeft al die data ook niet in te vullen. Groot nadeel van SwingXSwing vind ik dan weer dat ik geen idee heb hoe ik daar de handicap in aan kan passen :?

Swing alalyse vind ik dan weer overbodig moet ik zeggen. Je weet zelf toch wel hoe ver je met een club slaat? Het is juist een beetje de charme van golf dat je dat zelf moet afwegen (temperatuur, wind, hoogte, etc..) :p

Een horloge vind ik overigens niets. Een aantal golfvrienden van mij gebruiken dat maar ik vind het zo onhandig.. je wilt graag gewoon een overhead view van de baan kunnen zien (waar begint het water, waar liggen de bunkers etc..). Vooral op onbekende banen is dat handig. Op een horloge werkt dat gewoon niet.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Garmin S6 heeft dat allemaal maar dat terzijde, ieders zijn meug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Maduth schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:33:
Garmin S6 heeft dat allemaal maar dat terzijde, ieders zijn meug. :)
Dat geld van die S6 gebruik ik dan liever om golfballen te kopen, ik heb er namelijk nogal wat nodig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Nu je het zo zegt, is het misschien handig om een link toevoegen voor hoge kwaliteit 'Lake' balls?

Ik koop ze altijd bij een bepaalde site voor een schappelijk prijs aangezien ik ze regelmatig terug doneer aan de 'Lake'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik koop ze altijd bij een schimmig persoon in Santpoort-Zuid :+ Wat betalen jullie? Ik betaal zo'n 50 euro voor 400 ballen.

Goed om te weten van dat horloge trouwens, dat ziet er wel goed uit :) d:)b

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Check deze link: http://www.heitoo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Een stuk goedkoper als diegene die ik nu gebruik ja; misschien eens een stuk of 100 bestellen; tegen dat die erdoor zijn zal ik er hopelijk wat minder verloren slaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik koop bij heitoo of Atlantis. Ik betaal veel meer dan dat maar sla dan middenkwaliteit v1x en nxt tour ballen. Wmb geen nxt's meer als ze zo op zijn, ik vind die zachtheid echt heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Afbeeldingslocatie: https://nos.nl/data/image/2017/05/29/388545/480x270.jpg
full size: https://pbs.twimg.com/media/DBAW2FlVYAAYf4b.jpg
Holy smoke, het is dat je kunt raden wie dit is... maar toch. Kennelijk vannacht bezopen uit zijn auto gevist.
Zo zonde van zo veel talent :X.

[ Voor 15% gewijzigd door Boudewijn op 29-05-2017 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het zijn sterke benen is een sterke rug die de 'weelde' kunnen kan dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Hij gaf zelf aan blijkbaar dat het een sterke reactie was op zijn medicijnen
Na zijn vrijlating verklaarde Woods dat hij beslist niet had gedronken. Hij zou een onverwacht sterke lichamelijke reactie hebben gekregen op medicijnen die hij had geslikt.
http://nos.nl/artikel/217...ontkent-drankgebruik.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-05 09:10

Ik gebruik hole19, bevalt me goed. Ik heb Stoke by stroke tracking uit staan. Ik vul de score in na de hole, wel gebruik ik hem in de baan om de afstanden in te schatten tot de green of een hazzard.

Voor de iwatch gebruikers is er een watch app.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Even een technischere vraag/discussie voor de iets meer ervaren spelers dan mezelf:

Het spelen vanaf de grond:
Grote issue voor mij is consistent de bal in de lucht krijgen (en als ik rond mij kijk ben ik verre van de enige beginner die daar last van heeft).

Logisch gesproken leek het mij de bedoeling om "onder" de bal te raken om zo de bal in de lucht te krijgen. Maar nu gaf iemand me het advies (nog niet kunnen uittesten) om net het tegenovergestelde te doen: Hij haalde aan dat het een natuurlijke reflex is om onder de bal te willen komen, maar dat je daardoor focust op de verkeerde zaken en het doel moet zijn het laagste punt in je swing zo'n 2,5 tot 7,5 centimeter achter de bal moet zijn en de loft van de club het werk te laten doen en niet zelf onder de bal te willen raken.

Tweede punt: De beweging van je hoofd. Eerste advies wat ik kreeg is niet te snel willen meekijken met de bal en dus je hoofd stil te houden. Maar nu zeggen iets meer ervaren spelers dat je wel degelijk naar de bal moet blijven kijken, maar dat je hoofd teveel stilhouden je rotatie limiteert waardoor je dus minder goed zult slaan. Maar dan is het toch weer een stuk moeilijker om de bal juist te slaan lijkt me.

Thoughts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

@Jebus4life Check deze link even: https://www.golfmeester.n...kte-fouten-tijdens-golfen

Geeft ook antwoord op jouw vragen voor een gedeelte:
5. Onder de golfbal komen

Het onder de golfbal willen slaan, impliceert wat mij betreft een neerwaartse beweging. Natuurlijk is het zo dat we de golfbal aan de onderkant raken, maar dat is een wezenlijk ander begrip.

Het onder de golfbal willen slaan zal er voor zorgen dat mensen meestal met hun handen en polsen zullen gaan proberen de golfbal te lepelen met als gevolg dat ze hem te hoog raken. Daardoor zal de golfbal over de green heen schieten. “Ik kwam er weer niet onder” zeggen ze dan.
1. Opkijken

Ik speel nu 37 jaar golf maar heb nog nooit iemand zien opkijken. Dat een golfer zijn of haar hoofd optilt of niet meer in dezelfde positie ‘kan’ houden is een gevolg van een te gespannen positie van met name de linker schouder.
Ik zelf kijk pas als ik de bal geslagen heb, niet ervoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Laatst online: 20:58
De bal omhoog krijgen of de grond raken voordat je de bal raakt is een bekend en veelvoorkomend probleem. Ik heb er zelf ook last van. Het wordt in veel gevallen veroorzaakt door een verkeerde houding. Je moet inderdaad niet gaan lepelen. Daardoor kantel je je lichaam en druk achter de bal en komt je clubblad te snel en de stijl naar beneden. Als je je gewicht iets meer naar voren verplaatst merk je al snel verbetering.

Je hoofd stil houden is inderdaad niet meer een mega ding. Het belemmert namelijk je back swing en followthrough. Deze komen dan meer uit je armen en daarmee wordt je swing wezenlijk anders en vaak ook minder consistent. En daarbij wil je graag zien waar je bal heengaat:)

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
ZTeeVeR schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 07:59:
De bal omhoog krijgen of de grond raken voordat je de bal raakt is een bekend en veelvoorkomend probleem. Ik heb er zelf ook last van. Het wordt in veel gevallen veroorzaakt door een verkeerde houding. Je moet inderdaad niet gaan lepelen. Daardoor kantel je je lichaam en druk achter de bal en komt je clubblad te snel en de stijl naar beneden. Als je je gewicht iets meer naar voren verplaatst merk je al snel verbetering.

Je hoofd stil houden is inderdaad niet meer een mega ding. Het belemmert namelijk je back swing en followthrough. Deze komen dan meer uit je armen en daarmee wordt je swing wezenlijk anders en vaak ook minder consistent. En daarbij wil je graag zien waar je bal heengaat:)
Ik heb nog wel eens dat ik de grond in sla, dat ga ik dan corrigeren door omhoog te komen op het moment van bal contact; en je raad het al, dan ga ik de ballen toppen.

Wel afgelopen week een ronde +14 gelopen op 9 holes. Wel een relatief makkelijke baan, Tespelduyn in Noordwijkerhout

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Een hele mooie baan is dat :) Wil hem zelf ook graag nog een keertje lopen. Dat wilden we eigenlijk met hemelvaart doen maar helaas voor ons was er een toernooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Pff... gisteren een 18 holes gelopen en alles liep, behalve mijn ijzer 5. Deze had ik namelijk als test, getopped op 37" ivm SLI.Sloeg alles vet met die stok dus mening bal verdween in het water :+. Verder lekker gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Slow but steady progress hier. Gisteren 14 stableford & vandaag 17 (nog steeds op handicap 54).

Doel blijft om voor het eerst geknipt te worden voor het einde van juni (looking good) en eerste long term goal is 36 tegen het einde van het jaar te halen (geen idee of dat realistisch zal blijken, maar we gaan er gewoon voor he :) )

Grote probleem is om de 1 of andere reden m'n afslag geworden (het enige wat goed was in eerste instantie :D) Hoeveel ballen ik wel niet slecht raak bij de afslag (vaak top ik ze waardoor ze +- 20 meter verder hobbelen; ik vermoed dat het met m'n setup te maken heeft dus een keertje vragen aan de pro wat er scheelt)... De slag erna (van de grond, en regelmatig dus uit de rough) gaat dan wél goed... Naar het einde van m'n rondje overschakeld om alles af te slaan met m'n I7 en dat ging veel stabieler.

Hard aan het werken geweest aan men kort spel ook, m'n pitches en chips zijn veel beter geworden. Putten is nog wat wibbely wobbely, maar ik ben ook gestopt met het oplijnen van m'n bal met de streepjes die erop staan, dat slaat lekkerder maar is nog heel inconsistent

[ Voor 3% gewijzigd door Jebus4life op 05-06-2017 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 15:53

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Afslag problemen is simpelweg een techniek probleempje meestal. Even een lesje nemen om dat weer recht te poetsen, ik merk dat dat bij mij altijd wel weer even lekker opfrist.

Het gaat hier ook steeds beter gelukkig, met name chippen gaat me goed af nu, over het algemeen. Alleen pitchen oefen ik te weinig, ga ik de komende tijd eens wat aandacht aan besteden. Met name met verschillende clubs kijken welke afstanden ik ermee doe, zodat ik dat beter kan gaan inschatten in de baan.

Putten is nog wisselend, ga ik de komende tijd meer op oefenen. Ik merk wel dat als ik goed de tijd neem voor oplijnen en kijken, dat het dan wel OK gaat (duh). Maar met name als het druk is in de baan, merk ik dat ik die tijd niet neem. Wat dan weer averechts werkt, want dan kost het me uiteindelijk toch meer tijd...

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Vooral dat laatste is inderdaad wel steeds meer een probleem van de golfsport aan het worden. Omdat het steeds drukker wordt kan je eigenlijk niet echt meer de tijd nemen om lekker te spelen. Alles moet snel snel snel :/ Schril contrast met de pro's, die gewoon hun tijd (kunnen) nemen :).

Wij zijn met onze groep echt geen trage spelers (hebben allemaal een hdcp van rond de 18), maar spelen wel bijna altijd in een flight van 4 en dan kan je niet op tegen flights van 2 en 3.. of zelfs 1 :X En ze blijven maar komen, dus om iedereen nou maar de hele tijd voor te laten gaan :o Je ziet het ook aan de NGF. Die hebben de regels nu zo aangepast dat je nu nog maar 2 of 3 minuten mag zoeken naar een bal.

Bij de Cruquius (Haarlemmermeersche) hadden we het daardoor laatst aan de stok met een marshall :p Of we een tandje bij wilden zetten. Ja, gast, wat wil je nou, er zitten flights achter ons met gepensioneerden die allemaal in karretjes zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ja, vervelend is dat. Die Marshalls doen ook maar hun werk natuurlijk, maar zijn niet altijd even alert vind ik. Onze pro's zeggen: je leert het meeste in de baan. Dus wij voor het eerst de grote baan in destijds, en natuurlijk gaat het niet snel. Het was ook niet druk toen, en ik liet mensen achter ons gewoon door. Maar dan komt zo'n Marshall aan met een heel verhaal over dat het een wedstrijdbaan is en niet om te oefenen etc etc. Ik heb toen wel even mijn ongenoegen geuit.

Maar over het algemeen gaat het wel redelijk. Natuurlijk is het wel zo dat ik me dan wel ietwat opgejaagd voel, maar als je die mensen achter je dan tegenkomt, vinden ze het vaak ook niet zo heel erg allemaal. Soms heeft doorlaten ook niet zoveel zin, daarna moet je toch zelf weer wachten enz.

Maar als een flight achter me echt domweg sneller speelt, is het geen probleem natuurlijk, dan laat ik graag passeren. Ik ben zelf de snelste nog niet, dus dat snap ik ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Wij spelen ook niet langzaam maar wij zijn zeker ook niet de snelste. We lopen wel met de gedachte: OOK wij hebben betaald :+.

Wel zijn we gestopt met meerdere oefenslagen en dat hielp ook met het spel zelf. Als je TE lang nadenkt of TE veel tijd neemt voor je positie, komt dat meestal ook niet ten goede van je spel. Minder nadenken resulteert bij mij meestal in betere slagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Jebus4life schreef op maandag 5 juni 2017 @ 15:23:
Slow but steady progress hier. Gisteren 14 stableford & vandaag 17 (nog steeds op handicap 54).

Doel blijft om voor het eerst geknipt te worden voor het einde van juni (looking good) en eerste long term goal is 36 tegen het einde van het jaar te halen (geen idee of dat realistisch zal blijken, maar we gaan er gewoon voor he :) )

Grote probleem is om de 1 of andere reden m'n afslag geworden (het enige wat goed was in eerste instantie :D) Hoeveel ballen ik wel niet slecht raak bij de afslag (vaak top ik ze waardoor ze +- 20 meter verder hobbelen; ik vermoed dat het met m'n setup te maken heeft dus een keertje vragen aan de pro wat er scheelt)... De slag erna (van de grond, en regelmatig dus uit de rough) gaat dan wél goed... Naar het einde van m'n rondje overschakeld om alles af te slaan met m'n I7 en dat ging veel stabieler.

Hard aan het werken geweest aan men kort spel ook, m'n pitches en chips zijn veel beter geworden. Putten is nog wat wibbely wobbely, maar ik ben ook gestopt met het oplijnen van m'n bal met de streepjes die erop staan, dat slaat lekkerder maar is nog heel inconsistent
ij mij speelde dit ook.Tempo was de sleutel, en zorgen dat je in je eindstand voorover leunt.

Verder denk ik dat van 54 naar 36 een mooi doel is, wel een tik ambitieus. Als je talent hebt moet het zeker kunnen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:53

BM

Moderator Spielerij
Mijn doel voor dit jaar is om in ieder geval onder de 40 te komen (nu 47), en als het erg leuk gaat zou onder de 36 helemaal top zijn. Zou moeten kunnen, als ik alleen loop haal ik op de par3 in Delfland tegenwoordig redelijk consequent 20+ punten, dus er zou ruimte tot verbetering moeten zijn.

Wel tijd dat ik weer eens paar lesjes inplan, met name korte werk mag wel wat beter, daar verlies ik teveel slagen op.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Vraag me nu trouwens af, hoeveel Tweakers er serieus golfen. Dus niet het kaliber: ik sla weleens een balletje maar naast het spelen, ook oefenen/driven. Dus minimaal 4 tot 6 keer per jaar ballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik denk dat ik wel zo'n 45 tot 55 rondjes per jaar loop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Glashelder schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:24:
Ik denk dat ik wel zo'n 45 tot 55 rondjes per jaar loop :)
Jaloers _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Chronisch tijdgebrek natuurlijk hier, maar ik speel nu sinds zo'n 9 maanden en probeer elke week wel een lesje te volgen en/of een baantje te lopen. Meestal 9 holes dan. En dat lukt aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
Maduth schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:24:
Vraag me nu trouwens af, hoeveel Tweakers er serieus golfen. Dus niet het kaliber: ik sla weleens een balletje maar naast het spelen, ook oefenen/driven. Dus minimaal 4 tot 6 keer per jaar ballen.
Haha, ik denk dat ik de afgelopen jaren inderdaad maar op die aantallen ben uitgekomen.

Vorig jaar is het beter gegaan, elke 2 weken minstens 9 holes. veelal met collega's van werk.

Dit jaar heb ik nog steeds het doel om aan mijn hcp te gaan werken (nu nog officieel 36), echter, de afgelopen 2 en komend weekend ben ik alweer niet thuis....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik speel 9 holes, redelijk stelselmatig per week. Speel meer dan de helft in mijn eentje en zit nu op 11 q-kaarten dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Gisterenavond eindelijk voor het eerst met mijn complete Single Lenght Sterling ijzers gespeeld _/-\o_

Nog wel een aanpassing in de approach van het slaan doen want er gingen toch wat redelijk ballen een verkeerde kant op :+ Maar de afstanden waren goed en als ik ze dan goed sloeg, waren het ook pareltjes van klappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

De stap gewaagd? Hou ons op de hoogte van de bevindingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Vanavond maar eens kijken hoe het gaat met die wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_doorman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:03
Gister par 3 op delfland gelopen, 25 stableford punten (9 holes). Binnenkort maar eens mijn hcp. 53 gaan verlagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
k_doorman schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:47:
Gister par 3 op delfland gelopen, 25 stableford punten (9 holes). Binnenkort maar eens mijn hcp. 53 gaan verlagen!
Of alle kaarten invullen. Als je 25 punten haalt [op 9 holes] is jouw handicap niet representatief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_doorman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:03
ANdrode schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:08:
[...]

Of alle kaarten invullen. Als je 25 punten haalt [op 9 holes] is jouw handicap niet representatief :)
Heb je wel gelijk in :) Mijn golf maat heeft alleen zijn gvb pasje nog niet binnen, je mag jezelf toch niet markeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
k_doorman schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:11:
[...]
Heb je wel gelijk in :) Mijn golf maat heeft alleen zijn gvb pasje nog niet binnen, je mag jezelf toch niet markeren?
Heeft hij zijn gvb wel gehaald?

Als je netjes wilt zijn kan je hem dan nog steeds als marker opgeven. En ik vind het zelf eerlijker als een speler een up goede handicap heeft (representatief voor hoe je speelt), dan dat die handicap volledig volgens de regels is gehaald #duikboot.

Je hebt alleen jezelf met een te lage handicap. Het enige dat je wint met een lage handicap is wat ego en mogelijk het gebruik van een pisbak :+.

Mijn ervaring is dat er als je als greenfee speler in flights speelt met golfers met een handicap < 18 (of met leden) niet naar jouw handicap gekeken wordt.

Dat is mijn ervaring. In mijn geval: Handicap > 36, registratie bij "echte" club in linking courses top 25, niet bij ANWB oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Pfff, ik hoor net dat mijn golf vrienden voor vanavond een buggy hebben gehuurd om 9 holes te lopen / rijden. :X

Ik weet het niet hoor, ik vind dat echt voor bejaarden en mensen die slecht ter been zijn. Niet iets voor gezonde gasten van 32 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ja dat is dé manier om het enige beetje sportieve van golf er wel uit te slopen :p

Al moet ik toegeven dat het op sommige banen echt onmisbaar is. Op de Haarlemmermeersche krijg je zonder karretje binnen no time allemaal bejaarden achter je aan :/ En in warme landen (Curacao bijv.) is het vaak verplicht.. het is daar vaak gewoon te warm om 18 holes te lopen :p

Al mocht het in Lima (Peru, Country Club de Villa) wel zonder karretje terwijl het 38 graden was :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ANdrode schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:19:
[...]

Heeft hij zijn gvb wel gehaald?

Als je netjes wilt zijn kan je hem dan nog steeds als marker opgeven. En ik vind het zelf eerlijker als een speler een up goede handicap heeft (representatief voor hoe je speelt), dan dat die handicap volledig volgens de regels is gehaald #duikboot.

Je hebt alleen jezelf met een te lage handicap. Het enige dat je wint met een lage handicap is wat ego en mogelijk het gebruik van een pisbak :+.

Mijn ervaring is dat er als je als greenfee speler in flights speelt met golfers met een handicap < 18 (of met leden) niet naar jouw handicap gekeken wordt.

Dat is mijn ervaring. In mijn geval: Handicap > 36, registratie bij "echte" club in linking courses top 25, niet bij ANWB oid.
Eens. Bij mij op de club lopen heel veel vanity handicappers rond, spelen 3 q-kaarten per jaar en dan alleen de goede inleveren ;). Weinig last van.

Duikboten zijn daarentegen wel vervelend. Ook altijd dezelfde lui. Knap hoor, jarenlang veel winnen met stbf verrekening en altijd maar diezelfde handicap houden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-05 18:34
Maduth schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:24:
4 tot 6 keer per jaar is toch niet serieus?

Ik heb jaren van 100 rondjes gehad. Nu met twee heel jonge kinderen staat de teller dit jaar op twee...

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Inderdaad, ik zou 4-6 niet heel veel noemen. Hoe wil je dan wat routine opbouwen en een baan echt goed leren kennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Met 3 kinderen ben ik al blij als het er 20 worden tegenwoordig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Glashelder schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:18:
Ja dat is dé manier om het enige beetje sportieve van golf er wel uit te slopen :p

Al moet ik toegeven dat het op sommige banen echt onmisbaar is. Op de Haarlemmermeersche krijg je zonder karretje binnen no time allemaal bejaarden achter je aan :/ En in warme landen (Curacao bijv.) is het vaak verplicht.. het is daar vaak gewoon te warm om 18 holes te lopen :p

Al mocht het in Lima (Peru, Country Club de Villa) wel zonder karretje terwijl het 38 graden was :X
Golf met buggy heeft als voordeel dat je veel golf kunt spelen. In tien dagen Florida zo 22 rondes gespeeld.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat en je spaart er op 18 holes kennelijk een paar slagen mee, je rug wordt immers veel minder moe.
In NL bij normale hoeveelheden rondes vind ik het voor gezonde mensen een beetje suf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Gisteren een redelijk goede ronde gelopen op Tespelduyn, ondanks de wind. 22 stableford punten, +17 op 9 holes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Jebus4life schreef op maandag 12 juni 2017 @ 10:39:
De stap gewaagd? Hou ons op de hoogte van de bevindingen!
Is natuurlijk wennen maar helaas deze week geen tijd ivm avondvierdaagse van de kinderen. Hopelijk morgenavond misschien even op de drivingrange. Me Callaway set gelijk te koop gezet aangezien ik dan niet kan teruggrijpen naar het vertrouwde als het even moeilijk gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Golfers Dustin Johnson, Rory McIlroy en Jason Day hebben de cut gemist op het US Open, het tweede majortoernooi van dit jaar. Het is voor het eerst sinds het bestaan van de wereldranglijst (1986) dat de gehele top 3 van de wereld het weekend van een major mist.

Naast de top drie van de wereld miste ook andere topspelers de cut: Justin Rose, Adam Scott, Henrik Stenson en Bubba Watson.
Zo... dat had wss niemand verwacht zo aftocht van topspelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Opmerkelijk inderdaad.. al staan Mcllroy en Day de laatste tijd wel vaker te prutsen* op de baan :)

Ik wil overigens absoluut niet suggereren dat ik het beter kan ofzo.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Woot, progressie! Goed gespeeld vandaag, voor het eerste meer dan 18 punten (20) stableford op m'n vaste rondje op onze kleine baan! Hopelijk binnenkort tijd om voor het eerst geknipt te worden dus!

1 par
2 bogeys
2 double bogeys
1 triple bogey
1 quadruple bogey
en nog 2 waar we niet over gaan spreken :p

Maar wel erg tevreden dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Afgelopen vrijdag ook weer rondje op de par3 in delfland gelopen. Buiten wat gepruts bij de afslag (je probeert eens wat anders) ging dat eigenlijk ook wel weer erg lekker. 22 puntjes, en dat was echt geen heel best rondje. Jammer dat ik zelden qualifying speel :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

BM schreef op maandag 19 juni 2017 @ 09:23:
Afgelopen vrijdag ook weer rondje op de par3 in delfland gelopen. Buiten wat gepruts bij de afslag (je probeert eens wat anders) ging dat eigenlijk ook wel weer erg lekker. 22 puntjes, en dat was echt geen heel best rondje. Jammer dat ik zelden qualifying speel :p
Dat ken ik, toevallig vandaag een lesje opstaan met m'n pro; ging alles gisteren zo goed, maar nee, we gaan weer vanalles veranderen waardoor we natuurlijk helemaal niks raken.

Ik besef dat op langere termijn de pro natuurlijk gewoon weet wat hij doet (dat hoop ik toch); ik merkte ook dat m'n slagen 10-15 meter verder gingen dan ik gewoon was; maar elke keer die aanpassingen zijn wel funest voor consistentie natuurlijk ^^

*Ook voor het eerst met een paar verschillende drivers geslagen vandaag, geeft hij me iets in m'n handen waarmee ik echt een fenomenale afslag doe (met m'n allereerste driver shot ooit nota bene); dus had even het gevoel dat ik mijn roeping gevonden had, helaas was dat ook de enige goede van alle shots :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als jij handicap 54 hebt dan zal je swing sowieso nog niet zo heel consistent zijn. Pas na echt een aantal maanden / jaren consistent spelen ga je een consistente (op muscle memory gebaseerde) swing realiseren. Het is voor jouw pro dus logisch om je swing nu zo optimaal mogelijk te proberen te krijgen.

Een beetje pro zal vanaf het punt dat je op muscle memory speelt proberen te vermijden om al te ingrijpende wijzigingen door te voeren :)

Sta zelf behoorlijk te prutsen op de baan momenteel :( Heb de laatste maanden last van rugklachten en kan daardoor zo nu en dan niet spelen. Maar gisteren spande wel echt de kroon. Zelden zoveel slechte afslagen gehad :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Maduth schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:21:
[...]

Is natuurlijk wennen maar helaas deze week geen tijd ivm avondvierdaagse van de kinderen. Hopelijk morgenavond misschien even op de drivingrange. Me Callaway set gelijk te koop gezet aangezien ik dan niet kan teruggrijpen naar het vertrouwde als het even moeilijk gaat :+
Update ons eens; ik ben toch wel benieuwd naar de bevindingen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Helaas door het werk en kinderen pas 1 x 9 holes gespeeld en het was vooral wennen. Vooral bij de ijzer 5 en 6 gingen mijn slagen richting rechts [push slice]. Volgens de fitter gaat het wel 2 tot 3 maanden spelen duren voordat ik het helemaal onder de knie krijg.

Maar gisterenavond toch even op de driving range gestaan en daar een oefening gedaan. 5 x PW slaan en dan een lange ijzer [5/6] en proberen dezelfde stand te houden. Dat ging eigenlijk wel goed en ik sla zeker 12 tot 15 meter per ijzer verder [IJzer 5 momenteel 175-isch]. Denk wel dat mijn GW mijn nieuwe chip favoriet wordt aangezien dat heel lekker liep.

Laatst het geluid van de ijzer 5 en 6 bij een voltreffer is ongeëvenaard :+. Hopelijk dit weekend een complete 18 lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Het is inderdaad wel een sport die je moet blijven doen. Ik was er nu even dik wtee weken tussenuit en moest alweer kort even het gevoel terugkrijgen eerst.

Over die 5: ik heb een set waarbij de ijzer 5 (en 4) zo'n hybrid is. Ik ben daar vooralsnog geen vriendjes mee en ben ook voornemens binnenkort eens een normale ijzer 5 te gaan proberen. Wat zijn jullie ervaringen met de verschillen hiertussen?

[ Voor 7% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 22-06-2017 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Een hybride kan echt prima slaan, maar wat voor stok is het?
Staal/grafiet? Merk, heeft hij offset?

Leg je sowieso de bal meer vooraan in je stand als je die club slaat?
Wat gaat er uberhaupt fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 08:38:
Het is inderdaad wel een sport die je moet blijven doen. Ik was er nu even dik wtee weken tussenuit en moest alweer kort even het gevoel terugkrijgen eerst.

Over die 5: ik heb een set waarbij de ijzer 5 (en 4) zo'n hybrid is. Ik ben daar vooralsnog geen vriendjes mee en ben ook voornemens binnenkort eens een normale ijzer 5 te gaan proberen. Wat zijn jullie ervaringen met de verschillen hiertussen?
Dat is erg persoonlijk. Ik wil een ijzer 5 in mijn tas maar dat komt omdat ik gewoon goed met mijn ijzers overweg kan en hopelijk straks nog beter :+ . Voorheen had ik ook een ijzer 4 maar dat was geen goede relatie.

Maar een een vriend van mij, heeft een haat/liefde verhouding met zijn ijzer 5. De vier heeft hij allang verwijderd. Zijn ijzer is ook dezelfde lengte als zijn ijzer 6 maar toch speelt hij met het idee om een hybride 5 te kopen. Dus als je met mij praat, neem inderdaad een een ijzer 5, Spreek je met hem, dan kan krijg je het advies om de hybride te houden ;)

Hybride 4 is sowieso beter in mijn ogen t.o.v. ijzer 4.

Maar al met al, flink oefenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 08:38:
Ik kan met een (rescue wood hybrid) 4 vanuit meer liggingen een goede bal spelen (lengte + recht) dan met een ijzer 5. Bij matige ligging (gras korter dan bal) is de scheelt het veel afstand.

Er zit wel te veel variatie in de lengte van slagen om er een approach mee te slaan (maar: ijzer-5 ook vanuit zulke ligging).

Hoe sla je met een driver? Als je consistent het sweetspot raakt dan is een 3-wood leuk. Raak je dat net niet dan zijn ze veel minder vergevingsgezind dan een driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb nog geen driver. Mijn 4h is de meest lange stok in de tas, wat een beginnersset van Wilson Staff betreft in mijn geval. Alles grafiet.

Ik bereik al steeds meer consistentie in mijn swing. Sla nu ook het meeste mooi rechtdoor. En ik raak de hybrids ook al wel iets beter hoor, maar ik heb het idee dat de sweetspot erg klein is. De balvlucht varieert nogal (afstand, hoogte), en meestal sla ik er geen grotere afstanden mee dan met een 6. Alleen als ik hem echt lekker raak, dan wel. En ik top ze vaker met een hybrid, maar dat zit volgens mijn pro tussen mijn oren ;) omdat ik me er vooraf al van overtuig dat ik het een lastige stok vind :)

[ Voor 4% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 22-06-2017 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hmm grafiet. Wat is je leeftijd? Ik zie HBO dus ik ga er stiekem een beetje vanuit dat je jonger bent dan 35 dan :p Over het algemeen is staal dan de aan te raden shaft omdat jongere mensen over het algemeen een hogere clubhoofdsnelheid hebben. Staal is dan wat stijver (en dus nauwkeuriger) dan grafiet.

Ik heb zelf tot ijzer 5 (heb een Wilson Staff FG Tour (volgens mij V4)) set en als hybride een Calaway Diablo (4). Die hybride is naar mijn idee een stuk makkelijker dan de ijzeren 5. Sla er ook een stuk verder mee. Met de ijzeren 5 kom ik vaak niet verder dan 160 meter, terwijl 200+ met de hybride te doen is (al ben ik dan eerder geneigd om de houten 7 te pakken :) ).

In principe moet je elke club met dezelfde swing slaan, dus er zou geen reden moeten zijn om met één specifieke club vaker te toppen. Het enige wat varieert is de stand van de bal (midden of links) en de afstand tot de bal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
Gedoe met een hybride heb ik ook. Zelf heb ik een golfsetje van Ben Sayers (M6) en dat speelt voor mij echt prima. ik heb tot maximaal I6 en de 5 is dus een Hybride, ik heb daar echt een haat/liefde verhouding mee.

Het gevoel is gewoon niet fijn, op de ene of andere manier wil het gewoon niet lukken.

Het gaat trouwens om deze:
https://www.superkoopies....lub-ben-sayers-m6-5-iron/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Gisteren rondje Bolstra gedaan bij de Haarlemmermeersche. Klein maar uitdagend par3 baantje. Dit was mijn afslag op de 7e (geloof dat ie +/- 130 meter is).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GOrE6Ym6KwXt5N4HQ3FY2HOA/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hybNwYwLec5qhMPSocoShuM0/full.jpg

:'( :'( :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Glashelder op 29-06-2017 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Mooie bal! Helaas geen ace maar wel een makkelijke birdie :*)

[ Voor 20% gewijzigd door Jebus4life op 30-06-2017 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Pas geleden een nieuw setje ijzers gekocht. Callaway Steelhead XR 5 - PW en een cleveland rtx-3 56/11. Waarschijnlijk komt daar binnenkort een 50 graden wedge bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Komend weekend eindelijk weer een 18 lopen in Voorthuizen, kijken hoe de nieuwe ijzers het wederom doen. Inderdaad een leuke drive trouwens, vogeltje in het kooitje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Alsatian schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:48:
Pas geleden een nieuw setje ijzers gekocht. Callaway Steelhead XR 5 - PW en een cleveland rtx-3 56/11. Waarschijnlijk komt daar binnenkort een 50 graden wedge bij.
En hoe zijn de ervaringen hiermee? De recensies van de Steelhead XR zijn goed te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik lees eerlijk gezegd zelden negatieve recensies over clubs van de grote merken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Ik zie zelden negatieve recensies over clubs eigenlijk.

Is de markt gewoon niet min of meer op een punt waarop er (met de huidige reglementering) gewoon niet veel extra meer mogelijk is, behalve misschien forgiveness & feel?

Naar mijn indruk is het gewoon echt persoonlijke voorkeur en gevoel wat de doorslag geeft. En is er gewoon niet 1 merk beter dan de rest (maar ik ben een beginner, so what do I know :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Jebus4life schreef op maandag 3 juli 2017 @ 23:04:
Klopt, is mijn ook al eens opgevallen. Ik heb ook nog nooit een video or artikel gelezen waar iemand een bepaalde club/serie, helemaal de grond in boort :+ . Maar in hoeverre zal je als amateur het verschil echt merken en zal het echt invloed hebben op je spel. Bij ons in de groep wordt er gespeeld met Callaway, Titleist en Taylormade. Allemaal prima clubs en allemaal gekocht op image/gevoel.

Zelf speel ik dus met Sterling ijzers maar dat is omdat het single length ijzers zijn. Daar merk ik dan wel duidelijk een verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 12:09

Floor-is

5.2

Jebus4life schreef op maandag 3 juli 2017 @ 23:04:

De markt is op een punt dat er niet meer mogelijk lijkt te zijn dan een klein beetje forgiveness, spin en feel.
Fixed that for you :)
Naar mijn indruk is het gewoon echt persoonlijke voorkeur en gevoel wat de doorslag geeft. En is er gewoon niet 1 merk beter dan de rest (maar ik ben een beginner, so what do I know :D )
Er zijn wel merken beter dan anderen, maar de marges zijn telkens kleiner geworden. De grootste verschillen zitten nu in afwerking, gebruikte materialen en het gevoel. Daarbij is een Mizuno zachter dan PING, maar beide zijn echt heel erg goed.
Het enige dat ik nog wel zou vermijden is de low-end van bijvoorbeeld Wilson en merken als Skymax, Dunlop en Spalding, maar zelfs Benross schijnt best aardig spul te maken tegenwoordig.

Ik heb intussen wel wat te updaten, mocht iemand het boeien :P

[list]• Mijn team (H2) en ik zijn in de tweede klasse groepswinnaar geworden en gepromoveerd naar de 1e klasse. Dat maakt dat we nu twee teams in de 1e klasse hebben. *O*
• De doelstelling voor mijn handicap voor 2017 behaald, handicap is nu 5.1 en het doel was onder 5.5.
• Snelste ronde van het jaar gespeeld: 1u50min voor 18 holes. Met een buggy, maar wel in 74 slagen!
• Nog steeds problemen aan het lange eind van m'n tas..

Afstanden zijn, volgens GameGolf, over de laatste 5 ronden:
- Driver: 252m
- 3Hout: 241m
- Hybride: 198m
- Ijzer 4: 189m
- Ijzer 5: 181m

Dat werkt dus niet! Daarom twee nieuwe clubs onderweg: een houten5 en een driving iron, al mag ik dat ding van PING niet zo noemen schijnt. Een G Crossover, soort mini hybride annex driving iron dan maar.

Uiteindelijk is het doel om het volgende voor elkaar te krijgen (van kort naar lang)
- ijzer4 185-190m
- volgende 200-205m
- 220-225m
- 240 of langer

Daarvoor heb ik beschikbaar:
- Callaway BB 816 DBD in 9.5º (-1 tot +1º)
- Callaway XR 3deep 14º (-2 tot +1º)
- PING Anser 16,5º (-1/+1º)
- Callaway BB 815 in 18º (-2 tot +1º)
- PING G Crossover in 18º (vaste shaft)
- PING Anser 20º hybride (vaste shaft)

Dat moet lukken zou ik toch haast denken ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Floor-is op 04-07-2017 22:34 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Een single-handicapper. Impressive :p Wist niet dat we die hier hadden :p

Dat zijn wel serieuze afstanden die je daar overbrugt overigens :) Hoe lang golf je al? Ik kom met mijn driver niet verder dan zo'n 225 meter. Momenteel ben ik er alleen absoluut geen vrienden mee. Veel ballen gaan naar rechts. Heel apart dat zoiets er ineens weer in kan sluipen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Glashelder schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 22:02:
Een single-handicapper. Impressive :p Wist niet dat we die hier hadden :p

Dat zijn wel serieuze afstanden die je daar overbrugt overigens :) Hoe lang golf je al? Ik kom met mijn driver niet verder dan zo'n 225 meter. Momenteel ben ik er alleen absoluut geen vrienden mee. Veel ballen gaan naar rechts. Heel apart dat zoiets er ineens weer in kan sluipen ;(
Volgens mij hebben we er minimaal nog eentje :)

Ben wel een long-hitter, als ik nou ook nog een beetje short-game had, dan werd het nog eens echt wat :P
Op zich sla ik liever 10% minder ver en 10% meer fairways en greens hoor :) Ik speel nu in totaal denk ik 8-9 jaar, waarvan de laatste 5-6 wel serieuzer. Heb tot ±2003 in Utrecht gespeeld en nu ongeveer 4,5 jaar in Noord-Holland waar ik tegenwoordig woon. Aanvankelijk op Regthuys gespeeld, maar die baan was voor mij eigenlijk te kort om echt goed te worden; nu lid op Dirkshorn wat zo'n 1250m langer is en waar de greens een slag sneller zijn.

Speelde vorige week op m'n oude baantje. Merk dan dat ik op veel holes met een ijzer afsla omdat ik toch wel 80-100m over wil houden voor het tweede schot. Op Dirkshorn heb ik dat eigenlijk nooit, dan heb ik gewoon minstens 3 clubs meer nodig. En dan moet je dus wel goed worden met langere ijzers :)

Naar rechts? Slice? Dan is de kans groot dat je te stijl inkomt en van buiten naar binnen swingt, terwijl je je blad wat openzet om dat te compenseren. En dan krijg je dus hoog&rechts :) Ik heb er ook last van hoor, zeker als ik wat moe ben dan wil ik ook wel eens een fairway te ver naar rechts, soms meer :X

[ Voor 51% gewijzigd door Floor-is op 04-07-2017 22:44 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Floor-is schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:55:
[...]

Fixed that for you :)

[...]

Er zijn wel merken beter dan anderen, maar de marges zijn telkens kleiner geworden. De grootste verschillen zitten nu in afwerking, gebruikte materialen en het gevoel. Daarbij is een Mizuno zachter dan PING, maar beide zijn echt heel erg goed.
Het enige dat ik nog wel zou vermijden is de low-end van bijvoorbeeld Wilson en merken als Skymax, Dunlop en Spalding, maar zelfs Benross schijnt best aardig spul te maken tegenwoordig.
Ik denk dat er binnen de geeigende merken gewoon geen rommel meer is , maar wel clubs die meer of minder bij je speelstijl passen. En inderdaad imago en dergelijke...
Ik wilde dit jaar nieuwe ijzers in plaats van mijn enorme callaway diablo dingen en ik wilde eigenlijk AP2's kopen, want mooi. Na een paar sessies bij een fitter merkte ik wel dat ik ping en taylormade by far het fijnste vind slaan, en de flightscope dat ook wel bevestigt (dit uiteraard bij zelfde shaft en loft). Je merkte langere afstanden en meer goede slagen. Maakt dat de callaway's of titleists slecht? Denk het niet. Wel minder geschikt voor de manier waarop ik nu swing.

Mijn doel voor dit jaar was onder de 25 te komen, ben met 30 het jaar in gegaan... zit nu op 27. Komt dus wel goed. Mijn korte werk is prima maar het langere werk niet, ik speel overigens op een korte baan (want in de stad, want goed bereikbaar, want weinig alternatieven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Boudewijn schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 08:42:
[...]

Ik denk dat er binnen de geeigende merken gewoon geen rommel meer is , maar wel clubs die meer of minder bij je speelstijl passen. En inderdaad imago en dergelijke...
Ik wilde dit jaar nieuwe ijzers in plaats van mijn enorme callaway diablo dingen en ik wilde eigenlijk AP2's kopen, want mooi. Na een paar sessies bij een fitter merkte ik wel dat ik ping en taylormade by far het fijnste vind slaan, en de flightscope dat ook wel bevestigt (dit uiteraard bij zelfde shaft en loft). Je merkte langere afstanden en meer goede slagen. Maakt dat de callaway's of titleists slecht? Denk het niet. Wel minder geschikt voor de manier waarop ik nu swing.
Ik laat me over het algemeen gewoon fitten door een goede fitter, met Flightscope of met Trackman. Voor mij zit er echt enorm verschil tussen clubs, ik verwacht dat dit voor anderen ook zo is eigenlijk, maar weet dat niet precies.

Als voorbeeld, ijzers met Project X PX95 shafts in stiff (6.0)[list]
• Callaway Apex 8 ijzer: mid balvlucht, weinig spin, iets meer carry dan mijn oude club, véél meer roll-out en in totaal daarom veel verder dan mijn oude club. (Bijna even ver als mijn ijzer 6!)
• Callaway Apex Pro 8 ijzer: hoge vlucht, veel spin, minder carry dan mijn oude club, heel weinig roll-out en daarom in totaal iets minder ver dan mijn oude club. (Minder ver dan mijn oude ijzer 8, wel verder dan mijn 9)
• Titleist AP2: mid-hoge vlucht, spin vergelijkbaar met mijn oude club, roll-out vergelijkbaar met de oude club, totale afstand vergelijkbaar met de oude club. Maar het geluid was niet fijn, het oogde me niet fijn en dus was de beleving niet prettig.
• Titleist CB: hoge vlucht, relatief veel spin, mid roll-out. Ongeveer even ver als m'n oude club (+2m). Maar weinig vergevingsgezind en daarmee verloor ik op mis-hits echt te veel afstand.
• PING i E1: hoge vlucht, mid-spin, mid roll-out. Ietsje verder dan m'n oude club (+4-5m), vergevingsgezind en daarmee minder penalty als ik een misser had.

Taylormade en Wilson wil ik niet in m'n tas, daar is niks rationeels aan overigens.
Srixon/Bridgestone wilde ik absoluut proberen (745's!), Mizuno op zich ook graag. Maar daarin was het moeilijk om de juiste shafts te vinden voor fitten, tenzij ik voor het fitten ruim wilde wachten en eventueel stevig zou betalen.
Nike had aangekondigd te stoppen met clubs, Adams/Cobra vind ik geen mooie clubs, EDEL is in Nederland niet te krijgen, PXG vind ik te duur net als Honma en Muira. Titleist T-MB series leek me vet, maar kan alleen in Japan en ik ben gewoon een ouderwetse PING fanboy. Wat dat betreft wel bijzonder dat ik juist voor Callaway heb gekozen aan het lange eind van de tas.
Mijn doel voor dit jaar was onder de 25 te komen, ben met 30 het jaar in gegaan... zit nu op 27. Komt dus wel goed. Mijn korte werk is prima maar het langere werk niet, ik speel overigens op een korte baan (want in de stad, want goed bereikbaar, want weinig alternatieven).
Het geluk voor je is ook dat je echt nog leuke stappen kunt maken. Als je een dag hebt waarop je driver goed werkt of je approaches naar de green goed zijn, dan kan dat zomaar 40 punten opleveren en dan zak je hard! Ik heb een paar weken terug een kaart met 43 punten gelopen, dan zak ik 1.4 punt in m'n handicap. Met 43 punten zak jij 3 volle punten!
Voor hoog-handicappers is er veel te winnen, natuurlijk met het korte spel, maar je kunt je redelijk goed focussen op 1 onderdeel: approaches, pitches, bunkers, tee-shots etc. En op elk onderdeel kan je echt slagen winnen.

Toch moet je dat putten echt ontzettend veel oefenen, daar gaat uiteindelijk je winst zitten! Ik speel regelmatig met -1 tot 5 handicappers en tee-tot-green kan ik de meesten over het algemeen prima bijhouden, maar ik ben relatief slecht in het korte spel.. Als ik zie dat die plus handicapper met 28 puts rond gaat en ik heb er 34 nodig.. Dan is daar echt nog winst te halen! (Okay die weet ze ook dichter bij de vlag te krijgen, maar 6 slagen doet echt wel pijn!)

[ Voor 4% gewijzigd door Floor-is op 05-07-2017 12:39 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Mmm; vraagje aan de experts hier;

Op het toppunt van je backswing, rond welke hoogte bevinden jullie handen zich ten opzicht van de rest van je lichaam?

Waarom: ik was de afgelopen tijd behoorlijk wat afstand verloren (goede 20% op m'n fullswing; van 120 met m'n I7 naar zo'n 90 a 100) (maar ik had grote issues met m'n release, dus ik raakt ook nauwelijks iets dus ik ben niet zeker wanneer het begon).

Dacht dat m'n verlies van afstand kwam omdat ik lager kwam in m'n backswing (schouderhoogte, iets lager in het hoogste punt van de backswing) en nu heb ik dat hoger gebracht naar boven schouderhoogte (richting ooghoogte) maar nu krijg ik een redelijke fade...

Als ik het zelf overdenk lijkt het mij omdat ik plots veel meer van buiten naar binnen swing doordat m'n downswing steiler geworden is, maar ik heb in m'n huidige setup (die blijkbaar wel goed is volgens m'n pro) echt niet de marge om minder steil in te komen... Er vervelend (vooral omdat het natuurlijk bij langere clubs erger is, en bij momenten dus zelfs naar een slice neigt)

Misschien is m'n correctie gewoon fout en moet ik het verlies van afstand ergens anders zoeken, maar ik weet het niet zo direct...

[ Voor 27% gewijzigd door Jebus4life op 09-07-2017 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Jebus4life schreef op zondag 9 juli 2017 @ 19:00:
Mmm; vraagje aan de experts hier;

Op het toppunt van je backswing, rond welke hoogte bevinden jullie handen zich ten opzicht van de rest van je lichaam?
Ik zou moeten zeggen "niet veel hoger dan m'n rechter schouder", maar ben bang dat ik wel hoger zit.
Waarom: ik was de afgelopen tijd behoorlijk wat afstand verloren (goede 20% op m'n fullswing; van 120 met m'n I7 naar zo'n 90 a 100) (maar ik had grote issues met m'n release, dus ik raakt ook nauwelijks iets dus ik ben niet zeker wanneer het begon).

Dacht dat m'n verlies van afstand kwam omdat ik lager kwam in m'n backswing (schouderhoogte, iets lager in het hoogste punt van de backswing) en nu heb ik dat hoger gebracht naar boven schouderhoogte (richting ooghoogte) maar nu krijg ik een redelijke fade...
Je zit dan dus te hoog, waardoor je met je handen over compenseren zult. Hierdoor is de baan van de club van buiten naar binnen. Dat resulteert dan weer in het snijden van de bal en dan krijg je een fade :)
Als ik het zelf overdenk lijkt het mij omdat ik plots veel meer van buiten naar binnen swing doordat m'n downswing steiler geworden is, maar ik heb in m'n huidige setup (die blijkbaar wel goed is volgens m'n pro) echt niet de marge om minder steil in te komen... Er vervelend (vooral omdat het natuurlijk bij langere clubs erger is, en bij momenten dus zelfs naar een slice neigt)

Misschien is m'n correctie gewoon fout en moet ik het verlies van afstand ergens anders zoeken, maar ik weet het niet zo direct...
De top spelers hebben heel weinig beweging in de polsen, onthoud dat :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
De topspelers kunnen zich juist wel beweging in de polsen veroorloven, maar dan wel bij het korte spel.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja maar die weten wel wat ze doen ;). Wij als amateurs doen dat beter even niet, net zoals het extreem doortrekken van je backswing. Ken uw beperkingen, wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Floor-is schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 23:51:
[...]

Ik zou moeten zeggen "niet veel hoger dan m'n rechter schouder", maar ben bang dat ik wel hoger zit.

[...]

Je zit dan dus te hoog, waardoor je met je handen over compenseren zult. Hierdoor is de baan van de club van buiten naar binnen. Dat resulteert dan weer in het snijden van de bal en dan krijg je een fade :)

[...]

De top spelers hebben heel weinig beweging in de polsen, onthoud dat :)
Inderdaad, na wat video schieten van mezelf en wat zaken te checken merkte ik dat m'n handen echt wel te steil waren na m'n aanpassing, en ik eigenlijk gewoon méér rotatie moest toevoegen, nu komen ze ook ongeveer op schouderhoogte, maar makkelijk 20-25 centimeter meer doorgedraaid waardoor ik in m'n downswing een veel mooiere boog maak en minder ga faden, maar terug meer een draw begin te krijgen.

Bij langere clubs (vanaf I5 zeg maar) komt het wel nog (beperkt) voor, maar dat is een volgende opdracht, even dit er terug inslijpen en dan opnieuw met de camera op pad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik heb eigenlijk geen idee van je niveau of je spel, maar op zich hoeft een draw niet de beste balvlucht voor je te zijn. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Wat mij als beginner heeft geholpen is de backswing in het begin niet te hoog te doen. Dat hielp mij bij een meer constante swing ontwikkelen. Gaandeweg ga je dan langzaam die backswing wat verlengen. Hoewel ik moet zeggen dat ik zonder enorme backswing soms ook al aardig ver sla, mits ik de bal precies sweet raak. Ik heb het idee dat dat belangrijker is. En dus werk ik er vooral aan om de boel constanter te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
Vandaag de 2e 9 op wilnis gelopen, man wat is dat toch een leuke baan.

Ijzers gingen ook goed vandaag, handicap weer 2 puntjes naar beneden, nu op 32..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

DeChambeau heeft gisteren de John Deer classic gewonnen (was toevallig aan het kijken, heerlijke ontknoping overigens). Vermoedelijk gaat nu iedereen plots single length irons halen ;)

Maduth, je kan nu wel zeggen dat je er aan meedeed voor de hype écht is losgebarsten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Correct en het gaat me steeds beter af :+.

Blijf alleen ruzie houden met mijn vijf en dat is dus wel apart aangezien hij net zolang is als mijn 6 ;)

Deze ijzer heb ik aangeschaft: http://wishongolf.com/des...-irons-single-length-set/

[ Voor 27% gewijzigd door Maduth op 19-07-2017 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Gisteren Hoge Graaven gelopen in Ommen. Mooie baan maar best wel smal zo nu en dan :X Ben gelukkig weinig in de problemen gekomen, ook niet met de driver. Al sloeg ik er wel 2 de bomen in op de 18e :') :/

Ging me een stuk beter af dan verwacht al waren de eerste 9 een stuk beter dan de 2e :/ 45 om 52. Handicap ruim gehaald :) Blijft op 17,9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Afgelopen vrijdag voor het eerst sinds tijden weer een golfles gehad. De basis weer eens onder handen genomen, en aantal goeie verbeterpunten meegekregen, merk ook wel dat het slaan nu technisch stuk beter in elkaar zit, al is er nog genoeg te verbeteren.

Verder gister met collega rondje gelopen bij Seve in Rotterdam. Heel korte par3 (1e hole is 52 meter :P ). Als niet lid niet heel goedkoop om te spelen (9 euro entree + 11 euro greenfee), maar wel erg fraai aangelegde baan. Mooi baantje om korte spel te oefenen. Ging niet slecht, uiteindelijk met 12 puntjes geeindigd, maar goed, focus ligt nu op techniek, dan komt de score vanzelf wel weer :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Vind je dat geen vervelende afstand zo 52 meter?

Op de 9-holes in mijn club is er zo 1 heel korte hole (hole 6 - 85 meter) en ik kan daar echt niet mee om, want een slag met m'n sand of pitching wedge gaat veel te hoog (overhangende bomen), en ik kan nog geen punch shot slaan, prioriteiten :p ) dus ik heb de neiging om een soort staalharde pitch en run te slaan waardoor ik meestal ergens rond de green kom te liggen (resultaat is meestal een par of een bogey, dus op zich mag ik niet klagen, maar het ziet er zo belachelijk uit :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Afstanden van onder de 100 meter probeer ik tegenwoordig te benaderen met een halve slag. De een noemt het pitchen maar vooruit. Bijvoorbeeld: bij 75 meter midden green, weet ik gewoon dat een halve PW redelijk rond die lengte valt en wat door rolt. Bij 85 meter pak ik een ijzer 9. Rond de 65 meter wordt de GAP gepakt en rond de 50 pak ik mijn SW. Alleen als de ondergrond heel hard is, wil ik daar nog wel eens wat anders proberen. Mijn eerste prioriteit is om altijd de green te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Jebus4life schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:47:
Ja, dat viel niet mee :) Afslaan met een SW is niet iets wat ik ooit eerder gedaan had, en zelfs dan moet je natuurlijk serieus inhouden om niet te ver te slaan. Maar goed, dat soort afstanden kun je op een grote baan uiteraard ook tegen komen, vandaar dat ik de oefening wel leuk vond :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Iemand de Open aan het volgen vandaag?
(ik zit noodgedwongen thuis met een kapotte schouder, en ik mag sinds dinsdag tot en met zondag niets doen qua belasting dus ik heb écht niets te doen behalve de Open & de Tour kijken :p )

Heb het om de één of andere reden niet op Spieth, maar wat speelt hij fenomenaal...

Thomas Pieters moest helaas een beetje warm draaien lijkt het, back to back bogeys op de eerste 2 holes,en dan nog een bogey op de 9; daarna wel back to back birdies op 11 & 12 en zelfs een eagle op 17 dus hij staat met nog 1 hole te gaan toch nog op -1 Hopelijk kan hij het daarop houden voor vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Ik beleef het mee via de app aangezien ik helaas moet werken. Morgen mag ik weer mijn eigen open spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Jebus4life schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:47:

Op de 9-holes in mijn club is er zo 1 heel korte hole (hole 6 - 85 meter) en ik kan daar echt niet mee om, want een slag met m'n sand of pitching wedge gaat veel te hoog (overhangende bomen), en ik kan nog geen punch shot slaan, prioriteiten :p ) dus ik heb de neiging om een soort staalharde pitch en run te slaan waardoor ik meestal ergens rond de green kom te liggen (resultaat is meestal een par of een bogey, dus op zich mag ik niet klagen, maar het ziet er zo belachelijk uit :p )
Ja wij hebben ook een 80m hole met een rondom oplopende kleine green, ik noem het altijd een stapel pannenkoeken. Lastig aanspelen dus.
Vroeger hakte ik met een 60gr wedge erop redelijk hard op, en ja dat gaat soms goed, soms fout.

Nu weet ik dat ik een soort heel lange chip kan doen met een ijzer 6/7, maar meestal ga ik gewoon voor een lekker half swingetje met een 9 of PW. Daarbij lekker indraaien en iets hoger opteen, et voila. Werkt eigenlijk altijd wel prima. Vaak 3 slagen nodig (het is PAR3, ik krijg er nog 1tje daar) ,maar ook al een paar birdies gescoord daar.

[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 22-07-2017 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Boudewijn schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 00:35:
[...]
Ja wij hebben ook een 80m hole met een rondom oplopende kleine green, ik noem het altijd een stapel pannenkoeken. Lastig aanspelen dus.
Vroeger hakte ik met een 60gr wedge erop redelijk hard op, en ja dat gaat soms goed, soms fout.
Hoe herstel je bij die hole? Ik verwacht dat de bal tot minimaal de fore green rolt.

Chip terug naar de vlag, met 7 of met lob wedge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:03

Keida

dr.

Andere vraag: Waar kun je The Open tegenwoordig kijken?

BBC heeft alleen nog highlights en niet de hele dag coverage. Online kom ik ook niet verder, zelf pay for view is lastig te vinden lijkt het wel?

IJsdikte op de Elfstedentocht

Pagina: 1 2 ... 36 Laatste